Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 243 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
sl1000 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:48:
[...]

Deze bedoel je?
Alleen beschikbaar op auto's die 3.03 af fabriek hebben of bij de dealer op 3.0 gezet zijn blijkbaar.
OTA 3.0 geeft deze optie iig niet zo maar.

[Afbeelding]
Ik wilde net een foto maken van deze optie inderdaad. Op mijn ID.5 is deze toggle al beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzletov
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 15:56
Hallo,
Mijn oog is ook gevallen op een ID.4 maar ik kan moeilijk kiezen tussen de modellen Pro en Pro Performance.

Is de 128 kW "voldoende" snel of is deze trager dan verwacht?

Ik heb met de 150 kW gereden en daar zit wel wat pit in.

Wat zijn jullie ervaringen hier in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

mazzletov schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:21:
Hallo,
Mijn oog is ook gevallen op een ID.4 maar ik kan moeilijk kiezen tussen de modellen Pro en Pro Performance.

Gezien hoe zelden ik met plankgas vertrek kan ik me niet voorstellen dat het merkbaar verschil zal maken bij normaal rijgedrag. Misschien als je op de snelweg even iemand wilt inhalen dat je het merkt?

Beste lijkt me om gewoon een proefrit te maken in die configuratie.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
In België is het 1750€ verschil en in Nederland 1600€…
Voor dit minieme verschil, zou ik altijd de 150kW kiezen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:08:
[...]

[Afbeelding]

Heeft mijn vrouw het toch beter gedaan dan ik :o

23% accu met 82 KM op de GoM. Best netjes met dit weer..
Dat komt qua percentage overeen met wat ik over had na eenzelfde afstand. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topkoi
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-02-2023
Polo_Maniac schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:10:
[...]

Dan heb ik echt geluk gehad met mijn ID.5!
26 Juni 2022 besteld en 24 Oktober 2022 stond hij bij de dealer. 7 November afgehaald.
Dus maar 4 maanden gewacht!!!
Is een Pro Performance. Wel geen elektrische stoelen (enige rijder, dus niet nodig, een keer instellen en kom er toch niet meer aan), geen 360 camera maar alleen achteruitrijcamera (een must bij de ID.5) en ook geen glazen dak…
Wij hebben de ID.5 in februari besteld en eind november gekregen. 1 maand eerder dan verwacht. Auto besteld met Design pack (led balk verlichting, 3d verlichting etc ), Assistance "Plus" pack(geweldige pakket), warmtepomp en trekhaak.
Achteraf hadden we de laatste pack ook moeten pakken voor de betere stoelen. Ik vind de stoelen wat minder. In de passat waren de stoelen 10 keer beter.

Met de ze temperaturen onder nul zit nog steeds op 400 km actieradius. Dit valt echt reuze mee gezien we meerendeel op de snelweg rijden.

Hoorde van de week van een collega dat hij zijn Q4 50 weken eerder krijgt. Dit jaar al ipv eind volgend jaar. Chips zijn weer

[ Voor 6% gewijzigd door Topkoi op 09-12-2022 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Topkoi
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-02-2023
mazzletov schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:21:
Hallo,

De 128kw kun je vergelijken met een Passat 1.6 diesel met 88kw 120pk. Van 0 naar 100 in dik 10 sec. net te traag als je het mij vraagt. De ID4 of 5 zijn dik 2100 kg. Met de 150kw heb je net wat meer power wat je echt wel voelt bij het inhalen van een andere auto bijvoorbeeld. Bij stilstand optrekken vindt ik de 150kw ook nog steeds vrij traag weg komen.

Ik heb daarnaast ook nog 4.0L V8 met 300pk en rij regelmatig in een Opel corsa-e met 100kw vermogen. Deze beide autos zijn echt sneller weg dan de zware ID.5 150kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:49
Hou het de volgende keer vriendelijk en respecteer dat andere mensen wellicht andere keuzes maken of andere zaken belangrijker vinden dan jij.

[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 10-12-2022 22:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:18
Volgende keer graag een Topic Report maken ipv een andere gebruiker aanspreken op in jouw ogen ongewenste posts.

[ Voor 79% gewijzigd door deepbass909 op 10-12-2022 22:37 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 12:04
Verkeerde topic

[ Voor 84% gewijzigd door blinded op 10-12-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:32
sl1000 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:14:
[...]

blijkbaar moet een (brake??) module geüpgrade worden welke niet via 2.4/OTA geüpgrade wordt.
Is dat iets wat je bij de dealer zou kunnen inplannen ? Want op wintersport is het huidige gedrag best hinderlijk. Ik ben als de dood dat ik letterlijk 'vast' kom te zitten op een klein glad stukje. En een volle ID4 wegduwen is niet iets wat je even doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 13:05
Binnenkort ga ik ook op wintervakantie met de ID4, maar heb er nog 2.4 opstaan.
Ik zou dus ook graag overgaan naar 3.0 om de ESP af te zetten.
Iemand al ervaring met deze update in België?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICfGti0QQj5PgCwsn4fjVUe0C38=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gsci5WpoFK3zb9cHaliSWPB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUXLWgqJBTtNLj5jDKlo9IgHe0Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idSS6MTfH4iVHaIN1vqGnNEC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ea_934PAqntI7ZgPWzWh2O5Shk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UosPs3lmt3Uy8pxPzkOCm4cO.jpg?f=fotoalbum_tile

Afgelopen donderdag auto weggebracht voor de winterbanden en eerste servicebeurt, (ik denk) sindsdien niet online te krijgen. Storing? Tips?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 08:37
pietermx schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:36:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Afgelopen donderdag auto weggebracht voor de winterbanden en eerste servicebeurt, (ik denk) sindsdien niet online te krijgen. Storing? Tips?
Mijn ID.3 is sinds gisteren rond de middag ook ineens offline. Las op Facebook al meer mensen die er last van hebben. Erg irritant met dit koude weer, kan hem niet meer voorverwarmen en slim opladen dmv Home Assistant wil nu ook niet meer. Hoop dat hij snel weer online komt. Ben benieuwd of iedereen hier dan last van heeft of alleen bepaalde autos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:18
De mijne (ID.4 1st Max) is ook sinds gisteren offline.

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

vanmorgen nog stukje gereden, hier wel online! maar deel 2 van ota 3.0 wil maar niet binnenkomen!

[ Voor 35% gewijzigd door Hansoverdiep op 10-12-2022 13:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:52
Vandaag een nieuwe ID.3 opgehaald in Kings Red, ziet er mooi uit en rijd helemaal top. Geleverd met software 3.2.

Na een uurtje rijden viel mij op dat het display achter het stuur witte pixels heeft die als sneeuw/ruis over het scherm bewegen. De werkplaats van de dealer is helaas al gesloten, is dit een bekend probleem/ heeft iemand anders dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Phyth0n schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:10:
Vandaag een nieuwe ID.3 opgehaald in Kings Red, ziet er mooi uit en rijd helemaal top. Geleverd met software 3.2.

Na een uurtje rijden viel mij op dat het display achter het stuur witte pixels heeft die als sneeuw/ruis over het scherm bewegen. De werkplaats van de dealer is helaas al gesloten, is dit een bekend probleem/ heeft iemand anders dit ook gehad?
Gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Als antwoord op je vraag, dit issue heb ik nog niet eerder gehoord of gelezen. Inderdaad even mee terug naar de dealer lijkt me.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Topkoi schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:13:
[...]

De 128kw kun je vergelijken met een Passat 1.6 diesel met 88kw 120pk. Van 0 naar 100 in dik 10 sec. net te traag als je het mij vraagt. De ID4 of 5 zijn dik 2100 kg. Met de 150kw heb je net wat meer power wat je echt wel voelt bij het inhalen van een andere auto bijvoorbeeld. Bij stilstand optrekken vindt ik de 150kw ook nog steeds vrij traag weg komen.

Ik heb daarnaast ook nog 4.0L V8 met 300pk en rij regelmatig in een Opel corsa-e met 100kw vermogen. Deze beide autos zijn echt sneller weg dan de zware ID.5 150kw.
Ik vind dit toch wel verbazend. Je lijkt volledig voorbij te gaan aan het instant koppel van EVs..? Ik heb gereden in een Citigo-E en zelfs dat voelt snappier dan bv de Ford Focus van m'n ouders. Zelfs met slechts toucheren van het gas spurt m'n ID.3 weg bij een stoplicht terwijl een ICE nog bezig is de koppeling te slopen. Ik geloof er niks van dat zo'n dieseltje ook maar vergelijkbaar optrekt met een ID.3 met standaard vermogen.

Zoals ik al zei is het enige punt waar ik me kan voorstellen dat het wat uitmaakt inhalen op de snelweg terwijl je al vrij vlot rijdt. 100 of zelfs 130 rijden heeft met afstand geen vol vermogen nodig dus als je hem dan intrapt dan heb je nog aardig over in beide gevallen, maar misschien wil je graag in je stoel gedrukt worden op 130 of zo.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
@Termy De ID3 is wel wat lichter dan de ID4. De ID3 met 150kW is inderdaad vlot weg, de ID4 is met hetzelfde vermogen een stuk minder vlot. Niet langzaam, maar wel minder 'snappie' dan een ID3..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:51
pietermx schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:36:

Mijn ID4 Pro Performance van maart '22 is sinds donderdag ook offline. Na een korte parkeeractie in een garage.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Probeer de F19 truc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
Meer mensen vandaag last dat de auto niet online kan komen? Zojuist kon ik ook geen cruise control gebruiken, deze was offline gegaan tijdens het rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

CC heeft gelukkig niks met online/offline te maken. Dat is wat anders vermoed ik.

Mijn wagen was twee weken terug ook plots verbindingsloos, grijze wereldbol. Is vanzelf goed gekomen na 2 of 3 dagen. Sindsdien weer online, tot vandaag! In de middag plots de connectie kwijt. Grijze wereldbol.

Nog geen zin gehad om F19 te trekken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
Ultraman schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:54:
CC heeft gelukkig niks met online/offline te maken. Dat is wat anders vermoed ik.

Mijn wagen was twee weken terug ook plots verbindingsloos, grijze wereldbol. Is vanzelf goed gekomen na 2 of 3 dagen. Sindsdien weer online, tot vandaag! In de middag plots de connectie kwijt. Grijze wereldbol.

Nog geen zin gehad om F19 te trekken. :+
Ik ben nog niet zo bekend met alles, maar wat is de f19?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
DevonS schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:05:
[...]

Ik ben nog niet zo bekend met alles, maar wat is de f19?
Het is maar een gok, maar ik denk Fuse 19?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Polo_Maniac schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:39:
[...]

Het is maar een gok, maar ik denk Fuse 19?
Klopt, de grote ‘zekering 19 truuk’

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Even 'F19' zoeken in dit topic maakt het snel duidelijk. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 10-12-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Ren-z schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:44:
[...]

Mijn ID.3 is sinds gisteren rond de middag ook ineens offline. Las op Facebook al meer mensen die er last van hebben. Erg irritant met dit koude weer, kan hem niet meer voorverwarmen en slim opladen dmv Home Assistant wil nu ook niet meer. Hoop dat hij snel weer online komt. Ben benieuwd of iedereen hier dan last van heeft of alleen bepaalde autos?
Ik deze keer ook, mijn 1e issue in 1.5 jaar . Heb vandaag zekering f19 eruit getrokken, na 5 minuten weer terug gezet en toen de auto een kwartier afgesloten laten staan. Toen was ie gelijk weer online. Na 15 minuten ook weer verkeersinfo en app verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
Ik heb zekering 19 er ook uit gehad. Daarna auto weer vrij snel online. Duurde even voordat de app weer wilde syncen. Een klein blokje om gedaan en daarna pas was de app weer in sync. Blijft toch bizar dat dit nodig is om het allemaal weer werkend te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Ren-z schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:50:
Ik heb zekering 19 er ook uit gehad. Daarna auto weer vrij snel online. Duurde even voordat de app weer wilde syncen. Een klein blokje om gedaan en daarna pas was de app weer in sync. Blijft toch bizar dat dit nodig is om het allemaal weer werkend te krijgen.
ach, het is wat dat betreft ook gewoon een computer waarmee je verbinding maakt. Als dat niet werkt is vaak het eerste wat je doet een herstart. Dat herstarten van dergelijke modules in een auto gaat alleen niet met een knop maar door het onderbreken van de stroom, dat doe je nu door de zekering eruit te trekken.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb gezegd dat als ik F19 nog een keer moet/ga trekken dat ik er dan een schakelaar bij mod.
Hij is nu (weer) offline dus. Als hij dinsdag nog steeds niet thuis geeft, dan gaat UltraGyver er werk van maken. Wel op een manier dat het makkelijk ongedaan te maken is.
Als ik er nu tijdens het typen van deze post over nadenk kom ik op: Een voetje van zekering omwikkelen met uiteinde van een stuk draad en vervolgens aftapen. De draad naar een kleine aan/uit schakelaar en de draad die er uit komt weer vast maken aan het afgetapte voetje zodat die als nieuw contactpunt gaat dienen. Schakelaar kan met een klein beetje dubbeltape dan vast ergens in de zekeringendoos of op de deksel gezet worden.
Maar misschien zijn er nettere oplossingen te bedenken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ren-z
DonJunior schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:53:
[...]

ach, het is wat dat betreft ook gewoon een computer waarmee je verbinding maakt. Als dat niet werkt is vaak het eerste wat je doet een herstart. Dat herstarten van dergelijke modules in een auto gaat alleen niet met een knop maar door het onderbreken van de stroom, dat doe je nu door de zekering eruit te trekken.
Begrijp het ook wel, maar het is toch raar dat plots de helft van alle autos hun verbinding verliezen? Er moet toch een oorzaak voor zijn. Jammer dat VW geen dienst aanbiedt waarmee je kunt zien of bepaalde services goed werken of juist niet, zoals bijvoorbeeld Afas heeft (kon zo snel niks anders bedenken). Althans ik heb het nog niet gevonden.

Verder zou je toch ook wel mogen verwachten dat zo'n 4G module robuust genoeg en zelf herstellende is. Dat laatste blijkt wel zo te zijn alleen vraag ik me dan weer af waarom het in de meeste gevallen 2 a 3 dagen moet duren.

Ben blij dat het weer allemaal werkt. Voor mij nu de 2e keer dat ik de F19 truc moet doen, al is hij wel vaker enkele uren/dagen offline geweest. Heb de auto nu zo'n 1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Hier is ie ook opeens offline. Nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Wel bijzonder, ik heb de F19 truuk nog nooit moeten doen. Mijn ID.3 is van 12/2020 dus zou verwachten dat deze juist dergelijke issues zou moeten hebben.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
DonJunior schreef op zondag 11 december 2022 @ 08:21:
Wel bijzonder, ik heb de F19 truuk nog nooit moeten doen. Mijn ID.3 is van 12/2020 dus zou verwachten dat deze juist dergelijke issues zou moeten hebben.
Ik heb F19 ook nog nooit hoeven trekken, maar hij is wel offline… Is één keer eerder voorgekomen (iets van een jaar geleden) en toen was het na een aantal dagen vanzelf opgelost.

Aangezien redelijk wat gebruikers hier er nu last van hebben zal er wel een centrale oorzaak zijn.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik kreeg m'n splinternieuwe ID.4 "offline" mee van de dealer. Op dag 1 heb ik de F19 truc moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 17:15

Haan

dotnetter

Hier is de ID4 ook offline sinds vrijdag, niet handig met het koude weer dat voorverwarmen dan niet gestart kan worden

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 12:04
Ik heb nog maar één keer een offline gehad (België)
Ik heb toen gewoon een halve dag gewacht en hij kwam terug...
Ik zou geen zekeringen trekken maar eerder melding maken want eigenlijk is dit een defect als het zichzelf niet vanzelf herstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 14:20
Lijkt mij dat VW ergens een server niet goed heeft gemigreerd oid… ik wacht even een dag nog off en doe daarna wel de zekering eruit trekken, was gisteren nogal een verrassing dat ik in een koude en bevroren auto moest zitten

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:21
lijkt er meer op dat er even kortstondig onderhoud geweest is (naar een ander IP-adres of zo) en dat de auto na het onderhoud niet meer opnieuw verbinding maakt met de nieuwe backend locatie (blijft oude dns entry gebruiken, of oude certificate, of i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Ultraman schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:09:
Ik heb gezegd dat als ik F19 nog een keer moet/ga trekken dat ik er dan een schakelaar bij mod.
Hij is nu (weer) offline dus. Als hij dinsdag nog steeds niet thuis geeft, dan gaat UltraGyver er werk van maken. Wel op een manier dat het makkelijk ongedaan te maken is.
Als ik er nu tijdens het typen van deze post over nadenk kom ik op: Een voetje van zekering omwikkelen met uiteinde van een stuk draad en vervolgens aftapen. De draad naar een kleine aan/uit schakelaar en de draad die er uit komt weer vast maken aan het afgetapte voetje zodat die als nieuw contactpunt gaat dienen. Schakelaar kan met een klein beetje dubbeltape dan vast ergens in de zekeringendoos of op de deksel gezet worden.
Maar misschien zijn er nettere oplossingen te bedenken. :P
Ik weet niet hoeveel ampere die zekering is maar check iig dat jouw schakelaar die stroom aan kan anders kun je nog vreemdere storingen krijgen denk ik. Je zult een flinke schakelaar nodig hebben.

Mijn auto was/is niet offline trouwens. Nu 1x gehad 2 maanden terug en was na paar dagen weer online. Zekering F19 is er hier nog nooit uit geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvdhaar
  • Laatst online: 07-08-2024
Iemand al eens ervaring gehad met het volgende:
Auto willen starten en dan de volgende meldingen:
* storing stabiliseringscontrole (ESC)
* front assist is niet beschikbaar
* storing auto hold
Ik krijg hem totaal niet in de D/B stand en kom dus nergens.

Update: na 20 minuten de auto weer eens gestart en geen storingen meer en zo kunnen wegrijden :/

[ Voor 16% gewijzigd door gvdhaar op 11-12-2022 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
gvdhaar schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:21:
* storing auto hold

Update: na 20 minuten de auto weer eens gestart en geen storingen meer en zo kunnen wegrijden :/
(bijna) lege 12v accu.
Heb je al 2.4?
wat helpt: gaan zitten, gordel vast. 10-20 seconden wachten, dan pas rem in trappen.
pas als alle gele/rode testlampjes uit zijn auto in d/b zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjdgr
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 22:10
* storing auto hold

Ik heb dit ook gehad en niet snel hierna begaf de versnellingspook het voorgoed. Toen ben ik weggesleept en is het display achter het stuur vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yTEMZVnJMRy_hTZN08OUJDWRYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xLKkXJmrNTeBVuRTXEAwHF7.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag van 100% naar 4% gereden, zou dat neerkomen op: (286 / 96) * 23 = 68,5 oftewel 77 - 68,5 = 8,5 kWh (= 11%) degradatie?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
pietermx schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:47:
[Afbeelding]

Vandaag van 100% naar 4% gereden, zou dat neerkomen op: (286 / 96) * 23 = 68,5 oftewel 77 - 68,5 = 8,5 kWh (= 11%) degradatie?
Bij mij werd laatst met 75KW gerekend ipv 77

Vandaag 270 kilometer gemaakt voornamelijk snelweg met wat files. Vertrokken met 100% uiteindelijk aangekomen met 31%. Temperatuur bij wegrijden 4 graden heenrit, terugrit 2,5 en 0,5 bij aankomst. ID4 Pro 3.0 fabrieksaf en standaard wielen dacht 20 inch?

270*0,19/0,69=~74,34/75=~99,13% beschikbare capaciteit. ~1% degradatie.

Als ik dat op die van jou toepas

286*0,23/0,96=~68,52/75=~91,36% beschikbare capaciteit ~ 8,64% degradatie

[ Voor 6% gewijzigd door TWFpa2Vs op 11-12-2022 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
TWFpa2Vs schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:55:
[...]

Bij mij werd laatst met 75KW gerekend ipv 77

Vandaag 270 kilometer gemaakt voornamelijk snelweg met wat files. Vertrokken met 100% uiteindelijk aangekomen met 31%. Temperatuur bij wegrijden 4 graden heenrit, terugrit 2,5 en 0,5 bij aankomst. ID4 Pro 3.0 fabrieksaf en standaard wielen dacht 20 inch?

270*0,19/0,69=~74,34/75=~99,13% beschikbare capaciteit. ~1% degradatie.
Wellicht is 100 naar 0% inderdaad niet 77 maar 75 kWh, dan is het al wat minder erg. Mijn hele rit was rond de 0,5 graden (Duitsland in). 19” winterbanden.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

* storing auto hold

Dit komt voor bij tweakers die zekeringen willen schakelen via een achteraf ingebouwde knop >:)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

pietermx schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:47:
[Afbeelding]

Hoe hard reed je hier?

Dit lijkt meer op wat ik heb dan wat ik van veel andere zie. Maar 130 rijden met 23 kwh/100km lijkt me niet haalbaar voor mij

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
AkroBatik schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:09:
[...]

Hoe hard reed je hier?

Dit lijkt meer op wat ik heb dan wat ik van veel andere zie. Maar 130 rijden met 23 kwh/100km lijkt me niet haalbaar voor mij
Heenweg 100km/u, terugweg 120km/u. Plus nog redelijk wat stadsverkeer, gemiddeld 90 km/u.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzletov
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 15:56
Weet er ook iemand of je een trekhaak kan laten plaatsen in namontage op de ID4?

In de garage, na de proefrit, zeiden ze dat dit lastig en complex is en bijna niet wordt gedaan omdat niet veel garagisten willen sleutelen aan een elektrische wagen.

Wat is jullie ervaring?
Is het geen probleem nadien plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
mazzletov schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:42:
Weet er ook iemand of je een trekhaak kan laten plaatsen in namontage op de ID4?

In de garage, na de proefrit, zeiden ze dat dit lastig en complex is en bijna niet wordt gedaan omdat niet veel garagisten willen sleutelen aan een elektrische wagen.

Wat is jullie ervaring?
't kan, maar normaal monteren ze dan de elektrisch wegklapbare versie met alle modules, toeters en bellen.
Deze moet dan ook ingeprogrammeerd worden. als je een "domme" trekhaak monteert, dan weet de auto bij achteruit rijden niet dat er een aanhanger achter zit, wat ingrepen (bot remmen) kan veroorzaken. ook blijven je parkeersensoren piepen, etc, etc.
aanhanger grijpt echt in veel systemen in. van de lampen controle, parkeersensoren en achteruitrijcamera tot stabilisatie en antislip modules welke anders reageren met een aanhanger er achter.

't ding is een rijdende computer, dus zou erg twijfelen om daar een aftermarket "domme" trekhaak onder te schroeven.

[ Voor 16% gewijzigd door sl1000 op 11-12-2022 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jakkie takkie schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:04:
[...]

Ik weet niet hoeveel ampere die zekering is maar check iig dat jouw schakelaar die stroom aan kan anders kun je nog vreemdere storingen krijgen denk ik. Je zult een flinke schakelaar nodig hebben.
Bedankt voor de tip. Uiteraard controleer ik dat.

Uit mijn hoofd is F19 een 5A zekering. Belasting is de mobiele communicatie unit, SOS telefonie en indicatie unit in het dak. Dat zijn geen stroomvreters gelukkig.

Voorlopig doe ik niks. Tot nu toe twee keer over twee jaar getrokken en twee weken terug kwam.hij zelf na een dag of drie weer online. Benieuwd naar morgenvroeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:58
Nu het weer koud is buiten merk ik bij het wegrijden uit een parkeervak dat de banden van mijn ID.3 1st erg lijken te "knarsen". Dit gebeurt alleen met enige stuuruitslag. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

sl1000 schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:52:
[...]

't kan, maar normaal monteren ze dan de elektrisch wegklapbare versie met alle modules, toeters en bellen.
Deze moet dan ook ingeprogrammeerd worden. als je een "domme" trekhaak monteert, dan weet de auto bij achteruit rijden niet dat er een aanhanger achter zit, wat ingrepen (bot remmen) kan veroorzaken. ook blijven je parkeersensoren piepen, etc, etc.
En je krijgt mogelijk problemen met softwareupdates omdat die blijkbaar een controle doen op de geïnstalleerde componenten. Althans dat lees je wel eens over achteraf ingebouwde achteruitrijcamera's. Misschien dat een trekhaak de dans ontspringt. Maar dan ben je iig gewaarschuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Ultraman schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:56:
[...]

En je krijgt mogelijk problemen met softwareupdates omdat die blijkbaar een controle doen op de geïnstalleerde componenten. Althans dat lees je wel eens over achteraf ingebouwde achteruitrijcamera's. Misschien dat een trekhaak de dans ontspringt. Maar dan ben je iig gewaarschuwd.
Trekhaakmodule was een beruchte storingsgenerator bij de upgrade naar 2.1 en 2.3 meen ik me te herinneren.
Volgens mij meld de dealer achteraf ingebouwde modules netjes aan in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bliep schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:55:
Nu het weer koud is buiten merk ik bij het wegrijden uit een parkeervak dat de banden van mijn ID.3 1st erg lijken te "knarsen". Dit gebeurt alleen met enige stuuruitslag. Herkent iemand dit?
"knarsen"?
Herken het niet meteen. Maar morgenvroeg rol ik iets over half zeven weg. Zal eens opletten.

Welke banden betreft het? Ik heb er winterbanden onderliggen. Continental WinterContact zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ultraman schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:53:
[...]
Uit mijn hoofd is F19 een 5A zekering. Belasting is de mobiele communicatie unit, SOS telefonie en indicatie unit in het dak. Dat zijn geen stroomvreters gelukkig.
is 5a, dus max 60 wat (12volt * 5a)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:58
Ultraman schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:58:
[...]

"knarsen"?
Herken het niet meteen. Maar morgenvroeg rol ik iets over half zeven weg. Zal eens opletten.

Welke banden betreft het? Ik heb er winterbanden onderliggen. Continental WinterContact zijn het.
Ja, het klinkt bijna alsof de auto niet goed draait op de banden en rechtdoor gaat bij maximale stuuruitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Bliep schreef op zondag 11 december 2022 @ 23:02:
[...]

Ja, het klinkt bijna alsof de auto niet goed draait op de banden en rechtdoor gaat bij maximale stuuruitslag.
Tijd om winterbanden te monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

OK.
1. Auto is weer online. Gok dat het eerder bij VW lag dan dat de modem van mijn auto er geen zin in had.

2. Geen knarsend geluid of ook maar iets vreemds te horen bij wegrijden vanaf mijn oprit. Vrijwel meteen bocht naar links. Rolt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-08 20:10
Ja hier ook bekend.. vooral bij het verder insturen..
mazzletov schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:42:

Wat is jullie ervaring?
Hier is door de garage ook de orginele trekhaak nagemonteerd. Tot op heden geen problemeb gehad.. auto was namelijk al besteld door garage zonder trekhaak betrof dealer Van Mossel Waalwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb een spoedje, net f19 verwijderd, en teruggeplaatst, echter de zekering zit er nu niet :/ dus ik moet weten of ie op de verkeerde plek zit, of dat ie er uit is gevallen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1MyN1HLW1yHC0kx_dM7pFP-1gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOP79mbZXWmcnsJ1lmdMSYub.jpg?f=fotoalbum_large

Id4 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Haan schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:10:
Ik heb een spoedje, net f19 verwijderd, en teruggeplaatst, echter de zekering zit er nu niet :/ dus ik moet weten of ie op de verkeerde plek zit, of dat ie er uit is gevallen [Afbeelding]

Id4 pro
F19 = tweede rij, tussen 5A en 10A mis je een 5A zekering

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyDhup9xFnbZGzL2okoMdTS5vtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GKQWESihC8x9cGOvfx1cuTwd.png?f=fotoalbum_large

edit: je 5A is gewoon gevallen. zie het niet elders op de rij wat verkeerd staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 12-12-2022 08:21 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Wat doen F18 en F17 ook alweer? Misschien is de zekering in een verkeerde positie teruggedrukt.
Zekering posities worden gevuld aan de hand van features die je hebt, zoals bv side assist, glazen dak of elektrische stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
Misschien het verkeerde topic maar ik kan kiezen tussen een ID3 en Cupra Born bedrijfswagen. In reviews tussen beide wagens komt de Born er meestal als winnaar uit. Vooral het slechte infotainment systeem bij de ID3 wordt vaak vermeld. Is dit nog steeds zo? Ik kan mij voorstellen dat het enorm frustrerend is als die touchscreen slecht werkt en voortdurend blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@dotacom
Gebruik je CarPlay of Android Auto? Dan heb je nauwelijks last van het infotainment systeem, alleen voor radio ben je ervan afhankelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Simply1337 schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:18:
[...]

F19 = tweede rij, tussen 5A en 10A mis je een 5A zekering

[Afbeelding]

edit: je 5A is gewoon gevallen. zie het niet elders op de rij wat verkeerd staat.
Ik had gelukkig nog een setje reserve zekeringen gevonden, dus het werkt weer. En weer online ook ;)
zonder die zekering gaat de auto trouwens wel gewoon rijden, maar je dashboard en omgeving is dan uit.. best scary, je ziet niet eens of je in D/N/R staat 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simply1337
dotacom schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:35:
Misschien het verkeerde topic maar ik kan kiezen tussen een ID3 en Cupra Born bedrijfswagen. In reviews tussen beide wagens komt de Born er meestal als winnaar uit. Vooral het slechte infotainment systeem bij de ID3 wordt vaak vermeld. Is dit nog steeds zo? Ik kan mij voorstellen dat het enorm frustrerend is als die touchscreen slecht werkt en voortdurend blijft hangen.
95% van de reviews zijn met de launch versies van de auto geweest.. software 1.0. Dat was een ruk systeem.
Cupra Born is begonnen met software 2.3 op de markt te komen, waarbij al veel dingen zijn verbeterd softwaretechnisch (wat ook geld voor de id.3).

Als je nu een review kan vinden met Cupra Born met E-Boost. Deze heeft Software 3.0. Deze is alweer beter dan 2.3. of zoek gewoon op ID.Software 3.0 update op youtube.

Als je NU nieuw gaat bestellen en de ID.3 exterieur wilt ipv de born, dan zou ik de ID.3 bestellen want de facelift komt eraan voor augustus. Software technisch komt er wel weer iets nieuws. Wellicht 4.0 tot die tijd.

of nog beter: ga proefrijden/zitten bij de dealers. Enyaq/Born/Id.X hebben allemaal dezelfde infotainment met net een andere schil. onderhuids hebben ze dezelfde eigenschappen

[ Voor 7% gewijzigd door Simply1337 op 12-12-2022 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Haan schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:02:
[...]

Ik had gelukkig nog een setje reserve zekeringen gevonden, dus het werkt weer. En weer online ook ;)
zonder die zekering gaat de auto trouwens wel gewoon rijden, maar je dashboard en omgeving is dan uit.. best scary, je ziet niet eens of je in D/N/R staat 8)7
klopt, die hangt aan dezelfde zekering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanskoole
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-05-2024
Begin vandaag ook aan het ID.4 avontuur. Vanmiddag halen we de auto op bij de dealer.
Besteld: begin mei en 12 dec geleverd. Precies 7 maanden wachttijd.
Was zaterdag al eventjes bij de auto wezen kijken, die net in de showroom was gezet. Met bordje 'deze is verkocht'. Kan iemand zien welke softwareversie mn auto heeft?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JldozEeGLgbkZcavq9N9IwbEEw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFasZdAvTrbiE75vyApJvDUa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
hanskoole schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:47:
Begin vandaag ook aan het ID.4 avontuur. Vanmiddag halen we de auto op bij de dealer.
Besteld: begin mei en 12 dec geleverd. Precies 7 maanden wachttijd.
Was zaterdag al eventjes bij de auto wezen kijken, die net in de showroom was gezet. Met bordje 'deze is verkocht'. Kan iemand zien welke softwareversie mn auto heeft?
[Afbeelding]
dat is Versie 3.1 en wss krijg je 3.2 gepushed nadat je je weconnect account hebt aangemeld.

ID versie is nu elders te vinden ipv onder systeeminformatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:19
Ik heb denk ik hetzelfde.
Rij het parkeervak uit scherp naar links en dan hoor ik een knak en een vreemd gevoel in het stuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Termy

Termy

Ronvgs schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:10:
Ik heb denk ik hetzelfde.
Rij het parkeervak uit scherp naar links en dan hoor ik een knak en een vreemd gevoel in het stuur.

[...]
Bij mij is het meer een soort 'kloenk' geluid. Heb niet echt het idee dat ik het voel in het stuur maar het gebeurt wel vrij consistent bij initieel wegrijden in een scherpe bocht (parkeervak uit bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
ikweethetbeter schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:56:
@dotacom
Gebruik je CarPlay of Android Auto? Dan heb je nauwelijks last van het infotainment systeem, alleen voor radio ben je ervan afhankelijk.
Beide, mijn vriendin Apple & ik Android. Koppeling en besturing hiervan loop dan wel soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
dotacom schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:34:
Beide, mijn vriendin Apple & ik Android. Koppeling en besturing hiervan loop dan wel soepel?
Ja, navigatie en bv Spotify werken dan soepel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voor wie met een zekering aan de gang gaat. In de zekeringenbox onder de motorkap zit een handig gereedschapje: een zekeringtrekker.

Deksel is los te maken door de klippen aan de linker en rechterzijde in te duwen. Dan pak je het deksel er zo van af. Daarin tref je de zekering en die plastic zekeringentrekker aan. Zo uit mijn hoofd is dat ding blauw van kleur, en lijkt op een pincet.

Dat scheelt wellicht gepiel met de F19 trekken en terugplaatsen onder de stuur ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
Zou het offline gaan van meerdere auto’s hier iets te maken kunnen hebben met de 3.0 update? Die zou deze weken toch (eindelijk) worden uitgerold naar de volledige “I want OTA”-groep?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

sl1000 schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:58:
[...]

Trekhaakmodule was een beruchte storingsgenerator bij de upgrade naar 2.1 en 2.3 meen ik me te herinneren.
Volgens mij meld de dealer achteraf ingebouwde modules netjes aan in het systeem.
De auto herkent of de trekhaak gebruikt wordt doordat er een stekker in de "trekhaakplug" zit. Het uitklappen van de trekhaak (voor de fabrieksaf installaties) doet in mijn ervaring niets met instellingen van de software systemen. Pas als er een stekker in de plug zit herkent de auto een aanhanger (of fietsendrager).

Ik weet uit recente ervaring dat het rijden met een aanhanger zonder dat de plug ingestoken is (paar 100 meter en ik was een adapter vergeten mee te nemen) vooruit geen probleem is. Achteruit rijden is een drama, de auto doet noodstop na noodstop. En, dat is ook volledig logisch natuurlijk, maar dat lijkt mij wel even een aandachtspunt voor de na-monteerders onder de ID eigenaren.
Overigens zag ik met een korte google actie dat je aantal aanbieders hebt van trekhaken voor een Id.4. De meeste hebben een coderingskastje, waarmee je afhankelijk van de auto bepaalde systemen kunt instellen. Brink schermt als aanbieder daar speciale aandacht voor te hebben.

Opvallend in de handleiding van westfalia (pag. 9):
De vooraf vermelde instellingen worden in het boordnet van het
voertuig doorgevoerd en lokaal opgeslagen. Bij algemene
updates van de voertuigsoftware (bijvoorbeeld in het kader van
service- of instandhoudingswerkzaamheden) kunnen deze
instellingen soms weer overschreven en gewist worden. In dit
geval moet de vrijgave voor het gebruik met aanhangwagen na
de update nogmaals lokaal geactualiseerd worden.

Mij lijkt het achteraf monteren van een trekhaak op een ID.4 eigenlijk niet een groot issue, ik zie niet waarom dit voor een ID anders of moeilijker zou zijn dan voor een andere (verbrandings-) auto met vergelijkbare systemen? Mits (zoals met alles) dat het goed gedaan wordt, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:13
pietermx schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:03:
Zou het offline gaan van meerdere auto’s hier iets te maken kunnen hebben met de 3.0 update? Die zou deze weken toch (eindelijk) worden uitgerold naar de volledige “I want OTA”-groep?
Dat is mijn vermoeden ook. Mijn ID 3 lag er donderdag en vrijdag uit, nadat ik deze van de laadpaal haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 11:00
ikweethetbeter schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:42:
[...]
Ja, navigatie en bv Spotify werken dan soepel!
Werkt android auto soepel bij jou? Ik gebruik het vooral voor Spotify, navigatie alleen omdat de ingebouwde navigatie vaak onaccuraat is. Maar er zit echt een behoorlijke vertraging in de input bij mij, wat dat betreft loopt de infotainment vanuit volkswagen echt soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
NWA schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:05:
[...]

Mij lijkt het achteraf monteren van een trekhaak op een ID.4 eigenlijk niet een groot issue, ik zie niet waarom dit voor een ID anders of moeilijker zou zijn dan voor een andere (verbrandings-) auto met vergelijkbare systemen? Mits (zoals met alles) dat het goed gedaan wordt, natuurlijk.
Is het ook niet, zolang het maar een "slimme" trekhaak is met een module die in de auto integreert.
die module zorgen ervoor dat de auto de aanhanger herkent zodra je de stekker er insteekt.
Daarnaast vereist aftermarket van brinks dus coderingen in modules welke eerst vrijgeschakeld moeten worden. Dit kan niet zomaar gedaan worden. tenslotte kan de module van b.v. brinks dus wel mogelijk problemen geven bij een firmware upgrade omdat VW niet weet dat er een trekhaak gemonteerd is (trekhaak is niet gedocumenteerd in hun systemen) waardoor je mogelijk eerst de trekhaakmodule moet verwijderen voor de upgrade, en dan opnieuw coderen na de upgrade.

En dan opeens is een aftermarket trekhaak een boel gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
sliepie schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:45:
[...]

Dat is mijn vermoeden ook. Mijn ID 3 lag er donderdag en vrijdag uit, nadat ik deze van de laadpaal haalde.
En is deze al weer online? De mijne ligt er namelijk al vanaf dinsdag uit/..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
Ik heb mij tdt niet opgegeven voor de update en ben al bijna een week offline..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 16:15
sl1000 schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:03:
[...]

Is het ook niet, zolang het maar een "slimme" trekhaak is met een module die in de auto integreert.
die module zorgen ervoor dat de auto de aanhanger herkent zodra je de stekker er insteekt.
Daarnaast vereist aftermarket van brinks dus coderingen in modules welke eerst vrijgeschakeld moeten worden. Dit kan niet zomaar gedaan worden. tenslotte kan de module van b.v. brinks dus wel mogelijk problemen geven bij een firmware upgrade omdat VW niet weet dat er een trekhaak gemonteerd is (trekhaak is niet gedocumenteerd in hun systemen) waardoor je mogelijk eerst de trekhaakmodule moet verwijderen voor de upgrade, en dan opnieuw coderen na de upgrade.

En dan opeens is een aftermarket trekhaak een boel gedoe...
Op mijn ID.3 is door de leasemaatschappij een Brink trekhaak gemonteerd. Die heeft bij beide non-OTA software-updates tot problemen geleidt, waardoor ik de auto een week of langer kwijt was.
De module moest inderdaad verwijderd worden, daarna de update en daarna weer inleren. Maar daar kwamen ze wel op de harde manier achter, toen de update al gecrashed was…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
m0h4life schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:46:
Werkt android auto soepel bij jou? Ik gebruik het vooral voor Spotify, navigatie alleen omdat de ingebouwde navigatie vaak onaccuraat is. Maar er zit echt een behoorlijke vertraging in de input bij mij, wat dat betreft loopt de infotainment vanuit volkswagen echt soepel.
Ik heb zelf een iPhone, en Apple CarPlay werkt soepel, zelfs met navigatie aanwijzingen op het display achter het stuur.

Ik heb geen idee hoe goed Android Auto werkt. Het werkt, want mijn auto is wel gebruikt door familie met een Samsung S21, maar dan rij ik zelf niet.

Ik heb wel eens genavigeerd met VW, en dat werkt, maar dat was het dan ook. Verkeer en blokkades zitten er niet in (status van ongeveer een jaar geleden, software 2.3). Radio en media bediening is allemaal net wat te stroperig. Het doet het wel, en het gaat best OK, maar het houdt niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
ikweethetbeter schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:30:
[...]

Ik heb zelf een iPhone, en Apple CarPlay werkt soepel, zelfs met navigatie aanwijzingen op het display achter het stuur.
aanwijzingen op scherm alleen met apple maps, niks anders. Apple issue >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
sl1000 schreef op zondag 11 december 2022 @ 23:00:
[...]

is 5a, dus max 60 wat (12volt * 5a)
Het amperage bepaalt de ‘grootte’ van de schakelaar. 5A valt inderdaad mee. Je zou een gewone ouderwetse schakelaar kunnen gebruiken dan zit je sowieso goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
Jakkie takkie schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:58:
[...]

Het amperage bepaalt de ‘grootte’ van de schakelaar. 5A valt inderdaad mee. Je zou een gewone ouderwetse schakelaar kunnen gebruiken dan zit je sowieso goed.
Ik zou voor deze gaan: https://www.elektramat.nl...laar-1-polig-25a-a422623/

:+

[ Voor 6% gewijzigd door pietermx op 12-12-2022 14:02 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Laatst online: 23:13
Toevallig heb ik dit weekend voor de eerste sinds december 2020 ook de f19 moeten trekken.
Kan geen toeval zijn dat er zoveel auto's nu last van hebben.

Of er is gewoon iets met de server natuurlijk. Werkte gelijk weer na het terugplaatsen overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:54
De ID.3 heeft een nieuwe prijs en uitvoeringen gekregen in NL, zie het artikel op AutoWeek.

Vanaf €45.900, alleen nog verkrijgbaar met de 58kWh accu en 204pk motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 18:44
Stockbaard schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:25:
De ID.3 heeft een nieuwe prijs en uitvoeringen gekregen in NL, zie het artikel op AutoWeek.

Nu standaard: 4+1 speakers, verwarmde stoelen

"Style/velours" bekleding zit niet op de middelste "Life" editie :| , maar wel LED Matrix. :)

Travel Assist op geen enkele editie te zien. :?

En de prijs... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Simply1337 schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:41:
aanwijzingen op scherm alleen met apple maps, niks anders. Apple issue >.>
Bij CarPlay wordt dat schermpje alleen bij Apple Kaarten gebruik, en ik heb me laten vertellen dat bij Android Auto dat schermpje alleen iets doet bij Google Maps (Flitsmeister doet het iig niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Stockbaard schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:25:

Doe er €2.100 bij, en je hebt de nieuwwaarde destijds van mijn ID.4 Life (Pro) met dezelfde motor, grotere accu, stoelverwarming, ...

Is dit inflatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
ikweethetbeter schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:49:
[...]

Bij CarPlay wordt dat schermpje alleen bij Apple Kaarten gebruik, en ik heb me laten vertellen dat bij Android Auto dat schermpje alleen iets doet bij Google Maps (Flitsmeister doet het iig niet).
zo n beetje alle grote Navi werkt met android auto [gmaps, waze, here, behalve flitsmeister ja]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Aha... Waze wist ik, dat is zelfs van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Laatst online: 18-09 13:13
DevonS schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:24:
[...]

En is deze al weer online? De mijne ligt er namelijk al vanaf dinsdag uit/..
Elke keer zekering 19 eruit gehaald en 10 minuten later teruggeplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ikweethetbeter schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:50:
[...]

Doe er €2.100 bij, en je hebt de nieuwwaarde destijds van mijn ID.4 Life (Pro) met dezelfde motor, grotere accu, stoelverwarming, ...

Is dit inflatie?
Je kan niet 1-op-1 zo vergelijken. Wat is de 2023 prijs voor de id.4? Gok dat die ook wel over de 50K gaat dan.
De reacties op dat artikelen rekenen ook zo met prijzen van 2022 van andere modellen. Ik wil de prijzen dan ook van Kia over 2023 wel eens zien dan. Die gaan ook gewoon omhoog.

Artikel is niet helemaal juist. de Pro S is al een tijdje niet meer bestelbaar omdat grotere accu's voorbehouden werden aan id.4 en enyaqs etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 12-12-2022 15:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:54
ikweethetbeter schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:50:
[...]

Is dit inflatie?
Doe er €9.000 vanaf en je had 1,5 jaar geleden nu de basis ID.3 (destijds de Life uitvoering) met 8% bijtelling rijklaar bij de dealer staan. Enige wat bij mijn uitvoering ontbreekt is dual zone climate en de achterspeakers. Destijds een no-brainer voor mij.
Nu met de hoge prijzen zijn er m.i. betere auto's te koop bij de concurrentie.
Pagina: 1 ... 243 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.