Hier een 2023 ID.5 GTX, software 3.2.
Ik zoek antwoord op een paar vragen, al zullen enkele mogelijk in de 1000 pagina's al eens beantwoord zijn
1. Mijn ID.5 klapt automatisch de spiegels in bij afsluiten maar bij achteruitrijden (parkeren) draait de buitenspiegel niet naar onder. Is dit een optie? Ik heb namelijk niet de parkeerondersteuning met camera, wel met piepjes.
2. Mijn radio "kraakt" soms (ook op de DAB signalen). Dit lijkt een software probleempje te zijn. Herkennen jullie dit?
3. Voor de wintersport zoek ik voor de GTX (staat op 235/50 R20) nog sneeuwkettingen. Welke kunnen jullie aanbevelen? De keuze voor deze maat lijkt namelijk beperkt.
4. Hoe kom ik van het "Welkom" scherm af met OK om te bevestigen voor het gebruikers account? We hebben maar 1 account en dat profiel wil ik standaard starten. Ik heb al een sync gedaan op mijn profiel pagina.
5. Laden jullie tot 100% of tot 80% (zoals geadviseerd)? Ik rij de auto als lease dus mij maakt het niet veel uit als na 4 jaar termijn er de nodige degradatie is van de accu.
6. In het profiel staat een tikfout in onze naam. Ik dacht dat pas ik wel even snel aan maar kennelijk is dit eenmalig door de dealer opgegeven. Ook via de site kan ik de contactgegevens niet wijzigen, althans niet wat op het scherm in de ID.5 wordt getoond.
Ik ben verder vooralsnog wel tevreden over de auto, hier wat plus en minpunten
+ rijbeleving is goed, stuurt weliswaar niet sportief maar wel strak
+ ruimte achterin, onze drie tieners met lange benen passen er prima in
+ eerste EV hier, dus genieten van de stilte en de lineaire powerafgifte
+ nijmegen - den haag - amsterdam - nijmegen is goed te rijden dus tevreden over de range
+ HUD met augmented reality en de richtingaanduiding met de led op het dash werken m.i. prettig
- haptic knoppen op stuur zijn echt een flop, hopelijk biedt VW nog eens de mogelijkheid om het stuur te vervangen
- parkeerpiepjes vind ik wat abrupt inkomen, voorzijde piept niet altijd als ik het verwacht
- audio geluidskwaliteit is m.i. niet meer dan "ok" maar ik had graag een Premium geluid gekozen (nu audio upgrade met subwoofer)
- ik had gehoopt dat de automatische updates met nieuwe features wat sneller komen (zoals Tesla doet)
- de My VW ID app is wel heel erg beperkt in de mogelijkheden