Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 263 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
als je bestelde voertuig over bepaalde modeljaar versies heen gaat is de kans aanwezig dat er bepaalde opties verdwijnen of bij komen. Staat ook zo in de kleine lettertjes.

Het is wel zo dat als de voertuig niet conform je bestelling aankomt dat je schadeloos gesteld kan worden dmv geld terug voor niet geleverde opties en voor extra opties niet betaald wordt. Behalve als het van te voren is gecommuniceerd of ook in de kleine letterjes staat dat de prijs van het voertuig pas bij levering bekend wordt

Dus als jij navigatie hebt besteld, zou je dat ook moeten krijgen, wie die 999 eu of dat pon doet of je dealer zou je echt niet moeten interesseren, maar andere kant heb je ook een optie gekregen wat weer 999 eu "extra' heeft gekost.

Gewoon aankaarten bij je dealer en een positief gesprek mee starten. Met gestrekte been binnenwandelen heeft geen zin want je hebt ze later ook echt hard nodig (als het de enige in de buurt is) als er weer een OTA verkeerd gaat of met garantie/coulances geregeld moet worden.

Succes!

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Hebben jullie verlichting bij de volume knoppen?
Vreselijk gemis in het donker merk ik. Weet niet of dit zo hoort of dat mijn verlichting stuk is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 16:22
C6DL schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:42:
Vreselijk gemis in het donker merk ik. Weet niet of dit zo hoort of dat mijn verlichting stuk is.
Nee, dat is een van de design-blunders bij de ID.X reeks

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 13:36
Simply1337 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:24:
als je bestelde voertuig over bepaalde modeljaar versies heen gaat is de kans aanwezig dat er bepaalde opties verdwijnen of bij komen. Staat ook zo in de kleine lettertjes.

Het is wel zo dat als de voertuig niet conform je bestelling aankomt dat je schadeloos gesteld kan worden dmv geld terug voor niet geleverde opties en voor extra opties niet betaald wordt. Behalve als het van te voren is gecommuniceerd of ook in de kleine letterjes staat dat de prijs van het voertuig pas bij levering bekend wordt

Dus als jij navigatie hebt besteld, zou je dat ook moeten krijgen, wie die 999 eu of dat pon doet of je dealer zou je echt niet moeten interesseren, maar andere kant heb je ook een optie gekregen wat weer 999 eu "extra' heeft gekost.

Gewoon aankaarten bij je dealer en een positief gesprek mee starten. Met gestrekte been binnenwandelen heeft geen zin want je hebt ze later ook echt hard nodig (als het de enige in de buurt is) als er weer een OTA verkeerd gaat of met garantie/coulances geregeld moet worden.

Succes!
Welke optie heb ik extra gekregen dan? Tot nu toe is alles gewoon zoals ik heb hem besteld in 2022, enkel het multimedia pakket zit er gewoon niet op. Ik weet niet zeker of dat wel zo was toen ik hem bestelde, maar aangezien ik het grote scherm heb verwacht ik het wel. Heb de dealer een mail gestuurd en gevraagd of ze de reden weten, dat antwoord wacht ik eerst maar even af.

Dit is de auto trouwens, zal morgen eens wat betere foto's maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOI1hZDoIQjpmJhOhWyrANx7rXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKauvnTLBVp0t6HznOQ1XKSh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:53

Haan

dotnetter

Knoppen in het midden zijn inderdaad onvindbaar in het donker, maar op je stuur lukt dat toch wel?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik had de aanname dat de knoppen verlicht zouden worden als je handen in de buurt komen, je wil niet weten hoe vaak ik heb gezwaaid naar m'n volumeknoppen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 14:38
KaiseRRuby schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:57:
[...]

Ik ga er eens even achteraan. Momenteel staat in de prijslijst inderdaad dat je het 'Ready to discover' Multimedia systeem krijgt, daar wordt niets gesproken over navigatie.

Toen ik hem bestelde was dat wel het geval.
ID.5 was altijd met grote scherm (dat was toen ik mijn ID.4 bestelde 1 van de voordelen van een ID.5) en inderdaad in de tijd dat jij hem bestelde grote scherm incl. navigatie. Ready to discover met kleine scherm is er pas sinds de januari 2023 prijslijst (modeljaar 2023). Grote scherm zou overigens altijd navigatie "Discover Pro" moeten hebben volgens de huidige prijslijsten. Toch even nameten wat je hebt dan. Ik denk dat je dan toch Multimedia "Ready to Discover" met 25,4 cm scherm hebt. Ook omdat je geen wireless charging hebt. Deze is ook onderdeel van multimedia pakket met grote scherm en navigatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jTLyJx81bjtSjLdQgPzRTMXsYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wsUBY63ravF5v7x7LMHfbr3R.png?f=fotoalbum_large

Blijft een belachelijke gang van zaken dat je door een modeljaar wijziging, minder auto krijgt dan dat je besteld hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door BB72 op 23-02-2023 09:11 ]

• KaiseRRuby
BB72 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:10:
[...]

ID.5 was altijd met grote scherm (dat was toen ik mijn ID.4 bestelde 1 van de voordelen van een ID.5) en inderdaad in de tijd dat jij hem bestelde grote scherm incl. navigatie. Ready to discover met kleine scherm is er pas sinds de januari 2023 prijslijst (modeljaar 2023). Grote scherm zou overigens altijd navigatie "Discover Pro" moeten hebben volgens de huidige prijslijsten. Toch even nameten wat je hebt dan. Ik denk dat je dan toch Multimedia "Ready to Discover" met 25,4 cm scherm hebt. Ook omdat je geen wireless charging hebt. Deze is ook onderdeel van multimedia pakket met grote scherm en navigatie.

[Afbeelding]

Blijft een belachelijke gang van zaken dat je door een modeljaar wijziging, minder auto krijgt dan dat je besteld hebt.
Hoe moet ik het meten? Is het het totale scherm meten of enkel het binnenste scherm? Het totale scherm is namelijk 30,5mm, ik heb het met de meetlint nagemeten. Ik blijf dit ook een vreemd iets vinden:

'Preparation for subsequent activation: Navigation feature "Discover Pro"'

Waarom noemen ze daar specifiek dat Discover Pro?

[ Voor 8% gewijzigd door KaiseRRuby op 23-02-2023 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BB72
Net even snel gemeten in mijn ID.4. Dit is het 30,5cm scherm. Echt alleen scherm gemeten van hoek tot hoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EaWWtkrlZA9lf6f8A0kvFJbCIWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PIMv0TUuXfzOsaMa4WaxlCjS.png?f=fotoalbum_large

En ze noemen de navigatie gewoon Discover Pro. Schermgrootte is hierbij niet relevant.

[ Voor 9% gewijzigd door BB72 op 23-02-2023 09:43 ]

• KaiseRRuby
@BB72 Speciaal naar de garage gelopen om te controleren (is beetje lastig om met 1 hand het meetlint vast te houden en met de andere de camera, maar foto spreekt voor zich denk ik):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlOn7F9e7_kf7pD2qxB2NXSH1xU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JMAi8EAiBuCn3m6nwjdSeDw3.jpg?f=fotoalbum_large

Conclusie dus: wél het grotere scherm, geen navigatie en geen draadloos laden.

[ Voor 6% gewijzigd door KaiseRRuby op 23-02-2023 10:04 ]

• BB72
Heel vreemd dit. Ze monteren dus wel grote scherm, maar dan zonder de opties die erbij horen.

Multimedia Pakket
- Navigatie 'Discover Pro' (30,5 cm), 6+1 luidsprekers
- Telefoonvoorbereiding Plus:
- Draadloos laden
- Koppeling aan de auto-antenne voor optimale ontvangst

[ Voor 51% gewijzigd door BB72 op 23-02-2023 10:17 ]

• KaiseRRuby
BB72 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:16:
Heel vreemd dit. Ze monteren dus wel grote scherm, maar dan zonder de opties die erbij horen.

Multimedia Pakket
- Navigatie 'Discover Pro' (30,5 cm), 6+1 luidsprekers
- Telefoonvoorbereiding Plus:
- Draadloos laden
- Koppeling aan de auto-antenne voor optimale ontvangst
Die telefoonvoorbereiding Plus heb ik dus niet geloof ik. Hij laad tenminste niet als ik hem er op leg. Heb dat matje er even af gehaald en je ziet daar wel heel duidelijk dat je een ander onderdeeltje er in kunt klikken die wel zou laden. Kun jij eens een foto maken van dat laad matje en kun jij ook gemakkelijk het rubbertje eraf halen?

Ik blijf vermoeden dat de dealer gewoon die navigatie had moeten activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB72
U vraagt, wij ..................... ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j62kS5gZ8fwQa2Dk5gA5Qp8jR1o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ddOYFElbgCjdOJHkeVLfWw81.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDjkD1kMVDvxMQAPqYjgXRuhc9w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Khk7yGnRaa4UVMIBSimx2P56.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KaiseRRuby
BB72 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:34:
U vraagt, wij ..................... ;-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super, dank! Dit is de mijne..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43Ozl8V12JPVlFyWit9d1wwaY74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkHNGmQRDfYjhfm66pWYm3AN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMOxvkpFQ4InkqLTMBnk4tuoRA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXla9i1lrRketBq4z1SMtYxr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Even naar de leuke kant van alles, wat een prachtige wagen. Rijdt heerlijk, zeer veel mooie opties en ik voel me er ook goed in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yK0eBzUlpaVERejO68BBP07sPSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j10LvGP27Me2FyL5MxsNDN5A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcXigeyb-RaS-rAq66vfUI1K-BY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xfb4oCfQD9OyJ1BXcHXrD45z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7VpVl0_tp3eKavGxcDAKmZMSWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McRGLU1rt6NNFyKmCjFRRVuL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6y2Qw8ra8lBH25_ANYQTp3ijlgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZD6CltoBVTw6UUufYlLgOfE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDN2mW78i9xK8wvEmsdHaPeyvgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IuU15EpsYJ9TfwYrkq3IhaQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZe-OnviMM6Sz99Q6un-zvxCib8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SB92EVyztwzdqY01HaiG44u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CktB0pDD7abJMAzoA9MFR0oxkwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNBQZ5IGrrxHKsREbgmvebh5.jpg?f=fotoalbum_large

• BB72
Mooie auto man. Veel plezier ermee.

Ben zelf overigens ook erg tevreden (ID.4 Pro 77kWh, 205pk). Bijna 10.000km gereden in iets meer dan 3 maanden.

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 09:39
Met die rode kleur kan ik wel thuiskomen!

Ik moet het vermoedelijk doen met de originele kleuren van de ID3 First vanwege levertijden (en natuurlijk bijtelling). De eerste witte of zwarte (okay Metallic manganese grey) die in de poule beschikbaar komt is van mij!

Ik heb een tijdje die MG4 overwogen, maar die zijn ook lastig leverbaar en een voorloopauto krijg ik niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 23-02-2023 14:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Om even de soap af te ronden rondom de navi, de dealer heeft me gebeld en vertelde dat het hoort zoals hij is geleverd. Ik was een beetje gepikeerd en vertelde hem dat het niet zo was, had ook de prijslijst van 1 januari 2022 bij de hand. Nu blijkt er ook een prijslijst te zijn van 24 juli 2022 waarin weer een wijziging zat. Ik ben op 5 augustus wezen proefrijden en ik heb het vermoeden dat ik daar ook net tussen wal en schip zat.
  • Vanaf 1 januari 2022 kreeg je de GTX met een 30,5" scherm en met Discover Pro
  • Vanaf 24 juli 2022 kreeg je de GTX met een 30,5" scherm waar de navi geactiveerd kan worden voor 915 euro
  • Vanaf 1 januari 2023 krijg je de GTX met een 24,5" scherm waar de navi geactiveerd kan worden voor 915 euro
Valt mij nogal tegen eerlijk gezegd, dat je nog 915 euro moet betalen boven de aanschafprijs van zo'n auto. Ik vind die navi ook wel tof namelijk, aangezien je daar net zoals bij Tesla gewoon kunt navigeren van stop naar stop inclusief de percentages in je auto.

Heb mijn excuses aangeboden aan de verkoper want ik reageerde nogal gepikeerd. Heb daarna nog gevraagd of ze niet een coulance aanbieding hebben voor die navi, ik wil er best een paar honderd voor betalen namelijk.

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Haan schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:55:
[...]

Knoppen in het midden zijn inderdaad onvindbaar in het donker, maar op je stuur lukt dat toch wel?
Hoe kun jij de kachel bedienen via je stuur? knap als je dat lukt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@KaiseRRuby
Voelt toch als oplichting zo.. vooral dat ze het er niet duidelijk bij hebben vermeld bij aanschaf. Ze wisten dondersgoed dat deze wijziging rond die periode is doorgevoerd. Wel een groter scherm leveren zonder navigatie is natuurlijk te gek voor woorden.
Ik krijg steeds meer en meer een wrange smaak in mijn mond van die hele VW toko. Mijn Golf 7.5 en nu de ID.3 bevielen prima, maar de service van VW naar de klant is echt te kansloos voor woorden. Geen goed woord voor over zo.

*sowieso

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

C6DL schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:46:
[...]

Hoe kun jij de kachel bedienen via je stuur? knap als je dat lukt :)
Op de temperatuur drukken onder de home button, of het zeggen tegen hallo id, of de auto voor langere tijd rijden en je de knoppen op de tast kan vinden;)

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:52
KaiseRRuby schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:20:
Om even de soap af te ronden rondom de navi, de dealer heeft me gebeld en vertelde dat het hoort zoals hij is geleverd.
........
Het is altijd teleurstellend als een bepaalde verwachting niet uitkomt, maar aan de andere kant is de VW navigatie dramatisch slecht! AA met Googlemaps en/of Flitsmeister en/of Waze werkt veel beter. Mijn auto kan ook draadloos laden en toch hangt mijn telefoon altijd aan een snoertje.

Niet alle hippe opties zijn écht de moeite waard.

Hier vind je overigens de prijslijst van 20 juli 2022 (Discover pro is een optie...):
https://www.huiskes-kokkeler.nl/auto/volkswagen/modellen/id5

Dit geeft gelijk het probleem aan: dealers hebben op hun eigen site verouderde versies van prijslijsten staan......

[ Voor 19% gewijzigd door kisik op 23-02-2023 15:54 ]

• BB72
KaiseRRuby schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:20:
Om even de soap af te ronden rondom de navi, de dealer heeft me gebeld en vertelde dat het hoort zoals hij is geleverd. Ik was een beetje gepikeerd en vertelde hem dat het niet zo was, had ook de prijslijst van 1 januari 2022 bij de hand. Nu blijkt er ook een prijslijst te zijn van 24 juli 2022 waarin weer een wijziging zat. Ik ben op 5 augustus wezen proefrijden en ik heb het vermoeden dat ik daar ook net tussen wal en schip zat.
  • Vanaf 1 januari 2022 kreeg je de GTX met een 30,5" scherm en met Discover Pro
  • Vanaf 24 juli 2022 kreeg je de GTX met een 30,5" scherm waar de navi geactiveerd kan worden voor 915 euro
  • Vanaf 1 januari 2023 krijg je de GTX met een 24,5" scherm waar de navi geactiveerd kan worden voor 915 euro
Valt mij nogal tegen eerlijk gezegd, dat je nog 915 euro moet betalen boven de aanschafprijs van zo'n auto. Ik vind die navi ook wel tof namelijk, aangezien je daar net zoals bij Tesla gewoon kunt navigeren van stop naar stop inclusief de percentages in je auto.

Heb mijn excuses aangeboden aan de verkoper want ik reageerde nogal gepikeerd. Heb daarna nog gevraagd of ze niet een coulance aanbieding hebben voor die navi, ik wil er best een paar honderd voor betalen namelijk.
Volgens mij proberen ze iets recht te praten wat zo krom is als wat.

Heb toevallig alle prijslijsten van de ID.4 van vorig jaar. Ook hiervoor is m.i.v. juli 2022 (in dit geval de 20e) een nieuwe prijslijst uitgekomen. Hier is door het hele jaar heen echter niets gewijzigd in de Multimedia Pakket line-up m.u.v. het Multimedia Pakket Plus. Deze werd vanaf productieweek 04/2022 incl. Soundsysteem Plus geleverd.

Grote wijziging ging in per 1-1-2023 en dat was de introductie van "Ready to discover". Zowel bij ID.4 als ID.5 is dit er alleen i.c.m. het kleine 25,4cm scherm.

Laat de dealer die ID.5 Juli 2022 prijslijst maar eens als bewijs ophoesten.

Vind de navigatie in SW 3.1 overigens prima werken incl. planning laadstops. Schijnt m.i.v. 3.0 en hoger wel flink beter te zijn dan daarvoor.

[ Voor 3% gewijzigd door BB72 op 23-02-2023 15:35 ]

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
kisik schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:12:
[...]

Het is altijd teleurstellend als een bepaalde verwachting niet uitkomt, maar aan de andere kant is de VW navigatie dramatisch slecht! AA met Googlemaps en/of Flitsmeister en/of Waze werkt veel beter. Mijn auto kan ook draadloos laden en toch hangt mijn telefoon altijd aan een snoertje.

ID.3 first plus
Ik ben het niet eens met je opmerking over de navigatie. Met 3.0 is deze echt verbeterd incl laadstops. Veel plezier aan gehad tijdens mijn recente wintersportvakantie.

Niet alle hippe opties zijn écht de moeite waard.

Hier vindt je overigens de prijslijst van 20 juli 2022 (Discover pro is een optie):
https://www.huiskes-kokkeler.nl/auto/volkswagen/modellen/id5

Dit geeft gelijk het probleem aan: dealers hebben op hun eigen site verouderde versies van prijslijsten staan......

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kisik
mcmiles schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:42:

ID.3 first plus
Ik ben het niet eens met je opmerking over de navigatie. Met 3.0 is deze echt verbeterd incl laadstops. Veel plezier aan gehad tijdens mijn recente wintersportvakantie.
3.0.... was da :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 13:06
”Geduld is een mooie deugd” - VW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
kisik schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:12:
[...]

Het is altijd teleurstellend als een bepaalde verwachting niet uitkomt, maar aan de andere kant is de VW navigatie dramatisch slecht! AA met Googlemaps en/of Flitsmeister en/of Waze werkt veel beter.
Ieder zijn ding, met alle respect. Ik heb diverse navigatie-oplossingen via carplay geprobeerd waaronder de oplossingen die jij noemt, maar de native navigatie bevalt mij het beste ondanks zijn tekortkomingen waaronder flitsmeldingen.
DonJunior schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:47:
@KaiseRRuby
Voelt toch als oplichting zo.. vooral dat ze het er niet duidelijk bij hebben vermeld bij aanschaf. Ze wisten dondersgoed dat deze wijziging rond die periode is doorgevoerd. Wel een groter scherm leveren zonder navigatie is natuurlijk te gek voor woorden.
Ik krijg steeds meer en meer een wrange smaak in mijn mond van die hele VW toko. Mijn Golf 7.5 en nu de ID.3 bevielen prima, maar de service van VW naar de klant is echt te kansloos voor woorden. Geen goed woord voor over zo.
Autoverkopers will be autoverkopers

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:50

Tarin

Just plain weird.

Cloclo100 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:43:
[...]

Op de Belgische website kan je toch nog gewoon Assistant plus pack nemen, waar dan Park Assist Plus in zit.. (met geheugenfunctie)
Sterker nog, de Belgische ID.4 Pro Business heeft Park Assist Plus in de standaarduitrusting en er is een optie om daar tegen 200 euro korting (en wellicht 6 maanden kortere levertijd, maar dat zeggen ze er niet bij) van af te zien.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• KaiseRRuby
BB72 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:27:
[...]

Volgens mij proberen ze iets recht te praten wat zo krom is als wat.

Heb toevallig alle prijslijsten van de ID.4 van vorig jaar. Ook hiervoor is m.i.v. juli 2022 (in dit geval de 20e) een nieuwe prijslijst uitgekomen. Hier is door het hele jaar heen echter niets gewijzigd in de Multimedia Pakket line-up m.u.v. het Multimedia Pakket Plus. Deze werd vanaf productieweek 04/2022 incl. Soundsysteem Plus geleverd.

Grote wijziging ging in per 1-1-2023 en dat was de introductie van "Ready to discover". Zowel bij ID.4 als ID.5 is dit er alleen i.c.m. het kleine 25,4cm scherm.

Laat de dealer die ID.5 Juli 2022 prijslijst maar eens als bewijs ophoesten.

Vind de navigatie in SW 3.1 overigens prima werken incl. planning laadstops. Schijnt m.i.v. 3.0 en hoger wel flink beter te zijn dan daarvoor.
Dat bewijs ophoesten hebben ze gewoon gedaan. Ze hebben de prijslijst van 27 juli meegestuurd, daar staat dit in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/quph8ufnwLtzQ2MVNnZ-eUbQrbk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2LeA8kW9A7KL8Oeemy2Qs9sc.png?f=fotoalbum_large

Mijn vraag blijft dan nog steeds wel waarom ik een groter scherm heb. Want volgens deze lijst had ik die niet moeten hebben. Daar kon de dealer geen antwoord op geven behalve 'ja, dat was toen standaard'. Waarop ik zeg: maar op basis van deze lijst zou je moeten concluderen dat dit niet juist is, dus waarom moet ik dan wel aannemen dat wat je zegt over de navigatie wel klopt.

Heb besloten niet met deze verkoper verder te gaan bakkeleien, het is een hartstikke goede jongen maar echt een jonge, junior verkoper die alles moet oplezen en na gaat vragen. Mijn plan gaat zijn:

1. Even bij de dealer langs rijden en vragen naar de sales manager oid, dan het verhaal nog eens uitleggen. Met mijn opmerking dat de verkoper die me toen geholpen heeft, 2 maanden erna niet meer bij Muntstad werkte dus dat we hem niks meer kunnen vragen.

2. Via info@volkswagen.nl het verhaal nog eens uitleggen en kijken wat daar kan.

Verdere plannen zijn jullie nu lastig gaan vallen met vragen over externe navigatie, en dan vooral: is er een app die vrijwel hetzelfde doet als die interne nav van VW? Dat je kunt connecten met je auto en dat hij op basis van je batterijstatus een lange route kan plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:09
Als ik zo even kijk bij volkswagen.be dan lijken alle ID.5 modellen standaard navigatie bij ons te hebben nog? Misschien weer iets dat jullie te danken hebben aan PON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 13:34

DJR

Routeberekening is onderdeel van het diensten pakket van WeConnect Plus. Kan het zijn dat deze dienst niet is geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
DJR schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:17:
Routeberekening is onderdeel van het diensten pakket van WeConnect Plus. Kan het zijn dat deze dienst niet is geactiveerd?
Dat is allemaal geactiveerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWCLilgbkSuJ4OMMgN74eR2Q_nA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SPzqZ0H3qAOI8JraN7i6Gcm1.png?f=fotoalbum_large

Nog steeds blijft dit een optie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBRupKrx-T1kph3Em460u7CIbgo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dkPHUjoPQmogxJcYWVOrkMVr.png?f=fotoalbum_large

Ik ben nu even zat en moe van het navigatie stuk, ga begin volgende week nog wat telefoontjes wagen richting de dealer (senior verkoper) en richting Pon als importeur. Tot die tijd hoop ik dat wellicht iemand anders een bestelde ID.4/ID.5 krijgt uitgeleverd die ook na 20 juli is besteld, kijken of die hetzelfde heeft als ik.

Heb voor nu weer Flitsmeister terug geinstalleerd. Ik zag dat Apple Maps ook in het kleine schermpje de aanwijzingen geeft, dus dat vind ik wel gaaf. Ga nog even testen of ABRP of ElectricRoutes dat ook zou doen. Apple Maps in combinatie met Flitsmeister kan ik ook wel mee leven denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
De navigatie is geen 915 euro waard. Je bent dan beter af met Apple Maps via Carplay.
Enige wat je dan niet heb is het ID Light, maar die is ook niet altijd accuraat en soms juist verwarrend :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
SiNaga schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:42:
[...]

Ieder zijn ding, met alle respect. Ik heb diverse navigatie-oplossingen via carplay geprobeerd waaronder de oplossingen die jij noemt, maar de native navigatie bevalt mij het beste ondanks zijn tekortkomingen waaronder flitsmeldingen.
Het is suboptimaal, maar zelfs de verkeersinfo en daaruit (niet) volgende route suggesties vind ik niks bij de VW naviagtie, maar zoals er al een paar keer in dit forum aangehaald: Mit 3.0 wird alles besser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
mitchdc schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:39:
De navigatie is geen 915 euro waard. Je bent dan beter af met Apple Maps via Carplay.
Enige wat je dan niet heb is het ID Light, maar die is ook niet altijd accuraat en soms juist verwarrend :P
kisik schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:19:
[...]

Het is suboptimaal, maar zelfs de verkeersinfo en daaruit (niet) volgende route suggesties vind ik niks bij de VW naviagtie, maar zoals er al een paar keer in dit forum aangehaald: Mit 3.0 wird alles besser!
Maar refereren jullie dan naar de 3.2 software update en de daarbijbehorende navi met laadstops? Dit filmpje laat zien dat de navi ook de laadstops e.d. pakt aan de hand van de daadwerkelijke accu capaciteit, ook aangepast op je rijstijl. Ik vind dat wel heel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:25:

Maar refereren jullie dan naar de 3.2 software update en de daarbijbehorende navi met laadstops? Dit filmpje laat zien dat de navi ook de laadstops e.d. pakt aan de hand van de daadwerkelijke accu capaciteit, ook aangepast op je rijstijl. Ik vind dat wel heel gaaf.
Daar kan ik niet exact op reageren. Mijn auto zit nog een aantal versies onder 3.2, namelijk 2.4. De navigatie die er sinds levering dec 2020 in zit, kon dit in theorie ook wel, maar het was niet betrouwbaar/deed onlogische dingen. Er schijnt wel enige verbetering te zijn vanaf 3.0 en hoger (alsmede meer (snel) laders onderweg), maar daar wacht ik al op sinds de aankondiging van december 2021 op, dus kan er niet over oordelen. Vandaar mijn reactie zoals die is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:03

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

[...]

Dat kan met een OBD-2 dongle samen met A Better Route Planner, ook.

Daarnaast is het lachwekkend te noemen (niet voor jou) dat VW het lef heeft om op een auto vanaf >50K nog geld te gaan vragen voor een brak navigatie systeem. Wat ben ik blij dat ik VW de rug heb kunnen toekeren.

De ID.3 was verantwoordelijk voor 30%! nieuwe klanten (dus nooit eerder een VW), nou zo mij verbazen als al 1% daarvan ooit nog een VW koopt/leaset.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Freakie1NL schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:46:
[...]

Dat kan met een OBD-2 dongle samen met A Better Route Planner, ook.

Daarnaast is het lachwekkend te noemen (niet voor jou) dat VW het lef heeft om op een auto vanaf >50K nog geld te gaan vragen voor een brak navigatie systeem. Wat ben ik blij dat ik VW de rug heb kunnen toekeren.

De ID.3 was verantwoordelijk voor 30%! nieuwe klanten (dus nooit eerder een VW), nou zo mij verbazen als al 1% daarvan ooit nog een VW koopt/leaset.
Hier sluit ik me volmondig bij aan. Het is voor mij een bevestiging dat zij geen idee hebben hoe de nieuwe wereld werkt met nieuwe technieken. Ook het bedrag is absurd. En trouwens, ik zou prima 5 euro per maand betalen voor die navi, is toch een veel beter model ook. Wie gaat er nou 915 euro betalen voor een navigatie, dat is toch van de zotte.

Heb je een berichtje gestuurd over die OBD-2 en de combinatie. Ben daar nieuwsgierig naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:02
Over drie weken mag ik mijn nieuwe VW ID.4 Pro (zonder extra opties) gaan ophalen. Besteld februari 2022, dus ben benieuwd of daar navigatie in zit!

De prijslijst die ik toen ontvangen had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgZ2crarcbLgawPoxVQLH2IeurA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eY1oJFyOMDP1k3N1nihVgeMd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 13:34

DJR

Hierbij plaats ik een positieve noot tussen alle kritiek. Wij rijden momenteel met een ID.5 GTX en SW versie 3.2 terug van de wintersport in Flachau en ik durf te stellen dat de navigatie met de laadpalen prima werkt. Voor flitsers gebruik ik nog Flitsmeister. Prima combi 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:31
davasch schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:12:
Over drie weken mag ik mijn nieuwe VW ID.4 Pro gaan ophalen. Besteld februari 2022, dus ben benieuwd of daar navigatie in zit!

[Afbeelding]
Ha leuk, jij ook, vandaag bij de dealer geweest (ook feb22 besteld) en status is “einde productie” levertijd week 10 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Over drie weken mag ik mijn nieuwe VW ID.4 Pro gaan ophalen. Besteld februari 2022, dus ben benieuwd of daar navigatie in zit!

[Afbeelding]
Jij hebt het dan gewoon hè, de wijzigingen zijn pas in juli ingegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
DJR schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:17:
.....Voor flitsers gebruik ik nog Flitsmeister. Prima combi 😏
https://www.autoblog.nl/n...-app-in-duitsland-3457452

Dit is voortschrijdend inzicht van onze buren, maar wellicht wist je het al.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davasch
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:01:
[...]
Jij hebt het dan gewoon hè, de wijzigingen zijn pas in juli ingegaan.
Daar ga ik wel van uit ja. We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:07
Simply1337 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:10:
[...]

kort samengevat: Nee, jouw auto kan dat niet. je mist de USS sensoren bij de wielkasten te zien aan de "leegte" aan de zijkanten van je bovenaanzicht. zonder die sensoren heb je geen automatische inparkeerhulp of rijstrookwissel.[Afbeelding]

[Afbeelding]

en daarnaast moet je een andere infotainment HW hebben [meer geheugen?] die je alleen krijgt met de optie automatisch inparkeren aangevinkt. Alleen deze is niet meer te vinden in de configurator [chip tekort?]. Zat onder de assistance plus pack, maar zit er niet meer in...

edit: nieuwe autos met sensoren aan zijkant hebben ook geen rijstrookwissel/auto-park... en wordt ook niet meer verkocht als optie.. oh.. key.. das mooi kut

edit2: heette Park Assist Plus with memory function als optie. zonder deze mis je dus enkele hw om dat autonoom te doen.
Hoe werkt de dodehoekdetectie als je deze niet meer hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Laatst online: 03:58
Zojuist te horen gekregen dat mijn ID.4 pro volgende week richting Nederland komt. Heb ‘m in april ‘22 besteld en ga vooral kijken welke navigatie ik er in krijg na de horrorverhalen op dit forum….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
spencer_830 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:30:
[...]

Hoe werkt de dodehoekdetectie als je deze niet meer hebt ?
dat is radar, elk hoek van de auto heeft er 1 [als je die optie hebt]. deze werken altijd [mits er geen regenspray is.. dan zegt ie ik zie niks en heb je 30 min geen side assist -.-]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
KaiseRRuby schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:33:
[...]

Dat bewijs ophoesten hebben ze gewoon gedaan. Ze hebben de prijslijst van 27 juli meegestuurd, daar staat dit in:

[Afbeelding]

Mijn vraag blijft dan nog steeds wel waarom ik een groter scherm heb. Want volgens deze lijst had ik die niet moeten hebben. Daar kon de dealer geen antwoord op geven behalve 'ja, dat was toen standaard'. Waarop ik zeg: maar op basis van deze lijst zou je moeten concluderen dat dit niet juist is, dus waarom moet ik dan wel aannemen dat wat je zegt over de navigatie wel klopt.

Heb besloten niet met deze verkoper verder te gaan bakkeleien, het is een hartstikke goede jongen maar echt een jonge, junior verkoper die alles moet oplezen en na gaat vragen. Mijn plan gaat zijn:

1. Even bij de dealer langs rijden en vragen naar de sales manager oid, dan het verhaal nog eens uitleggen. Met mijn opmerking dat de verkoper die me toen geholpen heeft, 2 maanden erna niet meer bij Muntstad werkte dus dat we hem niks meer kunnen vragen.

2. Via info@volkswagen.nl het verhaal nog eens uitleggen en kijken wat daar kan.

Verdere plannen zijn jullie nu lastig gaan vallen met vragen over externe navigatie, en dan vooral: is er een app die vrijwel hetzelfde doet als die interne nav van VW? Dat je kunt connecten met je auto en dat hij op basis van je batterijstatus een lange route kan plannen?
dat is volgens mij de standaard uitrusting..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HJmZ5gb.png

bolletjes die niet zijn ingevuld zijn OPTIES. als je deze opties hebt aangevinkt tijdens de bestelproces.. moeten ze het maar leveren of compenseren [even geïrriteerde toon hier]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VoMyo9d.png

Prijslijst 20 juli 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Simply1337 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:55:
[...]

dat is volgens mij de standaard uitrusting..

[Afbeelding]

bolletjes die niet zijn ingevuld zijn OPTIES. als je deze opties hebt aangevinkt tijdens de bestelproces.. moeten ze het maar leveren of compenseren [even geïrriteerde toon hier]

[Afbeelding]

Prijslijst 20 juli 2022
Dit hadden we inderdaad geconcludeerd, het is de standaard uitrusting. Maar waarom heb ik dan wel het grotere scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:15:
[...]

Dit hadden we inderdaad geconcludeerd, het is de standaard uitrusting. Maar waarom heb ik dan wel het grotere scherm?
omdat de fabriek is overgegaan op een my23.5 model type.. met een nieuwe config vanuit VW/PON.

Hierbij is het standaard multimedia optie inhoudelijk gewijzigd en wellicht is dit het "coulance" vanuit vw... je krijgt een groter scherm, maar thats it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er al 10.000 posts aan gewijd zijn, maar lijkt er nu al enige structuur te herkennen hoe / wanneer de 3.0 software wordt uitgerold voor gebruikers zoals ik met een ID.3 (first)? Zit daar überhaupt een systeem achter, of is het gewoon geluk hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:27:
Ik weet dat er al 10.000 posts aan gewijd zijn, maar lijkt er nu al enige structuur te herkennen hoe / wanneer de 3.0 software wordt uitgerold voor gebruikers zoals ik met een ID.3 (first)? Zit daar überhaupt een systeem achter, of is het gewoon geluk hebben?
Wat ik hier lees krijg ik niet de indruk dat er enige structuur in uitrol 3.0 zit. Voor mijn ID.3 first heb ik de 3.0 update op 2 januari jl ontvangen. De 2.4 update met nieuwe accu heb ik half november gekregen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mcmiles schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:44:
[...]

Wat ik hier lees krijg ik niet de indruk dat er enige structuur in uitrol 3.0 zit. Voor mijn ID.3 first heb ik de 3.0 update op 2 januari jl ontvangen. De 2.4 update met nieuwe accu heb ik half november gekregen.
Ah oké, fijn dat jij het in ieder geval wel hebt nu! Ik hoop dat ik het voor de zomervakantie nog kan krijgen, zou fijn zijn met de laadpalen routeplanner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Over drie weken mag ik mijn nieuwe VW ID.4 Pro (zonder extra opties) gaan ophalen. Besteld februari 2022, dus ben benieuwd of daar navigatie in zit!

[Afbeelding]
Heb je toevallig nog een screenshot van de inhoud van het Assistance Plus-pakket van die periode?

Dit is precies waar ik bang voor was toen er ineens geen (pdf-)brochures meer waren in Duitsland :z
[...]

[...]

Wij hebben 3.2 af fabriek en in theorie werkt het best leuk, hij plant automatisch een laadstop in als je met minder dan x % dreigt aan te komen, en als je toch zuiniger rijdt omdat je 100km achter een vrachtwagen blijft hangen wordt die stop weer verwijderd.
Als je echter zelf je laadstop uit hebt gezocht omdat je daar met de tankpas van de zaak kan laden, en mogelijk niet op die, die de auto uitkiest, is de auto eigenwijs en laat hij je toch tussendoor laden als je met een te lege auto bij je laad-lokatie aankomt.
Is logisch als dat je eindbestemming is (je wil iig in noodgevallen nog 50km ofzo kunnen rijden), maar niet noodzakelijk als je thuisadres een lader heeft, of je specifiek naar Raststätte x wil omdat die een met de DKV te gebruiken laadpaal heeft, en een leuke speelplaats, en een Serways-wc. Dan zorg ik er zelf wel voor dat ik dat haal met mijn resterende acculading.

[ Voor 47% gewijzigd door Tarin op 25-02-2023 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:31
murdoch1980 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:36:
[...]

Ha leuk, jij ook, vandaag bij de dealer geweest (ook feb22 besteld) en status is “einde productie” levertijd week 10 *O*
Nou dat ging hard, vandaag bericht “vertrek naar Pon”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

M'n autosleutel opende de auto soms niet soms wel. Ik nam de sleutel van m'n vrouw gisteren ook maar mee, maar toen gisterenavond naar huis wilde, deden beide sleutels het niet meer.

Klepje eraf"gebroken", opengemaakt en kon rijden met de sleutel in het daarvoor bestemde bakje te plaatsen.

Ik heb nooit gehad dat de batterij van een sleutel zo snel leeg was (na 2 jaar), maar is dit wat het waarschijnlijk is? Zullen toevallig allebei onze sleutels ongeveer op hetzelfde moment de batterijen leeg hebben of kan het iets anders zijn?

Ik ga iig de batterijen maar eens vervangen.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Boy schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:54:
M'n autosleutel opende de auto soms niet soms wel. Ik nam de sleutel van m'n vrouw gisteren ook maar mee, maar toen gisterenavond naar huis wilde, deden beide sleutels het niet meer.

Klepje eraf"gebroken", opengemaakt en kon rijden met de sleutel in het daarvoor bestemde bakje te plaatsen.

Ik heb nooit gehad dat de batterij van een sleutel zo snel leeg was (na 2 jaar), maar is dit wat het waarschijnlijk is? Zullen toevallig allebei onze sleutels ongeveer op hetzelfde moment de batterijen leeg hebben of kan het iets anders zijn?

twee jaar? man mijne waren op na een jaar, derde zit erin nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Boy schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:54:

Ik hoor dit van meer VW’s, ook de gewone modellen. Regulier is een jaar doen met een batterij in je sleutel vrij normaal, ik heb er dan ook altijd eentje liggen thuis. Dit zou wellicht verergerd kunnen worden door de afstand bewaarplaats sleutel-auto. Bij mij begint het ledje in de sleutel al te knipperen als ik vanaf de bewaarplaats 2 stappen zet richting auto. Dan is er dus kennelijk al communicatie.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Vandaag naar wintersport gereden, Zuid Duitsland dus maar 700km. Anders aangepakt dan vorig jaar, toen had ik de ID.4 77kW nog maar net, toen alles voorzichtig gedaan met de CC @115 en vroeg geladen, toen viel de laadsnelheid mij tegen.

Nu flink meer gas gegeven 140+ als de range het nog toeliet. Bij de laatste Ionity kwam ik aan met 2% en een warme auto toen klapte i mooi naar 165kW en hield dat goed vast.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
Jakkie takkie schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:44:
[...]

[..] Bij mij begint het ledje in de sleutel al te knipperen als ik vanaf de bewaarplaats 2 stappen zet richting auto. Dan is er dus kennelijk al communicatie.
De sleutel begint te knipperen zodra deze uit de slaapstand komt, op het moment dat jij hem oppakt merkt de sensor dat op en zou deze al moeten gaan knipperen. Dat heeft dus vrij weinig met de afstand tot de auto te maken denk ik.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:07
Tarin schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 00:49:
[...]
Heb je toevallig nog een screenshot van de inhoud van het Assistance Plus-pakket van die periode?
Dit komt uit de folder, uitgave per 1 januari 2022Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jqfuc6gs15Fahl3FoYTu2DbKBiM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1pGzOfz8dXcOFhZSgM4dKblk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davasch
Drukke dag, net te laat :z
Hier nog de volledige PDF mocht het handig zijn (let op: 30MB).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Sjonge, dat LED Matrix is wel echt prachtig licht zeg. Ik had op mijn e-Golf ook al LED en op een vroegere Seat Leon ook, maar dit is wel weer een klasse hoger. Die automatische stand is echt fenomenaal, als je ziet hoet het gaat met een tegenligger en hoe ontzettend goed zicht en beeld je hebt. Ik ben onder de indruk.

Weekendje Limburg gehad met de ID.5. Uitstekend bevallen, heerlijke wagen.

Jammer dat je met een iPhone niet ABRP op het kleine schermpje kunt krijgen. De Android telfoon van mijn vriendin kan uberhaupt veel meer laten zien, Waze, Android Auto en (niet getest, maar zag ik op een filmpje) dus ook ABRP.

In combinatie met de OBD2 koppeling met ABRP heb je dus eigenlijk precies ook die VW navigatie.. Maar dus niet met een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
KaiseRRuby schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:06:
Sjonge, dat LED Matrix is wel echt prachtig licht zeg. Ik had op mijn e-Golf ook al LED en op een vroegere Seat Leon ook, maar dit is wel weer een klasse hoger. Die automatische stand is echt fenomenaal, als je ziet hoet het gaat met een tegenligger en hoe ontzettend goed zicht en beeld je hebt. Ik ben onder de indruk.

Weekendje Limburg gehad met de ID.5. Uitstekend bevallen, heerlijke wagen.

Jammer dat je met een iPhone niet ABRP op het kleine schermpje kunt krijgen. De Android telfoon van mijn vriendin kan uberhaupt veel meer laten zien, Waze, Android Auto en (niet getest, maar zag ik op een filmpje) dus ook ABRP.

In combinatie met de OBD2 koppeling met ABRP heb je dus eigenlijk precies ook die VW navigatie.. Maar dus niet met een iPhone.
ios issue, je kunt apple maps gebruiken voor je kleine schermpje. rest laat het niet toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Je zou toeval buiten uitsluiten, maar het is buiten weer koud en de app werkt weer niet :/

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
@AkroBatik Wat werkt er niet dan? Hier kon ik vanochtend gewoon de app gebruiken. Status werd netjes opgehaald en kon de climatisering ook starten.

ID.3B v2.3

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

DonJunior schreef op maandag 27 februari 2023 @ 07:53:
@AkroBatik Wat werkt er niet dan? Hier kon ik vanochtend gewoon de app gebruiken. Status werd netjes opgehaald en kon de climatisering ook starten.

ID.3B v2.3
8 uur geleden voor het laatst gesynchroniseerd en kan de klima niet startenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdxFgZ2RGgxX7pg6VUKvXhV6Ymo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BrQy78e9trNk211XUb3eIhJo.png?f=fotoalbum_large

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
@AkroBatik Lijkt in ieder geval geen issue te zijn in de backend dit keer. Mogelijk heeft jouw ID4 nog gewoon een kater van het weekend en is zijn roes aan het uitslapen. Als je de auto hebt 'wakker' gemaakt met de sleutel.. reageert de app daarna weer wel?

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

DonJunior schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:18:
@AkroBatik Lijkt in ieder geval geen issue te zijn in de backend dit keer. Mogelijk heeft jouw ID4 nog gewoon een kater van het weekend en is zijn roes aan het uitslapen. Als je de auto hebt 'wakker' gemaakt met de sleutel.. reageert de app daarna weer wel?
Nee, geen verbinding in de auto. Lijkt inderdaad weer op een modem met jeuk

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:29

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Net de ID4 1st terug van een service beurt.
Een van mijn klachten was:
• Er zit vocht in beide achterlichten

De dealer zegt daarover:
dit is helaas een producteigenschap waar we niets aan kunnen doen

Wat vinden jullie daarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

B@rt_d@_M@n schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:14:

De dealer zegt daarover:

'Mijn' ID.4 van de zaak werd geleverd met een beetje condens achter het plastic op de achterklep (is weer weg, maar ik houd het in de gaten), ik ben bang dat ze het probleem inderdaad niet kunnen behelpen..

Wat ik er van vind is dat je van VW met hun lange ervaring in het bouwen van auto's wel wat anders zou kunnen verwachten en dat ik hoop dat onze keuzemogelijkheden over 2 jaar wat breder zijn, hoewel de dealer hier vriendelijk is en zo'n beetje op loopafstand (25 minuten, is te doen) zit.

[ Voor 20% gewijzigd door Tarin op 27-02-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online

De dealer zegt daarover:

Ik vind daar heel veel van.. maar helaas heb je daar helemaal niets aan. :'(

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05

De dealer zegt daarover:

Hier hetzelfde, achterlichten zijn vervangen toen er echt een laagje water in stond (als in bijna een centimeter). Daarna dat niet meer gehad, maar wel nog vaak condens en druppels die vanzelf weer verdwijnen.

Dus tja een niet zo handige producteigenschap... |:(

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:29

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

OK, bedankt voor jullie reacties. Het is een lease auto, dus zo belangrijk vind ik het ook weer niet.

Nog een vraagje, we zijn van plan naar Engeland en Ierland te gaan deze zomer. De ID4 1st heeft standaard LED koplampen (geen matrix). Bij mijn vorige auto (Passat GTE) kon je in het menu de koplampen instellen op links rijden.
Hoe werkt dat bij de ID4?
Of wordt het koplamp stickers plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik

De dealer zegt daarover:

Ik vind het een vreemde uitspraak.Volgens mij wordt je auto bij een APK afgekeurd als er vocht in de lampenunit aanwezig is. Ook al is het lease. Straks is de garantie verlopen en komt de eerste APK en dan kan de leasemaatschappij betalen en indirect komt het dan toch in de kosten voor misschien wel je toekomstige lease-auto.

Mijn beide achterlichtunits zijn onder garantie vervangen wegens dezelfde klacht (4.1M). Volgens mij kost zo'n enkele unit iets van €2800 plus arbeid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Na 13 maanden gewacht te hebben ga ik proberen om mijn order te annuleren (zit nog een LM tussen mij en de dealer), de Tesla model Y is leverbaar in 2-4 weken (en iets voordeliger).

Eens kijken hoe Muntstad hiermee omgaat, hopelijk kan dat kosteloos.

[ Voor 8% gewijzigd door Systemadmin op 27-02-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 15:53
B@rt_d@_M@n schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:38:
OK, bedankt voor jullie reacties. Het is een lease auto, dus zo belangrijk vind ik het ook weer niet.

Nog een vraagje, we zijn van plan naar Engeland en Ierland te gaan deze zomer. De ID4 1st heeft standaard LED koplampen (geen matrix). Bij mijn vorige auto (Passat GTE) kon je in het menu de koplampen instellen op links rijden.
kan ook, zit ergens in een menu, maar volgens mij past hij het ook automatisch aan obv je GPS locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Systemadmin schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:24:
Na 13 maanden gewacht te hebben ga ik proberen om mijn order te annuleren (zit nog een LM tussen mij en de dealer), de Tesla model Y is leverbaar in 2-4 weken (en iets voordeliger).

offtopic:
wacht nog 2 dagen en kijken wat musk te zeggen heeft op 1 maart met betrekking tot HW4 en Model 3 [Codenaam Highland] en dus ook uiteindelijk met Y. Of het ooit komt of niet.. en als het komt per direct of over een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
kisik schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:12:
[...]

...

Mijn beide achterlichtunits zijn onder garantie vervangen wegens dezelfde klacht (4.1M). Volgens mij kost zo'n enkele unit iets van €2800 plus arbeid.
Vervangen lost het condens "probleem", voor zover ik weet / merk, niet op. Hangt er dus een beetje vanaf wat er aan de hand is: Een laag water in de units of "slechts" condens.

Ik neem aan dat jij ook bij vochtig / koud weer zo nu en dan nog condens erin hebt, ondanks dat ze vervangen zijn?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online

Check even je handleiding, staat daar namelijk wel in vermeld. Ik weet niet precies waar maar in het menu moet je gewoon de rijbaan kunnen wijzigen van rechts naar links.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Systemadmin schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:24:

Ben benieuwd naar de reactie, heb dit geprobeerd te doen met LeasePlan en Muntstad en de kosten waren dan 15% van de opdrachtwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
pietermx schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:12:
[...]

Vervangen lost het condens "probleem", voor zover ik weet / merk, niet op. Hangt er dus een beetje vanaf wat er aan de hand is: Een laag water in de units of "slechts" condens.

Ik neem aan dat jij ook bij vochtig / koud weer zo nu en dan nog condens erin hebt, ondanks dat ze vervangen zijn?
De vervanging was begin november. Ik heb het daarna niet meer waargenomen.

Zo waren ze beiden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEIPW9zidTo2A1eIsbZ4p8FkDic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUAKLZxtNP2zQM8fAESMueH3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door kisik op 27-02-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Op welke basis plant de VW-navigatie in versie 3.2 eigenlijk de extra laadstop in als je ergens naartoe navigeert en de bij aankomst resterende SoC te laag is? Ik heb geen instellingen gevonden waarmee je dit uit kan zetten of kan beperken.
Als je naar huis rijdt en daar kan laden, of concreet naar een lader navigeert, hoeft hij als er nog maar 5% overblijft niet te blijven rerouten naar een laadstop onderweg - gisteren werd de resterende weg naar de laadstop 56km in plaats van 23km. Daardoor waren een paar onoverzichelijke afritten slecht zichtbaar op het scherm omdat hij te vroeg te ver inzoomde, en vervolgens kwamen we met 4% en 20km resterend bij de lader aan.
Aangezien de hoogste laadsnelheden bij lagere SoC behaald worden lijkt me dat juist de bedoeling, en om nou speciaal voor die situaties parallel een ander navigatiesysteem te laten lopen vind ik ook wat onhandig; ik ben verder best tevreden over de VW-navigatie en de manier waarop die werkt, ook op het kleine schermpje en de HUD.
davasch schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:25:
Drukke dag, net te laat :z
Hier nog de volledige PDF mocht het handig zijn (let op: 30MB).
spencer_830 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:17:
[...]

Dit komt uit de folder, uitgave per 1 januari 2022[Afbeelding]
Dank jullie beiden. In dat wat ik aan informatie heb wordt ook geen woord gerept over automatisch inparkeren, dus het lijkt inderdaad een bepaalde periode helemaal niet te bestellen te zijn geweest (misschien wel nooit tot de overgang op MY2023?). Ik had tegelijk een offerte voor een Passat GTE aangevraagd waar die extra parkeersensoren wel configureerbaar waren.

Ik vind het vooral zuur dat er een flink aantal influencer-filmpjes over het supergave automatische inparkeren, al dan niet met geheugenfunctie, op Youtube verschenen, waar hardware voor nodig is die sinds de introductie van de ID-serie blijkbaar slechts zeer beperkt bestelbaar is geweest.
Maar goed, Area View is ook al een aardige parkeerhulp.

[ Voor 40% gewijzigd door Tarin op 27-02-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
kisik schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:33:
[...]

De vervanging was begin november. Ik heb het daarna niet meer waargenomen.

Zo waren ze beiden:
[Afbeelding]
Dat beeld heb ik, ook na vervanging, nog met enige regelmaat. Zie het ook bij andere ID.4's. Hangt er maar net vanaf wat voor weer het is, hoe de zon erop staat te branden, etc. Verdwijnt ook vanzelf weer.

Voor vervanging stond er echt een laagje water in (condens wat niet meer weg leek te kunnen), dat is gelukkig verleden tijd.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
pietermx schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:46:
[...]

Dat beeld heb ik, ook na vervanging, nog met enige regelmaat. Zie het ook bij andere ID.4's. Hangt er maar net vanaf wat voor weer het is, hoe de zon erop staat te branden, etc. Verdwijnt ook vanzelf weer.

Voor vervanging stond er echt een laagje water in (condens wat niet meer weg leek te kunnen), dat is gelukkig verleden tijd.
Zowel de lokale dealer alsmede PON, die ivm garantieafhandeling toestemming moest geven, hebben er bij mij geen enkele vraag over gesteld en het was direct akkoord, dus dat was wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
KaiseRRuby schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:16:
[...]

Ben benieuwd naar de reactie, heb dit geprobeerd te doen met LeasePlan en Muntstad en de kosten waren dan 15% van de opdrachtwaarde.
Dat zou balen zijn, dit is toch wel 7/8k denk ik.. Dat heb ik er niet voor over

[ Voor 4% gewijzigd door Systemadmin op 27-02-2023 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:15
(jarig!)

Oude handleiding zegt het volgende:
Bij ritten in landen waar aan de andere kant van de weg wordt gereden dan in het thuisland, kan het dimlicht bij wagens met dynamische grootlichtassistent of dynamische bochtenverlichting het tegemoetkomende verkeer verblinden Grootlichtassistent (dynamisch), Rijverlichting. Daarom kan de oriëntatie van de koplampen bij wagens met deze uitrusting in het infotainmentsysteem in het menu Wageninstellingen worden aangepast (reismodus) Menu Wageninstellingen. Bij wagens zonder dynamische grootlichtassistent en zonder dynamische bochtenverlichting is het aanpassen van de koplampen niet noodzakelijk.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
kisik schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:52:
[...]

Zowel de lokale dealer alsmede PON, die ivm garantieafhandeling toestemming moest geven, hebben er bij mij geen enkele vraag over gesteld en het was direct akkoord, dus dat was wel fijn.
Zelfde ervaring, werden zonder vragen vervangen door de dealer. Maar v.w.b.t. het condens (dus niet een laag water, maar gewoon condens): Dat is echt "normaal" bij deze achterlichten onder bepaalde condities.

Vraag me wel af waarom de units bij LED lampen überhaupt nog open moeten zijn voor de koeling. Via wat koelribben aan de achterkant lijkt mij ook moeten lukken. Blijkbaar toch niet, of dit is gewoon goedkoper :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
mijn achter led bars ademen nog.. ook wat condens, maar geen laag water. verdwijnt bij zonnig weer.

had dit na een maand gebruik al gemeld, maar zeiden al gelijk is product eigenschap [ja meneer, deze lampen kunnen ademen..] en gingen we langs een voertuig met een laagje water in de units. zolang ik nog geen druppels zie en bij zonnig weer verdwijnt is het ok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
Nog mensen hier problemen met de Volkswagen We Connect ID repository in Home Assistant sinds deze namiddag ?

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-08 20:10
PeGys schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:30:
Nog mensen hier problemen met de Volkswagen We Connect ID repository in Home Assistant sinds deze namiddag ?
Hier hetzelfde probleem alle entities zijn unavailable sinds 15:32:09

2023-02-27 15:32:39.234 ERROR (MainThread) [custom_components.volkswagen_we_connect_id] Unexpected error fetching volkswagen_we_connect_id data: Could not fetch data. Status Code was: 404

[ Voor 26% gewijzigd door Oosterloo op 27-02-2023 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
pietermx schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:59:
[...]

Zelfde ervaring, werden zonder vragen vervangen door de dealer. Maar v.w.b.t. het condens (dus niet een laag water, maar gewoon condens): Dat is echt "normaal" bij deze achterlichten onder bepaalde condities.

Vraag me wel af waarom de units bij LED lampen überhaupt nog open moeten zijn voor de koeling. Via wat koelribben aan de achterkant lijkt mij ook moeten lukken. Blijkbaar toch niet, of dit is gewoon goedkoper :)
Ik gok goedkoper. Als je ze helemaal dicht maakt, moet je ook zeker zijn dat er geen vocht tijdens productie er in komt… in de productie is het warm, want de delen van het achterlicht worden aan elkaar versmolten. Dus water/condens is dan bij hoge vochtigheid niet te zien, maar in een auto die buiten staat achteraf wel. Dan heb je dus ook een probleem. En om alles vochtvrij te houden… het kan goed zijn dat de delen van de lamp bij verschillende onderleveranciers gemaakt worden. Dan moet je transport en stocklocaties ook volledig vocht vrij zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-08 20:10
Oosterloo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:04:
[...]

Hier hetzelfde probleem alle entities zijn unavailable sinds 15:32:09

2023-02-27 15:32:39.234 ERROR (MainThread) [custom_components.volkswagen_we_connect_id] Unexpected error fetching volkswagen_we_connect_id data: Could not fetch data. Status Code was: 404
Api van VW heeft problemen wordt op meerdere media aangegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:29
Binnenkort de nieuwe id3, ik ben benieuwd of ze de oude id3 niet gaan vergeten. Echt behoorlijk irritant dat ze die software maar niet up to date krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNkXIr7Scm8uYLJdRtaAwgAxazM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6oTNNZAsAeMhxcPcHkEruhL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zit7YbomcsCNHks7hV65gIsFkto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5ODI1VYG46XtNTVbbMMlUJc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:44
Dat de facebutt-lift de achterlichten heeft doorlopen op de klep... :'( mooi, wil ik ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
Skidsteer schreef op maandag 27 februari 2023 @ 23:14:
[...]

Dat de facebutt-lift de achterlichten heeft doorlopen op de klep... :'( mooi, wil ik ook.
Kun je vast straks bijkopen via de VW Store :X /sarcasme

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:19:
[...]

Kun je vast straks bijkopen via de VW Store :X /sarcasme
Dat kan helemaal niet hoor!!!!1111

Je hebt eerst software versie 8.9 nodig.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Het voelt toch wel vervelend dat die oude software versies van de auto's zo slecht werken. Heb met mijn auto daar nog nul problemen mee gehad, alles werkt snel en probleemloos. Het overschrijven van je instellen of resetten van de instellingen komt doordat je in de app andere instellingen hebt staan of bijvoorbeel slim klimatiseren aan.

Ik hoop echt dat VW die oudere modellen naar dit niveau kan brengen, dat maakt het algemene beeld ook een stuk beter.

Andere vraag: wat doen jullie qua laden? Battery Care staat bij mij aan en de auto laadt dan maar tot 80% maar als ik me verdiep in dit fenomeen is het niet perse nodig. Enkel bij snelladen is het goed om tot 80% te laden maar bij een gewone laadpaal kan het prima tot 100%. Of vergis ik me?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Ik heb driekwart jaar met 2.1 rondgereden en nu sinds kort met 2.4, maar ik zou niet weten wat er "zo slecht aan werkt" eigenlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

JB076 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:57:
Ik heb driekwart jaar met 2.1 rondgereden en nu sinds kort met 2.4, maar ik zou niet weten wat er "zo slecht aan werkt" eigenlijk.
Niks, auto werkt altijd al.

Hele gezanik is begonnen door toezeggingen van VW. Beloof een mens (gratis) iets en ze gaan zich er op verheugen. Alles wat dan niet komt is een teleurstelling...

Hier staat wat

Pagina: 1 ... 263 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.