Toon posts:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 266 ... 269 Laatste
Acties:

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

@Themba Bij mij zit de kabel in de tas/zak waar hij in zat. Een stoffen ding welke je dicht kunt trekken met de sluitkoorden. Er zit een klip aan en die heb ik aan de linker top-tether van de achterzetel zitten. Ligt zo dus links achter in in mijn wagen. Elk gebruik haal ik hem er uit en steek ik hem ook weer netjes opgerold terug.

Bij een trip waarbij de achterbak vol zit klik ik die zak los en leg ik hem in de cabine op de grond achter de bestuurdersstoel. Voor het geval dat.

De printbare haak is ook een oplossing.

[Voor 23% gewijzigd door Ultraman op 13-03-2023 16:22]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:59
Ultraman schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:21:
@Themba Bij mij zit de kabel in de tas/zak waar hij in zat. Een stoffen ding welke je dicht kunt trekken met de sluitkoorden. Er zit een klip aan en die heb ik aan de linker top-tether van de achterzetel zitten. Ligt zo dus links achter in in mijn wagen. Elk gebruik haal ik hem er uit en steek ik hem ook weer netjes opgerold terug.

Bij een trip waarbij de achterbak vol zit klik ik die zak los en leg ik hem in de cabine op de grond achter de bestuurdersstoel. Voor het geval dat.

De printbare haak is ook een oplossing.
Die tas heb ik ook inderdaad.. maar die kreeg je alleen in het begin. Nieuwe uitleveringen krijgen deze niet meer. (voor zover ik begrepen heb)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:20
ik heb die in een "bakje" gestoken dat ik bij mijn wagen heb gekregen :)

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:48
Themba schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:08:
Vraagje voor de eigenaren: hoe bewaren jullie de laadkabel in de achterbak? Ik heb net een ID.3 ontvangen en de kabel ligt gewoon los achterin. Op zich handig als je hem nodig hebt, maar geeft wel een rommelig uiterlijk in de achterbak. Zijn er mensen hier die een elegante oplossing hebben gevonden (bijvoorbeeld een tas die hangt aan die oogjes aan de zijkant?).
Verder net mijn eerste wat langere rit (eindelijk meer dan 30 minuten) gemaakt: wat een heerlijke auto. Hiervoor een Polo, dit is echt stukken stiller, ontspannener en netter afgewerkt.
De 230V lader steekt bij mij in een zwarte zak met trekkoordjes (zo gekregen). Mijn mode 3 laadkabel is een zware zwarte dikke kabel (terwijl ik iedereen zie met een gele dunnere kabel). Deze kabel hou ik bijeen met een velcro colsonbandje en met een ander bandje hang ik deze aan een oogje aan de zijkant. Deze bandjes zaten bij de laadkabel.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Veel mooie wagens zeg, heel gaaf!

Heeft iemand dat Plug&Charge al daadwerkelijk gebruikt? Ik heb volgens mij in mijn app alles goed staan maar ik heb geen idee hoe ik nou via de app dit kan gebruiken.. Als ik bij zo'n lader ga staan dan gebeurt er eigenlijk niks.

Hoe kan ik het activeren oid?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:29

Tarin

Just plain weird.

Vraagje voor de eigenaren: hoe bewaren jullie de laadkabel in de achterbak? Ik heb net een ID.3 ontvangen en de kabel ligt gewoon los achterin. Op zich handig als je hem nodig hebt, maar geeft wel een rommelig uiterlijk in de achterbak. Zijn er mensen hier die een elegante oplossing hebben gevonden (bijvoorbeeld een tas die hangt aan die oogjes aan de zijkant?).
Verder net mijn eerste wat langere rit (eindelijk meer dan 30 minuten) gemaakt: wat een heerlijke auto. Hiervoor een Polo, dit is echt stukken stiller, ontspannener en netter afgewerkt.
Ik heb de haak die @JB076 noemt geprint, hij past ook redelijk in de ID.4 als je de kabel strak genoeg oprolt.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-03 13:05
Wanneer ik hem even niet nodig heb of ruimte wil in de kofferbak dan leg ik hem onder vloer van de kofferbak. Even wat ruim oprollen en dan past ie precies in het vak vooraan de kofferbak waar ook je slotbouten liggen .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-03 16:45
hveck75 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:56:
[...]

Zal eens kijken morgen, bedankt voor de tip.
Zul je zien, vanmorgen werkte het ineens weer...eerste probleem wat ik had met de ID3 in 2,5 jaar tijd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DonJunior
hveck75 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:42:
[...]

Zul je zien, vanmorgen werkte het ineens weer...eerste probleem wat ik had met de ID3 in 2,5 jaar tijd.
Had @Jakkie takkie toch gelijk ;)

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:35
Bij de 3.1 eigenaren kreeg je de kabel in een mooie plastic Aldi tas. Ik rol de kabel nu gewoon netjes op en gooi hem los achterin. Met vakanties gaat die bovenop de koffer. Berg hem nooit op verder.

Snap dat gestuntel van veel Duitsers dan ook niet die een geprinte frunk maken of iets, lijkt me super onhandig als je die kabel nodig hebt.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08:05
Ik heb hem in een mooi tasje (maar gebruik de kabel eigenlijk nooit)

Deze tas is het:
https://www.amazon.nl/-/e...c-diameter/dp/B091YT12HF/

• KaiseRRuby
  • Nu online
Wat ik me opeens afvraag, stel je gebruikt de navi van VW om langs de snelladers te rijden, wordt de accu dan ook voorverwarmd zodat je optimaal kunt laden?

• c00kie
Vraagje aan de ID. rijders met ervaring :).

Ik heb me al suf gezocht naar de laadsessies van de wagen... Is er ergens een mogelijkheid om online of in de app de verschillende laadsessies terug te vinden?
In de software van de lader kan ik het wel terugvinden, maar die splitst niet op qua wagen, en aangezien er 2 aan de paal moeten is dat best lastig om het onderscheid te maken :).

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:29

Tarin

Just plain weird.

c00kie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:31:

Ik heb me al suf gezocht naar de laadsessies van de wagen... Is er ergens een mogelijkheid om online of in de app de verschillende laadsessies terug te vinden?
In de software van de lader kan ik het wel terugvinden, maar die splitst niet op qua wagen, en aangezien er 2 aan de paal moeten is dat best lastig om het onderscheid te maken :).
Dat zou super handig en extreem eenvoudig te implementeren zijn maar bestaat vziw niet. Ik was begonnen met een notitieblokje met de intentie het in Excel te verwerken maar dat is er de afgelopen tijd bij ingeschoten omdat ik me vanwege een blessure moet laten rijden..
VW gooit het niet bestaan - of niet beschikbaar zijn - van een logbestand waarschijnlijk op Datenschutz.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-03 11:46

Kijk eens naar Tronity
https://www.tronity.io/?lang=en
Ik heb nog de gratis versie, omdat VW weinig functies aanbiedt. maar laadsessies werken altijd en sinds 3.0 ook reisinformatie.

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Dat kun je toch zien als je inlogt bij de aanbieder van je laadpas? In mijn geval bij https://account.shellrecharge.com/dashboard

• c00kie
B@rt_d@_M@n schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Dat kun je toch zien als je inlogt bij de aanbieder van je laadpas? In mijn geval bij https://account.shellrecharge.com/dashboard
Laadpaal = Zappi. Ik kan de sessies downloaden, maar er wordt niet gevraagd om een pas te tonen... Er is daar geen enkele mogelijkheid om de 2 wagens te splitsen jammer genoeg... Ik ga tronity eens bekijken.

Edit: Tronity een jaar gratis... Waarschijnlijk omdat er nog niet veel buzzers inzitten :). De Q4 van mijn vrouw is wel betalend...

[Voor 12% gewijzigd door c00kie op 14-03-2023 09:34. Reden: tronity uitleg toegevoegd]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:49
KaiseRRuby schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:17:
Wat ik me opeens afvraag, stel je gebruikt de navi van VW om langs de snelladers te rijden, wordt de accu dan ook voorverwarmd zodat je optimaal kunt laden?
Nee.

En het is met 2.3/4 zelfs wat erger geworden op koude dagen en een vroege laadstop, omdat de toleranties van de batterijtemperatuur zijn verlaagd om het verbruik op korte ritten te verminderen. De conditionering van de accu start nu pas na een langere tijd in de rit.

Fijn voor de actieradius op korte ritten, minder als je nog even snel een snellader wilt gebruiken aan het begin van een rit. Een workaround is om herhaaldelijk het snelpedaal in te drukken, zodat de accu meer aan het werk moet.

Dat is een feature die wel ergens op een lijstje moet staan van VW, want is een vaak gehoorde vraag en wens (o.a. in dit forum). Maar gezien de huidige snelheid van ontwikkeling van de software -laat staan de uitrol van updates- zie ik weinig kans dat dit er snel van zal komen.

[Voor 4% gewijzigd door NWA op 14-03-2023 10:08]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nee, helaas wordt de accu niet voorbereid op snelladen. Rond de aankondiging van 3.0 is al aangegeven dat dat er nog niet in zou zitten, maar dat dat met de volgende of de update daar weer na zou komen. Inmiddels zijn we een jaartje verder en is duidelijk dat het komt met softwareversie 3.1 3.2 3.5.

Blijkbaar is het uitschakelen van de batterijverwarming (per 2.3 af-fabriek, 2.4) makkelijker dan het inschakelen er van. Ik zou graag een toggle switch in het batterijmenu zien voor dit doeleinde, dan zou je het tenminste nog zelf kunnen regelen.

[Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 14-03-2023 10:17]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:28

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ultraman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:15:
[...]

Nee, helaas wordt de accu niet voorbereid op snelladen. Rond de aankondiging van 3.0 is al aangegeven dat dat er nog niet in zou zitten, maar dat dat met de volgende of de update daar weer na zou komen. Inmiddels zijn we een jaartje verder en is duidelijk dat het komt met softwareversie 3.1 3.2 3.5.

Blijkbaar is het uitschakelen van de batterijverwarming (per 2.3 af-fabriek, 2.4) makkelijker dan het inschakelen er van.
Wat ik me kan voorstellen is dat ze dan minder bereik moeten rapporteren over de auto, want verwarmen kost energie. Trigger happy op het uitzetten verklaart dit ook. Jou een button geven om dit zelf te regelen zou bovenstaande toegeven zijn. </cynisch>

Auto 5km minder bereik: Probleem met de verkoopafdeling
Auto 5 min langer aan de laadpaal: Staat nergens.

[Voor 10% gewijzigd door Tukk op 14-03-2023 10:21]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als dat verwarmen standaard uit staat zou je kunnen vermelden dat het inschakelen van de batterijverwarming (met die toggle) ten koste gaat van bereik. Vrij logisch, want warm maken kost inderdaad energie. Echter niet verwarmen kost mij tijd op een lange rit in koude weersomstandigheden...

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:06
ID.3 met software versie 3.2

Ik loop tegen het volgende aan, als ik een instelling wijzig dan gebeurd het wel eens dat die instelling weer terugschiet naar zijn standaardwaarde.. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ook moet ik altijd na het starten van de auto mijn gebruikersaccount bevestigen. Is dit aan te passen?

• KaiseRRuby
  • Nu online
Davidas schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:49:

Ik loop tegen het volgende aan, als ik een instelling wijzig dan gebeurd het wel eens dat die instelling weer terugschiet naar zijn standaardwaarde.. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ook moet ik altijd na het starten van de auto mijn gebruikersaccount bevestigen. Is dit aan te passen?
Kijk eens of je in de app dingen hebt staan die je ander instellingen overschrijven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
3.1P

Mijn auto heeft bijna 2 maanden bij de garage gestaan, de F5 module bleek vervangen te moeten worden.
Nadat ik hem weer opgehaald heb blijkt dat ik alles opnieuw moet instellen, a fijn, dat zij dan zo.
Echter de shop werkt nu niet, bij opstarten toont hij 'activeren' om even later aan te geven dat hij geen verbinding kan maken. Meer mensen met dit probleem? En enig idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:06
KaiseRRuby schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Kijk eens of je in de app dingen hebt staan die je ander instellingen overschrijven?
Het gaat om zaken zoals verlichting en stoelverwarming, dat kan ik toch niet vanuit de app regelen?

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:30
Davidas schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:33:
[...]

Het gaat om zaken zoals verlichting en stoelverwarming, dat kan ik toch niet vanuit de app regelen?
Dit doen ze bewust zodat er steeds meer ID rijders zeggen: laat ons maar op 2.4 blijven ipv een OTA naar 3.0, laat staan 3.2.... 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is er inmiddels al wat meer bekend over een uberhaupt grotere uitrol van 3.0?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kisik
Gunner schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:56:
Is er inmiddels al wat meer bekend over een uberhaupt grotere uitrol van 3.0?
Niks officieels. Er schijnt een autorisatie-code te zijn voor werkplaatsupdates naar 3.0 in specifieke gevallen. Dit kost natuurlijk geld en dus is dit niet iets dat massaal de bedoeling is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kisik
C0C0 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:18:
[...]

Ben een paar weken aan het beta testen geweest met Jedlix en kreeg net het bericht dat de VW ID 'full smart charging' ondersteunt wordt vanaf 13 maart.

Ik heb een 'thuis'-locatie aangemaakt in de auto en deze staat op 100% Jedlix laat ik dan laden tot 80% of 100% wanneer nodig. Bij mij werkt het laden goed, maar paar keer een probleempje gehad. o.a toen VW de api had omgegooid.
Al €7,- verdient via Eneco oOo

Dit gaat via locatie, dus minimaal versie 3.0 is nodig in de auto zelf.

https://www.jedlix.com/ev-drivers-nl
Ik kreeg net een mailtje van Jedlix: "We unlocked full smart charging functionality for VW ID cars (software version 3.0 or higher)."

Daar gaan we weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-03 09:50

Dit had ik ook in het begin. Na regelmatig alle instellingen goed te zetten, begon hij ze toch te onthouden.
Volgens mij niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-03 20:58

Contact opnemen met de dealer. TPI 2068365/1 or /2 is een service oplossing en dan zou hij niet moeten terugspringen naar andere instellingen. Mijn afspraak staat voor 30 maart gepland. Ondertussen heb ik in de app op de GSM personaliseren uit gezet.

Als ik mij goed herinner springt de wagen bij mij terug naar de instellingen die de verkoper had ingesteld tijdens de uitleg bij ophalen van de wagen...

• Polo_Maniac
Volgens deze link wel:

https://www.facebook.com/...rmalink/1129608807715464/

Zelf heb ik dit nog niet gecontroleerd via OBD, maar heb ook nog maar 2 keer moeten snelladen en haalde dadelijk snelheden van +/-120kW. (laatste keer was na +1u autobahn en buitentemperatuur van rond het vriespunt)

[Voor 22% gewijzigd door Polo_Maniac op 14-03-2023 13:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Nu online
Polo_Maniac schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:04:
[...]

Volgens deze link wel:

https://www.facebook.com/...rmalink/1129608807715464/

Zelf heb ik dit nog niet gecontroleerd via OBD, maar heb ook nog maar 2 keer moeten snelladen en haalde dadelijk snelheden van +/-120kW. (laatste keer was na +1u autobahn en buitentemperatuur van rond het vriespunt)
Kun je een screenshot delen van wat daar staat? Ik heb geen Facebook namelijk.

• kisik
Voor wat het waard is: "Het is de bedoeling dat Volkswagen de komende vijf jaar tot 180 miljard euro gaat investeren in software en elektrische auto's."

https://www.bnr.nl/nieuws...zwaar-in-op-stekkerauto-s

• kisik
KaiseRRuby schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:52:
[...]

Had ik tot een week geleden ook niet. Eerst via iemand anders gekeken, maar vorige week maar een accountje aangemaakt en me op deze groep aangemeld. Natuurlijk veel hetzelfde OTA gedoe, maar ook leuke weetjes en foto's, dus ja toch de moeite waard

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Polo_Maniac
KaiseRRuby schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:52:
[...]

• KaiseRRuby
  • Nu online
Dit is wel erg goed nieuws. Wist ik niet, hartelijk dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Roelio86 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:22:
3.1P

Mijn auto heeft bijna 2 maanden bij de garage gestaan, de F5 module bleek vervangen te moeten worden.
Nadat ik hem weer opgehaald heb blijkt dat ik alles opnieuw moet instellen, a fijn, dat zij dan zo.
Echter de shop werkt nu niet, bij opstarten toont hij 'activeren' om even later aan te geven dat hij geen verbinding kan maken. Meer mensen met dit probleem? En enig idee hoe dit op te lossen is?
Auto nogmaals terugzetten naar fabrieksinstellingen, was bij mij ook zo na vervangen 5F module. En ja ik kwam er ook pas achter toen ik alles net helemaal had ingesteld…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roelio86
  • Nu online
ik222 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:24:
[...]

Auto nogmaals terugzetten naar fabrieksinstellingen, was bij mij ook zo na vervangen 5F module. En ja ik kwam er ook pas achter toen ik alles net helemaal had ingesteld…
Thanks, ga ik dat proberen!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Deurstopper

Steam/Epic: Deurstopper

Hier ook 3.2 en dezelfde issues. Bij welke instellingen speelt dit bij jou?

Stadia: NoNumbersNeeded

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:08
Deurstopper schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:40:
[...]
Hier ook 3.2 en dezelfde issues. Bij welke instellingen speelt dit bij jou?
Hier 3.1 en dezelfde issues.
Gaat bij mij altijd om de klimatisering. Specifiek de ventilator die naar 'Auto' gaat en de binnen temperatuur die naar 21 of 22 graden gaat. Terwijl die standaard in de auto en de app op 16 staat.

En ik houd last van pop ups tijdens het rijden dat er nieuwe instellingen beschikbaar zijn. Ik kan die annuleren maar dan blijft de melding terug komen. In de app heb ik als het goed is alle opties uit gezet dat de auto moet synchroniseren. Iets zegt me dat deze melding vaker komt nadat ik de voor verwarming optie (dus de klimatisering) gebruik vanuit de app. Alsof de auto en de app dan toch ook andere instellingen synchroniseren ondanks het feit dat ik dat uit heb gezet.

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:10
Ik heb net een 2e hands ID.3 first plus gekocht. Was er erg blij mee, tot ik dit topic zag.. Nogal wat software foutjes dus.

De auto draait nu versie 2.3 en ik heb over een maand een afspraak bij de garage voor onderhoud. Ik krijg de indruk dat mensen blijer waren met de oudere software veries. Wat is nou verstandig. Moet ik hem op 2.3 houden? Naar 2.4? Of naar 3.0 als dat kan?

• 7o9
  • Niet online
Sabbath schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 00:36:
Ik krijg de indruk dat mensen blijer waren met de oudere software veries.
Dat zou wel eens een vertekend beeld kunnen zijn.

Er zijn problemen of ontevredenheden met iedere versie. En de rijders die nog een oudere versie hebben hebben natuurlijk geen ervaring met nieuwere versies.

Zelf heb ik ook een ID.3 First en heb nu software 2.4. Er zijn weinig dingen die ik echt als probleem zou bestempelen maar ik ben ook niet echt een ‘power-user’.

Nieuwe software heeft wel wat nieuwe features maar weinig echt revolutionairs.

• Roelio86
  • Nu online
ik222 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:24:
[...]

Dit heeft gewerkt, thanks!

Heb nog een andere vraag, weet iemand toevallig of de auto zichzelf ook weer kan vergrendelen als je een tijdje niet in de buurt bent (met keyless entry optie)? Zo ja, hoe stel je dit in?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wat is nou verstandig. Moet ik hem op 2.3 houden? Naar 2.4? Of naar 3.0 als dat kan?
naar 2.4 kan de dealer doen, naar 3.0 alleen als je OTA naar 3.0 niet goed is gegaan (zo begrijp ik).

Ik zou de upgrade naar 2.4 zeker vragen, want het betekent ook een nieuwe 12V accu die je dan van VW krijgt. En vanaf dan kan jij zelf de OTA van 3.0 afwachten en eventueel negeren.

Zelf zou ik de upgrades altijd doen, want er zitten ook batterij optimalisaties in voor korte ritten, sneller snelladen en ooit dus batterij preconditionering.

Zelf zit ik nog op 2.4 overigens, dus misschien ben ik nog niet gekleurd door negatieve 3.0 ervaringen. Maar ik kijk heel erg uit naar een batterijpercentage indicatie :*)

• KaiseRRuby
  • Nu online
m181087 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:14:
[...]

Hier 3.1 en dezelfde issues.
Gaat bij mij altijd om de klimatisering. Specifiek de ventilator die naar 'Auto' gaat en de binnen temperatuur die naar 21 of 22 graden gaat. Terwijl die standaard in de auto en de app op 16 staat.

En ik houd last van pop ups tijdens het rijden dat er nieuwe instellingen beschikbaar zijn. Ik kan die annuleren maar dan blijft de melding terug komen. In de app heb ik als het goed is alle opties uit gezet dat de auto moet synchroniseren. Iets zegt me dat deze melding vaker komt nadat ik de voor verwarming optie (dus de klimatisering) gebruik vanuit de app. Alsof de auto en de app dan toch ook andere instellingen synchroniseren ondanks het feit dat ik dat uit heb gezet.
Moet zeggen dat ik ook vreemde dingen heb soms. Stuurverwarming gaat regelmatig wel aan terwijl dat uit zou moeten staan. Ik heb wel in de app 'Voorklimatisering' aan staan, denk dat dit er misschien iets mee te maken heeft. Heb ook 'Geoptimaliseerd Accugebruik' aan staan, maar ik weet niet zo goed wat dit nou voor effect heeft op alles.

Ga binnenkort nog eens rustig door de instellingen van de auto zelf heen, ben benieuwd of daar nog iets 'niet goed' staat.

Verder krijg ik ook altijd de vraag of ik de nieuwe instellingen wil accepteren. Als ik dat doe gaat hij altijd naar 19 graden en naar de 'comfort' rijmodus. Bij jullie ook?

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:14
1Mark schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:52:
[...]

naar 2.4 kan de dealer doen, naar 3.0 alleen als je OTA naar 3.0 niet goed is gegaan (zo begrijp ik).

Ik zou de upgrade naar 2.4 zeker vragen, want het betekent ook een nieuwe 12V accu die je dan van VW krijgt. En vanaf dan kan jij zelf de OTA van 3.0 afwachten en eventueel negeren.

Zelf zou ik de upgrades altijd doen, want er zitten ook batterij optimalisaties in voor korte ritten, sneller snelladen en ooit dus batterij preconditionering.

Zelf zit ik nog op 2.4 overigens, dus misschien ben ik nog niet gekleurd door negatieve 3.0 ervaringen. Maar ik kijk heel erg uit naar een batterijpercentage indicatie :*)
naar 3.0 kan ook als je hard zeurt dat je een beroerde range hebt, en dat er bugs zijn met uitgesteld laden.
VW betaald dan de upgrade. maar het is wel een gedoe. Ondertussen sleutelt VW nog steeds aan de 3.0 update. Intern is de release van 3.0.3 naar 3.0.5 naar nu 3.0.6 gegaan. 3.0.6 heeft o.a. een nieuwere firmware voor ICAS 1. Vermoedelijk zijn ze nog steeds bugs aan het pletten rondom de OTA update, maar het is wel koffiedik kijken. VW is totaal niet communicatief rond de 3.0 OTA.

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-03 12:10
Ik heb de hoop op OTA 3.0 inmiddels opgegeven. Ben aan het kijken of ik mijn ID4.1st kan omruilen (op de zaak) tegen een model Y.
Ben VW een beetje zat geworden.....

vw id4 1st Max

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:17
7o9 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 06:32:
[...]

Dat zou wel eens een vertekend beeld kunnen zijn.

Er zijn problemen of ontevredenheden met iedere versie. En de rijders die nog een oudere versie hebben hebben natuurlijk geen ervaring met nieuwere versies.
Volg dit forum al een jaar (wachttijd ID3) :o
Vertekend beeld is het zeker, in dit forum komen hoofdzakelijk mensen die klagen over problemen met de auto en dat is begrijpelijk. Maar het is eem relatief kleine groep.
Hier een ID3 Pro Perfomance (v3.2) nieuw van dec 2022 en ben zeer tevreden (ook mijn wederhelft) met de aankoop.
Geen issues or what so ever. (misschien dat het klaxon geluid wat anders mag O-) )
Rijdt elke dag gemiddeld 100km (werk) en dan is de ID3 een heel fijn vervoersmiddel. _/-\o_
Ik kom van een VW Golf Sportsvan (full opties 150pk) maar zou nu niet meer terug willen.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• KaiseRRuby
  • Nu online
maik73 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:04:
Ik heb de hoop op OTA 3.0 inmiddels opgegeven. Ben aan het kijken of ik mijn ID4.1st kan omruilen (op de zaak) tegen een model Y.
Begrijp je gevoel volledig, gezien alle ellende die er is geweest. Ben benieuwd of het je gaat lukken!

• c00kie
BazerK schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:29:
[...]

Volg dit forum al een jaar (wachttijd ID3) :o
Vertekend beeld is het zeker, in dit forum komen hoofdzakelijk mensen die klagen over problemen met de auto en dat is begrijpelijk. Maar het is eem relatief kleine groep.
Hier een ID3 Pro Perfomance (v3.2) nieuw van dec 2022 en ben zeer tevreden (ook mijn wederhelft) met de aankoop.
Geen issues or what so ever. (misschien dat het klaxon geluid wat anders mag O-) )
Rijdt elke dag gemiddeld 100km (werk) en dan is de ID3 een heel fijn vervoersmiddel. _/-\o_
Ik kom van een VW Golf Sportsvan (full opties 150pk) maar zou nu niet meer terug willen.
Ik zou zelfs nog verder durven gaan. Hier zitten redelijk wat mensen die graag "pionieren", die graag dingen uitproberen, zoals een update uitvoeren, wetende dat die eigenlijk nog in testfase zit... Dat er daar problemen uit kunnen voor komen, daar moet je niet voor gestudeerd hebben.
Ik denk dat het publiek van tweakers ook redelijk "kritisch" is als het op technische zaken aankomt. Ik krijg bijvoorbeeld in mijn buzz ook af en toe de melding dat mijn gebruikersprofiel geupdate is... 1 klikje en 't is weg :), end of story, terwijl anderen zich daaraan zouden kunnen storen..

MAAR, en daar volg ik de meesten wel in. Als je alles voglens de boekjes doet, dus niet gaat pionieren door vroegtijdig updates aan te vragen, dan zou alles wel moeten werken. Als dat niet het geval is, dan heb je recht van spreken/klagen...

Aan zij die toch willen switchen... Het gras is niet altijd groener aan de overkant hoor ;).

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:54
maik73 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:04:
Toen ik oktober voor de 2.3 upgrade (en SOS-module..) naar de dealer ging, zei de dealer nog.. Over 2 of 3 weken heb je vast de OTA upgrade binnen.. Still waiting..

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• maik73
  • Laatst online: 27-03 12:10
KaiseRRuby schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:04:
[...]

Begrijp je gevoel volledig, gezien alle ellende die er is geweest. Ben benieuwd of het je gaat lukken!
Tsja en het is niet zo dat de auto slecht doet ofzo, maar kleine irritaties (Software dingetjes).

vw id4 1st Max

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb net een 2e hands ID.3 first plus gekocht. Was er erg blij mee, tot ik dit topic zag.. Nogal wat software foutjes dus.

De auto draait nu versie 2.3 en ik heb over een maand een afspraak bij de garage voor onderhoud. Ik krijg de indruk dat mensen blijer waren met de oudere software veries. Wat is nou verstandig. Moet ik hem op 2.3 houden? Naar 2.4? Of naar 3.0 als dat kan?
De 2.3 versieaanduiding is wat misleidend
Het kan prima zijn dat je al 2.4 hebt maar de software-versie is toonaangevend.
After the successful installation of ID. software 2.4, your ID. will display the following ID. software and Software information:

ID. Software: 2.3.0
Software: 0912

The Software number 0912 indicates that your ID. has ID. software 2.4 installed. In future releases the ID. Software number displayed in the system information menu should correspond to the version installed.
Beetje vreemd, maar ja het blijft een id.x

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:10
7o9 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 06:32:
[...]

Zelf heb ik ook een ID.3 First en heb nu software 2.4. Er zijn weinig dingen die ik echt als probleem zou bestempelen maar ik ben ook niet echt een ‘power-user’.
Ah ok, Goed om te horen dat er ook mensen zijn die minder problemen ondervinden. Ik was al bang dat ik een dikke miskoop had gedaan.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:53
Hier ook geen problemen, afgezien van de app die af en toe niet met de auto wil communiceren (ID.3 First Plus, vorig jaar juni overgenomen van collega met 2.1 en in februari dit jaar de update naar 2.4 gehad).

[Voor 6% gewijzigd door JB076 op 15-03-2023 12:57]

• Polo_Maniac
KaiseRRuby schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:34:
[...]
Verder krijg ik ook altijd de vraag of ik de nieuwe instellingen wil accepteren. Als ik dat doe gaat hij altijd naar 19 graden en naar de 'comfort' rijmodus. Bij jullie ook?
Dit is dus verholpen met TPI 2068365/1 of /2 zoals ik eerder aangaf.
Als ik daar op annuleren druk, dan blijft het tijdens de rit goed staan en als ik dan bijvoorbeeld 's avonds terug naar huis rij van het werk, zijn de instellingen toch aangepast. Toppunt is dat het niet altijd dezelfde instellingen zijn. Soms wordt zelfs het laadpercentage verhoogd naar 100%. En dit vind ik toch wel een issue aangezien de batterij heirdoor sneller degradeert.

De melding kun je voorlopig uitzetten door in de app op je smartphone naar Instellingen en dan onder privacy naar Mobiele onlinediensten te gaan en daar Personalisering uit te zetten.
30 Maart heb ik afspraak bij de dealer voor de bovengenoemde TPI uit te voeren, dan is dit hopelijk verleden tijd.

[Voor 30% gewijzigd door Polo_Maniac op 15-03-2023 13:23]

• KaiseRRuby
  • Nu online
Polo_Maniac schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:20:
[...]

Dit is dus verholpen met TPI 2068365/1 of /2 zoals ik eerder aangaf.
Als ik daar op annuleren druk, dan blijft het tijdens de rit goed staan en als ik dan bijvoorbeeld 's avonds terug naar huis rij van het werk, zijn de instellingen toch aangepast. Toppunt is dat het niet altijd dezelfde instellingen zijn. Soms wordt zelfs het laadpercentage verhoogd naar 100%. En dit vind ik toch wel een issue aangezien de batterij heirdoor sneller degradeert.

De melding kun je voorlopig uitzetten door in de app op je smartphone naar Instellingen en dan onder privacy naar Mobiele onlinediensten te gaan en daar Personalisering uit te zetten.
30 Maart heb ik afspraak bij de dealer voor de bovengenoemde TPI uit te voeren, dan is dit hopelijk verleden tijd.
Oke. Wat is een TPI en moet dat bij de dealer? Dank voor de tip voor het uitzetten van de melding overigens!

• Polo_Maniac
KaiseRRuby schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:29:
[...]

Oke. Wat is een TPI en moet dat bij de dealer? Dank voor de tip voor het uitzetten van de melding overigens!
TPI is Technical Product Information en kan inderdaad alleen bij de dealer. En zolang je garantie hebt, zou ik zeker niet ergens anders gaan...

• KaiseRRuby
  • Nu online
Polo_Maniac schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:36:
[...]

TPI is Technical Product Information en kan inderdaad alleen bij de dealer. En zolang je garantie hebt, zou ik zeker niet ergens anders gaan...
Ah, duidelijk. De auto van @Davidas is een paar weken oud en die van mij een maand. Hebben wij die TPI dan niet? Kun je dat ergens controleren?

Ps. Hoe weet je dit eigenlijk?

• Polo_Maniac
KaiseRRuby schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Ah, duidelijk. De auto van @Davidas is een paar weken oud en die van mij een maand. Hebben wij die TPI dan niet? Kun je dat ergens controleren?

Ps. Hoe weet je dit eigenlijk?
Ik heb de indruk, dat als je niet klaagt, je de TPI niet krijgt...

Die facebook groep... :D Ik werd gek van die melding! En nog gekker van iedere keer door het hele menu te gaan om alles terug te zetten wat ongewild veranderd was...

[Voor 6% gewijzigd door Polo_Maniac op 15-03-2023 13:46]

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-03 18:57
Sabbath schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:54:
[...]

Ah ok, Goed om te horen dat er ook mensen zijn die minder problemen ondervinden. Ik was al bang dat ik een dikke miskoop had gedaan.
Dat loopt wel los denk ik. De 2.4 update is fijn om te hebben maar ik mis bij dagelijks gebruik eigenlijk helemaal niets in de auto. Je kunt honderdduizend instellingen doen, heb ik 1x gedaan en verder zit ik er niet meer aan, ook geen behoefte aan. Ik gebruik slechts enkele functies zoals het instellen van het laadpercentage, navigatie en radio.

Verder… instappen en gaan 🚗

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14

Termy

valt er nog wat te fragge?

Sinds enkele dagen krijg ik hier bij starten steeds "Proactieve inzettendenbescherming niet beschikbaar". Dat is zover ik weet dat de gordel wat aangetrokken wordt vlak voor een botsing, maar iemand enig idee of dit iets simpels te verhelpen is of dat het een gevalletje garage is?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:07
Termy schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:57:
Sinds enkele dagen krijg ik hier bij starten steeds "Proactieve inzettendenbescherming niet beschikbaar". Dat is zover ik weet dat de gordel wat aangetrokken wordt vlak voor een botsing, maar iemand enig idee of dit iets simpels te verhelpen is of dat het een gevalletje garage is?
Je auto al eens schoongemaakt? Het werkt met bepaalde sensoren aan de voorkant van de auto.

• Termy

Termy

Rubenus schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:05:
[...]

Je auto al eens schoongemaakt? Het werkt met bepaalde sensoren aan de voorkant van de auto.
Nee, nog niet naar gekeken maar dank voor de suggestie. Eens kijken of daar iets te zien is.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Als ik zo kijk dan is het gewoon een polo met het doorlopend licht van de id serie.

• c00kie
c00kie schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:22:
  1. De middenconsole voelt een beetje "goedkoop" aan. Een hele grote bak tussen de 2 voorzetels, waar je quasi geen opbergruimte in hebt... Daar hadden ze beter over moeten nadenken. Ze staat ook "een beetje los" precies, waardoor dat goedkope aanvoelen wel komt. Is ze handig, ja zeker, maar er had misschien nog net dat tikkeltje meer aandacht aan kunnen gegeven worden.
Hier moet ik even op terugkomen. Het goedkoop aanvoelen blijft, maar bij nader onderzoek blijkt er toch een bakje vooraan te zitten dat open kan klappen EN een 'schuifbakje' achteraan :). Dus een puntje van kritiek minder...

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ziet er goed uit die id.2 . Formaatje Golf, goede kofferbak. Prima voor mijn gezin.

• DonJunior
Gunner schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:11:
Ziet er goed uit die id.2 . Formaatje Golf, goede kofferbak. Prima voor mijn gezin.
De productieversie van de ID. 2all concept maakt gebruik van het MEB Entry-platform. Daarmee is het de eerste elektrische Volkswagen met voorwielaandrijving. Hij heeft een elektromotor met een vermogen van 166 kW/226 pk
Dat is wel lekker zeg.. 226pk op zo'n klein autootje .. op de voorwielen (da's wel minder maar prima)
Logischerwijs gaat deze dan dus sneller zijn dan zijn grote broer de ID.3 met 204PK en meer gewicht.

Overigens is dit een studiemodle.. komt de echte versie pas ergens in 2025...

Filmpje: YouTube: Is the VW ID2 the new Polo EV for under 25,000 € $ ?

[Voor 9% gewijzigd door DonJunior op 16-03-2023 10:06]

• KaiseRRuby
  • Nu online
Ziet er heel erg gaaf uit, maar ja. Alle studiemodellen zien er gaaf uit. Laten we maar eens afwachten of het daadwerkelijk mogelijk is. Het teasen met een betaalbaar model heb ik nou al iets te vaak gezien.

• DonJunior
Dit soort details vind ik dan wel erg tof..

Sowieso ben ik bijzonder onder de indruk van het interieur zoals deze hier gepresenteerd is

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

KaiseRRuby schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:07:
Ziet er heel erg gaaf uit, maar ja. Alle studiemodellen zien er gaaf uit. Laten we maar eens afwachten of het daadwerkelijk mogelijk is. Het teasen met een betaalbaar model heb ik nou al iets te vaak gezien.
Dat allemaal is ook erg waar ja.

• DonJunior
Gunner schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:21:
[...]

Dat allemaal is ook erg waar ja.
@KaiseRRuby Dat is ook zo..
Het concept van de ID.3 had zogenaamde 'suicide-deuren'
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/images/albums/id-2142

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Precies. En met deze specs vreten ze de markt voor hun eigen ID.3 helemaal kaal. Ik vrees voor mijn inruilwaarde;)

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-03 18:57
DonJunior schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:16:

[Afbeelding]

Sowieso ben ik bijzonder onder de indruk van het interieur zoals deze hier gepresenteerd is
Golf mk2 😍

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:08

[Afbeelding]

hoe cool is dat, Golf 2 was mijn eerste auto dus dit is mooie nostalgie :)
zou dit dan ook voor de andere IDs komen :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

murdoch1980 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Lijkt me niet, hoe zie je dat voor je met de huidige displays?

• Stockbaard
  • Laatst online: 14:47
Ben ook wel onder de indruk van het ID.2 concept, interieur is al een grote stap vooruit ten opzichte van de ID.3/4/5. Geef ook wel een blik richting de toekomst naar het interieur en ruimte van de huidige ID serie. Het exterieur zoals op het plaatje is wel erg veilig en zakelijk, maar dat blijkt altijd goed te scoren bij VW (polo/golf).

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:08
Gunner schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Lijkt me niet, hoe zie je dat voor je met de huidige displays?
geen idee, ik krijg mijn ID4 volgende week pas :P
meer de wens van de gedachte ;)

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:35
Stockbaard schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:49:
Ben ook wel onder de indruk van het ID.2 concept, interieur is al een grote stap vooruit ten opzichte van de ID.3/4/5. Geef ook wel een blik richting de toekomst naar het interieur en ruimte van de huidige ID serie. Het exterieur zoals op het plaatje is wel erg veilig en zakelijk, maar dat blijkt altijd goed te scoren bij VW (polo/golf).
Dat andere studiemodel had wat mij betreft zo op de markt gemogen.

Qua binnenkant oogt het prima, van mij mag het scherm achter het stuur ook groter maar wel heel fijn dat die aan de stuurkolom zit zodat het altijd in beeld is.

Ik snap niet dat ze het bij de id3 en 7 nu niet meteen goed doorvoeren. (Waarom wachten op verlichte knoppen?)

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:57
Komt daar nog bij dat de prijzen van auto’s in Duitsland lager liggen dan in Nederland. Ik ben benieuwd wat hier de vanaf prijs zal zijn.

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:48
SiNaga schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:51:
[...]

Komt daar nog bij dat de prijzen van auto’s in Duitsland lager liggen dan in Nederland. Ik ben benieuwd wat hier de vanaf prijs zal zijn.
€24.999 met stalen velgen, kleine batterij, mini schermpje, enz. Met wat opties wat de meesten toch nemen, gaat de prijs schat ik tegen €35.000 zijn, maar ja aan de vooropgestelde prijs is wel voldaan…

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Leuk om door je eigen dochter gespot te worden zonder dat je het doorhebt :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-03 19:41
Iemand meer problemen met Trionity?
Iets met opnieuw inloggen en de nieuwe voorwaarden accepteren?

Update: opnieuw auto koppelen en foutmelding negeren helpt.

[Voor 23% gewijzigd door mark1978 op 17-03-2023 04:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

[Afbeelding]

Ik heb daar dus niks mee, maar ik mis ook de nostalgiefactor, want ik heb zelf nooit zo'n golf gehad of gereden.
Ik heb wel met een parkeerbaantje veel in de 2003+ Golf TDI's gereden die ik destijds hoog waardeerde (veel beter dan die uit elkaar vallende alfa's die ook veel in de lease zaten).

Doe mij maar een minimalistisch, modern dashboard zoals de ID3, waar ik wel moet opmerken dat de de fonts ok zijn, behalve die op de verkeersborden: het font voor getallen is anders dan die voor de snelheidsindicatie en daarmee ook afwijkend van het font dat de real-life borden gebruiken.

dat.moet.allemaal.kloppen.of.hetzelfde.zijn! :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonJunior
1Mark schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:00:
[...]

Ik heb daar dus niks mee, maar ik mis ook de nostalgiefactor, want ik heb zelf nooit zo'n golf gehad of gereden.
Ik heb wel met een parkeerbaantje veel in de 2003+ Golf TDI's gereden die ik destijds hoog waardeerde (veel beter dan die uit elkaar vallende alfa's die ook veel in de lease zaten).

Doe mij maar een minimalistisch, modern dashboard zoals de ID3, waar ik wel moet opmerken dat de de fonts ok zijn, behalve die op de verkeersborden: het font voor getallen is anders dan die voor de snelheidsindicatie en daarmee ook afwijkend van het font dat de real-life borden gebruiken.

dat.moet.allemaal.kloppen.of.hetzelfde.zijn! :o
Ik zou proberen om 's ochtends iets minder azijn in je koffie te doen. :X

Begrijp me niet verkeerd, ik kan prima begrijpen dat je er niets mee hebt.. maar lees je eigen reactie is terug.. mega zuur! Overigens is dit gewoon een screenshot uit het filmpje waarin ze laten zien dat je het dashboard kan wijzgen naar wens. Dus optioneel kan je hier voor kiezen.. wil je dit niet.. dan kies je een wat rustiger scherm (wat ik eveneens prima begrijp hoor.. daar niet van)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:53
davydewaele schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:48:
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe ID4 gaan ophalen. Model 2023 met software versie 3.20.

Zaterdag reeds Volkswagen service mogen bellen omwille van een fout op het dashboard. (Waarschuwingen en informatie niet beschikbaar. Voorzichtig rijden!)

Wagen reed nog wel maar
  • Geen enkele knop op stuur werkte nog
  • Geen laad / range informatie meer op dashboard / infotainment.
  • Geen temperatuur / klok in infotainment
  • Geen cruise control meer
  • Mobile app synchroniseerde niet meer
[Afbeelding]

Volkswagen service stuurde iemand van Touring die de batterij ontkoppeld heeft om zo een hard-reset te doen.
(Zelf een soft-reset via infotainment werkte niet. Ook de wagen lang laten stilstaan en opnieuw proberen hielp ook niet).

Deze morgen (maandag) weer hetzelfde probleem.
Deze avond terug naar de dealer en met een vervangwagen naar huis. (ze hebben geen idee wat het is).

Geen goeie first impression moet ik zeggen. Wagen rijdt wel lekker en ziet er goed uit maar 2 grote problemen op 2 dagen is niet fijn.
Houd het maar even in de gaten. De tijd van soortgelijke kinderziektes uit de First edition van de ID.3 zijn bekend en moet VW inmiddels in dit zelfde platform bij de ID.4 wel achter zich gelaten kunnen hebben, dus bij dit soort bijna totaal uitval binnen enkele dagen zou ik toch al snel de dealer officieel met een brief in gebreke gaan stellen. Je kiest niet voor een leenauto als je zoveel geld neerlegt. Dus 3 keer de kans op reparatie en dan in gebreke stellen zodat VW de gehele auto om kan ruilen.

Bij de first editions kwamen dit soort problemen overigens bijna altijd door de software bugs samen met een niet goed werkende 12 volt accu. Benieuwd of ze bij jou ook tot die conclusie gaan komen. Enkele kopers zagen de chauffeur van het bergingsbedrijf toen vaker dan hun vrienden....

NB hebben ze intussen al electrische leenauto's van vergelijkbaren grootte of krijg je nog altijd een verbrandings autootje van het kleinste soort? Mocht je op een gegeven moment meerdere keren meerkosten maken, leg dan ook een claim voor die meerkosten bij de dealer neer.

Pon heeft alle onderhoud, garantie en problemen afgekocht bij Volkswagen. Aangezien zij nu deze risico's hebben overgenomen ontvangt Pon grote bedragen van VW (of lees: grote kortingen), waardoor forse winsten behaald worden als ze klagende klanten tot zwijgen kunnen brengen. In bijvoorbeeld Duisland lost VW dit soort problemen zelf op en daar is de service vele malen beter en de coulance zeer veel groter.

En mochten ze je met zielige verhalen over Pon etc. afschepen of je naar Pon willen doorverwijzen: je hebt een overeenkomst met je dealer, dus die moet het met en voor jou regelen. En dan wetend dat dezelfde problemen al jaren spelen en de dealers en PON je vaak proberen af te schepen: Met zijn problemen heb je niets te maken. Je hebt recht op een deugdelijk product. Niet meer of niet minder en daar moet je je dealer aan houden,

[Voor 16% gewijzigd door ucsdcom op 17-03-2023 09:48]

• Termy

Termy

Ik heb m'n dealer/garage gevraagd om bij de bandenwissel terug naar de zomerbanden de boel om te draaien aangezien profiel achter lager was dan voor maar dat raden ze af omdat dat zg tot trillingen zou leiden.

Proberen ze me nu gewoon meer banden te verkopen of is het echt een slecht idee om identieke banden qua type te wisselen van positie?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15:37
mark1978 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 04:14:
Iemand meer problemen met Trionity?
Iets met opnieuw inloggen en de nieuwe voorwaarden accepteren?

Update: opnieuw auto koppelen en foutmelding negeren helpt.
De voorwaarden voor de We Connect ID-app zijn aangepast. Om Ttrionity weer werkend te krijgen moet je eerst opnieuw inloggen in de We Connect ID-app (op alle telefoons, iPads enz.) en akkoord gaan met de nieuwe VW voorwaarden. Daarna binnen Trionity opnieuw je auto koppelen door alleen je VW login in te voeren. Trionity werkt dan weer!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:53
Termy schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:48:
Ik heb m'n dealer/garage gevraagd om bij de bandenwissel terug naar de zomerbanden de boel om te draaien aangezien profiel achter lager was dan voor maar dat raden ze af omdat dat zg tot trillingen zou leiden.

Proberen ze me nu gewoon meer banden te verkopen of is het echt een slecht idee om identieke banden qua type te wisselen van positie?
Op zich markeer je banden en monteer je ze op dezelfde plek weer terug vanwege het slijtage patroon. Maar je kan voor naar achter zetten en achter naar voor. Het belangrijkste is dat je zowel links als rechts dan wisselt van voor naar achter en andersom.

Verder is het verstandig om achter het beste profiel te hebben. Daarop zitten bij de ID serie je aandrijfkrachten en zullen die banden ook deze keer weer harder slijten, Straks heb je dan een set die ongeveer gelijk versleten is. Je zal uiteindelijk een hele nieuwe set kopen. Dus voor de dealer misschien wat uitstel van een verkoop, maar de verkoop komt toch wel en dan 4 banden. Dus ik snap hun zuinigheid niet. Het enige wat kan gebeuren is dat met heeft gezien dat je banden achter al beginnen te cuppen. Dan kan je dat slijtpatroon voelen bij het sturen. Als dat is wat ze bedoelen, dan kan dat iets zijn.

Verder denken veel mensen dat je voor op de sturende wielen het beste profiel moet hebben. Dat is juist niet het geval. Je wil goed kunnen sturen voor je veiligheid, maar nog erger voor de stabiliteit van je auto is als je achterkant eerder doorslipt dan je voorkant. Als dit gebeurt aan de voorkant dan voel je dit en dan pas je je rijgedrag aan. Achter merk je pas zodra de auto instabiel wordt doordat de achterkant bij slip de voorkant in wil gaan halen. Die slip kan je je auto vaak lastiger uit krijgen, omdat dit voor de meesten onverwacht komt.

Dus alsje het mij vraagt: gewoon laten uitvoeren wat jij wenst. Dus wissel van het paar voor en achter.

[Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 17-03-2023 11:47]

• Termy

Termy

ucsdcom schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:57:
[...]

Op zich markeer je banden en monteer je ze op dezelfde plek weer terug vanwege het slijtage patroon. Maar je kan voor naar achter zetten en achter naar voor. Het belangrijkste is dat je zowel links als rechts dan wisselt van voor naar achter en andersom.

Verder is het verstandig om achter het beste profiel te hebben. Daarop je aandrijfkrachten en zullen die banden ook deze keer weer harder slijten, Straks heb je dan een set die ongeveer gelijk versleten is. Je zal uiteindelijk een hele nieuwe set kopen. Dus voor de dealer misschien wat uitstel van een verkoop, maar de verkoop komt toch wel en dan 4 banden. Dus ik snap hun zuinigheid niet. Het enige wat kan gebeuren is dat de banden achter al beginnen te cuppen. Dan ka je dat slijtpatroon voelen bij het sturen. Als dat is wat ze bedoelen, dan kan dat iets zijn.

Verder denken veel mensen dat je voor op de sturende wielen het beste profiel moet hebben. Dat is juist niet het geval. Je wil goed kunnen sturen voor je veiligheid, maar nog erger voor de stabiliteit van je auto is als je achterkant eerder doorslipt dan je voorkant. Voor voel je dit en dan pas je je rijgedrag aan. Achter merk je pas zodra de auto instabiel wordt doordat de achterkant bij slip de voorkant in wil gaan halen. Die slip kan je je auto vaak lastiger uit krijgen, omdat dit voor de meesten onverwacht komt.

Dus alsje het mij vraagt: gewoon laten uitvoeren wat jij wenst. Dus wissel van het paar voor en achter.
Bedankt, dan ga ik het idd gewoon doordrukken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kisik
Termy schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:48:

Welke bandenmaat heb je? Bij de ID4 iig is de achtermaat breder dan voor. Die kan je niet zomaar omwisselen.

• DonJunior
@Termy Wat @ucsdcom zegt inderdaad. Overstuur is veel lastiger op te vangen (als je het niet verwacht) dan onderstuur.
Door beter profiel op de achterbanden te hebben is de kans op overstuur (je achterkant die weg glijdt) kleiner.
Je kans op onderstuur neemt toe maar dat is makkelijker te corrigeren door van het gas af te gaan.
Als je bij overstuur van het gas af gaat verplaatst het gewicht zich naar voren, daardoor krijg je minder druk je achterwielen en schiet het overstuur juist door! Dat wil je niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Termy

Termy

@kisik Dat heb ik gecheckt, exact dezelfde maten voor en achter bij m'n ID3.

@DonJunior Ja, dat klinkt logisch maar helaas weigeren ze toch. Ivm ander slijtagepatroon zou je trillingen krijgen wat ze niet weg kunnen balanceren en daarom doen ze het niet. Frustrerend.

Ik kan hun logica ook niet volgen. Op hoge snelheid maakt het geen zak uit waar de banden zitten want dan rijd ik rechtdoor en staan ze allemaal gelijk. Wat maakt het dan uit waar welke band zit. Bochten neem ik niet met hoge snelheid dus dan kan het ook niet trillen. Dus ik heb ze nu gewezen op het feit dat ik graag de boel egaal wil slijten en het hoogste profiel op de aangedreven banden wil hebben dus dat ik ze vriendelijk doch ferm verzoek de banden te wisselen met behoudt van links = links en rechts = rechts.

Ben benieuwd.

[Voor 49% gewijzigd door Termy op 17-03-2023 10:55]

• DonJunior
Termy schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:45:

@DonJunior Ja, dat klinkt logisch maar helaas weigeren ze toch. Ivm ander slijtagepatroon zou je trillingen krijgen wat ze niet weg kunnen balanceren en daarom doen ze het niet. Frustrerend.

Ik kan hun logica ook niet volgen. Op hoge snelheid maakt het geen zak uit waar de banden zitten want dan rijd ik rechtdoor en staan ze allemaal gelijk. Wat maakt het dan uit waar welke band zit. Bochten neem ik niet met hoge snelheid dus dan kan het ook niet trillen. Dus ik heb ze nu gewezen op het feit dat ik graag de boel egaal wil slijten en het hoogste profiel op de aangedreven banden wil hebben dus dat ik ze vriendelijk doch ferm verzoek de banden te wisselen met behoudt van links = links en rechts = rechts.

Ben benieuwd.
Dan laat je ze gewoon erop leggen, en rijd je direct door naar de dichtsbijzijnde bandenboer en vraag je hen of ze het willen omleggen. ;)

• Termy

Termy

DonJunior schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:57:
[...]

Dan laat je ze gewoon erop leggen, en rijd je direct door naar de dichtsbijzijnde bandenboer en vraag je hen of ze het willen omleggen. ;)
Ha, dat kan ook. Afhankelijk van het antwoord dat ik nu krijg zal ik wel zeggen dat ik het risico van een 2e wissel neem mocht het toch gaan trillen.

Enige irritante is dat ze vorige keer hard gefaald hadden met het balanceren van de winterbanden waardoor ik idd serieuze trilling had op 90+ km/u. Dus als het nu weer zo trilt is het lastig te zeggen waar het mis is gegaan :P. Het is nu wel een andere vestiging die de wissel gaat doen.

[Voor 26% gewijzigd door Termy op 17-03-2023 11:02]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:55
murdoch1980 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:39:
[...]
Haha ik kan ook nostalgisch terug naar mijn eerste auto met deze ID.2

_/-\o_

Ik zou zeggen: ‘bring it on!. Nu alleen nog een geluidsgenerator met een ratelende luchtgekoelde boxermotor erbij…

ID.3 1st 3.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Termy

Termy

Rubenus schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:05:
[...]

Heb het gecheckt maar alles ziet er blinkend schoon uit. Ik ga het maar melden bij de dealer aangezien ik de 28e toch daar de banden laat wisselen.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Termy schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:45:

Ben benieuwd.
Ik ben het er toch niet helemaal mee oneens. Je moet het of hee regelmatig doen of niet. Je sporing van voor of achter zal heel anders zijn. Bij de Id.4 worden de voorbanden echt opgevreten en ze zijn zo rond als een ballon. Ik moet er niet aan denken om die achter te hebben.

.

Pagina: 1 ... 266 ... 269 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee