Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 250 ... 376 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:36
N0EL schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:48:
[...]
Jep. Vrijdag middag vertroken, en overnachting gedaan in Reichertshofen (Green deer Bavaria hotel)

Geep probleem met snel laden. Moest wel heel even (5 minuten max) wachten bij de Geiselwind (E.ON ).
Jammer dat daar de Tesla laders niet open zijn voor ons.

[Afbeelding]
ID.4 Max 77KW
Ik heb een soortgelijke rit gepland (4.1M) met de voorjaarsvakantie (de jongste moeten we nog een goed excuus bedenken om die rond 12 uur van school te halen), maar dan wel met skikoffer op het dak. Met ABRP heb ik nu een rit bekekend, uitgaande van een verbruik van 25kw/100km. Vrijdagmiddag zodra de kids van school komen gaan we rijden tot Holiday Inn Münchener Messe.

Met de VW laadpas kan ik snelladen bij Ionity voor €0,35. De rest kan ook wel natuurlijk, maar kost me meer dan het dubbele dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uWEnbGBxHe3eXiEa59KeKxlbN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ll87zU7qb7aW6iYrhKjZt5bN.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe los ik dit op? ID3 Pro 58Kwh, update 3.0 deel 1 en 2 geinstalleerd. We Connect Plus in de auto geactiveerd en toestemming gegeven voor locatiebepaling in de user setting in de auto. Toch blijven deze functies onbeschikbaar/zichtbaar in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-08 13:25
dstaals schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:24:
[Afbeelding]

Hoe los ik dit op? ID3 Pro 58Kwh, update 3.0 deel 1 en 2 geinstalleerd. We Connect Plus in de auto geactiveerd en toestemming gegeven voor locatiebepaling in de user setting in de auto. Toch blijven deze functies onbeschikbaar/zichtbaar in de app.
Om deze te gebruiken is de standaard We-Connect nodig, als je deze installeert zal dit dus gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vaelin schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:26:
[...]

Om deze te gebruiken is de standaard We-Connect nodig, als je deze installeert zal dit dus gaan werken.
Dat is een grapje toch? Beide we connect apps nodig om alle functionaliteiten te kunnen gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21
GeeMoney schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:50:
[...]

Ja, want 1.50m of 1.20m naast de auto is niet zichtbaar? Je ziet toch op je scherm en als je naar buiten kijkt direct hoe zuiver je signaal is?
GPS heeft een marge voor ons burgers en die ligt tussen de 1m en 2m qua nauwkeurigheid bij tenminste 3 satellieten, zoiets is het maar als hij er naast zit merk je dat duidelijk.
Maar bij mij zit hij er de laatste dagen soms 10 tallen meters naast en daarom zou ik willen troubleshooten. Navigatie is nu niet echt bruikbaar.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
theHoff schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:28:
[...]

Dat is een grapje toch? Beide we connect apps nodig om alle functionaliteiten te kunnen gebruiken?
Yup, beide apps nodig. Blijkbaar voegt de plus app andere dingen toe dan de standaard app, dit kan je zien wanneer je het in de shop bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:24
Gisteren wil ik wegrijden.. en doe eigenlijk zoals altijd, voet op de rem, hendel in Drive en rustig wegrijden.
Hoor ik een harde 'Kloenk' vanaf de remmen komen en de auto begint te rijden met een schrapend geluid alsof de remmen nog half vast zitten ofzo.
Uiteraard direct gestopt, op de (P) geklikt om de handrem aan te trekken en nogmaals op de D om de handrem te lossen.
Dat ging beter, maar de auto remt nu heel raar, het stukje regen gaat gewoon normaal.. en bij de overgang van regen naar remmen schrapen de remmen erbij en komt de auto heel lomp tot stilstand :/

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstaals
Vaelin schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:47:
[...]

Yup, beide apps nodig. Blijkbaar voegt de plus app andere dingen toe dan de standaard app, dit kan je zien wanneer je het in de shop bekijkt.
Thanks, dat was het inderdaad. Ik zie nog geen verschil in de app trouwens. Auto locatie werkt in ieder geval. Ben benieuwd hoe het checken van licht, ruiten en op slot ja/nee werkt. Dat vind ik nog niet terug.

Ergens hierboven had iemand een error bij auto locatie (melding andere gebruiker), dit had ik ook als ik in de auto zit. Na afsluiten auto is dat weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:16
DonJunior schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:54:
Gisteren wil ik wegrijden.. en doe eigenlijk zoals altijd, voet op de rem, hendel in Drive en rustig wegrijden.
Hoor ik een harde 'Kloenk' vanaf de remmen komen en de auto begint te rijden met een schrapend geluid alsof de remmen nog half vast zitten ofzo.
Uiteraard direct gestopt, op de (P) geklikt om de handrem aan te trekken en nogmaals op de D om de handrem te lossen.
Dat ging beter, maar de auto remt nu heel raar, het stukje regen gaat gewoon normaal.. en bij de overgang van regen naar remmen schrapen de remmen erbij en komt de auto heel lomp tot stilstand :/
Exact hetzelfde ondervind ik nu ook :(
Gisteren kwam de ID.3 bij het wegrijden niet van de plek. Opeens een knal inderdaad, en toen kwam er pas beweging in.
Sinds dat moment remt de auto anders, lijkt wel of hij harder remt dan voorheen.
Gisteren viel me dat al op, en vanmorgen nog steeds dat "andere" remgedrag.
Zal toch de dealer toch maar eens bellen en dit verhaal uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:36
woertm000 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:01:
[...]

Gisteren kwam de ID.3 bij het wegrijden niet van de plek. Opeens een knal inderdaad, en toen kwam er pas beweging in.
Sinds dat moment remt de auto anders, lijkt wel of hij harder remt dan voorheen.
Ik heb sinds de eerste beurt 14 december (4.1M) ook ander remgedrag van de auto (niet bij het wegrijden). Het geschraap herken ik niet, maar ik kan niet meer normaal (gedoseerd) remmen. Het laatste stukje gaat heel hard en dan kom ik ook behoorlijk lomp tot stilstand met een boenk erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-07 13:50
Beginnersvraag, maar is het mogelijk om via de we connect app in te stellen dat de auto pas om bv 3u s nachts mag beginnen opladen ondanks dat de kabel al sinds 19u s avonds insteekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
woertm000 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:01:
[...]

Oh maar dat is wel 'toevallig' dan.. :F
Zal inderdaad straks eens bellen richting VW.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
MatteC schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:08:
Beginnersvraag, maar is het mogelijk om via de we connect app in te stellen dat de auto pas om bv 3u s nachts mag beginnen opladen ondanks dat de kabel al sinds 19u s avonds insteekt?
Gepland laden werkt slecht. Is misschien verbeterd met 3.0 maar heb ik nog niet getest.

Met o.a. de stekker.app werkt het wel goed.
https://www.stekker.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
MatteC schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:08:
Wat @RaymondD zegt inderdaad.
De VW app zelf werk hiervoor niet betrouwbaar.
Ik heb geen aandelen ofzo maar de Stekker app werkt daarbij wél altijd goed.
Support vanuit @Stekker.app is ook erg goed.. Al vele malen contact gehad met de developers om wat tips te delen en die worden altijd snel opgepakt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:14:
[...]

Oh maar dat is wel 'toevallig' dan.. :F
Zal inderdaad straks eens bellen richting VW.
Waarschijnlijk komt het gewoon door het vocht van de afgelopen dagen icm met dat de auto met de kerstdagen wat langer stil gestaan heeft. Dan gaan de schijven roesten, en vooral met een elektrische auto rem je dat er niet zo snel af omdat je bij rustig rijden meestal voornamelijk aan het regenereren bent in plaats van echt remmen.

Oplossing is om een keer flink door te remmen, bij voorkeur vanaf 80 Km/h ofzo. Dan zijn je schijven schoon en zal het wel over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ik222 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:25:
[...]

Waarschijnlijk komt het gewoon door het vocht van de afgelopen dagen icm met dat de auto met de kerstdagen wat langer stil gestaan heeft. Dan gaan de schijven roesten, en vooral met een elektrische auto rem je dat er niet zo snel af omdat je bij rustig rijden meestal voornamelijk aan het regenereren bent in plaats van echt remmen.

Oplossing is om een keer flink door te remmen, bij voorkeur vanaf 80 Km/h ofzo. Dan zijn je schijven schoon en zal het wel over zijn.
Normaal zou ik je verhaal ondersteunen, heb dat namelijk met de Alfa ook, die staat namelijk wel eens wat langer stil, maar de ID3 heb ik op eerste kerstdag nog, zonder problemen, naar Brussel Airport (vanuit Breda) op en neer gereden.
Ik zal zo eens een rondje doen om je theorie te staven maar zou dat wel héél bijzonder vinden dat ie dit na één nacht stilstand al zou doen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-07 13:50
Werkt die stekker app ook met een granny lader?

Dit omdit ik vooral op mijn werk/publie oplaadt, en thuis slechts af en toe enkele kWh bijlaadt met een granny

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
MatteC schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:38:
Werkt die stekker app ook met een granny lader?

Dit omdit ik vooral op mijn werk/publie oplaadt, en thuis slechts af en toe enkele kWh bijlaadt met een granny
Ja, dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
DonJunior schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:28:
[...]

Normaal zou ik je verhaal ondersteunen, heb dat namelijk met de Alfa ook, die staat namelijk wel eens wat langer stil, maar de ID3 heb ik op eerste kerstdag nog, zonder problemen, naar Brussel Airport (vanuit Breda) op en neer gereden.
Ik zal zo eens een rondje doen om je theorie te staven maar zou dat wel héél bijzonder vinden dat ie dit na één nacht stilstand al zou doen.
@woertm000 & @ik222
Net toch even de auto gepakt om te testen.. de auto reed zonder problemen weg en vervolgens op een rustige buitenweg een goede noodstop gemaakt.
Remt prima nu, geen geschraap gewoon normaal in de remmen en weer los.

Ik bedenk me, nu ik dit schrijf, dat ik wel gisteren direct de Auto Hold heb uitgeschakeld.. en dat de auto daardoor vanochtend wel meteen begon met rollen..
hmmm.. de volgende hypothese om te testen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:37
kakiebauw schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 06:26:
[...]

Hier exact hetzelfde. Update 2 heeft de auto gebricked en nu rijden in een t-cross. Service is goed, maar ben benieuwd of ik de auto terug krijg voordat de t-cross ingeleverd moet zijn eind deze week.
Net dealer gesproken. T-Cross van Logicx wordt morgen omgeruild (door mezelf) voor leen ID.3. Dealer verwacht pas volgende week aan mijn auto toe te komen. Wordt beetje ingewikkelde omruil... T-Cross inleveren in Naarden, ID.3 ophalen in Hilversum...

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
KingsCrown schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:17:
Hebben jullie allemaal de ''I want OTA'' mail gestuurd, of wordt de update gewoon gepushed naar de 2.4 rijders?
Helaas, ja. En vervolgens mail gekregen, dat ik niet in de eerste ronde zat. Toen een mail vorige week dat ik nu in de volgende lichting zat. Op vrijdag 23/12 werd de update aangeboden... en toen gestart. Deel 1 ging prima. Bij deel 2 op zaterdag 24/12 ging het mis.

De dealer weet nog niet dat er een aantal mislukte updates naar hem onderweg zijn...

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 11:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Ik dank jullie allen hartelijk voor jullie service in het beta testen van die 3.0 update. *O*

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pveatx
Ultraman schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:14:
Ik dank jullie allen hartelijk voor jullie service in het beta testen van die 3.0 update. *O*
At your service... in the name of science!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 21:21
pveatx schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:16:
[...]

At your service... in the name of science!
Ben heel benieuwd welk onderdeel de boosdoener is. Hoor graag wat er mis was, als je hem tzt terug krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-07 14:21
ik222 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:25:
[...]

Het zijn waarschijnlijk de trommels achter en niet de schijven voor. Ik heb het ook een paar keer gehad bij bepaalde weersomstandigheden. De reden dat dat geluid bij normaal gebruik niet direct weg is tijdens het rijden komt omdat de trommels bij normaal gebruik maar heel weinig worden aangesproken door het regeneren. Alleen bij parkeren en hard remmen.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:00

MLLL

Palm Treo 650

Jakkie takkie schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:19:
[...]

Het zijn waarschijnlijk de trommels achter en niet de schijven voor. Ik heb het ook een paar keer gehad bij bepaalde weersomstandigheden. De reden dat dat geluid bij normaal gebruik niet direct weg is tijdens het rijden komt omdat de trommels bij normaal gebruik maar heel weinig worden aangesproken door het regeneren. Alleen bij parkeren en hard remmen.
Da's dan wel bijzonder, want er worden juist trommelremmen gebruikt in plaats van schijfremmen om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Die redenatie kan ik even niet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Jakkie takkie schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:19:
Die redenatie kan ik even niet volgen.
De trommelremmen zijn gesloten units, en VW geeft aan dat deze daardoor veel minder last zouden moeten hebben van weersinvloeden, zout, etc.

Nu moet ik zeggen dat mijn achterremmen ook kleven bij wegrijden de laatste twee dagen. bij het wegrijden 's ochtends springen ze met een knalletje los.
Vermoedelijk dringt er toch vocht (niet gek met alle regen de laatste tijd) en zout binnen waardoor ze zich vast zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Dit soort posts hebben we vorig jaar winter ook gezien als ik mij goed herinner. Kunt kijken of daar nog wat uit is gekomen.

Ik heb het toen niet gevolgd omdat ik er, toen en nu, helemaal geen last van heb met mijn ID.3.
En qua rijden.. mijne heeft de 21e en 22e gereden, in de regen en de zut. Sindsdien stil gestaan tot gisterenmiddag (26e) en reed toen zonder morren weg. Wat volgens mij "past" op de theorie die rondslingerd.
Niet dat die daarmee ontkracht is, want meer variabelen en maar een enkel exemplaar. Alleen wat missen we dan? :P

[ Voor 44% gewijzigd door Ultraman op 27-12-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
sl1000 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:32:
[...]

De trommelremmen zijn gesloten units, en VW geeft aan dat deze daardoor veel minder last zouden moeten hebben van weersinvloeden, zout, etc.

Nu moet ik zeggen dat mijn achterremmen ook kleven bij wegrijden de laatste twee dagen. bij het wegrijden 's ochtends springen ze met een knalletje los.
Vermoedelijk dringt er toch vocht (niet gek met alle regen de laatste tijd) en zout binnen waardoor ze zich vast zetten?
Weersinvloeden kun je tegengaan maar condensatie niet. En condensatie heb je veel met dit weer kijk maar naar de binnenzijde van je ramen. Ik heb ook nog nooit gehoord van trommelremmen die geheel lucht en waterdicht zijn, ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen. Vroeger was het nog veel erger met trommels die vastvroren.

Hoe het ook is, blijft vervelend dat ze met zoveel kracht los springen. Het lijkt mij dat het uiteindelijk wel kapot zou kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjeerdvdongen1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 22:54
Vaelin schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:47:
[...]

Dit is niet waar, ik heb alleen de We Connect plus geïnstalleerd en alle functionaliteiten werken bij mij!

Duurde echter wel even (lees 1 a 2 dagen na installatie) voordat ze online kwamen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16

Termy

valt er nog wat te fragge?

We Connect plus? Ik heb alleen We Connect I.D., is dat dan weer wat anders? Ik heb nog een 3.0 dus het zal hier nog niet relevant zijn, maar ik ben wel benieuwd naar wat er precies bedoeld wordt met We Connect plus.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Zijn er bezitters van ID3 first Max die de update in zijn geheel succesvol hebben uitgevoerd? Eerste deel is gedaan, en heb geen issues, maar twijfel of ik deel 2 wil installeren ivm problemen die het en der spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-07 10:59
KingsCrown schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:17:
Hebben jullie allemaal de ''I want OTA'' mail gestuurd, of wordt de update gewoon gepushed naar de 2.4 rijders?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Is er iemand die een update heeft ontvangen zonder een aankondiging via mail van VW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Lock77 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:23:
Zijn er bezitters van ID3 first Max die de update in zijn geheel succesvol hebben uitgevoerd? Eerste deel is gedaan, en heb geen issues, maar twijfel of ik deel 2 wil installeren ivm problemen die het en der spelen.
Zojuist zonder problemen ook deel 2 geïnstalleerd op mijn ID.3 first max. Was huiverig maar toch de stoute schoenen aangetrokken. Loopt probleemloos tot nu toe.

[ Voor 50% gewijzigd door Alfred66 op 27-12-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Polo_Maniac schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:04:
[...]

Ga via het menu naar gebruikers en synchroniseer bij je gebruiker onderaan het scherm.
Dat heeft het bij mij opgelost…
Gisteren en vandaag een paar keer gedaan, maar hij blijft de melding geven (sw 3.2) :/

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Pjotr662 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:42:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Is er iemand die een update heeft ontvangen zonder een aankondiging via mail van VW?
Op die vraag is al geantwoord: pveatx in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
En drie pagina's terug kwam dezelfde vraag voorbij en en paar pagina's daarvoor ook. ;)

De 3.0 update is, tot dusver, nog opt-in via de "I want OTA" mail.
En vandaag nog heb ik iedereen bedankt voor zijn/haar deelname aan deze testfase.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 27-12-2022 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
TWFpa2Vs schreef op maandag 26 december 2022 @ 21:35:
[...]

Klopt heb ik ook op mijn ID.4 het is onderdeel van een optiepakket.
Welke optie is dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo_Maniac
Deurstopper schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:42:
[...]

Gisteren en vandaag een paar keer gedaan, maar hij blijft de melding geven (sw 3.2) :/
Hmm.. ik zit ook op 3.2.
Heb de avond er voor wel uit en ingelogd in de app. Misschien dan toch een combinatie van? Bij mij is het ongeveer 2 weken niet meer voorbij gekomen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:06

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Kan even iemand een poll maken.
Ben benieuwd hoeveel er nu ge-update zijn van 2.4 naar 3.0, per id3 of id4, hoeveel problemen hebben ervaren en hoeveel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49
Geen idee maar denk die waar ook de achteruitrijcamera etc in zit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-07 11:08
niki_lauda schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:27:
Kan even iemand een poll maken.
Ben benieuwd hoeveel er nu ge-update zijn van 2.4 naar 3.0, per id3 of id4, hoeveel problemen hebben ervaren en hoeveel niet.
Mijn deelname aan de poll 🫠

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLBaz-5MTNWRh9lp1jNPJ4XTPwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFSIYnjr5o5dAKVsTQjbHAFX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Alfred66 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:42:
[...]

Zojuist zonder problemen ook deel 2 geïnstalleerd op mijn ID.3 first max. Was huiverig maar toch de stoute schoenen aangetrokken. Loopt probleemloos tot nu toe.
Ik heb de update nu uitgevoerd en geen issues tegen gekomen! Lijkt er op dat het niet alleen specifieke uitvoeringen problemen hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Ook hier de 3.0 update erop zonder al te veel problemen. (ID.3 1st basic)

Wel drie keer opnieuw moeten starten, omdat de eerste twee keer om onverklaarbare reden niet lukte. Kreeg alleen een fail melding in beeld en retry again later.

Na elk deel ook nog een kleine update.

Nu de dingen uit de shop aan het installeren

Wat ook opvalt is dat ik meteen weer een normaal aantal streepjes heb van het 4g bereik, dus daar lijkt ook een bug gefixt te zijn

[ Voor 19% gewijzigd door t2faag op 27-12-2022 20:08 ]

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-08 11:24

mhe59

ID.5 Pro Performance

Ook mijn ID.3 1st Plus heeft nu de 3.0 software versie.

Ik zat niet in de eerste groep van I want OTA, maar in de 2e dus.

Alles werkt, alleen We Charge komt met verbindingsfout, probeer het later opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-08 16:48
Ik ben inmiddels wel wat huiverig voor 3.0. Moet er niet aan denken om hem te laten afslepen of er zaken gerepareerd moeten worden (en in de rij moet staan) waarbij ik VW moet overtuigen dat het onder de garantie hoort te vallen. Kan ik deze update overslaan en wachten op een hogere versie en zo ja wat mis ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Gecko123 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:05:
Ik ben inmiddels wel wat huiverig voor 3.0. Moet er niet aan denken om hem te laten afslepen of er zaken gerepareerd moeten worden (en in de rij moet staan) waarbij ik VW moet overtuigen dat het onder de garantie hoort te vallen. Kan ik deze update overslaan en wachten op een hogere versie en zo ja wat mis ik dan?
Ik zou even rustig afwachten. Ik denk (maar wellicht kan iemand dat bevestigen) dat er van 3.0 ook subversies komen waar de bugs uitgehaald zijn. Het zou wel heel stom zijn updates te blijven pushen waarvan je weet dat ze veel problemen gaan veroorzaken.

Ik wacht in ieder geval even rustig af, zeker geen haast met 3.0. Ik heb ook bewust geen mail gestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik heb me niet opgegeven dus als ik de update aangeboden krijg ga ik ervan uit dat het werkt en de bedoeling is dat ik de update volgens instructies uitvoer. Dan accepteer ik uiteraard niet dat als het fout gaat dat het zg mijn risico is.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Jakkie takkie schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:36:
[...]

Ik zou even rustig afwachten. Ik denk (maar wellicht kan iemand dat bevestigen) dat er van 3.0 ook subversies komen waar de bugs uitgehaald zijn. Het zou wel heel stom zijn updates te blijven pushen waarvan je weet dat ze veel problemen gaan veroorzaken.

Ik wacht in ieder geval even rustig af, zeker geen haast met 3.0. Ik heb ook bewust geen mail gestuurd.
voor zover ik begrijp was wave-1 3.0.3 en is wave-2 nu 3.0.5. (en nee dat zie je niet in de interface van de auto, daar zie je alleen 3.0.0)
valt me op dat er vooral meer problemen zijn met het 2e deel van de upgrade. dat was in wave-1 niet het geval daar ging het voornamelijk in deel 1 mis (zo leek het althans in de Facebook verhalen).

Uiteindelijk zullen ze nog wel wat bugs eruit vissen verwacht ik, voordat ze 'm loslaten op de grote meute.

[ Voor 4% gewijzigd door sl1000 op 28-12-2022 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-07 12:59
dstaals schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:55:
[...]

Thanks, dat was het inderdaad. Ik zie nog geen verschil in de app trouwens. Auto locatie werkt in ieder geval. Ben benieuwd hoe het checken van licht, ruiten en op slot ja/nee werkt. Dat vind ik nog niet terug.

Ergens hierboven had iemand een error bij auto locatie (melding andere gebruiker), dit had ik ook als ik in de auto zit. Na afsluiten auto is dat weg.
Wacht, wat ? Heb jij 2 apps nodig voor al deze functies ?
Ik heb dit gewoon in de WeConnect ID app... Als ik de gewone WeConnect app probeerde gebruiken gaf die aan dat ik een wagen uit de "ID familie" had en ik dus de WeConnect ID app moest gebruiken.

Wat ik wel merk is dat het slotje naast het VIN nr enkel gesloten is als alles toe is. Als je aan de lader hangt en dus de klep open hebt, blijft dat open staan, ook al is de wagen vergrendeld.
Verder zie ik in het menu waar je wagen getoond wordt steeds als een deur niet goed toe is, parkeerlicht brandt, ...

Zou leuk zijn moest volkswagen er eens werk van maken om ook zaken te kunnen uitvoeren vanuit de app. Spijtig genoeg is er veel in de media over de infotainment en functionaliteit van de golf die aangepakt wordt, maar over de ID-reeks, die mij toch best belangrijk is voor het merk, blijft het stil...

Locatie wagen is inderdaad niet zichtbaar als deze in beweging is, enkel in parkeerstand, vandaar de functie "parkeerpositie".

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JGSn6OpcMbciHled2zHlD2ZGHqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UaPrz4o6sPtXH3LDaZR2s1h.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn input voor de poll (ID4.1M met warmtepomp en af fabriek trekhaak ).
Vanavond nog naar een keertje proberen van 2.4 naar 3.0 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:37:
[...]

Geen idee maar denk die waar ook de achteruitrijcamera etc in zit.
Ik heb achteruitrijcamera….

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dstaals
PeGys schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:49:
[...]

Wacht, wat ? Heb jij 2 apps nodig voor al deze functies ?
Ik heb dit gewoon in de WeConnect ID app... Als ik de gewone WeConnect app probeerde gebruiken gaf die aan dat ik een wagen uit de "ID familie" had en ik dus de WeConnect ID app moest gebruiken.

Wat ik wel merk is dat het slotje naast het VIN nr enkel gesloten is als alles toe is. Als je aan de lader hangt en dus de klep open hebt, blijft dat open staan, ook al is de wagen vergrendeld.
Verder zie ik in het menu waar je wagen getoond wordt steeds als een deur niet goed toe is, parkeerlicht brandt, ...

Zou leuk zijn moest volkswagen er eens werk van maken om ook zaken te kunnen uitvoeren vanuit de app. Spijtig genoeg is er veel in de media over de infotainment en functionaliteit van de golf die aangepakt wordt, maar over de ID-reeks, die mij toch best belangrijk is voor het merk, blijft het stil...

Locatie wagen is inderdaad niet zichtbaar als deze in beweging is, enkel in parkeerstand, vandaar de functie "parkeerpositie".
Als het gaat over twee apps dan bedoel ik twee apps uit de webshop in de auto, niet op je telefoon. Na update 3.0 heb je een webshop in de auto. Daarin staan We-Connect en We-Connect Plus, naast nog wat anders zoals bijv. spelletjes. Op je telefoon heb je alleen de We-Connect ID app nodig, de andere is onbruikbaar met je VIN van een EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t2faag
theHoff schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:55:
[Afbeelding]
Dit heb ik ook gehad, bij de derde keer lukte het wel. Je kunt na het starten van de update na een paar minuten kijken of die bezig is. Dan hoef je niet 6 uur te wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door t2faag op 28-12-2022 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
t2faag schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:13:
[...]

Dit heb ik ook gehad, bij de derde keer lukte het wel. Je kunt na het starten van de update na een paar minuten kijken of die bezig is. Dan hoef je niet 6 uur te wachten.
Als je tijdens het starten van de update in de buurt blijft rond hangen en wellicht zelfs de deur opent, dan breekt hij de update af. Geef de auto een minuut of 30 om de update goed te starten, voordat je gaat kijken of het lukt.
Of hou de sleutel een meter of 5 van de auto vandaan, voordat je gaat loeren of het lukt.
zodra de 2 rode lampjes op het dashboard branden is de update begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49
dstaals schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:11:
[...]

Als het gaat over twee apps dan bedoel ik twee apps uit de webshop in de auto, niet op je telefoon. Na update 3.0 heb je een webshop in de auto. Daarin staan We-Connect en We-Connect Plus, naast nog wat anders zoals bijv. spelletjes. Op je telefoon heb je alleen de We-Connect ID app nodig, de andere is onbruikbaar met je VIN van een EV.
Dat is dus niet voor elke auto zo, mijne heeft fabrieksaf 3.0 maar heeft alleen in de auto de We-Connect app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:08
Interessant, de 360 camera beelden direct opslaan op een USB stick: YouTube: VW ID. Hidden Features Tips Tricks + Cool Accessories

Zal wel niet voor de EU markt zijn / komen. Wellicht iets wat via OBD2 vrij te schakelen is?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:23
TWFpa2Vs schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:14:
[...]
Dat is dus niet voor elke auto zo, mijne heeft fabrieksaf 3.0 maar heeft alleen in de auto de We-Connect app.
Klopt. Hier id3 Pro met 3.1 fabrieks af en alleen de We Connect, Spelletjes en Auto Onderhoud in de shop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-07 00:17
Altijd leuk de prototypes die je tegen komt in Duitsland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gNiWOvRQmoMBIxB6KIPBHrcL0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CRHfuda3DC5p7giXJBViiHP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
dstaals schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:11:
[...]

Ah, ok, was effe verward 8)7

Mijn ID.4 is fabrieksaf met 3.2 geinstalleerd dus helemaal niets moeten installeren. De shop is meer geheugen verspilling dan toegevoegde waarde moet ik zeggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eltjo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:53

Eltjo

Groninger in Fryslân

theHoff schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:55:
[Afbeelding]
Deze melding kreeg ik ook twee keer. Het hielp bij mij om de auto net even op een andere plek te zetten waardoor het 4G bereik beter was. Misschien heeft het er niets mee te maken en was het toeval maar op deze manier zijn deel 1 en deel 2 zonder verdere problemen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Eltjo schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:11:
[...]

Deze melding kreeg ik ook twee keer. Het hielp bij mij om de auto net even op een andere plek te zetten waardoor het 4G bereik beter was. Misschien heeft het er niets mee te maken en was het toeval maar op deze manier zijn deel 1 en deel 2 zonder verdere problemen geïnstalleerd.
Thanks, maar denk niet dat dat het bij mij is. Vorige updates gingen ook op deze plek gewoon prima. Daarnaast krijg ik de vraag voor de update niet meer, dus moet sowieso een weekje wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:31
(overbodig)

[ Voor 96% gewijzigd door vanderv op 28-12-2022 19:21 ]

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:53

3_s

N0EL schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:53:
Altijd leuk de prototypes die je tegen komt in Duitsland.

[Afbeelding]
Welke ID zou dat moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
3_s schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:03:
[...]

Welke ID zou dat moeten zijn?
Aan de grille te zien vooraan geen... Eerder van een ander duits merk met ///M etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
PeGys schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:10:
[...]

Aan de grille te zien vooraan geen... Eerder van een ander duits merk met ///M etc...
Yep.
De grijze streep op de acc radar in het midden van de grill verraad de nieren van BMW.
En een nummerplaat beginnend met de M van München is ook nog eens een hint…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Met OBD11 dongle mijn achteruitrijcamera proberen te fixen. Longcoding erin gezet. Ik ben nu 1 foutmelding kwijt maar de camera doet het nog steeds niet.

Ik heb nog steeds b200500: Data record invalid en b2010000: No basic setting foutcodes op de OBD poort.

Als ik met OBD11 naar basic settings van de 6c module ga dan zie ik bij emblem motor 'not active' staan. Verwacht wordt een waarde tussen 0 en 255. Daarnaast bij calibration staat ook alles op 0. Geen idee wat daar allemaal moet staan. Is dus allemaal wat ingewikkelder dan gehoopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kakiebauw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-04 21:02
kakiebauw schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 06:26:
[...]

Hier exact hetzelfde. Update 2 heeft de auto gebricked en nu rijden in een t-cross. Service is goed, maar ben benieuwd of ik de auto terug krijg voordat de t-cross ingeleverd moet zijn eind deze week.
Update: auto was vandaag weer gemaakt. Effectief zijn ze er maar 1 dag mee bezig geweest, maar met Kerst tussendoor duurde het wat langer. Goede service wel van de Volkswagen mobility service en alle betrokkenen (logicx, dealer, etc) met de vervangende auto etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

mhe59 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:58:
Ook mijn ID.3 1st Plus heeft nu de 3.0 software versie.

Ik zat niet in de eerste groep van I want OTA, maar in de 2e dus.

Alles werkt, alleen We Charge komt met verbindingsfout, probeer het later opnieuw
In mijn weconnectid app zijn diverse mobiele online diensten gedeactiveerd 8)7 , weet iemand hoe je deze weer kunt activeren ( herstellen ) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
mhe59 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:30:
[...]

In mijn weconnectid app zijn diverse mobiele online diensten gedeactiveerd 8)7 , weet iemand hoe je deze weer kunt activeren ( herstellen ) ?
Heb je al onder de privacy settings in je telefoon app gekeken daar kun je apps in en uit schakelen.
Verder hebben sommige apps je locatie data nodig en die kun je weer delen onder je gebruikersprofiel in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

sl1000 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:41:
[...]

Heb je al onder de privacy settings in je telefoon app gekeken daar kun je apps in en uit schakelen.
Verder hebben sommige apps je locatie data nodig en die kun je weer delen onder je gebruikersprofiel in de auto
Jazeker daar vind ik juist dat het gedeactiveerd is, maar ik krijg ze niet geactiveerd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mw2VtKI9dqJfpdRiw0DnXkaDLQQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JZyW0PpoKg22ZTC1ZgWGn74V.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

mhe59 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 23:00:
[...]

Jazeker daar vind ik juist dat het gedeactiveerd is, maar ik krijg ze niet geactiveerd. [Afbeelding]
Opgelost ID stond niet in de online modus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
RaymondD schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:11:
Met OBD11 dongle mijn achteruitrijcamera proberen te fixen. Longcoding erin gezet. Ik ben nu 1 foutmelding kwijt maar de camera doet het nog steeds niet.

Ik heb nog steeds b200500: Data record invalid en b2010000: No basic setting foutcodes op de OBD poort.

Als ik met OBD11 naar basic settings van de 6c module ga dan zie ik bij emblem motor 'not active' staan. Verwacht wordt een waarde tussen 0 en 255. Daarnaast bij calibration staat ook alles op 0. Geen idee wat daar allemaal moet staan. Is dus allemaal wat ingewikkelder dan gehoopt.
Ik heb geen ID.3, dus kan je die antwoorden niet geven, maar denk wel dat om ‘t op te lossen de dealer de hele firmware van die camera moet herschrijven. Ik zou echt met VW bellen en zien ze een andere dealer kunnen regelen die je kan helpen zonder kosten

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
pietermx schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:35:
Interessant, de 360 camera beelden direct opslaan op een USB stick: YouTube: VW ID. Hidden Features Tips Tricks + Cool Accessories

Zal wel niet voor de EU markt zijn / komen. Wellicht iets wat via OBD2 vrij te schakelen is?
Je moet de chinese software hebben.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:53

3_s

PeGys schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:10:
[...]

Omdat het hier staat, dacht ik dat het over een ID moest gaan, maar kon niets thuisbrengen.

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
pietermx schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:35:

Mooi Carplay dongle in zijn video, heeft iemand zoiets in zijn bezit en eventueel ervaring ermee?

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-07 20:53
Vrijdagavond kwam 3.0 deel 1 binnen en zaterdag succesvol geïnstalleerd. Gisterenavond kwam deel 2 binnen en was vanochtend ook gelukt. ID4 Life uit 2021 met warmtepomp.

Aangemeld via I want OTA en zat dus in de tweede wave.

Benieuwd hoe lang 3.1/3.2 nu gaat duren.....

[ Voor 11% gewijzigd door Jazz37 op 29-12-2022 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:55
Had jij (Jazz37) je ook aangemeld via "I want ota"? Of ben je de eerste zonder aanmelding die de update krijgt?

Is wel handig als men dat er even bij vermeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Ghost81 op 29-12-2022 13:00 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Volgens mij hebben we wat te vieren, 1000 pagina’s 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-08 03:23

DJR

Hier een 2023 ID.5 GTX, software 3.2.

Ik zoek antwoord op een paar vragen, al zullen enkele mogelijk in de 1000 pagina's al eens beantwoord zijn :)

1. Mijn ID.5 klapt automatisch de spiegels in bij afsluiten maar bij achteruitrijden (parkeren) draait de buitenspiegel niet naar onder. Is dit een optie? Ik heb namelijk niet de parkeerondersteuning met camera, wel met piepjes.

2. Mijn radio "kraakt" soms (ook op de DAB signalen). Dit lijkt een software probleempje te zijn. Herkennen jullie dit?

3. Voor de wintersport zoek ik voor de GTX (staat op 235/50 R20) nog sneeuwkettingen. Welke kunnen jullie aanbevelen? De keuze voor deze maat lijkt namelijk beperkt.

4. Hoe kom ik van het "Welkom" scherm af met OK om te bevestigen voor het gebruikers account? We hebben maar 1 account en dat profiel wil ik standaard starten. Ik heb al een sync gedaan op mijn profiel pagina.

5. Laden jullie tot 100% of tot 80% (zoals geadviseerd)? Ik rij de auto als lease dus mij maakt het niet veel uit als na 4 jaar termijn er de nodige degradatie is van de accu.

6. In het profiel staat een tikfout in onze naam. Ik dacht dat pas ik wel even snel aan maar kennelijk is dit eenmalig door de dealer opgegeven. Ook via de site kan ik de contactgegevens niet wijzigen, althans niet wat op het scherm in de ID.5 wordt getoond.

Ik ben verder vooralsnog wel tevreden over de auto, hier wat plus en minpunten

+ rijbeleving is goed, stuurt weliswaar niet sportief maar wel strak
+ ruimte achterin, onze drie tieners met lange benen passen er prima in
+ eerste EV hier, dus genieten van de stilte en de lineaire powerafgifte
+ nijmegen - den haag - amsterdam - nijmegen is goed te rijden dus tevreden over de range
+ HUD met augmented reality en de richtingaanduiding met de led op het dash werken m.i. prettig

- haptic knoppen op stuur zijn echt een flop, hopelijk biedt VW nog eens de mogelijkheid om het stuur te vervangen
- parkeerpiepjes vind ik wat abrupt inkomen, voorzijde piept niet altijd als ik het verwacht
- audio geluidskwaliteit is m.i. niet meer dan "ok" maar ik had graag een Premium geluid gekozen (nu audio upgrade met subwoofer)
- ik had gehoopt dat de automatische updates met nieuwe features wat sneller komen (zoals Tesla doet)
- de My VW ID app is wel heel erg beperkt in de mogelijkheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-07 15:46
1. Mijn ID.5 klapt automatisch de spiegels in bij afsluiten maar bij achteruitrijden (parkeren) draait de buitenspiegel niet naar onder. Is dit een optie? Ik heb namelijk niet de parkeerondersteuning met camera, wel met piepjes.
Er is een instelling om de spiegel aan de passagierskant te laten zaken bij het parkeren. Dit staat bij Wagen -> Buiten -> Spiegels of zoiets. Standaard staat dit niet aan. Daarna kan je de spiegel zo instellen volgens de handleiding:
Stand van buitenspiegel aan bijrijderszijde bij achteruitrijden opslaan
  1. Wagen met de wagensleutel waaraan de instelling moet worden toegekend, ontgrendelen.
  2. Achteruitversnelling inschakelen.
  3. Bijrijdersbuitenspiegel zo verstellen dat u bijvoorbeeld de stoeprand goed kunt zien.
  4. Versnellingsbak in neutrale stand zetten.
  5. Contact uitschakelen.
De ingestelde spiegelstand wordt opgeslagen en aan de wagensleutel toegekend.
5. Laden jullie tot 100% of tot 85% (zoals geadviseerd)? Ik rij de auto als lease dus mij maakt het niet veel
Ik laad altijd tot 80 %, behalve als ik weet dat ik daarmee niet genoeg zal hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
DJR schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:40:

5. Laden jullie tot 100% of tot 80% (zoals geadviseerd)? Ik rij de auto als lease dus mij maakt het niet veel uit als na 4 jaar termijn er de nodige degradatie is van de accu.
Standaard tot 90%, soms tot 100% als ik weet dat ik een lange rit(ten) voor de boeg heb en niet al te lang na het laden ga vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-07 11:08
Vanmiddag bericht van dealer (Muntstad in Huis ter Heide) dat ze de auto in principe weer aan de praat hebben en morgen een uitgebreide proefrit maken om te zien of alles goed werkt. Daarna hopelijk weer retour in de loop van de dag 🤞🏻.

• t2faag
Heb het hier gelezen en zelf ook ervaren dat na de 3.0 update het volume van de parkeerhulp piep erg hard staat.

Na even zoeken kun je dit gelukkig zachter zetten bij de parkeer hulpinstellingen.

• DJR

DJR

Silhouet schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:19:
[...]

Er is een instelling om de spiegel aan de passagierskant te laten zaken bij het parkeren. Dit staat bij Wagen -> Buiten -> Spiegels of zoiets. Standaard staat dit niet aan. Daarna kan je de spiegel zo instellen volgens de handleiding:

[...]
Helaas zie ik bij deze instellingen niet de optie om parkeerhulp met de spiegels aan te zetten. Wellicht zit het bij een optiepakket. Heb jij wellicht park assist met camera? Ik namelijk niet.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 15:53

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik zoek antwoord op een paar vragen, al zullen enkele mogelijk in de 1000 pagina's al eens beantwoord zijn :)

2. Mijn radio "kraakt" soms (ook op de DAB signalen). Dit lijkt een software probleempje te zijn. Herkennen jullie dit?

3. Voor de wintersport zoek ik voor de GTX (staat op 235/50 R20) nog sneeuwkettingen. Welke kunnen jullie aanbevelen? De keuze voor deze maat lijkt namelijk beperkt.

4. Hoe kom ik van het "Welkom" scherm af met OK om te bevestigen voor het gebruikers account? We hebben maar 1 account en dat profiel wil ik standaard starten. Ik heb al een sync gedaan op mijn profiel pagina.

6. In het profiel staat een tikfout in onze naam. Ik dacht dat pas ik wel even snel aan maar kennelijk is dit eenmalig door de dealer opgegeven. Ook via de site kan ik de contactgegevens niet wijzigen, althans niet wat op het scherm in de ID.5 wordt getoond.

Ik ben verder vooralsnog wel tevreden over de auto, hier wat plus en minpunten

+ rijbeleving is goed, stuurt weliswaar niet sportief maar wel strak
+ ruimte achterin, onze drie tieners met lange benen passen er prima in
+ eerste EV hier, dus genieten van de stilte en de lineaire powerafgifte
+ nijmegen - den haag - amsterdam - nijmegen is goed te rijden dus tevreden over de range
+ HUD met augmented reality en de richtingaanduiding met de led op het dash werken m.i. prettig

- haptic knoppen op stuur zijn echt een flop, hopelijk biedt VW nog eens de mogelijkheid om het stuur te vervangen
- parkeerpiepjes vind ik wat abrupt inkomen, voorzijde piept niet altijd als ik het verwacht
- audio geluidskwaliteit is m.i. niet meer dan "ok" maar ik had graag een Premium geluid gekozen (nu audio upgrade met subwoofer)
- ik had gehoopt dat de automatische updates met nieuwe features wat sneller komen (zoals Tesla doet)
- de My VW ID app is wel heel erg beperkt in de mogelijkheden
Je hebt toch juist een 4x4 zodat je geen sneeuwkettingen nodig hebt?

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJR

DJR

AkroBatik schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:13:
[...]

Je hebt toch juist een 4x4 zodat je geen sneeuwkettingen nodig hebt?
Wintersport: Duitsland en Oostenrijk vereisen sneeuwkettingen bij hevige sneeuwval. Ook voor 4x4 moet je ze dan (in ieder geval) bij je hebben.

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 09:49

Hierbij antwoord op een paar van je vragen/opmerkingen.

1. Ik heb die instelling wel (ID.4 met 3.1 SW met achteruitrijcamera, auto 6 weken oud). Gebruik het echter niet;
2. Heb het ook op DAB+ en nog veel erger op FM, maar niet altijd. Auto is er al 2x voor bij de dealer geweest en toen was het probleem er blijkbaar niet. Dealer vond klacht daarom ongegrond (de prutsers). Heb nu de afgelopen dagen geluidsopnamen met mijn telefoon gemaakt, zodat ze het probleem wel serieus nemen;
3. Geen idee;
4. Zou ik ook wel willen. Schijn je met OBD11 in te kunnen stellen. Heb hier nog niet serieus naar gekeken. Heb wel een OBD11 dongle;
5. Aan 11kw lader laadt ik gewoon de volle 100%. Nu 2x bij FastNed geladen. Dan wel tot 80%;
6. Geen idee.

Moest in het begin ook wennen aan de knoppen op het stuur. Vind het nu eigenlijk wel prettig werken.

Ik heb overigens sinds deze week een probleem erbij. Dashboard kraakt enorm aan de bestuurderszijde. Lijkt uit de richting van de HUD unit te komen. Vandaag 400km gereden. Werd er helemaal gek van. Auto maar weer snel richting dealer voor dit en het radio probleem.

Toch beetje jammer allemaal voor een auto die toch richting € 60000,- euro gaat (gelukkig wel lease). Overigens zou mijn auto als ik hem nu zou bestellen ruim over de € 60000,- gaan. Niet normaal die prijsstijgingen.

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Ghost81 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:00:
Had jij (Jazz37) je ook aangemeld via "I want ota"? Of ben je de eerste zonder aanmelding die de update krijgt?

Is wel handig als men dat er even bij vermeld.
Welk email adres moet je gebruiken?

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:31
Braaaii schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:49:
[...]

Welk email adres moet je gebruiken?
Nieuw zeker hier... :+

Aanmelding hiervoor is al lang verlopen.

De mijne is uit de garantie en doet het momenteel prima, ik wacht rustig af. Misschien ga ik op het parkeerterrein van de dealer de update wel doen als die komt. I.ig. zo parkeren dat de sleepdienst er makkelijk bij kan.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• J.W
  • Laatst online: 22:05

J.W

Mijn ID 4.1 van dec 2020 heeft netjes zijn 1e deel van 3.0 binnen gehaald en geïnstalleerd.

Ik was blij verrast dat ik opeens Apple carplay full screen had ipv in een kleiner formaat. Helaas was dit maar van korte duur :( .

Weet iemand hoe je fullscreen kunt forceren?

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-07 00:17
Is het enkel bij mij, of iedereen?
Ik ben opeens wat opties kwijt in mijn We Connect app versie 2.2.29 (android)

Zo kan ik niet meer zien waar mijn auto staat, en de optie route plannen is ook weg. Ik mis ook de optie Geoptimaliseerde accugebruik.

Deze opties had ik een paar dagen geleden nog wel.

• PeGys

De vereiste voor mirror dip is, voor zover ik begrepen heb, dat je memory seat moet hebben. Die heb ik niet en heb de optie dan ook niet om de spiegel te laten kantelen, wat ik op men golf hiervoor wel had. Best Balen dus.

Lijkt me dat je bij de GTX sowieso memory seats zou hebben en de optie er gewoon moet in zitten...

Hier heb je mss wel wat aan: https://youtu.be/NDdxNwCZZwI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkie takkie
De optie om je rechter spiegel te laten kantelen bij het achteruit rijden werkt alleen als je de rechter spiegel selecteert met het draaiknopje van de spiegel instelling. Net als bij de ‘gewone’ VW. Jammer is alleen dat deze niet blijft staan, moet je dus iedere keer handmatig selecteren.

• Vaelin
PeGys schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:21:
[...]

De vereiste voor mirror dip is, voor zover ik begrepen heb, dat je memory seat moet hebben. Die heb ik niet en heb de optie dan ook niet om de spiegel te laten kantelen, wat ik op men golf hiervoor wel had. Best Balen dus.

Lijkt me dat je bij de GTX sowieso memory seats zou hebben en de optie er gewoon moet in zitten...

Hier heb je mss wel wat aan: https://youtu.be/NDdxNwCZZwI
Memory seats voor een mirror dip kan geen vereiste zijn gezien het voor de rechterspiegel in een ID3 altijd kan en die heeft geen memory seats. Dit is een optie in je wagenmenu bij spiegels en ruitenwissers geloof ik.

• Silhouet
DJR schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:01:
[...]

Helaas zie ik bij deze instellingen niet de optie om parkeerhulp met de spiegels aan te zetten. Wellicht zit het bij een optiepakket. Heb jij wellicht park assist met camera? Ik namelijk niet.
Ik heb inderdaad de achteruitkijkcamera maar had toch verwacht dat dit optie onafhankelijk zou zijn. Uiteindelijk is dit puur software en ook het meest nuttig als je geen camera heb. Ik gebruik het eigenlijk niet. Maar ik heb een video gezien waarin ze zeiden dat het enkel mogelijk was met zetels met een geheugenfunctie.

• Silhouet
Vaelin schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:25:
[...]

Memory seats voor een mirror dip kan geen vereiste zijn gezien het voor de rechterspiegel in een ID3 altijd kan en die heeft geen memory seats. Dit is een optie in je wagenmenu bij spiegels en ruitenwissers geloof ik.
Ik heb deze optie in mijn ID.3 maar heb wel memory seats (was een optie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Silhouet schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:00:
[...]

Ik heb deze optie in mijn ID.3 maar heb wel memory seats (was een optie)
Ik heb geen memoryseats in mijn ID.3. Maar mirror dip is standaard.. zet auto in R en spiegels óók in R.
Dan stel je de spiegel in zoals jij dat graag zou willen bij het achteruitrijden en dan onthoud de auto dat.
Elke keer bij het achterruit rijden even de spiegels in standje 'R' zetten en dan draait ie automatisch naar de door jou ingestelde stand.

*sowieso

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
vanderv schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:36:
[...]

Nieuw zeker hier... :+

Aanmelding hiervoor is al lang verlopen.

De mijne is uit de garantie en doet het momenteel prima, ik wacht rustig af. Misschien ga ik op het parkeerterrein van de dealer de update wel doen als die komt. I.ig. zo parkeren dat de sleepdienst er makkelijk bij kan.
Haha. Soort van, maar ik lees en zit niet heel vaak op Tweakers. Zo nu en dan kijk ik ff, vandaar ;)

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DonJunior
Ontdek ik van de week ineens dat je de interieurverlichting (die witte bouwlampen in het plafond) ook kan dimmen!?
Nja, eigenlijk ontdekte mijn zoontje van 4 dat.. die kon weer niet met zijn tengels van het lampje afblijven.. "ja maar anders zie ik niks" (op de achterbank)
Vervolgens zie ik hem het lampje dimmen ipv uit zetten omdat hij het ding langer vast hield..

Heb de auto nu zo'n anderhalf jaar.. dat was weer een mooi 'wtf-momentje' (dit keer positief dus)

*sowieso

Pagina: 1 ... 250 ... 376 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.