Toon posts:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 255 ... 260 Laatste
Acties:

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:21
KrlGl schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:51:
[...]

Waarom zet je het niet gewoon uit? Ik heb er geen behoefte aan dat iemand constant meeluistert in de auto, ook al is dat een "hallo id” juffrouw. Gewoon het knopje op het stuur gebruiken. Kort indrukken is de ID en lang indrukken is CarPlay (en ik denk ook android, maar dat heb ik niet)
Waar zet je dat ergens uit? Ik wist niet dat die optie er was.

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-02 17:13
Ren-z schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:09:
[...]

Dat zit ergens in de instellingen. Ik zal het straks even opzoeken wanneer ik in de buurt van m’n auto ben.

ID.3 1st 3.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:03
Ren-z schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:09:
[...]

In de We Connect app. Instellingen > Mobiele onlinediensten > Online spraakbediening (uit/aan)

• KrlGl
N0EL schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:32:
[...]

In de We Connect app. Instellingen > Mobiele onlinediensten > Online spraakbediening (uit/aan)
Nee, dat is de verkeerde. Dan schakel je de complete spraakbediening uit. Dan werkt het knopje op het stuur ook niet meer
Je kunt ook alleen de ‘hello ID’ herkenning uitschakelen en dat doe je in de auto. Ik kom er straks zoals beloofd op terug.

• N0EL
In de auto: Setup > Spraakbediening > Activatiewoord > Actief (aan/uit)

[Voor 9% gewijzigd door N0EL op 13-01-2023 11:34]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:43

AndereKoekoek

Ping! Pong?

kisik schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:42:
[...]

Voorgaande zal best kloppen. Mijn reactie waarin ik NIET heb gesproken over usb-pd, klopt ook (bij een 4.1m).

Vanmiddag nog live gecheckt met mijn telefoon met 46% resterende accu. Deze zou met hetzelfde kabeltje in de achterste poort in 47 minuten vol zijn, in de voorste poort 1 uur 22 minuten.
Bij ons precies hetzelfde. Als de telefoon bijna leeg is, dan gaat ie achterin de poort.
Is de telefoon redelijk vol en wil ik voornamelijk het verbruik van Android auto compenseren dan gewoon voorin.

edit:
Nog een ander, volgens mij nieuw, dingetje ontdekt:
Als een telefoon draadloos wordt opgeladen dan staat er een icoontje linksboven in het scherm.
Naast de buitentemperatuur. Volgens mij was dat voorheen niet.

[Voor 15% gewijzigd door AndereKoekoek op 13-01-2023 11:38]

• KrlGl
N0EL schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:31:
In de auto: Setup > Spraakbediening > Activatiewoord > Actief (aan/uit)
Dat is de goede! Dankjewel.

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
Hallo,

Ik heb het idee dat sinds de 3.0 OTA update het D profiel anders reageert.

Vroegah was in D gas loslaten gewoon 'uitrollen' maar als je bij een andere auto kwam dan ging de auto ipv uitrollen automatisch regeneratief remmen en hield afstand.
Op zich een prettige combi van uitrollen en de rem niet hoeven te gebruiken.

Maar nu. Nu is in D gas loslaten alleen uitrollen en er wordt NIET meer regeneratief geremd bij het naderen van een voorganger.
Ik heb m'n voorganger vrij dicht genaderd en de auto bleef uitrollen ipv automatisch regeneratief afremmen en afstand houden.
Jammer, want nu kan ik op de snelweg alleen one-pedal-driven in B modus en niet meer in D.

Is dit ook jullie ervaring of ligt dit aan mij ?

• BlueForce
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:15
LastSamurai schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:20:
Hallo,

Ik heb het idee dat sinds de 3.0 OTA update het D profiel anders reageert.

Vroegah was in D gas loslaten gewoon 'uitrollen' maar als je bij een andere auto kwam dan ging de auto ipv uitrollen automatisch regeneratief remmen en hield afstand.
Op zich een prettige combi van uitrollen en de rem niet hoeven te gebruiken.

Maar nu. Nu is in D gas loslaten alleen uitrollen en er wordt NIET meer regeneratief geremd bij het naderen van een voorganger.
Ik heb m'n voorganger vrij dicht genaderd en de auto bleef uitrollen ipv automatisch regeneratief afremmen en afstand houden.
Jammer, want nu kan ik op de snelweg alleen one-pedal-driven in B modus en niet meer in D.

Is dit ook jullie ervaring of ligt dit aan mij ?
Mijn 3.2 remt gewoon regeneratief als er een voorligger is en ik in D-stand aan het rijden ben.
Misschien een instelling in de front assist die gewijzigd is ?

Ik heb vandaag genoten van het feit dat het vrijdag de 13e is. Brommertje dat veels te snel op een voorrangsweg aan het gaan was opgeschept bij het willen invoegen. Te laat gezien... Nochtans had ik 30 sec eerder een fietser van grote afstand perfect zien afkomen...
Nuja, voorkant van de ID.4 ziet er niet zo lief uit en dat brommertje al helemaal niet...

Benieuwd wanneer ik hem terug zal hebben...

Een beetje verlies heb je altijd...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@LastSamurai Dan staat de Eco Assistent uitgeschakeld waarschijnlijk, kun je gewoon weer aanzetten in het assistentie menu.

• LastSamurai
ik222 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:33:
@LastSamurai Dan staat de Eco Assistent uitgeschakeld waarschijnlijk, kun je gewoon weer aanzetten in het assistentie menu.
Ja ! Dat is het idd. Thanks !

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 13:07
Scoopbles schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:46:
[...]

Werd net gebeld door garage, de "centrale computer" is vervangen maar dit leidt helaas niet tot een oplossing. Ze hebben contact gehad met "fabriek in Duitsland" en zij hebben op dit moment geen oplossing. Het wordt verder doorgezet, lijkt erop dat het nog wel even gaat duren. Auto is weggesleept op 20 december..
Garage is iets verder, auto rijdt weer maar display in de auto blijft zwart. Heb als vervangend vervoer een ID.5 meegekregen, nette service! Eigen ID.4 staat inmiddels 3 weken bij de garage na een mislukte update naar 3.0....

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-02 16:06
kisik schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:42:
[...]

Voorgaande zal best kloppen. Mijn reactie waarin ik NIET heb gesproken over usb-pd, klopt ook (bij een 4.1m).

Vanmiddag nog live gecheckt met mijn telefoon met 46% resterende accu. Deze zou met hetzelfde kabeltje in de achterste poort in 47 minuten vol zijn, in de voorste poort 1 uur 22 minuten.
Excuses, het lijkt alsof ik jou wil corrigeren maar dat is helemaal niet zo. Ik bedoelde: ik meende ergens gelezen te hebben dat je dus een laptop op kon laden aan de voorkant. Dat is dus enkel zo bij een ID.5.

Het is geensinds een reactie op jouw bewering.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:47
Dank voor de bevestiging!
Misschien stel ik de vraag wel om op mijn eigen landgoed rond te rijden 😇
Ja natuurlijk doe je dat, dom dat ik daar niet aan had gedacht! 8)7
Hoe dan ook ik zal eens kijken of het inpluggen van enkel een adapter de boel al genoeg fopt.
Heeft je fietsendrager geen stekker?

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:58
johanpastoor schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:05:
[...]

Het is inderdaad een Life Pro, 58kWh, 150kW/204pk. De sportstand zit erin. Geeft net wat meer kick bij het wegrijden, versnellen en remmen is in het algemeen wat feller, B stand regenereert ook intenser.

Een jaar later is het allemaal nog steeds leuk, maar dat bandenprofiel is nu al na ~16000 km dunnetjes aan het worden :/ Ik wissel nu af tussen Comfort en Eco, om een beetje te voelen wat de verschillen zijn. Aangezien ik niet veel kilometers rij is het allemaal prima te doen met de range.

In de zomer nog eens peilen hoe de batterij is na 2 jaar levensduur (1 jaar in voorraad, 1 jaar in mijn gebruik). Qua laden hou ik het netjes door tussen 20% en 80% te blijven. Een volle lading stond nog op 420km afgelopen zomer, benieuwd of dat anders is over een half jaar.
Als je banden te snel slijten ligt het toch voornamelijk aan je rijstijl. Je gaat erg makkelijk sneller door de bochten of trekt veel sneller op dan bij een ICE. Dat voelt lekker maar geeft een veel grotere slijtage.

Ik zit met 58kWh/150kW Business 62.000 km nog op m'n eerste set.

• Sloetz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:16
Ik merk de laatste weken dat de auto op willekeurige momenten aan het klimatiseren is. Dan loop ik voordeur uit en staat dat ding te blazen op het pad. Hij is wel op slot en er is geen ingestelde vertrektijd op dat moment. Heel vaag. Ook de buitentemperatuur lijkt me niet dusdanig dat de accu verwarmd moet worden oid.
Via de app is het natuurlijk snel weer te stoppen maar het is wel zonde van de energie. Ik weet ook niet hoe vaak het plaats vindt, maar ik heb het al 3 keer geconstateerd.
Zou het ergens in een log uit te lezen zijn?

VW ID.4 Max 2021

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:17
Weet je zeker dat het niet bij instellingen van de app staat. Je kunt namelijk instellen dat hij iedere dag op een bepaalde tijd gaan klimatiseren. Als je dat per ongeluk aan laat staan zou dat kunnen gebeuren.

VW ID3

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:28
Sloetz schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:31:
Ik merk de laatste weken dat de auto op willekeurige momenten aan het klimatiseren is. Dan loop ik voordeur uit en staat dat ding te blazen op het pad. Hij is wel op slot en er is geen ingestelde vertrektijd op dat moment. Heel vaag. Ook de buitentemperatuur lijkt me niet dusdanig dat de accu verwarmd moet worden oid.
Via de app is het natuurlijk snel weer te stoppen maar het is wel zonde van de energie. Ik weet ook niet hoe vaak het plaats vindt, maar ik heb het al 3 keer geconstateerd.
Heb je toevallig klimatiseren bij unlock aan staan?

• Sloetz
Echt dubbel gecontroleerd maar geen vertrektijden op dat moment (andere dagen) en clima bij unlock staat inderdaad aan. Maar de auto was op slot (spiegels ingeklapt).

VW ID.4 Max 2021

• sl1000
Sloetz schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:08:
Echt dubbel gecontroleerd maar geen vertrektijden op dat moment (andere dagen) en clima bij unlock staat inderdaad aan. Maar de auto was op slot (spiegels ingeklapt).
Vermoed dat iemand in de buurt (binnen 10meter) van de auto komt, auto gaat van het slot, clima aan. Niemand raakt de auto aan, auto gaat weer op slot, en clima blijft 30 minuten aan.

Zou zelf die feature uitzetten. Doet toch niet veel

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:01
KaiseRRuby schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:28:
[...]

Excuses, het lijkt alsof ik jou wil corrigeren maar dat is helemaal niet zo. Ik bedoelde: ik meende ergens gelezen te hebben dat je dus een laptop op kon laden aan de voorkant. Dat is dus enkel zo bij een ID.5.

Het is geensinds een reactie op jouw bewering.
Excuses niet nodig hoor. Mogelijk zijn er verschillen tussen de verschillende modellen/uitvoeringen.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:36

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Sloetz schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:31:
Met mqtt bijhouden? Ik doe dit via iobroker en iobroker vw-Connect.

• Sloetz
sl1000 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:55:
[...]

Vermoed dat iemand in de buurt (binnen 10meter) van de auto komt, auto gaat van het slot, clima aan. Niemand raakt de auto aan, auto gaat weer op slot, en clima blijft 30 minuten aan.

Dat zou het nog wel eens kunnen zijn. Ik zet hem idd uit en hou het in de gaten.

VW ID.4 Max 2021

• Gecko123
[...]

Ik had hetzelfde. Sleutel in je broekzak terwijl je in huis rondloopt? De functie ontgrendelen bij benaderen werkt niet goed als je je in huis te dicht bij de auto bevindt. Waarschijnlijk gaan dan ook je koplampen aan enzo.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Gecko123 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:55:
[...]

Ik had hetzelfde. Sleutel in je broekzak terwijl je in huis rondloopt? De functie ontgrendelen bij benaderen werkt niet goed als je je in huis te dicht bij de auto bevindt. Waarschijnlijk gaan dan ook je koplampen aan enzo.
Ik heb dat ook nog wel eens. Sleutel in mn broekzak betekent aanbellende buren omdat mn lampen aan en uit gaan.

Daarnaast merk je dat als de auto een paar ontgrendeld is achter elkaar, de clima ook aan gaat. Dit gebeurt niet met 1 keer open en dicht, maar wel na meerdere keren.

.

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56
Vandaag in een parkeergarage zag ik dat het op de grond geprojecteerde tekentje (geen idee wat het moet voorstellen, een soort diamant?) nogal in puin ligt:

De projector is niet vies, aan de scherpte van de projectie te zien lijkt het wel alsof het 'filmpje / negatief' uit elkaar valt of iets dergelijks.

Het is aan beide kanten... herkent iemand dit?

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

brehloi schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:35:
Vandaag in een parkeergarage zag ik dat het op de grond geprojecteerde tekentje (geen idee wat het moet voorstellen, een soort diamant?) nogal in puin ligt:

[Afbeelding]

Yes, hier ook beide kanten en vaker voorbij zien komen.

De projector is niet vies, aan de scherpte van de projectie te zien lijkt het wel alsof het 'filmpje / negatief' uit elkaar valt of iets dergelijks.

Yes, hier ook beide kanten en vaker voorbij zien komen.

Binnenkort afspraak bij de garage.

[Voor 5% gewijzigd door AkroBatik op 15-01-2023 22:39]

.

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-02 17:56

[Afbeelding]

Ja, ook gehad, vervangen onder garantie

Gasloos per 6-1-2020, L/W Elga(carriër), Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 20kWp(oost,west)

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:11

RM1966

ID.4 1st 77kWh

vanderv schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:02:
[...]

Ja, ook gehad, vervangen onder garantie
Thx, hier het zelfde, ook maar eens een verzoekje brengen aan de dealer.

RM ID.4 1st 77kWh

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:47
Vandaag in een parkeergarage zag ik dat het op de grond geprojecteerde tekentje (geen idee wat het moet voorstellen, een soort diamant?)
Het lijkt op Renault...

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Het is het nieuwe vw id logo heb ik ergens gelezen.

Voor golf,passat enz hebben ze allerlei logos die je erin kunt zetten.
In het Engels noemen ze het een Puddle light.

Zou mooi zijn als je voor de is ook eenvoudig het logo kunt vervangen. Alleen volgens mij is het niet zo eenvoudig.

• N0EL
Het logo steld een diamant voor.
Dit "logo" komt meerdere keren voor in de ID.
Bv. In de grill en lampen.

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-01 13:55
Deze ochtend kwam ik in m’n ID4 1st max en merkte ik dat alle ramen 1-2 cm open stonden.
Dit kan onmogelijk door mezelf gebeurd zijn want ik zou nooit alle 4 de ramen open doen… heel raar!
Nog iemand meegemaakt?

• Gecko123
MatteC schreef op maandag 16 januari 2023 @ 07:44:
Deze ochtend kwam ik in m’n ID4 1st max en merkte ik dat alle ramen 1-2 cm open stonden.
Dit kan onmogelijk door mezelf gebeurd zijn want ik zou nooit alle 4 de ramen open doen… heel raar!
Nog iemand meegemaakt?
Als je de ontgrendelknop op je sleutel even ingedrukt houdt gebeurt hetzelfde. Handig om je ramen op afstand open of dicht te doen (dicht doen door de vergrendelknop ingedrukt houden). Je kunt deze functie uitzetten. Dit zit onder raaminstellingen geloof ik.

[Voor 9% gewijzigd door Gecko123 op 16-01-2023 08:11]

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 16:50

[Afbeelding]

Toevallig had ik exact hetzelfde afgelopen vrijdag. Niet meer aan gedacht maar nu ik dit zie toch maar even de garage bellen. Vond het er nog wel grappig uit zien eigenlijk O-)

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:06
Ik blijf problemen hebben met dat de instellingen in de wagen blijven veranderen. (Versie 3.2.0)
Ik heb personalisering enkele dagen geleden uitgezet. Nu krijg ik niet meer de vervelende melding dat er nieuwe instellingen beschikbaar zijn voor mijn account en hoef ik na de volgende start niet alle instellingen na te lopen omdat ze toch veranderd zijn ondanks dat ik op annuleren gedrukt heb.
Maar heb nu al 2 keer de melding voorbij zien komen dat battery care is ingeschakeld en na de volgende laadbeurt het percentage terug op 80% wordt gezet. Terwijl het dus al op 80% stond maar ineens naar 100% is gezet, buiten mijn weten om...

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:41
Over een paar weken de banden op de nominatie staan ter vervanging (nu zo'n 55000km tot volle tevredenheid gereden op de Bridgestone Turanza Eco 255/40R21).
Helaas heeft eentje die deadline niet gehaald.
Gisteravond op de snelweg in 30 seconden van melding "Bandenspanning controleren" tot aan een volledig lege band en een zwabberende auto tot gevolg.

Gelukkig op 1200m afstand een benzinepomp waar ik 1,5 uur warm heb kunnen wachten op eerst de ANWB en daarna de sleepdienst.

Iemand een goed advies als opvolger van deze band?
Ik ben voornemens om wederom voor dezelfde band te kiezen als deze nog leverbaar is.

• LastSamurai
--

[Voor 100% gewijzigd door LastSamurai op 17-01-2023 10:27]

• kisik
EdwinDaems schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:23:
Over een paar weken de banden op de nominatie staan ter vervanging (nu zo'n 55000km tot volle tevredenheid gereden op de Bridgestone Turanza Eco 255/40R21).
Gisteravond op de snelweg in 30 seconden van melding "Bandenspanning controleren" tot aan een volledig lege band en een zwabberende auto tot gevolg.

Gelukkig op 1200m afstand een benzinepomp waar ik 1,5 uur warm heb kunnen wachten op eerst de ANWB en daarna de sleepdienst.

Ik ben voornemens om wederom voor dezelfde band te kiezen als deze nog leverbaar is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze waren af fabriek geleverd toch? Bij mij had deze band ook B-Seal..... Ik heb twee keer een lekke band gehad met die dingen. De winterset is al Continental. Straks als ik moet vervangen, dan ook de zomerset naar Continental......

• theobe
  • Laatst online: 06-02 15:31
Ik had/heb de Bridgestone Enliten op mijn ID4 zitten. Op de eerste set heb ik 65000km gereden. De bandenboer zei overigens wel dat tie iets eerder vervangen had mogen worden. Er zat nog wel genoeg profiel op, maar aan de kant van de band van de wielkast, was op sommige plekken de koordlaag zichtbaar.
Dus staar je niet blind op het profiel.
EdwinDaems schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:23:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-02 18:54
Polo_Maniac schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:53:
Ik blijf problemen hebben met dat de instellingen in de wagen blijven veranderen. (Versie 3.2.0)
Ik heb personalisering enkele dagen geleden uitgezet. Nu krijg ik niet meer de vervelende melding dat er nieuwe instellingen beschikbaar zijn voor mijn account en hoef ik na de volgende start niet alle instellingen na te lopen omdat ze toch veranderd zijn ondanks dat ik op annuleren gedrukt heb.
Maar heb nu al 2 keer de melding voorbij zien komen dat battery care is ingeschakeld en na de volgende laadbeurt het percentage terug op 80% wordt gezet. Terwijl het dus al op 80% stond maar ineens naar 100% is gezet, buiten mijn weten om...
Hier soortgelijke issues met een Id3 en software 3.1
Airco die weer op automatisch staat, airco weer op 21 graden en weer meldingen over nieuwe instellingen tijdens het rijden.
De meldingen over nieuwe instellingen heb ik uitgezet in de app (onder de mobiele onlinediensten) maar helaas zijn ze weer terug.

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:32
[...]

Hier ga ik even op aan, hoort de auto vanzelf (weer) op slot te gaan als je niet in de buurt bent? Die van mij blijft namelijk gewoon open... Of is dit een instelling ergens?

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56
Volgens mij gaat de auto helemaal niet van het slot als je in de buurt bent. Je zal dan ook met je vingers onder de handgreep van 1 van de voorportieren moeten gaan. Spiegels klappen ook niet uit als je alleen maar in de beurt bent.

Bij mij doet de verlichting alleen zijn begroetingsritueel als ik (eigenlijk de sleutel) binnen aan bepaalde range komt.

Auto gaat overigens wel weer op slot als je hem van het slot haalt en niet binnen een x aantal seconden een portier open doet.

[Voor 14% gewijzigd door BB72 op 16-01-2023 16:24]

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:06

MLLL

Palm Treo 650

Eigenlijk is het levensgevaarlijk dat die onderhoudstermijnen zo lang zijn als je banden zonder profiel in dit topic voorbij zie komen.

Zeker met weer wat we de laatste tijd gehad hebben.

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:46
BB72 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:23:
Volgens mij gaat de auto helemaal niet van het slot als je in de buurt bent. Je zal dan ook met je vingers onder de handgreep van 1 van de voorportieren moeten gaan. Spiegels klappen ook niet uit als je alleen maar in de beurt bent.

Bij mij doet de verlichting alleen zijn begroetingsritueel als ik (eigenlijk de sleutel) binnen aan bepaalde range komt.

Auto gaat overigens wel weer op slot als je hem van het slot haalt en niet binnen een x aantal seconden een portier open doet.
Wel bij keyless. En gaat idd weer op slot als je geen portier opent. Gebeurd mij regelmatig als ik de auto op slot heb gedaan en er daarna weer langs loop met de sleutel in mijn zak.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 18:36

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

MLLL schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:15:
Eigenlijk is het levensgevaarlijk dat die onderhoudstermijnen zo lang zijn als je banden zonder profiel in dit topic voorbij zie komen.

Zeker met weer wat we de laatste tijd gehad hebben.
Het is makkelijker zelf te controleren, plus als je winterbanden hebt worden je banden ook bekeken.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:06

MLLL

Palm Treo 650

Tukk schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:51:
[...]

Het is makkelijker zelf te controleren, plus als je winterbanden hebt worden je banden ook bekeken.
Ik controleer mijn banden ook wel eens, maar het gros van de mensen niet.
Hetzelfde geldt voor bandenspanning overigens.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:41
ben over naar de pirelli scorpion elect's. zijn fractie luider voor meer feedback in je stuurgedrag en gevoelsmatig ook iets meer grip hierdoor. Vind ze fijner en directer rijden. ook richting het vriespunt

vond de eco turanza's gewoon ruk. prima band voor consumptie en stilte, maar je reed de bochten in zonder echt feedback te krijgen wat de banden nou echt deden. Grip hadden ze weer wel, maar was gewoon zielloos.

Lekker subjectief ja banden, maar nee geen eco's eronder meer zolang ik niet ergens sta met een doorzeefde band ergens in het oosten of zuiden van europa

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

• BB72
Jakkie takkie schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:37:
[...]

Wel bij keyless. En gaat idd weer op slot als je geen portier opent. Gebeurd mij regelmatig als ik de auto op slot heb gedaan en er daarna weer langs loop met de sleutel in mijn zak.
Ik heb keyless (ID4), maar moet toch echt eerst vingers onder de handgreep doen om de auto van het slot te halen.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 09:16
BB72 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:49:
[...]

Ik heb keyless (ID4), maar moet toch echt eerst vingers onder de handgreep doen om de auto van het slot te halen.
Als je Keyless hebt kun je een instelling aan zetten "Openen bij naderen" oid. Dan ontgrendelen de portieren wanneer je binnen 1 a 2 meter van de auto bent.

VW ID.3 1st Max 2020

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:23
ID.4 1st edition
Ik heb de laatste tijd bij nat weer een aantal keren gehad dat mijn Lane Assist de lijn verkeerd inschat (misschien door de update naar v3.0). Hij ziet blijkbaar de 'gang' (de plek waar de band heeft gerold) van mijn voorganger als lijn of iets dergelijks. Daardoor krijg ik valse notificaties van Lane Assist. Zijn er meer mensen die dit hebben?

• Jakkie takkie
MJMaverick schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:48:
[...]

Als je Keyless hebt kun je een instelling aan zetten "Openen bij naderen" oid. Dan ontgrendelen de portieren wanneer je binnen 1 a 2 meter van de auto bent.
Afstand is nog wel groter, bij mijn ID3 wel iig. Die begint al te knipperen met z’n lampjes als ik de parkeergarage in kom lopen. Best geinig trouwens die draaiende lampjes.

• Gecko123
Jakkie takkie schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:37:
[...]

Soms als ik langsloop met sleutel in m'n broekzak hoor ik dat typische klik geluid als je HV batterij wordt geactiveerd. Heel even aan en dan weer uit.

Wel vreemd want ik heb de functie ontgrendelen bij benaderen uit staan...

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 08:12
El_BingO schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:14:
ID.4 1st edition
Ik heb de laatste tijd bij nat weer een aantal keren gehad dat mijn Lane Assist de lijn verkeerd inschat (misschien door de update naar v3.0). Hij ziet blijkbaar de 'gang' (de plek waar de band heeft gerold) van mijn voorganger als lijn of iets dergelijks. Daardoor krijg ik valse notificaties van Lane Assist. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Lane assist is met 3.0 meer irritant geworden vind ik. Hij stuurt in ieder geval krachtiger.

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:23
RaymondD schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:41:
Lane assist is met 3.0 meer irritant geworden vind ik. Hij stuurt in ieder geval krachtiger.
Ja, dat idee heb ik ook. En vooral als het dan onverwacht komt (als je gewoon in het midden van de baan rijdt), is het extra irritant...

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 19:50
RaymondD schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:41:
[...]

Heb het met het huidige nat weer ook wel eens op v2.4, dus of dat nou met v3.0 samenhangt of niet vraag ik me af... Soms zijn de stroken ook gewoon niet / slecht te zien door alle nattigheid en reflecties.

Backend developer | VW ID.4 1st Max | 18x320 WP (5760)

• Simply1337
als je ruit ook vettig is van al het zooi om de weg wat opsopt door de regen ziet je camera ook minder.
Wat vaker je ruiten sproeien en wissen ;)

[Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 17-01-2023 10:21]

• LastSamurai
Weet iemand of slim opladen bij Tibber al lekker werkt ? In het verleden werdt de locatie van de auto niet doorgestuurd en ging de auto op een EPEX schema laden ongeacht de locatie.
Is dat met 3.0 verbeterd ? Wordt de locatie nu wel doorgegeven ?

• BlueForce
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:15
Had je vanaf 3.0 ook geen swarm data erbij voor de lane assist ?
Ik heb nooit pre 3.2 ervaren dus kan niet echt zeggen wat het verschil was.
Maar vind de lane assist soms best nerveus, zelfs als je totaal nog niet aan de lijn zit... Lijkt mij dan vooral aan swarm data te liggen die kijkt naar waar de gemiddelde gebruiker op die baan rijdt.

Een beetje verlies heb je altijd...

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 15:56
Goedemorgen,

Ik ben in de markt voor een ID.4 en vroeg me af, wat bestaande rijders als een must qua opties zien.

Vragen die ik heb:
  • Zelf kijk ik naar de GTX variant, is dat de moeite?
  • Is een upgrade van het multimedia pakket het waard?
  • Het assistance pakket plus heb ik zelf nu aangevinkt, lijkt mij dat dit wel een populaire keuze is?
  • Zijn er andere manieren om getinte ramen achter te krijgen dan met het Design Pakket Plus? Panoramadak hoeft van mij niet
Ben benieuwd of jullie wat nuttige tips kunnen geven

:)

• KaiseRRuby
Protax schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:51:
Goedemorgen,

Ik ben in de markt voor een ID.4 en vroeg me af, wat bestaande rijders als een must qua opties zien.

Vragen die ik heb:
  • Het assistance pakket plus heb ik zelf nu aangevinkt, lijkt mij dat dit wel een populaire keuze is?
  • Zijn er andere manieren om getinte ramen achter te krijgen dan met het Design Pakket Plus? Panoramadak hoeft van mij niet

Mag ik ook reageren vanuit een ID.5 gedacht?

Ik heb de GTX besteld. Reden was dat als je alle opties die je standaard krijgt bij de GTX, gaat samenstellen vanuit een Pro je dus ongeveer hetzelfde kwijt bent, maar dan wat extra GTX dingen niet hebt. Plus: ik vind het wel leuk dat je vierwielaandrijving hebt en wat sneller van zijn plek bent.

Op de vorige site van VW kon je zien wat standaard opties op de GTX zijn, dat kan ik nu niet meer vinden. Ik dacht dus zelf dat de GTX standaard het grotere scherm heeft, maar dat lijkt nu niet zo te zijn. Daar baal ik wel een beetje van, anders had ik namelijk sowieso het multimedia pakket gekozen. Ik weet nu ook niet welk multimediapakket standaard op de GTX zit, als het het 'Ready to discover' pakket is vind ik het wel erg magertjes.

Heb ook gekozen voor Assistance Plus, vooral voor de 360 graden camera. Rest van de opties vind ik leuk om te hebben, en volgens mij is Travel Assist hierbij mogelijk plus je kunt gebruik maken van Swarm Data (corrigeer me mocht ik het mis hebben). Oh, ik vergeet de allerbelangrijkste reden: mijn vriendin wil een achterklep die automatisch open gaat.

Ik heb ook het Design pakket plus, voor het panorama dak. Verder een warmtepomp. Je ramen kun je uiteraard gewoon zelf laten tinten, aftermarket dus.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Goedemorgen,

Vragen die ik heb:

Je kan ook achteraf je ramen laten tinten bij een speciaalzaak. Zal wel zo'n 400 euro kosten.
Ik weet niet wat de kwaliteit daarvan is in vergelijking met fabriek-af.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Goedemorgen,

Vragen die ik heb:

Voor mij waren de getinte ramen ook de enige reden om een het design pakket te nemen. Was dus een beetje duur en heb het niet gedaan. Heb nu Sunnyboys gekocht en dan ziet er wel gelikt uit.
Plus dat het in de zomer meer zon tegenhoud dan de standaard getinte ramen.

Nu in de winter willen de kinderen soms meer zicht en dan haal ik ze er gewoon uit. Vind het er zelf alleen minder mooi uitzien zonder. En anders kun je idd voor een paar honderd gewoon wat folie laten plakken in de kleur die je zelf wil.

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-02 15:22
1Mark schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:10:
[...]

Je kan ook achteraf je ramen laten tinten bij een speciaalzaak. Zal wel zo'n 400 euro kosten.
Ik weet niet wat de kwaliteit daarvan is in vergelijking met fabriek-af.
Ik heb met mijn ID3 achteraf de ramen laten tinten. Kosten €225 euro en je ziet geen verschil met een fabriek-af variant.

Éénmalig €225 en het scheelt me maandelijks de kosten van de optie..

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:38
AndereKoekoek schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:23:
[...]

Voor mij waren de getinte ramen ook de enige reden om een het design pakket te nemen. Was dus een beetje duur en heb het niet gedaan. Heb nu Sunnyboys gekocht en dan ziet er wel gelikt uit.
Plus dat het in de zomer meer zon tegenhoud dan de standaard getinte ramen.

Nu in de winter willen de kinderen soms meer zicht en dan haal ik ze er gewoon uit. Vind het er zelf alleen minder mooi uitzien zonder. En anders kun je idd voor een paar honderd gewoon wat folie laten plakken in de kleur die je zelf wil.
Ik heb beiden, getinte ramen en sonnyboys. Sonnyboys is werkelijk altijd het eerste wat ik aanschaf bij een nieuwe auto. Scheelt vieze ramen aan de binnenkant (kindervingers) én je kan je ramen opendoen zodat er frisse lucht in komt zonder dat er allemaal vieze meuk (blaadjes etc) naar binnen waait. _/-\o_

• de_menne
  • Laatst online: 23:20
Goedemorgen,

Vragen die ik heb:

Ik heb het multimediapakket plus genomen, omdat daar ook de HUD inzit. Ik vond het klein scherm maar wat triestig kwa info.
Het potentiele nadeel is wel dat hier ook een subwoofer inzit die onderin de koffer gemonteerd wordt, waardoor je dus wat ruimte verliest. Ik heb de wagen pas in juni, dus ik kan nog geen foto's doorsturen.

Verdere opties (als dat in je budget past) zijn betere stoelen (topsport interieur) en het DCC sportonderstel (sportpakket plus). Daarmee kan je de vering harder of zachter zetten.

De warmtepomp is ook optioneel, maar deze zou maar 30km range in winterse omstandigheden toevoegen, dus die heb ik zelf laten staan en toch geopteerd voor het sportpakket.

In België zit er ook standaard het comfortpakket op. Dit zou ik toch ook overwegen als je de warmtepomt laat vallen. De zetelverwarming zorgt er immers voor dat je de luchtverwarming niet zo hard hoeft te zetten en dus stroom uitspaart.

[Voor 7% gewijzigd door de_menne op 17-01-2023 19:51]

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-01 12:05
kisik schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Deze waren af fabriek geleverd toch? Bij mij had deze band ook B-Seal..... Ik heb twee keer een lekke band gehad met die dingen. De winterset is al Continental. Straks als ik moet vervangen, dan ook de zomerset naar Continental......
Ik heb de zomerbanden van Continental (af fabriek met seal) afgelopen november laten vevangen door continental all season contact met seal. Dit na ruim 36.000km op de ID.3.

Het was of winterbanden en dan 2x per jaar wisselen of 1x doorrijden met all seasons. Het is de laatste optie geworden.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:36

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Rutjes87 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:40:
[...]

Ik heb de zomerbanden van Continental (af fabriek met seal) afgelopen november laten vevangen door continental all season contact met seal. Dit na ruim 36.000km op de ID.3.

Het was of winterbanden en dan 2x per jaar wisselen of 1x doorrijden met all seasons. Het is de laatste optie geworden.
Verschillen in geluid en verbruik?

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:19
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

• Jakkie takkie
niki_lauda schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:47:
[...]

Verschillen in geluid en verbruik?
Ik heb Continental All season voor de winter. Op zich prima banden tot nu toe maar ik merk wel een duidelijk verschil in verbruik, dat was zeker de afgelopen periode met de hogere temperaturen goed te vergelijken met de lente/zomer situatie.

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:51
BlueForce schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:36:
Had je vanaf 3.0 ook geen swarm data erbij voor de lane assist ?
Ik heb nooit pre 3.2 ervaren dus kan niet echt zeggen wat het verschil was.
Maar vind de lane assist soms best nerveus, zelfs als je totaal nog niet aan de lijn zit... Lijkt mij dan vooral aan swarm data te liggen die kijkt naar waar de gemiddelde gebruiker op die baan rijdt.
Ik zit met mijn ID.4 nog op 2.3 en heb de Lane Assist permanent uitgezet. Met LA aan, rijdt het net alsof je dronken bent of met versleten fusee kogels rijdt.

Zo te horen is dat in 3.2 niet veel beter?

Ik ervaar het in ieder geval niet als behulpzaam, helaas.

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:45
Mitchell2.24v schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:16:
[...]

Ik zit met mijn ID.4 nog op 2.3 en heb de Lane Assist permanent uitgezet. Met LA aan, rijdt het net alsof je dronken bent of met versleten fusee kogels rijdt.

Waarvoor gebruik je LA dan?
Volgens mij is LA alleen een veiligheidssysteem dat voorkomt dat je zomaar van baan wisselt.
Travel assist zorgt ervoor dat je mooi tussen de lijnen van de baan rijdt.
Onze mede-tweaker heeft dit goed uitgelegd :
YouTube: Difference between Lane Assist and Travel Assist | VW ID.4 1st Max

YouTube: Travel Assist and Lane Assist Tested on a Highway | VW ID.4 1st Max

[Voor 9% gewijzigd door spencer_830 op 18-01-2023 09:30]

• KaiseRRuby
de_menne schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:49:
[...]

Ik heb het multimediapakket plus genomen, omdat daar ook de HUD inzit. Ik vond het klein scherm maar wat triestig kwa info.
[..]
Dit vond ik dus ook heel vaag, het is dus onduidelijk of je dat standaard op je GTX krijgt..

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-02 15:48
Mijn ID. 3 heeft bij dit vochtig weer fel last van beslaande ruiten. Deze morgen waren deze zelfs aan de binnenkant(!) aangevroren. Vorige winter had ik hier geen last van. Klinkt dit bij andere ook bekend in de oren?

De stoelen voelen niet vochtig aan en de wagen ruikt ook niet naar een vochtgeur. Dus een waterlek lijkt mij onwaarschijnlijk.

• Gecko123
IndyVS schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:11:
Mijn ID. 3 heeft bij dit vochtig weer fel last van beslaande ruiten. Deze morgen waren deze zelfs aan de binnenkant(!) aangevroren. Vorige winter had ik hier geen last van. Klinkt dit bij andere ook bekend in de oren?

De stoelen voelen niet vochtig aan en de wagen ruikt ook niet naar een vochtgeur. Dus een waterlek lijkt mij onwaarschijnlijk.
Vocht in de auto is denk ik de enige logische verklaring. Een tijdje goed ventileren met airco aan?

• IndyVS
Gecko123 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Vocht in de auto is denk ik de enige logische verklaring. Een tijdje goed ventileren met airco aan?
Klopt, volgens mij is de auto goed luchtdicht, waardoor het vocht in de auto blijft hangen en bij het afkoelen terug condenseert. De airco staat standaard uit, ik zal deze de volgende dagen eens laten aan staan.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zag laatst ene filmpje van een Tesla vol met schimmel. Blijkbaar kwam dat doordat de auto net in de wasstraat was geweest en daarna een paar weken op het vliegveld is geparkeerd.

Lang verhaal kort; is je auto onlangs door de wasstraat gegaan?

Heb je AC standaard uit staan? Bij mij staat ie standaard altijd aan omam om het vocht evt uit de auto te halen. Heb dan wel weer kans op schimmel in de airco.

Wat een gedoe die autos :+

• IndyVS
AndereKoekoek schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:41:
[...]

Zag laatst ene filmpje van een Tesla vol met schimmel. Blijkbaar kwam dat doordat de auto net in de wasstraat was geweest en daarna een paar weken op het vliegveld is geparkeerd.

Lang verhaal kort; is je auto onlangs door de wasstraat gegaan?

Heb je AC standaard uit staan? Bij mij staat ie standaard altijd aan omam om het vocht evt uit de auto te halen. Heb dan wel weer kans op schimmel in de airco.

Wat een gedoe die autos :+
Nee, want het is nu echt een smerig beestje. Ik ga hem binnenkort eens in het sop zetten.

• DevonS
Mitchell2.24v schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:16:
[...]

Permanent? Als ik lane assist uit heb gezet, start deze bij de eerstvolgende gewoon weer mee op...

tips?

• KaiseRRuby
KaiseRRuby schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:04:
[...]

Dit vond ik dus ook heel vaag, het is dus onduidelijk of je dat standaard op je GTX krijgt..
Ben nog even iets dieper in de brochure gedoken want ik werd een beetje gek van mezelf. Kort samengevat, de Pro Business versie is een zeer rijk aangeklede versie, ik zou bijna zeggen 'rijker dan de GTX'. Samengevat in pakketten, de versies hebben standaard aan boord:

Pro:
  • Multimedia
  • Assistance
  • Comfort
GTX:
  • Design
  • Comfort
De grote verschillen zijn (even samengevat met wat volgens mij de belangrijkste opties zijn):

Exterieur:
  • GTX heeft standaard de Matrix Led lampen ipv de gewone LED
  • GTX staat op 20 inch ipv de 19 inch
  • GTX heeft daklijst en c-stijl zwart ipv zilver bij de Pro Business
  • GTX heeft standaard getinte ramen
Interieur:
  • GTX heeft het 'ready to discover' multimediasysteem tov de Discover Pro van de Pro business
  • Discover Pro heeft telefoonvoorbereiding Plus - GTX niet
  • GTX heeft geen USB-C poorten achterin
  • GTX heeft de Lurus bekleding ipv de Matrix
Qua stoelen:
  • GTX heeft beide voorstoelen in hoogte verstelbaar, Pro Business enkel de bestuurdersstoel
  • GTX heeft de het Topsport stoeltype tov de Comfort van de Pro Business
  • Pro heeft standaard keyless access, GTX niet
Klimaat:
  • Beide 2 zone
Functioneel:
  • GTX kan 'Achterbank in ongelijke delen neerklapbaar incl. middenarmsteun en doorlaadmogelijkheid'
  • Pro Business heeft standaard achteruitrijcamera 'Rear view' - GTX niet
  • Pro Business heeft standaard Park Assist Plus - GTX niet
  • Pro Business krijgt standaard een bandenreparatieset mee, GTX niet
  • Pro Business krijgt standaard Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash) - GTX niet
  • Pro Business heeft standaard Diefstalalarm - GTX niet
Kleur:
  • Kings Red en Scale Silver lijkt exclusief voor GTX nu
Aandrijving:
  • GTX alleen leverbaar met de 299PK (4motion) aandrijving.
Nu zou mijn samenvatting zijn: qua exterieur is de GTX duidelijk beter uitgerust. Het multimediasysteem loopt bij de GTX echt ver achter op de Pro Business, bijna een lachertje als je het mij vraagt.

Edit: dit is ook maf, de aankonding van Volkswagen zelf van de Pro Business spreekt over een Discover Pro scherm van 25,4cm terwijl in de brochure en configurator bij het Multimedia pakket gesproken wordt over een 30,5cm scherm.

[Voor 22% gewijzigd door KaiseRRuby op 18-01-2023 12:03]

• kisik
Rutjes87 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:40:
[...]

Bij de wissel had ik vorige maand 4mm voor en 3 mm achter op de Bridgestone zomerbanden. Ik zit op 37K km in 2 jaar.

Nu met de winterbanden is er een behoorlijk toename van het verbruik. Maar goed, er zijn teveel factoren die meespelen, weer, profiel en rubber van de winterband.....

Afgelopen najaar ook een keer gehad. Ramen en panoramadak beslagen....... Ik had toen veel korte ritjes en een regenachtige periode, dus veel instappen met vochtige jassen. Eén lange rit (240km totaal) verhielp het. Het duurde echt wel een half uur voordat de beslagen ruiten achter en dak in de hoeken ook droog werden. Afgelopen weken heeft het ook veel geregend, dus misschien dat het bij jouw hetzelfde is ......

• sl1000
DevonS schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:52:
[...]

Permanent? Als ik lane assist uit heb gezet, start deze bij de eerstvolgende gewoon weer mee op...

tips?
Kun je zo coderen met OBDeleven

• sl1000
Jakkie takkie schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:55:
[...]

Ik heb Continental All season voor de winter. Op zich prima banden tot nu toe maar ik merk wel een duidelijk verschil in verbruik, dat was zeker de afgelopen periode met de hogere temperaturen goed te vergelijken met de lente/zomer situatie.
Continental is sowieso veel minder zuinig dan bv de Michelins.
Ben zelf persoonlijk niet zo'n fan van Continental, maar ieder het zijne.

overzichtje:

(komt uit dit topic: https://www.vwidtalk.com/...for-evs.9996/#post-183609)

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-02 17:36
KaiseRRuby schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Ben nog even iets dieper in de brochure gedoken want ik werd een beetje gek van mezelf. Kort samengevat, de Pro Business versie is een zeer rijk aangeklede versie, ik zou bijna zeggen 'rijker dan de GTX'. Samengevat in pakketten, de versies hebben standaard aan boord:

Pro:
  • Multimedia
  • Assistance
  • Comfort
GTX:
  • Design
  • Comfort
De grote verschillen zijn (even samengevat met wat volgens mij de belangrijkste opties zijn):

Exterieur:
Interieur:
  • GTX heeft het 'ready to discover' multimediasysteem tov de Discover Pro van de Pro business
Qua stoelen:
  • GTX heeft beide voorstoelen in hoogte verstelbaar, Pro Business enkel de bestuurdersstoel
Klimaat:
  • Beide 2 zone
Functioneel:
  • GTX kan 'Achterbank in ongelijke delen neerklapbaar incl. middenarmsteun en doorlaadmogelijkheid'
  • Pro Business krijgt standaard Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash) - GTX niet
Kleur:
Wat mij vervolgens nog compleet onduidelijk is en wat ook niet uit deze brochure (230104 ID.5 modeljaarmap_MJ'23 per 4 januari 2023 ) blijkt, hoe zit het nou met deze bewering?

[Afbeelding]

Dan bedoel ik de bewering: 'extra t.o.v. de Pro Business'. Dat doet je toch het idee geven dat je ook krijgt wat de Pro Business heeft maar dan die opsomming eronder extra? Edit: verdomd, ik zie het nu. Er staat t.o.v. de Pro. Niet ten opzichte van de de Pro Business.

Nu zou mijn samenvatting zijn: qua exterieur is de GTX duidelijk beter uitgerust. Het multimediasysteem loopt bij de GTX echt ver achter op de Pro Business, bijna een lachertje als je het mij vraagt.

Edit: dit is ook maf, de aankonding van Volkswagen zelf van de Pro Business spreekt over een Discover Pro scherm van 25,4cm terwijl in de brochure en configurator bij het Multimedia pakket gesproken wordt over een 30,5cm scherm.
Gaat dit nu over de Belgische website of de Nederlandse?

• KaiseRRuby
Cloclo100 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:38:
[...]

Gaat dit nu over de Belgische website of de Nederlandse?
Zit daar ook nog verschil in? :? Edit: ja dus, heel erg veel. Basisversie is veel rijker uitgerust maar start pas vanaf 70k.

[Voor 17% gewijzigd door KaiseRRuby op 18-01-2023 12:05]

• DevonS
sl1000 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:24:
[...]

Kun je zo coderen met OBDeleven
Wat doet een OBDeleven precies? Heb je misschien een link?

• BB72
https://obdeleven.com/en/

Werkt perfect. Heb al een aantal dingen aangepast aan mijn ID.4 (SW 3.1).

Lane Assist > laatste instelling onthouden
Groot Licht Assistent > permanent aan
Comfort Blinking > van 3x naar 5x
Scandinavian DRL aan > achterlichten standaard aan, als dagrijverlichting aan is. Dus achterlichten altijd aan.

[Voor 94% gewijzigd door BB72 op 18-01-2023 13:07]

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 15:56
KaiseRRuby schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Pro:
  • Multimedia
  • Assistance
  • Comfort
GTX:
  • Design
  • Comfort

Exterieur:
Interieur:
Qua stoelen:
Klimaat:
  • Beide 2 zone
Functioneel:
Kleur:
Aandrijving:
  • GTX alleen leverbaar met de 299PK (4motion) aandrijving.

Maakt het er allemaal niet makkelijker op nee... Persoonlijk zou ik graag de GTX willen "vanwege het sportieve", maar volgens mij is de Business Pro lease technisch interessanter als ik jouw verhaal zo lees.

• sl1000
BB72 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:55:

Scandinavian DRL aan > achterlichten standaard aan, als dagrijverlichting aan is. Dus achterlichten altijd aan.
ACC/TA Rechts inhalen toestaan (werd er gek van dat ik op uitvoegstroken zelf moest ingrijpen, omdat 'ie anders rechtsachter vrachtwagens bleef plakken)

• BB72
Dat is ook wel een fijne inderdaad. Heb ik nog niet gezien/uitgevoerd. Is dat via app of module aanpassing ?

• sl1000
BB72 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:37:
Dat is ook wel een fijne inderdaad. Heb ik nog niet gezien/uitgevoerd. Is dat via app of module aanpassing ?
Module aanpassing (dus pro account nodig)
Module 13, Adaptive Cruise Control -> Long Coding -> Overtaking_right_prevention
wisselen van 'activated' naar 'deactivated'

• KaiseRRuby
Protax schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:14:
[...]

Maakt het er allemaal niet makkelijker op nee... Persoonlijk zou ik graag de GTX willen "vanwege het sportieve", maar volgens mij is de Business Pro lease technisch interessanter als ik jouw verhaal zo lees.
Tsjah. Ik denk het eigenlijk ook. Tenzij je echt graag die GTX wil voor de performance. Die motor is nameljik maar voor 1 uitvoering leverbaar en dat is de GTX.

Als je je GTX aankleedt zoals die Business Pro zit je toch al snel minimaal 10k hoger in de auto waarde.

• Mitchell2.24v
spencer_830 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:26:
[...]

Waarvoor gebruik je LA dan?
Volgens mij is LA alleen een veiligheidssysteem dat voorkomt dat je zomaar van baan wisselt.
Travel assist zorgt ervoor dat je mooi tussen de lijnen van de baan rijdt.
Ik ben me goed bewust van het verschil tussen LA en TA. Mijn auto heeft geen TA, en bij LA grijpt hij zo makkelijk in, dat het echt voelt alsof je rijdt met versleten fusee kogels.

Ik gebruik LA dan ook niet, omdat het in mijn beleving niets toevoegt.
BB72 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:55:

Exact dit, en exact deze aanpassingen :)

• Mitchell2.24v
IndyVS schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:34:
[...]

Klopt, volgens mij is de auto goed luchtdicht, waardoor het vocht in de auto blijft hangen en bij het afkoelen terug condenseert. De airco staat standaard uit, ik zal deze de volgende dagen eens laten aan staan.
Ik heb (helaas) veel te zeuren over mijn ID.4, maar dit is in mijn ervaring goed op te lossen met de optie Vrij Zicht in Smart Climate. Met veel mensen in de auto bij deze weersomstandigheden moet je dat af en toe herhalen...

• unex154
  • Laatst online: 21:17
De genoemde aanpassingen via ODB11 wil ik ook graag hebben. Ik zie dat ODB11 een aanbieding voor €99 heeft, maar wat is nou het beste pakket voor de ID serie?

Het "Limited Edition NextGen Pack" heeft 500 credits, maar geen abo. Het "Limited Edition PRO Pack" heeft dan weer 'maar' 100 credits, maar wel 24 maanden een Pro abo.

1. Heb je uberhaupt een abo nodig? Als ik het goed begrijp voor de dingen die via credits gaan niet, maar de "long coding" dingen (b.v. wat @sl1000 noemt over de ACC) wel, klopt dat?
2. Wat kosten die aanpassingen ongeveer aan credits? Kan dat nergens terugvinden. Begrijp ook dat je ze er opnieuw op moet zetten als er een software update is geweest, dus elk kwartaal :+ 1x per jaar oid?

• Simply1337
unex154 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:26:
De genoemde aanpassingen via ODB11 wil ik ook graag hebben. Ik zie dat ODB11 een aanbieding voor €99 heeft, maar wat is nou het beste pakket voor de ID serie?

Het "Limited Edition NextGen Pack" heeft 500 credits, maar geen abo. Het "Limited Edition PRO Pack" heeft dan weer 'maar' 100 credits, maar wel 24 maanden een Pro abo.

1. Heb je uberhaupt een abo nodig? Als ik het goed begrijp voor de dingen die via credits gaan niet, maar de "long coding" dingen (b.v. wat @sl1000 noemt over de ACC) wel, klopt dat?
2. Wat kosten die aanpassingen ongeveer aan credits? Kan dat nergens terugvinden. Begrijp ook dat je ze er opnieuw op moet zetten als er een software update is geweest, dus elk kwartaal :+ 1x per jaar oid?
abo voor longcoding stuff,

credits voor de standaard stuff. Optie verschilt van 10 tot 300 credits.. hoewel er soms geen logica in te vinden is in de prijskeuzes.

Meeste van de koopopties zijn publiekelijk te vinden en zelf te doen, maar je bent ook geneigd om ook meer te gaan doen dan alleen. en dan kan het weer tricky zijn. Dus EERST BACKUPEN!

• sl1000
unex154 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:26:

1.
Klopt. met alleen een dongle kun je alleen via credits voor geconfigureerde "apps" gebruiken om een instelling te wijzigen. Handig als je geen verstand hebt van de architectuur van de auto en dat ook niet wil krijgen. Met een Pro licentie kun je alle instellingen wijzigen (en daarmee ook dingen echt stuk maken, als je niet weet wat je aanpast). dat rechts inhalen is (nog?) niet beschikbaar als "app"

2.
Meeste zijn 10 credits, sommige 50, een enkele 100. let er wel op dat de credits nodig zijn voor elke toggle van de waarde. dus zowel aan als uit zetten. en idd. als een software update de instellingen overschrijft (e.g. 2.4), dan mag je de instellingen weer opnieuw gaan toepassen. 3.0 behoud naar verluid de instellingen, dus ik verwacht niet dat je ze regelmatig opnieuw moet toepassen.

• Jakkie takkie
sl1000 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Continental is sowieso veel minder zuinig dan bv de Michelins.
Ben zelf persoonlijk niet zo'n fan van Continental, maar ieder het zijne.

overzichtje:
[Afbeelding]

(komt uit dit topic: https://www.vwidtalk.com/...for-evs.9996/#post-183609)
Zo dat scheelt aanzienlijk! Maar even snel opgummen die conti’s 😅

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 08:12
sl1000 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:33:
[...]

1.
Klopt. met alleen een dongle kun je alleen via credits voor geconfigureerde "apps" gebruiken om een instelling te wijzigen. Handig als je geen verstand hebt van de architectuur van de auto en dat ook niet wil krijgen. Met een Pro licentie kun je alle instellingen wijzigen (en daarmee ook dingen echt stuk maken, als je niet weet wat je aanpast). dat rechts inhalen is (nog?) niet beschikbaar als "app"

2.
Meeste zijn 10 credits, sommige 50, een enkele 100. let er wel op dat de credits nodig zijn voor elke toggle van de waarde. dus zowel aan als uit zetten. en idd. als een software update de instellingen overschrijft (e.g. 2.4), dan mag je de instellingen weer opnieuw gaan toepassen. 3.0 behoud naar verluid de instellingen, dus ik verwacht niet dat je ze regelmatig opnieuw moet toepassen.
Weet wel dat in de control units die je opnieuw codeert een historie wordt bijgehouden. Je kunt (via OBD11, garage, <auto>, <control unit>, advanced identification, workshop code and last update programming zien wanneer er wat gecodeerd is en welke dealer dit gedaan heeft. De dealercode van OBD11 staat standaard op 12345. Als je dingen verprutst een aan gaat kloppen bij de dealer is dit wel iets om rekening mee te houden.

• sl1000
RaymondD schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:00:
[...]

Weet wel dat in de control units die je opnieuw codeert een historie wordt bijgehouden. Je kunt (via OBD11, garage, <auto>, <control unit>, advanced identification, workshop code and last update programming zien wanneer er wat gecodeerd is en welke dealer dit gedaan heeft. De dealercode van OBD11 staat standaard op 12345. Als je dingen verprutst een aan gaat kloppen bij de dealer is dit wel iets om rekening mee te houden.
correct, dan gaat het geld kosten.
Pagina: 1 ... 255 ... 260 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee