Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
hahaha oh echt? Okee.. tja dat kan natuurlijk. Smaken verschillen natuurlijk en dat is prima. Ik vond de middenarmsteun in de Golf juist altijd irritant dat mijn vrouw daar al op hing als ik er ook op wilde leunen.Gunner schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:31:
Nee ik niet. Ik vind het er vooral goedkoop uit zien. Ik vind dat echt een van de lelijkste dingen van deze auto.
Om het lekker te kunnen gebruiken leg ik m’n arm op die steun van de passagier
Nu hebben we dat probleem niet meer.
Dat ze er goedkoop uit zien is me eigenlijk nooit echt zo opgevallen..
*sowieso
Het ziet er uit als een tandenstokerDonJunior schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:34:
[...]
hahaha oh echt? Okee.. tja dat kan natuurlijk. Smaken verschillen natuurlijk en dat is prima. Ik vond de middenarmsteun in de Golf juist altijd irritant dat mijn vrouw daar al op hing als ik er ook op wilde leunen.
Nu hebben we dat probleem niet meer.
Dat ze er goedkoop uit zien is me eigenlijk nooit echt zo opgevallen..
Nee zo’n brede verschuifbare zoals ik in alle andere auto’s gewend was (golf 7, t-roc) heeft een veel luxere uitstraling en (vind ik) ook prettiger en praktischer.
Heb het bij aanschaf serieus maar voor lief genomen. Verder stoort het me niet.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dit issue is helaas al zo oud als .. tja.. de ID.x series.. is ook al wel vaker voorbij gekomen in dit topic, maar ik snap de vraag wel.TWFpa2Vs schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:43:
Meer mensen op het moment issues dat de ID.x de voorkeur laadtijden niet respecteert? Ik kan het op mijn laadpaal ook instellen maar al een paar keer gehad dat de auto dan alsnog niet gaat laden. Hoe lossen jullie dit euvel op?
Ik gebruik hiervoor de Stekker.app overigens. Die koppel je aan je ID.x account en die stuurt je auto aan op de gekozen tijdens of op basis van day-ahead energie logica. (best handig)
Werkt bij mij tot nu toe perfect.
*sowieso
Ja kan het ook wel binnen Home Assistant oplossen maar voelt verkeerd ergens, werkte eerst ook vlekken loos hier.DonJunior schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:59:
[...]
Dit issue is helaas al zo oud als .. tja.. de ID.x series.. is ook al wel vaker voorbij gekomen in dit topic, maar ik snap de vraag wel.
Ik gebruik hiervoor de Stekker.app overigens. Die koppel je aan je ID.x account en die stuurt je auto aan op de gekozen tijdens of op basis van day-ahead energie logica. (best handig)
Werkt bij mij tot nu toe perfect.
Ik dacht dat de warmtepomp chip-tekort-gerelateerd was. Wellicht de rest ook.Tarin schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:51:
[...]
Op de ID.4 is de warmtepomp ook al een jaar niet aan te klikken. 360°-Areaview ook niet, elektrisch verstelbare stoelen ook niet. Zal wel iets met levertijdenoptimalisatie te maken hebben.
Testversie? Dit was bij mij standaard in AA op de begin januari geleverde ID.4.darud schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:18:
Vanavond heb ik mij na 4 dagen van refreshen mij als beta tester kunnen aanmelden voor android auto, ik heb nu de test versie van coolwalk en het werkt nu wel goed met widgets.
Het ziet er strak uit vind ik.
[Afbeelding]
Google brengt gefaseerd de update van coolwalk uit, dan had jij al mazzel.plattie83 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:26:
[...]
Testversie? Dit was bij mij standaard in AA op de begin januari geleverde ID.4.
Dat bedoel ik met levertijdenoptimalisatiekisik schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:14:
[...]
Ik dacht dat de warmtepomp chip-tekort-gerelateerd was. Wellicht de rest ook.
[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 30-01-2023 21:05 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik kon het op de factuur zienTarin schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:02:
[...]
Dat bedoel ik met levertijdenoptimalisatie. Hoe zie je trouwens in de auto dat je een warmtepomp hebt? De meeste andere dingen zijn aardig te controleren.. is hij duidelijk te herkennen onder de ‚motorkap?‘
Dat ziet er netjes uit. Mijn taakbalk staat links en wil 'm ook onderaan hebben.darud schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:18:
Vanavond heb ik mij na 4 dagen van refreshen mij als beta tester kunnen aanmelden voor android auto, ik heb nu de test versie van coolwalk en het werkt nu wel goed met widgets.
Het ziet er strak uit vind ik.
[Afbeelding]
Is het een instelling ergens? Aa instellingen opmijn telefoon wel gevonden, maar niet die instelling.
Edit: 31-01
Vanmorgen de telefoon aangesloten op de auto in ineens de indeling zoals bovenstaand.
Zonder instellingen te veranderen. Navigatie schaalt nu ook beter.
[ Voor 10% gewijzigd door AndereKoekoek op 31-01-2023 10:52 ]
Auto dacht dat hij nog bij de BSO was ipv voor op de stoep vandaar dat hij laadlocaties ook volledig negeerde 🙈TWFpa2Vs schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:43:
Meer mensen op het moment issues dat de ID.x de voorkeur laadtijden niet respecteert? Ik kan het op mijn laadpaal ook instellen maar al een paar keer gehad dat de auto dan alsnog niet gaat laden. Hoe lossen jullie dit euvel op?
Sinds kort hoor ik uit het dak gekraak komen als ik over een klein drempeltje rij of een stoeprandje op rij. Komt dit gewoon door de kou of zou het wat anders zijn?
Even mijn ervaring van de afgelopen 18 maanden (60k kms): ik ben echt telerugesteld over de actieradius van de ID4. Elke dag rij ik 190km en dat haalt hij in de winter net. Dan heb ik vaak nog maar 60km over. Toen het zo koud was een paar weken geleden heb ik zelfs onderweg een keer moeten laden, anders was ik niet thuis gekomen. Ik ben vroeg weg, waardoor ik in de ochtend altijd nog 130 kan en mag rijden, maar dat compenseer ik met veel files en langzaam rijden op de terugweg. Vorig jaar naar Italië geweest inclusief dakkoffer. Over 1200 km bijna 20 uur gedaan, Daarom toen we naar Zuid-Frankrijk zijn gegaan toch maar weer de benzine auto gebruikt. Wat een verademing.
Niet alles is negatief, lekker veel ruimte, comfortabel en weinig (eigenlijk geen) onderhoud
Je geeft zelf eigenlijk al antwoord op je eigen frustratie..Oranje Banaan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:32:
[..]
.. ik ben echt telerugesteld over de actieradius van de ID4.[..] waardoor ik in de ochtend altijd nog 130 kan en mag beter niet moet rijden,[..]
Ik snap dat 130 rijden lekker is.. maar als je daardoor moet laden op de terugweg.. dan zou ik toch al snel terugzakken naar 110 (op zijn minst)
Zelf merk ik dat ik juist steeds rustiger/relaxter ga rijden in al mijn autos (dus niet EV gerelateerd)(misschien word ik gewoon oud.. dat kan ook) .. de rest van de dag al genoeg gestress (2 jonge kids, voor context).. in de auto is een beetje mijn relax moment geworden haha
*sowieso
Weinig onderhoud, maar veel garage bezoeken.Oranje Banaan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:32:
Niet alles is negatief, lekker veel ruimte, comfortabel en weinig (eigenlijk geen) onderhoud
- deuren gingen niet meer open (nieuwe deurklinken + spuiten
- update 2.0 + nieuwe computer
- dak kraakt, 1 keer per jaar de auto voor één dag weg
- puddle lights in 1000 stukken
- achterbank die kraakt - opgelost met tape

- update naar 2.4 + nieuwe accu
- airbag lampje die niet uitging
- achterlicht balk die er bijna uitvalt, waar niks aan gedaan kan worden volgens de dealer
- en dan zijn er nog allerlei terugroepacties uitgevoerd waar ik geen weet van heb.
Al met al een auto waar flink op bespaard is die echt kwalitatief op een lager niveau staat dan oudere auto’s van VW.
Mijn auto mag nu voor zijn eerste servicebeurt. 6 weken wachttijd. De garage heeft het erg druk met de werkverschaffing vanuit wolfsburg

[Einde rant]
.
Je ervaringen in de winter begrijp ik. 130 rijden kan maar is gewoon niet verstandig, je doet het jezelf een beetje aan eigenlijkOranje Banaan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:32:
ID.4 77kwh 1st max
Sinds kort hoor ik uit het dak gekraak komen als ik over een klein drempeltje rij of een stoeprandje op rij. Komt dit gewoon door de kou of zou het wat anders zijn?
Even mijn ervaring van de afgelopen 18 maanden (60k kms): ik ben echt telerugesteld over de actieradius van de ID4. Elke dag rij ik 190km en dat haalt hij in de winter net. Dan heb ik vaak nog maar 60km over. Toen het zo koud was een paar weken geleden heb ik zelfs onderweg een keer moeten laden, anders was ik niet thuis gekomen. Ik ben vroeg weg, waardoor ik in de ochtend altijd nog 130 kan en mag rijden, maar dat compenseer ik met veel files en langzaam rijden op de terugweg. Vorig jaar naar Italië geweest inclusief dakkoffer. Over 1200 km bijna 20 uur gedaan, Daarom toen we naar Zuid-Frankrijk zijn gegaan toch maar weer de benzine auto gebruikt. Wat een verademing.
Afgelopen zomer ben ik ook met een dak-koffer + 3 gezinsleden richting Italië gegaan, 1300 kilometer en ik was er denk ik 5 uur eerder dan jij. Geen idee wat je rijstijl is maar ik denk dat je daar echt wat kunt winnen. Probeer optimaal te laden, leegrijden en max tot 80% laden etc. Overigens is Frankrijk altijd goed om met de ICE te doen, daar word je niet vrolijk van qua laadmogelijkheden.
Kater? Eerst water, de rest komt later
ik ben een doortrapper in de zomer vmax auto/weg waar het kan.Oranje Banaan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:32:
Over 1200 km bijna 20 uur gedaan
die afstand is dan voor mij 16 uur. 8x laden a 30 mins en 12 uur rijden a 100 kmh/gemiddeld.
Heb jij veel laadpaalfile gehad?
en 60 km range over is nog een retour van amsterdam naar utrecht en weer terug [stadsgrenzen :+]
Niet zo bang zijn en doorrijden naar 5%.
EDIT: als een aanvulling. Met 2.4 heb je ook meer range wanneer het tussen 0 en 8 graden is, kost minder energie.. nadeel, traag/trager snelladen bij eerste keer. volgende keer is batterij warm genoeg.
[ Voor 17% gewijzigd door Simply1337 op 31-01-2023 10:59 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Alles meer dan 23kW/100km hakt er aardig in qua range. (Gaat eigenlijk al snel omlaag als je boven de 21kW/100km zit, maar wil dit zelf niet accepteren)
(Ook een ID.4 77kW met alles erop en aan)
[ Voor 9% gewijzigd door N0EL op 31-01-2023 11:09 ]
Als je een panoramadak hebt, dan is het de connectie van het glas met de rest van het dak. Die kraakt inderdaad bij kou.Oranje Banaan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:32:
ID.4 77kwh 1st max
Zoals anderen al schreven, dit is voornamelijk te wijten aan de snelheid. Ik heb ook een 77kWh ID.4 en heb de laatste tijd ook meerdere malen retourtjes van 180-200 km per dag gereden. In deze periode van kou kost me dat 50-60%. Regen verhoogt dat percentage wel. Ik rijd dan 100-110 afhankelijk van de omstandigheden.Even mijn ervaring van de afgelopen 18 maanden (60k kms): ik ben echt telerugesteld over de actieradius van de ID4. Elke dag rij ik 190km en dat haalt hij in de winter net. Dan heb ik vaak nog maar 60km over.
Ik heb van alles te zeuren over deze auto
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
Volgens mij heb ik hier diversen keren langs zien komen dat het een veel voorkomend issue is/was en dat een dealer andere klemmen kan plaatsen om e.e.a. op te lossen.AkroBatik schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:49:
[...]
- achterlicht balk die er bijna uitvalt, waar niks aan gedaan kan worden volgens de dealer
Is het ook, maar niet volgens mijn dealer.BB72 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:31:
[...]
Volgens mij heb ik hier diversen keren langs zien komen dat het een veel voorkomend issue is/was en dat een dealer andere klemmen kan plaatsen om e.e.a. op te lossen.
.
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Blijf je in de oude zitten met climate control aan? Niet doen, dit heeft impact op het klimatiseren van de accu.Cardo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:12:
Ik word toch weer teleurgesteld aan de snellader met dit koude weer. 9% SoC en bij een 300KW Fastned kom ik niet boven de 43 KW uit. Nu na 5 min zie je de snelheid klimmen, dat doet mij vermoeden dat de batterij te koud is. Waarom hebben ze dit niet op orde bij VW?
Afgelopen weekend ook aan de snellader met ongeveer 10% over, begon op 75 KWh en eindigde op 95 KWh een minuut of 10 later. De accu wordt niet voorverwarmd als je niet de ingebouwde navi gebruikt geloof ik.
Iedereen heeft het steeds over pre-contioneren, maar vergeet niet dat dit veel energie kost! De 77KWh accu is 500kg! Wat zal de soortelijke warmte zijn, dan kunnen we het uitrekenen.Electromonkey schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:18:
[...]
De accu wordt niet voorverwarmd als je niet de ingebouwde navi gebruikt geloof ik.
Laatste synchronisatie was 12 uur geleden.
Auto is gewoon online!
Hier ook 13 uur geledenN0EL schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:27:
Is de "we connect" server bij VW weer eens "down" of zit het probleem aan mijn kant?
Auto is gewoon online!
Ja klopt, heb een panoramadak. Vorig jaar geen last van gehad. Maar zal dat dus wel zijn en niks om druk over te maken.Mitchell2.24v schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:43:
Als je een panoramadak hebt, dan is het de connectie van het glas met de rest van het dak. Die kraakt inderdaad bij kou.
In de ochtend rijd ik alleen 130, op de terugweg ben ik blij als ik constant 80 kan rijden... Dacht dat heft elkaar wel op. Maar het merendeel van de personen is posifitef over de range dus. Hat zal dus wel aan mijn (rijstijl) liggen.Mitchell2.24v schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:43:
Zoals anderen al schreven, dit is voornamelijk te wijten aan de snelheid. Ik heb ook een 77kWh ID.4 en heb de laatste tijd ook meerdere malen retourtjes van 180-200 km per dag gereden. In deze periode van kou kost me dat 50-60%. Regen verhoogt dat percentage wel. Ik rijd dan 100-110 afhankelijk van de omstandigheden.
Ik heb van alles te zeuren over deze auto, maar met het bereik ben ik wel tevreden.
Heb daar toen constant 100 gereden, want dat was wel met een grote dakkoffer. Misschien dat dat het verschil was? In Italie was het wel vaak gedoe met laadpassen.Simply1337 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:04:
[...]
ik ben een doortrapper in de zomer vmax auto/weg waar het kan.
die afstand is dan voor mij 16 uur. 8x laden a 30 mins en 12 uur rijden a 100 kmh/gemiddeld.
Heb jij veel laadpaalfile gehad?
Iemand die al zelf vervangen?
Zou alsnog garantie bij de dealer aanvragen.kisik schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:35:
Mijn puddle lights zijn ondertussen aan gruzelementen. Ik zit net een maand buiten de garantie........
volgens consumenten recht mag je er vanuit gaan dat zo'n onderdeel langer dan 2 jaar mee gaat. het is geen verbruiksproduct die aan slijtage onderhevig is.
—
Na overleg met werkgever en leasemaatschappij ga ik een accu onderzoek laten uitvoeren omdat mijn range significant minder is dan vorige winters en ik na wat simpele berekeningen een lagere capaciteit denk te zien.
Zal wel even duren gezien de agenda’s van mij en de garage, maar ik ben benieuwd.
Ik heb de auto zakelijk gekocht, dus volgens mij vis ik dan achter het net. Maar misschien is het het proberen waard. Iemand al ervaring mee? Kleine punten net buiten de garantie?sl1000 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:05:
[...]
Zou alsnog garantie bij de dealer aanvragen.
volgens consumenten recht mag je er vanuit gaan dat zo'n onderdeel langer dan 2 jaar mee gaat. het is geen verbruiksproduct die aan slijtage onderhevig is.
[ Voor 11% gewijzigd door kisik op 31-01-2023 14:23 ]
We gaan het zien. Die van mij zijn ook stuk en net 2 weken buiten garantie. Inmiddels wel pas over anderhalve maand een afspraak.kisik schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:22:
[...]
Ik heb de auto zakelijk gekocht, dus volgens mij vis ik dan achter het net. Maar misschien is het het proberen waard. Iemand al ervaring mee? Kleine punten net buiten de garantie?
Volgens mij gaan ze bij iedereen stuk. Ik denk dat zelfs VW dit niet kan ontkennen.
.
Voor wat het waard is, maar onlangs is bij mij de achterbalk weer netjes vastgezet. Het kan dus wel. Ze hebben zelfs zelf de stap gezet om het plaatwerk onder en op de aansluitranden opnieuw te spuiten omdat deze door de bewegingen van de losse balk ingesleten waren.AkroBatik schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:33:
[...]
Is het ook, maar niet volgens mijn dealer.
Misschien ook voor anderen nog een tipje om op te letten bij reparatie.
maar dan rijd je niet 100+ kmh gemiddeld [150+ rijden waar het kan] maar meer 80~ door de vele baustelle, files, grensovergangen etc.Oranje Banaan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:11:
Heb daar toen constant 100 gereden, want dat was wel met een grote dakkoffer. Misschien dat dat het verschil was? In Italie was het wel vaak gedoe met laadpassen.
en dakkoffer eet ook 10-15% van je range. je creëert gewoon meer frontaal oppervlak.
Koffer op een trekhaak is het meest energiezuinigst.. alleen wat lastiger laden door de korte laadkabels hier en daar [Ionity
Bij mij ook stuk, 3 weken na garantie. Heb het gemeld bij de dealer waar hij eind feb. toch langs moet voor 2 terugroepacties.AkroBatik schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:30:
[...]
We gaan het zien. Die van mij zijn ook stuk en net 2 weken buiten garantie. Inmiddels wel pas over anderhalve maand een afspraak.
Volgens mij gaan ze bij iedereen stuk. Ik denk dat zelfs VW dit niet kan ontkennen.
Ik ga er vanuit dat ze het gratis vervangen, tenzij ze me niet over een jaar of 2 terug willen zien voor een nieuwe auto. Vermoed dat het wel goed komt, service vanuit de dealer is erg goed. En wat je al zegt ze gaan bij iedereen stuk.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
kisik schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:35:
Mijn puddle lights zijn ondertussen aan gruzelementen. Ik zit net een maand buiten de garantie........
AkroBatik schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:30:
[...]
Die van mij zijn ook stuk en net 2 weken buiten garantie.
Zit er een tijdschakelaar op of zo (IF >2 jaar, THEN

Jullie hebben ook id.4 1st's toch?
ID4.1 Ook bij mij idd defect, auto in gebruik sinds februari 2021. Bouwjaar zomer 2020.kisik schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:01:
[...]
[...]
[...]
Zit er een tijdschakelaar op of zo (IF >2 jaar, THEN)?
Je zou het een keer iets rustiger kunnen proberen. Na een half uurtje zou je al verschil moeten zien.Oranje Banaan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:11:
In de ochtend rijd ik alleen 130, op de terugweg ben ik blij als ik constant 80 kan rijden... Dacht dat heft elkaar wel op. Maar het merendeel van de personen is posifitef over de range dus. Hat zal dus wel aan mijn (rijstijl) liggen.
In mijn ervaring verlies je meer range met 130 dan je wint met 80. Ik rij dan ook bijna nooit meer 130 in de ID.4.
Met 105 km/h zit ik in deze tijd van het jaar rond de 19 á 20 kWh / 100km, met 80 zakt dat tot +/- 17 en bij 130 stijgt dat tot 26 á 27. Dat maak je dus niet meer goed met 80 km/h.
Misschien is het wel een of ander kuststof dat na twee jaar uitdroogt of broos wordt, zodat het breekt als je de deur een keer te hard dicht gooit?kisik schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:01:
Zit er een tijdschakelaar op of zo (IF >2 jaar, THEN)?
Jullie hebben ook id.4 1st's toch?
Bij mijn Cupra Born is het na een half jaar al begonnen. Inmiddels aan de linkerkant bijna geen Cupra logo meer te herkennen.Simply1337 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:13:
mijn is ook op 2 jaar + 10 dagen begonnen met 1 brokkelstuk linksboven
Hier ook problemen. Auto is online, app zegt zelfs "zojuist ververst" maar de gegevens (resterende kilometers, laadstatus) staan nog steeds op die van vanochtend.N0EL schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:27:
Is de "we connect" server bij VW weer eens "down" of zit het probleem aan mijn kant?
Auto is gewoon online!
Maak daar gerust 25% van. Mijn ervaring is dat een dakkoffer meer vreet dan een vouwwagen.Simply1337 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:39:
[...]
maar dan rijd je niet 100+ kmh gemiddeld [150+ rijden waar het kan] maar meer 80~ door de vele baustelle, files, grensovergangen etc.
en dakkoffer eet ook 10-15% van je range. je creëert gewoon meer frontaal oppervlak.
Koffer op een trekhaak is het meest energiezuinigst.. alleen wat lastiger laden door de korte laadkabels hier en daar [Ionity].
Even een update.Polo_Maniac schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:53:
Ik blijf problemen hebben met dat de instellingen in de wagen blijven veranderen. (Versie 3.2.0)
Ik heb personalisering enkele dagen geleden uitgezet. Nu krijg ik niet meer de vervelende melding dat er nieuwe instellingen beschikbaar zijn voor mijn account en hoef ik na de volgende start niet alle instellingen na te lopen omdat ze toch veranderd zijn ondanks dat ik op annuleren gedrukt heb.
Maar heb nu al 2 keer de melding voorbij zien komen dat battery care is ingeschakeld en na de volgende laadbeurt het percentage terug op 80% wordt gezet. Terwijl het dus al op 80% stond maar ineens naar 100% is gezet, buiten mijn weten om...
Er zou een oplossing zijn waarvoor je langs de dealer zou moeten: TPI2068365/1 of /2.
Heb het zelf nog niet gedaan, maar lees er wel positieve feedback over…
Dus laten we hopen dat het hiermee opgelost geraakt!
Ben benieuwd, hier ook 3.2. Valt bij jou die 'sfeer' verlichting ook steeds terug naar standaard wit? Vaak toch om de dag die kleur opnieuw moeten instellen.Polo_Maniac schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:46:
[...]
Even een update.
Er zou een oplossing zijn waarvoor je langs de dealer zou moeten: TPI2068365/1 of /2.
Heb het zelf nog niet gedaan, maar lees er wel positieve feedback over…
Dus laten we hopen dat het hiermee opgelost geraakt!
Steam/Epic: Deurstopper
Dat is zowat het enige wat blijft staan...Deurstopper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:58:
[...]
Ben benieuwd, hier ook 3.2. Valt bij jou die 'sfeer' verlichting ook steeds terug naar standaard wit? Vaak toch om de dag die kleur opnieuw moeten instellen.

Ik heb wel al personalisatie uit staan in de app op de smartphone, dus misschien dat dat dan toch iets helpt...
Hmm zelfde bouwjaar, zelfde gebruiksduur.... Die van mij doen het nog (roep ik nu te hard ?)densterdad2 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:02:
[...]
ID4.1 Ook bij mij idd defect, auto in gebruik sinds februari 2021. Bouwjaar zomer 2020.
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
zet je hand even onder de spiegels om de projector te laten schijnen op je hand. als je stukjes ziet rondom of in het logo heb je het ook. ik heb ze aan beide kanten.maik73 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:13:
[...]
Hmm zelfde bouwjaar, zelfde gebruiksduur.... Die van mij doen het nog (roep ik nu te hard ?)
Die van mij ook aan beide kanten, ID4.1 . Links begon bij mij wel al een paar maanden geleden maar ik vind het niet de moeite om ervoor naar de dealer te gaan eerlijk gezegd.kisik schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:35:
Ik neem aan dat als dit defect vaak genoeg gerapporteerd is, er vanzelf wel weer een terugroepactie aan de lijst wordt toegevoegd.
En aangezien ik er vanuit ga dit ik voor de update naar 3.0 alsnog naar de garage moet, wacht ik daar wel lekker op.
Los daarvan lijkt me dit inderdaad wel iets dat binnen garantie vervangen dient te worden, aangezien ze bij de meerderheid het spontaan begeven.
idd, vind ik niet leuk... De man van de garage vreest eerder opnieuw een chipprobleem... Gisteren heeft mijn vrouw hier een cargo two tone zien rijden, dus er zijn er wel een aantal gemaakt, maar ik denk vooral in cargo versie jammer genoeg...Vr13s schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:55:
[...]
Als ik de verschillende fora zo bekijk waar over de afleverdatums wordt gesproken, hebben de Nederlanders en Belgen die afgelopen lente een two-tone ID. Buzz hebben besteld dikke pech.
Overal hetzelfde verhaal, van concrete aflevermaand (januari 2023) naar geen idee wat de status is van de bestelling naar het wordt waarschijnlijk ergens in of voorbij december 2023..
Ik blijf de garage stalken, tot ze effectief een datum geven. Voorlopig staat hij nog altijd op 23/01...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen
Dat vind ik te lang wachten (en vind ze ook te duur).
Dus ga maar wat verder zoeken.
Bij mij ook stuk ID3 1emaik73 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:13:
[...]
Hmm zelfde bouwjaar, zelfde gebruiksduur.... Die van mij doen het nog (roep ik nu te hard ?)
dat hadden ze mij ook gezegd, tss jan 24 & mei 24... Daarom heb ik hem gekocht, omdat ik hem dan echt wel nodig heb...3_s schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:11:
Mij hebben ze verteld als ik nu een ID.Buzz two bestel, hij sowieso pas voor tweede helft '24 is (België).
Dat vind ik te lang wachten (en vind ze ook te duur).
Dus ga maar wat verder zoeken.
Mocht ik hem niet op de zaak kunnen kopen zou ik dat ze ook niet kopen, want dan wordt het grapje ook te duur..
Maar eind vorig jaar, lees december, hadden ze mij gezegd dat hij 23 januari zou gemaakt worden. Dom van hen om te zeggen natuurlijk, maar daar pin je je dan wel op vast. Nu terugkomen op die zaken is héél pijnlijk voor VW, want er wordt zo veel reclame gemaakt voor een buzz dat het gewoon te belachelijk voor woorden is. Ik ben er vrij zeker van dat ik van de eerste was die een buzz besteld heeft, dus ik zou het dan ook héél jammer vinden dat er al een paar 1000 gaan rondrijden voor ik de mijne zou krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door c00kie op 01-02-2023 14:10 ]
Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen
In CarPlay is deze weergave met tegels ook mogelijk hoor.andreasvdwal schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:06:
Mijn laatste dag android auto nog even genieten van de coolwalk layout morgen over naar carplay[Afbeelding]
VW ID.4 Max 2021
Hoe doe je dat dan?Sloetz schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:13:
[...]
In CarPlay is deze weergave met tegels ook mogelijk hoor.
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Op de knop met de kleine knopjes drukken linksonder. Eerst ga je naar het menu, dan ga je naar de tegelweergave.
Duurt gemiddeld 3 a 4 weken voor de auto verscheept (nou ja, per trein) en klaar gemaakt is door de dealer.KaiseRRuby schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:50:
Heb overigens zelf de hoop op leverweek 6 (volgende week dus) wel opgegeven voor mijn ID.5. Dan had hij nu toch wel in productie moeten gaan en dat bericht heb ik nog steeds niet gehad.
Hebben ze de datum nog niet aangepast in honeymoon.net?
Ik heb gewoon via mail contact met de dealer, en wil hem nou ook weer niet elke dag een bericht sturen..sl1000 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:11:
[...]
Duurt gemiddeld 3 a 4 weken voor de auto verscheept (nou ja, per trein) en klaar gemaakt is door de dealer.
Hmmm... Je hebt gelijk. Ook kapotSimply1337 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:23:
[...]
zet je hand even onder de spiegels om de projector te laten schijnen op je hand. als je stukjes ziet rondom of in het logo heb je het ook. ik heb ze aan beide kanten.

:strip_exif()/f/image/U2J6HMCo6IwhWdiXkZNKSXDB.jpg?f=fotoalbum_large)
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
zoeits heb ik ook, nog niet echt opvallend en irritant, maar begin is ermaik73 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:53:
[...]
Hmmm... Je hebt gelijk. Ook kapot![]()
[Afbeelding]

Simply1337 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:57:
[...]
zoeits heb ik ook, nog niet echt opvallend en irritant, maar begin is er
:strip_exif()/f/image/Ux134LSfO9ZWZnymsIMml2jO.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook, vrij duidelijk beide kanten. Gisteren bij de dealer geweest (voor het afstellen van de koplampen) en er zijn nieuwe besteld. Ook hiervoor geen idee van de levertijd.
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Vind ik nou ook! Het lijkt iets minder op het Renault logo en het geeft wel een mooi effect!Paganstars schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:04:
ondanks dat het stuk is, ziet het er wel grappig uit. Ik heb dit gelukkig nog niet.
Maar als ik het goed begrijp, gaat het licht niet echt kapot.. maar meer de 'dia' die ervoor zit.. die mogen ze van mij er sowieso uit halen..BJW schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:03:
[...]
[Afbeelding]
Hier ook, vrij duidelijk beide kanten. Gisteren bij de dealer geweest (voor het afstellen van de koplampen) en er zijn nieuwe besteld. Ook hiervoor geen idee van de levertijd.
Liever meer licht, dat je ook echt wat ziet aan plassen en troep rondom je deur, dan zo'n stom Renault logo.
Dus.. als iemand wilt ruilen..
*sowieso
ye ga volgend bezoek vragen of ze het gewoon kunnen verwijderen/vervangan door een transparant embleem..DonJunior schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:18:
[...]
Maar als ik het goed begrijp, gaat het licht niet echt kapot.. maar meer de 'dia' die ervoor zit.. die mogen ze van mij er sowieso uit halen..
Liever meer licht, dat je ook echt wat ziet aan plassen en troep rondom je deur, dan zo'n stom Renault logo.
Dus.. als iemand wilt ruilen..
Je hebt er zoveel meer profijt met 360 camera om de zijkanten in het donker te zien.
En hoelang duurt het produceren? 1 a 2 weken?sl1000 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:11:
[...]
Duurt gemiddeld 3 a 4 weken voor de auto verscheept (nou ja, per trein) en klaar gemaakt is door de dealer.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Nee joh.. 2 dagen .. dat is lopende band werk.Davidas schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:49:
[...]
En hoelang duurt het produceren? 1 a 2 weken?
YouTube: VW ID.3 Production, Zwickau, Germany
*sowieso
Hier nog steeds geen synchronisatie, en ongeveer rond tijd van je bericht begonnen.N0EL schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:27:
Auto is gewoon online!
Ze gaan toch gewoon uit als je in drive staat?Simply1337 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:41:
[...]
ye ga volgend bezoek vragen of ze het gewoon kunnen verwijderen/vervangan door een transparant embleem..
Je hebt er zoveel meer profijt met 360 camera om de zijkanten in het donker te zien.
.
Ik krijg hier: 'Synchronised with vehicle 59 minutes ago'0x1970 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:32:
[...]
Hier nog steeds geen synchronisatie, en ongeveer rond tijd van je bericht begonnen.
*sowieso
*sowieso
Ik krijg gelijk versie 3.0 mee.
Grapje, natuurlijk niet!
.
Ik heb geen geduld. Geen verbinding -> zekering eruit -> verbinding.DonJunior schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:47:
Bijzonder.. ik heb deze zekering nog nooit eruit hoeven halen..
yea, maar volgens mij kun je ze coderen dat ze ook meebranden wanneer je het in R zet.. maar die coderen is echt voor goverderden voordat je weet welk punt naar wat moet aanpassen zonder trial en errors te doen..AkroBatik schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:10:
[...]
Ze gaan toch gewoon uit als je in drive staat?
..'nog altijd' ookPolo_Maniac schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:32:
[..] en ik zat daarna nog altijd op 3.2.0.
[..]

Er zitten hier mensen, zoals ik, nog altijd op v 2.3
*sowieso
Same here, ook geen veranderingen.Polo_Maniac schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:32:
Deze morgen kreeg ik een melding dat er een software update beschikbaar was:
[Afbeelding]
De update was op 1 minuut geïnstalleerd en ik zat daarna nog altijd op 3.2.0.
Ik zie dat mijn navi database ook nog op december zit om 1 of andere reden...
[Afbeelding]
Steam/Epic: Deurstopper
2.1 tot gisterenDonJunior schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:37:
[...]
..'nog altijd' ook![]()
Er zitten hier mensen, zoals ik, nog altijd op v 2.3
Dealer appt zojuist dat de auto klaarstaat na de 2.4 update en dat ene terugroepvervangding.
Mijn auto heeft 3.1 en ik kreeg deze melding vanochtend ook (overigens de 1e in bijna 3 maanden tijd). Nog niet geïnstalleerd. Gezien de info lijkt het niet iets waar we visueel iets van gaan merken.Polo_Maniac schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:32:
Deze morgen kreeg ik een melding dat er een software update beschikbaar was:
De update was op 1 minuut geïnstalleerd en ik zat daarna nog altijd op 3.2.0.
Ik zie dat mijn navi database ook nog op december zit om 1 of andere reden...
Dit kwam ik afgelopen week op een Reddit-forum tegen. Bericht aan ID.4-eigenaars in de VS. Duurt nog wel ff dus.Replay256 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:57:
Wanneer zal Volkswagen eindelijk de langverwachte 3.0 release uitbrengen?![]()
:strip_exif()/f/image/fFrQFaD1tPwVqiBDDwJ6Dswb.jpg?f=fotoalbum_large)
Tjonge tjonge zeg, het zijn wel een stel fietsenmakers zeg.Megalo schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:25:
[...]
Dit kwam ik afgelopen week op een Reddit-forum tegen. Bericht aan ID.4-eigenaars in de VS. Duurt nog wel ff dus.
[Afbeelding]

Ik zie net dat mijn navigatie database ook nog op 21.5 zit, hoe kon je die ook alweer updaten? Ik dacht de kaarten een Golf op een stick zetten toch?
Je hoeft niet te kiezen. De auto geeft aan dat dat hij in onlinemodus staat en je kunt naar offline als je wilt.Rev! schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:41:
Het is qua software gewoon echt triest inderdaad, alsof er 1 iemand aan werkt die langdurig ziek is geweest met Covid. Met 2.4 moet je ook nog steeds telkens kiezen of je offline of online wilt gaan met de auto, is er nou niemand bij VW heeft opgemerkt dat je daar ook een vinkje bij kunt zetten zodat hij altijd offline of online gaat?.
Ik zie net dat mijn navigatie database ook nog op 21.5 zit, hoe kon je die ook alweer updaten? Ik dacht de kaarten een Golf op een stick zetten toch?
Met niks doen blijft hij in onlinemodus.
En je kunt dit welkomsscherm permanent uitzetten mbv OBDeleven.Electromonkey schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:51:
[...]
Je hoeft niet te kiezen. De auto geeft aan dat dat hij in onlinemodus staat en je kunt naar offline als je wilt.
Dit scherm is alleen weg als je 3,x hebt. Dan komt er een scherm om gebruiker te kiezen die je niet kan omzijlen dmv OBDElevenB@rt_d@_M@n schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:54:
[...]
En je kunt dit welkomsscherm permanent uitzetten mbv OBDeleven.
Hij blijft hier anders gewoon op dat scherm staan totdat ik kies, super irritant.Electromonkey schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:51:
[...]
Je hoeft niet te kiezen. De auto geeft aan dat dat hij in onlinemodus staat en je kunt naar offline als je wilt.
Is een bekende bug in v3.0.Rev! schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:11:
[...]
Hij blijft hier anders gewoon op dat scherm staan totdat ik kies, super irritant.
In v2.4 zit deze bug niet.
Is weer verholpen vanaf geloof ik v3.1 of v3.2?
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.