Toon posts:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 256 ... 260 Laatste
Acties:

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56
sl1000 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:42:
[...]

Module aanpassing (dus pro account nodig)
Module 13, Adaptive Cruise Control -> Long Coding -> Overtaking_right_prevention
wisselen van 'activated' naar 'deactivated'
Top. Dank je wel. Heb al jaren een pro-account (onbeperkt geldig, tegenwoordig beperkt geldig) en een shitload aan credits, omdat je voorheen met reclamefilmpjes kijken gratis credits kon verzamelen (dacht 5 per dag). Dit is al mijn 3e auto waar ik met OBDeleven instellingen aan wijzig (voorheen Seat Leon, Skoda Kodiaq).

[Voor 9% gewijzigd door BB72 op 18-01-2023 15:42]

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-02 13:06
IndyVS schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:11:
Mijn ID. 3 heeft bij dit vochtig weer fel last van beslaande ruiten. Deze morgen waren deze zelfs aan de binnenkant(!) aangevroren. Vorige winter had ik hier geen last van. Klinkt dit bij andere ook bekend in de oren?

De stoelen voelen niet vochtig aan en de wagen ruikt ook niet naar een vochtgeur. Dus een waterlek lijkt mij onwaarschijnlijk.
Had ik ook nadat ik in de regen de vuilnisbakken had buitengezet en daarna met een kletsnatte jas in de auto ben gestapt. Heb ik gewoon teveel vocht in het interieur ingebracht. Was vandaag weer weg na een paar ritten van circa een uur.

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

• BlueForce
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:15
Mitchell2.24v schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:16:
[...]

Ik zit met mijn ID.4 nog op 2.3 en heb de Lane Assist permanent uitgezet. Met LA aan, rijdt het net alsof je dronken bent of met versleten fusee kogels rijdt.

Zo te horen is dat in 3.2 niet veel beter?

Ik ervaar het in ieder geval niet als behulpzaam, helaas.
Goh, liever de LA van de ID.4 dan die van de vervangwagen die ik nu heb (Opel Crossland) die gewoon 15sec irritant piept en verder niets toevoegt...

Op zich heb ik LA altijd aan in de ID.4 en ook al stoort het me af en toe wel eens, blijft het voor een groot deel ook wel een handigheid.

Wat mij het meeste stoort is dat de front assist veel nerveuzer is dan bij men golf. Bij men golf moest ik echt al gek doen vooraleer die begon te piepen en te waarschuwen voor mogelijke aanrijding waar de ID.4 bij het slalommen tussen 2 wagens die elks aan een kant van de weg staan al aanziet als een mogelijke aanrijding en alles vuurrood laat kleuren met veel toeters en bellen. Dat is toch wel net wat te gevoelig afgesteld...
Misschien wordt het extra gewicht in remafstand meegerekend 8)7

Een beetje verlies heb je altijd...

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:06
Mitchell2.24v schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:15:
[...]

Ik gebruik LA dan ook niet, omdat het in mijn beleving niets toevoegt.
Beetje gekke reactie dit want dit is een systeem dat het rijden alleen maar veiliger maakt.

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:22
KaiseRRuby schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Ben nog even iets dieper in de brochure gedoken want ik werd een beetje gek van mezelf. Kort samengevat, de Pro Business versie is een zeer rijk aangeklede versie, ik zou bijna zeggen 'rijker dan de GTX'. Samengevat in pakketten, de versies hebben standaard aan boord:
Als ik het goed begrepen heb (YT video van Battery Life) is de laadcurve van de Pro versus GTX veel beter. Dacht dat die iig iets lager piekte maar 100 kW tot bijna 80% doortrekt. Lijkt mij belangrijk als je veel DC moet laden.

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-01 12:05
niki_lauda schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:47:
[...]

Verschillen in geluid en verbruik?
De wissel vond plaatst rond de tijd dat het echt kouder begon te worden eind 2022 en de actieradius natuurlijk dan al een duik neemt tov de zomer.

Eerste indrukken.
Geluid, niet echt groot verschil in mijn ogen. In ieder geval geen overdreven meer geluid dan de zomerband.
Verbruik, ik hou dit niet specifiek bij maar op de zomerband was de actieradius in de zomer +/-350 tot 380km. In de winter was dit rond de 300km.
Nu met de allseasons tot nu toe niet echt boven de 280km uitgekomen. De temperaturen helpen hier ook niet aan mee.
Grip, gewoon goed. Zowel op droge als natte wegen.

Verder heb ik een normale rijstijl. 104km op de CC rechterbaan 😏 en niet idioot optrekken of door bochten.

• -jan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
Ik krijg binnenkort een ID 5 die in voorraad was. Deze heeft software versie 3.0.
Weet iemand of deze door de dealer kan worden voorzien van de meest actuele software 3.2?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:27

Tarin

Just plain weird.

mcmiles schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:23:
[...]

Ik ook niet, maar ik ben er uit. Je moet zelf een s-pin of in goed Nederlands een pincode kiezen.
Ik had er waarschijnlijk 3,5 jaar geleden mogelijk al een aangemaakt toen ik het WeConnect-ID voor mijn Golf aanmaakte, maar ik kon hem dankzij de post van @SiNaga (deze) via MyVolkswagen.net terugzetten. Apart dat hij daar pas om vraagt toen ik de auto de tweede keer aanzette na WeConnect gekoppeld te hebben (de eerste keer dat ik een stukje ging rijden).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

-jan schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 06:28:
Ik krijg binnenkort een ID 5 die in voorraad was. Deze heeft software versie 3.0.
Weet iemand of deze door de dealer kan worden voorzien van de meest actuele software 3.2?
De dealer al dat vast wel kunnen maar normaal gesproken kijg je deze OTA aangeboden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:51
Gecko123 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:37:
[...]

Beetje gekke reactie dit want dit is een systeem dat het rijden alleen maar veiliger maakt.
In theorie wel, maar zoals mijn auto reageert met LA aan, weet ik niet zeker of dat echt veiliger is.

Bij een volgend dealerbezoek zal ik dit dan ook zeker ter sprake brengen, want wellicht is er gewoon iets mis met de kalibratie. Maar voor nu gebruik ik het zeker niet.

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-02 15:48
Gecko123 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:37:
[...]

Ik heb toch al een paar keer gehad dat ik moest ingrijpen om niet tegen een boordsteen te rijden. In flauwe linkse bochten durft de wagen soms te fel naar de middenlijn mee te sturen. En bij een middellijn met onderbroken streep slingert hij soms van links naar rechts, met uiteraard de nodige meldingen. Ik rij er liever zonder.

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:54
Mitchell2.24v schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:40:
[...]

In theorie wel, maar zoals mijn auto reageert met LA aan, weet ik niet zeker of dat echt veiliger is.

Bij een volgend dealerbezoek zal ik dit dan ook zeker ter sprake brengen, want wellicht is er gewoon iets mis met de kalibratie. Maar voor nu gebruik ik het zeker niet.
Deze discussie is volgens mij al eens eerder geweest, maar ook ik zet LA standaard uit voor ik een rit begin.
Ik denk niet dat mijn route representatief is, maar ik rijd vaak op binnenwegen en langs wegwerkzaamheden op de snelweg.
Ik merk stevast dat als de weg smaller wordt, of de weg geen middenbelijning heeft maar belijning aan de zijkant, LA te snel ingrijpt en me soms zelf tegenwerkt.
Ook als het flink heeft geregend, en water op de weg blijft staan, dan zorgt de 'spiegeling' soms voor random ingrepen.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
m181087 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:03:
[...]

Deze discussie is volgens mij al eens eerder geweest, maar ook ik zet LA standaard uit voor ik een rit begin.
Ik denk niet dat mijn route representatief is, maar ik rijd vaak op binnenwegen en langs wegwerkzaamheden op de snelweg.
Ik merk stevast dat als de weg smaller wordt, of de weg geen middenbelijning heeft maar belijning aan de zijkant, LA te snel ingrijpt en me soms zelf tegenwerkt.
Ook als het flink heeft geregend, en water op de weg blijft staan,
Dit systeem is zowel op mijn kia als mijn vw gevaarlijk...

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-02 17:13
Heb ik nu zowaar weer de nieuwe layout in de app…
En nog gekker: ik heb de auto op 80% laden staan en de app ook, maar toch nu 100%? 8)7

ID.3 1st 3.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:41
LaneAssit/LA = PING PONG tussen lijnen. Systeem houdt je rijlijn NIET VAST

TravelAssist/TA Pre-3.0 auto's = Houdt strak tussen de lijnen. Systeem houdt je links, midden of rechts van rijstrook. Even tegen stuur werken totdat je geen terugslag/tegenwerking meer voelt om een locatie van auto binnen de rijstrook te bevestigen

TravelAssist/TA 3.x vanuit fabriek + UltraSonicSensor/USS met Swarm-Data = Houdt strak tussen de lijnen + op plekken waar geen lijnen staan. Auto gaat af van rijlocatie van andere gebruikers.

Vroegâh wanneer er alleen LA op de markt was dan deed het zelfs dingen wat TA nu doet. Zeg maar autos van 2015-2018. DAS AUTO en andere merken hebben LA dommer gemaakt zodat ze kunnen upsellen naar een "beter" en completer systeem. in dit geval TravelAssist voor VAG, HDA voor Koreaanse duo, ADAS voor ford, AP voor Tesla etc.

LA doet nu gewoon eigenlijk wat het in eerste instantie doet. gewoon proberen tussen de lijntjes te houden en naarmate het slimmer werd kon het ook meer... alleen dat hebben ze nu afgepakt

[Voor 10% gewijzigd door Simply1337 op 19-01-2023 13:14]

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

• Gecko123
IndyVS schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Ik heb toch al een paar keer gehad dat ik moest ingrijpen om niet tegen een boordsteen te rijden. In flauwe linkse bochten durft de wagen soms te fel naar de middenlijn mee te sturen. En bij een middellijn met onderbroken streep slingert hij soms van links naar rechts, met uiteraard de nodige meldingen. Ik rij er liever zonder.
Ik heb ook wat keren gehad dat ik het vervelend vond maar ook een paar keer gehad dat hij correct corrigeerde.

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:54
Gecko123 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:49:
[...]
Ik heb ook wat keren gehad dat ik het vervelend vond maar ook een paar keer gehad dat hij correct corrigeerde.
En dat vind ik nu precies het vervelende.
Dat hij af en toe correct werkt en af en toe verkeerd, zorgt ervoor dat ik er geen vertrouwen in heb en hem dus standaard uit zet.
Noem me eigenwijs, maar de keren dat ik ervoer dat de LA correct bijstuurde had ik maximaal een seconde later zelf ook gecorrigeerd.
Als ik mijn blik en aandacht op de weg heb, zie ik de meerwaarde van een ping-pong systeem niet.

Nog een voorbeeld wanneer de LA tegenwerkt die ik vergeten had te benoemen: bij het inhalen van vrachtwagens. Vaak 'plak' ik tegen de linker lijn aan bij het inhalen; en dat vindt LA gevaarlijk dus gaat hij bijsturen.

Al met al ben ik super blij met mijn Id3 maar al die 'slimme' systemen zoals LA en verkeerstekenherkenning (borden zien die er niet zijn) heb ik uit staan. Als ze vlekkenloos werken zet ik ze graag aan, maar zolang ze af en toe foutief ingrijpen leveren ze mij meer gevaar/ergernis op dan dat ze meehelpen.
ACC had ik ook erg graag uit willen zetten, maar helaas. Niets vervelender dan dat je lekker op de Cruise Control rijdt en je ineens wordt bijgeremd omdat degene voor je 1km per uur langzamer rijdt of de linker baan even kort op de rem gaat.

[Voor 9% gewijzigd door m181087 op 19-01-2023 13:25]

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:29
Ik heb de systemen wel aan staan. Zeer zelden last van vervelende ingrepen van de LA en dan stuur ik er even tegen in en dan is het normaal opgelost. Enkel afgelopen maandag avond in het donker met een stortbui meer last van gehad, maar de zichtbaarheid was dan ook laag.

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-02 15:22
Zijn er meerdere mensen die ook het volgende probleem ondervinden:

Als je de spiegelstand in de R zet en je parkeert vervolgens achteruit dan moet deze gaan zakken.

Na een x aantal keer zakt deze bij mij maar een klein beetje en niet op de stand waarop ik deze had ingeschakeld.

• IndyVS
m181087 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:23:
[...]

En dat vind ik nu precies het vervelende.
Dat hij af en toe correct werkt en af en toe verkeerd, zorgt ervoor dat ik er geen vertrouwen in heb en hem dus standaard uit zet.
Noem me eigenwijs, maar de keren dat ik ervoer dat de LA correct bijstuurde had ik maximaal een seconde later zelf ook gecorrigeerd.
Als ik mijn blik en aandacht op de weg heb, zie ik de meerwaarde van een ping-pong systeem niet.

Nog een voorbeeld wanneer de LA tegenwerkt die ik vergeten had te benoemen: bij het inhalen van vrachtwagens. Vaak 'plak' ik tegen de linker lijn aan bij het inhalen; en dat vindt LA gevaarlijk dus gaat hij bijsturen.

Al met al ben ik super blij met mijn Id3 maar al die 'slimme' systemen zoals LA en verkeerstekenherkenning (borden zien die er niet zijn) heb ik uit staan. Als ze vlekkenloos werken zet ik ze graag aan, maar zolang ze af en toe foutief ingrijpen leveren ze mij meer gevaar/ergernis op dan dat ze meehelpen.
ACC had ik ook erg graag uit willen zetten, maar helaas. Niets vervelender dan dat je lekker op de Cruise Control rijdt en je ineens wordt bijgeremd omdat degene voor je 1km per uur langzamer rijdt of de linker baan even kort op de rem gaat.
Mijn ervaring met de verkeersbordherkenning is dat het verkeersbord wordt getoond als ik er vlak aan ben of er al voorbij ben.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:48
DevonS schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:37:
Zijn er meerdere mensen die ook het volgende probleem ondervinden:

Als je de spiegelstand in de R zet en je parkeert vervolgens achteruit dan moet deze gaan zakken.

Na een x aantal keer zakt deze bij mij maar een klein beetje en niet op de stand waarop ik deze had ingeschakeld.
Ik heb hetzelfde maar is na de 3.0 update. Denk even opnieuw instellen?

• DevonS
  • Laatst online: 03-02 15:22
AMARONE schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:56:
[...]

Ik heb hetzelfde maar is na de 3.0 update. Denk even opnieuw instellen?
Ik heb dit al vanaf het begin Sep 2021 en ik heb nog steeds 2.4

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:38

Oh ja... dat was ik alweer helemaal vergeten..
Sneeuw + ACC = Kermis! :o

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:25

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Nu met de sneeuw is de LA wel gevaarlijk.
De rand van de sneeuw wordt gezien als ze kunnen van de weg.

Dus als er ineens op een plek de sneeuw wat meer op de baan ligt, dan corrigeert de auto ineens naar het midden tussen de sneeuwranden.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En wat dacht je van het passeren van een uitrit als je op een spitsstrook rijd. Je passeert dan een afbuigende doorgetrokken streep en moet echt je stuur goed vasthouden, anders rijd je de berm in :)

• DonJunior
Maar in beide gevallen is dat ook niet raar toch.? Je vraagt dan wel heel veel van een dergelijk systeem .. dat is onmogelijk om te programmeren ook.
Hoe kun je verwachten van een dergelijk systeem dat ie precies die lijnen NIET moet meenemen.
Hier komt ook een beetje eigen logica bij kijken, dat als het sneeuwt en de lijnen zijn niet zichtbaar.. tja.. dan kan ie je moeilijk tussen de lijnen houden..

Of als er ineens lijnen bij komen en afbuigen (zoals in het geval van het rijden op een spitsstrook) dan kun je ook moeilijk verwachten dat het systeem dat begrijpt..

In zulke gevallen zelf anticiperen door Lane Assist tijdelijk uit te zetten .. want anders kan het gevaarlijk worden.. maar in geen geval kun je daar het systeem op afrekenen hoor.

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:57
DonJunior schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:59:
Maar in beide gevallen is dat ook niet raar toch.? Je vraagt dan wel heel veel van een dergelijk systeem .. dat is onmogelijk om te programmeren ook.
Hoe kun je verwachten van een dergelijk systeem dat ie precies die lijnen NIET moet meenemen.
Hier komt ook een beetje eigen logica bij kijken, dat als het sneeuwt en de lijnen zijn niet zichtbaar.. tja.. dan kan ie je moeilijk tussen de lijnen houden..

Of als er ineens lijnen bij komen en afbuigen (zoals in het geval van het rijden op een spitsstrook) dan kun je ook moeilijk verwachten dat het systeem dat begrijpt..

In zulke gevallen zelf anticiperen door Lane Assist tijdelijk uit te zetten .. want anders kan het gevaarlijk worden.. maar in geen geval kun je daar het systeem op afrekenen hoor.
Klopt, je kunt het ook niet het systeem aanrekenen want het is nou eenmaal een "dom" systeem. Maar het is wel raar dat het dus verplicht wordt opgedrongen ipv dat het een optie is om aan te zetten, aangezien het nog steeds voor onveilige situaties kan zorgen. Ik vind het argument "ja maar je moet toch altijd zelf nog opletten" echt niet opgaan als je een veiligheidssysteem opdringt wat je actief moet corrigeren omdat het voor onveilige situaties zorgt die zonder dit systeem niet waren opgetreden.
En al helemaal niet als je weet dat alternatieve systemen veel secuurder werken, maar ja dat is een optie want daar kan geld mee verdiend worden.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

Termy

valt er nog wat te fragge?

Het zou logischer zijn als ze herkennen dat er sneeuw ligt en dus LA uitzetten als dat niet meer betrouwbaar kan werken in die condities.

Sowieso vrij suf dat het standaard aan staat en alleen met OBDtrucen goed in te stellen is (aan/uit/laatst gekozen).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• DonJunior
Ro ofzo schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:23:
[...]

Klopt, je kunt het ook niet het systeem aanrekenen want het is nou eenmaal een "dom" systeem. Maar het is wel raar dat het dus verplicht wordt opgedrongen ipv dat het een optie is om aan te zetten, aangezien het nog steeds voor onveilige situaties kan zorgen. [..]
Ja daar heb je wel een goed punt inderdaad...
Sowieso stom dat ACC direct in de stress schiet, maar dat LA wel zijn best blijft doen om je van de weg te drukken.. >:)

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 17:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ooit een offerte opgevraagd bij Mercedes. De verkoper maakte er een heel ding van dat het logo met de radar verwarmt is als je het rijassistenten pakket neemt.

Nooit begrepen wat je daar aan hebt. Totdat ik met de ID.4 in de sneeuw reed

.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 19:50
AkroBatik schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:32:
Ooit een offerte opgevraagd bij Mercedes. De verkoper maakte er een heel ding van dat het logo met de radar verwarmt is als je het rijassistenten pakket neemt.

Idem bij de Polestar 3, is het ook verwarmd. Staat stiekem op mijn verlanglijstje, maar wil eigenlijk m'n ID.4 nog tot ergens 2024/25 rijden 8)

Backend developer | VW ID.4 1st Max | 18x320 WP (5760)

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 14:08

Flappiewappie

Hier nog meer

Als het sneeuwt ben je toch -sowieso- meer alert? ik reken alleen op dit soort systemen als de omstandigheden voorspelbaar zijn; bijvoorbeeld op je woon werk verkeer route, of op een snelweg bij normale weersomstandigheden.

In sommige situaties moet je toch gewoon ook als leverancier dit soort systemen uit schakelen..., met zon verwarmde sensor is het toch een soort van schijn illusie dat dit soort systemen werken...

Hier staat wat

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Flappiewappie schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:08:
[...]

Als het sneeuwt ben je toch -sowieso- meer alert? ik reken alleen op dit soort systemen als de omstandigheden voorspelbaar zijn; bijvoorbeeld op je woon werk verkeer route, of op een snelweg bij normale weersomstandigheden.

In sommige situaties moet je toch gewoon ook als leverancier dit soort systemen uit schakelen..., met zon verwarmde sensor is het toch een soort van schijn illusie dat dit soort systemen werken...
Juist in situaties waarin goed op moet letten is een extra hulp van de front assist best nuttig.

.

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:23
AkroBatik schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:09:
Juist in situaties waarin goed op moet letten is een extra hulp van de front assist best nuttig.
Zeker! Hoewel ik laatst op een behoorlijk regenachtige dag merkte dat mijn ACC met FrontAssist dichterbij de auto ging rijden dan ingesteld, omdat de auto niet werd opgemerkt. (was ook niet zichtbaar op het dashboard achter het stuur). Uiteraard rijd je zelf al een stuk alerter met dat soort weer, maar ik vond het wel apart. Ik zou niet weten wat er zou gebeuren als ik niets had gedaan.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 14:08

Flappiewappie

Hier nog meer

AkroBatik schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:09:
[...]

HULP ja- comfort- nee. We moeten niet de illusie wekken dat comfort systemen in uitzonderlijke omstandigheden dezelfde comfort kunnen bieden. In ieder geval niet met huidige status van de (ID3) techniek.

Hier staat wat

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Flappiewappie schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:20:
[...]

HULP ja- comfort- nee. We moeten niet de illusie wekken dat comfort systemen in uitzonderlijke omstandigheden dezelfde comfort kunnen bieden. In ieder geval niet met huidige status van de (ID3) techniek.
Ik heb het ook over de front assist en afleidende kermis van lampjes.

ACC is een ander verhaal en wellicht niet handig in sneeuw situaties, maar het feit dat de front assist, die er voor moeten zorgen dat je niet ergens tegen aanrijdt als je iets gemist hebt, niet werkt is gewoon niet te begrijpen.

Ook de kerstboom en piepjes die daarbij horen, (tussen wel werken en niet werken) dragen niet bij aan de veiligheid.

.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-02 09:39
Het lijkt ook maar volstrekte willekeur wat er wel en niet werkt. Soms alleen de ACC, vandaag kreeg ik ook de "pro-actieve inzittendenbescherming" (?) bij de meldingenkermis.

Maar goed, de vooruit kruipende angsthazen bij drie witte vlokjes zijn een nog veel grotere ergernis.

[Voor 23% gewijzigd door JB076 op 20-01-2023 12:22]

• Termy

Termy

JB076 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:20:
Het lijkt ook maar volstrekte willekeur wat er wel en niet werkt. Soms alleen de ACC, vandaag kreeg ik ook de "pro-actieve inzittendenbescherming" (?) bij de meldingenkermis.
Is er niet gewoon iets mis met je auto? Toen ik vanochtend m'n volledig ondergesneeuwde auto enigszins sneeuwvrij gemaakt had en op pad ging kreeg ik 0 meldingen.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• DonJunior
JB076 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:20:
Klopt die kreeg ik ook .. die komt bijna altijd in combinatie met ACC overigens.
Maar dat is ook logisch aangezien die ook op de radar werkt.. als een voortuig te snel dichterbijkomt spant ie de gordels aan..

• DonJunior
Termy schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:22:
[...]

Is er niet gewoon iets mis met je auto? Toen ik vanochtend m'n volledig ondergesneeuwde auto enigszins sneeuwvrij gemaakt had en op pad ging kreeg ik 0 meldingen.
Nee hoor.. dat heeft elke auto met ondergesneeuwde radar. Waarschijnlijk heb jij die ook netjes vrij gemaakt waardoor je geen meldingen kreeg.

Bij mij gebeurde het vanochtend tijdens het rijden op de snelweg (ik was voor de sneeuw al weg dus de auto was al 'schoon') maar het sneeuwde dermate hard dat de radar er niets meer van begreep en dus de kermis opstarte.. ;)

• Termy

Termy

DonJunior schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:24:
[...]

Nee hoor.. dat heeft elke auto met ondergesneeuwde radar. Waarschijnlijk heb jij die ook netjes vrij gemaakt waardoor je geen meldingen kreeg.

Bij mij gebeurde het vanochtend tijdens het rijden op de snelweg (ik was voor de sneeuw al weg dus de auto was al 'schoon') maar het sneeuwde dermate hard dat de radar er niets meer van begreep en dus de kermis opstarte.. ;)
Waar zit die dan? Het enige dat ik bewust sneeuwvrij gemaakt heb is boven/midden van de voorruit waar zover ik weet de camera zit. Als ik dat niet doe krijg ik gepiep van de front assist.

Behalve de ramen was de auto nog mooi sneeuwwit :P.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-02 11:08
DonJunior schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:56:
[Afbeelding]

Oh ja... dat was ik alweer helemaal vergeten..
Sneeuw + ACC = Kermis! :o
Ik had gisteren ook een volle kaart.. Proactieve inzittenbescherming werkt niet. Mijn vrouw op de passagiersstoel.. nou fijn om te weten dat jij wel beschermd bent :/

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• DonJunior
Termy schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:26:
[...]

Waar zit die dan? Het enige dat ik bewust sneeuwvrij gemaakt heb is boven/midden van de voorruit waar zover ik weet de camera zit. Als ik dat niet doe krijg ik gepiep van de front assist.

Behalve de ramen was de auto nog mooi sneeuwwit :P.
Achter het VW logo. Mogelijk dat je daar met schoonmaken langs bent gelopen of dat er uberhaupt geen sneeuw op lag... allemaal mogelijkheden, maar zodra die sensor bedekt wordt met sneeuwvlokken is het klaar en krijg je allemaal foutmeldingen.. Dan is er niets mis met je auto ;)
PB1983 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:33:
[...]

Ik had gisteren ook een volle kaart.. Proactieve inzittenbescherming werkt niet. Mijn vrouw op de passagiersstoel.. nou fijn om te weten dat jij wel beschermd bent :/
Niet heel lullig bedoeld, maar dan heeft je vrouw het niet helemaal begrepen:
pro-actieve inzittendenbescherming
Is voor ALLE inzittenden.. dus ook de bestuurder ;)

Het is geen 'pro-actieve bijrijdersbescherming' ;)

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-02 09:39
Met een keer flink remmen wil er ook nog wel eens wat sneeuw aan de schuif gaan, en dan zit het opeens op je radar.

Verder geen problemen met m'n auto de afgelopen maanden, dus ik ga er vanuit dat de kermis niet meer opduikt zodra de temperaturen weer enigszins acceptabel zijn.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik dacht van de week dat mijn lampen keer knipperden als ik remde bij sneeuw in het donker. Maar dat bleek sneeuw te zijn die van de motorkap af schoof :D

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Je moet eigenlijk ook alle sneeuw van je auto vegen voordat je gaat rijden...

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar.. de achterdeuren van mijn deze week geleverde ID.4 zijn niet van buiten te openen, alleen van binnen? Soort van omgekeerd kinderslot zeg maar. Zo werd hij geleverd met, met de zomerwielen 'achterin' (achterbank neergeklapt).
Is dat een functie die waarvan ik de schakelaar nog niet gevonden heb? Het noodslot kan het niet zijn, dat gaat er weer af als de deur een keer van binnenuit geopend wordt, volgens de handleiding.

Het viel op toen ik de zomerbanden gisteren bij de garage afleverde, maar omdat ik over het noodslot gelezen had, dacht ik, dat zal het wel zijn.. Vandaag toen ik het kinderzitje in de auto deed en na een stukje rijden met de kleine (50km, 26kWh/100km bij -2°) wilde hij de deur echter weer niet buiten open.

[Voor 27% gewijzigd door Tarin op 20-01-2023 15:50]

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:00
Tarin schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:47:
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar.. de achterdeuren van mijn ID.4 zijn niet van buiten te openen, alleen van binnen? Soort van omgekeerd kinderslot zeg maar. Zo werd hij geleverd met, met de zomerwielen 'achterin' (achterbank neergeklapt).
Is dat een functie die waarvan ik de schakelaar nog niet gevonden heb? Het noodslot kan het niet zijn, dat gaat er weer af als de deur een keer van binnenuit geopend wordt, volgens de handleiding.
blijven ze ook op slot als je op de sleutel op openen drukt?
zo ja -> terug naar de dealer
zo nee -> keyless access staat standaard ingesteld om alleen het bestuurdersportier te ontgrendelen.
dit kun je aanpassen in het infotainment.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

sl1000 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:50:
[...]

blijven ze ook op slot als je op de sleutel op openen drukt?
zo ja -> terug naar de dealer
zo nee -> keyless access staat standaard ingesteld om alleen het bestuurdersportier te ontgrendelen.
dit kun je aanpassen in het infotainment.
De deur bleef ook op slot toen ik hem open wilde doen na 25km rijden. Ik zal eens naar de keyless access-optie kijken in het infotainment en een paar keer op de knop openen drukken, dank je :).

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:37

Haan

dotnetter

Ik heb dit ook (niet key-less), heel irritant en het was eerder niet zo (na de 2.4 update veranderd misschien). M'n vrouw begon er laatst ook al over. Achterdeur gaat pas open na een keer extra ontgrendelen, ik had al in de instellingen gekeken, maar nog niet een instelling gevonden om dit gedrag aan te passen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• sl1000
Haan schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:06:
Ik heb dit ook (niet key-less), heel irritant en het was eerder niet zo (na de 2.4 update veranderd misschien). M'n vrouw begon er laatst ook al over. Achterdeur gaat pas open na een keer extra ontgrendelen, ik had al in de instellingen gekeken, maar nog niet een instelling gevonden om dit gedrag aan te passen.
't zit verborgen in het wagen menu, exterieur, en dan onder de deur ergens. er zijn 3 keuzes.
- alleen bestuurdersportier
- alleen zijde ontgrendelen waar je bent
- alle deuren

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

sl1000 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:23:
[...]

't zit verborgen in het wagen menu, exterieur, en dan onder de deur ergens. er zijn 3 keuzes.
- alleen bestuurdersportier
- alleen zijde ontgrendelen waar je bent
- alle deuren
Dat is inderdaad de oplossing. Je kan ook 2 keer op openen drukken op de afstandsbediening :)

.

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-02 09:48
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de Plug & Charge functionaliteit? Is dat onderdeel van 3.0 of pas later? Gaat het voor alle ID’s werken?

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:36

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

kibber schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:41:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de Plug & Charge functionaliteit? Is dat onderdeel van 3.0 of pas later? Gaat het voor alle ID’s werken?
Volgens mij 3.1.

• stinga84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-01 21:07
Mijn ID.4 heeft op 27 oktober 2022 de update naar 2.4 gehad, bij de dealer vanwege 12v-batterijwissel. Ik kreeg een flyer mee waarop stond dat 3.0 'binnenkort' alweer volgt via OTA.

Tot op heden is nog steeds niks gebeurd... Gebeld met VW: zij geven aan dat de software nog wordt getest en nog niet wordt vrijgegeven. Klopt dat? Heeft iemand ervaring met hoe snel 3.0 volgt op 2.4?

• pietermx
stinga84 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:17:
Mijn ID.4 heeft op 27 oktober 2022 de update naar 2.4 gehad, bij de dealer vanwege 12v-batterijwissel. Ik kreeg een flyer mee waarop stond dat 3.0 'binnenkort' alweer volgt via OTA.

Tot op heden is nog steeds niks gebeurd... Gebeld met VW: zij geven aan dat de software nog wordt getest en nog niet wordt vrijgegeven. Klopt dat? Heeft iemand ervaring met hoe snel 3.0 volgt op 2.4?
Dat klopt, uitgaande van het VW schema voor updates kun je 3.0 ongeveer in 2025 verwachten. Versie 3.1 volgt ergens in 2030 en 3.2 wanneer de auto op de sloop ligt.

NB Dit zijn inschattingen, het kan langer duren!

• KrlGl
Iemand enig idee hoe het kan dat mijn id.3 vanochtend op half vermogen laadt (4,5 kW ipv 11)?
En nee, de optie verminderde laadstroom staat niet aangevinkt.

Ik moet straks weg en zou graag wat meer accu hebben dan nu gebeurt…

• ik222
  • Niet online
KrlGl schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:16:
Iemand enig idee hoe het kan dat mijn id.3 vanochtend op half vermogen laadt (4,5 kW ipv 11)?

Dat kan heel veel oorzaken hebben, loadbalancing van de laadpaal bijvoorbeeld. Maar zeker als je al een relatief hoge SoC hebt dan het ook wel door de kou komen als het echt vriest.

• KrlGl
Load balancing is het niet, dat kan ik zien. Dan zal het de kou wel zijn, jammer. Dan maar een tussenstop bij Fastned straks. Dank voor de reactie

• stinga84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-01 21:07
pietermx schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:14:
[...]

Dat klopt, uitgaande van het VW schema voor updates kun je 3.0 ongeveer in 2025 verwachten. Versie 3.1 volgt ergens in 2030 en 3.2 wanneer de auto op de sloop ligt.

NB Dit zijn inschattingen, het kan langer duren!
Uit deze cynische reactie maak ik op dat het in elk geval niet vlot gaat met uitrol van updates door VW... ;)

Alsnog ben ik wel benieuwd naar ervaringen van anderen met de tijd tussen 2.4 en 3.0.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:55
Mijn ID.3 First Plus ging in augustus naar de dealer voor de update naar 2.4. Ik kreeg de update naar 3.0 aangeboden in december.

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:27
stinga84 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:17:

Hier is de afgelopen maanden al veel over geschreven op dit forum. Gebruik de zoekfunctie met de term ‘OTA’ bijvoorbeeld eens binnen dit topic en kijk op de laatste pagina van de resultaten.
Of zoek in dit topic op 3.0.

Bij mij is de update probleemloos gegaan, ik zat in een van de golven voor de mensen die zich hadden aangemeld (aanmelden gaat nu niet meer - je moet nu wachten totdat je auto in de reguliere uitrol zit)

[Voor 15% gewijzigd door SiNaga op 21-01-2023 12:02]

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:05
Voor mijn ID.3 Business Pro kreeg ik 16 december bericht dat 3.0 zou komen. (Had ook de "I want OTA"-mail gestuurd)
Via erWin gekeken, en inderdaad staan er 2 upates voor 3.0 klaar voor de auto, maar tot nu toe geen enkele melding in de auto dat de update geïnstalleerd kan worden. :'(

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:28
SiNaga schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:52:
[...]

Hier is de afgelopen maanden al veel over geschreven op dit forum. Gebruik de zoekfunctie met de term ‘OTA’ bijvoorbeeld eens binnen dit topic en kijk op de laatste pagina van de resultaten.
Of zoek in dit topic op 3.0.

Bij mij is de update probleemloos gegaan, ik zat in een van de golven voor de mensen die zich hadden aangemeld (aanmelden gaat nu niet meer - je moet nu wachten totdat je auto in de reguliere uitrol zit)
Ik kreeg bijgaand bericht terug nadat ik per mail had gevraagd hoe lang het nog gaat duren.

• ik222
  • Niet online
Het is met de 2.4 / 3.0 software en temperaturen onder het vriespunt wel heel lastig om de accu goed op temperatuur te krijgen. Zelf met 130km/h is de accu eigenlijk pas na de eerste keer snelladen (met dus een relatief lage snelheid) warm genoeg voor een echt mooie laadcurve.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 09:16
KrlGl schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:16:

Ik zie dit wel eens als de stekker niet in 1x correct in het cotact wordt gestoken. Eerst met een paar pinnen contact en daarna pas met allen. Dan heb ik ook wel eens dat de auto op 11kW laad. Stekker opnieuw inpluggen helpt dan vaak.

Voor zover ik weet maakt (accu)temperatuur niet uit bij AC laden. Ik heb in ieder geval nog nooit een lagere laadsnelheid dan 11kW gezien, ongeacht de temperatuur buiten en/of van de accu.

[Voor 38% gewijzigd door MJMaverick op 21-01-2023 13:06]

VW ID.3 1st Max 2020

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

MJMaverick schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:04:
[...]

Ik zie dit wel eens als de stekker niet in 1x correct in het cotact wordt gestoken. Eerst met een paar pinnen contact en daarna pas met allen. Dan heb ik ook wel eens dat de auto op 11kW laad. Stekker opnieuw inpluggen helpt dan vaak.

Voor zover ik weet maakt (accu)temperatuur niet uit bij AC laden. Ik heb in ieder geval nog nooit een lagere laadsnelheid dan 11kW gezien, ongeacht de temperatuur buiten en/of van de accu.
KrlGl schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:26:
Load balancing is het niet, dat kan ik zien. Dan zal het de kou wel zijn, jammer. Dan maar een tussenstop bij Fastned straks. Dank voor de reactie
Zal idd de kou zijn. Als je een koude auto op AC oplaadt dan zal hij niet de volledige capaciteit gebruiken.

Dit zal niet snel gebeuren als je aan komt rijden en de auto gelijk aan de lader hangt, maar wel als hij bijvoorbeeld een nacht heeft stil gestaan onder het vriespunt en je de auto daarna wilt opladen.

[Voor 50% gewijzigd door AkroBatik op 21-01-2023 13:40]

.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:03
Bij mij komt het ook wel eens voor dat aan de AC hij langzaam laad. Oplossingen bij mij is de steker er even uit en dan weer in, en stekker even goed aandrukken.

[Voor 11% gewijzigd door N0EL op 21-01-2023 14:04]

• KrlGl
Dat gedoe met de stekker heb ik eigenlijk niet meer gehad sinds de 3.0 update.
Maar dat is inderdaad het eerste wat ik geprobeerd had (tot drie keer toe).
Ik houd het dus maar even bij de kou hoewel ik dat de afgelopen 2,5 jaar nog niet eerder bij de hand gehad heb.

• ik222
  • Niet online
Ik heb een lagere AC snelheid een keer gehad vanwege kou. Toen had ik direct na thuiskomst de auto naar 90% geladen en wilde ik na een ijskoude nacht (flinke vorst) de auto toch op 100% hebben voor een lange rit.

• Gecko123

Super belangrijk... voor die paar dagen sneeuw in het jaar ;)

• Gecko123
ik222 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:03:
Het is met de 2.4 / 3.0 software en temperaturen onder het vriespunt wel heel lastig om de accu goed op temperatuur te krijgen. Zelf met 130km/h is de accu eigenlijk pas na de eerste keer snelladen (met dus een relatief lage snelheid) warm genoeg voor een echt mooie laadcurve.
Klopt. Van de week kwam ik met 27% aan bij IONITY Bodegraven (ID.3 58kWh software 2.4) het was gedurende de dag een graad of 2. Ik kreeg 32KW als laadsnelheid. Oef.. gelukkig had ik maar een paar procent nodig.

Diep gaan liefst met <5% aankomen is beter voor je laadsnelheid d:)b

• pietermx
Gisteravond met 8% bij een Fastned, het was -1. Begon met 70kW maar na een minuut of 3 was dat 110kW, best redelijk nog maar niet te vergelijken met de situatie zomers.

Hopelijk is het lekker warm op de weg richting wintersport 😇.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

pietermx schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:05:
Gisteravond met 8% bij een Fastned, het was -1. Begon met 70kW maar na een minuut of 3 was dat 110kW, best redelijk nog maar niet te vergelijken met de situatie zomers.

Hopelijk is het lekker warm op de weg richting wintersport 😇.
Harder dan 130 rijden zou het ook moeten doen ;)

.

• pietermx
AkroBatik schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:09:
[...]

Harder dan 130 rijden zou het ook moeten doen ;)
Ik houd me aan de maximum snelheid, welke grotendeels op 100km/u lag 😇.

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
ID4Pro

Mijn alarm gaat de laatste dagen met dat vochtige weer wel eens af. De ramen, deuren en koffer heb ik nagekeken en die zitten potdicht. Best vervelend want dat alarm maakt best een klereherrie om 03:00.
Ik heb de auto nu 14 maanden en nooit last van gehad ? Is dat een 3.0 dingetje ? Is er iets aan te doen ?

• Gecko123
LastSamurai schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:19:
ID4Pro

Mijn alarm gaat de laatste dagen met dat vochtige weer wel eens af. De ramen, deuren en koffer heb ik nagekeken en die zitten potdicht. Best vervelend want dat alarm maakt best een klereherrie om 03:00.
Ik heb de auto nu 14 maanden en nooit last van gehad ? Is dat een 3.0 dingetje ? Is er iets aan te doen ?
Conflict met de buren? >:)

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:03
LastSamurai schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:19:
ID4Pro

Niet echt iets met vochtige weer te maken, maar heb jij toevallig ook een bluetooth dongle in je auto zitten?
Zo ja dan kan dit het probleem zijn omdat "iets" probeert een verbinding te maken met de dongle!

• Robertvanbesd
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-01 12:00
Hallo leden,

Rij nu sinds twee weken met id buzz, krijg nog steeds geen connectie met app. Dealer is aan het onderzoeken???

en rechter deur wil niet meer elektrisch open schuiven,

meer ervaringen?

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:47
@Robertvanbesd
F19 truc al eens geprobeerd?

Acties:
  • +11Henk 'm!

• DonJunior
Robertvanbesd schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:24:
Hallo leden,

Rij nu sinds twee weken met id buzz, krijg nog steeds geen connectie met app. Dealer is aan het onderzoeken???

meer ervaringen?
Dude! Je bent de eerste in dit topic met een ID Buzz! Wij willen foto's en ervaringen zien! :o

Vertel op, hoe bevalt ie?

• sl1000
DonJunior schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Dude! Je bent de eerste in dit topic met een ID Buzz! Wij willen foto's en ervaringen zien! :o

Net zo buggy als de rest van de ID.family zo te horen :X

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:47
sl1000 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:52:
Net zo buggy als de rest van de ID.family zo te horen :X
Software is ruk, auto is prima!

• LastSamurai
Gelukkig niet, het alarm is zeer zeker goed te horen overal :)

• LastSamurai
N0EL schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Niet echt iets met vochtige weer te maken, maar heb jij toevallig ook een bluetooth dongle in je auto zitten?
Zo ja dan kan dit het probleem zijn omdat "iets" probeert een verbinding te maken met de dongle!
Nee, ik gebruik geen dongle oid in deze auto.

Voor de 3.0 update nooit het alarm gehoord. En na de update is ie nu al drie keer afgegaan en elke keer als het hard regende of heel vochtig weer was. Dus het lijkt erop dat er met de update ook eaa aan de gevoeligheid van de interieurdetectie is veranderd.

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-02 17:56
Robertvanbesd schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:24:
Hallo leden,

meer ervaringen?
3.1+

Ik had afgelopen week hetzelfde, ik moest terug naar fabrieksinstellingen (voor het eerst sinds ingebruikname okt.2020) ivm niet juist geïnstalleerde digitale wagendocumentatie.

Hierna contact gehad met de VW "hotline", (nummer staat in de app). Zeer vriendelijk geholpen, meerdere malen geprobeerd om als nieuwe hoofdgebruiker te koppelen op meerdere dagen vorige week, bleek er een server uit te liggen, afgelopen vrijdag was het zomaar klaar.

(Ik kreeg constant de melding in de app, Oeps, probeer het later nog eens)

Gasloos per 6-1-2020, L/W Elga(carriër), Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 20kWp(oost,west)

• BanDijk
  • Laatst online: 05-02 12:01
Na de initiële problemen met OTA 3.0 (reset systemen) leken de klachten voorbij. Maar sinds het kouder is geworden en ik met de app de auto wil voorverwarmen, kom ik erachter dat de optie Klimatiseren bij mij in de display van mijn ID.3 niet actief is (bevroren zeg maar!) Ik kan hier ook niets aanpassen of uberhaupt activeren. Omdat de app de auto leest, werkt de app vanzelfsprekend ook niet op dit onderdeel. Voor het overige synchroniseert de app prima; ook de auto is online. Heb het systeem gereboot, maar geen effect.Lijkt alsof dit onderdeel niet goed geland is tijdens de update. Heb VW gebeld om naar het euvel te kijken.

• Gecko123
LastSamurai schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:19:
[...]

Nee, ik gebruik geen dongle oid in deze auto.

Voor de 3.0 update nooit het alarm gehoord. En na de update is ie nu al drie keer afgegaan en elke keer als het hard regende of heel vochtig weer was. Dus het lijkt erop dat er met de update ook eaa aan de gevoeligheid van de interieurdetectie is veranderd.
Zijn er meer mensen met deze specifieke klachten. Misschien is een sensor of andere hardware defect geraakt?

• DonJunior
BanDijk schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:44:
Na de initiële problemen met OTA 3.0 (reset systemen) leken de klachten voorbij. Maar sinds het kouder is geworden en ik met de app de auto wil voorverwarmen, kom ik erachter dat de optie Klimatiseren bij mij in de display van mijn ID.3 niet actief is (bevroren zeg maar!) Ik kan hier ook niets aanpassen of uberhaupt activeren. Omdat de app de auto leest, werkt de app vanzelfsprekend ook niet op dit onderdeel. Voor het overige synchroniseert de app prima; ook de auto is online. Heb het systeem gereboot, maar geen effect.Lijkt alsof dit onderdeel niet goed geland is tijdens de update. Heb VW gebeld om naar het euvel te kijken.

[Afbeelding]
Ik heb precies dit issue met mijn ID.3 gehad op versie 2.1 nog. (dat was begin 2021)
Bleek dat er een module niet geactiveerd was alvorens ze de auto aan mij hadden uitgeleverd.. hiervoor moest ik dus terug naar de garage om deze te laten activeren.
Mogelijk is bij jouw update naar 3.0 een iets te fanatieke reset gebeurd en dit systeem niet meer geactiveerd.

• Robertvanbesd
  • Laatst online: 23-01 12:00
DonJunior schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:16:
[...]

de eerste beelden

• Vr13s
  • Laatst online: 21:35
Wanneer heb je hem besteld?

Ik heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat mijn bestelde ID Buzz (two-tone) nog steeds niet gebouwd is en dat de garage een case heeft aangemaakt om te kunnen achterhalen waarom dit zo is.

Ik heb hem 1 juni besteld.

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-02 11:39
Ik ben bang dat dit voor meer Id4 1st max berijders geldt, die nog steeds geen OTA hebben gehad.

your ID. is equipped with a brake hardware that we currently cannot update via OTA. We will inform you and all other ID. Drivers as soon as there is a solution for vehicles like yours in the ID.

Volkswagen zou zich diep moeten schamen

Dit bericht kreeg ik net.

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:01
edkreuk schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:49:
Ik ben bang dat dit voor meer Id4 1st max berijders geldt, die nog steeds geen OTA hebben gehad.

your ID. is equipped with a brake hardware that we currently cannot update via OTA. We will inform you and all other ID. Drivers as soon as there is a solution for vehicles like yours in the ID.

Kreeg je dit bericht vanzelf of bij navraag? We hebben dus brakke hardware of remproblemen? Wel een beetje cryptisch

• edkreuk
kisik schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:54:
[...]

Kreeg je dit bericht vanzelf of bij navraag? We hebben dus brakke hardware of remproblemen? Wel een beetje cryptisch
Nee niet vanzelf, bij navraag waarom mijn auto geen OTA update kreeg in december, zouden ze dit gaan uitzoeken. Nu waarom, en ik hoop echt niet dat het de rem hardware is, want dat zou idd erg vreemd zijn.

• IndyVS

Hoe zijn ze dit te weten gekomen? Een auto die niet meer remde? :+

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24
IndyVS schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:55:
[...]

lullige manier om achter een boem is ho te komen.

Ik wacht wel af wanneer VW mijn ID.4 een 3.0 update geeft. Of tegen die tijd een andere auto

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• edkreuk
IndyVS schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:55:
[...]

Ik hoop dat ze bedoelen, iets van bricked hardware. Het klinkt idd erg vaag

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:41

OBD dongle + carscanner of obd11 en scannen.

Heb jij toevallig HW versie 14 voor je REM module?

zou mijne ook verklaren [wacht nog op antwoord wrm geen OTA, duurt te lang]

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:41
Simply1337 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:29:
[...]

OBD dongle + carscanner of obd11 en scannen.

Heb jij toevallig HW versie 14 voor je REM module?

zou mijne ook verklaren [wacht nog op antwoord wrm geen OTA, duurt te lang]
Hier ook hardware versie 14 voor de remmen en nog geen OTA

• alex1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-02 15:42
hmmm slecht nieuws... ik zit met mijn ID4 1st max ook nog steeds te wachten op m'n OTA... had nog de stille hoop de update te hebben voor m'n wintersport, maar dat lijkt het nu niet meer te worden
Pagina: 1 ... 256 ... 260 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee