Ik heb versie 3 en heb die ook niet. Maar een collega ook met versie 3 heeft dit welKrlGl schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:24:
Vraagje: ik was in de veronderstelling dat je bij 3.0 een extra scherm kreeg naast je snelheidsmeter met de verbruiksgegevens. Die zie ik echte niet. Moet je dat ergens instellen of komt dat scherm met een latere update?
Hier staat het toch anders @UltramanBB72 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 08:43:
Knip
Dit gevonden op UK VW website:
Auto Hold is an extension of our electronic parking brake system1. *Knip*
The system is operated via the ABS/ESP hydraulic unit. When you brake your car to a stop, Auto Hold keeps the braking pressure you last applied. You can take your foot off the brake pedal and all four wheel brakes will stay on.
Bron: https://www.volkswagen.co...%20a%20standstill%20again.
VW ID.4 Max 2021
Cool. Tegenstrijdige informatie. Mij hebben ze wat anders verteld waardoor ik meen dat het enkel achter was. En ik vond destijds ook bronnen die dat ondersteunden voor o.a. de Golf 7 en de T-Roc. Dat samen met wat mij verteld is... dan verwacht je toch dat dat klopt.
Ik vond het altijd al bijzonder hoe ze dat technisch zou werken. Want dan zou je de druk van de voorremmen halen terwijl de achterrem er op blijft. Technisch is dat wel mogelijk met de ABS modules verwacht ik.
Zou het minder slim van ze vinden, want dan loop je na wat steviger remmen inderdaad risico op ongelijl afkoelen van de schijf, wat weer kromming kan veroorzaken.
Ik weet genoeg. Wanneer het droog is en ik verveel me heb ik weer iets om te testen.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ah, ik wist niet dat dat een recente feature was. Mijn ID3 Pro was 3.1 fabriek af.dstaals schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:38:
ID3 Pro 58KW
Het gepersonaliseerde welkomscherm vind ik ook een toffe verbetering.
Hier hebben we slechts 1 gebruikersaccount ingesteld en ik vind het welkomstscherm juist waardeloos. Elke keer dat je instapt op 'OK' moeten klikken vind ik echt onhandig.
Weet iemand trouwens hoe je kan verhelpen dat de airco naar LO gaat als je nieuwe gebruikersgegevens accepteert tijdens het rijden?
Om de zoveel tijd krijg ik een melding dat er nieuwe gebruikersgegevens beschikbaar zijn en of ik die wil accepteren. Dit gebeurt meestal tijdens het rijden. Maar soms als ik die accepteer, schiet de airco naar LO en krijg ik een super koude en harde luchstroom door de auto. Om dat tijdens het rijden te moeten corrigeren is dan niet echt fijn.
Correct. momenteel is het 3.0.5, al zal de auto 3.0.0 blijven tonen.darud schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:20:
Op erwin vond ik de status van de ota update, deze laat 3.0.5 zien ik ga er vanuit dat dit de normale 3.0 update is?
[Afbeelding]
Voor mij werkte het een keer, voor iemand anders deed het niks. Dus 't is helaas geen perfecte oplossing.Cardo schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:43:
Die eerste optie ga ik vandaag proberen: zojuist in de app uitgezet. Factory reset voel ik niet zo heel veel voor, maar via USB zou nog een optie zijn. Ergens een bron hoe ik dit doe?
Factory reset heeft wel weer altijd gewerkt voor mij.
ik kan de setting in de app niet vinden , mijn navigatie loopt ook flink achter.sl1000 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:48:
[...]
Voor mij werkte het een keer, voor iemand anders deed het niks. Dus 't is helaas geen perfecte oplossing.
Factory reset heeft wel weer altijd gewerkt voor mij.
Vanmiddag even VW gemaild over de status van de update voor mijn auto en ze geven aan dat mijn auto gisteravond dus om 17:30 begonnen is met de update downloaden. Dat was dus toen ik de auto voor de deur parkeerde en niet toen ik vertrok vanaf kantoor.
Het lijkt erop dat de 3.0 update ook de navi heeft meegenomen, ik ben nu op 22.12 aanbeland, zonder zelf iets te doen.mark1978 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:01:
[...]
ik kan de setting in de app niet vinden , mijn navigatie loopt ook flink achter.
Zojuist auto geparkeerd en update naar 3.0 gestart. Waarom? Als hij nu gebrickt wordt val ik precies in de 2 jaar garantie... Over 8 uur maar weer eens kijken.
ID.3 First Plus met 58kWh accu en steunhaak.
ID.3 First Plus met 58kWh accu en steunhaak.
EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion
En zojuist parkeer ik de auto na een half uurtje rijden en prompt hij met de update, ik wacht even met de installatie tot na 1e kerstdag gezien ik de auto daarna een aantal dagen niet nodig heb een hem toch zou kunnen wisselen bij een eventuele storingVaelin schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:33:
Vanmiddag even VW gemaild over de status van de update voor mijn auto en ze geven aan dat mijn auto gisteravond dus om 17:30 begonnen is met de update downloaden. Dat was dus toen ik de auto voor de deur parkeerde en niet toen ik vertrok vanaf kantoor.
Die "set" optie van de cruisecontrol is echt levensgevaarlijk.
Zit je lekker te cruisen in de file, met een mooie groene "lock" op de auto voor je.
Veranderd hij ineens in grijs ipv groen en hopelijk ben je op tijd bij je rem.
Zelfde auto voor me, zelfde snelheid. Geen bijzondere situaties.
Zit je lekker te cruisen in de file, met een mooie groene "lock" op de auto voor je.
Veranderd hij ineens in grijs ipv groen en hopelijk ben je op tijd bij je rem.
Zelfde auto voor me, zelfde snelheid. Geen bijzondere situaties.
Klopt 1 dag. Die dag zijn er minimaal 2 hoogvolt monteurs aanwezigDonJunior schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:43:
[...]
Eén dag maar?? Heb je al 2.4 dan?
Ik moet mijn ID3b voor 3 dagen inleveren voor reparatie accupakket én. software update 2.4.(+12V accu)
Ik hoop ernstig dat in de volgende update dit verandert in de manier zoals dat in al mijn vorige VWs deed. Namelijk, dat het welkom-scherm na 5 seconden (oid) verdwijnt en gewoon het profiel gebruikt waarmee de auto de vorige keer werd gebruikt of desnoods het profiel van de Hoofdgebruiker.m181087 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:13:
[...]
Ah, ik wist niet dat dat een recente feature was. Mijn ID3 Pro was 3.1 fabriek af.
Hier hebben we slechts 1 gebruikersaccount ingesteld en ik vind het welkomstscherm juist waardeloos. Elke keer dat je instapt op 'OK' moeten klikken vind ik echt onhandig.
Dit fenomeen ken ik niet, maar ik heb 3.0 deel 1 pas 1 dagWeet iemand trouwens hoe je kan verhelpen dat de airco naar LO gaat als je nieuwe gebruikersgegevens accepteert tijdens het rijden?
Om de zoveel tijd krijg ik een melding dat er nieuwe gebruikersgegevens beschikbaar zijn en of ik die wil accepteren. Dit gebeurt meestal tijdens het rijden. Maar soms als ik die accepteer, schiet de airco naar LO en krijg ik een super koude en harde luchstroom door de auto. Om dat tijdens het rijden te moeten corrigeren is dan niet echt fijn.
Ik weet niet zeker of het is wat jij bedoelt, maar ik had 3 van de 5 gratis onderdelen in de shop die maar niet binnenkwamen. Nadat ik de privacy settings heb bij kunnen werken vanochtend, zijn die onderdelen wel geladen.C0C0 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:48:
Kon toch de update knop niet weerstaan en de update gisteravond gestart.
Kon vanmorgen niet inloggen, naar de ander locatie gereden waar ik zeker een goede verbinding is en nog eens geprobeerd. Ging erg traag, maar wel gelukt. Alleen de onderdelen uit de shop komen niet binnen (of is heel traag) vanmiddag nog maar eens proberen.
Geen S-Pin vraag gekregen, maar die had ik al eens ingesteld bij een VW site.
Naar welk adres van VW heb je dat verzoek gestuurd eigenlijk ? (info@notification.volkswagen.de ?)Vaelin schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:33:
Ik heb vorige week vrijdag de mail gekregen over 3.0, maar tot nu toe niks in de ID.3 gezien.
Moet er wel bij vermelden dat ik de auto niet elke dag gebruik, dus ik het voor mij wel handig om te weten wanneer de "ping" gestuurd wordt.
Voor de 2.3 update wat het volgens mij een dinsdag, maar dat weet ik niet echt zeker..
Hier ID.5.m181087 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:13:
[...]
Ah, ik wist niet dat dat een recente feature was. Mijn ID3 Pro was 3.1 fabriek af.
Weet iemand trouwens hoe je kan verhelpen dat de airco naar LO gaat als je nieuwe gebruikersgegevens accepteert tijdens het rijden?
Zelfde 2 frustraties. De tweede is nu een tijdje weg gelukkig. Wat volgens mij gewerkt heeft, is de instellingen zetten zoals jij ze wilt. Daarna naar de gebruikers gaan via het menu en onderaan op de actieve account staat een rond icoontje met een pijl in van synchroniseren. Nadat ik dit gedaan heb, geen melding meer gehad van nieuwe instellingen voor gebruikersaccount…
Ik mailde naar: id@volkswagen.de maar de reply kwam van: id.drivers.club.vwag.r.wob@volkswagen.dewoertm000 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:54:
[...]
Naar welk adres van VW heb je dat verzoek gestuurd eigenlijk ? (info@notification.volkswagen.de ?)
Ik heb vorige week vrijdag de mail gekregen over 3.0, maar tot nu toe niks in de ID.3 gezien.
Moet er wel bij vermelden dat ik de auto niet elke dag gebruik, dus ik het voor mij wel handig om te weten wanneer de "ping" gestuurd wordt.
Voor de 2.3 update wat het volgens mij een dinsdag, maar dat weet ik niet echt zeker..
Een verschil van 0.007V lijkt mij in orde.Polo_Maniac schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:37:
Ik heb ook een OBDII dongle aangeschaft. (Vgate iCar Pro die aanbevolen werd op de site van Carscanner)
Wat een hoop info is daar te vinden via carscanner zeg!!!
Nu vroeg ik mij af wat een aanvaardbare delta is tussen het voltage van de verschillende cellen?
Hieronder een screenshot van net.
[Afbeelding]
Maar ik ben geen automotive HV expert, dus zie dat niet als uitsluitsel of definitief antwoord.
Benieuwd hoe dat bij anderen met een OBD2 stekker is.
[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 23-12-2022 22:04 ]
Hoe werkt dat met Erwin, ergens registreren oid?darud schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:20:
Op erwin vond ik de status van de ota update, deze laat 3.0.5 zien ik ga er vanuit dat dit de normale 3.0 update is?
[Afbeelding]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Registreren en daarna 8 euro betalen voor een uur toegang.Wilde schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:30:
[...]
Hoe werkt dat met Erwin, ergens registreren oid?
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Meer mensen die last hebben van GPS locatie die er net naast zit? Navigatie werkt daardoor erg beroerd. Auto lijkt zich steeds ca. 40 meter noordelijker te bevinden dan ik daadwerkelijk ben. Nav spring daardoor steeds naar een weg ernaast of denkt dat ik voorbij een afslag rij. Is sinds een paar dagen zo.
Dit heeft volgens mij met "roaming profiles" te maken, een feature waarmee je een aantal setting mee kan nemen naar een andere VW auto die dat ook ondersteunt. Deze feature lijkt niet goed te werken en zet instellingen terug. Tot VW met een oplossing komt, kun je proberen of uitzetten van personalisatie in de We Connect ID app dit verhelpt. Ik heb dit bij iemand op FB groep geadviseerd en bij hem hielp hetm181087 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:13:
[...]
Dit is de setting:
:strip_exif()/f/image/5rOoj5XRyQrwYG9xUnM2HoV9.jpg?f=fotoalbum_large)
Nadat We Connect ID het weer een weekje heeft gedaan sinds de vorige storing ligt het er sinds een dag of 2 hier weer uit… Meer mensen bij wie het wéér offline is?
Vreemd / irritant ook dat de app “Zojuist bijgewerkt” toont als status, i.p.v. iets van een (storings)melding. Alleen als je iets actief wijzigt (voorverwarmen, laden starten, etc.) een foutmelding.
Vreemd / irritant ook dat de app “Zojuist bijgewerkt” toont als status, i.p.v. iets van een (storings)melding. Alleen als je iets actief wijzigt (voorverwarmen, laden starten, etc.) een foutmelding.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Je moet een account aanmaken en dan kan je voor bv een uur je voertuiggegevens zien via het vin nummer, een uur kost iets van 8 euro.Wilde schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:30:
[...]
Hoe werkt dat met Erwin, ergens registreren oid?
Ben momenteel in Oostenrijk, en wat zie ik opeens in de we connect app..
Sneeuwvlokken... (Animatie)
:strip_exif()/f/image/c0OWXUgR1Us8DNB3DDjxtFvI.gif?f=fotoalbum_large)
[ Voor 133% gewijzigd door N0EL op 24-12-2022 21:56 ]
In zit in Nederland en heb de sneeuwvlokken ook, zal wel met kerst te maken hebben.N0EL schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:40:
[Afbeelding]
Zo, na start update 3.0 deel 1 gisteravond, vanochtend naar auto. Allemaal netjes gelukt. Hoofdgebruiker aangemaakt, S-Pin ingevoerd. Boodschappen gedaan. Daarna bood hij weer een update aan (deel 2, 90 minuten) die ook aangezet.
Stap nu na 2 uur de auto in. Licht gaat niet aan, geeft storing op de verlichting op het kleine scherm. Auto kan ook niet in D of in R gezet worden, dus rijdt niet. Op grote scherm de volgende melding:
:strip_exif()/f/image/GjT13weXd04M1xJ3QEkYZPf1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat ziet er een beetje minder uit.... Echter, hij komt met weer een update... zie volgende foto. Ik laat hem z'n gang maar gaan en ga straks maar weer eens kijken...
:strip_exif()/f/image/ZQoi38tygYBsRqFMoYxZTaAp.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand enig idee hoe update 3.0 deel 2 nog een keer geprobeerd kan worden?
Stap nu na 2 uur de auto in. Licht gaat niet aan, geeft storing op de verlichting op het kleine scherm. Auto kan ook niet in D of in R gezet worden, dus rijdt niet. Op grote scherm de volgende melding:
:strip_exif()/f/image/GjT13weXd04M1xJ3QEkYZPf1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat ziet er een beetje minder uit.... Echter, hij komt met weer een update... zie volgende foto. Ik laat hem z'n gang maar gaan en ga straks maar weer eens kijken...
:strip_exif()/f/image/ZQoi38tygYBsRqFMoYxZTaAp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 2% gewijzigd door pveatx op 24-12-2022 17:19 . Reden: Toevoeging niet rijden ]
EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion
Heeft iedereen met de 3.0 update een mail gehad van VW? Of ontvangen nu alle auto’s (willekeurig) de update, aangemeld of niet?
Hier nog geen mail gehad behalve dan de mail dat ik niet in de eerste batch zat…
Hier nog geen mail gehad behalve dan de mail dat ik niet in de eerste batch zat…
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Dit is allemaal nog via de opt-in meen ik.
Heb op Facebook een Duitse ID3 1st max op die manier met deel 2 zien overlijden.pveatx schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:02:
Zo, na start update 3.0 deel 1 gisteravond, vanochtend naar auto. Allemaal netjes gelukt. Hoofdgebruiker aangemaakt, S-Pin ingevoerd. Boodschappen gedaan. Daarna bood hij weer een update aan (deel 2, 90 minuten) die ook aangezet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die is uiteindelijk afgesleept.
Je hebt zeker geen carscanner of OBD eleven?
Ik heb 't idee dat na de update naar 3.0 de bliepjes van de parkeersensoren harder zijn geworden, wat ik best wel irritant vind. Kan je deze minder luid zetten? Heb al in 't Klank menu zitten kijken maar volgens mij is daar geen slider voor.
Mooi dat ze daar bij VW wel tijd voor hebben..Ren-z schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:43:
[...]
In zit in Nederland en heb de sneeuwvlokken ook, zal wel met kerst te maken hebben.

*sowieso
Andere afdelingDonJunior schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:57:
[...]
Mooi dat ze daar bij VW wel tijd voor hebben..
Kun je wel ergens aanpassen, laatst nog gedaan. Ik weet alleen nu niet meer hoe...tiguan schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:57:
Ik heb 't idee dat na de update naar 3.0 de bliepjes van de parkeersensoren harder zijn geworden, wat ik best wel irritant vind. Kan je deze minder luid zetten? Heb al in 't Klank menu zitten kijken maar volgens mij is daar geen slider voor.
ja.. ze hebben bij VW een aparte sneeuwvlok-afdeling??
*sowieso
Wie heb je precies gemaild dan. Want ik wil dit ook wel wetenVaelin schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:33:
Sorry.. ik heb je antwoord al gelezen
[ Voor 4% gewijzigd door RobinN op 24-12-2022 18:15 ]
Vooral het biepje van de parkeersensor wanneer je schakelt naar R is luid geworden.tiguan schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:57:
Je kunt door aanpassen door op het tandwiel voor instellingen te drukken dat je ziet wanneer je de parkeerhulp activeert
Da's niet best... en nee, geen carscanner etc...sl1000 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:55:
[...]
Heb op Facebook een Duitse ID3 1st max op die manier met deel 2 zien overlijden.
Die is uiteindelijk afgesleept.
Je hebt zeker geen carscanner of OBD eleven?
Dat wordt bellen met VW...
Ik heb ook geen mail gehad. En als ik e.e.a. zo lees wacht ik ook nog rustig even af met mn Max want die komt kennelijk vaak in de problemen bij de update.pietermx schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:26:
Heeft iedereen met de 3.0 update een mail gehad van VW? Of ontvangen nu alle auto’s (willekeurig) de update, aangemeld of niet?
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Gisteren nog even langs de dealer geweest in de hoop dat er iemand was die even naar mijn achteruitrijcamera kon kijken. Helaas, niet mogelijk. Het is geen bekend probleem van de 3.0 update dus waarschijnlijk ook niet als garantie te claimen. Half februari afspraak, geen gratis vervangend vervoer. Tot zover de service van VW.
Ik heb een OBDeleven Pro dongle besteld in de hoop dat ik de camera zelf kan fixen. Wordt vervolgd.
Ik heb een OBDeleven Pro dongle besteld in de hoop dat ik de camera zelf kan fixen. Wordt vervolgd.
Kwestie van VW service bellen en niet de dealer. jou de rekening sturen is makkelijker voor hun dan het proces bij VW. laat VW het maar regelen.RaymondD schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:13:
Gisteren nog even langs de dealer geweest in de hoop dat er iemand was die even naar mijn achteruitrijcamera kon kijken. Helaas, niet mogelijk. Het is geen bekend probleem van de 3.0 update dus waarschijnlijk ook niet als garantie te claimen. Half februari afspraak, geen gratis vervangend vervoer. Tot zover de service van VW.
Jup speciaal voor al die klagende sneeuwvlokjesDonJunior schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 18:00:
[...]
ja.. ze hebben bij VW een aparte sneeuwvlok-afdeling??
heb er eerlijk gezegd niet al te veel hoop in dat die het gaat oplossen, maar geef gerust een DM als je vragen hebtRaymondD schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:13:
(en wat je ook doet in OBDeleven, druk nooit op reset in een module, die optie wiped namelijk alle settings, en dan is 'ie leeg en stuk. je hebt dan de VW Odis tool nodig om de juiste settings weer terug te blazen)
[ Voor 13% gewijzigd door sl1000 op 24-12-2022 21:10 ]
Ik zag in de Facebook groep dat er mensen zijn die in de app de auto kunnen ontgrendelen en dergelijke…
Blijkbaar moet je dan we Connect plus of zo hebben geïnstalleerd in de auto. Maar dat staat er bij mij niet bij in de shop…
Wagen heeft normaal 3.2 als software versie…
Blijkbaar moet je dan we Connect plus of zo hebben geïnstalleerd in de auto. Maar dat staat er bij mij niet bij in de shop…
Wagen heeft normaal 3.2 als software versie…
Naar mijn idee zijn deze geluiden ook een stuk harder geworden na de update, vind ze ook op de zachtste instelling nog erg hard. Voor de update hoorde ik de centre/midden speaker niet kraken maar nu tijdens de achteruitrij piepjes wel. Hiervoor maar een afspraak bij VW gemaakt.SiNaga schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 18:49:
[...]
Vooral het biepje van de parkeersensor wanneer je schakelt naar R is luid geworden.
Je kunt door aanpassen door op het tandwiel voor instellingen te drukken dat je ziet wanneer je de parkeerhulp activeert
Voor mij geldt hetzelfde: een mail dat ik niet in de eerste batch zat en nog geen nieuwe mail en ook geen update. Ook een ID.4 1st max. Zou het aan dat model liggen?pietermx schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:26:
ach ja, zoals ze in Twente zeggen:Pjotr662 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:00:
[...]
Voor mij geldt hetzelfde: een mail dat ik niet in de eerste batch zat en nog geen nieuwe mail en ook geen update. Ook een ID.4 1st max. Zou het aan dat model liggen?
Liever een op 2.4 die geet, dan een op 3.0 die wordt afgesleept.
Lijkt mij een typische situatie van non-conformiteit.RaymondD schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:13:
Maarja dat is de gehele ID.X überhaupt
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Binnen je garantieperiode kapot is toch gewoon garantie zolang het niet door lomp gedrag van jezelf of anderen komt? Daar hoeft toch geen software update als oorzaak ten grondslag te liggen?RaymondD schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:13:
Garantie op ID auto's is 2 jaar en die van mij is van 27 november 2020.SiNaga schreef op zondag 25 december 2022 @ 09:42:
[...]
Binnen je garantieperiode kapot is toch gewoon garantie zolang het niet door lomp gedrag van jezelf of anderen komt? Daar hoeft toch geen software update als oorzaak ten grondslag te liggen?
Wat ik zeg, duidelijk non-conformiteit. Maarja succes tegen PON opboksen.RaymondD schreef op zondag 25 december 2022 @ 09:59:
[...]
Garantie op ID auto's is 2 jaar en die van mij is van 27 november 2020.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Als je ‘m privé rijdt, dan heb je volgens het consumentenrecht nog steeds garantie op zaken waarvan je mag verwachten dat die blijven werken. Maar sowieso zullen ze niet erg lastig doen denk ik.RaymondD schreef op zondag 25 december 2022 @ 09:59:
[...]
Garantie op ID auto's is 2 jaar en die van mij is van 27 november 2020.
Thanks, ik ga straks even kijkenSiNaga schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 18:49:
[...]
Vooral het biepje van de parkeersensor wanneer je schakelt naar R is luid geworden.
Daarnaast is een firmware upgrade een service waarvoor je betaald hebt gedurende de levensduur van de auto. je mag er vanuit gaan dat deze service geen "schade" veroorzaakt.Pjotr662 schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:24:
[...]
Als je ‘m privé rijdt, dan heb je volgens het consumentenrecht nog steeds garantie op zaken waarvan je mag verwachten dat die blijven werken. Maar sowieso zullen ze niet erg lastig doen denk ik.
als ik een schoorsteenveger abbonement bij de fabrikant van de kachel afsluit, hij komt langs en hij breekt het ruitje van de kachel, dan verwacht ik ook dat de fabrikant dat voor me repareert.
Je moet dan alleen contact opnemen met de fabrikant en niet met de verkoper van de kachels.
Beetje vreemde analogie. Maar soit.sl1000 schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:43:
[...]
Daarnaast is een firmware upgrade een service waarvoor je betaald hebt gedurende de levensduur van de auto. je mag er vanuit gaan dat deze service geen "schade" veroorzaakt.
als ik een schoorsteenveger abbonement bij de fabrikant van de kachel afsluit, hij komt langs en hij breekt het ruitje van de kachel, dan verwacht ik ook dat de fabrikant dat voor me repareert.
Je moet dan alleen contact opnemen met de fabrikant en niet met de verkoper van de kachels.
Eerste keer een oh crap moment, gisteren aan de lader gehangen thuis, niet gecontroleerd of die goed laadde. Je raadt het al ik kon joh exact 50km rijden toen we wilden weggaan ….
Meer mensen die een thuis paal hebben van BlueCurrent? Is namelijk niet de eerste keer dat ik dit heb.
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
't is kerst, dan ben ik wat minder creatiefPaganstars schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:06:
[...]
Beetje vreemde analogie. Maar soit.
Eerste keer een oh crap moment, gisteren aan de lader gehangen thuis, niet gecontroleerd of die goed laadde. Je raadt het al ik kon joh exact 50km rijden toen we wilden weggaan ….
Meer mensen die een thuis paal hebben van BlueCurrent? Is namelijk niet de eerste keer dat ik dit heb.

Ik heb geen paal van ze, dus nog nooit last van gehad. Wellicht zat de stekker niet helemaal goed ingeplugd?
Hoe is je update verder gelopen? Auto wel weer aan de praat gekregen? Heb mijn eerste update gedaan, maar ben aan het twijfelen wanneer en of ik deel 2 wel moet gaan doen.pveatx schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:02:
Stap nu na 2 uur de auto in. Licht gaat niet aan, geeft storing op de verlichting op het kleine scherm. Auto kan ook niet in D of in R gezet worden, dus rijdt niet. Op grote scherm de volgende melding.
Had dat laatst bij een snellader. Die stopte na 5 minuten laden ofzo. Kom je terug, is er niks bijgekomen. Bedankt ook voor de melding in de app volkswagen.Paganstars schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:06:
[...]
.
Update verder niets. Auto was vanochtend nog steeds een complete "brick". Volkswagen Pechdienst gebeld (1e kerstdag). Uur later sleper op de oprit om auto weg te halen. Meegereden en een vervangende auto (T-Cross) gekregen. Was om 12:00 weer thuis.Lock77 schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:20:
[...]
Hoe is je update verder gelopen? Auto wel weer aan de praat gekregen? Heb mijn eerste update gedaan, maar ben aan het twijfelen wanneer en of ik deel 2 wel moet gaan doen.
Auto wordt naar Pon Dealer gebracht op 27-12. Zal dan contact met ze opnemen om te zien hoe het gaat met ruilen vervangend vervoer als het nog langer gaat duren.
:strip_exif()/f/image/djZCj1EVOCNeOJVyL2c0fw1c.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot nu toe geen klachten over de service...
Gisteravond mijn id4 van de oplader losgekoppeld.
Bleven tijdens het ritje beide displays totaal zwart.
De auto zelf functioneerde wel maar dus geen bediening of informatie via de stuurknoppen of het scherm mogelijk.
De auto heeft in oktober of november de 2.4 update met accuwissel gehad.
Vandaag zijn we naar familie bezoek, net 80 kilometer zonder info gereden. Snelheid via Waze op de smartphone gemonitoord.
Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om te herstellen? Wellicht een zekering even eruit halen?
De auto zelf functioneerde wel maar dus geen bediening of informatie via de stuurknoppen of het scherm mogelijk.
Vandaag zijn we naar familie bezoek, net 80 kilometer zonder info gereden. Snelheid via Waze op de smartphone gemonitoord.
Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om te herstellen? Wellicht een zekering even eruit halen?
Zelf een wat kleinere fout gehad (melding waarschuwing en informatie niet beschikbaar). Hierdoor geen accu% en verbruik beschikbaar. Gelukkig wel snelheid.
Heb een afslag genomen en kwam heel toevallig id4 van wegenwacht tegen op parkeerplaats (je gelooft het niet). Hij gaf mij oplossing auto te verlaten en weer in te stappen. Niet veel later was het opgelost.
Kreeg nog als laatste mee, als alle schermen het niet doen: houd dan de aan knop net zolang ingedrukt totdat schermen weer opnieuw opstarten. Hopelijk helpt dit.
Heb een afslag genomen en kwam heel toevallig id4 van wegenwacht tegen op parkeerplaats (je gelooft het niet). Hij gaf mij oplossing auto te verlaten en weer in te stappen. Niet veel later was het opgelost.
Kreeg nog als laatste mee, als alle schermen het niet doen: houd dan de aan knop net zolang ingedrukt totdat schermen weer opnieuw opstarten. Hopelijk helpt dit.
Als 10 seconden de power knop van ‘t infotainment inhouden niet helpt dan idd de zekering trekken.bartpl1 schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:14:
Infotainment is uit mijn hoofd 30 en 45?
Ff nakijken in je handleiding in de auto.
Zou handig zijn als je de handleiding kon lezen, maar ja... dat scherm hèsl1000 schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:05:
Als 10 seconden de power knop van ‘t infotainment inhouden niet helpt dan idd de zekering trekken.
Infotainment is uit mijn hoofd 30 en 45?
Ff nakijken in je handleiding in de auto.

Vroegah, had je nog zo'n boek in de auto.
Gelukkig is het bij nader inzien gelukt door de aan/uit knop zo'n 30 seconden ingedrukt te houden. Daarop kwamen er flink wat storingsmeldingen. Na opnieuw openen van de wagen functioneerde alles als vanouds.
Bedankt voor het meedenken
[ Voor 22% gewijzigd door bartpl1 op 25-12-2022 14:54 ]
Thuis heb ik nooit problemen, ik heb een laadpaal van Eneco (merk is volgens mij Alfen).Paganstars schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:06:
Op het werk heb ik continu problemen, om te beginnen met aanmelden, en vervolgens ook met het (blijven) laden. Remedie: elke 10 minuten in de We Connect app kijken of-ie nog laadt, en indien nodig (en dat is vaak!!!) de auto weer aan het laden zetten (kan ook in de app).
Ehmm oh Jabartpl1 schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:20:
[...]
Zou handig zijn als je de handleiding kon lezen, maar ja... dat scherm hè

Ja ik heb dit dus thuis…ikweethetbeter schreef op zondag 25 december 2022 @ 15:09:
[...]
Thuis heb ik nooit problemen, ik heb een laadpaal van Eneco (merk is volgens mij Alfen).
Op het werk heb ik continu problemen, om te beginnen met aanmelden, en vervolgens ook met het (blijven) laden. Remedie: elke 10 minuten in de We Connect app kijken of-ie nog laadt, en indien nodig (en dat is vaak!!!) de auto weer aan het laden zetten (kan ook in de app).
Heb de email voor 3.0 gehad maar ben nu dus benieuwd wanneer de update gaat starten.
Verder blijft het een heerlijke auto om te rijden..
Verder blijft het een heerlijke auto om te rijden..
Daarom heb ik een hardcopy van de handleiding in de auto liggen. Je kunt deze op exact het goede formaat krijgen zodat hij in het vakje past. En daarnaast dezelfde handeling in m’n Google drive zodat ik er altijd bij kan. Gelukkig nog nooit nodig gehad maar beter mee verlegen dan om verlegen.bartpl1 schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:20:
[...]
Zou handig zijn als je de handleiding kon lezen, maar ja... dat scherm hè
Gelukkig is het bij nader inzien gelukt door de aan/uit knop zo'n 30 seconden ingedrukt te houden. Daarop kwamen er flink wat storingsmeldingen. Na opnieuw openen van de wagen functioneerde alles als vanouds.
De mijne hebben ze ingenomen bij de alles eerste update in de garage. Naar 2.1 geloof ik.Jakkie takkie schreef op zondag 25 december 2022 @ 18:18:
[...]
Daarom heb ik een hardcopy van de handleiding in de auto liggen. Je kunt deze op exact het goede formaat krijgen zodat hij in het vakje past. En daarnaast dezelfde handeling in m’n Google drive zodat ik er altijd bij kan. Gelukkig nog nooit nodig gehad maar beter mee verlegen dan om verlegen.
Hier ook bluecurrent. Zelfde issues. Uitgesteld laden met me3 werkt ook erg onbetrouwbaar en ik weet niet of dat aan de auto of paal (of combi) ligt. De software van Bluecurrent komt mij ook niet erg betrouwbaar over..:)Paganstars schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:06:
[...]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Heb ik ook een keer gehad. Nachtje laten staan volgende dag was alles weer normaal.bartpl1 schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:14:
Soms lijkt het net de stand van de maan...
Vrijdag vertrokken? Hoe was het laden onderweg? De drukte (bij Ionity?), maar ook de snelheid van het laden?N0EL schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:40:
[Afbeelding]
Ik krijg bij elke rit volgende melding:
"Er zijn nieuwe instellingen voor uw gebruikersaccount beschikbaar. Wilt u deze overnemen?"
Iemand enig idee hoe ik daar van af geraak?
"Er zijn nieuwe instellingen voor uw gebruikersaccount beschikbaar. Wilt u deze overnemen?"
Ga via het menu naar gebruikers en synchroniseer bij je gebruiker onderaan het scherm.marre schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:03:
Ik krijg bij elke rit volgende melding:
Dat heeft het bij mij opgelost…
Hier exact hetzelfde… althans bij mij na deel 1 direct een complete vastloper. Auto opgehaald op kerstavond. Kon mee voor vervangend vervoer, maar dit nog even uitgesteld tot dinsdag. Dinsdag eerst maar eens horen hoe lang ze nodig denken te hebben.pveatx schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:06:
[...]
Update verder niets. Auto was vanochtend nog steeds een complete "brick". Volkswagen Pechdienst gebeld (1e kerstdag). Uur later sleper op de oprit om auto weg te halen. Meegereden en een vervangende auto (T-Cross) gekregen. Was om 12:00 weer thuis.
Auto wordt naar Pon Dealer gebracht op 27-12. Zal dan contact met ze opnemen om te zien hoe het gaat met ruilen vervangend vervoer als het nog langer gaat duren.
[Afbeelding]
Tot nu toe geen klachten over de service...
Heb dit zelf al een keer of 5 gehad. Bij verschillende laders.Paganstars schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:06:
[...]
Eerst sloot ik de auto aan een liep vol vertrouwen weg. Niet geladen bij terugkomst.
Nu wacht ik tot het lampje groen is bij de stekker. En wacht ik daarna nog eventjes. Ook gehad dat ie groen werd en daarna alsnog storing.
Maar 2 weken terug is ie na 5% gestopt met laden.
Het blijft natuurlijk wel gewoon IT...
Ja, maar een goede IT’er is een luie IT’er. Ik had minimaal verwacht dat ze minstens een DIRFT principe hadden gehanteerd… /sarcasm
De update naar 3.0 is geslaagd en ik heb het gevoel dat ik ook gelijk update 2 mee heb gekregen gezien ik de $2 string onderaan heb. Het enige wat mij nog niet lukt is de locatiebepaling van de auto werkend krijgen in de app. Alle rechten staan aan maar ik krijg de volgende melding :no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lV0XbGyRIwUyDiFrToe5emTO.jpg?f=user_large)
De auto staat met deze melding al een uur stil met beide sleutels hier dus niemand anders kan hem gebruiken. Alles in de app is ook goed dicht en op slot
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lV0XbGyRIwUyDiFrToe5emTO.jpg?f=user_large)
De auto staat met deze melding al een uur stil met beide sleutels hier dus niemand anders kan hem gebruiken. Alles in de app is ook goed dicht en op slot
Ik ben even in de war. Ik dacht te lezen dat de update was GESLAAGDVaelin schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:16:
De update naar 3.0 is geslaagd en ik heb het gevoel dat ik ook gelijk update 2 mee heb gekregen gezien ik de $2 string onderaan heb. Het enige wat mij nog niet lukt is de locatiebepaling van de auto werkend krijgen in de app. Alle rechten staan aan maar ik krijg de volgende melding [Afbeelding]
Hopelijk is het tijdelijk, anders even VW mobiliteitsservice bellen?
Jep. Vrijdag middag vertroken, en overnachting gedaan in Reichertshofen (Green deer Bavaria hotel)kisik schreef op maandag 26 december 2022 @ 07:44:
[...]
Vrijdag vertrokken? Hoe was het laden onderweg? De drukte (bij Ionity?), maar ook de snelheid van het laden?
Zaterdag door naar Flachau (Oostenrijk)
Netjes rond de 110/120 km gereden waar het kon.
Baal wel een beetje. Normaal ben ik het persoon wat vaak op de meest linker rijstrook zit.
Deze trip meer rechts gezeten.
Geep probleem met snel laden. Moest wel heel even (5 minuten max) wachten bij de Geiselwind (E.ON ).
Jammer dat daar de Tesla laders niet open zijn voor ons.
:strip_exif()/f/image/zyw7vRtpxuWvgR6QkP06DG2X.jpg?f=fotoalbum_large)
ID.4 Max 77KW
[ Voor 8% gewijzigd door N0EL op 26-12-2022 14:51 ]
Je moet nog "We Connect Plus" instaleren in de auto zelf.Vaelin schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:16:
De update naar 3.0 is geslaagd en ik heb het gevoel dat ik ook gelijk update 2 mee heb gekregen gezien ik de $2 string onderaan heb. Het enige wat mij nog niet lukt is de locatiebepaling van de auto werkend krijgen in de app. Alle rechten staan aan maar ik krijg de volgende melding [Afbeelding]
Het staan in de shop
:strip_exif()/f/image/J9sfY0GbCEIYhn2NlhqjA7yW.jpg?f=fotoalbum_large)
We-Connect plus is geïnstalleerd, kan nog een poging wagen om de normale te installeren boven de plus om te kijken of dat wilt helpenN0EL schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:55:
[...]
Je moet nog "We Connect Plus" instaleren in de auto zelf.
Het staan in de shop
[Afbeelding]
Ik heb last van onbruikbare navigatie. Het ene moment is alles goed, het andere moment zit hij er 10tallen tot 100 meters naast. Daardoor continu herbereken, verkeerde aanwijzingen, etc. Dit is nu een aantal dagen zo, eigenlijk sinds de update. Meer mensen last van?
Wij hadden dat gisteravond ook. Vandaag was het weer ‘normaal’. Ik moet zeggen dat ik dat in mijn oude auto ook wel eens had, heel incidenteel.RaymondD schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:17:
Ik heb last van onbruikbare navigatie. Het ene moment is alles goed, het andere moment zit hij er 10tallen tot 100 meters naast. Daardoor continu herbereken, verkeerde aanwijzingen, etc. Dit is nu een aantal dagen zo, eigenlijk sinds de update. Meer mensen last van?
We Connect plus heb ik dus niet in de shop staan… Alleen We Carge, Spellen en Onderhoud. Dat zijn de enige 3… (ID.5 SW 3.2)N0EL schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:55:
[...]
Je moet nog "We Connect Plus" instaleren in de auto zelf.
Het staan in de shop
[Afbeelding]
Probleem was dat de gewone We-Connect nog niet geïnstalleerd was, blijkbaar is plus niet standaard+extra zoals de optiepakketten werken.
Auto is nu alsnog bezig met een update, dat zal wel update 2 van 3.0 zijn. Mocht dit mislukken werk ik de komende periode vanuit huis ipv kantoor
Auto is nu alsnog bezig met een update, dat zal wel update 2 van 3.0 zijn. Mocht dit mislukken werk ik de komende periode vanuit huis ipv kantoor
Klopt heb ik ook op mijn ID.4 het is onderdeel van een optiepakket.Polo_Maniac schreef op maandag 26 december 2022 @ 19:01:
[...]
We Connect plus heb ik dus niet in de shop staan… Alleen We Carge, Spellen en Onderhoud. Dat zijn de enige 3… (ID.5 SW 3.2)
Vandaag deel 1 van de update op mijn ID4 first Max uitgevoerd en zojuist melding op het scherm dat de update is mislukt, auto schakelt niet meer. Wordt morgenvroeg bellen met VW en afslepen ben ik bang. Goed voor mekaar 😅
Waarom zou je dat willen weten in vredesnaam?RaymondD schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:28:
Weet iemand kan zien van hoeveel sattelieten je gps signaal hebt? Dit kom met oudere vw navigatiesystemen maar op de id.3 weet ik het niet.
Je hebt er minimaal 3 anders werkt GPS niet.
Hoe meer satellieten hoe hoger de mate van nauwkeurigheid.GeeMoney schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:45:
[...]
Waarom zou je dat willen weten in vredesnaam?
Problemen met module troubleshooten, indien je auto er “maar” 3 ziet kan het zijn dat de module kuren heeft en in sommige gevallen dus maar 1 of 2 satellieten ziet.GeeMoney schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:45:
[...]
Waarom zou je dat willen weten in vredesnaam?
Ja, want 1.50m of 1.20m naast de auto is niet zichtbaar? Je ziet toch op je scherm en als je naar buiten kijkt direct hoe zuiver je signaal is?SiNaga schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:48:
[...]
Hoe meer satellieten hoe hoger de mate van nauwkeurigheid.
GPS heeft een marge voor ons burgers en die ligt tussen de 1m en 2m qua nauwkeurigheid bij tenminste 3 satellieten, zoiets is het maar als hij er naast zit merk je dat duidelijk.
Hier exact hetzelfde. Update 2 heeft de auto gebricked en nu rijden in een t-cross. Service is goed, maar ben benieuwd of ik de auto terug krijg voordat de t-cross ingeleverd moet zijn eind deze week.pveatx schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hebben jullie allemaal de ''I want OTA'' mail gestuurd, of wordt de update gewoon gepushed naar de 2.4 rijders?
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.