Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 254 ... 376 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-07 12:59
Ronvgs schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:20:
Zou wel tijd worden dat er een melding komt zodra de auto klaar is met laden.
Heb ik twee jaar geleden al een melding van gedaan.
Ik had gehoopt dit met Tronity te kunnen overbruggen tot die functie er was, maar ook al staat de optie ingesteld, geen melding te bespeuren...
Zou me sterk lijken moest je daar premium voor nodig hebben...

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:48
Deurstopper schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:24:
Meer mensen die nu ineens random meldingen krijgen van hun ID3…? (3.2)
Doorklikken brengt me enkel naar het startscherm.

[Afbeelding]
Ik ook. Met meteen de melding dat er geen verbinding was. 10 minuten geleden de laatste. Zal nog wel even doorgaan. Ondertussen nog wel gereden.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maykel Broekman
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-05-2023
Ik heb vanmiddag ook een reeks random meldingen gehad op de app,loze meldingen (id.4 first) zouden ze updates proberen te pushen? Mijne heeft namelijk nog 2.4.....al een aantal maanden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
hebben jullie allemaal 3.0+ met deze puushmeldingen?
niks hier met 2.4 :*)

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-07 21:29
Simply1337 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:32:
hebben jullie allemaal 3.0+ met deze puushmeldingen?
niks hier met 2.4 :*)
Hier ook een paar loze meldingen vanuit de app op de telefoon (4.1M met 2.4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-08 11:02
Hier ook lege meldingen:
Id3 2.4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xy1CplcR7KdY-rjoLS1ZxyPtfBU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3SAkPgYr6DSWAckkR028x3gf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:53
dstaals schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:23:
[...]

Raam open is zichtbaar in de app als zijnde een afbeelding van de auto van bovenaf met aangegeven welke raam open staat. Auto op slot is zichtbaar door slotje linksboven in het scherm in de app. Bij mij werkte dit allemaal pas na het installeren van we connect en we connect plus in de auto zelf.
De 3.0 update van mijn ID.3 first + is vlekkeloos verlopen. Echter ik zie geen veranderingen in de WeConnect app op mijn iPhone. Geen auto van bovenaf en alle andere functies die aanwezig zouden moten in de app. WeConnect en WeConnect plus in de auto zijn geactiveerd. Iemand misschien een oplossing?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-07 15:46
mcmiles schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:18:
[...]

De 3.0 update van mijn ID.3 first + is vlekkeloos verlopen. Echter ik zie geen veranderingen in de WeConnect app op mijn iPhone. Geen auto van bovenaf en alle andere functies die aanwezig zouden moten in de app. WeConnect en WeConnect plus in de auto zijn geactiveerd. Iemand misschien een oplossing?
Voor de auto van bovenaf heb je 3.1 nodig dacht ik. Ik heb die alleszins ook niet met mijn 3.0 versie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-06 08:57
mcmiles schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:18:
[...]

Het is redelijk simpel; het aanzicht van de auto verandert pas als er daadwerkelijk iets "open" staat (deur, raam). Dit is hier al meerdere keren langsgekomen.
Daarnaast heb nog het slotje links naast de naam van je voertuig tbv open/dicht slot.

Voor de volledigheid nog de verschillen tussen We Connect (altijd gratis?) en We Connect Plus (3 jaar gratis):

We Connect is voor:
- Fahrzeugstatus
- Parkposition
- Service-Terminplanung
- Temperaturhinweise
- Personalisierung

We Connect Plus is voor:
- Laden
- Klimatisirung
- Online-Verkehrsinformationen
- Ladestationen
- Online-Kartenaktualisierung
- Online-Ziel- und Routenimport
- Parkplatze
- Webradio
- Online-Routeberechnung
- Abfahrtzeiten
- Online Sprachbedienung
- Online-Sonderzielsuche

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-07 13:08

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hier ook random meldingen zonder inhoud. En ook het autoalarm ging af toen ik richting de auto liep.

Nu weer paar uurtjes opgelost iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
DiGiDoG schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:38:
[...]

Het is redelijk simpel; het aanzicht van de auto verandert pas als er daadwerkelijk iets "open" staat (deur, raam). Dit is hier al meerdere keren langsgekomen.
Daarnaast heb nog het slotje links naast de naam van je voertuig tbv open/dicht slot.

Voor de volledigheid nog de verschillen tussen We Connect (altijd gratis?) en We Connect Plus (3 jaar gratis):

We Connect is voor:
- Fahrzeugstatus
- Parkposition
- Service-Terminplanung
- Temperaturhinweise
- Personalisierung

We Connect Plus is voor:
- Laden
- Klimatisirung
- Online-Verkehrsinformationen
- Ladestationen
- Online-Kartenaktualisierung
- Online-Ziel- und Routenimport
- Parkplatze
- Webradio
- Online-Routeberechnung
- Abfahrtzeiten
- Online Sprachbedienung
- Online-Sonderzielsuche
Dank voor je reactie en helder. Het ‘slotje’ links naast mijn naam zie ik niet staan. Bij ‘instellingen’ > mobiele onlinediensten staat alles aangevinkt bijv. Status van de auto (portieren, ruiten etc) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7ZSFc5BWzBx5giNv_9GlTKN8Po=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Pk0seYGw3bTlopnGQYLl3S2C.png?f=fotoalbum_large

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-07 00:17
@mcmiles Je ziet het pas als je het "auto" icoontje kiest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mG85wpatdkPuxhg6mHKF7d_R1LY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gBor0iUqq420bdRYdeHF2p7o.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 106% gewijzigd door N0EL op 10-01-2023 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-07 14:21
AndereKoekoek schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:51:
Hier ook random meldingen zonder inhoud. En ook het autoalarm ging af toen ik richting de auto liep.

Nu weer paar uurtjes opgelost iig :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5c8bvoj9qalkGgrbFxuzFf4Wks=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H3zMktBecWbfGmxIUKsLyNVB.png?f=fotoalbum_large

De app is vernieuwd, wellicht daardoor die meldingen. Ziet er weer wat frisser uit, geen home button meer.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-08 16:48
Jakkie takkie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:08:
[...]

[Afbeelding]

De app is vernieuwd, wellicht daardoor die meldingen. Ziet er weer wat frisser uit, geen home button meer.
Dit moet iOS zijn want in android is er nog geen nieuwe versie (versie van 20 december).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Mijn bestelling van de ID.4 is opnieuw vertraagd. Dit keer naar week 23 2023, dat is nogal wat. De auto is besteld in februari vorig jaar.

Bij het samenstellen van de auto had ik een pakket gekozen waarbij (Vanaf productie week 04-2022) stond, zou het hierdoor kunnen komen?

Mocht ik de auto in week 23 krijgen (kleine kans) dan heb ik ruim 1,5 moeten wachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-07 16:19
Ronvgs schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:20:
Zou wel tijd worden dat er een melding komt zodra de auto klaar is met laden.
Heb ik twee jaar geleden al een melding van gedaan.
De Stekker app doet dit wel gewoon, evenals gepland laden wat Volkswagen na 2 jaar software debuggen nog steeds niet werkend heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 31-07 13:08

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Systemadmin schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:14:
Mijn bestelling van de ID.4 is opnieuw vertraagd. Dit keer naar week 23 2023, dat is nogal wat. De auto is besteld in februari vorig jaar.

Bij het samenstellen van de auto had ik een pakket gekozen waarbij (Vanaf productie week 04-2022) stond, zou het hierdoor kunnen komen?

Mocht ik de auto in week 23 krijgen (kleine kans) dan heb ik ruim 1,5 moeten wachten…
Collega van mij had een 'voorraadauto' gekozen. In oktober zeiden ze dat die binnen enkele weken geleverd zou worden. Dat was verzet naar week 7 en nu is het week 25 geworden.

Hij heeft gebeld en de oorzaak zou zijn; een tekort aan chips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
N0EL schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 00:30:
@mcmiles Je ziet het pas als je het "auto" icoontje kiest.

[Afbeelding]
Dank Noel! Vanochtend staat het slotje naast mijn naam. Echter het blijft op ‘slot’ staan als ik er op klik. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:57
mcmiles schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Dank Noel! Vanochtend staat het slotje naast mijn naam. Echter het blijft op ‘slot’ staan als ik er op klik. Wat doe ik verkeerd?
Je kunt niet ont- / vergrendelen via de app, alleen de status zien.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-08 17:34
pietermx schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:00:
[...]

Je kunt niet ont- / vergrendelen via de app, alleen de status zien.
Gelukkig niet zeg. Dat zou wel een heel makkelijke back-door worden voor dieven.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Gecko123 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:03:
[...]

Dit moet iOS zijn want in android is er nog geen nieuwe versie (versie van 20 december).
Tot mijn verbazing krijg ik nu weer het normale scherm 🧐.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
AndereKoekoek schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:39:
[...]

Collega van mij had een 'voorraadauto' gekozen. In oktober zeiden ze dat die binnen enkele weken geleverd zou worden. Dat was verzet naar week 7 en nu is het week 25 geworden.

Komt er in augustus dit jaar niet de facelift modellen van de ID.4 uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
AndereKoekoek schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:39:
[...]

Dan is de koop gesloten.... Hoeveel prijsstijgingen zitten er in die uitstelperiode? De tijden van het chiptekort zijn toch ondertussen wel een beetje voorbij? Mogelijk dat er veel meer dan geplande chips nodig zijn om gebrickte auto's weer op de weg te krijgen?!?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:26
kisik schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:14:
[...]

Dan is de koop gesloten.... Hoeveel prijsstijgingen zitten er in die uitstelperiode? De tijden van het chiptekort zijn toch ondertussen wel een beetje voorbij? Mogelijk dat er veel meer dan geplande chips nodig zijn om gebrickte auto's weer op de weg te krijgen?!?!?
Inmiddels wacht ik ook bijna 14 maanden op mijn ID.4.
Ik heb al veel excuses gehoord, onder ander ook het chip tekort.
Zelf vind ik deze tekorten een vreemde reden, als Volkswagen zelf naar buiten brengt dat ze weer naar drie ploegendiensten gaan, week record hebben met 7100, maand record met 33600.
Met zulke nummer kun je toch niet echt spreken van tekorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik zie dat meerdere mensen de 3.0 aan het krijgen zijn. Zijn dit nog steeds de mensen die zich op hebben gegeven, of wordt de update nu uitgerold..?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DevonS schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:19:
Ik zie dat meerdere mensen de 3.0 aan het krijgen zijn. Zijn dit nog steeds de mensen die zich op hebben gegeven, of wordt de update nu uitgerold..?
Ik heb vorige week de update gehad en ik had me aangemeld.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
spencer_830 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Inmiddels wacht ik ook bijna 14 maanden op mijn ID.4.
Ik heb al veel excuses gehoord, onder ander ook het chip tekort.
Zelf vind ik deze tekorten een vreemde reden, als Volkswagen zelf naar buiten brengt dat ze weer naar drie ploegendiensten gaan, week record hebben met 7100, maand record met 33600.
Met zulke nummer kun je toch niet echt spreken van tekorten.
Echt zuur ja, zeker als je ook nog eens ziet dat ondertussen de ID.5 en ID.Buzz met veel kortere levertijden op de markt komen. Dat zijn keuzes die gemaakt worden in Wolfsburg.

Wij als vroege ID.4 rijders hebben e.e.a. te klagen, maar destijds een koopcontract tekenen op 14-11-2020 en uitgeleverd worden op 31-12-2020 was ook wel 'luxe'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
kisik schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:23:
[...]

Echt zuur ja, zeker als je ook nog eens ziet dat ondertussen de ID.5 en ID.Buzz met veel kortere levertijden op de markt komen. Dat zijn keuzes die gemaakt worden in Wolfsburg.

Wij als vroege ID.4 rijders hebben e.e.a. te klagen, maar destijds een koopcontract tekenen op 14-11-2020 en uitgeleverd worden op 31-12-2020 was ook wel 'luxe'.
maar pon heeft toen ook alle ID.4's naar nederland getrokken... dus was wat overschot qua autos die nog niet was verkocht of zelfs besteld

[ Voor 22% gewijzigd door Simply1337 op 10-01-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Simply1337 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Ikzelf wil diegene bedanken die mn auto heeft geannuleerd. Tussen eerste contact met dealer voor mogelijke beschikbaarheid en levering auto zat 2 weken tussen, inclusief kerst middenin en een corona lockdown :+
Toen was er wegens Covid nog enorme vraagterugval. Toen zijn er een paar honderd productieplaatsen waar geen eindklant voor was van eind 2020 van andere landen in Europa overgezet naar NL. Hier konden ze nog mooi de weg op voor het einde van het jaar. Iedereen blij..... :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
kisik schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Toen was er wegens Covid nog enorme vraagterugval. Toen zijn er een paar honderd productieplaatsen waar geen eindklant voor was van eind 2020 van andere landen in Europa overgezet naar NL. Hier konden ze nog mooi de weg op voor het einde van het jaar. Iedereen blij..... :) .
officiële Europa brede release van de ID.4 was eind maart hé

Zelfde geval met de BMW 330e in 2015 [40 stuks lol].. officiële release was ergens in eerste kwartaal 2016, maar in Nederland kon je het al rijden, want bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Simply1337 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:13:
[...]

officiële Europa brede release van de ID.4 was eind maart hé

Zelfde geval met de BMW 330e in 2015 [40 stuks lol].. officiële release was ergens in eerste kwartaal 2016, maar in Nederland kon je het al rijden, want bijtelling
Ik had in oktober 2020 een reguliere offerte opgevraagd voor een ID.4. Levering volgens de reguliere productieplanning zou idd maart 2021 worden. Heb ik toen (gelukkig) niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenH
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-07 15:44
DonJunior schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:04:
[...]

Gelukkig niet zeg. Dat zou wel een heel makkelijke back-door worden voor dieven.
waarom niet, in de niet elektrische volkswagen app ging dit al 3 jaar geleden...
vond het een zeer handige functie eigenlijk die ik nog steeds mis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-08 14:40
@Noel leuk van dat slotje, maar hoe flik je hem dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Evi8m--z4Bl3hbhEavxC7Cn_9uI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TmmOFR2cQWtw9M3ji8nshPRZ.png?f=fotoalbum_large

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-07 00:17
@pveatx Gefeliciteerd. Dit was een testje om te zien wie er bij de les was.
100 kudos voor je!
De 500 is ge fotoshopt door mij :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Jakkie takkie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:08:
[...]

[Afbeelding]

Bij mij was de app gister ook zo. Vandaag issie weer als "vanouds":P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-08 17:34
LievenH schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:53:
[...]

waarom niet, in de niet elektrische volkswagen app ging dit al 3 jaar geleden...
vond het een zeer handige functie eigenlijk die ik nog steeds mis.
Heb zelf niet zo heel veel vertrouwen in VW in combinatie met software .. auto's bouwen zijn ze super in.. maar qua software moeten ze nog veel leren (gezien het feit er gewoon letterlijk IDx afgesleept worden na een software update) ..
Dan heb ik liever de veiligheid dat ik de auto niet kan openen via de app.. dan dat ik dit wel zou kunnen.. maar mijn buurman met een laptop ook.

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-08 11:16
Dit is vandaag op Facebook geplaatst door volkswagen:

Dear all,
Yesterday, for a short time, some of you have seen a newly designed vehicle tab in the We Connect ID. app on iOS.
Let's say that was a small preview of the next app version which we will start to roll out within the next few weeks.
We are looking forward to your feedback, once you've received it. ☺️
Best regards,
Your Volkswagen ID. team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DonJunior schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:40:
[...]

Heb zelf niet zo heel veel vertrouwen in VW in combinatie met software .. auto's bouwen zijn ze super in.. maar qua software moeten ze nog veel leren (gezien het feit er gewoon letterlijk IDx afgesleept worden na een software update) ..
Dan heb ik liever de veiligheid dat ik de auto niet kan openen via de app.. dan dat ik dit wel zou kunnen.. maar mijn buurman met een laptop ook.
Gebruik je ook keyless entry voor je auto? Dat kan nog gevaarlijker zijn.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-08 18:16
ID3-Piet schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:19:
Vandaag is bij mij de E-soud module gesneuveld in mijn ID3 Life. Alle eerder genoemde storingen kwamen voorbij:
- Knipperlicht linksvoor controleren
- Knipperlicht rechtsvoor controleren
- Storing wagenverlichting
- Storing E-sound, rijd voorzichtig
- Storing Dynamische bochtenverlichting (heb ik niet :) )
Thuis gekomen de alarmlichten maar eens aangezet om de voorlichten te controleren. Deden het inderdaad niet, en… er kwam een soort “1e maandag van de maand” geluid uit het vooronder. (Wel wat zachter) Na 3 pogingen kreeg ik de alarmlichten weer uit en het angstaanjagende geluid stopte.
Contact opgenomen met A-point zuidoost, kon de auto langsbrengen en laten staan voor een paar dagen of 20 februari langskomen. Beide leken mij geen goed idee, dus maar even naar ze toe gereden. Kon even een kop koffie nemen en na drie kwartier de melding dat die module stuk is, is besteld, en ik de auto morgen kan ophalen. Op de fiets naar huis.
Vanmiddag opgehaald en alles werkt weer normaal. Kosten … geen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
ID3-Piet schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Vanmiddag opgehaald en alles werkt weer normaal. Kosten … geen. _/-\o_
Was de auto al buiten de 2 jaar garantie of niet?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-08 18:16
RaymondD schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:55:
[...]

Was de auto al buiten de 2 jaar garantie of niet?
De auto was in 11/2020 op kenteken gezet, dus eerst was de reactie “garantie verlopen”. Ik heb de auto in 5/2021 als nieuwe voorraad auto gekocht. Toen bleek dat er geen lampje maar een module stuk was, deden ze niet moeilijk. Garantie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-07 21:29
darud schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:42:
Dit is vandaag op Facebook geplaatst door volkswagen:

Dear all,
Yesterday, for a short time, some of you have seen a newly designed vehicle tab in the We Connect ID. app on iOS.
Let's say that was a small preview of the next app version which we will start to roll out within the next few weeks.
We are looking forward to your feedback, once you've received it. ☺️
Best regards,
Your Volkswagen ID. team
Tuurlijk, laten we de productieomgeving gebruiken voor test en acceptatie 8)7

oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:06

Termy

valt er nog wat te fragge?

EdwinDaems schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:03:
[...]

Tuurlijk, laten we de productieomgeving gebruiken voor test en acceptatie 8)7

oOo oOo
Dat noemen ze A/B testing en is vrij gebruikelijk ja :p.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Laatst online: 07-01-2024
kisik schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:23:
[...]

Dit is toch normaal…
In de pershallen en bij de leveranciers van body en final assembly delen wordt er een forecast neergelegd van hoeveel.auto’s ze denken te bouwen per type. Je kan niet weken aan een stuk alleen id4’s bouwen en geen andere type’s omdat er een piek/achterstand in de vraag is. Dan geraakt de hele bevoorradingsketen ontregeld. Id5 en BuZz zijn pas recent te bestellen toen de chip problemen verholpen waren en daar is er dus geen backlog en zijn daardoor de levertijden veel korter…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:26
Polo_Maniac schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:07:
[...]

Dit is toch normaal…
In de pershallen en bij de leveranciers van body en final assembly delen wordt er een forecast neergelegd van hoeveel.auto’s ze denken te bouwen per type. Je kan niet weken aan een stuk alleen id4’s bouwen en geen andere type’s omdat er een piek/achterstand in de vraag is. Dan geraakt de hele bevoorradingsketen ontregeld. Id5 en BuZz zijn pas recent te bestellen toen de chip problemen verholpen waren en daar is er dus geen backlog en zijn daardoor de levertijden veel korter…
Ik ben blij om te horen dat jij het normaal vind dat sommige 17 maanden op een auto hebben gewacht. Zelf zit ik inmiddels bijna op de 14 en heb nog geen productiedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
spencer_830 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:16:
[...]

Ik ben blij om te horen dat jij het normaal vind dat sommige 17 maanden op een auto hebben gewacht. Zelf zit ik inmiddels bijna op de 14 en heb nog geen productiedatum.
Ik had het eerder over het grote verschil in levertijden tussen de modellen. Het feit dat er meer modellen zijn, zorgt er misschien zelfs voor dat de backlog van ID4’s alleen maar langer wordt…
MEB blijft MEB, dus modules en chips worden gedeeld door al de modellen. (Ook Skoda, Seat en Audi, die ook nog eens de productielijnen delen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
Als het een troost mag zijn, ik was in oktober op een maandag op onderhoud in de garage en vroeg of de levering van de ID5 nog steeds on track was. Na controle was het dat hij nog steeds gepland stond in April. Vrijdag van dezelfde week belde ze om te zeggen dat de wagen bij hen stond.
Volgens mij weten de dealers het ook niet meer…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mcmiles
DevonS schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:19:
De update wordt nu uitgerold. Ik heb me niet opgeven hiervoor. Bij mijn ID.3 first okt. 2020 is dit enkele dagen geleden probleemloos verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Polo_Maniac schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:07:
[...]

Dit is toch normaal…
Die auto’s hebben natuurlijk een aardige bill of material die per model en configuratie van elkaar afwijkt. Maar high level zou je verwachten dat een chip of een chip een gelijkende levertijd zouden mogen hebben en recentere bestellingen achteraan in de assemblagerij mogen aansluiten. Just guessing, maar het lijkt er op dat er in de leverketen de prioriteit wordt gelegd op specifieke modellen, hetzij omwille van betere marges, hetzij om van de nieuwste modellen wat real life show cases de weg op te sturen om de vraag naar die modellen op te stuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
mcmiles schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:53:
[...]

De update wordt nu uitgerold. Ik heb me niet opgeven hiervoor. Bij mijn ID.3 first okt. 2020 is dit enkele dagen geleden probleemloos verlopen.
Heb jij wel een mail gehad waarin de update wordt aangekondigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 21:21
mcmiles schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:53:
[...]

je hebt een Duitse import wagen zeker? Naar mijn weten wordt er alleen met mondjes maat in Duitsland uitgerold en verder nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
SiNaga schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:34:
[...]

Die auto’s hebben natuurlijk een aardige bill of material die per model en configuratie van elkaar afwijkt. Maar high level zou je verwachten dat een chip of een chip een gelijkende levertijd zouden mogen hebben en recentere bestellingen achteraan in de assemblagerij mogen aansluiten. Just guessing, maar het lijkt er op dat er in de leverketen de prioriteit wordt gelegd op specifieke modellen, hetzij omwille van betere marges, hetzij om van de nieuwste modellen wat real life show cases de weg op te sturen om de vraag naar die modellen op te stuwen.
Kan, maar is niet waarschijnlijk…
Er worden in productie vaak ook beperkingen op gelegd. Om de zoveel auto’s moet er een model X komen. Bijvoorbeeld een panoramisch dak mag maar 1 keer in de zoveel voorkomen, ik zeg maar wat…
Capaciteit van de leveranciers wordt maanden op voorhand vast gelegd en kan met een klein percentage achteraf aangepast worden. Die leveranciers plannen dan andere OEM’s in en VW kan dan op zijn kop gaan staan, maar de leverancier kan dan echt niet meer leveren want hij heeft er de capaciteit niet voor…
Het is heel jammer en ik snap dat als je zo lang wacht op een auto, je hier weinig mee opschiet, maar dat is de realiteit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 09:49
Toen ik in Juni wilde bestellen was prognose levering zomer 2023 en daar had ik weinig vertrouwen in. Heb daarom gekozen voor een auto die al een tijd in bestelling stond bij de dealer waar mijn werkgever de auto's besteld. Daarom in November 2022 mijn auto al in ontvangst kunnen nemen (met nagenoeg de opties die ik wilde hebben). Wellicht is dat een optie voor sommige mensen. Er staan heel veel voorraad ID.4's en ID.5's in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:21
Poh dat is toch net jammer :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BgEhALHvcsdns1ReDMKzE-27UA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XZVBIb51tNzdlaNRS1Uo1Vn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 09:35

Haan

dotnetter

@TWFpa2Vs waar kijken we precies naar? Lekke band?
Toch liever winterbanden gehad? ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:57
Haan schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:53:
@TWFpa2Vs waar kijken we precies naar? Lekke band?
Toch liever winterbanden gehad? ;)
Volgens mij zie ik een spijker in het loopvlak, balen...

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
pietermx schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:55:
[...]

Volgens mij zie ik een spijker in het loopvlak, balen...
idd een schroef precies in het loopvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
TWFpa2Vs schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:03:
[...]

idd een schroef precies in het loopvlak.
Als je een seal hebt in de band, uittrekken en oppompen. kun je nog gerust 1-2k km rijden voordat het is uitgelopen en dagelijks weer moet oppompen. Of uit laten trekken door de bandenboer en meteen laten plakken (met seal zullen ze het wel weigeren om te plakken want is echt een kut werk) Dus vragen of ze dat spul even kunnen smeren rondom het gat en ben je ook 1-2k km zoet.

zonder seal even je band laten plakken van binnen bij je lokale bandenboer (nee geen kwikfit). zit netjes in het midden.

[ Voor 19% gewijzigd door Simply1337 op 11-01-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Simply1337 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:06:
[...]

Als je een seal hebt in de band, uittrekken en oppompen. kun je nog gerust 1-2k km rijden voordat het is uitgelopen en dagelijks weer moet oppompen. Of uit laten trekken door de bandenboer en meteen laten plakken (met seal zullen ze het wel weigeren om te plakken want is echt een kut werk) Dus vragen of ze dat spul even kunnen smeren rondom het gat en ben je ook 1-2k km zoet.

zonder seal even je band laten plakken van binnen bij je lokale bandenboer (nee geen kwikfit). zit netjes in het midden.
Ja zit al bij de dealer, prima te fixen dit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcmiles
Jakkie takkie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:36:
[...]

Heb jij wel een mail gehad waarin de update wordt aangekondigd?
Ja, op 16-12 jl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kisik
Polo_Maniac schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:45:
[...]

Kan, maar is niet waarschijnlijk…
Er worden in productie vaak ook beperkingen op gelegd. Om de zoveel auto’s moet er een model X komen. Bijvoorbeeld een panoramisch dak mag maar 1 keer in de zoveel voorkomen, ik zeg maar wat…
Capaciteit van de leveranciers wordt maanden op voorhand vast gelegd en kan met een klein percentage achteraf aangepast worden. Die leveranciers plannen dan andere OEM’s in en VW kan dan op zijn kop gaan staan, maar de leverancier kan dan echt niet meer leveren want hij heeft er de capaciteit niet voor…
Het is heel jammer en ik snap dat als je zo lang wacht op een auto, je hier weinig mee opschiet, maar dat is de realiteit…
Dit zal allemaal zo zijn, maar dit zou dan voor alle modellen moeten gelden. Dan is het zuur dat je bestelde ID.4 14 of 17 maanden later wordt geleverd, terwijl later geïntroduceerde modellen (ID.5 vanaf mrt 2022) die exact dezelfde, zogenaamd schaarse, chips gebruiken (dat wordt als argument gebruikt) met een significant kortere levertijd te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
johanpastoor schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:16:
ID.3 Life 58kWh

Mooi testmomentje gehad:
  • Tripje van 150km (75 heen en weer)
  • 5 man in de auto
  • Volle kofferbak
  • Preheat en airco gewoon aan
  • Buitentemperatuur 4 graden
  • Hele rit in Sportstand gehouden, zoooom bij stoplichten, op de snelweg cruise control op 110, rustig de voorganger met ACC volgen.
Met 100% vertrokken, met 52% weer thuis aangekomen. Komt overeen met wat ik verwacht, totale range van iets boven de 300km in koud weer, volbeladen en zonder te letten op economisch rijden. Dit soort trips maak ik dan misschien een paar keer per jaar, is fijn hoe de auto matcht met wat ik nodig heb.
Heb jij een pro life edition? Ik heb deze namelijk met 107 kW/145pk maar deze heeft geen sportstand..
De 45kW/150 pk heeft daarin tegen wel een sportstand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-07 18:21
Ik heb eigenlijk niet het gevoel dat de sportstand iets doet met acceleratie op mijn id4 pro s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo_Maniac
kisik schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:10:
[...]

Dit zal allemaal zo zijn, maar dit zou dan voor alle modellen moeten gelden. Dan is het zuur dat je bestelde ID.4 14 of 17 maanden later wordt geleverd, terwijl later geïntroduceerde modellen (ID.5 vanaf mrt 2022) die exact dezelfde, zogenaamd schaarse, chips gebruiken (dat wordt als argument gebruikt) met een significant kortere levertijd te maken hebben.
Het zijn echt niet alleen de chips.
* Onderhandelingen met leveranciers lopen al van halverwege het jaar ervoor. Als er dan een planning wordt gemaakt, is het achteraf niet te wijzigen... (+/- 10% ligt contractueel meestal vast) Het kan zomaar zijn dat de stoelen of bumpers of vensters of eender welk ander onderdeel van 1 model bij leverancier X zit en voor een ander model bij leverancier Y. Dan kan hier dus niet zomaar geschakeld worden...
* Er moet ook een mix in de lijn gerespecteerd worden ivm opties. Sommige opties zorgen voor extra werk in de lijn en dan kan niet elke auto achter elkaar deze optie hebben.
*In de persen worden series geperst en dan worden de mallen gewisseld om andere delen te persen. Er staat niet voor elk deel een perslijn. Wissel van mallen in de pers kost tijd, dus er worden reeksen van een paar duizend gemaakt.

Ik snap heel goed dat het niet leuk is om zo lang te wachten op de wagen, ik zou zelf ook misnoegd zijn. Maar neem het aan van iemand die +10 jaar in auto assemblage zit dat je niet zomaar met bestellingen kan schuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
blinded schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:46:
Ik heb eigenlijk niet het gevoel dat de sportstand iets doet met acceleratie op mijn id4 pro s.
voelt feller, maar niet sneller. soms langzamer dan comfort want wielspin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:17
blinded schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:46:
Wel met de ACC. Dan trekt hij sneller op en remt later af. Hij houdt dan ook minder afstand.
Rotondes neemt hij ook een graadje sneller.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Laatst online: 27-06 17:56
kisik schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Is dat de reden dat wanneer ik mijn auto een factory feest geef deze standaard op Roemeens staat?

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Update van mijn kant, ik heb de auto vandaag weer op kunnen halen na de mislukte update afgelopen zondag. Auto heeft nu versie 0363 dus de 3.0 update is afgerond door de dealer.

Enige is dat de spraakherkenning nog niet werkt in het Nederlands, die werkt nog steeds alleen in het Engels en in het Duits kwam ik op de terugweg achter. Maar goed ik gebruik dat verder toch nooit dus dat zeg ik nog wel een keer als ik toch bij de dealer ben.

Wat me ook opviel op de terugweg is dat de Travel Assist nu Swarm Data lijkt te gebruiken. Althans ik zie regelmatig die puntjes verschijnen. Dacht dit niet beschikbaar zou komen voor bestaande auto’s met 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-08 21:42
ik222 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:22:
Enige is dat de spraakherkenning nog niet werkt in het Nederlands, die werkt nog steeds alleen in het Engels en in het Duits kwam ik op de terugweg achter.
Dat betekent volgens mij dat versie 3 update 1 van 2 is uitgevoerd, je moet dus nog een update krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 08:50
Update van mijn kant, ik heb de auto vandaag weer op kunnen halen na de mislukte update afgelopen zondag. Auto heeft nu versie 0363 dus de 3.0 update is afgerond door de dealer.

Enige is dat de spraakherkenning nog niet werkt in het Nederlands, die werkt nog steeds alleen in het Engels en in het Duits kwam ik op de terugweg achter. Maar goed ik gebruik dat verder toch nooit dus dat zeg ik nog wel een keer als ik toch bij de dealer ben.

Wat me ook opviel op de terugweg is dat de Travel Assist nu Swarm Data lijkt te gebruiken. Althans ik zie regelmatig die puntjes verschijnen. Dacht dit niet beschikbaar zou komen voor bestaande auto’s met 3.0?
Dit had ik ook inderdaad nadat ik hem bij de dealer had opgehaald. Ik heb daarna nog problemen ervaren alvorens ik update deel 2 kon installeren. Dus mijn advies, zorg dat je update deel 2 zo snel mogelijk binnen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-07 11:06

BJW

Vraagje, wellicht eerder voorbij gekomen maar niet gevonden: ik heb een wireless magcharger voor mijn iPhone. Als ik deze aansluit op de voorste USB-c poorten dan geeft deze geen stroom. Aansluiten op de achterste dan doet hij het wel. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:29
Cardo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:38:
[...]

Is dat de reden dat wanneer ik mijn auto een factory feest geef deze standaard op Roemeens staat?
Kun je door de dealer op nl laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@ikweethetbeter @Roelio86 Het vreemde is dat ik deel 2 al heb, auto geeft namelijk versie 0363 aan. Als je alleen deel 1 hebt staat er 0362.

Maar ik moet morgen sowieso weer de dealer bellen want mijn Keyless Entry werkt ook niet meer. Ik kan de auto wel met het handvat sluiten en keyless “starten” maar ik kan als de auto op slot is niet de deur of kofferbak openen zonder op het knopje te drukken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Cardo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:38:
[...]

Sorry geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
BJW schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:34:
Vraagje, wellicht eerder voorbij gekomen maar niet gevonden: ik heb een wireless magcharger voor mijn iPhone. Als ik deze aansluit op de voorste USB-c poorten dan geeft deze geen stroom. Aansluiten op de achterste dan doet hij het wel. Iemand een oplossing?
De achterste poorten hebben meer vermogen dan de voorste set poorten. Daar zal het in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-06 08:57

Ik ga ervan uit dat de garage geen hoofdgebruiker heeft aangemaakt of gedefineerd daar jij de PIN code initieel moet verzinnen of ingeven. Daarnaast moeten vanuit de in-Car shop op zijn minst We Connect en We Connect Plus geïnstalleerd worden en dat moet ook op jouw (hoofdgebruiker met het We Connect email adres) account gebeuren. Dan worden pas diverse online services vrijgeschakeld. Dus even dubbelchecken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie

Die swarm data wordt alleen gebruikt voor Travel Assist toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08 17:10
Jakkie takkie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:40:
[...]

Die swarm data wordt alleen gebruikt voor Travel Assist toch?
Ik dacht alleen voor de Advanced Travel Assist (of iig de latere versie, MY22 en nieuwer). Dacht ik in een filmpje gehoord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Voor swarm data heb je de nieuwe sensoren nodig die op de nieuwere modellen zitten (o.a. voor aan de zijkant)

Edit: deze dus…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIlvE-tosiEK12F_t8QMgdF6AHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veX8hxXn7HHQMxKJPjyNhg8v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door KrlGl op 12-01-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:14
BJW schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:34:
Klopt. Dat geeft helaas te weinig stroom. Ik heb de kabel dan ook gewoon op de achterpoort aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-08 16:48
Kacang schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:56:
[...]

Klopt. Dat geeft helaas te weinig stroom. Ik heb de kabel dan ook gewoon op de achterpoort aangesloten.
Bedankt voor deze tip. Scheelt inderdaad in laadtijd van m'n telefoon (ID.3 Business bj 2020)

[ Voor 6% gewijzigd door Gecko123 op 12-01-2023 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-08 07:57
Kacang schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:56:
[...]

Ben hier speciaal naar op zoek gegaan maar dit geldt dus alleen voor de ID.5:

The Infotainment package. The ID.5 and ID.5 GTX are already connected as standard. The ID.5 and ID.5 GTX are the first Volkswagens to feature USB-PD ports (Power Delivery). Located in the passenger compartment, the ports are able to charge larger, more powerful devices such as laptops with up to 45 watts. The Comfort mobile phone interface links the smartphone aerial with the vehicle aerial and enables contactless charging for devices with wireless charging function. The standard App-Connect function allows common smartphone mirroring technology such as Apple CarPlay and Google Android Auto to be projected onto the native Infotainment display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-07 11:06

BJW

KaiseRRuby schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:42:
[...]

The Infotainment package. The ID.5 and ID.5 GTX are already connected as standard. The ID.5 and ID.5 GTX are the first Volkswagens to feature USB-PD ports (Power Delivery). Located in the passenger compartment, the ports are able to charge larger, more powerful devices such as laptops with up to 45 watts. The Comfort mobile phone interface links the smartphone aerial with the vehicle aerial and enables contactless charging for devices with wireless charging function. The standard App-Connect function allows common smartphone mirroring technology such as Apple CarPlay and Google Android Auto to be projected onto the native Infotainment display.
Als dat zo is moet er dus een andere reden zijn waarom de poortjes achter wel genoeg stroom leveren voor een MagCharger en de voorste niet. Of zal het te maken hebben dan de voorste poorten ook die CarPlay koppeling hebben?

Aansluiten op de achterste poorten kan natuurlijk maar dat maakt het wegwerken van de kabel niet makkelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-08 13:25
BJW schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:14:
[...]

Als dat zo is moet er dus een andere reden zijn waarom de poortjes achter wel genoeg stroom leveren voor een MagCharger en de voorste niet. Of zal het te maken hebben dan de voorste poorten ook die CarPlay koppeling hebben?

Aansluiten op de achterste poorten kan natuurlijk maar dat maakt het wegwerken van de kabel niet makkelijker...
Ik gebruik platte 90 graden usb-c adapters waar ik vervolgens kabels in prik. Dit is nog redelijk netjes weg te werken met wat kabel-clips indien je het nodig vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
Spraaksturing is flink verbeterd met 3.0
Hallo ID: airco aan, airco uit werkt perfect.
Kachel op 20° gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:26
Over spraaksturing gesproken. Sinds de update naar 3.0 reageert de auto nog vaker op Hallo ID, terwijl dat nooit wordt gezegd door mij of medepassagiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ronvgs schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:29:
Spraaksturing is flink verbeterd met 3.0
Hallo ID: airco aan, airco uit werkt perfect.
Kachel op 20° gaat ook prima.
We beter voor wat betreft juiste interpretatie van commando’s, maar ik heb het idee dat het wel langzamer gaat - deel jij die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:14
Vaelin schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:19:
[...]

Ik gebruik platte 90 graden usb-c adapters waar ik vervolgens kabels in prik. Dit is nog redelijk netjes weg te werken met wat kabel-clips indien je het nodig vind.
Bedankt. Ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:34
Ik heb sinds de update naar 3.0 best vaak dat spraak spontaan geactiveerd wordt zonder iets te doen. Luistert hij net als 'Ok Google' naar een bepaald commando? Meer bestuurders dit opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Is er een manier om de noodstop achteruit makkelijk uit te zetten?
Ik heb zo nu en dan een fiets op zo'n stadsdrager op de haak, dus zonder stekker/licht. Ik kan wel de audio uitzetten linksonder in het achteruitrij-menu maar nog steeds schiet i zo nu en dan snoeihard op de rem, heel irritant.

ID.4 met officiële VW-haak.

[ Voor 5% gewijzigd door aardbeix15 op 12-01-2023 19:35 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 21:21
aardbeix15 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:35:
Ik heb zo nu en dan een fiets op zo'n stadsdrager op de haak, dus zonder stekker/licht. Ik kan wel de audio uitzetten linksonder in het achteruitrij-menu maar nog steeds schiet i zo nu en dan snoeihard op de rem, heel irritant.

ID.4 met officiële VW-haak.
Ik geloof dat het voldoende is om zoiets in de stekker te proppen: https://www.bol.com/nl/nl...hvBDzQ.2_6.7.ProductTitle

de auto weet dan dat er iets aangekoppeld zit en past zelf alle toeters en bellen aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
SiNaga schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:35:
[...]

We beter voor wat betreft juiste interpretatie van commando’s, maar ik heb het idee dat het wel langzamer gaat - deel jij die ervaring?
Nee bij mij werkt het best vlot.
Ik gebruik hem redelijk veel voor radio en klimaatregeling.
Navigatie duurt natuurlijk wat langer maar dat is bij alle auto’s zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-08 21:42
aardbeix15 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:35:
Ik heb zo nu en dan een fiets op zo'n stadsdrager op de haak, dus zonder stekker/licht.
Dat is verboden! Je kunt hiervoor een bekeuring krijgen. Als je iets achter de auto hangt, aanhanger of fietsendrager maakt niet uit, wat het zicht op kentekenplaat of achterlichten vermindert, dan moet dat ding (aanhanger of fietsendrager) voorzien zijn van kentekenplaat en verlichting. De fietsendrager zit misschien niet voor de lampen, een fiets erop wel.

Met andere woorden: je verlichting moet altijd aangesloten zijn als je iets op de trekhaak zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Je weet het inderdaad beter. Misschien stel ik de vraag wel om op mijn eigen landgoed rond te rijden 😇
Hoe dan ook ik zal eens kijken of het inpluggen van enkel een adapter de boel al genoeg fopt.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanpastoor
  • Laatst online: 25-03 10:36
DevonS schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:06:
[...]
Heb jij een pro life edition? Ik heb deze namelijk met 107 kW/145pk maar deze heeft geen sportstand..
De 45kW/150 pk heeft daarin tegen wel een sportstand..
Het is inderdaad een Life Pro, 58kWh, 150kW/204pk. De sportstand zit erin. Geeft net wat meer kick bij het wegrijden, versnellen en remmen is in het algemeen wat feller, B stand regenereert ook intenser.

Een jaar later is het allemaal nog steeds leuk, maar dat bandenprofiel is nu al na ~16000 km dunnetjes aan het worden :/ Ik wissel nu af tussen Comfort en Eco, om een beetje te voelen wat de verschillen zijn. Aangezien ik niet veel kilometers rij is het allemaal prima te doen met de range.

In de zomer nog eens peilen hoe de batterij is na 2 jaar levensduur (1 jaar in voorraad, 1 jaar in mijn gebruik). Qua laden hou ik het netjes door tussen 20% en 80% te blijven. Een volle lading stond nog op 420km afgelopen zomer, benieuwd of dat anders is over een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Versie 3.2 heeft ook wel geregeld dat de spraak assistent aangaat bij normale conversaties in de wagen en zelfs bij conversaties op de radio. Best irritant dat die dan ok een of andere reden "hallo id" interpreteert.

Verder interpreteert die geen zaken uit deze gesprekken eenmaal geactiveerd.

Best vervelend... Heb het enkele jaren geleden ook gehad met Google assistent dus hopen dat Volkswagen het gefixt krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
KaiseRRuby schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:42:
[...]

Voorgaande zal best kloppen. Mijn reactie waarin ik NIET heb gesproken over usb-pd, klopt ook (bij een 4.1m).

Vanmiddag nog live gecheckt met mijn telefoon met 46% resterende accu. Deze zou met hetzelfde kabeltje in de achterste poort in 47 minuten vol zijn, in de voorste poort 1 uur 22 minuten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
PeGys schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:29:
Versie 3.2 heeft ook wel geregeld dat de spraak assistent aangaat bij normale conversaties in de wagen en zelfs bij conversaties op de radio. Best irritant dat die dan ok een of andere reden "hallo id" interpreteert.

Verder interpreteert die geen zaken uit deze gesprekken eenmaal geactiveerd.

Best vervelend... Heb het enkele jaren geleden ook gehad met Google assistent dus hopen dat Volkswagen het gefixt krijgt.
Waarom zet je het niet gewoon uit? Ik heb er geen behoefte aan dat iemand constant meeluistert in de auto, ook al is dat een "hallo id” juffrouw. Gewoon het knopje op het stuur gebruiken. Kort indrukken is de ID en lang indrukken is CarPlay (en ik denk ook android, maar dat heb ik niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
KrlGl schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:51:
[...]

Waarom zet je het niet gewoon uit? Ik heb er geen behoefte aan dat iemand constant meeluistert in de auto, ook al is dat een "hallo id” juffrouw. Gewoon het knopje op het stuur gebruiken. Kort indrukken is de ID en lang indrukken is CarPlay (en ik denk ook android, maar dat heb ik niet)
Zaken moeten gewoon werken. Ik hoef het niet te moeten uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-08 17:16
App layout op iphone is ook weer terug bij af. Strakkere design zonder home knop is weer teruggedraaid.
Pagina: 1 ... 254 ... 376 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.