Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 253 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08 22:17
Ik weet dat de vraag al eerder is gesteld, maar ik heb nog geen antwoord gezien.
Ik kan na de 3.0 update wel de laatste parkeerpositie zien, maar is er al iemand (met een ID.3 1st) die de status van de auto verder kan zien?
Volgens de VW site zou je de volgende gegevens ook kunnen zien:
  • Status van portieren, ramen, voorportier en kofferbak (open, gesloten)
  • Status van de parkeerlichten (tweezijdig, eenzijdig licht)
  • Status van vergrendeling (op slot, niet op slot) voor de volledige auto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
leinenga schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:17:
Ik weet dat de vraag al eerder is gesteld, maar ik heb nog geen antwoord gezien.
Ik kan na de 3.0 update wel de laatste parkeerpositie zien, maar is er al iemand (met een ID.3 1st) die de status van de auto verder kan zien?
Raam open is zichtbaar in de app als zijnde een afbeelding van de auto van bovenaf met aangegeven welke raam open staat. Auto op slot is zichtbaar door slotje linksboven in het scherm in de app. Bij mij werkte dit allemaal pas na het installeren van we connect en we connect plus in de auto zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08 19:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ultraman schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:52:
[...]

Klopt, behalve voor telefoneren. Wanneer ik iemand wil bellen dan druk ik op de spraakknop op mijn stuur. Zeg dan duidelijk: "Bel <voornaam> [achternaam]" en dan komt de ID.3 meestal met "Wilt U voornaam achternaam bellen?" of een lijstje van twee of drie mensen wanneer ik enkel een voornaam heb gegeven en de namen lijken op elkaar. Dan is het nog kwestie van regelnummer zeggen om de juiste persoon aan de lijn te krijgen.
Stuk beter dan zoeken in een telefoonboek of een nummer intikken. :)
Android auto doet dit ook. Sterker nog, als ik zeg: "Bel mijn vrouw", dan belt ie mijn vrouw.
Vast ergens een relatie in Google aangelegd dat ze mijn vrouw is, maar dat werkt dan meteen door naar de Google Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:49
Ik zag veel mensen praten over wat de auto aangeeft als range. Er is dus een manier om dat te resetten omdat het volgens mij gebruikt maakt van je data uit het verleden?

YouTube: Volkswagen ID.4 Hidden features and functions part 2

Deze man geeft aan hoe dat moet. Zo rond 3.20 minuten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leinenga
  • Laatst online: 29-08 22:17
dstaals schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:23:
[...]

Raam open is zichtbaar in de app als zijnde een afbeelding van de auto van bovenaf met aangegeven welke raam open staat. Auto op slot is zichtbaar door slotje linksboven in het scherm in de app. Bij mij werkte dit allemaal pas na het installeren van we connect en we connect plus in de auto zelf.
Ok, dank je! Het slotje had ik inderdaad niet gezien. Dat is ook wel erg subtiel en in de app kijken hoe het eruit ziet met een open raam of kofferbak heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik eind van de dag even proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-08 14:19
leinenga schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:17:
Dat zie je hier ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLVXUqlO7FSKWxK37fbB-iSDcvs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zLvIh6T8GSmBUSDDscXDfM7X.png?f=fotoalbum_large

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 09:49
Dit is hoe het er bij mij uit ziet (SW. 3.1). Je ziet dan letterlijk een plaatje van je auto met een deur open (in het rood). Achterklep is niet zichtbaar open, maar wordt wel rood wanneer deze open is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5QxMUG_UJYzDXxoll4CNUj5tHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7mgqGab2Yq820c3fj2zPWw9j.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:55

Termy

valt er nog wat te fragge?

Net terug van de garage. Er was blijkbaar iets mis gegaan met het balanceren van de wielen want die waren honderden grammen in onbalans tot hun eigen verbazing.. lol. Nu weer goed gebalanceerd want ik voel niks vreemds t/m 130 km/u *O*.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 10:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

leinenga schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:42:
[...]

Ok, dank je! Het slotje had ik inderdaad niet gezien. Dat is ook wel erg subtiel en in de app kijken hoe het eruit ziet met een open raam of kofferbak heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik eind van de dag even proberen.
Kwartje viel bij mij ook pas na dit filmpje, vanaf 18:00 over de nieuwe functies van de app

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 05-01-2023 15:20 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:26

Tarin

Just plain weird.

Holla die Waldfee, ik heb een uitleverafspraak voor de bestelde ID.4, precies 14 maanden na bestelling. Het lijkt er op dat hij een maand op passende winterbanden heeft staan wachten, die schijnen schaars te zijn.
Op 16 januari gaat de diesel-Golf er na 3,5 jaar en 104.000 km uit (was zonder Corona een beetje meer geweest) en begint het avontuur elektrisch rijden voor ons :). Hopelijk komt de e-charge-kaart op tijd :D.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:54
Ultraman schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:52:
[...]

Klopt, behalve voor telefoneren. Wanneer ik iemand wil bellen dan druk ik op de spraakknop op mijn stuur. Zeg dan duidelijk: "Bel <voornaam> [achternaam]" en dan komt de ID.3 meestal met "Wilt U voornaam achternaam bellen?" of een lijstje van twee of drie mensen wanneer ik enkel een voornaam heb gegeven en de namen lijken op elkaar. Dan is het nog kwestie van regelnummer zeggen om de juiste persoon aan de lijn te krijgen.
Stuk beter dan zoeken in een telefoonboek of een nummer intikken. :)
Dat doe ik dan inderdaad nu dus via Android Auto.. maar goed om te lezen dat het bij jou wel werkt!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:21
Welke functionaliteit zit er achter de knop 'Toestand van de auto' ? Ik heb de ID.3 met software 3.0 maar zie deze knop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 09:43
Inmiddels auto weer terug. Ze moesten zekeringen verwijderen, wachten, enkele onderliggende systemen apart updaten en dan 3.0 deel 2 via USB stick updaten. Volgens mij heb ik nu 3.1 maar laat de beoordeling daarvan aan experts over.

Qua vraag over range... volgens hun ligt dat volkomen aan winterbanden met
  • meer rolweerstand
  • kleinere omtrek
Ze hebben meteen mijn inspectiebeurt (die voor 20 januari gepland stond) meegenomen dus ik hoef niet binnenkort weer naar de garage...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WS78n32MNEzjc5CO7o3S4HPQo5M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6iQEX4s7xcsMsqUvVG3RkRax.jpg?f=user_large

Peter

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
Ren-z schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:38:
[...]

Welke functionaliteit zit er achter de knop 'Toestand van de auto' ? Ik heb de ID.3 met software 3.0 maar zie deze knop niet.
Weinig interessants...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcGO7W8nao42uSL0nu5dD3V914c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0gaxQypfCf4TVhCRcYS4bZxE.png?f=fotoalbum_large

ID.4 met software 3.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoekronald
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-11-2023
DJR schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:37:
[...]

Wat mij opvalt (ben zelf sneeuwkettingen aan het zoeken voor de ID.5 GTX) is dat voor en achter verschillende banden maten worden gehanteerd.

Achter: 255/45 R20
Voor: 235/50 R20

Zijn er bij de wisseling naar winterbanden dezelfde maten teruggeplaatst?
Volgens mij heb ik dezelfde maten. Ik heb twee jaar geleden sneeuwkettingen gekocht en dat was een behoorlijke zoektocht. Als je wilt, kan ik het merk/type wel even opzoeken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 15:33
Bijzonder, op mijn ID.5 met 3.1.0 kan ik op de WeConnect.ID app (iOS) helemaal geen deuren en ramen zien?

Doe ik iets fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

pveatx schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:26:
Qua vraag over range... volgens hun ligt dat volkomen aan winterbanden met
  • meer rolweerstand
  • kleinere omtrek
Hm? Zover ik altijd begreep waren kleinere banden juist beter qua bereik en hier lijken ze te suggereren dat het slechter is..?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Termy schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:42:
[...]

Hm? Zover ik altijd begreep waren kleinere banden juist beter qua bereik en hier lijken ze te suggereren dat het slechter is..?
Op de iphone van men echtenote doet die dat gewoon...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSvxms4QQAFCr-rQSdEhirsIlxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPnVZ2AKlDVx6KCH0PDyNqRg.jpg?f=fotoalbum_large

Parkeerverlichting ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kftO_MrYTS2TtHjGYijRE_Ntnng=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LowEPiS4XOeK7SdZrfHE1fLr.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-08 09:59
Edit: gevonden

[ Voor 84% gewijzigd door Gangster93 op 06-01-2023 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Hoe kan ik de v3.0 op mijn auto krijgen? Het lijkt erop dat hier al mensen de update hebben ontvangen.
Heb even terug gelezen. Er moet blijkbaar een e-mail naar VW gestuurd worden. Heeft iemand het e-mailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:52

DJR

hoekronald schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:36:
[...]

Volgens mij heb ik dezelfde maten. Ik heb twee jaar geleden sneeuwkettingen gekocht en dat was een behoorlijke zoektocht. Als je wilt, kan ik het merk/type wel even opzoeken…
Ja graag, ik heb dezelfde zoektocht. Dealer geeft stellig aan dat voor de ID serie R20 winterbanden geen geschikte kettingen beschikbaar zijn. Althans niet van VW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Replay256 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:19:
Hoe kan ik de v3.0 op mijn auto krijgen? Het lijkt erop dat hier al mensen de update hebben ontvangen.
Heb even terug gelezen. Er moet blijkbaar een e-mail naar VW gestuurd worden. Heeft iemand het e-mailadres?
Je kon je opgeven in november, nu niet meer. Nu is het een kwestie van geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
7o9 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:23:
[...]

Je kon je opgeven in november, nu niet meer. Nu is het een kwestie van geduld.
Thanks! Het is vreemd dat het op deze manier gedaan wordt door VW 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 10:02
Replay256 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:04:
[...]

Thanks! Het is vreemd dat het op deze manier gedaan wordt door VW 8)7
daar is toch niks vreemds aan. Eerst willen ze "pioniers" hebben. Mensen die het risico durven nemen om een update real life te testen. Als ze een bepaald aantal mensen hebben stoppen ze, want hiervan zijn er (lees de comments hierboven) een aantal met problemen, sommigen zelfs grote problemen tot wegslepen toe.

Op een gegeven moment is het risico op falen zo klein geworden, dat ze dan iedereen de update kan krijgen. Ook dat zal gefaseerd verlopen, omdat ze niet willen dat er op 1 dag zoveel installaties fout gaan, dat hun dealernetwerk het niet meer gebolwerkt krijgt... (en zijn verschrikkelijk hoge kosten krijgen hiervoor ;)).

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• W116-1964
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-08-2024
Voor de statistieken.

Zondag 18 december in de avond kwam de melding in het display dat de update naar 3.0 beschikbaar was. Ik heb echter tot deze week gewacht met installeren omdat ik de auto tijdens de kerst periode echt nodig had voor een trip naar Italië.

Woensdag avond bij thuiskomst de update gestart. Donderdag ochtend succesvol geïnstalleerd. Donderdag avond kwam gelijk deel 2 van de update en deze was vanmorgen ook succesvol afgerond.

Betreft een id3 plus dec 2020 met nu +80k km op de klok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
W116-1964 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:33:
Voor de statistieken.

Zondag 18 december in de avond kwam de melding in het display dat de update naar 3.0 beschikbaar was. Ik heb echter tot deze week gewacht met installeren omdat ik de auto tijdens de kerst periode echt nodig had voor een trip naar Italië.

Woensdag avond bij thuiskomst de update gestart. Donderdag ochtend succesvol geïnstalleerd. Donderdag avond kwam gelijk deel 2 van de update en deze was vanmorgen ook succesvol afgerond.

Betreft een id3 plus dec 2020 met nu +80k km op de klok
Dit zijn de fijnere berichten om te lezen. Thanks voor het delen!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
Termy schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:42:
[...]
Kleinere omtrek is kleinere afstand per rotatie van de motor... Bij 18" versus 19" scheelt dat ~6%, eventueel meer als de bandenmaat ook anders is.

Standaard bij mij is: 215 x 50 x R19, dus radius is 10.7mm (bandhoogte 215mm x 50%) + 482.6 mm (19" x 25.4 mm) is 493.3mm

Winterbanden zijn 215 x 55 x R18 is dus 11.8mm + 457.2mm is 469mm. Zou bij mij dus 5.2% moeten schelen, zonder de rolweerstand mee te nemen.

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:57
Vandaag voor de 2e keer gehad dat de navigatie denkt dat ik nog op een parkeerpositie van gisteren ben. En dat terwijl ik vanaf die positie de navigatie gebruikt heb om naar huis te rijden. Na een paar minuten corrigeert de navigatie naar de huidige positie. Nooit eerder gezien en nu sinds 3.0 al 2x. Nieuwe bug?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 20:56

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

DJR schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:22:
[...]

Ja graag, ik heb dezelfde zoektocht. Dealer geeft stellig aan dat voor de ID serie R20 winterbanden geen geschikte kettingen beschikbaar zijn. Althans niet van VW.
Ik heb in december 2021 een set Pewag Servo SUV RSV 80A gekocht, geschikt voor:
225/75‑17.5 235/55‑19 235/60‑18 235/70‑17 235/65‑18 245/65‑17 255/45‑20 255/60‑17 265/70‑15 7.50‑16
(mijn bandenmaat achter is 255/45R20)

Via Amazon.nl, kostte €142,95

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
VW maar een mailtje gestuurd, de uitrol is blijkbaar al begonnen als ik het mail goed begrijp:

Hartelijk dank voor het contact opnemen met uw Digitale Services team van Volkswagen.

Uit uw schrijven hebben wij begrepen dat u graag wilt weten wanneer softwareversie 3.0 verwacht kan worden, waarmee de locatie van uw Volkswagen ID.4 zichtbaar is in de We Connect ID. app.

De uitrol van de ID. Software 3.0 is eind december begonnen. Het zal niet lang meer duren voordat uw wagen aan de beurt is. Zodra de ID. Software 3.0 update voor uw wagen beschikbaar is, zult u hierover bericht krijgen via uw Infotainment systeem.

De uitrol van de 'OTA' updates vindt in golven plaats. Het is niet mogelijk om vooraf te bepalen voor welk tijdslot uw voertuig wordt toegewezen.

Zoals aangegeven is de ontvangst en voltooiing van de download afhankelijk van de internetverbinding in het voertuig. Wij zouden u aan willen raden om uw Volkswagen ID.4 altijd op een locatie met sterk data bereik te parkeren, nadat u akkoord bent gegaan met de 'OTA' update.

Verder willen wij u graag op een aantal punten wijzen die belangrijk zijn tijdens de ‘OTA’ update:
Tijdens de installatie van de update kunt u uw wagen wel openen, maar niet laden of starten
Na de installatie van deel 1 van de ‘OTA’ update zal de online spraakbediening tijdelijk alleen beschikbaar zijn in het Engels & Duits. Na de installatie van deel 2 (enkele weken later) zijn alle talen die beschikbaar waren voor de update weer beschikbaar
Tijdens de installatie van de update worden sommige persoonlijke instellingen zoals radiostations en stoelinstellingen terug gezet naar de fabrieksinstellingen
Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd en rekenen op uw geduld. Wij begrijpen uiteraard dat u uitkijkt naar de ‘OTA’ update.

Mocht u voor nu nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat natuurlijk graag.

Onze medewerkers staan altijd voor u klaar op telefoonnummer 0800 0200 453.

Informeer de support medewerker ook het casenummer 1661480 als u contact met ons opneemt, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden.

We wensen u altijd een veilige reis met uw Volkswagen ID.4.

Uw team van Volkswagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08 13:33
Replay256 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:58:

... Wij begrijpen uiteraard dat u uitkijkt naar de ‘OTA’ update...
Humor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

pveatx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:14:
[...]

Kleinere omtrek is kleinere afstand per rotatie van de motor... Bij 18" versus 19" scheelt dat ~6%, eventueel meer als de bandenmaat ook anders is.

Standaard bij mij is: 215 x 50 x R19, dus radius is 10.7mm (bandhoogte 215mm x 50%) + 482.6 mm (19" x 25.4 mm) is 493.3mm

Winterbanden zijn 215 x 55 x R18 is dus 11.8mm + 457.2mm is 469mm. Zou bij mij dus 5.2% moeten schelen, zonder de rolweerstand mee te nemen.
Ja, dit verschil snap ik, maar dit zegt niks over bereik. Overigens zijn mijn winterbanden ook R19 dus geen verschil daar. Rolweerstand zal wel anders zijn.

Ik heb nu wat zitten Googlen en zover ik zie is de voornaamste reden dat kleinere wielen beter zijn dat ze lichter zijn wat vooral bij start/stop relevant is. Maar ja, kleinere wielen hebben ook minder grip en zijn juist weer wat minder efficient bij constante snelheid. De real-world testen suggereren iig dat kleinere wielen je meer bereik oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
pveatx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:14:
[...]

Volgens mij is 50% van 215 geen 10,7mm maar 107,5mm. Een band met een zijkant van 1cm zou wel echt heel dun zijn! :D
Als je daar mee telt is het verschil maar +/-2.5% bij jou maten ipv 5%...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoekronald
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-11-2023
DJR schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:22:
[...]

Ik heb ze er even bij gepakt. Het betreft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoGCeAKdFnT45yzk89ef9_eHpJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AO2AnOk7BpUVbrsAJLECCZLl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVQDPYl9w9YOuOUvdcdPjd61HpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHvFU9mgvDShOU0iP4D0kx1i.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij heb ik ze bij Heuts gekocht, maar Google is your best friend…

[ Voor 7% gewijzigd door hoekronald op 06-01-2023 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 08:54
Replay256 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:58:
VW maar een mailtje gestuurd, de uitrol is blijkbaar al begonnen als ik het mail goed begrijp:

Hartelijk dank voor het contact opnemen met uw Digitale Services team van Volkswagen.

Uit uw schrijven hebben wij begrepen dat u graag wilt weten wanneer softwareversie 3.0 verwacht kan worden, waarmee de locatie van uw Volkswagen ID.4 zichtbaar is in de We Connect ID. app.

De uitrol van de ID. Software 3.0 is eind december begonnen. Het zal niet lang meer duren voordat uw wagen aan de beurt is. Zodra de ID. Software 3.0 update voor uw wagen beschikbaar is, zult u hierover bericht krijgen via uw Infotainment systeem.

De uitrol van de 'OTA' updates vindt in golven plaats. Het is niet mogelijk om vooraf te bepalen voor welk tijdslot uw voertuig wordt toegewezen.

Zoals aangegeven is de ontvangst en voltooiing van de download afhankelijk van de internetverbinding in het voertuig. Wij zouden u aan willen raden om uw Volkswagen ID.4 altijd op een locatie met sterk data bereik te parkeren, nadat u akkoord bent gegaan met de 'OTA' update.

Verder willen wij u graag op een aantal punten wijzen die belangrijk zijn tijdens de ‘OTA’ update:
Tijdens de installatie van de update kunt u uw wagen wel openen, maar niet laden of starten
Na de installatie van deel 1 van de ‘OTA’ update zal de online spraakbediening tijdelijk alleen beschikbaar zijn in het Engels & Duits. Na de installatie van deel 2 (enkele weken later) zijn alle talen die beschikbaar waren voor de update weer beschikbaar
Tijdens de installatie van de update worden sommige persoonlijke instellingen zoals radiostations en stoelinstellingen terug gezet naar de fabrieksinstellingen
Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd en rekenen op uw geduld. Wij begrijpen uiteraard dat u uitkijkt naar de ‘OTA’ update.

Mocht u voor nu nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat natuurlijk graag.

Onze medewerkers staan altijd voor u klaar op telefoonnummer 0800 0200 453.

Informeer de support medewerker ook het casenummer 1661480 als u contact met ons opneemt, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden.

We wensen u altijd een veilige reis met uw Volkswagen ID.4.

Uw team van Volkswagen
Blijf na ruim 2 jaar (en inmiddels 90k km) rijden met de ID.3 nog steeds wachten op het moment dat Frans Bauer komt melden dat we in bananensplit zitten. Hoe kan zo’n groot concern met droge ogen met zo’n update komen?

- Niet kunnen aangeven wanneer de update komt (bouw een functie in dat je op je huis-WiFi kunt en de update kunt forceren).
- Update komt in delen, ertussenin vallen er talen van de spraakbediening uit (wtf???)
- Settings/verbruiksgegevens worden gereset, tijdens het gebruik ook regelmatig last van (welkom in 1998)

Staat nog los van de vele storingsmeldingen die loos alarm blijken (rond het vriespunt of bij vochtig weer valt de Front Assist uit).
In WeConnect app nog steeds de locatie van de auto te zien, noch de mogelijkheid om deze op afstand te openen of te vergrendelen.

Mag hopen dat dit bij latere auto’s op het MEB platform beter wordt aangepakt.

Op een positieve noot; sinds 2.4 heb ik een hogere laadsnelheid gespot op m’n 58kWh ID.3 1st Plus; net geen 130kW waarbij dat eerder maximaal rond de 105kW zat. Dat is dan wel weer mooi meegenomen. Nu ooit nog ID Light koppelen aan CarPlay navigatie en de auto is ‘af’ wat mij betreft (ohja, als ook die loze storingen zijn verholpen).

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Dat front assist niet werkt wanneer de camera niets kan zien door rijp op je raam is toch niet zo gek? Beter krabben :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08 10:27
BanDijk schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:42:
[...]

Ik vrees ook dat de auto nog wel even bij de dealer blijft staan. Het is mijn eigen auto, dat maakt het sowieso een stukje vervelender. Tijdens de vakantie kan ik terugvallen op de Tesla van de vrouw maar daarna wordt het een ander verhaal.... :-(
Even een update (na de mislukte 3.0 update): M'n ID.3 is door dealer gereset. Auto kwam daarna weer online, maar kon vervolgens wel alle instellingen weer aanpassen, inclusief de OBD-hacks. Alleen keyless entry werkte in eerste instantie niet. Een nieuw bezoekje aan dealer loste ook dit probleem op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:52

DJR

hoekronald schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:32:
[...]

Ik heb ze er even bij gepakt. Het betreft:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dank je voor de info, precies wat ik zoek 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 08:54
Termy schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:19:
Dat front assist niet werkt wanneer de camera niets kan zien door rijp op je raam is toch niet zo gek? Beter krabben :p.
De auto is dan al geklimatiseerd en 5 minuten later werkt het vaak wel. M’n vroegere Polo, zonder camera maar met alleen radar, deed dit prima en kostte de helft dus kan er geen begrip voor opbrengen dat dit een achteruitgang betekent. Het feit dat het zo tergend lang duurt voordat updates uitrollen heeft bij mij de hoop doen vervliegen dat er ooit nuttige nieuwe functies op de auto komen.

MEB werd aangekondigd als het eerste VW platform met V2G een aantal jaren terug, krijgen we daar ooit nog iets van terug te zien? Laten we het hopen.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Voorverwarmen laat precies een stukje ijs bij de camera zitten, viel me een paar weken geleden op. Even met de hand wegvegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zien anderen met 3.0 software ook altijd de “Update beschikbaar” knop op het afscheidsscherm als ze op de bewerk knop drukken?

Bij mij is een week terug deel 1 van 3.0 zonder issues geinstalleerd maar deel 2 krijg ik vooralsnog niet binnen, ik zie geen knop op het normale afscheidsscherm maar dus wel als ik in de bewerk modus zit.

De truc met afsluiten en sleutels 15 minuten buiten bereik houden, vervolgens instappen, 90 seconden wachten, auto aanzetten met knop, weer 90 seconden wachten en dan de auto afzetten heb ik inmiddels al meerdere keren gedaan zonder succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-07 00:17
ik222 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:27:
Zien anderen met 3.0 software ook altijd de “Update beschikbaar” knop op het afscheidsscherm als ze op de bewerk knop drukken?
Dit is normaal. Je zit in edit mode, en dan laat hij het scherm zien zoals het er uit gaat zien ALS er bv. een update is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sloetz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 12:40
hoekronald schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:32:
[...]

Ik heb ze er even bij gepakt. *knip*

Ik heb deze ook via Heuts

VW ID.4 Max 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 20:24
Gisteren een bijzonder ritje vol met storingen… het entertainment systeem bleef zich maar herstarten (niet 1 of 2 keer, maar continu achterelkaar door). Meldingen in beeld:

- Snelheid kan niet worden weergegeven. Werkplaats opzoeken, alstublieft.
- Front Assist is niet beschikbaar.
- Proactieve inzittendenbescherming is beperkt.

Verder viel de cruise control uit. Vandaag maar eens kijken of alles weer normaal is en anders de dealer bezoeken.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Emacee schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:57:
[...]

MEB werd aangekondigd als het eerste VW platform met V2G een aantal jaren terug, krijgen we daar ooit nog iets van terug te zien? Laten we het hopen.
Ik heb begrepen dat de MY22 modellen (bouwjaar 2022) de benodigde hardware hiervoor al aan boord hebben. De software is er nog niet en ik weet niet in welke versie dit gaat komen.

Bouwjaar 2021 en eerder krijgen de mogelijkheid om dit achteraf in te laten bouwen (retrofit).

Is mij alleen niet duidelijk of deze mogelijkheid ook voor kleiner dan de 77 kWh accu beschikbaar komt.

[ Voor 37% gewijzigd door Gecko123 op 07-01-2023 09:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Polo_Maniac
Ik zie opties voor v2g in het menu van de auto. ID.5 Software 3.2. Om de batterij te sparen kan je maar 10000 kWh verbruiken en dan is de functie gedeactiveerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nx1wmw9NicZjIfWaN7mCK7ih0Pc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGwSbYBAMi7bddPPH4xIFLOV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFt4t8nyg3PtugnZNpiYTPhG9eA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/deFH2K0zh8OmsoyXPxRaJCpD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Polo_Maniac op 07-01-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door Gecko123 op 07-01-2023 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeGys
Klopt, Bidirectioneel laden is beschikbaar in versie 3.2. Ik heb de optie ook in mijn wagen. (en werd in verscheidene youtube video's ook al aangekaart bij versie 3.2)

Je hebt wel een speciaal laadpunt nodig hiervoor.
Het traditionele laadpunt biedt geen mogelijkeheid om gebruik te maken van de teruggeleverde stroom door de wagen.

Je ID.x zal deze optie dus inderdaad krijgen, mits de nodige hardware aanwezig is, maar zonder extra investering in een compatibel laadpunt ben je er nagenoeg niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 11:21
En vergeet niet dat hoewel het een heel mooi principe is dit wel gewoon de levensduur van je accu beïnvloed. Ik denk dat dat ook de reden is dat e.e.a. vooralsnog begrenst is op een bepaalde tijdsduur en/of energie hoeveelheid. Het is mooi om korte pieken op te vangen maar niet om grote hoeveelheden PV-stroom op te slaan die je over hebt. De kosten om de accu van een ID te vervangen zullen bij oudere auto’s al snel de waarde overstijgen denk ik (15…20k?).

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kan je de accu status uitlezen met een odb lezer? Ik haal nu nog maar een 270km op een 100% volle accu. Volgens mij was dat voorheen wel een stukje hoger met deze temperaturen. ID.3 first, wat is jullie bereik nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pveatx
Polo_Maniac schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:48:
[...]

Volgens mij is 50% van 215 geen 10,7mm maar 107,5mm. Een band met een zijkant van 1cm zou wel echt heel dun zijn! :D
Als je daar mee telt is het verschil maar +/-2.5% bij jou maten ipv 5%...
8)7

Gelijk heb je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
BanDijk schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:40:
[...]
Even een update (na de mislukte 3.0 update): M'n ID.3 is door dealer gereset. Auto kwam daarna weer online, maar kon vervolgens wel alle instellingen weer aanpassen, inclusief de OBD-hacks. Alleen keyless entry werkte in eerste instantie niet. Een nieuw bezoekje aan dealer loste ook dit probleem op.
Dat probleem heb ik ook na de 3.0 update.... kan ik weer terug naar de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
Termy schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:20:
[...]
Ik heb nu wat zitten Googlen en zover ik zie is de voornaamste reden dat kleinere wielen beter zijn dat ze lichter zijn wat vooral bij start/stop relevant is. Maar ja, kleinere wielen hebben ook minder grip en zijn juist weer wat minder efficient bij constante snelheid. De real-world testen suggereren iig dat kleinere wielen je meer bereik oplevert.
Kan ik ook daar weer voor naar de dealer, ditmaal voor een discussie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 29-08 19:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

PeGys schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:13:
Je ID.x zal deze optie dus inderdaad krijgen, mits de nodige hardware aanwezig is, maar zonder extra investering in een compatibel laadpunt ben je er nagenoeg niets mee.
Heb een jaar geleden gekeken voor zo'n laadpunt via mijn werk, maar toen waren ze nog meer dan 5.000 euro.

Dacht kijk dan later wel weer als het daadwerkelijk werkt in mijn auto. En anders of 4 jaar als mijn lessen is afgelopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:08
Nog een pluspunt van de nieuwe software, de auto weet heel goed op welke baan je zit en geeft ook aan als je moet veranderen van baan. Elk klein beetje hulp helpt enorm en de precisie is ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
PeGys schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:13:
Klopt, Bidirectioneel laden is beschikbaar in versie 3.2. Ik heb de optie ook in mijn wagen. (en werd in verscheidene youtube video's ook al aangekaart bij versie 3.2)

Je hebt wel een speciaal laadpunt nodig hiervoor.
Het traditionele laadpunt biedt geen mogelijkeheid om gebruik te maken van de teruggeleverde stroom door de wagen.

Ik weet dat Hyundai en KIA een stekker hebben die je in de laadpoort van de auto steekt en vervolgens kun je er een schuko stekker in doen. Daarmee kun je gewoon een verlengsnoer aanleggen voor als het stroom in huis een keer uitvalt, kun je in iedergeval de koelkast en vriezer redden.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Rev! schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:48:
Kan je de accu status uitlezen met een odb lezer? Ik haal nu nog maar een 270km op een 100% volle accu. Volgens mij was dat voorheen wel een stukje hoger met deze temperaturen. ID.3 first, wat is jullie bereik nu?
Ook rond de 270 (1st Plus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25
Ik had net 275 km bij 80% opgeladen.
Voornamelijk op de snelweg gereden.
ID3 58 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
DonJunior schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:39:
[...]

Ik weet dat Hyundai en KIA een stekker hebben die je in de laadpoort van de auto steekt en vervolgens kun je er een schuko stekker in doen. Daarmee kun je gewoon een verlengsnoer aanleggen voor als het stroom in huis een keer uitvalt, kun je in iedergeval de koelkast en vriezer redden.
Echt?!
Ik zou verwachten dat dit niet op het net kan. Kwestie van spanning en frequentie op elkaar af te stemmen. Volgens mij zit dat niet in de wagen. Daarom kan je met die stekker volgens mij niet op het net…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Polo_Maniac schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:59:
[...]

Echt?!
Ik zou verwachten dat dit niet op het net kan. Kwestie van spanning en frequentie op elkaar af te stemmen. Volgens mij zit dat niet in de wagen. Daarom kan je met die stekker volgens mij niet op het net…
Je gaat daarmee toch ook niet het net op?
Je sluit een verlengsnoer aan en daarin prik je wat apparaten.. zoals een koelkast en vriezer wanneer de stroom thuis is uitgevallen..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
DonJunior schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:01:
[...]

Je gaat daarmee toch ook niet het net op?
Je sluit een verlengsnoer aan en daarin prik je wat apparaten.. zoals een koelkast en vriezer wanneer de stroom thuis is uitgevallen..
Ok, dat kan idd wel. Dan had ik het verkeerd begrepen. Al was het vermogen maar beperkt tot 1 of 2 kW dacht ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Vanmorgen 245km op 80%. Laatste tijd wel veel relatief korte ritjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46
Polo_Maniac schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:03:
[...]

Ok, dat kan idd wel. Dan had ik het verkeerd begrepen. Al was het vermogen maar beperkt tot 1 of 2 kW dacht ik…
3,7kW op mijn EV6 dacht ik. Dus nog best nuttig voor de vriezer, koelkast en wat verlichting als de stroom uitvalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-08 11:28
3.0 ook mislukt hier... lekker dan. Storing op de wagenverlichting en dynamische bochtenverlichting geeft hij aan, krijg hem verder ook niet 'gestart', dus kan niet rijden oid. Hele entertainmentsysteem werkt wel en is geupdate naar 3.0.

Kan ik nu het beste morgen de dealer bellen of die directe lijn van Volkswagen via de app?

ID.3 1st uit 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

unex154 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:06:
3.0 ook mislukt hier... lekker dan. Storing op de wagenverlichting en dynamische bochtenverlichting geeft hij aan, krijg hem verder ook niet 'gestart', dus kan niet rijden oid. Hele entertainmentsysteem werkt wel en is geupdate naar 3.0.

Kan ik nu het beste morgen de dealer bellen of die directe lijn van Volkswagen via de app?

ID.3 1st uit 2020.
Heb je lange busrust en zo al geprobeerd? Dus gewoon afsluiten, sleutel ver weghouden en tijdje van de auto afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
Termy schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:09:
[...]

Heb je lange busrust en zo al geprobeerd? Dus gewoon afsluiten, sleutel ver weghouden en tijdje van de auto afblijven.
Nee nog niet, zal ik eens doen. Wat is lang/een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:47
Sinds vrijdag de berijder van een ID.4 Pro. Erg fijne wagen en ben nog van alles aan het ontdekken.

Heb wel een vraag over de S PIN. Daar vraagt hij nu elke keer om als het systeem wordt opgestart. Dit vind ik maar irritant. Kan dit ook worden uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
plattie83 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:44:
Sinds vrijdag de berijder van een ID.4 Pro. Erg fijne wagen en ben nog van alles aan het ontdekken.

Heb wel een vraag over de S PIN. Daar vraagt hij nu elke keer om als het systeem wordt opgestart. Dit vind ik maar irritant. Kan dit ook worden uitgeschakeld?
Dat kan inderdaad. Ik weet nier meer precies waar maar je kan aanduiden dat die die niet meer hoeft te vragen.
Ik dacht zelfs in het scherm waar je de S-Pin moet ingeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou vanochtend kreeg ik deel 2 aangeboden, auto was thuis dus installatie meteen gestart.

Helaas is het resultaat ruim 1,5 uur later een auto die niet meer voor of achteruit gaat en een foutmelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKotrgkyv8XQPz1P-URXVa4bHBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6TejDpoG87DQgnX1IygUsqB.jpg?f=fotoalbum_large

Volkswagen service gebeld, een sleepauto is nu onderweg om hem op te halen en ik krijg als het goed is een leenauto mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@unex154 & @ik222 Wel overwogen risico genomen en verloren?? Kans was natuurlijk behoorlijk groot, als je een beetje het topic in de gaten had gehouden.. Sterkte ermee heren. Hou ons op de hoogte inzake vervangend vervoer en service.. ben benieuwd.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
DonJunior schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:48:
@unex154 & @ik222 Wel overwogen risico genomen en verloren?? Kans was natuurlijk behoorlijk groot, als je een beetje het topic in de gaten had gehouden.. Sterkte ermee heren. Hou ons op de hoogte inzake vervangend vervoer en service.. ben benieuwd.
Nou ja, natuurlijk heb ik me aangemeld om updates te krijgen. Maar van de andere kant is dit een update die gewoon vanuit Volkswagen op inmiddels redelijk grote schaal wordt aangeboden en uitgerold. Dus dat je kan verwachten dat het mis gaat vind ik wel iets te makkelijk, dit zou eigenlijk niet fout mogen gaan natuurlijk en vooral niet zo vaak als het nu fout lijkt te gaan als je dit topic en Facebook in de gaten houdt.

Maar goed ik houd jullie op de hoogte hoe het verder gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:10

MLLL

Palm Treo 650

Italianen hebben Self healing italian technolgy (shit)

VW heeft blijkbaar self destruction german technology (sdgt) , bekt net wat minder lekker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-08 20:37
ID.3 first +
Hier de 3.0 update van mijn ID uit oktober 2020 afgelopen nacht probleemloos verlopen, blij mee. Na 2 min. rijden kwam gelijk de kleine update er achteraan. Ik zie alleen dat de WeConnect app in mijn iPhone ‘beperkte diensten’ aangeeft. Vanavond eens kijken of ik de shop app in het mediascherm geactiveerd krijg. Tip; zorg dat je minstens 4 of 5 streepjes ontvangst heb. Mijn ervaring is dat bij mindere ontvangst de update niet binnenkomt.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
PeGys schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:14:
[...]

Dat kan inderdaad. Ik weet nier meer precies waar maar je kan aanduiden dat die die niet meer hoeft te vragen.
Na de 3.0 update wordt bij mij ook om s-pin gevraagd. Echter na scannen van de QR-code ontvang ik geen spin in de iPhone app.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Jakkie takkie schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:44:
En vergeet niet dat hoewel het een heel mooi principe is dit wel gewoon de levensduur van je accu beïnvloed. Ik denk dat dat ook de reden is dat e.e.a. vooralsnog begrenst is op een bepaalde tijdsduur en/of energie hoeveelheid. Het is mooi om korte pieken op te vangen maar niet om grote hoeveelheden PV-stroom op te slaan die je over hebt. De kosten om de accu van een ID te vervangen zullen bij oudere auto’s al snel de waarde overstijgen denk ik (15…20k?).
Precies dit.

Stel dat de NMC accu van 58 kWh in mijn ID.3 1600 FCE cycli meegaat en 15.000 euro kost om te vervangen dan zou het prijsverschil (tussen inkoop en verkoop) al minimaal op:

15000/(62*1600)=15,1 cent moeten zijn om breakeven te spelen. Buiten verliezen (10-15%?) en de nog extra benodigde investeringen om.

Deze aannames schets ik wat ongunstig en kunnen natuurlijk gunstiger worden. Ik denk overigens dat een LFP accu met meer cycli dit kostentechnisch veel gunstiger kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mcmiles schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:57:
[...]

Na de 3.0 update wordt bij mij ook om s-pin gevraagd. Echter na scannen van de QR-code ontvang ik geen spin in de iPhone app.
Kan het zijn dat ik tot op vandaag nog nooit van S PIN had gehoord?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Gecko123 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Precies dit.

Stel dat de NMC accu van 58 kWh in mijn ID.3 1600 FCE cycli meegaat en 15.000 euro kost om te vervangen dan zou het prijsverschil (tussen inkoop en verkoop) al minimaal op:

15000/(62*1600)=15,1 cent moeten zijn om breakeven te spelen. Buiten verliezen (10-15%?) en de nog extra benodigde investeringen om.

Deze aannames schets ik wat ongunstig en kunnen natuurlijk gunstiger worden. Ik denk overigens dat een LFP accu met meer cycli dit kostentechnisch veel gunstiger kunnen.
Mwah, laten we niet te hard gaan huilen want het ligt weer eens wat gecompliceerder dan het lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
Gunner schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:44:
[...]

Dat kan zeker.
Vanaf versie 3.0 heb je profiel selectie in de infotainment. Hiermee kan je per gebruiker je instellingen opslaan.
Je moet hiervoor een S-PIN instellen als je je gebruiker aanmaakt.

Als een tweede gebruiker dan weg is met de wagen, kan die zo alle instellingen met één selectie naar zijn/haar hand zetten.
Om toegang te krijgen tot jouw profiel, dien je dus je S-PIN in te geven.

Bij mij wagen (versie 3.2), kreeg ik deze vraag ook telkens bij het starten. Echter kon ik wel opteren om deze vraag niet meer te krijgen.

Stel maar, je moet je pin-code van je simkaart ingeven, maar kan opteren dit uit te schakelen.

Wij rijden allemaal onder mijn profiel, dus boeit niet dat er een PIN op zit.

[ Voor 4% gewijzigd door PeGys op 08-01-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 08:47
SiNaga schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:09:
[...]

https://www.myvolkswagen.net/

Inloggen, Instellingen, onder het kopje we connect heb je een blokje over s-pin
dit voor de S-pin mensen onder ons 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:47
PeGys schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:14:
[...]

Het was inderdaad heel simpel een vinkje zetten bij S-Pin onthouden in het veld waar hij erom vraagt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unex154
DonJunior schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:48:
Ja bewuste keuze, ook even gewacht tot na vakantie. De vorige updates gingen prima en het leek volgens mij in dit topic dat de meesten met problemen een ID.4 hebben O-), maar toch problemen bij mij.

Volkswagen heeft de ANWB laten komen die van alles geprobeerd heeft (volledige reset via accu afkoppelen, via ODB2 alle foutmeldingen eruit halen) maar kwam natuurlijk niet van z'n plek. Morgen maar weer even bellen om hem naar de garage te laten slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Gunner schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:44:
[...]

Ik ook niet, maar ik ben er uit. Je moet zelf een s-pin of in goed Nederlands een pincode kiezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Update van mijn kant, auto staat bij de dealer en ik heb een T-Roc als leenauto meegekregen.

Was nog even gedoe omdat ze in eerste instantie een sleepauto hadden gestuurd die niet geschikt is om een ID.4 die niet meer rolt mee te nemen. Uiteindelijk hebben ze een lepelwagen gestuurd en daarmee ging het wel goed. Auto is rechtstreeks de werkplaats van de dealer in gereden door de lepelwagen. Op zich wel goede service dat ze een monteur van de dealer sturen die storingsdienst heeft, zo kon de auto meteen naar de juiste plek.

Morgen maar eens horen hoe het nu verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Laatst online: 21-08 11:05
ID4Pro

Hebben jullie ook het idee dat de lampen standaard erg hoog staan ? Ik heb de gewone LED lampen, niet de dynamische. De verlichting staat gewoon op de hoogste stand en het valt me wel eens op dat mensen seinen.
Komt dat door dat LED licht gewoon erg fel is of staan de lampen aan de hoge kant ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Nu online
Helemaal met @LastSamurai eens. Bij mij staat het standaard op de laagste stand. In het begin stond het nog veel hoger. Toen werd ik van de weg geknipperd. Naar de dealer geweest. Het bleek dat 1 koplampunit stuk was. Twee dagen later is er een nieuwe gemonteerd. Nog steeds vind ik hem aardig hoog staan, maar niemand knippert meer. Misschien is het bij jou ook defect.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
LastSamurai schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:10:
ID4Pro

Hebben jullie ook het idee dat de lampen standaard erg hoog staan ? Ik heb de gewone LED lampen, niet de dynamische. De verlichting staat gewoon op de hoogste stand en het valt me wel eens op dat mensen seinen.
Komt dat door dat LED licht gewoon erg fel is of staan de lampen aan de hoge kant ?
even in een donkere steeg/voordeur kijken wat je lichtbundel doet qua lijn. is het warrig of heb je een strakke lijn die wellicht te hoog staat?

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
Simply1337 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:55:
[...]

even in een donkere steeg/voordeur kijken wat je lichtbundel doet qua lijn. is het warrig of heb je een strakke lijn die wellicht te hoog staat?
Strak, en ik zie de lampen ook op en neer zwiepen als ik start dus dat lijkt te werken.
Ik zal de afstelling wel omlaag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
unex154 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:06:

ID.3 1st uit 2020.
Had ik ook. Afslepen. Dealer vindt het prettiger als je hen belt... de directe lijn van VW is ANWB en dan krijg je een Logicx auto die je om moet wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
LastSamurai schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:10:
ID4Pro

Ik heb dat ook. Helaas vergeten aan de dealer te vragen of ze daar naar wilden kijken en garantie nu verlopen :|

Ik kan volgens mij niets afstellen aan de verlichting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 16:04
Scoopbles schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:45:
[...]

Net contact gehad met dealer, ik was de eerste met dit probleem en de auto is niet vanzelf weer tot leven gekomen in de werkplaats. Dit kan maar zo heel lang gaan duren...

Het betreft een ID.4 Pro Business. Geen warmtepomp, wel trekhaak, geleverd in juli 2020.
Werd net gebeld door garage, de "centrale computer" is vervangen maar dit leidt helaas niet tot een oplossing. Ze hebben contact gehad met "fabriek in Duitsland" en zij hebben op dit moment geen oplossing. Het wordt verder doorgezet, lijkt erop dat het nog wel even gaat duren. Auto is weggesleept op 20 december..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardo
  • Laatst online: 27-06 17:56
sl1000 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:48:
[...]

Voor mij werkte het een keer, voor iemand anders deed het niks. Dus 't is helaas geen perfecte oplossing.
Factory reset heeft wel weer altijd gewerkt voor mij.
Factory reset heeft voor mij ook geholpen. :9

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-08 19:31
Scoopbles schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:46:
[...]

Werd net gebeld door garage, de "centrale computer" is vervangen maar dit leidt helaas niet tot een oplossing. Ze hebben contact gehad met "fabriek in Duitsland" en zij hebben op dit moment geen oplossing. Het wordt verder doorgezet, lijkt erop dat het nog wel even gaat duren. Auto is weggesleept op 20 december..
Klopt de levering juli 2020 wel? Je hebt geen garantie meer. Ik dacht Id.4 vanaf oktober/november of zo zijn geleverd? Wordt je een beetje goed geserviced (o.m. vervangend vervoer)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
Jakkie takkie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:57:
[...]

Ik heb dat ook. Helaas vergeten aan de dealer te vragen of ze daar naar wilden kijken en garantie nu verlopen :|

Ik kan volgens mij niets afstellen aan de verlichting?
ja, je kan in het wagen menu, optie verlichting, de hoogte naar beneden bijstellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:16
Vandaag is bij mij de E-soud module gesneuveld in mijn ID3 Life. Alle eerder genoemde storingen kwamen voorbij:
- Knipperlicht linksvoor controleren
- Knipperlicht rechtsvoor controleren
- Storing wagenverlichting
- Storing E-sound, rijd voorzichtig
- Storing Dynamische bochtenverlichting (heb ik niet :) )
Thuis gekomen de alarmlichten maar eens aangezet om de voorlichten te controleren. Deden het inderdaad niet, en… er kwam een soort “1e maandag van de maand” geluid uit het vooronder. (Wel wat zachter) Na 3 pogingen kreeg ik de alarmlichten weer uit en het angstaanjagende geluid stopte.
Contact opgenomen met A-point zuidoost, kon de auto langsbrengen en laten staan voor een paar dagen of 20 februari langskomen. Beide leken mij geen goed idee, dus maar even naar ze toe gereden. Kon even een kop koffie nemen en na drie kwartier de melding dat die module stuk is, is besteld, en ik de auto morgen kan ophalen. Op de fiets naar huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Meer mensen die nu ineens random meldingen krijgen van hun ID3…? (3.2)
Doorklikken brengt me enkel naar het startscherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwVXWin0_cmK-etqRgfWaWrQAjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BGIDS2mGFBauNkoSfep0Zrx.jpg?f=fotoalbum_large

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:57
Deurstopper schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:24:
Meer mensen die nu ineens random meldingen krijgen van hun ID3…? (3.2)
Doorklikken brengt me enkel naar het startscherm.

[Afbeelding]
Ja, had ik begin van de middag. Is wel weer opgehouden.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 16:04
kisik schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:48:
[...]

Klopt de levering juli 2020 wel? Je hebt geen garantie meer. Ik dacht Id.4 vanaf oktober/november of zo zijn geleverd? Wordt je een beetje goed geserviced (o.m. vervangend vervoer)?
Ja, juli 2020 klopt. Net nog even bij RDW gecheckt. Twee zomers mee op vakantie geweest.
Ik kreeg van VW twee dagen vervangend vervoer, daarna heeft leasemaatschappij het overgenomen qua service.

edit: oeps! Het is toch juli 2021....

[ Voor 4% gewijzigd door Scoopbles op 09-01-2023 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 21:47
RaymondD schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:44:
[...]

Ja, had ik begin van de middag. Is wel weer opgehouden.
Ja ik ook nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Echt vaag, zit nu bijna aan een uur met random meldingen :?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25
Zou wel tijd worden dat er een melding komt zodra de auto klaar is met laden.
Heb ik twee jaar geleden al een melding van gedaan.
Pagina: 1 ... 253 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.