Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 247 ... 370 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05 21:31
MLLL schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:29:
[...]

Vind het altijd bijzonder om te wijzen naar andere merken, net alsof VW het dan minder slecht doet. :)

Maar er wordt blijkbaar aan gewerkt. _/-\o_

https://www.autoblog.nl/n...-leveren-aldus-vw-3429574
Begrijpend lezen is ook niet je sterkste kant of?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 14:56
Exorcist schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:21:
Moest er ooit van komen, mijn eerste schade na meer dan een miljoen gereden KM's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In de parkeergarage bij mijn werk zijn de vakken relatief klein, en er parkeren aan de overkant van waar ik parkeer (ook) grote auto's. Bij achteruit insteken ben je dus continu voor en achter aan het kijken omdat de draai enorm beperkt wordt. Haalde net mijn draai vanochtend niet een reed tegen een Mach-E aan. Deze had minieme schade, bij is het iets meer maar stelt natuurlijk ook niets voor.

Briefje achtergelaten en net alles online geregeld met elkaar, in januari maar laten herstellen.
Balen, maar grootste deel polier je er gewoon uit.
Nadeel blijft dat het een lcihte kleur lak is dus valt het op als de lak er echt af is maar als je ermee kan leven, goedkope oplossing.

Decoratief stukje klik je er zo weer op.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 10:33

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Pjotr662 schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:51:
[...]

Volgens mij heb ik dezelfde configuratie, 1st, december 2020, geen WP, wel officiële trekhaak (achteraf). Op dit moment geen mail, geen update. Zal het melden als ie er is.
Lijkt idd een trekhaak ding! Ik heb trekhaak en warmtepomp en nog niks gehoord.

@Simply1337 ik neem aan dat je al een excelletje aan het voorbereiden bent O-)

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PeGys schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:40:
[...]

Balen, maar grootste deel polier je er gewoon uit.
Nadeel blijft dat het een lcihte kleur lak is dus valt het op als de lak er echt af is maar als je ermee kan leven, goedkope oplossing.

Decoratief stukje klik je er zo weer op.
Ik laat hem gewoon repareren, leaseauto... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-04 21:40
AkroBatik schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:44:
[...]

Lijkt idd een trekhaak ding! Ik heb trekhaak en warmtepomp en nog niks gehoord.

@Simply1337 ik neem aan dat je al een excelletje aan het voorbereiden bent O-)
ID4.1 "Standaard" ID4 1st edition met warmtepomp en een trekhaak. Ook ik nog geen mail ontvangen afgelopen week. Wel aangemeld met OTA-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-04 14:49
Op mijn id3 max heb ik navigatie versie 21.9 staan die wat ik begrijp al verouderd is.
Aangezien software 3.0 verder uitgerold wordt sinds deze week zit hierbij ook gelijk de laatste navigatie update dat iemand weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 13:33
darud schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:46:
Op mijn id3 max heb ik navigatie versie 21.9 staan die wat ik begrijp al verouderd is.
Aangezien software 3.0 verder uitgerold wordt sinds deze week zit hierbij ook gelijk de laatste navigatie update dat iemand weet?
De auto is zijn authorisatie met de backend kwijt.
Kwaaltje van VW. In de WeConnectID app op je telefoon ga naar auto -> instellingen -> mobiele online diensten -> online kaarten updates -> verwijder de authorisatie voor online updates. Wacht minimaal een ritje met de auto af. Schakel hem dan weer in.
De volgende dag zou de auto bij de volgende rit de updates weer ongemerkt op de achtergrond moeten gaan binnen halen.

Heb je nu na 2 a 3 dagen nog geen updates, dan kun je auto een factory reset geven en daarna alles weer opnieuw instellen (rot klus). Ook daarna zou na een dag je nav weer bijgewerkt moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

En heb je een trekhaak?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
sl1000 schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:00:
[...]

De auto is zijn authorisatie met de backend kwijt.
Kwaaltje van VW. In de WeConnectID app op je telefoon ga naar auto -> instellingen -> mobiele online diensten -> online kaarten updates -> verwijder de authorisatie voor online updates. Wacht minimaal een ritje met de auto af. Schakel hem dan weer in.
De volgende dag zou de auto bij de volgende rit de updates weer ongemerkt op de achtergrond moeten gaan binnen halen.

Heb je nu na 2 a 3 dagen nog geen updates, dan kun je auto een factory reset geven en daarna alles weer opnieuw instellen (rot klus). Ook daarna zou na een dag je nav weer bijgewerkt moeten zijn
Dankje dat ga ik doen, hopelijk is dat de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
darud schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:09:
[...]

Dankje dat ga ik doen, hopelijk is dat de oplossing.
Als je je had aangemeld voor de 3.0 update, en per e-mail bevestiging hebt gehad, is het wellicht beter om te wachten met een factory reset. Bij de 2.3 update campagne werd duidelijk dat de reset je uit de update lijst gooide.
In dat geval dus eerst de beide updates naar 3.0 afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06:49
Als ik de mail van VW over de 3.0 update goed begrijp, ga ik die nooit krijgen…
Voorwaarde is dat er minimaal 2 streepjes 4G bereik moet zijn en bij mijn huis en hier in de buurt is het nul of één… Ben benieuwd. :?

ID.3 1st 3.7 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 20:07
Deel 2 van de OTA update heeft het probleem met de achteruitrijcamera niet opgelost. Ik heb nog zekering 21 (van de camera) er even uit gehad maar dat hielp ook niet.

Helaas wil mijn Chinese obd2 dongle niet meer Bluetooth pairen dus ik kan ook geen errors uitlezen.

16 februari afspraak bij dealer. Dat duurt dus nog erg lang, erg irritant dit.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-09-2024
Geen trekhaak hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik lees hier vaak over Tronity, EVnotify ABRP…

Zijn die abo’s de moeite waard?
98% van mijn ritten zijn woon-werk en rond de kerktoren…
Ik kan mij niet voorstellen wat die 3-4€/maand aan meerwaarde bieden…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 19:08
Polo_Maniac schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:47:

PUMP als je op vakantie gaat/een lange rit. Ik heb ze allemaal geprobeerd en voor mij is dat wel de holy grail tussen eenvoud en functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Polo_Maniac schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:47:

Tegenwoordig werkt abrp ook zonder tronity, maar met directe verbinding naar je auto.

Ik neem een maand abbo op abrp als ik een langere rit maak en zeg het daarna weer op.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
AkroBatik schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:04:
[...]

Tegenwoordig werkt abrp ook zonder tronity, maar met directe verbinding naar je auto.

Ik neem een maand abbo op abrp als ik een langere rit maak en zeg het daarna weer op.
Dat zag ik idd.
Maar die data kan alleen gebruikt worden als je betaald, bij de gratis versie kan dat niet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Polo_Maniac schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:12:
[...]

Dat zag ik idd.
Maar die data kan alleen gebruikt worden als je betaald, bij de gratis versie kan dat niet…
ze hebben een API, waar je de data ook naar toe kunt pushen, als je deze met een eigen oplossing uit de VW API scraped. (e.g. met Home assistant en de super toffe integratie van @mitchdc : https://github.com/mitch-dc/volkswagen_we_connect_id )
eenmaal in Ha, kun je HA de data weer elke 30 seconden naar ABRP laten pushen.
je hebt de status dan ook in de gratis versie. maar ik vind het die paar euro wel waard omdat HA dan voor elke route de weersinvloeden voor je bepaald en deze meeneemt in de berekening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NexusUser
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-03 19:48
Simply1337 schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:29:
[...]
alright, dan is het niet het gevalletje warmtepomp dat het blijft haken, mensen met trekhaak hebben het ook ontvangen.

Hopelijk blijft het een kwestie van wachten.
Mijn ID.4 (1st, met warmtepomp en trekhaak af fabriek) zat wel bij de batch van de eerste 1000 en heeft na een mislukte update bijna 3 weken bij de dealer gestaan. Inmiddels zit er een nieuwe computer in de auto en is 3.0 succesvol geladen.

Er zitten leuke verbeteringen in 3.0: batterij percentage in dashboard display, tijd en resterende km in display, veel snellere response infotainment systeem, lane assistant veel subtieler en effectiever, uitgesteld laden werkt nu, bestemmingen ingevoerd in de app binnen paar seconden in de auto, mooie animatie met rijstrook advies in navigatie, spelletjes in infotainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 14:18
NexusUser schreef op maandag 19 december 2022 @ 23:51:
[...]

Mijn ID.4 (1st, met warmtepomp en trekhaak af fabriek) zat wel bij de batch van de eerste 1000 en heeft na een mislukte update bijna 3 weken bij de dealer gestaan. Inmiddels zit er een nieuwe computer in de auto en is 3.0 succesvol geladen.

Er zitten leuke verbeteringen in 3.0: batterij percentage in dashboard display, tijd en resterende km in display, veel snellere response infotainment systeem, lane assistant veel subtieler en effectiever, uitgesteld laden werkt nu, bestemmingen ingevoerd in de app binnen paar seconden in de auto, mooie animatie met rijstrook advies in navigatie, spelletjes in infotainment.
Jaja, maak ons nog maar even lekker :9~
Ik verwacht dat het idd iets te maken heeft met ID.4 1st en de warmtepomp (wel of niet icm trekhaak)...

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 13:52
Vannacht de update (3.0) laten draaien, helaas mislukt (ID.3 Life, bj 2020, geen wp, 58kWh). Gelukkig kon ik wel verder rijden. Geen nieuwe melding gehad bij het parkeren dat de update weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 20:32
maik73 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 07:50:
[...]

Jaja, maak ons nog maar even lekker :9~
Ik verwacht dat het idd iets te maken heeft met ID.4 1st en de warmtepomp (wel of niet icm trekhaak)...
En naar het me lijkt niet beperkt tot de Max. Mijn auto loopt 30-12 uit de garantie.

Advocaat van de duivel: zouden ze wachten met deze update voor de 1st's tot na de 2 jaar garantie om vervolgens de gevolgkosten bij ons te laten landen?

EDIT: bijv. Simply heeft geen WP, dus dat lijkt niet de boosdoener.

[ Voor 6% gewijzigd door kisik op 20-12-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:22
kisik schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:48:
[...]
...
Advocaat van de duivel: zouden ze wachten met deze update voor de 1st's tot na de 2 jaar garantie om vervolgens de gevolgkosten bij ons te laten landen?
...
Precies de reden waarom ik vòòr het verlopen van de garantie eind deze maand al een garantieclaim bij de dealer heb neergelegd. Niet dat zij er iets aan kunnen doen, maar dan is de claim in ieder geval maar geregistreerd en kunnen zij het (hopelijk) ook verhalen bij Volkswagen mocht er iets mis gaan bij de update.

Gewoon het lijstje met bugs die ik zelf ook heb ervaren doorgegeven (*). Bericht erbij dat ik niet verwacht dat zij er iets aan kunnen doen en het simpelweg wachten is op Volkswagen voor een software update.

* Uitgesteld laden, uitvallen entertainmentsysteem, geen verbruiksgegevens, sliders die niet werken

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 18:17
Een ID.4 uit 2020, gisteravond rond 23.30 uur update gestart van 2.4 naar 3.0 en zag vanmorgen om 8.00 uur op het scherm dat de update nog bezig was. Een uur later was er niets meer te zien op het scherm, dus ik opende de auto. Er kwam een "storing elektrisch systeem" en auto wil niet meer in B/D gezet worden, middelste scherm blijft zwart. Iemand die deze ervaring ook heeft gehad? Weet niet goed of ik nog langer moet wachten of de dealer moet gaan bellen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWkMu2C_8VEDzL9s8E9y4pLGSpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7XkZlZJgMQa7Xv3IJL9TY7r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Scoopbles schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:35:
Een ID.4 uit 2020, gisteravond rond 23.30 uur update gestart van 2.4 naar 3.0 en zag vanmorgen om 8.00 uur op het scherm dat de update nog bezig was. Inmiddels was er niets meer te zien op het scherm, dus ik opende de auto. Er kwam een "storing elektrisch systeem" en auto wil niet meer in B/D gezet worden, middelste scherm blijft zwart. Iemand die deze ervaring ook heeft gehad? Weet niet goed of ik nog langer moet wachten of de dealer moet gaan bellen...

[Afbeelding]
Ga maar bellen… je ziet dat het systeem (deels) is bijgewerkt naar 3.0 (batterij percentage en temp is zichtbaar in het display nu)
Dus dit lijkt me een mislukte update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 19:08
We weten natuurlijk niet wanneer 3.0 voor iedereen gereleased gaat worden maar als ik dit allemaal zo zie is er nog wel een flinke weg te gaan. Kan toch niet zo zijn dat in onze beperkte groep zoveel auto's de soep in draaien. Veel 1st modellen natuurlijk maar ook daar mag dit toch niet gebeuren.

Ik zou hem op dit moment echt nog niet durven uit te voeren geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Ik heb mijn vrinden in Wolfsburg (afzender reactiemail 30nov. "I want OTA") gemaild waarom ik niet in de huidige wave zit. Surprise, surprise, binnen een kwartier antwoord, maar dat zegt nog niet zo veel (of juist wel?):

"Unfortunately, your ID. couldn't be included in this wave. We are currently analyzing the possible reasons for this and will inform about the further steps of the rollout as soon as possible."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Electromonkey schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:53:
We weten natuurlijk niet wanneer 3.0 voor iedereen gereleased gaat worden maar als ik dit allemaal zo zie is er nog wel een flinke weg te gaan. Kan toch niet zo zijn dat in onze beperkte groep zoveel auto's de soep in draaien. Veel 1st modellen natuurlijk maar ook daar mag dit toch niet gebeuren.

Ik zou hem op dit moment echt nog niet durven uit te voeren geloof ik.
lijkt er wel op dat alle auto's die in de soep draaien of geen uitnodiging krijgen autos zijn uit 2020 / begin 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RaymondD schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:36:
Twee maanden.... dat is wel een bizar lange wachttijd. Doet de PDC het verder wel?
Ben niet vies van een goede conspiracy op z'n tijd maar dit lijkt me wel wat vergezocht. Verder heb je daarna gewoon conformiteit. De nederlandse wet kent niet iets van een vaste garantietermijn.

Hoe dat met zakelijke auto's zit waar geen consumentenrecht zit weet ik niet, Business-2-business is anders.

[ Voor 52% gewijzigd door Gunner op 20-12-2022 10:28 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-05 23:31
sl1000 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:06:
[...]

lijkt er wel op dat alle auto's die in de soep draaien of geen uitnodiging krijgen autos zijn uit 2020 / begin 2021
Die van mij (ID.4 Max) is besteld op 2 februari 2021 en de afleverdatum was half april 2021 (ging toen nog snel).
Mijn ID4 heeft alle opties er in en aan, en gelukkig geen problemen met de update naar 3 die voor mij ergens begin november was

[ Voor 4% gewijzigd door N0EL op 20-12-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 17:10

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

RaymondD schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:36:
Deel 2 van de OTA update heeft het probleem met de achteruitrijcamera niet opgelost. Ik heb nog zekering 21 (van de camera) er even uit gehad maar dat hielp ook niet.

Helaas wil mijn Chinese obd2 dongle niet meer Bluetooth pairen dus ik kan ook geen errors uitlezen.

Zoiets was het bij mij in de buurt ook (Breda), ik ben in en grote boog alle garages langsgegaan. Nu op 6 januari moet ik naar Tiel kachelen om een beetje normale periode te wachten totdat iemand kan kijken naar m'n kapotte koplamp.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoT85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-02 12:34
Ik heb een ID.4 1st Max zonder trekhaak en zonder WP. Afgeleverd juni 2021 maar stond als voorraadmodel al sinds januari 2021 bij de dealer dus vermoedelijke en productiedatum van 2020.

In eerste instantie geen reactie op de I want OTA mail. Uiteindelijk 30-11 mail gehad dat ik er niet tussen zat. Vervolgens afgelopen vrijdag 16-12 mail gekregen van volkswagen over de 3.0 update. Die kwam zaterdagochtend al voorbij en heb deze zaterdag op zondag nacht laten draaien. Daarna zondag nog een keer het 2e deel laten draaien.

Alles lijkt naar behoren te werken. Geen issues met de achteruitrijcamera dus.
[...]

Denk het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
NexusUser schreef op maandag 19 december 2022 @ 23:51:
[...]
heeft na een mislukte update bijna 3 weken bij de dealer gestaan. Inmiddels zit er een nieuwe computer in de auto en is 3.0 succesvol geladen.
weetje ook wat er is aangepast? Gateway [icas1]? of iets anders?

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
MarcoT85 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:25:
Ik heb een ID.4 1st Max zonder trekhaak en zonder WP. Afgeleverd juni 2021 maar stond als voorraadmodel al sinds januari 2021 bij de dealer dus vermoedelijke en productiedatum van 2020.

In eerste instantie geen reactie op de I want OTA mail. Uiteindelijk 30-11 mail gehad dat ik er niet tussen zat. Vervolgens afgelopen vrijdag 16-12 mail gekregen van volkswagen over de 3.0 update. Die kwam zaterdagochtend al voorbij en heb deze zaterdag op zondag nacht laten draaien. Daarna zondag nog een keer het 2e deel laten draaien.

Alles lijkt naar behoren te werken. Geen issues met de achteruitrijcamera dus.

[...]

Denk het dus niet.
Heb jij toevallig een OBDeleven dongle? ben erg benieuwd naar de hardware versies van de individuele modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoT85
sl1000 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:34:
[...]

Heb jij toevallig een OBDeleven dongle? ben erg benieuwd naar de hardware versies van de individuele modules.
Nee, wel een Veepack maar ik weet niet of je dat in carscanner kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-02 20:54
Inmiddels staat de ID.3 bij de dealer want ik mag er officieel niet verder meer rijden omdat de com-module ook de SOS-knop bedient, waardoor VW niet meer in kan staan voor de garantie/veiligheid. Probleem ligt nu bij PON. :X
BanDijk schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:30:
Gister OTA 3.0 geïnstalleerd (ID.3) en sindsdien geen werkende com.module meer. Inmiddels een paar keer zekering 19 getrokken, flink stuk gereden, maar helaas. Morgen maar ff langs VW-dealertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
MarcoT85 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:36:
[...]

Nee, wel een Veepack maar ik weet niet of je dat in carscanner kunt zien.
carscanner ->opties/settings -> backup -> creeer backup.

Het gaat langs AL JE MODULES. dus neem de tijd ervoor om gewoon te wachten en auto actief te houden (10-15 min).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
BanDijk schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:47:
Inmiddels staat de ID.3 bij de dealer want ik mag er officieel niet verder meer rijden omdat de com-module ook de SOS-knop bedient, waardoor VW niet meer in kan staan voor de garantie/veiligheid. Probleem ligt nu bij PON. :X

[...]
Nou succes daarmee dan.. heb je wel netjes een vervangende auto gekregen?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-05 13:09
maik73 schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:23:
Misschien is het al gevraagd.... dan alvast excuus: Zijn er meer mensen die wel de Mail I Want OTA 3.0 gestuurd hadden, netjes een bericht hadden paar weken geleden dat ze niet bij de eerste 1000 zaten, maar nu geen mail van VW hebben gehad dus ook geen update nog hebben gekregen?
Ik (ID3) zonder WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03 17:55

RM1966

ID.4 1st 77kWh

Simply1337 schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:32:
vraag aan de mensen die een mail hebben gestuurd voor 3.0, maar geen warmtepomp hebben op een hun auto:

Heb jij een reactie/mail ontvangen van VW dat OTA 3.0 voor je auto onderweg is?

Ik heb mail verstuurd, geen reactie ontvangen en heb geen warmtepomp. Ben benieuwd of het voor andere hetzelfde is.
ID.4 1ste zonder warmtepomp.
Het is al een tijdje geleden dat ik een mail heb gestuurd, maar halverwege november voorzien van OTA 3.0

RM ID.4 1st 77kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-05 05:29
RM1966 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:48:
[...]

ID.4 1ste zonder warmtepomp.
Het is al een tijdje geleden dat ik een mail heb gestuurd, maar halverwege november voorzien van OTA 3.0
Geen trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 17:19
Exorcist schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:29:
Ik word af en toe best gestoord van de ACC in files. Gisteren weer, het was niet de eerste keer, dat het gebeurde dat de auto in een file (waarbij al continu af en aan rustig opgetrokken dan wel gestopt werd) de auto voor me blijkbaar wél zag, maar er (te) laat op anticipeerde met weer die rode balk vergezeld met een piepsignaal als gevolg.
Dit gebeurt bij mij heel af-en-toe... Ik denk omdat hij dan een auto in een baan ernaast ziet en denkt dat die mijn baan inrijdt (een beetje als een fietser van opzij)

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexusUser
Scoopbles schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:35:
Een ID.4 uit 2020, gisteravond rond 23.30 uur update gestart van 2.4 naar 3.0 en zag vanmorgen om 8.00 uur op het scherm dat de update nog bezig was. Een uur later was er niets meer te zien op het scherm, dus ik opende de auto. Er kwam een "storing elektrisch systeem" en auto wil niet meer in B/D gezet worden, middelste scherm blijft zwart. Iemand die deze ervaring ook heeft gehad? Weet niet goed of ik nog langer moet wachten of de dealer moet gaan bellen...

[Afbeelding]
Zie mijn eerdere berichten in dit forum. Mijn auto heeft na een mislukte 3.0 update lange tijd bij de dealer doorgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexusUser
Simply1337 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:28:
[...]
weetje ook wat er is aangepast? Gateway [icas1]? of iets anders?
Ik wilde dat ook graag weten en heb het gevraagd. Ze konden (of wilden…) het me het niet vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BanDijk
DonJunior schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:26:
[...]

Nou succes daarmee dan.. heb je wel netjes een vervangende auto gekregen?
Ja, maar daar mocht ik dan wel voor betalen. Dus ik heb er maar vanaf gezien. Blijft natuurlijk wel een enorm zuur gevoel over dat VW de problemen veroorzaakt en ik mag dokken voor vervangend vervoer. Volgens de dealer (De Waal in Tiel), die zelf ook niet al te welwillend was, kon ik wel proberen de kosten voor de vervangende auto bij Pon te verhalen, maar ze gaven me weinig kans. 8)7 8)7

Heb zelden zoveel gebrek aan service meegemaakt als nu. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@BanDijk .. daar valt mijn bek van open. Heb jij die auto gekocht of in de lease.. ik zou dat eigenlijk in beide gevallen niet pikken. Het product is defect door hun toedoen en vervolgens mag jij op de fiets naar je werk.. grote kans dat die auto daar niet 1 dag staat namelijk.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DonJunior schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:10:
@BanDijk .. daar valt mijn bek van open. Heb jij die auto gekocht of in de lease.. ik zou dat eigenlijk in beide gevallen niet pikken. Het product is defect door hun toedoen en vervolgens mag jij op de fiets naar je werk.. grote kans dat die auto daar niet 1 dag staat namelijk.
't feestje is dat VW de storing veroorzaakt heeft met de update, en dat de dealer daar niets aan kan doen.
Kan me geheel voorstellen dat de dealer dat niet wil betalen.

zou dus met de klantenservice van VW bellen en vragen hoe ze dit gaan oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 18:17
Gebeld, inmiddels heeft VW Assistance de ANWB langs laten komen. Uurtje lopen prutsen, maar kwam er ook niet uit. Via OBD kon hij wel uitlezen dat gateway van de auto een melding gaf dat "de software" ongeldig is.

Auto is inmiddels door de berger opgehaald en afgeleverd bij Pouw. Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren...
sl1000 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:40:
[...]

Ga maar bellen… je ziet dat het systeem (deels) is bijgewerkt naar 3.0 (batterij percentage en temp is zichtbaar in het display nu)
Dus dit lijkt me een mislukte update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
sl1000 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:14:
[...]

't feestje is dat VW de storing veroorzaakt heeft met de update, en dat de dealer daar niets aan kan doen.
Kan me geheel voorstellen dat de dealer dat niet wil betalen.

zou dus met de klantenservice van VW bellen en vragen hoe ze dit gaan oplossen...
Ik snap wat je zegt inderdaad.. maar dat is toch geen service? Ik zou verwachten dat een dealer de auto in zou nemen en vervolgens zelf met VW aan de slag gaat. Nu moet je als klant op het fietsje naar huis omdat de dealer niet welwillend is.. sneue bende. ;(

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sl1000
DonJunior schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:18:
[...]

Ik snap wat je zegt inderdaad.. maar dat is toch geen service? Ik zou verwachten dat een dealer de auto in zou nemen en vervolgens zelf met VW aan de slag gaat. Nu moet je als klant op het fietsje naar huis omdat de dealer niet welwillend is.. sneue bende. ;(
Dealers zijn geen fan van het OTA model, omdat ze daar geen rol in spelen en geen geld voor krijgen.
ze mogen echter wel de ellende er van oplossen tegen een minimaal tarief. e.g. voor de vervangende auto tijdens de upgrade naar 2.4 kreeg de dealer max 35 euro vergoed. Die 35 euro is absoluut niet kosten dekkend.
Dus ik snap de dealers nu op het moment wel even dat ze hun poot stijf houden. Helemaal omdat de communicatie rondom de OTA campagne behoorlijk belabberd is vanuit VW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
Scoopbles schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:16:
Gebeld, inmiddels heeft VW Assistance de ANWB langs laten komen. Uurtje lopen prutsen, maar kwam er ook niet uit. Via OBD kon hij wel uitlezen dat gateway van de auto een melding gaf dat "de software" ongeldig is.

Auto is inmiddels door de berger opgehaald en afgeleverd bij Pouw. Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren...

[...]
Niet voor oud en nieuw verwacht ik. Zou me niets verbazen als dat een maandje gaat duren...

Ben benieuwd of je ICAS-1 / gateway module op software versie S108 stond.
bij Skoda hebben ze tijdens de upgrade naar 3.0 handmatig alle ICAS-1 modules gecontroleerd en geswapt voor nieuwe hardware, als deze met versie S108 was uitgerust (staat op een stickertje op de module).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 10:53
Net even gemaild met de dealer en hij zegt dat de levertijd is verschoven van week 8 naar week 6. Ik geloof er niks van dat ik mijn auto echt half februari krijg maar we zullen zien.

Edit: gaat om een ID.5 GTX trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door KaiseRRuby op 20-12-2022 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BanDijk
Ik vrees ook dat de auto nog wel even bij de dealer blijft staan. Het is mijn eigen auto, dat maakt het sowieso een stukje vervelender. Tijdens de vakantie kan ik terugvallen op de Tesla van de vrouw maar daarna wordt het een ander verhaal.... :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49

Tarin

Just plain weird.

Ik kreeg vandaag een mailtje van ons wagenparkbeheer: Gefeliciteerd met uw nieuwe auto, leasebegin 14.12.2022. Verder geen informatie over hoe of wanneer hij dan bij mij in de buurt afgeleverd wordt of wanneer ik een laadpas krijg, maar het lijkt er op dat mijn wachten voorbij is, na precies 13 maanden. Betreft een ID.4.

Over onwillige werkplaatsen/dealers: In diverse omgevingen worden verdienmodellen op de schop gegooid door dingen as a Service aan te bieden. Volkswagen is daar niet de enige in die werk (en verdiensten) uit de handen van de dealers aan het halen is; ik zag pas ook dat ze, net als Mercedes, zelf ook direct auto's op de eigen website aanbieden.
In de software-wereld lopen vergelijkbare dingen: onze leverancier (een grote naam in de CAD-wereld) is steeds onduidelijker naar ons als reseller toe over de toekomstplannen van de kooplicenties en hoe wij dan ons geld moeten verdienen als in het geval van SaaS de extra seats direct door de klant bij hun aangeschaft kunnen worden, zonder accountmanager ertussen die misschien nog een paar tips geeft of een training meeverkoopt. Onze oude CAM-leverancier heeft ons als reseller compleet uit de boot gegooid.

De leverancier (VW, Softwarebouwer, ...) beseft vaak niet wat een dealer/werkplaats/reseller eigenlijk aan waarde toevoegt door fatsoenlijk naar individuele klanten te luisteren en maatwerk-advies te leveren. Ze vergeten vaak dat de vriendelijke, makkelijk bereikbare verkoper/werkplaatsmedewerker/supporter de lijm is die de klanten laat terugkomen bij de volgende auto/onderhoudsbeurt/sofware-update/training.
Als je vaak genoeg tegen een onverschillige muur aanloopt moet je wel erg grote fan van 1 merk zijn om terug te (blijven) komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tarin op 20-12-2022 16:49 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Bij mijn dealer mag ik zelfs betalen voor een elektrische fiets. Heb zelfs met tweedehands auto's nog nooit eerder zoiets meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
RaymondD schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:47:
[...]

Bij mijn dealer mag ik zelfs betalen voor een elektrische fiets. Heb zelfs met tweedehands auto's nog nooit eerder zoiets meegemaakt.
Bel VW, zij moeten zorg dragen voor vervangend vervoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:24
Deze ochtend mijn id3 first max afgegeven bij de dealer omdat ik het vermoeden heb dat een accucel defect is.

In de middag werd ik gebeld en gaven ze aan dat er inderdaad een probleem is maar dat dit softwarematig opgelost moet worden en dat het geen hardwarematig probleem is.

Ik vroeg dus of hij niet de 3.0 update bedoelde. (Ik zit nog op 2.4 en 12v accu is vervangen) maar hij gaf aan dat het dat niet is, maar een aparte losse update. De update zou ook de hele dag duren en valt niet onder garantie omdat de auto al meer dan 2 jaar oud is. Maar de dealer was zo aardig om de kosten voor zich zelf te nemen. 31 januari kan ik de auto brengen voor de update.

Ik ben erg benieuwd wat ze dan gaan doen als het niet de 3.0 update betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Toevallig mensen hier met een ID3/ID4 welke is geüpgraded naar 2.4 (of al 3.0) en die een OBDeleven dongle hebben?

Ik zou heel graag een screenshot willen hebben van Module 19 Gateway -> Adaptations -> Battery Adaptation.
Hier zouden een aantal parameters moeten worden geschreven voor de nieuwe EFB+ batterij. Bij een tweetal kennissen waar ik heb gekeken is deze sectie nog leeg, en bij mij staan er vreemde waarden die niet logisch zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-03 19:36
sl1000 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:56:
Toevallig mensen hier met een ID3/ID4 welke is geüpgraded naar 2.4 (of al 3.0) en die een OBDeleven dongle hebben?

Ik zou heel graag een screenshot willen hebben van Module 19 Gateway -> Adaptations -> Battery Adaptation.
Hier zouden een aantal parameters moeten worden geschreven voor de nieuwe EFB+ batterij. Bij een tweetal kennissen waar ik heb gekeken is deze sectie nog leeg, en bij mij staan er vreemde waarden die niet logisch zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4u-0MlH8fp8_dnZ9_1DsQYtYIss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwC1LY4ZSkTZxm1QUgE1eYIZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-pI_PeB3k1zMWtLJT4aZ3aCVus=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85PdytE7S00bSGVEl3wtNxi9.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is van mijn ID.4.1M - WP en trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Ik heb een elm327 dongle die het om een of andere reden niet meer doet. Ben nu van plan een nieuwe aan te schaffen om fouten uit te kunnen lezen, accu waardes e.d. Is een obd eleven dongle daar handiger voor? Of kan ik beter gewoon weer een universele dongle kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Je navigatie database is niet up to date. Zou op 22.12 moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
geen idee waarom jij nog op 2.3 zit??? maar dit is serieus de eerste batterij die ik juist gecodeerd zie...
dank voor de bevestiging dat ik niet gek aan het worden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinDaems
sl1000 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:47:
[...]

geen idee waarom jij nog op 2.3 zit??? maar dit is serieus de eerste batterij die ik juist gecodeerd zie...
dank voor de bevestiging dat ik niet gek aan het worden was.
Software 0912 is versie 2.4 voor zover mij bekend.
RaymondD schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:41:
[...]

Je navigatie database is niet up to date. Zou op 22.12 moeten staan.
Klopt. Al een keer handmatig moeten updaten omdat de OTA update voor nav niet werkt en nu dus nog steeds niet. Ik wacht op de uitrol van 3.0. Hopelijk gaan dan de updates voor nav weer goed.
Zoniet dan blijft het maar handmatig met een usb stick 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
EdwinDaems schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:55:
[...]

Software 0912 is versie 2.4 voor zover mij bekend.
Facepalm... je hebt helemaal gelijk.
brein is wat gefrituurd na al het geklooi met die accu settings.

als je de nav updates uit zet onder privacy, mobile connections in je connectID app, een rondje rijd, en 'm dan een half uurtje later weer aan zet, zou de auto weer vers moeten inloggen in de backend.
heb je ook geen stick of factory reset nodig. geef 'm daarna wel een dagje of 2 om alle updates in de backend te downloaden

[ Voor 6% gewijzigd door sl1000 op 20-12-2022 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Wat is je Hardware versie van Module 19 (gateway) onder info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinDaems
Simply1337 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:33:
[...]

Ik kijk morgen even. Duurt gemiddeld een minuutje of 10 voordat alles geladen is in OBD11. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
EdwinDaems schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:41:
[...]

Ik kijk morgen even. Duurt gemiddeld een minuutje of 10 voordat alles geladen is in OBD11. :O
de app cached de laatste gegevens. zou je dus ook offline moeten kunnen zien, als je naar je garage browsed, auto aanklikt, modules, module 19, info

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Simply1337
Daarnaast even wat gezond verstand voor komende week of 2.

Wil niet mensen bang maken, alleen even nuanceren wat VW ook al heeft gezegd in hun FB Posts over OTA 3.0. Dealer/Fabriek service zal wat moeilijk zijn komende weken en als gevolg onnodig langere wachttijden.

ID.X rijders met FabrieksBouwjaar van 2019, 2020 en Q1 2021 hebben gewoon een grotere kans om te falen en een ombruikbare steen te hebben voor de kerstraces.

Dus heb jij nu al de installatieknop en bevind je in de bovenstaande risicogroep en VOORBIJ je garantieperiode. Wacht het even af voor nieuw jaar. Wolfsbrug gaat toch niet reageren op jouw case komende 2 weken zo niet langer. En een auto die rijdt is toch beter dan eentje die niks meer kan.

maar zit je nog BINNEN je garantieperiode en wil je toch niet naar Holland Casino? Nu is je kans om je geluk te proberen en mits het brickt kun je het nog binnen garantieperiode melden.
Maar is dit je enige vervoer? Zou het toch even wachten tot na het nieuwe jaar.

Je hebt al zo lang gewacht, paar weken langer kan geen kwaad ;) .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:22
Simply1337 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:46:

E.e.a. wel afhankelijk van je schoonfamilie :+ :P

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
pietermx schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:49:
[...]

E.e.a. wel afhankelijk van je schoonfamilie :+ :P
verpest mijn kerst nou niet nu al alsjeblieft... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinDaems
Simply1337 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:33:
[...]

Met dank aan de tip van sl1000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JthHLAWzqjwUlUw9IKhAUfWKjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wj2HLbYqKXbfOrXSL1EVfA4I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03 17:55

RM1966

ID.4 1st 77kWh

[quote]Pjotr662 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:49:
[...]

Geen trekhaak?

Ja, wel een trekhaak, geen warmtepomp

RM ID.4 1st 77kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 11:46
Simply1337 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:46:

Wil niet mensen bang maken, alleen even nuanceren wat VW ook al heeft gezegd in hun FB Posts over OTA 3.0. Dealer/Fabriek service zal wat moeilijk zijn komende weken en als gevolg onnodig langere wachttijden.

ID.X rijders met FabrieksBouwjaar van 2019, 2020 en Q1 2021 hebben gewoon een grotere kans om te falen en een ombruikbare steen te hebben voor de kerstraces.

Dus heb jij nu al de installatieknop en bevind je in de bovenstaande risicogroep en VOORBIJ je garantieperiode. Wacht het even af voor nieuw jaar. Wolfsbrug gaat toch niet reageren op jouw case komende 2 weken zo niet langer. En een auto die rijdt is toch beter dan eentje die niks meer kan.

maar zit je nog BINNEN je garantieperiode en wil je toch niet naar Holland Casino? Nu is je kans om je geluk te proberen en mits het brickt kun je het nog binnen garantieperiode melden.
Maar is dit je enige vervoer? Zou het toch even wachten tot na het nieuwe jaar.

Je hebt al zo lang gewacht, paar weken langer kan geen kwaad ;) .
Dat had ik ook al bedacht, doe de update wel in januari. Als ik deze aangeboden krijg. Auto in de lease van VW lease, dus als het mis gaat ga ik daar aankloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:35
Kacang schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:35:
Deze ochtend mijn id3 first max afgegeven bij de dealer omdat ik het vermoeden heb dat een accucel defect is.

In de middag werd ik gebeld en gaven ze aan dat er inderdaad een probleem is maar dat dit softwarematig opgelost moet worden en dat het geen hardwarematig probleem is.

Ik vroeg dus of hij niet de 3.0 update bedoelde. (Ik zit nog op 2.4 en 12v accu is vervangen) maar hij gaf aan dat het dat niet is, maar een aparte losse update. De update zou ook de hele dag duren en valt niet onder garantie omdat de auto al meer dan 2 jaar oud is. Maar de dealer was zo aardig om de kosten voor zich zelf te nemen. 31 januari kan ik de auto brengen voor de update.

Ik ben erg benieuwd wat ze dan gaan doen als het niet de 3.0 update betreft.
Laat even weten hoe dit afloopt. Het is wel heel wrang als je door zoiets direct na afloop garantie met reparatiekosten komt te zitten.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12-2024
Sinds een paar weken hebben we regelmatig dat de auto niet opslot gaat als we op het knopje drukken op de sleutel. (We hebben geen keyless entrey op onze ID.3 1st basic).

Eerst dacht ik dat het de sleutel was, maar het lijkt een bug in de software van de auto, want na even de auto weer aanen uitzetten, doet de sleutel het wel.

We hebben 2,4 erop staan, maar het lijkt de laatste weken erger te worden en ook niet te reproduceren, gebeurt ad random.

Het is een kleine irritatie en vreemd, want je kan zo onbewust de auto niet opslot achter laten.

Iemand die dit ook al eens mee gemaakt heeft en misschien een oplossing heeft? Anders toch maar even naar de garage, maar ja wat kunnen die? Of toch maar wachten dat met 3.0 verholpen is?

ps. klopt het nu dus dat mensen waarbij na 2 jaar de garantie verlopen is en de auto gebrickt wordt met de OTA update op kosten gejaagd worden, omdat VW hun auto stuk maakt? Of lees ik dat verkeerd, want dat zou dan toch een reden zijn om je auto niet meer te updaten... En lijkt me ook een beetje de omgekeerde wereld.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcoT85
t2faag schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:10:
Sinds een paar weken hebben we regelmatig dat de auto niet opslot gaat als we op het knopje drukken op de sleutel. (We hebben geen keyless entrey op onze ID.3 1st basic).

Eerst dacht ik dat het de sleutel was, maar het lijkt een bug in de software van de auto, want na even de auto weer aanen uitzetten, doet de sleutel het wel.

We hebben 2,4 erop staan, maar het lijkt de laatste weken erger te worden en ook niet te reproduceren, gebeurt ad random.

Het is een kleine irritatie en vreemd, want je kan zo onbewust de auto niet opslot achter laten.

Iemand die dit ook al eens mee gemaakt heeft en misschien een oplossing heeft? Anders toch maar even naar de garage, maar ja wat kunnen die? Of toch maar wachten dat met 3.0 verholpen is?

ps. klopt het nu dus dat mensen waarbij na 2 jaar de garantie verlopen is en de auto gebrickt wordt met de OTA update op kosten gejaagd worden, omdat VW hun auto stuk maakt? Of lees ik dat verkeerd, want dat zou dan toch een reden zijn om je auto niet meer te updaten... En lijkt me ook een beetje de omgekeerde wereld.
Had ik een tijdje terug ook. Bereik van de sleutel leek steeds kleiner te worden. Kort daarna deed hij het niet meer en had de sleutel een nieuwe batterij nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoT85
Simply1337 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:48:
[...]

carscanner ->opties/settings -> backup -> creeer backup.

Het gaat langs AL JE MODULES. dus neem de tijd ervoor om gewoon te wachten en auto actief te houden (10-15 min).
Inmiddels gelukt. Bleek na overleg met Simply1337 niet te vinden via bovenstaande manier maar in Carscanner via settings -> ECU Identifiers
Daar kun je alles laten uitlezen (kleine 10 min) en een export maken.
Hieronder mijn info van Module 19:

19. CAN Gateway
Manufacturer spare part number: 1EA937012H
Manufacturer ECU software version: 0260
System supplier identifier: IN2SOFT
ECU manufacturing date (ASCII): IN2
ECU serial number: SJ8ICS19122011750304
VIN:
Manufacturer ECU hardware number: 1EA937012A
System supplier ECU hardware version: Hardware Version
System supplier ECU software number: Software Number
System supplier ECU software version: "(
System name: ICAS1 Host-SG
ODX file id: EV_GatewICAS1MEB
HW ver.: 065
ECU manufacturing date (HEX): 303635
Programming date (HEX): 3145413933373031324120

Zoals eerder gezegd dus met software versie 3.0
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-Cy1RFRaZ71V7XvNk8ZRHkRMmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TK6CYLepP2EdiqKl7HKBnSvo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10:58

Hier werkt het sluiten met de sleutel perfect (ook op 2.4).

Ik weet niet of er voorwaarden bij een update vermeld staan, hierin zouden ze dan de verantwoordelijkheid bij de eigenaar kunnen leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 21:28

Ik zou de de batterij eens vervangen (YouTube: VW ID.4 / Skoda Octavia key fob battery replacement - EASY DIY), had ook een tijdje dat hij heel erg onbetrouwbaar werkte en met een verse batterij er in doet hij het weer heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Jakkie takkie schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:55:
[...]

Laat even weten hoe dit afloopt. Het is wel heel wrang als je door zoiets direct na afloop garantie met reparatiekosten komt te zitten.
Jakkie takkie schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:55:
[...]

Ik ben ook nieuwsgierig. Garantie op de hoogvoltageaccu is namelijk 8 jaar of 160K km. Dit lijkt zo een beetje woordspelletje waar je als eindklant door wordt gedupeerd, omdat ze schijnbaar dan de software als wat anders zien dan de accu?!?!?!? Ik zou zeggen dat het om DE WERKING van de accu gaat. Nu blijkt dat het meest gammele deel van de auto (de software) gebruikers mogelijk op gaat zadelen met een boel extra kosten. Het woord coulance is door deze betreffende dealer geuit, maar het is wel heel karig als je je auto een maand kwijt bent, zonder een vervanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
MarcoT85 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:24:
[...]

Carscanner via settings -> ECU Identifiers

19. CAN Gateway
Drm gaat het waarschijnlijk goed.

Alle ID.4 1st's [hoop ik] hebben V064. Bij sommige gaat het goed, bij sommige niet.
Bij Id.3's gaat deze versie best terug naar V060 [zo niet ook eerder] en meeste issues kun je ook herleiden naar dat punt.

Het lijkt dat als je OBD11 hebt en na Update 2.4 naar Gateway(19) gaat -> adaptie -> batterij Adaptie.

Als deze zichtbaar is [en juist ingevulde met EFB+ batterij, juiste capaciteit en serie nummer] dat je waarschijnlijk WEL zonder problemen door 3.0 gaat..

in mijn geval is dat sectie gewoon LEEG, terwijl ik wel de laatste SW versie heb [0136].

Dus ik heb getekend voor een brick als er geen recall vanuit VW wordt uitgevoerd als dit is gemeld/gezien in het systeem.

PS: wellicht kun je het bovenstaande ook met een korreltje zout nemen, maar na paar tientallen gevallen en meeste een Gateway swap nodig hebben na 3.0 ota... lijkt het bewijs wel op te stappelen hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VWID4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-03 13:20
Weet iemand of het ook mogelijk is de software update naar 3.0 door de dealer uit te laten voeren? Ik lees best veel berichten over problemen met de OTA update en dat lijkt mij veel makkelijker. Bijvoorbeeld in combinatie met ander onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
VWID4 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:12:
Weet iemand of het ook mogelijk is de software update naar 3.0 door de dealer uit te laten voeren? Ik lees best veel berichten over problemen met de OTA update en dat lijkt mij veel makkelijker. Bijvoorbeeld in combinatie met ander onderhoud.
Nee. OTA is vooralsnog de enige optie. En als ze het WEL doen is dat nadat de auto heeft gefaald met updaten.

Skoda Enyaqs gaan wel direct van 2.3 naar 3.0 via dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W116-1964
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-08-2024
[...]

Inmiddels gelukt. Bleek na overleg met Simply1337 niet te vinden via bovenstaande manier maar in Carscanner via settings -> ECU Identifiers
Vraag: in Car Scanner kan ik onder settings niet ECU identifiers vinden, mis ik een stap ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
[...]

19. CAN Gateway
System supplier identifier: IN2SOFT
ECU manufacturing date (ASCII): IN2
ECU serial number: SJ8ICS19122011750304
VIN:
Manufacturer ECU hardware number: 1EA937012A
System supplier ECU hardware version: Hardware Version
System supplier ECU software number: Software Number
System supplier ECU software version: "(
System name: ICAS1 Host-SG
ODX file id: EV_GatewICAS1MEB
ECU manufacturing date (HEX): 303635
Programming date (HEX): 3145413933373031324120

Zoals eerder gezegd dus met software versie 3.0
[Afbeelding]
kun je nu eigenlijk ook meer zien? zoals de settings in de module? of alleen de eigenschappen van de module zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoT85
W116-1964 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:43:
[...]

Vraag: in Car Scanner kan ik onder settings niet ECU identifiers vinden, mis ik een stap ??
Die zie je zodra je verbinding hebt met je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoT85
sl1000 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:50:
[...]

kun je nu eigenlijk ook meer zien? zoals de settings in de module? of alleen de eigenschappen van de module zelf?
Ik kreeg een hele *.txt file met een enorme hoop aan info. Zal hem wel even met je delen in een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
MarcoT85 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:58:
[...]

Ik kreeg een hele *.txt file met een enorme hoop aan info. Zal hem wel even met je delen in een DM.
Thanks, dat waardeer ik zeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
W116-1964 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:43:
[...]

experimentele opties aanvinken onder info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Hier zijn mijn 19. CAN Gateway gegevens.

ID.4 Max 77kWh met alles er in/op/aan/onder

- Bouwjaar: 2021
- Besteld: 2 februari 2021
- Afgeleverd: 11 april 2021

- Software 3.0.0

code:
1
2
3
4
19. CAN Gateway

[ Voor 121% gewijzigd door N0EL op 21-12-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
N0EL schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:27:
Hier zijn mijn 19. CAN Gateway gegevens.
(ID4 Max) - alles er in/op/aan.

code:
1
2
3
4
19. CAN Gateway
Meer info hebben we niet nodig jongens :+

1EA937012H = H is het softwareniveau van je module bij verlaten fabriek (?) - Deze loopt terug naar A.
0260 = geeft 3.0 OTA -> 0258 = 3.0 fabriek
065 = Versie Gateway hardware [gaat hand in hand met de letters einde van onderdeelnummer hierboven]

Vervolgvraag: bouwjaar/-maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
Hebben meer mensen last dat de auto geen 4g meer heeft?
Bij mij viel 4g weg tijdens het rijden vanochtend en sindsdien blijft hij op E staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
darud schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:09:
Bij mij viel 4g weg tijdens het rijden vanochtend en sindsdien blijft hij op E staan.
kan ook een regionale storing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Simply1337 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:50:
[...]

Meer info hebben we niet nodig jongens :+

1EA937012H = H is het softwareniveau van je module bij verlaten fabriek (?) - Deze loopt terug naar A.
0260 = geeft 3.0 OTA -> 0258 = 3.0 fabriek
065 = Versie Gateway hardware [gaat hand in hand met de letters einde van onderdeelnummer hierboven]

Vervolgvraag: bouwjaar/-maand?
H065, dus moet bijna wel na Q1 2021 zijn
Heb eigenlijk alleen de ID.4 first editions nog maar met 064 gezien.
Ben benieuwd of we daar nog variatie in gaan zien

[ Voor 10% gewijzigd door sl1000 op 21-12-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:35
MarcoT85 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:19:
[...]

Had ik een tijdje terug ook. Bereik van de sleutel leek steeds kleiner te worden. Kort daarna deed hij het niet meer en had de sleutel een nieuwe batterij nodig ;)
Idd, ik had precies hetzelfde. Duurde best wel een tijdje voor de auto hetzelfde aangaf.

****ik neem aan dat iedereen inmiddels weet waar je je sleutel neer moet leggen als de batterij helemaal leeg is en de auto niet meer kan worden gestart—> bekerhouder****

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
Simply1337 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:50:
[...]Vervolgvraag: bouwjaar/-maand?
ID.4 Max 77kWh
Bouwjaar: 2021
Besteld: 2 februari 2021
Afgeleverd: 11 april 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoT85
Jakkie takkie schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:26:
[...]

Idd, ik had precies hetzelfde. Duurde best wel een tijdje voor de auto hetzelfde aangaf.

****ik neem aan dat iedereen inmiddels weet waar je je sleutel neer moet leggen als de batterij helemaal leeg is en de auto niet meer kan worden gestart—> bekerhouder****
De auto meldde het bij mij niet eens vooraf.
Wel vreemd dat de auto overal een melding voor heeft. Zelfs als de ruitenwisservloeistof bijna op is krijg je tot in den treure meldingen hiervan (alleen bij het starten was voldoende geweest wat mij betreft), maar een melding dat de batterij van de sleutel leeg is schijnt toch moeilijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-04 10:38
MarcoT85 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:32:
Wel vreemd dat de auto overal een melding voor heeft.
Behalve dan wanneer het laad-klepje nog openstaat als je wegrijdt (ID4 Pro)... of hebben jullie dat wel en is die van mij toevallig stuk? (Vrouwlief haar BMW PHEV meldt dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-04 12:18
darud schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:09:
Ja hier ook sinds vanmorgen. Net ff zekering 19 eruit gehaald en zo weer terug plaatsen. Geen navi en filemeldingen is niet praktisch 😏
Pagina: 1 ... 247 ... 370 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.