Dit heb ik steevast in de buurt / richting van Dordrecht. Zowel als ik bijvoorbeeld vanuit Hardinxveld naar de Makro wil (Toermalijnring) als vanuit het zuiden via de Moerdijkbrug en vervolgens de N3 richting het noordoosten. Heel irritant, maar tot nu toe verder niks permanent stuk gegaan gelukkig. Lijkt, althans bij mij, dus te maken te hebben met het langs een bepaalde locatie navigeren?densterdad2 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:29:
ID.4.1
Vandaag, spontaan, tot 7x toe -> media-systeem gaf de melding "een ogenblik geduld"....om vervolgens uit te gaan. Zwart scherm, radio ook uit.......na 3 minuten was het systeem weer herstart. (ritje van kleine 2 uur)
Heeft ruim een jaar nagenoeg probleemloos gewerkt. Hopelijk niet een voorbode van ellende....
Na mijn bezoek gisteren is de foutmelding gereset, oorzaak onbekend. Komt u maar terug als het weer is.mhe59 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:33:
[...]
Tja, ook ik heb er aan moeten geloven…… na 45550 probleemloze kilometers een lege 12 volt batterij…
Helemaal niets meer dan een waarschuwing elektrosysteem werkt niet, werkplaats opzoeken en daarna een zwart scherm.
Pechhulp LM gebeld en binnen een half uur (!) stond de ANWB voor mijn deur, deze heeft de 12v accu opgeladen en de alarmmeldingen gereset en binnen een half uur, dus totaal na 1 uur reed ik weer 😃
Service !
En ja VW het wordt echt tijd voor de 2.4 update en de vervanging van wat hardware als ik het allemaal goed heb begrepen.……[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
enfin, het werkt hier weer.
Vanmorgen even naar de dealer geweest voor de zomerbanden (wat een timing met die sneeuw op komst…). Informerende naar 2.4: Dealer heeft al maanden een stapel nieuwe accu’s liggen voor de 2.4 update, maar instructies zijn er nog niet. Hij wist ook niet of de accu’s voor alle ID’s waren of enkel de ID.3’s.
In ieder geval mooi dat het eea klaar lijkt te staan
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Afgelopen maandag begon onze ID3 ineens te jammeren over het remlicht linksachter. Die foutmeldingen zijn ook vanzelf weggegaan. Remlicht werkt ook gewoon.
Wel lekker typisch, aangezien sinds jaar en dag veel volkswagens linksachter kapotte lampen hebben.
Wel lekker typisch, aangezien sinds jaar en dag veel volkswagens linksachter kapotte lampen hebben.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
@FlowDesign Ik heb die melding aan beide kanten gehad al wel.
*sowieso
Eigenlijk heel logisch natuurlijk! Ik ga dat binnenkort proberen, bedankt.gerwin16 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:10:
[...]
De camera achter kun je ook schoon sproeien, deze heeft een eigen sproeier. Als je in reverse staat en de achterruit sproeier gebruikt, dan wordt de achteruit camera schoon gesproeid.
Ik heb dat op mijn ID.4 (Scandinavian DRLs) aangezet met ODB11Matthijscc schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:49:
Is het met een dongel mogelijk om de ID.3 zijn achterlichten altijd aan te laten zoals bij de voorlichten?
Amsterdam en af en toe Culemborg. Ik wil je daar best mee helpen.Matthijscc schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:29:
Heeft iemand een Dongel liggen in omgeving Utrecht? Tegen een kleine vergoeding?
Oh, dat was met nog niet opgevallen, dat je ook de gewone CC beschikbaar kunt maken.sl1000 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:13:
Met OBDeleven kun je de gewone CC wel toevoegen aan 't lijstje met speed limiter en ACC.
Veel van de Nordics doen dat exact vanwege de issues die je hierboven beschrijft.
En dat hangt onder andere van je eigen rijstijl af. Ik blijf altijd zelf verantwoordelijk voor mijn eigen rijgedrag, ook met ACC. Wanneer ik met de ACC rijdt (best vaak), dan blijf ik dus toch opletten alsof ik zelf het 'gas' bedien. Regelmatig reageer ik vóór de ACC dat doet, bijvoorbeeld bij mensen die er even tussen duiken.vereist inderdaad wel extra oplettendheid dat je je realiseert dat CC niet ingrijpt waar ACC dat wel doet.
Soms is het andersom, zou ik nog niet remmen terwijl de ACC dat al wel doet.
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
Ik vraag me af of dat iets te maken heeft met de eventuele aanwezigheid van de navigatie database voor dat betreffende deel.Tijsbeer schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:39:
[...]
Dit heb ik steevast in de buurt / richting van Dordrecht. Zowel als ik bijvoorbeeld vanuit Hardinxveld naar de Makro wil (Toermalijnring) als vanuit het zuiden via de Moerdijkbrug en vervolgens de N3 richting het noordoosten. Heel irritant, maar tot nu toe verder niks permanent stuk gegaan gelukkig. Lijkt, althans bij mij, dus te maken te hebben met het langs een bepaalde locatie navigeren?
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Hi allen. De koplampen van mijn id3 staan blijkbaar al uren aan, terwijl ie geparkeerd staat. Heb klein rondje gereden en sneeuw weggeveegd nu, en van binnen in de auto alles uit gezet...Maar ik kijk nu al 5 minuten en ze staan al 5 minuten aan.
Enig idee wat oorzaak/oplossing is? Thx!
@Bertje3000
Staan de lampen op automatisch?
Staan de lampen op automatisch?
Normaal wel, net uitgezet, maar maakt geen verschil.
N.a.v. wat ik hier ondertussen las even de knipperlichten gecheckt, die gaan binnen op dubbele snelheid. En groot licht doet ie niet (wel blauw lampje, geen daadwerkelijk groot licht).
Beetje vaag allemaal. Zijn dit bekende euvels?
Hoor je een slow whoop naast je auto en heb je foutmeldingen over je dynamische bochtverlichting en knipperlichten? Ik en nog iemand in dit forum hebben recent hetzelfde gehad (lampen gingen niet meer uit en stonden heel de nacht aan) en de e-sound module (de module die het geluid genereert om voetgangers te waarschuwen) bleek kapot te zijn. Deze is blijkbaar gekoppeld aan de koplampen.Bertje3000 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:02:
Hi allen. De koplampen van mijn id3 staan blijkbaar al uren aan, terwijl ie geparkeerd staat. Heb klein rondje gereden en sneeuw weggeveegd nu, en van binnen in de auto alles uit gezet...Maar ik kijk nu al 5 minuten en ze staan al 5 minuten aan.
Je zal in dat geval langs de garage moeten en zal je auto enkele dagen kwijt zijn ivm de levertijd van de desbetreffende module.
Thanks! Die whoop heb ik niet (bewust) gehoord. Krijg wel foutmeldingen over dat sommige informatie niet beschikbaar is en dat ik dus moet oppassen met rijden. En met inparkeren ging één van de sensoren wel heel enthousiast te keer. Maar die dichtte ik toe aan dat er sneeuw op de sensoren zou zitten of iets dergelijks.Mraze schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:15:
[...]
Hoor je een slow whoop naast je auto en heb je foutmeldingen over je dynamische bochtverlichting en knipperlichten? Ik en nog iemand in dit forum hebben recent hetzelfde gehad (lampen gingen niet meer uit en stonden heel de nacht aan) en de e-sound module (de module die het geluid genereert om voetgangers te waarschuwen) bleek kapot te zijn. Deze is blijkbaar gekoppeld aan de koplampen.
Je zal in dat geval langs de garage moeten en zal je auto enkele dagen kwijt zijn ivm de levertijd van de desbetreffende module.
Zal eens garage bellen. Ik heb alleen lekker corona te pakken nu dus de timing is matig te noemen...
Balen voor je, beterschap!Bertje3000 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:18:
[...]
Thanks! Die whoop heb ik niet (bewust) gehoord. Krijg wel foutmeldingen over dat sommige informatie niet beschikbaar is en dat ik dus moet oppassen met rijden. En met inparkeren ging één van de sensoren wel heel enthousiast te keer. Maar die dichtte ik toe aan dat er sneeuw op de sensoren zou zitten of iets dergelijks.
Zal eens garage bellen. Ik heb alleen lekker corona te pakken nu dus de timing is matig te noemen...
gewoon werkplaats inrijden en zeggen.. EN NU WIL IK EEN 12v SWAPpietermx schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:36:
Vanmorgen even naar de dealer geweest voor de zomerbanden (wat een timing met die sneeuw op komst…). Informerende naar 2.4: Dealer heeft al maanden een stapel nieuwe accu’s liggen voor de 2.4 update, maar instructies zijn er nog niet. Hij wist ook niet of de accu’s voor alle ID’s waren of enkel de ID.3’s.
[ Voor 30% gewijzigd door Simply1337 op 01-04-2022 15:22 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Nou, niets drie uur. Ik mag niet verder rijden zonder dat die SOS-functie het doet (mijn argument dat zoveel autos zonder zo'n ding rijden geldt niet voor VW/Leasemaatschappij). Onderdeel staat op backorder dus ik ben mijn ID.3 ongeveer een week kwijtmcmiles schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:31:
[...]
Idem hier delfde melding begin van het jaar gehad, door dealer vervangen en staat 3 uur voor. Electronica zit onder de achterbank.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Klopt, kreeg ook bericht niet verder te rijden maar dealer gaf aan dat verder rijden geen probleem. Onderdeel was er met enkele dagen, inbouw was enige dagen later en duurde precies 3 uur toen ik weer wegreed. Merendeel van de auto’s op de weg hebben inderdaad geen sos functie, ik rij particulier.Tukk schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:23:
[...]
Nou, niets drie uur. Ik mag niet verder rijden zonder dat die SOS-functie het doet (mijn argument dat zoveel autos zonder zo'n ding rijden geldt niet voor VW/Leasemaatschappij). Onderdeel staat op backorder dus ik ben mijn ID.3 ongeveer een week kwijt
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Mensen, om uit te sluiten dat het de combinatie is welke de errors triggerd;
zijn er issues bekend met een Alfen Eve Single Pro in combinatie met een VW ID.4?
Dezelfde vraag ook in het thuisladen topic gezet.
Alvast dank.
zijn er issues bekend met een Alfen Eve Single Pro in combinatie met een VW ID.4?
Alvast dank.
Nope, ik heb datzelfde ding hier hangen voor mijn ID.4 en dat werkt al een jaar storingsvrij.PJdeS schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:43:
Alvast dank.
Zoals ik eerder ook al heb gezegd, de installateur moet simpelweg de log van de laadpunt uitlezen en eventueel kun je dat ook zelf doen. Dan weet je zo wat er mis is in plaats van te gokken.
[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 01-04-2022 15:50 ]
Gelukkig sneller gefixt. De 24u mobiliteitsservice kon langskomen. Ik weet er het fijne niet van maar hij zei dat ie iig de auto een harde reset heeft gegeven door de minpool van de kleine accu er af te halen, vermoedde dat er door de kou een storing was ontstaan. Dat belooft nog wat voor als er een keer weer een échte winter aankomt!Mraze schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:15:
[...]
Hoor je een slow whoop naast je auto en heb je foutmeldingen over je dynamische bochtverlichting en knipperlichten? Ik en nog iemand in dit forum hebben recent hetzelfde gehad (lampen gingen niet meer uit en stonden heel de nacht aan) en de e-sound module (de module die het geluid genereert om voetgangers te waarschuwen) bleek kapot te zijn. Deze is blijkbaar gekoppeld aan de koplampen.
Kan je me vertellen waar dat dan zou moeten? Ik kan het nergens vindensl1000 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:13:
[...]
Met OBDeleven kun je de gewone CC wel toevoegen aan 't lijstje met speed limiter en ACC.
Veel van de Nordics doen dat exact vanwege de issues die je hierboven beschrijft.
vereist inderdaad wel extra oplettendheid dat je je realiseert dat CC niet ingrijpt waar ACC dat wel doet.
Heb je een Pro licentie voor nodig.RobinN schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:24:
[...]
Kan je me vertellen waar dat dan zou moeten? Ik kan het nergens vinden
Module 13 (adaptive cruise control) -> long coding -> cruise control mode -> aanpassen naar: activated.
:strip_exif()/f/image/IojST9IusEPgixBtfeMqCAbn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door sl1000 op 01-04-2022 20:15 ]
Ik heb ook een wallbox en dit is mij inmiddels ook enkele keren gebeurd. Je moet de laadkabel goed doorduwen. 1-2 mm voor de "aanslag" stoppen geeft bij mij hetzelfde probleem.N0EL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 00:33:
Zie net dat mijn ID.4 maar met 4kW aan het laden is i.p.v. de 11kW die ik normaal altijd haal.
Komt dit door dat het momenteel 3 grade is, of door iets anders? (auto staat al een tijdje stil)
Ik heb de laadpaal al een paar keer ge reset. Helaas zonder succes.
Top, heb ik en ga het morgen meteen proberen. Dank je welsl1000 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:11:
[...]
Heb je een Pro licentie voor nodig.
Module 13 (adaptive cruise control) -> long coding -> cruise control mode -> aanpassen naar: activated.
[Afbeelding]
Is op dat moment CC en ACC beschikbaar of enkel CC?sl1000 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:11:
[...]
[Afbeelding]
9 maanden deze combo 0 problemenPJdeS schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:43:
Alvast dank.
Deze combinatie heb ik ook. Werkt meestal prima.PJdeS schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:43:
Alvast dank.
De issues die ik heb lijken meestal te komen door de Smart Driving app die vanuit Leaseplan aan de paal gekoppeld is. De opzet van die app is goed, een beetje zoals Stekker maar dan vanuit de paal: laden op gunstige tijdstippen.
Alleen lijkt de auto soms niet te snappen waarom de paal het laden pauzeert. Dan hervat het laden niet goed en heb ik 's ochtends niet het gewenste laadniveau.
ACC reaction on standing objects, is dat default aan of heb jij die geactiveerd?sl1000 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:11:
[...]
[Afbeelding]
En kun je die Boost ook aanzetten? 😄
Denk dat dat uit de Cupra komt.
Ook ik reed binnendoor vanaf Meerkerk richting Dordrecht richting N3 naar Moerdijk.Tijsbeer schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:39:
[...]
Dit heb ik steevast in de buurt / richting van Dordrecht. Zowel als ik bijvoorbeeld vanuit Hardinxveld naar de Makro wil (Toermalijnring) als vanuit het zuiden via de Moerdijkbrug en vervolgens de N3 richting het noordoosten. Heel irritant, maar tot nu toe verder niks permanent stuk gegaan gelukkig. Lijkt, althans bij mij, dus te maken te hebben met het langs een bepaalde locatie navigeren?
Gaat nu alweer 2 dgn probleemloos. (Heb ik niet meer die route gereden). Zou dus kunnen wat je zegt.
"ACC reaction on standing objects" staat standaard aan.FlowDesign schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:40:
[...]
ACC reaction on standing objects, is dat default aan of heb jij die geactiveerd?
En kun je die Boost ook aanzetten? 😄
Denk dat dat uit de Cupra komt.
De boost functie geeft extra gas als je je knipperlicht aanzet, zodat je vlotter kunt inhalen.
(of vlotter tegen je voorganger kunt knallen als je niet direct uitvoegt)
althans zo heb ik het begrepen van iemand die er mee heeft zitten spelen.
Hij geeft dus niet dat extra vermogen wat in de boost functie van de Cupra zou zitten.
<zeer puntje getriggerd hier>ralphdavidvdb schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:16:
[...]
Deze combinatie heb ik ook. Werkt meestal prima.
De issues die ik heb lijken meestal te komen door de Smart Driving app die vanuit Leaseplan aan de paal gekoppeld is. De opzet van die app is goed, een beetje zoals Stekker maar dan vanuit de paal: laden op gunstige tijdstippen.
Alleen lijkt de auto soms niet te snappen waarom de paal het laden pauzeert. Dan hervat het laden niet goed en heb ik 's ochtends niet het gewenste laadniveau.
Enige wat die app doet is, is zorgen dat leaseplan extra gunstige tarieven heeft.
Er is werkelijk waar niets "smart" aan die app. Eerste wat ik heb gedaan is die app weer van mijn telefoon flikkeren.
Met "smart" verwacht je dat je via die app:
- zelf laadprofielen kunt instellen
- de maximale laadstroom kunt limiteren
- kunt instellen dat hij alleen het teveel geleverde vermogen van de zonnepanelen zou benutten of i.d.
- optioneel naar het lokale voltage kijkt, en gaat laden als deze b.v. boven de 240 volt schiet, zodat lokaal overschot (zonnige of winderige dagen) benut wordt.
Nee voor de eind gebruiker is die app echt nutteloos.
daarnaast is het continue spammen van hun stroom abonnement in de app (met behoorlijk dure tarieven ook) ook gewoon randje koppelverkoop.
't is jammer want met Home Assistent en directe toegang tot de Alfen lader kun je bovenstaande allemaal in een handomdraai realiseren. En die toegang kan ik niet verkrijgen omdat ik anders niet mijn zakelijk geladen stroom terug kan krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door sl1000 op 02-04-2022 09:47 ]
@sl1000 Misschien is dit het verkeerde topic hiervoor maar weet je zeker dat je zelf geen toegang kunt krijgen tot je Alfen laadpunt? Mijn Alfen Single Pro Line is namelijk ook in beheer van de LM maar middels de ACE installer tool kan ik er prima op inloggen en zelf instellingen wijzigen. Zolang de de backoffice instellingen laat staan zoals het staat blijft de verrekening prima werken.
De loadbalancing instellingen op modbus zetten zodat je de paal via HA kan aansturen kan bijvoorbeeld prima.
De loadbalancing instellingen op modbus zetten zodat je de paal via HA kan aansturen kan bijvoorbeeld prima.
Hmm interessant. Ik ging af op wat de installateur me vertelde. De paal hangt (nu) ook aan een GSM kaartje en niet mijn eigen ethernet. Mogelijk daarom.ik222 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:32:
@sl1000 Misschien is dit het verkeerde topic hiervoor maar weet je zeker dat je zelf geen toegang kunt krijgen tot je Alfen laadpunt? Mijn Alfen Single Pro Line is namelijk ook in beheer van de LM maar middels de ACE installer tool kan ik er prima op inloggen en zelf instellingen wijzigen. Zolang de de backoffice instellingen laad staan zoals het staat blijft de verrekening prima werken.
Kun je me (wellicht via DM) wegwijs maken hoe ik die tool gebruik? een nieuwe kabel is snel getrokken natuurlijk.
Vandaag een email van VW ontvangen over o.a. software updates voor ID. modellen.
Ik dacht al, allee update 2.4 komt er eindelijk aan!
Maar helaas het gaat over 2.1 en 2.3 wat nu toch echt passé is
Ik dacht al, allee update 2.4 komt er eindelijk aan!
Maar helaas het gaat over 2.1 en 2.3 wat nu toch echt passé is

Nou geprobeerd vandaag maar niet gelukt. Ik denk dat je ook travel assist moet hebben of zoRobinN schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:40:
[...]
Top, heb ik en ga het morgen meteen proberen. Dank je wel
:strip_exif()/f/image/9j5b2p55QpyKVXO6qgYqLNvg.jpg?f=fotoalbum_large)
Hmm vreemd. Zal morgen mijn notities nog eens nakijken of er in een andere module nog wat aangepast moet worden. Ik was de setting op een Zweeds forum tegengekomen. Zal ook eens kijken of ik die thread nog kan terug vinden.RobinN schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:58:
[...]
Nou geprobeerd vandaag maar niet gelukt. Ik denk dat je ook travel assist moet hebben of zo
[Afbeelding]
Verwijderd
Na maanden stilte zag ik gisteren eindelijk een “1” bij de meldingen, laat maar komen die update.
E-sim tijdelijk niet beschikbaar.
Is nu toch al van 11/21 geleden dat ik akkoord ben gegaan.
Ergens hoop ik dat het mijn issue met de zijspiegels kan oplossen, die klappen soms niet uit bij het openen of vertrekken.

Ergens hoop ik dat het mijn issue met de zijspiegels kan oplossen, die klappen soms niet uit bij het openen of vertrekken.
VW heeft aangegeven dat de update dan niet meer komt - je moet zelf VW benaderen met je VIN nummer en vanaf je e-mailadres waarmee je geregistreerd staat.Verwijderd schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:30:
Na maanden stilte zag ik gisteren eindelijk een “1” bij de meldingen, laat maar komen die update.![]()
![]()
Alternatief, wachten op de terugroepactie en de dealer zet je dan op 2.4
Dat met die spiegels heb ik ook twee keer gehad, hee erg raar. Bij mij klapten ze uiteindelijk uit nadat ik op de start knop had gedrukt.Verwijderd schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:30:
Na maanden stilte zag ik gisteren eindelijk een “1” bij de meldingen, laat maar komen die update.![]()
![]()
Zou top zijn… en ook mooi als het zou lukkensl1000 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:22:
[...]
Hmm vreemd. Zal morgen mijn notities nog eens nakijken of er in een andere module nog wat aangepast moet worden. Ik was de setting op een Zweeds forum tegengekomen. Zal ook eens kijken of ik die thread nog kan terug vinden.
Dan kan ik je meteen uit de droom helpen, ook met v2.3 klappen de spiegels soms niet uit. Gelukkig bij mij in één jaar tijd slechts 2 keer voorgekomen.Verwijderd schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:30:
![]()
[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 03-04-2022 12:50 ]
Als de spiegelverwarming aan staat werkt het uitklappen niet. Zodra je de verwarming uit zet zie je dat ze weer uitklappen.FlowDesign schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:50:
[...]
Dan kan ik je meteen uit de droom helpen, ook met v2.3 klappen de spiegels soms niet uit. Gelukkig bij mij in één jaar tijd slechts 2 keer voorgekomen.
Interessant. Ik heb nog nooit IN de auto gezeten met ingeklapte spiegels en spiegelverwarming aan, dus geen ervaring mee eigenlijk. Nog best lastig ook denk ik, want je kan niet tegelijk je spiegels verwarmen en in/uitklappen doen. Dat is dezelfde knop...sl1000 schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:17:
[...]
Als de spiegelverwarming aan staat werkt het uitklappen niet. Zodra je de verwarming uit zet zie je dat ze weer uitklappen.
bijzonder dit! ik heb dit als ik vanaf dordrecht naar de a15 rij over de N weg (ben er niet heel bekend). Gebeurd mij dit ook continue in combinatie met apple carplay. alles valt continue uit en herstart weer. En is altijd daar...Tijsbeer schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:39:
[...]
Als je via de app de auto voorverwarmt, zet deze (normaliter) ook de spiegelverwarming aan. Dus simpeler gezegd de spiegels blijven ingeklapt als je de auto voorverwarming aan hebt staan. Bugje vermoed ik, of een feature 🤔Soeski schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:44:
[...]
Interessant. Ik heb nog nooit IN de auto gezeten met ingeklapte spiegels en spiegelverwarming aan, dus geen ervaring mee eigenlijk. Nog best lastig ook denk ik, want je kan niet tegelijk je spiegels verwarmen en in/uitklappen doen. Dat is dezelfde knop...
Bugje dan. Spiegeltjes klappen altijd uit als ik aan kom lopen. Spiegelverwarming doet het...niet altijd helaas, met voorverwarmen. Hit and Miss.sl1000 schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:22:
[...]
Als je via de app de auto voorverwarmt, zet deze (normaliter) ook de spiegelverwarming aan. Dus simpeler gezegd de spiegels blijven ingeklapt als je de auto voorverwarming aan hebt staan. Bugje vermoed ik, of een feature 🤔
Eindelijk de OBDEleven dongel mogen ontvangen. Van een mede-tweaker al wat leuke tips & tricks gehad.
Is het ook mogelijk om een kleine toeter te horen bij het openen en sluiten van de wagen? Ik heb de Life variant.
Als iemand nog andere leuke opties heeft dan hoor ik dat graag.
Is het ook mogelijk om een kleine toeter te horen bij het openen en sluiten van de wagen? Ik heb de Life variant.
Als iemand nog andere leuke opties heeft dan hoor ik dat graag.
Zijn er situaties waar de spiegelverwarming vanzelf aangaat? Want volgens mij heb ik die niet bewust aangezet ofzo.sl1000 schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:17:
[...]
Als de spiegelverwarming aan staat werkt het uitklappen niet. Zodra je de verwarming uit zet zie je dat ze weer uitklappen.
Ze zijn bij mij ook weleens niet uitgeklapt terwijl de auto al een flinke poos uitstond en ik ook geen voorverwarming had gebruikt.
[ Voor 15% gewijzigd door FlowDesign op 03-04-2022 22:25 ]
Hier ook regelmatig een spiegel issue, kom aanlopen, auto ontgrendeld maar spiegels blijven ingeklapt. Zelf als ik al in D of R sta blijven ze soms ingeklapt, heel irritant en willekeurig. Dit gebeurd met & zonder voorverwarm vraag van mij.
Het valt me op dat dit met name op koude dagen is, alsof de chips dan op een lagere klok draaien om ‘alles’ bol te werken.
ID4 Pro met 2.3 vanuit dealer.
Het valt me op dat dit met name op koude dagen is, alsof de chips dan op een lagere klok draaien om ‘alles’ bol te werken.
Die knop voor de spiegelverwarming snap ik überhaupt niets van. Of tenminste, doe een knop en regel het in de software dat die aangaat icm bepaalde temperaturen of regen, etc.
Lijkt me vrij sterk dat het daarmee te maken heeft, maar waarschijnlijk indd wel een relatie met de temperatuur.ivarv schreef op maandag 4 april 2022 @ 07:25:
Misschien toch dat zodra je ontgrendelt, de auto wakker wordt en denkt, ohjee het is koud, ik moet de spiegels verwarmen en dat op dat moment soms het signaal "spiegels uitklappen" niet goed wordt uitgevoerd.
Lijkt me een software bug, die vermoedelijk al wel bekend is bij VW.
Gaat de klima meteen aan bij ontgrendelen dan? Of pas wanneer je de auto start?wheli schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:23:
In de app kan je toch kiezen of je spiegel verwarming in wilt schakelen bij ontgrendelen en voorverwarmen? [Afbeelding]
Ik heb dit werkelijk nog nooit gehad.. dus als het een software ding zou zijn.. dan zou dat toch bij veel meer mensen moeten voorkomen?FlowDesign schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:18:
[...]
Lijkt me vrij sterk dat het daarmee te maken heeft, maar waarschijnlijk indd wel een relatie met de temperatuur.
Misschien toch dat zodra je ontgrendelt, de auto wakker wordt en denkt, ohjee het is koud, ik moet de spiegels verwarmen en dat op dat moment soms het signaal "spiegels uitklappen" niet goed wordt uitgevoerd.
Lijkt me een software bug, die vermoedelijk al wel bekend is bij VW.
Mijn spiegels hebben echt nog nooit gehaperd met openen danwel sluiten.
*sowieso
Ik had dit probleem ook afgelopen vrijdag. Auto vooraf voorverwarmd in de app en bij ontgrendelen van de auto gingen de spiegels niet openen. Het was uiteindelijk snel opgelost door de auto weer te vergrendelen en ontgrendelen. Misschien helpt het om vervolgens in de auto te stappen en je gordel om te doen. Het duurde wel even voordat ze open gingen klappen. Klinkt wel als een software issue inderdaad.ivarv schreef op maandag 4 april 2022 @ 07:25:
Hier ook regelmatig een spiegel issue, kom aanlopen, auto ontgrendeld maar spiegels blijven ingeklapt. Zelf als ik al in D of R sta blijven ze soms ingeklapt, heel irritant en willekeurig. Dit gebeurd met & zonder voorverwarm vraag van mij.
ID.3 First Max
Direct bij ontgrendelen als je aan komt lopen (keyless entry).FlowDesign schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:09:
[...]
Gaat de klima meteen aan bij ontgrendelen dan? Of pas wanneer je de auto start?
Nee, ik ook niet, maar het kan best een bug zijn bij bepaalde types/uitvoeringen of... gewoon omdat het een ID.X isDonJunior schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:10:
[...]
Ik heb dit werkelijk nog nooit gehad.. dus als het een software ding zou zijn.. dan zou dat toch bij veel meer mensen moeten voorkomen?
Mijn spiegels hebben echt nog nooit gehaperd met openen danwel sluiten.
Ik heb vorige week de winterbanden op m’n ID.3 laten terugzetten naar zomerbanden. Die zijn nu circa 20.000 km oud, en hebben nog maar 4mm profiel. De banden kunnen nog wel even, maar de bandenman adviseert om toch voor 2mm al nieuw banden te plaatsen en denkt dat dat nog maar een paar duizend km is.
Ik heb 215/50R19 Bridgestones er op zitten, op Andoya velgen. Ik ben — volgens mij — een rustige rijder.
Ter vergelijking, op mijn Tiguan 2.0 TSI 4motion heb ik 235/55R18 Continentals als zomerbanden zitten, en die zijn pas bij 67216 km vervangen. Die auto heeft ook best koppel en PK’s en wordt daarnaast ook nog regelmatig als trekauto met een dubbele paardentrailer (denk aan +2000kg) gebruikt.
Hebben jullie al ervaring met levensduur van de banden op jullie ID.3?
Peter
Ik heb 215/50R19 Bridgestones er op zitten, op Andoya velgen. Ik ben — volgens mij — een rustige rijder.
Ter vergelijking, op mijn Tiguan 2.0 TSI 4motion heb ik 235/55R18 Continentals als zomerbanden zitten, en die zijn pas bij 67216 km vervangen. Die auto heeft ook best koppel en PK’s en wordt daarnaast ook nog regelmatig als trekauto met een dubbele paardentrailer (denk aan +2000kg) gebruikt.
Peter
EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion
Koppel vanaf stilstand vreet banden tel daarbij het gewicht van voertuig dat het moet verdragen in bochten en je hebt niks aan je rustige rijgedragpveatx schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:26:
Ik heb vorige week de winterbanden op m’n ID.3 laten terugzetten naar zomerbanden. Die zijn nu circa 20.000 km oud, en hebben nog maar 4mm profiel. De banden kunnen nog wel even, maar de bandenman adviseert om toch voor 2mm al nieuw banden te plaatsen en denkt dat dat nog maar een paar duizend km is.
Peter
Met mijn id4 kijk ik ook rond de 20-25k km per set.... dure hobby
Idem hier, ook met koudere dagen.ivarv schreef op maandag 4 april 2022 @ 07:25:
Je moet echt aan de spiegelknop draaien om ze uit te klappen.
4.1-1st met 2.3
Volgens mij als je gaat zitten. Dan hoor ik in ieder geval de warmtepomp opstarten.FlowDesign schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:09:
[...]
Op koudere dagen idd.... Echter meestal als ik de auto in R zet, klappen ze vanzelf uit. 1x gehad dat ik echt al achteruit was gereden en ze toen pas uitklapten....Smirnoff schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:03:
[...]
Idem hier, ook met koudere dagen.
Je moet echt aan de spiegelknop draaien om ze uit te klappen.
4.1-1st met 2.3
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Verwijderd
Hier tot 2/3x per week. Dealer heeft geen oplossing.FlowDesign schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:50:
[...]
Dan kan ik je meteen uit de droom helpen, ook met v2.3 klappen de spiegels soms niet uit. Gelukkig bij mij in één jaar tijd slechts 2 keer voorgekomen.
Meteen bij het ontgrendelen.FlowDesign schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:09:
[...]
Hier nog 5 mm na 11.000 km. 21 inch. Denk dat het niet noodzakelijk aan de rijstijl ligt maar aan de combo van rubbersamenstelling en gewicht van de wagen. In ieder geval extreem stevige bandenslijtage.pveatx schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:26:
Peter
Nieuwe eco zomerbanden hebben maar 6mm, dus je bent ongeveer op de helft van de levensduur.pveatx schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:26:
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Ik heb geen keyless entry, maar als ik kom aanlopen en de auto met de knop op de sleutel ontgrendel, dan vouwen de spiegels zich wel altijd uit, maar als ik -in de tijd dat dit duurt- het portier open, dan stopt het uitvouwen op dat moment even tijdelijk. Vervolgens gaat het uitvouwen wel verder tijdens als ik dan instap.Verwijderd schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:28:
[...]
Hier tot 2/3x per week. Dealer heeft geen oplossing.
[...]
Meteen bij het ontgrendelen.
er lijkt dus ergens (een opdracht tot) onderbreking te zijn als je het portier opent. Misschien dat daar bij sommige auto's een hickup zit die het proces niet weer start?
Het is er ook ineens, vorig jaar was het ook koud maar geen problemen.maik73 schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:12:
[...]
Op koudere dagen idd.... Echter meestal als ik de auto in R zet, klappen ze vanzelf uit. 1x gehad dat ik echt al achteruit was gereden en ze toen pas uitklapten....
Met CarPlay bijvoorbeeld, nu al enkele weken dat hij het nummer steeds 2 seconden afspeelt en terug gaat naar seconde 0 (met 2 verschillende telefoons, alles al gereset, uitgezet etc). Vorige week werkte 1 ochtend de haptic toetsen op het stuur rechts niet, bediening leek wel spanningloos te zijn. Zal het melden bij de dealer als hij voor de terugroepactie terug gaat.
Dat heb ik ook, dagelijks, als de spiegels openklappen, en ik trek de deur open stoppen de spiegels voor 2/3 sec. en gaan ze daarna weer verder met uitklappenNWA schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:35:
[...]
Ik heb geen keyless entry, maar als ik kom aanlopen en de auto met de knop op de sleutel ontgrendel, dan vouwen de spiegels zich wel altijd uit, maar als ik -in de tijd dat dit duurt- het portier open, dan stopt het uitvouwen op dat moment even tijdelijk. Vervolgens gaat het uitvouwen wel verder tijdens als ik dan instap.
er lijkt dus ergens (een opdracht tot) onderbreking te zijn als je het portier opent. Misschien dat daar bij sommige auto's een hickup zit die het proces niet weer start?

Alsof er een Arduino bordje achterzit met een brakke code
Volgens mij zag ik dit in de instellingen voorbij komen.FlowDesign schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:09:
[...]
Klimatsering starten bij ontgrendelen auto.
Edit:
Het zit ook in de We connect Id app voor Android.
Instellingen -> Klimatisering-> Voorklimatsering
De klimatisering start automatisch zodra u uw wagen ontgrendelt.
[ Voor 23% gewijzigd door AndereKoekoek op 04-04-2022 15:19 ]
Ik heb precies hetzelfde ervaren in mijn ID.3 Pro tijdens een zeer lichte sneeuwbui vorige week.Metalingus schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:48:
ID.4 Pro. Zojuist door de sneeuwbui gereden nadat ik m'n auto droog uit een parkeergarage haalde: binnen een halfuur storing parkeersensor rechtsvoor, front assist in storing, ACC stopt ermee wegens 'zichtbeperking'. Beetje veel storing voor een beetje sneeuwbui?Nog even gestopt en de plak sneeuw van de voorkant verwijderd + herstart, in de ijdele hoop een (parkeer)sensor vrij te spelen. Dit loste niks op helaas.
Is er een quick fix om iig de ACC weer werkend te krijgen, te resetten of als gewone CC te gebruiken? Die miste ik wel aangezien ik nog een aardig stuk moest rijden. Of zijn er überhaupt meer van dergelijke ervaringen in winters weer? Pro tips zijn welkom
- ACC. sensor impaired > cruise control werkte niet meer
- Park assist sensoren vooraan gaven een error > de wagen kon op voorganger niet meer inschatten.
- En ik kreeg een manoeuvre error? > denk dat dit invloed had op de lane guidance functie.
Zo zag mijn dashboard er na 5 minuten uit (foto gemaakt in de stilstaande file)
:strip_exif()/f/image/O3bcvVsJo8G2Qcn9gZrgd3zX.jpg?f=fotoalbum_large)
Zware tegenvaller!

De stroom die je auto gebruikt om op te laden wordt niet door Stekker ingekocht of geleverd, maar door jouw eigen energiecontract. We kunnen je helaas niet adviseren over welk contract of leverancier het beste is voor jou.FlowDesign schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:54:
[...]
Kun je die stroom dan ook per uur kopen terwijl je al een "normaal" contract hebt bij een andere energieleverancier? Hoe hebben ze dat geregeld?
Stekker.app kijkt naar een mix van factoren die samen bepalen wat het beste moment is om op te laden, afhankelijk van wanneer jij de auto weer nodig hebt.
Beyond smart charging
Dit ja, Soms even drie seconden wachten en weer proberen en het werkt welivarv schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:37:
[...]
Dat heb ik ook, dagelijks, als de spiegels openklappen, en ik trek de deur open stoppen de spiegels voor 2/3 sec. en gaan ze daarna weer verder met uitklappen![]()
Alsof er een Arduino bordje achterzit met een brakke code
Mijn idee was meer dat de IRQ volgorde niet goed stond en interactie met mij zo'n beetje de minste prio.
#oldschool.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
@Tukk IRQ_YOU_ARE_NOT_EQUAL_BUT_LESS
*sowieso
Met andere woorden: Als je daadwerkelijk wil laden op momenten dat de energieprijs laag is, dan heb je een contract nodig met een variabel uurtarief.Stekker.app schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:39:
[...]
De stroom die je auto gebruikt om op te laden wordt niet door Stekker ingekocht of geleverd, maar door jouw eigen energiecontract. We kunnen je helaas niet adviseren over welk contract of leverancier het beste is voor jou.
Stekker.app kijkt naar een mix van factoren die samen bepalen wat het beste moment is om op te laden, afhankelijk van wanneer jij de auto weer nodig hebt.
Is voor mij niet interessant, aangezien ik vorig jaar m'n contract voor 3 jaar had vastgezet, dus ik ga nu niet overstappen.
En wat ik eerder al zei, het wordt pas echt leuk wanneer je meerdere energieleveranciers op één EAN (op 1 meter) kunt krijgen. Dan kun je dynamisch wisselen van leverancier, of zelfs stroom afnemen van je eigen huisleverancier op een andere locatie (zoals aan een openbare laadpaal).
Dat doet mijn golf 7.5 definitief beter.. die geeft ongeveer 1 op de 20 keer een acc-fout bij (eerste keer) inschakelen waarna ik de motor een keer opnieuw moet starten, maar sneeuwbuien hebben nog niet voor falende rijhulpjes gezorgd.Rubbaa schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:24:
[...]
Ik heb precies hetzelfde ervaren in mijn ID.3 Pro tijdens een zeer lichte sneeuwbui vorige week.
- ACC. sensor impaired > cruise control werkte niet meer
- Park assist sensoren vooraan gaven een error > de wagen kon op voorganger niet meer inschatten.
- En ik kreeg een manoeuvre error? > denk dat dit invloed had op de lane guidance functie.
Zo zag mijn dashboard er na 5 minuten uit (foto gemaakt in de stilstaande file)
[Afbeelding]
Zware tegenvaller!Ik zou inderdaad ook graag handmatig de CC willen blijven gebruiken.
Overigens kan de garage niks vinden in de logs mbt mijn acc-foutmeldingen, zeggen ze tenminste. Ben erg benieuwd hoe het er over een half jaar(?) uit ziet met de id.4. Ik heb alle assistentie-opties aangevinkt dus aan gebrek aan sensoren mag het niet stuklopen
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Als dat zo is zou het mooi zijn… ik houd het in de gaten…RaymondD schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:31:
[...]
Nieuwe eco zomerbanden hebben maar 6mm, dus je bent ongeveer op de helft van de levensduur.
EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion
Ik heb op mijn zomerset Andoya 19" / Continental Ecocontact 6 nog 5,4mm zitten. Daar heb ik zo'n 4000km mee gereden, daarna is de winterset erop gezet. Ik rij vrij rustig en had bij eerdere auto's nooit veel bandenslijtage.pveatx schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:02:
[...]
Als dat zo is zou het mooi zijn… ik houd het in de gaten…
Misschien eens bij een nieuwe auto in de showroom meten...
Ik heb enkele weken geleden mijn slijtage gepost. Kan hem zelf zo snel ff niet vinden. Maar vergelijkbaarpveatx schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:26:
Peter
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Hier ook een discussie over banden:
https://www.id3forums.co.uk/viewtopic.php?t=986
https://www.id3forums.co.uk/viewtopic.php?t=986
Well, I spoke with a nice man from Bridgestone today who told me that the Turanza Eco tyre has a tread of 5.9mm when new, not the 8mm you would expect. Apparently it's a harder tyre so won't wear as quickly. I'm a lot happier now (and will be even happier when I've given the VW service dealership a bit of a maths lesson). But I'll certainly be watching the tyres carefully.
Om het wachten wat te verzachten ben ik alvast mijn audio upgrade aan het plannen voor als de auto (ID.5) eindelijk geleverd wordt. Nu vroeg ik mij af of een van jullie de moeite zou willen nemen om de opslagruimte onder de kofferbak op te meten
Ik neem namelijk aan dat deze ruimte niet anders is dan de ID.4.
Het gaat om de ruimte zónder de piepschuim insert zoals op onderstaande foto te zien:
Ik neem namelijk aan dat deze ruimte niet anders is dan de ID.4.
Het gaat om de ruimte zónder de piepschuim insert zoals op onderstaande foto te zien:
:strip_exif()/f/image/XgQsm0yfpyaIrp8IdTk4rBiq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Vighu op 05-04-2022 11:32 ]
Enkele maanden is meer op zn plaatswheli schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:32:
[...]
Ik heb enkele weken geleden mijn slijtage gepost. Kan hem zelf zo snel ff niet vinden. Maar vergelijkbaar
wheli in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Jeej. Op dit moment wordt deel 2 van de update geïnstalleerd. 2.3!
Ik heb bijna 30000 km gereden, waarvan zo'n 24 a 25 k op de zomerbanden. De achterwielen hadden toen geloof ik nog iets van 2.5 mm profiel. Bij het wisselen van de banden heb ik aangegeven van "goh zouden we die nog wel terugleggen?". Overleg met LM en men was het met me eens. Ik heb nu de oude voorbanden er achter op liggen en voor een nieuwe set ContiPremiumContact 2. Vond ik een aparte keuze want de CPC6 bestaat al
. Maar ze zijn wel van 2022, week 10, dus wel recent rubber. Heb er weinig opmerkingen over, volgens mij prima set.
Banden achter is de originele set Turanza's die voor lagen. Niet veel profiel meer... maar voldoende om nog er op te leggen. Met dit weer daar niet te wild mee doen denk ik, al val ik op een acceleratieburst zo nu en dan wel mee qua straaljagerpilooterij. Maar ja... Je hoeft het gaspedaal maar te aaien of je trekt toch nog best vlot op. Ben benieuwd hoe lang ze nog mee gaan...
Banden achter is de originele set Turanza's die voor lagen. Niet veel profiel meer... maar voldoende om nog er op te leggen. Met dit weer daar niet te wild mee doen denk ik, al val ik op een acceleratieburst zo nu en dan wel mee qua straaljagerpilooterij. Maar ja... Je hoeft het gaspedaal maar te aaien of je trekt toch nog best vlot op. Ben benieuwd hoe lang ze nog mee gaan...
[ Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 04-04-2022 22:46 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik rijd 6 maanden per jaar op zomerbanden en 6 maanden op winterbanden. In totaal zo'n 17.000 km per jaar. Dus ik kan voorlopig nog wel ff vooruit met m'n banden denk ikUltraman schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:42:
Ik heb bijna 30000 km gereden, waarvan zo'n 24 a 25 k op de zomerbanden. De achterwielen hadden toen geloof ik nog iets van 2.5 mm profiel. Bij het wisselen van de banden heb ik aangegeven van "goh zouden we die nog wel terugleggen?". Overleg met LM en men was het met me eens. Ik heb nu de oude voorbanden er achter op liggen en voor een nieuwe set ContiPremiumContact 2. Vond ik een aparte keuze want de CPC6 bestaat al. Maar ze zijn wel van 2022, week 10, dus wel recent rubber. Heb er weinig opmerkingen over, volgens mij prima set.
Motorbanden, die slijten pas hard
Ik had met mijn Golf 7.5 exact dezelfde issues in de sneeuw als nu met de ID.3. Dus ik denk dat jij gewoon mazzel hebt dan. In het Algemene VW topic was er destijds ook genoeg over te doen dat dr ACC er mee stopte tijdens een sneeuwbuiTarin schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:46:
[...]
Dat doet mijn golf 7.5 definitief beter.. die geeft ongeveer 1 op de 20 keer een acc-fout bij (eerste keer) inschakelen waarna ik de motor een keer opnieuw moet starten, maar sneeuwbuien hebben nog niet voor falende rijhulpjes gezorgd.
Overigens kan de garage niks vinden in de logs mbt mijn acc-foutmeldingen, zeggen ze tenminste. Ben erg benieuwd hoe het er over een half jaar(?) uit ziet met de id.4. Ik heb alle assistentie-opties aangevinkt dus aan gebrek aan sensoren mag het niet stuklopen.
*sowieso
Mijn vorige wagen (volvo v40) hield ook vaak genoeg op met ACC bij sneeuw en soms zelfs heel harde regen (België heeft jammer genoeg nog altijd niet het licht gezien om snelwegen te vernieuwen op de manier als ze in Nederland liggen). Bij de volvo kon ik dan wel terugvallen op normale CC, maar ik deed dat eigenlijk nooit. In die condities had ik liever zelf de voet op de gaspedaal.
KingsCrown schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:55:
Jeej. Op dit moment wordt deel 2 van de update geïnstalleerd. 2.3!
:strip_exif()/f/image/HYCdUg5oqlmwLrKaW00N23Gu.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas... Foutmelding na update bekend probleem?
Update is niet meer te vinden in het menu, en ook niet na afsluiten auto.
ID.3 ? ID.4? ID.5? ID.Buzz ???Vighu schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:48:
Om het wachten wat te verzachten ben ik alvast mijn audio upgrade aan het plannen voor als de auto eindelijk geleverd wordt. Nu vroeg ik mij af of een van jullie de moeite zou willen nemen om de opslagruimte onder de kofferbak op te meten![]()
[Afbeelding]
*sowieso
Precies dit had ik ook, is opgelost door de dealer. Maar ik zou als ik jou was nu een paar weken wachten, dan krijg je meteen 2.4 want anders moet je daarvoor weer terug.KingsCrown schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:03:
[...]
[Afbeelding]
Helaas... Foutmelding na update bekend probleem?
Update is niet meer te vinden in het menu, en ook niet na afsluiten auto.
Maar met deze foto kun je de dealer zonder problemen 2.3 laten installeren als je dat wilt.
Goeie, vergeten te vermelden. Ik neem aan dat de opslagruimte van de ID.4 (en Enyaq) gelijk zullen zijn aan die van de ID.5
Dit lijkt op mijn situatie. Ik monitor het...Simply1337 schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:49:
[...]
Enkele maanden is meer op zn plaats![]()
wheli in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
(ID4.1) mijn pano wordt vandaag opnieuw geplaatst ivm het kraken, en een nieuwe temp sensor ergens ivm de 'elektrosysteem functioneert niet goed' waarschuwing.
De garage heeft de accu's wel staan maar zolang er op mijn kenteken geen terugroepacties worden gemeld in het systeem wordt er ook niets uitgevoerd. Ze lieten verder weinig los over wat ze al weten over de aankomende actie behalve dan dat die er tzt komt..
De garage heeft de accu's wel staan maar zolang er op mijn kenteken geen terugroepacties worden gemeld in het systeem wordt er ook niets uitgevoerd. Ze lieten verder weinig los over wat ze al weten over de aankomende actie behalve dan dat die er tzt komt..
Met ontgrendelen wordt hier bedoeld wanneer je de portieren daadwerkelijk open doet.FlowDesign schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:09:
[...]
Ontgrendelen als met het knopje op je afstandsbediening doet niets. Ten minste dit is mijn ervaring.
Zojuist de 30.500 km aangetikt in de ID.3 op de oorspronkelijke zomerbanden (geen winterwissel gedaan) en nog steeds genoeg profiel. Ik rijd dan ook 95% van de tijd als een bejaarde (geen grap) met hier en daar een uitspatting als ik er zin in heb, dat scheelt wellicht in de slijtage.pveatx schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:26:
Peter
Michelin geloof ikGoodyear EfficientGrip Performance R18. Slijtage voor en achter lijkt redelijk gelijk op te gaan. Als ik toch moet kiezen lijkt achter ietsie pietsie harder te gaan, maar slechts minimaal.
Zelfde ervaring hier. Draaien aan het knopje op het portier en ze klappen weer uit.FlowDesign schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:50:
[...]
Ik had laatst dat m'n achterklap niet open wilde... vergrendelen ontgrendelen, niets werkte. Toen achter het stuur gaan zitten, in drive gezet, daarna weer in park, weer naar de achterklep gelopen en voila, hij ging weer open

Achterklep is hier ook al 2x niet open gegaan in een week. Sowieso reageert het heel slecht op openen via de sleutel. Moet je echt binnen 2 a 3 meter van de auto staan wil het werken.
Terwijl ik juist dacht.. die het vanaf een meter of 5 en dan is de klep open als in er ben.
Maar heb iets anders wat vervelender is en dat is dat Spotify via Android auto niet meer werkt na een telefoongesprek via bluetooth.
De teller loopt wel door en kan naar een volgend nummer, maar geen geluid.
Vanmiddag kwam er overigens heel zachtjes op de achtergrond alleen geluid uit 1 speaker na een belletje: mid speaker voor dashboard.
Telefoon opnieuw starten verhelpt het niet. Multimedia herstarten verhelpt het wel of overschakelen naar audio via media -> bluetooth. Als ik dan terug naar Android auto ga, dan werkt het nog steeds niet.
Mocht ik dus via Google maps willen navigeren én Spotify luisteren na een telefoongesprek, dan moet ik het multimedia systeem herstarten. Is 4x voorgekomen de afgelopen week.
Terwijl ik juist dacht.. die het vanaf een meter of 5 en dan is de klep open als in er ben.
Maar heb iets anders wat vervelender is en dat is dat Spotify via Android auto niet meer werkt na een telefoongesprek via bluetooth.
Vanmiddag kwam er overigens heel zachtjes op de achtergrond alleen geluid uit 1 speaker na een belletje: mid speaker voor dashboard.
Telefoon opnieuw starten verhelpt het niet. Multimedia herstarten verhelpt het wel of overschakelen naar audio via media -> bluetooth. Als ik dan terug naar Android auto ga, dan werkt het nog steeds niet.
Mocht ik dus via Google maps willen navigeren én Spotify luisteren na een telefoongesprek, dan moet ik het multimedia systeem herstarten. Is 4x voorgekomen de afgelopen week.
Maat van mij vroeg tijdens onze wintersport een paar keer waarom ik geen Android Auto gebruik, nou precies om dit soort redenen. Het is af en toe gewoon heel irritant buggy.AndereKoekoek schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:10:
Achterklep is hier ook al 2x niet open gegaan in een week. Sowieso reageert het heel slecht op openen via de sleutel. Moet je echt binnen 2 a 3 meter van de auto staan wil het werken.
Had vanaf het begin vorig jaar ook continu last van een stotterende Spotify via Android Auto. Op een gegeven moment was ik er klaar mee.
Heel makkelijk op te lossen door je Siri / Google Voice even te aanspreken en dan laat annuleren/wacht 5 seconde. Telefoon is dan "vergeten" om een beëindigingssignaal te sturen naar de auto waardoor het hangt in het "voice" geluid van auto. Camera starten en stoppen helpt. niet scherm afsluiten nadat je camera hebt ingeschakeld. dan hangt het ook.AndereKoekoek schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:10:
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.