Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 246 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
Gecko123 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:15:
[...]

Een hoog verbruik in de zomer ligt niet aan het opwarmen van de batterij of aan de software versie.
Ik ben van het 1 ding per keer oplossen en dan verder kijken.
Winter verbruik is relatief hoog, en dat komt zeker door het opwarmen van het accu pakket.
@Simply1337 zal dat kunnen beamen.

zomer verbruik is dan een ander ding waar tzt naar gekeken moet worden. kan snelheid op de snelweg zijn, kan banden zijn, lastig om nu in de winter iets van te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Jakkie takkie schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:47:
[...]

Ik merk tot op heden geen enkel verschil in het verbruik van mijn ID3 nadat 2.4 er op is gezet. Wel heb ik het idee dat het opwarmen van de accu veel geleidelijker gaat. Echter, objectief gezien, moet je natuurlijk appels met appels vergelijken en dat zou alleen kunnen als je dezelfde rit bij dezelfde omstandigheden gaat vergelijken.
had je 2.1 af fabriek of 2.3? voor auto's met 2.3 af fabriek geeft 2.4 geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Jakkie takkie schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:47:
[...]

Ik merk tot op heden geen enkel verschil in het verbruik van mijn ID3 nadat 2.4 er op is gezet. Wel heb ik het idee dat het opwarmen van de accu veel geleidelijker gaat. Echter, objectief gezien, moet je natuurlijk appels met appels vergelijken en dat zou alleen kunnen als je dezelfde rit bij dezelfde omstandigheden gaat vergelijken.
Ik heb het idee dat het alleen op korte stadsritjes tot een kwartier scheelt. Op dat soort ritjes zag ik vorig jaar echt een enorm verbruik. Nu valt dat wel mee.

Twee weken geleden had ik een lange rit van 200km bij 4 graden/geen wind en toen vond ik het verbruik wel hoog en de balkjes op het dashboard werden nooit volledig, dus accu niet warm. Dan wil je niet snelladen want dat schiet echt niet op. Onderaan de streep dus niet echt een verbetering.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bij het rijden van korte stukjes (< 10 km) merk je een enorm verschil tussen 2.3 en 2.4 en hoger. Op langere afstanden maakt het inderdaad steeds minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:08

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

sl1000 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:54:
[...]

Ik ben van het 1 ding per keer oplossen en dan verder kijken.
Winter verbruik is relatief hoog, en dat komt zeker door het opwarmen van het accu pakket.
@Simply1337 zal dat kunnen beamen.

zomer verbruik is dan een ander ding waar tzt naar gekeken moet worden. kan snelheid op de snelweg zijn, kan banden zijn, lastig om nu in de winter iets van te zeggen
Opwarmen van het accu pakket is 1 ding, wat niet meer gebeurt sinds versie v2.4. Daarnaast vreet de verwarming kneiter veel stroom. Zet die maar eens uit en kijk wat er met je bereik gebeurt. Daarnaast de hogere luchtweerstand en vaak winterbanden en ongetwijfeld andere factoren die nadelig zijn.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03 17:55

RM1966

ID.4 1st 77kWh

SiNaga schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:14:
Ik heb ook een e-mail mogen ontvangen over de ota update naar 3.0
Mijn oprit loopt schuin af. Ik vraag mij af of de update invloed heeft op de rem; zou er een kans zijn dat die module bijgewerkt wordt en de rem daardoor even niet aangetrokken staat en de auto gaat rollen?
Ook hier een schuin oprit, ID.4 inmiddels voorzien van OTA 3.0. Geen issue met rem tijdens de update.

RM ID.4 1st 77kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
sl1000 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:55:
[...]

had je 2.1 af fabriek of 2.3? voor auto's met 2.3 af fabriek geeft 2.4 geen verschil
Auto is van eind 2020 dus 2.1.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Dan weet ik niet waarom je (bijna) geen verschil ziet. Het niet hoeven opwarmen van de batterij zou bij de huidige temperaturen toch echt een verschil moeten laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:00
Mijn ouders hebben een ID3 en ik wil hun voor kerst een USB-Stick kopen waarmee ze hun muziek kunnen luisteren in de auto, aangezien ze geen spotify of iets dergelijks hebben.
Op internet heb ik gelezen dat sommige auto's niet alle formaten aankunnen, bijvoorbeeld groter van 64GB.
Weten jullie misschien tot welke capaciteit de ID. aankan en in welk formaat deze geformatteerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
sl1000 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:40:
[...]

Dan weet ik niet waarom je (bijna) geen verschil ziet. Het niet hoeven opwarmen van de batterij zou bij de huidige temperaturen toch echt een verschil moeten laten zien
Nee snap ik ook niet. Maar ja het is gelukkig verder geen probleem, we komen nog steeds overal waar we moeten kunnen komen zonder tussentijds op te moeten laden (voor zover in NL). Zat de optimalisatie van de warmtepomp nu ook in 2.4 of pas in 3.0? In het laatste geval wordt het wellicht nog iets beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

spencer_830 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:33:
Mijn ouders hebben een ID3 en ik wil hun voor kerst een USB-Stick kopen waarmee ze hun muziek kunnen luisteren in de auto, aangezien ze geen spotify of iets dergelijks hebben.
Op internet heb ik gelezen dat sommige auto's niet alle formaten aankunnen, bijvoorbeeld groter van 64GB.
Weten jullie misschien tot welke capaciteit de ID. aankan en in welk formaat deze geformatteerd moet worden?
Hier werkt 128 gb zonder problemen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
AkroBatik schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:54:
[...]

Hier werkt 128 gb zonder problemen.
Gebruik jij playlists of gewoon mappen structuur ?
In men golf 7 kon die gewoon op folder niveau werken wat voor mij voldoende was. Bij de ID moet je naar mijn gevoel playlists gaan maken anders krijg je der geen deftige structuur in.

Of doe ik iets mis ?

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59
spencer_830 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:33:
Vergeet niet dat het een usb c aansluiting betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
nyand schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:15:
[...]

Vergeet niet dat het een usb c aansluiting betreft.
En daarom heb ik de 64GB variant van deze jongen aangeschaft:

uitvoering: Philips USB flash drive 2-in-1, 128GB, USB3.1 - USB-C, Windows/ma...

lekker klein, geen adapter naar usb-c nodig en ook en geen kabels. 64GB is voor mij al overkill (wel handig als je handmatig de navigatiekaart wilt bijwerken).
Volgens de VW handleiding om je navigatie bij te werken moet je exFAT of NTFS gebruiken, ik heb de stick nu als FAT32 op een Win10 machine geformatteerd en dat werkt gewoon (ook boven de 32 GB dus…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 08:18

mhe59

ID.5 Pro Performance

PeGys schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:44:
[...]

Hey, neen. Ik gebruik geen dongle. Ik zit op software versie 3.2.
Volgens de site van Tronity is het probleem met raadplegen van info van het voertuig vanaf versie 3.0 verholpen.

It could be that only information on battery charges can be retrieved, but this can be solved by updating the vehicle to software version 3.

Bron:
https://help.tronity.io/h...D-4-supported-by-TRONITY-
Okay dank je wel, als het goed gaat heb ik 3.0 komende week via OTA, dannweet ik dat Tronity ook goed zal werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marre
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-08 08:29
Is het mogelijk om historische data in te laden via Tronity? Ik zie enkel ritten/laadbeurten vanaf het moment dat ik mijn account gekoppeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
marre schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:09:
Is het mogelijk om historische data in te laden via Tronity? Ik zie enkel ritten/laadbeurten vanaf het moment dat ik mijn account gekoppeld heb.
Ja je kan zelf ritten toevoegen, beste is wel via de webapp op je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Tijdens het laden vanochtend zag ik dat de laad snelheid achterbleef. Op de app staat 39km/u - 7 kW. Op de laadpaal staat dat er 11 kW afgenomen wordt. De verwarming staat uit. Heeft iemand dezelfde situatie gehad? Waar gaat de overige 4 kW naar toe? Betreft een id3 58kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Gangster93 schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:38:
Tijdens het laden vanochtend zag ik dat de laad snelheid achterbleef. Op de app staat 39km/u - 7 kW. Op de laadpaal staat dat er 11 kW afgenomen wordt. De verwarming staat uit. Heeft iemand dezelfde situatie gehad? Waar gaat de overige 4 kW naar toe? Betreft een id3 58kwh.
Opwarmen van de Accu. De auto warmt deze op tot 0 graden. Dit jaar hebben we behoorlijk koude nachten.
Over een half uurtje zou dat wel ongeveer klaar moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
sl1000 schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:52:
[...]

Opwarmen van de Accu. De auto warmt deze op tot 0 graden. Dit jaar hebben we behoorlijk koude nachten.
Over een half uurtje zou dat wel ongeveer klaar moeten zijn
De ID3 is van 2020. Ik dacht dat het pas mogelijk was om de batterij voor te verwarmen bij modellen vanaf eind 2021. Is dit onjuist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Gangster93 schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:59:
[...]

De ID3 is van 2020. Ik dacht dat het pas mogelijk was om de batterij voor te verwarmen bij modellen vanaf eind 2021. Is dit onjuist?
Zelf actief voorverwarmen op weg naar een snel lader is nog steeds niet mogelijk, maar de auto warmt de accu wel op naar 0 graden als deze thuis aan het laden of voorverwarmen is in de winter. 0 graden is nog volstrekt onvoldoende voor snel laden, maar helpt wel met betere regeneratie en acceleratie als ‘t erg koud is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Gangster93 schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:59:
[...]

In alle ID’s wordt de accu verwarmd. Of gekoeld als deze te warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jakkie takkie schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:05:
[...]

In alle ID’s wordt de accu verwarmd. Of gekoeld als deze te warm is.
Nou.... gisteren ritje Amersfoort > Adam. met -1 graad accutemp weggereden en met 1 graad aangekomen een half uur later (Me3). Inlet temp is ook niet gestegen. Daar wordt weinig verwarmd hoor. Overigens is de verwarming zelf niet stuk, want tijdens het snelladen verwarmd hij wel (inlaat temp loopt op)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
Wilde schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:07:
[...]

Nou.... gisteren ritje Amersfoort > Adam. met -1 graad accutemp weggereden en met 1 graad aangekomen een half uur later (Me3). Inlet temp is ook niet gestegen. Daar wordt weinig verwarmd hoor. Overigens is de verwarming zelf niet stuk, want tijdens het snelladen verwarmd hij wel (inlaat temp loopt op)
hij verwarmt aan de L2-lader, met 2.1 tijdens het rijden tot 13 graden (als de accu onder de 8 graden komt)
en met 2.4 tot 0 graden tijdens 't rijden. Wellicht was de -1 nog net te weinig om 'm aan te laten slaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Wilde schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:07:
[...]

In de oorspronkelijke software versie (tot 2.3?) werd de accu continue op minimaal 0 graden gehouden ook gedurende parkeren en bij het rijden <7 graden met een vermogen van 6kW verwarmt tot 12 of 13 graden of tot parkeren.

In de nieuwe software (2.4 en vanaf) wordt de accu niet meer op 0 graden gehouden tijdens parkeren. De accu zou op laag vermogen verwarmt worden in stappen (niet met 6kW) tijdens het rijden. De exacte nieuwe waardes weet ik niet.

Een accu laden die <0 graden is gaat moeizaam vanwege de batterijchemie daarom moet deze eerst worden verwarmt. Ontladen van de accu gaat wel.

Accuverwarming is nog steeds niet handmatig in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Iemand hier die mij kan uitleggen wat de optie "Geoptimaliseerd accugebruik" in de We Connect app doet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/paDlTxCWVhO3uQqIiXcXbv-NvQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O47qIQypfLFpXajvAssSeGSE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:19

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik heb die optie niet. Jij zit zeker op 3.0 of hoger?

Verder lijkt de omschrijving te stellen dat je de hoogvoltaccu ook inzet om de 12V op peil te houden zodat de verbinding het blijft doen. Of direct de computers voeden uit de HVaccu, iig minder/geen risico op de bekende "12V spanning laag app doet het niet" melding. Maar zoals gesteld is niks gratis dus dat kost je actieradius. Geen idee hoeveel en of het altijd de HV pakt, dat zal wel getest moeten worden.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Termy schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:20:
Ik heb die optie niet. Jij zit zeker op 3.0 of hoger?

Verder lijkt de omschrijving te stellen dat je de hoogvoltaccu ook inzet om de 12V op peil te houden zodat de verbinding het blijft doen. Of direct de computers voeden uit de HVaccu, iig minder/geen risico op de bekende "12V spanning laag app doet het niet" melding. Maar zoals gesteld is niks gratis dus dat kost je actieradius. Geen idee hoeveel en of het altijd de HV pakt, dat zal wel getest moeten worden.
Ik zie die optie hier ook niet. Zit op versie 2.4 met ID.3 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
Mijn ID4 (77kw versie met trekhaak) is ergens rond begin november ge update.
Ik laat de optie "Geoptimaliseerd accugebruik" voor nu maar even uit (default).

[ Voor 3% gewijzigd door N0EL op 18-12-2022 14:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeGys
Staat bij mij sinds dag één aan en nergens problemen mee...
Is niet dat je de %en ziet dalen. Dag nadien staat die gewoon op zelfde percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08 10:27
Gister OTA 3.0 geïnstalleerd (ID.3) en sindsdien geen werkende com.module meer. Inmiddels een paar keer zekering 19 getrokken, flink stuk gereden, maar helaas. Morgen maar ff langs VW-dealertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20
Entertainment al opnieuw opgestart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 06:06
Interessante info; ik lees in de ID. Drivers Club Facebook groep van vooral Duitsers dat ze zonder een "I want OTA" email de 3.0 update binnen hebben en succesvol geïnstalleerd hebben. Ze hebben ook geen email van Volkswagen gekregen over de 3.0 update, dat je normaal gesproken ontvangt tijdens de initiële rollout zoals dat nu gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
Ik kreeg vanmiddag een melding over de update die klaar staat. Toen niet geïnstalleerd omdat ik niet thuis was. Nu thuis aangekomen krijg ik de melding weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiGiDoG
RaymondD schreef op zondag 18 december 2022 @ 17:10:
Ik kreeg vanmiddag een melding over de update die klaar staat. Toen niet geïnstalleerd omdat ik niet thuis was. Nu thuis aangekomen krijg ik de melding weer niet. Als dat niet te zien is, dan moet je een "procedure" volgen die door de ID support op FB gepubliceerd is. Ik zal m later es opzoeken.
Vooropgesteld dat het om de 3.0 update gaat: Bij verlaten van de auto zie je in de "Tot ziens" scherm bovenaan dat er een update is, die geïnstalleerd kan worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfqoc2FlVdhm4czkMMUD_CAp8N0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iaN9twLEULgRzyJRCJD1sPkA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marre
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-08 08:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9ok4o9fUyu20p6xHWUEV_YB564=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzFSwgPh4ayrvguyy9REV7jn.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnet zeer vervelende bug gehad met mijn ID.4 software 3.2: geen geluid mogelijk. Radio, telefoon, niets deed het. CarPlay ontkoppelen of Bluetooth herkoppelen bracht niets op. Klank menu gaf bovenstaande foutmelding.

Best wel gênant voor een auto van die prijs dat de radio het niet eens doet 😕.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 21:07
marre schreef op zondag 18 december 2022 @ 17:26:
[Afbeelding]

Daarnet zeer vervelende bug gehad met mijn ID.4 software 3.2: geen geluid mogelijk. Radio, telefoon, niets deed het. CarPlay ontkoppelen of Bluetooth herkoppelen bracht niets op. Klank menu gaf bovenstaande foutmelding.

Meestal komt dit omdat het systeem om welke reden dan ook het 'Spraak'-volume vast heeft gezet. Meestal (...) wanneer je de Spraak-toets aanraakt (rechter cluster op stuurwiel) en uit het Spraakmenu gaat is het volume weer zoals het moet zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DiGiDoG
RaymondD schreef op zondag 18 december 2022 @ 17:10:
Ik kreeg vanmiddag een melding over de update die klaar staat. Toen niet geïnstalleerd omdat ik niet thuis was. Nu thuis aangekomen krijg ik de melding weer niet.
Dit is de "procedure" waar ik het over had in mijn vorige reactie:
5. In case you receive the notification “Software update available” in the infotainment system but the installation button does not appear, please check again if all previous tips have been considered. If so, you can trigger the installation button to appear by following these steps:
Leave and lock the car for at least 15 minutes with the keys out of the car's reach. Then go back to the car.
After entering the car, do not press the brake pedal. Instead, please wait at least 90 seconds before turning on the ignition using the ignition button behind the steering wheel.
Then wait again for at least 90 seconds before turning off the ignition.
You should now find the "update available" button in the exit panel.
De volledige procedure:
Once you have received the notification in the infotainment system that a new software update is available, please keep in mind the following tips:
1. Ensure a minimum SOC (State of Charge) of at least 50 % when parking your ID.
2. A stable mobile connection (at least 2 bars, 4G) must be established at the beginning of your trip and when parking your car.
3. The charging cable must not be plugged in before and during the installation process.
4. Your ID. must be “enrolled” (linked to your We Connect account via the We Connect ID. app) at any time.
5. In case you receive the notification “Software update available” in the infotainment system but the installation button does not appear, please check again if all previous tips have been considered. If so, you can trigger the installation button to appear by following these steps:
Leave and lock the car for at least 15 minutes with the keys out of the car's reach. Then go back to the car.
After entering the car, do not press the brake pedal. Instead, please wait at least 90 seconds before turning on the ignition using the ignition button behind the steering wheel.
Then wait again for at least 90 seconds before turning off the ignition.
You should now find the "update available" button in the exit panel.
6. If your ID. tells you to close all windows, please follow these steps:
Open all windows.
Now close one window after another. Each time a window is closed, shortly release and then pull again the window switch.
These tips & tricks will continue to be expanded over time thanks to your feedback. Thank you!

[ Voor 43% gewijzigd door DiGiDoG op 18-12-2022 17:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaymondD
DiGiDoG schreef op zondag 18 december 2022 @ 17:33:
[...]

Dit is de "procedure" waar ik het over had in mijn vorige reactie:

[...]

De volledige procedure:

[...]
Hij staat nu te updaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-07 10:59
DiGiDoG schreef op zondag 18 december 2022 @ 17:00:
Interessante info; ik lees in de ID. Drivers Club Facebook groep van vooral Duitsers dat ze zonder een "I want OTA" email de 3.0 update binnen hebben en succesvol geïnstalleerd hebben. Ze hebben ook geen email van Volkswagen gekregen over de 3.0 update, dat je normaal gesproken ontvangt tijdens de initiële rollout zoals dat nu gebeurt.
Volgens mijn dealer komt de update voor iedereen eind december. Laten we hopen dat het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Pjotr662 schreef op zondag 18 december 2022 @ 19:06:
[...]

Volgens mijn dealer komt de update voor iedereen eind december. Laten we hopen dat het waar is.
dan nog gaat de uitrol in fases. VW had al ergens geschreven dat ze 10.000 auto's per week willen uitrollen.
met een wagenpark van +/- 300.0000 auto's zijn ze dan nog wel ff bezig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr662
sl1000 schreef op zondag 18 december 2022 @ 19:25:
[...]

dan nog gaat de uitrol in fases. VW had al ergens geschreven dat ze 10.000 auto's per week willen uitrollen.
met een wagenpark van +/- 300.0000 auto's zijn ze dan nog wel ff bezig...
2.3 deden ze sneller dan in 30 weken. Lijkt me ook wel erg lang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sl1000
Als je na de update allemaal errors ziet in het lichtsysteem, ACC, kenteken herkenning, etc, etc. schrik dan niet.
waarschijnlijk is de auto dan even zijn ijkpunten kwijt. klein rondje rijden en even het stuur van uiterst links naar uiterst rechts draaien en ze zouden weer moeten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Pjotr662 schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:23:
[...]

2.3 deden ze sneller dan in 30 weken. Lijkt me ook wel erg lang.
2.3 was wel weer voor veel minder auto's en lang niet alle auto's kregen toen 2.3.
Aardig wat auto's moesten langs de dealer om alsnog de update te krijgen.

maar eens, van die 300K autos zijn er w.s al iets van de helft 3.x ofzo, maar dan zijn ze nog een maand of 4 zoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Pjotr662 schreef op zondag 18 december 2022 @ 19:06:
[...]

:D _O- :')

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
OTA update deel 1 staat er op. Ik hoop dat VW wat hulptroepen klaar heeft staan bij de dealer. Het after update proces is nogal ongebruiksvriendelijk. Vanalles installeren en updaten, storingen, etc. Na alles gedaan te hebben lijkt het OK. Behalve de acteruitrijrijcamera die doet het niet. Grrbml...

ID3 1st Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

N0EL schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:05:
Iemand hier die mij kan uitleggen wat de optie "Geoptimaliseerd accugebruik" in de We Connect app doet?

[Afbeelding]
Als het goed is zet dit je max laadniveau automatisch terug naar 80 als je hem eenmalig verhoogd hebt (bv langere trip dan normaal). Maar goed, ik heb nog geen 3.0 om te verifiëren:)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 12:58
[Afbeelding]

Ik had zaterdag hetzelfde (3.1 SW af-fabriek). Radio deed het het niet. Toen ik volume harder/zachter wilde zetten, zag ik dat hij iets met telefoon volume wilde, wat zou suggeren dat iemand in de auto zijn.haar telefoon gekoppeld had en dat de auto daar iets mee wilde doen. Dat was echter niet zo. Na uitzetten bluetooth op de 2 aanwezige telefoons bleef het probleem. Reset multimedia systeem (power knop vasthouden) lostte het probleem op.

Overigens heb ik sinds levering van mijn ID.4 (4 weken geleden) al problemen met de DAB+. Ontvangst is niet kraakhelder zoals DAB+ hoort te zijn (rij al 10 jaar met DAB+ dus ik weet hoe het moet zijn). Je hoort het vooral wanneer er iemand praat en er geen muziek is. Dan lijkt het net of er sommige bitjes niet aankomen (delen uitspraak vallen weg) en er is een licht gekraak hoorbaar. Dealer heeft case bij Pon aangemaakt. Gooide het eerst op slechte DAB+ ontvangst in de regio :( .

Vanmorgen ook nieuw fenomeen dat de achteruitrijcamera het niet deed bij het activeren van R. Kan je die ook ergens handmatig aanzetten ? Hoop dat hij het vanmiddag weer doet.

Nog 1 andere vraag. Zijn er mensen die hun auto met 3.1 hebben gekregen en al een update naar 3.2 aangeboden hebben gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topkoi
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-02-2023
BB72 schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:04:
[...]

Ik had zaterdag hetzelfde (3.1 SW af-fabriek). Radio deed het het niet. Toen ik volume harder/zachter wilde zetten, zag ik dat hij iets met telefoon volume wilde, wat zou suggeren dat iemand in de auto zijn.haar telefoon gekoppeld had en dat de auto daar iets mee wilde doen. Dat was echter niet zo. Na uitzetten bluetooth op de 2 aanwezige telefoons bleef het probleem. Reset multimedia systeem (power knop vasthouden) lostte het probleem op.

Overigens heb ik sinds levering van mijn ID.4 (4 weken geleden) al problemen met de DAB+. Ontvangst is niet kraakhelder zoals DAB+ hoort te zijn (rij al 10 jaar met DAB+ dus ik weet hoe het moet zijn). Je hoort het vooral wanneer er iemand praat en er geen muziek is. Dan lijkt het net of er sommige bitjes niet aankomen (delen uitspraak vallen weg) en er is een licht gekraak hoorbaar. Dealer heeft case bij Pon aangemaakt. Gooide het eerst op slechte DAB+ ontvangst in de regio :( .

Vanmorgen ook nieuw fenomeen dat de achteruitrijcamera het niet deed bij het activeren van R. Kan je die ook ergens handmatig aanzetten ? Hoop dat hij het vanmiddag weer doet.

Nog 1 andere vraag. Zijn er mensen die hun auto met 3.1 hebben gekregen en al een update naar 3.2 aangeboden hebben gekregen ?
Wij rijden ID.5 met 3.2 software. We hebben de auto nog geen maand.
Al 2 keer gehad dat het geluid niet via auto komt maar via de telefoon. Radio via de auto werkt dan niet. Volume van de telefoon kan ik dan regelen via het stuur. Heel vreemd.
Bluetooth uitschakelen op de telefoon heeft geen zin. Telefoon blijft connect.

Oplossing
Auto uitschakelen, telefoon op vliegtuigstand en auto weer aan zetten. Dit helpt bij mij weer om de radio te bedienen.

Ik krijg het niet gereproduceerd en maak me er niet zo druk om gezien het vaker goed gaat dan mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Topkoi
AkroBatik schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:43:
[...]

Als het goed is zet dit je max laadniveau automatisch terug naar 80 als je hem eenmalig verhoogd hebt (bv langere trip dan normaal). Maar goed, ik heb nog geen 3.0 om te verifiëren:)
Wat jij bedoelt is de ‘Battery care mode’

‘Geoptimaliseerd accugebruik’ is om de auto langer wakker te houden zodat je de auto via de app kan bedienen. De stroom wordt dan vanuit de grote accu gehaald ipv 12v accu. Hoe dit precies werkt weet ik ook niet. Maar ik merk wel dat alle opdrachten gewoon snel en netjes aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:02
Die problemen met dat geluid heb ik geregeld met mijn Polo uit 2019. Lijkt alsof bellen het dan wel doet, hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 12:58
[...]

Heb het al gevonden in de online handleiding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z65VqUC2DyekgQxVXp3IVg8dcE0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9lp20mYXOA49iNEQ5AJrnP85.png?f=fotoalbum_large

Optie 1 deed het niet en daardoor waarschijnlijk optie 2 ook niet. Hele P-menu optie deed het namelijk niet. Blijven hopen dus dat e.e.a. het straks weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De P knop onder het infotainment reeds geprobeerd?
Dat triggert ook de achteruitrijdcamera.
Alleen zou de auto in R zetten dezelfde trigger moeten zijn... waardoor je zou verwachten dat het geen verschil moet maken.

[Edit: -1 te laat]
Ah spuit11. Ik zat nog een pagina hiervoor :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 19-12-2022 10:17 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
RaymondD schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:34:
OTA update deel 1 staat er op. Ik hoop dat VW wat hulptroepen klaar heeft staan bij de dealer. Het after update proces is nogal ongebruiksvriendelijk. Vanalles installeren en updaten, storingen, etc. Na alles gedaan te hebben lijkt het OK. Behalve de acteruitrijrijcamera die doet het niet. Grrbml...

ID3 1st Plus
Wellicht na update deel 2?
met een dongle en OBDeleven / CarScannerPro zou je nog kunnen uitlezen wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 19:59
ID4Pro.

Vanochtend de OTA3.0 installate afgemaakt. Geen gekkigheden.
Zoals al gezegd moet je even de tijd nemen om de QR codes te scannen, We-Connect app te koppelen en in de shop de apps te installeren. Ik kwam er wel uit, maar digibeten zullen wel wat hulp nodig hebben.....

1 raar dingetje en dat is dat m'n Tronity gegevens niet meer kloppen. De auto en de VW app geven 70% batterij percentage aan, terwijl Tronity op 75% blijft staan, ik heb de auto al opnieuw gekoppeld.
Bekend bij iemand ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:43
Even voor al de ID.x rijders die problemen ervaren en denken "Goh wat heeft VW dit toch slecht gedaan.."
Ook BMW heeft er onder andere last van.. Zie: B1OO in "Het grote BMW i4 topic"

Geen bedoelingen hier verder achter richting BMW, maar meer om aan te geven dat het echt niet een VW-only ding is. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:53
Zoals de reaguurders van Autoweek dat zo mooi noemen “old auto”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

ondanks alle aanwijzingen van VW-support krijg ik deel 2 van OTA 3.0 niet binnen. Het zal mij niet verbazen dat ik tzt naar de dealer moet. We zullen zien. VW geeft steeds aan dat update voor mijn auto klaar staat en geeft ook allerlei aanwijzingen die ik op moet volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
vraag aan de mensen die een mail hebben gestuurd voor 3.0, maar geen warmtepomp hebben op een hun auto:

Heb jij een reactie/mail ontvangen van VW dat OTA 3.0 voor je auto onderweg is?

Ik heb mail verstuurd, geen reactie ontvangen en heb geen warmtepomp. Ben benieuwd of het voor andere hetzelfde is.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FerryICT
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
Simply1337 schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:32:
vraag aan de mensen die een mail hebben gestuurd voor 3.0, maar geen warmtepomp hebben op een hun auto:

Ik heb mail verstuurd, geen reactie ontvangen en heb geen warmtepomp. Ben benieuwd of het voor andere hetzelfde is.
Geen warmte pomp (ID3 Pro Business model uit 2020), mail gestuurd en mail terug gehad vorige week dat OTA 3.0 onderweg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:02

Ik heb wel een 'I want OTA 3.0' gestuurd, maar na de deadline. Geen warmtepomp (ID3 1st)
En afgelopen vrijdag kreeg ik een mail inderdaad in het Duits dat er een update aankomt.
Dat de mail in het Duits is komt vast omdat ik Duitsland had gekozen bij het aanmaken van mijn VW-account om de 600 Euro laadtegoed te claimen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Nu nog iemand met een ID4 1st die geen warmtepomp heeft die een mail heeft ontvangen en dan weet ik zeker dat VW me heeft geblacklist :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naverion
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 14:48

Ik heb een tijdje terug een mail gestuurd naar VW met een andere willekeurige vraag (mijn stoelverwarming gaat automatisch na verloop van tijd van standje 3 naar 2, dat was pre-2.4 niet zo) of dat een feature/bug was. Tot op heden ook geen reactie, dus wellicht is het gewoon VW manier van communicatie met hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Naverion schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:15:
[...]

Ik heb een tijdje terug een mail gestuurd naar VW met een andere willekeurige vraag (mijn stoelverwarming gaat automatisch na verloop van tijd van standje 3 naar 2, dat was pre-2.4 niet zo) of dat een feature/bug was. Tot op heden ook geen reactie, dus wellicht is het gewoon VW manier van communicatie met hun klanten.
naar mijn weten was dat altijd zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 14:58
Simply1337 schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:54:
Nu nog iemand met een ID4 1st die geen warmtepomp heeft die een mail heeft ontvangen en dan weet ik zeker dat VW me heeft geblacklist :+
Ik heb een 1st zonder warmtepomp en twee weken geleden een mail gekregen dat ik buiten de eerste batch ben gevallen. Afgelopen vrijdag een algemene mail van VW gekregen dat OTA 3.0 eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:15

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Silhouet schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:57:
Heeft iemand al gehad dat je de stuurverwarming niet kan uitzetten? Ook niet na reset van het entertainmentsysteem?
Dit probleem heb ik ook ineens sinds 2.4 (ID3.1). Wat bij mij wel helpt is onder climate -> smart climate -> warme handen even aan en uit zetten. Toen ging de stuurverwarming wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Pim1986 schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:53:
[...]

Ik heb een 1st zonder warmtepomp en twee weken geleden een mail gekregen dat ik buiten de eerste batch ben gevallen. Afgelopen vrijdag een algemene mail van VW gekregen dat OTA 3.0 eraan komt.
id3 ? 4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
[...]

Bij mijn ID4 bij de dealer zelf melding gehad van de 3.2 update bij aflevering. Toen ik na de eerste rit aankwam op bestemming stond die op 3.2...

Ik heb nagenoeg geen infotainment issues buiten soms een soort van echo bij DAB+ als er spraak is. Is ook niet altijd maar best irritant.
Verder geen issues, vastlopers of andere vreemde zaken.
LastSamurai schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:55:
ID4Pro.

Vanochtend de OTA3.0 installate afgemaakt. Geen gekkigheden.
Zoals al gezegd moet je even de tijd nemen om de QR codes te scannen, We-Connect app te koppelen en in de shop de apps te installeren. Ik kwam er wel uit, maar digibeten zullen wel wat hulp nodig hebben.....

1 raar dingetje en dat is dat m'n Tronity gegevens niet meer kloppen. De auto en de VW app geven 70% batterij percentage aan, terwijl Tronity op 75% blijft staan, ik heb de auto al opnieuw gekoppeld.
Bekend bij iemand ?
Ik had na het herinstalleren van de app enkel dat het een 48-tal uur heeft geduurd alvorens die weer een update had opgehaald bij VW. In de app van VW liep alles correct maar bij Tronity geen updates, ongeacht wat ik deed.
Na een 48-tal uur plots weer alles up-to-date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Misschien is het al gevraagd.... dan alvast excuus: Zijn er meer mensen die wel de Mail I Want OTA 3.0 gestuurd hadden, netjes een bericht hadden paar weken geleden dat ze niet bij de eerste 1000 zaten, maar nu geen mail van VW hebben gehad dus ook geen update nog hebben gekregen?

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
maik73 schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:23:
Misschien is het al gevraagd.... dan alvast excuus: Zijn er meer mensen die wel de Mail I Want OTA 3.0 gestuurd hadden, netjes een bericht hadden paar weken geleden dat ze niet bij de eerste 1000 zaten, maar nu geen mail van VW hebben gehad dus ook geen update nog hebben gekregen?
we zitten in hetzelfde schuitje. Binnenkort, ooit, wellicht als je uitnodiging van hogwards ontvangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
Simply1337 schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:39:
[...]

we zitten in hetzelfde schuitje. Binnenkort, ooit, wellicht als je uitnodiging van hogwards ontvangt
Hmmm, als ze iemand voorrang hadden moeten geven was jij t wel |:(

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
maik73 schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:40:
[...]

Hmmm, als ze iemand voorrang hadden moeten geven was jij t wel |:(
heb jij een warmtepomp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

maik73 schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:23:
Ik heb wel de mail van VW mogen ontvangen over de nieuwe update (na de melding dat ik niet bij deerste 1000 zat enkele weken geleden), maar nog geen 3.0

[ Voor 9% gewijzigd door Tukk op 19-12-2022 14:43 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
Yep en trekhaak af fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
maik73 schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:43:
[...]

Dan zitten wij in hetzelfde schuitje nu. Ik had bijna de neiging om id.drivers.club.vwag.r.wob@volkswagen.de een mailtje te sturen waar mijn update blijft, maar aan de andere kant.... er zal wel een reden zijn (hoop ik dan). Ik kan nog steeds niet uitgesteld laden en dat vind ik na 2 jaar wachten wel een beetje irritant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
jij niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
maik73 schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:43:
[...]

alright, dan is het niet het gevalletje warmtepomp dat het blijft haken, mensen met trekhaak hebben het ook ontvangen.

Hopelijk blijft het een kwestie van wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Simply1337 schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:29:
[...]

alright, dan is het niet het gevalletje warmtepomp dat het blijft haken, mensen met trekhaak hebben het ook ontvangen.

Ik heb een warmtepomp en wel een uitnodiging bevestiging van VW gehad.
Gok er zelf op dat het de trekhaak is als ik het zo online lees.

[ Voor 3% gewijzigd door AndereKoekoek op 19-12-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
[...]

Dat idee had ik ook al niet. Ik dacht aan een componentje in de max uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:32
Zelfde config als jou, ook aangemeld maar nog geen OTA mailtje gehad.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
owja, laatst mogelijke koppijn optie: 360 cam/areaview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Simply1337 schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:01:
owja, laatst mogelijke koppijn optie: 360 cam/areaview
Die heb ik ook, maar ik heb wel een mail gehad afgelopen vrijdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 19:59
AndereKoekoek schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:30:
[...]

Ik heb een warmtepomp en wel een uitnodiging bevestiging van VW gehad.
Gok er zelf op dat het de trekhaak is als ik het zo online lees.
Ik heb een wp en trekhaak achteraf wel origineel VW bij dealer). Gisteren 3.0 Deel1 geïnstalleerd en nu is Deel2 bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Ik ben geen expert, maar kunnen er ook niet verschillende hardwareversies of misschien zelfs wel merken voor dezelfde opties in productie zijn gebruikt met de nodige softwareproblemen tot gevolg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 08:26
Afgelopen weekend voor het eerst met de ID3 Pro (58kwh inclusief comfort pakket, software 3.1 en all season banden) een langere rit gemaakt. Ik heb de auto nu 2 maanden dus was ook voor het eerst fast chargen langs de snelweg. Normaal laad ik alleen thuis.
Afgelopen vrijdag van Assen naar Antwerpen en zondag dezelfde reis terug. +- 290km enkele reis.
Vrijwel de gehele reis snelweg, cruise control op 104 km/uur ook in België. 18 graden binnentemperatuur op de heenweg en 19 graden op de terugweg.

Vrijdag met -3 graden vertrokken, met een 100% accu. Uiteindelijk vlak voor Breda gestopt met nog 26% accu over en 220 km op de teller. Daar bij een Shell Recharge in 45 minuten weer opgeladen naar 86% (0 graden omgevingstemperatuur) om de reis naar Antwerpen te voltooien. Aangekomen in Antwerpen met nog 63% in de accu.
In totaal dus 97% accu leeg gereden op 290km is ongeveer 19,4kwh per 100km.

Zondag terug gereden met 63% accu uit Antwerpen bij -5 graden. Iets voorbij Gorinchem geladen met nog 27% in de accu. Bij Fastned tot 82% accu geladen in +- 35 minuten. Vervolgens naar huis gereden en met nog 12% accu thuis aangekomen.
In totaal dus 106% accu leeg gereden op 300km (kleine omweg) is ongeveer 20,5kwh per 100km.

Dat valt me toch behoorlijk mee, gezien sommige andere verhalen hier.
Het enige wennen is de relatief lange tussenstop, van meer dan 30 minuten bij deze buitentemperatuur, alhoewel die tijd aardig werd gevuld met het eten van een versnapering.
Tevens kwam ik er tijdens de rit achter dat Tesla alleen met een app laadt en niet met een laadpas. En dat een La Place soms maar 3 laadpunten heeft, die bezet waren en voor maximaal 30 minuten te gebruiken waren.
Tot slot kwam ik er dit weekend voor het eerst achter dat de VW navigatie er naast zat. In Antwerpen probeerde het me een eenrichtingsstraat in te sturen waar ik niet door mocht (ik kwam van de andere kant). Dat is voor het eerst dat de navigatie me de verkeerde kant op stuurt.
Kortom: vooral beginners issues.

P.S. In België gaan ze binnenkort aan de slag om verkeersborden langs de snelweg aan te vullen met informatie of er laadfaciliteiten aanwezig zijn op een tankstation. Vaak zijn die tekens al wel aanwezig, maar mooi dat dit centraal aangepakt gaat worden. Zou ik ook in NL toejuichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
LastSamurai schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:55:
ID4Pro.

Bekend bij iemand ?
Dit probleem was bij mij maar met ABRP (inmiddels een bug report gedaan/en in onderzoek)
Soms 3 a 4% uit met wat de auto zelf aangaf.
Ze hebben al wat aanpassingen gedaan, en verschil zit nu op max 1%

Tronity nog niet getest, maar EVnotify heeft min of meer hetzelfde probleem na de update naar 3.

Ik gebruik een VeePeak dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
[...]

Ik denk dat je in de ban zit omdat je kanaal niet enkel meer over VW gaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
kisik schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:26:
Ik ben geen expert, maar kunnen er ook niet verschillende hardwareversies of misschien zelfs wel merken voor dezelfde opties in productie zijn gebruikt met de nodige softwareproblemen tot gevolg?
:Y

buitenaf zie je het niet, dus probeer je causale verbanden te zoeken, maar die zijn er gewoon niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik heb een id4 1st max MET warmtepomp en ook niks gehoord.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Simply1337 schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:50:
[...]

buitenaf zie je het niet, dus probeer je causale verbanden te zoeken, maar die zijn er gewoon niet :+
analist is my middle name :X

Ze zijn er wel, maar wij kennen ze nog niet (ik denk ID4 1st Max overigens). Andere ID rijders hebben inmiddels wel de aankondiging en zelfs de update zelf gehad. 4.1M rijders mogen straks net als de eerdere software 2.4 + accu update nog weer een keertje naar de dealer voor een hard- en software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 14:31
m181087 schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:27:
Afgelopen weekend voor het eerst met de ID3 Pro (58kwh inclusief comfort pakket, software 3.1 en all season banden) een langere rit gemaakt. Ik heb de auto nu 2 maanden dus was ook voor het eerst fast chargen langs de snelweg. Normaal laad ik alleen thuis.
Afgelopen vrijdag van Assen naar Antwerpen en zondag dezelfde reis terug. +- 290km enkele reis.
Vrijwel de gehele reis snelweg, cruise control op 104 km/uur ook in België. 18 graden binnentemperatuur op de heenweg en 19 graden op de terugweg.

Vrijdag met -3 graden vertrokken, met een 100% accu. Uiteindelijk vlak voor Breda gestopt met nog 26% accu over en 220 km op de teller. Daar bij een Shell Recharge in 45 minuten weer opgeladen naar 86% (0 graden omgevingstemperatuur) om de reis naar Antwerpen te voltooien. Aangekomen in Antwerpen met nog 63% in de accu.
In totaal dus 97% accu leeg gereden op 290km is ongeveer 19,4kwh per 100km.

Zondag terug gereden met 63% accu uit Antwerpen bij -5 graden. Iets voorbij Gorinchem geladen met nog 27% in de accu. Bij Fastned tot 82% accu geladen in +- 35 minuten. Vervolgens naar huis gereden en met nog 12% accu thuis aangekomen.
In totaal dus 106% accu leeg gereden op 300km (kleine omweg) is ongeveer 20,5kwh per 100km.

Dat valt me toch behoorlijk mee, gezien sommige andere verhalen hier.
Het enige wennen is de relatief lange tussenstop, van meer dan 30 minuten bij deze buitentemperatuur, alhoewel die tijd aardig werd gevuld met het eten van een versnapering.
Tevens kwam ik er tijdens de rit achter dat Tesla alleen met een app laadt en niet met een laadpas. En dat een La Place soms maar 3 laadpunten heeft, die bezet waren en voor maximaal 30 minuten te gebruiken waren.
Tot slot kwam ik er dit weekend voor het eerst achter dat de VW navigatie er naast zat. In Antwerpen probeerde het me een eenrichtingsstraat in te sturen waar ik niet door mocht (ik kwam van de andere kant). Dat is voor het eerst dat de navigatie me de verkeerde kant op stuurt.
Kortom: vooral beginners issues.

P.S. In België gaan ze binnenkort aan de slag om verkeersborden langs de snelweg aan te vullen met informatie of er laadfaciliteiten aanwezig zijn op een tankstation. Vaak zijn die tekens al wel aanwezig, maar mooi dat dit centraal aangepakt gaat worden. Zou ik ook in NL toejuichen.
Weet je nog ongeveer met welke snelheid de wagen begon te laden bij de snelladers? Door verder door te rijden zou je sneller moeten kunnen laden, maar moet natuurlijk ook uitkomen.
Eenrichtingsstraten zouden er toch correct moeten inzitten vind ik, we zijn toch geen 2010 meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
N0EL schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:28:
[...]

Dit probleem was bij mij maar met ABRP (inmiddels een bug report gedaan/en in onderzoek)
Soms 3 a 4% uit met wat de auto zelf aangaf.
Ze hebben al wat aanpassingen gedaan, en verschil zit nu op max 1%

Tronity nog niet getest, maar EVnotify heeft min of meer hetzelfde probleem na de update naar 3.

Ik gebruik een VeePeak dongle.
ABRP gebruikt de BMS soc en niet de display SoC.
VW "liegt" in het display, door 100% te tonen terwijl de accu "maar' 96% vol zit. (bovenste reserve gebruiken ze voor o.a. regeneratie), en idem als de accu op 0% in het display staat, dan zit er nog 2 a 3% in voor 't geval je echt nog even onder 0 door moet kruipen naar die lader verder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

DonJunior schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:13:
Even voor al de ID.x rijders die problemen ervaren en denken "Goh wat heeft VW dit toch slecht gedaan.."
Ook BMW heeft er onder andere last van.. Zie: B1OO in "Het grote BMW i4 topic"

Geen bedoelingen hier verder achter richting BMW, maar meer om aan te geven dat het echt niet een VW-only ding is. ;)
Vind het altijd bijzonder om te wijzen naar andere merken, net alsof VW het dan minder slecht doet. :)

Maar er wordt blijkbaar aan gewerkt. _/-\o_

https://www.autoblog.nl/n...-leveren-aldus-vw-3429574

[ Voor 10% gewijzigd door MLLL op 19-12-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topkoi
[Afbeelding]

Vandaag gebeurde het ook weer, 3de keer maar nu ging de navigatie niet uit. 8 uur later stond de navigatie nog steeds aan toen ik naar huis wilde. Ook bij uitstappen kreeg ik niet het bekende deuntje. Gezien er een ‘i’ informatie knop in de auto zit daar maar eens op geduwd. Bellen lukte niet maar de radio geluid kwam wel weer terug en alles reageert weet. Dus volgende keer druk ik meteen maar op de i knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
OTA 3.0 update deel 1 zoals gemeld gisteravond/vannacht geïnstalleerd. Vanochtend na veel gedoe met inloggen, qr codes scannen, s-pin intypen etc etc. alles weer een beetje aan de praat gekregen. Trek daar 20 minuten voor uit!.

Helaas doet de achteruitrijdcamera het nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rox35Gjqh-xV5fl5DoDX_kvnns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iocaSPyqFAaei3imzRd3mOe9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSzqJIDngudMH5cMnFWqPrKVTuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQZIySyJ1sDwrdggk8eietd3.jpg?f=fotoalbum_large

Deel 2 wordt vooralsnog niet aangeboden.
Edit: Update deel 2 staat nu te installeren. Wie weet lost het nog wat op...

Ik heb een afspraak gemaakt bij de dealer. 16 februari is de eerste mogelijkheid.

Ben benieuwd hoe ze omgaan met garantie. Die is namelijk inmiddels verlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door RaymondD op 19-12-2022 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
RaymondD schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:31:
OTA 3.0 update deel 1 zoals gemeld gisteravond/vannacht geïnstalleerd. Vanochtend na veel gedoe met inloggen, qr codes scannen, s-pin intypen etc etc. alles weer een beetje aan de praat gekregen. Trek daar 20 minuten voor uit!.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Gelukkig heb ik nog een paar issues open staan die in januari nog worden opgelost. Hopelijk voor die tijd de update dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

RaymondD schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deel 2 wordt vooralsnog niet aangeboden.

Ik heb een afspraak gemaakt bij de dealer. 16 februari is de eerste mogelijkheid.

Serieuse vraag: Hoe zit dat met garantie en nieuwe firmware?
Je kan toch moelijk iemand geen garantie geven op software die net een half jaar uit is? Vooral als die software zaken bevat die je bij aankoop al beloofd zijn.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr662
Simply1337 schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:50:
[...]

Volgens mij heb ik dezelfde configuratie, 1st, december 2020, geen WP, wel officiële trekhaak (achteraf). Op dit moment geen mail, geen update. Zal het melden als ie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Moest er ooit van komen, mijn eerste schade na meer dan een miljoen gereden KM's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VH6sjrxX51kT-m-Otp9qB64s5qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8X83ExWJhxin1tT0kQKsPVz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vihBxAYnfBvqzLMmyxnZlMjQ9jg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cqBjEOdqhObTPyNU59nQ202g.jpg?f=fotoalbum_large

In de parkeergarage bij mijn werk zijn de vakken relatief klein, en er parkeren aan de overkant van waar ik parkeer (ook) grote auto's. Bij achteruit insteken ben je dus continu voor en achter aan het kijken omdat de draai enorm beperkt wordt. Haalde net mijn draai vanochtend niet een reed tegen een Mach-E aan. Deze had minieme schade, bij is het iets meer maar stelt natuurlijk ook niets voor.

Briefje achtergelaten en net alles online geregeld met elkaar, in januari maar laten herstellen.
Pagina: 1 ... 246 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.