En dat vind ik nu precies het vervelende.
Dat hij af en toe correct werkt en af en toe verkeerd, zorgt ervoor dat ik er geen vertrouwen in heb en hem dus standaard uit zet.
Noem me eigenwijs, maar de keren dat ik ervoer dat de LA correct bijstuurde had ik maximaal een seconde later zelf ook gecorrigeerd.
Als ik mijn blik en aandacht op de weg heb, zie ik de meerwaarde van een ping-pong systeem niet.
Nog een voorbeeld wanneer de LA tegenwerkt die ik vergeten had te benoemen: bij het inhalen van vrachtwagens. Vaak 'plak' ik tegen de linker lijn aan bij het inhalen; en dat vindt LA gevaarlijk dus gaat hij bijsturen.
Al met al ben ik super blij met mijn Id3 maar al die 'slimme' systemen zoals LA en verkeerstekenherkenning (borden zien die er niet zijn) heb ik uit staan. Als ze vlekkenloos werken zet ik ze graag aan, maar zolang ze af en toe foutief ingrijpen leveren ze mij meer gevaar/ergernis op dan dat ze meehelpen.
ACC had ik ook erg graag uit willen zetten, maar helaas. Niets vervelender dan dat je lekker op de Cruise Control rijdt en je ineens wordt bijgeremd omdat degene voor je 1km per uur langzamer rijdt of de linker baan even kort op de rem gaat.
[Voor 9% gewijzigd door m181087 op 19-01-2023 13:25]