Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 264 ... 369 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
KaiseRRuby schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:48:
[..]

Andere vraag: wat doen jullie qua laden? Battery Care staat bij mij aan en de auto laadt dan maar tot 80% maar als ik me verdiep in dit fenomeen is het niet perse nodig. Enkel bij snelladen is het goed om tot 80% te laden maar bij een gewone laadpaal kan het prima tot 100%. Of vergis ik me?
Sinds de winter, en ik toch al een recall heb staan voor mijn Hoogvoltage accu, staat ie bij mij standaard op 100% laden.
In de lenter/zomer (dus bij warmer weer) zet ik hem standaard op 90%. Mede ook omdat die laatste 10% heel erg intensief zijn qua laden (*duurt lang voordat je die laatste paar procent vol hebt en ze zijn er binnen no-time weer af)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:55
Flappiewappie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:04:
[...]

Niks, auto werkt altijd al.

Hele gezanik is begonnen door toezeggingen van VW. Beloof een mens (gratis) iets en ze gaan zich er op verheugen. Alles wat dan niet komt is een teleurstelling...
Nee, het gezanik begon door vastlopers en foutmeldingen. Dan kan ik door die beloftes wel heenkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Flappiewappie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:04:
[...]

Niks, auto werkt altijd al.

Hele gezanik is begonnen door toezeggingen van VW. Beloof een mens (gratis) iets en ze gaan zich er op verheugen. Alles wat dan niet komt is een teleurstelling...
n != 1.
Je gaat nu uit van jouw situatie waarin alles goed gaat... maar dat is natuurlijk niet zoals het bij anderen ook gaat. Er zijn gewoon echt mensen met problemen met de auto, waarbij de accu niet goed meer is, modules defect gaan etc.. dat jij dan die problemen niet hebt is super fijn voor jou. Maar je kan niet concluderen, op basis van jouw enkele ervaring, dat er niks aan de hand is met de ID.x serie.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:10
DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:49:
[...]

n != 1.
Je gaat nu uit van jouw situatie waarin alles goed gaat... maar dat is natuurlijk niet zoals het bij anderen ook gaat. Er zijn gewoon echt mensen met problemen met de auto, waarbij de accu niet goed meer is, modules defect gaan etc.. dat jij dan die problemen niet hebt is super fijn voor jou. Maar je kan niet concluderen, op basis van jouw enkele ervaring, dat er niks aan de hand is met de ID.x serie.
Ja tuurlijk heb je gelijk. We hebben allemaal de foto's gezien van de auto's die afgesleept moeten worden en het valt niet te ontkennen dat er een eerste serie is met grote problemen. Ze hebben gewoon geleerd de afgelopen jaren bij VW en de huidige auto's lijken beter in elkaar te zitten.

Maakt het nog erger voor de 'proefkonijnen', die zouden eigenlijk beloond moeten worden voor het gratis proefrijden en feedback verzamelen voor VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-04 13:24
Als je eens wil kijken wat van invloed is op je range, dan is het wel leuk om hier naar te kijken:
https://www.volkswagen.de...reichweitensimulator.html
Ik dacht dat na bijna 2 jaar en 65k kilometers mijn batterij minder capaciteit had gekregen, maar de winterbanden, de kou en het vele rijden op de snelweg zorgen blijkbaar altijd voor een beperkte range. Valt dus nog wel mee. Vorige winter was ik met de auto in Spanje (15-20 graden), dus had ik een veel betere range. Ik had nog geen vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-04 13:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Het voelt toch wel vervelend dat die oude software versies van de auto's zo slecht werken. Heb met mijn auto daar nog nul problemen mee gehad, alles werkt snel en probleemloos. Het overschrijven van je instellen of resetten van de instellingen komt doordat je in de app andere instellingen hebt staan of bijvoorbeel slim klimatiseren aan.
Het is ook jammer dat sommige dingen gewoon niet af zijn en met een slecht excuus op ‚by design‘ geschoven worden. Als je meerdere gebruikers hebt aangemaakt in de auto kan je als hoofdgebruiker niks met de app als je niet aangemeld bent met als reden privacy/Datenschutz, maar als je al eerder een bestemming naar de auto hebt gestuurd en een ander meldt zich in de auto aan, krijgt diegene alsnog de bestemming voor zijn/haar neus. Ook zijn de laatste bestemmingen in het navigatiesysteem niet per gebruiker apart onthouden, dus ik kan niet zien waar mijn vrouw op dit moment is, maar wel waar ze naartoe genavigeerd is.
Ik hoop echt dat VW die oudere modellen naar dit niveau kan brengen, dat maakt het algemene beeld ook een stuk beter.

Andere vraag: wat doen jullie qua laden? Battery Care staat bij mij aan en de auto laadt dan maar tot 80% maar als ik me verdiep in dit fenomeen is het niet perse nodig. Enkel bij snelladen is het goed om tot 80% te laden maar bij een gewone laadpaal kan het prima tot 100%. Of vergis ik me?
De accu langere tijd op 100% houden is slecht voor de levensduur ervan, maar als je het laden inplant met een vertrektijd is de SoC maar kort 100% en dan is het ok.
Snelladen is in principe om weer verder te kunnen naar de volgende stop, of naar je bestemming/huis, en bovendien meestal duurder, dus dat doe je in principe maar tot 80% of minder, dan heb je ook geen ‚last‘ van de dip in de laadcurve op de laatste 10-15%.

Het is omdenken tov de diesel/benzineauto; ik zal relatief vaak aan de snellader moeten en twijfel nog of het zinvol is alleen naar hyperchargers (sneller dan 50kW) te zoeken omdat je niet superver boven die snelheid komt als je niet aktief je batterij voorbereidt (SoC bij aankomst bij lader minimaal, batterij goed voorverwarmd (zonder dat je dat ziet/af kan lezen - daar mis ik toch het equivalent van de olietemperatuur-weergave ;) )).
Dan scheelt het niet extreem lang op een laadbeurt van 20-30% om thuis te komen, en ik zit op dat moment toch mijn boek te lezen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04 12:00
Ik laad altijd tot 80% behalve als ik weet dat ik daarmee niet toe zal komen. Ik dacht dat traag laden tot 100 % ook niet goed is. Laden tot 100% is meer belastend voor de batterij dan snel laden bij een laag percentage. Als je toch laadt tot 100% is het best dit te doen vlak voordat je vertrekt en bijvoorbeeld niet 12 uur op voorhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04 12:00
DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:40:
[...]

Sinds de winter, en ik toch al een recall heb staan voor mijn Hoogvoltage accu, staat ie bij mij standaard op 100% laden.
In de lenter/zomer (dus bij warmer weer) zet ik hem standaard op 90%. Mede ook omdat die laatste 10% heel erg intensief zijn qua laden (*duurt lang voordat je die laatste paar procent vol hebt en ze zijn er binnen no-time weer af)
Hoelang duurt het eigenlijk om die laatste 10% te vullen? Ik heb maximum tot 90% geladen maar zou binnenkort eens tot 100% moeten laden. Normaal laad ik 20% per uur op 11 kW (58 kWh batterij). Hoelang moet je dan rekenen voor de laatste 10 %, is dit een uur? of nog langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Eigenlijk altijd tot 80%. Vanwege de 77kw accu heb ik daar voldoende aan. Gister uitzondering gemaakt vanwege een trip van 250km en voor die keer tot 100% gegaan. Eigen auto dus ik ben ook daar zuinig op.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 28-02-2023 11:26 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:46
JB076 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:57:
Ik heb driekwart jaar met 2.1 rondgereden en nu sinds kort met 2.4, maar ik zou niet weten wat er "zo slecht aan werkt" eigenlijk.
Heeft niet zoveel te maken met of hij nu goed of slecht werkt. Als ze je een auto verkopen met een matige laadcurve, en beloven dat die via OTA wordt verbeterd, en je dan na 2 jaar nog steeds met dezelfde matige laadcurve rondrijdt terwijl alle nieuwe modellen wel een verbeterde laadcurve hebben. Dan ben ik wel lichtelijk geïrriteerd. Zeker als er wel vanalles wordt aangekondigd, maar vervolgens niet wordt gecommuniceerd als het vertraging oploopt.
Dat hele debacle met dealer update 2.3 -> 2.4 heeft ook niet meegeholpen.
Het is echt nonstop overpromise underdeliver at its worst.

Wacht maar tot het hele huidige gamma van 3.0 naar 4.0 of 5.0 moet worden overgezet en het niet meer alleen de eigenaren van een 1st model zijn die de sjaak zijn. Dan heb je de poppen pas echt aan het dansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 00:42
Ik heb een probleem met de app We connect id. Op mijn eigen telefoon werkt het perfect. Maar krijg het niet werkend op telefoon echtgenoot en op de tablet. Altijd de melding dat het wachtwoord niet goed is. Probeer het later.
Volgens Google wachtwoordmanager is mijn wachtwoord goed. Ook geen foutjes met 0 en o enz. Kan het maar op telefoon geinstalleerd worden? Of heb ik iets fout gedaan.
Hoe kan ik het dan herstellen?

Edit: ik heb toch met mijn eigen mobiel het wachtwoord laten aanpassen. Er zal toch wel ergens een fout in gezeten hebben. Opgelost dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Gerardus1956 op 28-02-2023 15:06 ]

EV:VW ID3 PV:15 x 295Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-04 19:36
Het voelt toch wel vervelend dat die oude software versies van de auto's zo slecht werken. Heb met mijn auto daar nog nul problemen mee gehad, alles werkt snel en probleemloos. Het overschrijven van je instellen of resetten van de instellingen komt doordat je in de app andere instellingen hebt staan of bijvoorbeel slim klimatiseren aan.

Ik hoop echt dat VW die oudere modellen naar dit niveau kan brengen, dat maakt het algemene beeld ook een stuk beter.

Accu tussen de 70 en 40% houden is het beste. Verschil tussen 70 en 80% is beperkt. Als je de zoekfunctie gebruikt kun je ergens een grafiekje vinden van de invloed van het % op de levensduur van je accu. Wij laden de auto altijd op op basis van de te rijden afstand, 8 van de 10 ritten redden we op 70%. Gemiddeld 1x per week gaat hij hoger.

Langere tijd laten staan met een heel hoog of heel laag percentage is niet bevorderlijk.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Reageer even in het algemeen, iedereen taggen gaat me wat te ver. Maar ben wel benieuwd naar die grafiek @Jakkie takkie, die zal ik even gaan zoeken. Er is veel info op internet maar 9/10 websites herhalen gewoon 1 bron maar dan iets anders geschreven.

Als ik EV-database als bron hou (ik vind die website zeer betrouwbaar), zou het niet erg zijn om aan de gewone laadpaal te laden tot 100%. Over het stukje lang of kort te laten staan kan ik zo gauw niks vinden.

Kortom, ik moet me er nog even in verdiepen.

Vanmorgen even de acceleratie van de ID.5 GTX getest (blijf toch een klein jongetje). Moest nog wel flink sturen dus dat zal van invloed zijn geweest, binnenkort eens op een volledig rechte weg testen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKwr3qt99Jz3WxVuaM24CwOJCwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixjBGOZTVAt1s1ANYzCXt5Xy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06
PeGys schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:30:
Nog mensen hier problemen met de Volkswagen We Connect ID repository in Home Assistant sinds deze namiddag ?
Ik heb er ook problemen mee, maar dan al een week of 2. Na een reset van HA (hoofdschakelaar ging om door de monteur) werkt het niet meer. Ook verwijderen via HACS en opnieuw toevoegen werkt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didekoning
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-04 17:55
Techno schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:09:
[...]

Ik heb er ook problemen mee, maar dan al een week of 2. Na een reset van HA (hoofdschakelaar ging om door de monteur) werkt het niet meer. Ook verwijderen via HACS en opnieuw toevoegen werkt niet helaas.
Bij mij was het een aantal weken geleden kapot omdat ik nieuwe gebruikersvoorwaarden moest accepteren (uiteindelijk via https://www.vwbedrijfswagens.nl gedaan). Nu werkt de integratie wel, maar lijkt hij geen data op te halen.

Edit: Zo te zien kan hij sinds gister 3:32:18 PM geen data meer ophalen, maar dat kan ook aan mijn auto liggen aangezien de laatste sync in de app ook 5 dagen geleden is. Morgen kijken of hij weer wat gaat doen als ik de auto weer gebruik :)

[ Voor 17% gewijzigd door didekoning op 28-02-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 19:09
Oosterloo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:30:
[...]

Api van VW heeft problemen wordt op meerdere media aangegeven.
iemand het alweer werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 04:54
De api url blijkt gewijzigd..

Hier nog niet werkend
Wachtend op update..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Silhouet schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Hoelang duurt het eigenlijk om die laatste 10% te vullen? Ik heb maximum tot 90% geladen maar zou binnenkort eens tot 100% moeten laden. Normaal laad ik 20% per uur op 11 kW (58 kWh batterij). Hoelang moet je dan rekenen voor de laatste 10 %, is dit een uur? of nog langer?
Daar zijn vast grafieken van.. maar die heb ik zo niet bij de hand. Dan kun je denk ik beter bij @Simply1337 aankloppen. Dat is onze statistieken-nerd ;)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:06
Oosterloo schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:59:
[...]

De api url blijkt gewijzigd..

Hier nog niet werkend
Wachtend op update..
Dit dus, developer heeft al aangegeven het zsm op te pakken. Geduld :) .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:23

Freakie1NL

Grote Baas

Wat een wereldschokkende veranderingen toch! Hier laat VW echt zien dat ze goed naar feedback luisteren en klaar zijn voor de strijd met de concurrentie. Deze gigantische aanpassingen maken hem qua prijs weer helemaal on-par met de concurrentie...

YouTube: Volkswagen ID.3 (2023) - Eerste kennismaking

Disclaimer; mijn bericht kan een lichte vorm van sarcasme bevatten.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:44
Hahaha, nog stééds geen fysieke knoppen én geen verlichtte sliders, die komen wel ergens 2024.. Manmanman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 21:26
KaiseRRuby schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:05:
Reageer even in het algemeen, iedereen taggen gaat me wat te ver. Maar ben wel benieuwd naar die grafiek @Jakkie takkie, die zal ik even gaan zoeken. Er is veel info op internet maar 9/10 websites herhalen gewoon 1 bron maar dan iets anders geschreven.

Als ik EV-database als bron hou (ik vind die website zeer betrouwbaar), zou het niet erg zijn om aan de gewone laadpaal te laden tot 100%. Over het stukje lang of kort te laten staan kan ik zo gauw niks vinden.

Kortom, ik moet me er nog even in verdiepen.

Vanmorgen even de acceleratie van de ID.5 GTX getest (blijf toch een klein jongetje). Moest nog wel flink sturen dus dat zal van invloed zijn geweest, binnenkort eens op een volledig rechte weg testen:

[Afbeelding]
Grappig dan noem je deze versie GTX en dan is de auto langzamer dan 50% van het elektrisch wagenpark. Langzamer dan de langszaamste Tesla als ik zo snel de website check.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Cardo schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:31:
[...]

Grappig dan noem je deze versie GTX en dan is de auto langzamer dan 50% van het elektrisch wagenpark. Langzamer dan de langszaamste Tesla als ik zo snel de website check.
Klopt! Als ik het goed heb gezien is de acceleratie net zo snel als een fossiele GTI. Wat mij betreft overigens snel genoeg, ik heb hem niet gekocht om dragraces mee te doen. Liever wat betere range dan snel optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
KaiseRRuby schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:38:
[...]

Klopt! Als ik het goed heb gezien is de acceleratie net zo snel als een fossiele GTI. Wat mij betreft overigens snel genoeg, ik heb hem niet gekocht om dragraces mee te doen. Liever wat betere range dan snel optrekken.
Ik begrijp je heel goed hoor! Zou ook blij zijn met zo'n wagen, laten we hopen dat ze nog een GTR gaan uitbrengen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 09:46

IvoB

Prutst er rustig op los

[...]

Het vermogen wordt geknepen zolang het stuur niet recht staat. En alle EV's kunnen enkel vol vermogen leveren boven xx% SOC en een bepaalde accu temperatuur (25 graden?). Dit heeft te maken met de chemie van Lithium accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Cardo schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:41:
[...]

Ik begrijp je heel goed hoor! Zou ook blij zijn met zo'n wagen, laten we hopen dat ze nog een GTR gaan uitbrengen dan ;)
Ik durf het bijna niet te zeggen in dit topic maar misschien kun je nog eens een upgrade aanschaffen in de shop die je acceleratie verbetert. Net zoals bij Polestar. Niet dat ik dat zou doen overigens. De ID.5 is een hele zware auto en ik zie het nut er totaal niet van in om in 3 seconden op de 100 te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
IvoB schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:46:
[...]

Het vermogen wordt geknepen zolang het stuur niet recht staat. En alle EV's kunnen enkel vol vermogen leveren boven xx% SOC en een bepaalde accu temperatuur (25 graden?). Dit heeft te maken met de chemie van Lithium accu's.
Dat is ook waar maar de fabrieksopgave van de GTX is ook 6.3 sec. Dus ik zit er niet ver vanaf bij deze meting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Silhouet schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:18:
[...]

houd maar rekening met 35-40 min vanaf 90. laatste 1% is echt batterij hercalibreren/volproppen.

en je trekt de volle 11kw ook niet meer tot 100% afhankelijk hoe koud je batterij is, maar meer tegen 7 kw.. ook niet zo erg.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
[...]

is ook niet meer zo. Model Y [SR/RWD] met LFP doet 6.8s. Volgens mij kun je bij deze geen accel boost kopen wat bij de LR wel mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
Simply1337 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:18:
[...]

is ook niet meer zo. Model Y [SR/RWD] met LFP doet 6.8s. Volgens mij kun je bij deze geen accel boost kopen wat bij de LR wel mogelijk is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y69a7cMdnZtu9jdyTImexhq_KFE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2aUqMGeEaevmg4qhowek94Rj.png?f=user_large

Klopt de website niet of kijk ik verkeerd?

Edit: ah sorry jij hebt het over de Y, dus ik kijk verkeerd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cardo op 01-03-2023 10:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMARONE
De facelift is gepresenteerd, ik moet zeggen. Een hele mooie doorontwikkeling en ik vind de id3 oprecht gewoon mooi ogen. Frisse kleuren ook en qua interieur had dit natuurlijk 3 jaar geleden al de basis moeten zijn.

Kritische noot, waarom niet meteen het scherm van de id7 erin hangen met verlichte knoppen en strakke bezels (of hebben ze er 100000 al op de plank liggen).

Overall qua auto heeft VW echt een stap gezet, nu de software nog!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kk5arlCeSN_N7sW8eJ8Dag4XEZ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ebg0qMWHf7Em3eMTJ5GLF73B.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ovx7GASzhQaNpMIOzniu9mxF_BI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/33QUHmgmGm6QdMYqyQO8bUK3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0K54azMhjEgzou7GoxDTRejW-wI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dx6ACp3U0ytdUaY7mOaDlkPr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HufPp3ZZSc0gYdJNV9Qua091aaw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QBRncYTOxwGtTL7dvMnDwAXM.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
eerlijk is eerlijk, voor een facelift is het interieur technisch wel teleurstellend als je weet wat er met de id7 aan zit te komen.

exterieur is het eindelijk hoe het zou moeten met dat neusje, motorkap en achterlichten.

maar daarmee is het volgens mij ook alles gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-04 07:40
Simply1337 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:16:
[...]

houd maar rekening met 35-40 min vanaf 90. laatste 1% is echt batterij hercalibreren/volproppen.

en je trekt de volle 11kw ook niet meer tot 100% afhankelijk hoe koud je batterij is, maar meer tegen 7 kw.. ook niet zo erg.
Lager dan 10 kw tot 100% heb ik nog niet meegemaakt in m'n ID.3 58kWh. Kan inderdaad ook aan de temperatuur liggen. De laadverliezen zijn die laatste paar procent ook aanzienlijk dus in het kader van algehele efficientie ook niet om aan te raden, tenzij je die paar extra graden temperatuur graag meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-04 10:33
Gecko123 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:04:
[...]

Lager dan 10 kw tot 100% heb ik nog niet meegemaakt in m'n ID.3 58kWh. Kan inderdaad ook aan de temperatuur liggen. De laadverliezen zijn die laatste paar procent ook aanzienlijk dus in het kader van algehele efficientie ook niet om aan te raden, tenzij je die paar extra graden temperatuur graag meeneemt.
Ga maar eens met 10KW laden bij een accu temp van -5 tot -10 celcius, dan zul je de snelheid af zien nemen vanaf ~75%.
Althans, dat is mijn ervaring bij mijn 77KW ID.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMCvOs
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-03-2023
Alarm saga. Net de auto voor de 2e keer opgehaald omdat mijn alarm om onverklaarbare reden af gaat. Vorige week leek de hoorn van het alarm de boosdoener te zijn, maar afgelopen maandag ging het alarm weer zonder reden af.

Er heerst nu het idee dat een USB kabel de boosdoener is. Ik heb een USB-kabel met Bluetooth dongel in de auto die de ritregistratie app triggert. Nu lijkt VW een trend te ontdekken dat dit soms het alarm kan triggeren. Ze hebben namelijk meerdere situaties gezien waar een USB kabel oorzaak lijkt te zijn.

Ik heb het gevoel dat de garage hier ook wat moeite mee heeft, maar de auto zou voor de rest in ordere moeten zijn.

Herkent iemand deze combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Simply1337 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:32:
eerlijk is eerlijk, voor een facelift is het interieur technisch wel teleurstellend als je weet wat er met de id7 aan zit te komen.

exterieur is het eindelijk hoe het zou moeten met dat neusje, motorkap en achterlichten.

De temperatuur en volume-sliders zijn nog steeds niet verlicht. Wat een farce.
Ronduit verbazingwekkend is dat VW één ding niet heeft aangepakt. In de ID.3 bedien je het volume van het audiosysteem en de temperatuur van de airco met een zogeheten slider, een stripje waarover je met je vinger naar links of naar rechts moet aaien.

Dat is overdag al een crime (wat is er in hemelsnaam mis met een simpele draaiknop?), maar ‘s avonds en ‘s nachts helemaal. De sliders zijn namelijk niet verlicht, waardoor je ze gewoon niet kan zien. Waarom VW dat niet heeft verbeterd, is echt een raadsel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-04 07:40
sl1000 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:38:
[...]

Ga maar eens met 10KW laden bij een accu temp van -5 tot -10 celcius, dan zul je de snelheid af zien nemen vanaf ~75%.
Althans, dat is mijn ervaring bij mijn 77KW ID.4
Dan zal dat het zijn. Ik heb namelijk nog niet geladen bij zulke lage accutemperaturen. Gelukkig zal dat niet erg vaak voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Simply1337 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:32:

Het is een golf, voor die klasse lijkt het weer op niveau te zitten. Maar de knoppen niet verlichten zijn onbegrijpelijk. Dat doet een Tesla wel beter, gewoon blijvend doorontwikkelen.

Snap niet dat VW dat dus gewoon niet meteen oppakt. De auto oogt volwassen wel nu, ik ga hem volgend jaar niet kiezen ivm ik een maatje groter wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 21:56

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

AMARONE schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:45:
[...]

Het is een golf, voor die klasse lijkt het weer op niveau te zitten. Maar de knoppen niet verlichten zijn onbegrijpelijk. Dat doet een Tesla wel beter, gewoon blijvend doorontwikkelen.

Snap niet dat VW dat dus gewoon niet meteen oppakt. De auto oogt volwassen wel nu, ik ga hem volgend jaar niet kiezen ivm ik een maatje groter wil.
Bij tesla is de temperatuur slider ook onverlicht.

Afwezig evenzo.

De Tesla manier is prima verlicht. Deze zit namelijk in het scherm.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 04:54
Electromonkey schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:45:
[...]

Dit dus, developer heeft al aangegeven het zsm op te pakken. Geduld :) .
Hier weer werkend

Ha 2023.3.0
Met vw id 0.1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-04 16:58
Oosterloo schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:38:
[...]

Hier weer werkend

Ha 2023.3.0
Met vw id 0.1.4
Ik had en verwijdert en wil em nu terug toevoegen... Blijft gewoon draaien bij het aanmelden.
Nuja, hij heeft de hele nacht tijd.

Dit weekend van plan een nieuwe instance van home assistance te maken op men pi 4 dus geen ramp als die op de huidige niet lukt.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik heb het ook nog niet weer werkend gekregen, draai het op een PI4 met 2023.3.0 maar loopt vast zonder duidelijke reden op "Config flow could not be loaded: 500 Internal Server Error Server got itself in trouble"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AMARONE schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:45:
[...]

er komt nog [2025-26?] een ID.Golf onder de id.3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 08:10
Simply1337 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:09:
[...]

Nu nog bekend als VW UP ... :+

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 11:51
pietermx schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Nu nog bekend als VW UP ... :+
Prijstechnisch hopelijk!

ID.2 is dat toch? Ik vond hem er optisch in de categorie Polo vallen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Simply1337 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:09:
[...]

Lijkt mij dat de ID.3 rond die periode komt te vervallen en dat ze deze opvolger de ID.Golf gaan noemen. Aangezien er ook een ID.2 komt in formaat Polo.
Anders krijg je naast een ID.3 ook een ID.Golf.. Dat is wel iets teveel van het goede..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
DonJunior schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Lijkt mij dat de ID.3 rond die periode komt te vervallen en dat ze deze opvolger de ID.Golf gaan noemen. Aangezien er ook een ID.2 komt in formaat Polo.
Anders krijg je naast een ID.3 ook een ID.Golf.. Dat is wel iets teveel van het goede..
Lijkt mij ook, maar logisch dat ze het nog niet noemen nu om de ID serie niet 'af te vallen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Er is nu bij mij definitief besloten dat er geen navigatie in de auto zit. Volgens de dealer is dat niet besteld, volgens LeasePlan staat het inderdaad niet op de lijst. Mijn opmerking dat het niet op de lijst staat omdat het standaard onderdeel van de auto is, vond geen weerklank. Denk dat je dus in het vervolg ook maar moet aangeven dat je een kabelboom in je auto wil hebben, want als het niet op de lijst staat kan het er zomaar niet in zitten.

Dit viel mij ook nog op, staat momenteel gewoon vermeld op de website van Muntstad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziTpjxqa07IeOlUtrrWf-k6nDSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vlivQtMhboNemC46E8mDtFvf.png?f=fotoalbum_large

Als je hem nu samenstelt zit er dus wel een navi in, ongeacht de prijslijsten waar ze nu mee schermen. Vind het echt een hele vreemde zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:06
KaiseRRuby schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:09:
Er is nu bij mij definitief besloten dat er geen navigatie in de auto zit. Volgens de dealer is dat niet besteld, volgens LeasePlan staat het inderdaad niet op de lijst. Mijn opmerking dat het niet op de lijst staat omdat het standaard onderdeel van de auto is, vond geen weerklank. Denk dat je dus in het vervolg ook maar moet aangeven dat je een kabelboom in je auto wil hebben, want als het niet op de lijst staat kan het er zomaar niet in zitten.

Dit viel mij ook nog op, staat momenteel gewoon vermeld op de website van Muntstad:

[Afbeelding]

Als je hem nu samenstelt zit er dus wel een navi in, ongeacht de prijslijsten waar ze nu mee schermen. Vind het echt een hele vreemde zaak.
Inderdaad vreemd, ik zou er bij een ID.5 nooit vanuit gaan dat dit er niet op zit.

Overigens heb ik de auto navigatie echt nog nooit gebruikt. Al jaren niet (Polo, e-Golf en ID4), daar zijn toch veel betere alternatieven voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:44
Zodra ik het VIN nummer heb ingevoerd in de WeConnect ID. app dan krijg ik de foutmelding “Oeps… er is iets misgegaan, probeer het later nog eens”

Auto is gewoon online, heb de app ook al een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd.

Iemand dit ook al eens gehad?

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Electromonkey schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:22:
[...]

Inderdaad vreemd, ik zou er bij een ID.5 nooit vanuit gaan dat dit er niet op zit.

Overigens heb ik de auto navigatie echt nog nooit gebruikt. Al jaren niet (Polo, e-Golf en ID4), daar zijn toch veel betere alternatieven voor.
Tsjah. Ik vind het niet af, zonder die echte navi. Het maakt gebruik van dat ID.light in de auto, dat vind ik gaaf. En is het ook niet zo dat Travel Assist er ook gebruik van maakt?

Heb inderdaad ook een OBD2 dongle en die gekoppeld aan ABRP geeft prima oplossing voor het navigeren, inclusief de laadpalen gematcht met de SoC. Maar ja, met de iPhone heb je dan weer geen info in je kleine schermpje, dus dat vind ik dan weer vervelend.

Maar de navigatie van VW biedt dat dus ook allemaal, vanaf software 3.1. Zie hier een review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Davidas schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:48:
Zodra ik het VIN nummer heb ingevoerd in de WeConnect ID. app dan krijg ik de foutmelding “Oeps… er is iets misgegaan, probeer het later nog eens”

Auto is gewoon online, heb de app ook al een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd.

Iemand dit ook al eens gehad?
Kan even duren/blijven proberen de komende (dagen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucky7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-03 20:46
KaiseRRuby schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:09:
Ik lees al enige tijd mee in afwachting van mijn ID4 (besteld in juli 2022)
Dit vraagstuk is mij begin augustus 2022 ook opgevallen, dealer welke de auto gaat leveren verzekerde mij dat mijn ID4 gewoon geleverd gaat worden met navi en draadloos. Ik begin er langzaam toch een beetje over te twijfelen. Zwart op wit staat natuurlijk niets van wat er standaard geleverd gaat worden, enkel de optie pakketten staan benoemd. Levertijd wordt nu ergens ingeschat medio mei/juni.
Ben iig erg benieuwd of ik in dezelfde ellende terecht ga komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:25
Ik heb mijn ID4GTX ook in juli besteld, de dealer heeft de bestelling(22/07) nog snel gedaan voor de nieuwe prijzen in voege gingen. Nu, ik heb wel alle opties (en de plus versies daarvan) genomen, dus ik maak me an zich weinig zorgen. Maar zoals eerder gezegd kreeg ik voor bestelling nog de definitieve offerte, waarop alle opties in detail op stonden. Hebben jullie zo geen document?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Cloclo100 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:15:
Ik heb mijn ID4GTX ook in juli besteld, de dealer heeft de bestelling(22/07) nog snel gedaan voor de nieuwe prijzen in voege gingen. Nu, ik heb wel alle opties (en de plus versies daarvan) genomen, dus ik maak me an zich weinig zorgen. Maar zoals eerder gezegd kreeg ik voor bestelling nog de definitieve offerte, waarop alle opties in detail op stonden. Hebben jullie zo geen document?
Ik heb een definitieve offerte die ook is goedgekeurd door de LM, maar daar staan geen basisopties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
lucky7 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:36:
[...]

Ik lees al enige tijd mee in afwachting van mijn ID4 (besteld in juli 2022)
Dit vraagstuk is mij begin augustus 2022 ook opgevallen, dealer welke de auto gaat leveren verzekerde mij dat mijn ID4 gewoon geleverd gaat worden met navi en draadloos. Ik begin er langzaam toch een beetje over te twijfelen. Zwart op wit staat natuurlijk niets van wat er standaard geleverd gaat worden, enkel de optie pakketten staan benoemd. Levertijd wordt nu ergens ingeschat medio mei/juni.
Ben iig erg benieuwd of ik in dezelfde ellende terecht ga komen.
Logischerwijs krijg je navi en draadloos als je voor 20 juli hebt besteld en zodra je na 20 juli hebt besteld krijg je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:25
KaiseRRuby schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:28:
[...]

Logischerwijs krijg je navi en draadloos als je voor 20 juli hebt besteld en zodra je na 20 juli hebt besteld krijg je het niet.
Standaard bedoel je dan? Ja op mijn offerte staan ook de basisopties (Belgische dealer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Cloclo100 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:36:
[...]

Standaard bedoel je dan? Ja op mijn offerte staan ook de basisopties (Belgische dealer).
Ja, je krijgt wat er op het moment van bestellen als standaard op de auto zit. En wat standaard is, dat is dus gewijzigd in de loop van het jaar. Dus jij zult krijgen wat er standaard was volgens de prijslijst van VW op het moment van bestellen. En dat zal dan vast ook wel in je basisopties staan.

Ik heb geen lijst met basisopties, alleen de extra's staan beschreven.

(Ps. voor mij is het wel heel vaag dat er wel een groter scherm in zit, wat nergens staat beschreven en ook niet standaard zou zijn).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Laatste update van mijn 3.0 update avontuur is dat nu eindelijk (bijna 2 maanden na het afslepen en nog 3 extra dealer bezoeken verder) alles weer helemaal goed werkt in mijn auto. Duurt even maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen :)

Korte samenvatting:

- Op 8 januari afgesleept nadat deel 2 van de 3.0 OTA mislukt was.

- Auto 2 dagen later weer rijdend teruggekregen maar zonder werkende Keyless entry en spraakbediening.

- Een week later is de auto hiervoor weer een dag bij de dealer geweest, Keyless is toen gefixt maar de spraakbediening niet, men moest daarvoor contact zoeken met PON / de fabriek.

- Paar weken later belde de dealer dat ze een software update hadden na overleg met PON en de fabriek. Auto weer een dag daar gestaan maar helaas zonder resultaat.

- Maandag belde de de dealer dat ze opdracht hadden gekregen om een compleet nieuwe 5F module te plaatsen. Dit is gisteren gebeurd en daarmee werk nu eindelijk de spraakbediening ook weer normaal, en nog belangrijker is ook de keyword activatie weer uit te zetten zodat hij zich niet meer te pas en te onpas met gesprekken gaat bemoeien.

Uiteindelijke oorzaak was dus een defecte 5F module. Ik moet zeggen dat ik na het falen van deel 2 ook een paar keer een complete vastloper heb gehad waarvan een keer zelfs zodanig dat beide schermen volledig zwart waren en het pas weer werkte nadat de auto een uur stil gestaan had. Mogelijk dat dit achteraf ook te relateren is geweest aan een brakke 5F module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Maar welke software versie heb je nu? :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
AkroBatik schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:31:
Maar welke software versie heb je nu? :+
3.0, infotainment geeft nu 0333 aan om precies te zijn. Dat is in principe de 3.0 af fabriek versie voor het infotainment, vermoedelijk heb ik die omdat er een nieuwe 5F module in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cggroen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 20:50
Mijn Id3 1st max is terug van de dealer. Hij heeft bijna 4 weken bij de dealer gestaan omdat de update naar 3.0 steeds niet lukte. Eerst dus niet via OTA, maar ook de dealer lukte het niet. Na enkele keren overleg met de importeur is het dus eindelijk gelukt. In de auto wordt software versie 3.0.0 aangegeven.
Software versie 0363.
Voor de update had ik in de auto We Connect en We Charge
Beide zijn nu weg en in shop is alleen We Connect Start te bestellen. Ik heb van alles geproobeerd, zoals reset naar fabrieks instellingen en auto verwijderd uit de app en weer ingevoerd. Geen We Connect Plus. Volgens Volkwagen digitale diensten is alleen dit beschikbaar voor mijn ID3 1st. Dus helaas geen We Connect PLUS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:31
cggroen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:09:
Mijn Id3 1st max is terug van de dealer. Hij heeft bijna 4 weken bij de dealer gestaan omdat de update naar 3.0 steeds niet lukte. Eerst dus niet via OTA, maar ook de dealer lukte het niet. Na enkele keren overleg met de importeur is het dus eindelijk gelukt. In de auto wordt software versie 3.0.0 aangegeven.
Software versie 0363.
Voor de update had ik in de auto We Connect en We Charge
Beide zijn nu weg en in shop is alleen We Connect Start te bestellen. Ik heb van alles geproobeerd, zoals reset naar fabrieks instellingen en auto verwijderd uit de app en weer ingevoerd. Geen We Connect Plus. Volgens Volkwagen digitale diensten is alleen dit beschikbaar voor mijn ID3 1st. Dus helaas geen We Connect PLUS.
Even om verwarring te voorkomen. Je hebt het wel over de Shop in de auto? Daar kun je als het goed is We Charge en Connect Plus (en wat games) downloaden in de auto zelf. Ik heb ook een ID3 1st (plus) en kon dit gewoon downloaden na de update naar 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cggroen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 20:50
Ja ik heb het over de Shop in de auto. Alleen We Connect en verder niets. Zou je even kunnen kijken wat de systeem informatie bij jou in de auto zegt. Bij mij dus software version 0363

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-02 20:54
cggroen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:09:
Ja ik heb het over de Shop in de auto. Alleen We Connect en verder niets. Zou je even kunnen kijken wat de systeem informatie bij jou in de auto zegt. Bij mij dus software version 0363
Bij mij ook 0363 na 3.0. Kon ook gewoon We Connect Plus bestellen.Gaat om een ID.3 Pro Performance 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
TWFpa2Vs schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:34:
ik heb het ook nog niet weer werkend gekregen, draai het op een PI4 met 2023.3.0 maar loopt vast zonder duidelijke reden op "Config flow could not be loaded: 500 Internal Server Error Server got itself in trouble"
opgelost met laatste versies van HA en HACS versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

cggroen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:09:
Is WeConnect Plus onderdeel van de online diensten die je de eerste 3 jaar gratis kijgt?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinenga
Ik heb ook versie 0363.
Dit is de inhoud nu van mijn shop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HdUTazCUw6a9vqpTNLFScDBFHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LbI4q9HXBKAw60OojXJYCUB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGdir2OoZsj6dt_g8CQOFdv57Eo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IGuLhOmn73aBCN1D3dViG1JK.png?f=user_large

Als ik online inlog bij VW zie ik dan weer dat mijn We Connect Start eind dit jaar afloopt (na 3 jaar dus)
De connect plus loopt nog lang genoeg 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
leinenga schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:28:
Ik heb ook versie 0363.
Dit is de inhoud nu van mijn shop.
[Afbeelding]
Spotify staat er niet (meer) bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
Ik heb alles geïnstalleerd wat kon en Spotify heb ik hier nooit gezien. Maar goed dat doe ik wel via android auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Spotify is geen optie meer.

Weet iemand hoe dat nou precies werkt dat je met je voet de achterklep open kunt doen? Ik heb dat, maar hoe moet het in de instellingen staan? Moet het bij het overzicht waar je de wagen ziet ingekleurd zijn of juist niet?

Als ik mijn voet er onder doe gebeurt er eigenlijk nooit wat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:20:
Spotify is geen optie meer.

Weet iemand hoe dat nou precies werkt dat je met je voet de achterklep open kunt doen? Ik heb dat, maar hoe moet het in de instellingen staan? Moet het bij het overzicht waar je de wagen ziet ingekleurd zijn of juist niet?

Als ik mijn voet er onder doe gebeurt er eigenlijk nooit wat..
Als het ingekleurd is staat het aan inderdaad. Bij mij werkt het vlekkeloos maar je moet wel echt een schopbeweging maken en dus niet van links naar rechts of van rechts naar links vegen met je voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloetz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 12:40
ik222 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:58:
[...]

Als het ingekleurd is staat het aan inderdaad. Bij mij werkt het vlekkeloos maar je moet wel echt een schopbeweging maken en dus niet van links naar rechts of van rechts naar links vegen met je voet.
Bij mij werkt de veeg soms ook maar dit de schop is inderdaad volgens mij hoe het hoort.
Dit is een duidelijke video van de beweging
YouTube: Hands Free Trunk Opening on the ID.4

VW ID.4 Max 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:07:
[...]

opgelost met laatste versies van HA en HACS versie :)
Klopt, in HACS gewoon even opnieuw de custom repository geladen en de laatste versie gedownload.
Heeft wel ff zijn tijd genomen om te initialiseren maar alles is er weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-03 20:46
KaiseRRuby schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:28:
[...]

Ik heb geen specificaties gekregen van de basis opties, enkel de bevestiging van de extra aanvullende opties.
Opdracht is begin juli door LM goedgekeurd, exact op 20-7 is de order richting de dealer gegaan die hem een dag later heeft goedgekeurd ;)
Voor het eerst dat ik dergelijke wijzigingen meemaak, en heb al wat auto's versleten. Ben dus benieuwd hoe dit gaat eindigen, we zullen het gaan zien over enige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-04 16:05
leinenga schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:35:
[Afbeelding]

Als ik online inlog bij VW zie ik dan weer dat mijn We Connect Start eind dit jaar afloopt (na 3 jaar dus)
De connect plus loopt nog lang genoeg 😂
damn.. jij ook tot 2123. Dus nog 100 jaar :) :)

heb het nog al zien passeren op andere fora

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
De interieurverlichting (de LED lampjes boven de deuren) staat standaard erg fel, beetje onhandig met een baby. Iemand tips of en hoe dat in te stellen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:01:
De interieurverlichting (de LED lampjes boven de deuren) staat standaard erg fel, beetje onhandig met een baby. Iemand tips of en hoe dat in te stellen is?
Lampje vasthouden, dan dimmen ze. En volgens mij gaat hij dan de volgende keer ook op de gedimde stand aan maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
ik222 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:23:
[...]

Lampje vasthouden, dan dimmen ze. En volgens mij gaat hij dan de volgende keer ook op de gedimde stand aan maar dat weet ik niet zeker.
Dat vasthouden klopt, je kunt ze zelfs via touch op de sterkte instellen zoals jij wil. De lampen aan de voorkant van de auto werken op die manier als een soort slider, vind ik heel gaaf.

Ze blijven alleen niet op die sterkte staan, en dat zou ik wel graag willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
KaiseRRuby schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Dat vasthouden klopt, je kunt ze zelfs via touch op de sterkte instellen zoals jij wil. De lampen aan de voorkant van de auto werken op die manier als een soort slider, vind ik heel gaaf.

Ze blijven alleen niet op die sterkte staan, en dat zou ik wel graag willen.
Zeer herkenbaar.
Je kind verblinden als je de deur open doet is niet iets dat je echt wenst, maar het is momenteel niet anders spijtig genoeg. Ook al geprobeerd met te dimmen maar onthouden doet die het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:03
Iemand deze nog gezien?

https://www.ad.nl/auto/vo...taalde-rekening~a3486bfb/

Lekkere houding van Volkswagen....
De auto vind nog tot daaraantoe, maar kinderen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
f2ride2001 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:24:
Iemand deze nog gezien?

https://www.ad.nl/auto/vo...taalde-rekening~a3486bfb/

Lekkere houding van Volkswagen....
De auto vind nog tot daaraantoe, maar kinderen......
Dus, als je criminele activiteiten bezint.. koop een volkswagen, betaal de carnet rekeningen niet en je kunt je gang gaan want VW zal nooit je locatie aan de instanties geven omdat je de rekeningen niet betaald hebt.

Is toch een fijn gevoel van zekerheid, voor het criminele circuit.. verklaart ook waarom het meest van dat volk in Golfjes/Polos rondrijdt..

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 14:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

PeGys schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Zeer herkenbaar.
Je kind verblinden als je de deur open doet is niet iets dat je echt wenst, maar het is momenteel niet anders spijtig genoeg. Ook al geprobeerd met te dimmen maar onthouden doet die het niet.
Ik zal wel een raar kind hebben... :+ Op het moment dat de hemelverlichting aan gaat kijkt onze jongste vanuit maxi-cosi juist omhoog recht de LED in en houd dat vol alsof er een magisch tafereel plaatsvind wat met nauwlettend in de gaten gehouden moet worden. Vervolgens ga ik hem dimmen en verliest het wat van zijn aantrekkingskracht.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 06-03-2023 13:33 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 11:51
Ik weet niet hoe ik een FB filmpje anders moet linken..... Iemand deze al gezien? [Video: https://www.facebook.com/abofaaza/videos/566818475303967/]

Ik zou dat echt niet durven hoor met mijn 2300 kg en alleen achterwielaandrijving.....

Dat VW logo achterop is wel cool trouwens

[ Voor 8% gewijzigd door kisik op 06-03-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
DonJunior schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Dus, als je criminele activiteiten bezint.. koop een volkswagen, betaal de carnet rekeningen niet en je kunt je gang gaan want VW zal nooit je locatie aan de instanties geven omdat je de rekeningen niet betaald hebt.

Is toch een fijn gevoel van zekerheid, voor het criminele circuit.. verklaart ook waarom het meest van dat volk in Golfjes/Polos rondrijdt..
Vind het een beetje rare opmerking. Het lag duidelijk aan een vertegenwoordiger van het merk, niet aan VW zelf want later is het wel vrijgegeven. Alle medewerkers van de klantenservice hanteren hetzelfde beleid, gewoon regels volgen anders heb je een probleem.

Is in mijn optiek ook een groot probleem, het hele menselijke is aan het verdwijnen bij dit soort grote clubs. Bij banken bijvoorbeeld ook, de senioren kunnen niet meer naar hun lokale bank toe om even wat geldzaken te regelen, alles moet digitaal en is zeer moeilijk. Bijvoorbeeld een Rabobank maakt iets van 3 miljard winst, waarom geen 2 miljard winst maken en gewoon de kantoortjes open houden? Waar is die sociale functie waar je ook in een dorp even gemakkelijk een vestigingsleider kan spreken?

Op zo'n manier was dit stuk van VW ook makkelijker op te lossen. Maar met die piramidestructuur durft niemand verantwoordelijkheid te nemen en is het dus onmogelijk voor een medewerker om even buiten de gebaande paden te treden.

Ik zou ook wel 10 keer oppassen voor ik zomaar telefonisch locatiegegevens vrij zou geven, zeker nu met alle privacy lekken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06
Techno schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:09:
[...]

Hier ook weer werkend met HA 2023.3.1 en ID integratie v0.1.5. Integratie verwijderd in hacs en opnieuw toegevoegd, toen werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA
  • Laatst online: 06-03 09:50

NWA

Was voor de vervanging van de batterij in de sleutel van de week bij de dealer. Daar wisten ze mij te vertellen dat er een terugroepactie geregistreerd stond voor de schanieren van de achterklep. Ze wisten ook niet meer, maar ter info.
Id.4 77kw 1st.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 08:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

ik222 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:58:
[...]

Bij mij is het ook dat eerst de deuren ontgrendelen, sleutels uitklappen en als ik daarna mijn voet eronder doe, dan werkt het meestal.

Heb ik 1 hand vrij dan gebruik ik altijd de knop op mijn sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03 17:55

RM1966

ID.4 1st 77kWh

NWA schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:31:
Was voor de vervanging van de batterij in de sleutel van de week bij de dealer. Daar wisten ze mij te vertellen dat er een terugroepactie geregistreerd stond voor de schanieren van de achterklep. Ze wisten ook niet meer, maar ter info.
Id.4 77kw 1st.
Dat is juist, bij mij vorige week de ID.1ste terug naar naar de garage voor de schanieren.

RM ID.4 1st 77kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

RM1966 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:52:
[...]

Dat is juist, bij mij vorige week de ID.1ste terug naar naar de garage voor de schanieren.
Man man man. Het is niet echt meer bij te houden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopkip
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-04 08:41
AkroBatik schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:11:
[...]

Man man man. Het is niet echt meer bij te houden.
Hier ook. Toegevoegd na melding 'scherven' in de puddle lights. (ID4 Pro Max bj 2021 - v3.0)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

sopkip schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:16:
[...]

Hier ook. Toegevoegd na melding 'scherven' in de puddle lights. (ID4 Pro Max bj 2021 - v3.0)
Morgen een servicebeurt (nieuwe d. riem, bougies en kleppen stellen) en defecte puddles lights, maar hier niks over gehoord.

Heb het krakende dak maar laten zitten, dat hoort er gewoon bij, bij een auto van 60k vind ik.

.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

AkroBatik schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:29:
[...]bougies en kleppen stellen
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
AkroBatik schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:29:
[...]

Morgen een servicebeurt (nieuwe d. riem, bougies en kleppen stellen) en defecte puddles lights, maar hier niks over gehoord.

Heb het krakende dak maar laten zitten, dat hoort er gewoon bij, bij een auto van 60k vind ik.
Ik moest ook even 2x checken of ik nu in het VW topic zat of in het ID.x topic (ik ben actief in beiden) hahaha _/-\o_

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 19:03
C0C0 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:58:

Maar werkt niet met ID, had niet goed gelezen. :/

De locatie service werkt niet. Ik heb een melding gedaan bij Jedlix, wanneer dit wel komt. Aangezien andere apps geen problemen met locatie.
Ben een paar weken aan het beta testen geweest met Jedlix en kreeg net het bericht dat de VW ID 'full smart charging' ondersteunt wordt vanaf 13 maart.

Ik heb een 'thuis'-locatie aangemaakt in de auto en deze staat op 100% Jedlix laat ik dan laden tot 80% of 100% wanneer nodig. Bij mij werkt het laden goed, maar paar keer een probleempje gehad. o.a toen VW de api had omgegooid.
Al €7,- verdient via Eneco oOo

Dit gaat via locatie, dus minimaal versie 3.0 is nodig in de auto zelf.

https://www.jedlix.com/ev-drivers-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-04 14:49
Hebben meerdere bestuurders ook het probleem dat op de id3 af en toe android auto wel en dan weer niet werkt?

Ik heb regelmatig dat hij niet kan connecten zowel draadloos als bedraad, hij ziet het toestel wel en in de telefoon zie ik staan de android melding "ga verder op het scherm" en als ik dan druk op het android auto icoon in de id3 dan krijg ik na een minuut of 5 te zien dat de verbinding is mislukt.
Ik had dit eerst met mijn vorige telefoon een samsung s21 en met mijn nieuwe s23 ultra precies het zelfde, het systeem als de telefoon opnieuw opstarten helpt niet.

Andere keren stap ik in en dan heb ik gelijk android auto verbinding.

Bij zowel android auto bèta als bij de gewone versie heb ik dit probleem ik heb van alles geprobeerd van wireless uit te zetten maar ook dit maakt geen verschil, echt zwaar irritant is het soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@darud Jup, hier precies hetzelfde dezelfde ervaring.
Grappige is, ik prik mijn telefoon altijd aan de kabel om te laden (omdat draadloos laden en Android Auto geen goede combinatie lijkt te zijn)
Maar de ene keer verbind hij dan direct met Android Auto en soms duurt het wat langer met inderdaad dezelfde meldingen op het scherm. Waarna ineens de verbinding er wel is.. maar dat blijkt dan draadloos Android Auto te zijn.

Ik heb dus wel ontdekt, als je de telefoon inplugt, en je klikt in de auto op App Connect en je trekt dan na een seconde of twee de kabel er uit.. krijg je meteen de foutmelding "Het is niet gelukt".. als je dan direct de telefoon er weer inplugt dan werkt het ineens wel. Dus dat werkt sneller dan dat je gaat zitten wachten tot de foutmelding uit zichzelf verschijnt (vaak weet je al dat het niet gaat werken als je hem inplugt doordat het te lang duurt, dan direct zelf de kaber eruit en weer erin prikken.. werkt sneller dan wachten)

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-02 20:54
BanDijk schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:54:
[...]In eerste instantie kon dealer niks doen, vanochtend wel: accu-reset en nieuwe update deden wonderen. Veel OBD-aanpassingen stonden nog opgeslagen, zoals Lane assist memory, maar Scandi DRL dan weer niet. Mijn gebruikersinstellingen waren er ook nog.
Kan nu auto weer voorverwarmen zoals het hoort.Kost wat pushen en tijd, maar dan krijg je ook wat.
Ze maken het nu wel erg bont bij de dealer (DeWaal in Tiel) en VW. Mag ik voor de kosten opdraaien voor het feit dat de update naar 3.0 niet vlekkeloos ging en daardoor alles opnieuw geinstalleerd moest worden. Het is een privéauto. Omdat de auto net twee jaar oud is (24 maanden + 1) valt dit zogenaamde buiten de garantietermijn. Ik heb gezegd dat ik niet ga betalen en dat ze het zelf maar moeten oplossen.

Na alle ellende met de VW-updates voelt dit als een schop na.
Pagina: 1 ... 264 ... 369 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.