Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 262 ... 380 Laatste
Acties:

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 15:32
MMaster23 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:56:
[...]

Vandaag nog eens gebeld, ondertussen zijn er al twee verkopers vertrokken bij die dealer dus ik moest er weer zelf achteraan. De GTX staat nu op de lopende band voor assemblage en is morgen klaar uit de fabriek. Dan nog transport en leveren. Ze zeiden hopelijk mid of eind maart.

Poeh.
Hen jij nog spannende dingen zoals electrische stoelen en/of 360 graden camera ?
dat zijn mijn vertragingen volgens de dealer (wacht sinds feb 22)

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:43
murdoch1980 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:49:
[...]

Hen jij nog spannende dingen zoals electrische stoelen en/of 360 graden camera ?
Zucht, ik heb een full option GTX besteld in juli.. zou toen maart geleverd worden en heb al te horen gekregen van de dealer dat het "waarschijnlijk" april wordt. Ik voel de bui al hangen... Verschillende collega's die andere merken besteld hebben krijgen mails binnen dat hun wagen (veel) vroeger geproduceerd gaat worden. :-(

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:59
[...]

Ik heb op mijn ID.4 (besteld maart '22 en destijds verwachtte leverdatum eind oktober '22 maar nog altijd geen productiedatum...) o.a. de 360 graden camera en ook een warmtepomp. Volgens de dealer is in mijn geval leveringsproblemen van de warmtepomp de oorzaak van het uitstellen van de productiedatum. Die zou nu ook niet meer als optie te bestellen zijn..... Helaas kon hij niet garanderen dat de auto sneller geleverd zou worden wanneer ik géén warmtepomp zou nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:24

Tarin

Just plain weird.

[...]

Onze ID.4 Pro met elektrisch verstelbare stoelen, warmtepomp, panoramadak en 360-graden-camera was in november 2021 besteld en werd precies 14 maanden later in januari 2023 afgeleverd.
De verwachte levertijd op Carwow.de varieerde gedurende die periode van 8-10 tot 12-14 maanden, op het moment is het weer 11-13.

[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 16-02-2023 11:23 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
jacox schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:35:
[...]

Ik heb op mijn ID.4 (besteld maart '22 en destijds verwachtte leverdatum eind oktober '22 maar nog altijd geen productiedatum...) o.a. de 360 graden camera en ook een warmtepomp. Volgens de dealer is in mijn geval leveringsproblemen van de warmtepomp de oorzaak van het uitstellen van de productiedatum. Die zou nu ook niet meer als optie te bestellen zijn..... Helaas kon hij niet garanderen dat de auto sneller geleverd zou worden wanneer ik géén warmtepomp zou nemen.
Nou ik heb mijn ID.4 Pro besteld in februari '22 en ook nog geen leverdatum, ik heb geen warmtepomp, wel de pakketten Comfort Pakket en Assistance Pakket.

Volgens de dealer kan ik de auto ergens in mei verwachten, maar dit is ook al 5 keer verzet.

• murdoch1980
Tarin schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:21:
[...]

Onze ID.4 Pro met elektrisch verstelbare stoelen, warmtepomp, panoramadak en 360-graden-camera was in november 2021 besteld en werd precies 14 maanden later in januari 2023 afgeleverd.
De verwachte levertijd op Carwow.de varieerde gedurende die periode van 8-10 tot 12-14 maanden, op het moment is het weer 11-13.
er is hoop :*) tnx voor die link 8)

[ Voor 31% gewijzigd door murdoch1980 op 16-02-2023 13:09 ]

• murdoch1980
Systemadmin schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:31:
[...]

Nou ik heb mijn ID.4 Pro besteld in februari '22 en ook nog geen leverdatum, ik heb geen warmtepomp, wel de pakketten Comfort Pakket en Assistance Pakket.

Volgens de dealer kan ik de auto ergens in mei verwachten, maar dit is ook al 5 keer verzet.
aan de andere kant :(
mixed messages

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:55
Cloclo100 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:39:
[...]

Waar kan je eigenlijk die status zelf volgen?
Helaas weet ik hier geen website voor, ik krijg de informatie van de dealer.

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
spencer_830 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:46:
[...]

Helaas weet ik hier geen website voor, ik krijg de informatie van de dealer.
Hoe vaak krijg je een update vanuit de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
Systemadmin schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:50:
[...]

Hoe vaak krijg je een update vanuit de dealer?
In het begin helemaal geen bericht.
Echter de eerste levering zou eind juni 2022 plaatsvinden en ik mocht van de leasemaatschappij bellen voor een leveringsafspraak te maken. Deze bleek verschoven te zijn naar week 40 2022.
Vanaf half september 2022 heb ik elke 2 weken een update ontvangen van de dealer.
Sinds er een productiedatum bekend is krijg ik elke maandagochtend een update.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:28
Er zit overduidelijk een groot verschil tussen de ID.5 en de ID.4. Heb zelf een ID.5 GTX besteld op 1 september 2022, en heb de afleverafspraak volgende week woensdag 22 februari. Dat is ongeveer 6 maanden tussen bestelling en rijden van de auto. Het is toch bizar dat mensen 18 maanden moeten wachten op een ID.4 GTX terwijl een ID.5 'maar' 6 maanden duurt?

Ander vraagje, waarom blurt iedereen het kenteken van de auto als er een foto wordt gepost?

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:19
KaiseRRuby schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:27:

Ander vraagje, waarom blurt iedereen het kenteken van de auto als er een foto wordt gepost?
Omdat een kenteken een indirect herleidbaar persoonsgegeven is :)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:23
Er zit overduidelijk een groot verschil tussen de ID.5 en de ID.4. Heb zelf een ID.5 GTX besteld op 1 september 2022, en heb de afleverafspraak volgende week woensdag 22 februari. Dat is ongeveer 6 maanden tussen bestelling en rijden van de auto. Het is toch bizar dat mensen 18 maanden moeten wachten op een ID.4 GTX terwijl een ID.5 'maar' 6 maanden duurt?

Is niet bizar.. is een staaltje marketing van de hoogste orde. VW wil natuurlijk meer nieuwere *(qua design) ID.5 s op de weg zien.. De ID.4 ziet men al genoeg rijden dus die paar nieuwe kunnen wel wachten. Maar als je een ID.5 ziet kijk je toch nog even om (tenminste.. ik wel)
Zal straks hetzelfde gaan met de Id.7 .. alleen dan is de ID.5 de sjaak qua bestellingen.

*sowieso

• KaiseRRuby
PB1983 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:35:
[...]

Omdat een kenteken een indirect herleidbaar persoonsgegeven is :)
Hoe dan?

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:19
Voordat het helemaal off-topic dreigt te gaan. Een kenteken, maar ook o.a. een IP-adres of postcode is niet direct te herleiden naar een persoon, maar in combinatie met een ander gegeven kan dat direct naar een persoon leiden. Het is meer een better safe than sorry.

Ik zou toch raar opkijken als een mede-tweaker en ID.x rijder opeens mij aanspreekt.. goh jij bent PB1983 en je rijdt die ID.3

[ Voor 13% gewijzigd door PB1983 op 16-02-2023 16:29 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
PB1983 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:27:
[...]

Voordat het helemaal off-topic dreigt te gaan. Een kenteken, maar ook o.a. een IP-adres of postcode is niet direct te herleiden naar een persoon, maar in combinatie met een ander gegeven kan dat direct naar een persoon leiden. Het is meer een better safe than sorry.

Ik zou toch raar opkijken als een mede-tweaker en ID.x rijder opeens mij aanspreekt.. goh jij bent PB1983 en je rijdt die ID.3
Ben van plan om volgende week een foto te posten en zit te denken of ik het wil blurren, maar zie er nog weinig nut van in. Mensen zien me toch ook gewoon rijden in die auto en dan kunnen ze het kenteken toch ook zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024

DonJunior schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:37:
[...]

Is niet bizar.. is een staaltje marketing van de hoogste orde. VW wil natuurlijk meer nieuwere *(qua design) ID.5 s op de weg zien.. De ID.4 ziet men al genoeg rijden dus die paar nieuwe kunnen wel wachten. Maar als je een ID.5 ziet kijk je toch nog even om (tenminste.. ik wel)
Zal straks hetzelfde gaan met de Id.7 .. alleen dan is de ID.5 de sjaak qua bestellingen.
Heeft er niks mee te maken…
Zoals een aantal pagina’s terug al gezegd. Heeft te maken met voorraad van onderdelen. En productie planning. Ik noem een aantal voorbeelden.
Zijwanden van de auto worden in reeksen geperst. Bijvoorbeeld 1000 zijwanden van ID4 daarna 1000 van de ID5. Want de pers is hetzelfde, er gaat gewoon een andere reeks matrijzen in de persstraat, voor een ander product.
Het kan ook zo zijn dat er daarna in de bodyshop 2 productielijnen zijn. 1 voor ID4 en 1 voor ID5. De ID5 is relatief nieuw en is geen grote achterstand op, dus wordt relatief gemakkelijk leverbaar. Helaas nemen die in de assemblage dan plaatsen in van ID4’s waardoor die naar achter gaan.
Ik dacht dat ook de Enyaq en de Q4 over dezelfde lijn liep in de assemblage. Dus hierdoor ontstaan er grote wachtrijen… Dat is ook een reden waarom Audi de Q4 vanaf dit jaar ook in Brussel gaat bouwen naast Zwickau.
Bovendien wordt bij de leveranciers forecasts van afroepen ingelegd een aantal maanden, zo niet een jaar, op voorhand. Tijdens dat jaar is er dan beperkte bewegingsruimte qua aantallen die te leveren zijn, want diezelfde leveranciers leveren ook aan andere merken en kunnen dus hun schema niet omgooien…

Het lijkt van buitenaf heel.simpel, maar productie van auto’s is een heel complex proces in de fabriek en een logistiek huzarenstukje. Hier schuif je niet zo maar met orders. Anders had VW dit allang gedaan. Geloof maar dat ze nu al heel wat nieuwe bestellingen aan het verliezen zijn, omdat de wachttijd zolang oploopt…

[ Voor 3% gewijzigd door Polo_Maniac op 16-02-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:39
ID4Pro

Gisterenavond ging weer dat %^&*( alarm voor niks af.
Telkens als het weer 'omslaat' van droog naar regenachtig dan gaat dat ding af. En hij maakt een behoorlijk kabaal.
Vandaag de dealer eens bellen of er een oplossing is of dat ze 'm standaard op uit kunnen zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:42
LastSamurai schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:12:
ID4Pro

Telkens als het weer 'omslaat' van droog naar regenachtig dan gaat dat ding af. En hij maakt een behoorlijk kabaal.
Vandaag de dealer eens bellen of er een oplossing is of dat ze 'm standaard op uit kunnen zetten.
Ik denk je leasemaatschappij/verzekeraar daar iets van vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
ID4Pro

Je zou eens kunnen proberen om een tijdje je interieur alarm uit te zetten? Wellicht ziet is iets (of lekt het wellicht binnenin) waardoor deze geactiveerd wordt? (ik roep maar wat)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 22:57
ID4Pro

Zelf ook last van gehad en bij de dealer laten uitlezen. Bij mij blijkt dat de sirene aangeeft dat deze gesaboteerd is. Er word nu een nieuwe besteld in binnenkort geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:05

kaanmijo

Picobello B.V.

ID4Pro

Hangt er toevallig iets aan je OBD poort? Mocht dat zo zijn, haal dat er eens uit en kijk wat er gebeurd. Was bij mijn Cupra (zelfde platform) ook het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
kaanmijo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:38:
[...]

Hangt er toevallig iets aan je OBD poort? Mocht dat zo zijn, haal dat er eens uit en kijk wat er gebeurd. Was bij mijn Cupra (zelfde platform) ook het probleem.
Maar dat zou niet weer afhankelijk moeten zijn toch?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas533
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-03 09:31
Sinds 2 dagen deze melding. Aangemeld en in de app de melding gelukt. Op het scherm blijft hij maar terug komen. Staat er soms wel 10 keer.

Iemand een idee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BDluQI0I_YS1RIZNE9eK2M8gvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSGtADeSvlJa46suWA4pRpfi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jemig. Mijn auto ging vlak voor het verlaten van een kruising vol in de remmen. Begon met de rode balk en de piep. Heb je wel eens en altijd onnodig alarm. Dus ik reageer met een streepje gas, want er was geen gevaar. Er was weliswaar een fietser bij de oversteek, die keurig aan het stoppen was en ook tot stilstand kwam bij het rode licht voor de fietsers. Maar die front assist, net als de ACC, is volgens mij wat traag met verwerken wat er gaande is. Die had nog niet bemerkt dat de fietser stil stond. ID.3 vol in de ankers, terwijl ik het gaspedaal vloer. Bijna iemand bij me achterin...
Gelukkig had de assist nog net voordat ik echt stil kwam te staan door dat er geen obstakel voor mij was. Gas zat natuurlijk nog tot de vloer waardoor ik weer rap accelereerde. Ik wil niet weten wat die persoon achter mij dacht...

* Ultraman was not amused.
Stom Duits blik. Ik druk het gas/stroom-pedaal in tot de vloer. Dat betekent dat ik die fietser dood wil hebben. Plat, kapot, ex-fietser, en dan heb je verdorie te gehoorzamen. Dat zou je grote neef Leopard 2 veel beter doen. Je mag ook niks meer tegenwoordig. :(

[ Voor 38% gewijzigd door Ultraman op 18-02-2023 09:53 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:00
2 feb kreeg ik een mailtje dat de productie van mijn ID3 begonnen was en stond de leverdatum op week 13, nu is het opeens weer verschoven naar week 28. Gaat ergens nog niet helemaal lekker daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Laatst online: 29-11-2024
Ultraman schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:15:
Jemig. Mijn auto ging vlak voor het verlaten van een kruising vol in de remmen. Begon met de rode balk en de piep. Heb je wel eens en altijd onnodig alarm. Dus ik reageer met een streepje gas, want er was geen gevaar. Er was weliswaar een fietser bij de oversteek, die keurig aan het stoppen was en ook tot stilstand kwam bij het rode licht voor de fietsers. Maar die front assist, net als de ACC, is volgens mij wat traag met verwerken wat er gaande is. Die had nog niet bemerkt dat de fietser stil stond. ID.3 vol in de ankers, terwijl ik het gaspedaal vloer. Bijna iemand bij me achterin...
Gelukkig had de assist nog net voordat ik echt stil kwam te staan door dat er geen obstakel voor mij was. Gas zat natuurlijk nog tot de vloer waardoor ik weer rap accelereerde. Ik wil niet weten wat die persoon achter mij dacht...

* Ultraman was not amused.
Stom Duits blik. Ik druk het gas/stroom-pedaal in tot de vloer. Dat betekent dat ik die fietser dood wil hebben. Plat, kapot, ex-fietser, en dan heb je verdorie te gehoorzamen. Dat zou je grote neef Leopard 2 veel beter doen. Je mag ook niks meer tegenwoordig. :(
staat je alert op "vroeg" ?

in the stad rijden is soms een hell vooral als een jonge fietser denk ik ga nog een stoppie maken voor het streepje :(

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Louislouislouis schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:21:
2 feb kreeg ik een mailtje dat de productie van mijn ID3 begonnen was en stond de leverdatum op week 13, nu is het opeens weer verschoven naar week 28. Gaat ergens nog niet helemaal lekker daar!
week 28 kan zijn dat je de facelift id.3 krijgt. geruchten zijn dat er vanaf maart/april de nieuwe facelift wordt geproduceerd... dus alle id.3's schuiven mee naar achteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Polo_Maniac schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:14:
[...]

[...]

Ik dacht dat ook de Enyaq en de Q4 over dezelfde lijn liep in de assemblage. Dus hierdoor ontstaan er grote wachtrijen… Dat is ook een reden waarom Audi de Q4 vanaf dit jaar ook in Brussel gaat bouwen naast Zwickau.
Europese modellen:

Skoda Enyaq wordt alleen in Mladá Boleslav, Tsjechie gebouwd

Id.3,4,5, Cupra born, Audi Q4 / Q4 Sportback worden in Duitsland, Zwickau gebouwd

ID.3 & ID.4 worden ook in de Glasfabriek van VW in Duitsland, Dresden gebouwd [rustaaagh tempo]

ID.4 & ID.7 worden in Duitsland, Emden gebouwd

ID.Buzz wordt in Duitsland, Hanover gebouwd

Audi Q4 Etron [Sportback?] gaat in Belgie, Brussel gebrouwd worden. Nieuwe Q8 heeft prio :D

Cupra Tavascan wordt overgevlogen van China, Anhui naar Europa

ID.2[Tegenwoordig ID. Golf] (en ID.1) en Seats variant gaat gebouwd worden in Spanje, Barcelona

Edit: maar plannen kunnen altijd omgegooid worden.. dus.. Zie Q4.. Zie ID. Golf, Zie Facelift ID.3

[ Voor 12% gewijzigd door Simply1337 op 18-02-2023 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Simply1337 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:18:
[...]

staat je alert op "vroeg" ?

in the stad rijden is soms een hell vooral als een jonge fietser denk ik ga nog een stoppie maken voor het streepje :(
Dat is een goeie... Daar heb ik sinds de reset die ik ten tijde van de 2.4 update volgens mij niet naar gekeken. Dankje voor de herinnering daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDune
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:39
Korte vraag: zomerbanden.

De Turanza Eco achterbanden zijn al versleten, ik zoek wat nieuws. De Pirelli Scorpion Elect lijkt mij een fijne band: stil en zuinig. Zijn er al ervaringen met deze band?
En verder: ik vind deze band alleen met Audi homologatie. Kun je die onder de ID.4 gebruiken?
De maat die ik zoek: 255/45/R20

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

3710 Wp~, Zuid-Zuidwest - ID.4 1st

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 23:02

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

JohnnyDune schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:01:

De Turanza Eco achterbanden zijn al versleten, ik zoek wat nieuws. De Pirelli Scorpion Elect lijkt mij een fijne band: stil en zuinig. Zijn er al ervaringen met deze band?
En verder: ik vind deze band alleen met Audi homologatie. Kun je die onder de ID.4 gebruiken?

Klopt die maat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wilde zojuist de auto even opladen, maar kreeg gelijk deze fout

”Elektrosysteem werkt niet correct. Werkplaats opzoeken, alstublieft”

Ik zie hem hier heel soms voorbij komen. Wat kan ik het beste doen? Dat roepen om de werkplaats op te zoeken zie je wel vaker voorbij komen.

id.3 Pro S, 15000 km nog maar. Heeft sinds woensdag stilgestaan maar of dat uitmaakt?

Even 15 min wachten en kijken of ie terugkomt.

edit: melding is weg, even rondje gereden. kachel wordt ook gewoon warm.

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 19-02-2023 11:04 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tisokes
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:09

Bij mij zaten de Pirelli Scorpion Elect 20" er op toen ik mijn ID.4 ging ophalen (aug '21). Dus je mag ze zeker gebruiken.
Ik ben er tevreden van, niet echt iets opvallend dat mij stoort. Het verschil met de winterbanden is wel altijd duidelijk qua geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tisokes
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:09
Dat is de maat van de achterbanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
DonJunior schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:49:
[...]

Je zou eens kunnen proberen om een tijdje je interieur alarm uit te zetten? Wellicht ziet is iets (of lekt het wellicht binnenin) waardoor deze geactiveerd wordt? (ik roep maar wat)
Doe ik nu idd telkens, alleen laatst vergat ik het. Je moet dan _elke_ keer als je de auto stilzet dat alarm uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
jeroenvheel schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:00:
[...]

Zelf ook last van gehad en bij de dealer laten uitlezen. Bij mij blijkt dat de sirene aangeeft dat deze gesaboteerd is. Er word nu een nieuwe besteld in binnenkort geplaatst.
Serieus ? Goeie tip. Dealer zei dat ze wel iets konden lezen maar dat ik dan binnen een dag langs moet komen. Dus ik wacht nu tot het weer af gaat en dan ga ik langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
kaanmijo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:38:
[...]

Nee, er hangt niks aan.
De auto lekt ook niet oid, het is sinds de 3.0 upgrade gekomen en hij doet het alleen als het weer omslaat van droog naar vochtig/regen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337

Heb de elects voor en achter komend van eco turanza (21”). Elects zijn ietjes (subjectief) luidruchtiger, op klinkers wel duidelijk luider, maar ze rijden gewoon goed, niet zo zweverig als de turanzas, meer feedback in de bochten. Rond vriespunt ook beter grip(neem gewoon winterbanden). Eigenlijk alle irritaties die ik had met de turanza opgelost met scorpion elects.

Verbruik is gelijkwaardig of beter met de elects

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb de pirelli’s in maat 19” op de ID.5.
Vind ze net weinig grip hebben. Gisteren bij dit druilerige weer een paar keer de gas afgetrapt en elke keer wheelspin in het vertrekken in een bocht… je voelt de auto een beetje uitbreken achteraan.
Tijdens de sneeuw, was er niet mee te rijden. In de zomer eens kijken voor een winterset. (Velgen + banden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

LastSamurai schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Doe ik nu idd telkens, alleen laatst vergat ik het. Je moet dan _elke_ keer als je de auto stilzet dat alarm uitzetten.
Volgens mij kun je in de wageninstellingen de standaardinstelling van het alarm aanpassen. Even niet 100% zeker maar ik meen het alarm daar gezien te hebben. Ik gok dat ik dat nabij de instelling voor de keyless toegang heb gezien.

Maar beter gaat dat alarm naar behoren werken. Een alarm hebben en uitgeschakeld laten is... zonde en je hebt dat ding waarschijnlijk om verzekeringtechnische redenen. In mijn geval is het onderdeel van de leaseovereenkomst dat de auto is uitgerust met een alarm van klasse <alarmklasse_huppeldepup>.

[ Voor 24% gewijzigd door Ultraman op 19-02-2023 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:02
Gunner schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:45:

Ik zie hem hier heel soms voorbij komen. Wat kan ik het beste doen? Dat roepen om de werkplaats op te zoeken zie je wel vaker voorbij komen.

id.3 Pro S, 15000 km nog maar. Heeft sinds woensdag stilgestaan maar of dat uitmaakt?

Mijn ervaring is dat de auto af en toe (paar keer per jaar) meldingen geeft die vanzelf weer verdwijnen. Deze heb ik ook wel een keer gehad. Ik zoek er niet teveel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDLon
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20-02-2023
Hallo, heeft iemand ervaring met de ID3 en achterklep fietsendragers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
IDLon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:50:
Ik heb er geen ervaring mee maar pas even op als je zo’n ding koopt waar geen verlichting op zit en dus geen stekker. De auto weet dan niet dat er iets achterop zit begint waarschijnlijk te piepen bij ieder wissewasje dat voor de parkeersensoren komt.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
IDLon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:50:
Die dingen zijn leuk voor auto’s die geen plastic spoiler boven de achterklep hebben of auto’s die toch al beschadigd zijn.
Ik heb in het verleden 1 van thule geprobeerd op een andere auto (Seat arona) en na 1 rit was de plastic spoiler boven de achterklep al beschadigd ondanks het gebruik van de rubberen pads, gelijk teruggestuurd en via de zaak (lease-auto) een afneembare trekhaak geregeld.
Ben dus blij dat ik op de ID.3 ook de afneembare trekhaak heb want de spoiler van de ID.3 voelt nog zwakker aan dan die van de Arona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLeKicK
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-08 15:29
Gunner schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:45:

Ik kreeg deze melding een tijdje terug bij de start van iedere rit.
Bleek een defect van de airco-compressor te zijn. Deze is vervangen (auto was 1 maand oud).
In afwachting van de vervangstukken hebben we er wel zonder enig probleem nog 2 maanden mee rondgereden.
YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
Ultraman schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:02:
[...]

Maar beter gaat dat alarm naar behoren werken. Een alarm hebben en uitgeschakeld laten is... zonde en je hebt dat ding waarschijnlijk om verzekeringtechnische redenen. In mijn geval is het onderdeel van de leaseovereenkomst dat de auto is uitgerust met een alarm van klasse <alarmklasse_huppeldepup>.
Nee,ik heb een voorraadwagen van LP en die hebben ze gewoon met wat standaardpakketjes besteld, assistence, comfort en WP. En daar zit dat alarm in. Ik heb met deze auto geen verplichting voor een alarm. Natuurlijk moet ie het goed doen. Maar als je twee keer rond drie uur snachts naar beneden moet om dat dat ding staat te gillen ben je er snel klaar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
jonas533 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 21:41:
Sinds 2 dagen deze melding. Aangemeld en in de app de melding gelukt. Op het scherm blijft hij maar terug komen. Staat er soms wel 10 keer.

Iemand een idee?[Afbeelding]
Ik heb dit ook gehad, inloggen via de QR code heeft het idd niet verholpen.
Melding aanklikken en dan kan je rechts bovenin het scherm "Inloggen met emailadres" (oid) klikken.

Dan moet je wel alles via het scherm intikken maar daarna hebben wij de melding niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Kun je op basis van je chassis nummer zien welke opties er allemaal op je auto zitten fabrieksaf? Zijn er tips voor goede decoders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
KaiseRRuby schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:24:
Kun je op basis van je chassis nummer zien welke opties er allemaal op je auto zitten fabrieksaf? Zijn er tips voor goede decoders?
https://erwin.volkswagen....owCustomerRegistration.do

registreren, inloggen, uurtje kopen en je kunt je lijst direct van VW zien wat je auto moet bevatten.

edit: vin nodig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 11:29
Brinta schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:19:
Leasemaatschappij heeft vorige week bestelling geplaatst voor een nieuwe ID4 Pro Moonstone Grey. Waar aanvankelijk nog leverdata werden genoemd in augustus en november, is de nieuwste schatting begin 2023. :'(
Vanaf november werd een levering in maart voorspeld, maar ik werd vorige week gebeld dat de auto al bij de dealer staat. Krijg hem volgende week. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrys
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-11-2024
Bij mij ook, echt heel vervelend. Nu al 2 keer voor weggeweest. Laatste keer zat er een storing in het portier maar afgelopen zondag weer voor niets afgegaan om 06.00 sochtends. Zo de dealer weer bellen.
ID4Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:40
Hansoverdiep schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:38:
bovenop het dashboard zit een plastic plaat die volgens mij aanleiding geeft voor rammelend geluid op klinkerwegen. Is die plaat eenvoudig te verwijderen?
cc @KingsCrown

Heeft iemand anders dit ook?
Bij mij is het een subtiel geritsel/krakelend geluid dat dieper uit het dasboard lijkt te komen. Nooit aanwezig bij starten, maar wel wanneer ik de snelweg afkom en weer onder 50 km/u ga zitten.

- ID.3 uit eind 2021
- met HUD
- met "sportpakket" a €360 toen dat nog een losse optie was. Dus niet sportinterieur + DCC, maar enkel de "sport opties voor sturen & chassis in het infotainment sys (wat dat laatste ook moge inhouden) ik noem het maar, want misschien is het de ophanging of zijn het de dempers?

Deze vraag gaat ook zo naar Maas Autogroep, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDLon
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20-02-2023
Vaelin schreef op maandag 20 februari 2023 @ 03:58:
[...]

Die dingen zijn leuk voor auto’s die geen plastic spoiler boven de achterklep hebben of auto’s die toch al beschadigd zijn.
Ik heb in het verleden 1 van thule geprobeerd op een andere auto (Seat arona) en na 1 rit was de plastic spoiler boven de achterklep al beschadigd ondanks het gebruik van de rubberen pads, gelijk teruggestuurd en via de zaak (lease-auto) een afneembare trekhaak geregeld.
Ben dus blij dat ik op de ID.3 ook de afneembare trekhaak heb want de spoiler van de ID.3 voelt nog zwakker aan dan die van de Arona
Duidelijk, dan maar zo'n 'trek'haak laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 21:10
Skidsteer schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:14:
[...]

cc @KingsCrown

Heeft iemand anders dit ook?
Bij mij is het een subtiel geritsel/krakelend geluid dat dieper uit het dasboard lijkt te komen. Nooit aanwezig bij starten, maar wel wanneer ik de snelweg afkom en weer onder 50 km/u ga zitten.
Ik had dit toevallig ook en was soms wel/niet aanwezig.
Ik werd er helemaal gek van en kon het niet vinden, totdat ik een keer in mijn ooghoek een vastzittend blaadje zag in het gootje vlak voor de ruit.
Die klapperde in de wind en maakte een raar ritselend geluid.
Misschien de moeite waard om dit ook even bij jou te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Simply1337 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:10:
[...]

https://erwin.volkswagen....owCustomerRegistration.do

registreren, inloggen, uurtje kopen en je kunt je lijst direct van VW zien wat je auto moet bevatten.

edit: vin nodig
Meteen even gedaan, zo te zien is de auto inderdaad uitgerust met Discover Pro. Tegenwoordig krijg je hem met 'Ready to discover', maar ik heb deze opties:
  • 74 7UJ NAV Preparation for subsequent activation: Navigation feature "Discover Pro"
  • 79 8AV RAO Radio "Ready 2 Discover Max
  • 144 QV3 TVE Digital radio reception DAB+
Lijkt me een soort combinatie van een aantal opties maar dan weer niet het Multimedia Pakket. En misschien toch ook het blauwe interieur?
  • 37 3LF TSV Door and side trim panel in foam film, insert in leatherette
Deze misschien ook wel mooi om te zien..
  • 105 EL5 ONL Ability for online updates starting with ID. software version 2.1
  • 150 V6J SVR Software network, version 10
Deze zit er dus ook standaard op, had ik al eens getypt in mijn overzicht van de verschillen tussen de Pro en GTX:
  • 140 PA5 Styling package Plus

[ Voor 10% gewijzigd door KaiseRRuby op 20-02-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
IDLon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:59:
[...]

Duidelijk, dan maar zo'n 'trek'haak laten installeren.
Gezien hoe de trekhaak af fabriek wordt aangebracht denk ik niet dat dat zo maar gaat, bevestiging zit achter de kentekenplaat weggewerkt. Je kunt sowieso wel een ‘gewone’ trekhaak laten monteren volgens mij, dat heb ik al eens gezien op een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
KaiseRRuby schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:26:

• 150 V6J SVR Software network, version 10
3.2 vanuit fabriek.. nog geen hint voor 4,0 ~_~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Laatst online: 11:57
Jakkie takkie schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:07:
[...]

Gezien hoe de trekhaak af fabriek wordt aangebracht denk ik niet dat dat zo maar gaat, bevestiging zit achter de kentekenplaat weggewerkt. Je kunt sowieso wel een ‘gewone’ trekhaak laten monteren volgens mij, dat heb ik al eens gezien op een foto.
dit kan de dealer gewoon doen, waren ~1,5 jaar terug wel leverproblemen mee. Kost wel een hoop knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Iemand nog een goed idee hoe je die bladvanger aan de voorkant leeg krijgt?

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
t2faag schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:39:
Iemand nog een goed idee hoe je die bladvanger aan de voorkant leeg krijgt?
Ik neem aan dat je het over een ID.3 hebt? Ik pluk de blaadjes er gewoon uit.. Met een beetje subtiel proppen past mijn hand er net doorheen en kan ik, zittend op mijn knieen in de wasbox, de blaadjes er gewoon uit halen.

Anders zou je kunnen proberen om met een luchtcompressor (niet te hard zetten anders beschadig je wellicht de boel) de blaadjes eruit kunnen blazen? Maar daar heb ik geen ervaring mee..

Een stofzuiger moet anders, denk ik, ook wel lukken, maar dan zou ik wachten tot de blaadjes droog zijn.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
unex154 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:02:
[...]

dit kan de dealer gewoon doen, waren ~1,5 jaar terug wel leverproblemen mee. Kost wel een hoop knaken.
Ik vindt de standaard trekhaak erg onhandig omdat deze zo hoog zit. Ik zou dan toch, ook vanwege de knaken gaan voor de eenvoudige/goedkopere optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
DonJunior schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:43:
[...]

Ik neem aan dat je het over een ID.3 hebt? Ik pluk de blaadjes er gewoon uit.. Met een beetje subtiel proppen past mijn hand er net doorheen en kan ik, zittend op mijn knieen in de wasbox, de blaadjes er gewoon uit halen.

Anders zou je kunnen proberen om met een luchtcompressor (niet te hard zetten anders beschadig je wellicht de boel) de blaadjes eruit kunnen blazen? Maar daar heb ik geen ervaring mee..

Een stofzuiger moet anders, denk ik, ook wel lukken, maar dan zou ik wachten tot de blaadjes droog zijn.
Thanks, ID.3 inderdaad, ga eens wat proberen.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 22:57
LastSamurai schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:01:
[...]

Serieus ? Goeie tip. Dealer zei dat ze wel iets konden lezen maar dat ik dan binnen een dag langs moet komen. Dus ik wacht nu tot het weer af gaat en dan ga ik langs.
Ze konden alle keren uitlezen dat hij was af gegeaan bij de Volkswagen dealer.
Ik heb twee weken moeten wachten tot ze plek hadden voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:12
Vernieuwde ID.3 straks sneller op te laden: https://www.autoweek.nl/a...-id3-sneller-op-te-laden/

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik snap de parkeerassistent niet helemaal. Volgens mij heb ik het Assistance Plus-pakket (heb iig de 360°-Areaview) in de ID.4 (geleverd met v3.2), maar als ik tijdens het rijden een parkeerplekje zoek zoals ik in de Golf 7.5 deed, miept hij dat ik te snel rijd op het moment dat ik het parkeermenu in ga, terwijl het tot 40km/h zou moeten werken (ik reed rond de 20 denk ik). Ook het aanbod, de parkeerplek op te slaan verschijnt niet.
In Youtube-videos zijn er 2 knoppen te zien aan de linkerkant, boven het kruisje, ik heb daar maar 1 knop.
Ook geven de voorste sensoren met enige regelmaat een false positive, kan dat aan de overhangende kentekenplaatlijst liggen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3TTc9EkoRwUvXX5Oj_e4vzFAU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzQ3snbc51AxtlrwB5cSm2j8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuN2OiqUa-U6hSg4XdUQzFeEBKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgCufpA7ByQqeUxLpcz4IwYD.jpg?f=fotoalbum_large
Ik rijd binnenkort maar eens langs de dealer, maar omdat mijn vrouw me op het moment overal naartoe moet chaufferen doe ik dat pas als mijn sleutelbeen afdoende genezen is.

Ik heb net een beetje met de huidige konfigurator zitten spelen maar heb daar helemaal niks over Park Assist (Plus) al dan niet met geheugenfunctie of uitparkeerhulp gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 21-02-2023 18:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zou leuker zijn als dat om AC-laden ging en niet om DC.

Maar goed, geen 77kwh accu en alsnog een hogere prijs. Ik ren niet direct naar de showroom om in te ruilen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
De nu leverbare Volkswagen ID3 met 58 kWh accu kun je met maximaal 120 kW voljagen met stroom.
Niet om het een of ander maar heeft iemand hier ooit deze snelheid gehaald? Op vakantie naar Italië volle bak doorrijden en meerdere snelladers gehad, nog nooit meer gezien dan 80 kW.

Kunnen ze meer beloven, maar eerst zien wat mij betreft..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DonJunior schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:12:
[...]

[...]

Niet om het een of ander maar heeft iemand hier ooit deze snelheid gehaald? Op vakantie naar Italië volle bak doorrijden en meerdere snelladers gehad, nog nooit meer gezien dan 80 kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIXkHXPyco5HmGuGt-5nIOMiD0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3PaIhapn7QbZg5GEHtfI3tC.jpg?f=fotoalbum_large

/zie net dat jullie het over een ID.3 hebben, in mijn geval is het een ID.4 Pro/77 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 21-02-2023 21:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
[...]

[...]

Jup hier 128 kW laden gezien sinds software 2.4 (id.3 business 58 kwh bj 2020). Batterij moet wel voldoende warm én leeg (<~5%) zijn.
Ik snap niet waarom men in dit artikel verwacht dat de 58 kwh versie straks sneller gaat laden. 170 kW voor een 82 kwh batterij is namelijk dezelfde verhouding als 128 kW voor een 62 kwh batterij. Je kan mijnsinziens eerder stellen dat het vreemd is dat 170 kW nu al nog niet het geval is voor de 82 kwh variant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 21:11
Id3 58kwh, software 2.4.
Plaatjes van zojuist, goed warm kunnen rijden. In dat geval werkt <10% al goed en houdt aardig aan. Scheelt voor lange trips toch weer minuten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RffNhRfwEY_zywyMgPsJkX9QMWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htPS8EjUiQDWr0bd2TFdAdx3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkEqdwVj-pGWb9L2SvBQGGL9PcY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGu9KgR1GCaeXKn4pzNPhcuN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4LwfWVd9sP38EoZ79dxUq9lE-w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOaNnI6nXEay7Ij9JxPMbhOz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q237msgYob5JucKt1NlLMjYudho=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mX8mgp8ebbMvP52roLaFff7E.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Tarin schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:32:
Ik snap de parkeerassistent niet helemaal. Volgens mij heb ik het Assistance Plus-pakket (heb iig de 360°-Areaview) in de ID.4 (geleverd met v3.2), maar als ik tijdens het rijden een parkeerplekje zoek zoals ik in de Golf 7.5 deed, miept hij dat ik te snel rijd op het moment dat ik het parkeermenu in ga, terwijl het tot 40km/h zou moeten werken (ik reed rond de 20 denk ik). Ook het aanbod, de parkeerplek op te slaan verschijnt niet.
In Youtube-videos zijn er 2 knoppen te zien aan de linkerkant, boven het kruisje, ik heb daar maar 1 knop.
Ook geven de voorste sensoren met enige regelmaat een false positive, kan dat aan de overhangende kentekenplaatlijst liggen?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik rijd binnenkort maar eens langs de dealer, maar omdat mijn vrouw me op het moment overal naartoe moet chaufferen doe ik dat pas als mijn sleutelbeen afdoende genezen is.

Ik heb net een beetje met de huidige konfigurator zitten spelen maar heb daar helemaal niks over Park Assist (Plus) al dan niet met geheugenfunctie of uitparkeerhulp gevonden.
kort samengevat: Nee, jouw auto kan dat niet. je mist de USS sensoren bij de wielkasten te zien aan de "leegte" aan de zijkanten van je bovenaanzicht. zonder die sensoren heb je geen automatische inparkeerhulp of rijstrookwissel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_k-toq2F4yKZeqVu41lowfSmj8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4ieCo57PIbpEWeIN8QcZbG5J.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHopZ2sMg3Yd5hidwiZp3jU4R8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d8S6uH2yYVgEy1Jo2WhpKOQb.png?f=fotoalbum_large

en daarnaast moet je een andere infotainment HW hebben [meer geheugen?] die je alleen krijgt met de optie automatisch inparkeren aangevinkt. Alleen deze is niet meer te vinden in de configurator [chip tekort?]. Zat onder de assistance plus pack, maar zit er niet meer in...

edit: nieuwe autos met sensoren aan zijkant hebben ook geen rijstrookwissel/auto-park... en wordt ook niet meer verkocht als optie.. oh.. key.. das mooi kut

edit2: heette Park Assist Plus with memory function als optie. zonder deze mis je dus enkele hw om dat autonoom te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 22-02-2023 07:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Gecko123 @juanpabloo Je zou verwachten dat midden in de zomervakantie, op doorreis naar Italie de accu wel warm genoeg is toch? haha maar goed om te zien dat anderen het wel halen.
Ik heb mogelijk dus niet voor niets een terugroepactie staan in december 2022, februari 2023, april 2023.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
DonJunior schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:26:
@Gecko123 @juanpabloo Je zou verwachten dat midden in de zomervakantie, op doorreis naar Italie de accu wel warm genoeg is toch? haha maar goed om te zien dat anderen het wel halen.
Ik heb mogelijk dus niet voor niets een terugroepactie staan in december 2022, februari 2023, april 2023.
je begin percentage moet <18% in 20C+ zijn. Lagere temp, lagere begin laad%.

Vriest het? pluggen met <5% om toch in de buurt van de maximale te komen [meestal rond 75% van max], maar met 100kmh verwarm je de batterij gewoon niet. je moet A. gassen >120 kph voor een langdurige traject of B. accepteren dat je eerste laadsessie trager is. opvolgende laadsessies komt wel goed qua laadsessie mits je blijft doortrappen (110+), meer verbruik, minder bereik, warmer batterij, sneller rijden, sneller laden, kortere reistijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Zijn er meer mensen die een mail hebben van VW over aangepaste gebruiksvoorwaarden voor de ID in Nederland? Het is een hele lap tekst, wellicht heeft iemand met juridische achtergrond die al doorgenomen en kan deze op waarde schatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Simply1337 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:10:
[...]

kort samengevat: Nee, jouw auto kan dat niet. je mist de USS sensoren bij de wielkasten te zien aan de "leegte" aan de zijkanten van je bovenaanzicht. zonder die sensoren heb je geen automatische inparkeerhulp of rijstrookwissel.[Afbeelding]

[Afbeelding]

en daarnaast moet je een andere infotainment HW hebben [meer geheugen?] die je alleen krijgt met de optie automatisch inparkeren aangevinkt. Alleen deze is niet meer te vinden in de configurator [chip tekort?]. Zat onder de assistance plus pack, maar zit er niet meer in...

edit: nieuwe autos met sensoren aan zijkant hebben ook geen rijstrookwissel/auto-park... en wordt ook niet meer verkocht als optie.. oh.. key.. das mooi kut

edit2: heette Park Assist Plus with memory function als optie. zonder deze mis je dus enkele hw om dat autonoom te doen.
Dat is deze dus:

111 FT4 VWGROUP PGA Memory feature for Park Assist Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
[...]

kort samengevat: Nee, jouw auto kan dat niet. je mist de USS sensoren bij de wielkasten te zien aan de "leegte" aan de zijkanten van je bovenaanzicht. zonder die sensoren heb je geen automatische inparkeerhulp of rijstrookwissel.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op de Belgische website kan je toch nog gewoon Assistant plus pack nemen, waar dan Park Assist Plus in zit.. (met geheugenfunctie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 21:56
[...]

[...]

Id3 1st plus hier, ik haalde altijd al met gemak de 100 en sinds de update tikt die de 130 aan. De laadcurve is verder echt top bij Volkswagen. Over het laden geen klagen.

Over de traagheid van het systeem wel nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
AMARONE schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:46:
[...]

Id3 1st plus hier, ik haalde altijd al met gemak de 100 en sinds de update tikt die de 130 aan. De laadcurve is verder echt top bij Volkswagen. Over het laden geen klagen.

Over de traagheid van het systeem wel nog.
hahaha bij mij is het precies andersom. Regelmatig op vakantie aangekomen bij een snellader met echt nog minder dan 10% en dan max 37kW halen.. erg frustrerend. Over met multimedia systeem heb ik eigenlijk geen klagen. ;)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08 10:27
BanDijk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:00:
Mijn ID.3 staat inmiddels alweer twee dagen bij de dealer omdat OTA 3.0 de voorklimatisering heeft vernaggeld. Dealer kan zelf niks, dus contact met fabriek. Zelfs Windows kent minder bugs dan de updatesaus van VW.
In eerste instantie kon dealer niks doen, vanochtend wel: accu-reset en nieuwe update deden wonderen. Veel OBD-aanpassingen stonden nog opgeslagen, zoals Lane assist memory, maar Scandi DRL dan weer niet. Mijn gebruikersinstellingen waren er ook nog.
Kan nu auto weer voorverwarmen zoals het hoort.Kost wat pushen en tijd, maar dan krijg je ook wat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 15:44
Mijn ID.3 met 3.0 weer net opgehaald bij de dealer. Na de upgrade naar 3.0 (waarvan deel 2 bij de dealer is uitgevoerd omdat ik een gebrikte auto op de oprit had staan) deed de keyless entry het niet meer.

De auto zag me wel aankomen lopen (lichtjes aan) maar deed de deur niet open, niet automatisch en niet met het vingertje.

Ze hebben van alles geprobeerd, software op de module updaten, etc etc. Uiteindelijk hebben ze twee nieuwe sleutels geleverd en ingeleerd, en nu doet hij het weer, ook alle keyless activiteit.

Heeft wel een week geduurd. Vervangende benzine A1 (1.0l 3 cylinder). Reed er 4.5l / 100km mee, das best zuinig. Had alleen moeite met in en uitstappen in dat lage autootje (ben inmiddels over de 60, namelijk). Miste alle assistentie systemen en de automaat wel erg.

Ondanks dat het euvel is ontstaan voor het einde van de garantietermijn was de afspraak pas nu, na de garantietermijn. Ze begonnen nog even over de prijs van de sleutels maar hebben het uiteindelijk onder "coulance" kosteloos gedaan. Best netjes van Pon maar ik had een rekening hiervoor toch niet geaccepteerd. Hoefde echter nu geen ruzie te maken.

Peter

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Vanmorgen mijn ID.5 GTX opgehaald bij de dealer. Ben al weer aan het werk maar even kort wat mij opvalt:

Algemeen
Wat een prachtige wagen. Ik heb de rode versie in GTX trim. Het zwart met rood accentueert zo mooi, ik vind het echt een schitterende wagen om te zien. De lampen zijn ook echt gewoon vet. Heb geen spijt van mijn keuze voor de 20" wielen, vind ze zeker niet misstaan. Het pano dak geeft een enorm gevoel van ruimte.

De auto rijdt heerlijk, had wel het idee dat er wat bandengeruis was, maar misschien is dat even een kwestie van wennen. Moet zelf ook nog wennen aan de grootte overigens, maar wat heerlijk om zoveel ruimte te hebben met een kleine baby.

1. Ik heb geen touch controls op mijn stuur maar druk controls. Andere druk knoppen dan in de Polo, het voelt meer als het drukken op een Apple Touchpad. Werkt prima.
2. Ik heb het grote scherm, dus het Discover Pro zo te zien (ik ging uit van het kleinere scherm met Discover Pro opties).
3. Ik dacht dat ik een draadloos oplaadmatje had in de middenconsole, dat is niet zo.

Er stond een softwareupdate klaar toen ik de auto kreeg, dat was die van 3.1 naar 3.2. Die heb ik inmiddels gedaan. De grootste verbazing heb ik tot het laatst bewaard, ik heb geen standaard navigatie maar als ik dat wil aanzetten moet ik nog 915 euro betalen? Is dat standaard of iets nieuws? Ik was me hier niet van bewust namelijk.

Dit is de optie volgens de decoder:

74 7UJ NAV Preparation for subsequent activation: Navigation feature "Discover Pro"

Staat dus inderdaad dat het later geactiveerd moet worden, maar betaald???

[ Voor 6% gewijzigd door KaiseRRuby op 22-02-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Voor bijna 1000 euro zou ik die navigatie lekker laten voor wat het is. Enige voordeel is dat bij VW's eigen navigatie de ID.light instructies weergeeft (al is de timing daarvan regelmatig dubieus). Verder ben je met Google Maps via Android Auto of Apple Carplay beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
KaiseRRuby schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:46:

Er stond een softwareupdate klaar toen ik de auto kreeg, dat was die van 3.1 naar 3.2. Die heb ik inmiddels gedaan. De grootste verbazing heb ik tot het laatst bewaard, ik heb geen standaard navigatie maar als ik dat wil aanzetten moet ik nog 915 euro betalen? Is dat standaard of iets nieuws? Ik was me hier niet van bewust namelijk.

74 7UJ NAV Preparation for subsequent activation: Navigation feature "Discover Pro"

Wanneer heb je de auto besteld ?
In 2021, toen ik mijn ID bestelde stond dit in de folder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sAtTd15fI6ElCzznRXzvpOT0zE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G18s1V3l9N055igzzeZwDp3i.png?f=fotoalbum_large

Volgens de dealer zou ik dit ook op mijn ID krijgen, omdat dat toen de configuratie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
spencer_830 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:28:
[...]

Wanneer heb je de auto besteld ?
In 2021, toen ik mijn ID bestelde stond dit in de folder:

[Afbeelding]

Volgens de dealer zou ik dit ook op mijn ID krijgen, omdat dat toen de configuratie was.
Ik heb hem besteld toen dit in de lijst stond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9KRcGMPSTHp1Rky7jyhS6Q2iz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IN6UB8eVgrTO6TdtxagV0dze.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
JB076 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:14:
Voor bijna 1000 euro zou ik die navigatie lekker laten voor wat het is. Enige voordeel is dat bij VW's eigen navigatie de ID.light instructies weergeeft (al is de timing daarvan regelmatig dubieus). Verder ben je met Google Maps via Android Auto of Apple Carplay beter af.
Ik peins er momenteel ook niet over om het te activeren voor 915 euro, maar ik ben voornamelijk van mening dat dit gewoon onderdeel van mijn aangeschafte auto moet zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Dat moet toch haast wel een foutje zijn? extra functionaliteiten begrijp ik nog maar dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 16:22
1. Ik heb geen touch controls op mijn stuur maar druk controls. Andere druk knoppen dan in de Polo, het voelt meer als het drukken op een Apple Touchpad. Werkt prima.
dat is bij alle ID.X hetzelfde hoor
3. Ik dacht dat ik een draadloos oplaadmatje had in de middenconsole, dat is niet zo.
normaal hebben ze dat allemaal dacht ik, het is het schuine vak aan de usb poorten.

Hier vind je info op upgrades (navigatie) achteraf: https://www.volkswagen.be...overview/upgrades-id.html

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• ErikGerbrand
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06:52
Vandaag op de zaak de eerste ID. Buzz in gebruik genomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sxdy4ZI3GF9KkMG5I9KCEOJjypk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86jkNfVVpDBazZT2SbbdDP88.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3mG9BBLyf-tyHs9FGDGVd6XJSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xlfn7m5oRKefXRwzkHTOwUk6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
TWFpa2Vs schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:22:
Dat moet toch haast wel een foutje zijn? extra functionaliteiten begrijp ik nog maar dit niet.
Ik ga er eens even achteraan. Momenteel staat in de prijslijst inderdaad dat je het 'Ready to discover' Multimedia systeem krijgt, daar wordt niets gesproken over navigatie.

Toen ik hem bestelde was dat wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Navigatie, Grootlichtassistant, Air Care en sfeerverlichting optionele updates voor achteraf :O Ze moeten gedacht hebben tesla heeft optionele updates achteraf dat moeten wij ook :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Md87
TWFpa2Vs schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:04:
Navigatie, Grootlichtassistant, Air Care en sfeerverlichting optionele updates voor achteraf :O Ze moeten gedacht hebben tesla heeft optionele updates achteraf dat moeten wij ook :O
en als je het filmpje bekijkt zie je ook "looptijd" verschijnen. dus binnenkort kan je een abonnement nemen op je sfeerverlichting 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Md87
op de Duitse site staan de prijzen vermeld voor achteraf-updates: https://www.volkswagen.de...bersicht/upgrades-id.html
  • Navigatie - 899,00 €
  • Light Assist - 185,00 €
  • ACC - 385,00 €
  • Air Care Climatronic - 289,00 €
  • Sfeerverlichting - 59,00 €

[ Voor 34% gewijzigd door Md87 op 22-02-2023 16:14 . Reden: lijst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@TWFpa2Vs @Md87
VW is helaas niet de eerste..
https://www.autoweek.nl/a...stoelverwarming-went-wel/

en zal zeker niet de laatste zijn..

Een abbo voor spul wat je qua hardware al in je auto hebt.. belachelijk.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Het is prima om dat te doen, uiteindelijk veranderen businessmodellen en dit kan er een onderdeel van zijn. Maar in mijn ogen moet de basisprijs van de auto dan wel omlaag. Ik had op mijn vorige auto ook een paar extra opties zitten die ik echt nooit gebruikte, het zou mooi zijn om dat soort dingen niet zomaar toe te voegen maar op verzoek toe te voegen.

In mijn geval zit ik denk ik tussen wat wijzigingen in. Ik had hem besteld met een blauw interieurs, dat is nu een zwart interieur. Vind ik niet erg. Alles is verder wel ongeveer zoals ik hem had besteld. Dat van het scherm weet ik niet meer zeker, ik meen te herinneren dat het grote scherm mij is beloofd toen ik hem bestelde. En het plaatje zoals hierboven gepost door mij geeft ook aan dat het onderdeel van de GTX was toen ik hem bestelde.

Dan hoort het er gewoon op te zitten, klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
KaiseRRuby schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:21:
Het is prima om dat te doen, uiteindelijk veranderen businessmodellen en dit kan er een onderdeel van zijn. Maar in mijn ogen moet de basisprijs van de auto dan wel omlaag. Ik had op mijn vorige auto ook een paar extra opties zitten die ik echt nooit gebruikte, het zou mooi zijn om dat soort dingen niet zomaar toe te voegen maar op verzoek toe te voegen.

In mijn geval zit ik denk ik tussen wat wijzigingen in. Ik had hem besteld met een blauw interieurs, dat is nu een zwart interieur. Vind ik niet erg. Alles is verder wel ongeveer zoals ik hem had besteld. Dat van het scherm weet ik niet meer zeker, ik meen te herinneren dat het grote scherm mij is beloofd toen ik hem bestelde. En het plaatje zoals hierboven gepost door mij geeft ook aan dat het onderdeel van de GTX was toen ik hem bestelde.

Dan hoort het er gewoon op te zitten, klaar.
Ik geef je helemaal gelijk.
Over 2 weken heb ik een afspraak staan voor de levering van mijn ID.4.
De vraag over het verschil in navigatie en het draadloos laden heb ik al aan de dealer gesteld, deze heeft mij verteld dat ik deze op mijn auto krijg, omdat dat de configuratie was op het moment van bestellen.
Echter krijg ik langzaam het vermoeden dat ik op dezelfde discussie als jou ga eindigen.

Dus houd mij maar op de hoogte wat ze hiermee gaan doen.

Overigens vind ik het belachelijk dat ik straks een ID.4 voor 60k heb en ik op een telefoon moet gaan navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
spencer_830 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:36:
[...]

Overigens vind ik het belachelijk dat ik straks een ID.4 voor 60k heb en ik op een telefoon moet gaan navigeren.
Ze snijden zichzelf hier enorm mee in de vingers, als ze die navi niet gaan activeren. Bestond in augustus 2022 uberhaupt de mogelijkheid om achteraf navi aan te schaffen al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Op mijn bestelbon staan al mijn paketten met uitgebreide info en nog basis uitrusting.. Dan kan er toch geen discussie ontstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Vanmorgen mijn ID.5 GTX opgehaald bij de dealer. Ben al weer aan het werk maar even kort wat mij opvalt:

Algemeen
Wat een prachtige wagen. Ik heb de rode versie in GTX trim. Het zwart met rood accentueert zo mooi, ik vind het echt een schitterende wagen om te zien. De lampen zijn ook echt gewoon vet. Heb geen spijt van mijn keuze voor de 20" wielen, vind ze zeker niet misstaan. Het pano dak geeft een enorm gevoel van ruimte.

De auto rijdt heerlijk, had wel het idee dat er wat bandengeruis was, maar misschien is dat even een kwestie van wennen. Moet zelf ook nog wennen aan de grootte overigens, maar wat heerlijk om zoveel ruimte te hebben met een kleine baby.

2. Ik heb het grote scherm, dus het Discover Pro zo te zien (ik ging uit van het kleinere scherm met Discover Pro opties).

Doe je nog even een paar foto’s van je auto? Leuk om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

[...]

[Afbeelding]

Ik heb inderdaad die sensoren niet, maar ik weet vrijwel zeker dat het automatische parkeren (zonder geheugen) in de zomer van 2021 in het assistance plus-pakket zat, en er voor zover ik weet geen toevoegingen of grotere pakketten beschikbaar waren. De inhoud van mijn bestelde pakket zou inderdaad theoretisch aangepast kunnen zijn (ik mocht pas in november 2021 bestellen en nu is er iig in Duitsland geen mogelijkheid meer een parkeerautomaat in een ID.4 Pro te configureren), maar dat zou wel behoorlijk kneuterig zijn, vooral gezien het feit dat er relatief kort na mijn bestelling flink reclame voor automatisch parkeren met geheugenfunctie werd gemaakt, terwijl het pakket met de benodigde sensoren blijkbaar uit de optielijst verdwenen is..

Volgende week ben ik weer thuis en kijk ik in de configuratie-pdf en de offerte.

Pagina: 1 ... 262 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.