Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 244 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 17:06
loenen schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:32:
[...]

Op mijn ID.3 is door de leasemaatschappij een Brink trekhaak gemonteerd. Die heeft bij beide non-OTA software-updates tot problemen geleidt, waardoor ik de auto een week of langer kwijt was.
De module moest inderdaad verwijderd worden, daarna de update en daarna weer inleren. Maar daar kwamen ze wel op de harde manier achter, toen de update al gecrashed was…
Toch even voor mijn nieuwsgierigheid. Dit betreft een fietsendrager haak of niet? Niet eentje waarmee een aanhanger mag trekken. Dat is toch echt een groot gemis vind ik.

Ik hoorde bij Muntstad vandaag dat de 3.0 update voor na de 12v accu deze maand nog voor iedereen wordt uitgerold.

[ Voor 8% gewijzigd door debom op 12-12-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Die past er inderdaad mooi bij, zeker als je het witte interieur hebt 😂

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 16:15
debom schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:41:
[...]

Toch even voor mijn nieuwsgierigheid. Dit betreft een fietsendrager haak of niet? Niet eentje waarmee een aanhanger mag trekken. Dat is toch echt een groot gemis vind ik.

Ik hoorde bij Muntstad vandaag dat de 3.0 update voor na de 12v accu deze maand nog voor iedereen wordt uitgerold.
Ja inderdaad, het is geen echte trekhaak, maar een fietsendragerhaak. Specifiek deze: https://brink.eu/nl-nl/trekhaak/volkswagen/id-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Al enkele dagen geeft mijn ID.3 aan dat hij geen connectie kan maken, na een tijdje een wachtcirkel krijg ik de deze melding. De app geeft aan dat hij wel online is, maar de data is gewoon niet correct. Het lampje bij de SOS is wel gewoon groen.

Iemand die een mogelijk oorzaak weet voor dit euvel?

(ik mis mijn voorverwarmde auto nogal).

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:08

Haan

dotnetter

@Tukk lees even de berichten van de afgelopen dagen door, je bent niet de enige ;)

Nog even over de zekeringen, ik had vanochtend na het bekijken van wat plaatjes de onderste gele zekering van de tweede rij op de plek van f19 gezet omdat ik die op andere afbeeldingen niet zag, dus was mijn gedachte dat ik misschien per ongeluk daar de zekering had teruggeplaatst. Maar dat was blijkbaar voor de airbag, want die gaf daarna een storing, dus die weer teruggeplaatst..
Nu gaat die storing echter niet meer weg, dit lijkt iets te zijn dat door de dealer gereset moet worden, kan dat kloppen?

[ Voor 8% gewijzigd door Haan op 12-12-2022 17:50 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdhaar
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-08-2024
sl1000 schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:58:
[...]

(bijna) lege 12v accu.
Heb je al 2.4?
wat helpt: gaan zitten, gordel vast. 10-20 seconden wachten, dan pas rem in trappen.
pas als alle gele/rode testlampjes uit zijn auto in d/b zetten.
Dank je. Heb de 2.4 en in afwachting van de 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdhaar
  • Laatst online: 07-08-2024
AkroBatik schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:04:
[...]

Dit komt voor bij tweakers die zekeringen willen schakelen via een achteraf ingebouwde knop >:)
Nergens aan gezeten, ben niet zo van het zelf sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
loenen schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:03:
[...]

Ja inderdaad, het is geen echte trekhaak, maar een fietsendragerhaak. Specifiek deze: https://brink.eu/nl-nl/trekhaak/volkswagen/id-3/
Deze heb ik ook. Maar toen ik voor de 2.4 update bij andere garage kwam begonnen die erg moeilijk te doen. Ze konden niet zomaar de trekhaak toevoegen aan de software aangezien er geen officiële code bijzit. Na overleg met eigen garage hebben toch vinkje aangezet. Maar wel met de melding dat ik waarschijnlijk geen software updates meer krijg.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:45

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Bliep schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:55:
Nu het weer koud is buiten merk ik bij het wegrijden uit een parkeervak dat de banden van mijn ID.3 1st erg lijken te "knarsen". Dit gebeurt alleen met enige stuuruitslag. Herkent iemand dit?
Heb ik ook. Als ik met lage snelheid over bepaald deel van de oprit rijdt in de kou gebeurd dit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

sl1000 schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:03:
[...]

Is het ook niet, zolang het maar een "slimme" trekhaak is met een module die in de auto integreert.
die module zorgen ervoor dat de auto de aanhanger herkent zodra je de stekker er insteekt.
Daarnaast vereist aftermarket van brinks dus coderingen in modules welke eerst vrijgeschakeld moeten worden. Dit kan niet zomaar gedaan worden. tenslotte kan de module van b.v. brinks dus wel mogelijk problemen geven bij een firmware upgrade omdat VW niet weet dat er een trekhaak gemonteerd is (trekhaak is niet gedocumenteerd in hun systemen) waardoor je mogelijk eerst de trekhaakmodule moet verwijderen voor de upgrade, en dan opnieuw coderen na de upgrade.

En dan opeens is een aftermarket trekhaak een boel gedoe...
Poeh, daar had ik niet aan gedacht. Vind het ook niet zo logisch om de benodigde inhoud van een update op deze manier in te regelen, eigenlijk.
Dus de updater kijkt op basis van je Vin in een centrale VW database welke modules er in je auto geregistreerd zijn? Dat lijkt mij vragen om problemen, zeker met die brakke backend die VW mij nu laat ervaren.

Ik zou het opzetten dat de updater dat per auto (en uit de auto) uitleest, en dan de benodigde software onderdelen ophaalt uit een repository.
Een aparte modulesoftware versie per trekhaak fabrikant lijkt mij niet eens nodig, je auto heeft er één of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:01
NWA schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:34:
[...]

Poeh, daar had ik niet aan gedacht. Vind het ook niet zo logisch om de benodigde inhoud van een update op deze manier in te regelen, eigenlijk.
Dus de updater kijkt op basis van je Vin in een centrale VW database welke modules er in je auto geregistreerd zijn? Dat lijkt mij vragen om problemen, zeker met die brakke backend die VW mij nu laat ervaren.

Ik zou het opzetten dat de updater dat per auto (en uit de auto) uitleest, en dan de benodigde software onderdelen ophaalt uit een repository.
Een aparte modulesoftware versie per trekhaak fabrikant lijkt mij niet eens nodig, je auto heeft er één of niet...
Tsja.... VW heeft niet altijd de meest logische keuzes gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 16:15
Rusky schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:53:
[...]

Deze heb ik ook. Maar toen ik voor de 2.4 update bij andere garage kwam begonnen die erg moeilijk te doen. Ze konden niet zomaar de trekhaak toevoegen aan de software aangezien er geen officiële code bijzit. Na overleg met eigen garage hebben toch vinkje aangezet. Maar wel met de melding dat ik waarschijnlijk geen software updates meer krijg.
Dat is wel nasty zeg! Bij mij hebben ze in overleg met de leasemaatschappij de ‘trek’haak softwarematig verwijderd, de update gedaan en daarna door het inbouwbedrijf de trekhaak weer ingeleerd. Ik heb na 2.4 in ieder geval niet gehoord dat ik geen updates meer krijg, maar vrees wel een beetje voor 3.0. Al was de vorige OTA wel succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
NWA schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:34:
[...]

Is toch logisch vanuit VW gezien…
Zo koop je hoogstwaarschijnlijk de trekhaak bij hen of zelfs al af fabriek…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:47
Video over de assistent systemen in de ID.
kan je toch een keer redden.

YouTube: VW Front Assist, Ausweichunterstützung & Abbiegebremsfunktion: Notbr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
loenen schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:03:
[...]

Deze lijkt mij veel handiger dan de standaard haal, die zit veel te hoog naar mijn idee. De kogel van de standaard haak zet bijna op de hoogte van de onderkant van de achterklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 17:06
loenen schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:50:
[...]

Dat is wel nasty zeg! Bij mij hebben ze in overleg met de leasemaatschappij de ‘trek’haak softwarematig verwijderd, de update gedaan en daarna door het inbouwbedrijf de trekhaak weer ingeleerd. Ik heb na 2.4 in ieder geval niet gehoord dat ik geen updates meer krijg, maar vrees wel een beetje voor 3.0. Al was de vorige OTA wel succesvol.
En toch blijf ik dit ronduit bijzonder vinden. Dit is namelijk niets meer dan een administratief dingetje. Technisch gezien kan de ID3 een trekhaak hebben. Hij staat immers op hetzelfde platform als de ID4. Maar omdat de auto waarschijnlijk met spoed op de markt gebracht is is de goedkeuring voor een volwaardige trekhaak achterwege gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
  • Laatst online: 22-03-2024
Is het eigenlijk mogelijk om de auto als het ware “stationair” te laten draaien zonder er in te zitten? Of moet je dan met een gewichtje werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
debom schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:20:
[...]

En toch blijf ik dit ronduit bijzonder vinden. Dit is namelijk niets meer dan een administratief dingetje. Technisch gezien kan de ID3 een trekhaak hebben. Hij staat immers op hetzelfde platform als de ID4. Maar omdat de auto waarschijnlijk met spoed op de markt gebracht is is de goedkeuring voor een volwaardige trekhaak achterwege gelaten.
Dit soort dingen wordt ook vanuit commercieel oogpunt gedaan. Op een ID4 zit meer marge dan op een ID3. Ik heb zelf ook stevig zitten twijfelen maar vond het verschil te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Wellicht een domme vraag.
Ik laat sinds de zomer vandaag weer eens bij een snellader van Fastned. Volkswagen id4

De auto laad met 43kw en 144km per uur.
Afgelopen zomer was de auto in 40 minuten helemaal vol. Nu doet hij er 1.5u over langs de snelweg. Is dit altijd zo in de winter?
De paal kan 350kw

[ Voor 6% gewijzigd door C6DL op 13-12-2022 10:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
DevonS schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:38:
Is het eigenlijk mogelijk om de auto als het ware “stationair” te laten draaien zonder er in te zitten? Of moet je dan met een gewichtje werken?
Op de start/stop knop drukken als je er niet in zit... Dan gaan de systemen aan.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
t2faag schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:09:
[...]

Op de start/stop knop drukken als je er niet in zit... Dan gaan de systemen aan.
Je bedoeld op de start knop duwen zonder dat je de rem ingedrukt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 10:52
Scrtz schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:11:
[...]

Je bedoeld op de start knop duwen zonder dat je de rem ingedrukt hebt?
Nee, je moet eigenlijk zorgen dat je NIET op je stoel zit, dan de start/stop indrukken. Als je wel op je stoel zit, je drukt dan de knop in, gaat alles netjes aan. .maar zodra je dan uit je stoel gaat.. gaan alle systemen doodleuk weer uit. Ongeacht of je daarvoor je rem hebt ingedrukt of niet.

Volgens mij hoef je sowieso alleen je rem in te drukken als je van Neutraal naar een versnelling (D, B of R) veranderd.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
C6DL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:03:
Ik laat sinds de zomer vandaag weer eens bij een snellader van Fastned. Volkswagen id4

Afgelopen zomer was de auto in 40 minuten helemaal vol. Nu doet hij er 1.5u over langs de snelweg. Is dit altijd zo in de winter?
De paal kan 350kw
Jup, steenkoude accu

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Wat is de interieurvoorverwarming fijn deze week! Geen gekloot met ijskrabber meer *O*

Alleen de camera achter de voorruit wordt net niet mee ontdooid waardoor je de eerste kilometer met een Front Assist niet beschikbaar waarschuwingenkermis zit. Volgende keer dat stukje ijs maar even met de hand wegvegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
JB076 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:59:
Wat is de interieurvoorverwarming fijn deze week! Geen gekloot met ijskrabber meer *O*

Alleen de camera achter de voorruit wordt net niet mee ontdooid waardoor je de eerste kilometer met een Front Assist niet beschikbaar waarschuwingenkermis zit. Volgende keer dat stukje ijs maar even met de hand wegvegen.
Ik waardeer dat altijd extra als mijn vrouw de ID.3 mee heeft en ik de Giulietta moet gaan krabben in de ochtend. Kreeg vanochtend zelfs de deuren van de Alfa niet eens open.. zaten helemaal vast gevroren.
Dan is het voorverwarmen van de ID.3 inderdaad toch wel bijzonder prettig.
_/-\o_

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe lang zet je zoiets van te voren aan voor een redelijk resultaat?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Gunner schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:06:
Je stelt in de app in wanneer je weg wilt gaan. In ons geval 08:05 .. de auto start dan zelf met voorverwarmen. Meestal een half uur van te voren begint deze. Maar volgens mij moet je met 15 minuten ook al een heel eind komen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik stel 'm altijd in op de daadwerkelijke vertrektijd.
Met 6kW voorverwarming heeft hij het volgensmij binnen 10min. op temperatuur.

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Deurstopper schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:08:
[...]

Ik stel 'm altijd in op de daadwerkelijke vertrektijd.
Met 6kW voorverwarming heeft hij het volgensmij binnen 10min. op temperatuur.
Bij mij trekt ie 4,4 kW uit de muur (als de auto aan de lader hangt)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb een enkele keer gebruikt volgens mij, maar ik zet hem dan handmatig aan. Geen wandlader beschikbaar dus het moet direct uit de accu komen wat me dan een beetje tegenstaat :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB076
Ik had 'm vanochtend ook niet aan de laadpaal staan. 10:00 handmatig met de app aangezet, 10:10 waren alle ruiten (behalve dan de camera) volledig ijsvrij. Kost inderdaad wel wat bereik, maar dat was vandaag geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:02:
Ik heb een enkele keer gebruikt volgens mij, maar ik zet hem dan handmatig aan. Geen wandlader beschikbaar dus het moet direct uit de accu komen wat me dan een beetje tegenstaat :P
Die gedachte had ik eerste instantie ook, maar 3% verlies vind ik meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

C6DL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:03:

De paal kan 350kw
Koude accu inderdaad. In Frankrijk met 1 graad pakt ie gewoon 127KW nadat ik 2 uur 130+ heb gereden.

Helaas werkt de app weer eens niet dus geen idee hoe vol de accu is. Ook geen foutmelding of wat, gewoon incorrecte waardes.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naverion
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 14:48
Mijn eerste winter met de ID.3 is wel wennen met de zeer beperkte accuradius! Ik ben van ongeveer 250-280km naar max 200km gegaan en gemiddeld 22-24kw/h (110 km/u max rijden).

Is wel even wennen gezien de hoeveelheid km's die ik maak (±2500km per maand)

Wel erg blij met de interieuvoorverwarming! Binnen 10 min is het inderdaad gedaan, heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerO
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-05-2023
loenen schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:50:
[...]

Jullie maken mij allemaal wel 'bang'. Ik had de update voor deze week staan, maar door omstandigheden is deze doorgeschoven naar begin januari.
Ik heb ook een brink-steunhaak en ik heb achterspeakers van kafutec (dan wel originele) achteraf ingebouwd. Ben benieuwd hoe lang ik de auto dan kwijt ben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerO
Gunner schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:02:
Ik heb thuis ook (nog) geen lader, maar gaat prima hoor, die automatische stand. Weet ik iig zeker dat ik het niet vergeet en de kans is groter dat ie het ook daadwerkelijk doet. Toch best vaak lastig om hm handmatig aan de praat te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Haan schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:48:
@Tukk lees even de berichten van de afgelopen dagen door, je bent niet de enige ;)

Nog even over de zekeringen, ik had vanochtend na het bekijken van wat plaatjes de onderste gele zekering van de tweede rij op de plek van f19 gezet omdat ik die op andere afbeeldingen niet zag, dus was mijn gedachte dat ik misschien per ongeluk daar de zekering had teruggeplaatst. Maar dat was blijkbaar voor de airbag, want die gaf daarna een storing, dus die weer teruggeplaatst..
Nu gaat die storing echter niet meer weg, dit lijkt iets te zijn dat door de dealer gereset moet worden, kan dat kloppen?
Ik sprak net iemand met een Audi en een Skoda, beiden hebben zelfde euvel als wij.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Haan schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:48:

klopt, auto aanzetten/aanhebben met zekering 20 missend geeft een permanente airbag storing. Dealer kan deze resetten. Of iemand met OBD11.
nooit zo maar gaan klieren met zekeringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:42
RutgerO schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:54:
[...]

Jullie maken mij allemaal wel 'bang'. Ik had de update voor deze week staan, maar door omstandigheden is deze doorgeschoven naar begin januari.
Ik heb ook een brink-steunhaak en ik heb achterspeakers van kafutec (dan wel originele) achteraf ingebouwd. Ben benieuwd hoe lang ik de auto dan kwijt ben.....
ID.3 first plus
Mag ik vragen waar de achterspeakers laat inbouwen, ik zit er ook over na te denken. Wat beter geluid hoop ik.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Naverion schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:44:
Mijn eerste winter met de ID.3 is wel wennen met de zeer beperkte accuradius! Ik ben van ongeveer 250-280km naar max 200km gegaan en gemiddeld 22-24kw/h (110 km/u max rijden).

Is wel even wennen gezien de hoeveelheid km's die ik maak (±2500km per maand)

Wel erg blij met de interieuvoorverwarming! Binnen 10 min is het inderdaad gedaan, heerlijk
Klopt, ik zat vanmorgen zelfs op 25kWh/100km. Was een redelijk korte afstand maar ook met hele lage snelheid. Ik had gehoopt dat het nieuwe thermomanagement dit grotendeels zou wegnemen maar dat valt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

Jakkie takkie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:06:
[...]

Klopt, ik zat vanmorgen zelfs op 25kWh/100km. Was een redelijk korte afstand maar ook met hele lage snelheid. Ik had gehoopt dat het nieuwe thermomanagement dit grotendeels zou wegnemen maar dat valt tegen.
Niet zo gek dan toch? Als ik hier de straat uit rij naar/van de een publieke lader zit ik ook aan 40 kWh/100 :P. Er is vast een optimale snelheid waarbij je per 100 km het minst gebruikt, als je rekening houdt met verwarming etc. Daarnaast is het nu natuurlijk erg koud dus extra hoge dichtheid lucht.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
mcmiles schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:06:
[...]

ID.3 first plus
Mag ik vragen waar de achterspeakers laat inbouwen, ik zit er ook over na te denken. Wat beter geluid hoop ik.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Kan er maar niet aan wennen..
Naast die dongle van kufatec heb je ook een odb11 dongle nodig voor vrijgave? Of kan het enkel met de odb11 dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:39
Jakkie takkie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:06:
[...]

Dat nieuwe thermomanagement werkt meer tegen je dan voor je op langere trips. Het beperkt opwarmen van de batterij tot 3 graden, in plaats van voorheen 11 graden. Dat lijkt leuk, totdat je wilt gaan snelladen en max 40-50 kW krijgt vanwege een veel te koude accu.
Op korte ritten dus voordelig, op langere trips nadelig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
Als de wekker gaat zet ik hem handmatig meteen aan, dan rij ik daarna 30 minuten later met een stomende auto weg. Heerlijk.

Tip voor iedereen, de voorlampen moet je wel krabben, ik merk dat ik bijna geen verlichting heb als ik dat niet doe. (Is dat gemist door Vw of heeft geen enkele auto verwarmde lampen?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

AMARONE schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:30:
[...]
(Is dat gemist door Vw of heeft geen enkele auto verwarmde lampen?)
De mijne wel, die optie heet halogeen lampen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
[...]

Als de wekker gaat zet ik hem handmatig meteen aan, dan rij ik daarna 30 minuten later met een stomende auto weg. Heerlijk.

Tip voor iedereen, de voorlampen moet je wel krabben, ik merk dat ik bijna geen verlichting heb als ik dat niet doe. (Is dat gemist door Vw of heeft geen enkele auto verwarmde lampen?)
krabben krast als de ziekte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:33
2.4
Inmiddels mijn ID.3 terug! 12v terugroepactie, software-update 2.4 en iets met een coating op de hoogvoltaccu.
Ongevraagd ook een nieuwe regelunit van de 12v accu want die was stukgegaan, vandaar dat ik de auto net iets langer kwijt was (uiteindelijk 3 dagen, maar ik kon 'm vandaag pas ophalen).

ID.4 vs ID.3
Daarom afscheid moeten nemen van de tijdelijke ID.4. Wat viel me op?
- mooier interieur, maar dat is wel vooral de stoelen naar mijn mening, verder niet bijzonder anders
- Wennen aan de andere deurklinken, zowel binnen als buiten. Bij ID3 is het mechanisch, bij de ID.4 elektrisch gestuurd
- Hij is erg lang vergeleken met de ID.3 en ook echt breed. Tijdens het typen even opgezocht en dat scheelt in breedte nog geen 5cm, maar voelt toch als veel.
- Zitpositie is echt wel lekker, wat hoger. Wel even wennen aan de op het oog kortere en meer rechtop staande voorruit
- Hij is een stuk trager, minder snappy, dan de ID.3. Dat merk je echt de hele tijd. De ID4 is niet traag, maar het voelt wel echt trager. Da's overigens alleen relevant als je vooral alleen in de auto zit, want met passagiers is ook de ID4 te snel als je plankt.

De leenauto had in tegenstelling tot mn ID3 First geen keyless, wat echt heel onhandig is als je het wel gewend bent, en geen achteruitrijcamera, wat nog onhandiger is als je een ID3 met camera gewend bent. De kont steekt iets verder uit dan ik vaak dacht.

--
Laadcurve ID.3
Met de 2.4-update voor m'n ID3 kan ik nu 130kW snelladen. Dat heb ik nog niet geprobeerd maar obv wat Fastned schrijft en schreef heb ik even de oude en nieuwe grafiek over elkaar heen gelegd. De voorlopige conclusie is dat als je op vakantie gaat en gebruik wil kunnen maken van de hogere snelheid, je 'm echt zover mogelijk leeg moet rijden. Als je nog 20% overhebt, heb je weinig voordeel, bij 30% is dat 0 voordeel.
In onderstaande afbeelding is het 't verschil tussen de streep die op 100 begint en de streep die start met kronkelen tussen 100 en 130.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6ILSH235OcR74FKQDOU9E8i5zQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J4rQUTNXdarpSPyEH4Ebuum6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn auto gaat sinds vandaag niet meer uit de offline modus op de een of andere manier en krijg het ook niet voor elkaar. Fabrieksinstellingen al geprobeerd maar geen resultaat. Is dit een Weconnect probleem of een ‘auto’ probleem?

Daarnaast vroeg ik mij af of er bekend is hoe lang voorklimatiseren duurt wanneer ik dit in de auto instel (aangezien de app het nu niet doet…)

Ik had het laatst namelijk een keer ingesteld en toen was de auto al 30 minuten van te voren aan het voorverwarmen in de app. Dat is wat mij betreft namelijk te lang, dus dan stel ik misschien de vertrektijd een kwartier later in dan dat ik daadwerkelijk aanrijd.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
[...]

De dagrijverlichting doet inderdaad niets tegen ijs. Maar met dimlicht aan waren de glazen zo ontdooid (heb een 1st Plus, dus met de "sjieke" LED lampen).

Morgenochtend moet ik in het donker vertrekken, eens kijken hoe het dan gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door JB076 op 13-12-2022 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
AkroBatik schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:27:
[...]

Koude accu inderdaad. In Frankrijk met 1 graad pakt ie gewoon 127KW nadat ik 2 uur 130+ heb gereden.

Helaas werkt de app weer eens niet dus geen idee hoe vol de accu is. Ook geen foutmelding of wat, gewoon incorrecte waardes.
Bedankt, hoe zit het dan met de verhalen op wintersport om even in 30 minuten aan de snellader te hangen? In de winter kan je dus makkelijk een uur eraan hangen begrijp ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
JB076 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:34:
[...]

De dagrijverlichting doet inderdaad niets tegen ijs. Maar met dimlicht aan waren de glazen zo ontdooid (heb een 1st Plus, dus met de "sjieke" LED lampen).

Morgenochtend moet ik in het donker vertrekken, eens kijken hoe het dan gaat.
Heb ook een 1st plus maar het duurde bij mij toch langer. Moet nog even in mijn systeem inbouwen dat ik even liefkozend over de lampen wrijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 10:04
TWFpa2Vs schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:43:
[Afbeelding]

Vandaag 270 kilometer gemaakt voornamelijk snelweg met wat files. Vertrokken met 100% uiteindelijk aangekomen met 31%.

temperatuur bij wegrijden 4 graden heenrit, terugrit 2,5 en 0,5 bij aankomst. ID4 Pro 3.0 fabrieksaf en standaard wielen dacht 20 inch?
Daar kan ik alleen van dromen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
[...]

Niet per se, kan ook een gare paal zijn die een reset nodig heeft. Stap 1 als dit gebeurt blijft: andere laadpaal proberen of nummer op de laadpaal bellen en vragen of ze kunnen resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
EdwinDaems schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:55:
[...]

Daar kan ik alleen van dromen _/-\o_
Hoezo dan is dit zo onzettend zuinig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

C6DL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:51:
[...]

Bedankt, hoe zit het dan met de verhalen op wintersport om even in 30 minuten aan de snellader te hangen? In de winter kan je dus makkelijk een uur eraan hangen begrijp ik?
Zorgen dat je accu goed op temperatuur is. Als je lang genoeg snelweg rijdt (relatief constant hoog vermogen dus) dan lukt dat wel en als niet dan kan je gaan jojoen, dus hard optrekken, max regen remmen, hard optrekken, etc, om de accu op te warmen. Dat laatste is natuurlijk niet verantwoord op een drukke weg. Als je een obddongle hebt kan je de accutemp uitlezen en zo bepalen of ie al warm genoeg is

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:40
[...]

ID.3 first plus
Hier nog 1.
Wat zijn de kosten van 2 speakers extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Voorverwarming werkte goed :P Wat een genot eigenlijk in een warme auto stappen. Volgende keer 20 graden proberen i.p.21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:12:
Mijn auto gaat sinds vandaag niet meer uit de offline modus op de een of andere manier en krijg het ook niet voor elkaar. Fabrieksinstellingen al geprobeerd maar geen resultaat. Is dit een Weconnect probleem of een ‘auto’ probleem?

Daarnaast vroeg ik mij af of er bekend is hoe lang voorklimatiseren duurt wanneer ik dit in de auto instel (aangezien de app het nu niet doet…)

Ik had het laatst namelijk een keer ingesteld en toen was de auto al 30 minuten van te voren aan het voorverwarmen in de app. Dat is wat mij betreft namelijk te lang, dus dan stel ik misschien de vertrektijd een kwartier later in dan dat ik daadwerkelijk aanrijd.
Tip voor een volgende keer, lees op zijn minst één pagina terug in een forum topic. Waarom? Nou, het hele topic staat stampvol met dit issue de afgelopen week. ;)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Gunner schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:48:
Voorverwarming werkte goed :P Wat een genot eigenlijk in een warme auto stappen. Volgende keer 20 graden proberen i.p.21
Hier heb ik hem om 19 staan inderdaad.. uit ervaring geleerd dat 21. graden nogal een klap in je gezicht is bij -2 buiten temperatuur. :D

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DonJunior schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:56:
[...]

Hier heb ik hem om 19 staan inderdaad.. uit ervaring geleerd dat 21. graden nogal een klap in je gezicht is bij -2 buiten temperatuur. :D
Ik hou er wel van. Maar dan is 19/20 idd ook prima, dat zal de auto ook wel ontdooien lijkt me. Normaal rij ik wel met 20 graden daar ging ie na starten oook mee verder.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 14-12-2022 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
[...]

was deze sessie met 2.3 OTA of 2.4 update...

met 2.4/3.0+ moet je echt naar onder 10% om een deftige laadcurve te kunnen pakken. Accu met 1 graden en 130 rijden blijft hangen rond 7-9 gr. ipv 13+ van vroegâh..

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Gister met -5. Half uur daarvoor snelheden tussen 100-130km/u...software 2.4
Best een mooie laadsnelheid toch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qUGXlSpfMNZS6Kldqqvjs1detI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t3DTJhjYngDiIbFV6JoUM1Jh.png?f=fotoalbum_large

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
Simply1337 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:47:
[...]

met 2.4/3.0+ moet je echt naar onder 10% om een deftige laadcurve te kunnen pakken. Accu met 1 graden en 130 rijden blijft hangen rond 7-9 gr. ipv 13+ van vroegâh..
Zou het helpen om verwarming ook nog even op max te zetten het laatste stuk? Of heeft dat echt 0 invloed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RutgerO
[...]

ID.3 first plus
Zelf gekocht bij Kufatec en door onze eigen werkplaats laten inbouwen. Bij de lokale garage laten inlezen.
Deze set denk ik dat het was: https://www.kufatec.com/d...ten-fuer-vw-id3-e11-45375
Geluid is beter, maar verwacht er geen top HiFi-geluid van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RutgerO
Deurstopper schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:05:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Kan er maar niet aan wennen..
Naast die dongle van kufatec heb je ook een odb11 dongle nodig voor vrijgave? Of kan het enkel met de odb11 dongle?
Ik heb het (dus) laten doen in de garage. Die hebben de computer en aan gehangen en via VW gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Ro ofzo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:35:
[...]

Zou het helpen om verwarming ook nog even op max te zetten het laatste stuk? Of heeft dat echt 0 invloed?
gewoon met onder 10% aankomen, maar in winter snap ik dat het wat aan de lage kant is qua gemoedsrust.

Dan heb je nog andere opties: JoJo rijden (regenereren, optrekken, regenereren, hartstikke fijn voor je medepassegiers :r ) of zo hard mogelijk/wenselijk rijden voor een lange stuk :+

Dus 130 is prima, maar batterij wordt gewoon niet meer zo warm, dus de remedie ertegen is gewoon zo laag mogelijk arriveren bij de lader.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
maik73 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:28:
Gister met -5. Half uur daarvoor snelheden tussen 100-130km/u...software 2.4
Best een mooie laadsnelheid toch:
[Afbeelding]
Super netjes eigenlijk. Met welk percentage ben je begonnen te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ro ofzo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:35:
[...]

Interieur verwarming is losgekoppeld van het circuit van de batterij, dus nee dat gaan niet veel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
sl1000 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:13:
[...]

Super netjes eigenlijk. Met welk percentage ben je begonnen te laden?
ik begon met 9% te laden.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:52
Ik rijd nu een jaar in de ID4. Van de dealer heb ik het hele jaar niets gehoord, bijvoorbeeld niets over de update naar 2.4 of 3, of vragen of ik tevreden ben.
Nu wil ik ze na een jaar een bericht sturen, van dingen die goed gaan (hij rijdt goed) en dingen die nog beter kunnen, zoals de communicatie bijvoorbeeld. Maar ik wil ook opmerken dat ik het keyless entry systeem niet goed vind. Instappen gaat altijd goed. Maar op slot doen, werkt vaker niet dan wel. Er zit een inkeping in, aan de achterkant houd ik een vinger en op de plek van de inkeping. Maar heel vaak pakt hij hem niet. Doe ik echt iets verkeerd, of is het systeem niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ikweethetbeter schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:30:
Ik heb wel eens genavigeerd met VW, en dat werkt, maar dat was het dan ook. Verkeer en blokkades zitten er niet in (status van ongeveer een jaar geleden, software 2.3).
:?
Zit er gewoon in hoor. Vanaf versie 2.1 krijg je reeds verkeersinformatie. Kaartmateriaal, incl afgesloten wegen, hoor je ook te krijgen. Updates voor het kaartmateriaal gaan nu en dan wel mis met 2.x software omdat er iets corrupt raakt waardoor het stokt. Dat is op te lossen met een USB stick met kaartmateriaal.
File-informatie blijft wel werken in zo'n geval. Wel moet je voor die connectiviteit je We Connect gekoppeld hebben meen ik, en natuurlijk in Online modus zijn.
* Ultraman gebruikt alleen maar de ingebouwde navigatie.

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 14-12-2022 12:23 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Onder de 10% is inderdaad het beste, maar helaas niet altijd een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
Ultraman schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:51:
[...]

Zit er gewoon in hoor. Vanaf versie 2.1 krijg je reeds verkeersinformatie. Kaartmateriaal, incl afgesloten wegen, hoor je ook te krijgen. Wel gaat met de die updates soms iets corrupt waardoor het stokt. File-informatie blijft wel werken. Wel moet je voor die connectiviteit je We Connect gekoppeld hebben meen ik, en natuurlijk in Online modus zijn.
Afgelopen weekend naar Bad Laasphe (duitsland) gereden. Volledig op navigatie van VW, met verkeersinformatie en laadstop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:49
Oké, misschien moet ik de VW navigatie nogmaals een kans geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:09
Ultraman schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:51:
[...]

Zit er gewoon in hoor. Vanaf versie 2.1 krijg je reeds verkeersinformatie. Kaartmateriaal, incl afgesloten wegen, hoor je ook te krijgen. Wel gaat met de die updates soms iets corrupt waardoor het stokt. File-informatie blijft wel werken. Wel moet je voor die connectiviteit je We Connect gekoppeld hebben meen ik, en natuurlijk in Online modus zijn.
Kan zijn dat verkeersinformatie uit staat. Ik krijg vaak genoeg al meldingen te horen van snelwegen die ik vaak rij (A4, A12, A20 of de A15), als ik even de kleine wegbreng naar de kinderopvang..

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 18:34
Ivm die snellaadpalen. Begrijp ik nu goed dat er nu nog steeds geen voorverwarmfunctie aanwezig is in de nieuwe software?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sl1000
Leuk leesvoer voor de gemiddelde tweaker:
https://i.blackhat.com/EU...-to-the-connected-car.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
[...]

Fyi constant 130km/u wekt ~4.8 keer zoveel warmte in de batterij in dezelfde tijdseenheid als constant 100km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Cloclo100 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:16:
Ivm die snellaadpalen. Begrijp ik nu goed dat er nu nog steeds geen voorverwarmfunctie aanwezig is in de nieuwe software?
klopt, auto houd de accu op 0 graden als deze aan de L2-lader hangt, en verwarmt deze verder als deze aan een fast-charger hangt. Maar da's te weinig, te laat voor snelle laadcurves bij strenge winter (of je moet de accu echt helemaal leeg rijden (<10%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
sl1000 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:14:
[...]

Interieur verwarming is losgekoppeld van het circuit van de batterij, dus nee dat gaan niet veel doen.
Toen ik de verwarming vanmorgen van max haalde schoot mijn bereik met 75 km omhoog. Ik heb er verder geen verstand van maar op basis daarvan lijkt er toch wel een link te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ro ofzo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:38:
[...]

Toen ik de verwarming vanmorgen van max haalde schoot mijn bereik met 75 km omhoog. Ik heb er verder geen verstand van maar op basis daarvan lijkt er toch wel een link te liggen?
Dat heeft niks met batterij verwarming ansich te maken, maar gewoon met het feit dat het verwarmen van een koud interieur een boel stroom kost, welke uit de batterij gehaald wordt en die stroom is dan niet bruikbaar om kilometers mee af te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voor wie er een VW geleased van Van Mossel heeft en denkt via hun planningstool een afspraak te maken voor de onderhoudsbeurt wanneer je ID.x 2 jaar oud wordt: NIET DOEN. Bel direct een VW dealer zelf.

Mijn wagen staat nu bij een Van Mossel Premium Service Centre en die belden net dat ze van de leasemaatschappij (=Van Mossel) niets aan mijn auto mogen doen. Ik had mid-november, nog speciaal gebeld met de vraag of het daar wel mocht: Ja meneer. Het onderhoud kan bij elke Van Mossel vestigingen worden uitgevoerd.
Niet dus; Hij moet naar een merkdealer. Men bood aan de wagen op transport te kunnen zetten richting een Van Mossel VW dealer en mij van vervangend vervoer te voorzien. Dan ben je hem alleen wel een onbekend aantal dagen kwijt.
Dat gaan we dus mooi niet doen. :(

Inmiddels een nieuwe afspraak bij een merkdealer gemaakt voor mid-januari... en dan ben ik hem alleen een dag kwijt. In ruil voor een leenfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
RutgerO schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:37:
[...]

Ik heb het (dus) laten doen in de garage. Die hebben de computer en aan gehangen en via VW gedaan.
Dus via een erkende VW-dealer? Bij een evt. software-update raak je niet je speaker-aansturing achter kwijt?
Wil ook wel de kufatec kabel-set, maar dan zonder de OEM speakers. Eens kijken naar een andere variant met betere geluidsweergave.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Burns schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:43:
.. Maar ik wil ook opmerken dat ik het keyless entry systeem niet goed vind. Instappen gaat altijd goed. Maar op slot doen, werkt vaker niet dan wel. Er zit een inkeping in, aan de achterkant houd ik een vinger en op de plek van de inkeping. Maar heel vaak pakt hij hem niet. Doe ik echt iets verkeerd, of is het systeem niet goed?
Eerlijk antwoord? Je doet het niet goed.. ;)
Je moet alleen. met je vinger over de buitenste richel.. dan sluit de deur. Als je óók je vinger aan de achterkant houdt weet de auto niet wat je wilt.. immers vinger/hand aan de achterkant (in het handvat) betekent: auto open.
Dus feitelijk vraag je de auto open én dicht te doen tegelijkertijd.
Conclusie, probeer alleen je vinger aan de buitenkant tegen de richel te duwen.

Ik zou die mail dus nog even bijhouden :P

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DonJunior schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:06:
[...]

Eerlijk antwoord? Je doet het niet goed.. ;)
Je moet alleen. met je vinger over de buitenste richel.. dan sluit de deur. Als je óók je vinger aan de achterkant houdt weet de auto niet wat je wilt.. immers vinger/hand aan de achterkant (in het handvat) betekent: auto open.
Dus feitelijk vraag je de auto open én dicht te doen tegelijkertijd.

Ik zou die mail dus nog even bijhouden :P
Nu moet ik in alle eerlijkheid zeggen dat die sensoren een stuk minder goed werken (lees bijna niet) als ze nat zijn of er een laagje rijp overheen gevroren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 18:34
sl1000 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:23:
[...]

klopt, auto houd de accu op 0 graden als deze aan de L2-lader hangt, en verwarmt deze verder als deze aan een fast-charger hangt. Maar da's te weinig, te laat voor snelle laadcurves bij strenge winter (of je moet de accu echt helemaal leeg rijden (<10%)
Ik bedoelde eerder; van het moment dat je navigeert naar een snellader, dat de auto tijdens die rit naar de snellader de batterij voorverwarmt. Lijkt me nu toch ondertussen essentieel na bijna 3j released te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:52
DonJunior schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:06:
[...]

Ok, bedankt. Ik zal kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
sl1000 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:43:
[...]

Dat heeft niks met batterij verwarming ansich te maken, maar gewoon met het feit dat het verwarmen van een koud interieur een boel stroom kost, welke uit de batterij gehaald wordt en die stroom is dan niet bruikbaar om kilometers mee af te leggen.
Dat snap ik, maar als er stroom uit de batterijen getrokken wordt voor verwarming heeft dat toch ook invloed op de temperatuur van die batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ro ofzo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:50:
[...]

Dat snap ik, maar als er stroom uit de batterijen getrokken wordt voor verwarming heeft dat toch ook invloed op de temperatuur van die batterijen?
In theorie, maar niet voldoende om daadwerkelijk merkbaar verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Cloclo100 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:20:
[...]

Ik bedoelde eerder; van het moment dat je navigeert naar een snellader, dat de auto tijdens die rit naar de snellader de batterij voorverwarmt. Lijkt me nu toch ondertussen essentieel na bijna 3j released te zijn.
eens, maar zit er nog niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 10:04
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:07:
[...]

Hoezo dan is dit zo onzettend zuinig?
19kw/100km haal ik alleen hartje zomer met maximaal 90km/h gemiddeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DonJunior schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:55:
[...]

Tip voor een volgende keer, lees op zijn minst één pagina terug in een forum topic. Waarom? Nou, het hele topic staat stampvol met dit issue de afgelopen week. ;)
Ik zie het nu inderdaad.. helaas alleen geen concrete oplossing voor iedereen zo te zien :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:47:
[...]

Dit was met 2.4 na 100% tot 9% met aan het einde 130kmh. In het begin van de rit bleven beide balkjes erg lang maar gedeeltelijk bruikbaar.

Gemiddeld wel 26 kwh per 100 km

Hier trouwens de laadcurve van eerder vandaag met ~ 0 graad terwijl ik niet harder dan 80 gereden heb voor 40 minuten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKpnhUiC_F-5ys-Y5-DflxrjuU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJ7rCsDplUT7bJKIgU9weckC.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas van de laadsessie van gisteren geen curve omdat die xxxx verbinding weer eens niet werkte.

[ Voor 36% gewijzigd door AkroBatik op 14-12-2022 20:16 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
Waar kan je die grafiek uithalen?
Of heb jij een OBD-dongle insteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Polo_Maniac schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:45:
Waar kan je die grafiek uithalen?
Of heb jij een OBD-dongle insteken?
Tronity :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 14:31
Burns schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:47:
[...]

Ok, bedankt. Ik zal kijken of dat beter gaat.
Ik heb eigenlijk hetzelfde met mijn ID.3. Soms sluit hij onmiddellijk, soms moet je meerdere keren proberen. Aan de passagierskant werkt het wel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
sl1000 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:19:
[...]

Nu moet ik in alle eerlijkheid zeggen dat die sensoren een stuk minder goed werken (lees bijna niet) als ze nat zijn of er een laagje rijp overheen gevroren zit.
Wat bij helpt is hem af te sluiten met de bovenkant van je hand. Dan werkt het altijd bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

AMARONE schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:00:
[...]

Wat bij helpt is hem af te sluiten met de bovenkant van je hand. Dan werkt het altijd bij mij.
Ik zit me nu af te vragen hoe je het anders doet.
Soms gebruik ik mijn duim, maar ook dat werkt hier telkens feilloos. of heb ik zo'n grote duim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kewl. Binnenkort eens een USB stick vullen met wat scripts. B-)

Pagina: 1 ... 244 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.