Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 241 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
Ultraman schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:24:
[...]

Mijn, zelfde Business Pro, toonde 313 km op de GoM op 100% vandaag. Heb niet de indruk dat er echt wat defect is... maar nou jij noemt dat je ook een Pro Business hebt en recall voor de HV. Ik heb (ook?) een, afaik, van de eerste Pro Business ID.3's in het land. Van welke maand is de jouwe? Ook december 2020?
Jup 23 december 2020 om precies te zijn..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
DonJunior schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:39:
[...]

Jup 23 december 2020 om precies te zijn..
Join the club 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:35:
[...]

Zou je dit kunnen toelichten misschien? Als in; hoe kunnen sommige modules wel geüpdatet zijn en sommige andere niet, het lijkt mij dat alles in één geheel wordt geüpdatet of dat is dus niet?
Tijdens de update naar 2.4 wel ja, maar als dan een module vervangen wordt kan deze oudere firmware hebben. eigenlijk een slordigheidje van de dealer die dat had moeten checken en updaten.
Helaas mag je nu dus terug naar de dealer, anders krijg je nooit 3.0 aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:02

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Gaat het niet om de productiedatum. De mijne is (PB) ook op 22e afgeleverd. Vanmorgen 303 bij 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

sl1000 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:03:
[...]

Tijdens de update naar 2.4 wel ja, maar als dan een module vervangen wordt kan deze oudere firmware hebben. eigenlijk een slordigheidje van de dealer die dat had moeten checken en updaten.
Helaas mag je nu dus terug naar de dealer, anders krijg je nooit 3.0 aangeboden.
Dit inderdaad.

Er zijn meerdere modules betrokken bij de 2.4 update. Zoals de airconditioning, achteruitrijcamera, batterijmanagement, en meer. Daarvan wordt de firmware bijgewerkt en sommige worden uberhaupt voor het eerst voorzien van de mogelijkheid om middels het OTA mechanisme voorzien te worden van een update.

ID. Software 2.4 moet je zien als een softwarepakket met allerlei subversies voor de componenten. Samen vormen ze een specificatie die 2.4 (0912) genoemd wordt. Van die verzameling is nu één of twee componenten vervangen. En die vervanger lijkt voorzien te zijn van oudere.firmware. Dat zou weer in lijn gebracht moeten worden met wat 2.4 voorschrijft.

Zo niet, dan verwacht ik dat een update naar 3.0 zich mogelijk niet laat installeren. En dan mag je alsnog naar de dealer. Is gokken voor mij hoor, maar we weten hoe nauw het allemaal komt inmiddels...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

niki_lauda schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:13:
[...]

Gaat het niet om de productiedatum. De mijne is (PB) ook op 22e afgeleverd. Vanmorgen 303 bij 80%.
Dat is best een verschil met de mijne inderdaad. Nou ben ik niet van kamp GoM vergelijken. En heb ook niet direct de indruk dat de mijne een probleem heeft. Maar toch handig om te weten en eens naar te vragen wanneer ik een dealerpersoon spreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ultraman schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:25:
[...]

Dat is best een verschil met de mijne inderdaad. Nou ben ik niet van kamp GoM vergelijken. En heb ook niet direct de indruk dat de mijne een probleem heeft. Maar toch handig om te weten en eens naar te vragen wanneer ik een dealerpersoon spreek.
Om eerlijk te zijn klinken al die waarden behoorlijk in lijn met de 80% laadwaarde van mijn ID.4
Dus hooguit is het verbruik dan 10% minder dan verwacht.
10% valt bij mij eigenlijk onder variatie door hoe zwaar je rechter voet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
niki_lauda schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:13:
[...]

Je kunt beter naar het chassisnummer kijken. De datum 1e toelating zegt niet over de wanneer de auto geproduceerd is. Eind 2020 zijn er heel veel ID3’s op kenteken gezet die in voorraad stonden, ook in het buitenland. Die auto’s konden al een paar maanden oud zijn.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1000 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:03:
[...]

Helder dankjewel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22
DonJunior schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:10:
[...]
(mede omdat ze dan meteen de hoogvoltage accu willen vervangen.. wel nodig ook.. ik krijg nu met moeite 280 km uit een volle ID.3 Business Pro accu (58kWh) )
Bij deze temperaturen is 280 km halen (op de snelweg) toch helemaal niet slecht?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
FlowDesign schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:39:
[...]

Bij deze temperaturen is 280 km halen (op de snelweg) toch helemaal niet slecht?
Nou, ik merk anders wel dat ik het steeds vervelender begin te vinden. De GoM zegt wel 280 maar dat haal ik dus absoluut niet.
Voorheen was ik ook kamp "maar hoeveel kilometer rij je nu per dag".. en dat klopt .. forensen naar mijn werk is geen probleem. .maar zo in de winter kan ik niet eens op een neer naar Brussel Airport vanuit Breda zonder op de terugweg te moeten laden. Ter info Brussel Airport vanuit mijn woning is een uur en een kwartier rijden (zonder file) ..
Afgelopen weekend op en neer naar Gelredom Arnhem, 111 kilometer enkele reis.. en ik kwam dus niet terug zonder te laden. Ik heb nog een kwartier langs de weg, FastNed gestaan om er een paar kilometer bij te krijgen en kwam alsnog met krap 9% lading thuis. Dat is toch wel frustrerend .. ik begrijp dat ik Breda - Groningen niet retour kan doen, dat moet je ook niet willen want dat is veel te lang (qua tijd) maar 's ochtends om 4 uur retour Brussel Airport is toch wel heel vervelend als dat niet lukt merk ik.

Mijn volgende auto wordt wel electrisch.. maar een iets grotere batterij kan echt geen kwaad.. ookal gebruik ik het sporadisch.. 220 kilometer wil ik toch wel kunnen halen in de winter.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DonJunior schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:37:
[...]

Nou, ik merk anders wel dat ik het steeds vervelender begin te vinden. De GoM zegt wel 280 maar dat haal ik dus absoluut niet.
Voorheen was ik ook kamp "maar hoeveel kilometer rij je nu per dag".. en dat klopt .. forensen naar mijn werk is geen probleem. .maar zo in de winter kan ik niet eens op een neer naar Brussel Airport vanuit Breda zonder op de terugweg te moeten laden. Ter info Brussel Airport vanuit mijn woning is een uur en een kwartier rijden (zonder file) ..
Afgelopen weekend op en neer naar Gelredom Arnhem, 111 kilometer enkele reis.. en ik kwam dus niet terug zonder te laden. Ik heb nog een kwartier langs de weg, FastNed gestaan om er een paar kilometer bij te krijgen en kwam alsnog met krap 9% lading thuis. Dat is toch wel frustrerend .. ik begrijp dat ik Breda - Groningen niet retour kan doen, dat moet je ook niet willen want dat is veel te lang (qua tijd) maar 's ochtends om 4 uur retour Brussel Airport is toch wel heel vervelend als dat niet lukt merk ik.

Mijn volgende auto wordt wel electrisch.. maar een iets grotere batterij kan echt geen kwaad.. ookal gebruik ik het sporadisch.. 220 kilometer wil ik toch wel kunnen halen in de winter.
Nadeel van winter (koud), regen, en een vervelend windje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@sl1000 jup I know.. de Alfa Giulietta doet het niet veel beter hoor.. dus ik snap het allemaal wel.. maar merk aan mezelf dat ik het in het begin helemaal geen probleem vond.. maar nu ik de auto langer heb (en de eerste liefde er wellicht een beetje af is) begint het me toch te vervelen soms.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:35
@DonJunior wat is jouw lange tijd verbruik dan wel niet?
Ik rij Max 100 km/h en mijn verbruik zit onder de 15 kWh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEXasFvpGNVil2HrYmASJuqYAuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/83soSFyTc9vaNiI7QNxbpie5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlowDesign
Ronvgs schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:54:

[Afbeelding]
Je weet dat je minimaal 80 op de snelweg moet rijden hè? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Hmmm ja, afgelopen winter heen en terug naar Oostenrijk haalde ik op de snelweg ook zeker wel minimaal 250 km als ik vertrok van 100% en ging laden bij zo'n 10 à 20%. Volgens mij haalde ik dat ook tussen twee stops in, waarbij ik dan maar tot max 85% laadde.

Maar het is nu echt veel kouder dan toen. De GOM op m'n Mach-E staat nu ook op 300 km (die haal ik ook wel echt op de snelweg), maar in de zomer kan ie ook 450 aangeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
Ronvgs schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:54:

[Afbeelding]
Ik zit gemiddeld rond de 18 kWh over >5000km
ACC standaard op 104 op de snelweg.

Maar ik rij wel auto.. ik ben geen rechterbaan klever immers autorijden moet wel leuk blijven.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
[...]

Hoe hard heb je gereden? Als het 's avonds na 19:00 was en je reed 130km/h dan kan het verbruik wel kloppen volgens mij. Ik heb laatst een mooie representatieve rit kunnen maken waarbij ik de accu van 100% naar 3% leeggereden heb, was iets meer dan 300km grotendeels over N-wegen zonder file bij 5 graden C. Op de heenweg een heel stuk achter een vrachtwagen gereden waardoor mijn gemiddelde laag bleef op 79km/h. Als ik diezelfde rit over de snelweg had gemaakt had ik het bij lange niet gehaald op 1 lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
FlowDesign schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:05:
[...]

Hmmm ja, afgelopen winter heen en terug naar Oostenrijk haalde ik op de snelweg ook zeker wel minimaal 250 km als ik vertrok van 100% en ging laden bij zo'n 10 à 20%. Volgens mij haalde ik dat ook tussen twee stops in, waarbij ik dan maar tot max 85% laadde.

Maar het is nu echt veel kouder dan toen. De GOM op m'n Mach-E staat nu ook op 300 km (die haal ik ook wel echt op de snelweg), maar in de zomer kan ie ook 450 aangeven.
@FlowDesign 250km met 65% lading bij 130km/h en lage buitentemperatuur lijkt mij vrij optimistisch? Ik zat van de zomer op ca. 220km bij 70%, ACC op 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Mijn auto staat vandaag bij de dealer voor de update en een onderhoudsbeurt. Kosten voor het reguliere onderhoud €470,=. Het lijkt er op dat de hoge energieprijzen al zijn verdisconteerd, wat een bedrag zeg. Onderhoudsinterval om het jaar volgens de dealer, klopt dat wel? Lijkt mij zeer overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Jakkie takkie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:49:
Mijn auto staat vandaag bij de dealer voor de update en een onderhoudsbeurt. Kosten voor het reguliere onderhoud €470,=. Het lijkt er op dat de hoge energieprijzen al zijn verdisconteerd, wat een bedrag zeg. Onderhoudsinterval om het jaar volgens de dealer, klopt dat wel? Lijkt mij zeer overtrokken.
Ik heb vorige week 540 betaald.
Volgens mij is het om de twee jaar.
200 voor de beurt een filter en remvloeistof vervangen maakt 540.
Dat is 270 onderhoud per jaar, lijkt me redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Ronvgs schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:04:
[...]

Ik heb vorige week 540 betaald.
Volgens mij is het om de twee jaar.
200 voor de beurt een filter en remvloeistof vervangen maakt 540.
Dat is 270 onderhoud per jaar, lijkt me redelijk.
Dat maakt nogal verschil, 1 of 2 jaar. Voor mijn Golf betaal ik ook zoiets per 2 jaar (gemiddeld rond de €450) maar dat is dan incl. extra werkzaamheden. Dan heb je dus motorolie+filter, remolie, pollenfilter en om de paar jaar luchtfilter en bougies. Gezien er eigenlijk geen slijtage delen zijn aan de ID3 blijf ik het veel vinden, hetzelfde bedrag voor (veel) minder werk. Tenzij ze ook bijvoorbeeld iedere 2 jaar de HV batterij gaan checken maar dat denk ik niet.

Op zich wel een opmerkelijk prijsverschil trouwens maar dat zal wel aan de lokatie van de garage liggen, hier in het oosten is/was de grond wat goedkoper ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jakkie takkie op 02-12-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

was dat onderhoud niet gratis voor eerste 6 jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 19:27
Hansoverdiep schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:22:
Dat was ook mijn gedachte. Bij mijn 4 1st wel iig. Ik zal de voorwaarden dit weekend nog exact checken, want ik moet over 2 weken......

google is your friend (5 tot 7 jaar gratis onderhoud):
https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud/id-onderhoud

[ Voor 31% gewijzigd door kisik op 02-12-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Hansoverdiep schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:22:
Niet als je je auto geimporteerd hebt zoals ik. Ik lig er niet wakker van want ik kan de kosten zakelijk verrekenen dus netto kost het me niet veel, maar toch.

[ Voor 20% gewijzigd door Jakkie takkie op 02-12-2022 10:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
Jakkie takkie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:44:
[...]

Hoe hard heb je gereden? Als het 's avonds na 19:00 was en je reed 130km/h dan kan het verbruik wel kloppen volgens mij. Ik heb laatst een mooie representatieve rit kunnen maken waarbij ik de accu van 100% naar 3% leeggereden heb, was iets meer dan 300km grotendeels over N-wegen zonder file bij 5 graden C. Op de heenweg een heel stuk achter een vrachtwagen gereden waardoor mijn gemiddelde laag bleef op 79km/h. Als ik diezelfde rit over de snelweg had gemaakt had ik het bij lange niet gehaald op 1 lading.
Ik rijd echt nooit meer 130.. 's avonds autorijden doe ik heel relaxed.. thuis al genoeg chaos (met twee kleine koters) dus de momenten dat ik eens alleen in de auto zit gaat dat over het algemeen vrij relaxed. (tenzij het regent en ik moet binnendoor.. dan doe ik vaak wedstrijdje tegen de tractioncontrole op rotondes.. maar dat terzijde_

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:59

Freakie1NL

Grote Baas

Ach we zijn allemaal echt betalende proefkonijntjes geweest. Dit is toch wel even echt wat meer dan een facelift.

https://www.autoweek.nl/a...ernieuwde-volkswagen-id3/

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik lees niks waarvan ik nou denk, balen.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
Freakie1NL schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:17:
Ach we zijn allemaal echt betalende proefkonijntjes geweest. Dit is toch wel even echt wat meer dan een facelift.

Aah, concept schetsen die nog zullen veranderen. Dit is gewoon een kwestie van de volgende revisie/facelift ala golf MK7 /MK7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:47:
[...]

@FlowDesign 250km met 65% lading bij 130km/h en lage buitentemperatuur lijkt mij vrij optimistisch? Ik zat van de zomer op ca. 220km bij 70%, ACC op 130.
Ik heb de snelheid op max 120 kmh gehouden. Het was onderweg ook niet superkoud, herinner mij zo rond de 8 à 12 graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior

Ik zie een andere voorbumper en achterbumper.. wellicht een nieuwe kap op de voorkant maar dat moet ook maar blijken hoe mooi dat in het echt is..
We zien onder meer een aanzienlijk groter infotainmentscherm in de middenconsole. De ID3 krijgt straks standaard een 12-inch scherm, het huidige standaardexemplaar meet 10-inch,
Ik wil geen groter scherm..
.. ik wil een ding dat goed werkt.. dan maakt de grootte mij vrij weinig uit*

spoiler:
* thats what she said .. sorry het is bijna weekend okee.. :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 03:24

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

DonJunior schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:12:

spoiler:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
DonJunior schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:12:
[...]

Ik zie een andere voorbumper en achterbumper.. wellicht een nieuwe kap op de voorkant maar dat moet ook maar blijken hoe mooi dat in het echt is..

[...]

Ik wil geen groter scherm..

spoiler:
Wat mij wel opvalt is dat er eerder deze weke bericht was dat ze weer fysieke knoppen gaan gebruiken en dat het eea verlicht zou gaan worden en dit vervolgens nergens terug te zien is in deze concepten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Vaelin schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:43:
[...]

Wat mij wel opvalt is dat er eerder deze weke bericht was dat ze weer fysieke knoppen gaan gebruiken en dat het eea verlicht zou gaan worden en dit vervolgens nergens terug te zien is in deze concepten...
In concept tekeningen gaan ze vaak niet in op zulke details. Idem met velgen, die zijn in conceptekeningen vaak 28 inch en dat ziet er dan rete stoer uit.. vervolgens wordt je auto uitgeleverd op 18inch stalen velgen met plastic wieldoppen.. #justsaying :X

Kan best zijn dat de knoppen op het stuur gewoon vervangen worden en voila.. VW heeft zich aan haar belofte gehouden.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
Ik heb het hele ontwikkelings traject van de ID3 gevolgd en de tekeningen waren steeds fantastisch.
Uiteindelijk krijg je weer een gewone auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Net m'n auto weer opgehaald. Onderhoud uitgevoerd, update, aantal garantie zaken. Moet voor twee dingetjes nog even terugkomen, o.a. voor de travel assist, die werkt idd niet zoals het hoort zoals ik al dacht (iets met uitlijnen/afstellen camera). Ik kreeg 3 maal excuses dat niet alle punten verholpen waren (ik had dat ook niet verwacht, pas vanmorgen gemeld, ze hadden het rete druk en ik had best wel wat puntjes) auto gewassen. Kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben over de service van de dealer hier (Pouw).

Ten aanzien van de update, ik was alleen de instellingen van de ACC kwijt, rest was allemaal precies nog zoals toen ik hem inleverde. Radiozenders, gekoppelde telefoon, navigatie, verlichting. Het enige dat me opviel en dat had ik eerder nog nooit gezien is dat je nu bij de verschillende rij modi ook verschillende interieurverlichting krijgt of heb ik dat bij een eerdere update/instelling gemist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Jakkie takkie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:00:
Het enige dat me opviel en dat had ik eerder nog nooit gezien is dat je nu bij de verschillende rij modi ook verschillende interieurverlichting krijgt of heb ik dat bij een eerdere update/instelling gemist?
Dat zit in eerdere versies ook (mijn auto rijdt nog steeds rond met 2.1). Je moet het wel instellen ergens in het kleurkeuzemenu dacht ik. Kan dus best zijn dat je het eerder nooit hebt gebruikt of gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[...]

[..]
Afgelopen weekend op en neer naar Gelredom Arnhem, 111 kilometer enkele reis.. en ik kwam dus niet terug zonder te laden. Ik heb nog een kwartier langs de weg, FastNed gestaan om er een paar kilometer bij te krijgen en kwam alsnog met krap 9% lading thuis.
[..]
220 kilometer wil ik toch wel kunnen halen in de winter.
Helder. Ik ben benieuwd hoe dat na de reparatie aan jouw HV accu is.

Die reis van 111 km naar Gelredome en terug (222 km) hoor je te halen. Al staat er nu wel een gure wind, maar afgelopen dagen zou ik toch zeggen: moet kunnen. De afstand is gelijk aan Nijmegen <-> Gouda. In warmer weer haal ik dat met gemak, maar in deze weeromstandigheden heb ik die rit nog niet gemaakt. Mijn maandag en dinsdag maak ik 190 en 160 km en die gaan zonder laden prima. Maandagen laad ik normaal wel op omdat ik de mogelijkheid heb. Noodzaak is het niet.

Ben aan het nadenken of ik een reden kan bedenken om 222 km te rijden deze maand in één go om het te testen...

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 02-12-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:42

Mijn bestelde ID.3 komt waarschijnlijk in de zomer van 2023, hoe zit dat dan? Krijg ik dan mogelijk de gefacelifte versie?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
@Davidas modelwissel zit meestal in de maand augustus. Dus vanaf september het nieuwe model (let op is niet hetzelfde als eerste toelating).

[ Voor 6% gewijzigd door Jakkie takkie op 02-12-2022 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024

vet.. lichten op kofferklep gefixt, maar alsnog touch knoppen op het stuur.. gaat beetje averechts wat er vorige week is gezegd mbt knopjes :P

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56

Onzin, het is exact wat we al wisten dat zou komen sinds een jaar geleden. Ik had alleen qua interieur wel echt een grotere wijziging verwacht.

Maar verder had de facelift gewoon al de basis moeten zijn. (2elke mongool verzint het ok geen verlichting in de knoppen te bouwen en überhaupt zon lelijk plastic scherm erin te plakken.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 19:32
Ultraman schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:21:
[...]

Die reis van 111 km naar Gelredome en terug (222 km) hoor je te halen. Al staat er nu wel een gure wind, maar afgelopen dagen zou ik toch zeggen: moet kunnen. De afstand is gelijk aan Nijmegen <-> Gouda. In warmer weer haal ik dat met gemak, maar in deze weeromstandigheden heb ik die rit nog niet gemaakt. Mijn maandag en dinsdag maak ik 190 en 160 km en die gaan zonder laden prima. Maandagen laad ik normaal wel op omdat ik de mogelijkheid heb. Noodzaak is het niet.

Ben aan het nadenken of ik een reden kan bedenken om 222 km te rijden deze maand in één go om het te testen...
Volgens mij mag je in de winter 250/300 km verwachten en in de zomer +-400. Natuurlijk het ligt écht aan je rijstijl, temperatuur, de wind, de banden, etc. etc., echter ik heb toch het idee dat hier een aantal eigenaren met een paar kapotte accucellen rijden. Ik kan je vertellen dat sinds mijn kapotte cellen heb laten vervangen ik op 80% ongeveer 280 KM haal en 100% richting de 330 KM met temperaturen rond de 5 graden en met +- 100KM/H.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

AMARONE schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 02:15:
[...]

Onzin, het is exact wat we al wisten dat zou komen sinds een jaar geleden. Ik had alleen qua interieur wel echt een grotere wijziging verwacht.

Maar verder had de facelift gewoon al de basis moeten zijn. (2elke mongool verzint het ok geen verlichting in de knoppen te bouwen en überhaupt zon lelijk plastic scherm erin te plakken.)
Dus omdat we het al wisten is het onzin? Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 18:57

Benieuwd hoe lang de eerste generatie software updates blijft ontvangen. Als alles vloeiender moet gaan aanvoelen zal het mij niet verbazen als ook de hardware wordt ge-update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
AMARONE schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 02:15:
[...]

Nou nou nou, wat een frustratie weer.
Volgens mij kun jij je VW beter verkopen, want het levert je kennelijk veel stress op.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik nu geen ID3 zonder garantie meer heb, maar afgezien van het mediacenter en softwareproblemen vond ik het een ontzettend fijne auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:45
Cardo schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 05:08:
[...]

Volgens mij mag je in de winter 250/300 km verwachten en in de zomer +-400. Natuurlijk het ligt écht aan je rijstijl, temperatuur, de wind, de banden, etc. etc., echter ik heb toch het idee dat hier een aantal eigenaren met een paar kapotte accucellen rijden. Ik kan je vertellen dat sinds mijn kapotte cellen heb laten vervangen ik op 80% ongeveer 280 KM haal en 100% richting de 330 KM met temperaturen rond de 5 graden en met +- 100KM/H.
Ik heb een afspraak staan voor de cellen en haal nu ~250 km uit 100% met iets van 19kwh/100km met winterbanden en huidige temperaturen. Laatste paar ritten teruggerekend en elke keer kom ik op iets van 48/49 kwh daadwerkelijk bruikbaar in m'n accu. Moet zeggen dat ik het allemaal prima vind nu ik het weet en er rekening mee kan houden, enige irritante is dat de GOM gewoon rekent met 58 kwh en dus continu overschat (die geeft net onder 300 aan bij 100%).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• micha_bos
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-08 14:48
Afgelopen week naar Kopenhagen geweest met de ID4 (3.0 software)

Prima ervaring. Überhaupt tot nu toe geen problemen ervaren met de ID4.

Op de Volkswagen navigatie gereden. De navigatie bepaald aan de hand van de route en range waar je het beste kunt (snel)laden. Zelfs tijdens de rit past hij het juiste laadstation nog aan.

Zowel heen- als terugweg werd de ETA netjes gehaald (+/- 8u). Geen last gehad van bijzondere files dat scheelt natuurlijk ook.

Mooi gedaan VW!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZcnqn5joegIkfdJjxsyEd7QfCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJ3H3prOzCEy228yBTzPGCej.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHg7FS83wAeGn_xXdmjANRhgMxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJv6jU3uzVnsFvCT0qMwPQZJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XBH0eaQD1rrCieEKtwB2YURLCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hdhl3folfLZ1OmxrcMNIX5r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door micha_bos op 04-12-2022 12:17 ]

Kaboem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ultraman schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:21:
[...]

Heb jij versie 2.4 al? Sinds ik die op mijn ID4.1M heb staan is het voorspelde bereik echt dramatisch gedaald. Had ik normaal met 80% in de winter zeker iets van 235km erop staan, vanochtend stond er 195km bereik... Maar even in de gaten houden of dit op lange ritten ook echt zo is of dat het komt door wat korte ritjes de laatste tijd. Normaal kon ik de reis Alkmaar- Arnhem- Alkmaar met een volle batterij in de winter halen, dus zal binnenkort eens kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
theHoff schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:32:
[...]

Heb jij versie 2.4 al? Sinds ik die op mijn ID4.1M heb staan is het voorspelde bereik echt dramatisch gedaald. Had ik normaal met 80% in de winter zeker iets van 235km erop staan, vanochtend stond er 195km bereik... Maar even in de gaten houden of dit op lange ritten ook echt zo is of dat het komt door wat korte ritjes de laatste tijd. Normaal kon ik de reis Alkmaar- Arnhem- Alkmaar met een volle batterij in de winter halen, dus zal binnenkort eens kijken.
't was vorig jaar ook wel uitzonderlijk zacht he.
Nu is het ff wat kouder en ook een stevig windje. beide zijn sterk van invloed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy

Termy

Nou, ik ben er achter waarom ik geen youtube music meer had op m'n android auto. M'n telefoon zet apps die lang niet gebruikt zijn in een slaapstand en daarom ziet android auto ze niet meer. Als je ze daar uit haalt en android auto opnieuw start dan ziet ie ze weer.

Vorige keer dat ik er op googlede vond ik alleen random onzin, maar nu vond ik een support page van google die dit zei. Probleem opgelost :).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
Freakie1NL schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:15:
[...]

Dus omdat we het al wisten is het onzin? Bijzonder.
Je begint zelf over een proefballon en blablabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

AMARONE schreef op zondag 4 december 2022 @ 02:30:
[...]

Je begint zelf over een proefballon en blablabla
Proefkonijn...

En ja klopt ik beweer dat 1st movers duur betalende proefkonijnen zijn, iets wat wederom blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 14:31
Wat is jullie ervaring met A Better Routeplanner? Klopt die qua laadtijden?
Ik heb een route waarbij hij voorstelt om in 6 minuten te laden van 29% -> 46%. Dit zou een vermogen zijn van 91 kW (op een 58kWh batterij). Die laadsnelheid lijkt mij toch wel heel optimistisch te zijn bij 29%. Ik heb nog maar een keer een snellader gebruikt van 350 kW en toen had ik slechts een laadsnelheid van 68 kW bij 19% batterij. Ik reed 120 km/h dus de batterij zou warm moeten geweest zijn, buitentemperatuur was toen zo'n 10° denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
Freakie1NL schreef op zondag 4 december 2022 @ 06:50:
[...]

Proefkonijn...

En ja klopt ik beweer dat 1st movers duur betalende proefkonijnen zijn, iets wat wederom blijkt.
Dat is (helaas) met heel veel producten en diensten zo. Dat je als eerste een product of dienst koopt betekend weinig meer.

1ste e-tron eigenaren (let wel, auto’s 100k plus) hebben helemaal geen functions on demand gekregen en beperkte app en geen range update.

1ste Tesla Model S rijders zijn enorm generfed in snelladen en in range ivm accu problemen.

1ste Model X rijders betaalden 130k plus en na 1,5 jaar kreeg die vanuit Tesla een prijsverlaging van dik 30k. Originele eerste rijders hebben geen euro compensatie of wat dan ook gekregen.

1ste Tesla Model 3 eigenaren hebben geen HW3 gekregen en zijn dus beperkt in functionaliteit tov de latere modellen.

1ste TransIP gebruikers met onbeperkt opslag werd na 1 jaar al max 1TB en nu is iedereen omgezet naar betaald.

1ste HBO lifetime unlimited voor 3 euro afgesloten en door overname van Showtime? Zijn de geruchten dat dat abbo al komt te vervallen. (Na krap 1 jaar dus al lifetime unlimited af)

Zo kan ik nog wel even doorgaan :p.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 04-12-2022 22:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Termy

Termy

Je koopt toch iets tegen wat het nu biedt? Dat er een andere deal mogelijk was geweest op een later tijdstip is irrelevant. Wat ze in de toekomst beloven meewegen is naïef op z'n best. Zeker hier op tweakers zou het concept "wat je vandaag koopt is morgen achterhaald" geen nieuws moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

GeeMoney schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:21:
[...]

Dat is (helaas) met heel veel producten en diensten zo. Dat je als eerste een product of dienst koopt betekend weinig meer.

1ste e-tron eigenaren (let wel, auto’s 100k plus) hebben helemaal geen functions on demand gekregen en beperkte app en geen range update.

1ste Tesla Model S rijders zijn enorm generfed in snelladen en in range ivm accu problemen.

1ste Model X rijders betaalden 130k plus en na 1,5 jaar kreeg die vanuit Tesla een prijsverlaging van dik 30k. Originele eerste rijders hebben geen euro compensatie of wat dan ook gekregen.

1ste Tesla Model 3 eigenaren hebben geen HW3 gekregen en zijn dus beperkt in functionaliteit tov de latere modellen.

1ste TransIP gebruikers met onbeperkt opslag werd na 1 jaar al max 1TB en nu is iedereen omgezet naar betaald.

1ste HBO lifetime unlimited voor 3 euro afgesloten en door overname van Showtime? Zijn de geruchten dat dat abbo al komt te vervallen. (Na krap 1 jaar dus al lifetime unlimited af)

Helemaal terecht wat je hier vermeld. Echter heeft het bij VW wel gewoon een enorme nare nasmaak omdat ze het hebben aangekondigd als de 3de top auto van VW. Orginele Beetle, Golf en daarom dus ID.3.

En daar weten ze weinig van gelijk te maken. Maarja je hebt verder helemaal gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Freakie1NL schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:19:
[...]

Helemaal terecht wat je hier vermeld. Echter heeft het bij VW wel gewoon een enorme nare nasmaak omdat ze het hebben aangekondigd als de 3de top auto van VW. Orginele Beetle, Golf en daarom dus ID.3.

En daar weten ze weinig van gelijk te maken. Maarja je hebt verder helemaal gelijk.
Maar nu ff serieus: Afgezien van de matige software en niet nakomen van beloofde software updates, en dat ze waren "vergeten" de knoppen onder het scherm verlicht te maken, wat is het dan wat je niet goed vindt aan de ID3, wat je niet vóór aanschaf al had kunnen zien/weten?

Nogmaals, afgezien van bovenstaande, vond ik de ID3 echt een hele fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
GeeMoney schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:21:
[...]

Dat wat je zegt over de Etron, dan denk ik ja, daar komen ze gemaakte beloftes niet na en dat is vergelijkbaar met de VW ID.3/ID.4.

Al je andere voorbeelden vind ik niet toepasselijk, want Tesla vervangt oude HW wanneer je FSD koopt en de oudere HW ondersteunt verder alle andere functies en bovendien krijg je verder alle andere software updates. Wat je ze wel kwalijk kan nemen, is dat FSD ontwikkelen vele jaren langer duurt dan was beloofd.

En je transip en HBO voorbeelden en dergelijke: Ga je nou zeuren omdat je dingen eerst gratis hebt gekregen en op een gegeven moment er toch eens een keer voor moet gaan betalen? Wees blij dat je het als early adaptor gratis of goedkoper hebt gekregen. Er zijn toch geen valse beloftes gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
FlowDesign schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:52:
[...]

Dat wat je zegt over de Etron, dan denk ik ja, daar komen ze gemaakte beloftes niet na en dat is vergelijkbaar met de VW ID.3/ID.4.

Al je andere voorbeelden vind ik niet toepasselijk, want Tesla vervangt oude HW wanneer je FSD koopt en de oudere HW ondersteunt verder alle andere functies en bovendien krijg je verder alle andere software updates. Wat je ze wel kwalijk kan nemen, is dat FSD ontwikkelen vele jaren langer duurt dan was beloofd.

En je transip en HBO voorbeelden en dergelijke: Ga je nou zeuren omdat je dingen eerst gratis hebt gekregen en op een gegeven moment er toch eens een keer voor moet gaan betalen? Wees blij dat je het als early adaptor gratis of goedkoper hebt gekregen. Er zijn toch geen valse beloftes gemaakt?
Dus omdat je geen HW3 hebt en je dus nu functionaliteit mist koop je even halfbakken FSD voor 8k ? Die auto's zouden met 3 geleverd worden, die discussie is vaak genoeg gevoerd.

TransIP oorspronkelijke belofte was gratis storage voor iedereen, die maken ze dus niet waar.

HBO geeft aan voor 3 euro per maand kan je lifetime unlimited afkopen, dit blijkt dus na krap 1,5 jaar niet het geval want het abbo komt te vervallen en je kan dan straks voor 8,99 het basis abbo gaan kopen en dus extra betalen voor nieuwe releases etc. .

Overigens de eerste Model X-en kunnen ook geen volledig FSD krijgen, ook niet na upgrade, er missen namelijk fysiek camera's in de deurstijlen onder andere.

En ik ben niet verbaasd hoor, ik geef alleen maar aan dat je als early adaptor in allerlei zaken geen betere positie hebt dan elke klant daarna :) .
Dat het mag (valse beloftes uitgeven) vindt ik wel kwalijk maar dat is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35

Tarin

Just plain weird.

Wat een beetje jammer is, is dat tegenwoordig veel producten en services in een soort van pre-release of late beta-status uitgebracht worden. Games met day 0 updates en bugfixes, auto's met functies die nog niet werken maar in een beloofde update 'binnenkort' beschikbaar komen (als je tenminste alle sensoren hebt) - iets wat in theorie prima mogelijk is (en voor het niet-zo-technische management goed te verkopen is), maar in de praktijk weerbarstiger is (want de hardware varieert per bouwperiode, die software-oplossing werkt toch niet betrouwbaar genoeg dus de sensoren van een pakketje duurder zijn nodig, er wordt de verkeerde update gepushed en de combimagnetron is ineens een stoomoven).

Dat software flexibel is en bij te werken valt, en auto's die je kan updaten daarmee ook (soort van, als alle combinaties van versies van subsystemen netjes meedoen) is leuk, maar alleen in theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde. Technici weten dat en vertrouwen niet blind op wat er op de verpakking staat en het optimistische filmpje van de baas van de fabrikant gezegd wordt. Maar het is wel frustrerend.

Natuurlijk zijn die ID.3 (en de ID.4 en over een tijdje ook de ID.5) een van de eerste stapjes van VW in een nieuwe wereld (beter laat dan nooit), maar op zich doen ze het qua basisfunctionaliteit heel leuk.
En wat ik in dat artikeltje aan verbeteringen en optimalisaties lees zegt eigenlijk erg weinig. Een paar plaatjes, het ziet er een beetje anders uit (tja, facelift), een groter scherm (wat je ook al kon bestellen) en een software-hulpje voor laden en parkeren zonder details (eerst maar kijken wat ze daar in de huidige modellen aan gaan verbeteren met de komende updates, want da's niks wat ze niet al eerder beloofd hebben).

Dat eerdere artikel in het ad was ook al zo informatief. In de volgende UI gaan ze meer bedienelementen verlichten en bouwen ze waarschijnlijk een snellere processor in, of ze geven de ontwikkelaars een boek. Over anderhalf jaar.
En die nieuwe nog op de markt te brengen krijgen dan sneller updates. En nog iets met fysieke knoppen.

Toen ik 4 jaar geleden tijdelijk een A4 van de zaak reed, had ik daar een aantal knoppen die ik als gebruiker een functie mocht geven: een op het stuur en zes of acht op de middenconsole. Dat zou ik graag algemeen zien. Mogen ze van mij de rest lekker minimalistisch in software verstoppen.

[ Voor 41% gewijzigd door Tarin op 05-12-2022 11:35 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:06
De prijzen voor de facelift van de ID.3 zijn in Duitsland al bekend: https://www.volkswagen.de...l/__app/der-neue-id-3.app

De prijzen van de ID modellen weken nooit heel veel af van de Nederlandse prijzen, dus dit lijkt me een goede verwachting.
De prijzen: vanaf een 58kWh is €43.995 voor de Life uitvoering, tot €56.500 voor de Pro S Tour.

Helaas flinke stijgingen, mijn Life versie uit 2021 was destijds €36.900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:30
Stockbaard schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:22:
De prijzen voor de facelift van de ID.3 zijn in Duitsland al bekend: https://www.volkswagen.de...l/__app/der-neue-id-3.app

De prijzen van de ID modellen weken nooit heel veel af van de Nederlandse prijzen, dus dit lijkt me een goede verwachting.
De prijzen: vanaf een 58kWh is €43.995 voor de Life uitvoering, tot €56.500 voor de Pro S Tour.

Wat een geld zeg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• W116-1964
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-08-2024
Volkswagen ID. Drivers Club
Volkswagen ID. · 3 min ·

Dear ID. Drivers,
Last week we informed you about the last status of the current ID. software 3.0 OTA-wave. Now that we have analyzed the results of the current OTA wave, we would like to inform you about the next steps, as promised:
- We will start an additional ID. software 3.0 OTA wave for those who registered for the “I want OTA” action via email but were not able to be included in the previous wave (please note that the vehicle must meet the requirements. All emails will be reconsidered received by Nov. 30th, 2022)
- We have noticed that a few vehicles can currently not be supplied with OTA updates due to a certain hardware composition. We are working on a service solution for these vehicles.
- The above-mentioned ID. software 3.0 OTA-wave is planned to start in December 2022. We will soon provide you with detailed information about the start of the upcoming wave as well as tips for successfully installing the OTA update.
We know that you had to wait some time for the update and would like to thank you for your feedback and patience.
To avoid confusion, we would also like to inform you that we are launching an additional OTA campaign for certain MEB vehicles of the Volkswagen and SKODA brands that were built and delivered with ID. software 3.0 already installed. The customers with certain MEB vehicles having ID. software 3.0 already installed during the production process will receive an optimized version of the ID. software 3.0 software factory-version via an OTA campaign.
As usual the update will be rolled out in the form of a canary release – i.e. in staggered waves that grow in the number of participants. The software contains optimizations and no new features. Over the next few weeks participating vehicles will display the familiar notification in the infotainment system. You can find more information about the update in the release notes available there and start the installation as usual via the exit panel.
Your Volkswagen ID. Team

En dat op 5 december ! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
“We have noticed that a few vehicles can currently not be supplied with OTA updates due to a certain hardware composition. We are working on a service solution for these vehicles.”

En welke zijn dat?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
@W116-1964 Thanks voor het delen. Vooral de mensen, zoals ik, die geen Facebook hebben zijn je dankbaar

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
pietermx schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:12:
“We have noticed that a few vehicles can currently not be supplied with OTA updates due to a certain hardware composition. We are working on a service solution for these vehicles.”

En welke zijn dat?
Dat krijg je vanzelf te horen gok ik zo.. (of niet .. dat kan ook) maar ik gok dat @W116-1964 je hier niet direct antwoord op kan geven...

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
GeeMoney schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:17:
[...]

Dus omdat je geen HW3 hebt en je dus nu functionaliteit mist koop je even halfbakken FSD voor 8k ? Die auto's zouden met 3 geleverd worden, die discussie is vaak genoeg gevoerd.
Mijn punt was, dat je met HW2.5 volgens mij niets mist tov HW3 en je dus geen HW3 upgrade nodig hebt (en mocht je wel FSD willen, dat je de upgrade er dan bij krijgt. Maar goed, verkeerde topic hier.
HBO geeft aan voor 3 euro per maand kan je lifetime unlimited afkopen, dit blijkt dus na krap 1,5 jaar niet het geval want het abbo komt te vervallen en je kan dan straks voor 8,99 het basis abbo gaan kopen en dus extra betalen voor nieuwe releases etc. .
Dat zei je er eerst niet bij. Kan mij dat aanbod idd wel herinneren, dat vind ik dan wel consumentenbedrog.
Overigens de eerste Model X-en kunnen ook geen volledig FSD krijgen, ook niet na upgrade, er missen namelijk fysiek camera's in de deurstijlen onder andere.
Nouja, ze hebben dan de FSD op het niveau van tot een bepaald moment in de tijd. Je kunt toch ook niet verwachten dat een tig jaar oud model alle nieuwe functies blijft ondersteunen? Oude videokaarten ondersteunen ook geen DX12 of Dolby Atmos over HDMI etc.
En ik ben niet verbaasd hoor, ik geef alleen maar aan dat je als early adaptor in allerlei zaken geen betere positie hebt dan elke klant daarna :) .
Eens. Sterker nog, je kunt er beter júist vanuit gaan dat je een slechtere positie hebt :o
Neem mijn motor als voorbeeld. Het was een volledig nieuw model in 2016, maar ik heb die van 2017 gekocht. En wat blijkt, die van 2016 hebben veel meer technische problemen. Maar dat is ook niks nieuws.
Zelfde als met de Mustang Mach-E. De Job1 autos (t/m 1-7-2021) hebben meer technische problemen dan de Job2 en lopen bovendien soms achter met software updates.
Dat het mag (valse beloftes uitgeven) vind ik wel kwalijk maar dat is weer een ander verhaal.
Dat vind ik juist het meest kwalijke. Dan moeten ze gewoon niks beloven.
Voor de ID3 hadden ze ook beloofd dat je 'm met je telefoon open kunt maken en starten, maar daarvoor ontbrak de hardware volledig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W116-1964
DonJunior schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:20:
@W116-1964 Thanks voor het delen. Vooral de mensen, zoals ik, die geen Facebook hebben zijn je dankbaar
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W116-1964
DonJunior schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:21:
[...]

Dat krijg je vanzelf te horen gok ik zo.. (of niet .. dat kan ook) maar ik gok dat @W116-1964 je hier niet direct antwoord op kan geven...
Nee niet meer dan "a few with a certain hardware composition."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Jeumig! Dat zijn flinke prijzen :o
Dan komt de kale nettoprijs van het allergoedkoopste model ook niet meer onder de 40k€ en dat heeft flinke impact op de (Duitse) subsidie, maar volgens mij ook op de Nederlandse.

Ab 1.1.2023 gilt also:

Fahrzeuge mit Nettolistenpreis bis zu 40.000 Euro: 4.500 Euro staatlicher Anteil;
Fahrzeuge mit Nettolistenpreis zwischen 40.000 Euro und bis zu 65.000
Euro: 3.000 Euro staatlicher Anteil.
Ab dem 1. September 2023 wird zudem der Kreis der Antragsberechtigten auf Privatpersonen begrenzt.

Für E-Autos über 45.000 Euro Nettolistenpreis entfällt der Umweltbonus ab dem 1. Januar 2024 vollständig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
W116-1964 schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:04:
Volkswagen ID. Drivers Club
Volkswagen ID. · 3 min ·

Dear ID. Drivers,
Last week we informed you about the last status of the current ID. software 3.0 OTA-wave. Now that we have analyzed the results of the current OTA wave, we would like to inform you about the next steps, as promised:
- We will start an additional ID. software 3.0 OTA wave for those who registered for the “I want OTA” action via email but were not able to be included in the previous wave (please note that the vehicle must meet the requirements. All emails will be reconsidered received by Nov. 30th, 2022)
- We have noticed that a few vehicles can currently not be supplied with OTA updates due to a certain hardware composition. We are working on a service solution for these vehicles.
- The above-mentioned ID. software 3.0 OTA-wave is planned to start in December 2022. We will soon provide you with detailed information about the start of the upcoming wave as well as tips for successfully installing the OTA update.
We know that you had to wait some time for the update and would like to thank you for your feedback and patience.
To avoid confusion, we would also like to inform you that we are launching an additional OTA campaign for certain MEB vehicles of the Volkswagen and SKODA brands that were built and delivered with ID. software 3.0 already installed. The customers with certain MEB vehicles having ID. software 3.0 already installed during the production process will receive an optimized version of the ID. software 3.0 software factory-version via an OTA campaign.
As usual the update will be rolled out in the form of a canary release – i.e. in staggered waves that grow in the number of participants. The software contains optimizations and no new features. Over the next few weeks participating vehicles will display the familiar notification in the infotainment system. You can find more information about the update in the release notes available there and start the installation as usual via the exit panel.
Your Volkswagen ID. Team

En dat op 5 december ! :)F
Ik kan in jan mijn zgan ID3 ophalen. Die heeft al 2.4 gekregen, maar ik begrijp hieruit dat een algemene uitrol van 3.0 niet in december komt. Jammer, dan kan ik die update nog niet gelijk begin januari draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Megalo schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:00:
[...]

Ik kan in jan mijn zgan ID3 ophalen. Die heeft al 2.4 gekregen, maar ik begrijp hieruit dat een algemene uitrol van 3.0 niet in december komt. Jammer, dan kan ik die update nog niet gelijk begin januari draaien..
Gefeliciteerd.
Gekocht of lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jammer dat ze daar niet gelijk 3.1 uitrollen, dat durven ze wss niet. Daar zitten ook wat andere interessante weergave dingen in.

Als je daar nog heel lang op moet wachten is de id.3.1 bestellen een beter idee :+

[ Voor 25% gewijzigd door Gunner op 05-12-2022 13:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337

Dat zijn gewoon MY23+bouwjaar 2023 prijzen. Ik zie niks nieuws.. ik zie geen neu id.3 iedergeval

Facelift moet nog gepresenteerd worden en waarschijnlijk gebouwd als MY24 [augustus/na zomervakantie]
Volkswagen will be unveiling the new ID.3 to the public this coming spring.
https://www.volkswagen-ne...dy-and-raring-to-go-15348

maar nieuw kleurtje is alvast bekend.

Visual Green

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eI54jTmBqPwQazkz5jRu5aT8L5U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6hmmozJjL4vy0G7Suy8lEKJU.png?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door Simply1337 op 05-12-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:43
Megalo schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:00:
[...]

? heb mijn ID3 pro afgelopen vrijdag opgehaald en staat nu op versie 3.2
Denk dat dat wel goed komt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCh-Lw4vDqiWpAQHKIZHyq4iM1M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q7kAjJMvvijvscUfXPROa9zf.jpg?f=user_large

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
BazerK schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:54:
[...]

? heb mijn ID3 pro afgelopen vrijdag opgehaald en staat nu op versie 3.2
Denk dat dat wel goed komt...
[Afbeelding]
Zgan != nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topkoi
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-02-2023
Ben wel benieuwd hoe de ID4 en 5 rijders met 77 kwh nu met hun actieradius zitten. Of dit tegen of mee valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Topkoi schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:12:
Ben wel benieuwd hoe de ID4 en 5 rijders met 77 kwh nu met hun actieradius zitten. Of dit tegen of mee valt?
Of je hebt je gewoon goed laten informeren en het is zoals verwacht?

Iedereen weet ondertussen wel wat je qua range kan verwachten en wat de zaken zijn die invloed hebben op je range. Dus verrassingen zouden er niet meer tussen hoeven te zitten toch.

Hier staat wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
Rond de 300 km op 80% (= 375 km bij 100%). Weinig tot geen 130 km/u ritjes (dan gaat het een stuk harder).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

Net even gekeken, nog 200 km actieradius bij 50% lading.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KRLA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-08 18:28
330km bij 100% en huidige temperaturen
geen warmtepomp
winterbanden (goed hard opgeblazen trouwens)
80% autosnelweg

Toch minder dan wat origineel in gedachten had.
Voor lange afstanden zoals bv op wintersport met de familie is dat dus niet te snel rijden en om de 200km laden.

Dus als ik 1 optie mag aanraden op een een EV is het een warmtepomp, wat op een wagen met zo een prijskaartje als standaard zo moeten komen.

[ Voor 4% gewijzigd door KRLA op 05-12-2022 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
235 km bij 80%. 0-4C, Noordenwind [2-3 BFT], 19C interieur.
5 uur lang 120-140 kmh
GEEN warmtepomp... Met zou ik 5 a 10% hogere bereik hebben.. poeh. langzamer rijden heeft meer effect >:)

valt binnen mn verwachtingspatroon.

wellicht schrikbarend voor nieuwe en eerste winter EV gebruikers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJckgnLK8yUcfVnRXp-rRwyl9gs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5o3U2kk0w4Gqvvi34BUx70FV.png?f=fotoalbum_large

Zelfde route en snelheid in zomer (20-25C) is bereik 330-350~ km bij 80%...

Maar hey.. duitsland he.. dan rijdt ik ipc 160 kmh waar het kan en zakt mn 80% bereik ook naar 270~ km :+

[ Voor 71% gewijzigd door Simply1337 op 05-12-2022 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

KRLA schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:30:
[...]

330km bij 100% en huidige temperaturen
geen warmtepomp
winterbanden (goed hard opgeblazen trouwens)
80% autosnelweg

Toch minder dan wat origineel in gedachten had.
Voor lange afstanden zoals bv op wintersport met de familie is dat dus niet te snel rijden en om de 200km laden.

Dus als ik 1 optie mag aanraden op een een EV is het een warmtepomp, wat op een wagen met zo een prijskaartje als standaard zo moeten komen.
Wat trouwens ook nog behoorlijk scheelt op de lange ritten; verwarm je de auto op 21 graden omdat je een koukleum als bijrijder hebt, of zet je hem op 17 graden en de stoelverwarming aan en vind je dat zelf prima.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:06
Simply1337 schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:36:
[...]

Dat zijn gewoon MY23+bouwjaar 2023 prijzen. Ik zie niks nieuws.. ik zie geen neu id.3 iedergeval

Facelift moet nog gepresenteerd worden en waarschijnlijk gebouwd als MY24 [augustus/na zomervakantie]

[...]

https://www.volkswagen-ne...dy-and-raring-to-go-15348

maar nieuw kleurtje is alvast bekend.

Visual Green

[Afbeelding]
Op basis van de video van Battery Life op YouTube (Video Battery Life) en de informatie op electrive.net, lijkt het hier wel om de facelift te gaan.

"Volgens onze huidige plannen zullen we op dit moment al de ID.3 in zijn doorontwikkelde versie produceren. Hierdoor kunnen wij op de dag van uw bestelling niet meer het in de configurator of contract getoonde voertuig leveren op het moment van uw bestelling, maar het reeds doorontwikkelde model van de ID.3" (Google translate) Electrive.net

Nu bestellen in Duitsland is levering in Q4 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
FlowDesign schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:22:
[...]

Gefeliciteerd.
Gekocht of lease?
Thanks! Heb een First Plus gekocht dus ik hoop in ieder geval updates tot 3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Stockbaard schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:42:
[...]

Op basis van de video van Battery Life op YouTube (Video Battery Life) en de informatie op electrive.net, lijkt het hier wel om de facelift te gaan.

"Volgens onze huidige plannen zullen we op dit moment al de ID.3 in zijn doorontwikkelde versie produceren. Hierdoor kunnen wij op de dag van uw bestelling niet meer het in de configurator of contract getoonde voertuig leveren op het moment van uw bestelling, maar het reeds doorontwikkelde model van de ID.3" (Google translate) Electrive.net

Nu bestellen in Duitsland is levering in Q4 2023.
ja als order die je nu plaatst, nee als huidige config wat zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 19:27
Volkswagen Groep gaat reorganiseren. Een nieuwe softwarestrategie moet het Duitse autobedrijf klaarstomen voor de toekomst. Dit gaan ze 15 december bekend maken.

Bestaande VW software blijft concurrerend tot minimaal het eind van dit decenium, terwijl ze eerder van plan waren om 2026 met een nieuw softwareplatform te komen.

Ze kunnen amper 1 maand vooruit kijken mbt software, laat staan tot het einde van dit decenium.

Bron:
https://fd.nl/bedrijfslev...trategie-over-andere-boeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 09:17
Heb mijn ID.4 nu bijna 3 weken. De eerste week lag de temperatuur 10 graden hoger dan nu. Dat scheelde 10-20% in actieradius. Verschil zit ook grotendeels in het gebruik/verbruik van de verwarming in de auto. Wanneer ik die uit zet en alleen stoel en stuurverwarming gebruik scheelt dat zo 40-50km actieradius. Maar gewoon wat vaker laden en gewoon lekker die verwarming aan houden vind ik een betere optie. Valt mij trouwens op dat auto interieur t.o.v. van mijn vorige auto (Skoda Kodiaq) lekker snel op temperatuur is.

Mijn ID.4 heeft overigens geen warmtepomp. Actieradius zit nu tussen de 350-400km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:52
Ik heb dan wel een warmtepomp gekocht in mijn 1 week oude id3 pro, maar wat is nu het zuinigst. Stoelverwarming is gewoon COP1. Ik zal a.s. vrijdag mijn eerste wat lange rit maken. (200 km) Stoelverwarming op standje 1 en verwarming op 19. Is dat wat.

Ik zit trouwens nog vol met vragen. Kan vele functies nog niet vinden in dat mooie grote scherm. Een echte mooie handleiding om te lezen is er ook nog niet. Dat moet te downloaden zijn bij VW, maar dat is tijdelijk niet mogelijk. Wie kan mij er wel aan helpen?

Ik kan natuurlijk in dit topic heel veel domme vragen gaan stellen, maar ik wacht nog even. Ik lees in ieder geval al een tijdje mee.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 14:31
Gerardus1956 schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:32:
...
Een echte mooie handleiding om te lezen is er ook nog niet. Dat moet te downloaden zijn bij VW, maar dat is tijdelijk niet mogelijk. Wie kan mij er wel aan helpen?
...
Handleiding kan je hier lezen: https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_NL. Enkel je VIN nummer ingeven voor het juiste model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:52
Silhouet schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:58:
[...]

Handleiding kan je hier lezen: https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_NL. Enkel je VIN nummer ingeven voor het juiste model
Dank daar heb ik wat aan. Had ik eerder moeten vragen.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gerardus1956 schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:32:
Ik heb dan wel een warmtepomp gekocht in mijn 1 week oude id3 pro, maar wat is nu het zuinigst. Stoelverwarming is gewoon COP1. Ik zal a.s. vrijdag mijn eerste wat lange rit maken. (200 km) Stoelverwarming op standje 1 en verwarming op 19. Is dat wat.

Ik zit trouwens nog vol met vragen. Kan vele functies nog niet vinden in dat mooie grote scherm. Een echte mooie handleiding om te lezen is er ook nog niet. Dat moet te downloaden zijn bij VW, maar dat is tijdelijk niet mogelijk. Wie kan mij er wel aan helpen?

Ik kan natuurlijk in dit topic heel veel domme vragen gaan stellen, maar ik wacht nog even. Ik lees in ieder geval al een tijdje mee.
Zal behoorlijk wat te vinden zijn in het topic me dunkt. Maar lees de handleiding en wat je dan nog over hebt kun je mooi onder elkaar in een post hier kwijt. Dan kan er vast iemand concrete antwoorden op geven.

Stoelverwarming standje 1... Ik ben de laatste tijd meer van stand 3 en vind het jammer dat hij na 15 min dat automatisch terugzet naar 2. Cabine 19°C ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 05-12-2022 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• densterdad2
  • Laatst online: 21:47
Ter info er staat een ID. Buzz bij A-point Amsterdam Zuid-Oost. Kleur Wit/Geel. Kenteken R-044-SZ

[ Voor 9% gewijzigd door densterdad2 op 05-12-2022 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topkoi
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-02-2023
Flappiewappie schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:16:
[...]

Of je hebt je gewoon goed laten informeren en het is zoals verwacht?

Iedereen weet ondertussen wel wat je qua range kan verwachten en wat de zaken zijn die invloed hebben op je range. Dus verrassingen zouden er niet meer tussen hoeven te zitten toch.
Ik was gewoon benieuwd hoe de actieradius bij andere rijders is gezien ik de actieradius ontzettend mee vind vallen. Voorheen een Zoe gereden waarbij de kou een veel grotere impact had. Nu zijn de opmerkingen mbt warmtepomp wel interessant en had ik even niet aan gedacht.

Wij zitten op 100% op 400km en dan rijden we 110/115. Betreft een id.5 met warmte pomp en 20 inch. Banden/velgen schelen ook veel.
Daarnaast calculeert VW de actie radius zeer goed in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Topkoi schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:17:
[...]

Ik was gewoon benieuwd hoe de actieradius bij andere rijders is gezien ik de actieradius ontzettend mee vind vallen. Voorheen een Zoe gereden waarbij de kou een veel grotere impact had. Nu zijn de opmerkingen mbt warmtepomp wel interessant en had ik even niet aan gedacht.

Wij zitten op 100% op 400km en dan rijden we 110/115. Betreft een id.5 met warmte pomp en 20 inch. Banden/velgen schelen ook veel.
Daarnaast calculeert VW de actie radius zeer goed in.
Vandaag 310 kilometer gereden van 100% naar 11%. Merendeel snelweg, heb daarbij hele stukken 130 gereden. Totale range zal dus nog 350 zijn bij die omstandigheden. Sochtends voorverwarmd aan laadpaal, onderweg verwarming op 20 + stoel en stuurverwarming op middelste stand.
Id4 1st met warmtepomp op winterbanden. Valt dus alleszins mee, ik denk dat ik nog ruimschoots 400km haal op een volle lading als ik rustig zou rijden.
1.5 jaar oud en bijna 50k op de teller, ik haalde dit vorig jaar ook dus accudegradatie lijkt ook verwaarloosbaar in mijn geval.
Of softwareupdates hebben daadwerkelijk range verbeterd in winterse omstandigheden zodat degradatie wordt gecompenseerd bedenk ik me net. Dat is een beetje lastig claimen zonder echte meting.

[ Voor 7% gewijzigd door Ro ofzo op 06-12-2022 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:16
Ik merk nog geen verschil tussen 2.3 en 2.4. Zomers was het 380 op 80% en nu rond de 320. Net als vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:22
ID.4. 77kw met warmtepomp, 21" velgen. Software versie 3. Auto heb ik begin april 21 gekocht.
Ik ben veel in het buitenland en rij vaak best wel snel (> 120km/h)
Een nieuw laagte record voor mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAi8wZRmwwl5OI_EswIqQ5ll_KM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d8MnIfvPoaSRncTKc1zyg7jr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door N0EL op 06-12-2022 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Mijn bestelling (ID.4 Pro) is nogmaals vertraagd, wordt wellicht geleverd in week 15.. Is pas besteld in maart dit jaar.. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Systemadmin op 06-12-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:41
Systemadmin schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:48:
Mijn bestelling (ID.4 Pro) is nogmaals vertraagd, wordt wellicht geleverd in week 15.. Is pas besteld in maart dit jaar.. :(
Wanneer is week 15?
Mijn ID4 is besteld in mei 22 en verwachtte levering is mei 23.
Pagina: 1 ... 241 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.