lol, if you break it, you fix it yourself...Ultraman schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:07:
[...]
Kewl. Binnenkort eens een USB stick vullen met wat scripts.
denk niet dat de dealer je dan nog kan helpen
lol, if you break it, you fix it yourself...Ultraman schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:07:
[...]
Kewl. Binnenkort eens een USB stick vullen met wat scripts.
[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 14-12-2022 21:45 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik denk er niet eens meer over na, is een automatisme. Stond laatst ook al over de klink van m’n Golf te wrijven maar er gebeurde niets 😂. Maar zonder gein ik gebruik altijd duim of wijsvinger.Ultraman schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:06:
[...]
Ik zit me nu af te vragen hoe je het anders doet.
Soms gebruik ik mijn duim, maar ook dat werkt hier telkens feilloos. of heb ik zo'n grote duim?
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Er mag wel iets beter bij verteld worden waar we het over hebben, anders kan je er beter een id4 topic van maken op deze manier. Er zijn veel id3 lezers hier. Ook de reden dat ik in m’n vorige post mijn conclusies daarover deelde.Simply1337 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:47:
[...]
was deze sessie met 2.3 OTA of 2.4 update...
met 2.4/3.0+ moet je echt naar onder 10% om een deftige laadcurve te kunnen pakken. Accu met 1 graden en 130 rijden blijft hangen rond 7-9 gr. ipv 13+ van vroegâh..
Met alle respect maar ik kan dit bijna niet geloven. Heb jij achterin standaard een kruiwagen met bakstenen liggen? Ik haal zeker (minimaal) 15kw/100km in de zomer. Waar zit dat verschil in?EdwinDaems schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:25:
[...]
19kw/100km haal ik alleen hartje zomer met maximaal 90km/h gemiddeld
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Daarvoor is het wellicht handig als je je gegevens in de handtekening zetjuanpabloo schreef op donderdag 15 december 2022 @ 01:46:
[...]
Er mag wel iets beter bij verteld worden waar we het over hebben, anders kan je er beter een id4 topic van maken op deze manier. Er zijn veel id3 lezers hier. Ook de reden dat ik in m’n vorige post mijn conclusies daarover deelde.
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
De accu’s zijn hetzelfde. Maar in dit geval gaat het om 77kwhjuanpabloo schreef op donderdag 15 december 2022 @ 01:46:
[...]
Er mag wel iets beter bij verteld worden waar we het over hebben, anders kan je er beter een id4 topic van maken op deze manier. Er zijn veel id3 lezers hier. Ook de reden dat ik in m’n vorige post mijn conclusies daarover deelde.
.
Soms met je neus.. truukje dat mijn kinderen (4 en 6 jaar) soms doen.. dan rennen stappen ze uit de auto en weten ze niet hoe snel ze de deur op slot willen doen met hun neus.. want grappigUltraman schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:06:
[...]
Ik zit me nu af te vragen hoe je het anders doet.
Soms gebruik ik mijn duim, maar ook dat werkt hier telkens feilloos. of heb ik zo'n grote duim?
*sowieso
Maar dat mis je bij een quote, en gaat niet op voor oude posts (misschien ben je wel gewisseld van auto tussendoor), en niet iedereen wil forumbreed hun auto vermelden.maik73 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:37:
[...]
Daarvoor is het wellicht handig als je je gegevens in de handtekening zet(zie onderstaand:
|
|
|
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
onderhuids zijn ze hetzelfde. 2.4 bij een id.3 is hetzelfde bij id.4.juanpabloo schreef op donderdag 15 december 2022 @ 01:46:
[...]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Bij lokale Bosch garage. Maar ik ben idd ook bang dat ik de aansturing kwijt ga raken. We gaan het begin januari beleven. Anders moet deze weer opnieuw worden ingelezen.Deurstopper schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:52:
[...]
Dus via een erkende VW-dealer? Bij een evt. software-update raak je niet je speaker-aansturing achter kwijt?
Wil ook wel de kufatec kabel-set, maar dan zonder de OEM speakers. Eens kijken naar een andere variant met betere geluidsweergave.
Hahaha te grappig!DonJunior schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:32:
[...]
Soms met je neus.. truukje dat mijn kinderen (4 en 6 jaar) soms doen.. dan rennen stappen ze uit de auto en weten ze niet hoe snel ze de deur op slot willen doen met hun neus.. want grappig
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ook bij mij geen app. was onmogelijk om in te loggen. Nu werkt het weer wel. Was wel even zoeken naar de krabber....Gunner schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:59:
Net nu ik vanmorgen weer wilde voorverwarmen (handmatig) weigert de app dienst. Uitgelogged en inloggen lukt niet door een technische fout.... net op een dag dat je het wil gebruiken.
Even spray gebruiken en twee minuten wachten was het gelukkig warm (dankzij de fijne snelle thermostaat) maar wel een beetje vervelend juist op dat moment.
Ik kon ook niet inloggen, maar vandaag stond al wel gepland bij mij. Wellicht de komende tijd maar even de klimatisering standaard plannen.W116-1964 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:01:
[...]
Ook bij mij geen app. was onmogelijk om in te loggen. Nu werkt het weer wel. Was wel even zoeken naar de krabber....
*sowieso
Heeft een van jullie dit ook al meegemaakt? Ik heb geen klachten over de accucapaciteit.U geeft aan een onderhoudsbeurt in te plannen voor onze vestiging xxx.
Echter krijgt uw ID4 ook vanuit de fabriek nieuwe accu-modules geplaatst.
Deze werkzaamheden worden enkel in Den Bosch uitgevoerd.
Graag zou ik u willen vragen een nieuwe afspraak te maken via onze website en daar aangeven dat het om een onderhoudsbeurt + de aanpassing accupakket gaat.
- hardware always changes.. -
Dit inderdaad. Maandag en dinsdag heb ik vaste vertrektijden, die staan standaard geprogrammeerd.DonJunior schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:19:
Ik heb, vanwege de kids, een dermate handig rooster dat ik het gewoon vooraf gepland heb, dus geen omkijken naar en elke ochtend is de auto netjes warm.
Maar als je dat nou niet hebt, zou je kunnen opteren om alvast 's avonds in te stellen dat de auto 's ochtends warm moet zijn. Dan is dat commando alvast naar de auto verstuurd voordat 's ochtends de hele boel vastloopt bij Volkswagen GmbH ..
[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 15-12-2022 13:57 ]
Verwijderd
Je bent niet de enige, slechte timing ook met dit weerElectromonkey schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:09:
Bij mij was de auto vanmorgen weer niet online. Eerst 2 jaar niet en nu 2x in een week, bijzonder.
Idem, precies als het een keer echt nodig hebt.Gunner schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:59:
Net nu ik vanmorgen weer wilde voorverwarmen (handmatig) weigert de app dienst. Uitgelogged en inloggen lukt niet door een technische fout.... net op een dag dat je het wil gebruiken.
Even spray gebruiken en twee minuten wachten was het gelukkig warm (dankzij de fijne snelle thermostaat) maar wel een beetje vervelend juist op dat moment.
Absoluut!
[ Voor 0% gewijzigd door DonJunior op 15-12-2022 14:16 . Reden: typfouten gallore ]
*sowieso
mitsov schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:11:
[...]
Mailcontact gehad met Cupra. Kennelijk is het bekend.
Momenteel hebben wij helaas te maken met een storing op de CUPRA online diensten. Mijn excuses voor het ongemak dat je hierdoor ervaart. Onze collega's bij de fabriek werken met man en macht aan een oplossing, ik ga er van uit dat de storing binnen afzienbare tijd verholpen zal zijn.
*sowieso
Ik krijg deze foutmelding alleen als ik onder <15% wil voorverwarmen. Ik kreeg het idee dat de functie dan gewoon niet kan werken. Anders werkt het nagenoeg altijd. De app stottert soms tegen als ik 2x op een dag wil voorverwarmen, maar dan moet ik de app even tijd geven om contact te leggen met de auto en dan lukt het wel weer.Gunner schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:59:
Boh ik wil ook wel over andere dingen klagen over de auto hoorUltraman schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:16:
Je hebt er voor betaald en zou daarom ook moeten werken. Doet het gelukkig meestal wel.
Zolang we tijd hebben om te klagen over het niet functioneren van de op afstand bedienbare verwarming van de auto... hebben we het zo slecht nog niet
[ Voor 21% gewijzigd door Naverion op 15-12-2022 14:40 ]
Nou klagen over je vrouw mag je op het Viva forum doen hoorNaverion schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:38:
[...]
..
Boh ik wil ook wel over andere dingen klagen over de auto hoor
*sowieso
Ik heb al sinds het begin een hoog verbruik. Ook aangekaart bij de dealer maar volgens hem is het allemaal in orde en heeft het te maken met mijn rechtervoetCardo schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:13:
[...]
Met alle respect maar ik kan dit bijna niet geloven. Heb jij achterin standaard een kruiwagen met bakstenen liggen? Ik haal zeker (minimaal) 15kw/100km in de zomer. Waar zit dat verschil in?
Ik vind het nog steeds (na een jaar en bijna 20k km) een hele fijne wagen. Na vier Mercedessen nu een VW en geen moment spijt. Ruim genoeg voor m'n gezin met drie pubers. Heerlijk stil. Praktisch.Ultraman schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:16:
Zolang we tijd hebben om te klagen over het niet functioneren van de op afstand bedienbare verwarming van de auto... hebben we het zo slecht nog niet
Dat is geen ID.3 dan..LastSamurai schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:06:
[...]
.. Ruim genoeg voor m'n gezin met drie pubers...
*sowieso
Dat zou knullig zijn - hoeveel geheugen, rekenkracht of bandbreedte heb je nodig voor wat simpele commando’s?DonJunior schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:19:
@Gugi101 @voog @W116-1964 Mogelijk is in de ochtend gewoon het VW backend systeem overbelast omdat iedereen en zijn moeder de auto wil voorverwarmen.
Ik heb, vanwege de kids, een dermate handig rooster dat ik het gewoon vooraf gepland heb, dus geen omkijken naar en elke ochtend is de auto netjes warm.
Maar als je dat nou niet hebt, zou je kunnen opteren om alvast 's avonds in te stellen dat de auto 's ochtends warm moet zijn. Dan is dat commando alvast naar de auto verstuurd voordat 's ochtends de hele boel vastloopt bij Volkswagen GmbH ..
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Ik tag @FlowDesign even. Die heeft net zijn ID3 verkocht.barber schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:17:
Eind januari lever ik mijn ID4.1M helaas weer in bij mijn werkgever.
Is het resetten naar fabrieksinstellingen in het menu voldoende om al mijn gegevens te verwijderen (inclusief gekoppelde telefoons) en de auto klaar te maken voor het koppelen aan een nieuw weconnect account?
*sowieso
Eens. Maar ja.. VW heeft wel vaker op gekke dingen bespaard. Ik zie het zo voor me dat ze dat hele app connect op een lokale server hebben draaien.. totaal niet schaalbaar voor dergelijke pieken in de ochtend. Daardoor zoveel mensen met connectiviteits problemen.SiNaga schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:42:
[...]
Dat zou knullig zijn - hoeveel geheugen, rekenkracht of bandbreedte heb je nodig voor wat simpele commando’s?
*sowieso
Ik weet niet of een warmtepomp je gaat helpen. Ik merk er helemaal niets van, heb ook van die idiote verbruiken.Termy schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:08:
Hier is m'n auto sinds vanochtend spontaan weer online. Ik denk er al dagen aan om F19 te trekken maar het kwam er steeds niet van maar dat hoeft dus niet meer.
Had wel fijn geweest als ik toevallig 's ochtends nog even gecheckt had of hij weer online was, dat had me wel wat wachttijd voor het ontdooien van de ramen gescheeld. Bij uitzondering was ik met de auto naar werk, daar aan een laadpaal gehangen naar 90% en bij de terugweg de verwarming alvast aangezet toen ik naar de auto liep. Dat kwam duidelijk uit de paal want die was weer blauw en de auto gaf ook aan dat ie aan't laden was ook al was hij al een paar uur daarvoor op 90%. Toch kostte het 5% om naar huis te rijden van de Uithof naar Terwijde. Verwarming op 19 graden, door de stad gereden en kleine stukjes snelweg waar ik eigenlijk nooit de 100 aantikte. Toch jammer dat er geen warmtepomp in zit
.
Ik was helemaal vergeten om de auto te resetten 🤣DonJunior schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:47:
[...]
Ik tag @FlowDesign even. Die heeft net zijn ID3 verkocht.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Ik denk inderdaad dat er iets niet goed is en/of niet klopt.EdwinDaems schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:40:
[...]
Ik heb al sinds het begin een hoog verbruik. Ook aangekaart bij de dealer maar volgens hem is het allemaal in orde en heeft het te maken met mijn rechtervoet![]()
Nu ben ik een relatief rustige rijder met veel snelwegkilometers, 1st max, grote velgen etc.
Ik zou de cellen wel eens door willen meten. Maar daar moet ik de informatie nog voor bij elkaar schrapen.
Ik heb een OBD2 dongle, OBD eleven en Carscanner.
Dus mocht iemand dit lezen en mij de juiste richting in kunnen wijzen hoe ik eventueel de gezondheid van de individuele cellen kan uitlezen dan hoor ik dat graag
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Ik heb het door Vagexpert.nl laten uitvoeren. Navde 2.4 update werden de speakers niet meer herkend bij Vagexpert langsgereden en deze heeft de instelingen weer aangepast, super servicemark1978 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 00:08:
[...]
Hier nog 1.
Wat zijn de kosten van 2 speakers extra.
Dear all,
The rollout of the next ID. software 3.0 OTA-wave will start this week. Please note that the rollout will take some time. Within the next few days, you will receive a confirmation via email as soon as your ID. is ready to receive the update.
As promised, and based on your feedback, please find a few helpful tips & tricks for an easier installation process below.
Once you have received the notification in the infotainment system that a new software update is available, please keep in mind the following tips:
1. Ensure a minimum SOC (State of Charge) of at least 50 % when parking your ID.
2. A stable mobile connection (at least 2 bars, 4G) must be established at the beginning of your trip and when parking your car.
3. The charging cable must not be plugged in before and during the installation process.
4. Your ID. must be “enrolled” (linked to your We Connect account via the We Connect ID. app) at any time.
5. In case you receive the notification “Software update available” in the infotainment system but the installation button does not appear, please check again if all previous tips have been considered. If so, you can trigger the installation button to appear by following these steps:
Leave and lock the car for at least 15 minutes with the keys out of the car's reach. Then go back to the car.
After entering the car, do not press the brake pedal. Instead, please wait at least 90 seconds before turning on the ignition using the ignition button behind the steering wheel.
Then wait again for at least 90 seconds before turning off the ignition.
You should now find the "update available" button in the exit panel.
6. If your ID. tells you to close all windows, please follow these steps:
Open all windows.
Now close one window after another. Each time a window is closed, shortly release and then pull again the window switch.
These tips & tricks will continue to be expanded over time thanks to your feedback. Thank you!
Our updates are designed in a way where you as the owner decide when to start the installation. Please remember that due to the holiday season, roadside assistance may be limited, so please keep that in mind when choosing a time slot for the installation.
Best regards,
Your Volkswagen ID. team
Wat is je verbruik bij 19 graden (alleen bestuurder) wanneer je stil staat en net ingestapt bent met deze temps? Ik zag 6 kW (kWh/hJakkie takkie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:58:
[...]
Ik weet niet of een warmtepomp je gaat helpen. Ik merk er helemaal niets van, heb ook van die idiote verbruiken.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen
In welke specificaties/kleuren etc.. heb je de bestelling gedaan... gewoon puur interesse.c00kie schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:44:
mij toch even melden aangezien ik in blijde verwachting ben van een id.buzz. Over de buzz wordt hier nog maar weinig geschreven, dus ik vroeg me af of er anderen waren die ook een buzz hadden besteld. In de order- en levertijden zie ik niemand staan dus ik voel me een beetje eenzaam.
Zijn er hier nog anderen die in blijde afwachting zijn? Zijn er die al een leverdatum hebben ontvangen? De mijne staat voorlopig op 23 januari in Brussel, dus een paar weken later zal ik er mee kunnen rondrijden. (als er niks wijzigt natuurlijk)
*sowieso
Ik heb een two tone gekozen, Candy White/Starlight Blue. Ik wou eigenlijk Candy White/Energetic Orange maar mijn oudste zoon heeft "Veto" gezegd. of specifieker: Als je die kleur koopt, dan rij je maar alleen, daar stap ik niet inDonJunior schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:10:
[...]
In welke specificaties/kleuren etc.. heb je de bestelling gedaan... gewoon puur interesse.
*sowieso
Email over 3.0 update net binnen gekregen van VW
Hier ook ontvangen, best uitgebreide informatie. Ze spreken nu over een we-Connect-start contract verbinding die je nodig hebt. Maar dat is gewoon de registratie in je bestaande we-Connect app.sliepie schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:51:
[...]
Email over 3.0 update net binnen gekregen van VW
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
[ Voor 45% gewijzigd door N0EL op 16-12-2022 11:07 ]
Heel benieuwd naar je ervaringen, zou deze bus graag willen als eigen auto/camper als de lease van mijn ID3 is afgelopen.c00kie schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:28:
[...]
Ik heb een two tone gekozen, Candy White/Starlight Blue. Ik wou eigenlijk Candy White/Energetic Orange maar mijn oudste zoon heeft "Veto" gezegd. of specifieker: Als je die kleur koopt, dan rij je maar alleen, daar stap ik niet in. En dan heeft mijn vrouw toch bemiddeld, want eigenlijk wou ze 1 kleur, zeker geen two tone...
Hierdoor is de interieurkleur Mistral/Soul-X Blue-Mistral/black
Uitvoering, ik heb besteld op het moment dat hij in belgië beschikbaar was, en toen was er nog niet veel keuze... Volgens de offerte: ID.Buzz Pro NWB 150kW(77kWh) RWD . Ow ja, niet de cargoversie.
Wel wat opties genomen, omdat ik het vertik om mijn schuifdeuren & koffer "zelf open te doen". Design pack er op, assistentiesysteem, Comfort Pack Plus, infotainmentsystem plus.... Eigenlijk quasi alles wat er toen te krijgen was
.
Jammer van het prijskaartje, maar ondertussen is hij in België althans, 12% duurder geworden. Ik zal er dan maar wat langer mee rijden.
Hier staat wat
Da's prima uit te schakelen via OBD11N0EL schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:01:
Succes aan iedereen die binnenkort de nieuwe v3 rollout gaan krijgen.
Bij mij is gelukkig alles goed gegaan met mijn ID4 (met trekhaak) :-)
Waar ik wel van baal is dat je nu tijdens het rijden niet kan wisselen met welke telefoon de Android Auto verbonden is. Je krijgt dan een melding dat je op de weg moet letten.
Het wisselen van telefoon voor bellen kan nog wel.
[ Voor 28% gewijzigd door sl1000 op 16-12-2022 11:35 ]
Of ze hebben gewoon de problemen opgelost inmiddelsAndereKoekoek schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:03:
Net ook een mail gehad dat ik de ota 3.0 krijg.
Had ik niet verwacht, gezien er bepaalde configuraties zijn waar de ota issues oplevert. Deze zouden voorlopig uitgesloten worden van de ota 3.0
Heb alle pakketten op mijn ID4 behalve het design pakket (iq light).
Benieuwd welke configuraties dan voor pepemen zorgen.
Edit: owns en ook niet de elektrische/ massagestoelen, maar het style pakket plus.
ja ik wel.Termy schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:16:
Hebben jullie je allemaal opgegeven voor de update? Ik niet en geen email iig.
Ja, mail gestuurd "I Want OTA 3.0" en mail van VW ontvangen vanochtend.Termy schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:16:
*sowieso
2.3 nog (ID.4 Pro sep. 2021). Heb het al eerder vermeld in dit topic, vond het toen al opvallend dat er volgens mij niemand was (of reageerde) met iets soortgelijks. Toch maar 's voorleggen aan de dealer dan, het maakt me wat nerveuzer in files dan gewenst iig...DonJunior schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:37:
@Exorcist Welke software versie heb je?
[ID.3b]
Ik herken dit gedrag totaal niet namelijk. Ik rijd bijna fulltime op ACC. Zowel in files als binnen de bebouwde kom. Wat jij nu omschrijft nog nooit meegemaakt, dus vraag me dan meteen af of er iets niet lekker zit bij jouw model.
Zou ik inderdaad eens opteren. Ik rijd namelijk uiterst relaxt in de file op ACC. Daar vertrouw ik de auto volledig wel.Exorcist schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:40:
[...]
2.3 nog (ID.4 Pro sep. 2021). Heb het al eerder vermeld in dit topic, vond het toen al opvallend dat er volgens mij niemand was (of reageerde) met iets soortgelijks. Toch maar 's voorleggen aan de dealer dan, het maakt me wat nerveuzer in files dan gewenst iig...
*sowieso
OK, thanks! Dan lijkt het erop dat het echt mijn auto is en niet specifiek de ID series.DonJunior schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:42:
[...]
Zou ik inderdaad eens opteren. Ik rijd namelijk uiterst relaxt in de file op ACC. Daar vertrouw ik de auto volledig wel.
Heb de mail ook ontvangen en ook aangemeld via de mail. Voor de deadline van 30 november in ieder geval.Termy schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:16:
Ik herken het probleem ook niet (ID4 pro), filerijden is juist heerlijk met ACC, je zou er bijna speciaal voor op pad gaanExorcist schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:49:
[...]
OK, thanks! Dan lijkt het erop dat het echt mijn auto is en niet specifiek de ID series.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Dat is bij ons wel lager. 2,6kW dacht ik. Maar het verbruik tijdens het rijden is erg hoog, altijd ruim boven de 20kWh per 100km. Wij zijn rustige rijders, lage gemiddelde snelheid. Dat laatste helpt overigens wellicht niet mee, accubelasting en daardoor warmte ontwikkeling is altijd laag.Termy schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:38:
[...]
Wat is je verbruik bij 19 graden (alleen bestuurder) wanneer je stil staat en net ingestapt bent met deze temps? Ik zag 6 kW (kWh/h).
@C0C0 Is dat nu algemeen of alleen nog voor degene die gemaild hebben?
[ Voor 28% gewijzigd door tiguan op 16-12-2022 14:20 ]
Kortste afstand en idd volgens mij op sport. Ook wel een goede, kan ik daar ook mee spelen om te zien of het uitmaakt. Maar, in mijn geval/zoals gisteren, was mijn voorligger normaal aan het optrekken/afremmen..anders had ik het nog wel kunnen begrijpen ja. Dank voor de tip!tiguan schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:19:
@Exorcist Op welke driving mode en afstand heb jij je ACC staan? Als ik 'm op de korste afstand zet en Sport als driving mode heb ik dit probleem af en toe ook. Maar als ik de afstand langer zet of een andere driving mode kies dan heb ik 't probleem volgens mij niet.
Ik moet er dan wel bij zeggen dat er dan een vrij nerveus persoon voor me rijd als dit probleem optreedt. Dus iemand die hard remt en weer snel optrekt en zo. Dat trekt ACC niet lijkt het wel.
Dat zijn wel echt serieus andere waardes dan die ik haal. Zojuist 100 km gereden waarvan 3/4 snelweg met ACC op 103km/h. Kachel op 19.5 en stuurverwarming op stand 2. Buitentemp tussen 4 en 6 graden. Verbruik 18.2Jakkie takkie schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:11:
[...]
Dat is bij ons wel lager. 2,6kW dacht ik. Maar het verbruik tijdens het rijden is erg hoog, altijd ruim boven de 20kWh per 100km. Wij zijn rustige rijders, lage gemiddelde snelheid. Dat laatste helpt overigens wellicht niet mee, accubelasting en daardoor warmte ontwikkeling is altijd laag.
Ik zag overigens dat als je in de eco mode rijdt de accu niet volledig wordt verwarmd en in de individual mode wel. Dat scheelt nog iets.
Kortere ritten geven altijd veel meer verbruik, omdat qua je verhouding veel meer energie kwijt bent aan het opwarmen van de auto, daarnaast spelen de banden en buitentemperatuur ook een rol. Winterbanden hebben vaak 15-20% meer verbruik dan zomerbanden. verbruik bij 0 graden is ook weer een stukje meer dan bij 5 graden.Ro ofzo schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:54:
[...]
Dat zijn wel echt serieus andere waardes dan die ik haal. Zojuist 100 km gereden waarvan 3/4 snelweg met ACC op 103km/h. Kachel op 19.5 en stuurverwarming op stand 2. Buitentemp tussen 4 en 6 graden. Verbruik 18.2
ID4.1 met warmtepomp en 20 inch winterbanden
sl1000 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:25:
[...]
Kortere ritten geven altijd veel meer verbruik, omdat qua je verhouding veel meer energie kwijt bent aan het opwarmen van de auto, daarnaast spelen de banden en buitentemperatuur ook een rol. Winterbanden hebben vaak 15-20% meer verbruik dan zomerbanden. verbruik bij 0 graden is ook weer een stukje meer dan bij 5 graden.
een binnendoor rit naar Zwolle vandaag (80KMH wegen) met een ID4B gaf bij mij bv een gemiddeld verbruik van 21KW/h over een afstand van 60KM. 18 graden in de auto, stoelverwarming aan, winterbanden, en buiten was het 0 graden.
Welke firmware heb je nu, en wat had je voor firmware toen je de auto kreeg?EdwinDaems schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:48:
[...]
[Afbeelding]
Gisteren weer een relatief lange rit op de snelweg.
Gemiddelde snelheid rond de 95
Verbruik van 24.9
Ik word er niet heel enthousiast van maar dat was ik al niet
Waanzin. Staan de banden wel goed op spanning?EdwinDaems schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:48:
[...]
[Afbeelding]
Gisteren weer een relatief lange rit op de snelweg.
Gemiddelde snelheid rond de 95
Verbruik van 24.9
Ik word er niet heel enthousiast van maar dat was ik al niet
Omgeving EindhovenCardo schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 07:10:
[...]
Ik denk inderdaad dat er iets niet goed is en/of niet klopt.
Gisteren nog een rit gedaan met 3 graden en tussen de 100/110 gereden waarbij ik op 18/19KW uitkwam per 100km
In welke regio woon je? We kunnen altijd eens 1-1 vergelijken.
Ik kom inderdaad van 2.1 af en inmiddels op 2.3.sl1000 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 17:20:
[...]
Welke firmware heb je nu, en wat had je voor firmware toen je de auto kreeg?
als je een auto hebt die eerst 2.1 had en nu op 2.3 zit, dan verwarmt deze de batterij nog tot 8 graden tijdens het rijden en dat vreet energie.
Dat verklaart het dan.EdwinDaems schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:34:
[...]
Ik kom inderdaad van 2.1 af en inmiddels op 2.3.
Je zou verwachten dat de warmtepomp nog wat zou toevoegen maar daar merk ik weinig van helaas.
[ Voor 8% gewijzigd door sl1000 op 16-12-2022 19:38 ]
Je gemiddelde snelheid is 95km/h op een rit van 2:22 uur. Je hebt dus stukken flink door lopen trappen of (en dat is echt zeldzaam) je hebt de gehele rit de cruise op 105 gehad zonder onderbrekingen.EdwinDaems schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:31:
[...]
Omgeving Eindhoven
En dan zit er nog een warmtepomp op de auto op advies van de LM.
neuh, de handrem wordt mechanisch aangetrokken en dan gezekerd. Er is een active set signalen nodig om die weer te lossen. Dus daar verwacht ik zeker geen problemen mee.SiNaga schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:14:
Ik heb ook een e-mail mogen ontvangen over de ota update naar 3.0
Mijn oprit loopt schuin af. Ik vraag mij af of de update invloed heeft op de rem; zou er een kans zijn dat die module bijgewerkt wordt en de rem daardoor even niet aangetrokken staat en de auto gaat rollen?
.
Premium dan ? is iets dat ik niet kan terugvinden in de "trial" versie. Ik las hier eerder dat je gratis premium kon krijgen omdat men niet veel info van VW kan raadplegen. Blijkt vanaf 3.0 verholpen dus dan mag je gaan dokken... Ik zit op 3.2 dusja...
Moet zeggen dat ik tot nu toe amper onder de 20 heb gezeten.GeeMoney schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:37:
[...]
Je gemiddelde snelheid is 95km/h op een rit van 2:22 uur. Je hebt dus stukken flink door lopen trappen of (en dat is echt zeldzaam) je hebt de gehele rit de cruise op 105 gehad zonder onderbrekingen.
Als je je snelheid met 10km/h laat zakken zal het er al een heel stuk beter uit gaan zien. Ik vermoed dat je hem op 120km/h op de cruise hebt?
Ik rijd 92km enkele reis waarvan 95% snelweg en cruise op 107km/h en zelfs dan haal ik gemiddeld niet eens de 90km/h . (Vanochtend 78km/h gemiddeld en 27,6kWh/100km met een fat e-tron vol geladen, kachel op 21,5)
Een beetje verlies heb je altijd...
Mag hopen dat ze er voor de zomer volgend jaar flink laadpunten bijbouwen daar in FRAkroBatik schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:02:
Vandaag toch weer een ervaring die de vooroordelen van EV rijden bevestigen. Tot nu toe eigenlijk altijd wel goed uitgekomen, maar nu met de koude temperaturen is het toch behelpen. Het grootste probleem dat ik heb is het plannen van de laadstops tussen wanneer het logisch is en wanneer alle sterren op de juiste plek staan om een goede snelheid te halen.
Vandaag een langere rit van Parijs naar omgeving Den haag. Batterij was té leeg om een tussenstop te halen en te vol en te koud om bij te laden. Dus met 50kw laden, toch weer 15 minuten langer geladen dan gepland.
Vervolgens verder gereden, met witte knokkels en een snelheid die steeds lager werd. Uiteindelijk met 2% ipv 8% aangekomen.
Aangekomen bij het laadpunt; alle laders vol. Incl 2 busjes die langer dan 90 minuten daar stonden. Al met al, loeren, checken, teruglopen om maar in de gaten te houden of er een plek vrij kwam, ipv de ontspannende lunch die ik aan iedere niet ev-rijder beloof. (Waar je veel research naar hebt gedaan om een snellader te vinden die niet op een afgelaten industrieterrein ligt zonder wc)
In de tussentijd vreet je jezelf op dat de temperatuur, die je zo zorgvuldig hebt opgebouwd, niet zakt zodat je buiten de 25 minuten verloren tijd ook nog een lagere laadsnelheid hebt.
Gelukkig is dat niet gebeurd, wat de volgende laadcurve brengt:
[Afbeelding]
Vanaf deze stop in een keer naar huis gereden en met 4km op de gom resterend aangekomen. Dit zijn stukken van 120kmh en stilstaande files
[Afbeelding]
Dit gaat om een 4.1M met warmtepomp en v2.4
Al met al: op vakantie (de rit zelf en ter plaatse) kan prima, maar is nog niet mainstream genoeg. Je bent té afhankelijk van externe factoren of het een ontspannen rit wordt of niet: temperatuur, beschikbare laders, laders op locatie(grootste probleem in Frankrijk), werkt de ABRP app, of verliest hij verbinding, of biedt die laadmomenten aan met een ijskoude accu of lege blaas en zo verder. Ik vermoed dat deze ervaring met een Tesla met voorverwarming heel anders is. Bij de VW vind ik, als bovennormaal geïnteresseerde, het weinig ontspannen. Het rijden zelf is top, maar het continue rekenen, verwerken van informatie, checken of er wel laadpunten bij dat ene restaurant waar je naartoe wilt of dat je maar ergens een snellader moet opzoeken maakt dat je tijdens vakantie meer in dienst staat van de auto dan andersom. Voor het eerst in 2 jaar tijd had ik heimwee naar mn benzine auto.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
[ Voor 54% gewijzigd door N0EL op 16-12-2022 23:09 ]
Waarom denk je dat een hoog verbruik door slechte cellen komt? Op basis waarvan concludeert de dealer dat de auto in orde is? Welke test hebben ze daarvoor gedaan? Heb je een praktijktest gedaan met een vergelijkbare auto door achter elkaar aanrijden? Zo'n verschil zie je al na een paar km rijden. Laat de dealer maar aantonen dat de auto een normaal verbruik heeft. Als je in de zomer niet meer dan 270km bereik haalt op 100 km/u voldoet de auto niet lijkt me.EdwinDaems schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:40:
[...]
Ik heb al sinds het begin een hoog verbruik. Ook aangekaart bij de dealer maar volgens hem is het allemaal in orde en heeft het te maken met mijn rechtervoet![]()
Nu ben ik een relatief rustige rijder met veel snelwegkilometers, 1st max, grote velgen etc.
Ik zou de cellen wel eens door willen meten. Maar daar moet ik de informatie nog voor bij elkaar schrapen.
Ik heb een OBD2 dongle, OBD eleven en Carscanner.
Dus mocht iemand dit lezen en mij de juiste richting in kunnen wijzen hoe ik eventueel de gezondheid van de individuele cellen kan uitlezen dan hoor ik dat graag
Laat 'm nou maar eerst die auto op 2.4 zetten.Gecko123 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:09:
[...]
Waarom denk je dat een hoog verbruik door slechte cellen komt? Op basis waarvan concludeert de dealer dat de auto in orde is? Welke test hebben ze daarvoor gedaan? Heb je een praktijktest gedaan met een vergelijkbare auto door achter elkaar aanrijden? Zo'n verschil zie je al na een paar km rijden. Laat de dealer maar aantonen dat de auto een normaal verbruik heeft. Als je in de zomer niet meer dan 270km bereik haalt op 100 km/u voldoet de auto niet lijkt me.
Tnx, weer wat bijgeleerdN0EL schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:07:
@BlueForce Log maar eens in op de Tronity website met je account gegevens.
Daar zie je veel meer gegevens.
Linkje: https://app.tronity.io/dashboard
Een hoog verbruik in de zomer ligt niet aan het opwarmen van de batterij of aan de software versie.sl1000 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:55:
[...]
Laat 'm nou maar eerst die auto op 2.4 zetten.
nu verkwist die auto toch een berg energie aan het naar 13 graden brengen van 400KG ijzer
Ik heb pre 2.4 ook nooit dit soort verbruikscijfers gehaald. Als het niet aan de cellen ligt dan aan de gebruiker zou ik zeggen.sl1000 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:55:
[...]
nu verkwist die auto toch een berg energie aan het naar 13 graden brengen van 400KG ijzer
Ik heb ook alleen een mail ontvangen dat ik niet uitverkoren was. Bij mij gingen de update naar 2.3 en 2.4 vrij vlot. Mijn auto is ook uit december 2020 en ik heb ook een trekhaak.kisik schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:01:
Zijn er ook mensen (zoals ik) die wél tijdig een I want OTA mail hebben gestuurd, die nog steeds geen email aankondiging hebben gehad van die update?
Ik heb de mail 11 okt gestuurd en 30 nov ook een reactie terug gehad over de vele aanmeldingen en bla, bla, bla over een deel die toen eerst uitgerold zouden worden en de rest later (als alle shit opgelost zou zijn?)?
Mijn 2 updates bij de dealer zijn iedere keer ook niet in 1 dag goed gegaan (4.1m + wp + trekhaak, fabricagedatum 14-12-2020 en op kenteken 30-12-2020). Mijn auto is deze dinsdag bij de dealer geweest ivm eerste beurt. Hier niks bijzonders teruggehoord (ook niet over eventuele accucellen ivm terugroep).
Gebruik jij een dongle, omdat Tronity wel je, in mijn geval ID.3 ziet met staus, maar niet het verbruik per rit.N0EL schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:07:
@BlueForce Log maar eens in op de Tronity website met je account gegevens.
Daar zie je veel meer gegevens.
Linkje: https://app.tronity.io/dashboard
Hey, neen. Ik gebruik geen dongle. Ik zit op software versie 3.2.mhe59 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:28:
[...]
Gebruik jij een dongle, omdat Tronity wel je, in mijn geval ID.3 ziet met staus, maar niet het verbruik per rit.
Ik merk tot op heden geen enkel verschil in het verbruik van mijn ID3 nadat 2.4 er op is gezet. Wel heb ik het idee dat het opwarmen van de accu veel geleidelijker gaat. Echter, objectief gezien, moet je natuurlijk appels met appels vergelijken en dat zou alleen kunnen als je dezelfde rit bij dezelfde omstandigheden gaat vergelijken.sl1000 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:55:
[...]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq