Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 315 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 21:11
Ik wilde zeggen dat je die Renault beter kan vergelijken met de ID.3, maar ik zie dat de baggageruimte van de Scenic en de ID.4 gelijk is; de ID.4 is net ietsje, maar verwaarloosbaar, langer.
Van beide instapversies komt de Scenic wel echt verder.

Een mooie website om te vergelijken is ev-database. De 'real range' die zij aanhouden is wat mij betreft heel realistisch.
https://ev-database.org/nl/auto/2027/Volkswagen-ID4-Pure
https://ev-database.org/n...-EV60-170pk-Comfort-Range

Belangrijkste nadeel van deze ID.4: range. Ik zou altijd voor de grote accu kiezen

Verder was mijn overstap van een Renault (Clio) naar een Volkswagen (Polo) echt een wereld van verschil in rijcomfort en stilte; ik weet niet of dat bij deze modellen ook nog steeds zo'n verschil tussen merken is, maar ik zou zeker een proefrit maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 17:42
Vraagje: ik overweeg om een ID4 te leasen. Het exemplaar dat ik op het oog heb is afgeprijsd en dus wat gunstiger dan normaal. Echter zitten hier 21" Varvik velgen op. Niet per se mijn keuze, ik vind ze niet lelijk maar kleiner was ook goed geweest.
Hoe dan ook, het is deze of niet.

Ik ben wat bang voor:
-een kleinere actieradius
-meer lawaai tijdens het rijden
Zijn deze zorgen onnodig omdat de effecten verwaarloosbaar zijn of is er weldegelijk verschil met bijv 20 of 19 inch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Werkt iemand hier mee? En wat zijn de ervaringen.
https://github.com/tillsteinbach/WeConnect-cli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drks
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22:39
BPTBPTBPT schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:37:
Vraagje: ik overweeg om een ID4 te leasen. Het exemplaar dat ik op het oog heb is afgeprijsd en dus wat gunstiger dan normaal. Echter zitten hier 21" Varvik velgen op. Niet per se mijn keuze, ik vind ze niet lelijk maar kleiner was ook goed geweest.

Ik ben wat bang voor:
Zijn deze zorgen onnodig omdat de effecten verwaarloosbaar zijn of is er weldegelijk verschil met bijv 20 of 19 inch?
Ik heb een id5 met 21 inch Narvik velgen. Hoewel ik geen vergelijking heb met kleinere velgen, ben ik zeer tevreden over het fluisterstille rijden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 21:50
Iedereen een mooi en vooral veilig 2024 toegewenst!

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Ook hier, omdat ik hier toch wel erg vaak aanwezig ben, de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
Op naar een jaar met zo min mogelijk storingen en zoveel mogelijk toffe kilometers

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:11
BPTBPTBPT schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:37:

Ik ben wat bang voor:
Ik heb al een kleine drie jaar een ID.4 1st Max met 21" wielen, en ik verbaas me soms om de grotere actieradius van sommigen. Kan toch niet alleen met mijn rechtervoet te maken hebben... en daarbij vind ik het comfort soms ook wat matig: tamelijk stuiterig. Maar n = 1 hè :)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 14:40
Tijsbeer schreef op maandag 1 januari 2024 @ 02:56:
[...]

Ik heb al een kleine drie jaar een ID.4 1st Max met 21" wielen, en ik verbaas me soms om de grotere actieradius van sommigen. Kan toch niet alleen met mijn rechtervoet te maken hebben... en daarbij vind ik het comfort soms ook wat matig: tamelijk stuiterig. Maar n = 1 hè :)
M…m…maar met een max heb je DCC dan zet je de vering toch gewoon wat soepeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
Als je de keuze hebt zou ik voor 19” (of 20”) kiezen ipv 21”. Heb zelf 21” voor zomerbanden en merk niks in verlies aan comfort of range t.o.v. m’n 19” winterbanden, maar merk wel de liefde voor stoepranden…

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
pietermx schreef op maandag 1 januari 2024 @ 08:54:
Als je de keuze hebt zou ik voor 19” (of 20”) kiezen ipv 21”. Heb zelf 21” voor zomerbanden en merk niks in verlies aan comfort of range t.o.v. m’n 19” winterbanden, maar merk wel de liefde voor stoepranden…
Eens, maar het is niet zo erg dat ik de auto er niet door zou leaseb, als ‘ie wel 21” had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:11
sl1000 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 08:50:
[...]

M…m…maar met een max heb je DCC dan zet je de vering toch gewoon wat soepeler?
M...m...maar hij staat al op de meest soepele stand ;)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Tijsbeer schreef op maandag 1 januari 2024 @ 02:56:
[...]

Bij mijn ID.4 heb ik binnen een half jaar de originele 21" verwisseld voor 20". Niet alleen zuiniger (niet veel, maar toch) maar vooral heel erg veel comfortabeler. Is ook niet gek, het scheelt 1.2 cm aan lucht tussen de velg en het asfalt.

Onlangs voor mijn vrouw een ID.3 max gekocht met 20" zomerbanden. Daar liggen nu standaard stalen 19" winterwielen met doppen onder en ook dat verschil is dag en nacht. De winterbanden rijden gewoon zuiniger zelfs. Misschien als gevolg van profieldiepte, maar denk toch dat de luchtstroming beter is. Wellicht door een minder groot 'gat' aan de binnenzijde van het wiel, maar da's speculatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

MJMaverick schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:42:
[...]

In de auto moeten vanuit de Shop zowel de 'We Connect' als de 'We Connect Plus' app geïnstalleerd worden. Zolang deze niet geinstalleerd zijn werkt de communicatie niet of iig veel minder.
Waar vind ik die shop in de auto? Ik heb die niet bij de tegels staan...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Boy schreef op maandag 1 januari 2024 @ 12:41:
[...]

Waar vind ik die shop in de auto? Ik heb die niet bij de tegels staan...
Daar heb je software versie 3.x voor nodig, heb je die of zit je nog op 2.x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

7o9 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 12:49:
[...]

Daar heb je software versie 3.x voor nodig, heb je die of zit je nog op 2.x?
Ja, ik zit nog op 2.3.0. Hij is begin november naar de garage geweest voor een SW update, maar ik merk dat ik eigenlijk als 3.x moest hebben? Ik merk wel dat het systeem een stuk sneller is sinds hij terug is van de garage...of ja "sneller", responsiever, als ik swipe, dan scrollt de lijst ook ipv dat hij regelmatig een tik event registreert.

Ik heb ondertussen kunnen klikken op 'thema's' in m'n volkswagenaccount (die laadde eerst niet) en daar heb ik de 'aankoop' kunnen doen van het Connect abo.

Wat een gedoe, Volkswagen heeft het echt totaal niet op orde qua software; dit zou voor mij een reden zijn volgende keer niet voor VW te gaan.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55
de batvan mijn sleutel lijkt reeds leeg na minder dan 2 jaar?
Kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:15
(jarig!)
blinded schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:48:
Kan dat?
Ja, de batterij van de sleutel gaat wel snel leeg ja.. maar goed, het is ook een klusje van niks om te vervangen.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Kan dat?
Keyless entry? Dan ja, was bij mijn andere auto's in ieder geval ook zo.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 16:14
Afgelopen vrijdag en vandaag heeft de dealer aantal ritjes gemaakt met de auto. maar helaas nog geen belletje dat hij weer opgehaald kan worden. App doet het nu wel weer en 0 storingen.

Ben bang dat het probleem zichzelf heeft verholpen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Kan dat?
Hier ook vervangen na 1,5 jaar. Deed het soms niet meer van afstand en moest dan 1-2 meter van de auto af staan.

Binnen een minuutje een nieuwe batterij erin en werkt weer als een zonnetje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
mocht iemand nog een setje winterbanden op stalen velgen zoeken kwam deze tegen:

https://www.wensink.shop/...set-volkwagen-id4-19-3704

Ook heeft volkswagen de sneeuwkettingen in de aanbieding:

https://shop.volkswagen.n...tingen-volkswagen-id4-id5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:11:
mocht iemand nog een setje winterbanden op stalen velgen zoeken kwam deze tegen:

spijtig geen optie voor 21inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:09
Iemand ervaring met dit probleem? ID.4 Pro met laatste software.
  1. - Laden springt alle kanten op, 2KW / 3.6KW / 5KW / 6.5KW / 7KW / 10KW & 11KW
  2. - Andere laadpalen geprobeerd zelfde probleem (zelfde laadgroep)
  3. - Volkswagen App geeft op een bepaald moment "Accu niet klaar" & de wagen geeft een rood signaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:34
Kan dat?
ja is mogelijk, kan al na 1jr. Ligt er aan hoe vaak je hem gebruikt, en ligt hij vlakbij de auto, dan maakt hij regelmatig verbinding en dat kost energie.
Even opklikken en nieuwe er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:34
blinded schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:37:
[...]

spijtig geen optie voor 21inch
Op mp worden nog 21 inch velgen aangeboden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
201WD schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:09:
[...]

ja is mogelijk, kan al na 1jr. Ligt er aan hoe vaak je hem gebruikt, en ligt hij vlakbij de auto, dan maakt hij regelmatig verbinding en dat kost energie.
Even opklikken en nieuwe er in.
Nope, in de sleutel zit een bewegingssensor. Als de sleutel een tijd stil ligt dan gaat de sleutel in slaapstand en deze zal pas weer contact gaan zoeken op het moment dat de sleutel bewogen wordt.
Het is dus niet relevant of de sleutel dichtbij of veraf van de auto ligt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Mayor
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-09 22:56
Zijn alle wagens die in 2024 in productie gaan sowieso modeljaar 2024 --> nieuwe motor, groter scherm, software 4.0, ....? Ik heb mijn wagen (ID4 pro performance) in mei '23 besteld en deze zou in week 3 geproduceerd worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Mr_Mayor schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:43:
Zijn alle wagens die in 2024 in productie gaan sowieso modeljaar 2024 --> nieuwe motor, groter scherm, software 4.0, ....? Ik heb mijn wagen (ID4 pro performance) in mei '23 besteld en deze zou in week 3 geproduceerd worden
Dat lijkt me wel ja. Besteldatum staat natuurlijk los van productiedatum. Als ze pas in week 3 gaan produceren.. dan gaan ze daar niet modeljaar 2023 aan hangen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 00:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nog niet, maar net geprobeerd: het werkt!

Een snippet:
code:
1
2
3
4
[charging] Elements: 5 items
    [batteryStatus] (last captured 2024-01-03T13:39:14+00:00)
        Current SoC: 90%
        Range: 272km

Waarden ophalen lukt keurig. Waarde zoals het charge target op 100% zetten lukt mij niet werkt ook!
Na het zetten van de waarde zag ik de 100% instelling niet terug, bleef op 80 staan. Maar ik liep net naar de koffiemachine, en onderweg kan ik de auto zien staan: die staat te laden. Even naar toe gelopen en in de infotainment staat de slider op 100%. :)
En waarom dat is kan ik inmiddels verklaren: hij opereerde uit cache. De states worden 300 seconden gecached.

Thanks voor dat tooltje, kende hem niet. Kan ik zo mooi de clima aanzetten want de telefoon waar de app op staat heb ik niet bij me.

Ben trouwens benieuwd of na de update 2.4 naar 3.2 mijn WeConnect services verlengt worden. Heb daar iets over gelezen ooit, anders is het 27 maart afgelopen.

[ Voor 60% gewijzigd door Ultraman op 03-01-2024 15:23 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-09 21:23
Mr_Mayor schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:43:
Mag ik vragen waarom de productiedatum zo laat is?

Wij hebben 07.12.2023 bestelling gedaan. en levering zou ik Februari 24 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Mayor
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-09 22:56
LucKoekkoek schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:09:
[...]

Mag ik vragen waarom de productiedatum zo laat is?

Wij hebben 07.12.2023 bestelling gedaan. en levering zou ik Februari 24 zijn.
Mocht ik het weten, dan zou ik het zeker delen :-)
Ik kreeg pas 20/11/2023 bericht van de garage dat de productieweek bekend was: week 3 van 2024.

De besteldatum was trouwens 15/05/2023 om exact te zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Mijn (lease) ID.3 First heeft vandaag de upgrade naar 3.2 gehad zonder problemen.

Dankzij de tips hier (shop, WeConnect Plus, S-PIN, etc.) was ik redelijk snel weer vertrokken.

Navigatie is nog wat aan de oude kant, maar ik verwacht dat wat langere ritten dat zullen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37

Termy

valt er nog wat te fragge?

Rijdt er hier iemand rond op all season (met sneeuwvlok voor Duitsland en zo)?

Ik dacht in 1e instantie dat het verlies aan bereik boeiend was tov zomerbanden maar in de praktijk, zeker nu met eigen laadpaal, boeit het eigenlijk helemaal niet in de zomer en zijn winterbanden in de winter sowieso het slechtst en zelfs dat maakt eigenlijk helemaal niet uit. De 130 euro 2x per jaar om heen en weer te gaan daarentegen wel :+.

Ik heb nu een set zomerbanden die amper bereden zijn na de recall en winterbanden die er nu pas voor de 2e keer op liggen dus ik hoop ze allebei te verkopen en te vangen door goede all seasons zonder netto kosten. Zover ik zie zijn zulke banden best prima tegenwoordig maar geen idee of ik iets over het hoofd zie.

19" velgen op een ID.3, btw.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Termy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:50:
Zover ik zie zijn zulke banden best prima tegenwoordig maar geen idee of ik iets over het hoofd zie.

Geen ervaring met all-seasons onder een EV maar ik heb toch gewoon voor zomer/winter banden gekozen. Mijn ervaring met all-seasons ( Michelins) onder mijn Renault Megane station was dat ze toch dusdanig hard slijten dat als je een beetje kms maakt het na een jaartje of 2 kwestie van vervangen is (nouja, omleggen). Er zijn nu wel een aantal all-seasons voor EVs maar door t hoge gewicht ‘durf’ ik ‘t toch nog niet aan qua slijtage.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Hier al 3 jaar all seasons onder onze ID.3 liggen. Rijdt al ~50000km prima

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

t2faag schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:34:
[...]

Hier al 3 jaar all seasons onder onze ID.3 liggen. Rijdt al ~50000km prima
Dat zijn al die km's ook dezelfde banden?

@dizzytal Houd je wel rekening met dat je met zomer-/winterbanden het over 2 sets verdeeld en met all seasons maar 1 set?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisH_ID4
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
PB1983 schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:28:
[...]

Het had wat voeten in de aarde, maar het werkt weer. Werkte het best op een desktop, op een smartphone vond ik het wat minder praktisch

- Ga naar https://www.myvolkswagen.net/ en log in
- Scroll naar beneden, en zoek Contracten en looptijden
- Ga naar Volkswagen Connect Shop
- Schaf dan de VW Connect Plus en VW Connect aan. Deze zijn allebei gratis (behalve dan dat je ziel hebt verkocht aan de VAG en PON })
Ik heb mijn ID.4 nu precies 3 jaar (en een paar dagen) en nu doet de app het niet meer goed: kan niet meer voorverwarmen, geen info over range en laad%. En ik geen verkeersinfo meer in de navigatie. Nu blijkt dat ik inderdaad die ConnectPlus moet aanschaffen voor 0,00 euro. Maar bij het afrekenen op https://connect-shop.volkswagen.com/ blijft ie vragen om een adres dat niet volledig zou zjin. Hebben andere dat ook? Heb verschillende apparaten geprobeerd: op Android telefoon, iPhone, Windows Laptop ... allemaal niet. Iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
Postcode met spatie ingevuld? (Staat ergens in dit topic)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:30
Mijn id3 (lease) werd geleverd met all season en tot op heden, na 1,5 jaar en iets meer dan 20k km, nog niets mee aan de hand.
Bij eerdere lease contracten ging ik wel elk half jaar van zomer naar winter banden, maar ik ben eerlijk gezegd wel om. Als ik ooit zelf een auto aan ga schaffen komen daar waarschijnlijk all Seasons onder. Winterbanden heb je in NL nauwelijks nog nodig, dus inderdaad zonde van de centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Mijn private lease ID4 is op zomerbanden geleverd en nu was ik in gesprek met de lease maatschappij over all weather banden maar dat blijft allemaal maar lastig, contractaanpassingen noodzakelijk of ik moet ze zelf aftikken maar dan krijg ik geen korting en kan ik achteraf alsnog gezeur krijgen.

Op het argument dat ik het bij winterbanden begrijp in verband met opslag en de wissel etc maar bij all weather banden niet helemaal zie waar de meerkosten in zitten hadden ze eigenlijk geen antwoord. Beide kon wel, moest ik alleen met terugwerkende kracht die gaan betalen.

Nu zelf een set winterwielen gekocht omdat dit de voordeligste manier lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl

….

Ik heb afgelopen november na 65000 km mijn zomerbanden vervangen voor all-seasons van Vredestein (quattrac pro EV). Merk voorlopig geen raar verschil in verbruik (18”)
Winter verbruik lijkt in lijn te liggen met vorige winterjaren

Ben benieuwd naar de zomer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfijma
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:06
Ja, hiero. ID.3 vorig jaar afgeleverd met custom 19"-inch velgen en Continental all-season-banden. Rijdt als een dolle in zowel zomer als winter. Met sneeuwvlokje (maar geen ervaring met hele extreme omstandigheden). 10 maanden / 10.000 km in gereden nu, dus kan over de slijtage nog niet heel veel zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVUzoj0mCTrF3tGJpP2FWSrWT50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Os27BWEVYT7mOvYsD2QwEIw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
ChrisH_ID4 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:43:
[...]

Ik heb mijn ID.4 nu precies 3 jaar (en een paar dagen) en nu doet de app het niet meer goed: kan niet meer voorverwarmen, geen info over range en laad%. En ik geen verkeersinfo meer in de navigatie. Nu blijkt dat ik inderdaad die ConnectPlus moet aanschaffen voor 0,00 euro. Maar bij het afrekenen op https://connect-shop.volkswagen.com/ blijft ie vragen om een adres dat niet volledig zou zjin. Hebben andere dat ook? Heb verschillende apparaten geprobeerd: op Android telefoon, iPhone, Windows Laptop ... allemaal niet. Iemand een idee?
Jup wat @Jelmer zegt inderdaad:
Postcode moet je met een spatie invoeren.
Zie: DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
dfijma schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:05:
[...]

Ja, hiero. ID.3 vorig jaar afgeleverd met custom 19"-inch velgen en Continental all-season-banden. Rijdt als een dolle in zowel zomer als winter. Met sneeuwvlokje (maar geen ervaring met hele extreme omstandigheden). 10 maanden / 10.000 km in gereden nu, dus kan over de slijtage nog niet heel veel zeggen.

[Afbeelding]
ID.3 first +
Hier dezelfde ervaring met dezelfde banden, merk geen noemenswaardig verschil tov zomerbanden wat slijtage betreft. Wel de banden op de juiste spanning houden. Tweemaal mee naar wintersport geweest onder koude omstandigheden en sneeuw.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:02
hallo,
Ik heb mezelf gisteren weer krom zitten ergeren aan het touchscreen. Het werkt zoals het zou moeten maar ik vind een touchscreen gewoon onhandig in een rijdende auto, je tikt snel ergens naast.
In mn vorige auto had ik zo'n druk/draaiknop voor het entertainment die prima werkte in AA. Weet iemand of je dat soort dingen ook los kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
LastSamurai schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:45:
hallo,
Ik heb mezelf gisteren weer krom zitten ergeren aan het touchscreen. Het werkt zoals het zou moeten maar ik vind een touchscreen gewoon onhandig in een rijdende auto, je tikt snel ergens naast.
In mn vorige auto had ik zo'n druk/draaiknop voor het entertainment die prima werkte in AA. Weet iemand of je dat soort dingen ook los kan kopen ?
Wat heb je zelf al gevonden? Niks van je gading of nog niet zelf gezocht? Ben ook wel benieuwd namelijk.
Al heb ik niet zo heel veel moeite met het touchscreen icm Android Auto.
Media bedien ik op het stuur. Route instellen doe ik van te voren op mijn telefoon. Soms ben ik dat vergeten en moet ik het alsnog op het scherm doen maar zo'n ramp vind k het niet toch?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

Tarin

Just plain weird.

Ik vind het een gekloot, met het touchscreen. Sorry voor de uitdrukking, maar ik mis de draai/ok-knop die de Discover Media in de Golf 7.5 had, en de knopjes/draaiknoppen voor de airco.

Tijdens het navigeren wordt extreem ingezoomd (maatstaf 5m) om de rijstroken zichtbaar te maken. Dan is echter het verloop van het knooppunt onzichbaar. Pinch to zoom (out) werkt (enigszins), maar kost meer concentratie en soms schuif je per ongeluk een beetje en beweegt het aanzich niet meer mee met het rijden. Even aan de knop draaien was handiger
Scrollen en uitkiezen in de adressenlijst. Soms reageert hij langzaam, soms zit je er net naast en kies je een andere. Even aan de knop draaien en erop drukken was handiger.
Stoelverwarming - reageert niet altijd via de schuif (je moet lang genoeg op warmer en kouder tegelijk tippen), dus ik tip meestal op de temperatuurregeling linksonder en tik dan en paar keer op de stoel- en stuurverwarming - stuur op 1 blokje, beide stoelen op 2, lukt vrijwel nooit in 1 keer. Plus, als je het te snel na het aanzetten van de auto probeert reageert alles 4 keer zo langzaam.

Het allerliefste zou ik er een stream deck plus aan hangen en daar volume/selectie/temperatuur aan de draaiknoppen koppelen, en de overige knoppen andere sneltoetsen geven. Zou leuk zijn ze dat mogelijk zouden maken...

Het is allemaal functioneel, maar gewoon niet zo goed/gebruikersvriendelijk als het voorheen was. Niet dat andere automerken het (veel) beter doen; ik hoor van mijn collega's met Skoda/Audi/Mercedes ook allerlei klaagzangen, maar dat is eigenlijk geen excuus voor een product van bijna 60.000 euro, waarbij Volkswagen zoveel beloofd heeft over de supermoderne slimme meedenkende software.

De auto rijdt verder heerlijk, zit goed, heeft genoeg plaats, laadt snel (genoeg), heeft genoeg bereik - is allemaal echt prima, maar die software... en dan ben ik bij versie 3.2 ingestapt, dus ik vind dat ik eigenlijk niet eens zo veel mag zeuren..

[ Voor 21% gewijzigd door Tarin op 04-01-2024 11:23 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
Tarin schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:18:
Ik vind het een gekloot, met het touchscreen. Sorry voor de uitdrukking, maar ik mis de draai/ok-knop die de Discover Media in de Golf 7.5 had, en de knopjes/draaiknoppen voor de airco.
Ik moet het allemaal nog gaan 'ontdekken' (krijg m'n id.5 aanstaande dinsdag), maar hoe zit het met voice control, werkt dit een beetje, om het gemis aan knoppen te omzeilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
mawi schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:43:
[...]

Ik moet het allemaal nog gaan 'ontdekken' (krijg m'n id.5 aanstaande dinsdag), maar hoe zit het met voice control, werkt dit een beetje, om het gemis aan knoppen te omzeilen??
De standaard Voice Control is afhankelijk van wat je hebt gekozen aan opties. Bij mij ID3 Business Pro is werkt het gewoon niet. Ik kan dingen vragen maar 9 van de 10 keer krijg ik antwoord als "dit is niet beschikbaar via spraakcommando" .

In combinatie met Android Auto gebruik ik soms voice control (Hey Google) om te navigeren en liedjes af te spelen, dat werkt prima maar staat los van de VW implementatie.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 13:36

Tijdens het navigeren wordt extreem ingezoomd (maatstaf 5m) om de rijstroken zichtbaar te maken. Dan is echter het verloop van het knooppunt onzichbaar. Pinch to zoom (out) werkt (enigszins), maar kost meer concentratie en soms schuif je per ongeluk een beetje en beweegt het aanzich niet meer mee met het rijden. Even aan de knop draaien was handiger
Scrollen en uitkiezen in de adressenlijst. Soms reageert hij langzaam, soms zit je er net naast en kies je een andere. Even aan de knop draaien en erop drukken was handiger.
Stoelverwarming - reageert niet altijd via de schuif (je moet lang genoeg op warmer en kouder tegelijk tippen), dus ik tip meestal op de temperatuurregeling linksonder en tik dan en paar keer op de stoel- en stuurverwarming - stuur op 1 blokje, beide stoelen op 2, lukt vrijwel nooit in 1 keer. Plus, als je het te snel na het aanzetten van de auto probeert reageert alles 4 keer zo langzaam.

Het allerliefste zou ik er een stream deck plus aan hangen en daar volume/selectie/temperatuur aan de draaiknoppen koppelen, en de overige knoppen andere sneltoetsen geven. Zou leuk zijn ze dat mogelijk zouden maken...

Het is allemaal functioneel, maar gewoon niet zo goed/gebruikersvriendelijk als het voorheen was. Niet dat andere automerken het (veel) beter doen; ik hoor van mijn collega's met Skoda/Audi/Mercedes ook allerlei klaagzangen, maar dat is eigenlijk geen excuus voor een product van bijna 60.000 euro, waarbij Volkswagen zoveel beloofd heeft over de supermoderne slimme meedenkende software.

De auto rijdt verder heerlijk, zit goed, heeft genoeg plaats, laadt snel (genoeg), heeft genoeg bereik - is allemaal echt prima, maar die software... en dan ben ik bij versie 3.2 ingestapt, dus ik vind dat ik eigenlijk niet eens zo veel mag zeuren..
Sluit ik me bij aan. Het ligt trouwens bij het gebruik van Android Auto / Carplay ook wel echt aan je gekozen optie. Met mijn iPhone 14 pro ging alles als een trein, maar bij Android Auto zijn veel dingen echt heel traag, bijvoorbeeld ABRP.

Los van dat is het bizar dat alles in mijn vorige Polo uit 2018 als een raket werkte en dat het hier zo super traag is. En dan ben ik ook ingestapt op 3.2, dus heb alles daaronder niet eens meegemaakt, wat nog trager was.

Ik ben wel blij dat die app een beetje fatsoenlijk werkt. Ik ben trouwens gestopt met het laden tot 80%, behalve met een snellader. Dus nu krijg ik elke keer als ik instap een melding dat ik 'Battery Care moet aktiveren' (ook echt met een k).

Nee, de software is onhandig en traag, ik kan er niet meer van maken. Verder qua rijden etc en qua looks echt dik tevreden over de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:49:
[...]
[..]

Ik ben wel blij dat die app een beetje fatsoenlijk werkt. Ik ben trouwens gestopt met het laden tot 80%, behalve met een snellader. Dus nu krijg ik elke keer als ik instap een melding dat ik 'Battery Care moet aktiveren' (ook echt met een k).

[.]
Ja joh.. die melding word ik ook helemaal gestoord van. Ik heb hem dus al eens geactiveerd, onder het mom, misschien stopt ie dan met zeuren, maar zodra je het laden weer boven de 80% zet, dan komt die melding ook weer terug. :X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:02
DonJunior schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden? Niks van je gading of nog niet zelf gezocht? Ben ook wel benieuwd namelijk.
Al heb ik niet zo heel veel moeite met het touchscreen icm Android Auto.
Media bedien ik op het stuur. Route instellen doe ik van te voren op mijn telefoon. Soms ben ik dat vergeten en moet ik het alsnog op het scherm doen maar zo'n ramp vind k het niet toch?
Ik heb zelf al gezocht, maar ik kan alleen mediaafstandsbedieningen vinden. En dat is niet wat ik zoek.
In m'n C-Klasse had ik een druk/draai/schuifknop waarmee je ook in AA alles kon doen. Ideaal. En dat is eigenlijk wat ik zoek.
soms rij je ergens en wil je even in GoogleMaps kijken welke route er voorgesteld is, dan wil je ergens opdrukken maar doordat de auto beweegt zit je er naast. Zelfde in spotify. Niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
LastSamurai schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:50:
[...]

Ik heb zelf al gezocht, maar ik kan alleen mediaafstandsbedieningen vinden. En dat is niet wat ik zoek.
In m'n C-Klasse had ik een druk/draai/schuifknop waarmee je ook in AA alles kon doen. Ideaal. En dat is eigenlijk wat ik zoek.
soms rij je ergens en wil je even in GoogleMaps kijken welke route er voorgesteld is, dan wil je ergens opdrukken maar doordat de auto beweegt zit je er naast. Zelfde in spotify. Niet handig.
Ja ik begrijp je volledig, vandaar mijn vraag of je al iets had gevonden want dan houd ik me ook wel aanbevolen. En dan dus ook de vraag waarom hetgeen je gevonden had evt niets zou zijn (want dan wil ik dat mogelijk ook niet)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

mawi schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:43:
[...]

Dat werkt best grappig, ik zei pas (na op de knop gedrukt te hebben; ik heb 'hello ID' uitgeschakeld) 'My feet are cold' en toen ging de blower bij onze voeten aan. De temperatuur werd niet aangepast, dat moest ik vervolgens zelf doen, maar in de basis werkt het.

Reisdoelen inspreken werkt soms aardig, soms niet, maar dat komt gedeeltelijk doordat ik eigenwijs ben en het hele systeem in het Engels heb staan, en Duitse adressen inspreek. Ik gebruik liever de app - zelfs als ik in de auto zit, voor het wegrijden, werkt dat fijner dan op het navigatiesysteem zoeken.

Voor veel akties heb je echter het touchscreen nodig. En zoals gezegd, het werkt wel, maar knopjes waren handiger. Mijn baas moppert altijd over 'een rijdende iPad' en daar kan ik hem geen ongelijk geven.
[...]

Mijn eerste (Duitse) auto van de zaak (in NL kreeg ik een UPje - welke overigens prima reed nadat ze de minpool van de accu fatsoenlijk vast hadden gezet) was en A4 uit 2017 of 2018; daar zat een grote draai/touch-knop boven de versnellingspook en daarboven nog 6 programmeerbare knopjes (en 1 op het stuur), dat was geweldig. Die heb ik echter na een paar maanden ingeruild (want 1,5 keer zo duur als de Golf 7 GTD die beschikbaar kwam), en sindsdien zit ik bij VW omdat die binnen ons wagenparkplan de beste prijs/ruimte-verhouding hebben. Eind dit jaar moet ik weer iets nieuws uitzoeken, ik ben erg benieuwd of er dan een alternatief is voor de ID.7 Variant/Tourer.

[ Voor 67% gewijzigd door Tarin op 04-01-2024 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
Ik vind de spraakassistent verrassend goed werken ook bij adressen voor de navigatie ingeven. De truc is wel dat je eerst de plaatsnaam en dan de straatnaam + nummer inspreekt
‘Hello Id’ heb ik ook uitstaan.
Een keer kort drukken is de id juffrouw, een keer lang drukken is Siri via CarPlay. Werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 00:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

KrlGl schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:20:
Ik vind de spraakassistent verrassend goed werken ook bij adressen voor de navigatie ingeven. De truc is wel dat je eerst de plaatsnaam en dan de straatnaam + nummer inspreekt
‘Hello Id’ heb ik ook uitstaan.
Een keer kort drukken is de id juffrouw, een keer lang drukken is Siri via CarPlay. Werkt als een zonnetje.
Het enige waar ze hier goed voor is het opbellen van iemand. "Bel <voornaam> <achternaam>" en dan komt ze dikwijls met de juiste persoon uit mijn contacten op de proppen of een lijstje waar de juiste persoon iig tussen zit. Verder ... is ze nergens goed voor behalve nu en dan een mop vertellen voor welk gerecht een auto stopt.
Ga ik wel toegeven dat ik haar voor de vaginatie al lang niet meer geprobeerd heb. Binnenkort maar eens doen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
[...]

maar doordat de auto beweegt zit je er naast.
Ik lurk hier alleen maar totdat mijn ID in april geleverd wordt, maar de meeste touchscreen auto's hebben een randje, richteltje, balkje, waar je je andere vinger op kunt laten rustern en zo de juiste plek rustig kunt aanraken, ook als de auto even beweegt.

Handig is anders, maar het werkt wel. Misschien als je het grote scherm hebt dat het weer onhandig is.

Edit: als je een dial button vindt die werkt laat het hier dan even weten. In de c-klasse van mijn ouders werkt dit ook erg lekker.

[ Voor 11% gewijzigd door SirLenncelot op 04-01-2024 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
SirLenncelot schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:02:
[...]

Ik lurk hier alleen maar totdat mijn ID in april geleverd wordt, maar de meeste touchscreen auto's hebben een randje, richteltje, balkje, waar je je andere vinger op kunt laten rustern en zo de juiste plek rustig kunt aanraken, ook als de auto even beweegt.

Handig is anders, maar het werkt wel. Misschien als je het grote scherm hebt dat het weer onhandig is.

Edit: als je een dial button vindt die werkt laat het hier dan even weten. In de c-klasse van mijn ouders werkt dit ook erg lekker.
Als je dat bij de ID.x doet dan gaat je volume spontaan harder, of je temperatuur omhoog.. of je alarmlichten aan.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Termy

Termy

Wat @SirLenncelot zegt is anders precies wat ik doe en dat werkt prima in een rijdende auto. Ik leun met middel-/ringvinger op de bovenrand van het scherm en bedien het met m'n duim. Werkt prima.

Ik laad standaard naar 90% tegenwoordig en heb battery care uit en daar hoor ik hem nooit over.. wel had ik laatst dat hij 2 keer verzonnen had naar 100% te laden. Dat vond ik minder leuk. Gelukkig ging ik de 1e keer toch een ritje maken en zag ik het de 2e keer voor hij ging laden. Daarna niet meer gezien. Nog niet eerder zien gebeuren en ook geen flauw idee waarom. Zowel de app als de auto vonden dat het naar 100% moest.

Dank voor alle berichten over all seasons :). Ik ga me er eens verder in verdiepen en kijken of ik aankomende lente kan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:11:

Tot zover de sneeuwkettingen 8)7
"Onlangs heb je een product in onze webshop besteld. Helaas is deze door leveringsproblemen bij onze leverancier vertraagd. Het is onbekend of en wanneer dit product door de leverancier geleverd zal worden. Daarom annuleren we je order, het aankoopbedrag wordt zo snel mogelijk aan je terugbetaald."

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:20
De ID.4 zeker 3 weken kwijt. Allerlei vage klachten met de (centrale) deurvergrendeling. Tot op niet meer kunnen openen of sluiten aan toe, zelfs niet met de fysieke sleutel. De dealer zou pas na 6 weken iemand beschikbaar hebben voor diagnose, na aandringen van de leasemaatschappij is dat verkort tot 3 weken.
Ik vind het schandalig dat het zo lang duurt voordat ze überhaupt een diagnose kunnen stellen. Dat je moet wachten op onderdelen is nog tot daaraan toe, echter een auto die 3 weken stil staat bij een dealer voordat ze er überhaupt naar kunnen kijken 8)7

Voorlopig een VW Tygo meegekregen als vervangend vervoer. Maar de leasemaatschappij is nog bezig om een grotere auto te regelen.

Hiervoor al veel leaseauto's gehad (van Peugeot tot Ford). Nooit problemen gehad, maar met deze VW zijn we in minder dan 2 jaar tijd al zeker 3x bij de dealer geweest

Update: maandag ID.5 oppikken. Die Tygo is maar een dinky toy.

[ Voor 18% gewijzigd door Joris748 op 05-01-2024 23:00 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:15

...
Als het goed is kun je met 2 vingers over het volume balkje onder het scherm schuiven om in/uit te zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22:32
Joris748 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:49:
De ID.4 zeker 3 weken kwijt. Allerlei vage klachten met de (centrale) deurvergrendeling. Tot op niet meer kunnen openen of sluiten aan toe, zelfs niet met de fysieke sleutel. De dealer zou pas na 6 weken iemand beschikbaar hebben voor diagnose, na aandringen van de leasemaatschappij is dat verkort tot 3 weken.

Voorlopig een VW Tygo meegekregen als vervangend vervoer. Maar de leasemaatschappij is nog bezig om een grotere auto te regelen.

Ik vind het schandalig dat het zo lang duurt voordat ze überhaupt een diagnose kunnen stellen. Dat je moet wachten op onderdelen is nog tot daaraan toe, echter een auto die 3 weken stil staat bij een dealer voordat ze er überhaupt naar kunnen kijken 8)7

Hiervoor al veel leaseauto's gehad (van Peugeot tot Ford). Nooit problemen gehad, maar met deze VW zijn we in minder dan 2 jaar tijd al zeker 3x bij de dealer geweest.
Herkenbaar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77566614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:20
Ik vraag me dan wel af wat de kwaliteit van Volkswagen is, als er enorme wachttijd is voor de wat ingewikkeldere diagnoses. Of wordt dit gewoon slecht gemanaged door betreffende dealer?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

orillion schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:58:
[...]

Als het goed is kun je met 2 vingers over het volume balkje onder het scherm schuiven om in/uit te zoomen.
Dat ga ik eens aan de binnenkant van mijn ogen bekijken proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Devil schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:21:
[...]

Tot zover de sneeuwkettingen 8)7
"Onlangs heb je een product in onze webshop besteld. Helaas is deze door leveringsproblemen bij onze leverancier vertraagd. Het is onbekend of en wanneer dit product door de leverancier geleverd zal worden. Daarom annuleren we je order, het aankoopbedrag wordt zo snel mogelijk aan je terugbetaald."
hier idem dito, janken de afhandeling 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 09:16
In mijn zoektocht naar een betaalbare ID4 Occassion kwam ik een ID4 First ed. 77kwh tegen met een fiscale nieuwwaarde van € 44.125. Hier zou dus de SEPP op van toepassing zijn? Dat is vreemd want officieel heeft deze editie altijd een prijs gehad boven de 46k (bron: autoweek carbase).

Ik vraag mij af hoe dit kan (en waar ik op moet zoeken om deze pareltjes meer tegen te komen?)

Gaat om kenteken T-174-SN. Ik dacht eerst dat het gebonden was aan uitvoering D0M1ASA, paar meer gecheckt van dit type en die zijn toch boven de 46k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
Nieuwe uitvoeringen van de ID.3, ID.4 en ID.5: https://www.autoweek.nl/a...lkswagens-id3-id4-en-id5/
De configurator bij VW is ook aangepast.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 14:38
Waarschijnlijk een import auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
Meerdere test ritten heeft de dealer gemaakt maar ze kunnen niet repliceren en krijg de auto ongerapeerd terug, iets mis in canbus maar wat weten ze precies niet, en de storing komt niet meer voor.

Dus binnenkort sta ik waarschijnlijk op een a weg, hopelijk rijdt een vrachtwagen hem dan klein.

Wat een vertrouwen heb ik in dit merk zeg.

[ Voor 16% gewijzigd door flaskk op 05-01-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 09:16
BB72 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:29:
Waarschijnlijk een import auto.
Een VW ID4 heeft ook in andere landen een prijs van boven de 45k meegekregen en bij tenaamstelling in Nederland wordt de historische nieuwprijs opgezocht?

Mocht dat anders zijn dan ben ik benieuwd met welke logica dit type een lagere prijs bij invoering kan meekrijgen (de SEPP is ook van toepassing op import auto's namelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
mcmiles schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:29:
Nieuwe uitvoeringen van de ID.3, ID.4 en ID.5: https://www.autoweek.nl/a...lkswagens-id3-id4-en-id5/
In Duitsland is een dik aangeklede versie 3000 Euro goedkoper. Dat wordt lekker over de grens shoppen, scheelt je ~2500 Euro (3000 Euro - import kosten).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
pietermx schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:17:
[...]

In Duitsland is een dik aangeklede versie 3000 Euro goedkoper. Dat wordt lekker over de grens shoppen, scheelt je ~2500 Euro (3000 Euro - import kosten).
en de BPM dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Die betaal je niet op EV’s.
In ieder geval ook nog dit hele jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
mcmiles schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:29:
Voor de grap net eenzelfde configuratie samengesteld als de ID.5 die ik aanstaande dinsdag mag ophalen (voorraadmodel 2023, begin december besteld, bijna full option). scheelt een dikke €13.000,-, toch wel blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:26
Heb een tweedehands ID4 gekocht en vroeg me af wat jullie ervaring is bij de snel laadstations van Tesla (250kw laders).

Ik haal ongeveer 70kw (bij 40% accupercentage) en had verwacht dat deze sneller zou laden. Dit na ongeveer 25 minuten/35KM op de snelweg te hebben gereden. Hebben jullie dezelfde ervaring?

Kan ik dit laden versnellen door bijvoorbeeld de auto 30 minuten voor te verwarmen of heeft dat weinig zin? Is daarnaast de Tesla lader mogelijk minder snel dan bijvoorbeeld fastned?

[ Voor 8% gewijzigd door jongerenchaos op 05-01-2024 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04:05
Ritje met mn puberzoontje gehad net. "Papa kan de auto ook een mop vertellen?" "Probeer maar jonguh". Verrek.......

Ben benieuwd hoeveel mensen dat nu gaan proberen te vragen ;-)

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

jongerenchaos schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:46:
Heb een tweedehands ID4 gekocht en vroeg me af wat jullie ervaring is bij de snel laadstations van Tesla (250kw laders).

Ik haal ongeveer 70kw (bij 40% accupercentage) en had verwacht dat deze sneller zou laden. Dit na ongeveer 25 minuten/35KM op de snelweg te hebben gereden. Hebben jullie dezelfde ervaring?

Kan ik dit laden versnellen door bijvoorbeeld de auto 30 minuten voor te verwarmen of heeft dat weinig zin? Is daarnaast de Tesla lader mogelijk minder snel dan bijvoorbeeld fastned?
Is een redelijk normale snelheid. Als de accu voor vertrek goed koud was, wordt hij met 25 minuten snelweg niet echt warm - de rijwind koelt de boel ook weer af. Bovendien haal je pas hogere laadsnelheden wanneer de accu leger is.
Ik had vorige maand een dag rond het vriespunt waar ik 700km gereden heb en drie keer bij een snellader stond. De eerste laadstop (na 160km, 15% ofzo over) haalde ik de 100kW niet, de tweede (na 200km rijden en 3 uur bespreking) ging wel net boven de 100kW en weer 250km verderop ging hij tot 135kW (zo‘n beetje de max in mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
40% is gewoon simpelweg te vroeg, volgende keer doorrijden tot minimaal minder dan 20% maar hoe lager hoe beter 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:26
Tarin schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:43:
[...]

Is een redelijk normale snelheid. Als de accu voor vertrek goed koud was, wordt hij met 25 minuten snelweg niet echt warm - de rijwind koelt de boel ook weer af. Bovendien haal je pas hogere laadsnelheden wanneer de accu leger is.
Ik had vorige maand een dag rond het vriespunt waar ik 700km gereden heb en drie keer bij een snellader stond. De eerste laadstop (na 160km, 15% ofzo over) haalde ik de 100kW niet, de tweede (na 200km rijden en 3 uur bespreking) ging wel net boven de 100kW en weer 250km verderop ging hij tot 135kW (zo‘n beetje de max in mijn ervaring).
Tnx voor je reactie! Is goed om te weten om dan bijvoorbeeld niet Freshmile te gebruiken bij Fastned :), want dan haal je nooit de snelheden om voordelig te laden.

Heb je het idee dat het voorverwarmen nog iets uitmaakt bijv half uur voor het instappen en haal je in de zomer betere prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

In de zomer haal je eerder hogere snelheden. Ik weet niet of de auto (lang) voorverwarmen veel helpt -het kost iig flink energie, wat ook weer zonde is. Optimaal is met een (redelijk) volle accu weg te rijden zodat je, *als* je moet laden, een leuke snelheid haalt. Als het even kan laad ik op de terugweg, zo lang ik nog geen laadpaal thuis heb (binnenkort een offerte regelen).

[ Voor 16% gewijzigd door Tarin op 05-01-2024 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:19
mawi schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:43:
[...]

Voor de grap net eenzelfde configuratie samengesteld als de ID.5 die ik aanstaande dinsdag mag ophalen (voorraadmodel 2023, begin december besteld, bijna full option). scheelt een dikke €13.000,-, toch wel blij :P
Wat bedoel je nu eigenlijk? Is de configuratie duurder geworden, want het artikel ging over de goedkopere modellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
Kopen mensen die dingen uit hun eigen portemonnee? Vraag mij af hoe waardevast een auto blijft als een dealer hem niet eens weet te repareren.

Moet je eens voorstellen als mijn id3 uit de garantie was en zelf gekocht, meer dan een dag werk en aantal proefritten x 150,- per uur om vervolgens te zeggen, geen idee, probeer maar weer en kijk maar of de storing terug komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 13:09
Cloclo100 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 07:03:
[...]

Wat bedoel je nu eigenlijk? Is de configuratie duurder geworden, want het artikel ging over de goedkopere modellen..
De ID.3 is in ieder inderdaad een stuk goedkoper (minder duur...) geworden. Een ID.3 Pro S Business met alle 3 de Plus pakketten (Style, Assistance en Design) erop is nu ruim €5000 goedkoper dan vorige week. Heb nog niet gekeken of er opties weggevallen zijn, maar het verschil is wel groot moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Devke schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:27:
Ritje met mn puberzoontje gehad net. "Papa kan de auto ook een mop vertellen?" "Probeer maar jonguh". Verrek.......

Ben benieuwd hoeveel mensen dat nu gaan proberen te vragen ;-)
Via Android Auto of doet die stem van VW zelf ook lollig?

AA kun je naast moppen ook om raadsels vragen. En via de Donald Duck zelfs een hele quiz voor kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drks
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22:39
JB076 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:18:
[...]

AA kun je naast moppen ook om raadsels vragen. En via de Donald Duck zelfs een hele quiz voor kinderen.
Zeg maar eens tegen de ID dat je van hem / haar houdt 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Drks schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:52:
[...]

Vraag dan gelijk of ie genderneutraal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
flaskk schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 07:52:
Kopen mensen die dingen uit hun eigen portemonnee? Vraag mij af hoe waardevast een auto blijft als een dealer hem niet eens weet te repareren.

Moet je eens voorstellen als mijn id3 uit de garantie was en zelf gekocht, meer dan een dag werk en aantal proefritten x 150,- per uur om vervolgens te zeggen, geen idee, probeer maar weer en kijk maar of de storing terug komt.
Hier uit eigen portemonnee gekocht. Heb nog 6 maande garantie over, dus ben wel benieuwd wat ik hierna ga tegenkomen. Maar ik probeer zo goed mogelijk mijn probleem te documenteren met beeldmateriaal en de mogelijke oplossingen van te voren op te zoeken (die vaak al online voorbij zijn gekomen). Dan is het direct sturen naar de oplossing, wat gewoon onderzoeksuren en eigen uren scheelt.

Doe dan ook niets telefonisch qua probleemmeldingen. Alles via mail of officiële kanalen in het geval als er juridisch bijstand nodig is.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Drks schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:52:
[...]

Ik heb altijd geleerd dat ik niet mag liegen.. :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21:52
jongerenchaos schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:46:

Juist terug thuis van een rit van 1000km met een id5.
2x bij Tesla geladen. Kwam wel aan met 15%. Laadsnelheid ging naar 110kW.

Ik twijfel sterk of rijden met je auto je batterij genoeg kan verwarmen.
Heb de hele rit met ABRP gereden waarbij je de temperatuur van de batterij kan zien op gsm als je carplay gebruikt. Tijdens het laden ging de temperatuur naar +30gr. na 120km aan 130km/u was de temperatuur toch weer gezakt onder de 20gr.

Zoals gezegd, onder de 20% geraken, en dan nog, eerste keer rond de 20% kreeg ik 90kW, 2de keer 110kW

[ Voor 4% gewijzigd door Sky74 op 06-01-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pfversluis
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-08 13:08
Hallo,

Kleine vraag.
Ik heb een ID3 1st edition, welke software versie is nu de laatste beschikbare voor deze auto?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:53
pfversluis schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:56:
Hallo,

Kleine vraag.
Ik heb een ID3 1st edition, welke software versie is nu de laatste beschikbare voor deze auto?

Alvast bedankt.
Op dit moment is dat software versie 3.2, die wordt geïnstalleerd in de dealer werkplaats en is niet OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
JB076 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:18:
[...]

Via VW reageerd hij wel op de vraag of hij een mop wilt vertellen. Als reactie krijg je dan dat de ontwerpers hier geen rekening mee hebben gehouden maar hij verteld er toch 1. Al hadden we het raadseltje niet door. Stom vertaald uit andere taal, slaat nergens op of wij zijn te dom 🤣🤣

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 14:56
Ik heb sinds deze week een ID.3 Pro uit 2020, door de dealer netjes geupdate naar 3.2. De navigatie kaarten zitten echter nog op versie 20.x. Ik heb volgens mij alle relevante Connect abonnementen, maar de kaarten zijn nog niet geupdate. Is dat een kwestie van geduld of kan ik de updates makkelijker forceren via de USB methode? Is er een andere manier om een kaartupdate te triggeren of de voortgang hiervan te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 13:09
Mythling schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:41:
Ik heb sinds deze week een ID.3 Pro uit 2020, door de dealer netjes geupdate naar 3.2. De navigatie kaarten zitten echter nog op versie 20.x. Ik heb volgens mij alle relevante Connect abonnementen, maar de kaarten zijn nog niet geupdate. Is dat een kwestie van geduld of kan ik de updates makkelijker forceren via de USB methode? Is er een andere manier om een kaartupdate te triggeren of de voortgang hiervan te zien?
20.x is echt wel mega-oud inderdaad. Wanneer je na twee weken alles bij elkaar een uur of 5 gereden hebt (waarbij de auto ook goed online is geweest) en het kaartmateriaal niet is bijgewerkt dan zou ik inderdaad een USB stick met een versie laden. Mijn ervaring is dat de auto daarna wel de OTA update van de kaarten binnenkrijgt. Een ander trigger-mechanisme ken ik niet. Voortgang van kaart updates zien is mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Cloclo100 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 07:03:
[...]

De ID.5 zoals ik hem heb besteld komt nu als ik ‘m samenstel €13.000,- duurder uit; dit heeft alles te maken met een herwaardering die VW vorig jaar heeft doorgevoerd op voorraad modellen. Ook fijn voor de bijtelling, fiscale waarde is nl ook omlaag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
mawi schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:53:
[...]

De ID.5 zoals ik hem heb besteld komt nu als ik ‘m samenstel €13.000,- duurder uit; dit heeft alles te maken met een herwaardering die VW vorig jaar heeft doorgevoerd op voorraad modellen. Ook fijn voor de bijtelling, fiscale waarde is nl ook omlaag gegaan.
Ik zag het verschil vooral ontstaan in het leasetarief voor mijn werkgever (en daarmee onder onze eigen bijdrage grens zakken 🙂) de verwachte fiscale waarde bleef gelijk in alle offertes. Maar deze bepaalt uiteindelijk RDW toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawi
SirLenncelot schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:38:
[...]

Ik zag het verschil vooral ontstaan in het leasetarief voor mijn werkgever (en daarmee onder onze eigen bijdrage grens zakken 🙂) de verwachte fiscale waarde bleef gelijk in alle offertes. Maar deze bepaalt uiteindelijk RDW toch?
Consumentenprijs zakte mee door de herwaardering en daardoor dus ook de fiscale waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
mawi schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:53:
[...]

Altijd lekker 😊. Ik kocht een auto van 1 jaar oud. Ook daar was een herwaardering op. Als ik hem nu samenstel dan zit er ook 12k op. Nu is dat wel even appels met peren vergelijken. Nieuw tov 1 jaar oud. Met 1 jaar afschrijving blijft er denk ik zeker 6 a 7k over. Timing aanschaf. Tactiek bij onderhandelingen bepaald veel. 13k verschil is dan heel mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Devke schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:13:
[...]

Altijd lekker 😊. Ik kocht een auto van 1 jaar oud. Ook daar was een herwaardering op. Als ik hem nu samenstel dan zit er ook 12k op. Nu is dat wel even appels met peren vergelijken. Nieuw tov 1 jaar oud. Met 1 jaar afschrijving blijft er denk ik zeker 6 a 7k over. Timing aanschaf. Tactiek bij onderhandelingen bepaald veel. 13k verschil is dan heel mooi gedaan! Ook bij aanschaf trok ik hem door de configurator heen. Doel nieuw of toch die van 1 jaar oud met 500 km op de teller. Keus was makkelijk 🤣

Pagina: 1 ... 315 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.