Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 252 ... 384 Laatste
Acties:

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
edkreuk schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:04:
Heeft iemand al een keer een melding gehad over de onderhoudsbeurt. Mijn auto is nu bijna 2 jaar op een paar dagen na, vroeger kreeg je nog wel eens een mail dat je auto aan onderhoud toe was. Of zou dat niet gebeuren omdat ze gratis zijn

Service-inspectie elke 24 maanden
Om de 24 maanden heeft je Volkswagen ID. een service-inspectie nodig. Je ID. geeft vanzelf aan wanneer het zover is via een melding in je display. Bij de Volkswagen dealer controleren onze monteurs je ID. op 40 essentiële punten, vervangen ze de remvloeistof en het interieurfilter voor de frisse lucht
Yep. Kreeg melding in de auto dat binnen 40 dagen inspectie uitgevoerd moest worden. Kwam elke keer bij wegrijden naar voren.
Inmiddels (2 weken geleden) inspectie beurt gehad en melding netjes weg....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
edkreuk schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:04:
Heeft iemand al een keer een melding gehad over de onderhoudsbeurt. Mijn auto is nu bijna 2 jaar op een paar dagen na, vroeger kreeg je nog wel eens een mail dat je auto aan onderhoud toe was. Of zou dat niet gebeuren omdat ze gratis zijn

Service-inspectie elke 24 maanden
Om de 24 maanden heeft je Volkswagen ID. een service-inspectie nodig. Je ID. geeft vanzelf aan wanneer het zover is via een melding in je display. Bij de Volkswagen dealer controleren onze monteurs je ID. op 40 essentiële punten, vervangen ze de remvloeistof en het interieurfilter voor de frisse lucht
Die van mij heeft een mooie reset gekregen na update 3.0. Gelukkig is de dealer waar al onze lease-ID3tjes vandaan komen redelijk pro-actief dus verwacht ik dat ze het lijstje weer af zullen gaan de komende dagen en ik vanzelf een belletje krijg.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 11:35

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Melding? Ja de auto zeurt inmiddels "Inspectie laten uitvoeren". Daarvoor telde hij dagen af. Pas over twee weken een afspraak bij een VW garage waar ik wel terecht kan, na het debacle bij Van Mossel.

Via de mail oid niets ontvangen van VW zelf. Alleen een mail van Van Mossel om een afspraak te maken (and that was a trap!).

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11 09:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Uurtje of 10 geleden de update gestart voor deel 1 van 3.0

De auto reageert niet op mijn autosleutels (beiden geprobeerd, 1 heeft net nieuwe batterijen). De app ziet er als volgt uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fwv0qseEZ9_sovhaqVnJ0R38xBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlAbpl59iJ904HYpVAQkANvP.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit even wachten of leasemaatschappij bellen?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 23:32

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik heb de auto vanochtend bij de garage afgeleverd voor die 2jaarlijkse check maar de auto heeft nooit 1 piep erover gegeven.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:48
Tukk schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:28:
Uurtje of 10 geleden de update gestart voor deel 1 van 3.0

De auto reageert niet op mijn autosleutels (beiden geprobeerd, 1 heeft net nieuwe batterijen). De app ziet er als volgt uit.

[Afbeelding]

Is dit even wachten of leasemaatschappij bellen?
Probeer eens of de auto het doet. Als de upgrade gelukt is zul je WeConnect en WeConnect-Plus moeten downloaden en configureren en de app opnieuw koppelen met een QR code en dan pas zie je weer een status in de app.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

LastSamurai schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:51:
[...]

Probeer eens of de auto het doet. Als de upgrade gelukt is zul je WeConnect en WeConnect-Plus moeten downloaden en configureren en de app opnieuw koppelen met een QR code en dan pas zie je weer een status in de app.
Het is me gelukt, met de fysieke sleutel heb ik de auto geopend en daarna kwam er weer leven in de auto. Sleutel werkte daarna ook weer. Soort hele diepe slaap waar die in zat. De App meldt nu ook pas dat ik opnieuw moet inloggen

Thanks

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 03-01-2023 09:53 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-11 18:21

AndereKoekoek

Ping! Pong?

[...]

Heb hier alleen de "We connect Id." app. Kan in de Android store ook geen we connect plus vinden.
Is dat iets eclusief voor iOS?

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11 21:46
AndereKoekoek schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:06:
[...]

Heb hier alleen de "We connect Id." app. Kan in de Android store ook geen we connect plus vinden.
Deze 'app' zit in de auto. Daar vind je die in het menu van de shop.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Frank_P schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:10:
[...]

Deze 'app' zit in de auto. Daar vind je die in het menu van de shop.
Ik begrijp zijn vraag wel. Als je die 'app' in de shop aanzet, hoe zie je dan op je tel de nieuwe features?
* Tukk zoekt verder

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 03-01-2023 11:08 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

.

[ Voor 99% gewijzigd door Tukk op 03-01-2023 11:14 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

[...]

opnieuw registreren na de connect plus in de auto installeren lijkt het te zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Tukk op 03-01-2023 11:15 ]

• LastSamurai
  • Laatst online: 09:48
AndereKoekoek schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:06:
[...]

Nee, dat is in de Shop in de auto.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:39
Simply1337 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:41:
Op mijn VIN staat niet eens de 3.0 OTA gereed. En ze hebben op mijn mail terug gereageerd. [...]
100% exact dezelfde configuratie hier, en eveneens nog geen spoor van een update te bekennen. Lijkt erop dat die er niet voor de wintersport gaat komen.

PS Waar kun je de status o.b.v. het VIN, zoals je die meldt, terugvinden?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:31
pietermx schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:37:
[...]

100% exact dezelfde configuratie hier, en eveneens nog geen spoor van een update te bekennen. Lijkt erop dat die er niet voor de wintersport gaat komen.

PS Waar kun je de status o.b.v. het VIN, zoals je die meldt, terugvinden?
uurtje tijd kopen op erWin (https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do)
hier kun je op basis van vin alle openstaande service acties zien (en de ota is een service actie) alsmede schema's, werkplaatshandleidingen, etc.

Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met een incompatible gateway.
bij de Skoda Enyac zijn er ook vele vervangen gedurende de upgrade naar 3.0

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-10 13:41
Ik heb weer wat nieuws. Eigen auto nog niet terug. Vorige week een vervangende ID.3 ontvangen van de dealer na de T-Cross te hebben ingeleverd. Net een mailtje aan de dealer gecomponeerd:

Ik heb op 28 december mijn ID.3 met kenteken K-xxx-xx bij u omgeruild. Ik heb een vervangende ID.3 J-yyy-yy van u mee gekregen. Volgens mij is dat een identiek model (ID.3 First Plus, met een 58 kWh batterij).
Nu valt mij op, na een aantal dagen met deze auto gereden te hebben (met dezelfde snelheid (105 km/u), gebruikspatroon (ACC in Eco modus met alle rij-assistenten -- dus ik gebruik het gaspedaal bijna niet)), dat deze vervangende auto bij vergelijkbaar gebruik een veel grotere range heeft dan mijn eigen K-xxx-xx. Ik laad altijd tot 80% met een gewone laadpaal thuis, zelden met een Fast-Charger.

Bijvoorbeeld:
K-xxx-xx, na laden 80%, range afhankelijk van temperatuur: 220 - 250 km in de winter
J-yyy-yy, na laden 80%: range 300-320 km

Dat is toch wel een aanmerkelijk verschil. Nu heeft mijn ID.3 weliswaar 67K km gelopen, en deze J-yyy-yy slechts 26K, maar een range verschil van ~70km (zo’n 30%) lijkt me toch erg veel. Ik verzoek u dan ook om mijn accupakket te onderzoeken op eventuele individuele cellen die niet aan de norm voldoen. Ik heb begrepen dat er meer ID.3’s met slechte cellen een terugroepactie hebben gehad.

Ik heb daarna de werkplaats gesproken en die gaan e.e.a. onderzoeken. Ik rijd dagelijks 130km woon werkverkeer, merendeels A2 trajectcontrole en A12.

Peter

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 10:02
Vr13s schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:48:
Ik haak hier ook even aan. Ik heb begin juni de ID Buzz besteld, destijds stond de verwachte leverdatum op afgelopen eind oktober. Inmiddels is deze opgeschoven naar het eind van deze maand, ik verwacht niet dat het deze maand ook nog echt gaat gebeuren.

Ik heb de ID. Buzz 1ST Max besteld in de two-tone wit groen. Als extra optie er een trekhaak bij gedaan, verder was er niks bij te kiezen (alles zit er al op).

Zodra hij hier op de oprit staat meld ik mij weer..
spannend... ik wacht ook voor eind deze maand. Binnen enkele weken bel ik opnieuw naar de dealer, want wil weten of ik met de Buzz naar Frankrijk moet karren of met de Caravelle... :p

Keep us informed about the new car _/-\o_

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11 21:46
pveatx schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:06:
Ik heb weer wat nieuws. Eigen auto nog niet terug. Vorige week een vervangende ID.3 ontvangen van de dealer na de T-Cross te hebben ingeleverd. Net een mailtje aan de dealer gecomponeerd:

Ik heb op 28 december mijn ID.3 met kenteken K-xxx-xx bij u omgeruild. Ik heb een vervangende ID.3 J-yyy-yy van u mee gekregen. Volgens mij is dat een identiek model (ID.3 First Plus, met een 58 kWh batterij).
Nu valt mij op, na een aantal dagen met deze auto gereden te hebben (met dezelfde snelheid (105 km/u), gebruikspatroon (ACC in Eco modus met alle rij-assistenten -- dus ik gebruik het gaspedaal bijna niet)), dat deze vervangende auto bij vergelijkbaar gebruik een veel grotere range heeft dan mijn eigen K-xxx-xx. Ik laad altijd tot 80% met een gewone laadpaal thuis, zelden met een Fast-Charger.

Bijvoorbeeld:
K-xxx-xx, na laden 80%, range afhankelijk van temperatuur: 220 - 250 km in de winter

Dat is toch wel een aanmerkelijk verschil. Nu heeft mijn ID.3 weliswaar 67K km gelopen, en deze J-yyy-yy slechts 26K, maar een range verschil van ~70km (zo’n 30%) lijkt me toch erg veel. Ik verzoek u dan ook om mijn accupakket te onderzoeken op eventuele individuele cellen die niet aan de norm voldoen. Ik heb begrepen dat er meer ID.3’s met slechte cellen een terugroepactie hebben gehad.

Ik heb daarna de werkplaats gesproken en die gaan e.e.a. onderzoeken. Ik rijd dagelijks 130km woon werkverkeer, merendeels A2 trajectcontrole en A12.

Peter
Ik ben benieuwd naar de reactie, mijn ervaring is namelijk hetzelfde.
Ik had met oudjaars dag ook met 80% slechts 220km aan bereik....terwijl de temperaturen toch echt een stuk beter zijn en de range dan weer een stuk meer zou moeten zijn.
Bij mij staat er 40k op de teller.
ID3 1st plus uit december 2020.

Die van mij moet toevallig voor een servicebeurt, ik denk dat ik men ook maar eens vraag om een accu inspectie.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
AndereKoekoek schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Dat was dé truc inderdaad! Zaten in mijn jas op ongeveer 10 meter afstand. Net in de keuken gelegd en hij is nu bezig.
Ik had dat probleem de eerste keer ook. Tweede keer had hij helemaal niks geïnstalleerd en uiteindelijk met de derde keer is het helemaal gelukt.
Enige vreemde wat ik heb is dat ik in de We Connect ID app eenmalig bij de kaart het pictogram van m'n auto heb zien staan. Maar toen ik daar op klikte moest ik nog wat privacy instellingen in de auto aanpassen. Daarna is het pictogrammetje weg en kan ik niet zien waar de auto geparkeerd is.

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 18:39
pveatx schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:06:

Bijvoorbeeld:

Peter
Ik zou niet te veel focussen op de aangegeven range. Dat is een inschatting op basis van verbruik in het verleden. Bij rijden in koud nat weer met harde wind zal deze hard naar beneden gaan maar is dan niet opeens weer goed als het droog en warmer is.

Het beste is kijken naar je verbruik. Een keer tot 100% vol laden voor een lange rit en vervolgens na die rit kijken hoeveel kWh je hebt kunnen halen uit de accu (die dan bijna leeg is). Aantal KM's * verbruik (kWh/100km). Dat getal delen door het verbruikte percentage van de accu. Dus bijvoorbeeld:

(280km * 17,5kWh) / 90 = 54,4kWh

Als je op rond de 54kWh komt is er niet zoveel aan de hand met je accu. Dat is normale bruikbare hoeveelheid energie in je 58kWh accu.

Het kan natuurlijk wel zijn dat je verbruik structureel te hoog ligt waardoor de range lager is. Bijvoorbeeld door rolweerstand (banden goed op druk?) of iets anders.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• Forumbezoeker
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
maik73 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:02:
[...]

Hier ook een van de eerste ID4's met warmtepomp.
Simply1337 heeft geen warmtepomp dus daar zou het niet mee te maken hebben....
Mijn ID.4 1st ook van de eerste batch uit 2020 heb ik vorige week na 3 nachtjes dealer weer opgehaald. Nadat de 12v accu is vervangen eind Oktober hebben ze nu ook alle overige terugroep acties uitgevoerd incl. het vervangen van cellen uit de hoge volt accu (vandaar dat de reparatie 3 dagen heeft geduurd).

Ik merk qua range tot nu toe niet echt veel verschil. Ik rij voor 90% snelweg. Vandaag even rustig max 100km/h gereden, Airco uit, stoelverwarming aan, kachel op 20 graden en kom ongeveer 250km ver op 80% lading. Temperatuur zat vanochtend tussen de 4-8 graden.

Misschien goed om in de gaten te houden. PON geeft blijkbaar maar 35 euro per dag vergoeding voor vervangend vervoer aan de dealers. Dus standaard zou je een UP moeten mee krijgen. Ik heb aangegeven dat ik dit onredelijk vindt + ik heb in mijn lease contract vervangend vervoer zitten van het niveau maximaal 1 klasse kleiner. Uiteindelijk heb ik een ID.3 meegekregen. De meerkosten hiervan gaan ze waarschijnlijk verrekenen met de lease (maar hier ga ik me niet mee bemoeien). Als ik particulier was had ik hier nog wel iets meer van gevonden.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:39
Via Erwin zijn er op mijn VIN twee recalls te zien:

55N1: W-Achterklepscharnieren dakverbinding verzegelen (criterium 01, start 20-12-2022)
93P7: S-Accumodule(s) vervangen (criterium 02, start 01-09-2022)

93P7 betreft de HV accu module(s) vermoed ik? Aangezien de 12V accu al vervangen is tijdens de 2.4 update. @Simply1337 heb jij exact dezelfde recalls staan?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-10 13:41
RaymondD schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:31:
[...]
Het beste is kijken naar je verbruik. Een keer tot 100% vol laden voor een lange rit en vervolgens na die rit kijken hoeveel kWh je hebt kunnen halen uit de accu (die dan bijna leeg is). Aantal KM's * verbruik (kWh/100km). Dat getal delen door het verbruikte percentage van de accu. Dus bijvoorbeeld:

(280km * 17,5kWh) / 90 = 54,4kWh

Als je op rond de 54kWh komt is er niet zoveel aan de hand met je accu. Dat is normale bruikbare hoeveelheid energie in je 58kWh accu.

Het kan natuurlijk wel zijn dat je verbruik structureel te hoog ligt waardoor de range lager is. Bijvoorbeeld door rolweerstand (banden goed op druk?) of iets anders.
Ik zal het eens verifiëren. Wel een verschil: de leenauto staat op zomerbanden (19"), m'n eigen auto heeft winterbanden er op liggen (18").

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
pietermx schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:24:

55N1: W-Achterklepscharnieren dakverbinding verzegelen (criterium 01, start 20-12-2022)

93P7 betreft de HV accu module(s) vermoed ik? Aangezien de 12V accu al vervangen is tijdens de 2.4 update. @Simply1337 heb jij exact dezelfde recalls staan?
Vanochtend Wittebrug gesproken, voor de servicebeurt en die gaven aan dat voor mijn ID4 1st Max geen recalls open stonden, maar volgens mij hebben wij toch dezelfde type auto.
We zullen het gaan zien over een maand, want dan hebben ze pas tijd.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014

ik heb alleen 55N1 - achterklepscharnier.

93P7 [Accucel vervanging] heb ik NIET of moet vandaag zijn toegevoegd aan mn vin, maar acht die kans dan ook zeer klein. :+

Servicepunt hiervoor:
97FS [Update 2.4] / 93P5 [Inspectie HV kabel] is tegelijk uitgevoerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Simply1337 op 03-01-2023 16:13 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10 16:11

Als die vanaf 1 september is gestart, denk ik eerder de 12v accu.Wellicht in jouw geval wel vervangen en niet correct afgemeld?

Ik heb me ook even bij Erwin aangemeld, maar zie zo even niet waar de recalls zouden moeten staan. Wel grappig om alle keren dat mijn auto in de werkplaats is geweest, te kunnen zien. Handig als je een tweede handsje wil kopen en wil checken op verleden.

• Simply1337
kisik schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:15:
[...]

Als die vanaf 1 september is gestart, denk ik eerder de 12v accu.Wellicht in jouw geval wel vervangen en niet correct afgemeld?

Ik heb me ook even bij Erwin aangemeld, maar zie zo even niet waar de recalls zouden moeten staan. Wel grappig om alle keren dat mijn auto in de werkplaats is geweest, te kunnen zien. Handig als je een tweede handsje wil kopen en wil checken op verleden.
nadat je je vin hebt opgezocht onder field measures en dan onderaan. staat er niks heb je ook geen service-actie open staan.

• Simply1337
RaymondD schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:53:
[...]

Wat voor hardware zou er dan gewisseld moeten worden? Ik neem aan dat jouw ID.4 gebouwd is na mijn ID.3 1st plus (16 sept 2020)
als we de tsjechische buren moeten geloven is het probleem geval de gateway... of ze herschrijven de software zodat het wel werkt... naar de interne versie 3.0.6 ofzo :/ blijft VW

• kisik
Simply1337 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:17:
[...]

nadat je je vin hebt opgezocht onder field measures en dan onderaan. staat er niks heb je ook geen service-actie open staan.
Ik heb een NL versie van de website. Ik zie wel het Digitale Serviceplan (DSP) waarin de datums en km standen van de keren dat de auto in de werkplaats is geweest onderin: "Voor de wagen bestaat geen open onderhoudslijst."

13 december is de auto voor een 2-jaarlijkse ohb geweest. Schijnbaar is dan de achterklepscharnier niet voor mijn auto van toepassing?

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-11 23:28
Tukk schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:12:
[...]

opnieuw registreren na de connect plus in de auto installeren lijkt het te zijn.
Is dit nou de oplossing om uiteindelijk de nieuwe functies in de app zelf te krijgen. Dus even de auto verwijderen en daarna weer toevoegen ..

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-11 22:25
Ik dacht dat we verlost waren van deze ongein na de 2.4 update met bijbehorende 12v accuwissel.
Kennelijk niet dus…. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqFg_XwRj8FIPUYB0qKvl9EP7Fk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xN6l62JYKJcUJZnY5pKA71ua.jpg?f=fotoalbum_large

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-10 19:58
Frank_P schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:22:
[...]

Ik ben benieuwd naar de reactie, mijn ervaring is namelijk hetzelfde.
Ik had met oudjaars dag ook met 80% slechts 220km aan bereik....terwijl de temperaturen toch echt een stuk beter zijn en de range dan weer een stuk meer zou moeten zijn.
Bij mij staat er 40k op de teller.
ID3 1st plus uit december 2020.

Die van mij moet toevallig voor een servicebeurt, ik denk dat ik men ook maar eens vraag om een accu inspectie.
Ik denk niet dat die 300km range van de ‘huur’ ID3 in werkelijkheid gehaald wordt. De mijne geeft nu ook ongeveer 220km aan bij 70%, wij rijden altijd vrij sloom. Laden doen we meestal tot 70%, soms hoger. Snel laden vrijwel nooit.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@KrlGl staat hij al lang stil of sta je met een hele lage soc ? Ik kan mij voorstellen dat hij bijvoorbeeld onder de 15% soc de 12v tijdelijk niet bij laat laden of dus dit soort functies op low energy zet om te voorkomen dat de hoogvoltage accu zelf leeg komt te staan.

• KrlGl
Nee, hij stond op 80% en aan de lader. Laatste rit 4 dagen geleden. Hoe dan?

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 11:09
Sinds de 3.0 update merk ik dat android auto (s21 ultra) het vaak niet doet, de radio connect niet en geeft dan een foutmelding, mijn s21 maakt automatisch via tasker wanneer hij bluetooth verbinding heeft een hotspot aan en dat werkt wel gewoon.
Ik heb ook een iphone daar heb ik geen problemen mee met connecten.

• Termy

Termy

darud schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:47:
Sinds de 3.0 update merk ik dat android auto (s21 ultra) het vaak niet doet, de radio connect niet en geeft dan een foutmelding, mijn s21 maakt automatisch via tasker wanneer hij bluetooth verbinding heeft een hotspot aan en dat werkt wel gewoon.
Ik heb ook een iphone daar heb ik geen problemen mee met connecten.
Waarom maak je een hotspot aan?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-11 06:27
Termy schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:25:
Mijn S21 Ultra wordt niet noemenswaardig warm van android auto. De meer budget Samsung van m'n vrouw ook niet. Draadloos, soms aan de (achterste) USB-C, soms niet, maakt geen verschil zover ik kan oordelen.
Dat is wel fijn.

Gebruik je bijvoorbeeld Google Maps of ABRP samen met Spotify? 2 uur achter elkaar? Zit je telefoon in een hoesje?

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-11 15:26
KrlGl schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:49:
Ik dacht dat we verlost waren van deze ongein na de 2.4 update met bijbehorende 12v accuwissel.

[Afbeelding]
Deze melding heb ik ook een keer gehad, maar is volgens mij een verkeerde melding op een verbindingsprobleem o.i.d.
Lostte zich vanzelf snel weer op.

• KrlGl
Bij mij kon ik niets naar de auto sturen. Ik wilde voorverwarmen en een bestemming naar de navigatie sturen maar dat werd niet geaccepteerd, ieder keer met deze melding.

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 11:09
Termy schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:58:
[...]

Waarom maak je een hotspot aan?
Voor internet radio.

• Gecko123
KrlGl schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:49:

[Afbeelding]
Als de spanning van de 12-volt accu tot een bepaald niveau zakt dan schakelt de internetconnectiviteit uit (spaarmodus) om te voorkomen dat de 12-volt hierdoor uiteindelijk leegraakt.

Het niveau waarop de 12-volt accu gaat laden door de HV accu lijkt lager te liggen vandaar de melding.

In een screenshot die hier al eens langs is gekomen een week geleden dacht ik lijkt het een instelling te worden in een toekomstige update of je wilt dat de auto verbonden blijft ondanks lagere spanning van de 12-volt accu.

Maar ben het met je eens dat dit een beetje slordig lijkt van VW. Laat de accu tot lager zaken of laad deze eerder op.

• KrlGl
..en wat Ik dus echt maf vind is dat de auto aan de lader hing bij deze melding. Laad dan ook de 12v op, zou ik denken….

• Termy

Termy

Gecko123 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:07:
[...]

Dat is wel fijn.

Gebruik je bijvoorbeeld Google Maps of ABRP samen met Spotify? 2 uur achter elkaar? Zit je telefoon in een hoesje?
Ik gebruik dan Waze en Youtube music. Ook afgelopen zomer op een lange rit naar Duitsland ging dit prima. Geen hoesje.

• AMARONE
Die functie van laadplekken automatisch inladen werkt niet helemaal nog. Ik krijg nu op de route naar Italië geen enkele mogelijkheid dat die ze automatisch inpast meer. Als ik dan Basel kies lukt het weer wel bijvoorbeeld. Oplossing?

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:00
Denk dat je route te lang is.

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
edkreuk schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:52:
[...]

Vanochtend Wittebrug gesproken, voor de servicebeurt en die gaven aan dat voor mijn ID4 1st Max geen recalls open stonden, maar volgens mij hebben wij toch dezelfde type auto.
We zullen het gaan zien over een maand, want dan hebben ze pas tijd.
Inmiddels de bevestiging van de werkplaats ontvangen en daar staat idd ook de 55N1 - achterklepscharnier recall op.
Dus de accucel vervanging is nvt op mijn auto.

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-10 19:58
AMARONE schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:02:
Die functie van laadplekken automatisch inladen werkt niet helemaal nog. Ik krijg nu op de route naar Italië geen enkele mogelijkheid dat die ze automatisch inpast meer. Als ik dan Basel kies lukt het weer wel bijvoorbeeld. Oplossing?
Ja je zou de route in 2 delen kunnen splitsen. Sowieso zou het handig kunnen zijn om na iedere stop opnieuw te plannen? Dat is een optie die ik bij ABRP mis. Daar is geen mogelijkheid om een hogere SOC op te geven voor de tussentijdse stops, bijvoorbeeld als je op een bepaald punt langer wil pauzeren.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:01
Kijk ook even in dit topic over lange(re) reizen binnen Europa met een EV.

• FlowDesign
  • Laatst online: 08:39
https://www.carscoops.com...ith-up-to-435-mile-range/

ID Aero = ID7 geworden. Komt in Q3.

Dat 15 inch scherm werd weleens tijd. Wat er op het scherm te zien is ziet er ook al een stuk beter uit. Hopelijk hebben ze het systeem inmiddels ook op een beetje krachtige processor draaien zodat het ook snappy werkt.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Simply1337
met 3.0 is internet radio inbegrepen in de data van de auto. dus is gratizzzzz. je zet voor niks hotspot en wordt je telefoon voor niks te warm icm anrdroid auto.

• kisik
Jakkie takkie schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:35:
[...]

Ja je zou de route in 2 delen kunnen splitsen. Sowieso zou het handig kunnen zijn om na iedere stop opnieuw te plannen? Dat is een optie die ik bij ABRP mis. Daar is geen mogelijkheid om een hogere SOC op te geven voor de tussentijdse stops, bijvoorbeeld als je op een bepaald punt langer wil pauzeren.
Ik miss sws een routeplanner die alles heeft (navigatie, verkeersinfo, flitsers, snelladers). Daarom meerdere tegelijk in gebruik. Zomer 2021 onderweg naar Oostenrijk zonder morren in een dikke vette file in Duitsland genavigeerd doordat ABRP geen actuele verkeersinfo had. Ik had toen ook de VW navigatie aan staan, maar die kwam pas met de file info, nadat we in de file stil kwamen te staan. [edit]: Ik had mijn navigatiedoel op een Ionity gezet die zich net achter de uiteindelijk file bevond. Deels eigen schuld dus wellicht, maar de werkwijze was ivm de tekortkomingen van de navigaties.

Feitelijk wil ik op mijn einddoel voor die dag navigeren en de route en laadstops dynamisch adhv de actuele situatie. Ik lees recent over goede ervaringen na de OTA 3.0 met VW navigatie (dan alleen nog Waze erbij ivm verkeersinfo onderweg). Daar ga ik komende wintersport nog niet van genieten ben ik bang.
Nice. Wordt als concurrent van de Tesla 3 neergezet, maar volgens mij zit hij erboven.

[ Voor 6% gewijzigd door kisik op 04-01-2023 10:31 ]

• 7o9
  • Niet online

7o9

FlowDesign schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:12:
Dat 15 inch scherm werd weleens tijd.
Meer plek voor vingerafdrukken is altijd mooi!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:34

Tarin

Just plain weird.

Dat 15 inch scherm werd weleens tijd. Wat er op het scherm te zien is ziet er ook al een stuk beter uit. Hopelijk hebben ze het systeem inmiddels ook op een beetje krachtige processor draaien zodat het ook snappy werkt.
Een wat lager model met meer bereik, mooi :). Nu nog een Variant-versie en mijn (ondanks dat het lease-contract 14 december 2022 in ging) nog niet in aantocht zijnde ID.4 is helemaal verouderd :P. Kan ik er over 2 jaar eentje bestellen zonder met minder kinderziektes ;).

Nouja, ik heb er nog steeds zin an, maar de complete afwezigheid van informatie vanuit de toeleverancier hier is nogal apart.

[ Voor 8% gewijzigd door Tarin op 04-01-2023 10:57 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:08
ID.3first+
Gisteren naar circa 60 km ID geparkeerd ivm afspraak en het mediascherm gaf aan dat de 3.0 update gereed staat. Echter dit kwam me niet uit dus heb ik deze geannuleerd. Iemand ervaring hoe lang het duurt voordat de update weer ‘langs’ komt? En hopelijk komt het dan wel uit, 7à8 uur werd er aangegeven in het scherm voor de update.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Gecko123

Mooie wagen. Gaan we hier een grotere accu dan 82 kWh op zien? Bijvoorbeeld 103 kWh? Moet haast wel als je 700 km wilt kunnen halen? Laden op 220 kW (1600 km/per uur) ?

Is dit niet overkill voor NL?

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 15:25
Gecko123 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:01:
[...]
Is dit niet overkill voor NL?
Ja, maar veel willen dit voor die 1/2 keer per jaar dat je het nodig bent.

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-07 10:59
Ik had een tijd lang een oude navigatiedatabase die niet wilde updaten. Toen deed Italië het ook niet. Nu de database up-to-date is werkt het wel.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

AMARONE schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:32:
[...]

Is dit nou de oplossing om uiteindelijk de nieuwe functies in de app zelf te krijgen. Dus even de auto verwijderen en daarna weer toevoegen ..
Ik ben er uit: Ik heb de nieuwe functies al, ze zijn alleen dermate subtiel dat ze me niet opvielen.

In onderstaande video gaat de presentator door de nieuwe functies heen, daardoor weet ik nu dat ik ze dus al heb.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
C0C0 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:16:
[...]

Niet alleen daarvoor hoor..
In de winter heb ik écht last van de range met een 58kWh accu. 250 kilometer is dan echt vaak te weinig. Heb het regelmatig gehad dat ik iets meer moet doen dan mijn huis-werk-huis ritje en als dat dan vlak na het forensen moet doen ga ik al nat. Dat is niet tof.

Sowieso merk ik, nu ik weer vakantie aan het plannen ben, dat ik wel een beetje klaar ben met dat geplan rondom het laden. Ik wil niet persé vast zitten aan een omgeving met laadpunten, en daar moet ik nu wel allemaal naar kijken. Om nog maar niet te spreken over hoe je als EV rijder genaaid wordt met de huidige stroomprijzen en energieregeltjes.

Ik mis steeds vaker het zorgeloos instappen en wegrijden.. zo ook richting vakantie. Het electrisch rijden brengt, met een grotere accu ook gewoon minder laadstress met zich mee.. vind ik persoonlijk.

*sowieso

• FlowDesign
7o9 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Meer plek voor vingerafdrukken is altijd mooi!
Misschien je handen een keer met zeep wassen :+

• unex154
  • Laatst online: 06-11 16:13

Nog niks over de station variant?

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:24
DonJunior schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:36:
[...]

In de winter heb ik écht last van de range met een 58kWh accu. 250 kilometer is dan echt vaak te weinig.
Herkenbaar. Ik rij vaak 230 km aan een stuk, 95% snelweg en met 105-110 km/h op de teller haal ik dat, met maar circa 30-40 km over. Dus totaal 260-270 km range, ook nu het weer een stukje warmer is. Id3 58 KWh.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:18
[...]

In de winter heb ik écht last van de range met een 58kWh accu. 250 kilometer is dan echt vaak te weinig. Heb het regelmatig gehad dat ik iets meer moet doen dan mijn huis-werk-huis ritje en als dat dan vlak na het forensen moet doen ga ik al nat. Dat is niet tof.

Sowieso merk ik, nu ik weer vakantie aan het plannen ben, dat ik wel een beetje klaar ben met dat geplan rondom het laden. Ik wil niet persé vast zitten aan een omgeving met laadpunten, en daar moet ik nu wel allemaal naar kijken. Om nog maar niet te spreken over hoe je als EV rijder genaaid wordt met de huidige stroomprijzen en energieregeltjes.

Ik mis steeds vaker het zorgeloos instappen en wegrijden.. zo ook richting vakantie. Het electrisch rijden brengt, met een grotere accu ook gewoon minder laadstress met zich mee.. vind ik persoonlijk.
Mijn zus rijdt private lease met een e-208 en die heeft exact hetzelfde probleem. EV rijden is eigenlijk het mooist als je zelf een laadpaal hebt waar je elke avond je auto vol kunt laden en niet hoeft te kloten met het verzetten van je auto etc. Dat heeft zij wel, moet altijd publiek laden in een druk gebied. Plus ze wil niet voor elk wissewasje laden omdat je vaak met een starttarief ziet en met grote verschillen qua kosten bij verschillende laadpalen.

Ik snap dat het dan echt heel veel gedoe is.

• Simply1337
unex154 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:53:
[...]

Nog niks over de station variant?
Altijd Q4/23 - Q1/24 geweest. duurt nog even

• KaiseRRuby

Dit vind ik een mooie wagen qua looks. Het scherm is ook mooi, al baal ik er dan nu weer van dat ze zo'n scherm niet nu al in de ID.5 stoppen.

Die software geloof ik nu nog geen bal van dat ze dat al hebben draaien. Dat gaat nog wel even duren, maar als het een voorbode is van wat wij ooit in onze auto's krijgen dan teken ik er voor.

Plus die knoppen zijn in het filmpje allemaal nog touch. Gingen we niet weer naar fysiek?

• Gecko123
[...]

Ik herken het niet zorgeloos instappen en wegrijden. Het zou al een boel schelen als de auto goed en betrouwbaar in staat is om zelf laadstops toe te voegen tijdens het reizen. Nu vind ik het nog onbetrouwbaar (v2.4) en ben je zelf continue aan het rekenen en rekening aan het houden met voorkeuren voor laadstations en andere apps zoals ABRP. ABRP is leuk in de voorbereiding van een reis maar ik merk dat ik tijdens het rijden hier nog teveel mee bezig ben in plaats van dat de techniek deze zaken betrouwbaar overneemt.

• kisik
C0C0 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:16:
[...]

Onnodig idd. De rest van het jaar heb je het extra gewicht 'mee te zeulen'. Daar staat ook tegenover dat je (mits laadpaal bij de deur) de rest van het jaar (bijna) nooit ergens hoeft te stoppen of langs te rijden om te laden.

Om toch wát te zeuren te hebben: het snelladen onderweg met de vakantie zou wmb nog naar een minuut of 20-25 kunnen worden geoptimaliseerd ipv 30-35 min. (10-80% bij 77kwh accu). Zou bijna een uur reis-/wachttijd schelen op een rit NL- Lyon of NL- Zuid Duitsland (5-6 laadstops * 10 min besparing)

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb hier 1 update geïnstalleerd en heb volgens mij alle functionaliteiten al beschikbaar. Ben wel tevreden met de 3.0 update. Een aantal dingen die mij zijn opgevallen:

- SoC percentage op je kleine display en de temperatuur buiten. Vind ik persoonlijk wel fijn.

- Lane assist is wat subtieler. Als je over een streep gaat, dan ga je rustig terug ipv dat je een ruk aan het stuur krijgt.

- Geluid van audio is beter. Had zelf met de equalizer aangepast, maar na de update zat er een hele diepe bass in. Instellingen bij klank gereset en toen was het gewoon goed.

- Infotainment is sneller opgestart en lijkt ook wat beter te reageren tijdens het navigeren.

- Laden en Wagen zijn uit elkaar getrokken in het menu en hebben ieder een eigen knop. Had voor mij niet gehoeven, maar denk dat het te maken heeft met de laadtijden. Als het maar de helft van de data hoeft op te halen, dan is het de helft sneller?

- Travel assist knop heeft andere functie. Hiermee kies je tussen Travel assist en ACC. Activeren doe je met de SET button. Druk nu na een paar dagen nog wel op de verkeerde knop, maar het werkt nu ongeveer zoals in andere VW auto's.

- We connect plus geactiveerd en zie nu de locatie van de auto, deuren op slot etc. Auto nu nooit meer kwijt op de parkeerplaats van een pretpark.

Dingen als uitgesteld laden gebruik ik niet. Ik laad op het werk (16 ct per kwh) en anders in de straat bij een publieke paal. Voor de zomer een vakantie geboekt naar Italië en ben wel benieuwd hoe de VW navi het doet mbt laadstops etc. ABRP achter de hand op de telefoon.

Is het trouwens normaal dat je (volgens mij) alle functionaliteiten al hebt na 1 update?

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

mcmiles schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:42:
ID.3first+
Gisteren naar circa 60 km ID geparkeerd ivm afspraak en het mediascherm gaf aan dat de 3.0 update gereed staat. Echter dit kwam me niet uit dus heb ik deze geannuleerd. Iemand ervaring hoe lang het duurt voordat de update weer ‘langs’ komt? En hopelijk komt het dan wel uit, 7à8 uur werd er aangegeven in het scherm voor de update.
Ieder moment wanneer jij het wil. Als je thuis bent en schakelt de auto uit met de start/stop knop dan staat daar dat de update beschikbaar is. En anders auto even een kwartier op slot doen, terug gaan... Niks doen en wachten tot je ID light stopt met knipperen (10+ keer) en dan je auto starten. 90 secs wachten en dan de stop knop drukken.

• Gecko123
kisik schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:12:
[...]

Onnodig idd. De rest van het jaar heb je het extra gewicht 'mee te zeulen'. Daar staat ook tegenover dat je (mits laadpaal bij de deur) de rest van het jaar (bijna) nooit ergens hoeft te stoppen of langs te rijden om te laden.

Om toch wát te zeuren te hebben: het snelladen onderweg met de vakantie zou wmb nog naar een minuut of 20-25 kunnen worden geoptimaliseerd ipv 30-35 min. (10-80% bij 77kwh accu). Zou bijna een uur reis-/wachttijd schelen op een rit NL- Lyon of NL- Zuid Duitsland (5-6 laadstops * 10 min besparing)
Deze winst valt in het niet. Vorig jaar zelf ervaren in de 3e week van de zomervakantie dat ik tijdens beide laadstops in Frankrijk (had er 2 nodig) ik een half uur tot een uur heb moeten wachten voordat er een laadstation vrij was. Noord-Frankrijk is gewoon niet fijn. Duitsland heb ik geen ervaring en zal wellicht beter zijn.

Als we komende zomer weer door Frankrijk gaan pak ik gewoon de benzineauto ook al is dit 150 euro duurder.

• kisik
Gecko123 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Deze winst valt in het niet. Vorig jaar zelf ervaren in de 3e week van de zomervakantie dat ik tijdens beide laadstops in Frankrijk (had er 2 nodig) ik een half uur tot een uur heb moeten wachten voordat er een laadstation vrij was. Noord-Frankrijk is gewoon niet fijn. Duitsland heb ik geen ervaring en zal wellicht beter zijn.

Als we komende zomer weer door Frankrijk gaan pak ik gewoon de benzineauto ook al is dit 150 euro duurder.
Ik had het tweede weekend van juli naar Lyon en vervolgens door naar Noord Spanje. Overal kon ik direct laden en deel ik je ervaring met wachttijd grotendeels niet. Ik heb even de boekhouding nagelopen. Eerste dag naar ons hotel in Lyon. Vertrokken met 100% 3 keer laden bij Ionity (53+56+34 kwh) bij het hotel aangekomen met <10% de nacht aan de stekker, volgende ochtend met 100% weg nog 2 keer laden (51 en 29 kwh) voordat we op onze bestemming aankwamen in noord Spanje met laadpalen op de camping. (de terugweg Hauconcourt was wel drama trouwens, maar door 2 tokkie laders die lekker aan het shoppen waren bij het winkelcentrum, terwijl de auto's >20min op 100% aan de snelladers bleven staan).

• AMARONE
m181087 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:41:
[...]

Kijk ook even in dit topic over lange(re) reizen binnen Europa met een EV.
Ik ken het topic, het ging mij specifiek om de update naar 3.0 waarbij de navigatie verbeterd is. Blijkbaar werkt het niet altijd en moet je de reis eerst op een stad halverwege zetten soms.

Qua ervaring met het automatisch bepalen van stops op basis van bereik ben ik best tevreden. Je moet alsnog even checken of de stop wel langs de snelweg zit maar je kan redelijk makkelijk een ingeplande stop vervangen voor iets op de route in de buurt.

Uiteindelijk toch een fijnere rijervaring dan een jaar geleden met ABRP.

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:08
AndereKoekoek schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:18:
[...]

Ieder moment wanneer jij het wil. Als je thuis bent en drukt de auto auto met de start/stop knop dan staat daar dat de update beschikbaar is. En anders auto even een kwartier op slot doen, terug gaan... Niks doen en wachten tot je ID light stopt met knipperen (10+ keer) en dan je auto starten. 90 secs wachten en dan de stop knop drukken.
Dank voor de uitleg, we gaan aan de slag!

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Ronvgs
@AndereKoekoek Hallo ID in het Nederlands werkt pas weer na deel twee.
Bij mij werkt 3.0 prima, alles gaat een stuk vlotter.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

AMARONE schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:00:
[...]

Ik ken het topic, het ging mij specifiek om de update naar 3.0 waarbij de navigatie verbeterd is. Blijkbaar werkt het niet altijd en moet je de reis eerst op een stad halverwege zetten soms.

Qua ervaring met het automatisch bepalen van stops op basis van bereik ben ik best tevreden. Je moet alsnog even checken of de stop wel langs de snelweg zit maar je kan redelijk makkelijk een ingeplande stop vervangen voor iets op de route in de buurt.

Uiteindelijk toch een fijnere rijervaring dan een jaar geleden met ABRP.
Heb het de route ingevoerd naar ons vakantieadres voor de zomer. Over de hele route worden stops aangegeven.

Nog niet gekeken wat het rode en groene bolletje betekent. Ga ervan uit dat dit de beschikbaarheid is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXSu4g-4lJsmGekWVzStwthWJA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5EcGCGT4gy16xvKXdGjf69rN.jpg?f=fotoalbum_large

• Ronvgs
Dat ziet er goed uit.
Ik geloof niet dat er auto’s zijn die dat beter doen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@AndereKoekoek dat is volgens mij dat er 1 of meerdere laders stuk/bezet zijn?
In mijn Etron zag ik van de week ook zoiets.

• FlowDesign
Ronvgs schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:00:
Dat ziet er goed uit.
Ik geloof niet dat er auto’s zijn die dat beter doen.
Het is niet slecht indd, stukken beter dan 2 jaar geleden ook.
Wat je in een Tesla krijgt is nog beter.

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ronvgs schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:59:
Ik heb juist de indruk dat die stembediening langzamer gaat; hij lijkt alle commando’s niet lokaal maar op de server op te zoeken

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
AndereKoekoek schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:33:
[...]

Heb het de route ingevoerd naar ons vakantieadres voor de zomer. Over de hele route worden stops aangegeven.

Nog niet gekeken wat het rode en groene bolletje betekent. Ga ervan uit dat dit de beschikbaarheid is

[Afbeelding]
Pra dell torri. 5x geweest, leuke plek om vakantie te vieren! 😊

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• AMARONE
[...]

[Afbeelding]
Geen idee wat dat bolletje zegt, als je op de locatie klikt is die rood maar de laders zijn dan wel beschikbaar. Misschien sluitingstijden want ik zag het bij Aldi sud ook.

Die route werkt verder top maar per locatie gewoon even kijken of die echt langs de route zit, soms gaat die net van de snelweg af terwijl op 2km verder aan de snelweg gewoon een ionity zit. (Ik denk dat die nogal zwart/wit met de over te blijven range omgaat).

Maar wat een verademing.

• Termy

Termy

Gisteren naast 2jarig onderhoud ook winterbandenwissel gedaan. Vandaag voor het eerst over de snelweg gereden en nu trilt de auto behoorlijk bij snelwegsnelheden, wat hij daarvoor helemaal niet deed. Vanaf 90 of zo tot aan 130 trilt de auto voelbaar voor zowel bestuurder als bijrijder en harder is erger. Het waait vandaag wel hard, maar in een tunnel was het onveranderd.

Is dit normaal voor winterbanden of hebben ze het gewoon slecht uitgelijnd? Morgen ga ik sowieso de garage bellen, maar ik was benieuwd hoe erg het is :p. Alle bouten lijken prima aangedraaid te zijn verder.

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-10 11:27
[...].

Klopt. Net als in den app staan de bolletjes voor beschikbaar of bezet.
Termy schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:35:
Gisteren naast 2jarig onderhoud ook winterbandenwissel gedaan. Vandaag voor het eerst over de snelweg gereden en nu trilt de auto behoorlijk bij snelwegsnelheden, wat hij daarvoor helemaal niet deed. Vanaf 90 of zo tot aan 130 trilt de auto voelbaar voor zowel bestuurder als bijrijder en harder is erger. Het waait vandaag wel hard, maar in een tunnel was het onveranderd.

Is dit normaal voor winterbanden of hebben ze het gewoon slecht uitgelijnd? Morgen ga ik sowieso de garage bellen, maar ik was benieuwd hoe erg het is :p. Alle bouten lijken prima aangedraaid te zijn verder.
Trillen op bepaalde range in snelheid wil meestal zeggen dat er ergens slecht gebalanceerd is op een velg na de bandenwissel...

[ Voor 15% gewijzigd door PeGys op 05-01-2023 06:55 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-11 10:38
[...]

[Afbeelding]
Jammer genoeg kloppen de laadtijden vaak niet. Afgelopen week naar Parijs, maar die korte laad tijden zijn niet haalbaar

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-11 23:06

Welke bandenmaat/merk/type?

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
AndereKoekoek schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:12:
Heb hier 1 update geïnstalleerd en heb volgens mij alle functionaliteiten al beschikbaar. Ben wel tevreden met de 3.0 update. Een aantal dingen die mij zijn opgevallen:

- SoC percentage op je kleine display en de temperatuur buiten. Vind ik persoonlijk wel fijn.

- Lane assist is wat subtieler. Als je over een streep gaat, dan ga je rustig terug ipv dat je een ruk aan het stuur krijgt.

- Geluid van audio is beter. Had zelf met de equalizer aangepast, maar na de update zat er een hele diepe bass in. Instellingen bij klank gereset en toen was het gewoon goed.

- Infotainment is sneller opgestart en lijkt ook wat beter te reageren tijdens het navigeren.

- Laden en Wagen zijn uit elkaar getrokken in het menu en hebben ieder een eigen knop. Had voor mij niet gehoeven, maar denk dat het te maken heeft met de laadtijden. Als het maar de helft van de data hoeft op te halen, dan is het de helft sneller?

- Travel assist knop heeft andere functie. Hiermee kies je tussen Travel assist en ACC. Activeren doe je met de SET button. Druk nu na een paar dagen nog wel op de verkeerde knop, maar het werkt nu ongeveer zoals in andere VW auto's.

- We connect plus geactiveerd en zie nu de locatie van de auto, deuren op slot etc. Auto nu nooit meer kwijt op de parkeerplaats van een pretpark.

Dingen als uitgesteld laden gebruik ik niet. Ik laad op het werk (16 ct per kwh) en anders in de straat bij een publieke paal. Voor de zomer een vakantie geboekt naar Italië en ben wel benieuwd hoe de VW navi het doet mbt laadstops etc. ABRP achter de hand op de telefoon.

Is het trouwens normaal dat je (volgens mij) alle functionaliteiten al hebt na 1 update?
Kwam er gisteren achter dat je op de navigatie nu ook ook aankomsttijd ziet als je het scherm niet op volledig navi hebt staan. Was voorheen niet zo. Goede verbetering.

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:52

Heb precies hetzelfde met de All-Seasons onder mijn ID.4. Nog steeds in discussie met LM en dealer hierover.

VW schrijft Run Flat of XL (Extra Load) banden voor, vanwege het gewicht van de auto. Deze hebben dikkere wangen/loopvlak. Achter heb ik na mijjn initiële klacht XL's gekregen, voor niet. Die schijnen in deze maat niet verkrijgbaar te zijn bij deze banden.

Nog in afwachting van oplossing. Is een flinke aanslag op mijn rijplezier/rijcomfort.

[ Voor 3% gewijzigd door BB72 op 05-01-2023 08:58 ]

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
Ronvgs schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:59:
Ik heb helaas nog 2.4, maar wat ik geinig vindt:
Mijn vriendin heet Heidi.... Ik roep in de auto dus altijd: Hallo Heidi.... Werkt ook prima (reageerd de een niet, dan de ander wel _/-\o_ ) *O* d:)b

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
maik73 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:57:
[...]

Ik heb helaas nog 2.4, maar wat ik geinig vindt:
Mijn vriendin heet Heidi.... Ik roep in de auto dus altijd: Hallo Heidi.... Werkt ook prima (reageerd de een niet, dan de ander wel _/-\o_ ) *O* d:)b
hahahahahha oh man ik moest veel te hard lachen hierom.. _/-\o_

Mijn ID.3 reageert op van alles.. maar verder heb ik er geen fluit aan.. bij bijna alles wat ik vraag zegt ze dingen als "ClimateControl functies zijn niet beschikbaar als spraakopdracht" .. okee... AndroidAuto it is..

*sowieso

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

AndereKoekoek schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:12:

Het geluid viel me inderdaad vanochtend ook op, dank je voor dat herbevestigen. Ik ga op de rit naar huis even beter luisteren.

Ik had alles in 1 keer door. Ik kreeg ook de melding dat de gehele update 6 tot 8 uur zou duren ipv de 255 minuten die in de update zelf stond. Vermoedde al dat ik beide delen tegelijk binnen zou krijgen.

• AMARONE
smirri schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:30:
[...]

Jammer genoeg kloppen de laadtijden vaak niet. Afgelopen week naar Parijs, maar die korte laad tijden zijn niet haalbaar
Maar hij past zich tijdens het rijden wel weer aan dus na 20/30 minuten gewoon doorrijden.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Tukk schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:15:
[...]

Het geluid viel me inderdaad vanochtend ook op, dank je voor dat herbevestigen. Ik ga op de rit naar huis even beter luisteren.

Ik had alles in 1 keer door. Ik kreeg ook de melding dat de gehele update 6 tot 8 uur zou duren ipv de 255 minuten die in de update zelf stond. Vermoedde al dat ik beide delen tegelijk binnen zou krijgen.
Niet te vroeg juichen. Gisteren is een tweede update uitgevoerd bij mij.
Duurde wel maar iets meer dan een uurtje en verder niks te merken in het systeem.
Hier was al gepost dat deel 2 de spraakbesturing (hello ID/Heide) is.

• Gecko123
[...]

[Afbeelding]
Dit zou ik graag ook willen zien.

Voor de grap even dezelfde bestemming ingevoerd vanuit Spijkenisse. Ik zie in dit scherm (v2.4) alleen maar de bestemming over 1382 kilometer en een waarschuwing dat ik dat niet ga halen met mijn batterij.

De instelling laadstops automatisch toevoegen staat aan. Ik mijd geen tolwegen of veerboten etc.

Welke versie heb jij?

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:05

DJR

Rubenus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:33:
[...]

Welke bandenmaat/merk/type?
Wat mij opvalt (ben zelf sneeuwkettingen aan het zoeken voor de ID.5 GTX) is dat voor en achter verschillende banden maten worden gehanteerd.

Achter: 255/45 R20
Voor: 235/50 R20

Zijn er bij de wisseling naar winterbanden dezelfde maten teruggeplaatst?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 17:19
Gecko123 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:32:
[...]

Voor de grap even dezelfde bestemming ingevoerd vanuit Spijkenisse. Ik zie in dit scherm (v2.4) alleen maar de bestemming over 1382 kilometer en een waarschuwing dat ik dat niet ga halen met mijn batterij.

De instelling laadstops automatisch toevoegen staat aan. Ik mijd geen tolwegen of veerboten etc.

Welke versie heb jij?
Dit is toch precies een van de features van 3.0, waarin laadstops worden toegevoegd?

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Gecko123 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:32:
[...]

Welke versie heb jij?
Sinds dit weekend heb ik versie 3.0 geïnstalleerd in mijn auto.
In 2.4. werkt het bij mij inderdaad ook niet.

• Termy

Termy

@PeGys Net de garage gebeld en die denken dat idd ook. Vanmiddag de auto even langsbrengen.

@Rubenus Van Goodyear Efficiencygrip perf+ 215/50/93T naar Goodyear Ultragrip perf + C+ 215/50/93T. De banden zijn overal hetzelfde. Overigens, het profiel op de achterbanden was nog iets van 5,50 mm en voor 6,20. Ik neem aan dat ze bij de volgende wissel dan dus gewoon omgedraaid kunnen worden om egaler te slijten?

@BB72 De ID.3 heeft schijnbaar dezelfde banden overal dus ik hoop dat dit niet hetzelfde is. Ik zou ook wel behoorlijk ongelukkig worden als dit normaal zou zijn. De ID.3 is zo super zwaar gelukkig ook niet dus zover ik kon oordelen zijn dit niet heel speciale banden voor extra load of zo. Gewoon de juiste loadklasse.

• KaiseRRuby
Begint nu wel spannend te worden ook voor mij, nog even met de dealer contact gehad en hij laat het mij weten zodra mijn auto in productie genomen gaat worden. Als ik me niet vergis zit er zo'n twee weken tussen productiedatum en leverdatum dus aangezien leverdatum op week 6 staat zou de productiedatum rond week 4 zijn.

Ben al wel voorbereid op een teleurstelling, dus ik ben benieuwd.

• Ultraman
  • Laatst online: 04-11 11:35

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:05:
[...]
Mijn ID.3 reageert op van alles.. maar verder heb ik er geen fluit aan.. bij bijna alles wat ik vraag zegt ze dingen als "ClimateControl functies zijn niet beschikbaar als spraakopdracht" .. okee... AndroidAuto it is..
Klopt, behalve voor telefoneren. Wanneer ik iemand wil bellen dan druk ik op de spraakknop op mijn stuur. Zeg dan duidelijk: "Bel <voornaam> [achternaam]" en dan komt de ID.3 meestal met "Wilt U voornaam achternaam bellen?" of een lijstje van twee of drie mensen wanneer ik enkel een voornaam heb gegeven en de namen lijken op elkaar. Dan is het nog kwestie van regelnummer zeggen om de juiste persoon aan de lijn te krijgen.
Stuk beter dan zoeken in een telefoonboek of een nummer intikken. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 252 ... 384 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.