Ik heb 2.4 en het scherm is wel degelijk weg na een goed gesprekje via OBDeleven.initdebug schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:13:
[...]
Dit scherm is alleen weg als je 3,x hebt. Dan komt er een scherm om gebruiker te kiezen die je niet kan omzijlen dmv OBDEleven
Lees mijn bericht nog eensB@rt_d@_M@n schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:27:
[...]
Ik heb 2.4 en het scherm is wel degelijk weg na een geod gesprekje via OBDeleven.
Vanaf 3.x is dat scherm er niet meer en krijg je een ander scherm die niet weg te krijgen is.
Ik had je bericht gelezen. En nu nog eens vanwege je reactie.initdebug schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:35:
[...]
Lees mijn bericht nog eens
Vanaf 3.x is dat scherm er niet meer en krijg je een ander scherm die niet weg te krijgen is.
Je schreef toch echt: "Dit scherm is alleen weg als je 3,x hebt".
En dat is dus niet zo, immers ik heb 2.4.
Maar aan je reactie te oordelen had er wellicht moeten staan: "Dit scherm is alleen weg als je lager dan 3,x hebt" ?
Het scherm met online/offline is er standaard alleen nog als je een versie hebt lager dan 3.x. Dan kan je via OBD dat scherm weghalen of korter tonen, etc.B@rt_d@_M@n schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:40:
[...]
Ik had je bericht gelezen. En nu nog eens vanwege je reactie.
Je schreef toch echt: "Dit scherm is alleen weg als je 3,x hebt".
En dat is dus niet zo, immers ik heb 2.4.
Maar aan je reactie te oordelen had er wellicht moeten staan: "Dit scherm is alleen weg als je lager dan 3,x hebt" ?
Als je 3.x hebt, is het Online/Offline scherm er standaard niet meer, maar is er een ander scherm waar je een gebruiker moet kiezen (op OK drukken). Dat scherm is (nog) niet weg te halen via OBD.
Nee, nee.Rev! schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:28:
Werkt dat ODBeleven met normale ODB dongle?
Om die reden heb ik nog een OBDLink MX201 liggen. Voor weinig...
Dat online/offline scherm was al irritant, maar het profielscherm is nog velen malen irritanter. Je moet nu op OK drukken elke keer je instapt.
Hopelijk is dat met updates na 3.xxx weer weg.
Laten we leuk blijven tegen elkaar
Ik vind het wel meevallen, maar bij ons is er vrij veel aan het gebruikersaccount gekoppeld - spiegels, stoelen, sfeerverlichting).t2faag schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:48:
Dat online/offline scherm was al irritant, maar het profielscherm is nog velen malen irritanter. Je moet nu op OK drukken elke keer je instapt.
Bij mijn Golf 7.5 was het irritanter, daar kwam bij ongeveer 25% van de ritten een melding "Welcome to Car-net, user: $naam," als je al een minuut onderweg bent, dwars over de kaart. Moest ik verplicht op het touchscreen OK duwen, de fysieke bevestigingsknop achter het draaiwieltje deed niks.
Maar het zou helemaal mooi zijn als het gebruikersaccount ook aan de sleutel gekoppeld kan worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 03-02-2023 18:07 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Die schermen zijn verplicht. Ze moeten je notificeren over de data die men verzamelt.
.
De koppeling tussen de instellingen van stoelen en spiegels, dat is waarschijnlijk alleen als je elektrische stoelen met geheugen functie hebt? Mijn ID3 heeft elektrische stoelen maar dan zonder die knopjes gebruiker 1tm3.Tarin schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:06:
[...]
Ik vind het wel meevallen, maar bij ons is er vrij veel aan het gebruikersaccount gekoppeld - spiegels, stoelen, sfeerverlichting).
Bij mijn Golf 7.5 was het irritanter, daar kwam bij ongeveer 25% van de ritten een melding "Welcome to Car-net, user: $naam," als je al een minuut onderweg bent, dwars over de kaart. Moest ik verplicht op het touchscreen OK duwen, de fysieke bevestigingsknop achter het draaiwieltje deed niks.
Maar het zou helemaal mooi zijn als het gebruikersaccount ook aan de sleutel gekoppeld kan worden.
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Ja, de stoelen hebben inderdaad knopjes (set, 1, 2 en massage), en de auto heeft de 'comfortinstap'-optie.Jakkie takkie schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:55:
[...]
De koppeling tussen de instellingen van stoelen en spiegels, dat is waarschijnlijk alleen als je elektrische stoelen met geheugen functie hebt? Mijn ID3 heeft elektrische stoelen maar dan zonder die knopjes gebruiker 1tm3.
Mijn ID4 (met V3 update) heeft ook de 1,2 en massage, maar waar zit de comfortinstap'-optie ergens?
Nevermind.. Het is een ODBeleven optie :-)
Nevermind.. Het is een ODBeleven optie :-)
[ Voor 18% gewijzigd door N0EL op 03-02-2023 22:18 ]
Dat hoeft natuurlijk niet elke rit. Daar kun je je consent eenmalig voor afgeven..AkroBatik schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:10:
Die schermen zijn verplicht. Ze moeten je notificeren over de data die men verzamelt.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Niet als de buurman in jouw auto rijdt. Kan die auto natuurlijk niet ruiken.Wilde schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:23:
[...]
Dat hoeft natuurlijk niet elke rit. Daar kun je je consent eenmalig voor afgeven..
Helemaal eens natuurlijk, maar dat schijnt de reden te zijn van eerst de online/offline knop en nu(naar horen zeggen, heb nog geen 3.0+
.
Maar doen meer merken dit op deze manier dan? Kan me niet herrineren dat je dit namelijk in een Tesla ook iedere keer moet doen.AkroBatik schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 00:06:
[...]
Niet als de buurman in jouw auto rijdt. Kan die auto natuurlijk niet ruiken.
Helemaal eens natuurlijk, maar dat schijnt de reden te zijn van eerst de online/offline knop en nu(naar horen zeggen, heb nog geen 3.0+)gebruiker. Als je gast kiest moet je allemaal data spul accepteren volgens mij.
zelfde met lane-assist. In de ID.x elke keer opnieuw uitzetten als je wil, terwijl in de peugeot van mijn ouders uit 2021 hoef je maar een keer op een knopje te drukken en het blijft uit.
Nee, maar het is een Duits merk en blijkbaar is er wat meer angst in Duitsland en lopen ze digitaal überhaupt achter.t2faag schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:08:
[...]
Maar doen meer merken dit op deze manier dan? Kan me niet herrineren dat je dit namelijk in een Tesla ook iedere keer moet doen.
zelfde met lane-assist. In de ID.x elke keer opnieuw uitzetten als je wil, terwijl in de peugeot van mijn ouders uit 2021 hoef je maar een keer op een knopje te drukken en het blijft uit.
Ik vind het vooral irritant dat ze alles aan de rechterkant van het scherm oriënteren. Je zit als bestuurder links dus plak 'ok' knoppen, 'start' knop na het invoeren van een bestemming gewoon links georiënteerd op het scherm en wat groter.
Ik ben al even op zoek naar het volgende: ik bezit een ID.3 pro S 77 kw Tour editie. Deze uit dtsl geïmporteerde auto heeft gek genoeg geen Cruise Control optie. Ik wil dit graag laten activeren en/of in laten bouwen. Ik vraag me af of er hardware voor nodig is of alleen software. Heeft iemand enige ervaring / kennis hieromtrent? Heb wel al eens gehoord over in shop aankopen maar zie dit nergens officieel bevestigd. VW support verwijst mij naar PON nederland, daar krijg ik geen enkele reactie.
Ik heb het zelfde probleem. Dealers reageren niet op mail hierover.
Obdeleven is waarschijnlijk optie. Nog niet getest.
badscooter schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:50:
Ik ben al even op zoek naar het volgende: ik bezit een ID.3 pro S 77 kw Tour editie. Deze uit dtsl geïmporteerde auto heeft gek genoeg geen Cruise Control optie. Ik wil dit graag laten activeren en/of in laten bouwen. Ik vraag me af of er hardware voor nodig is of alleen software. Heeft iemand enige ervaring / kennis hieromtrent? Heb wel al eens gehoord over in shop aankopen maar zie dit nergens officieel bevestigd. VW support verwijst mij naar PON nederland, daar krijg ik geen enkele reactie.
Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest voor het vervangen van het slot.. ik heb een aantal keren geprobeerd om het probleem te reproduceren met het nieuwe slot zoals ik het probleem kon reproduceren met het oude slot;Oosterloo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:01:
[...]
Zojuist bij de dealer geweest en zagen een storing in het slot van rechts achter. Deze gaan ze nu bestellen (Back order) en zsm vervangen. Ik hou jullie op de hoogte of dit ook het probleem gaat oplossen.
Conclusie: probleem niet te reproduceren; slot defect.
Ook heb ik de klacht van de omgevingsverlichting neergelegd.. volgens Pouw moesten ze de gehele spiegel bestellen en vervangen..
Welke klacht heb je hierover?Oosterloo schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:59:
[...]
Ook heb ik de klacht van de omgevingsverlichting neergelegd.. volgens Pouw moesten ze de gehele spiegel bestellen en vervangen..
Ik vermoed de glasscherven die iedereen heeft
.
jij hebt geen TOUR variant, alleen de "PRO S" variant.badscooter schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:50:
Als je geen HUD, TravelAssist, Side Assist, ErgoActiveStoelen etc hebt, heb je de meest basale/optieloze PRO S variant.
een 2020 ID.3 Pro S Tour(4) heeft alle opties beschikbaar wat toen beschikbaar was voor de tour.
En dan klopt het dat je alleen limiter hebt want ACC valt ook onder de "Tour" optie toen ter tijd.
Maar terug op je vraag: Ja, je kunt met OBD11 de optie CruiseControl inschakelen. [ieder ander auto heeft dit ook standaard uit staan en is met codering erbij toe te voegen]
Mijn verwachting is wel dat AdaptiveCC niet mogelijk is omdat je geen radar op je auto hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 05-02-2023 17:17 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Hoi Simply1337,Simply1337 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:15:
[...]
jij hebt geen TOUR variant, alleen de "PRO S" variant.
Als je geen HUD, TravelAssist, Side Assist, ErgoActiveStoelen etc hebt, heb je de meest basale/optieloze PRO S variant.
een 2020 ID.3 Pro S Tour(4) heeft alle opties beschikbaar wat toen beschikbaar was voor de tour.
En dan klopt het dat je alleen limiter hebt want ACC valt ook onder de "Tour" optie toen ter tijd.
Maar terug op je vraag: Ja, je kunt met OBD11 de optie CruiseControl inschakelen. [ieder ander auto heeft dit ook standaard uit staan en is met codering erbij toe te voegen]
Mijn verwachting is wel dat AdaptiveCC niet mogelijk is omdat je geen radar op je auto hebt.
Das nieuwe informatie voor mij. Bij wie kan ik terecht om met odbeleven de CC te activeren? Heb je een tip voor mij?
Daarnaast zit er wel een front assist assist functie op deze id.3, ook voetganger- en fietser waarschuwing, verkeersbordherkenning en lane-assist.badscooter schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:38:
[...]
Hoi Simply1337,
Das nieuwe informatie voor mij. Bij wie kan ik terecht om met odbeleven de CC te activeren? Heb je een tip voor mij?
De glas scherven idd.
[ Voor 72% gewijzigd door Oosterloo op 06-02-2023 08:55 ]
Ik ben me vannacht ook de pleuris geschrokken. Rond 2:10 ging het alarm af. Had in eerste instantie niet eens in de gaten dat het de ID.3 was. Toch maar even uit het raam gekeken en ja hoor, het was hem wel. Snel naar beneden gerend. Sleutel eerst nog moeten zoeken. De straat zal wel blij met me zijn geweest. Mag hopen dat het eenmalig was, of moet ik tegenwoordig de sleutel langs m'n bed gaan leggen?LastSamurai schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:19:
[...]
Nee, ik gebruik geen dongle oid in deze auto.
Voor de 3.0 update nooit het alarm gehoord. En na de update is ie nu al drie keer afgegaan en elke keer als het hard regende of heel vochtig weer was. Dus het lijkt erop dat er met de update ook eaa aan de gevoeligheid van de interieurdetectie is veranderd.
En nee ik gebruik geen dongle.
Toch maar melden bij de garage of wat zouden jullie adviseren? Merk de laatste tijd ook dat de connectivity erg onstabiel is. Misschien moet ik dat beide toch maar gaan melden.
Heb software versie 3.0. Alarm is nog nooit eerder spontaan afgegaan.
Dat hangt samen met de V2X optie; shortrange data communicatie. Dat doet Tesla niet.AMARONE schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:27:
Nee, maar het is een Duits merk en blijkbaar is er wat meer angst in Duitsland en lopen ze digitaal überhaupt achter.
Dat is wel even schrikken inderdaad. Hopen dat het eenmalig was, volgens mij heb ik het hier wel eens vaker langs zien komen.Ren-z schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:14:
[...]
Ik ben me vannacht ook de pleuris geschrokken. Rond 2:10 ging het alarm af. Had in eerste instantie niet eens in de gaten dat het de ID.3 was. Toch maar even uit het raam gekeken en ja hoor, het was hem wel. Snel naar beneden gerend. Sleutel eerst nog moeten zoeken. De straat zal wel blij met me zijn geweest. Mag hopen dat het eenmalig was, of moet ik tegenwoordig de sleutel langs m'n bed gaan leggen?
En nee ik gebruik geen dongle.
Toch maar melden bij de garage of wat zouden jullie adviseren? Merk de laatste tijd ook dat de connectivity erg onstabiel is. Misschien moet ik dat beide toch maar gaan melden.
Heb software versie 3.0. Alarm is nog nooit eerder spontaan afgegaan.
Is het alarm eventueel ook uit te schakelen in het menu?
Interieurbewaking uitschakelen denk ik. Maar dat lijkt me verzekeringstechnisch onwenselijk.Jakkie takkie schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:04:
Is het alarm eventueel ook uit te schakelen in het menu?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik niet. Niets te zien bij mij.AkroBatik schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:25:
[...]
Ik vermoed de glasscherven die iedereen heeft
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Onze auto geeft in eens regelmatig de melding dat voor acclimatiseren niet werkt en dat we de werkplaats moeten bezoeken. We krijgen de melding niet elke rit. en merk verder ook niets aan de auto.
Net gebeld met de garage en die zeggen lekker blijven rijden, zolagn alles gewoon functioneerd, want als het niet te reproduceren is kunnen ze het ook niet uitlezen. De auto slaat, volgens hun, namelijk de fout meldingen niet op.
Iemand anders deze melding wel eens gehad en wat er misschien mis is en klopt het wat de garage zegt?
Net gebeld met de garage en die zeggen lekker blijven rijden, zolagn alles gewoon functioneerd, want als het niet te reproduceren is kunnen ze het ook niet uitlezen. De auto slaat, volgens hun, namelijk de fout meldingen niet op.
Iemand anders deze melding wel eens gehad en wat er misschien mis is en klopt het wat de garage zegt?
paar mensen op dit forum staan wel open, mits je in de buurt woontbadscooter schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:38:
[...]
Hoi Simply1337,
Elk foutmelding wordt in de auto opgeslagen. Je dealer is luit2faag schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:29:
Onze auto geeft in eens regelmatig de melding dat voor acclimatiseren niet werkt en dat we de werkplaats moeten bezoeken. We krijgen de melding niet elke rit. en merk verder ook niets aan de auto.
Dit herken ik ook. Heb jij ook connectivity problemen? M.a.w. werkt jouw app goed? Kun jij ten alle tijden syncen? Ik heb daar problemen mee en wellicht zijn ze gerelateerd aan elkaar.t2faag schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:29:
Even een vraag voor de mensen met verstand van batterijtechniek.
Wat zou beter zijn voor de batterij, af en toe tot 100% laden, of af en toe snelladen. Ik heb wel eens ritjes die ik op 100% zou redden, maar (net) niet op 80%. Dan is snelladen natuurlijk een optie. Tot 100% laden lijkt goedkoper en praktischer (niet stoppen onderweg).
Aangezien snelladen ook 'slijtage' tot gevolg heeft, vraag ik me af wat de betere optie zou zijn...
Wat zou beter zijn voor de batterij, af en toe tot 100% laden, of af en toe snelladen. Ik heb wel eens ritjes die ik op 100% zou redden, maar (net) niet op 80%. Dan is snelladen natuurlijk een optie. Tot 100% laden lijkt goedkoper en praktischer (niet stoppen onderweg).
Aangezien snelladen ook 'slijtage' tot gevolg heeft, vraag ik me af wat de betere optie zou zijn...
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
Intessante vraag, had ik zelf ook. Als je boven de 80% moet laden, wellicht is 90% dan net genoeg? Je moet de tijd dat de accu boven de 80% is zo kort mogelijk houden.Mitchell2.24v schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:35:
Hoe trager laden hoe beter voor de accu, snelladen is slecht voor je accu sowieso.
ID4Pro
Is iemand wel eens opgevallen dat het er op lijkt dat sinds de 3.0 update de auto met voorverwarmen geen stroom van de laadpaal gebruikt ?
Deze ochtend was het 5,5 graden buiten dus ik heb de auto met de app opgewarmd. Ik zag (tibber) geen toename in het elektraverbruik. Toen ik instapte was de auto wel warm, inclusief stoel en stuur.
Is dat ook jullie ervaring ?
Is iemand wel eens opgevallen dat het er op lijkt dat sinds de 3.0 update de auto met voorverwarmen geen stroom van de laadpaal gebruikt ?
Deze ochtend was het 5,5 graden buiten dus ik heb de auto met de app opgewarmd. Ik zag (tibber) geen toename in het elektraverbruik. Toen ik instapte was de auto wel warm, inclusief stoel en stuur.
en op 90% gaat dat wel lukken?Mitchell2.24v schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:35:
zonder doligheid, als je een slimme lader hebt en je auto 1-2 uur van te voren op 100% kan zetten [of id software 3,0 hebt] is het niet zo erg om het op 100 te zetten. waar het mis gaat is het langdurig op 100% houden of <10%.
Haha, misschien is 90% ook genoeg. Het gaat mij vooral om het verschil in belasting / slijtage tussen voller laden en sneller laden.
Wanneer ik tot 100% laad is dat altijd voorafgaand aan mijn vertek. De auto staat dan hooguit een paar uur met 100% en daarna ga ik rijden.zonder doligheid, als je een slimme lader hebt en je auto 1-2 uur van te voren op 100% kan zetten [of id software 3,0 hebt] is het niet zo erg om het op 100 te zetten. waar het mis gaat is het langdurig op 100% houden of <10%.
als 90% lukt kun je gewoon instellen dat het laadt tot 100% als je in theorie 30 a 45 min later vertrekt.. heb je een warme batterij, heb je meer dan 90%, maar nog geen 100% en als je onverhoopt toch besluit om voor vertrek niet te vertrekken heb je nog <95%.Mitchell2.24v schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:27:
[...]
Haha, misschien is 90% ook genoeg. Het gaat mij vooral om het verschil in belasting / slijtage tussen voller laden en sneller laden.
[...]
Wanneer ik tot 100% laad is dat altijd voorafgaand aan mijn vertek. De auto staat dan hooguit een paar uur met 100% en daarna ga ik rijden.
Met de connectivity hebben we geen problemenRen-z schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:18:
[...]
Dit herken ik ook. Heb jij ook connectivity problemen? M.a.w. werkt jouw app goed? Kun jij ten alle tijden syncen? Ik heb daar problemen mee en wellicht zijn ze gerelateerd aan elkaar.
Normaal niet. vanmorgen wel, maar ben aan het test met de Jedlix app. Heb je de auto/laadpaal ook gekoppeld aan Tibber. Dan kan die misschien geen (dure) stroom vrijgeven.LastSamurai schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:44:
ID4Pro
Ik heb de auto wel aan tibber gekoppeld, de paal niet.C0C0 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:43:
[...]
Normaal niet. vanmorgen wel, maar ben aan het test met de Jedlix app. Heb je de auto/laadpaal ook gekoppeld aan Tibber. Dan kan die misschien geen (dure) stroom vrijgeven.
Snelladen is inderdaad sowieso ‘slecht’ voor de levensduur. Tot 100% laden is met name slecht als je hem lang laat staan. Wat ik vaak doe is laden tot 80% of 90% en dan het laatste stukje vlak voor ik weg ga (mits de planning dat toelaat).Mitchell2.24v schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:35:
Er staat ergens op een eerdere pagina een mooi grafiekje met wat het percentage doet met de levensduur.
De foutmelding herken ik, ik heb het er nog niet over gehad met de garage (voorverwarmen werkt ook nog steeds overigens)t2faag schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:29:
Wie o Wie zou mij willen helpen, uiteraard tegen betaling. 😊Simply1337 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:55:
[...]
paar mensen op dit forum staan wel open, mits je in de buurt woont
Krijg je de foutmelding in de auto of op de app. Dat maakt uit denk ik. Op de app heb ik die melding ook wel eens.t2faag schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:29:
Ik krijg de volgende reactie van de duitse auto dealer waar de auto vandaan komt:Slingertj3 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:20:
Ik heb het zelfde probleem. Dealers reageren niet op mail hierover.
[...]
Guten Morgen Herr,
Von uns aus können wir es gar nicht mehr nachprüfen.
Sie müssen eine VW ID besitzen und als Hauptnutzer in ihrem Fahrzeug angemeldet sein.
Dann im Shop ihre Bankdaten hinterlegen und dann können Sie, wenn es machbar ist im Shop diese Cruise Control Funktion kaufen.
Mit freundlichen Grüßen
i.A. Markus Kritzinger
Teiledienst
In de auto.Jakkie takkie schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:20:
[...]
Krijg je de foutmelding in de auto of op de app. Dat maakt uit denk ik. Op de app heb ik die melding ook wel eens.
Recall van MY2021 ID.4’s in de VS: https://arstechnica.com/c...-battery-software-update/
Wordt me nou niet helemaal duidelijk of dit ook met de onmogelijkheid van 3.0 via OTA te maken heeft, maar benieuwd of dit ook voor Europa en andere modellen geldt.
Wordt me nou niet helemaal duidelijk of dit ook met de onmogelijkheid van 3.0 via OTA te maken heeft, maar benieuwd of dit ook voor Europa en andere modellen geldt.
Ik heb dit eenmaal gehad, maar daarna niet meer.t2faag schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:29:
Ik sta nu bij m'n ID4 First en krijg deze niet van het slot. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Proberen met de mechanische sleutel die in de autosleutel zit?lochtejans schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:54:
Ik sta nu bij m'n ID4 First en krijg deze niet van het slot. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Lukt ook niet😬Silhouet schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:11:
[...]
Proberen met de mechanische sleutel die in de autosleutel zit?
Sleutel in mechanisch vak, (achter klepje verstopt bij hendel) draaien en hard aan de hendel omhoog trekken.zou je voordeur moeten openenlochtejans schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:54:
Ten tweede batterij van je sleutel wisselen. Na een jaar gebruik is deze meestal op
[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 06-02-2023 23:41 ]
Ter infodensterdad2 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:55:
ID4.1
Ik heb te pas en te onpas 1 van m'n 2 sleutels waarmee de auto niet opengaat. Kan klikken wat ik wil....
Oplossing met andere sleutel auto van het slot.
"defecte"sleutel even (echt 2sec) in middenconsole-bakje en hij werkt weer.
Gebeurd minimaal 1x per week. Batterij in de sleutel is prima.
Wie weet een oplossing? (SoftwareV2.4)
Was tóch een lege batterij…
ID.3 1st. Ik heb eind oktober mijn 2.4 update met 12V accu wissel gehad en de 3.0 rond de jaarwisseling.
Nou krijg ik (vooral bij wat koudere nachten) af en toe de melding: "12V-voeding is momenteel beperkt. Voorzichtig rijden, alstublieft."
:strip_exif()/f/image/ogfgEE6ubgoUJd5N1mQ6iOxG.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand anders deze al gehad?
Nou krijg ik (vooral bij wat koudere nachten) af en toe de melding: "12V-voeding is momenteel beperkt. Voorzichtig rijden, alstublieft."
:strip_exif()/f/image/ogfgEE6ubgoUJd5N1mQ6iOxG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door leinenga op 07-02-2023 07:54 . Reden: typo ]
Klopt het, dat ik als hoofdgebruiker beperkte/geen informatie in de We Connect ID-app zie als een andere gebruiker (mijn vrouw) het laatst met de auto gereden heeft en dus de aktieve gebruiker is/was?
Prima dat daar gegevens afgeschermd worden, maar zo kunnen we 1) de accu-status niet bekijken, 2) niet zien of het opladen een beetje opschiet, en 3) niet via de app het volgende reisdoel in de auto laden, want zij ziet ook bijna niks in de app als niet-hoofdgebruiker.
De app geeft aan dat ik niks zie omdat ik niet in de auto aangemeld ben, of vanwege een technische storing..
Nu ik dit zo typ, bedenk ik dat we voor het account van mijn vrouw de privacy-instellingen nog niet hebben bekeken, deels omdat het hier op het moment raar loopt (de eerste week dat de auto hier was had ik de lompste migraine-aanval van mijn leven, daarna ben ik een flink stuk met de auto gereden, en vervolgens brak ik mijn sleutelbeen, dus heb ik snel haar account aangemaakt, wat tips gegeven en sindsdien rijdt zijn ons overal naartoe..)
Een aanwijzing over privacy-instellingen in de melding in de app daar was handig geweest.. Zometeen maar even kijken of daar een vinkje mist - ik had het idee dat de meeste instellingen over waren genomen..
[edit]
Vinkjes gezet (eerste was aan, tweede en derde (locatiegegevens delen en V2X) waren uit.) Nog steeds niks; melding in de app:
/f/image/JtA4HBqeUrbtjI9avLipq5HQ.png?f=fotoalbum_large)
Da's natuurlijk wel een beetje kneuterig - locatiegegevens afschermen ok, maar batterij- en laadstatus niet beschikbaar? Dan moet ik mijn vrouw dus - als ik weer mag rijden en ik weer 98% van de kilometers maak - vragen of ze alsjeblieft altijd weer mijn gebruiker activeert nadat ze thuis komt, of mij even vertelt hoe het met de accu staat.
Daar hadden ze best een extra vinkje of twee in mogen bouwen - toelaten, dat de hoofdgebruiker de auto-status uit kan lezen, en toelaten, dat de hoofdgebruiker alles kan zien.
Als gastgebruiker ziet ze helemaal niks in de app.
:fill(white):strip_exif()/f/image/l1FFTS1HHUuD5EK7qpGVG5FA.png?f=user_large)
Duitse ID.4 overigens, er zit dus geen softwarelaagje van PON tussen.
Prima dat daar gegevens afgeschermd worden, maar zo kunnen we 1) de accu-status niet bekijken, 2) niet zien of het opladen een beetje opschiet, en 3) niet via de app het volgende reisdoel in de auto laden, want zij ziet ook bijna niks in de app als niet-hoofdgebruiker.
De app geeft aan dat ik niks zie omdat ik niet in de auto aangemeld ben, of vanwege een technische storing..
Nu ik dit zo typ, bedenk ik dat we voor het account van mijn vrouw de privacy-instellingen nog niet hebben bekeken, deels omdat het hier op het moment raar loopt (de eerste week dat de auto hier was had ik de lompste migraine-aanval van mijn leven, daarna ben ik een flink stuk met de auto gereden, en vervolgens brak ik mijn sleutelbeen, dus heb ik snel haar account aangemaakt, wat tips gegeven en sindsdien rijdt zijn ons overal naartoe..)
Een aanwijzing over privacy-instellingen in de melding in de app daar was handig geweest.. Zometeen maar even kijken of daar een vinkje mist - ik had het idee dat de meeste instellingen over waren genomen..
[edit]
Vinkjes gezet (eerste was aan, tweede en derde (locatiegegevens delen en V2X) waren uit.) Nog steeds niks; melding in de app:
/f/image/JtA4HBqeUrbtjI9avLipq5HQ.png?f=fotoalbum_large)
Da's natuurlijk wel een beetje kneuterig - locatiegegevens afschermen ok, maar batterij- en laadstatus niet beschikbaar? Dan moet ik mijn vrouw dus - als ik weer mag rijden en ik weer 98% van de kilometers maak - vragen of ze alsjeblieft altijd weer mijn gebruiker activeert nadat ze thuis komt, of mij even vertelt hoe het met de accu staat.
Daar hadden ze best een extra vinkje of twee in mogen bouwen - toelaten, dat de hoofdgebruiker de auto-status uit kan lezen, en toelaten, dat de hoofdgebruiker alles kan zien.
:fill(white):strip_exif()/f/image/l1FFTS1HHUuD5EK7qpGVG5FA.png?f=user_large)
[ Voor 53% gewijzigd door Tarin op 07-02-2023 11:06 ]
Ik woon in Amsterdam, maar kom regelmatig op andere plaatsen in het land. Als we een handige combinatie van tijd en plaats kunnen vinden wil ik je wel helpen.badscooter schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:15:
[...]
Wie o Wie zou mij willen helpen, uiteraard tegen betaling. 😊
Waar in het land zit je ergens?badscooter schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:15:
[...]
Wie o Wie zou mij willen helpen, uiteraard tegen betaling. 😊
Er zijn tienduizenden accu’s uitgewisseld. Misschien heb jij net die ene slechte die er tussen zat.leinenga schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:54:
ID.3 1st. Ik heb eind oktober mijn 2.4 update met 12V accu wissel gehad en de 3.0 rond de jaarwisseling.
[Afbeelding]
https://arstechnica.com/c...-battery-software-update/
Enkel in US of ook in Europa?Volkswagen recalls almost 21,000 ID.4s for software fix
New software fixes the battery management and pulse inverter control modules.
Gewoon hetzelfde doen als vele anderen, 1 account gebruiken op meerdere toestellen. VW heeft tot op heden nog geen goed softwarepakket neergezet voor de ID.X range en ik verwacht dat dit pas over enkele jaren een beetje in orde zal zijn.Tarin schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:21:
Klopt het, dat ik als hoofdgebruiker beperkte/geen informatie in de We Connect ID-app zie als een andere gebruiker (mijn vrouw) het laatst met de auto gereden heeft en dus de aktieve gebruiker is/was?
[edit]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze exacte melding heb ik laatst ook gehad in mijn leen auto - een Seat Leon plug-in hybrid.leinenga schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:54:
[Afbeelding]
De accu van de elektro motor was wel iets van 2%. Maar als ik de melding dan zie deed mij dat eerder denken aan de normale 12 volt accu. Vond het allemaal wat vreemd. Zeker op een hybrid eigenlijk, want er was voldoende brandstof in de tank aanwezig.
Nou ja, de leverweek van mijn ID.5 zou week 6 zijn, dat is deze week. Aangezien ik nog geen afspraak heb kunnen maken voor het ophalen van de auto ga ik er maar even van uit dat we dat niet gaan halen..
Dat wilde ik oorspronkelijk ook doen, maar kan ik dan met 1 weconnect-account op 2 telefoons meerdere ID-gebruikers (in de auto) aanmaken? Want dat was me niet duidelijk..Vaelin schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:52:
[...]
Gewoon hetzelfde doen als vele anderen, 1 account gebruiken op meerdere toestellen. VW heeft tot op heden nog geen goed softwarepakket neergezet voor de ID.X range en ik verwacht dat dit pas over enkele jaren een beetje in orde zal zijn.
De app is vrij beroerd en vrij beperkt. Verder kan de auto maar één gebruiker aan.Tarin schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:21:
Met andere woorden: als je je auto hebt gekoppeld aan Tarin, dan is-ie niet gekoppeld aan Karin, en andersom.
Oplossing: Koppel je auto aan Tarin. Log in met Tarin in de We Connect app op jouw telefoon, en laat ook Karin inloggen als Tarin op haar telefoon.
Zo zie je altijd de laadstatus en kun je bv de airco aanzetten.
2.4 en 3.1/3.1+ hebben de fix aan boord, 3.0 en <2.4 zijn er gevoelig voor.Warpozio schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:43:
https://arstechnica.com/c...-battery-software-update/
[...]
Enkel in US of ook in Europa?
vereist een update van de BMS naar firmware versie 0930 of hoger en de motor drive unit (pulse inverter) naar 6044 of hoger (uit mijn hoofd).
Als ik het goed begrijp is dat de methode om op meer dan 1 telefoon de status van je auto in te kunnen zien.ikweethetbeter schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:38:
[...]
De app is vrij beroerd en vrij beperkt. Verder kan de auto maar één gebruiker aan.
Met andere woorden: als je je auto hebt gekoppeld aan Tarin, dan is-ie niet gekoppeld aan Karin, en andersom.
Oplossing: Koppel je auto aan Tarin. Log in met Tarin in de We Connect app op jouw telefoon, en laat ook Karin inloggen als Tarin op haar telefoon.
Zo zie je altijd de laadstatus en kun je bv de airco aanzetten.
Maar ik kan met hetzelfde We Connect account geen tweede gebruiker in de auto aanmaken, en die willen we wel hebben voor de stoel- en spiegelposities, sfeerverlichting en of hij MP3tjes van het stickje moet gaan spelen, of via bluetooth mijn podcasts aan moet zetten, omdat dat in het Volkswagen ID opgeslagen is.
En als ik dat inricht en degene die de auto parkeert niet de hoofdgebruiker activeert, kan niemand de status van de accu inzien - noch de hoofdgebruiker, noch de +1-gebruiker.
Ik begrijp dat ik nu wel heel erg veel in 1 keer verlang
Software-versie 3.2.0 trouwens, de auto werd 3 weken geleden geleverd.
Ben nog steeds bij met mijn ID.4tje, rijdt geweldig. Maar die software ruïne die VW aan het bouwen is begint mij steeds meer tegen te staan.
Zat daarom een beetje te loeren uit de ooghoeken naar de nieuwe Toyota bz4x, maar die is nog knap aan de prijs.
Zie ik nu dat de Model Y standaard voor net geen 47K uit de fabriekkomt rollen. Tuurlijk met wat extra's loopt daar de prijs ook van op, maar dat is wel interessant om eens over te mijmeren!
Zat daarom een beetje te loeren uit de ooghoeken naar de nieuwe Toyota bz4x, maar die is nog knap aan de prijs.
Zie ik nu dat de Model Y standaard voor net geen 47K uit de fabriekkomt rollen. Tuurlijk met wat extra's loopt daar de prijs ook van op, maar dat is wel interessant om eens over te mijmeren!
Iemand anders dit probleem eerder gehad? Ik wil thuis tot 80% laden, heb m’n ID.3 daar ook op ingesteld. In eerste instantie wordt er ook tot 80% geladen, maar als ik de laadkabel eraan laat voor de nacht, blijkt er de volgende ochtend bijgeladen te zijn tot 88/89%.
Kan wellicht ook aan de laadpaal liggen, maar die zou moeten doen wat de auto aangeeft..
Kan wellicht ook aan de laadpaal liggen, maar die zou moeten doen wat de auto aangeeft..
Heb je laadlocaties ingesteld? Probeer die eens te verwijderen.Megalo schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 06:46:
Iemand anders dit probleem eerder gehad? Ik wil thuis tot 80% laden, heb m’n ID.3 daar ook op ingesteld. In eerste instantie wordt er ook tot 80% geladen, maar als ik de laadkabel eraan laat voor de nacht, blijkt er de volgende ochtend bijgeladen te zijn tot 88/89%.
.
De bz4x is toch gebouwd op een benzine-platform met alle inefficiënties? Bjorn haalde er belachelijk slechte range waarden mee ook. Volgens mij is dat ding een enorme dud (slechte range, belachelijk langzaam snelladen).NWA schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:20:
Ik heb zelf een EV6 en een ID3. De software van VW is zo slecht nog niet: de EV6 software voelt aan als een blackberry. De VW is op sommige vlakken wat karig, maar het is wel snel en de navigatie is top.
En de fonts zijn bij VW ok. Bij Kia zie je soms 4 verschillende fonts op 1 scherm..
Het zou niet zo moeten zijn, maar het is de enige manier die ik heb gevonden. Het is niet helemaal wat je anno 2023 van software verwacht...Tarin schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:29:
Als ik het goed begrijp is dat de methode om op meer dan 1 telefoon de status van je auto in te kunnen zien.
VW heeft wat goodwill goed te maken op software gebied...
ben benieuwd hoeveel van de goodies wat zichtbaar was op de ID.7 door sappelt naar oude autos..
ben benieuwd hoeveel van de goodies wat zichtbaar was op de ID.7 door sappelt naar oude autos..
Ja, ze zouden het systeem met gebruikers en het vrijgeven van informatie daartussen moeten verbeteren. Hier in Duitsland is Datenschutz nogal een thema, maar de meeste auto's worden in een gezin nou eenmaal door verschillende mensen gebruikt, en daarvoor zou er eigenlijk een optie 'we zijn getrouwd en hebben niks voor elkaar te verbergen' moeten zijn.ikweethetbeter schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:50:
[...]
Het zou niet zo moeten zijn, maar het is de enige manier die ik heb gevonden. Het is niet helemaal wat je anno 2023 van software verwacht...
Netflix en Disney+ doet dat ook, als ik wil kan ik precies zien wat mijn vrouw kijkt. Spotify en Microsoft laten je accounts koppelen om abonnementen te delen.
Dit is een probleem waar je een paar mensen een week naar laat kijken en daarna in een sprint implementeert. Welke gegevens vallen onder welke groep, voor elk hokje een vinkje dat het OK is dat die met de hoofdgebruiker gedeeld worden (of niet), en dan eventueel een wat beperktere weergave van informatie in de app, in plaats van 'Je bent niet ingelogd in je auto dus vertellen we je helemaal niks.'
Maar goed, als je al dit soort puntjes bij elkaar neemt heb je snel een jaar aan sprintjes bij elkaar gepland. Software is nooit af.. maar het is jammer dat een nieuw product zo vaak een stap terug lijkt ten opzichte van wat eerst mogelijk was.
Als alle gegevens in je VW-ID worden opgeslagen, moet het toch mogelijk zijn daar een reisdoel aan toe te voegen, ook als een ander in mijn auto aangemeld is? Hij hoeft hem pas te downloaden als ik me weer aanmeld.
En dat de online verstuurde reisdoelen na een niet nader gespecificeerde tijd verdwijnen is wat apart, maar wel een voordeel ten opzichte van mijn Golf, waar je 200 reisdoelen in de app toe kon voegen en daar ook kon verwijderen, maar waar ik in de auto nog een keer handmatig op moest ruimen omdat er daar maar plaats was voor 50 of 100 ofzo, en die lijst vanuit de app alleen gevuld en niet opgeruimd kon worden.
Op 1 jan kreeg ik de melding dat er een update klaar stond (3.0). Instructies opgevolgd en auto afgesloten.
Volgende morgen melding infotainment" Systeemupdate mislukt contact uw dealer: Foutcode OUE5_54"
Dealer Maas in Alphen aan den Rijn benadert en een afspraak gemaakt voor 16 jan. Door interne communicatie problemen werd dit niet goed opgepakt door in plaats van de uitvoerige fabrieksinstructies uit te voeren alleen het geheugen te controleren op eventuele foutcodes. Natuurlijk was dit dus niet de oplossing en is een afspraak gemaakt voor 2 feb. Inmiddels staat mijn ID3 nu al een week bij de dealer. Het lukte Maas niet de fabrieksinstructies uit te voeren en voor zover ik weet is ook PON en de fabriek om hulp gevraagd. Dealer geeft de laatste dagen ondanks verzoeken van mijn kant geen status update, sterker nog reageert helemaal niet meer.
ID3 First Max
Volgende morgen melding infotainment" Systeemupdate mislukt contact uw dealer: Foutcode OUE5_54"
Dealer Maas in Alphen aan den Rijn benadert en een afspraak gemaakt voor 16 jan. Door interne communicatie problemen werd dit niet goed opgepakt door in plaats van de uitvoerige fabrieksinstructies uit te voeren alleen het geheugen te controleren op eventuele foutcodes. Natuurlijk was dit dus niet de oplossing en is een afspraak gemaakt voor 2 feb. Inmiddels staat mijn ID3 nu al een week bij de dealer. Het lukte Maas niet de fabrieksinstructies uit te voeren en voor zover ik weet is ook PON en de fabriek om hulp gevraagd. Dealer geeft de laatste dagen ondanks verzoeken van mijn kant geen status update, sterker nog reageert helemaal niet meer.
ID3 First Max
Hi, thanks, heb je een PM gestuurdMitchell2.24v schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:10:
[...]
Ik woon in Amsterdam, maar kom regelmatig op andere plaatsen in het land. Als we een handige combinatie van tijd en plaats kunnen vinden wil ik je wel helpen.
Grappig, ik zie net een ID Buzz van PostNL rijden
Kater? Eerst water, de rest komt later
In april de weg op met mijn nieuwe elektrische VW ID BUZZ @anwb wegenwacht.
— Remko (@wegenwacht4447) 6 februari 2023
Dit jaar wordt het wagenpark uitgebreid met 80 stuks ID en 30 BUZZjes pic.twitter.com/Ws5ubTX8PT
Anwb heeft er ook eentje, incl accupack
[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 08-02-2023 12:20 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ja klopt, hier meer info daarover https://www.volkswagen.nl...ije-toekomst-met-id-buzz/
Ik dacht dat de bz4x en de Subaru Solterra eigenlijk dezelfde auto's waren, maar wel nieuw ontwikkelt zijn?1Mark schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:38:
[...]
De bz4x is toch gebouwd op een benzine-platform met alle inefficiënties? Bjorn haalde er belachelijk slechte range waarden mee ook. Volgens mij is dat ding een enorme dud (slechte range, belachelijk langzaam snelladen).
Ik heb zelf een EV6 en een ID3. De software van VW is zo slecht nog niet: de EV6 software voelt aan als een blackberry. De VW is op sommige vlakken wat karig, maar het is wel snel en de navigatie is top.
En de fonts zijn bij VW ok. Bij Kia zie je soms 4 verschillende fonts op 1 scherm..
En ik doelde meer op de frequentie van het updaten van de software die teleurstellend is. Al herinner ik mij ook wel dat de eerste versie van de software nu niet bepaald responsive was. Daar heeft VW inderdaad (met de eerste OTA) wel stappen gezet.
Mijn ID.5 zou origineel in sept 2022 geleverd worden. Dit is nu van maart naar eind mei verplaatst.KaiseRRuby schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:06:
Nou ja, de leverweek van mijn ID.5 zou week 6 zijn, dat is deze week. Aangezien ik nog geen afspraak heb kunnen maken voor het ophalen van de auto ga ik er maar even van uit dat we dat niet gaan halen..
Wow, dat is flinke vertraging zeg..OZz031 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:17:
[...]
Mijn ID.5 zou origineel in sept 2022 geleverd worden. Dit is nu van maart naar eind mei verplaatst.
Frustrerend. Ik ben benieuwd naar de afloop, mijn ervaring is dat het geen zin heeft iedere dag bij de dealer aan de telefoon te hangen maar concreet af te spreken op welk moment je een update krijgt.cggroen schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:33:
Op 1 jan kreeg ik de melding dat er een update klaar stond (3.0). Instructies opgevolgd en auto afgesloten.
ID3 First Max
Thnx. Die heeft de auto schijnbaar uit zichzelf al verwijderd.. Ook vreemd dat ie dan tot 88/89% doorlaadt, niet tot 100.AkroBatik schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 07:57:
[...]
Heb je laadlocaties ingesteld? Probeer die eens te verwijderen.
Dat die van mij ook maar eens komt…DonJunior schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:32:
Gewoon leuk plaatje. Zo kwam ik van de week bij mijn auto in de garage.. Ongeplande ID.3 meeting
[Afbeelding]
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Nou ja, hij is pas halverwege mijn wachttijd.
Sorry? Jij wacht al 14 maanden??spencer_830 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:12:
[...]
Nou ja, hij is pas halverwege mijn wachttijd.
*sowieso
correct, december 2021 besteld.
Volgens de dealer stond hij vorige week op de planning om geproduceerd te worden, dit is niet gelukt.
Hopelijk wordt het deze week, we zullen zien.
Soms begrijp ik die verschillen in levertijden ook niet zo goed. Degene die de langste levertijd heeft, heeft dan hopelijk ook de gekste combinatie in optie en de meest extravagante kleuren.
Ik snap dat je in batchen produceert maar als je zelf ziet dat je een bepaalde selectie weinig of bijna niet produceert, kan je al beter met je klant in overleg gaan om iets te veranderen.
Iemand meer dan een jaar laten wachten wordt niemand blij van. (ook al weet ik dat het momenteel meer die kant opgaat dan binnen het half jaar leveren)
Ik wacht sinds eind april op mijn ID4. Deze wordt eind maart verwacht maar het zou even goed nog wat langer kunnen duren.
Ik snap dat je in batchen produceert maar als je zelf ziet dat je een bepaalde selectie weinig of bijna niet produceert, kan je al beter met je klant in overleg gaan om iets te veranderen.
Iemand meer dan een jaar laten wachten wordt niemand blij van. (ook al weet ik dat het momenteel meer die kant opgaat dan binnen het half jaar leveren)
Ik wacht sinds eind april op mijn ID4. Deze wordt eind maart verwacht maar het zou even goed nog wat langer kunnen duren.
@spencer_830 @gerre1 Jeetje.. dat zijn bijna Ferrari wachttijden joh.. en dan krijg je uiteindelijk alsnog maar een VW.
(verder prima auto.. daar niet van.. maar da's wel heel lang wachten)
*Don gaat alvast orrienteren op de ID.7.. over 3 jaar loopt mijn leasecontract af...
(verder prima auto.. daar niet van.. maar da's wel heel lang wachten)
*Don gaat alvast orrienteren op de ID.7.. over 3 jaar loopt mijn leasecontract af...
*sowieso
Dat is het ook, mijn ID4 in feb 2022 besteld, dus wacht nu al een jaar, staat nu gepland voor week 10.gerre1 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:45:
Soms begrijp ik die verschillen in levertijden ook niet zo goed. Degene die de langste levertijd heeft, heeft dan hopelijk ook de gekste combinatie in optie en de meest extravagante kleuren.
En idd ik had toen nagenoeg alle opties aangevinkt, want je kan het maar 1x goed doen
Dus met electrische verwarmde stoelen, 360 graden camera, Led, assistance + etc etc
Las eerder hier dat de 360 camera en electrische stoelen niet meer te kiezen zijn, en wat mijn dealer ook bevestigd dat daar de voornaamste problemen mee zijn qua leveren.
De hoop is wel goed, want hij stond eerst voor week 13, dus is al naar voren gehaald (geen garantie uiteraard)
Maar ik zou er graag mee op vakantie willen deze zomer
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.