Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 236 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:37
7o9 schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:31:
Sinds vandaag geeft mijn ID.3 de medling dat het tijd voor service is.

Goede tip, maar helaas is de lokale dealer de rest van het jaar vol.

Een waarschuwing 4 weken vantevoren is duidelijk te kort tegewoordig. Ik denk dat ik achteraan kan in de rij kom van alle '1st' auto's die eind 2000 geleverd zijn. (En natuurlijk veel vakanties aann het eind van het jaar.)
Geen probleem toch, ik rij er al 2 maanden mee. Misschien een andere dealer proberen als je het eerder wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 09:35
Vighu schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:16:
[...]

Mhhh iemand hier met een NIET-PON ID.5 Pro Performance? Zou graag een digitale copy hebben van de handleiding.

Tragisch dat dit niet beschikbaar is op een auto van 60k…
kunt ook een beetje prutsen met het VIN nummer. neem je eigen nummer en varieer de laatste 4 of 5 cijfers. in een paar minuten zou je er eentje moeten hebben die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

@sl1000, @AMARONE: het is zeker geen probleem, meer een 'aanklacht' tegen de wat ouderwetse lengte van de waarschuwingsperiode.

In een normale wereld was 4 weken vooraf misschien genoeg.

Ik heb in 2 jaar amper 15000 kilometer gereden dus zo urgent zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
7o9 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:54:
@sl1000, @AMARONE: het is zeker geen probleem, meer een 'aanklacht' tegen de wat ouderwetse lengte van de waarschuwingsperiode.

In een normale wereld was 4 weken vooraf misschien genoeg.

Ik heb in 2 jaar amper 15000 kilometer gereden dus zo urgent zal het niet zijn.
Ik snap je punt. Draai het echter liever om. Waarom kunnen we niet gewoon binnen 2 weken bij een dealer terecht. Waarom moet alles tegenwoordig 6 tot 8 weken duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 00:13
sl1000 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:20:
[...]

kunt ook een beetje prutsen met het VIN nummer. neem je eigen nummer en varieer de laatste 4 of 5 cijfers. in een paar minuten zou je er eentje moeten hebben die werkt.
Helaas met mn eigen VIN nummer geen resultaten en ook met wisselen laatste 4/5 cijfers geen resultaten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 11:21
Misschien kan iemand van hier hem aan je toesturen? ID3 of ID4?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Vighu schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:16:
[...]

Mhhh iemand hier met een NIET-PON ID.5 Pro Performance? Zou graag een digitale copy hebben van de handleiding.

Tragisch dat dit niet beschikbaar is op een auto van 60k…
Niet beschikbaar? Die kan je gewoon downloaden hoor
https://www.vwmanuals.org/2022-volkswagen-id-5/

En hij staat ook in het infotainment systeem. Snap niet zo goed wat de prijs hier mee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
mitchdc schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:13:
[...]

En hij staat ook in het infotainment systeem. Snap niet zo goed wat de prijs hier mee te maken heeft
Da's een ouwe van de ID.4. Nu zal er niet heel veel verschil tussen zitten, maar 't is niet de juiste

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:30
Nummertje in de URL aanpassen en hij werkt ook voor de ID.3
Nice..
https://www.vwmanuals.org/2022-volkswagen-id-3/

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 09:49
Ik snap het wel. Wat als je auto niets meer doet. Toch wel handig om een fysiek boekje te hebben. Krijg morgen mijn ID.4. Ga de dealer zeker vragen om een fysiek exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Vighu schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:13:
[...]

Werkt bij mijn VIN ook niet, ik las op een dealer website dat deze site tijdelijk niet werkt…
Probeer deze link eens: https://www.userguide.volkswagen.de/w/de_DE/welcome
Die werkt namelijk wel voor mij. de andere link niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
sl1000 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:30:
[...]

ID4.1
Deze doet t inderdaad. Alleen in het Duits. Als ik NL selecteer rechtsboven zie ik weer niets. Tis niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
Misschien de Nederlands-Belgische variant gebruiken.

https://www.userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_BE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 15:33
mitchdc schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:13:
[...]

Ik zal het uitleggen:

De link die jij doorstuurt geeft de PDF weer van een ID.4 en niet een ID.5. Dat is dus niet de juiste ondanks de vele overeenkomsten, denk aan panoramadak en geen dakdragers.

Natuurlijk verwacht ik een officiële VW website voor mijn handleiding en niet een derde partij, dit heeft juridisch gezien geen waarde.

Het staat in het infotainment maar hierin kunnen wijzigingen gedaan worden waar ik later geen bewijs van heb. Verwacht ik hierdoor problemen? Nee, maar stel er stond niets over de dakbelasting en ik gebruik een dakdrager, krijg vervolgens problemen en er ontstaat discussie. Als ik dan niet kan verwijzen naar een manual is dat vervelend.

Daarnaast heb ik geen zin om mijn auto in te stappen, te wachten om vervolgens iets op te zoeken.

Prijs zou er inderdaad niet mee te maken moeten hebben, maar je verwachtingen op het gebied van gebruikerservaring liggen wat hoger. In dit geval is het irrelevant want voor iedere auto hoort een gebruikershandleiding gewoon beschikbaar te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Vighu op 15-11-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
sl1000 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:30:
[...]

Deze werkt inderdaad maar alleen in het Duits voor mij. Daarbij is deze ook niet te downloaden wat ik wel graag wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
BB72 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:23:
Ik snap het wel. Wat als je auto niets meer doet. Toch wel handig om een fysiek boekje te hebben. Krijg morgen mijn ID.4. Ga de dealer zeker vragen om een fysiek exemplaar.
En natuurlijk de belangrijkste reden zoals BB72 aangeeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 15:24
Vighu schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:25:
[...]

Ik zal het uitleggen:

De link die jij doorstuurt geeft de PDF weer van een ID.4 en niet een ID.5. Dat is dus niet de juiste ondanks de vele overeenkomsten, denk aan panoramadak en geen dakdragers.

Het staat in het infotainment maar hierin kunnen wijzigingen gedaan worden waar ik later geen bewijs van heb. Verwacht ik hierdoor problemen? Nee, maar stel er stond niets over de dakbelasting en ik gebruik een dakdrager, krijg vervolgens problemen en er ontstaat discussie. Als ik dan niet kan verwijzen naar een manual is dat vervelend.

Daarnaast heb ik geen zin om mijn auto in te stappen, te wachten om vervolgens iets op te zoeken.

Prijs zou er inderdaad niet mee te maken moeten hebben, maar je verwachtingen op het gebied van gebruikerservaring liggen wat hoger. In dit geval is het irrelevant want voor iedere auto hoort een gebruikershandleiding gewoon beschikbaar te zijn.
Daklast staat in de europese typegoedkeuring. Is 75kg voor een ID.5. Dat is dus wel helemaal vastgelegd en verandert in de toekomst niet meer.

Om geen boekje mee te leveren maar alleen digitaal het boekje "mee te leveren" is een keuze die VW heeft gemaakt (vast onder de noemer innovatie/digital/etc. Persoonlijk vind ik het geen probleem. Maar kan me er wel wat bij voorstellen wat jij zegt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
Rubenus schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:36:
[...]

Daklast staat in de europese typegoedkeuring. Is 75kg voor een ID.5. Dat is dus wel helemaal vastgelegd en verandert in de toekomst niet meer.

Om geen boekje mee te leveren maar alleen digitaal het boekje "mee te leveren" is een keuze die VW heeft gemaakt (vast onder de noemer innovatie/digital/etc. Persoonlijk vind ik het geen probleem. Maar kan me er wel wat bij voorstellen wat jij zegt hoor.
Lever hem dan digitaal mee en daarnaast in het infotainment, dat zou alles dekken m.i.

Ok interessant, vraag me af wat dan leidend is. De normering of het expliciete verbod in de handleiding voor iedere soort drager :?

75kg zou de Seasucker dus mogelijk maken binnen de daklast conform typegoedkeuring

[ Voor 16% gewijzigd door Vighu op 15-11-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11
Vighu schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:44:
[...]

Lever hem dan digitaal mee en daarnaast in het infotainment, dat zou alles dekken m.i.

Ok interessant, vraag me af wat dan leidend is. De normering of het expliciete verbod in de handleiding voor iedere soort drager :?

75kg zou de Seasucker dus mogelijk maken binnen de daklast conform typegoedkeuring
Als iemand op zoek is naar een seasucker voor fietsen:

https://link.marktplaats.nl/m1907648060

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-08 20:10
Hier gisteren avond 3.0 update geinstalleerd. En vanavond kwam de 2e update van 90 minuten ook binnen..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDwrGhAUWbye_8ssMynT6rMLxlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcUEHDfe81xbQbMGouYQw7SI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Oosterloo schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:47:
Hier gisteren avond 3.0 update geinstalleerd. En vanavond kwam de 2e update van 90 minuten ook binnen..[Afbeelding]
Bij VW weten ze echt niet wat ze aan het doen zijn, zondag kreeg ik nog een email van hen: “we cannot specify an exact date and time for your vehicle to receive 3.0 software update as the roll-out waves haven’t yet began.”
Ik heb me aangemeld met de I want OTA 3.0 email ruim een maand geleden (ook vermeld in mijn vraag aan VW)

Overigens blij voor je dat jij de update wel gewoon krijgt aangeboden en hebt kunnen installeren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-09 08:46
Nu nog even alles downloaden uit de webshop. Zit ook gratis internet bij (o.a. webradio).
De spelletjes zijn trouwens niks.

En... Zit jij nog op navigatiedatabase 22.8? Ik heb 22.10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MaIb_rofHIJY6DkmNvC7ynjTJWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRkoDfkIgvK4oFGYYqG2e4tx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door N0EL op 16-11-2022 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
SiNaga schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:54:
[...]

Bij VW weten ze echt niet wat ze aan het doen zijn, zondag kreeg ik nog een email van hen: “we cannot specify an exact date and time for your vehicle to receive 3.0 software update as the roll-out waves haven’t yet began.”
Ik heb me aangemeld met de I want OTA 3.0 email ruim een maand geleden (ook vermeld in mijn vraag aan VW)

Overigens blij voor je dat jij de update wel gewoon krijgt aangeboden en hebt kunnen installeren :*)
ze hebben uit de ~3800 emails duizend auto's gefilterd die ze willen upgraden.
Wellicht heb je een auto waarvan ze al zeker weten dat die werkt, of juist andersom: waar nog problemen mee zijn. Communicatie is i.i.g. niet hun sterkste punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 09:16
N0EL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:25:
Nu nog even alles downloaden uit de webshop. Zit ook gratis internet bij (o.a. webradio).

[Afbeelding]
Volgens mij is de navi database update geen onderdeel van de OTA. Het proces van het updaten van de navi database is een continu lopend, maar zeker niet voor iedereen in sync, proces. Daardoor zul je vaak zien dat er verschillen zitten de databases die er op diverse auto's geïnstalleerd zijn.
Zeker wanneer om welke reden dan ook de update niet meer goed werkt waardoor sommige auto's niet of nauwelijks een nieuwe database kunnen downloaden. Dat laatste is al regelmatig besproken en mocht iemand daar last van hebben kun je een aantal posts/pagina's terug lezen wat een mogelijke oplossing is (downloaden en handmatig installeren van een database, waarna meestal de update enkele dagen later de laatste versie installeert).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Gisteren even langs de dealer gereden voor de 2e sleutel, maar moet de auto maandag terugbrengen.
Wel triest dat ik waarschijnlijk een rekening zal ontvangen voor een vervangende auto, terwijl het 100% veroorzaakt is door de 2.4 update, waarbij ze meerdere regelsystemen hebben moeten vervangen. Normaliter hoeven sleutels niet opnieuw gekoppeld te worden door de 2.4 update.
Ik ga die rekening dus ook weigeren te betalen als ze ermee komen, dat claimen ze dan maar bij VW ofzo.

Overigens is er nog een trucje om je sleutel te resetten: batterij eruit en dan knoppen openen en sluiten tegelijk een halve minuut ingedrukt houden.
Mocht helaas niet baten, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

deel 1 van update 3.0 geinstalleerd. nu wachten op deel 2. echter krijg geen internetverbinding meer. heeft het wel even gedaan na installeren deel 1. wordt dit bewust door VW even buiten werking gezet? verwachten jullie ook dat na een paar dagen er wel weer verbinding is? en wat is de reden dat 3g/4g niet meer binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Hansoverdiep schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:28:
deel 1 van update 3.0 geinstalleerd. nu wachten op deel 2. echter krijg geen internetverbinding meer. heeft het wel even gedaan na installeren deel 1. wordt dit bewust door VW even buiten werking gezet? verwachten jullie ook dat na een paar dagen er wel weer verbinding is? en wat is de reden dat 3g/4g niet meer binnenkomt?
Hoe zie je dat je geen internet verbinding meer hebt?
Zodra je 3.0 geïnstalleerd hebt, moet je namelijk in de auto de WeConnectApp uit de store installeren om weer verbinding met je telefoon te maken.
maar als je idd geen wit internet bolletje hebt in je display, dan is je hele internet verdwenen. wellicht helpt een zekering 19 power-cycle in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Nu online

Hansoverdiep

alles van deel 1 van 3.0 geinstalleerd, van WeConnect Plus tot Spelletjes. Toen was er nog een internetverbinding. Volgende dag na wegrijden uit parkeerkelder neit meer. Is het echt nodig om zekering 19 te trekken of kan ik gewoon wachten? wereldbol grijs geeft bij mij aan dat er geen internetverbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Hansoverdiep schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:30:
alles van deel 1 van 3.0 geinstalleerd, van WeConnect Plus tot Spelletjes. Toen was er nog een internetverbinding. Volgende dag na wegrijden uit parkeerkelder neit meer. Is het echt nodig om zekering 19 te trekken of kan ik gewoon wachten? wereldbol grijs geeft bij mij aan dat er geen internetverbinding is.
Kunt proberen een paar dagen te wachten. Vaak komt het na een aantal dagen terug.
Wellicht heeft het te maken met het feit dat je in een parkeerkelder staat. dus slechte or geen data verbinding als je de auto opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Het was alweer even geleden maar vandaag kreeg ik weer dezelfde melding als in oktober vorig jaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBMa_vwfiYnUj3dS2YDPenYN4kU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3DxxdxO8sX0MDId8Z5BIqce.jpg?f=fotoalbum_medium

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
DonJunior schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:37:
Het was alweer even geleden maar vandaag kreeg ik weer dezelfde melding als in oktober vorig jaar

[Afbeelding]
Wellicht gaan die meldingen op datum 😅

Maar ik neem aan dat ze vanzelf weer weggaan (ik heb hem ook gehad).

[ Voor 6% gewijzigd door Jakkie takkie op 16-11-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Rubenus schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:36:
[...]

Die type goedkeuring is volgens mij ook je enige houvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Jakkie takkie schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:42:
[...]

Wellicht gaan die meldingen op datum 😅

Maar ik neem aan dat ze vanzelf weer weggaan (ik heb hem ook gehad).
Jup gaat hier ook vanzelf weg, maar wel typisch dat het bijna op de dag nauwkeurig weer terug is..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
DonJunior schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:53:
[...]

Jup gaat hier ook vanzelf weg, maar wel typisch dat het bijna op de dag nauwkeurig weer terug is..
Dat had ik met mijn lekke achterband. Zat echt 1 dag verschil tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_menne
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:05
Jakkie takkie schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:51:
[...]

Die type goedkeuring is volgens mij ook je enige houvast.
Hier nog iemand die over de dakkoffer optie klaagt bij de ID5:
Autoweek ID5 review
Een ID.5 kent geen railing op het dak (ontwerp??).
Via mijn dealer en uiteindelijk importeur kwam al snel aan het licht dat dit ook niet te leveren viel vanwege de 0KG dakbelasting??! Lang verhaal kort na mijn antwoord dat hiermee niet te leven viel, namelijk de 1e auto in 25 jaar tijd waar ik geen dakdragersysteem voor zou kunnen krijgen, is het laatste antwoord dat in de zomer van 2023 dit wel op de markt komt....
Ben benieuwd met wat ze gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03 17:55

RM1966

ID.4 1st 77kWh

Hansoverdiep schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:30:
De zelfde ervaring. Opgelost door het infotainment een fabrieksreset te geven vanuit menu “setup”

RM ID.4 1st 77kWh

• Ultraman
  • Laatst online: 04-09 11:40

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je kunt ook wachten. Hoe lang is lastig in te schatten. Het uit en aan zetten van de 4G module is daarom wat (hier) de meeste doen.

Een vol reset kan mogelijk ook helpen inderdaad. Dat herstart mogelijk ook de boel. Maar als je net alles weer hebt ingesteld doe je dat wellicht liever niet. ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• densterdad2
4.1 na bijna 2 jaar en 50k is de accu nog best oke. Let op foto 1 nog 0mm bereik.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqVJCEO4FtjSl9SzDzXv7ub7ff0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uc98RW6K73mxbcGfDq6Bqgi4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13mUYYfwUQsYlKcBEnfAXhMYiY4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A14VRJW6bFQQeBNgFHmixeuG.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcTJ4Fo8gv4RVDFegnWW4217X0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTpiSKlJl4aepACNI5U5bZGv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door densterdad2 op 17-11-2022 02:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Nu online

Hansoverdiep

heren, bedankt. alhoewel niet elegant toch maar even zekering 19 getrokken. 4G weer aan boord. auto heeft moeite om 4G te vinden na wegrijden uit parkeerkelder waar geen bereik is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
densterdad2 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 02:33:
4.1 na bijna 2 jaar en 50k is de accu nog best oke. Let op foto 1 nog 0mm bereik.[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
0 mm. Jawohl! 😂

• Hansoverdiep
  • Nu online

Hansoverdiep

nu webradio sinds 3.0 (deel 1) wordt aangeboden lukt het mij nog niet om een gekozen zender op te slaan onder favorieten. klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-08 20:10

[Afbeelding]
22.8 is nog met 362. Na 363 heb ik ook 22.10

• N0EL
Hansoverdiep schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:11:
nu webradio sinds 3.0 (deel 1) wordt aangeboden lukt het mij nog niet om een gekozen zender op te slaan onder favorieten. klopt dat?
Bij mij lukt het wel.
Kies de zender, ga naar hartje en klik op de +

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Ging allemaal goed met 3.0, echter de functie waar wij echt op zaten te wachten doet toch niet wat het moet doen.

Profielen toegevoegd, en je verwacht dat radio/telefoon/stoel dan aangepast wordt op gekozen profiel. Maar er wordt helemaal niks aangepast als je van profiel wisselt. Wel heel jammer, in het filmpje van Battery Life werkte het wel allemaal, zelfs met het gast account. :-(

• Hansoverdiep
  • Nu online

Hansoverdiep

@N0EL : nu werkt het ook bij mij! klopt het dat je bij navigatie nog niet Restant accu capaciteit in kan vullen bij aankomst?

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-08 13:06
Zijn hier mensen met een id.3 max of id.4 max first edition die de 3.0 update al hebben ontvangen of een email hebben gekregen dat ze in aanmerking komen voor de update?

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-09 11:25
sl1000 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:58:
[...]

Hoe zie je dat je geen internet verbinding meer hebt?
Zodra je 3.0 geïnstalleerd hebt, moet je namelijk in de auto de WeConnectApp uit de store installeren om weer verbinding met je telefoon te maken.
maar als je idd geen wit internet bolletje hebt in je display, dan is je hele internet verdwenen. wellicht helpt een zekering 19 power-cycle in dat geval.
Weet iemand waarom dit via een aparte app nu is? Ik vind dit persoonlijk nogal omslachtig, of wordt dit bij de update vermeld dat je die moet installeren?

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-09 11:25

[Afbeelding]
Voor internetradio heb je toch WeConnect Plus nodig of is dit nog niet ingevoerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
WeConnect Plus staat in de webshop en is gratis.
Na het installeren en activeren heb je webradio, en is de locatie van de auto te zien in de app.

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:40
Helaas nog geen 3.0 update hier met een id4 1st (uiteraard wel de 2.4 laten installeren in de garage als 1 van de eerste)

Weet iemand hoe wordt bepaald of je de update kan downloaden of is dit gewoon simpelweg geduld hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 09:16
Antekw schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:25:
Helaas nog geen 3.0 update hier met een id4 1st (uiteraard wel de 2.4 laten installeren in de garage als 1 van de eerste)

Weet iemand hoe wordt bepaald of je de update kan downloaden of is dit gewoon simpelweg geduld hebben?
VW heeft uit alle auto's die door de eigenaar zijn aangemeld via e-mail (3800 in totaal) 1000 auto's geslecteerd die nu of snel de update ontvangen. Waarschijnlijk zal na het doorlopen van deze batch door VW en het analyseren van de mogelijke issues die plaats hebben gevonden zal bepaald worden wat de volgende stap gaat zijn in het uitrollen van 3.0. Die stap is naar ik weet nog voor niemand duidelijk.

Korte versie: geduld hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voog
  • Laatst online: 21:59
Hier m’n ID3 Pro in ontvangst mogen nemen! Wat een heerlijk kleine draaicirkel en wat een binnenruimte! We hebben 3 kleintjes en we passen er prima met z’n allen in. Voor het grotere vervoerswerk hebben we de e-tron, maar mochten we wat meer range nodig hebben kunnen we beste met de Id.3 een weekendje weg. Voor werk van de week een retourtje Den Bosch-Sneek gedaan.

Gemis vind ik echt ontbrekend een vakje voor de zonnebril en de pasjeshouder in het handschoenenvak mist..

Voor de tweeakers met 2 telefoons… sluit de een bedraad aan via CarPlay en je kunt via Bluetooth gewoon telefonisch bereikbaar zijn via de ander! Dat lukte me in de Golf niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
2x bluetooth werkt ook. Draadloos carplay en 2de telefoon bluetooth ook. Ideaal.
voog schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:07:
Hier m’n ID3 Pro in ontvangst mogen nemen! Wat een heerlijk kleine draaicirkel en wat een binnenruimte! We hebben 3 kleintjes en we passen er prima met z’n allen in. Voor het grotere vervoerswerk hebben we de e-tron, maar mochten we wat meer range nodig hebben kunnen we beste met de Id.3 een weekendje weg. Voor werk van de week een retourtje Den Bosch-Sneek gedaan en had nog 30 km over.

Gemis vind ik echt ontbrekend een vakje voor de zonnebril en de pasjeshouder in het handschoenenvak mist..

Voor de tweeakters met 2 telefoons… sluit de een bedraad aan via CarPlay en je kunt via Bluetooth gewoon telefonisch bereikbaar zijn via de ander! Dat lukte me in de Golf niet.

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-09 14:53
Slingertj3 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:22:
2x bluetooth werkt ook. Draadloos carplay en 2de telefoon bluetooth ook. Ideaal.

[...]
Dual bluetooth kan in een Golf ook zolang je het maar activeert via ODB2, geen idee waarom dat uit zou staan of niet te activeren is in het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Hier ook de update naar 3.0 met mijn ID.4 Pro 77kWh uit oktober 2021.

Wat een zooi maakt VW weer van die software-logica. Eerst 'WeConnect' en 'WeConnect Plus' 'kopen' voor €0 om basale functies actief te hebben, 3-hoog rechtsachter kan je dan vinden hoe je locatie kan aanzetten zodat je je parkeerslocatie kan zien.
Ook apart dat sommige dingen helemaal gereset zijn (radio, exterieur verlichting settings) en andere zaken wel meekomen (kleur ambient lighting, bluetooth settings).

Klopt het dat in deze update nog niet de verbruik-cijfers zijn te krijgen op het rechterdeel van het stuur-display? Zie dat online/YouTube wel maar krijg het niet aan de gang, of is dat een nieuwere 3.x versie?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
3.1… hopelijk beschikbaar binnen 2 jaar :(

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Wilde schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 05:47:
Dan heb ik de mijne alweer ingeleverd.
Ik had al weken geleden een afspraak staan op 1 december voor de 2.4 update.. die heeft de garage eigenhandig verzet naar begin februari ..onder het mom.. personeelstekort :X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
Slingertj3 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:22:

[...]
2x bluetooth werkte in de Golf ook al, het gaat mij er om dat ik mijn eigen navigatiesoftware kan gebruiken ipv die van volkswagen en dat icm een tweede telefoon. Bluetooth werd eerder ( in de Golf) uitgeschakeld op het moment dat je Carplay ging gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BB72
Wilde schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 05:47:
3.1 (en zelfs 3.2) is er al. 3.1 zit op mijn 2 dagen geleden, geleverde ID.4.

Wat een heerlijke auto. Al ruim 600 km gereden.

[ Voor 9% gewijzigd door BB72 op 18-11-2022 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
BB72 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:54:
[...]

3.1 (en zelfs 3.2) is er al. 3.1 zit op mijn 2 dagen geleden, geleverde ID.4.

Wat een heerlijke auto. Al ruim 600 km gereden.
Even serieus.. Je begrijpt dat ik spreek over het breed uitrollen ervan toch? Dat 3.2 ergens al rondrijd is fijn, maar daar heeft het gros niks aan..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 15:43

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Gemis vind ik echt ontbrekend een vakje voor de zonnebril
Ik heb dat opgelost met een zonnnebril houder dat je in een credit kaart sleuf steekt:
https://www.printables.co...der-for-credit-card-slots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
B@rt_d@_M@n schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:23:
[...]

Ik heb dat opgelost met een zonnnebril houder dat je in een credit kaart sleuf steekt:
https://www.printables.co...der-for-credit-card-slots
Creditcard houder ontbreekt helaas bij de ID.3, wel heb ik ontdekt dat ik mn laadkaart kwijt kan in de houder naast de spiegel in de zonneklep O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Hier m’n ID3 Pro in ontvangst mogen nemen! Wat een heerlijk kleine draaicirkel en wat een binnenruimte! We hebben 3 kleintjes en we passen er prima met z’n allen in. Voor het grotere vervoerswerk hebben we de e-tron, maar mochten we wat meer range nodig hebben kunnen we beste met de Id.3 een weekendje weg. Voor werk van de week een retourtje Den Bosch-Sneek gedaan.

Voor de tweeakers met 2 telefoons… sluit de een bedraad aan via CarPlay en je kunt via Bluetooth gewoon telefonisch bereikbaar zijn via de ander! Dat lukte me in de Golf niet.
Er staat vanalles op onder andere Thingiverse wat je uit kunt (laten) printen.

https://www.thingiverse.c...type=things&sort=relevant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-08 08:09
Simply1337 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:10:
[...]

even opgezocht, moet in 3.0 gefixt zijn volgens de change logs, maar niemand die het nog heeft bevestigd.

tijd zal het leren, vooralsnog Team D+ACC/TA gebruikers [dus iedereen], blijf alert tijdens het extra bijremmen tijdens het remmen op ACC/Route Predictie Systeem
4.1M

Ik weet niet helemaal zeker of ik het juist heb, maar als dit de 'bug' is dat de regeneratie naar 0 gaat als je in D rijdt en op TA (mss ook ACC) en dan zelf gaat bijremmen bijv. voor een rotonde, dan heb ik slecht nieuws. Deze bug zit er nog steeds in. Vanochtend getest en meerdere keren gezien. Daarna weer naar B gegaan en daar treedt het (gelukkig) nog steeds niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dfader schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:42:
[...]

4.1M

Ik weet niet helemaal zeker of ik het juist heb, maar als dit de 'bug' is dat de regeneratie naar 0 gaat als je in D rijdt en op TA (mss ook ACC) en dan zelf gaat bijremmen bijv. voor een rotonde, dan heb ik slecht nieuws. Deze bug zit er nog steeds in. Vanochtend getest en meerdere keren gezien. Daarna weer naar B gegaan en daar treedt het (gelukkig) nog steeds niet op.
Levensgevaarlijk dus. Bizar dat dit überhaupt kan in een auto.

Gewoon lekker in B rijden dus (tenminste zou ik doen zolang dit probleem erin zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 05-09 13:47

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

FlowDesign schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:44:
[...]

Levensgevaarlijk dus. Bizar dat dit überhaupt kan in een auto.

Gewoon lekker in B rijden dus (tenminste zou ik doen zolang dit probleem erin zit).
Wat is hier levensgevaarlijk aan?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-08 08:09
Tukk schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:25:
[...]

Dat vraag ik me ook af, maar als ik het zou moeten beredeneren, dan is het enige wat ik kan bedenken dat er best wel veel wordt geremd door te regenereren en dat daarom trommelremmen ook goed genoeg zijn. Als het regenereren dan wegvalt, houd je minder remkracht over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:10

Termy

valt er nog wat te fragge?

Het gevaar is m.i. dat er dus niet meer geremd wordt totdat je de rem ver genoeg intrapt om hogere remdruk te geven dan er op dat moment is waardoor je beduidend minder hard remt dan je denkt.

Je zou op zich wel verwachten dat front assist een daadwerkelijk ongeluk zou voorkomen, maar fraai is het allemaal niet.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Tukk schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:25:
[...]

@Simply1337 is al eens bijna achterop een andere auto geknald door dit issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KRLA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-08 18:28
3.0 OTA succesvol afgerond.
Gisteren deel 1 en vandaag deel2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzme0PMmLjOzOtx5EJJGetqNowM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jUVOEOiUvCxuHPXc2dIJassF.jpg?f=user_large

[ Voor 64% gewijzigd door KRLA op 18-11-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

OTA 3.0 deel 2 is ook zo'n mega-proces (6 tot 8 uur) en alles gereset? of is dat ff tussendoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRLA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-08 18:28
aardbeix15 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:36:
OTA 3.0 deel 2 is ook zo'n mega-proces (6 tot 8 uur) en alles gereset? of is dat ff tussendoor
deel 2 duurt 90 min
zover ik kan zien zijn er geen instellingen verdwenen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 17:56
Vorige maand gebeld om een afspraak te maken voor het 2-jarig onderhoud en daarbij aangegeven dat mijn accucapaciteit flink is afgenomen en de auto regelmatig foutmeldingen geeft. Het was erg druk en er zou pas in januari 2023 tijd voor me zijn in de vestiging Breda. Er zou een gaatje gevonden zijn op 25 november in de vestiging Roosendaal en dus heb ik de afspraak gemaakt.

Vandaag krijg via e-mail de terugkoppeling dat de afspraak is verzet naar 11 januari 2023, want er is een terugroepactie en de onderdelen zijn niet beschikbaar.

Ik direct gebeld en wat blijkt: die terugroepactie komt pas naar voren zodra de gegevens van een afspraak worden ingevoerd. Ik heb gevraagd of ik het nu goed begrijp dat mijn afspraak van volgende week pas vandaag in het systeem werd ingevoerd? Ja want we hebben het heel druk! Dus je loopt een maand achter met enkel het invoeren van een afspraak? Ja meneer.

Een auto die langs de weg heeft gestaan, waarvan regelmatig alle toeters en bellen afgaan, systemen die uitvallen (Front Assist niet beschikbaar), een kapotte SOS module, de matige bouwkwaliteit van het interieur zoals een stoel die zich zichzelf verzet maar waar de dealer niks kan vinden, updates vanuit VW die maanden (jaren?) op zich laten wachten, een retetraag infotainment systeem, accucapaciteit die grandioos is afgenomen en vervolgens 4 maanden op een oplossing moeten wachten.

Voor mij was dit echt de laatste Volkswagen. 8)7

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Cardo schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:01:
Vorige maand gebeld om een afspraak te maken voor het 2-jarig onderhoud en daarbij aangegeven dat mijn accucapaciteit flink is afgenomen en de auto regelmatig foutmeldingen geeft. Het was erg druk en er zou pas in januari 2023 tijd voor me zijn in de vestiging Breda. Er zou een gaatje gevonden zijn op 25 november in de vestiging Roosendaal en dus heb ik de afspraak gemaakt.

Vandaag krijg via e-mail de terugkoppeling dat de afspraak is verzet naar 11 januari 2023, want er is een terugroepactie en de onderdelen zijn niet beschikbaar.

Ik direct gebeld en wat blijkt: die terugroepactie komt pas naar voren zodra de gegevens van een afspraak worden ingevoerd. Ik heb gevraagd of ik het nu goed begrijp dat mijn afspraak van volgende week pas vandaag in het systeem werd ingevoerd? Ja want we hebben het heel druk! Dus je loopt een maand achter met enkel het invoeren van een afspraak? Ja meneer.

Een auto die langs de weg heeft gestaan, waarvan regelmatig alle toeters en bellen afgaan, systemen die uitvallen (Front Assist niet beschikbaar), een kapotte SOS module, de matige bouwkwaliteit van het interieur zoals een stoel die zich zichzelf verzet maar waar de dealer niks kan vinden, updates vanuit VW die maanden (jaren?) op zich laten wachten, een retetraag infotainment systeem, accucapaciteit die grandioos is afgenomen en vervolgens 4 maanden op een oplossing moeten wachten.

Voor mij was dit echt de laatste Volkswagen. 8)7
Dat met die afspraak inplannen ligt toch echt specifiek aan die vestiging. Bij Udenhout plan ik het of online in, of telefonisch of als ik daar ben ter plekke voor m'n neus op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 12:20
Melding van Arval gekregen dat de wagen bij de dealer staat. Normaalgesproken levering week 50.

Dealer liet weten dat ze vorige week op één dag maar liefst 16 ID.x modellen ontvingen voor uitlevering dus uitlevering laat wat op zich wachten 8)7
Benieuwd of die volgende week voor de deur zal staan...

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 17:51
3.1+ met 2.4
Hmm, nu lees ik een paar gelukte update naar 3.0.
Vinden jullie het nu ook een verbetering t.ov. 2.4, is er "verschil" te merken?

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
voog schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:33:
[...]

Creditcard houder ontbreekt helaas bij de ID.3, wel heb ik ontdekt dat ik mn laadkaart kwijt kan in de houder naast de spiegel in de zonneklep O-)
Voor de laadkaart zit er in de ID.3 een gleuf in het middenconsole in het afsluitbare gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 16:40
Ik lees hier over drukte bij veel onderhoudsafdelingen ne meen me iets te herinneren over 1e onderhoud binnen 2 jaar ivm mogelijk garantiedingen. Wat is de reden daarachter? Vinden ze mogelijk zelf nog dingen bij het onderhoud?

Mijn lokale dealer zit vol tot na de 2e verjaardag van mijn auto, 12 km verderop kan ik nog de eerste beurt plannen op 2 jaar- 1 dag. doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Gecko123 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:52:
[...]

Voor de laadkaart zit er in de ID.3 een gleuf in het middenconsole in het afsluitbare gedeelte.
Ik bewaar de laadkaart juist in het stoelvakje hoog achter op de passagiersstoel, da's dicht bij de laadklep dus daar kan ik gemakkelijk bij mijn kaart zonder helemaal om de auto heen te lopen steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
FlowDesign schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:54:
[...]

@Simply1337 is al eens bijna achterop een andere auto geknald door dit issue.
Al iets te vaak voordat ik door had wat er nou echt gebeurde. Kon het heel makkelijk reproduceren door iets te snel te rijden, systeem al hard af te remmen/regeneren en daarna zelf bijremmen. Regenaratie valt weg/0%, maar jij moet nog op het remniveau komen van het systeem. Zolang je dat remdruk niveau niet bereikt remt je auto wel, maar niet sneller totdat je het remdruk van systeem passeert. Hierdoor verlies je ‘comfort’ remafstand en ga je over op noodrem want je hebt door zitten rollen totdat je het computer niveau hebt bereikt

Even nog simpeler:
Als je dan in een ‘gat’ valt qua remmen = je auto remt niet meer harder maar remt op hetzelfde snelheid door terwijl jij harder rempaal drukt = remafstand wordt kleiner = nog harder remmen/noodrem pedaalkracht maar geen noodrem reactie = auto remt af, voldoende? Mooi anders nog harder trappen (door harder op pedaal te drukken want pedaaldruk moet hoger) of hopen op emergency assist die bijspringt

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Snap volkomen hoe het komt. Ik herken het symptoom zelf ook.

Levensgevaarlijk kun je het inderdaad noemen want zo kan het uitpakken. Puur technisch kan je het ook een bestuurdersfout noemen. Jij neemt het besluit het remmen van de computer over te nemen. De reden daarvoor mis ik, maar maakt ook niet zo uit. Computer laat los omdat jij dat beveelt. En dan rol je een stuk vrij omdat jij als mens de pedaal nog niet op de positie hebt waar het zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ultraman schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:30:
Snap volkomen hoe het komt. Ik herken het symptoom zelf ook.

Levensgevaarlijk kun je het inderdaad noemen want zo kan het uitpakken. Puur technisch kan je het ook een bestuurdersfout noemen. Jij neemt het besluit het remmen van de computer over te nemen. De reden daarvoor mis ik, maar maakt ook niet zo uit. Computer laat los omdat jij dat beveelt. En dan rol je een stuk vrij omdat jij als mens de pedaal nog niet op de positie hebt waar het zou moeten zijn.
De "real world use case" laat in deze dus wel zien dat het, zacht uitgedrukt, niet helemaal gaat zoals zou moeten. Mensen kunnen er ook van schrikken omdat ze misschien denken dat de rem helemaal niet werkt en dan van schrik een gekke (uitwijk)actie inzetten.

Van een 'bestuurdersfout' kun je alleen spreken als je een nogal vierkante engineer bent die los staat van de werkelijke wereld. Wat natuurlijk niks nieuws is in de wereld van IT / Software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 17:51
kisik schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:34:
Ik lees hier over drukte bij veel onderhoudsafdelingen ne meen me iets te herinneren over 1e onderhoud binnen 2 jaar ivm mogelijk garantiedingen. Wat is de reden daarachter? Vinden ze mogelijk zelf nog dingen bij het onderhoud?

Mijn lokale dealer zit vol tot na de 2e verjaardag van mijn auto, 12 km verderop kan ik nog de eerste beurt plannen op 2 jaar- 1 dag. doen?
De dealers kunnen alleen garantie gevallen binnen de 2 jaar claimen bij VW, dit schijnt ook voor de daadwerkelijke reparatie te gelden, anders draait de dealer er zelf voor op.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 18:28
Ik heb dat ook best vaak, juist in verband met verkeersveiligheid. Als ik op ACC rijd, en er doemt langzamer rijdend verkeer op, dan gebeurt het maar al te vaak dat mijn achterligger te dicht op me rijdt, zit te appen, of anderszins niet rekent op een plotselinge sterke vertraging mijnerzijds. Want de ID.4 wil wél voldoende afstand blijven houden tot de vertragende voorganger. Dan wil ik dus zelf de rem net iets gematigder doseren om de achterligger iets meer tijd om te reageren te gunnen (ook in mijn voordeel, want ik zit niet te wachten op een in elkaar gereden achterzijde). Maar op het moment dat ik het rempedaal aantik, verdwijnt álle remkracht ineens... tot ik het pedaal dieper heb ingetrapt.

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Tijsbeer schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:47:
Ik heb dat ook best vaak, juist in verband met verkeersveiligheid. Als ik op ACC rijd, en er doemt langzamer rijdend verkeer op, dan gebeurt het maar al te vaak dat mijn achterligger te dicht op me rijdt, zit te appen, of anderszins niet rekent op een plotselinge sterke vertraging mijnerzijds. Want de ID.4 wil wél voldoende afstand blijven houden tot de vertragende voorganger. Dan wil ik dus zelf de rem net iets gematigder doseren om de achterligger iets meer tijd om te reageren te gunnen (ook in mijn voordeel, want ik zit niet te wachten op een in elkaar gereden achterzijde). Maar op het moment dat ik het rempedaal aantik, verdwijnt álle remkracht ineens... tot ik het pedaal dieper heb ingetrapt.
En daarom rijden sommigen van ons heel bewust in B en nooit in D.

Wat ik meestal doe wanneer het druk is op de snelweg is de auto in B en dan in Eco modus, ACC aan en afstand op 1 of 2 streepjes. Door de Eco stand gaat ie dan niet zo abrupt remmen en gas geven bij het volgen van je voorganger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

FlowDesign schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:43:
[...]

De "real world use case" laat in deze dus wel zien dat het, zacht uitgedrukt, niet helemaal gaat zoals zou moeten. Mensen kunnen er ook van schrikken omdat ze misschien denken dat de rem helemaal niet werkt en dan van schrik een gekke (uitwijk)actie inzetten.

Van een 'bestuurdersfout' kun je alleen spreken als je een nogal vierkante engineer bent die los staat van de werkelijke wereld. Wat natuurlijk niks nieuws is in de wereld van IT / Software.
Daarom schrijf ik ook 'technisch' er bewust bij ;)
En hield ik mijn mening of kleur zoveel mogelijk achterwege.

Ik kan wel kleur bekennen: ik ervaar het niet als levensgevaarlijk. Ik laat de ACC rijden en remmen. Maar ik ben het er absoluut mee eens dat het voor een gevaarlijke situatie kan zorgen wanneer je als bestuurder niet bedacht bent op die reactie van de auto. Dit is eigenlijk best vergelijkbaar met auto pilot van een vliegtuig en bedacht zijn op reactie van het vliegtuig wanneer die plots uitschakeld.

Is met 3.0 dit gedrag veranderd? Of verbeeld ik mij dat ergens gelezen te hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 19-11-2022 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijsbeer
FlowDesign schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:22:
[...]

En daarom rijden sommigen van ons heel bewust in B en nooit in D.

Wat ik meestal doe wanneer het druk is op de snelweg is de auto in B en dan in Eco modus, ACC aan en afstand op 1 of 2 streepjes. Door de Eco stand gaat ie dan niet zo abrupt remmen en gas geven bij het volgen van je voorganger.
Ja, dat klinkt inderdaad als een goede workaround. Ga ik eens proberen.

Maar eigenlijk ben ik een D-adept; "gas geven" (zij het minder dan eerst) om te remmen gaat er bij mijn brein (nog) niet in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-09 16:47
Ik ben momenteel an het laden aan een ionity CCS 350 kW met JuicePass maar m’n ID4 trekt maar aan 32 kW naar binnen… (ik ben aan laadpaal 03 aan het laden).
Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-M0k9TnNGtCVbA6uT7sVQoqEA0k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fcjOUA4FivSJuvQmkJs6Cfjc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/204C5u5ynNvzvzb80mrmXjuu_3Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eEJ7UtqATONKp7vnwDqSrp1C.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
MatteC schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:01:
Ik ben momenteel an het laden aan een ionity CCS 350 kW met JuicePass maar m’n ID4 trekt maar aan 32 kW naar binnen… (ik ben aan laadpaal 03 aan het laden).
Iemand enig idee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In Frankrijk? Daar komt dat wel vaak voor.

Zou ff andere laadpaal proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Iemand enig idee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
1. Probeer eens een andere paal. Soms heb je dat.

2. Het is koud. Ik weet niet hoe vlot je gereden hebt en hoe lang je al aan het rijden bent. Lage accutemperatuur heeft een negatieve invloed op de laadsnelheid.

3. Paal 7 is gratis laden nu?

offtopic:
jij noemt je auto WVGZZZ... ? ik voel de liefde :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 19-11-2022 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 07:44
Iemand enig idee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoogstwaarschijnlijk is er iets mis met de kabelkoeling waardoor de lader in fallback modus schiet en een limiet hanteert van tussen de 90 en 125A. Dit varieert per fabrikant en kabeltype.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatteC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OVpW-1u5o1tsvm-uK3TaEcX2fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhXWIc5lydqS88KtIe1v274A.jpg?f=fotoalbum_large

Andere paal ook maar 32 kW…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Oc_0UKloP4lUJJVImAkVwjBxHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pqzk3mTFvSZmZbU70qo4ofly.jpg?f=fotoalbum_large
3e keer goede keer 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Tijsbeer schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:58:
[...]

Ja, dat klinkt inderdaad als een goede workaround. Ga ik eens proberen.

Maar eigenlijk ben ik een D-adept; "gas geven" (zij het minder dan eerst) om te remmen gaat er bij mijn brein (nog) niet in 8)7
In een dinosap-auto verminder je toch ook vaart wanneer je het gaspedaal minder diep induwt? :)

Laat jij je hak op de vloer staan en dan het pedaal er onderdoor glijden, of til je heel je voet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsbeer
FlowDesign schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:18:
[...]

In een dinosap-auto verminder je toch ook vaart wanneer je het gaspedaal minder diep induwt? :)

Laat jij je hak op de vloer staan en dan het pedaal er onderdoor glijden, of til je heel je voet op?
Haha, ja, ook daarmee verminder je vaart als je gas terugneemt, maar dat is (bij een automaat althans, en mijn dagelijkse auto's zijn al decennia automaten) vergelijkbaar met de ID.4 in D. In B remt deze veel sterker bij gas los.

Ik laat mijn hak overigens op de vloer staan; hoezo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Tijsbeer schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:26:
[...]

Haha, ja, ook daarmee verminder je vaart als je gas terugneemt, maar dat is (bij een automaat althans, en mijn dagelijkse auto's zijn al decennia automaten) vergelijkbaar met de ID.4 in D. In B remt deze veel sterker bij gas los.

Ik laat mijn hak overigens op de vloer staan; hoezo?
De vertraging in B is indd wel groter, maar bij VAG auto's valt ook dat nog wel mee. Bijna elke andere EV remt nog veel harder, zodat je echt one pedal drive hebt, wat zelfs met B in de IDx niet lukt.

Sommige mensen tillen heel hun voet op, dan is het veel moeilijker om het gaspedaal nauwkeurig te doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 17:56
FlowDesign schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:46:
[...]

Dat met die afspraak inplannen ligt toch echt specifiek aan die vestiging. Bij Udenhout plan ik het of online in, of telefonisch of als ik daar ben ter plekke voor m'n neus op het scherm.
Klopt maar ik koop bij de vent en niet bij de tent, oftewel volgens mij kan de verkoper en de service wel het verschil maken. Op dit moment ervaar ik het als belabberd en als je dan de problemen erbij optelt voelt het voor mij niet als een gelukkig huwelijk met VW

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-09 15:49
Binnenkort mag ik een ID3 ophalen bij de dealer.
Met de We Connect ID app kan men verbinding maken met de auto.
Hoe werkt dat met meerdere gerbuikers van de auto.
(vrouw, 2 zoons en mijzelf), moeten ze allemaal een account aanmaken of werkt het ook met 1 account die ik deel met mijn gezin.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 16:40
vanderv schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:47:
[...]

De dealers kunnen alleen garantie gevallen binnen de 2 jaar claimen bij VW, dit schijnt ook voor de daadwerkelijke reparatie te gelden, anders draait de dealer er zelf voor op.
thnx. Dan schiet 2 jaar - 1 dag niet zoveel op waarschijnlijk.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
Gecko123 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:52:
[...]

Dan is het afsluitbare gedeelte heel goed verstopt bij mij, of een extra optie. Heb je een foto?
Pagina: 1 ... 236 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.