Toon posts:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 265 ... 269 Laatste
Acties:

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-03 18:57
DonJunior schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:40:
@darud Jup, hier precies hetzelfde dezelfde ervaring.
Grappige is, ik prik mijn telefoon altijd aan de kabel om te laden (omdat draadloos laden en Android Auto geen goede combinatie lijkt te zijn)
Maar de ene keer verbind hij dan direct met Android Auto en soms duurt het wat langer met inderdaad dezelfde meldingen op het scherm. Waarna ineens de verbinding er wel is.. maar dat blijkt dan draadloos Android Auto te zijn.

Ik heb dus wel ontdekt, als je de telefoon inplugt, en je klikt in de auto op App Connect en je trekt dan na een seconde of twee de kabel er uit.. krijg je meteen de foutmelding "Het is niet gelukt".. als je dan direct de telefoon er weer inplugt dan werkt het ineens wel. Dus dat werkt sneller dan dat je gaat zitten wachten tot de foutmelding uit zichzelf verschijnt (vaak weet je al dat het niet gaat werken als je hem inplugt doordat het te lang duurt, dan direct zelf de kaber eruit en weer erin prikken.. werkt sneller dan wachten)
Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb bij mijn iPhone dat hij niet wil verbinden als ik voordat ik in de auto stap een route kies in bijvoorbeeld Apple Maps of Google maps. Stap ik eerst in en start de betreffende app dan pas op gaat het goed.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03 09:29
DonJunior schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:40:
@darud Jup, hier precies hetzelfde dezelfde ervaring.
Grappige is, ik prik mijn telefoon altijd aan de kabel om te laden (omdat draadloos laden en Android Auto geen goede combinatie lijkt te zijn)
Maar de ene keer verbind hij dan direct met Android Auto en soms duurt het wat langer met inderdaad dezelfde meldingen op het scherm. Waarna ineens de verbinding er wel is.. maar dat blijkt dan draadloos Android Auto te zijn.

Ik heb dus wel ontdekt, als je de telefoon inplugt, en je klikt in de auto op App Connect en je trekt dan na een seconde of twee de kabel er uit.. krijg je meteen de foutmelding "Het is niet gelukt".. als je dan direct de telefoon er weer inplugt dan werkt het ineens wel. Dus dat werkt sneller dan dat je gaat zitten wachten tot de foutmelding uit zichzelf verschijnt (vaak weet je al dat het niet gaat werken als je hem inplugt doordat het te lang duurt, dan direct zelf de kaber eruit en weer erin prikken.. werkt sneller dan wachten)
Dankje dan ga ik dat even proberen vanavond.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:59
Jakkie takkie schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:58:
[...]

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb bij mijn iPhone dat hij niet wil verbinden als ik voordat ik in de auto stap een route kies in bijvoorbeeld Apple Maps of Google maps. Stap ik eerst in en start de betreffende app dan pas op gaat het goed.
Bij mij is het vooral random allemaal. Zowel bij mijn Samsung S9 (die ik tot twee maanden geleden in gebruik had) als bij mijn huidige Samsung S22. Soms connect ie 3x achter elkaar zonder problemen.. en dan krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de praat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:30
BanDijk schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Ze maken het nu wel erg bont bij de dealer (DeWaal in Tiel) en VW. Mag ik voor de kosten opdraaien voor het feit dat de update naar 3.0 niet vlekkeloos ging en daardoor alles opnieuw geinstalleerd moest worden. Het is een privéauto. Omdat de auto net twee jaar oud is 24 maanden + 1) valt dit zogenaamde buiten de garantietermijn. Ik heb gezegd dat ik niet ga betalen en dat ze het zelf maar moeten oplossen.

Na alle ellende met de VW-updates voelt dit als een schop na.
Ai. |:( Ik was er al een beetje bang voor, dus heb op 24 maanden - 1 dag een ingebrekestelling aan mijn dealer gestuurd met een hele waslijst aan zaken, waaronder een OTA die maar niet komt, terwijl er juist veel dingen mis door gaan (bricken, stil staan, afslepen etc). Mijn uitgesteld laden werkt bjivoorbeeld ook al 2 jaar helemaal niet (laadlokatie is binnen 1 uur weer weg). Per saldo zijn mijn exploitatiekosten voor deze auto onnodig hoog dus. Vanmorgen toevallig een reminder aan de servicemanager van de dealer gestuurd met een vraag om een update. Langzamerhand neig ik naar deze auto te kijken als een behoorlijke miskoop.

Hou ons op de hoogte van dit verhaal zou ik zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 23:05
[...]

Ze maken het nu wel erg bont bij de dealer (DeWaal in Tiel) en VW. Mag ik voor de kosten opdraaien voor het feit dat de update naar 3.0 niet vlekkeloos ging en daardoor alles opnieuw geinstalleerd moest worden. Het is een privéauto. Omdat de auto net twee jaar oud is 24 maanden + 1) valt dit zogenaamde buiten de garantietermijn. Ik heb gezegd dat ik niet ga betalen en dat ze het zelf maar moeten oplossen.

Pfff.. triest. Zo ben jij dus de dupe van dat mooie nieuwe business model van VW waarbij de dealers min of meer buitenspel staan. Zij verdienen weinig op de verkoop en het onderhoud is nihil dus verleggen ze de vergoeding van deze arbeidsuren 'buiten garantie' naar jou omdat VW ze niet dekt gok ik?

Had je de update aangevraagd met de "I want OTA" mail?

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Nu online
oZy schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:03:
[...]

Pfff.. triest. Zo ben jij dus de dupe van dat mooie nieuwe business model van VW waarbij de dealers min of meer buitenspel staan. Zij verdienen weinig op de verkoop en het onderhoud is nihil dus verleggen ze de vergoeding van deze arbeidsuren 'buiten garantie' naar jou omdat VW ze niet dekt gok ik?

Had je de update aangevraagd met de "I want OTA" mail?
Nee, update verscheen eind december op 't infotainment-systeem.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:26
BanDijk schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:49:
[...]

Nee, update verscheen eind december op 't infotainment-systeem.
Verscheen die update nog binnen de garantie periode?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:55
Ligt bij jullie de VW app er ook uit, of is dat alleen bij mij?
Kan geen verbinding krijgen met de back-end bij VW

ID.3 1st 3.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:06
KrlGl schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:19:
Ik moest steeds opnieuw inloggen eerder vandaag, nu is het in orde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KrlGl
Davidas schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:32:
[...]

Ik moest steeds opnieuw inloggen eerder vandaag, nu is het in orde.
Grappig, ik krijg nog steeds deze melding bij het aanmelden.

• Sloetz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05:57
KrlGl schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:19:
Zelfde melding bij mij in dit app op dit moment

VW ID.4 Max 2021

Acties:
  • +4Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

[...]

Ze maken het nu wel erg bont bij de dealer (DeWaal in Tiel) en VW. Mag ik voor de kosten opdraaien voor het feit dat de update naar 3.0 niet vlekkeloos ging en daardoor alles opnieuw geinstalleerd moest worden. Het is een privéauto. Omdat de auto net twee jaar oud is (24 maanden + 1) valt dit zogenaamde buiten de garantietermijn. Ik heb gezegd dat ik niet ga betalen en dat ze het zelf maar moeten oplossen.

Ik had die auto de voorpui van de garage laten opleuken.

Ze doen er wel ECHT alles aan om de keuze voor een volgende auto makkelijker te maken.

.

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11:39
KrlGl schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:43:
[...]

Grappig, ik krijg nog steeds deze melding bij het aanmelden.

[Afbeelding]
Bij mij was een update uit de AppStore de oplossing!

• KrlGl
BJW schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:11:
[...]

Bij mij was een update uit de AppStore de oplossing!
Bij mij begin dit pas na die update… :+ 8)7

• KrlGl
Update: hij doet het weer… :?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Maykel Broekman
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:25
Hier ook de puddle lights stuk binnen 1,5 jaar,ID.4 first,nog steeds geen 3.0 gezien.....evenmin van het arrogante VW een melding gekregen waarom de update maar niet komt,ben er ook zo langzamerhand een beetje klaar mee,werkwijze en behandeling van hun klanten is bij VW toch wel tegen het kansloze aan....heb ik nog niet gesproken over de telefonische bereikbaarheid van diverse dealers in regio Gelderland......maar laat ik dat nou ook maar niet doen....bezint voor ge aan een ID. Begint....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

darud schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:13:
Hebben meerdere bestuurders ook het probleem dat op de id3 af en toe android auto wel en dan weer niet werkt?
Ja zelfde gerommel ken ik van mijn ID4, OnePlus 8 met laatste officiële Android er op. Met de OnePlus 5t van mijn vrouw is het nog instabieler.

Soms gelijk en flitsend en soms komt het niet op gang, er is niet echt een peil op te trekken, 9 vd 10 gaat het goed maar die ene keer is het bijna niet op gang te krijgen, reboot telefoon en reboot infotainment biedt soms wel soelaas.

Pas had ik het ook dat i tijdens een snellaadstop er uit vloog. Je springt dan een paar keer in en uit de auto, telefoon liet ik toen gewoon connected, toch vloog AA er uit, die rit ook niet meer aan de gang gekregen, rit daarop werkte alles weer prima....

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-03 20:58
Hier hetzelfde… SW 3.2 en Oneplus 6T. Kan weken goed gaan en dan ineens geen verbinding te krijgen. Niet met unpluggen, niet met rebooten van GSM of infotainment. Kan dan de hele rit geen verbinding krijgen richting het werk. En ‘s avonds op weg naar huis werkt alles weer prima…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-03 11:46
Kon net met net een We Charge laadpas bestellen in de app. Kan mooi op de stapel van noodpasjes.

Locatie staat gewoon op Nederland app wel op Engels.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-03 15:34
C0C0 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:48:
Kon net met net een We Charge laadpas bestellen in de app. Kan mooi op de stapel van noodpasjes.

Locatie staat gewoon op Nederland app wel op Engels.
Nee toch? zou PON toch wat geld hebben betaald? of... is het een Belgische auto

EDIT: PON HEEFT WECHARGE GEACTIVEERD VOOR NEDERLANDSE GEBRUIKERS!

ZE HEBBEN HET LICHT GEZIEN! *O*

twee jaar te laat, maar so be it.. ac/dc iets duurder dan shuttel, ionity lekker goedkoop bij duurste abo (je besteld meteen voor 12 maanden, betaald maandelijks)

[Voor 32% gewijzigd door Simply1337 op 07-03-2023 22:05]

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:36
Simply1337 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:04:
[...]

twee jaar te laat, maar so be it.. ac/dc iets duurder dan shuttel, ionity lekker goedkoop bij duurste abo (je besteld meteen voor 12 maanden, betaald maandelijks)

Oke, via de Elli app zitten kijken om de boel te regelen. Met het 'Free' abonnement wordt Plug & Charge niet ondersteund. Dus je hebt sowieso de 6.99 euro per maand nodig om daadwerkelijk het te kunnen gebruiken.

[Voor 42% gewijzigd door KaiseRRuby op 08-03-2023 09:40]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• heank
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-03 13:30
[...]
Omdat de auto net twee jaar oud is (24 maanden + 1) valt dit zogenaamde buiten de garantietermijn.
Nederlandse wet kent garantie "zolang als je dat redelijk kan verwachten". Zelf vind ik 2 jaar uberhaupt compleet onrealistisch voor een auto. Maar goed, 2 jaar + 1 maand ligt in dezelfde ordegrootte als 2 jaar, dus VW vind zelf ook dat dat redelijk is.

ref: https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:23
Polo_Maniac schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:40:
Hier hetzelfde… SW 3.2 en Oneplus 6T. Kan weken goed gaan en dan ineens geen verbinding te krijgen. Niet met unpluggen, niet met rebooten van GSM of infotainment. Kan dan de hele rit geen verbinding krijgen richting het werk. En ‘s avonds op weg naar huis werkt alles weer prima…
Check. ID4Pro 3.0 en Oneplus 8T. AA werkt bijna altijd vloeiend, maar soms als je vaak in en uitstapt dan doet ie het ineens niet meer en is het met geen mogelijkheid werkend te krijgen.
Enige wat dan werkt is de auto in slaap laten gaan en dan werkt het weer.
Ik denk dat dit bij mij misschien 1 a 2 keer op de 100 connectiepogingen het geval is.

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:49
Ik heb dit android auto connectie probleem letterlijk elke maandag avond. Dan ga ik met vrienden bordspellen spelen en als ik dan de auto instap werkt android auto conencteren nooit. Ik moet dan het infotainment systeem herstarten met de powerknop lang in te duwen en daarna werkt de connectie wel. Oneplus 7t pro voor de volledigheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:09
Simply1337 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:04:
[...]

Hm dit is wel serieus interessant. Net even zitten rekenen en met een retourtje ItaIië (zomervakantie) heb je het er al uit. Een aantal laadpalen zitten nog netjes op €0,30 per kwh hier maar sommige ook op €0,69 per kwh. Bij die laatste merk je het natuurlijk snel.

• Jakkie takkie
heank schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:32:
[...]

Nederlandse wet kent garantie "zolang als je dat redelijk kan verwachten". Zelf vind ik 2 jaar uberhaupt compleet onrealistisch voor een auto. Maar goed, 2 jaar + 1 maand ligt in dezelfde ordegrootte als 2 jaar, dus VW vind zelf ook dat dat redelijk is.

ref: https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie
Recht hebben op garantie is in NL helaas iets heel anders als garantie krijgen. In veel gevallen zal dit alleen interessant zijn als het om hele hoge bedragen gaat anders beginnen de meeste advocaten er niet eens aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
[...]

Ze maken het nu wel erg bont bij de dealer (DeWaal in Tiel) en VW. Mag ik voor de kosten opdraaien voor het feit dat de update naar 3.0 niet vlekkeloos ging en daardoor alles opnieuw geinstalleerd moest worden. Het is een privéauto. Omdat de auto net twee jaar oud is (24 maanden + 1) valt dit zogenaamde buiten de garantietermijn. Ik heb gezegd dat ik niet ga betalen en dat ze het zelf maar moeten oplossen.

Precies zoiets was ik ook bang voor, helemaal na al dat gezeik wat ik met m'n ID3 had toen ie 10 weken bij de dealer stond voor de 2.4 update. Daarom eigenlijk wel een opluchting dat ik 'm heb verkocht voordat ie uit de garantie zou lopen.

Overigens heb ik nog twee nieuwe Bosch Aerotwin Ruitenwissers AP30U - 750mm liggen voor de ID. Als iemand die wil hebben, stuur me een PM.

Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Nou de defecte spiegel verlichting is ter kennis aangenomen.

Reparatie eind april…

De id.4 is inderdaad ook behandeld voor de kofferklepscharnieren. Is nog best netjes geworden

.

• kisik
AkroBatik schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:02:
Nou de defecte spiegel verlichting is ter kennis aangenomen.

Reparatie eind april…
Je bedoelt de puddle lights? Ik heb begin deze week de mijne aangemeld met de vraag of er al een terugroepactie op liep, omdat ik formeel buiten de garantie zat. Ik heb geen letterlijk antwoord, maar de reactie was dat ze het "zouden gaan regelen". Ben benieuwd dus.
De id.4 is inderdaad ook behandeld voor de kofferklepscharnieren. Is nog best netjes geworden
Personeelstekort he. Dan komt er een stagiair met een potje met vet even langs om de scharnieren in te vetten.

Verdere vraag aan de forumleden: Mijn panoramadak kraakt weer irritant. Hij is al een keer behandeld bij de dealer, maar het effect is dus tijdelijk. Ik kan die discussie wel weer aan gaan, maar het zou makkelijker zijn als ik het zelf doe. Bij eerdere auto's smeerde ik voor de winter mijn deurrubbers altijd even in met WD40. Dit is om het rubber soepel te houden en te voorkomen dat de rubbers vastvriezen. Dit spul is geschikt voor autorubbers (bijvoorbeeld ook de ruitenwissers). Kan ik WD40 ook gebruiken om de rubbers van het panoramadak in te vetten? Dan ben ik binnen 10 minuten klaar ipv 1,5 uur heen en weer naar de dealer.

Weet iemand wat er bij de dealer voor (silicone)vet wordt gebruikt?

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

kisik schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:01:
[...]

Je bedoelt de puddle lights? Ik heb begin deze week de mijne aangemeld met de vraag of er al een terugroepactie op liep, omdat ik formeel buiten de garantie zat. Ik heb geen letterlijk antwoord, maar de reactie was dat ze het "zouden gaan regelen". Ben benieuwd dus.

[...]

Personeelstekort he. Dan komt er een stagiair met een potje met vet even langs om de scharnieren in te vetten.

Verdere vraag aan de forumleden: Mijn panoramadak kraakt weer irritant. Hij is al een keer behandeld bij de dealer, maar het effect is dus tijdelijk. Ik kan die discussie wel weer aan gaan, maar het zou makkelijker zijn als ik het zelf doe. Bij eerdere auto's smeerde ik voor de winter mijn deurrubbers altijd even in met WD40. Dit is om het rubber soepel te houden en te voorkomen dat de rubbers vastvriezen. Dit spul is geschikt voor autorubbers (bijvoorbeeld ook de ruitenwissers). Kan ik WD40 ook gebruiken om de rubbers van het panoramadak in te vetten? Dan ben ik binnen 10 minuten klaar ipv 1,5 uur heen en weer naar de dealer.
Bij mij stopt het als het meer dan 8 graden (ofzo) is. Afgelopen week echt geen gehoor. Je hoorde het gewoon kraken op de snelweg. Al 2 keer voor terug geweest en auto kwijt geweest voor een dag, maar het blijft terugkomen.

.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Android werkt het beste draadloos bij mij, dan werkt het eigenlijk altijd. Bedraad is het 50/50.

Wat het beste werkt voor mij is wachten tot hij draadloos een verbinding heeft gemaakt, en daarna pas de kabel inpluggen om op te laden.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FlowDesign schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:25:
[...]

Precies zoiets was ik ook bang voor, helemaal na al dat gezeik wat ik met m'n ID3 had toen ie 10 weken bij de dealer stond voor de 2.4 update. Daarom eigenlijk wel een opluchting dat ik 'm heb verkocht voordat ie uit de garantie zou lopen.
Het is een triest verhaal, maar echt niet VW-eigen (in tegenstelling tot wat mensen graag willen geloven van VAG). In het EV laadpastopic stond laatst ook van een e208 een zelfde verhaal. Net uit garantie en gelijk werd de rekening gepresenteerd.

Voor @BanDijk; ik zou het er niet bij laten zitten i.i.g

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:12
kisik schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:01:
[...]

Weet iemand wat er bij de dealer voor (silicone)vet wordt gebruikt?
Volgens mij heb ik ooit gelezen dat WD40 niet gunstig is voor rubber. Dus daar zou ik even onderzoek naar doen..

• kisik
1Mark schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:56:
[...]

Volgens mij heb ik ooit gelezen dat WD40 niet gunstig is voor rubber. Dus daar zou ik even onderzoek naar doen..
Ik heb mijn tekst aangepast met doorhalen. Ik lees idd wat berichten dat WD40 niet geschikt is. Wat dan wel blijft de vraag.

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:19
kisik schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:05:
[...]

Ik heb mijn tekst aangepast met doorhalen. Ik lees idd wat berichten dat WD40 niet geschikt is. Wat dan wel blijft de vraag.
silicone spray

mijn pc

• FlowDesign
  • Nu online
[...]

Iets op basis van vaseline zou ik vermoeden.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:14
[...]

Gummi Pflege. in stick en spray beschikbaar. Dat goedje is er speciaal voor gemaakt.

• FlowDesign
  • Nu online
Gunner schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:19:
[...]

Het is een triest verhaal, maar echt niet VW-eigen (in tegenstelling tot wat mensen graag willen geloven van VAG). In het EV laadpastopic stond laatst ook van een e208 een zelfde verhaal. Net uit garantie en gelijk werd de rekening gepresenteerd.

Voor @BanDijk; ik zou het er niet bij laten zitten i.i.g
Wel of niet VAG eigen, ze vern**ken je auto met hun software update en laten dan de klant voor de kosten opdraaien. Stel dat Apple of Samsung dat zou doen bij hun smartphones, dan heb je de poppen aan het dansen.

Ik zou VW zeggen: Als jouw nieuwe software blijkbaar niet geschikt was voor mijn auto, waarom presenteerde je het dan alsof dat wel zo was? Blijkbaar had je het niet goed getest. Zet de oude software maar terug dan, of los het op en betaal zelf de rekening maar. Zo niet, dan zien we elkaar wel voor de rechter en bovendien zal ik mijn verhaal met alle autojournalisten delen. Kies maar.

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:13

Gisteren heb ik (eindelijk na 15 maanden) mijn bestelde ID.4 in ontvangst mogen nemen.
Ter gerust stelling van andere in bestelling, ik heb deze ontvangen met navigatie, draadloos laden en automatisch parkeren.

Hij heeft vannacht helaas maar op 1 fase geladen, ik weet nog niet of dit een probleem is van de auto of de laadpaal thuis. Hij heeft op dezelfde fase geladen als de tijdelijke plugin-hybride.
Hebben andere misschien nog ideeën ?

• kisik
FlowDesign schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Wel of niet VAG eigen, ze vern**ken je auto met hun software update en laten dan de klant voor de kosten opdraaien. Stel dat Apple of Samsung dat zou doen bij hun smartphones, dan heb je de poppen aan het dansen.

Ik zou VW zeggen: Als jouw nieuwe software blijkbaar niet geschikt was voor mijn auto, waarom presenteerde je het dan alsof dat wel zo was? Blijkbaar had je het niet goed getest. Zet de oude software maar terug dan, of los het op en betaal zelf de rekening maar. Zo niet, dan zien we elkaar wel voor de rechter en bovendien zal ik mijn verhaal met alle autojournalisten delen. Kies maar.
Langzamerhand komt er vanzelf een kantelpunt heb ik het vermoeden.

Je kan als Volkswagen contract = contract (2 jaar garantie is geen 2 jaar + 1 dag garantie) blijven aanhouden en de innovatie stil zetten omdat je platform zich niet laat updaten en 1,5 jaar doen om een bestelling uit te leveren, maar dan eindig je nog als Nokia ipv Apple (VS - Tesla -> prijsverlaging ook nog!) of Samsung (Aziatische merken die nu de markt hier overspoelen)

• FlowDesign
  • Nu online
kisik schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:20:
[...]

Langzamerhand komt er vanzelf een kantelpunt heb ik het vermoeden.

Je kan als Volkswagen contract = contract (2 jaar garantie is geen 2 jaar + 1 dag garantie) blijven aanhouden en de innovatie stil zetten omdat je platform zich niet laat updaten en 1,5 jaar doen om een bestelling uit te leveren, maar dan eindig je nog als Nokia ipv Apple (VS - Tesla -> prijsverlaging ook nog!) of Samsung (Aziatische merken die nu de markt hier overspoelen)
Inderdaad. En gelukkig heeft Samsung het roer, samen met Google, op tijd omgegooid, zodat updates veel soepelere verlopen, sneller uitkomen en bovendien krijg je ze langer (met name de security updates).
Zouden velen in de autoindustrie nog veel van kunnen leren. Wat dat betreft ben ik blij dat Ford het veel beter van Tesla af heeft gekeken :P

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Helemaal mee eens, maar m'n punt was dat dit soort verhalen altijd dezelfde trolls uit hun spelonken doet doen komen om maar heel hard "VAG IS KUT" te roepen. Ik wil alleen aantonen dat andere merken niet per definitie beter zijn. Maar ja, hoge bomen etc. Je kent ook wel diegene die hier af en doe dat komen doen.

• DonJunior
[...]

Dit inderdaad. De arrogantie van VW om dan de rekening aan de klant te geven terwijl ze zelf de boel verneuken. Dat is toch ongekend.

Of in andere termen te spreken @Gunner VAG IS K#T :+

Maar serieus.. dit is wel echt een k.u.t actie van ze.. dat andere merken het ook niet zoveel beter doen is ook k.u.t.

[Voor 9% gewijzigd door DonJunior op 09-03-2023 15:47]

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DonJunior schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Dit inderdaad. De arrogantie van VW om dan de rekening aan de klant te geven terwijl ze zelf de boel verneuken. Dat is toch ongekend.

Of in andere termen te spreken @Gunner VAG IS K#T :+

Maar serieus.. dit is wel echt een k.u.t actie van ze.. dat andere merken het ook niet zoveel beter doen is ook k.u.t.
Het is helaas dealer-afhankelijk denk ik. Willen ze veel moeite voor je doen of niet. Ik heb al jaren een goede klantverhouding met een dealer wat verder bij me weg. Ik verwacht niet dat die me in de steek laten in zo'n geval. Maar mocht dat wle het geval zijn dan weet ik daar wel raad mee.

Dat andere merken het ook doen praat het idd niet goed, en is in alle gevallen klote dat men zo een loopje neemt met je rechten. De Nederlandse wet spreekt namelijk nergens over garantie, maar over conformiteit.

maar goed, dit is meer materie voor een ander subforum :P

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:05
Id3 first.
4 weken geleden melding gemaakt van storing sos module. Antwoord: maak maar afspraak, kun je mee doorrijden.
Vandaag was afspraak. Antwoord: je mag hier niet mee doorrijden.
Hoelang kwijt: reken op 4 (dat is VIER) weken.
Waarom is de module dan nog niet binnen? Antwoord: omdat er een kleine kans is dat we het konden repareren, dus nog niet besteld. Nuance: ze krijgen ivm tekorten pas een module als de garage zeker weet en kan doorgeven dat de module stuk is.

In de tussentijd sinds 2 weken ging ook een parkeersensor voor moeilijk doen. Is ook naar gekeken: ook stuk. Die komt eerder binnen dan de module.

Wat een ellende, voor een auto van 2,5 jaar oud. Gelukkig is het lease en werd de vervangende auto snel en netjes gefixt.

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Nu online
Gunner schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:01:
[...]

Het is helaas dealer-afhankelijk denk ik. Willen ze veel moeite voor je doen of niet. Ik heb al jaren een goede klantverhouding met een dealer wat verder bij me weg. Ik verwacht niet dat die me in de steek laten in zo'n geval. Maar mocht dat wle het geval zijn dan weet ik daar wel raad mee.
Het laatste woord hierover is nog niet gesproken.

Gezien mijn ervaringen met De Waal in het verleden, vermoed ik idd dat het dealer-afhankelijk is. Ik citeer De Waal: "Wij hebben voor de kosten eerst bij het eerste deurtje aangeklopt (VW) en toe er daar niet werd opengedaan zijn we naar het volgende deurtje gegaan (ik, de klant).

• FlowDesign
  • Nu online
Ik vraag mij of in hoeverre garantie überhaupt van toepassing moet zijn als het gaat om software updates die iets kapot maken.
In principe is het toch niet veel anders dan je auto naar de dealer brengen, die gaat er iets mee doen en maakt iets kapot. Dan zal dezelfde dealer het ook moeten repareren, of er nou wel of geen garantie op de auto zit.
Alleen is de dealer in dit geval VW zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:48
FlowDesign schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:26:
[...]

Ik vraag mij of in hoeverre garantie überhaupt van toepassing moet zijn als het gaat om software updates die iets kapot maken.
In principe is het toch niet veel anders dan je auto naar de dealer brengen, die gaat er iets mee doen en maakt iets kapot. Dan zal dezelfde dealer het ook moeten repareren, of er nou wel of geen garantie op de auto zit.
Als de dealer alle handelingen correct heeft uitgevoerd is het niet zijn schuld, maar ligt het bij de update en is het wel een kwestie van garantie. Hier in België is de wettelijke garantie 2 jaar. Dus ik installeer geen enkele update nog als de auto ouder is dan 2 jaar tot VW zegt dat zij opdraaien voor de kosten als er iets misloopt. Ook de dealer verbied ik het uitvoeren van updates tijdens een onderhoud (of terugroepactie) totdat hier geen duidelijkheid over is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kisik
FlowDesign schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:26:
[...]

De transitie naar elektrisch rijden is niet alleen een verandering van aandrijftechniek, maar het hele businessmodel gaat op de schop. Daar lopen we (incl. de dealert) nu tegen aan en de afspraken zijn schijnbaar niet helemaal lekker nog. Naast het veranderende businessmodel, zijn er issues met de platformarchitectuur waardoor het OTA proces stil is gezet.

Paar voorbeelden:
- Auto gekocht onder de toezegging van 3-maandelijkse OTA updates (nieuwe functionaliteit, verbeteringen bestaande funct., bug-fixes). Deze rommel wordt vanuit Wolfsburg getriggerd en veroorzaakt stilstaande en defecte auto's over de hele wereld. De (onvoorziene) vervolgkosten zijn gigantisch en een probleem nu is waar die rekening terecht gaat komen: Wolfsburg, PON, dealer of @BanDijk . De coulance budgetten zullen al wel op zijn.
- Wij consumenten kopen de auto met 7 jaar 'gratis' onderhoud. Dat is natuurlijk niet gratis, want wij betalen het onderhoud in de aanschafprijs waar we dan ook nog bijtelling over betalen :+ (mijn 'gratis' onderhoud bij de aanschaf is tegen prijspeil 2020, terwijl de inflatie op het moment gigantisch is natuurlijk), de factuur (tegen actueel prijspijl) van de dealer gaat iig naar PON.
- Bij de werkplaats-software updates (2.1, 2.4) heb je recht op vervangend vervoer vanuit Wolfsburg. Bij mijn dealer iig kon ik alleen een fiets meekrijgen (omdat de vergoeding vanuit Pon/Wolfsburg naar de dealer niet kostendekkend blijkt te zijn voor een auto).
- De fabriek heeft in 2021 aangegeven dat iedereen die een warmtepomp heeft besteld, recht heeft op een compensatie (van €250 was het toch?). In Nederland heeft niemand die gehad. Dat zal wel in Leusden zijn blijven hangen. Op dit moment is de warmtepomp niet te bestellen.
-Wolfsburg verkoop op haar ID/We-connect platform services aan de eindklant (dus zonder tussenkomst van Pon en dealer). Wie gaat eventuele shit van niet werkende/foutgelopen software oplossen?

etc. etc.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• KaiseRRuby
Laten we niet vergeten dat er ook een grote groep met mensen is die onlangs een auto heeft besteld en er onder de streep gewoon dik tevreden mee is. Er is de groep met mensen die in de 'testgroep' hebben gezeten al is dat nooit zo gedefinieerd maar een andere groep is dat niet en die kent ook al die beloftes niet.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik ben er iig 1 van @KaiseRRuby. Het had leuk geweest als m'n auto niet 3 maanden bij de dealer had gestaan ivm een mislukte update naar 2.4 maar ik had, na enig aandringen, gewoon een gelijke 1st plus ter vervanging en nu, een half jaar later ongeveer, rij ik nog steeds met plezier in onze ID.3 1st Plus.

Zou ik het fijn vinden als de software van de auto sneller opstart (zeker android auto)? Zeker. Is het echt dramatisch? Zeker niet en verder rijdt het gewoon heel fijn.

Ook ik ga nooit terug naar een ICE (technisch gezien kan dat ook niet aangezien dit m'n 1e eigen auto is :P). In mei plannen we een vakantie in Duitsland wat net buiten het volle bereik van de auto ligt dus dat is niet echt een uitdaging (ben al eens zakelijk een vergelijkbare afstand gereden) maar hoe de ervaring is met familie (jong kind) zal moeten blijken. Ik verwacht geen issues iig.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:53
Mijn kids (7 en 11) zijn dolblij met de ruimte achterin. Dat was in de Polo allemaal een heel stuk krapper. De ID.3 heeft natuurlijk al wel wat forsere buitenmaten, maar het verschil in het interieur is nog groter dan je zou verwachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KrlGl
…en toen had de app weer eens kuren. Kan de laadstatus niet bekijken. Hij hangt nu aan de stekker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 12:28

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

juanpabloo schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:25:
Id3 first.
4 weken geleden melding gemaakt van storing sos module. Antwoord: maak maar afspraak, kun je mee doorrijden.
Vandaag was afspraak. Antwoord: je mag hier niet mee doorrijden.
Hoelang kwijt: reken op 4 (dat is VIER) weken.
Waarom is de module dan nog niet binnen? Antwoord: omdat er een kleine kans is dat we het konden repareren, dus nog niet besteld. Nuance: ze krijgen ivm tekorten pas een module als de garage zeker weet en kan doorgeven dat de module stuk is.

In de tussentijd sinds 2 weken ging ook een parkeersensor voor moeilijk doen. Is ook naar gekeken: ook stuk. Die komt eerder binnen dan de module.

Wat een ellende, voor een auto van 2,5 jaar oud. Gelukkig is het lease en werd de vervangende auto snel en netjes gefixt.
Je mag wel verder rijden zonder SOS, je neemt alleen zelf het risico en moet een papier ondertekenen als je er mee verder wil rijden (mijn ervaring).

Serieus, dat is toch helemaal nergens de klant centraal stellen: Je krijgt pas een module na 4 weken als we eerst echt zeker weten dat hij kapot is.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:46

RM1966

ID.4 1st 77kWh

KrlGl schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:08:
…en toen had de app weer eens kuren. Kan de laadstatus niet bekijken. Hij hangt nu aan de stekker.

[Afbeelding]
hier ook kuren met de app

RM ID.4 1st 77kWh

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14

Termy

valt er nog wat te fragge?

JB076 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:52:
Mijn kids (7 en 11) zijn dolblij met de ruimte achterin. Dat was in de Polo allemaal een heel stuk krapper. De ID.3 heeft natuurlijk al wel wat forsere buitenmaten, maar het verschil in het interieur is nog groter dan je zou verwachten.
Ze is tegen die tijd nog niet eens 1,5 jaar oud dus denk dat ik nog weinig klachten over ruimte ga krijgen, maar de ruimte achterin is zeker verbazingwekkend groot tov bv de Focus van m'n ouders.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-03 14:12

[Afbeelding]
Helaas hier ook kuren...

Acties:
  • +35Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:20
Vandaag mijn buzz gaan halen... damn, zalige auto!
Some pics:

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jakkie takkie
Mooie kleurencombinatie! Heb je nu standaard VW koffers onder die dubbele bodem liggen?

• BlueForce
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-03 06:54

[Afbeelding]
Zelfde ervaring. Hangt aan de dc lader zonder accu...

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonJunior
@c00kie WAT een toffe kleurcombinatie zeg! Dat blauw is echt gaaf!! Veel plezier van je buzz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
IndyVS schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:38:
[...]

Als de dealer alle handelingen correct heeft uitgevoerd is het niet zijn schuld, maar ligt het bij de update en is het wel een kwestie van garantie. Hier in België is de wettelijke garantie 2 jaar. Dus ik installeer geen enkele update nog als de auto ouder is dan 2 jaar tot VW zegt dat zij opdraaien voor de kosten als er iets misloopt. Ook de dealer verbied ik het uitvoeren van updates tijdens een onderhoud (of terugroepactie) totdat hier geen duidelijkheid over is.
Dan heb je mijn bericht niet helemaal goed gelezen. Ik nam een dealer alleen als voorbeeld, als jij thuis een update aangeboden krijgt en installeert, dan komt het rechtstreeks van VW. Hoe dan ook, wanneer VW jouw auto kapot maakt, terwijl je als consument redelijkerwijs mag verwachten van de producent van het product dat ze het NIET kapot zullen maken, is VW hoe dan ook verantwoordelijk voor de schade, ongeacht of er nog een garantie op het product zit, lijkt mij.
Je kunt de consument nml niet iets aanbieden en vervolgens van de consument verwachten dat die zelf in kunnen schatten hoe groot het risico is dat je auto ervan kapot zal gaan. Dan had je de update als bèta uit moeten brengen incl een hele duidelijke waarschuwing.

Of je moet als VW van mij part een betaalde service aanbieden voor software updates voor buiten de garantieperiode welke het risico afdekt, kan ook. Dan is het iig voor iedereen duidelijk waar ze aan toe zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• c00kie
Jakkie takkie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:10:
[...]

Mooie kleurencombinatie! Heb je nu standaard VW koffers onder die dubbele bodem liggen?
Yep. Die zaten er standaard bij.
DonJunior schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:17:
@c00kie WAT een toffe kleurcombinatie zeg! Dat blauw is echt gaaf!! Veel plezier van je buzz
Thanks. Ik wou eigenlijk wit oranje... maar mijn zoon zei:"Als je dat kiest rij ik nooit met je mee" 🤣... maar dit blauw is idd heel mooi... happy me!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
c00kie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:45:
[...]

Yep. Die zaten er standaard bij.
[...]

Thanks. Ik wou eigenlijk wit oranje... maar mijn zoon zei:"Als je dat kiest rij ik nooit met je mee" 🤣... maar dit blauw is idd heel mooi... happy me!
Ik zou op zo'n Buzz ook liever een wat kekker kleurtje nemen :Y

Zou ook niet naar m'n kinderen luisteren voor het uitkiezen van een kleur. Oh wacht, ik heb ook geen kinderen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tukk schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:22:
[...]
Serieus, dat is toch helemaal nergens de klant centraal stellen: Je krijgt pas een module na 4 weken als we eerst echt zeker weten dat hij kapot is.
Inderdaad, dat iedere dealer er geen rek vol mee heeft liggen is tot daar aan toe maar voor een relatief veelvoorkomend probleem zou je verwachten dat PON er wel voldoende heeft.

Dan hoeft het toch geen 4 weken te duren. 4 weken klinkt alsof ze het ding nog moeten gaan produceren eerst.

• KaiseRRuby
Vandaag kreeg ik de wireless charging mat binnen voor de ID.5 (dacht ik tenminste). Blijkt dat ik hem voor de ID.3 heb besteld.. Pff.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-03 14:12
Ja, mijn app laat weer de staat van de accu en het laden zien!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• c00kie
FlowDesign schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:04:
[...]

Ik zou op zo'n Buzz ook liever een wat kekker kleurtje nemen :Y

Zou ook niet naar m'n kinderen luisteren voor het uitkiezen van een kleur. Oh wacht, ik heb ook geen kinderen :P
Goh ja... dit blauw is wel mooi, en ik ben niet afgeweken van de two tone... dat was de 2e eis...
Goed geprobeerd maar daar ging ik niet van afwijken 😛

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonJunior
c00kie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:22:
[...]

Goh ja... dit blauw is wel mooi, en ik ben niet afgeweken van de two tone... dat was de 2e eis...
Mooi! De two-tone maakt de buzz namelijk tof. Heb toevallig twee weken geleden een volledig zwarte gezien.. tja dan is het gewoon een transporter. Niet zo heel boeiend.

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:56
c00kie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:22:
[...]

Zou het interieur niet zo moeten zijn? Dus blauwe vlakken op de stoelen, ipv wit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• c00kie
DonJunior schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Mooi! De two-tone maakt de buzz namelijk tof. Heb toevallig twee weken geleden een volledig zwarte gezien.. tja dan is het gewoon een transporter. Niet zo heel boeiend.
Ik heb die ook al gezien. Naar rijplezier hetzelfde, maar look & feel van "het busje" ontbreekt dan voor mij... Maar hey, les gouts & les couleurs, on ne discute pas ;).
Vr13s schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:00:
[...]

Zou het interieur niet zo moeten zijn? Dus blauwe vlakken op de stoelen, ipv wit.

[Afbeelding]
Nee, ik heb de wagen besteld en bij een bepaald pack dat ik nam, werd ik verplicht om wit interieur, met witte stoelen te nemen... Maar vind het perfect zoals het nu is ;), ook hebben die blauwe zetels ook wel iets :p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
DonJunior schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Indd, moet zeker in two tone :Y

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:57
IndyVS schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:38:
[...]

Dus ook geen updates van je navigatie-kaarten?

• DonJunior
SiNaga schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:16:
[...]

Die gebruik ik sowieso niet. Ik plan mijn route met Google Maps, stap in de auto en Android Auto start automatisch (meestal) op.

Dat werkt een stuk beter dan de navigatie van de auto.. Waar je na lang wachten ineens een 'Locatie ontvangen' popup krijgt.. van een locatie waar je twee dagen geleden heen wilde en die je toen naar de auto stuurde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:57
DonJunior schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:33:
[...]

Die gebruik ik sowieso niet. Ik plan mijn route met Google Maps, stap in de auto en Android Auto start automatisch (meestal) op.

Dat werkt een stuk beter dan de navigatie van de auto.. Waar je na lang wachten ineens een 'Locatie ontvangen' popup krijgt.. van een locatie waar je twee dagen geleden heen wilde en die je toen naar de auto stuurde.
Dat laatste punt is met 3.0 gigantisch verbeterd; meestal binnen een minuut na het starten is dat adres op je systeem.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 21:38

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

SiNaga schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:00:
[...]

Dat laatste punt is met 3.0 gigantisch verbeterd; meestal binnen een minuut na het starten is dat adres op je systeem.
2.4 en bij mij ook vrijwel meteen beschikbaar

• DonJunior
@SiNaga @niki_lauda Ik zit nog op 2.3, wacht nog op de 12V accu vervanging en hoogvoltage accu. Maar VW blijft mijn afspraak maar vooruit plannen. Zou hem in december al hebben gehad, toen februari en nu ben ik pas in april aan de beurt.

Tegen de tijd dat ik de auto mag inleveren bij de leasemaatschappij zit ik denk ik wel op 3.0.. als jullie allemaal al op 4.5 zitten ofzo

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:23
niki_lauda schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:16:
[...]

2.4 en bij mij ook vrijwel meteen beschikbaar
Bij mij is het echt hit or miss. Komt de ene keer ineens aan en de andere keer zwaar vertraagd of helemaal niet

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +17Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:06
Sinds vorige week trots eigenaar van mijn eerste nieuwe EV. Wat een fantastische rijervaring.

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:48
SiNaga schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:16:
[...]

Updates die je handmatig moet doen. Ik acht de kans klein dat een kaartupdate de auto doet vastlopen.

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-03 16:45
Mijn ID3 staat offline, internet is ermee gestopt. Dinsdag afspraak garage.

• DonJunior
hveck75 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:05:
Mijn ID3 staat offline, internet is ermee gestopt. Dinsdag afspraak garage.
Heb je zelf de zekering truuk al geprobeerd of meteen een afspraak gemaakt bij de garage..?
Sommige dingen kun je vrij makkelijk zelf verhelpen namelijk.. zeker wat betreft internet verbindingen is het niet echt altijd nodig om direct een afspraak bij de garage te maken.

Zekering 19 zou je even kunnen trekken, dan reset het systeem en grote kans (bij velen werkt dit) dat je daarna weer netjes netwerk verbinding hebt. Kun je mooi die afspraak bij de garage weer afzetten.

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-03 16:45
DonJunior schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:26:
[...]

Heb je zelf de zekering truuk al geprobeerd of meteen een afspraak gemaakt bij de garage..?
Sommige dingen kun je vrij makkelijk zelf verhelpen namelijk.. zeker wat betreft internet verbindingen is het niet echt altijd nodig om direct een afspraak bij de garage te maken.

Zekering 19 zou je even kunnen trekken, dan reset het systeem en grote kans (bij velen werkt dit) dat je daarna weer netjes netwerk verbinding hebt. Kun je mooi die afspraak bij de garage weer afzetten.
Zal eens kijken morgen, bedankt voor de tip.

• Jakkie takkie
Of je wacht even tot hij vanzelf weer online komt. Dat gebeurt ook vaak. Ik heb die zekering nog nooit getrokken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:36:
@SiNaga @niki_lauda Ik zit nog op 2.3, wacht nog op de 12V accu vervanging en hoogvoltage accu. Maar VW blijft mijn afspraak maar vooruit plannen. Zou hem in december al hebben gehad, toen februari en nu ben ik pas in april aan de beurt.

Tegen de tijd dat ik de auto mag inleveren bij de leasemaatschappij zit ik denk ik wel op 3.0.. als jullie allemaal al op 4.5 zitten ofzo
Ach, wie weet stellen ze het nog een keer uit. Misschien komt VW dan met update-bei-werkstatt 3.x ipv de eeuwig durende OTA. _O-

Ik voel je iig.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• kvaa
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:23
Goede namiddag. Sinds enige dagen ben ik in het bezit van WV ID4 PRO Performance.

Dankzij dit forum al een aantal zaken kunnen finetunen naar mijn voorkeuren, maar ik zit voorlopig nog met 2 vagen.

Gezien het eerder beperkte leasingbudget in combinatie met en toch wel prijzige wagen is oa de optie elektrisch bedienbare zetels niet gekozen. M'n eigen bestuurderszetel heb ik volledig naar m'n zin kunnen plaatsen, maar deze naast me, de bestuurderszetel is heel laag en daar vind ik geen hendel of zo om deze te verhogen. Klopt het dat je deze niet kan verhogen?

2De vraag is rond de stuurverwarming. Deze ging altijd vanzelf aan bij starten van de wagen en dat vind ik bij temperaturen ronde de10 graden wel beetje overkill. Ik heb de instelling gevonden waardoor deze telkens werd ingeschakeld en heb dat stopgezet, maar nu zie ik de mogelijkheid om de stuurverwarming manueel te starten niet meer staan op de plaats waar ik zetelverwarming kan starten. Iemand een tip?

Voor de rest een zalige wagen, toch zeker na het zelf wat aan en uitschakelen van bepaalde features.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JB076
Volgens mij dan even schakelen tussen Smart Climate en het "gewone" menu, stuuricoontje staat dacht ik maar bij een van de twee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Witzwart
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-03 19:45
Ik heb een ID4 1st. Daarbij is ook de hoogte vd bijrijdersstoel niet in hoogte te verstelle . Standaard is dst erg laag.

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:56
Volgende winter gaan we met de ID.4 naar Oostenrijk en ben dus al voorzichtig aan het kijken naar winterwielen en de opties, eenmalig huren of toch misschien wat aanschaffen. Weten jullie welke velg/maten allemaal verantwoord onder de ID.4 kunnen of waar ik deze informatie kan vinden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:49
Witzwart schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:33:
Ik heb een ID4 1st. Daarbij is ook de hoogte vd bijrijdersstoel niet in hoogte te verstelle . Standaard is dst erg laag.
Klopt, standaard kan dat alleen bij de bestuurder, om ook de passagierskant te kunnen verstellen in hoogte heb je het Style interieur pakket erbij nodig

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-03 16:09
kvaa schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:55:
maar nu zie ik de mogelijkheid om de stuurverwarming manueel te starten niet meer staan op de plaats waar ik zetelverwarming kan starten. Iemand een tip?
De stoelverwarming is altijd zichtbaar, maar de stuurverwarming enkel als je in het klimaat-menu zit.

Ikzelf heb stuurverwarming overigens als 1 van de swipe-from-top shortcuts staan.

En over shortcuts gesproken: 2-vinger tap op de temperatuur +/- voor de stoelverwarming. :Y

Acties:
  • +18Henk 'm!

• c00kie
500km verder... een eerste impressie van mijn ID.BUZZ

Ok, de eerlijkheid gebied mij dat ik in het verleden altijd van principe was: Een auto is een noodzakelijk kwaad om je van punt A naar punt B te brengen, op een zo goed mogelijke manier, rekening houdend met het feit dat ik vrij wil zijn in wat ik meeneem zonder al te veel miserie :). Daarom in het verleden altijd een "luxe camionette rijder" geweest, telkenmale een vw caravelle...

Maar soit, in het id. topic is het niet nuttig om over dieselwagens te praten, maar deze intro was wel nuttig om volgende tekst een beetje te kaderen.

Start van de impessie begint nu. Voor zij die geen zin hebben in veel leesvoer: Wauw, wat een prachtige wagen.

De lange versie.
Vrijdag 10/03/2023 - BUZZday voor mij. Ik heb nog nooit zo uitgekeken naar een wagen, de verwachtingen waren dan ook hoog gespannen. Bummer toen ik in de garage aankwam: Meneer, zet u even, we zijn de wagen nog aan het klaarmaken. Geen probleem, we doen eerst het papierwerk. Verkoper ging wat papieren kopiëren, en ik kon een eerste glimp opvangen van de nieuwe wagen. Woooow. Daarna de uitleg gekregen, ik had ook direct een wauwgevoel, met hier en daar een paar kleine negatieve opmerkingen, maar die komen later misschien wel naar boven...

Hup, c00kie springt in Martha (klinkt raar, maar deze wagen heeft vrouwelijke vormen, en Martha is een mooie naam voor mijn nieuwe ID.BUZZ... dus Martha was klaar om de weg op te gaan) en vertrekt richting huis. ongeveer 25km, waarvan een stuk binnenbaan, stuk autostrade... dus direct goed om alles even te testen. Eerste gevoel was zalig. De wagen rijdt veel comfortabeler dan de Caravelle diesel, is een pak vinniger, plezanter om mee te rijden. Het was wel wat wennen aan de baanliging, waar ik het gevoel had dat de wagen iets harder afgeveerd is. Hier dient wel een kanttekening bij gemaakt te worden dat de caravelle op 17" velgen stond, deze op 20" velgen... Heeft dat er mee te maken? I don't know, maar dat viel wel op. Storend? Nee, ik ben het ondertussen gewoon, dus ok voor mij.
Ik heb vrijdag nog wel wat korte ritjes gedaan, en het comfort blijft mij verbazen. De belangrijkste optie voor mij dat op een wagen zit is de cruise control. In dit geval adaptive cruise control. Schitterend hoe de wagen op basis van verkeersborden & gps zelf inschat hoe snel je mag rijden en zichzelf dan aanpast naar die snelheid. (dit is niet altijd correct, dus je moet wel alert blijven, maar toch...) Het wordt nog beter op het moment dat de wagen bochten begint in te schatten, begint te vertragen zonder dat je ook maar iets doet om een bepaalde bocht te nemen, zodat je zelf alleen nog maar wat moet sturen, om daarna opnieuw te versnellen... Dat was iets, dat kende ik zelfs nog niet en opeens doet Martha dat. Wederom prachtig. Ook hier weer met de nodige disclaimer bij, soms ligt de snelheid voor de bocht nog iets te hoog, en het optrekken na de bocht mag iets sneller gebeuren... Maar alleen al het feit dat dit kan...

Wat voor velen ook een belangrijk aspect van elektrische wagen is, is het verbruik... Wel, als ik de pedaal tegen het metaal duw, dan zie je de inhoud van de batterij smelten als sneeuw voor de zon. Dat is ook niet de bedoeling van een elektrische wagen natuurlijk. Het is eens leuk, maar zo rij je met een diesel- of benzinewagen ook niet. Na een deel korte ritjes, en 3 "iets langere" ritjes mijn bevindingen, of beter gezegd, keiharde resultaten.
Ritje 1: Fietsenrek op de trekhaak, 70km afstand gereden, met een gemiddelde snelheid van 94km/h, quasi de ganse rit goeie meewind, ongeveer 10° => 22,5kWh/100km
Ritje 2: (terugrit) Fietsenrek op de trekhaak, 70km afstand gereden, met een gemiddelde snelheid van 87km/h, quasi ganse rit stevige tegenwind, ongeveer 10° => 23,9kWh/100km
Ritje 3: Zonder fietsenrek, 100km, rustig gereden, vooral autostrade, cruise control ingesteld op 100km/u, bij inhalen beetje gas bij gegeven, vooral zijwind, ongeveer 11° => 20,9kWh/100km

Dus met een volledige batterij, rustig autostrade rijden, zou ik een bereik hebben van rond de 350km... Vind ik niet slecht, maar dit zal zeker verder opgevolgd worden :).

En dan... De 'speciallekes'.
  1. Martha is supergelukkig als ze mij ziet afkomen. Dan steekt ze spontaan haar lichtjes aan, en draait ze even met haar oogjes. Hoe schattig kan het zijn :).
  2. De smileys in de deuren. Ach ja, een kleine moeite, maar als ik er naar kijk brengt dat toch een spontane glimlach op mijn gezicht.
  3. De middenconsole. Een bakje voor sleutels en wat rommel in te leggen, met op het eerste zicht 2 "tussenschotjes". 1 ervan is een ijskrabber, de andere een flessenopener :). Goed gevonden
  4. Niet vergeten natuurlijk: De gaspedaal bevat een "playknopsymbooltje", de rem een "pauzeknopsymbooltje". Heeft dit enige meerwaarde? Ik denk het niet, maar naar entertainment kan het voor mij wel tellen :).
  5. Her en der wat "inkervingen" van het busje, gewoon leuk om naar te kijken.
  6. Oeh oeh oeh... Massagezetels. Ik wist niet eens dat dat bestond, laat staan dat dat in mijn wagen ging zitten. Surprise!!!
Een paar minpunten die ik zelf ondervonden heb.
Als "lover" is het voor mij moeilijk om door mijn euforie fouten op te sporen. Ik heb de wagen aangeschaft als "camionetterijder", dus sommige opmerkingen die op het internet de ronde doen vind ik totaal niet van toepassing... Om er een paar te noemen:
  1. Bij autostraderijden maakt de wagen veel lawaai. Wel, er zijn in mijn ogen weinig wagens waar je niks hoort, maar bij de BUZZ is het geluid in ieder geval niet luider dan in een standaard auto...
  2. De ramen van de schuifdeuren kunnen niet open. Tja, dat heb ik nog nooit gehad, dus dat vind ik niet echt een must. We leven in 2023, als het fris moet zijn in de wagen gaat de Airco op.
  3. Er is geen mogelijklheid tot panoramisch dak. Echt mannen, moet je dat als negatief punt aanschouwen? Ik vind dat lelijk, en zal dat nooit nemen, dus daarom is dat voor mij ook geen minpunt.
  4. Het rijbereik. Tja, ik heb de indruk dat het vooral 60ers zijn die daar een probleem van maken. Ik wil elektrisch rijden, ik weet dat ze zeggen dat hij 420km kan halen, ik weet dat ik daar 10 à 15% van mag aftrekken en dat dat realistisch is. Als je dat niet wil, geen probleem, maar de wagens die meer dan 400km halen op dit moment zijn nu ook niet om te zeggen zo dik bezaaid. En je rijdt wel met een stevige wagen met een laadvermogen waar velen u tegen kunnen zeggen...
Nu ja, de paar puntjes van kritiek die ik dan weer heb:
  1. De middenconsole voelt een beetje "goedkoop" aan. Een hele grote bak tussen de 2 voorzetels, waar je quasi geen opbergruimte in hebt... Daar hadden ze beter over moeten nadenken. Ze staat ook "een beetje los" precies, waardoor dat goedkope aanvoelen wel komt. Is ze handig, ja zeker, maar er had misschien nog net dat tikkeltje meer aandacht aan kunnen gegeven worden.
  2. Er hangen "2 klaptafeltjes" aan de achterkant van de bestuurder & passagierszetel. Ook hier dezelfde opmerking, die voelen wat goedkoop aan. Ik hou mijn hart vast als mijn kinderen hier gebruik van willen maken... Hoe lang gaat het duren voor er eentje afbreekt :(.
  3. Het ontbreken van een side assist. Niet te bestellen, niet te verkrijgen. Wel een lane assist, geen side assist. Misschien zorgt de wagen er wel voor dat je niet opzij kunt rijden, maar er komt in ieder geval geen indicatie van. Dit moet ik eens uitproberen :), gevaarlijk dingetje om uit te proberen natuurlijk :p.
ik denk dat ik het in een eerste versie hier bij ga laten... Ik kan nog wel eventjes doorgaan, ik kan nog wel wat leuke dingen opsommen, er zullen nog wel wat negatieve zaken te melden zijn... Maar 1 ding is zeker: Ik ben 200% tevreden & trotse eigenaar van de ID Buzz, luisterend naar de naam Martha!

Grtz,
c00kie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JB076
Mooie eerste impressie! Veel rijplezier gewenst.

Het lezen van de verkeersborden en opvolgen van de snelheid heb ik direct uitgeschakeld. Daar is, in Nederland althans, echt niet mee te rijden. Wel altijd mooi om te voelen hoe de wagen een rotonde op de provinciale weg met precies de juiste snelheden kan nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Davidas schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:57:
Sinds vorige week trots eigenaar van mijn eerste nieuwe EV. Wat een fantastische rijervaring.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die van jou reed een stuk vlotter dan mijn ID.4, doe je goed :D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• davydewaele
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-03 11:32
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe ID4 gaan ophalen. Model 2023 met software versie 3.20.

Zaterdag reeds Volkswagen service mogen bellen omwille van een fout op het dashboard. (Waarschuwingen en informatie niet beschikbaar. Voorzichtig rijden!)

Wagen reed nog wel maar
  • Geen enkele knop op stuur werkte nog
  • Geen laad / range informatie meer op dashboard / infotainment.
  • Geen temperatuur / klok in infotainment
  • Geen cruise control meer
  • Mobile app synchroniseerde niet meer

Volkswagen service stuurde iemand van Touring die de batterij ontkoppeld heeft om zo een hard-reset te doen.
(Zelf een soft-reset via infotainment werkte niet. Ook de wagen lang laten stilstaan en opnieuw proberen hielp ook niet).

Deze morgen (maandag) weer hetzelfde probleem.
Deze avond terug naar de dealer en met een vervangwagen naar huis. (ze hebben geen idee wat het is).

Geen goeie first impression moet ik zeggen. Wagen rijdt wel lekker en ziet er goed uit maar 2 grote problemen op 2 dagen is niet fijn.

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Vraagje voor de eigenaren: hoe bewaren jullie de laadkabel in de achterbak? Ik heb net een ID.3 ontvangen en de kabel ligt gewoon los achterin. Op zich handig als je hem nodig hebt, maar geeft wel een rommelig uiterlijk in de achterbak. Zijn er mensen hier die een elegante oplossing hebben gevonden (bijvoorbeeld een tas die hangt aan die oogjes aan de zijkant?).
Verder net mijn eerste wat langere rit (eindelijk meer dan 30 minuten) gemaakt: wat een heerlijke auto. Hiervoor een Polo, dit is echt stukken stiller, ontspannener en netter afgewerkt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JB076
Voor de laadkabel heb ik deze oplossing (mits je iemand kent met een 3D-printer)
JB076 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
https://www.printables.co...w-id3-charging-cable-hook

Ik had hiervoor ook een Polo, dus weet wat je bedoelt.

[Voor 13% gewijzigd door JB076 op 13-03-2023 16:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DonJunior
@Themba Ik heb inderdaad een tas waar de kabel in ging... ging
Het eerste jaar elke keer netjes oprollen en in de tas.. sinds dit jaar laad ik niet meer thuis en gooi ik de kabel los in de kofferbak omdat ik hem te vaak uit de zak moet halen en weer netje op moet rollen. De kabel geeft ook niet altijd mee met oprollen dus ook regelmatig ruzie dat ie net weer verkeerdom sprint.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:35
Systemadmin schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:24:
Na 13 maanden gewacht te hebben ga ik proberen om mijn order te annuleren (zit nog een LM tussen mij en de dealer), de Tesla model Y is leverbaar in 2-4 weken (en iets voordeliger).

Eens kijken hoe Muntstad hiermee omgaat, hopelijk kan dat kosteloos.
Helaas, annuleren alleen mogelijk bij betaling 10% van de cataloguswaarde auto.. |:(
Pagina: 1 ... 265 ... 269 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee