Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 251 ... 384 Laatste
Acties:

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11 11:34
DonJunior schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:26:
[...]

Ik heb geen memoryseats in mijn ID.3. Maar mirror dip is standaard.. zet auto in R en spiegels óók in R.
Dan stel je de spiegel in zoals jij dat graag zou willen bij het achteruitrijden en dan onthoud de auto dat.
Elke keer bij het achterruit rijden even de spiegels in standje 'R' zetten en dan draait ie automatisch naar de door jou ingestelde stand.
Aha, en die optie bij spiegel en ruitenwisser is dan waarschijnlijk om het automatisch te laten doen zonder de spiegel op R te moeten zetten. Ik moet er toch eens aan denken om die spiegel in te stellen...

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 11:09
Eindelijk vandaag is de update aan het downloaden, inmiddels heb ik deze melding maar ik krijg geen installatie optie bij het afsluiten van de auto, ook niet na de 90 seconden tip van volkswagen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2xFgPRmUAodKXgVu_xJBAwGesw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8RfXmxDa3OJQGGQyxqmPY1b.jpg?f=fotoalbum_large

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-10 11:27
DonJunior schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:26:
[...]

Ik heb geen memoryseats in mijn ID.3. Maar mirror dip is standaard.. zet auto in R en spiegels óók in R.
Dan stel je de spiegel in zoals jij dat graag zou willen bij het achteruitrijden en dan onthoud de auto dat.
Elke keer bij het achterruit rijden even de spiegels in standje 'R' zetten en dan draait ie automatisch naar de door jou ingestelde stand.
Leuk dat het bij je id3 standard is. Bij mijn id4 niet. Als ik alle aangehaalde instructies volg, rij ik vrolijk rond met een rechter spiegel die heel de tijd naar het asfalt is gericht. Maar dan zie je natuurlijk ook wel de stoeprand...

Wat ik vooral terugvindt is dat je een geheugen unit in de spiegel moet hebben en dat die niet altijd aanwezig is. Misschien iets met assistant en assistant plus pack verschil...?

[ Voor 11% gewijzigd door PeGys op 29-12-2022 22:25 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:04
darud schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:56:
Eindelijk vandaag is de update aan het downloaden, inmiddels heb ik deze melding maar ik krijg geen installatie optie bij het afsluiten van de auto, ook niet na de 90 seconden tip van volkswagen. [Afbeelding]
Helpt de video van onze kabouter je misschien?
YouTube: My VW Id.3 got OTA 3.0
Het 2e hoofdstuk, vanaf 1 minuut, heeft hij wat trucjes.

• darud
spencer_830 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:09:
[...]

Helpt de video van onze kabouter je misschien?
YouTube: My VW Id.3 got OTA 3.0
Het 2e hoofdstuk, vanaf 1 minuut, heeft hij wat trucjes.
Dankje dat heeft geholpen, hij is inmiddels bezig met de update.

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-10 19:58
PeGys schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:08:
[...]

Leuk dat het bij je id3 standard is. Bij mijn id4 niet. Als ik alle aangehaalde instructies volg, rij ik vrolijk rond met een rechter spiegel die heel de tijd naar het asfalt is gericht. Maar dan zie je natuurlijk ook wel de stoeprand...

Wat ik vooral terugvindt is dat je een geheugen unit in de spiegel moet hebben en dat die niet altijd aanwezig is. Misschien iets met assistant en assistant plus pack verschil...?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat standaard is. Voor zover ik weet moet je de spiegelbediening altijd handmatig op de rechter spiegel zetten (R) om de functie te activeren. Als dat anders kan hoor ik het graag 😅.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:16

Termy

valt er nog wat te fragge?

Gewoon naar rechts draaien zodat R oplicht is genoeg?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-10 19:58
Termy schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 01:18:
Gewoon naar rechts draaien zodat R oplicht is genoeg?
Ja, mits je de optie in het menu hebt geactiveerd en de gewenste stand hebt ingesteld.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 19:04
Ik denk dat dit dan toch een optie is. Op onze ID.3 1st basic heb ik het nog nooit voor elkaar gekregen om de rechter spiegel dip functie werkend te krijgen.

Ook in het spiegel menu zit de optie niet

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-11 21:15
DJR schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:40:
5. Laden jullie tot 100% of tot 80% (zoals geadviseerd)? Ik rij de auto als lease dus mij maakt het niet veel uit als na 4 jaar termijn er de nodige degradatie is van de accu.
Ieder moet dit zelf weten, maar ik blijf zo'n gedachtengang toch asociaal vinden. Het is toch een stuk beter voor onze planeet als we spullen wat langer kunnen gebruiken?

Zeker als je daarvoor alleen de kleine moeite hoeft te doen om alleen 20% extra te laden wanneer nodig.

Het is net als de PHEV (hybrid plug-in) lease rijders die nooit hun auto oplaadden, maar alleen de lage bijtelling pakten.

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:54

DJR

Ghost81 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:21:
[...]

Ieder moet dit zelf weten, maar ik blijf zo'n gedachtengang toch asociaal vinden. Het is toch een stuk beter voor onze planeet als we spullen wat langer kunnen gebruiken?

Zeker als je daarvoor alleen de kleine moeite hoeft te doen om alleen 20% extra te laden wanneer nodig.

Het is net als de PHEV (hybrid plug-in) lease rijders die nooit hun auto oplaadden, maar alleen de lage bijtelling pakten.
Sorry maar asociaal? Daar voel ik mij niet door aangesproken. Ik heb de range hard nodig voor mijn werk dus hier moet ik een afweging maken. De voors en tegens van EV rijden moet je m.i. breder zien.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:08
PeGys schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:08:
[...]

Als je het hebt zou je het terug moeten vinden onder “Wagen > Spiegels”, zie foto. Als de optie er niet tussen staat is het blijkbaar een optie die niet standaard is :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73-K52e1C_3-Xx9xnud_4GDU_mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RKBP2WhkQgbCyL0VB31iv1W.jpg?f=fotoalbum_large

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
DJR schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:40:
Hier een 2023 ID.5 GTX, software 3.2.

Ik zoek antwoord op een paar vragen, al zullen enkele mogelijk in de 1000 pagina's al eens beantwoord zijn :)

1. Mijn ID.5 klapt automatisch de spiegels in bij afsluiten maar bij achteruitrijden (parkeren) draait de buitenspiegel niet naar onder. Is dit een optie? Ik heb namelijk niet de parkeerondersteuning met camera, wel met piepjes.

2. Mijn radio "kraakt" soms (ook op de DAB signalen). Dit lijkt een software probleempje te zijn. Herkennen jullie dit?

3. Voor de wintersport zoek ik voor de GTX (staat op 235/50 R20) nog sneeuwkettingen. Welke kunnen jullie aanbevelen? De keuze voor deze maat lijkt namelijk beperkt.

4. Hoe kom ik van het "Welkom" scherm af met OK om te bevestigen voor het gebruikers account? We hebben maar 1 account en dat profiel wil ik standaard starten. Ik heb al een sync gedaan op mijn profiel pagina.

5. Laden jullie tot 100% of tot 80% (zoals geadviseerd)? Ik rij de auto als lease dus mij maakt het niet veel uit als na 4 jaar termijn er de nodige degradatie is van de accu.

6. In het profiel staat een tikfout in onze naam. Ik dacht dat pas ik wel even snel aan maar kennelijk is dit eenmalig door de dealer opgegeven. Ook via de site kan ik de contactgegevens niet wijzigen, althans niet wat op het scherm in de ID.5 wordt getoond.

Ik ben verder vooralsnog wel tevreden over de auto, hier wat plus en minpunten

+ rijbeleving is goed, stuurt weliswaar niet sportief maar wel strak
+ ruimte achterin, onze drie tieners met lange benen passen er prima in
+ eerste EV hier, dus genieten van de stilte en de lineaire powerafgifte
+ nijmegen - den haag - amsterdam - nijmegen is goed te rijden dus tevreden over de range
+ HUD met augmented reality en de richtingaanduiding met de led op het dash werken m.i. prettig

- haptic knoppen op stuur zijn echt een flop, hopelijk biedt VW nog eens de mogelijkheid om het stuur te vervangen
- parkeerpiepjes vind ik wat abrupt inkomen, voorzijde piept niet altijd als ik het verwacht
- audio geluidskwaliteit is m.i. niet meer dan "ok" maar ik had graag een Premium geluid gekozen (nu audio upgrade met subwoofer)
- ik had gehoopt dat de automatische updates met nieuwe features wat sneller komen (zoals Tesla doet)
- de My VW ID app is wel heel erg beperkt in de mogelijkheden
Ik laad zelf tot 90% wanneer ik thuis ben, zeker in de winter.
Wanneer ik op kantoor/parking aan het laden ben doe ik dat tot 100%. Meestal rijd ik niet veel later weer verder dus dan blijft de auto niet lang staan met volle batterij.

Als je graag wat extra range wil in de winter zonder je batterij te belasten is voorverwarmen aan je thuispaal ook een optie. Dan moet dat niet meer gebeuren tijdens de eerste km's en dat scheelt ook wel wat!

• DJR

DJR

pietermx schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:31:
[...]

Als je het hebt zou je het terug moeten vinden onder “Wagen > Spiegels”, zie foto. Als de optie er niet tussen staat is het blijkbaar een optie die niet standaard is :|

[Afbeelding]
Dank ik heb nog maar een keertje een check gedaan maar nee, nergens de optie gevonden. Het zit gewoonweg niet op mijn ID.5 GTX met optiepakketten Comfort, Design plus en Multimedia plus. Het zal dus in een van de overige optiepakketten moeten zitten (of deze optie is helemaal niet beschikbaar voor de ID.5 wat wel heel opmerkelijk zou zijn). Modeljaar 2023 en SW 3.2.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-11 09:54
Echt niemand hier die ook opeens een paar opties mist in de We Connect ID app? (in mijn geval de Android versie 2.2.29)

Na mijn OTA 3 update (tijdje geleden) had ik oa. de optie om de locatie van de auto te zien, en nog een paar andere opties. (moest wel wat aanpassingen in de auto aanpassen/instaleren)

Al deze opties (in de We Connect ID app) zijn sinds een paar dagen weg.
De ID4 is gewoon online, en ik kan nog wel de status van de ID4 zien (deur open, dicht, op slot....)

• PeGys
N0EL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:22:
Echt niemand hier die ook opeens een paar opties mist in de We Connect ID app? (in mijn geval de Android versie 2.2.29)

Na mijn OTA 3 update (tijdje geleden) had ik oa. de optie om de locatie van de auto te zien, en nog een paar andere opties. (moest wel wat aanpassingen in de auto aanpassen/instaleren)

Al deze opties (in de We Connect ID app) zijn sinds een paar dagen weg.
De ID4 is gewoon online, en ik kan nog wel de status van de ID4 zien (deur open, dicht, op slot....)
De privacy instellingen in de wagen nagegaan ? Die moet je toestaan om de locatie te delen.

• N0EL
PeGys schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:28:
[...]

De privacy instellingen in de wagen nagegaan ? Die moet je toestaan om de locatie te delen.
Staat allemaal aan.
Het gaat om de app op de telefoon.

• PeGys
N0EL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:29:
[...]

Staat allemaal aan.
Het gaat om de app op de telefoon.
Nu je het zegt toont mijn WeConnect ID app de locatie van de wagen ook niet meer. Tronity doet het wel gewoon.
Zal wel weer wat bij Volkswagen zijn...

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-11 21:15
DJR schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:44:
[...]
Sorry maar asociaal? Daar voel ik mij niet door aangesproken. Ik heb de range hard nodig voor mijn werk dus hier moet ik een afweging maken. De voors en tegens van EV rijden moet je m.i. breder zien.
Dan moet je dat zeggen. Je schreef letterlijk:

"Ik rij de auto als lease dus mij maakt het niet veel uit als na 4 jaar termijn er de nodige degradatie is van de accu."

Oftewel: lease -> na 4 jaar degradatie -> maakt mij niet uit.

Je bent heus niet de enige die dit zo zegt (en wel of niet ook zo denkt / bedoelt). En wellicht had jij het niet zo bedoeld, dan prima. Er zijn genoeg mensen die er wel precies zo over denken en die vind ik asociaal. Aan die mensen is mijn bericht gericht. Denk even verder dan aan alleen je eigen gebruik, maar ook aan de volgende eigenaar en het langer meegaan van spullen.

Wanneer je continu 100% accu lading nodig hebt, dan is de auto eigenlijk niet geschikt.
Wellicht kan je kiezen om alleen in de winter 100% te laden of alleen voor lange ritten? In de zomer heb je namelijk toch al die 20% extra door de temperaturen. Dus voor de zomer kan je dan overwegen om dan wel tot 80% te laden om zo toch de levensduur van de auto/accu iets te verlengen. Zoals hierboven geschreven: voorverwarmen helpt ook behoorlijk wat en spaart de accu.

Heb je echt continu die 100% nodig en gebruik je de auto/accu zo intensief, dan wordt het bereik na een paar jaat toch wel irritant. Zie bijvoorbeeld dit artikel: Hoeveel capaciteit heeft accu van tesla model 3 LR na ruim 130.000 km. Die heeft na 3j / 130K km nog 89% accu capaciteit.

• N0EL
PeGys schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:31:
[...]

Nu je het zegt toont mijn WeConnect ID app de locatie van de wagen ook niet meer. Tronity doet het wel gewoon.
Is het "icoontje" in de app ook weg bij je ?

• PeGys
N0EL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:33:
[...]

Ik kan op de kaart mijn locatie selecteren maar het icoontje om de locatie van de wagen te tonen op de kaart is inderdaad verdwenen.

• N0EL
Tnx.. Dan stop ik met zoeken wat het probleem kan zijn.

De optie om een route te plannen via de app zal dan ook weg zijn.
Het moet haast wel een VW server probleem zijn,

[ Voor 60% gewijzigd door N0EL op 30-12-2022 11:38 ]

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-11 12:39
Probleem ligt 100% bij Volkswagen, mijn auto staat volgens de app nog voor de deur thuis terwijl ik 100% zeker ben dat hij hier bij kantoor aan de lader hangt.

• PeGys
Vreemd dat tronity de locatie wel perfect kan ophalen... Lijkt me dus niet echt een server issue.

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
PeGys schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:31:
[...]

Op iOS gewoon zichtbaar

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11 09:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

PeGys schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:57:
Vreemd dat tronity de locatie wel perfect kan ophalen... Lijkt me dus niet echt een server issue.
Waar in de Tronity App zie je dat? Of is dit iets wat na de firmware update van 3.0+ komt?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• PeGys
Tukk schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:54:
[...]

Waar in de Tronity App zie je dat? Of is dit iets wat na de firmware update van 3.0+ komt?
Vanaf 3.0 is dit zichtbaar. Dan krijg je een stuk meer te zien :)

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42
Mijn probleem met de achteruitrijcamera na de 3.0 OTA update (ID3 1st plus) is opgelost door de dealer. Opnieuw coderen van de hele 6c module, volgens mij ook inclusief calibratie want ik zie voor mijn gevoel net een groter stuk van de bumper rand. Goede service. ID.4 mee als vervangauto, met de parkeer assistent. Dat werkt best wel goed!

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 13:48
RaymondD schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:56:
Mijn probleem met de achteruitrijcamera na de 3.0 OTA update (ID3 1st plus) is opgelost door de dealer. Opnieuw coderen van de hele 6c module, volgens mij ook inclusief calibratie want ik zie voor mijn gevoel net een groter stuk van de bumper rand. Goede service. ID.4 mee als vervangauto, met de parkeer assistent. Dat werkt best wel goed!
Stuk sneller dan midden feb. Heeft VW het voor je opgelost?

• RaymondD
sl1000 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:39:
[...]

Stuk sneller dan midden feb. Heeft VW het voor je opgelost?
Yes, eigenlijk spontaan langsgereden en blijkbaar hadden ze even plek. Het is ook maar net wie je treft aan de servicebalie.

[ Voor 9% gewijzigd door RaymondD op 30-12-2022 17:00 ]

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-11 05:44
t2faag schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:16:
Ik denk dat dit dan toch een optie is. Op onze ID.3 1st basic heb ik het nog nooit voor elkaar gekregen om de rechter spiegel dip functie werkend te krijgen.

Ook in het spiegel menu zit de optie niet
Klopt, ik heb ook een ID.3 1st basic en heb het ook niet maar wist dat ook. Heeft ook met optie inklapbare buitenspiegels te maken die 1st Plus wél heeft

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-11 05:44
N0EL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:33:
[...]

Bij mij was gisteren het icoontje van de auto ook weg; vandaag maar es de app, tegen mijn aard in, toch maar gedeïnstalleerd en weer geïnteresseerd en was het probleem verholpen

• N0EL
Dankjewel @DiGiDoG

Ook maar even gedeïnstalleerd en weer geïnteresseerd (zelfde versie), en ja hoor.. Het werkt allemaal weer zoals het moet.

Wel heel vreemd dit!

[ Voor 4% gewijzigd door N0EL op 30-12-2022 17:39 ]

• darud
t2faag schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:53:
Heb het hier gelezen en zelf ook ervaren dat na de 3.0 update het volume van de parkeerhulp piep erg hard staat.

Na even zoeken kun je dit gelukkig zachter zetten bij de parkeer hulpinstellingen.
Als je al geen tinnitus hebt zou je het er haast van krijgen :*)
Nu staat hij ook zachter bij mij op 1 en is het goed te doen.

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:23
Simply1337 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:51:
[...]

verbrandingsmotor is geen einde als er synthetische benzine komt wat CO2 uit de lucht trekt om dat weer hetzelfde weer terug te spuwen aka CO2 neutraal.

https://www.bosch.com/stories/synthetic-fuels/

Geeft het 5 jaar en wellicht komt het als optie bij je tankstation in de buurt.
https://www.hln.be/mobili...utraal-te-maken~a5867197/
https://www.p1fuels.com/fuels-technology/
Enkel jammer dat velen oogkleppen hebben en niet meer ruimdenkend zijn, vandaag is met diesel veel goedkoper te rijden als met elektriciteit.
Het is jammer dat er al ene opmerkte over een onderzoeking in IJsland,als je telkens moet vanuit gaan van 1 onderzoeking boort je alles de grond in.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:25
DJR schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:14:
[...]

Dank ik heb nog maar een keertje een check gedaan maar nee, nergens de optie gevonden. Het zit gewoonweg niet op mijn ID.5 GTX met optiepakketten Comfort, Design plus en Multimedia plus. Het zal dus in een van de overige optiepakketten moeten zitten (of deze optie is helemaal niet beschikbaar voor de ID.5 wat wel heel opmerkelijk zou zijn). Modeljaar 2023 en SW 3.2.
Wil je graag wat andere vragen stellen, aangezien ik praktisch dezelfde auto heb besteld (GTX, warmtepomp, design plus en assistance plus).

- is jouw auto geleverd met het blauwe interieur of de zwarte?
- ervaar je veel verschil in performance als je auto onder de 80% accu zit?
- wanneer had je de auto besteld en wanneer geleverd?

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:25
Patrickccc schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:47:
[...]

https://www.hln.be/mobili...utraal-te-maken~a5867197/
https://www.p1fuels.com/fuels-technology/
Enkel jammer dat velen oogkleppen hebben en niet meer ruimdenkend zijn, vandaag is met diesel veel goedkoper te rijden als met elektriciteit.
Het is jammer dat er al ene opmerkte over een onderzoeking in IJsland,als je telkens moet vanuit gaan van 1 onderzoeking boort je alles de grond in.
Zullen we dit hier niet doen?

• PeGys
N0EL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:38:
Dankjewel @DiGiDoG

Ook maar even gedeïnstalleerd en weer geïnteresseerd (zelfde versie), en ja hoor.. Het werkt allemaal weer zoals het moet.

Wel heel vreemd dit!
Was op zich niet nodig. Gewoon in je Android app instellingen de cache en bestanden wissen van de weconnect ID app was voldoende. Maar opgelost.

• N0EL
@PeGys Had de cache al meerdere malen gewist, maar voor mij hielp dit niet.

De optie "opslag wissen" heb ik niet getest. Dit had misschien wel gewerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door N0EL op 30-12-2022 18:32 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier vandaag ook eindelijk deel 1 van de 3.0 OTA beschikbaar, is nu aan het installeren. Auto voor de zekerheid maar zo neergezet dat deze makkelijk af te slepen is… Fingers crossed dat de update gelukt is morgenochtend

• darud
Ik heb sinds vandaag 3.0 op mijn id3 max, alles is goed gegaan alleen als ik een route vanaf de telefoon naar de auto stuur dan pakt de id3 dit wel op maar krijg ik in de auto dat hij een foutmelding "ongeldig" geeft, hebben meer mensen hier last van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jvuGR7xm4gOL1aZNVRECI-3L00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anNEJFYlyVji5GpnWMYupgn4.jpg?f=fotoalbum_large.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
darud schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:36:
Ik heb sinds vandaag 3.0 op mijn id3 max, alles is goed gegaan alleen als ik een route vanaf de telefoon naar de auto stuur dan pakt de id3 dit wel op maar krijg ik in de auto dat hij een foutmelding "ongeldig" geeft, hebben meer mensen hier last van?
[Afbeelding].
heb je ook deel 2 geinstalleerd.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:43:
Hier vandaag ook eindelijk deel 1 van de 3.0 OTA beschikbaar, is nu aan het installeren. Auto voor de zekerheid maar zo neergezet dat deze makkelijk af te slepen is… Fingers crossed dat de update gelukt is morgenochtend
Haha sorry het mag eigenlijk niet, maar ik moet hier stiekem toch om lachen…. ‘Hey een softwareupdate, laat ik hem vast afsleepklaar zetten’.. dat is toch wel echt hele slechte reclame! Ik begrijp niet waarom VW niet werkt met een allowlist voor wat betreft alle goed upgradable hardwarecombinaties die je langzaam uitbreidt. En hoppa alle autos die voldoen trek je in 1 maand naar 3.2.. in iteraties breid je de allowlist uit en repeat

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• darud
Simply1337 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:27:
[...]

heb je ook deel 2 geinstalleerd.
Ja beide zijn geïnstalleerd.

• Simply1337
darud schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:11:
[...]

Ja beide zijn geïnstalleerd.
kan zijn:
a. lastig te verwerken adres voor de VW NAV
b. VW Backend heeft problemen. try again later.

probeer es een ander adres?

• sl1000
Simply1337 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:38:
[...]

kan zijn:

(gokje) of reinstall je app op je telefoon, net als NOEL hierboven.

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11 16:55
Hi.

Vandaag heb ik na heel lang wachten (afspraak 3x verzet vanwege missende onderdelen) eindelijk de update gehad op mijn ID4 naar 2.3. Maar de opties in de app om m’n auto te vergrendelen etc mis ik.

Tevens zie in niets terug over de gebruikers profielen. Mis ik iets? Moet ik nog iets ergens updaten?

• sl1000
Rumpelstiltskin schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:07:
Hi.

Vandaag heb ik na heel lang wachten (afspraak 3x verzet vanwege missende onderdelen) eindelijk de update gehad op mijn ID4 naar 2.3. Maar de opties in de app om m’n auto te vergrendelen etc mis ik.

Tevens zie in niets terug over de gebruikers profielen. Mis ik iets? Moet ik nog iets ergens updaten?
Ik vermoed dat je nu op 2.3 met build nummer 912 zit?
dan mag je nu gaan wachten tot VW (ooit) de OTA release naar 3.0 vrijgeeft voor je.
kan nog wel een kwartaaltje gaan duren...

pas met 3.0 krijg je gebruikers profielen (al weet ik niet of je daar nu blij mee moet zijn, maar da's een ander verhaal)

• PeGys
Rumpelstiltskin schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:07:
Hi.

Goed nieuws, zelfs op versie 3.2 is de optie om je portieren te vergrendelen etc nog onbestaand.

En de profielen... Sjah... Voegt in mijn beleving niets toe, buiten dat die misschien je instellingen wat onthoudt.

• Rumpelstiltskin
PeGys schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:18:
[...]

Goed nieuws, zelfs op versie 3.2 is de optie om je portieren te vergrendelen etc nog onbestaand.

En de profielen... Sjah... Voegt in mijn beleving niets toe, buiten dat die misschien je instellingen wat onthoudt.
......
jammer ik dacht dat er bij zat. Snap niet dat dit zo lastig is voor VW. al die gasten op mijn werk met een Formentor hebben dit gewoon standaard....

Tja wat die profielen betreft, ik heb de elektrische stoelen optie. Dus ik hoop eigenlijk op een profiel: Ik - direct verbinding Carplay - Stoel/spiegelinstelling met profiel 1. Profiel 2: Vrouwlief - android auto - stoel/spiegelinstelling. En dan met name als we samen in de auto zitten, de telefoon van de bijrijder (mijn vrouw) push nogal dominant dat android auto, zou dat dan weg zijn?

Of is dit ook wishful thinking?

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:56
Nee hoor! Staat allemaal gepland.

Ik denk voor 2029 😉🙃

• PeGys
Rumpelstiltskin schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:25:
[...]

......
jammer ik dacht dat er bij zat. Snap niet dat dit zo lastig is voor VW. al die gasten op mijn werk met een Formentor hebben dit gewoon standaard....

Tja wat die profielen betreft, ik heb de elektrische stoelen optie. Dus ik hoop eigenlijk op een profiel: Ik - direct verbinding Carplay - Stoel/spiegelinstelling met profiel 1. Profiel 2: Vrouwlief - android auto - stoel/spiegelinstelling. En dan met name als we samen in de auto zitten, de telefoon van de bijrijder (mijn vrouw) push nogal dominant dat android auto, zou dat dan weg zijn?

Of is dit ook wishful thinking?
Bij de golf etc hebben ze het al voor mekaar, maar in vergelijking met andere merken is het gewoon om te huilen. Maarja, andere CEO nu die met grote beloftes komt...

Qua profielen zal je verwachting wel ongeveer juist zijn... Mijn echtgenote heeft identiek dezelfde rijpositie als ik dus buiten carplay/Android auto connectie verschilt er niets... Geen toegevoegde waarde voor ons dus buiten dat je "ok" moet drukken als je start... Zouden ze gewoonweg als standaard profiel moeten gebruiken als er maar 1 profiel is aangemaakt... Maarja, Volkswagen en software...

• Rumpelstiltskin
PeGys schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:53:
[...]

Bij de golf etc hebben ze het al voor mekaar, maar in vergelijking met andere merken is het gewoon om te huilen. Maarja, andere CEO nu die met grote beloftes komt...

Qua profielen... Mijn echtgenote heeft identiek dezelfde rijpositie als ik dus buiten carplay/Android auto connectie verschilt er niets... Geen toegevoegde waarde voor ons dus buiten dat je "ok" moet drukken als je start... Zouden ze gewoonweg als standaard profiel moeten gebruiken als er maar 1 profiel is aangemaakt... Maarja, Volkswagen en software...
Daarom mijn verbazing. Ik had een golfje mee als leenbak vandaag en die had wel profielen. Voor de rest was ie heel standaard uitgevoerd zullen we maar zeggen.

Ik heb al ruzie met de stoel profielen met de vaste knoppen naast de zitting. Als ik 1 indruk nadat mijn vrouw gereden heeft (die is iets kleiner dan ik) gaan de spiegels niet automatisch in mijn stand. Dan moet ik echt nog een x het knopje indrukken….. ja luxe probleem, maar voor een auto in deze prijs klasse….

• darud
sl1000 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:59:
[...]

(gokje) of reinstall je app op je telefoon, net als NOEL hierboven.
Dat heeft geholpen, hij verstuurd nu goed de route naar de auto 👍🏻

• DJR

DJR

KaiseRRuby schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:54:
[...]

Wil je graag wat andere vragen stellen, aangezien ik praktisch dezelfde auto heb besteld (GTX, warmtepomp, design plus en assistance plus).

- is jouw auto geleverd met het blauwe interieur of de zwarte?
- ervaar je veel verschil in performance als je auto onder de 80% accu zit?
- wanneer had je de auto besteld en wanneer geleverd?
@KaiseRRuby
MY23 (mijn auto) heeft het naast een aantal andere verbeteringen ook het vernieuwde zwarte dashboard wat m.i. een verbetering is tov de blauwe accenten van het modeljaar ervoor

Power is er altijd en overal, ik merk geen verschil in vermogensafgifte onder de 80% acculading. Maar ik heb er ook geen studie van gemaakt. De GTX trekt als een lier.

Besteld in april en ontvangen eind oktober

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
3.0 update deel 1 is bij mij zonder problemen geïnstalleerd, de auto jaagt je wel even de stuipen op het lijf door kort allerlei foutmeldingen te spuwen als je instapt. Maar goed dat had ik in de diverse online filmpjes ook al gezien en na het aanzetten van het contact waren alle foutmeldingen weg en werkt alles netjes.

Nu wachten op deel 2.

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 15:44
Lijkt erop dat ik dit jaar de 3.0 update niet ga ontvangen. :'(
De mail op vrijdag 16 december gekregen, maar tot nu toe niks geen meldingen in de ID.3 (Business Edition)
De melding voor 2.3 duurde destijds ook al lang. Even terug gezocht, en die melding kwam toen op een dinsdag.
Had vorige week Volkswagen mail gestuurd hierover, hopelijk kunnen ze iets zien of en wat/wanneer er gebeuren kan. Helaas nog geen reactie van ze gekregen.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-11 12:26
Ik begrijp echt niet waarom iedereen zo graag die updates wil hebben. Zeker als je dit topic leest en er zoveel gedoe is. Ik wacht liever even af tot ik zeker weet dat alles goed gaat..

*sowieso

• Termy

Termy

DonJunior schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:30:
Ik begrijp echt niet waarom iedereen zo graag die updates wil hebben. Zeker als je dit topic leest en er zoveel gedoe is. Ik wacht liever even af tot ik zeker weet dat alles goed gaat..
2.4 wilde ik wel graag ivm de 12V accu en minder verbruik in de winter, maar voor 3.0 ga ik niet moeilijk doen, nee. Een % in het cluster zien zou ik erg chill vinden maar niet echt het risico op bricken waard. Ach, gelukkig moet ik sowieso op de reguliere OTA wachten, dus tijd zat voor ze om bugs te pletten ;).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-11 23:28
DonJunior schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:30:
Ik rij volgende week naar Italië en ben blij dat ik nu eindelijk wel een nette navigatie heb die gewoon laadpalen op de route aangeeft. (En ja, via Android auto kan het ook maar ik ben verder zeer tevreden met de navigatie van Vw).

En zo zijn er nog wel meer verbeteringen. Dus liever gisteren dan vandaag die update. (Ik heb zojuist deel 1 gehad met daarna een kleine update, hopelijk volgt deel 2 snel.)

• N0EL
Net naar Oostenrijk en terug gereden met alleen de VW navigatie.
Die is inderdaad een stuk beter nu met de v3 versie.

• DonJunior
Ja ik snap de verbeteringen wel.. en die zou ik ook graag willen. Maar no way dat ik me, bij VW, aan ga melden bij een 'I want OTA' verzoek als ze je vervolgens in de kou laten staan bij een gebrikte auto en je mooi op de fiets terug naar huis kunt.
Thanks.. but no thanks..

*sowieso

• DonJunior
Jullie allemaal uiteraard de beste wensen en laten we hopen op veel goed nieuws vanuit VW komend jaar!

*sowieso

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-11 14:49
Inderdaad, dat we allemaal op bugvrije software mogen gaan rijden!

• cggroen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 11:43
Gisteravond kreeg ik de melding dat er een update klaar stond (3.0). Instructies opgevolgd en auto afgesloten.
Vanmorgen melding infotainment" Systeemupdate mislukt contact uw dealer: Foutcode OUE5_54"
Morgen de dealer maar bellen, auto werkt gelukkig nog normaal.
ID3 1st Max

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:31

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb deel 1 van de update nu al een keer of 6 gestart, maar zonder succes. Krijg ook geen foutcode te zien zoals sommige anderen.

Het is gewoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQFoJQs1iD88mIRqc5tBDkJmU6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3OBt7E0I2j0AZEz5RkJxwvV.jpg?f=fotoalbum_large

3 streepjes 4g.
79% accu in de wagen.
Geen meldingen over ramen of lichten bij het starten.
Auto op slot gedaan en kan vanaf de bank de displays zien. Maar na een uur nog geen rode lampjes te zien, dus dan even in de auto kijken.

Online kan ik er nog niks van vinden, dus ga Volkswagen maar eens mailen. Zal hij antwoord/de oplossing hier sowieso posten.

[ Voor 8% gewijzigd door AndereKoekoek op 01-01-2023 14:22 ]

• sl1000
Sleutel te dichtbij? De sleutel moet officieel 10 meter van de auto verwijderd zijn.

Anders even in een blikken doosje doen

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:31

AndereKoekoek

Ping! Pong?

sl1000 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:36:
Sleutel te dichtbij? De sleutel moet officieel 10 meter van de auto verwijderd zijn.

Anders even in een blikken doosje doen
Dat was dé truc inderdaad! Zaten in mijn jas op ongeveer 10 meter afstand. Net in de keuken gelegd en hij is nu bezig.

• Frank_P
  • Laatst online: 21:50
Ik heb woensdag deel 1 en gisteren ochtend deel 2 succesvol geïnstalleerd. Geen problemen gehad gelukkig.
ID.3 1st plus uit december 2020.

• AMARONE
Ik heb nu al een tijdje dat de auto aangeeft dat de parkeersensoren schoongemaakt moeten worden. Ze zijn hardstikke schoon maar de melding blijft. Ik had gehoopt dat update 3.0 deel 1 het zou verhelpen maar de melding blijft komen en ze werken niet.

Een draadje los of is er een andere manier om dit op te lossen dat iemand weet?

• sl1000
AMARONE schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:03:
Ik heb nu al een tijdje dat de auto aangeeft dat de parkeersensoren schoongemaakt moeten worden. Ze zijn hardstikke schoon maar de melding blijft. Ik had gehoopt dat update 3.0 deel 1 het zou verhelpen maar de melding blijft komen en ze werken niet.

Een draadje los of is er een andere manier om dit op te lossen dat iemand weet?
Waarschijnlijk heeft steenslag één van je sensoren aan de voorzijde beschadigd. Keertje met goed daglicht elke sensor nalopen en als er eentje schade heeft, dan zal die vervangen moeten worden.

• AMARONE
Thanks, ga ik doen!

Qua automatische routes toevoegen gaat het ook nog niet lekker. Gisteren dacht ik van he mooi dat is top op de route naar Italië. Vandaag de navigatie weer aan en hij laat geen enkele geplande stop zien. Vw en software :')

Update:
Het zal wel met de weconnect plus dienst te maken hebben die ik eerst moet 'kopen'

[ Voor 16% gewijzigd door AMARONE op 01-01-2023 20:16 ]

• AMARONE
sl1000 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:54:
[...]

Waarschijnlijk heeft steenslag één van je sensoren aan de voorzijde beschadigd. Keertje met goed daglicht elke sensor nalopen en als er eentje schade heeft, dan zal die vervangen moeten worden.
Bedenk me nu net dat als er eentje schade heeft de andere 3 het wel zouden moeten doen?

• DonJunior
AMARONE schreef op maandag 2 januari 2023 @ 01:17:
[...]

Bedenk me nu net dat als er eentje schade heeft de andere 3 het wel zouden moeten doen?
Maar dan krijgt het systeem continu de melding van één sensor dat je tegen de muur staat. Daarop heeft VW de melding ingebouwd 'je sensoren zijn vies'
En daarmee negeert ie de verdere input van de sensoren, want het lijkt er op dat deze toch niet klopt.
En als sensor informatie incorrect is, wil je daar niet op vertrouwen want voor je het weet sta je wél tegen een paaltje of muur aan.

*sowieso

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:40

Freakie1NL

Grote Baas

Simply1337 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:38:
[...]

kan zijn:

Is dit uberhaupt dan wel afgelopen jaar gaan werken? Toen ik in mei 2022 mijn ID.3 nog had werkte dit nooit, stabiel. Soms kreeg ik na 3 weken! de bestemming in de auto.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:49
Freakie1NL schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:33:
[...]

Is dit uberhaupt dan wel afgelopen jaar gaan werken? Toen ik in mei 2022 mijn ID.3 nog had werkte dit nooit, stabiel. Soms kreeg ik na 3 weken! de bestemming in de auto.
Ik heb er 3.0 opstaan en bestemming versturen werkt prima.
Ben eigenlijk dik tevreden met de update.

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
[...]

Ik gebruik het niet vaak, maar sinds 3.0 lijkt dit vrijwel direct door te komen

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:25
Idem hier. Sinds 3.0 werkt het prima. Het enige suffe vind ik dat je alleen een bestemming kunt versturen en niet een route. Dus eerst de route met tussenstops uitvogelen in de app heeft niet zoveel zin. 8)7

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-09 20:06
Ik haak hier ook even aan. Ik heb begin juni de ID Buzz besteld, destijds stond de verwachte leverdatum op afgelopen eind oktober. Inmiddels is deze opgeschoven naar het eind van deze maand, ik verwacht niet dat het deze maand ook nog echt gaat gebeuren.

Ik heb de ID. Buzz 1ST Max besteld in de two-tone wit groen. Als extra optie er een trekhaak bij gedaan, verder was er niks bij te kiezen (alles zit er al op).

Zodra hij hier op de oprit staat meld ik mij weer..

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:41
cggroen schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:42:
Gisteravond kreeg ik de melding dat er een update klaar stond (3.0). Instructies opgevolgd en auto afgesloten.
Vanmorgen melding infotainment" Systeemupdate mislukt contact uw dealer: Foutcode OUE5_54"
Morgen de dealer maar bellen, auto werkt gelukkig nog normaal.
ID3 1st Max
Ik heb deze foutmelding ook 2x gehad bij mijn ID3 Life. Ik gok dat het bij mij te maken heeft met de SOS-storing die al een tijdje aanwezig is. Eind deze maand naar dealer hiervoor.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:40

Freakie1NL

Grote Baas

Vr13s schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:48:
Ik haak hier ook even aan. Ik heb begin juni de ID Buzz besteld, destijds stond de verwachte leverdatum op afgelopen eind oktober. Inmiddels is deze opgeschoven naar het eind van deze maand, ik verwacht niet dat het deze maand ook nog echt gaat gebeuren.

Ik heb de ID. Buzz 1ST Max besteld in de two-tone wit groen. Als extra optie er een trekhaak bij gedaan, verder was er niks bij te kiezen (alles zit er al op).

Zodra hij hier op de oprit staat meld ik mij weer..
Gefeliciteerd. Al een proefrit in een demo auto kunnen maken?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 15:25
Met de update naar 3.0 werkt dit nu zoals je het verwacht. Navigatie is opgestart --> melding komt binnen :)
[...]

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-09 20:06
Freakie1NL schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:29:
[...]

Gefeliciteerd. Al een proefrit in een demo auto kunnen maken?
Ik heb bij de plaatselijke dealer in een ID Buzz cargo gezeten die in de showroom stond. Punt.

Mijn enige houvast zijn de vele reviews, op basis daarvan nog geen spijt of bedenkingen. Alhoewel ik het lichte interieur in combinatie met onze 3 kinderen wel spannend vind :)

• N0EL
Ik heb weer iets vaags vandaag. "kinderslot fout" en hierdoor gaan mijn ramen soms niet meer open/dicht.

Zodra is probeer het raam open / dicht te doen komt de melding "kinderslot fout", en zit er geen beweging meer in de ramen.
Met heel veel pielen en beide zeiden tegelijk werken het soms wel.

Heb een paar keer geprobeerd het kinderslot te resetten, (5 keer snel kinderslot klikken) maar zonder succes.

Morgen maar even langs "bagger" a-point Almere en kijken of ze hem willen uitlezen.

• Simply1337
Op mijn VIN staat niet eens de 3.0 OTA gereed. En ze hebben op mijn mail terug gereageerd. Dus waarschijnlijk ben ik wel een van gelukkige voor een verplichte HW-swap voordat 3.0 komt op mn auto.
Dat gaat nog even duren voor mij.

En ja, men kon al op hun VIN zien of ze OTA zouden krijgen VOORDAT ze de uitnodiging vanuit VW mail hadden ontvangen. Na de "Auto ontvangt binnenkort OTA" mail ontvingen ze pas de update in hun auto.

Wat ik wel zie is dat ik nog een terugroepactie open heb staan die 18 20 december is toegevoegd aan mn VIN.
Betreft de kofferklepscharnier roestplek inspectie/controle/vervanging. Yay..

• RaymondD
Simply1337 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:41:
Op mijn VIN staat niet eens de 3.0 OTA gereed. En ze hebben op mijn mail terug gereageerd. Dus waarschijnlijk ben ik wel een van gelukkige voor een verplichte HW-swap voordat 3.0 komt op mn auto.

En ja, men kon al op hun VIN zien of ze OTA zouden krijgen VOORDAT ze de uitnodiging vanuit VW mail hadden ontvangen. Na de "Auto ontvangt binnenkort OTA" mail ontvingen ze pas de update in hun auto.

Wat ik wel zie is dat ik nog een terugroepactie open heb staan die 18 december is toegevoegd aan mn VIN.
Wat voor hardware zou er dan gewisseld moeten worden? Ik neem aan dat jouw ID.4 gebouwd is na mijn ID.3 1st plus (16 sept 2020)

• PeGys
Waarschijnlijk een RTFM probleem maar eum, is er een manier om de wagen te vergrendelen van aan de kofferklep bij de ID.4?

Wat mijn bijna dagelijkse frustratie is, ik stap uit, neem men materiaal uit de koffer en ga binnen, om dan met de afstandsbediening de wagen te sluiten.
Bij de Auris die we hier ook op de oprit hebben, zit er een klein knopje naast de ontgrendelknop voor de kofferklep.
Ofwel ben ik blind, ofwel is dit onbestaand bij de ID.4...

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 20:11

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

PeGys schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:09:
Waarschijnlijk een RTFM probleem maar eum, is er een manier om de wagen te vergrendelen van aan de kofferklep bij de ID.4?

Wat mijn bijna dagelijkse frustratie is, ik stap uit, neem men materiaal uit de koffer en ga binnen, om dan met de afstandsbediening de wagen te sluiten.
Bij de Auris die we hier ook op de oprit hebben, zit er een klein knopje naast de ontgrendelknop voor de kofferklep.
laatste

.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-11 06:27
DJR schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:29:
[...]

@KaiseRRuby
MY23 (mijn auto) heeft het naast een aantal andere verbeteringen ook het vernieuwde zwarte dashboard wat m.i. een verbetering is tov de blauwe accenten van het modeljaar ervoor

Power is er altijd en overal, ik merk geen verschil in vermogensafgifte onder de 80% acculading. Maar ik heb er ook geen studie van gemaakt. De GTX trekt als een lier.

Besteld in april en ontvangen eind oktober
Wordt de samsung telefoon nog steeds kokend heet in de MY23? Man man...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is niet mogelijk, maar ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom je alleen de kofferbak wilt ontgrendelen ipv de hele auto/wat het verschil maakt/is? Bedoel, wat maakt dit in de praktijk uit dan?

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-11 06:27

Tipje hier is om na het uitstappen via de handgreep (keyless) de auto helemaal te vergrendelen. Daarna kun de achterklep openen en sluiten (met sleutel in je zak) zonder dat de auto ontgrendeld. De achterklep beinvloed dit niet. Dit werkt dus anders zoals bij een Volvo (V40).

Grote nadeel is dat de laadklep en laadkabelvergrendeling mee sluit met het vergrendelen (via sleutel of portieren). Dus nadat het laadkabeltje uit de achterbak is gepakt wil de laadklep niet open zonder je sleutel te moeten gebruiken of het voorportier open te doen. 8)7

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gecko123 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:47:
[...]

Wordt de samsung telefoon nog steeds kokend heet in de MY23? Man man...
Ben op zoek naar een andere telefoon omdat mijn Sony Xperia 5 te traag is/wordt voor Android Auto en ik mijn zakelijke iPhone 13 Pro Max niet wil gebruiken met m'n privé-sim. Maar Samsungs worden dus (net als mijn Sony) bloedheet hierdoor/van? Zit in dubio om een Xperia 1 - II te kopen of een S21 (heb SIM only, koop nooit een toestel nieuw of op afbetaling).

• Termy

Termy

Mijn S21 Ultra wordt niet noemenswaardig warm van android auto. De meer budget Samsung van m'n vrouw ook niet. Draadloos, soms aan de (achterste) USB-C, soms niet, maakt geen verschil zover ik kan oordelen.

• DonJunior
Exorcist schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:54:
[...]

Is niet mogelijk, maar ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom je alleen de kofferbak wilt ontgrendelen ipv de hele auto/wat het verschil maakt/is? Bedoel, wat maakt dit in de praktijk uit dan?
Echt niet? Ik gebruik dat best vaak. Gewoon naar de auto lopen, kofferklep open en weer dicht zonder de hele auto te ontgrendelen (en dus ook niet het mediasysteem en auto te 'ontwaken')

Als ik in de auto zit en aankom en weet dat ik nog iets uit de kofferbak nodig heb, dan doe ik het zoals @Gecko123 aangeeft. Uitstappen, deur dicht en op slot dan kun je de kofferbak nog openen maar gaat de auto daarna gewoon netjes op slot.

*sowieso

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DonJunior schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:30:
[...]

Echt niet? Ik gebruik dat best vaak. Gewoon naar de auto lopen, kofferklep open en weer dicht zonder de hele auto te ontgrendelen (en dus ook niet het mediasysteem en auto te 'ontwaken')

Als ik in de auto zit en aankom en weet dat ik nog iets uit de kofferbak nodig heb, dan doe ik het zoals @Gecko123 aangeeft. Uitstappen, deur dicht en op slot dan kun je de kofferbak nog openen maar gaat de auto daarna gewoon netjes op slot.
Ik snap het concept, maar begrijp het verschil niet en wat je dan écht mist?

• DonJunior
Ik snap denk ik niet zo goed waar nu je verbazing/onbegrip zit?
Als je alleen je kofferklep kan openen zonder heel je auto te ontgrendelen en te activeren is dat wat mij betreft fijner dan dat heel de auto actief wordt, spiegels uitklappen, mediasysteem aan.. terwijl ik. toch over 5 seconden weer weg ben.
Maakt het allemaal veel uit, nee natuurlijk niet. Maar het is handig dat het snel kan.. zoals zoveel dingen op en aan de auto.. is het nodig? Nope.

*sowieso

• maik73
  • Laatst online: 14-10 16:34

Wat ik wel zie is dat ik nog een terugroepactie open heb staan die 18 december is toegevoegd aan mn VIN.
Nou, ik verwacht dat ik ook tot die groep zal behoren helaas.... VW reageerd (zoals wel vaker) totaal niet op mijn mails. Dus ik denk dat we als laatste aan de beurt zijn (bij het einde van mijn lease periode verwacht ik).... |:(

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023

Same here, ze zouden er begin januari op terugkomen. Volgens mij zijn we alle 2 van de eerste batch van 1250 auto's in 2020. Ik heb wel een warmtepomp, zou het daarmee te maken kunnen hebben.
Hopelijk hebben ze snel een antwoord, want niet weten waar je aan toe bent is veel vervelender

• maik73
  • Laatst online: 14-10 16:34
edkreuk schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 07:59:
[...]

Same here, ze zouden er begin januari op terugkomen. Volgens mij zijn we alle 2 van de eerste batch van 1250 auto's in 2020. Ik heb wel een warmtepomp, zou het daarmee te maken kunnen hebben.
Hopelijk hebben ze snel een antwoord, want niet weten waar je aan toe bent is veel vervelender
Hier ook een van de eerste ID4's met warmtepomp.
Simply1337 heeft geen warmtepomp dus daar zou het niet mee te maken hebben....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
Heeft iemand al een keer een melding gehad over de onderhoudsbeurt. Mijn auto is nu bijna 2 jaar op een paar dagen na, vroeger kreeg je nog wel eens een mail dat je auto aan onderhoud toe was. Of zou dat niet gebeuren omdat ze gratis zijn

Service-inspectie elke 24 maanden
Om de 24 maanden heeft je Volkswagen ID. een service-inspectie nodig. Je ID. geeft vanzelf aan wanneer het zover is via een melding in je display. Bij de Volkswagen dealer controleren onze monteurs je ID. op 40 essentiële punten, vervangen ze de remvloeistof en het interieurfilter voor de frisse lucht
Pagina: 1 ... 251 ... 384 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.