Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 314 ... 380 Laatste
Acties:

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:31:
[...]

Ik was vanochtend lekker met de Giulietta op pad. 8)

Ik kreeg vanochtend wel een berichtje van mijn vrouw dat ze een pincode moest intoetsen om uberhaupt muziek te kunnen luisteren, dat vond ze wel wat vreemd. En ik ook, want gisteren is het eerste wat ik heb gedaan, de pincode bevestiging uitzetten.
Vanavond nog maar eens naar kijken. We hebben gewoon 1 account en beiden dezelfde app ingelogd op dat account. Geen gedoe met accounts switchen etc. dus een pincode is ook absoluut niet nodig.
Hoe bevalt 3.2 inmiddels?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 09:31
MrSnowflake schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:41:Ik heb juist een bestelling geplaatst voor een ID.7. Zou er iemand een url naar de handleiding van de auto kunnen delen? Je moet altijd de VIN opgeven, en die heb ik pas in maart, maar ik lees wel al graag op voorhand.
Is maart de geschatte levertijd? Ik heb mijn bestelling 3 weken geleden doorgegeven (bedrijf, lease) maar niemand kon of wou een levertermijn geven. Heb jij een indicatie gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:25
Misschien interessant om te weten als ID rijder, de introductie van de Enyaq MY 2024 met software 4.0 heeft voor veel rumoer gezorgd onder de huidige 2.x/3.x rijders. Er is o.a. een petitie gestart, vooral door dit vergelijkingsfilmpje van een influencer: YouTube: Comparison between Skoda ENYAQ model year 22 and 24 with focus on so.... Ben wel benieuwd hoe jullie VW ID.x rijders hier tegenaan kijken. Volgens mij komt de MY upgrade van de ID3/ID4 in het voorjaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 22:39
Wilibrord schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:21:
[...]

Is maart de geschatte levertijd? Ik heb mijn bestelling 3 weken geleden doorgegeven (bedrijf, lease) maar niemand kon of wou een levertermijn geven. Heb jij een indicatie gekregen?
Dat is wat de dealer mij heeft laten zien in hun applicatie. dus pak 3 maanden. Dat is overigens ruwweg dezelfde termijn die ze mij 2 maand geleden ook vertelden.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Weinig verschil met de vorige versie (2.4) eigenlijk? Anders dan het getrut met de accounts, werkt het wel prima hoor.
Het bevestigen van het account (terwijl ik er maar 1 heb ingesteld én zonder pincode) elke keer dat je instapt is wat mij betreft echt nutteloos. Het bevestig-uw-account-scherm gaat ook na 10 minuten rijden niet weg, terwijl android auto op achtergrond gewoon verbonden is en rustig muziek afspeelt... :?

De issues die ik heb/had (autmatische stuurknoppen, reboots en temperatuurschommelingen) speelden vooral met warm weer (vermoedelijk). Heb deze enige tijd voor mijn garage bezoek al even niet meer gezien.
Dus of deze update nu de oplossing is.. dat zullen we over een paar maanden gaan zien.

*sowieso

• DonJunior
MrSnowflake schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:41:
Ik heb juist een bestelling geplaatst voor een ID.7. Zou er iemand een url naar de handleiding van de auto kunnen delen? Je moet altijd de VIN opgeven, en die heb ik pas in maart, maar ik lees wel al graag op voorhand.
Ik heb dus even gekeken op https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_NL
Daar moet je een VIN invoeren, deze heb ik van Youtube geplukt (zie hier op 2:50 YouTube: VW ID.7 Pro 2024 - FULL Review in 4K (I found VW ID.7 secret real ra...
WVW ZZZ ED6 RE5 001 61

..maar dan komt de site terug met een ID.4 handleiding. -O-
Zou vast een goed begin zijn, maar ben bang dat ik je niet verder kan helpen.
Wellicht kun je (of iemand anders in dit topic) eens de showroom ergens inlopen waar een ID.7 staat en dan een foto maken van het VIN?

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPGUHcg-TtzTmz-FCS3maT7onpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBG7lLKyTMHNY7N2lo0hZ5df.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had ergens gezien dat iemand met 0% nog naar een laad paal kwam op normale snelheid, maar de mijne begon al te crawlen bij 2 kilometer range hooguit 30km/u, dat is echt heel a relaxt op een n weg... Iemand idee hoe je dat kan omzeilen of gewoon altijd vanaf 5km range laden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:52
flaskk schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:33:
[Afbeelding]

Ik had ergens gezien dat iemand met 0% nog naar een laad paal kwam op normale snelheid, maar de mijne begon al te crawlen bij 2 kilometer range hooguit 30km/u, dat is echt heel a relaxt op een n weg... Iemand idee hoe je dat kan omzeilen of gewoon altijd vanaf 5km range laden?
Thrillseeker! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[Afbeelding]

Dan gaan er allerlei factoren een rol spelen.
Allereerst is die x% lading een schatting. Zo laag in de accu kun je ook tegen een low voltage limiet aan gaan lopen terwijl er nog wel enige Ah capaciteit zou moeten zijn volgens de statistiek van de BMS.
Van significante invloed op het geheel is de temperatuur van de accu. De interne weerstand neemt toe bij lagere temperaturen. Uit een koude accu kun je minder stroom trekken dan een warme. Hoe snel je kunt rijden, en zo gerelateerd terugval tot turtle mode, is afhankelijk van de hoeveelheid stroom er uit de accu getrokken kan worden. Binnen de toelatende marges van voltage en beschikbare capaciteit.

Je kunt dit omzeilen door inderdaad ietsjes meer marge aan te houden. Zeker in koud weer is dat aan te raden. In de zomer kan het goed zijn dat je met 1% nog wel aardig normaal had kunnen rijden in deze situatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 21-12-2023 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
BaseLine schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:29:
Misschien interessant om te weten als ID rijder, de introductie van de Enyaq MY 2024 met software 4.0 heeft voor veel rumoer gezorgd onder de huidige 2.x/3.x rijders. Er is o.a. een petitie gestart, vooral door dit vergelijkingsfilmpje van een influencer: YouTube: Comparison between Skoda ENYAQ model year 22 and 24 with focus on so.... Ben wel benieuwd hoe jullie VW ID.x rijders hier tegenaan kijken. Volgens mij komt de MY upgrade van de ID3/ID4 in het voorjaar?
ID.3 first 3.2
Ik meen gelezen te hebben dat in MY-upgrade 2024 (model 2025) ook de ID.3/.4 naar 4.0 gaat met nieuwe hardware. Dat zou interessant zijn want eind 2024 mag ik weer kiezen :) Ik ben wel benieuwd of er nog iets aan de prijzen gaat gebeuren, moet haast wel als ze modellen concurrerend willen houden. Voor mij een belangrijke factor.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• DonJunior
mcmiles schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:03:
[...]

ID.3 first 3.2
Ik meen gelezen te hebben dat in MY-upgrade 2024 (model 2025) ook de ID.3/.4 naar 4.0 gaat met nieuwe hardware. Dat zou interessant zijn want eind 2024 mag ik weer kiezen :) Ik ben wel benieuwd of er nog iets aan de prijzen gaat gebeuren, moet haast wel als ze modellen concurrerend willen houden. Voor mij een belangrijke factor.
Overstappen naar de Cupra Born
https://www.autoblog.nl/n...rlaagt-de-prijzen-3589404
:+

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

[Afbeelding]

Geen probleem áls je gewoon onderweg was. Deze melding krijg je alleen als je de auto met dit percentage (vanaf koud) aanzet. Dan blijf je idd in crawl modus; super frustrerend want onderin zie je bij de batterij indicator wel dat het vermogen er is (regen balkje).

Dit is puur ter beveiliging want de batterij kan niet meer verwarmt worden en daarmee kun je hem dus beschadigen als je teveel gaat verbruiken.

Maar mocht je op de snelwegzitten zou je in deze stand gewoon nog het maximale regen balkje kunnen gebruiken (kick-down doet dan ook nog iets) en kan je makkelijk 100 rijden met 0%.

Hier staat wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:53
[Afbeelding]

SOC laag en accu ook niet helemaal op temperatuur, dan krijg je dit soort taferelen wel. De accu zou met gemak nog steeds 150kw kunnen leveren, maar de BMS limiteert alles omdat het funest is voor je accu.

De BMS is expres heel pessimistisch ingesteld om volledige zelfontlading te voorkomen, zelfs als dat betekent dat je er stil mee komt te staan (zoals bij mij het geval was met nog paar % accu).

Enige remedie is tussen de 5-10% al te laden in de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
Voor alles is een eerste keer, ook na 3 jaar - 8 dagen. Ik denk dat dit hier nog niet eerder langs is geweest.

Gisteravond voor het eerst gehad dat de multimedia niet uit was gegaan na afsluiten vd auto. De auto had de hele dag stil gestaan en mijn vrouw had in de avond twee keer naar de school van onze dochter gereden. Ik zag het toevallig door het raam toen ik even naar boven liep. Ik kreeg hem niet uit na nog een keer afsluiten en zelfs een klein rondje gereden. De audio stond op "Telefoon" terwijl er geen verbinding was. Overschakelen naar de radio lukte niet.

Uiteindelijk de multimedia maar een reset gegeven. Dat lukte. Hopen dat dit niet de nieuwe norm wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
Kreeg deze melding en sta nu langs de weg, wat een tering troep is hetAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsMhebXFU19kDyWSVWpLL5gd_iA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zIxXoWmyf0gZGZe3zTfMVwq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 144% gewijzigd door flaskk op 22-12-2023 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
flaskk schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:29:
Kreeg deze melding en sta nu langs de weg, wat een tering troep is het het[Afbeelding]
pfff wat zuur weer. en nu? Wachten om afgesleept te worden of herstarten en het werkt weer?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
DonJunior schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:18:
[...]

pfff wat zuur weer. en nu? Wachten om afgesleept te worden of herstarten en het werkt weer?
Nee wachten op een berger. Opeens begon hij onderweg deuren te vergrendelen en miljoen storingen. Denk dus 12v accu die dus 2 dagen geleden is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

flaskk schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:41:
[...]

Nee wachten op een berger. Opeens begon hij onderweg deuren te vergrendelen en miljoen storingen. Denk dus 12v accu die dus 2 dagen geleden is vervangen.
Accupolen niet vastgedraaid zeker. Zelfde poos geleden gehad met een golf gte.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
flippy schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:21:
[...]

Accupolen niet vastgedraaid zeker. Zelfde poos geleden gehad met een golf gte.
Dat had de anwb al gecheckt.

Staat nu mooi bij de dealer, ben benieuwd wat ze mij gaan vertellen wat de oorzaak was. Auto maakte ook steeds het wegrij geluid.

Eigenlijk had ik vanmorgen al probleem met dynamische verlichting en ook aantal personen die seinde naar mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcx-35lRzXR2l6NS8NYYodt8Bio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zgaqahe8CynrRKYsxuWkhKuR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
flaskk schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:53:
[...]

Dat had de anwb al gecheckt.

Staat nu mooi bij de dealer, ben benieuwd wat ze mij gaan vertellen wat de oorzaak was. Auto maakte ook steeds het wegrij geluid.

Eigenlijk had ik vanmorgen al probleem met dynamische verlichting en ook aantal personen die seinde naar mij.
Eigenlijk moest ik gelijk denken aan: pietermx in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Die meldingen heb ik een tijdje geleden 1 keer gehad, maar er was niks. Bij jouw heb je wel wat, maar geen meldingen. Zitten deze functies in dezelfde regelunit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
hooohoohooo.. vandaag sneeuwvlokjes in de app o<:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmq3hX6A4E_f1rk994ptafjWfm4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ADQzP5Q3ktdgqu0YTmWTCl8d.jpg?f=user_large

[ Voor 69% gewijzigd door DonJunior op 23-12-2023 09:31 ]

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
DonJunior schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:23:
hooohoohooo.. vandaag sneeuwvlokjes in de app o<:)
Wel jammer dat die nog steeds over de goudgele ID.4 vallen, terwijl mijn auto toch echt al 3 jaar wit is! Misschien als er genoeg sneeuw is gevallen........

[ Voor 8% gewijzigd door kisik op 23-12-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
kisik schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:25:
[...]

Wel jammer dat die nog steeds over de goudgele ID.4 vallen, terwijl mijn auto toch echt al 3 jaar wit is! Misschien als er genoeg sneeuw is gevallen........
tja .. idem :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kBy4c8b-nj-l0XuGb2iiez6dA0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZAsT2xz36vnoHLflUTdZk9K.jpg?f=fotoalbum_medium

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Het is zo knullig...... Heb jij dan ook dat als je deur of raam vd auto open is, dat het plaatje vd auto in de app dan ineens wel naar de echte kleur van je auto schiet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
kisik schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:23:
[...]

Eigenlijk moest ik gelijk denken aan: pietermx in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Zitten deze functies in dezelfde regelunit?
Geen idee, ik had storing op de volgende volgorde
-dynamisch verlichting
-deuren gingen zichzelf vergrendelen en ontgrendelen.
-front assist
-pro active inzittenden bescherming
-verkeerstekenherkenning
-esc
-lane assist
-elektrosysteem

En toen was het klaar. 12v accu zat vast en had voldoende voltage volgens de anwb. Maar ik vond het wel eng dat ie steeds geluid maakte van het weg rijden, hebben daar meer last van gehad?

Affijn, heeft mij bevestigd dat het wel gewoon troep is, afgelopen 15 jaar met Aziatische oude autos rond gereden en nooit stil gestaan of anwb hoeven te contacteren, 3 maanden vw en al zoveel gezeik met dit als kers op de taart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
kisik schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:40:
[...]

Het is zo knullig...... Heb jij dan ook dat als je deur of raam vd auto open is, dat het plaatje vd auto in de app dan ineens wel naar de echte kleur van je auto schiet?
Dat laat ie bij mij überhaupt niet zien :X

*sowieso

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nou net terug van de proefrit in de ID7. Wat een fijne auto om in te rijden. Kan er eigenlijk weinig anders van maken.

Rijd vlot en soepel, heads-up display is even wennen maar erg makkelijk. Auto netjes afgewerkt, mooie materialen leer en stof. Fijne, goed in te stellen stoelen, redelijk hoog dus dat was geen probleem voor m’n vrouw. Achterbank en ruimte ook zeker ruim en comfortabel genoeg.

Software is snel genoeg, t is even zoeken maar eigenlijk vind je alles redelijk snel. T is toch even fine tunen en goed doorlopen als je t ding een keer heb. Geen rare dingen tegengekomen in dat uur dat we gereden hebben. Navigatie heeft laadpalen weer, en volgens mij (niet gechecked) ook vrij/bezet.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Puitv schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:54:
e auto rijdt echt superfijn. Het infotainment is wel erg traag en de GPS van de auto lijkt niet door gegeven te worden aan Android Auto waardoor ik soms het GPS-signaal verlies tijdens het navigeren. De knoppen op het stuur enz. vind ik prima werken.
Volgens mij geeft de auto zijn GPS-signaal nooit door aan Android Auto (of Apple Carplay). De auto gebruikt het GPS-signaal alleen voor de ingebouwde VW navigatie. Android Auto is gewoon een 'second screen' op de navigatie die op je telefoon draait (net als Carplay wat ook een 2nd screen is, niks meer).

Als jij wegvallende GPS-dekking hebt bij Android Auto, dan komt dat doordat jouw telefoon de satellieten niet goed meer ziet. Dat kan aan van alles liggen, bijv. ook aan de kwaliteit van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
,gps kan (bedraad) of moet (wireless) door de auto worden doorgegeven. Bron: https://forums.macrumors....or-cars-gps-unit.2143352/

Bovendien gaat er veel meer info het lintje. Als je Apple maps gebruikt zie je instructies ook in het instrumenten cluster (scherm boven het stuur en hud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
kisik schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:23:
[...]

Die meldingen heb ik een tijdje geleden 1 keer gehad, maar er was niks. Bij jouw heb je wel wat, maar geen meldingen. Zitten deze functies in dezelfde regelunit?
Bij mij zijn de storingen ook weer (meestal) weg, af en toe komen ze weer terug. Medio januari langs de dealer, er zal wel een stekkertje los zitten :+

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22:32
Inmiddels (gisteren) is mijn auto weer gemaakt. Afgelopen donderdag bleek dat er ook nog een slang van de airco lek was. Dus in 4 maanden tijd een waterpomp, warmtewisselaar en een aircoslang kapot. Ik vroeg aan de dealer waar dat aan kon liggen, zijn antwoord was "productie fout of gewoon pech". Het lag in ieder geval niet aan mij bevestigde hij nog. Hopelijk is dit het laatste maar het vertrouwen in mijn ID.4 is ver weg.... what's next...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:07
theobe schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:55:

Ook is op de heenweg tijdens het laden per ongeluk iemand tegen de kabel aangelopen. Volgens mij is er aardig wat kracht op de CCS aansluiting gekomen. Bij het snelladen geeft dit nu problemen. De connector vergrendeld niet altijd meer gelijk. Ik hoor bij de aansluiting dat tie probeert om te vergrendelen, wat dan vaak niet lukt. Op goed geluk door kracht te zetten, naar links of naar rechts, vergrendeld tie uiteindelijk wel, waarna het laden begint. Maar voordat dit lukt, wordt vaak de laadsessie al afgebroken en moet ik het opnieuw proberen.
Wat hier ook vreemd aan is, bij Fastned en Ionity heb ik dit probleem niet. Bij andere (Tesla, Total, Engie) wel. Waarschijnlijk heeft dit te maken met dat de gaatjes in de aansluiting van de connector bij Fastned en Ionity net wat groter zijn, waardoor die 'm wel in 1x pakt.

Ik ga er vanuit dat ik voor beide zaken naar de dealer moet, tenzij 1 van jullie nog tips heeft om de euvels te verhelpen.
Hebben ze bij jouw ID aan het vergrendelen nog iets gedaan ?

Sinds een week staat bij de Gamma, een paar straten verder, een snellader van Shell.
Bij het aansluiten van de kabel hoor ik dat er een aantal keer wordt geprobeerd om te vergrendelen.
Op het scherm komt ook de percentage van mijn accu te zien, maar krijg daarna de melding dat de stekker niet kan worden vergrendeld. Ik kan de connector dan niet verwijderen uit de auto, moet dan eerst op de ontgrendelknop van de afstandbediening drukken.

Deze week moest ik nog laden om thuis te komen en heb bij een Shell snellader geprobeerd, bij deze kreeg ik dezelfde melding.
Bij beide Shell snelladers heb ik meerdere keren geprobeerd, maar het is mij niet gelukt.
Fastned en Tesla doet het wel, een Allegro station niet.
Van het Allegro station kon ik zonder de connector eruit halen zonder ik op de ontgrendelknop hoefde te drukken.

Bij mij heeft niemand tijdens het snelladen er tegenaan gelopen.
Thuis parkeer ik de ID. achteruit onder de carport, aan de rechterzijde is ook de laadpaal geplaatst. Hierdoor is er wat minder ruimte en moet ik de connecter er een beetje uit wurmen, in een keer eruit trekken gaat niet, omdat ik dan tegen de muur van het huis aan kom.
Hier in Nederland zal het niet echt een probleem zijn, met vakanties is het wel fijn om te weten dat de snellader ook werkt als je aan komt gereden.

(ID.4 Pro 77 kWh maart 2023 levering)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:50
Wilibrord schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:21:
[...]

Ik heb eind september/begin oktober besteld, en de dealer geeft nu "half januari" als indicatie. Tweede helft januari dus, 3,5 maanden levertijd ongeveer. Dat is _met_ panoramisch dak, overigens.
De ID.7 van YouTuber "Battery Life" (zonder panoramisch dak), is rond 15 septemoktober besteld, en op 15 december geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:50
claesto schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:31:
Zelf ben ik tevreden van de 3.5 versie, geen enkel probleem gehad tot nu toe, werkt vlot zonder haperingen maar lijkt mij toch gigantisch snel om te stoppen met het dispatchen van updates.
Dat 4.0 er is, wil niet zeggen dat er geen 3.6 kan komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
Jelmer schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:54:
,gps kan (bedraad) of moet (wireless) door de auto worden doorgegeven. Bron: https://forums.macrumors....or-cars-gps-unit.2143352/

Bovendien gaat er veel meer info het lintje. Als je Apple maps gebruikt zie je instructies ook in het instrumenten cluster (scherm boven het stuur en hud)
In het door jou aangehaalde linkje staat juist precies dat het de gps van de telefoon is, niet van de auto.

En je tweede paragraaf: klopt, de telefoon geeft dingen door aan de auto. Maar daar ging het niet om. Het ging om het omgekeerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 21:50
pa2ra schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:56:
[...]

In het door jou aangehaalde linkje staat juist precies dat het de gps van de telefoon is, niet van de auto.

En je tweede paragraaf: klopt, de telefoon geeft dingen door aan de auto. Maar daar ging het niet om. Het ging om het omgekeerde.
Ik adviseer je om toch nog even goed te kijken naar dat linkje.
Er staat namelijk dat bij bedraad CarPlay allebei kan, maar dat bij draadloos CarPlay (zoals bij ons in de Id. familie) de GPS van de auto gebruikt wordt, ivm het risico op slechte GPS ontvangst van de foon.
Kijk ook maar eens naar de developer videos in dat linkje.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22:32
pa2ra schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:56:
[...]

In de volgende youtube link van Google zelf staat dat er wel GPS info van de auto naar de telefoon kan gaan:
YouTube: Under the Hood of Android Auto

In het volgende artikel wordt juist uitgelegd hoe je het gebruik van je GPS van de telefoon kunt forceren:
https://9to5google.com/20...n%20be%20used%20as%20well.

In het verleden heb ik wel eens een artikel gelezen dat ook alleen Google Maps op AA gebruik kon maken van de Auto GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:37
flaskk schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:41:
[...]

Mooi, dan heb je meteen de meest waarschijnlijke oorzaak!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
flaskk schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:03:
[...]

Geen idee, ik had storing op de volgende volgorde
-dynamisch verlichting
-deuren gingen zichzelf vergrendelen en ontgrendelen.
-front assist
-pro active inzittenden bescherming
-verkeerstekenherkenning
-esc
-lane assist
-elektrosysteem

En toen was het klaar. 12v accu zat vast en had voldoende voltage volgens de anwb. Maar ik vond het wel eng dat ie steeds geluid maakte van het weg rijden, hebben daar meer last van gehad?

Affijn, heeft mij bevestigd dat het wel gewoon troep is, afgelopen 15 jaar met Aziatische oude autos rond gereden en nooit stil gestaan of anwb hoeven te contacteren, 3 maanden vw en al zoveel gezeik met dit als kers op de taart.
Klinkt als een bekend kwaaltje met de esound module. Die gaat soms op een manier defect dat hij de canbus verzuipt in ruis, waardoor de andere modules op tilt gaan. Idd benieuwd wat de dealer gaat vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
sl1000 schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:26:
[...]

Klinkt als een bekend kwaaltje met de esound module. Die gaat soms op een manier defect dat hij de canbus verzuipt in ruis, waardoor de andere modules op tilt gaan. Idd benieuwd wat de dealer gaat vinden
Kwam dit draadje tegen https://www.id3forums.co....topic.php?t=1817&start=20

Je zou weleens gelijk kunnen hebben. Maar ik schrik
er wel van dat zo'n onschuldige module je hele auto kan laten uitvallen met alle gevaren van dien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 13:36
Hebben julie ook allemaal zo'n fijn kerstgevoel nu we sneeuw in onze app hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op zondag 24 december 2023 @ 22:47:
Hebben julie ook allemaal zo'n fijn kerstgevoel nu we sneeuw in onze app hebben?
Zeker DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Shit, die had ik gemist. Moet je me maar vergeven in het kader van de kerstgedachte. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Flashback voor mij naar 24-12 in het jaar 2022 :-)
N0EL in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

[ Voor 20% gewijzigd door N0EL op 24-12-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Nee, helaas niet. Ik heb geen sneeuw in de app.

Mijn ID.3 First is net 3 jaar oud en dus is het ‘mobile services’ contract verlopen.

Ik wist natuurlijk dat dit ging gebeuren na 3 jaar maar ik vind het eigenlijk wel bizar dat er vanuit Volkswagen geen enkele communicatie/promotie is geweest dat dit (bijna) zo ver was. Lijkt me een uitstekende kans om een nieuw contract te verkopen. Ik heb sinds de uitnodiging voor 2.4 niets meer gehoord van Volkswagen.

3 januari heb ik een afspraak voor de upgrade naar 3.x. Misschien sneeuwt het dan nog altijd (in de app).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op zondag 24 december 2023 @ 22:50:
[...]

Shit, die had ik gemist. Moet je me maar vergeven in het kader van de kerstgedachte. :+
Sowieso geen probleem toch? o<:)

Fijne kerst allen o<:)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 22:39
7o9 schreef op maandag 25 december 2023 @ 07:56:
[...]

Nee, helaas niet. Ik heb geen sneeuw in de app.

Mijn ID.3 First is net 3 jaar oud en dus is het ‘mobile services’ contract verlopen.

Ik wist natuurlijk dat dit ging gebeuren na 3 jaar maar ik vind het eigenlijk wel bizar dat er vanuit Volkswagen geen enkele communicatie/promotie is geweest dat dit (bijna) zo ver was. Lijkt me een uitstekende kans om een nieuw contract te verkopen. Ik heb sinds de uitnodiging voor 2.4 niets meer gehoord van Volkswagen.

3 januari heb ik een afspraak voor de upgrade naar 3.x. Misschien sneeuwt het dan nog altijd (in de app).
Protup als je een bedrijfswagen heft: laat vw connect couches op de offerte zetten. Dan zit die veel te dure service mooi in je lease contract en betaal je er zelf niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Verbruik viel me vanochtend toch wel wat tegen van 100% naar 4% 315 kilometer gereden. temperatuur tussen de 9.5 en 11.5 en gemiddelde snelheid van 98 kilometer en wel nog wat regen gehad.

ID.4 pro 77kw. Moest me laadstop vervroegen anders had ik het niet eens gehaald 🙈 volgens de boordcomputer een verbruik van 21.5.

[ Voor 8% gewijzigd door TWFpa2Vs op 25-12-2023 12:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001

Termy

valt er nog wat te fragge?

TWFpa2Vs schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:15:
Verbruik viel me vanochtend toch wel wat tegen van 100% naar 4% 315 kilometer gereden. temperatuur tussen de 9.5 en 11.5 en gemiddelde snelheid van 98 kilometer en wel nog wat regen gehad.

ID.4 pro 77kw. Moest me laadstop vervroegen anders had ik het niet eens gehaald 🙈 volgens de boordcomputer een verbruik van 21.5.
Het waait ook behoorlijk.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ja bedacht me later dat dat het bijna moet zijn geweest. Tweede deel ging een stuk soepeler 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21:52
TWFpa2Vs schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:15:

Dat valt nog mee, ritje recht de wind in. Gem. Van 25kWh/100
Hopelijk volgende week toch wat minder als we naar de alpen gaan, anders gaan we zeker 8x moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnbdj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-09 22:23
Dag iedereen!

Onlangs heb ik mijn nieuwe auto ontvangen; een ID.3 Pro 1st edition met 58kwh accu uit 2020. Software 3.2 staat er nu op.

In zekere zin ben ik erg blij met de auto, maar toch spelen er bij mij nog wat vraagtekens. Ook gezien dit mijn eerste elektrische auto is.

Bij gebruik van een snellader, komt de laadsnelheid niet boven de 4km/minuut - 65kWh laadsnelheid. Ik heb al verschillende stations geprobeerd en verschillende batterijpercentages, maar het wordt enkel lager.

Iemand enig idee wat hier gaande is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Sky74 schreef op maandag 25 december 2023 @ 20:47:
[...]

Hopelijk volgende week toch wat minder als we naar de alpen gaan, anders gaan we zeker 8x moeten stoppen.
Precies wat ik ook dacht 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Stijnbdj schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:20:
Dag iedereen!

Onlangs heb ik mijn nieuwe auto ontvangen; een ID.3 Pro 1st edition met 58kwh accu uit 2020. Software 3.2 staat er nu op.

In zekere zin ben ik erg blij met de auto, maar toch spelen er bij mij nog wat vraagtekens. Ook gezien dit mijn eerste elektrische auto is.

Bij gebruik van een snellader, komt de laadsnelheid niet boven de 4km/minuut - 65kWh laadsnelheid. Ik heb al verschillende stations geprobeerd en verschillende batterijpercentages, maar het wordt enkel lager.

Je kunt pas hogere waarden halen als je accu onder 20% en de accu op temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Stijnbdj schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:20:
Dag iedereen!

ik kwam vandaag ook met meer dan 20% aan en kon het niet weg stampen dan is het gewoon uithuilen bij de laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Sky74 schreef op maandag 25 december 2023 @ 20:47:
[...]

En tel daarbij het hoogteverschil op de heenweg bij op ;)

Met mijn Passat 1,9tdi 130pk haalde ik dat destijds bijna op 1 tank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

Kom zojuist terug van Tilburg, prik de Zappi erin, zegt de ID4 doodleuk: zoek een andere laadpaal of volg de aanwijzingen op de laadpaal. De Zappi zegt EV disconnected

Wtf. Morgen moet ik weer richting Tilburg... Heb ze Zappi opnieuw gestart (stroom eraf) hopelijk dat ie morgenvroeg weer normaal doet...

Ik denk eigenlijk dat het aan de auto ligt.

Edit: lol, ik dacht ik zet de auto andersom op de oprit, met idee mss fixt het het als ik even met m rij, en nu laadt ie wel...zo vaag

[ Voor 16% gewijzigd door Boy op 25-12-2023 23:06 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Boy schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:58:
Kom zojuist terug van Tilburg, prik de Zappi erin, zegt de ID4 doodleuk: zoek een andere laadpaal of volg de aanwijzingen op de laadpaal. De Zappi zegt EV disconnected

Wtf. Morgen moet ik weer richting Tilburg... Heb ze Zappi opnieuw gestart (stroom eraf) hopelijk dat ie morgenvroeg weer normaal doet...

Ik denk eigenlijk dat het aan de auto ligt.

Edit: lol, ik dacht ik zet de auto andersom op de oprit, met idee mss fixt het het als ik even met m rij, en nu laadt ie wel...zo vaag
Kan prima dat de stekker nét niet helemaal lekker zat en dat daardoor communicatie tussen auto en paal faalt. Je zal zeker niet de eerste zijn (met eender welke EV overigens, dit is niet IDx specifiek)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

DonJunior schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 08:43:
[...]

Kan prima dat de stekker nét niet helemaal lekker zat en dat daardoor communicatie tussen auto en paal faalt. Je zal zeker niet de eerste zijn (met eender welke EV overigens, dit is niet IDx specifiek)
ik heb m zeker 5 x opnieuw verbonden, denk niet dat dat het was.
zag toen ik naar bed ging dat ie 9kw laadde ipv 22kw. Vanavond Hopelijk weer normaal, maar vind dit wel zorgelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N0EL
Boy schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:07:
[...]

zag toen ik naar bed ging dat ie 9kw laadde ipv 22kw. Vanavond Hopelijk weer normaal, maar vind dit wel zorgelijk.
22kw thuis laden? Kon mijn ID4 / lader dat maar!

[ Voor 115% gewijzigd door N0EL op 26-12-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
N0EL schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:53:
[...]

22kw thuis laden? Kon mijn ID4 / lader dat maar!
Neem aan dat je dit wel weet hoor. Maar geen enkele ID kan dat, allemaal 11kW max.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N0EL
Dat wist ik gelukkig wel. Maar of Boy dit ook weet, weet ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

N0EL schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:17:
Dat wist ik gelukkig wel. Maar of Boy dit ook weet, weet ik niet.
Ow hahaha wat stom, natuurlijk is het maar 11kw, dat weet ik ook! Vergiste me...dan was het laden toch gewoon weer goed ...

Omg, mss wat minder wijntjes nemen bij het kerstdiner 😆

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:36
[...]

Vlgs mij kan die max 11 Kw laden toch? Grens vd auto. We waren dr al achter zie ik. Ook voor mij geen bier meer 🤣

[ Voor 8% gewijzigd door Devke op 26-12-2023 18:00 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
[...]

Andere reden zou de kabel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

pa2ra schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:54:
[...]

Andere reden zou de kabel kunnen zijn.
Ja, inderdaad, dag was ook een optie die ik overwoog, beetje toen ook met de kabel gerammeld.

Maar gisterenavond toen we thuiskwamen (evenveel over als de vorige dag, nog 51 km) gaf het geen problemen gelukkig!

Ik denk nog steeds dat het de VW zelf was en dat het klein stukje rijden / in rij-modus gaan (oprit af, omdraaien en terug de oprit op) het heeft opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidvz
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-09 20:55
Weet er iemand vanaf welke datum er id.4 met firmware 4 geleverd zullen worden?
Heb een id.4 in bestelling voor levering begin maart en vroeg me af of deze reeds de versie 4 zou hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ja dat vraag ik me ook af. Zojuist is mijn ID.5 besteld en eerste inschatting voor levering is begin april. Benieuwd met welke versie deze geleverd gaat worden.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat doet dat ertoe? Je hebt er geen invloed op en er hangt ook niets vanaf want het is niet zo dat je de auto niet neemt als er een bepaalde fw op staat. Je ziet vanzelf toch wel met welke fw een auto geleverd wordt?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DonJunior
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:24:
Wat doet dat ertoe? Je hebt er geen invloed op en er hangt ook niets vanaf want het is niet zo dat je de auto niet neemt als er een bepaalde fw op staat. Je ziet vanzelf toch wel met welke fw een auto geleverd wordt?
Wat is dit voor ongepaste reactie?
Mensen komen op een forum om vragen te stellen.
Jouw antwoord voegt helemaal niets toe aan een positieve forum ervaring en zorgt er mogelijk voor dat mensen straks geen vragen meer durven te stellen "want ik krijg toch een antwoord in de trant van 'wat boeit het'".

Misschien boeit het jou niets maar is het voor een ander wel fijn om te weten.
Gewoon kennis op doen.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
dan hoef ik niet nog een keer terug naar de dealer voor de nieuwe fw.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:25
Grote kans dat de 3.x auto’s geen upgrade krijgen naar 4.0 net als bij Skoda. Dus geen battery preheating o.a.

https://x.com/skodaautonews/status/1660944774365433856?s=20

[ Voor 6% gewijzigd door BaseLine op 27-12-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

SirLenncelot schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:04:
[...]

dan hoef ik niet nog een keer terug naar de dealer voor de nieuwe fw.
Updates komen OTA. In ieder geval voor voertuigen die vanaf medio 2023 geleverd zijn.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
beide doelen natuurlijk op hardware revisie die hoort bij 4.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als de auto de AP550 motor met 286pk heeft heb je waarschijnlijk fw4.0. Dit is dan hetzelfde als bij de id7. Als je de 204 pk versie hebt zit je vast aan 3.x.

En zoals eerder gedeeld, autos met 3.x krijgen geen upgrade naar 4.x

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Nou, vanochtend een telefoontje van de dealer; 10 januari kunnen we de ID7 ophalen. Eerder kon helaas niet, maar nouja... 2 weken is nog te overzien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
dizzytal schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:23:
Nou, vanochtend een telefoontje van de dealer; 10 januari kunnen we de ID7 ophalen. Eerder kon helaas niet, maar nouja... 2 weken is nog te overzien :-)
Heel nieuwsgierig naar je ervaringen en foto’s 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
TWFpa2Vs schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:54:
[...]

Heel nieuwsgierig naar je ervaringen en foto’s 😁
Ik zelf ook, als je er 'echt' in rijd is 't toch weer anders. Maar komt goed, die zal ik hier zeker wel even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16:16
davidvz schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:17:
Weet er iemand vanaf welke datum er id.4 met firmware 4 geleverd zullen worden?
Heb een id.4 in bestelling voor levering begin maart en vroeg me af of deze reeds de versie 4 zou hebben
Ik krijg mij auto (id.4 pro business met 204pk) in januari geleverd. Dit wordt het 2024 model. Auto heb ik besteld in juli/aug 2023 door meerdere vertragingen dus in januari 2024.

[ Voor 3% gewijzigd door A.Geerts op 27-12-2023 19:43 ]

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
ReseT schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:22:
Als de auto de AP550 motor met 286pk heeft heb je waarschijnlijk fw4.0. Dit is dan hetzelfde als bij de id7. Als je de 204 pk versie hebt zit je vast aan 3.x.

En zoals eerder gedeeld, autos met 3.x krijgen geen upgrade naar 4.x
Dealer (Muntstad) heeft aangeven dat motor los staat van het hardware type. Ik krijg de 204pk met de het modeljaar 2024 auto met fw4.0.

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
A.Geerts schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:42:
[...]

Dealer (Muntstad) heeft aangeven dat motor los staat van het hardware type. Ik krijg de 204pk met de het modeljaar 2024 auto met fw4.0.
Toevallig de 52 kWh variant? Die blijft gewoon 204 pk, dus zou dan wel kloppen. Als je de 77 kWh variant besteld hebt dan zul je of 286 pk krijgen óf software 3.x. Het lijkt me sterk dat ze beide types gecombineerd van de band gaan laten lopen.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21:52
A.Geerts schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:42:
[...]

Nogal wat combinaties dan. Ik heb een 204pk versie, fw3.7, modeljaar 2024, maar alles identiek als modeljaar 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
pietermx schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:25:
[...]

Toevallig de 52 kWh variant? Die blijft gewoon 204 pk, dus zou dan wel kloppen. Als je de 77 kWh variant besteld hebt dan zul je of 286 pk krijgen óf software 3.x. Het lijkt me sterk dat ze beide types gecombineerd van de band gaan laten lopen.
Nee is de 77kw accu. Muntstad heeft bevestigd dat dit de 204 met fw 4 wordt. Geen idee of het waar is maar ik zal over een week of 3 zien.

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ben nu in Parijs, wilde de status van de auto checken voor de terugreis straks, krijg ik dit?!

"Verleng uw contract voor mobiele diensten"

Moet ik vanaf nu gaan betalen voor dit?

Edit: plaatje lijkt niet helemaal te laden, slechte 4g hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVcaKf4gd9exmQRpHzPaW1j5enc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WBz2luruRWuPqXxDIiJgSolI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Boy op 29-12-2023 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Auto staat nu al een week bij de dealer, geen tijd nog voor gehad.

Ben benieuwd hoelang dit gaat duren, vandaag op stap met 5 volwassenen in de vervangende krappe polo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Boy schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:41:
Ben nu in Parijs, wilde de status van de auto checken voor de terugreis straks, krijg ik dit?!

"Verleng uw contract voor mobiele diensten"

Moet ik vanaf nu gaan betalen voor dit?

Edit: plaatje lijkt niet helemaal te laden, slechte 4g hier

[Afbeelding]
Dit is de afgelopen weken meermaals voorbij gekomen.

zie o.a. vanaf: MatteC in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Komt er op neer dat je de diensten moet verlengen omdat de initiële (gratis) jaren voorbij zijn óf dat er een software update is geweest. Bij mij was het laatste het geval en dus kon ik gratis de diensten opnieuw "activeren". Mijne lopen nu tot ergens in 2025. Heb zelf nog nergens voor betaald overigens.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theobe
  • Laatst online: 16-09 23:27
Bij mij hebben ze niets aan vergrendelen gedaan. Ze konden het bij A-point niet reproduceren...
Best wel een vervelend probleem, wellicht dat het helpt om tijdens het vergrendelproces de aansluiting paar seconde een kant op de duwen en daarna de andere kant.
spencer_830 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:11:
[...]

Hebben ze bij jouw ID aan het vergrendelen nog iets gedaan ?

Sinds een week staat bij de Gamma, een paar straten verder, een snellader van Shell.
Bij het aansluiten van de kabel hoor ik dat er een aantal keer wordt geprobeerd om te vergrendelen.
Op het scherm komt ook de percentage van mijn accu te zien, maar krijg daarna de melding dat de stekker niet kan worden vergrendeld. Ik kan de connector dan niet verwijderen uit de auto, moet dan eerst op de ontgrendelknop van de afstandbediening drukken.

Deze week moest ik nog laden om thuis te komen en heb bij een Shell snellader geprobeerd, bij deze kreeg ik dezelfde melding.
Bij beide Shell snelladers heb ik meerdere keren geprobeerd, maar het is mij niet gelukt.
Fastned en Tesla doet het wel, een Allegro station niet.
Van het Allegro station kon ik zonder de connector eruit halen zonder ik op de ontgrendelknop hoefde te drukken.

Bij mij heeft niemand tijdens het snelladen er tegenaan gelopen.
Thuis parkeer ik de ID. achteruit onder de carport, aan de rechterzijde is ook de laadpaal geplaatst. Hierdoor is er wat minder ruimte en moet ik de connecter er een beetje uit wurmen, in een keer eruit trekken gaat niet, omdat ik dan tegen de muur van het huis aan kom.
Hier in Nederland zal het niet echt een probleem zijn, met vakanties is het wel fijn om te weten dat de snellader ook werkt als je aan komt gereden.

(ID.4 Pro 77 kWh maart 2023 levering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Iemand hier een idee welke zekering verantwoordelijk is voor de dynamische bochtenverlichting? Of een stekker welke.ik kan lossen? Ik wil het graag de nek omdraaien.
Krijg elke 30-60 seconden een storingsmelding er van. Gruwelijk irritant elke 30 seconden dat gepling. En nee die functie uitzetten in het configuratiemenu helpt niets. Je blijft de melding herhaaldelijk krijgen. :(
Liever maak ik hem 'stuk' zodat je de melding krijgt en dan basta.

Ik ga het zelf ook nog wel proberen op te zoeken. Alleen een telefoon tot mijn beschikking op het moment.

Auto is gisteren bij de garage geweest voor een inspectie voor de 'boenk' die ik had. Aandrijfas linksachter. Ze hebben vooraan enkel de ruitensproei gevuld. Wellicht hebben ze daarmee flinkt gemorst waardoor er iets over de pis is? Zou niet mogen...

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 29-12-2023 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ultraman schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:47:
Iemand hier een idee welke zekering verantwoordelijk is voor de dynamische bochtenverlichting? Ik wil het heeel graag de nek omdraaien. Voor mijn part de hele verlichting voor. Dan prik ik hem er wel in mocht ik in het donker willen rijden.
Krijg elke 30-60 seconden een storingsmelding er van. Gruwelijk irritant elke 30 seconden dat gepling. En nee die functie uitzetten in het configuratiemenu helpt niets. Je blijft de melding krijgen.

Ik ga het zelf ook nog wel proberen op te zoeken. Alleen een telefoon tot mijn beschikking op het moment.
Moet je dan niet gewoon naar de garage..?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Termy schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:58:
[...]

Moet je dan niet gewoon naar de garage..?
Daar komt ie net vandaan. Tik het net in mijn post er bij :D

Uiteraard heb ik ze gebeld. Ze weten het niet. Langskomen zodat er iemand met mij mee kan kijken kan komende dinsdag of woensdag... :(
En dat wil dus niet zeggen dat we dan het probleem oplossen. In slechtste geval schrijven ze hem op en dan kunnen ze er 31 januari naar kijken. Dan heb ik een reparatieafspraak voor de aandrijfas staan. (Na een half jaar boenken :') )

Kan er mee rijden. Je wordt alleen gek geplingeld door je wagen omdat er aan de lopende band een storing wordt gemeld. Muten kun je het niet.
Straks mag ik ruim een uur elke 30 seconden geping horen ipv muziek of wat dan ook.

Vraag mij nu actief af of ik de ping zou kunnen stoppen door de infotainment of hetgeen de versterker voor de speakers van stroom voorziet stroomloos krijg. Kan ik tenminste in stilte rijden of met oordopjes.

Ik zal eerst nog eens een andere garage bellen just in case. En vragen of zij het de nek om kunnen draaien.

[ Voor 38% gewijzigd door Ultraman op 29-12-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

volgens mij kan je de bochtenverlichting gewoon (uit)programmeren met obd11.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
flippy schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:22:
volgens mij kan je de bochtenverlichting gewoon (uit)programmeren met obd11.
Daar heeft ie nu niks aan toch?
@Ultraman check dit eens https://fuse-box.info/vol...2022-fuses-and-relays/amp

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

DonJunior schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:31:
[...]

Dit is de afgelopen weken meermaals voorbij gekomen.

zie o.a. vanaf: MatteC in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Komt er op neer dat je de diensten moet verlengen omdat de initiële (gratis) jaren voorbij zijn óf dat er een software update is geweest. Bij mij was het laatste het geval en dus kon ik gratis de diensten opnieuw "activeren". Mijne lopen nu tot ergens in 2025. Heb zelf nog nergens voor betaald overigens.
Ik lees onder die post als oplossing apps installeren in de auto, maar ik heb geen shop in de auto.

Via de app kan ik ook niets bestellen. Jammere timing, ABRP werkt stuk minder prettiger zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Boy schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:57:
[...]

Ik lees onder die post als oplossing apps installeren in de auto, maar ik heb geen shop in de auto.

Via de app kan ik ook niets bestellen. Jammere timing, ABRP werkt stuk minder prettiger zo
Ik schreef daarom ook "o.a" en "vanaf".
Je moet in de app de aankopen even opnieuw aanmelden.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11
Is het iemand al gelukt om een 2e auto toe te voegen in de We Connect / Volkswagen app? Bij mij lukt het niet. Na het toevoegen - inloggen van de 2e auto krijg ik een wit scherm en gebeurt er verder niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 13:09
Oculus schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:40:
Is het iemand al gelukt om een 2e auto toe te voegen in de We Connect / Volkswagen app? Bij mij lukt het niet. Na het toevoegen - inloggen van de 2e auto krijg ik een wit scherm en gebeurt er verder niks.
Ik heb zowel onze ID.3 als onze Polo in de app staan. Werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hive
  • Laatst online: 30-08 15:18
Geen idee of ik deze vraag hier mag stellen . indien niet mijn excuses.

Op dit moment sterk aan het twijfelen ivm aankoop id4 en vooral hun id4 pure limited edition die net onder de premiegrens valt van prijs. Twijfel vooral met de nieuwe scenic maar enkel in de basisversie en volgens mijn dealer zijn extra kortingen onmogelijk bij renault

Zouden jullie deze overwegen? of zien jullie heel duidelijke addertjes onder het gras

https://www.volkswagen.be/app/offers/nl/particulieren/id4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:07
theobe schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:43:
Bij mij hebben ze niets aan vergrendelen gedaan. Ze konden het bij A-point niet reproduceren...
Best wel een vervelend probleem, wellicht dat het helpt om tijdens het vergrendelproces de aansluiting paar seconde een kant op de duwen en daarna de andere kant.

[...]
Oke, dank je wel.
Het lukt jou dan uiteindelijk wel om te vergrendelen door de stekker een beetje naar links of rechts te duwen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Hive schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:48:
Geen idee of ik deze vraag hier mag stellen . indien niet mijn excuses.

Op dit moment sterk aan het twijfelen ivm aankoop id4 en vooral hun id4 pure limited edition die net onder de premiegrens valt van prijs. Twijfel vooral met de nieuwe scenic maar enkel in de basisversie en volgens mijn dealer zijn extra kortingen onmogelijk bij renault

Zouden jullie deze overwegen? of zien jullie heel duidelijke addertjes onder het gras

https://www.volkswagen.be/app/offers/nl/particulieren/id4
Lijkt me vooral afhankelijk van wat je met de auto wilt gaan doen? Je hebt hiermee wel de zwakste motor en batterij combinatie te pakken. Als je alleen gaat forensen dan is het handig om uit te zoeken wat de range in de winter gaat zijn.
Ga je veel grote afstanden rijden dan is de 52kWh batterij wellicht minder toegankelijk.
Ik weet verder niet genoeg van de Scenic om er iets nuttigs over te zeggen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hive
  • Laatst online: 30-08 15:18
DonJunior schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:05:
[...]

Lijkt me vooral afhankelijk van wat je met de auto wilt gaan doen? Je hebt hiermee wel de zwakste motor en batterij combinatie te pakken. Als je alleen gaat forensen dan is het handig om uit te zoeken wat de range in de winter gaat zijn.
Ga je veel grote afstanden rijden dan is de 52kWh batterij wellicht minder toegankelijk.
Ik weet verder niet genoeg van de Scenic om er iets nuttigs over te zeggen.
zelden grote afstanden eigenlijk (behalve op reis maar is dan ook eenmalig)
Pagina: 1 ... 314 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.