marre schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:33:
Mijn ID.4 (besteld in januari 2022) gisteren in gebruik genomen. De verkoper sprak over een lichtstrip onder de windscreen die zou oplichten, maar helemaal nog niets van gemerkt. Even opgezocht en het zou gaan om de "ID.Lights" feature? Komt deze nog steeds standaard bij alle ID.4 modellen?
Volgens
dit persbericht zit het er standaard in (februari 2021):
ID.3 and ID.4 are the first Volkswagen models to be equipped with the new ID. Light as standard. The ID. Light lighting strip consists of 54 multi-coloured LEDs and is positioned along the underside of the windscreen. It is therefore only visible in the driver's peripheral field of vision or at certain angles from the outside.
Maar er wordt niets over gezegd in de huidige brochure, en op basis van de enigszins zweverige toon van het persbericht (eerst 'dit is de toekomst en digitale assistenten vind je tegenwoordig overal', maar vervolgens vind ik de voorbeelden in de tekst weinig overtuigend (het HUD biedt veel duidelijkere signalen) zou het kunnen zijn dat ze de functie weer geschrapt hebben? Heeft iemand nog een oudere brochure dan die van VW
hier (van juli 2022)?
Hier in Duitsland hebben ze naast de gedrukte brochure en prijslijst direct ook de pdf-versie van beiden afgeschaft, veels te ouderwets natuurlijk, niet meer van deze tijd. Helaas is de info op de website niet volledig, vreselijk onoverzichtelijk (optiepakketten vergelijken is vrijwel onmogelijk) en aan aanpassingen onderhevig, maar bij de dealer weten de meesten ook niet meer - pas ruim na de bestelling heb ik tijdens de vorige bandenwissel een tijd met een jongere verkoper staan praten die ook niet alles wist maar zijn best deed dingen uit te zoeken.
Geen info nog trouwens wanneer ik de in november 2021 bestelde ID.4 kan verwachten.
[
Voor 17% gewijzigd door
Tarin op 20-11-2022 07:59
]