Te lui om te zoeken maar heeft die Buzz een 58kWh accupakket?Dinictus208 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:44:
Ah ja ik zie het. Toch suboptimaal voor een reisbusje imho. Had hem graag gewild maar niet met een range van 250-300 km effectief.
77 voor zover ik weet.KaiseRRuby schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:06:
[...]
Te lui om te zoeken maar heeft die Buzz een 58kWh accupakket?
edit:
bron: https://volkswagen-commer...-gegevens.html#dimensionsDe batterij met een netto-batterijcapaciteit van 77 kWh zorgt ervoor dat u met de ID. Buzz tot 424 kilometer2 ver komt zonder naar een laadpaal te moeten rijden.
[ Voor 41% gewijzigd door DonJunior op 12-01-2024 15:18 ]
*sowieso
ja maar dit:
https://www.autovisie.nl/...op%20een%20volle%20lading.
Ik heb nu ook een EV en ik heb (al zeg ik het zelf) een aardig idee over WLTP range vs wat ik er dan mee haal in dagelijks gebruik.
Ik zou graag een id buzz willen hebben met bv 150 kWh maar dat wordt gewoon niet gemaakt. Kennelijk is dat geen goed plan, voor geen enkele EV.
Ik heb nu ook een EV en ik heb (al zeg ik het zelf) een aardig idee over WLTP range vs wat ik er dan mee haal in dagelijks gebruik.
Ik zou graag een id buzz willen hebben met bv 150 kWh maar dat wordt gewoon niet gemaakt. Kennelijk is dat geen goed plan, voor geen enkele EV.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Lucid komt in de buurt met 118kWhDinictus208 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:13:
ja maar dit:
https://www.autoweek.nl/a...-air-dream-edition-range/
En de Hongqi E-HS9 ook 120kWh, maarja

https://www.autoweek.nl/a...kwh-president-long-range/
Of dit gedroch van een auto:
Vinfast VF9 123kWh: https://www.autoweek.nl/auto/106164/vinfast-vf9-plus-123kwh/
*sowieso
haha dat heeft allemaal net iets teveel pk of is op een andere manier "ietsje" over de top. 
maar wel bedankt voor het meedenken.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
geduld. langere buzz komt eraan.. met blijkbaar ID Software 5.0
even een oude persbericht..
https://www.volkswagen.nl...elbasis-en-7-zitplaatsen/
ETA voorjaar 2024
even een oude persbericht..
https://www.volkswagen.nl...elbasis-en-7-zitplaatsen/
ETA voorjaar 2024
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Nio et5 en et7 kun je krijgen met 150 kWh.Dinictus208 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:01:
haha dat heeft allemaal net iets teveel pk of is op een andere manier "ietsje" over de top.
Goed voor minstens 1000 km op een lading…
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Toevallig van de week in de configurator gespeeld.. knetterduur die dingen.KrlGl schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:38:
[...]
Nio et5 en et7 kun je krijgen met 150 kWh.
Goed voor minstens 1000 km op een lading…

*sowieso
Nu in de winter mag je blij zijn met 50-60%. Maar zelfs in de zomer na een paar dagen rustig rijden heb ik de WLTP-opgave nog nooit gehaald op het display, laat staan in de praktijk.Dinictus208 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:13:
ja maar dit:
Mooie positieve review! Je verbruik valt me op. Die is stukje lager dan mijn id4 bij die temperatuur. Gister had ik een ritje stukje snelweg (60%) en 40% wat 80 en 50km wegen. Kwam uit op een goeie 21kwh/100km. Verwarming 18 graden. Stoelverwarming aan op max (beide stoelen) en stuurverwarming. Ik heb de hele weg in B gereden (luie rijder haha). Verbruik van ff op de 17 zie ik niet bij die temperatuur. Doe dan denk ik toch nog iets niet goed. But what! Geen zware rechtervoet hier. Kan bandenspanning eens checken. Auto 2.5 maand nu maar nog niet gechecked. Ook ff zoeken wat de bandenspanning moet zijn. Vast een stikkertje in auto te vinden 😊dizzytal schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:49:
Nou gisteren even mijn standaard woon/werk ritje gemaakt. 57KM heen en natuurlijk ook zoveel terug.
Even een overzichtje van mijn bevindingen tot zo ver:
's ochtends auto voorverwarmd, nog niet aan de lader, want nog 82%, maar met -6 hakt dat er wel in (OK, en 22C is dan toch wel een ouwe lullen temperatuur ;-) ) Scheelt toch zo een KM of 50 range (sorry, niet gekeken naar percentage). Hoop dat er snel een update komt zodat wanneer je laad 'ie gewoon van het vermogen neemt en niet van de batterij.
Rijden, had ik al gezegd dat dat 'ie top rijd? Nou, dat dus.
De ACC met alle toeters en bellen erbij werkt voor het grootste gedeelte hartstikke goed. Afstand houden (inhouden en versnellen) gaat echt zonder dat je er ook maar iets merkt en wordt grafisch mooi weergegeven in de HUD. Ik kom van een L&C01, daar is het toch meer horten en stoten. De ACC houd rekening netjes rekening met de weg, er wordt netjes aangegeven dat er bijv. een bocht aankomt en dat 'ie .. 75 gaat rijden. Dit werkt ook (zelfs?) bij rotondes, dus in de bebouwde komt reed 'ik' (lees de ACC) 50, kom bij een enkele rotonde, auto remt af tot 35 ongeveer en ik kan netjes de rotonde nemen... na de rotonde versneld de ID7 weer tot 50... ik moet zeggen; daar was ik toch wel een beetje van onder de indruk. (lees; dat ben ik niet gewend)
Ik rijd op een dijk met een parallel weg, enige wat me daar overkomt is dat er op een gegeven moment beneden op de parallel weg een bord 60 staat voor een vervelende bocht... je raad 't; de ID denk dat die 60 voor de hoofdrijbaan geldt. Dat is tot nu toe enige wat ik gemerkt heb waar 'ie mis zat.
Verder nog geen hulpsystemen nodig gehad, ook geen 'false positives' wat de vorige auto wel had dat 'ie met de collision detection in eens vind dat 'ie in moet grijpen, er is zo'n punt op de route dat ie dat vaak doet, bij afslaand verkeer, maar geen last van gehad (tot nu toe)
Dan de snelheidswaarschuwing, die gaat i.d.d wel vaak, maar ik rijd eigenlijk altijd met muziek of een podcast aan en vind ik niet storend. Valt me reuze mee.
Verbruik. Kan niet anders zeggen dan Top. Op de weg terug, auto niet voor verwarmd (buiten temp -2) ingestapt, A/C op Auto en 22C, stoelverwarming aan (2 streepjes.. best warm al) stuurwielverwarming even 'getest'. Stoelmassage een 10 minuten aan gehad (wow.!): 57KM en een verbruik van 17.3kWh/100KM.
Dat is dan: snelweg 110 op de ACC (iets van 15KM), de rest is 84 op de (ACC) en 50 een paar stukjes door de bebouwde kom.
Wat me een beetje tegenviel; de kwaliteit van de achter uit rij camera. De resolutie is wat minder dan bij de L&C, dat had ik niet verwacht. Daarnaast heeft de camera wat last van de achterlichten die een rode gloed over de het beeld geven. Dat is wel vervelend. Op een gegeven moment went dat waarschijnlijk nog wel weer en heb je een beter gevoel bij de grootte van de auto. Wat ik niet snap is dat de camera ook niet gewoon achter het VW logo zit, zal net wel op die paar euro aangekomen qua materiaal kosten ;-)
Terug even de navigatie ingesteld, weinig op aan te merken tot zo ver, zaterdag even verder testen met een langere rit naar Duitsland, waar ik het wel echt nodig ben.
Software, zoals ik al in mijn eerste indruk zei; werkt gewoon supers snel, ik kan hier eigenlijk verder niets aan commentaar opgeven. Natuurlijk is het even zoeken, en kijken welke setting nu ook al weer wat doet, soms moet je even een optie ' uitklappen' maar dat werkt verder gewoon logisch.
Snelkoppelingen boven in het scherm voegen wel wat toe (geen idee of dat verder nieuw is) maar ik heb bijv; Assist, Rij mode, Auto info (voor het verbruik ;-) ) en Apple CP daar staan zodat ik daar snel bij ben.
Ik moet nog eens kijken of ik nog een andere display indeling kan vinden die me beter bevalt dan de default, een misschien met het verbruik altijd in beeld, dat vind ik altijd wel leuk (interessant) om te zien en nu heb ik dat op het grote scherm staan.
Bediening van de A/C en verwarming werkt gewoon, staat altijd in beeld en de swipe balk.. tja die werkt maar als ik een keer een beetje de sweetspot heb qua temp pas ik die toch niet meer aan.
Bediening op het stuur werkt voor mij ook gewoon. Ik vind de knoppen niet vervelend, vergelijkbaar met die van de vorige auto. Enige is dat voor mijn, relatief kleine handen de knop om de ACC te annuleren en restoren meer links op het bedieningspaneel gezeten mocht hebben, hij is nu net wel/niet makkelijk bereikbaar voor m'n duim.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
gegeven de verliezen bij energierecuperatie, is laten uitrollen efficiënter dan remmen=recupereren en daarna hergebruiken om snelheid aan te houden. Maar het verschil in verbruik tussen ID.4 en ID.7 gaat toch vooral in de koetswerkvorm zitten volgens mij.Devke schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:14:
[...]
Ik heb de hele weg in B gereden (luie rijder haha).
Ik reed ook altijd bijv in D buiten de bebouwde kom en B binnen. Heb dat ergens gelezen hier vlgs mij. Not sure. Ik zal dat patroon weer eens vaker herhalen. One pedal driving is een genot maar ik ga ook wel voor zoveel mogelijk km uit een lading halen haha.bdbfz schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:19:
[...]
gegeven de verliezen bij energierecuperatie, is laten uitrollen efficiënter dan remmen=recupereren en daarna hergebruiken om snelheid aan te houden. Maar het verschil in verbruik tussen ID.4 en ID.7 gaat toch vooral in de koetswerkvorm zitten volgens mij.
Mijn vrouw rijdt alleen D. Vindt B maar niks. Haar verbruik ligt iets hoger maar was ook weer bij iets kouder weer. Moeilijk vergelijken dus.
[/quote]
[ Voor 49% gewijzigd door Devke op 12-01-2024 21:30 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Toch ben ik na een van de eerdere discussies uiteindelijk wel overgestapt van B binnen bebouwde kom naar altijd in D
Kater? Eerst water, de rest komt later
Uhh de basis lag al eerder he 🤣. Ach en zo erg is het toch niet. Nieuwe VW rijders erbij dus nieuwe leden. Zal wel vaker voorkomen. Relax tis weekend 🙈🤣
..ugh zo'n dooddoener dit.
'ik ben het ergens niet mee eens, dus de ander moet relaxt doen want het is weekend'

*sowieso
Nee joh zo bedoel ik dat niet. Tis meer dat verbruik etc toch nog wel vaker voorbij zal komen. Niet meer en minder. Mocht je het verkeerd hebben opgevat? Dat is zeker niet de intentie. Doel van een forum ook niet.DonJunior schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:50:
[...]
..ugh zo'n dooddoener dit.
'ik ben het ergens niet mee eens, dus de ander moet relaxt doen want het is weekend'
Ik lees met veel interesse mee. Mijn bestelde ID.7 zou de komende weken moeten aankomen. Vandaag ben ik voor het eerst gaan testrijden, en dat halfuurtje belooft veel goeds!dizzytal schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:49:
Nou gisteren even mijn standaard woon/werk ritje gemaakt.
Ik heb ergens gelezen dat in Duitsland de regels veranderd zijn, of binnenkort veranderd worden: je zou dan in de wintermaanden echte winterbanden (geen all seasons) moeten hebben om verzekerd te zijn.Termy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:50:
Rijdt er hier iemand rond op all season (met sneeuwvlok voor Duitsland en zo)?
Ik dacht in 1e instantie dat het verlies aan bereik boeiend was tov zomerbanden maar in de praktijk, zeker nu met eigen laadpaal, boeit het eigenlijk helemaal niet in de zomer en zijn winterbanden in de winter sowieso het slechtst en zelfs dat maakt eigenlijk helemaal niet uit. De 130 euro 2x per jaar om heen en weer te gaan daarentegen wel.
Ik heb nu een set zomerbanden die amper bereden zijn na de recall en winterbanden die er nu pas voor de 2e keer op liggen dus ik hoop ze allebei te verkopen en te vangen door goede all seasons zonder netto kosten. Zover ik zie zijn zulke banden best prima tegenwoordig maar geen idee of ik iets over het hoofd zie.
19" velgen op een ID.3, btw.
Die nieuwe Duitse regelgeving is: vanaf volgende winter (=najaar 2024) moeten winterbanden of all-seasons banden aan een officiële standaard voldoen, iets wat met "M+S" erop niet hoefde. Het nieuwe "Alpine" keurmerk heeft een beschermd logo, en controles gaan daarop gebaseerd zijn.pa2ra schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:37:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat in Duitsland de regels veranderd zijn, of binnenkort veranderd worden: je zou dan in de wintermaanden echte winterbanden (geen all seasons) moeten hebben om verzekerd te zijn.
https://www.german-way.co...now-tires-winter-driving/
[ Voor 3% gewijzigd door bdbfz op 13-01-2024 17:52 ]
Dan heb ik je verkeerd begrepen.. excuses.Devke schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:36:
[...]
Nee joh zo bedoel ik dat niet. Tis meer dat verbruik etc toch nog wel vaker voorbij zal komen. Niet meer en minder. Mocht je het verkeerd hebben opgevat? Dat is zeker niet de intentie. Doel van een forum ook niet.
*sowieso
Het gaat niet zozeer om de wintermaanden, maar om de omstandigheden, iets genuanceerder dus. Maar dubbel genaaid houdt beter, in de wintermaanden winterbanden is meer op safe.pa2ra schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:37:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat in Duitsland de regels veranderd zijn, of binnenkort veranderd worden: je zou dan in de wintermaanden echte winterbanden (geen all seasons) moeten hebben om verzekerd te zijn.
https://www.damste.nl/ken...-in-duitsland-hoe-zit-dat
Wat @bdbfz al linkt: dit is niks nieuws, alleen dat de gedoogperiode ten einde komt. Ik zou sowieso al voor zo'n band gaan (de sneeuwvlok).pa2ra schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:37:
[...]
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Blijkbaar moet je in de privacy instellingen (onder gebruikers) je locatie gegevens delen met VW om deze services te activeren. Ik had de illusie nog enige vorm van privacy te kunnen beschermen maar online kaartupdates zijn wel een groot gemist, dus toch maar aangezet....MJMaverick schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:47:
[...]
20.x is echt wel mega-oud inderdaad. Wanneer je na twee weken alles bij elkaar een uur of 5 gereden hebt (waarbij de auto ook goed online is geweest) en het kaartmateriaal niet is bijgewerkt dan zou ik inderdaad een USB stick met een versie laden. Mijn ervaring is dat de auto daarna wel de OTA update van de kaarten binnenkrijgt. Een ander trigger-mechanisme ken ik niet. Voortgang van kaart updates zien is mij nog niet gelukt.
Check, goed dat je het hier aangeeft.Mythling schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:07:
[...]
Blijkbaar moet je in de privacy instellingen (onder gebruikers) je locatie gegevens delen met VW om deze services te activeren. Ik had de illusie nog enige vorm van privacy te kunnen beschermen maar online kaartupdates zijn wel een groot gemist, dus toch maar aangezet....
Tja, privacy... Ik begrijp je teleurstelling. Aan de andere kant moet de auto anders (bijvoorbeeld) alle verkeersinfo op de server downloaden en renderen op de kaart en voor heel Europa wordt dan best veel en zal het de performance niet ten goede komen.
als iemand die een cargo uitvoering heeft is de accu echt groot zat. in de zomer is 380~400 rustig te doen en ind e winter kakt het in richting de 300nogiets afhankelijk van hoe erg je de verwarming op standje kernsplitsing zet. en ik zeul flink wat mee, leeg is die 2800 met mijn rekken en lades en met materiaal gaat ie makkelijk over de 3 ton heen.Dinictus208 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:13:
ja maar dit:
poosje geleden nog in de vrieskou van amsterdam, leeuwarden, alkmaar, nijmegen, amsterdam gereden en hoefde onderweg een kwartiertje te laden wat ik toch combineerde met een sanitaire stop en een broodje naar binnen schuiven. netto zat de bus op mij te wachten, ik niet op de bus. en als ik bereid was verder dan 50 meter te lopen bij mijn klanten had dat niet eens gehoeven.

heb het afgelopen jaar welgeteld 2x onderweg aan de snellader gezeten en ik denk als ik zin had om verder te lopen bij de klanten (laadpalen bij klanten stonden verder weg dan ik zit had om te lopen in de kou) had ik het rustig kunnen doen zonder ooit ook maar 1x bij fastned te gaan staan onderweg.
99% van de tijd laad ik hem op tot 80% want ik red mn dagelijkste trips makkelijk.
[ Voor 21% gewijzigd door flippy op 14-01-2024 22:44 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Hoi,
Zou de 4.0 software ook beschikbaar worden gesteld voor de 2023 modellen van de ID5?
Gr,
Patrick
Zou de 4.0 software ook beschikbaar worden gesteld voor de 2023 modellen van de ID5?
Gr,
Patrick
Iemand een idee waar je de laatste versie vindt van de kaarten?Mythling schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:07:
[...]
Blijkbaar moet je in de privacy instellingen (onder gebruikers) je locatie gegevens delen met VW om deze services te activeren. Ik had de illusie nog enige vorm van privacy te kunnen beschermen maar online kaartupdates zijn wel een groot gemist, dus toch maar aangezet....
@Patje2212
Volgens alle informatie en filmpjes op YouTube NEE. Denk dat dit wel betrouwbare info is aangezien vele, alle YouTubers die de update/2024 id5 reviewen dit aangeven/delen
Volgens alle informatie en filmpjes op YouTube NEE. Denk dat dit wel betrouwbare info is aangezien vele, alle YouTubers die de update/2024 id5 reviewen dit aangeven/delen
https://app-connect.volks...tes/nl/download/#downloadCloclo100 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 07:01:
[...]
Iemand een idee waar je de laatste versie vindt van de kaarten?
Volgens mij zijn ze gestopt met de verkoop van de buzz....
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Beetje vreemd dat de Buzz er niet tussen staat inderdaad. Maar omdat daar ook een Discover Pro in zit kun je de kaarten van een willekeurige ID.x auto downloaden.flippy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:32:
[...]
Volgens mij zijn ze gestopt met de verkoop van de buzz....
zelfs dan is het niet een laatste versie maar... 2020 of 2021 en duurt het lang om het te updaten... en alsnog heb je online services nodig om je kaart te updaten.
En qua privacy hebben we het met duitse privacy wetgeving te maken.. volkswagen is daarin extreem doorgedraaid... zie je ook terug in de software.. en mogelijkheden ervan.. ugh
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Inderdaad; het ging mij erom dat 'all season' banden ivm. Duitsland niet goed zijn, als ze niet het juiste symbool bevatten.Termy schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:19:
[...]
Wat @bdbfz al linkt: dit is niks nieuws, alleen dat de gedoogperiode ten einde komt. Ik zou sowieso al voor zo'n band gaan (de sneeuwvlok).
Weet niet of dit vorige week al gepost was:
https://www.volkswagen.nl...atgpt-in-spraakassistent/.
Al zegt het persbericht van Cerence iets meer:
https://www.cerence.com/n...e-bring-new-generative-ai
Fijn een GenAI in de auto, maar het is dus niet alleen ChatGPT. Heb nog geen idee wat de toegevoegde waarde van is, en twee wat er met al die data gedaan wordt. Volkswagen zegt dat de vragen en antwoorden direct verwijderd worden, maar hoe wordt dat LLM dan verder getraind? Immers de input die een gebruiker geeft, en de antwoorden die een GenAI "voorspelt", komen ook in de LLM weer terug.
Wel handig.. in de file. Hoi Ida "Ik wil nu dat je reageert als een ervaren Python Ontwikkelaar en wil dat je een code schrijft op basis van de volgende acceptatiecriteria"
https://www.volkswagen.nl...atgpt-in-spraakassistent/.
Al zegt het persbericht van Cerence iets meer:
https://www.cerence.com/n...e-bring-new-generative-ai
Fijn een GenAI in de auto, maar het is dus niet alleen ChatGPT. Heb nog geen idee wat de toegevoegde waarde van is, en twee wat er met al die data gedaan wordt. Volkswagen zegt dat de vragen en antwoorden direct verwijderd worden, maar hoe wordt dat LLM dan verder getraind? Immers de input die een gebruiker geeft, en de antwoorden die een GenAI "voorspelt", komen ook in de LLM weer terug.
Wel handig.. in de file. Hoi Ida "Ik wil nu dat je reageert als een ervaren Python Ontwikkelaar en wil dat je een code schrijft op basis van de volgende acceptatiecriteria"
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Of:PB1983 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:06:
"Hey VW, navigeer naar Lutjebroek en plan onderweg een laadstop bij een van der valk waar ik wat kan eten."
Ik denk dat deze functionaliteit sneller in Android Auto zal zitten, dan het wachten op een update van Volkswagen.LastSamurai schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:46:
[...]
Of:
"Hey VW, navigeer naar Lutjebroek en plan onderweg een laadstop bij een van der valk waar ik wat kan eten."
Hij wilt nu al dat je gaat stoppen bij shells of andere locaties die VAG betalen om constant te laten zien in de navi dus denk dat je dan alsnog ergens anders beland afhankelijk waar VAG het meest geld van vangt.LastSamurai schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:46:
[...]
Of:
Zoang de auto niet snapt dat je niks te zoeken hebt bij een tankstation waar je niet kan opladen maar je er wel heenstuurt heb ik er weinig vertrouwen in.
[ Voor 15% gewijzigd door flippy op 15-01-2024 12:06 ]
Welke omweg precies? Ik krijg de melding "u heeft op dit moment geen contract voor mobiele onlinediensten" nu ook en zag op internet dat klimatiseren en de beperkte andere (heel slecht) werkende functies alleen de 1e 3 jaar gratis zijn..Gecko123 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:29:
[...]
Bij mij werd het probleem opgelost nadat ik in de shop naast "We Connect ID Plus" ook de "We Connect ID" normale app had geïnstalleerd.
Je kan deze app ook via een omweg via de website op je auto installeren als dit in de auto niet werkt.
ID.4 1ST
Ja, dat klopt.. maar ook na 3 jaar werkt het nog steeds gratis. Heb het toen zelf zo op gelostSFA schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:31:
[...]
Welke omweg precies? Ik krijg de melding "u heeft op dit moment geen contract voor mobiele onlinediensten" nu ook en zag op internet dat klimatiseren en de beperkte andere (heel slecht) werkende functies alleen de 1e 3 jaar gratis zijn..
Het had wat voeten in de aarde, maar het werkt weer. Werkte het best op een desktop, op een smartphone vond ik het wat minder praktisch
- Ga naar https://www.myvolkswagen.net/ en log in
- Scroll naar beneden, en zoek Contracten en looptijden
- Ga naar Volkswagen Connect Shop
- Schaf dan de VW Connect Plus en VW Connect aan. Deze zijn allebei gratis (behalve dan dat je ziel hebt verkocht aan de VAG en PON
[ Voor 31% gewijzigd door PB1983 op 15-01-2024 13:07 ]
Ik ga hoogstwaarschijnlijk de ID7 bestellen als mijn volgende lease.
Ik zou kiezen voor de ID7 Pro Business Premium. Ter info: het gaat om een Belgisch model, mogelijks is dit net iets anders in Nederland.
Het is op zich al een meer dan behoorlijk uitgeruste wagen, maar ik heb nog budget voor één extra optie.
De keuze gaat dan tussen:
- Pack Design Plus: aangezien het meeste er al op zit, is dit het Dynamic Chassis Control systeem, adaptieve demping dus. Ik zou het wel leuk vinden moest ik de optie hebben om hem iets sportiever te rijden, maar aangezien ik dit niet kan proefrijden, weet ik dus niet of het veel verschil maakt.
- Pack Interior Plus: voegt het Harman Kardon sound system + geventileerde stoelen toe. Bovendien komt dan het blauwe lijntje in de stoelen, wat ik visueel wel een verbetering vind, anders is het heel saai grijs.
- Warmtepomp: Spreekt voor zich. Ik weet niet heel goed of dit de moeite is. Ik lees berichten dat als je, zoals ik, vooral kortere trajecten doet, het niet echt de moeite is.
Kan er hier iemand adviseren over het DCC systeem of de warmtepomp?
Ik zou kiezen voor de ID7 Pro Business Premium. Ter info: het gaat om een Belgisch model, mogelijks is dit net iets anders in Nederland.
Het is op zich al een meer dan behoorlijk uitgeruste wagen, maar ik heb nog budget voor één extra optie.
- Pack Design Plus: aangezien het meeste er al op zit, is dit het Dynamic Chassis Control systeem, adaptieve demping dus. Ik zou het wel leuk vinden moest ik de optie hebben om hem iets sportiever te rijden, maar aangezien ik dit niet kan proefrijden, weet ik dus niet of het veel verschil maakt.
- Pack Interior Plus: voegt het Harman Kardon sound system + geventileerde stoelen toe. Bovendien komt dan het blauwe lijntje in de stoelen, wat ik visueel wel een verbetering vind, anders is het heel saai grijs.
- Warmtepomp: Spreekt voor zich. Ik weet niet heel goed of dit de moeite is. Ik lees berichten dat als je, zoals ik, vooral kortere trajecten doet, het niet echt de moeite is.
Dus begrijp ik je goed:Invictus66 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:53:
DCC, Int. pack plus of de warmtepomp?
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Heb zelf een warmtepomp, maar lees vooral dat een warmtepomp niet zoveel toegevoegde waarde heeft. Pas als het echt koud is (-20), zou het wel verschil maken. Nou is het dat vrijwel nooit in de Benelux.
De keuze voor mij zou echt een no-brainer zijn. Luister graag muziek in de auto en als je daar dan ook nog stoelventilatie krijgt.. In de zomer kunnen we stoelen nog wel eens plakken met het warme weer. En dat zijn zeker meer dagen in het jaar dan de dagen dat het -20 is.
Sportief onderstel zou leuk zijn om een paar keer harder door de bochten te gaan. Uiteindelijk ga je waarschijnlijk weer terug naar standaard/comfort denk ik.
De keuze voor mij zou echt een no-brainer zijn. Luister graag muziek in de auto en als je daar dan ook nog stoelventilatie krijgt.. In de zomer kunnen we stoelen nog wel eens plakken met het warme weer. En dat zijn zeker meer dagen in het jaar dan de dagen dat het -20 is.
Sportief onderstel zou leuk zijn om een paar keer harder door de bochten te gaan. Uiteindelijk ga je waarschijnlijk weer terug naar standaard/comfort denk ik.
Ik rijd met een ID5 met DCC. Ik heb het vooral genomen om extra comfort te hebben.
Het zware batterijpack drukt de veren standaard meer in, waardoor je dus veel minder veerweg hebt dan bij een verbrandingsmotor.
Dit werkt goed en de auto rijdt comfortabel zonder te deinen.
Als ik het op sportstand zet, vind ik de wagen onaangenaam hard.
TLDR: indien je meer comfort wenst, nemen. indien je sportief wenst te rijden, denk ik dat je beter een andere auto kiest.
Het zware batterijpack drukt de veren standaard meer in, waardoor je dus veel minder veerweg hebt dan bij een verbrandingsmotor.
Als ik het op sportstand zet, vind ik de wagen onaangenaam hard.
TLDR: indien je meer comfort wenst, nemen. indien je sportief wenst te rijden, denk ik dat je beter een andere auto kiest.
Invictus66 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:53:
Voor mij het Pack Interior PlusInvictus66 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:53:
Daar heb je namelijk bijna iedere dag plezier van...
Maar de keuze blijft natuurlijk heel persoonlijk.
Dat begrijp je goeddizzytal schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:47:
[...]
Dus begrijp ik je goed:
DCC, Int. pack plus of de warmtepomp?
Hmm, OK. Die warmtepomp verwarmt je accu ook voor als je dat aanzet tijden het rijden, dus die heeft eigenlijke direct invloed op je range en op het laden. Ik wil morgen wel even kijken, maar volgens mij zag ik zaterdag in een ritje naar D'land dat 'ie aangaf tijdens het rijden laadsnelheid nu 21kW, bij verwarmen wordt dit 57kW en dat kan dan volgens mij nog wat hoger.. (nog niet nodig gehad)
DCC tja, daar kan ik niet zo veel overzeggen.. 't zit er op.. mijn settings zitten qua vering (eigen profiel) meer naar comfort, sportieve sturing (iets meer feedback vind ik) Ik heb dus ook geen verschil met wanneer je 't niet hebt.. dus sorry... weinig zinvol dit. Maar je hebt nog wat andere extra's, zoals de elektrische kofferbak, met 'kick bediening (althans.. in NL, vind ik toch wel ideaal als je met volle handen staat) en de geluidsisolerende ruiten (windgeruis is nauwelijks merkbaar). Het Pano dakje.. dat is leuk, zorgt voor extra licht, maakt het wel af.
Dan het Interieur Pack Plus, voor 't geluid hebben wij het niet gedaan (ik heb wel altijd iets aan van muziek of een podcast) maar dat kan mij niet boeien. Verwarmbare en ventileren voorstelen en een verwarmbare achterbank. Een daarnaast: kom op.. met die witte stoelen; sjieker wordt 't imho niet.
Dus tja, wil je range optimalisatie en snel(er) laden: WP, misschien dat je dan nog budget hebt voor de trekhaak(?) Ik heb 't ding er onder (elektrisch wegklapbaar), was ook wel noodzaak (iets met fietsendrager die zaterdag opgehaald is, en vanavond al gebruikt moest worden...)
Ext. Pack Plus dat is meer rijbelevenis/comfort en gemak, maar dat geld ook voor Int. Pack Plus, alleen op andere vlakken ;-) waarbij de kleur van de bekleding de auto (zoals ik als zei) serieus een veel luxere uitstraling geeft.
Ik denk dat je met het Ext. Pakket Plus het meeste waar voor je geld krijgt, maar of dat de doorslag zou moeten geven..
Accu-(voor)verwarming heb je ook wanneer je geen warmtepomp hebt, toch?dizzytal schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:55:
Hmm, OK. Die warmtepomp verwarmt je accu ook voor als je dat aanzet tijden het rijden, dus die heeft eigenlijke direct invloed op je range en op het laden. Ik wil morgen wel even kijken, maar volgens mij zag ik zaterdag in een ritje naar D'land dat 'ie aangaf tijdens het rijden laadsnelheid nu 21kW, bij verwarmen wordt dit 57kW en dat kan dan volgens mij nog wat hoger.. (nog niet nodig gehad)
Voorverwarming heb je ook zonder warmtepomp, scheelt in de herfst 10 kilometer bereik en in de winter misschien 15-20 kilometer, zou de warmtepomp lekker achterwege laten.
De andere twee, dat is echt wat je zelf graag zou willen en waar je wensen liggen. Vind je een beter rijdynamiek belangrijker dan een geluidssysteem, of juist andersom. Dat is toch echt een afweging voor jezelf.
Had ik al genoemd dat je die warmtepomp achterwege moet laten?
De andere twee, dat is echt wat je zelf graag zou willen en waar je wensen liggen. Vind je een beter rijdynamiek belangrijker dan een geluidssysteem, of juist andersom. Dat is toch echt een afweging voor jezelf.
Had ik al genoemd dat je die warmtepomp achterwege moet laten?
Thanks! Ik kon alleen nog maar “We Connect Start” toevoegen maar idd gratis. Klimatisering werkt weer, ik kan alleen de actieradius (nog) niet zien..PB1983 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:05:
[...]
Ja, dat klopt.. maar ook na 3 jaar werkt het nog steeds gratis. Heb het toen zelf zo op gelost
[...]
ID.4 1ST
Hoe zet je voorverwarmen aan tijdens het rijden? Werkt dat enkel als je de on board gps gebruikt?dizzytal schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:55:
[...]
Je kan naar het menu Charging, daar heb je een optie: Optimize waar de huidige max. DC laadsnelheid staat en een knop start preconditioning (ofzo iets ;-) ).Cloclo100 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 06:53:
[...]
Hoe zet je voorverwarmen aan tijdens het rijden? Werkt dat enkel als je de on board gps gebruikt?
Als je de ingebouwde navigatie gebruikt en naar een laadpaal navigeert gaat dat automatisch.
Het is niet alsof de ID.3 rondrijdt met dezelfde vering als de VW Golf.de_menne schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:44:
Ik rijd met een ID5 met DCC. Ik heb het vooral genomen om extra comfort te hebben.
[..]
[...]
Ja de electrische auto's zijn zwaarder, maar daarop is de vering en demping natuurlijk gewoon aangepast.
Door zwaardere/sterkere veren te monteren zal de auto een stuk minder ver standaard inveren.
Dat je meer comfort ervaart met DCC kan in inkomen, maar het gevoerde argument staat daar wel los van.
*sowieso
Korte check: is dit de juiste laadkabel voor 230v laden met ID4 2023 ? https://www.laadkabeldisc...naar-schuko-10-meter.html
Dit als backup om via stopcontact te kunnen laden.
[ Voor 14% gewijzigd door tinusa4 op 16-01-2024 14:50 ]
Hij staat onder het kopje ID.4 dus lijkt me correct ja.tinusa4 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:49:
Korte check: is dit de juiste laadkabel voor 230v laden met ID4 2023 ? https://www.laadkabeldisc...naar-schuko-10-meter.html
https://www.laadkabeldisc...-id4/?filter%5B%5D=273203
*sowieso
€450tinusa4 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:49:

Die is prima alleen wel te duur in mijn ogen. Ik heb zelf deze als back-up 10m variant:tinusa4 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:49:
https://evplug.eu/product...et-lcd-type-2-naar-schuko
Als 6 meter lang genoeg is: https://shop.volkswagen.n...id4&modeltype=id4-1&cid=3
Waarom ga je niet gelijk voor een laadkabel die ook 11kW aan kan?tinusa4 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:49:
Oké.. Je kan die optie niet gebruiken met een huis/tuin stopcontact, maar misschien sta je ooit ergens waar ze wel een 3-fasenaansluiting (380v) hebben!... Zo niet, dan gewoon via het stopcontact.
https://www.grodttrading....80v-met-cee-stekker-rood/
[ Voor 2% gewijzigd door N0EL op 16-01-2024 22:13 . Reden: kw naar kW aangepast ]
Iemand die hier een energiecontract bij NextEnergie heeft en gebruik maakt van 'Slim Laden' i.c.m. een ID?
Via het werk ook een ID7 besteld via lease. Iemand enig idee hoe lang de levertermijnen ongeveer zijn?
Duitse youtuber Battery Life heeft zijn bestelling en levering op z'n kanaal gemeld: bestelling 14 oktober 2023, levering (afgehaald in de fabriek) 16 december 2023. Twee maanden dus.briecht schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:56:
Via het werk ook een ID7 besteld via lease. Iemand enig idee hoe lang de levertermijnen ongeveer zijn?
Ik heb zelf mijn bestelling mijn bestelling begin oktober doorgegeven, en levering zou tussen nu en eind januari moeten gebeuren. Volgens de dealer staat hij al op transport. Dat zou dus drieenhalve tot vier maanden zijn. NB de mijne heeft het panoramadak, wat (minstens een deel van) de extra levertijd verklaart.
Toen ik in december bij de dealer was zeiden ze: verwachting maart bij bestelling van een geconfigureerde nieuwe. Dus i.d.d rond de 3 maanden.briecht schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:56:
Er is altijd veel gezeur over de snelheid van DC laden met koud weer/koude accu irt het ontbreken van accuverwarming....... Ik ontkwam er gisteren niet aan en moest na een ritje van 20km wat bijladen bij Fastned aan een 150kW lader met een buitentemperatuur (en ik denk een accutemperatuur daar in de buurt dan) van +2 gr.
Bij aankomst had ik 7% soc. Bij aanvang was de laadsnelheid 85kW en die liep gestaag op naar 104kW en ik hoefde niet naar 80%. Ik vond het alleszins meevallen. Volgende maand richting wintersport hoop ik wel dat ik na de eerste DC lading de accu iets opgewarmd is en dat de warmte enigzins kan worden vastgehouden, zodat ik bij iedere volgende DC lading iets sneller zal gaan.....
4.1M, dus 77kWh accu
Bij aankomst had ik 7% soc. Bij aanvang was de laadsnelheid 85kW en die liep gestaag op naar 104kW en ik hoefde niet naar 80%. Ik vond het alleszins meevallen. Volgende maand richting wintersport hoop ik wel dat ik na de eerste DC lading de accu iets opgewarmd is en dat de warmte enigzins kan worden vastgehouden, zodat ik bij iedere volgende DC lading iets sneller zal gaan.....
4.1M, dus 77kWh accu
Het is niet voor niks aangepakt bij de ID.7 gelukkig lijkt er wel iets van lerend vermogen te zitten. Gewoon een punt om rekening mee te houden evenals de laadsnelheden boven de 20%.kisik schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:52:
Er is altijd veel gezeur over de snelheid van DC laden met koud weer/koude accu irt het ontbreken van accuverwarming....... Ik ontkwam er gisteren niet aan en moest na een ritje van 20km wat bijladen bij Fastned aan een 150kW lader met een buitentemperatuur (en ik denk een accutemperatuur daar in de buurt dan) van +2 gr.
4.1M, dus 77kWh accu
briecht schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:56:
Kan ik bevestigen. Leasing besteld op 18/12 en verwachte levering midden maart. Dus 3 maanden idd.dizzytal schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 06:46:
[...]Toen ik in december bij de dealer was zeiden ze: verwachting maart bij bestelling van een geconfigureerde nieuwe. Dus i.d.d rond de 3 maanden.
[ Voor 23% gewijzigd door Wilibrord op 17-01-2024 09:56 ]
Zijn er hier mensen die met al een MY 2024 ID4 in bezit hebben? Ik heb eind september een MY2023 besteld, maar die hebben ze nu zelf gewijzigd naar de 2024. Oorspronkelijke vermoedelijke leverdatum midden februari, maar ik vermoed dat dit ook zal gewijzigd worden... In de backend van m'n leasemaatschappij staat nog steeds het oude model..
Gisteren besteld. Levering in juni.briecht schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:56:
(Belgie)
Begin oktober stond er "eind maart 2024" op de offerte, maar volgens de dealer gaat het dus nog januari zijn.whackertje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:20:
[...]
Gisteren besteld. Levering in juni.
(Belgie)
Vraagje voor de ID.4 eigenaren. Past de hoedenplank onder de variabele laadvloer?
Nee, past alleen verticaal achter de voorstoelen.SonnyBBQ schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:24:
Vraagje voor de ID.4 eigenaren. Past de hoedenplank onder de variabele laadvloer?
Ik haal dit weekend een thuislader op bij de LIDL in Duitdsland voor €50,-tinusa4 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:49:
https://www.lidl.de/p/ult...abCode=Current_Sales_Week
ook normale laadkabel
En dat is ook logisch, omdat de hoedenplank boven de wielkasten ligt en dus niet ertussen onder de vloer kan passen.sl1000 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:36:
[...]
Nee, past alleen verticaal achter de voorstoelen.
Zo hee, dat zijn goede prijzen!C0C0 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:40:
[...]
Ik haal dit weekend een thuislader op bij de LIDL in Duitdsland voor €50,-
ook normale laadkabel
Bedankt voor het snelle antwoord.sl1000 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:36:
[...]
Nee, past alleen verticaal achter de voorstoelen.
Niet noodzakelijk. Het had eventueel ook in de lange weg gekund.B@rt_d@_M@n schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:41:
[...]
En dat is ook logisch, omdat de hoedenplank boven de wielkasten ligt en dus niet ertussen onder de vloer kan passen.
Ik begreep dat mijn bestelde id.4 (besteld sept23) op transport is naar NL dus zal het over 2 weken kunnen zeggen.Nexoez schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:12:
Zijn er hier mensen die met al een MY 2024 ID4 in bezit hebben? Ik heb eind september een MY2023 besteld, maar die hebben ze nu zelf gewijzigd naar de 2024. Oorspronkelijke vermoedelijke leverdatum midden februari, maar ik vermoed dat dit ook zal gewijzigd worden... In de backend van m'n leasemaatschappij staat nog steeds het oude model..
Tja.... 🤨
Ook oorspronkelijk een Pro Performance, die gewijzigd is naar een nieuw modeljaar? Ik ben ook benieuwdA.Geerts schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:23:
[...]
Ik begreep dat mijn bestelde id.4 (besteld sept23) op transport is naar NL dus zal het over 2 weken kunnen zeggen.
Heb juist een ritje naar de Alpen gedaan (en ook weer terug ;-) )kisik schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:52:
4.1M, dus 77kWh accu
Gemiddelde laadsnelheid zat rond de 95kW met een uitschieter naar 112kW gem.
Ook na 900km rijden kwam ik niet veel verder dan een piek van 120kW max met een id5 (2023).
@Sky74
Mag ik vragen hoe je aan software 3.7 komt?
Ik zelf heb een ID5 (dec 23) en heb versie 3.2
Dank je wel voor het antwoord alvast
Gr,
Patrick
Gr,
Patrick
Gisteren ook rond 0 graden geladen met 7% SoC. Gestart rond de 80 kw en dan gestegen naar 122kW.Sky74 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:37:
[...]
Heb juist een ritje naar de Alpen gedaan (en ook weer terug ;-) )
Gemiddelde laadsnelheid zat rond de 95kW met een uitschieter naar 112kW gem.
Ook na 900km rijden kwam ik niet veel verder dan een piek van 120kW max met een id5 (2023).
Ik heb ook al eens geprobeerd geprobeerd aan 20pct te snelladen, maar dan blijft het rond de 80 steken.
Dus ofwel comfortabel reizen en wat langer laden. Ofwel tegen een beetje stress kunnen en laten zakken onder de 10pct.
ID5 (2023)
:strip_exif()/f/image/qTwYEeFNwpEaFoJH1M1kuds6.jpg?f=fotoalbum_large)
Die is zo afgeleverdPatje2212 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:04:
@Sky74
Gr,
Patrick
Besteld in juni, geleverd november. (Woon wel in België)
Dat is wel raar want ik heb een ID5 gtx van Juni '23 en die is met 3.5 afgeleverd..Patje2212 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:04:
@Sky74
Gr,
Patrick
Heb trouwens in de week een melding gehad dat er een OTA update was, maar geen idee wat er veranderd is.. Zou handig zijn als er bij stond welke zaken wijzigen.
[ Voor 18% gewijzigd door Cloclo100 op 17-01-2024 21:03 ]
Ik gebruik de Stekker app. Heb je geen specifiek energiecontract bij nodig en werkt met de ID evenals eender welke laadpaal (ik heb een Alfen)BJW schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:48:
Iemand die hier een energiecontract bij NextEnergie heeft en gebruik maakt van 'Slim Laden' i.c.m. een ID?
*sowieso
Okee deze is vreemd
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dnDvYSzKBeSVwFhWO4IaiB6J.jpg?f=user_large)
11kW zou nooit 6 en een half uur mogen duren met een accu die 49% vol zit toch?
Dit heb ik eerder nog niet zo gezien, ook niet met deze kou (kan me voorstellen dat er iets of wat van verlies is)
HomeAssistant geeft aan dat er ook daadwerkelijk 11kW uit de muur wordt getrokken..
edit 22:25: Hij staat nu op: 50% (150km GoM) en nog 5uur en 30 min laden.. waarschijnlijk toch een heul koude batterij.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dnDvYSzKBeSVwFhWO4IaiB6J.jpg?f=user_large)
Dit heb ik eerder nog niet zo gezien, ook niet met deze kou (kan me voorstellen dat er iets of wat van verlies is)
HomeAssistant geeft aan dat er ook daadwerkelijk 11kW uit de muur wordt getrokken..
edit 22:25: Hij staat nu op: 50% (150km GoM) en nog 5uur en 30 min laden.. waarschijnlijk toch een heul koude batterij.
[ Voor 10% gewijzigd door DonJunior op 17-01-2024 22:27 ]
*sowieso
Klopt heb ik ook gehad, sinds die tijd laad ik meteen op als ik van een ritje thuiskom.DonJunior schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:24:
Okee deze is vreemd
[Afbeelding]
Je kunt tegenwoordig in HA je batterij temperatuur zien, ik weet niet of je dat al wist.DonJunior schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:24:
Okee deze is vreemd
[Afbeelding]
Nou, mijn ID3 logica in HA is nu al voor de 3e keer stuk (auto die ineens niet meer mee wil werken), dus daar ben ik maar mee gestopt en heb alle VW logica uit mijn HA gesloopt.spencer_830 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:39:
[...]
Je kunt tegenwoordig in HA je batterij temperatuur zien, ik weet niet of je dat al wist.
*sowieso
In November is m'n ID.4 (First) naar de garage geweest na een half jaar ervoor een afspraak ingepland te hebben.
Er werd 2 dagen voor gepland. Ik kreeg 'm einde van de dag al terug. M'n vrouw heeft 'm opgehaald en zei iets dat er nog een afspraak kwam voor een update. Ik vond het maar vreemd.
Ik zag dus dat ik nog op 2.3.0 zit met de SW, terwijl ik hier in het topic al aardig lang 3.x langs zie komen. Gemaild en inderdaad, ik sta op de lijst voor nog een update.
Ik stel de vraag hier om te kijken of ik een uitzondering ben of dat dit de normale gang van zaken is.
Er werd 2 dagen voor gepland. Ik kreeg 'm einde van de dag al terug. M'n vrouw heeft 'm opgehaald en zei iets dat er nog een afspraak kwam voor een update. Ik vond het maar vreemd.
Ik zag dus dat ik nog op 2.3.0 zit met de SW, terwijl ik hier in het topic al aardig lang 3.x langs zie komen. Gemaild en inderdaad, ik sta op de lijst voor nog een update.
Nog meer mensen die op de wachtlijst staan hiervoor? Waarom hebben ze toen niet 3.x kunnen installeren vraag ik me af en waarom is er nog een afspraak...Beste Boy,
Bedankt voor je mail.
De auto staat op de bellijst/wachtlijst om geeld te worden om een afspraak in te plannen voor in onze werkplaats te komen.
Dit kan langer duren dan gepland omdat alleen gecertificeerde monteurs de update mogen doen omdat het een hoog-voltauto is.
Zodra u (de auto) aan de beurt bent wordt er contact met u opgenomen om een afspraak in te plannen.
Vertrouwend u hiermee te hebben geïnformeerd.
Ik stel de vraag hier om te kijken of ik een uitzondering ben of dat dit de normale gang van zaken is.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Dat laatste. Sorry, kan het niet mooier maken dan het is...Boy schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 06:21:
..

*sowieso
Nou dan hoop ik dat de mijn daar geen last van heeft want die is op de timer van de laadpaal begonnen...DonJunior schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:24:
Okee deze is vreemd
[Afbeelding]
[update]
88%, target 90%, vertrek om 6:45 en ik ging voor minstens 80%. Om 3:20 begonnen met laden en de verwarming staat te loeien.
[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 18-01-2024 06:39 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
De eerste keer dat ik mijn ID.3 bracht voor de software update en HV accu check werd aangegeven dat er een module in de auto vervangen moest worden voordat de update kon plaatsvinden. Heb dus ook een 2e afspraak moeten maken want die module was niet op voorraad.Boy schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 06:21:
Nog meer mensen die op de wachtlijst staan hiervoor? Waarom hebben ze toen niet 3.x kunnen installeren vraag ik me af en waarom is er nog een afspraak...
Goede tip. Ik moest er vanochtend drie Duitse Lidl voor langsrijden maar heb een granny charger kunnen scoren! De normale lader was nergens meer te krijgen.C0C0 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:40:
[...]
Ik haal dit weekend een thuislader op bij de LIDL in Duitdsland voor €50,-
ook normale laadkabel
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Eerder werd de SW update wel eens los gedaan. In de software zitten scherpere checks op defecte accucellen. Met SW3.2 krijg je meldingen over het electrosysteem dat niet correct zou werken ivm deze accu cel. Er is ook een officiële terugroepactie om accucellen te checken. Deze dingen worden nu gecombineerd gedaan en idd, monteurs hiervoor zijn niet zo dik bezaaid.Boy schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 06:21:
In November is m'n ID.4 (First) naar de garage geweest na een half jaar ervoor een afspraak ingepland te hebben.
[...]
Nog meer mensen die op de wachtlijst staan hiervoor? Waarom hebben ze toen niet 3.x kunnen installeren vraag ik me af en waarom is er nog een afspraak...
Mijn ID.4 (02/2022, 3.2) kreeg vanmorgen ook zo'n update...Sky74 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:43:
Is er ergens een release log van updates die pushen?
Heb een id5 met software 3.7 en kreeg juist een update binnen ‘kleine aanpassing en verbetering ‘ maar kan niet dadelijk terugvinden wat er aangepast zou zijn.
Software versie staat voorlopig alleszins nog steeds op 3.7
:strip_exif()/f/image/Nqf4m8BlcPVVIbvzPNMWqUia.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij aankomst kreeg ik de melding dat "de volledige functieomvang" na een herstart van de auto beschikbaar is.
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
bijzonder, ik laad eigenlijk altijd 's nachts dus nog niet zo op gelet maar de 11kW en snelheid van 60 km/u is wel normaal op dat puntDonJunior schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:24:
Okee deze is vreemd
[Afbeelding]

Punt is dat de dealer zelf niet over de terugroepacties begint. Je moet er, dikwijls, zelf om vragen. Zolang jij niet piept laten ze je er lekker mee rond rijden. Het is dat ik zelf 27 december, toen ik er was voor de diagnose-afspraak voor de achteras er over begon met "joh, staan er niet een rits acties open voor de auto?" dat men er naar gekeken heeft en de HV controle is ingepland plus een software-update. En inmiddels is daar ook verhelpen van mijn storing rondom de dynamische bochtenverlichting bij gekomen.kisik schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:15:
[...]
Eerder werd de SW update wel eens los gedaan. In de software zitten scherpere checks op defecte accucellen. Met SW3.2 krijg je meldingen over het electrosysteem dat niet correct zou werken ivm deze accu cel. Er is ook een officiële terugroepactie om accucellen te checken. Deze dingen worden nu gecombineerd gedaan en idd, monteurs hiervoor zijn niet zo dik bezaaid.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.