Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 237 ... 372 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

voog schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:57:
[...]

Dan is het afsluitbare gedeelte heel goed verstopt bij mij, of een extra optie. Heb je een foto?
Het "afsluitbare deel" is de bak tussen je stoelen in. Met als afsluiting dat "rolgordijn".

In de middenbak zit een verplaatbare divider waarin je een kaart kunt steken. Ook ik heb die er in zitten.

Op een plaatje van Aliexpress advertentie voor een extra bakje/organizer voor in die bak kun je de divider met gleuf duidelijk zien: https://ae01.alicdn.com/k...es-2020.jpg_Q90.jpg_.webp

Overigens past die 3D geprintte zonnebrilhouder hier niet in. Ik heb een brillenkoker met mijn zonnebril zo in de bak liggen trouwens.

[ Voor 34% gewijzigd door Ultraman op 19-11-2022 18:43 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:31
Ultraman schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:39:
[...]

Het "afsluitbare deel" is de bak tussen je stoelen in. Met als afsluiting dat "rolgordijn".

In de middenbak zit een verplaatbare divider waarin je een kaart kunt steken. Ook ik heb die er in zitten.

Op een plaatje van Aliexpress advertentie voor een extra bakje/organizer voor in die bak kun je de divider met gleuf duidelijk zien: https://ae01.alicdn.com/k...es-2020.jpg_Q90.jpg_.webp

Overigens past die 3D geprintte zonnebrilhouder hier niet in. Ik heb een brillenkoker met mijn zonnebril zo in de bak liggen trouwens.
Ik heb dus dat hele rolgordijn en divider gebeuren niet. Zou dat een optie zijn? Dat zou wel erg karig zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ur-HXsQFik1416JH92Ot1JjAJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MggS8SwdYUuFWnIO3ow19QnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marre
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-07-2024
Mijn ID.4 (besteld in januari 2022) gisteren in gebruik genomen. De verkoper sprak over een lichtstrip onder de windscreen die zou oplichten, maar helemaal nog niets van gemerkt. Even opgezocht en het zou gaan om de "ID.Lights" feature? Komt deze nog steeds standaard bij alle ID.4 modellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voog
marre schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:33:
Mijn ID.4 (besteld in januari 2022) gisteren in gebruik genomen. De verkoper sprak over een lichtstrip onder de windscreen die zou oplichten, maar helemaal nog niets van gemerkt. Even opgezocht en het zou gaan om de "ID.Lights" feature? Komt deze nog steeds standaard bij alle ID.4 modellen?
Als je gebruik maakt van de Volkswagen navigatie kun je die bijna niet missen. Maar goed, wie ben ik? Ik heb niet eens een afsluitbare middenconsole ;)

https://youtu.be/5UvwtQ50BdA

[ Voor 3% gewijzigd door voog op 19-11-2022 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marre
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-07-2024
Heb al 2x de navigatie gebruikt en geen lichtstreep te zien... Ik vind ook geen enkele verwijzing meer naar deze "feature" op de belgische website.. Kan je dit aan/uit zetten in het menu? Of misschien weggehaald in laatste versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:44
KRLA schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:19:
3.0 OTA succesvol afgerond.
Gisteren deel 1 en vandaag deel2.

[Afbeelding]
Wanneer heb jij de 2.4 update heb laten doen? Ik heb mijn ID3.1st op 5 september laten voorzien van de nieuwe 12V accu met update. Maar nog steeds geen melding voor update 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:42
debom schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:07:
[...]

Wanneer heb jij de 2.4 update heb laten doen? Ik heb mijn ID3.1st op 5 september laten voorzien van de nieuwe 12V accu met update. Maar nog steeds geen melding voor update 3.0.
Ze zijn nog geen structureel 3.0 aan het uitrollen. Via een oproep op facebook kon je je aanmelden en uit de aanmelders zijn 1000 voertuigen uitgekozen voor de update. Ik ben bang dat de rest nog maanden geduld kan hebben.

Aan de andere kant: 2.4 voldoet voor mij eigenlijk gewoon goed. Geen hele grote bugs, laadsnelheid is verhoogd en het verbruik bij lage temperaturen is een stuk beter dan vorig jaar.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Ik lees hier weer de discussie dat als je op de rem trapt tijdens acc, dat ie even niet lijkt te remmen. Zeer herkenbaar! Ik laat juist vaak niet de ACC remmen, omdat ik vind dat de mens voor mij juist vaak heel laat remt en ik het prettiger vind om iets eerder af te remmen.

Maar herkennen jullie ook dat de auto een dot gas bij geeft als je hem op de ACC zet? BV ik trek op bij het stoplicht en zet de ACC op 50kmh, maar dan schiet ie door naar de 55kmh. om vervolgens terug te zakken naa de 50kmh. Super irritant is dat...

[ Voor 4% gewijzigd door t2faag op 19-11-2022 20:28 ]

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Tarin

Just plain weird.

voog schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:32:
[...]

Ik heb dus dat hele rolgordijn en divider gebeuren niet. Zou dat een optie zijn? Dat zou wel erg karig zijn.
[Afbeelding]
Yep, is een optie, eentje die overigens niet erg duidelijk in de pakketten vermeld staat - op alle foto's in de configurator staat namelijk het rolluikje op de foto en erg duidelijk wordt het niet gemaakt met deze zin:
quote: Comfort pakket
Middenconsole uitgebreid, met verlicht opbergvak en 2 bekerhouders
t2faag schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:28:
Ik lees hier weer de discussie dat als je op de rem trapt tijdens acc, dat ie even niet lijkt te remmen. Zeer herkenbaar! Ik laat juist vaak niet de ACC remmen, omdat ik vind dat de mens voor mij juist vaak heel laat remt en ik het prettiger vind om iets eerder af te remmen.
Ik zet in zulke situaties eigenlijk vrijwel altijd met de knop op het stuur de ACC uit voordat ik begin te remmen.
Maar herkennen jullie ook dat de auto een dot gas bij geeft als je hem op de ACC zet? BV ik trek op bij het stoplicht en zet de ACC op 50kmh, maar dan schiet ie door naar de 55kmh. om vervolgens terug te zakken naa de 50kmh. Super irritant is dat...
Mijn Golf doet het omgekeerde, die zakt over het algemeen eerst 2-3kmh terug. Zal wel een gevalletje kalibratie zijn, de reactiesnelheid van een elektrische auto zou het verschil kunnen verklaren.

[ Voor 28% gewijzigd door Tarin op 19-11-2022 21:08 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
[...]

[Afbeelding]
Ik heb helaas ook geen rolgordijn en divider. Iets dergelijks in de after sale zou interessant zijn, maar ik ben nog niets tegengekomen.
BazerK schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:32:
Binnenkort mag ik een ID3 ophalen bij de dealer.
Met de We Connect ID app kan men verbinding maken met de auto.
Hoe werkt dat met meerdere gerbuikers van de auto.
(vrouw, 2 zoons en mijzelf), moeten ze allemaal een account aanmaken of werkt het ook met 1 account die ik deel met mijn gezin.
Ik weet niet of het je vraag beantwoordt, maar uit ervaring kan ik je zeggen dat je op meerdere (2 in mijn geval) telefoons de weconnect id app kunt installeren en met dezelfde login op beide telefoons met de auto verbinding kunt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 16:12
Ik weet niet of het je vraag beantwoordt, maar uit ervaring kan ik je zeggen dat je op meerdere (2 in mijn geval) telefoons de weconnect id app kunt installeren en met dezelfde login op beide telefoons met de auto verbinding kunt hebben
Ah, kijk... meerdere gebruikers op 1 login, dat is mooi,
tnx.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-06 07:27
t2faag schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:28:
Yep, zeer vervelend inderdaad; bij mij in de straat rijd ik altijd 20, althans, dat probeer ik. Maar de ACC vindt het nodig om eerst tot 25 à 27 te moeten accelereren, en rap ook! Dus ik gebruik de ACC maar niet meer hiero; ik leek wel een of andere snelheidsmaniak :P

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 20:28
BazerK schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 21:13:
[...]

Ah, kijk... meerdere gebruikers op 1 login, dat is mooi,
tnx.
Nou nee, niet meerdere gebruikers. Iedere gebruiker logt op de app in met hetzelfde account alleen op een ander device. De auto ziet het verschil niet.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 16:12
Jakkie takkie schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 21:25:
[...]

Nou nee, niet meerdere gebruikers. Iedere gebruiker logt op de app in met hetzelfde account alleen op een ander device. De auto ziet het verschil niet.
Ok, ja nu is het duidelijk.. O-)

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 11:05
Heb afgelopen woensdag mijn ID.4 opgehaald en daar zit het wel in. Weet niet of het onderdeel is van een pakket.

Heb overigens de 1e 1000km er al op zitten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Tarin

Just plain weird.

Volgens dit persbericht zit het er standaard in (februari 2021):
ID.3 and ID.4 are the first Volkswagen models to be equipped with the new ID. Light as standard. The ID. Light lighting strip consists of 54 multi-coloured LEDs and is positioned along the underside of the windscreen. It is therefore only visible in the driver's peripheral field of vision or at certain angles from the outside.
Maar er wordt niets over gezegd in de huidige brochure, en op basis van de enigszins zweverige toon van het persbericht (eerst 'dit is de toekomst en digitale assistenten vind je tegenwoordig overal', maar vervolgens vind ik de voorbeelden in de tekst weinig overtuigend (het HUD biedt veel duidelijkere signalen) zou het kunnen zijn dat ze de functie weer geschrapt hebben? Heeft iemand nog een oudere brochure dan die van VW hier (van juli 2022)?

Hier in Duitsland hebben ze naast de gedrukte brochure en prijslijst direct ook de pdf-versie van beiden afgeschaft, veels te ouderwets natuurlijk, niet meer van deze tijd. Helaas is de info op de website niet volledig, vreselijk onoverzichtelijk (optiepakketten vergelijken is vrijwel onmogelijk) en aan aanpassingen onderhevig, maar bij de dealer weten de meesten ook niet meer - pas ruim na de bestelling heb ik tijdens de vorige bandenwissel een tijd met een jongere verkoper staan praten die ook niet alles wist maar zijn best deed dingen uit te zoeken.
Geen info nog trouwens wanneer ik de in november 2021 bestelde ID.4 kan verwachten.

[ Voor 17% gewijzigd door Tarin op 20-11-2022 07:59 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Nieuw recordje! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TNMolQkS5sDYc3-RdCf1G33CDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKidmjaWqICJNPNc0uT7MJvt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Riklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
gisteren na 17 maanden eindelijk mijn nieuwe ID4 afgehaald. En met software 3.2 :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Was er maar een manier om het hele scherm in beeld te krijgen zodat we ook de afstand en gemiddelde snelheid hadden kunnen zien...... :F :7

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
FlowDesign schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:49:
[...]

Was er maar een manier om het hele scherm in beeld te krijgen zodat we ook de afstand en gemiddelde snelheid hadden kunnen zien...... :F :7
Haha 135km pu over 90km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-06 10:14
marre schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:44:
Heb al 2x de navigatie gebruikt en geen lichtstreep te zien... Ik vind ook geen enkele verwijzing meer naar deze "feature" op de belgische website.. Kan je dit aan/uit zetten in het menu? Of misschien weggehaald in laatste versies?
Dit is volgens mij standaard, als je een een paar keer te dicht tegen de wegbelijning rijdt en de lane assist moet ingrijpen, krijg je een melding en licht de ID. light ook op. Ook bij het opladen licht deze groen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:32
Riklo schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:19:
gisteren na 17 maanden eindelijk mijn nieuwe ID4 afgehaald. En met software 3.2 :)
pffff 17 maanden. Vandaag ben ik precies een jaar onderweg. Hopelijk duurt het niet zo lang als bij jou..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03 17:55

RM1966

ID.4 1st 77kWh

BazerK schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 21:49:
[...]

Ok, ja nu is het duidelijk.. O-)
Bij software 3.0 is het mogelijk naast de hoofdgebruiker ook meerdere gastgebruikers aan te maken.

RM ID.4 1st 77kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Riklo schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:19:
Gefiliciteerd! Van 3.2 is nog weinig bekend volgens mij. Wel mooi dat ie al uit is..:)

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-05 22:05
Dit werkte ook niet bij mijn ID.3 bij de levering. Hij is momenteel bij de garage hiervoor en ze hebben een stuk moeten bestellen om te vervangen. Dus best eens bij de garage langsgaan. Blijkbaar wordt dit niet getest in de fabriek?

Daarnaast was er ook een terugroepactie om OTA update 3.0.3 te installeren. Hij was geleverd met versie 3.0.
Ze zouden eens iets moeten uitvinden om zo'n OTA op afstand te installeren ;) Ik hoop dat OTA 3.1 en 3.2 wel euh over the air komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
IndyVS schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:22:
[...]

Dit is volgens mij standaard, als je een een paar keer te dicht tegen de wegbelijning rijdt en de lane assist moet ingrijpen, krijg je een melding en licht de ID. light ook op. Ook bij het opladen licht deze groen op.
Oh, bij lane assist heb ik 'm nog nooit iets zien weergeven. Alleen als de stemassistent actief is (wit), als ik probeer te wisselen tussen R, N of D/B zonder de rem in te drukken (geel), bij opladen van de auto of een inkomende oproep (groen), bij navigatie-instructies (alleen van de eigen navi van VW helaas, blauw) of bij een noodremming (rood).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Wat een reacties allemaal..
Maar dit is toch gewoon makkelijk te controleren door de laadkabel er even in te prikken?
Als de auto gaat laden krijg je direct visuale feedback doordat de ID.Light groen oplicht en animeert of het laden is gestart.

Random afbeelding van het internet
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/78ZXxcU4eC4/hqdefault.jpg

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 16:41

NWA

De auto dit weekend weer kunnen ophalen na de update naar 2.4. De auto moest een nachtje blijven, de automatische update liep niet door, maar handmatig is het gelukkig wel gelukt.
Ook een kier tussen de lichtbalk en de achterklep is nu dicht. Ziet er weer strak uit.
Verder ook gezien dat de ruitenwisservloeistof is bijgevuld en de auto is netjes gewassen. Das mooi ophalen...!
Merk nog weinig van de update zelf trouwens. Kom bij het snelladen nog niet boven de 70 kW, maar dat kan ook een koude accu zijn. Wat zijn jullie ervaringen (nu met 2.4 batterij logica in place) met de afstand/tijd die je moet rijden (snelweg) voordat de accu nu warm genoeg is?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:07
https://nl.hardware.info/...dlvr.it&utm_medium=social

Nu weten we ook met wat de it afdeling van VW wel zijn tijd zit te verdoen ipv updates uit te brengen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[...]

[Afbeelding]
Blijkbaar is dat tegenwoordig een optie. Toen ik bestelde had elke ID.3 die optie, dus ik weet niet beter. Ik verkeerde daarom onder de indruk dat elke ID.3 dat rolluikje en de verdeler in dat vakje wel zou hebben. Zijn tenslotte ook maar twee stukken plastic...

Is dit een ID.3 Life variant toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
Ultraman schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:34:
[...]

Blijkbaar is dat tegenwoordig een optie. Toen ik bestelde had elke ID.3 die optie, dus ik weet niet beter. Ik verkeerde daarom onder de indruk dat elke ID.3 dat rolluikje en de verdeler in dat vakje wel zou hebben. Zijn tenslotte ook maar twee stukken plastic...

Is dit een ID.3 Life variant toevallig?
De Pro Life, maar ik zie dat daar eerst standaard ook het comfort pakket in zat, en het er vervolgens een extra pakket is. De pro heeft nu alleen nog als extra de grotere accu en laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
Vorige week woensdag mijn ID.4 opgehaald en de 1e 1000km op de teller. Erg comfortabele auto. Erger mij echter dood aan 1 ding:
Dit is mijn 3e auto met DAB+ radio en heb altijd kraakhelder geluid mogen ervaren. In de ID.4 is dit een andere verhaal. Regelmatig gekraak en haperende weergave, alsof er wat bitjes niet aankomen of niet juist omgezet worden.

Herkent iemand dit en is daar iets aan te doen ? Heb niet zoveel zin om nu al een bezoek aan de dealer te moeten brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:41

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

geen problemen ondervonden bij DAB+ afgelopen jaar, echter nu webradio ter beschikking staat na update 3.0 luister ik daar naar, betere geluidkwaliteit maar af en toe korte onderbreking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:59

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

BB72 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:13:
Vorige week woensdag mijn ID.4 opgehaald en de 1e 1000km op de teller. Erg comfortabele auto. Erger mij echter dood aan 1 ding:
Dit is mijn 3e auto met DAB+ radio en heb altijd kraakhelder geluid mogen ervaren. In de ID.4 is dit een andere verhaal. Regelmatig gekraak en haperende weergave, alsof er wat bitjes niet aankomen of niet juist omgezet worden.

Herkent iemand dit en is daar iets aan te doen ? Heb niet zoveel zin om nu al een bezoek aan de dealer te moeten brengen.
Ik heb ook een ID.4 en nog nooit last gehad van een DAP+ geluidskwaliteitsprobleem. Er is ook geen instelling voor ofzo. Lijkt me toch een gevalletje dealer opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Herken het helemaal niet. Radio is altijd kraakhelder in mijn ID.3.
En wanneer ie wegvalt in een ondergrondse parkeergarage bijvoorbeeld ervaar ik ook geen kraakjes. Dan valt het geluid weg weg (stilte) en komt pas terug zodra ik weer naar boven rijd en er weer ontvangst is.

Misschien dat er iets met de antenne of de verbinding tussen radio en antenne niet jofel is? Ben bang dat dat wellicht toch een dealerbezoek wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 21-11-2022 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 13:27

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb dat alleen als ik Studio Brussel luister en noordwaards rijd, oftewel te ver uit het bereik van de zender. Verder echt nooit last van.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB72
Thanks allemaal voor de input. Dan ligt het inderdaad aan mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 16:34

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Had laatst ook dat mijn radio kwaliteit niet goed was.
Bleek ik in de lijst een FM zender te hebben gekozen ipv DAB+.
Volgens mij stonden ze ook door elkaar in de zenderlijst FM en DAB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Tukk schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:35:
[...]

Ik heb dat alleen als ik Studio Brussel luister en noordwaards rijd, oftewel te ver uit het bereik van de zender. Verder echt nooit last van.
Hier in regio Eindhoven is StuBru ook geen DAB maar gewoon FM.

Wel betere zender dan welke Nederlandse zender dan ook, dus blij dat ik in het zuiden van het land woon waar we het kunnen ontvangen :)

Aanrader voor de noorderlingen die webradio hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
voog schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:54:
[...]

De Pro Life, maar ik zie dat daar eerst standaard ook het comfort pakket in zat, en het er vervolgens een extra pakket is. De pro heeft nu alleen nog als extra de grotere accu en laadsnelheid.
De Pro Life uitvoering? _O-

Zou wel goed verkopen in de USA en het Vaticaan denk ik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024

er is een instelling in de radio optie met betrekking audio kwaliteit en wanneer het nog doorlaat qua audio etc.

kijk es ernaar.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
FlowDesign schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:43:
[...]

De Pro Life uitvoering? _O-

Zou wel goed verkopen in de USA en het Vaticaan denk ik :')
Ik moest ook even 2x nadenken toen ik het las, maar kon er niets anders van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
Je kan inderdaag kiezen tussen hoge en lage audio kwaliteit. Heeft geen impact op het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Ik heb in de ID.3 vaker dan in de Polo dat ik een DAB-kanaal heel even hoorbaar hoor overschakelen naar een andere zendmast (of iets wat daar op lijkt). Ik luister meestal KINK, die zitten niet op FM dus het kan geen overschakeling DAB-FM-DAB zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevevp
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-12-2022
Ergens in augustus mijn id3 weggebracht voor de 2. 4 udpate. Volgens mij hebben ze de hardware wel vervangen maar ik kreeg de auto terug zonder 2.4.het verhaal was dat deze Ota zou komen. Inmiddels december en van de week maar weer gebeld. Ik moest nog even geduld hebben.

Zijn er meer mensen bij wie 2. 4 op deze manier gegaan is? Of kregen jullie de auto gewoon terug met 2.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 13:27

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Stevevp schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:40:
Ergens in augustus mijn id3 weggebracht voor de 2. 4 udpate. Volgens mij hebben ze de hardware wel vervangen maar ik kreeg de auto terug zonder 2.4.het verhaal was dat deze Ota zou komen. Inmiddels december en van de week maar weer gebeld. Ik moest nog even geduld hebben.

Zijn er meer mensen bij wie 2. 4 op deze manier gegaan is? Of kregen jullie de auto gewoon terug met 2.4?
Let even op dat 2.4 niet echt bestaat, maar 2.3 met een ander built nummer is.
Check even in eerdere berichten in dit topic voor de built

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
of simpeler: kijk of er 0912 [2.4] staat ipv 0910 [2.3].

en 3.0 OTA.. jaaa daar wachten we ook op sinds juli...en zal ook even duren.

[ Voor 42% gewijzigd door Simply1337 op 21-11-2022 11:47 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:11
Deze week de eerste keren goed gebruik kunnen maken van 2.4 door het koude weer. Echt een merkbaar verschil in het verbruik doordat de hv accu niet meer vol verwarmd wordt bij het opstarten van de auto. Bij stilstand rond de 1.6 kWh/u met klimatisering uit, met 2.3 was dat al gauw 5.5 kWh/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRLA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:22
debom schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:07:
[...]

29/8-8/9 2.4 update
11/10 13u210 mail gestuurd "I want OTA 3.0"
2/11 mail ontvangen dat ik bij de eerste 1000 ben om OTA 3.0 te ontvangen
15/11 Deel 1 3.0 OTA
16/11 Deel 2 3.0 OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06 06:52
Ik had deel 2 nog niet ontvangen, nu wel. D modus bug blijft.

Is er iemand die weet wat er eigenlijk in deel 2 zit? Ik heb geprobeerd te zoeken, maar ik kon het in dit topic niet vinden (maar dat zegt niks vrees ik ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:41

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

deel 2 van 3.0 heeft volgens mij te maken met spraakbediening (extra talen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:25
Heb nu een id4 pro bij me ivm beurt van mijn id3 max.

Wat een verschil in B zeg, is dat normaal?

De id4 remt bijna niet op B en de id3 wel, mijn id3 D is gewoon de B van de id4 xD

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Staat hij in de sportstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:44
KRLA schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:41:
[...]

29/8-8/9 2.4 update
11/10 13u210 mail gestuurd "I want OTA 3.0"
2/11 mail ontvangen dat ik bij de eerste 1000 ben om OTA 3.0 te ontvangen
15/11 Deel 1 3.0 OTA
16/11 Deel 2 3.0 OTA
Ben heel benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:49
Bschnitz schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:51:

De id4 remt bijna niet op B en de id3 wel, mijn id3 D is gewoon de B van de id4 xD
Zitten er flippers aan het stuur van de 4, en niet op jouw 3? Dan gewoon de rechterflipper een paar keer indrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:29
Meer mensen die sinds vandaag herhalend deze melding krijgen, opnieuw aanloggen maakt geen verschil. App werkt nog wel en verder ook geen defect kunnen vaststellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCVwFWnNxdOql4fIdtv346956h0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e08XLhJBfjYOSKIodvWjCIvQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door TWFpa2Vs op 21-11-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRLA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:22
debom schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:36:
[...]

Ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Het heeft een goed aantal kleine verbeteringen maar verwacht geen te grote stap vooruit.
Ben al blij dat het (voorlopig) geen extra issues heeft veroorzaakt.
Opstarten na instappen duurt nog steeds veel te lang.
Steeds batterij percentage zien is handig
Kijk meeste uit naar verbetering bij lange ritten (sneller laden)
locatie van de wagen en status van de deuren in de app is ook meer dan welkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 08:59
Bschnitz schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:51:

Hoe groot is het groene balkje? Als de Accu relatief vol (>60%) en (erg) koud is kan regeneratief remmen sterk beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:36
TWFpa2Vs schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:05:
Meer mensen die sinds vandaag herhalend deze melding krijgen, opnieuw aanloggen maakt geen verschil. App werkt nog wel en verder ook geen defect kunnen vaststellen.

[Afbeelding]
ik heb 3.0 en dit al 2 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Slingertj3 schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:56:
[...]

ik heb 3.0 en dit al 2 weken...
Ik zit sinds augustus fabrieksaf op 3.0 en tot vandaag geen issue, zo lang alles werkt ga ik het gewoon lekker negeren denk ik maar :O

Het is alweer verholpen 😊

[ Voor 5% gewijzigd door TWFpa2Vs op 21-11-2022 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
sl1000 schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:43:
[...]

Hoe groot is het groene balkje? Als de Accu relatief vol (>60%) en (erg) koud is kan regeneratief remmen sterk beperkt zijn.
Ja zat boven de 70%. Maar is dat dan speciaal voor de id4?, mijn id3 remt altijd maximaal op B ongeacht hoe vol die is.

Volgens de man aan de balie zijn er geen errors gevonden. Alleen mijn verbruik is hoog met 20kwh op 100.

Dat was volgens hem de schuld van de B, ook al gebruik ik acc.

Net op D naar huis gegaan, en ook weer gemiddelde van 20.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
m0h4life schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:44:
[...]

Zitten er flippers aan het stuur van de 4, en niet op jouw 3? Dan gewoon de rechterflipper een paar keer indrukken.
Er zijn geen flippers aan de id4 of id3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Bschnitz schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:34:
[...]

Ja zat boven de 70%. Maar is dat dan speciaal voor de id4?, mijn id3 remt altijd maximaal op B ongeacht hoe vol die is.

Volgens de man aan de balie zijn er geen errors gevonden. Alleen mijn verbruik is hoog met 20kwh op 100.

Dat was volgens hem de schuld van de B, ook al gebruik ik acc.

Net op D naar huis gegaan, en ook weer gemiddelde van 20.
ehm, hij kan alleen sterk regeneratief remmen als er voldoende accu reserve is. als de accu van je de ID.3 of ID.4 volledig vol zit zou je een stuk minder snel moeten afremmen op "b". (zie groene balkje)
en hoe kouder de accu hoe minder snel deze wil laden dus ook hoe minder je regeneratief kun afremmen.

Verbruik van 20 in de winter klinkt heel normaal. Heb je je ID.3 nog maar kort?

Hoger verbruik in B of D is onzin. verschillen tussen de twee opties zijn relatief klein, en het ligt er erg aan hoe je ze optimaal gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door sl1000 op 21-11-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:57
unex154 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:40:
Andere vraag, hoe kan ik checken of mijn auto de terugroepactie van de batterijmodule heeft? Ik heb nog niks van m'n dealer gehoord oid, maar heb geen hoge pet van ze op. Ik vermoed namelijk dat 1 (of misschien zelfs 2?) cellen het niet goed doen.

....
Vandaag eindelijk even gebeld, en inderdaad staat mijn auto in het systeem en voor eind december een afspraak gemaakt. Apart dat ze nog niet pro actief aan het benaderen zijn, kon er uberhaupt niks over vinden op de Volkswagen website zelf ook. Gaan ze dat dan pas volgend jaar doen als ze klaar zijn met 2.4 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
sl1000 schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:46:
[...]

ehm, hij kan alleen sterk regeneratief remmen als er voldoende accu reserve is. als de accu van je de ID.3 of ID.4 volledig vol zit zou je een stuk minder snel moeten afremmen op "b". (zie groene balkje)
en hoe kouder de accu hoe minder snel deze wil laden dus ook hoe minder je regeneratief kun afremmen.

Verbruik van 20 in de winter klinkt heel normaal. Heb je je ID.3 nog maar kort?

Hoger verbruik in B of D is onzin. verschillen tussen de twee opties zijn relatief klein, en het ligt er erg aan hoe je ze optimaal gebruikt.
2 jaar, hij remde altijd al op max in B ongeacht de laad status, hens ik zo perplex was over de B in de id4. Is echt een extreem verschil.

Verder heb ik altijd een gemiddeld verbruik van rond de 20, ongeacht weer of temp..... dat was ook een van mijn klachten. Ik kom nooit verder dan tussen de 270-330. (58kwh versie)

270km is op 130kmh snelweg en 330km op 100kmh snelweg....

Ik rij 90% met ACC...

20C binnentemp zonder alle poespas zoals stuur/stoelverwarming en weet ik veel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Bschnitz schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:22:
[...]

2 jaar, hij remde altijd al op max in B ongeacht de laad status, hens ik zo perplex was over de B in de id4. Is echt een extreem verschil.

Verder heb ik altijd een gemiddeld verbruik van rond de 20, ongeacht weer of temp..... dat was ook een van mijn klachten. Ik kom nooit verder dan tussen de 270-330. (58kwh versie)

Ik rij 90% met ACC...

20C binnentemp zonder alle poespas zoals stuur/stoelverwarming en weet ik veel wat.
Hmm da’s wel heeeel vreemd. Verbruik in de zomer moet zeker 30% lager zijn dan in de winter.
En als het koud is moet je ook bij een vollere accu de groene en soms blauwe lijntjes minder lang zien worden op je dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
unex154 schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:20:
[...]

Vandaag eindelijk even gebeld, en inderdaad staat mijn auto in het systeem en voor eind december een afspraak gemaakt. Apart dat ze nog niet pro actief aan het benaderen zijn, kon er uberhaupt niks over vinden op de Volkswagen website zelf ook. Gaan ze dat dan pas volgend jaar doen als ze klaar zijn met 2.4 ofzo?
Zou verklaren waar ik last van heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:57
Bschnitz schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:39:
[...]

Ja klinkt vergelijkbaar! Je kan het eens uitrekenen zoals ik deed. En verder een belletje naar de dealer en ze kunnen kijken of je VIN in hun systeem staat voor de terugroepactie, kan je direct een afspraak inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Bschnitz schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:39:
[...]

Slechts cell zorgt er voor dat de auto alle andere cellen ontlaad tot de waarde van de slechte cell. Zou het idd verklaren. Met carscanner en een dongle kun je dat overigens eenvoudig controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
sl1000 schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:53:
[...]

Slechts cell zorgt er voor dat de auto alle andere cellen ontlaad tot de waarde van de slechte cell. Zou het idd verklaren. Met carscanner en een dongle kun je dat overigens eenvoudig controleren
Heb ze email gestuurd met het krantenartikel.

Sowieso zeggen ze dat 17/100 normaal is!

17/100 zou 340kmh zijn en ik red 300/310 op zijn allerbeste in de zomer. Bedoel ik heb wel eens 340 op de app gehad en dan start ik de auto en rij 5min en dan is die al 300.

Ik miss gewoon altijd al die 10-20% range, maar ja de dealer verklaard me voor gek al 2 jaar lang xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 19:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Bschnitz schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:21:
[...]

17/100 zou 340kmh zijn en ik red 300/310 op zijn allerbeste in de zomer. Bedoel ik heb wel eens 340 op de app gehad en dan start ik de auto en rij 5min en dan is die al 300.

Ik miss gewoon altijd al die 10-20% range, maar ja de dealer verklaard me voor gek al 2 jaar lang xD.
Misschien regenereert je auto niet zo hard met B, maar lopen gewoon je remmen aan 😅

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
Mijn ID.4 remt flink af in B-mode. Kom net niet tot stilstand (maar dat is bekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Bschnitz schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:21:
[...]

Met een dongle is er veel te zien (en te leren).
Je woont zeker niet in het oosten? (anders was je welkom om een keer langs te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
sl1000 schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:52:
[...]

Met een dongle is er veel te zien (en te leren).
Je woont zeker niet in het oosten? (anders was je welkom om een keer langs te komen)
Toevallig wel xD. Lent ;)

Kom graag een keer langs als het je uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
AkroBatik schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:27:
[...]

Misschien regenereert je auto niet zo hard met B, maar lopen gewoon je remmen aan 😅
Naja ik rem dus alleen bij een noodstop voor als B niet te tijd heeft om te remmen, maar om je een idee te geven ik raak de rem 1x per week aan en voor de rest gebruik ik alleen gas en B en dat voldoet dus 99% van de tijd.

Ze hebben wel verteld dat ze de remvloeistof vervangen hebben, no clue of dat normaal is na 2 jaar voor een id3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:15

Termy

valt er nog wat te fragge?

Bschnitz schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:55:
[...]

Naja ik rem dus alleen bij een noodstop voor als B niet te tijd heeft om te remmen, maar om je een idee te geven ik raak de rem 1x per week aan en voor de rest gebruik ik alleen gas en B en dat voldoet dus 99% van de tijd.

Ze hebben wel verteld dat ze de remvloeistof vervangen hebben, no clue of dat normaal is na 2 jaar voor een id3.
1 keer per week je rem? Hoe kom jij dan tot stilstand?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 19:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

[...]

In de ID auto’s kan je niet zonder rempedaal rijden (met het extreme beeld wat jij schetst) . Als jij dat wel kan, gaat er iets fout. Samen met dat verhoogd verbruik, lijkt het haast alsof hij altijd remt. Zou dit zeker aangeven bij het ophalen van je auto.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Termy schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:23:
[...]

1 keer per week je rem? Hoe kom jij dan tot stilstand?
Met B xD.

Gas los laten is still staan in circa 3 seconden, de rest doet auto hold en acc.

Ik ging ervanuit dat zo one pedal driving werkt xD hens de naam haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Bschnitz schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:56:
[...]

Met B xD.

Gas los laten is still staan in circa 3 seconden, de rest doet auto hold en acc.

Uh? Rij je echt in een ID.x? Want mijn ID.3, en zover ik weet die van alle anderen ook, komt niet tot stilstand in B. Ik blijf altijd rollen tenzij ik rem tot stilstand en de auto hold aan krijg.

De enige manier waarop de auto zelf tot stilstand komt is met ACC, maar uiteraard niet bij een rood stoplicht zonder verkeer voor me.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 09:05
Bschnitz schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:56:
[...]

Met B xD.

Ik zou morgen langs je dealer gaan en een monteur vragen om even een rondje te rijden in jouw auto en een demo/test auto die ze hebben staan. Hetgeen wat jij omschrijft is namelijk niet mogelijk op de ID.X modellen en zou dus op een probleem duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Termy schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:58:
[...]

Uh? Rij je echt in een ID.x? Want mijn ID.3, en zover ik weet die van alle anderen ook, komt niet tot stilstand in B. Ik blijf altijd rollen tenzij ik rem tot stilstand en de auto hold aan krijg.

De enige manier waarop de auto zelf tot stilstand komt is met ACC, maar uiteraard niet bij een rood stoplicht zonder verkeer voor me.
Haha ja zeker weten. Id3 max 2 jaar oud, 23K km. In het vw blauw:p

Ik moet gewoon met sl1000 afspreken.

Als ik in B sta en ik gebruik geen acc of ik ga van acc af dan remt hij enorm hard hard af op de snelweg zonder dat ik de rem gebruik.

De grap is wel, als ik effe heel snel rij, denk 150/160 in B en ik laat het gas los dan rolt die wel uit en remt smooth zoals in de id4.

Maar alles in B loslaten bij mij is erg ja uhm shockerig?

Dus iets van het gas los laten is al remmen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-06 06:42
Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk grappig vind dat je de enige ID rijder bent met one pedal driving en daar pas na 23k km achter komt xD. Maar er is als ik dit lees sowieso iets mis

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Bschnitz schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:06:
[...]

Haha ja zeker weten. Id3 max 2 jaar oud, 23K km. In het vw blauw:p

Ik moet gewoon met sl1000 afspreken.

Als ik in B sta en ik gebruik geen acc of ik ga van acc af dan remt hij enorm hard hard af op de snelweg zonder dat ik de rem gebruik.

De grap is wel, als ik effe heel snel rij, denk 150/160 in B en ik laat het gas los dan rolt die wel uit en remt smooth zoals in de id4.

Maar alles in B loslaten bij mij is erg ja uhm shockerig?

Dus iets van het gas los laten is al remmen zeg maar.
Zo te horen is er iets mis want dit kan een ID.x niet. Dealertijd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 16:41

NWA

Stockbaard schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:28:
Deze week de eerste keren goed gebruik kunnen maken van 2.4 door het koude weer. Echt een merkbaar verschil in het verbruik doordat de hv accu niet meer vol verwarmd wordt bij het opstarten van de auto. Bij stilstand rond de 1.6 kWh/u met klimatisering uit, met 2.3 was dat al gauw 5.5 kWh/u.
Gaf hier eerder aan dat ik niet zo'n verschil merkte na de 2.4 update, maar ik beaam je punt. Het verbruik ligt merkbaar lager in de eerste kilometers, en dat heeft zeker effect. Toch even een klein slagje om de arm houden, zo lang is het nog niet koud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
wheli schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:18:
Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk grappig vind dat je de enige ID rijder bent met one pedal driving en daar pas na 23k km achter komt xD. Maar er is als ik dit lees sowieso iets mis
Ja maar hij deed dit altijd al! Vanaf het begin, dus ik ken gewoon niet anders.

Vond het wel praktisch om maar 1 pedaal te gebruiken xD dacht echt dat het een functie was.....

Bedoel ik ga 2x per jaar naar de dealer en die is ook niks opgevallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAO
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

DAO

Heb me suf gezocht maar wend mij tot jullie omdat ik het niet echt kan vinden op het www en ik pas op 9-12 naar de dealer mag...

Sinds 3 dagen krijg ik een gele foutmelding op de display voor me vlak onder de snelheid van een oranje sleutel met het wifi signaaltje er boven. Hij geeft aan dat de keyless entry niet werkt en dat ik in de drivers manual moet kijken maar daar staat het helaas niet in (zelfs het tekentje niet). Ik kan de auto dus alleen open/dicht maken met de knop op mijn sleutel. Ik kan gewoon rijden en de auto uit zetten maar puur de keyless entry werkt niet. Ook het aanzetten in het menu lukt niet want dan krijg ik dezelfde foutmelding. Garage weet het niet zo snel en wil de auto dus hebben staan voor een dag...

Heb de 2.4 update al een paar maanden en dat is redelijk smooth gegaan. Dit kwam zomaar vanuit het niets.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
[...]

Standaard onderhoudsactie na 2 jaar.
Verder is het alleen een interieur filtertje en wat inspecties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DAO schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:41:
Heb me suf gezocht maar wend mij tot jullie omdat ik het niet echt kan vinden op het www en ik pas op 9-12 naar de dealer mag...

Sinds 3 dagen krijg ik een gele foutmelding op de display voor me vlak onder de snelheid van een oranje sleutel met het wifi signaaltje er boven. Hij geeft aan dat de keyless entry niet werkt en dat ik in de drivers manual moet kijken maar daar staat het helaas niet in (zelfs het tekentje niet). Ik kan de auto dus alleen open/dicht maken met de knop op mijn sleutel. Ik kan gewoon rijden en de auto uit zetten maar puur de keyless entry werkt niet. Ook het aanzetten in het menu lukt niet want dan krijg ik dezelfde foutmelding. Garage weet het niet zo snel en wil de auto dus hebben staan voor een dag...

Heb de 2.4 update al een paar maanden en dat is redelijk smooth gegaan. Dit kwam zomaar vanuit het niets.

Iemand?
Werkt keyless aan alle zijden niet, of slechts aan één kant? En weet je zeker dat de batterij van de sleutel niet bijna leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAO
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

DAO

sl1000 schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:44:
[...]

Werkt keyless aan alle zijden niet, of slechts aan één kant? En weet je zeker dat de batterij van de sleutel niet bijna leeg is?
Beiden kanten helaas niet en batterij tot 2x toe vervangen. Ook de reservesleutel werkt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 11:38
mitchdc schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:05:
[...]

In Nederland werkt dat niet, PON blokkeert dat. Niemand weet waarom precies, maar het zal wel iets met geld te maken hebben. :9
Ik wil hier toch nog even op terug komen. Want wat blijkbaar wel goed is de status weergave van 3.0.

Deze toont wel de juiste kleur, zelfs het dak klopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYrN_WTmitdzI6DwQscBJKEHdX8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pdLdYkVEBujMGoRfTXp9HQfQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzIXO6Y3-EKyH-N6sa71XrMGnho=/x800/filters:strip_exif()/f/image/04WqKIhVrxjsGq1rbRbCO4nP.png?f=fotoalbum_large

Nice. Zie de lampen en de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
mitchdc schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:03:
[...]

Ik wil hier toch nog even op terug komen. Want wat blijkbaar wel goed is de status weergave van 3.0.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou nou... Toch knap dat VW dit kan hè... Zo'n 10+ jaar na Tesla :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-03 19:36
Bschnitz schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:22:
[...]

Ik rij 90% met ACC...

Dan mag je nog van geluk spreken..
ID4 1st max met 77kwh en gemiddeld 22 tot 25kw/100km.
95% op ACC veel snelweg.

GOM:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMQSDllltIgfB6izK40W6AkMwsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovFlNUlofZacGl4AftxhgSio.jpg?f=fotoalbum_large

Verbruik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0GJAYYpJhRUQqsMNyI_51jGSzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4UbxTC4VSuoBxTxzD2eh8Ay.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door EdwinDaems op 21-11-2022 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 20:28
DAO schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:57:
[...]

Beiden kanten helaas niet en batterij tot 2x toe vervangen. Ook de reservesleutel werkt niet.
Er was iets met de sleutel die je dan in een van de bekerhouders moest leggen bij problemen…. Weet niet meer precies waar ik dat gelezen heb. In het de eerste bekerhouder zat dacht ik een voorziening om de sleutel uit te lezen.

Paar pagina’s terug heeft iemand uitgelegd hoe je de sleutel moet inleren. Zou je ook kunnen proberen.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DAO schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:57:
[...]

Op naar de dealer dan, zal wel een module een error hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
EdwinDaems schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:15:
[...]

Dan mag je nog van geluk spreken..
ID4 1st max met 77kwh en gemiddeld 22 tot 25kw/100km.
95% op ACC veel snelweg.

GOM:
[Afbeelding]
Da’s wel heel weinig regen. 100% accu rond de 0 graden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchdc
FlowDesign schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:09:
[...]

Nou nou... Toch knap dat VW dit kan hè... Zo'n 10+ jaar na Tesla :')
Dit was niet echt het punt wat ik wilde maken. Maar okay.

Ik snap niet waarom PON de overzichtsafbeelding tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
mitchdc schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:03:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Import wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Nee orgineel NL geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
100% geladen en gom geeft 261 aan. Lees dat meerdere mensen een lage gom zien. 2.4 sw. Kan me niet herinneren dat ik vorige winter ook zo’n lage gom had op 100% 🤔

Rij nu niet gek anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerO
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-05-2023
Zelfde hier. Zat gisteren ook onder de 300km op 100%
Pagina: 1 ... 237 ... 372 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.