Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 257 ... 373 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 11:41

oZy

nice, dat hebben wij weer met de "1st edition" aka "open beta edition" ๐Ÿ˜‰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
oZy schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:20:
open FOREVER beta edition" ๐Ÿ˜‰

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:44
EdwinDaems schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Hier ook hardware versie 14 voor de remmen en nog geen OTA
Ik heb in mijn ID.3 1st Plus ook versie 14 maar wel een update gehad.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 15:33
RaymondD schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:53:
[...]

Ik heb in mijn ID.3 1st Plus ook versie 14 maar wel een update gehad.
En kan hij nog remmen? :+

1 cm = 10 mm = 10000 ยตm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:30
Mijn ID.4 met software versie 2.4 doet het prima als je CarPlay (of Android Auto) gebruikt, dus ik heb geen last van die brakke VW software. Laat 'm maar op versie 2.4 zitten, ik heb exact 0 vertrouwen in VW's softwareteam!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-03 19:36
ikweethetbeter schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:23:
Mijn ID.4 met software versie 2.4 doet het prima als je CarPlay (of Android Auto) gebruikt, dus ik heb geen last van die brakke VW software. Laat 'm maar op versie 2.4 zitten, ik heb exact 0 vertrouwen in VW's softwareteam!
Datzelfde idee heb ik ook. Relatief weinig problemen na de laatste update behalve zo nu en dan wat ACC storingen en een deur die niet meer op slot wil zonder afstandsbediening maar ik wacht nog wel even met een update naar 3.x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 00:00
ikweethetbeter schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:23:
Dan ben ik wel benieuwd hoe je op lange ritten de juiste laadpalen weet te vinden? In Frankrijk, Spanje en Italiรซ kun je met de software van VW < 3.0 weinig, maar ABRP liet mijn nieuwe iPhone zo heet worden dat hij ermee stopte en in Pump raakte de navigatie in de war in CarPlay. Ik heb daarna steeds in een van deze apps de volgende laadpaal gezocht en ben in Apple Maps ernaartoe genavigeerd. Geen ramp, maar niet ideaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-06 12:03
Ik was altijd een ABRP fan, maar nu met de nieuwe 3.0 versie betrap ik mij er steeds op dat ABRP minder en minder ga gebruiken.

Helemaal nu de SOC die ABRP en die de ID4 laat zien 2 a 3% uit is (via een VeePeak BT dongle)

Ik denk dat ik mijn abonnement ook maar eens ga opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr662
Ik vind ABRP best goed, maar mijn iPhone trekt het maar een uurtje als ik ermee navigeer in CarPlay. Daarna schakelt hij zichzelf uit omdat hij te heet wordt. Zelfs nog minder lang als ik niet de standaard ABRP kaarten gebruik. Hij ligt dan wel draadloos te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
Simply1337 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:29:
[...]

OBD dongle + carscanner of obd11 en scannen.

Heb jij toevallig HW versie 14 voor je REM module?

zou mijne ook verklaren [wacht nog op antwoord wrm geen OTA, duurt te lang]
Ik zal morgen eens kijken, maar ben bang dat het versie 14 zal zijn. De eersten zullen de laatsten zijn. Maar het blijft een kwalijke zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 20:16
Pjotr662 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:35:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd hoe je op lange ritten de juiste laadpalen weet te vinden? In Frankrijk, Spanje en Italiรซ kun je met de software van VW < 3.0 weinig, maar ABRP liet mijn nieuwe iPhone zo heet worden dat hij ermee stopte en in Pump raakte de navigatie in de war in CarPlay. Ik heb daarna steeds in een van deze apps de volgende laadpaal gezocht en ben in Apple Maps ernaartoe genavigeerd. Geen ramp, maar niet ideaal.
Mijn vakantie Italie was gewoon uitzoeken waar we naar toe wilde in Google Maps, dan bij de locatie aanvinken 'EV Charging points' en daar navigeerden we dan naar toe. Gewoon via Android Auto en Google Maps. Heb de navigatie van VW alleen de eerste maand gebruitk vanwege de ID-Light .. maar dat bleek toch meer een gimmick dan wat anders en sindsdien werk ik eigenlijk alleen nog met Android Auto en Google Maps.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:42
[...]

Hier ook last van een te hete telefoon (Samsung S20+). Vooral als je zowel google maps en ABRP aan het draaien bent, je telefoon een lage SOC heeft en draadloos aan het laden bent.

Wat voor mij werkt is 1 app tegelijk en minder vaak open houden (minimaliseren of zelfs android auto even uitschakelen). Als het echt onhandig uitkomt koel ik hem even voor de AC.

Je telefoon vooraf helemaal opladen en met een hoge SOC aan het snoer hangen scheelt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Laatst online: 07-01-2024
Ter info, vandaag de update van de we Connect ID app voor Android gekregen.
De nieuwe layout. Voor de rest voegt het weinig toe naar mijn meningโ€ฆ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Welke versie van de Android "We Connect ID app" heb je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-07 07:21
edkreuk schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:39:
[...]

Ik zal morgen eens kijken, maar ben bang dat het versie 14 zal zijn. De eersten zullen de laatsten zijn. Maar het blijft een kwalijke zaak.
ID4.1 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_91im8vw0rgjuNvb-K1W0cKBD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOXkDXPWqorZr0Hc3NKHmADR.jpg?f=fotoalbum_largeOok ik kan nog even wachten op software V3.x vrees ikโ€ฆ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr662
Gecko123 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:12:
[...]

Hier ook last van een te hete telefoon (Samsung S20+). Vooral als je zowel google maps en ABRP aan het draaien bent, je telefoon een lage SOC heeft en draadloos aan het laden bent.

Wat voor mij werkt is 1 app tegelijk en minder vaak open houden (minimaliseren of zelfs android auto even uitschakelen). Als het echt onhandig uitkomt koel ik hem even voor de AC.

Je telefoon vooraf helemaal opladen en met een hoge SOC aan het snoer hangen scheelt ook wel.
Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-04 10:38
Hey iedereen,

vorige week ID.4 naar garage gebracht voor afspraak ivm probleem met SOS module; bleek meer werk dan voorzien want ook nog paar terugroepacties, software update etc...
Dus, paar dagen met Cupra Formentor rondgereden als vervangwagen... was dat effe terug wennen aan het gegrom en (automatisch-) geschakel en gedoe =)

Al bij al, wagen teruggekregen en alles zou in orde zijn, iedereen blij.
Doe ik dit weekend de koffer open en wat zien we daar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQz1ZDolvMketmXQAiXV_NZlfhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ks2ZOHxlNFCn6dzuZkN5DNrZ.jpg?f=fotoalbum_large

Schijnbaar hebben ze extra isolatie aangebracht onder de achterzetels... maar ik vind het er wel knudde uitzien qua afwerking in de koffer... is dit normaal?

Misschien toch maar eens teruggaan naar garage een dezer... (Internet is ook weer uitgvevallen; had ik 8 maand terug ook, toen gewoon de truuk met de zekering gedaan... maar als ik er dan toch ben nietwaar...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 10:42
deroby schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:03:
Hey iedereen,

vorige week ID.4 naar garage gebracht voor afspraak ivm probleem met SOS module; bleek meer werk dan voorzien want ook nog paar terugroepacties, software update etc...
Dus, paar dagen met Cupra Formentor rondgereden als vervangwagen... was dat effe terug wennen aan het gegrom en (automatisch-) geschakel en gedoe =)

Al bij al, wagen teruggekregen en alles zou in orde zijn, iedereen blij.
Doe ik dit weekend de koffer open en wat zien we daar:
[Afbeelding]

Schijnbaar hebben ze extra isolatie aangebracht onder de achterzetels... maar ik vind het er wel knudde uitzien qua afwerking in de koffer... is dit normaal?

Misschien toch maar eens teruggaan naar garage een dezer... (Internet is ook weer uitgvevallen; had ik 8 maand terug ook, toen gewoon de truuk met de zekering gedaan... maar als ik er dan toch ben nietwaar...)
De SOS module zit midden onder de achterbank. daarvoor moet die isolatie er uit.
Denk eerder dat ze wat dingen niet helemaal goed in elkaar gezet hebben na het vervangen van de module...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Laatst online: 07-01-2024
N0EL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:20:
Welke versie van de Android "We Connect ID app" heb je nu?
3.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-06 10:56
densterdad2 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:23:
[...]

ID4.1 [Afbeelding]Ook ik kan nog even wachten op software V3.x vrees ikโ€ฆ
Ik denk dan, als een hardwaremodule het probleem is, skip de OTA dan voor deze auto's en laat ze naar de dealer komen voor vervanging+update. Kan me nauwelijks voorstellen dat dit duurder zou zijn dan maandenlang dure programmeurs inhuren voor een fix terwijl ondertussen nog steeds ID.X'en gebrickt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 18:39
Allen,

Even een vraag of jullie onderstaande situatie ook wel eens mee hebben gemaakt; en hoe jullie dit hebben opgelost/verholpen?

1. Tijdens rijden is het electrische kinderslot ingeschakeld.
2. Na parkeren zit 1 van de passagiers die achterin zit aan de hendel om zijn deur te openen; Gaat niet open vanwege kinderslot; tot zover Goed
3. Proberen daarna van buiten de deur te openen; Deur zit op slot.
4. Auto geheel op slot doen: Daarna weer openen (Auto heeft geen Keyless entry); Deur nog steeds niet te openen. Passagier moet over kinderstoel klimmen om uit de auto te komen.

5. Af en toe bij langere afstanden rijden; stil staan van de auto gaat de deur wel open. Alhoewel vanmorgen ging de deur nog steeds niet open.

Heb vanmorgen een afspraak staan bij de dealer maar dacht kan jullie ook altijd even navragen of situatie bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-07 18:16
[...]

We focussen hier nu op de rem module, maar er kwam ook al iemand voorbij met hw versie 14 waar de OTA 3.0 wel goed uitgerold is volgens mij.

Een Duitser kan ook een soort van type foutje hebben gemaakt: Er had broke kunnen staan of bricked. Die persoon heeft iets van iemand gehoord en dat wat hij/zij gedacht had te horen, is ingetypt (nu dus brake).

Ik zou bijvoorbeeld als het echt om de rem(module) zou gaan en er helemaal geen storing in het huidige systeem zit (en slechts een update probleem), juist het woord "rem" niet gebruiken, omdat dit alleen maar tot nog meer negatieve aandacht kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Oosterloo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:45:
Allen,

Even een vraag of jullie onderstaande situatie ook wel eens mee hebben gemaakt; en hoe jullie dit hebben opgelost/verholpen?

2. Na parkeren zit 1 van de passagiers die achterin zit aan de hendel om zijn deur te openen; Gaat niet open vanwege kinderslot; tot zover Goed
4. Auto geheel op slot doen: Daarna weer openen (Auto heeft geen Keyless entry); Deur nog steeds niet te openen. Passagier moet over kinderstoel klimmen om uit de auto te komen.

5. Af en toe bij langere afstanden rijden; stil staan van de auto gaat de deur wel open. Alhoewel vanmorgen ging de deur nog steeds niet open.

Heb vanmorgen een afspraak staan bij de dealer maar dacht kan jullie ook altijd even navragen of situatie bekend is.
Wel gehad in het begin af en toe, dus bijna 2 jaar geleden. Toen niet reproduceerbaar en nu komt het niet meer voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Allen,

Gebeurd vaak als de deur van binnen al geopend wordt (aan de handle getrokken) terwijl de auto van het slot gaat. hierdoor blijft die deur op slot. Eigenlijk een ontwerp foutje.
je krijgt de deur weer in sync door 'm met de sleutel op slot te doen en dan 2 of 3 keer op openen te drukken.
(of andersom, vergeet altijd de exacte volgorde).

kwestie van wachten met het openen van de achterdeur totdat je de klik hoort dat hij ontsluit, of totdat je de bestuurder ziet uitstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Megalo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 06:12:
[...]
Ik denk dan, als een hardwaremodule het probleem is, skip de OTA dan voor deze auto's en laat ze naar de dealer komen voor vervanging+update. Kan me nauwelijks voorstellen dat dit duurder zou zijn dan maandenlang dure programmeurs inhuren voor een fix terwijl ondertussen nog steeds ID.X'en gebrickt raken.
Dat is nu exact wat ze doen met deze auto's. Ze krijgen de update niet aangeboden en zullen later een afspraak met de dealer moeten maken voor de update / vervanging module (wat ze ook mogen verzinnen als oplossing)

dit staat los van de auto's die brinken tijdens de update. Dat deel hebben ze nog steeds niet helemaal fatsoenlijk onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Hoewel ik begon met wellicht is het de HW versie/revisie.. kan het zijn dat de versie van 2 verschillende leveranciers identiek zijn maar ene het wel mogelijk is en bij andere niet voor wat voor reden dan ook.

En dat weet wolfsburg dan welke auto welk hw is voorzien van welke leverancier is geweest.

Het is gewoon.. waar rook is is vuur.. ik volg de rookpluimen voor nu :+

EDIT - heb mn ochtendkoffie nog niet gehad.. Rem HW is van ZF... er is maar 1 ZF.. en wellicht is er dan intern net anders als de bovenstaande zo is.... leuk dat gissen maar komen ook niet verder.
Als iedereen dezelfde reactie krijgt bij H14 dan weet je wel genoeg dat VW de risico niet meer wilt nemen of beter gezegd, ze hebben bepaalde bricks herleidt naar de rem hw.

[ Voor 36% gewijzigd door Simply1337 op 24-01-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-07 10:56

Tukk

De ฮฑ-man met het แบž-brein

.

[ Voor 99% gewijzigd door Tukk op 24-01-2023 10:02 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
W116-1964 schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:04:

- We have noticed that a few vehicles can currently not be supplied with OTA updates due to a certain hardware composition. We are working on a service solution for these vehicles.
Weer even terug naar 5 december 2022. Toen was dus bekend dat er een "certain hardware composition" de OTA 3.0 niet aankon. Jammer dat Herbert Diess die niet al wist toen hij op 16 december 2021 de OTA 3.0 update groots aankondigde. We zitten inmiddels in 2023...........

Laat de service solution een softwareupdate + hw vervanging in de werkplaats worden en heel misschien kunnen we dan zomer 2023 een keer de update ingespeeld krijgen.... Punt is waarschijnlijk dat die hw modules in bepaalde aantallen nog besteld moeten worden, omdat het anders ten koste gaat van de nieuwe auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06 17:46
Ik heb nu ook 3.0.0, maar kan niet meer inloggen!? De auto heeft software versie 2.4.
Misschien moet ik me opnieuw registreren, maar daarvoor moet ik wel in de app kunnen. Dat zou dus een volledig nieuw account betekenen. Kan ik proberen, maar heeft iemand nog andere tips? Ik zal t ook nog even afwachten... misschien moet er aan de kant van VW nog wat gefixt worden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zz1mowuQ-UpYtVxnemZhl7k0lyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZ5AcvoP2ukl9CD6iZbVqPdG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

Ghost81 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:35:
[...]

Ik heb nu ook 3.0.0, maar kan niet meer inloggen!? De auto heeft software versie 2.4.
Misschien moet ik me opnieuw registreren, maar daarvoor moet ik wel in de app kunnen. Dat zou dus een volledig nieuw account betekenen. Kan ik proberen, maar heeft iemand nog andere tips? Ik zal t ook nog even afwachten... misschien moet er aan de kant van VW nog wat gefixt worden...

[Afbeelding]
Je dient de auto opnieuw te registreren, niet een nieuw account aanmaken.
Was voor mij ook onduidelijk, volgens mij heb ik het via de website gedaan (kan dat kloppen?)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Ghost81 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:35:
[...]

[Afbeelding]
Je bedoelt de app versie neem ik (die is net naar OTA 3.0 gegaan :+ ) Afgelopen weekend was dat bij mij. Ik moest 'slechts' opnieuw inloggen. Misschien eerst even app/telefoon opnieuw opstarten? Ik wist mijn password niet meer en heb het "wachtwoord vergeten" proces opgestart. Je krijgt dan een mail met link, nieuw password aanmaken en inloggen op de app. De auto stond nog gekoppeld aan mijn account.Per saldo kan je niks extra als je de OTA 3.0 update in de auto niet hebt.

Edit: ik kon wel wat extra trouwens: gisteren een bestemming van mijn telefoon naar de auto gestuurd! Die kwam weliswaar vanmorgen pas binnen, maar dat is al een stapje meer dan de afgelopen 2 jaar :+

[ Voor 12% gewijzigd door kisik op 24-01-2023 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-06 16:25
Ik kan ook niet meer inloggen in de app, heeft niets met de update te maken. Server bij VW zal kapot zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
De volkswagen app is juist geรผpdatet op mijn gsm, kan ook daarmee te maken hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tisokes
  • Laatst online: 02-07 11:45
Bij mij ging inloggen eerst ook niet. Maar door mijn emailadres met een hoofdletter in te vullen, ging het ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-07 08:08
Bij mij lukte het de eerst ook niet nadat ik op de nieuwe app moest inloggen.
5 minuten later wel. Hikje op de server denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 18:39
Allen,

Zojuist bij de dealer geweest en zagen een storing in het slot van rechts achter. Deze gaan ze nu bestellen (Back order) en zsm vervangen. Ik hou jullie op de hoogte of dit ook het probleem gaat oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naverion
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 14:48
[...]

Ik heb ook 'maar' 2.4 en gebruik een combinatie van Chargemap +ABRP in het buitenland. Dat werkt redelijk. Storendste factor aan buitenlandse laadpalen is meer de betrouwbaarheid dan wat anders. Afin, mijn vraag is: hoe werkt de navigatie software in 3.x?

Het klinkt alsof het de software van Tesla evenaart? Of hoe moet ik mij dat voorstellen, want dan zou 3.x wel interessant worden voor mij.

Overigens heb ik geen problemen met een heet wordende iPhone, maar ik gebruik ABRP zelf ook niet. Ik laat ABRP de route maken, zoek dan de laadpalen op in Chargemap (betrouwbaarheidscheck), en laad volgens de route in via Waze/Google Maps.

Ik vind ABRP namelijk erg traag werken en de navigatie is niet zo helder en fijn als dat Waze en Google maps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06 17:46
leinenga schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:49:
Bij mij lukte het de eerst ook niet nadat ik op de nieuwe app moest inloggen.
5 minuten later wel. Hikje op de server denk ik.
Wat het is geweest durf ik niet te zeggen. In elk geval had ik even de cache van de app weggegooid en de app gedeinstalleerd. Daarna telefoon opnieuw opstarten en de app opnieuw installeren. Toen lukte het inloggen wel. Dus of dat proces heeft gewerkt of de server van VW is weer wakker o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Laatst online: 25-06-2023
[...]

Hoe kan ik dat uit carscanner halen, ik weet niet waar ik dat moet zoeken. Nog niet eerder gebruikt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:08
@Naverion Onder 3.0 werkt de navigatie perfect.
Je ziet op welke rijstrook je momenteel rijdt, id light geeft mooi aan waar je moet afslaan en evt van rijstrook moet wisselen.
Afgelopen week 650 km gereden in Duitsland en hij kiest zelf de laadpalen mooi ook met steeds een groen stipje in beeld zodat je kunt zien of ze nog beschikbaar zijn.
Terug in Nederland navigeerde hij naar een fastned station wat ik eigenlijk zelf ook in gedachten had.
Ik ben blij met 3.0.
Veel verbeteringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:16
Ronvgs schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:04:
@Naverion Onder 3.0 werkt de navigatie perfect.
Je ziet op welke rijstrook je momenteel rijdt, id light geeft mooi aan waar je moet afslaan en evt van rijstrook moet wisselen.
Afgelopen week 650 km gereden in Duitsland en hij kiest zelf de laadpalen mooi ook met steeds een groen stipje in beeld zodat je kunt zien of ze nog beschikbaar zijn.
Terug in Nederland navigeerde hij naar een fastned station wat ik eigenlijk zelf ook in gedachten had.
Ik ben blij met 3.0.
Veel verbeteringen.
Ik dacht ook een hele tijd zo over 3.0. Maar laatst stuurde de navigatie mij toch een kant op om te laden die niet logisch was.

Even heel simplistisch uitgelegd. Mijn bestemming lag in het westen en daar had ik niet genoeg batterij voor. De navigatie stuurt mij naar het oosten om te laden om vervolgens om te keren naar het westen naar mijn bestemming. Pak ik ABRP of PUMP dan krijg ik netjes een laadpaal langs de snelweg richting het westen naar mij bestemming. Het scheelde 35 minuten reistijd. Ik dacht eerst dat ik wellicht een filter had aan staan en dat ik alleen maar Ionity laadpalen had geselecteerd of alleen beschikbare laadpalen binnen de VW navigatie maar dat was helaas niet zo. De laadpaal stond gewoon niet in de VW navigatie. De laadpaal stond gek genoeg wel in de losse app waar je alle laadpalen in kan zien. (weet even niet meer hoe die heet, dat losse icoontje op de auto)

Dus ik gebruik nog steeds alternatieve apps op langere reizen om zeker te weten dan ik geen onnodige kilometers maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Kacang schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:50:
[...]

Ik dacht ook een hele tijd zo over 3.0. Maar laatst stuurde de navigatie mij toch een kant op om te laden die niet logisch was.

Even heel simplistisch uitgelegd. Mijn bestemming lag in het westen en daar had ik niet genoeg batterij voor. De navigatie stuurt mij naar het oosten om te laden om vervolgens om te keren naar het westen naar mijn bestemming. Pak ik ABRP of PUMP dan krijg ik netjes een laadpaal langs de snelweg richting het westen naar mij bestemming. Het scheelde 35 minuten reistijd. Ik dacht eerst dat ik wellicht een filter had aan staan en dat ik alleen maar Ionity laadpalen had geselecteerd of alleen beschikbare laadpalen binnen de VW navigatie maar dat was helaas niet zo. De laadpaal stond gewoon niet in de VW navigatie. De laadpaal stond gek genoeg wel in de losse app waar je alle laadpalen in kan zien. (weet even niet meer hoe die heet, dat losse icoontje op de auto)

Dus ik gebruik nog steeds alternatieve apps op langere reizen om zeker te weten dan ik geen onnodige kilometers maak.
Vanochtend was ik op al mijn bestemming en de navigatie wilde mij een extra 13 km laten rijden naar een laadpunt zodat ik met een SoC van 20% op mijn bestemming zou komen. De logica op zich klopt, maar de intelligentie ontbreekt nog op zoโ€™n punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naverion
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 14:48
Oh dat is inderdaad wel echt even wat anders dan wat de navigatie biedt pre-.3.0! Past de navigatie zich ook aan op het moment dat je meer verbruikt dan wat de navi in eerste instantie heeft berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Kacang schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:50:
[...]

Dit valt mij ook op met versie 3.2 Laadpalen komen lang niet allemaal in beeld bij navigatie op de route.
Iemand die hier een goede laadpaal-app weet voor zowel NL als Duitsland?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Naverion schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:03:
Oh dat is inderdaad wel echt even wat anders dan wat de navigatie biedt pre-.3.0! Past de navigatie zich ook aan op het moment dat je meer verbruikt dan wat de navi in eerste instantie heeft berekend?
Ja. De navigatie past zich dan aan.

Wat ik nog wel mis is de optie om in te stellen met hoeveel ik wil aankomen.

[ Voor 3% gewijzigd door N0EL op 25-01-2023 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
N0EL schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:09:
[...]

Ja. De navigatie past zich dan aan.

Wat ik nog wel mis is de optie om in te stellen met hoeveel ik wil aankomen.
Dat kun je in 3.0 gewoon instellen in het menu (resterende actieradius bij bestemming).

Optie die ik nog echt mis in de ingebouwde navigatie is de mogelijkheid om laadpunten met bijvoorbeeld minder dan 4 stalls te negeren. Nu wil de navigatie bijvoorbeeld in Duitsland regelmatig naar een laadpaal bij een fastfood restaurant, op zich prima alleen dat zijn allemaal snelladers met maximaal 2 aansluitingen waardoor ze vrij vaak vol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
ik222 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:19:
[...]

Dat kun je in 3.0 gewoon instellen in het menu (resterende actieradius bij bestemming).

Optie die ik nog echt mis in de ingebouwde navigatie is de mogelijkheid om laadpunten met bijvoorbeeld minder dan 4 stalls te negeren. Nu wil de navigatie bijvoorbeeld in Duitsland regelmatig naar een laadpaal bij een fastfood restaurant, op zich prima alleen dat zijn allemaal snelladers met maximaal 2 aansluitingen waardoor ze vrij vaak vol zijn.
Mijn ervaring in Duitsland is juist dat de grote laadpunten >4 stalls vaak superdruk zijn, terwijl die met 2 vaak helemaal verlaten zijn.
Maar als een laadpunt in 3.0 is geselecteerd en die is helemaal bezet op het moment dat je in de buurt bent, selecteert de navi dan een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
[...]

Ik heb 3.0, maar waar staat deze instelling ergens ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-07 15:37

BJW

Herhaalvraag, maar: Zijn er al mensen die 3.0 hebben zonder een i want OTA mail gestuurd te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Ro ofzo schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:27:
[...]

Mijn ervaring in Duitsland is juist dat de grote laadpunten >4 stalls vaak superdruk zijn, terwijl die met 2 vaak helemaal verlaten zijn.
Maar als een laadpunt in 3.0 is geselecteerd en die is helemaal bezet op het moment dat je in de buurt bent, selecteert de navi dan een alternatief?
E-On palen bij de fastfoodketens zijn meestal E-Off... 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

BJW schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:08:
Herhaalvraag, maar: Zijn er al mensen die 3.0 hebben zonder een i want OTA mail gestuurd te hebben?
Nee, vziw. Met uitzondering van mensen die een Duitse importwagen hebben, die vangen wel eens de 3.0 OTA golven die daar mondjesmaat voorbijkomen.
Gezien de hoeveelheid kleine issues die nog spelen ben ik content dat ik op 2.4 zit. Liefst had ik nog op 2.3 gezeten zelfs, want die vond ik beter (werkende laadlocaties).

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 25-01-2023 11:30 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Deurstopper schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:16:
[...]

Dit valt mij ook op met versie 3.2 .....
1st world problems aldus deze 2.4 rijder :*) Dus ook in de toekomst moeten we meerdere apps naast elkaar blijven draaien om route, verkeersinfo, laadpalen en flitsers onderweg in beeld te krijgen.......
Ultraman schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:30:
[...]
...Liefst had ik nog op 2.3 gezeten zelfs, want die vond ik beter (werkende laadlocaties).
Die hebben bij mij in 2 jaar tijd nog nooit gewerkt. Ik dacht na 2.4 nog maar een keer proberen, maar de laadlokatie was binnen 30 minuten weer verdwenen uit de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbettens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-03-2023
hallo, ook tevreden met 3.0 ondertussen. weet iemand of en wanneer we verder zulen gaan van 3.0 naar 3.2 of andere (waar alle nieuwe id's ondertussen mee uitgerust worden en waar plug&charge mee mogelijk is) ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:03
Kreeg vandaag een mail van Eneco over SlimLaden app (=Jedlix). Deze is nu ook te koppelen aan de VW ID.

Kan 2,5 โ‚ฌct./KWH terug krijgen. Daar maar eens mee spelen.
https://www.eneco-emobility.com/thuis/slimladen

Dit weekend geleerd dat de kans groter is dat een laadpaal het niet doet evenredig is aan het aantal elektrische-sceptisch-passagiers in de auto. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 08:56
Robertvanbesd schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:24:
Hallo leden,

Rij nu sinds twee weken met id buzz, krijg nog steeds geen connectie met app. Dealer is aan het onderzoeken???

en rechter deur wil niet meer elektrisch open schuiven,

meer ervaringen?
Dude!!! coooooool. Ik wil ook :), maar dan zonder die probleempjes.
Vr13s schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:27:
[...]

Wanneer heb je hem besteld?

Ik heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat mijn bestelde ID Buzz (two-tone) nog steeds niet gebouwd is en dat de garage een case heeft aangemaakt om te kunnen achterhalen waarom dit zo is.

Ik heb hem 1 juni besteld.
Hier zelfde verhaal :(. 3 of 4 juni besteld, initieel levertermijn mei 2024 8)7 om dan begin december te horen dat hij 23/01 in Brussel zou staan... Ondertussen is "Brussel" omgevormd naar "Productiedatum" en "Productiedatum" omgevormd naar. Tja, we snappen niet waarom hij op die datum staat, er is niks van terug te vinden, ze vinden hem niet in de fabriek... :N }:|
Moraal van het verhaal: ik vrees dat ik nog tot mei 2024 met mijn caravelle zal moeten rondrijden... Geen straf, maar wou wel bij de eerste buzzen in Belgiรซ zijn anders :). Was toch al bij de eersten die besteld hebben... :)B

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:19
N0EL schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:56:
[...]

Ik heb 3.0, maar waar staat deze instelling ergens ?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik zie hem zo gauw niet.

Lynk&co 02 software 1.1.1 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
[ID3pro]
Gisteren wederom gebeld door VW garage..
De terugroepactie voor de update naar 2.4 inclusief vervangen 12v accu en vervangen hoogvoltage accu... is weer uitgesteld. :X

Was eigenlijk gepland op 1 december, vervolgens uitgesteld naar 6 februari, nu uitgesteld naar 26 april !!

Onderdelen zijn zeer slecht leverbaar voor de HV accu vervanging.

.. als je ooit echt problemen krijgt met de HV accu ben je zo de sjaak volgens mij.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
KrlGl schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:28:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik zie hem zo gauw niet.
In het navigatie scherm op het tandwieltje drukken.
Dan bij routeopties, automatisch laadstops toevoegen. daarnaast zit een knopje met een tankstationstekker en daar onder zit dan de optie om die afstand in te stellen.

Misschien is er nog een snellere manier om in dat menu te komen, maar deze had ik zo snel even gevonden

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

kisik schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:24:
[...]

Die hebben bij mij in 2 jaar tijd nog nooit gewerkt. Ik dacht na 2.4 nog maar een keer proberen, maar de laadlokatie was binnen 30 minuten weer verdwenen uit de instellingen.
Op 2.3 werden ze wel onthouden en functioneerden ze (hier iig) prima. Niet vertrektijden hรจ, maar de laadlocaties onthouden en verschillende laadinstellingen hebben per locatie. Ik maak(te) daar veel gebruik van. Had er liever meer dan 3 gezien, maar 3 was werkbaar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:33:
[ID3pro]
Gisteren wederom gebeld door VW garage..
De terugroepactie voor de update naar 2.4 inclusief vervangen 12v accu en vervangen hoogvoltage accu... is weer uitgesteld. :X

Was eigenlijk gepland op 1 december, vervolgens uitgesteld naar 6 februari, nu uitgesteld naar 26 april !!

Onderdelen zijn zeer slecht leverbaar voor de HV accu vervanging.

.. als je ooit echt problemen krijgt met de HV accu ben je zo de sjaak volgens mij.
Maak je niet druk om die update iig. 2.3 -> 2.4 is, in mijn ogen, een kleine achteruitgang. Enige wat imo interessant kan zijn is de update aan de BMS die de accu minder opwarmt en zo energie bespaart. Dat is echter ook een tweesnijdend zwaard want fatsoenlijk snelladen kun je met een koude accu vergeten ;)

HV accu problemen: ja dat is zeker ruk als je daar problemen mee hebt. Merk je het significant? Of rol je prima maar dan met minder bereik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
t2faag schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:35:
[...]

Dan bij routeopties, automatisch laadstops toevoegen. daarnaast zit een knopje met een tankstationstekker en daar onder zit dan de optie om die afstand in te stellen.

Misschien is er nog een snellere manier om in dat menu te komen, maar deze had ik zo snel even gevonden
Bedankt. Heb het gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NzoJK8nwR1aCHG-eqPtjMmNwng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKaBRu8n91186VQ3GZ1zEsbD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:19
t2faag schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:35:
[...]

Gevonden, dankjewel. Dat hebben ze goed verstopt. Je kunt inderdaad de resterende kmโ€™s instellen en niet het percentage zoals bij ABRP, maar daar valt mee te leven.

Lynk&co 02 software 1.1.1 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
[...]

Houdt de navigatie nu met 3.0 geen rekening met de status van een laadpunt - dat ie bezette palen op de route niet beschouwd als mogelijk laadpunt (op dat moment totdat de laadpaal weer vrijkomt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Geen idee of hij dat doet, maar sowieso is die data heel vaak niet accuraat. Daar kan Volkswagen overigens niets aan doen, want die dat is ook in andere apps zoals ABRP op Chargemap dan vaak niet kloppend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:16
ik222 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:42:
Geen idee of hij dat doet, maar sowieso is die data heel vaak niet accuraat. Daar kan Volkswagen overigens niets aan doen, want die dat is ook in andere apps zoals ABRP op Chargemap dan vaak niet kloppend.
Lijkt me ook niet handig, vaak als die tot 15minuten ervoor nog vol is zie je vaak dat er dan een huts autos vertrekt en je bij aankomst kan laden.

Heb in het buitenland verder goede ervaringen met die informatie, wel wat traag als je erop klikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
Ultraman schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:58:
[...]

Maak je niet druk om die update iig. 2.3 -> 2.4 is, in mijn ogen, een kleine achteruitgang. Enige wat imo interessant kan zijn is de update aan de BMS die de accu minder opwarmt en zo energie bespaart. Dat is echter ook een tweesnijdend zwaard want fatsoenlijk snelladen kun je met een koude accu vergeten ;)

HV accu problemen: ja dat is zeker ruk als je daar problemen mee hebt. Merk je het significant? Of rol je prima maar dan met minder bereik?
Oh ik maak me er ook niet druk om, de auto doet het prima. Bereik is mogelijk wat aan de krappe kant maar overal waar ik kom kan ik wel laden, dus geen probleem.
Het is meer dat VW zijn zaken echt niet op orde heeft. Wat ik ook schrijf, ik heb nu geen problemen ermee, maar wat als je wel. รฉcht problemen met de accu hebt.. dan ben je mooi in de aap gelogeerd want VW blijft maar uitstellen..

Ik moet zeggen dat ik bij mijn vorige VW bijzonder tevreden was over de service van VW, altijd heel behulpzaam etc.. nu met deze ID3 ben ik dat gevoel totaal kwijt bij hen. Grote kans dat ik daardoor (ik vind service verlenging bijzonder belangrijk, vooral hoe je omgaat met de mens) geen VW zou kiezen als volgende leaseauto (privรฉ sowieso al niet meer)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
AMARONE schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:34:
[...]

Lijkt me ook niet handig, vaak als die tot 15minuten ervoor nog vol is zie je vaak dat er dan een huts autos vertrekt en je bij aankomst kan laden.
Elke indicatie in welke app dan ook is een momentopname. Tegelijkertijd kan er aangegeven zijn dat alle palen bezet zijn, maar je ziet de 4-5 andere auto's die mogelijk in de 'laadfile' staan te wachten sws niet. De ene ev-rijder moet maar 10 minuten laden, een ander wil naar 100% laden (wat natuurlijk heeeeeel langzaam gaat in de laatste 15-20%), er zijn auto's die sws maar max. op 75kwh laden..... Te veel variabelen.

sws hopen dat de laadsnelheden steeds hoger worden over het hele ev-spectrum bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedah
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-06 13:00
Mijn ID3 heeft weer eens een week lang geen verbinding met internet.. Ervaart iemand dit ook? Ik heb het al eerder gehad, toen duurde het 2 weken toen het plots weer besloot te verbinden.. Heeft iemand hier ook ervaring mee en een oplossing? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W116-1964
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-08-2024
Jedah schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:00:
Mijn ID3 heeft weer eens een week lang geen verbinding met internet.. Ervaart iemand dit ook? Ik heb het al eerder gehad, toen duurde het 2 weken toen het plots weer besloot te verbinden.. Heeft iemand hier ook ervaring mee en een oplossing? :)
Wat jammer dat je niet even terug gelezen hebt in dit forum. Het is al tig keer tersprake gekomen. Middels de "Zekering 19" truck is dit op te lossen. Zelf ook al meerdere keren uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18:48
Wat is jullie ervaring qua tijd tussen fabricage en levering? Mijn auto wordt in week 7 gemaakt in Dresden (volgens de planning) en in week 15 afgeleverd, is dat realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedah
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-06 13:00
W116-1964 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:03:
[...]

Wat jammer dat je niet even terug gelezen hebt in dit forum. Het is al tig keer tersprake gekomen. Middels de "Zekering 19" truck is dit op te lossen. Zelf ook al meerdere keren uitgevoerd.
Bedankt voor je reactie! ik ben wel een pagina of 5 terug gegaan tot ik zag dat er 1027 pagina's zijn :D . Ik ga eens opzoek naar de "zekering 19".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Louislouislouis schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:59:
Wat is jullie ervaring qua tijd tussen fabricage en levering? Mijn auto wordt in week 7 gemaakt in Dresden (volgens de planning) en in week 15 afgeleverd, is dat realistisch?
ik hoor het al, even een tour inplannen in week 7.
https://www.glaesernemanu.../book-your-tour-here.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-07 13:41
Ik heb twee weken geleden bericht gehad van de dealer dat de ID. in week 5 geproduceerd wordt en in week 8, zoals ze het zelf zeggen, prepareren voor aflevering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
2 zaken bij mijn id4 die opvallen:

1. Als ik de auto ontgrendel duurt het soms even voordat de spiegels uitklappen. Soms terwijl ik al 5 seconden aan het rijden ben. Is dit normaal?

2. Als ik weg wil rijden hoor ik soms een bonk geluid vanaf de wielen komen. Is dit ook een bekend probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
C6DL schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:52:

1. Als ik de auto ontgrendel duurt het soms even voordat de spiegels uitklappen. Soms terwijl ik al 5 seconden aan het rijden ben. Is dit normaal?

2. Als ik weg wil rijden hoor ik soms een bonk geluid vanaf de wielen komen. Is dit ook een bekend probleem?
1. dat zal vooral gebeuren als je remote voorverwarmen aan hebt staan. als de auto in die modus zit, dan klappen de spiegels om onduidelijke reden niet of veel langzamer uit. je kunt de remote voorverwarm modus uitzetten met een snelkoppeling in het infotainment. deze kun je toevoegen aan het swipe-down snelmenu. en heeft een beetje cryptische naam. Ik dacht iets van "direct verwamen" of iets dergelijks.

2. de achterremmen willen wel eens kleven als het erg vochtig weer is / 's nachts heeft gevroren. Paar keer krachtig remmen om ze een keer goed warm te krijgen lost dat normaliter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
C6DL schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:52:

Beiden: Ja.

Is VW kwaliteit.
Dat de spiegels wat later uitklappen merk ik ook vaker als het kouder is.

Het gebonk met het wegrijden is de Auto Hold die blijft 'hangen'. Is vaker in dit topic voorbij gekomen. Enige dat daar tegen helpt is Auto Hold uitzetten.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
Vast wel. Bij mij iig 2,5 week tussen de productiedatum uit certificaat van oorsprong en de aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 15:03
Vind het nogal lang. 8 weken tussen produktie en levering. Mijn auto stond 3 weken na produktie klaar bij de dealer. Mocht hem toen helaas niet ophalen omdat mijn leasecontract nog niet afgelopen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:48

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

sl1000 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:58:
[...]

1. dat zal vooral gebeuren als je remote voorverwarmen aan hebt staan. als de auto in die modus zit, dan klappen de spiegels om onduidelijke reden niet of veel langzamer uit. je kunt de remote voorverwarm modus uitzetten met een snelkoppeling in het infotainment. deze kun je toevoegen aan het swipe-down snelmenu. en heeft een beetje cryptische naam. Ik dacht iets van "direct verwamen" of iets dergelijks.

2. de achterremmen willen wel eens kleven als het erg vochtig weer is / 's nachts heeft gevroren. Paar keer krachtig remmen om ze een keer goed warm te krijgen lost dat normaliter op.
W116-1964 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Misschien deze oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-06 12:55
Mijn app kan niet meer synchroniseren met de auto. Ook mijn Home Assistant integratie weigert.

Laatste synchronisatie is een paar uur geleden. Dit zie ik in de ID Connect app:
Voor het laatst met de auto gesynchroniseerd: 5 uur
Mijn setup:
App (Android) op versie 3.0.0
ID.3 met software versie 3.0

De auto is naar mijn weten niet offline.

Weet iemand of dit met de cloud services te maken heeft? Meer mensen met hetzelfde probleem vandaag?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• N0EL
Hmmm. Ik weet niet hoelang het er al is, maar ik zie opeens dat er een We connect widget optie is voor mijn android telefoon.
App versie is 3.0.0

En ja. @Ren-z Mijn app synchroniseert momenteel gewoon met mijn id4

[ Voor 19% gewijzigd door N0EL op 26-01-2023 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Ren-z schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:20:

De auto is naar mijn weten niet offline.

Weet iemand of dit met de cloud services te maken heeft? Meer mensen met hetzelfde probleem vandaag?
Al een derde-app aan je auto gekoppeld? Bijvoorbeeld de Stekker.app of eneco https://www.eneco-emobility.com/thuis/slimladen

Dan kan je iig kijken waar het probleem zit/dingen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
C0C0 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:21:
Kreeg vandaag een mail van Eneco over SlimLaden app (=Jedlix). Deze is nu ook te koppelen aan de VW ID.

Kan 2,5 โ‚ฌct./KWH terug krijgen. Daar maar eens mee spelen.
https://www.eneco-emobility.com/thuis/slimladen

Dit weekend geleerd dat de kans groter is dat een laadpaal het niet doet evenredig is aan het aantal elektrische-sceptisch-passagiers in de auto. :+
He, ik krijg maar een korting van 2ct voorgeschoteld ?!?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0C0
kisik schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:53:
[...]

He, ik krijg maar een korting van 2ct voorgeschoteld ?!?!?
Het was 2,4 ct

Uit de mail
Tot โ‚ฌ 450 voordeel
Een fijne extra: als klant met een energiecontract van Eneco ontvang je 2,4 eurocent (incl. btw) beloning voor elke slim geladen kWh. Hierdoor kan jouw voordeel oplopen tot โ‚ฌ 450 per jaar* bij 35.000 km.
Maar werkt niet met ID, had niet goed gelezen. :/

De locatie service werkt niet. Ik heb een melding gedaan bij Jedlix, wanneer dit wel komt. Aangezien andere apps geen problemen met locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
kisik schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:52:
[...]

Al een derde-app aan je auto gekoppeld? Bijvoorbeeld de Stekker.app of eneco https://www.eneco-emobility.com/thuis/slimladen

Dan kan je iig kijken waar het probleem zit/dingen uitsluiten.
Nu ik deze ochtend weer in de auto stap begint hij direct weer met synchroniseren. Lijkt toch iets niet goed te zijn met de auto.

Al kon ik vannacht nog wel een laadsessie starten en stoppen door het commando te sturen via Home Assistant. Vervolgens zag ik op mijn P1 meter dat hij aan het laden was. Alleen was dit niet terug te zien in zowel de VW Connect app als in mijn Home Assistant integratie.

Ik heb de Stekker app alleen gebruik ik deze niet. Volgende keer zal ik daar ook is even kijken. Al verwacht ik niet dat ik daarmee verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

Ren-z schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:05:
[...]

Nu ik deze ochtend weer in de auto stap begint hij direct weer met synchroniseren. Lijkt toch iets niet goed te zijn met de auto.

Al kon ik vannacht nog wel een laadsessie starten en stoppen door het commando te sturen via Home Assistant. Vervolgens zag ik op mijn P1 meter dat hij aan het laden was. Alleen was dit niet terug te zien in zowel de VW Connect app als in mijn Home Assistant integratie.

Ik heb de Stekker app alleen gebruik ik deze niet. Volgende keer zal ik daar ook is even kijken. Al verwacht ik niet dat ik daarmee verder kom.
Mijn ervaring: Met de sleutel: Auto open, auto dicht en communicatie is weer up and running. Lijkt me dat de ID.3 net te ver in slaap valt om te communiceren met de app. (ervaring is van 2.3, nog niet getest met 3.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Hoe heb je de Home Assistant integratie voor elkaar gekregen? Ik ben er pas net mee begonnen uit te proberen, maar heb tot nu toe alleen een We Connect integratie voor de niet-ID auto's gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ren-z
JB076 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:07:
Hoe heb je de Home Assistant integratie voor elkaar gekregen? Ik ben er pas net mee begonnen uit te proberen, maar heb tot nu toe alleen een We Connect integratie voor de niet-ID auto's gevonden.
Kijk hier eens naar: https://github.com/mitch-dc/volkswagen_we_connect_id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
C0C0 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:58:
[...]

Het was 2,4 ct

Uit de mail

[...]

De locatie service werkt niet. Ik heb een melding gedaan bij Jedlix, wanneer dit wel komt. Aangezien andere apps geen problemen met locatie.
Misschien is er trouwens een verschil tussen wel en niet klanten. Ik heb de app gedownload en geรฏnstalleerd uit jouw link. De auto heb ik nu succesvol gekoppeld en ik wilde hem vanavond proberen.

Hoewel ik Eneco klant ben, heb ik de mail die jij noemt nooit ontvangen en ik heb ook een nieuw account aangemaakt voor de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:30
Worden nieuwe ID.'s nu met versie 3.0 uitgeleverd of nog met 2.4?

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silhouet
Davidas schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:20:
De mijne is in augustus geleverd met 3.0, dus zal nu wel met 3.1 of 3.2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-06 10:56
C0C0 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:58:
[...]

Het was 2,4 ct

Uit de mail

[...]

ik ben wel benieuwd naar het antwoord, want ik wil dat ook wel werkend hebben eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
Stilvallen tijden parkeren
Hebben jullie ook zo vaak dat de auto stilvalt tijdens het parkeren met de melding Safe-vergrendeling? Rechts van mijn parkeerplaats staat een pilaar waar ik redelijk dicht moet langs rijden. Meestal doet de auto dan een soort noodstop. Dan moet je opnieuw de rem indrukken, en in vooruit of achteruit zetten. Dan de rem langzaam los laten of hij valt onmiddellijk terug in parkeerslot. Na enkele keer proberen lukt het dan om effectief nog 20 cm te rijden voordat hij terug stilvalt...
Dit heb ik ook al gehad bij het achteruit parkeren in een normaal parkeervak als er links en rechts een auto staat. Of zelfs gewoon bij het vooruit of achteruit rijden als er geen obstakels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
Silhouet schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:48:
Hebben jullie ook zo vaak dat de auto stilvalt tijdens het parkeren met de melding Safe-vergrendeling? Rechts van mijn parkeerplaats staat een pilaar waar ik redelijk dicht moet langs rijden. Meestal doet de auto dan een soort noodstop. Dan moet je opnieuw de rem indrukken, en in vooruit of achteruit zetten. Dan de rem langzaam los laten of hij valt onmiddellijk terug in parkeerslot. Na enkele keer proberen lukt het dan om effectief nog 20 cm te rijden voordat hij terug stilvalt...
Dit heb ik ook al gehad bij het achteruit parkeren in een normaal parkeervak als er links en rechts een auto staat. Of zelfs gewoon bij het vooruit of achteruit rijden als er geen obstakels zijn.
Staat je auto-hold ingeschakeld? Ik had met auto-hold aan ook moeite met inparkeren in kleine ruimtes omdat deze steeds ingreep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 15:03
Nieuwe ID's worden op dit moment met 3.2 geleverd. Die van mij (ID.4, levering september) had 3.1.

[ Voor 3% gewijzigd door BB72 op 27-01-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
DevonS schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:08:
[...]

Staat je auto-hold ingeschakeld? Ik had met auto-hold aan ook moeite met inparkeren in kleine ruimtes omdat deze steeds ingreep..
Ja auto-hold staat aan, maar die schiet pas in actie als je volledig stilstaat dacht ik. Zal eens proberen met auto-hold uit te zetten of het dan beter is. In de carwash heeft mij dat niet geholpen, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:23
Silhouet schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:48:
Ik heb ook al eens meegemaakt dat de noodrem ingreep toen ik wat vlot achteruit in een parkeerplaats reed. Dit is normaal.

Safe vergrendeling verhindert dat iemand een deur langs buiten kan openen terwijl de auto bestuurd wordt (anti-carjacking). Dit heeft in feite niets te maken met de noodrem. Misschien geeft de melding aan dat dit defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
Megalo schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:36:
[...]
ik ben wel benieuwd naar het antwoord, want ik wil dat ook wel werkend hebben eigenlijk.
Ze gaan dit weekend beta testen, afwachten dus.
Ben ook benieuwd of het aanmaken van een locatie in de auto dit proces nog dwars zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
IndyVS schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:11:
[...]

Ik heb ook al eens meegemaakt dat de noodrem ingreep toen ik wat vlot achteruit in een parkeerplaats reed. Dit is normaal.
Ik rijd altijd traag de parkeerplaats in, dat vlotjes inparkeren heb ik snel afgeleerd ;) Onlangs had ik het zelfs met de automatische parkeerhulp van de vw, het gaat wel erg ver om die vlotjes te noemen :P
Safe vergrendeling verhindert dat iemand een deur langs buiten kan openen terwijl de auto bestuurt wordt (anti-carjacking). Dit heeft in feite niets te maken met de noodrem. Misschien geeft de melding aan dat dit defect is?
Hmm misschien wel. Als ik meerdere keren stil gevallen ben en dan doe ik het portier open en dicht, dan lijkt heb beter te gaan. Dus kan er inderdaad mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:24
Davidas schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:20:
December levering was 3.2.
Pagina: 1 ... 257 ... 373 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.