Dat is vreemd, ik heb 'm ook sinds vandaag en bij mij ziet het er zo uit:oZy schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:16:
ik heb nu ook de nieuwe Android Auto layout weet iemand of het mogelijk is om de loze ruimte te benutten voor het AA scherm (zwarte balken links/rechts/boven) ? Dit is echt zonde van de schermruimte zo.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/SzC99Mp4kEAdncpdrkDs2bRn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik las ergens dat je hem nu in een tegel hebt staan, misschien als je op de android auto knop drukt in het menu dat het dan wel goed wordt weer gegeven.oZy schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:16:
ik heb nu ook de nieuwe Android Auto layout weet iemand of het mogelijk is om de loze ruimte te benutten voor het AA scherm (zwarte balken links/rechts/boven) ? Dit is echt zonde van de schermruimte zo.
[Afbeelding]
Laten we leuk blijven tegen elkaar
Is dat anders dan voorheen? Heb nu een id5 pro mee en daar zijn beide stoelen ook verstelbaar...
Is helaas 'standaard'. Voor mijn ID4 moest ik ook een interieurpakket nemen zodat de bijrijderstoel in hoogte verstelbaar zou zijn.AMARONE schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:03:
Ik zie in de brochure staan dat de voorstoelen bij de id3 pro alleen bij de bestuurder in de hoogte verstelbaar zijn?
Is dat anders dan voorheen? Heb nu een id5 pro mee en daar zijn beide stoelen ook verstelbaar...
"Today is the worst day since yesterday"
Dat is inderdaad hoe ik het bedoel! Het moet wel kunnen dus..LastSamurai schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:46:
Dat is vreemd, ik heb 'm ook sinds vandaag en bij mij ziet het er zo uit:
[Afbeelding]
ik heb het nog geprobeerd om via AA knop te openen en setup uitgeplozen etc. Ik heb nog wel ergens een custom dashboard waar AA in een tegel zit, zal eens kijken wat hij doet als ik dat verwijder. Tnx voor de tip!t2faag schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:55:
Ik las ergens dat je hem nu in een tegel hebt staan, misschien als je op de android auto knop drukt in het menu dat het dan wel goed wordt weer gegeven.
Ik heb 'm via een tegel geopend.oZy schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:15:
[...]
ik heb het nog geprobeerd om via AA knop te openen en setup uitgeplozen etc. Ik heb nog wel ergens een custom dashboard waar AA in een tegel zit, zal eens kijken wat hij doet als ik dat verwijder. Tnx voor de tip!
Tenminste, ik neem aan dat dat zo heet. Ik heb op een scherm de VW navigatie groot, daarnaast de radio klein en een AA icoon klein. Ik klik op dat AA icoon om AA te openen en dan is dit het resultaat.
Ben wel benieuwd of je veel verschil merkt of dat het meevalt aangezien het koppel direct beschikbaar is.
Het blijft Android, dus een fabrikant kan daar ook nog weer zijn eigen plasje overheen gedaan hebben of met schermresoluties niet lekker uitkomen waardoor ze een modus kiezen. Het voordeel en nadeel van een open OS.LastSamurai schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:44:
[...]
Ik heb 'm via een tegel geopend.
Tenminste, ik neem aan dat dat zo heet. Ik heb op een scherm de VW navigatie groot, daarnaast de radio klein en een AA icoon klein. Ik klik op dat AA icoon om AA te openen en dan is dit het resultaat.
Dus dit verschil kan net zo goed aan mijn telefoon liggen (Pixel 7 Pro)? Ik had dezelfde zwarte balken met een Samsung S20+ overigens.TWFpa2Vs schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:39:
Het blijft Android, dus een fabrikant kan daar ook nog weer zijn eigen plasje overheen gedaan hebben of met schermresoluties niet lekker uitkomen waardoor ze een modus kiezen. Het voordeel en nadeel van een open OS.
Wel werd mijn punt doorgezet naar de ontwikkelaars; ze zijn blij met elke feedback uit de praktijk.
Nu nog de tijd om daar wat mee te doen
wir beziehen uns auf Ihr Anliegen hinsichtlich der Online-Dienste, wenn ein Gastnutzer im Fahrzeug angemeldet ist.
Gerne möchten wir Sie dahingehend informieren, dass dieses Verhalten so vorgesehen ist - man kann über die App keine Fahrzeugfunktion steuern, wenn man nicht auch mit dem gleichen Nutzer im Fahrzeug angemeldet ist. Damit Sie die Funktionen wieder nutzen und auf Ihr Fahrzeug zugreifen können, müssen Sie sich im Fahrzeug als Hauptnutzer anmelden (den Nutzer wechseln).
Des Weiteren ist es auch vorgesehen, dass nur der Hauptnutzer vollen Zugriff auf die Dienste hat, der Gastnutzer jedoch nur eingeschränkten:
Hauptnutzer:
Der über die Registrierung verifizierte Hauptnutzer des Fahrzeugs (in der Regel der Fahrzeughalter) hat alle Privilegien / kann alle Dienste nutzen.
Hat die Fahrzeugidentifikationsnummer (FIN) mit seiner Volkswagen ID verknüpft.
Gastnutzer (z.B. Partner, Kinder, Kolleg*innen):
Ist mit einer eigenen Volkswagen ID angemeldet.
Kann im Fahrzeug mobile Onlinedienste nutzen.
Kann in der App mobile Onlinedienste stark eingeschränkt nutzen.
Anonymer Gast:
Besitzt keine Rechte / kann keine Online Dienste nutzen (nur eCall ist verfügbar).
Nutzt das Fahrzeig ohne Anmeldung.
Es können pro Fahrzeug 5 Nutzer (1 Hauptnutzer & bis zu vier Gastnutzer) angemeldet sein.
Wir haben Ihre Verbesserungsvorschläge jedoch an unser Entwicklungsteam weitergegeben.
Bitte seien Sie versichert, dass wir stets daran arbeiten, unser Produkt und unseren Service zu verbessern. Deshalb bedanken wir uns für Ihr Interesse an unserer Applikation und für Ihr Engagement, neue Ideen für die Weiterentwicklung einzubringen.
[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 09-02-2023 18:45 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Pixel Pro zou ik persoonlijk bij verwachten dat hij het zonder problemen werkt omdat het ook echt een Google telefoon is.oZy schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:44:
[...]
Dus dit verschil kan net zo goed aan mijn telefoon liggen (Pixel 7 Pro)? Ik had dezelfde zwarte balken met een Samsung S20+ overigens.
Je kan dit eens proberen anders mis je mogelijk toch nog een update van het infotainmentsysteem.
You can get your Android Auto full screen on most devices at the cost of a higher resolution by jumping into the developer options. The good thing is, it’s quite easy to get into the developer settings. All you need to do is follow the steps below:
Open the Android Auto app on your smartphone.
Scroll to the bottom of the page and find the “About” section.
Tap multiple times on the “Version” entry. Do this until you see a prompt asking to enable Android Auto developer mode. Accept it.
Now, select the three vertical dots in the top-right corner.
Press “Developer Settings.”
Now, scroll down to the entry in the menu called “Video Resolution.”
Select “Allow up to 720p”.
You can now try to reconnect your Android to your car. If you previously had a side panel, the interface should now be properly full screen, which is great if you want your smartphone to use all that glorious screen. This should also work for Android Auto portrait mode.
Just know that if your car leaves black borders around the interface, this isn’t very likely to work, as it is up to the manufacturer to remedy the situation!
Begin september besteld, week 6 dus inderdaad geleverd zoals de dealer had voorspeld.
Ben je nog niet uit je leaseperiode of bij het minimaal aantal kilometers?KaiseRRuby schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:56:
Goed nieuws! Dealer belde dat de auto volgende week opgehaald kan worden. Moet alleen even met de leasemaatschappij gladstrijken dat dit uberhaupt mag, want die hadden gezegd dat het pas na afloop contract mocht. Ik had specifiek bij dezelfde LM de auto besteld als waar we nu leasen, omdat zij het aanbod deden dat ik direct de auto mocht rijden na levering, als we maar bij hun bestelden. Dat zijn ze schijnbaar vergeten.
Begin september besteld, week 6 dus inderdaad geleverd zoals de dealer had voorspeld.
Met het huidige tekort aan tweedehands auto’s zullen ze toch baat hebben bij het beschikbaar krijgen van je huidige auto? Plus dan kunnen ze zo snel mogelijk je nieuwe auto gaan factureren; die zullen zijn al afgetikt hebben.
Ik had in augustus mijn huidige auto een jaar verlengd. Toen kregen we gezinsuibreiding (sneller dan verwacht) dus ik wilde wat anders. Had ze gebeld dat ik wilde afkopen. Toen zeiden zij: als je bij ons blijft mag je gratis overstappen naar je nieuwe wagen als die er is.SiNaga schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:01:
[...]
Ben je nog niet uit je leaseperiode of bij het minimaal aantal kilometers?
Met het huidige tekort aan tweedehands auto’s zullen ze toch baat hebben bij het beschikbaar krijgen van je huidige auto? Plus dan kunnen ze zo snel mogelijk je nieuwe auto gaan factureren; die zullen zijn al afgetikt hebben.
Toen ben ik bij ze gebleven. Maar schijnbaar zijn ze dat vergeten. Ga er ook niet vanuit dat het een probleem is. Morgen even bellen.
Ik heb zelf een proefrit gemaakt met een ID.4 204pk (en die ook besteld) en heb nu als voorloper vanwege late levering een ID.5 met 174pk. Rijdt op zich uitstekend alleen wanneer je "plankgas" accelereert merk je behoorlijk veel verschil maar bij normaal rijgedrag dus niet noemenswaardig.rvrbtcpt schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:27:
Heeft hier iemand ervaring met zowel de ID.4 met 174pk als de 204pk?
Ben wel benieuwd of je veel verschil merkt of dat het meevalt aangezien het koppel direct beschikbaar is.
Kan helaas niet zeggen of er verschil is in range; volgens de VW specs zou dat hetzelfde moeten zijn.
Als ik het me goed herinner zit er in de instellingen van Android auto (op het scherm van de auto, maar wel in de Android auto interface) een optie om extra bedieningselementen weer te geven. Deze aan of uitzetten wisselt bij mij tussen de twee opties (balk links of onder)oZy schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:16:
[Afbeelding]
Dat klopt. Als je hem als tegel ingesteld hebt, is app connect altijd in tegel formaat. Ook al open je app los. Als je app connect verwijdert van je home screen dan is ie weer beeldvullend.LastSamurai schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:44:
[...]
Ik heb 'm via een tegel geopend.
.
Klopt. Iets met weergave snelle bedieningselementen oid. Het vreemde is dat je dan dezelfde bedieningselementen ziet alleen schuiven ze van rechts naar onder.Mattie B schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:22:
[...]
Als ik het me goed herinner zit er in de instellingen van Android auto (op het scherm van de auto, maar wel in de Android auto interface) een optie om extra bedieningselementen weer te geven. Deze aan of uitzetten wisselt bij mij tussen de twee opties (balk links of onder)
Heeft iemand anders dit ook (wel eens gehad)?
Volgens mij is het enige probleem dat de ingebouwde noodoproep niet werkt. Niet echt heel belangrijk, maar zo'n melding is altijd irritant. En een afspraak bij de dealer is tegenwoordig erg lastig qua volle planning.
[ Voor 38% gewijzigd door VWID4 op 10-02-2023 12:45 ]
Ik heb deze melding ook. Omdat de update naar 3.0 hierdoor mislukte maar een afspraak gemaakt bij de dealer. Deze heeft geconstateerd dat de SOS-module vervangen moest worden, maar is niet op voorraad momenteel. Document moeten ondertekenen, iets met risico bestuurder, maar ik mag wel doorrijden. Krijg vanzelf een bericht als het onderdeel op voorraad is.VWID4 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:45:
Mijn ID.4 geeft sinds een paar dagen de melding: "Storing noodoproepfunctie. Werkplaats opzoeken, alstublieft". Er verschijnt ook een klein geel tekentje SOS met een telefoon in beeld.
Volgens mij is het enige probleem dat de ingebouwde noodoproep niet werkt. Niet echt heel belangrijk, maar zo'n melding is altijd irritant. En een afspraak bij de dealer is tegenwoordig erg lastig qua volle planning.
Ik vraag me af of die juridisch wel kan. Auto's van na 1 janauri 2018 moeten toch zijn voorzien van een Ecall module. Jouw auto voldoet nu dus niet aan deze eis. Of mag een niet werkende module ook worden beschouwd als het "wel hebben van de module"?Stockbaard schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:47:
[...]
Ik heb deze melding ook. Omdat de update naar 3.0 hierdoor mislukte maar een afspraak gemaakt bij de dealer. Deze heeft geconstateerd dat de SOS-module vervangen moest worden, maar is niet op voorraad momenteel. Document moeten ondertekenen, iets met risico bestuurder, maar ik mag wel doorrijden. Krijg vanzelf een bericht als het onderdeel op voorraad is.
Ik mocht van de leasemaatschappij niet verder rijden, die wilden het risico-bestuurder (eigenlijk eigenaar) niet ondertekenen.Stockbaard schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:47:
[...]
Ik heb deze melding ook. Omdat de update naar 3.0 hierdoor mislukte maar een afspraak gemaakt bij de dealer. Deze heeft geconstateerd dat de SOS-module vervangen moest worden, maar is niet op voorraad momenteel. Document moeten ondertekenen, iets met risico bestuurder, maar ik mag wel doorrijden. Krijg vanzelf een bericht als het onderdeel op voorraad is.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
[ Voor 95% gewijzigd door SiNaga op 10-02-2023 18:29 ]
Ik heb het ook gehad. Is een bekend probleem bij verschillende types van de VAG auto’s. Dealer had bij mij de module op voorraad en was snel gefixed (als je idd aan de beurt bent geweest). Het is buiten garantie wel een dure reparatie.VWID4 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:45:
Mijn ID.4 geeft sinds een paar dagen de melding: "Storing noodoproepfunctie. Werkplaats opzoeken, alstublieft". Er verschijnt ook een klein geel tekentje SOS met een telefoon in beeld.
Ik moet zeggen, net even stiller en comfortabeler dan mijn id3. Voor de rest heel vertrouwd qua rijeigenschappen.
Qua interieur een slag mooier maar niet schokkend beter(de stoelen wel ipv dat vuilniszak grijs).
Helaas blijven die balken ongeacht de resolutie setting.TWFpa2Vs schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:46:
Pixel Pro zou ik persoonlijk bij verwachten dat hij het zonder problemen werkt omdat het ook echt een Google telefoon is.
...
Just know that if your car leaves black borders around the interface, this isn’t very likely to work, as it is up to the manufacturer to remedy the situation!
Bedankt, Ik zal dit maar eens proberen dan.AkroBatik schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 06:31:
Dat klopt. Als je hem als tegel ingesteld hebt, is app connect altijd in tegel formaat. Ook al open je app los. Als je app connect verwijdert van je home screen dan is ie weer beeldvullend.
Edit: confirmed, na het weghalen van het app connect scherm uit het custom dashboard heb ik nu fullscreen Android auto 👌
[ Voor 38% gewijzigd door oZy op 11-02-2023 13:13 ]
De VW groep komt er niet echt goed uit
Da's geen nieuws toch.. dat hebben we (bijna) allemaal al aan den lijven kunnen ondervinden .. helaas..murdoch1980 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:54:
Noors onderzoek naar accu range als het vriest: https://www.ad.nl/auto/zo...als-het-vriest~add6d285a/
*sowieso
Ik had het gelezen. De groep niet idd. Mijn specifieke VW kwam er met -14% wel behoorlijk goed uit.murdoch1980 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:54:
Noors onderzoek naar accu range als het vriest: https://www.ad.nl/auto/zo...als-het-vriest~add6d285a/
Het is gewoon given fact dat je onder koudere omstandigheden je interieur op warmt met energie uit de accu ipv restwarmte van de motor. Ik vond m.n. de Enyaq 80 er super beroert uit komen.
Opvallend dat de cupra born beter presteert dan dat ik met mijn id3 (1st, 58 kwh) haal. Bij de huidige temperaturen heb ik al een verlies van 25%. De test gaat nog naar mijn-temperaturen die ik bij ver na nog niet meer heb gemaakt sinds ik een ev rijdt.murdoch1980 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:54:
Eens, maar goed dat er onderzoek wordt gedaan zodat er ook verbeteringen bedacht en gedaan kunnen worden.DonJunior schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:52:
[...]
Da's geen nieuws toch.. dat hebben we (bijna) allemaal al aan den lijven kunnen ondervinden .. helaas..
Als merk wil je niet onderaan bungelen en het verbaasde mij dat de groep vrij slecht scoort en vraag me af wat ze dan concreet anders doen
SOS module en GPS werken niet, dus ik ben bang dat ik net zoals zovelen het haasje ben.
Gelukkig kan ik 'al' op 9 maart terecht voor een werkplaatsafspraak..
Vooral irritant omdat hij stopte met werken toen ik in een 30km/h-zone was, dus de ACC wil de auto steeds terug naar 30 km/h krijgen.
Dat valt toch wel mee zo te zien. VW zit in de middenmoot met enkele uitschieters naar boven en beneden. Het verbaast me dat Polestar zo slecht scoort, je zou zeggen dat ze daar prima test omstandigheden hebben.murdoch1980 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:54:
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Dat kun je gelukkig uit zetten. Ergens onder ACC settings. Ik heb het standaard uit want van dat aanpassen van de snelheid van de cruise control wordt ik helemaal gek.juanpabloo schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:26:
dus de ACC wil de auto steeds terug naar 30 km/h krijgen.
[ Voor 26% gewijzigd door RaymondD op 11-02-2023 19:48 ]
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Off-topic..... ik weet het.
Hoop voor je dat ze dan die module op voorraad hebben, anders ben je naast het haastje ook nog even je auto kwijt.juanpabloo schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:26:
ID3 58kwh.
SOS module en GPS werken niet, dus ik ben bang dat ik net zoals zovelen het haasje ben.
Gelukkig kan ik 'al' op 9 maart terecht voor een werkplaatsafspraak..
Vooral irritant omdat hij stopte met werken toen ik in een 30km/h-zone was, dus de ACC wil de auto steeds terug naar 30 km/h krijgen.
ID.3 1st Plus Mangan Grey
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3densterdad2 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:57:
ID4.1 Wij willen komende zomer met de auto een rondreis maken door Italië. Met de boot van Livorno naar Palermo en dan al rijdend weer naar boven toe. Waar kan ik (snel) de laad-tarieven en mogelijkheden vinden? Ik wil ook best voor een maand Tesla-abbo nemen om de laadkosten te drukken. Maar welke tarieven je met abbo krijgt kan ik zo 123 nergens terug vinden.
Off-topic..... ik weet het.
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
Heb het ook gelezen, vraag me dus af of het een auto met een warmtepomp betreft of niet. Dat heeft een Tesla namelijk standaard dus dat maakt een wereld van verschil.murdoch1980 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:54:
Toevallig van de week m'n eerste beurt gehad en ook aangegeven dat de puddle lights "dias" stuk zijn. Dealer bood aan ze te repareren voor 70% van de materiaal kosten. Ik moest 30% betalen + manuren. Ze gaven ook aan dat de camera's opnieuw gekalibreerd moeten worden, dus de kans dat je dit zelf even zou kunnen oplossen met wat aftermarket spullen zonder de dealer lijkt me ook niet heel groot.Ro ofzo schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:52:
[...]
Die van mij ook aan beide kanten, ID4.1 . Links begon bij mij wel al een paar maanden geleden maar ik vind het niet de moeite om ervoor naar de dealer te gaan eerlijk gezegd.
Ik neem aan dat als dit defect vaak genoeg gerapporteerd is, er vanzelf wel weer een terugroepactie aan de lijst wordt toegevoegd.
En aangezien ik er vanuit ga dit ik voor de update naar 3.0 alsnog naar de garage moet, wacht ik daar wel lekker op.
Los daarvan lijkt me dit inderdaad wel iets dat binnen garantie vervangen dient te worden, aangezien ze bij de meerderheid het spontaan begeven.
Overigens hebben ze ze wel afgesteld waardoor ze ipv recht onder spiegel, nu ook echt naar de deuropening schijnen..
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Zoiets dacht ik ook aan. Bijvoorbeeld de Enyaq iv80 tegenover de ID.4 Pro 77kw. Zou onder de motorkap volgens mij praktisch gelijk moeten zijn, beetje dezelfde omvang.KaiseRRuby schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:12:
[...]
Heb het ook gelezen, vraag me dus af of het een auto met een warmtepomp betreft of niet. Dat heeft een Tesla namelijk standaard dus dat maakt een wereld van verschil.
Toch had de ID.4 ruim 14% lager dan WLTP winterbereik en de Enyaq 30% lager. Dat de ID.4 dus met wp was uitgerust en de Enyaq niet? Het kan daarom een vertekend beeld zijn geweest.
Voor zover ik weet heb ik geen camera's in mijn spiegels?!theHoff schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:27:
[...]
[..]Ze gaven ook aan dat de camera's opnieuw gekalibreerd moeten worden, dus de kans dat je dit zelf even zou kunnen oplossen met wat aftermarket spullen zonder de dealer lijkt me ook niet heel groot.
[..]
Kan natuurlijk zijn omdat ik geen 360 view heb.. maar lijkt me prima zelf te doen dus als je geen camera's hebt toch?
*sowieso
Tot op heden mezelf niet opgegeven via mail en nog niks ontvangen op de wagen.
Is de algemene uitrol reeds begonnen?
Bijna, nog circa 23 maanden: pietermx in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"blinded schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:37:
Hoe staat het eigenlijk met de update naar versie 3?

1 cm = 10 mm = 10000 µm
IvoB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:06:
[...]
Ik vraag me af of die juridisch wel kan. Auto's van na 1 janauri 2018 moeten toch zijn voorzien van een Ecall module. Jouw auto voldoet nu dus niet aan deze eis. Of mag een niet werkende module ook worden beschouwd als het "wel hebben van de module"?
Eerlijk gezegd het document niet gelezen, maar snel ondertekend. Ik was allang blij dat ik gewoon door kon rijden, de vervangende auto's die ik heb gekregen bij de betreffende dealer waren allen ICE en een klasse lager, EV's waren niet beschikbaar als vervangende auto.Tukk schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:23:
[...]
Ik mocht van de leasemaatschappij niet verder rijden, die wilden het risico-bestuurder (eigenlijk eigenaar) niet ondertekenen.
Met de ID.4 heb ik tot nu toe alleen een scherm 'je rijdt te snel!' gezien, maar hij springt niet over naar de Parkeerassistent als ik langzamer rijd, voor mijn gevoel? Zijn er nog prostrats voor het ding?
Afhankelijk van je hardwareconfiguratie zou hij onderweg kunnen zijn (hoewel hij - dacht ik - tot nu toe alleen naar Duitse nog-niet-aangemelde-IDs werd gepushed). Ale je pech hebt en jouw ID de verkeerde (combinatie van) modules hebt volgt er wellicht een nieuwe terugroepactie.blinded schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:37:
Mocht je dus in het slechtste geval een ongeluk/schade krijgen aan je auto dan kan VW alle verantwoordelijkheid op jouw afwentelen, wat betekent dat alle garantie vervalt.Eerlijk gezegd het document niet gelezen, maar snel ondertekend. Ik was allang blij dat ik gewoon door kon rijden, de vervangende auto's die ik heb gekregen bij de betreffende dealer waren allen ICE en een klasse lager, EV's waren niet beschikbaar als vervangende auto.
Goed om te weten, dank. Ik zal even schakelen met de dealer en de leasemij.BanDijk schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:18:
[...]
Mocht je dus in het slechtste geval een ongeluk/schade krijgen aan je auto dan kan VW alle verantwoordelijkheid op jouw afwentelen, wat betekent dat alle garantie vervalt.
IANAL maar denk dat dit niet een sterke zaak zal worden mocht dit voorkomen. Stel jij krijgt een ongeluk vanwege een afbrekende wielophanging, dan kan de auto niet de SOS dienst bellen.BanDijk schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:18:
[...]
Mocht je dus in het slechtste geval een ongeluk/schade krijgen aan je auto dan kan VW alle verantwoordelijkheid op jouw afwentelen, wat betekent dat alle garantie vervalt.
Maar het lijkt me sterk dat VW dan gaat wapperen met dit document en gaat zeggen "Nee al uw garantie vervalt want u heeft zelf getekend" .
Aangezien de oorzaak van het ongeval losstaat van de SOS actie die daarna uitgevoerd dient te worden..
Natuurlijk hopen we dat het nooit zover zal komen, maar ik vraag me oprecht af of en hoe sterk VW hier dan zou staan.
En nee @BanDijk dit is geen persoonlijk opmerking richting jou.. meer mijn hardop-denken
[ Voor 5% gewijzigd door DonJunior op 13-02-2023 15:38 ]
*sowieso
Dat is wat de VW-dealer mij vertelde. Het is voor VW een juridisch argument.Wat de klant er vervolgens mee doet, is vers twee. En ja, DonJunior, ik vat dit zeeeeeer persoonlijk op.DonJunior schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:37:
[...]
IANAL maar denk dat dit niet een sterke zaak zal worden mocht dit voorkomen. Stel jij krijgt een ongeluk vanwege een afbrekende wielophanging, dan kan de auto niet de SOS dienst bellen.
Maar het lijkt me sterk dat VW dan gaat wapperen met dit document en gaat zeggen "Nee al uw garantie vervalt want u heeft zelf getekend" .
Aangezien de oorzaak van het ongeval losstaat van de SOS actie die daarna uitgevoerd dient te worden..
Natuurlijk hopen we dat het nooit zover zal komen, maar ik vraag me oprecht af of en hoe sterk VW hier dan zou staan.
En nee @BanDijk dit is geen persoonlijk opmerking richting jou.. meer mijn hardop-denken
Haha ja daar kwam ik dus ook net per toeval achter. Dacht het werkt niet, maar tik toch..theHoff schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:44:
Haleluja! Met de nieuwe android auto kan ik eindelijk vooruit spoelen via de interface op m'n scherm!!!
En toen werkte het gewoon in Spotify! ♥️
Ik hoor stemmen dat de update naar 3.0 mogelijk een dealerbezoek gaat worden. Mogelijk vanaf ergens in maart, maar de ervaring leert inmiddels dat dat best eens mei kan worden.blinded schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:37:
Ik ga hem denk ik skippen tot 3.1 er is. Ik zie en lees teveel problemen met 3.0 waar ik niet op zit te wachten. Ik wou zelfs dat ik mijn auto kon terugzetten op 2.3 ipv 2.4.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
2024, 2025 of 2026 ?Ultraman schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:59:
[...]
Ik hoor stemmen dat de update naar 3.0 mogelijk een dealerbezoek gaat worden. Mogelijk vanaf ergens in maart, maar de ervaring leert inmiddels dat dat best eens mei kan worden.
Ik ga hem denk ik skippen tot 3.1 er is. Ik zie en lees teveel problemen met 3.0 waar ik niet op zit te wachten. Ik wou zelfs dat ik mijn auto kon terugzetten op 2.3 ipv 2.4.
Het begint wel sneu te worden.
Toevoeging: Je zou hopen dat er toch nog enig lerend vermogen bij de softwareboys van VW aanwezig is en dat de upgrade dan ineens naar 3.3 of zo wordt gebracht (mits bewezen stabiel en bugfree natuurlijk)?
[ Voor 15% gewijzigd door kisik op 14-02-2023 09:31 ]
Mooi, rond die tijd staat mijn ID.3 ook daar voor de update naar 2.4, 12v accu en HV accu vervanging. kunnen ze hem meteen doorpakken..Ultraman schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:59:
[...]
Ik hoor stemmen dat de update naar 3.0 mogelijk een dealerbezoek gaat worden. Mogelijk vanaf ergens in maart, maar de ervaring leert inmiddels dat dat best eens mei kan worden.
*sowieso
Zolang hij er niet bij zet hoelang het heeft geduurd tot 80% [even nog FB checken vanavond als hij het wel heeft gedaan] ben ik van mening dat elk 77kwh batterij met OTA 3.0 de GTX curve krijgt van 5-80% in 36 mins. dat is een 2min verbetering tov de "oude" curve.kisik schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:03:
Van de ID drivers club op FB: ID 4 Pro performance met 3.0....... Ik dacht dat de max op 135kw zou komen?
[Afbeelding]
En dan klopt het dat het piekt op 175-180kW
Voor een snellere laadtijd, maar vlakkere laadcurve wil je juist de 135kW variant [28 minuten 5-80%], maar dit lijkt vooralsnog bestemd voor autos die met 3,0 van fabriek afrolt en geen AWD heeft..
Amerikaanse 3.1 heeft een combinatie van deze twee qua curve. hoge piek, maar blijft ook relatief lang snel laden waardoor je 5-80% in ongeveer 31 minuten doet.
Maarja.. geen 3.0 dus kan het niet testen
[ Voor 23% gewijzigd door Simply1337 op 14-02-2023 09:34 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Geen additionele info op FB, dus bespaar je de moeiteSimply1337 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:30:
[...]
Zolang hij er niet bij zet hoelang het heeft geduurd tot 80% [even nog FB checken vanavond als hij het wel heeft gedaan] ben ik van mening dat elk 77kwh batterij met OTA 3.0 de GTX curve krijgt van 5-80% in 36 mins. dat is een 2min verbetering tov de "oude" curve.
En dan klopt het dat het piekt op 175-180kW
Voor een snellere laadtijd, maar vlakkere laadcurve wil je juist de 135kW variant [28 minuten 5-80%], maar dit lijkt vooralsnog bestemd voor autos die met 3,0 van fabriek afrolt en geen AWD heeft..
Amerikaanse 3.1 heeft een combinatie van deze twee qua curve. hoge piek, maar blijft ook relatief lang snel laden waardoor je 5-80% in ongeveer 31 minuten doet.
Maarja.. geen 3.0 dus kan het niet testen
Alhoewel........ Iemand anders reageert erop (en ik weet niet hoe dat in de jouw bekende laadcurves valt: "I have a model 2021 with 58 000km and after the OTA 3.0 I can s1y that it is not a short peak, it stay above 140 kW 30% for me and stay above 100kW til 70%."
[ Voor 12% gewijzigd door kisik op 14-02-2023 09:46 ]
Lijkt me toekomstgericht ook niet houdbaar dus ik ben benieuwd welke van de 2 paden ze gaan kiezen:
- oude wagens niet meer updaten
- aparte versies voor aparte modeljaren blijven onderhouden
[ Voor 22% gewijzigd door Ro ofzo op 14-02-2023 10:26 ]
Dank voor de info, ik ben benieuwd. Ik rij met mijn ID.3 first nu bijna twee maanden met 3.0 maar totaal geen problemen.Ultraman schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:59:
[...]
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ik heb sinds ruim een week het issue dat de auto soms ineens niet meer reageert op de afstandbediening van de sleutel. Hij gaat gewoon niet open. Misschien komt het door de 'kou'? Ik heb een keer de auto moeten openmaken met het noodsleuteltje dat in de afstandbediening verborgen zit. En soms werkt het ineens na een paar minuten wel. Erg vervelend.
De andere reservesleutel (was eerst de primaire sleutel) werkt ook al een tijdje helemaal niet meer. De auto gaat sowieso volgende week voor onderhoud naar de dealer, dus ik zal het daar ook aangeven.
Meer mensen hier last van? Tips?
Stomme vraag, maar.. heb je het batterijtje al vervangen? Die lijken bij keyless systemen soms maar een jaar mee te gaan..El_BingO schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:52:
ID.4 1st edition 2020
Ik heb sinds ruim een week het issue dat de auto soms ineens niet meer reageert op de afstandbediening van de sleutel. Hij gaat gewoon niet open. Misschien komt het door de 'kou'? Ik heb een keer de auto moeten openmaken met het noodsleuteltje dat in de afstandbediening verborgen zit. En soms werkt het ineens na een paar minuten wel. Erg vervelend.
De andere reservesleutel (was eerst de primaire sleutel) werkt ook al een tijdje helemaal niet meer. De auto gaat sowieso volgende week voor onderhoud naar de dealer, dus ik zal het daar ook aangeven.
Als hij de koppeling kwijt lijkt te zijn, schijnt het ook te kunnen helpen om de sleutel in het bakje van de middenconsole te leggen (er staat een sleutel-icoontje op het matje, eventueel onder de bekerhouder).
Ik had het ook van de week en heb voor de eerste keer de batterij vervangen. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, het is bijzonder makkelijk.El_BingO schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:52:
ID.4 1st edition 2020
Tarin schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:55:
Stomme vraag, maar.. heb je het batterijtje al vervangen? Die lijken bij keyless systemen soms maar een jaar mee te gaan..
Ik had van de eerste sleutel al wel het batterijtje vervangen, maar dat hielp niet. Zal het bij de andere ook even proberen. Ik heb geen keyless entry overigens.Electromonkey schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:08:
Ik had het ook van de week en heb voor de eerste keer de batterij vervangen. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, het is bijzonder makkelijk.
De koppeling met de eerste sleutel heb ik al wel weer opnieuw proberen te maken in het sleutelbakje. Heb er zelfs een eindje mee gereden. Maar dat werkte ook niet,,,,Tarin schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:55:
Als hij de koppeling kwijt lijkt te zijn, schijnt het ook te kunnen helpen om de sleutel in het bakje van de middenconsole te leggen (er staat een sleutel-icoontje op het matje, eventueel onder de bekerhouder).
Ik denk dat het bij het VW development team ontbreekt aan een serieuze, en complete, teststraat. Het zou me niet verbazen als er voor een groot deel van de functionaliteit überhaupt geen unit en / of functionele tests zijn ontwikkeld. Als dat wel het geval zou zijn is het ook een stuk eenvoudiger om te testen tegen elke mogelijke hardware versie & combinatie. Dat is namelijk echt niet iets wat uniek is voor VW of een auto überhaupt.Ro ofzo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:24:
Tsja, als ze alle wagens op dezelfde software versie willen hebben, en steeds nieuwe software releases uitbrengen op de laatste modelversie, terwijl je elk modeljaar nieuwe varianten uitbrengt / hardware updates toevoegt, betekent gegarandeerd bij elke major software release een hardware gerelateerd dealer bezoek. Is gewoon een domme strategie.
Lijkt me toekomstgericht ook niet houdbaar dus ik ben benieuwd welke van de 2 paden ze gaan kiezen:
- oude wagens niet meer updaten
- aparte versies voor aparte modeljaren blijven onderhouden
Ik geef het nog 1,5 jaar en beslis daarna wel of de volgende auto nog een VW wordt. Vermoed dat ze veel klanten kwijt raken aan dit gepruts

1 cm = 10 mm = 10000 µm
Snap ik, zoals het nu gaat stoort me ook, maar realiseer je dat het gras bij de buren vaak niet groener is.pietermx schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:43:
Ik geef het nog 1,5 jaar en beslis daarna wel of de volgende auto nog een VW wordt. Vermoed dat ze veel klanten kwijt raken aan dit gepruts
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik heb hier in de winter ook last van gehad toen ik was wezen schaatsen, kwam terug bij de auto, afstandsbediening deed het inderdaad niet meer. Had ook het idee dat het door de kou kwam.El_BingO schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:52:
ID.4 1st edition 2020
Maar ik heb de afgelopen maand nu ook al 2x gehad dat de auto met de afstandsbediening niet meer op slot gaat. Na een kwartier nog een keer geprobeerd, dan gaat tie wel op slot.
dat is weer de 135 kw.. curve... dus wellicht is er wel degelijk 2 curves met de ota afhankelijk van je hardware soep wat heeft gerold van fabriek..kisik schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:39:
[...]
Alhoewel........ Iemand anders reageert erop (en ik weet niet hoe dat in de jouw bekende laadcurves valt: "I have a model 2021 with 58 000km and after the OTA 3.0 I can s1y that it is not a short peak, it stay above 140 kW 30% for me and stay above 100kW til 70%."

We wachten geduldig..
ID3 Pro Performance Max 58kWh
[ Voor 55% gewijzigd door TWFpa2Vs op 15-02-2023 07:34 ]
Het zal me benieuwen, lijkt er wel op dat ze niet echt weten wat ze nu willen daar bij Volkswagen.
Het geduld wordt aardig op de proef gesteld..... December 2021 werd 3.0 aangekondigd als komende "next spring": https://twitter.com/Herbert_Diess/status/1471381440877277185Simply1337 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:41:
[...]
dat is weer de 135 kw.. curve... dus wellicht is er wel degelijk 2 curves met de ota afhankelijk van je hardware soep wat heeft gerold van fabriek..![]()
We wachten geduldig..
Ze hebben nog 2800 vacatures... Iets voor joupietermx schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:43:
[...]
Ik denk dat het bij het VW development team ontbreekt aan een serieuze, en complete, teststraat. Het zou me niet verbazen als er voor een groot deel van de functionaliteit überhaupt geen unit en / of functionele tests zijn ontwikkeld. Als dat wel het geval zou zijn is het ook een stuk eenvoudiger om te testen tegen elke mogelijke hardware versie & combinatie. Dat is namelijk echt niet iets wat uniek is voor VW of een auto überhaupt.
https://www.waz-online.de...5L95iWXk88lZgmtABpD2ZaI8Y
Nooit een zinkend schip betreden, krijg je natte voeten vankisik schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:15:
[...]
Ze hebben nog 2800 vacatures... Iets voor jou? ...
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Heb je hetzelfde issue als bij mijn Skoda Enyaq?BanDijk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:00:
Mijn ID.3 staat inmiddels alweer twee dagen bij de dealer omdat OTA 3.0 de voorklimatisering heeft vernaggeld. Dealer kan zelf niks, dus contact met fabriek. Zelfs Windows kent minder bugs dan de updatesaus van VW.
vinom in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"
Waar las je dat?KaiseRRuby schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:19:
.., ik las dat je twee apps sowieso nodig hebt. Is er een stappenplannetje om verbinding te kunnen maken met de nieuwe auto zodra ik hem heb?
Ik gebruik maar één app voor de basale zaken. Wil je meet dingen dan moet je een tweede app in de auto installeren.
*sowieso
Heb je al een VW-ID?KaiseRRuby schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:19:
Na lang soebatten met de leasemaatschappij lijkt nou eindelijk mijn auto uitgeleverd te mogen worden. Even samenvattend, ik las dat je twee apps sowieso nodig hebt. Is er een stappenplannetje om verbinding te kunnen maken met de nieuwe auto zodra ik hem heb?
Wat ik vorige maand heb gedaan (ID.4 uitgeleverd met 3.2):
- WeConnect ID-app installeren op telefoon en met je VW-ID aanmelden (of een nieuwe VW-ID aanmaken), bij het toevoegen van de auto moet je op een gegeven moment een QR-code scannen - die krijg je op het schermpje van je auto.
- Auto in online-modus gezet (de privacy-opties die je toe moet staan zijn onder het tandwieltje bij de Gebruikersaccounts verstopt!)
- In de shop We Connect-apps geinstalleerd - dat waren er geloof ik twee, ik weet het niet zeker, ik had migraine (ben ook pas 2 dagen later gaan rijden..)
- Je gebruikersaccount in de auto inrichten / met je VW-ID verbinden (daar komt die QR-code langs).
Bij het aanmelden heb je vervolgens je S-PIN nodig die je -indien je die niet meer kent omdat je die 3,5 jaar geleden bij het inrichten van je vorige auto de eerste en enige keer nodig hebt gehad kan je hem resetten bij MyVolkswagen.net.
[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 15-02-2023 15:38 ]
was zelfs een jaar eerder. was ergens in december 2020 of januari 2021 een artikel over 175kw laadsnelheid voor 3.0kisik schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:00:
[...]
Het geduld wordt aardig op de proef gesteld..... December 2021 werd 3.0 aangekondigd als komende "next spring": https://twitter.com/Herbert_Diess/status/1471381440877277185
en een ander artikel wat 3.0 zei that het Q4 21 uitkwam... foto met een (interne) presentatiesheet
[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 15-02-2023 17:40 ]
Mwah, bij het verdorde gras van VW is het bij de buren al snel groener.Gunner schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:51:
[...]
Snap ik, zoals het nu gaat stoort me ook, maar realiseer je dat het gras bij de buren vaak niet groener is.
Het lijken wel een stelletje amateurs cq rommelaartjes daar op de IT-afdeling.
Zo te zien niet (als ik naar m'n display kijk):vinom schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:08:
[...]
Heb je hetzelfde issue als bij mijn Skoda Enyaq?
vinom in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"
:strip_exif()/f/image/C4YE81gHR3NjYsOOg0vIkurh.jpg?f=fotoalbum_large)
Op zich gebruik ik spraakbediening nooit maar het vervelendste is dat ik keyword activatie nu ook niet uit kan zetten in het Nederlands. Dus het ding geeft nu te pas en te onpas een melding op het scherm dat de spraakbediening niet beschikbaar is

Overigens moest ik gisteren We Connect en We Connect plus opnieuw activeren in de auto. Dat gedaan en nu is We Connect Plus ineens geldig tot 2029, dus heb er nog 3 jaar extra bij gekregen

Nee de auto rijdt verder heerlijk maar de software is echt een ongelofelijk amateuristische prutsbende bij Volkswagen. Gelukkig is het een leaseauto dus ik heb geen issues met vervangend vervoer e.d. maar privé zou ik momenteel geen ID.x durven te kopen.
Yep, onlangs hier nog in het topic gedeeld, even terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw aanmelden.
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Na 6 mislukte pogingen lukte het zowaar vandaag. Geduld is een schone zaak

Vandaag nog eens gebeld, ondertussen zijn er al twee verkopers vertrokken bij die dealer dus ik moest er weer zelf achteraan. De GTX staat nu op de lopende band voor assemblage en is morgen klaar uit de fabriek. Dan nog transport en leveren. Ze zeiden hopelijk mid of eind maart.MMaster23 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:33:
Ik heb mijn ID4 GTX in Nov '21 besteld, verwachting levering is april '23.. Meer mensen met 18 maanden levertijd?
Poeh.
Duitsers en software is als bitterballen met poedersuiker.BanDijk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:00:
Mijn ID.3 staat inmiddels alweer twee dagen bij de dealer omdat OTA 3.0 de voorklimatisering heeft vernaggeld. Dealer kan zelf niks, dus contact met fabriek. Zelfs Windows kent minder bugs dan de updatesaus van VW.
...ook een slechte combinatie
Het lijkt er op dat de langer uitstaande bestellingen geproduceerd gaan worden.MMaster23 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:56:
[...]
Vandaag nog eens gebeld, ondertussen zijn er al twee verkopers vertrokken bij die dealer dus ik moest er weer zelf achteraan. De GTX staat nu op de lopende band voor assemblage en is morgen klaar uit de fabriek. Dan nog transport en leveren. Ze zeiden hopelijk mid of eind maart.
Poeh.
Ik kreeg ook het bericht dat mijn ID. na 14 maanden in productie is.
Hij staat op einde productie maar nog niet op gereed, weet iemand wat het verschil is tussen beide ?
Waar kan je eigenlijk die status zelf volgen?spencer_830 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:31:
[...]
Het lijkt er op dat de langer uitstaande bestellingen geproduceerd gaan worden.
Ik kreeg ook het bericht dat mijn ID. na 14 maanden in productie is.
Hij staat op einde productie maar nog niet op gereed, weet iemand wat het verschil is tussen beide ?
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.