En volgende week je winterbandjes er weer op - er komt kou en sneeuw aan hoor ik net.KingsCrown schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:14:
Of de OTA update wordt geladen van de 2.3.
Deze week bij de garage geweest voor de zomerbanden, maar deze heeft aangegeven niets te kunnen doen voor de installatie en kunnen niets pushen
Zucht.
Thanks. Goed om te weten.ik222 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:01:
[...]
De achterste USB-C poorten leveren veel meer vermogen, daar kun je een Samsung mee snelladen zelfs. Die poorten zijn wel puur voor opladen, dus AA moet je dan draadloos doen.
Wel raar dat die meer vermogen leveren.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Koud wel, sneeuw niet (volgens Buienradar).Soeski schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:22:
[...]
En volgende week je winterbandjes er weer op - er komt kou en sneeuw aan hoor ik net.
Heb een afspraak staan op 2 april voor wissel naar zomerbanden.
13 januari akkoord gegeven op over-the-air updaten en vandaag eindelijk de melding in de auto om te kunnen updaten naar 2.3!
Zojuist geïnstalleerd en werkend gekregen. Je hebt verder niks nodig. Eigenlijk is het een alternatieve app die voor jou het "slim laden" instelt... nu afwachten of hij ook goed laad.DonJunior schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:57:
[...]
Interessante video.
Heb je er, naast de app, nog andere zaken voor nodig om dit werkend te krijgen?
Ik heb precies de situatie als in de video: ID.3 met thuis een Alfen Eve Single Pro 3-fase laadpaal
En hier nog een. Ben benieuwd op de stekker app voor mekaar krijgt wat VW niet kan.hansworst1 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:01:
[...]
Zojuist geïnstalleerd en werkend gekregen. Je hebt verder niks nodig. Eigenlijk is het een alternatieve app die voor jou het "slim laden" instelt... nu afwachten of hij ook goed laad.
Werkt dit ook met een alfen paal die 'gebrand' is door Eneco of werkt het alleen als je zelf de alfen paal in beheer hebt?Gugi101 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:02:
[...]
En hier nog een. Ben benieuwd op de stekker app voor mekaar krijgt wat VW niet kan.
Gisteren getest met de laadpaal hier. Vanuit de lease is het Eneco 1 fase Alfen laadpaal.dfader schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:18:
[...]
Werkt dit ook met een alfen paal die 'gebrand' is door Eneco of werkt het alleen als je zelf de alfen paal in beheer hebt?
Werkte prima.
App geïnstalleerd, settings aangepast op dubbel tarief 21:00 - 07:00 , en Connect-ID gekoppeld in de App.
Stekker in de ID.3, laadpaal gaat dan even laden, en stop kort daarna meteen weer.
Afgelopen nacht gewoon netjes de auto opgeladen, gewoon zoals je het zou mogen verachten.
Ook niet op amazon.de via een Duitse dealer?mcmiles schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:39:
ID.3P
Meer mensen er tegenaan gelopen dat een lakstift niet verkrijgbaar is voor de ID? Aan de voorkant een twee steenslagplekjes die ik bij zou willen werken maar lakstift moonstone grey is niet leverbaar.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Ik was vorige week in Duitsland, bij drie dealers gevraagd maar ‘nicht lieferbar’ kreeg ik terug. Amazon ga ik eens kijken, dank!RaymondD schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 23:08:
[...]
Ook niet op amazon.de via een Duitse dealer?
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Gisteren na het opladen van de auto wilde ik de laadkabel in de koffer leggen. Bij het openen van de auto (geen keyless) ontgrendelde de koffer en de 2 achterdeuren niet. Herhaaldelijk openen en sluiten van de auto bood geen soelaas.
Daarna kreeg ik het idee om de auto te starten en even in versnelling te zetten, maar dit laatste lukte ook niet. Ik kreeg de foutmeldingen “storing ESC” en “storing autohold”. Enkele uren laten werkte alles weer terug.
Gelukkig stond de auto voor de deur en moest ik niet weg.
Daarna kreeg ik het idee om de auto te starten en even in versnelling te zetten, maar dit laatste lukte ook niet. Ik kreeg de foutmeldingen “storing ESC” en “storing autohold”. Enkele uren laten werkte alles weer terug.
Gelukkig stond de auto voor de deur en moest ik niet weg.
Krijg net de melding: "Elektrosysteem werkt niet correct. Werkplaats opzoeken alstublieft"
Die hebben meer mensen hier al gehad toch? Had dit niet een link met de 12v accu?
Die hebben meer mensen hier al gehad toch? Had dit niet een link met de 12v accu?
*sowieso
Net bij de dealer geweest voor wielenwissel. Even gevraagd naar terugroepactie. Ze zijn er nog niet mee begonnen en voeren het waarschijnlijk uit bij de eerstvolgende keer dat de auto in de garage is, bijvoorbeeld voor de inspectiebeurt.
Bij mij had het waarschijnlijk te maken met op de rand van de stoel zitten waardoor de koeling steeds aan en uit ging een paar keer achter elkaar. Nu ik daarop let is het al maanden niet meer voortgekomen.DonJunior schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:34:
Krijg net de melding: "Elektrosysteem werkt niet correct. Werkplaats opzoeken alstublieft"
Schijnt een bekende bug te zijn.
Ik heb dit 1x gehad, wat bij mij werkte was om hem aan de lader te hangen, daarna was het probleem weg.DonJunior schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:34:
Oef dat zou wel bizar zijn toch, de eerste is pas na 24 maanden namelijk. Hoop dat mijn dealer wel even normaal gaat doen.RaymondD schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:48:
Net bij de dealer geweest voor wielenwissel. Even gevraagd naar terugroepactie. Ze zijn er nog niet mee begonnen en voeren het waarschijnlijk uit bij de eerstvolgende keer dat de auto in de garage is, bijvoorbeeld voor de inspectiebeurt.
Hier is het vannacht ook goed verlopen. Je kan als particulier electra tegen prijs per uur kopen (epex) via bijv. ANWB energie. Je geeft in de stekker app op wanneer je wil vertrekken en je auto wordt automatisch in de goedkoopste uren geladen. Echt brilliant! De sturing van het laden gaat bij VW meb's vanuit de auto en niet vanuit het laadpunt. Hetaakt dus niet uit wat voor een laadpunt je hebt. De stekker app zet bij je auto laden aan en uit.dfader schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:18:
[...]
Werkt dit ook met een alfen paal die 'gebrand' is door Eneco of werkt het alleen als je zelf de alfen paal in beheer hebt?
Kun je die stroom dan ook per uur kopen terwijl je al een "normaal" contract hebt bij een andere energieleverancier? Hoe hebben ze dat geregeld?Gugi101 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:42:
[...]
Hier is het vannacht ook goed verlopen. Je kan als particulier electra tegen prijs per uur kopen (epex) via bijv. ANWB energie. Je geeft in de stekker app op wanneer je wil vertrekken en je auto wordt automatisch in de goedkoopste uren geladen. Echt brilliant! De sturing van het laden gaat bij VW meb's vanuit de auto en niet vanuit het laadpunt. Hetaakt dus niet uit wat voor een laadpunt je hebt. De stekker app zet bij je auto laden aan en uit.
Voor zover ik weet moet je hiervoor van energie leverancier wisselen. Zoek bijv. ANWB energie. Gas gaat bij mij nu ook per dag... Er zijn al momenten geweest dat gas meer dan EUR 3 per m2 was. Toch ziet het er naar uit dat ik goedkoper uit ga zijn dan een regulier contract bij een van de traditionele aanbieders. Vorig weekend heb ik 30 kWh geladen en geld toe gekregen omdat de electra prijs negatief was.FlowDesign schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:54:
[...]
Kun je die stroom dan ook per uur kopen terwijl je al een "normaal" contract hebt bij een andere energieleverancier? Hoe hebben ze dat geregeld?
Ja ok, dat vermoeden had ik al, aangezien we nog steeds wachten op meer dan 1 energieleverancier op 1 meter (op 1 EAN). Ik weet dat eraan gewerkt wordt bij Netbeheer Nederland enzo, maar dat gaat nog wel ff duren.Gugi101 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:02:
[...]
Voor zover ik weet moet je hiervoor van energie leverancier wisselen. Zoek bijv. ANWB energie. Gas gaat bij mij nu ook per dag... Er zijn al momenten geweest dat gas meer dan EUR 3 per m2 was. Toch ziet het er naar uit dat ik goedkoper uit ga zijn dan een regulier contract bij een van de traditionele aanbieders. Vorig weekend heb ik 30 kWh geladen en geld toe gekregen omdat de electra prijs negatief was.
Ik had begin vorig jaar m'n contract voor 3 jaar vastgezet bij Greenchoice, dus ik ben blij met wat ik heb
Klinkt altijd leuk dat de stroomprijs soms negatief is, maar ik betaal nu zo'n €0,14 per kWh dankzij de belastingverlaging. Denk dat je daar met je uurprijzen gemiddeld gezien lang niet aankomt. Bovendien is m'n gasprijs ook nog relatief laag nu
Die stekker.app klinkt interessant.
Weet iemand wat die app kost of wat het verdien model is?
Vooralsnog gratis. Maar verdienmodel is dan idd onduidelijk. Misschien dat @Stekker.app daar zelf antwoord op kan geven ;-)Bensjero schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:32:
Ik begreep in ieder geval dat ze een plan hadden voor een dongel op de p1 poort van de slimme meter om op die manier slim zonne-energie te gebruiken, zeker interessant als saldering een keer wordt afgeschaft. Dongel zal dan niet gratis zijn lijkt me.
Vooralsnog vind ik het idee gewoon leuk en heb het getest. En het is daarnaast erg handig zolang VW zelf de laadplanning via we-connect niet op orde heeft
Ik maak zelf geen gebruik van een eigen laadpaal dus voor mij heeft de app verder niet echt een doel.
Anderen ook last bij de ID4 dat de achterverlichting los komt (de balk met logo). Zie deze video YouTube: Expanding Rear Led Bar | VW ID.4 1st Max
Vandaag voor het eerst gezien bij het autowassen, ook condens in de linker achterlamp.
Moet toch in April naar de dealer, het blijft een mooie auto maar ben wel wat teleurgesteld in de mankementen.
Vandaag voor het eerst gezien bij het autowassen, ook condens in de linker achterlamp.
Moet toch in April naar de dealer, het blijft een mooie auto maar ben wel wat teleurgesteld in de mankementen.
Ja, je bent niet de enigeGalvatron schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:53:
Anderen ook last bij de ID4 dat de achterverlichting los komt (de balk met logo).
Dit topic staat vol van opmerkingen hierover. Vooral vorig jaar zomer werd er heel veel over gepost.Galvatron schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:53:
Anderen ook last bij de ID4 dat de achterverlichting los komt (de balk met logo). Zie deze video YouTube: Expanding Rear Led Bar | VW ID.4 1st Max
Oplossing voor het achterlichtstrip-probleem is bekend bij de dealer, als je een vooraankondiging bij hen doet dan neem ik aan dat ze dat meteen voor je fixen. Ik vermoed dat ze de achterlicht unit ook vervangen als je dat issue bij hen neerlegt.
Het wordt zomaar druk op de P1 poort dan:Galvatron schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:53:
- Loadbalancer laadpaal
- Stekker app
- Home assistant
Denk dat ik keuzes moet gaan maken
Ik gebruik nu al een (passieve) splitter om zelf de meter te kunnen uitlezen en voor de loadbalancer van de laadpaal. Misschien dan nog een splitter op de splitter zetten?Het wordt zomaar druk op de P1 poort dan:
- Loadbalancer laadpaal
- Stekker app
- Home assistant
Denk dat ik keuzes moet gaan maken
(indien geinteresserd in de uitlees software, kijk dan in m'n GitHub account voor de .NET source)
Let wel op, ook Stekker is afhankelijk van de (veelal) brakke VW servers.Bensjero schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:32:
Bij mijn Enyaq diverse malen gehad dat de App geen contact krijgt met de wagen en dat het laden dan niet lukt. De app blijft het netjes elke X minuten proberen, maar als de VW servers niet meewerken dan lukt het niet.
Voor mij was het uiteindelijk niet betrouwbaar genoeg en ik ben weer terug bij de enige modus die altijd werkt: even 's avonds laat inpluggen om gedurende daltarief te laden.
Sommige laadpalen schijnt stekker ook te kunnen aansturen, zoals de Alfen, maar ook daar zitten beperkingen op, bijvoorbeeld in de partij die de paal beheerd. Hier meer info.
[ Voor 15% gewijzigd door RandomNick op 25-03-2022 17:10 . Reden: Linkje toegevoegd ]
Stuurt Stekker dan laadpalen aan? Of stuurt Stekker de VW via de server aan?
Dat laatste. Op dezelfde manier als dat je in de app ook het laden kunt starten stoppen. Authenticatie gaat netjes via OAuth dus stekker.app hoeft niet je VW credentials te weten.Gadget Freak schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:10:
Stuurt Stekker dan laadpalen aan? Of stuurt Stekker de VW via de server aan?
Of actieve splitter van bv HomeWizard?VNBaaij schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:51:
[...]
Ik gebruik nu al een (passieve) splitter om zelf de meter te kunnen uitlezen en voor de loadbalancer van de laadpaal. Misschien dan nog een splitter op de splitter zetten?
(indien geinteresserd in de uitlees software, kijk dan in m'n GitHub account voor de .NET source)
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Maar hun systeem heeft wel volledige toegang tot je VW account?RaymondD schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:39:
[...]
Dat laatste. Op dezelfde manier als dat je in de app ook het laden kunt starten stoppen. Authenticatie gaat netjes via OAuth dus stekker.app hoeft niet je VW credentials te weten.
Ik snap dat voor de niet technische mensen dit aantrekkelijk lijkt, maar ik blijf het lekker zelf in eigen beheer doen via HomeAssistant
Heeft iemand dit wel eens gezien? Ik was een beetje te prutsen met het parkeer-menu. De sensoren wegswipen, zodat de camera beeldvullend wordt en weer terug. Toen kreeg ik opeens een service menu, inclusief een venster dat een update wilde starten. Na dat starten lijkt er verder niets te gebeuren...
:strip_exif()/f/image/GxY694LBbPQ2MueYEce4OaMf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7yx0FE83TkuL5eBEJ3AHJgbg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MOWHt5AkQIDs1Clr4tLpdum9.jpg?f=fotoalbum_large)
* nu inclusief post-it om het rijbewijs heen
:strip_exif()/f/image/GxY694LBbPQ2MueYEce4OaMf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7yx0FE83TkuL5eBEJ3AHJgbg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MOWHt5AkQIDs1Clr4tLpdum9.jpg?f=fotoalbum_large)
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
In dat service menu kom je door de Home knop wat langer ingedrukt te houden. Software update starten daar doet verder niets inderdaad zolang er geen USB stick met software in zitMitchell2.24v schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:05:
Heeft iemand dit wel eens gezien? Ik was een beetje te prutsen met het parkeer-menu. De sensoren wegswipen, zodat de camera beeldvullend wordt en weer terug. Toen kreeg ik opeens een service menu, inclusief een venster dat een update wilde starten. Na dat starten lijkt er verder niets te gebeuren...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je volume omhoog knop + power button indrukt maakt ie een screenshot. Of was dat bij mn iPhoneMitchell2.24v schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:05:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Anyway, was bekend idd, door lang op de homeknop te drukken. Helaas doet dit niks, maar is enkel bedoelt om een update via USB stick te initiëren.
.
Vraagje omtrent het gaan laden bij een snellader.
Ik lees dat je de batterij moet 'voorbereiden' op het laden bij een snellader.
Is dat bij de ID4 ook zo en hoe doe je dat dan?
Of gebeurt dit automatisch als je er naartoe navigeert via de wagen? En kan dat dan enkel via de navigatiesoftware van VW?
Of gebeurt dit automatisch als je er naartoe navigeert via de wagen? En kan dat dan enkel via de navigatiesoftware van VW?
ik222 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:10:
In dat service menu kom je door de Home knop wat langer ingedrukt te houden. Software update starten daar doet verder niets inderdaad zolang er geen USB stick met software in zit
Bedankt beiden. Dat had ik dan gemist. Ik dacht alles in deze thread te hebbeng gelezen, maar blijkbaar toch nog wat gemist.AkroBatik schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:11:
Anyway, was bekend idd, door lang op de homeknop te drukken. Helaas doet dit niks, maar is enkel bedoelt om een update via USB stick te initiëren.
AkroBatik schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:11:
Als je volume omhoog knop + power button indrukt maakt ie een screenshot. Of was dat bij mn iPhone
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een ID.3 en de tankklep gaat niet meer open… auto vergrendelen en ontgrendelen werkt niet en ‘m geforceerd openmaken lijkt niet te lukken zonder iets af te breken.
Iemand enig idee of er nog alternatieven zijn om de tankklep (handmatig) te ontgrendelen? Of zit er niks anders op dan naar de garage te gaan morgen?
Iemand enig idee of er nog alternatieven zijn om de tankklep (handmatig) te ontgrendelen? Of zit er niks anders op dan naar de garage te gaan morgen?
Op dit moment kun je de auto niet voorbereiden op snellader door naar de snellader te navigeren, of de auto opdracht geven om zich voor te bereiden. Beste resultaten haal je als de batterij zo leeg mogelijk is (5%) en zo warm mogelijk. Warmte in de batterij krijg je door lagere tijd hard te rijden (130 km/h) of snel optrekken en veel te recupereren.m_t schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:43:
Vraagje omtrent het gaan laden bij een snellader.
zie JosBonsio in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"nicks12 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:15:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een ID.3 en de tankklep gaat niet meer open… auto vergrendelen en ontgrendelen werkt niet en ‘m geforceerd openmaken lijkt niet te lukken zonder iets af te breken.
Uiteindelijk garage geval
O die had ik gemist. Dankjewel voor je hulp! Ik ga contact opnemen met de garage.niki_lauda schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:53:
[...]
zie JosBonsio in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Uiteindelijk garage geval
Ik wil even benadrukken dat de gegevens die je invult bij Home Assistant alleen lokaal worden opgeslagen.sl1000 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:05:
[...]
Maar hun systeem heeft wel volledige toegang tot je VW account?
Ik snap dat voor de niet technische mensen dit aantrekkelijk lijkt, maar ik blijf het lekker zelf in eigen beheer doen via HomeAssistant
Dus er kan niemand behalve jijzelf bij!
Precies. Dus je sluit thuis helemaal niks op de P1 poort aan, je hoeft dus geen compatibel laadpunt te hebben.RaymondD schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:39:
Dat laatste. Op dezelfde manier als dat je in de app ook het laden kunt starten stoppen. Authenticatie gaat netjes via OAuth dus stekker.app hoeft niet je VW credentials te weten.
Merk hier heel veel wantrouwen mbt de stekker.app. Ik denk dat dat komt omdat A. Het verdienmodel niet duidelijk is en B. Niet duidelijk is welke toegang stekker.app heeft tot je VW account. Wellicht dat @Stekker.app daar zelf nog even iets over kan zeggen?
Zelf heb ik het idee dat stekker.app de beste bedoelingen heeft. In de toekomst zit waarschijnlijk het verdienmodel voor stekker ook in het slim sturen van laadmomenten en lage elektriciteitsprijzen en daar zullen ze wel een stukje van meepakken. Wellicht met een contract met energiebedrijven?
Qua authenticatie en toegang: je wordt bij inloggen geredirect naar VW en geeft daar je credentials in. Dus stekker heeft daar geen weet van. Welke toegang ze krijgen tot je VW account of auto is niet duidelijk. In het beste geval is dat alleen laden staren/stoppen. Maar wellicht is het meer en dan is belangrijk te bedenken wat dat voor consequenties heeft. Zeker als VW in de toekomst dingen toe gaat voegen als locatie volgen of auto van slot af halen/op slot zetten.
Als je op https://vwid.vwgroup.io/account inlogt dan kun je zien welke apps allemaal gekoppeld zijn aan je account en welke API permissies ze hebben. Stekker.app staat daar niet bij en dat is op z'n minst bijzonder. Ik had dat wel verwacht.
Zelf vind ik het verder een prima initiatief. Eigenlijk zou VW het zelf moeten aanbieden maar ik denk dat er in de toekomst steeds meer van dit soort dingen komen om het net beter te belasten. Ook voor wasmachines, vaatwassers, warmtepompen etc. etc. Als dit massaal toegapast wordt dan blijft de energietransitie betaalbaarder en daar hebben we met z'n allen wat aan.
Zelf heb ik het idee dat stekker.app de beste bedoelingen heeft. In de toekomst zit waarschijnlijk het verdienmodel voor stekker ook in het slim sturen van laadmomenten en lage elektriciteitsprijzen en daar zullen ze wel een stukje van meepakken. Wellicht met een contract met energiebedrijven?
Qua authenticatie en toegang: je wordt bij inloggen geredirect naar VW en geeft daar je credentials in. Dus stekker heeft daar geen weet van. Welke toegang ze krijgen tot je VW account of auto is niet duidelijk. In het beste geval is dat alleen laden staren/stoppen. Maar wellicht is het meer en dan is belangrijk te bedenken wat dat voor consequenties heeft. Zeker als VW in de toekomst dingen toe gaat voegen als locatie volgen of auto van slot af halen/op slot zetten.
Als je op https://vwid.vwgroup.io/account inlogt dan kun je zien welke apps allemaal gekoppeld zijn aan je account en welke API permissies ze hebben. Stekker.app staat daar niet bij en dat is op z'n minst bijzonder. Ik had dat wel verwacht.
Zelf vind ik het verder een prima initiatief. Eigenlijk zou VW het zelf moeten aanbieden maar ik denk dat er in de toekomst steeds meer van dit soort dingen komen om het net beter te belasten. Ook voor wasmachines, vaatwassers, warmtepompen etc. etc. Als dit massaal toegapast wordt dan blijft de energietransitie betaalbaarder en daar hebben we met z'n allen wat aan.
@RaymondD Het wantrouwen groeit ook naarmate stekker.app al meermaals getagged is, nadat ze zelf aangaven hier mee te lezen. Maar vervolgens reageren ze niet meer..
Ziet iemand reclames in de app? Wellicht verdienen ze daar aan?
Ziet iemand reclames in de app? Wellicht verdienen ze daar aan?
*sowieso
@RaymondD
Ik heb zelf stekker.app ook gister toegevoegd en zie die inderdaad niet bij de connected apps, maar volgens mij is Tronity niet anders qua connectie? Die zie ik ook niet bij de connected apps. Ik zie bij mij alleen duidelijk VW gerelateerde apps staan, dus zou me ook niet verbazen dat VW de extra apps gewoon niet noteert/laat zien.
De stekker.app werkt overigens wel naar behoren. Vannacht getest en vanochtend netjes vol op de ingestelde 90%. Dus ik geef ze het voordeel van de twijfel voorlopig
Ik heb zelf stekker.app ook gister toegevoegd en zie die inderdaad niet bij de connected apps, maar volgens mij is Tronity niet anders qua connectie? Die zie ik ook niet bij de connected apps. Ik zie bij mij alleen duidelijk VW gerelateerde apps staan, dus zou me ook niet verbazen dat VW de extra apps gewoon niet noteert/laat zien.
De stekker.app werkt overigens wel naar behoren. Vannacht getest en vanochtend netjes vol op de ingestelde 90%. Dus ik geef ze het voordeel van de twijfel voorlopig
Het zou kunnen zijn dat Tronity en stekker.app zich voordoen/identificeren als we-connect app. Dat zou niet erg netjes zijn maar ik weet ook niet in hoeverre Volkswagen open staat voor 3rd party apps. In dat geval zou het ook maar zo kunnen dat het niet meer werkt als Volkswagen het door heeft en de we-connect app een nieuwe secret/token geeft.leinenga schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:50:
@RaymondD
Ik heb zelf stekker.app ook gister toegevoegd en zie die inderdaad niet bij de connected apps, maar volgens mij is Tronity niet anders qua connectie? Die zie ik ook niet bij de connected apps.
Ik kan niks anders zeggen dat stekker app stabiel werkt. Niet meer midden in de nacht de telefoon pakken om te controleren of de auto gestart is met laden.
Enige wat ik mis is de optie om meerdere laadsessies te plannen.
Enige wat ik mis is de optie om meerdere laadsessies te plannen.
Werken die stekker app alleen met een slimme laadpaal? Of geeft de app het laden vanuit de auto vrij? Ik heb nl. laadpaal zonder intelligentie.
ID3 Pro Performance Max 58kWh
2.3? Update eindelijk beschikbaar...
Geeft aan dat ik de ramen moet sluiten... Zijn uiteraard al dicht, meerdere malen open/dicht gedaan. Kan dus nog niet installeren.
Iemand tips?
Via het systeemmenu kan je ook installeren kiezen, dan start hij als je de auto afsluit. Hoe kan je zien of hij bezig is?
Geeft aan dat ik de ramen moet sluiten... Zijn uiteraard al dicht, meerdere malen open/dicht gedaan. Kan dus nog niet installeren.
Iemand tips?
Via het systeemmenu kan je ook installeren kiezen, dan start hij als je de auto afsluit. Hoe kan je zien of hij bezig is?
:strip_exif()/f/image/NEYosEV6DpSuHvOTEORT2fk0.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, dat werkt.Jakkie takkie schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:45:
Werken die stekker app alleen met een slimme laadpaal? Of geeft de app het laden vanuit de auto vrij? Ik heb nl. laadpaal zonder intelligentie.
Vanuit de autoJakkie takkie schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:45:
Iemand al aftermarket armsteunen gevonden? Wat een gedrocht die sprietjes
Je bent de eerste die ik er over hoor klagen eigenlijk? Wat is er mis met de armsteunen dan?C6DL schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:15:
Iemand al aftermarket armsteunen gevonden? Wat een gedrocht die sprietjes
*sowieso
Ik rijd sinds een begin dit jaar een geïmporteerde ID4 uit Duitsland. Bevalt erg goed! Auto is oorspronkelijk uit juli 2021.
Software is echter 2.1. Ik ontving vooralsnog geen e-mail voor een update. Na een belletje en mailtje aan VW kreeg ik als reactie dat dat niet mogelijk is voor mijn model en dat ik moet wachten op een oproep van de dealer.
Ik heb eigenlijk 2 vragen:
1 klopt het wel wat VW zegt? Ik twijfel als ik de verhalen hier lees. 2.3 is toch een OTA update?
2 kan je zo maar terecht bij elke dealer? De importeur van de auto is nogal ver weg.
Hopelijk iemand met ervaring in het topic
Software is echter 2.1. Ik ontving vooralsnog geen e-mail voor een update. Na een belletje en mailtje aan VW kreeg ik als reactie dat dat niet mogelijk is voor mijn model en dat ik moet wachten op een oproep van de dealer.
1 klopt het wel wat VW zegt? Ik twijfel als ik de verhalen hier lees. 2.3 is toch een OTA update?
2 kan je zo maar terecht bij elke dealer? De importeur van de auto is nogal ver weg.
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Kun je ook het laden plannen met Home Assistant?sl1000 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:05:
[...]
Maar hun systeem heeft wel volledige toegang tot je VW account?
Ik heb dit niet gehad tijdens mijn update maar wat gebeurt er als op op "Ruiten sluiten" klikt? zo te zien is het klikbaar.KingsCrown schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:05:
Iemand tips?
[Afbeelding]
Dit is zo te zien ook de 1ste van de tweedelige update (70 minuten), de tweede is veel langer; meen iets van 170 minuten? Anyway, je ziet van buitenkant niet echt hoe het vordert (hadden ze best de ID Light voor kunnen gebruiken) dus na 1,5h effe erin stappen en op infotainment kijken.
Er staan hier genoeg artikelen/postings over het update proces en ervaringen incl screenshots dus een beetje zoeken kan geen kwaad
Ja, geen enkel probleemhansworst1 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:05:
[...]
Kun je ook het laden plannen met Home Assistant?
Zo ongeveer alles kan met home assistant maar het is niet een kwestie van een paar muisklikken. Vergt tijd om een home assistant installatie op te zetten, inlezen, configuratiewerk en kennis van yaml scripts en evt. Python. Dus als je op zoek bent naar een nieuwe hobby neem je home assistant. Als je gewoon je auto gepland wil laden lijkt me stekker.app de weg te gaan.hansworst1 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:05:
[...]
Kun je ook het laden plannen met Home Assistant?
Ik heb mijn auto ook in Duitsland gekocht (ID3Max). Zo lang er fabrieksgarantie op zit kun je gewoon bij de dealer terecht voor garantie aangelegenheden (in heel Europa). Ik heb 2 jaar garantie maar de nieuwe vw’s hebben 4 jaar. Ik meen dat dat al in 2021 is ingegaan maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel vrij zeker weet is dat je het nodig zult hebben 😅.elvis84 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 06:33:
Ik rijd sinds een begin dit jaar een geïmporteerde ID4 uit Duitsland. Bevalt erg goed! Auto is oorspronkelijk uit juli 2021.
Update komt vanzelf als je je hebt aangemeld in WeConnectID.
Valt nog wel mee. Beetje prutsen is toch juist leuk. We zijn toch allemaal tweakers hierRaymondD schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:34:
[...]
Zo ongeveer alles kan met home assistant maar het is niet een kwestie van een paar muisklikken. Vergt tijd om een home assistant installatie op te zetten, inlezen, configuratiewerk en kennis van yaml scripts en evt. Python. Dus als je op zoek bent naar een nieuwe hobby neem je home assistant. Als je gewoon je auto gepland wil laden lijkt me stekker.app de weg te gaan.
Vanuit HA kun je overigens ook je accu-niveau naar ABRP pushen, zodat deze altijd de juiste waarde heeft.
Wat VW je heeft verteld klopt (helaas). Ze zijn gestopt met het verder uitrollen van 2.3 en je zult indd een uitnodiging krijgen voor 2.4, welke door de dealer geïnstalleerd zal worden.elvis84 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 06:33:
Niet aan gedacht. Ga kijken of ik dit als Domoticz prutser ook voor elkaar krijgsl1000 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:05:
[...]
Valt nog wel mee. Beetje prutsen is toch juist leuk. We zijn toch allemaal tweakers hier
Vanuit HA kun je overigens ook je accu-niveau naar ABRP pushen, zodat deze altijd de juiste waarde heeft.
Vergeet ook niet dat je hardware nodig hebt om HA op te draaien.RaymondD schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:34:
[...]
Zo ongeveer alles kan met home assistant maar het is niet een kwestie van een paar muisklikken. Vergt tijd om een home assistant installatie op te zetten, inlezen, configuratiewerk en kennis van yaml scripts en evt. Python. Dus als je op zoek bent naar een nieuwe hobby neem je home assistant. Als je gewoon je auto gepland wil laden lijkt me stekker.app de weg te gaan.
Ik heb het thuis op een Raspberry Pi 4 met 2 GB, dat werkt prima
Ik weet niet of er momenteel überhaupt nog ergens een Raspberry Pi 4 te koop is, maar toen ik ging shoppen was alleen het 2 GB model nog verkrijgbaar.
Zelf draai ik diverse docker containers op mijn Synology NAS. Vind dat zelf erg prettig, de NAS staat immers toch aan.FlowDesign schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:15:
[...]
Vergeet ook niet dat je hardware nodig hebt om HA op te draaien.
Ik heb het thuis op een Raspberry Pi 4 met 2 GB, dat werkt prima
Ik weet niet of er momenteel überhaupt nog ergens een Raspberry Pi 4 te koop is, maar toen ik ging shoppen was alleen het 2 GB model nog verkrijgbaar.
Is er een makkelijke manier om te switchen tussen 2 Carplay telefoons? (draadloos Carply)
Als mijn vriendin meerijdt, pakt ie af en toe haar Carplay in plaats van die van mij. Heel irritant en heb geen makkelijke 'switch' functie kunnen vinden in het menu.
Als mijn vriendin meerijdt, pakt ie af en toe haar Carplay in plaats van die van mij. Heel irritant en heb geen makkelijke 'switch' functie kunnen vinden in het menu.
Even zoeken in de reviews.DonJunior schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:02:
[...]
Je bent de eerste die ik er over hoor klagen eigenlijk? Wat is er mis met de armsteunen dan?
Heel veel mensen klagen erover.
Ik heb de auto nu even niet bij de hand maar ik meen dat het onder "mobiele apparaten" staat. Daar zie je welk telefoon welke functie vervult.ivarv schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:35:
Is er een makkelijke manier om te switchen tussen 2 Carplay telefoons? (draadloos Carply)
Voor alle duidelijkheid, dit zit niet in Carplay /Android Auto maar binnen Infotainment systeem
Ik heb ook liever één hoge brede armsteun in het midden, maar ik denk niet dat dat zomaar in te bouwen is. Moet zeggen dat ik nu na een jaar ermee gereden te hebben het op zich wel ok vind. Kan er gewoon met m'n arm op leunen, dus prima.C6DL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:41:
[...]
Even zoeken in de reviews.
Heel veel mensen klagen erover.
Het is wat het is.
Inmiddels paar keer ramen open/dicht gedaan. Uiteindelijk verdween de melding en heeft de update (deel 1) uitgevoerd.KingsCrown schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:05:
Iemand tips?
[Afbeelding]
Eindelijk....
Vandaag AAAD getest in mijn Superb icm Fermata auto. YouTube speelde soepel af en ook nog goed beeld.
Moet dat morgen in de ID4 zeker goed komen. Het blijft overigens ook werken tijdens het rijden, maar het leidt wel af. Dus beter gewoon de tablet tussen de stoelen in klemmen voor de kids
Moet dat morgen in de ID4 zeker goed komen. Het blijft overigens ook werken tijdens het rijden, maar het leidt wel af. Dus beter gewoon de tablet tussen de stoelen in klemmen voor de kids
Volgens mij kan dat niet. Wij doen 1 telefoon draadloos en de andere via USB. Die telefoon gooi je er dan uit.ivarv schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:35:
Je zou kunnen proberen om wifi en bluetooth uit te schakelen op haar telefoon. Ze zit dan toch op 4G internet dus dat zou voor het gebruik voor haar op dat moment weinig uit moeten maken. Het is het proberen waardivarv schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:35:
*sowieso
Heb ik ook gehad.Gangster93 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:30:
[Afbeelding]
Heeft iemand nog de gouden tip? Na update naar 2.3 krijg ik deze foutmelding. Het infotainment systeem blijft maar opnieuw opstarten.
De dealer kon het oplossen.
Heeft er hier iemand ervaring met zonneschermen voor de ID.3?
Ik heb helaas geen getinte ramen achteraan en onze kleine man heeft veel last van de zon in zijn gezicht.
Als we in juli op vakantie gaan zou ik toch graag iets willen ophangen (of plakken).
Alvast bedankt voor de tips!
Ik heb helaas geen getinte ramen achteraan en onze kleine man heeft veel last van de zon in zijn gezicht.
Als we in juli op vakantie gaan zou ik toch graag iets willen ophangen (of plakken).
Vandaag geen tijd gehad om de auto in de Meern op te halen, dus hij werd netjes voor de deur afgeleverd. Ziet er allemaal strak uit
Wel gewoon een grijze
Software af-fabriek is gewoon 2.3.
En volgens mij ook niet de nieuwe hardware opties. Nog geen bass kunnen ontdekken, dus de sub zal er niet inzitten.
Weet niet hoe ik de overige dingen kan controleren? De extra sensoren enz.
:strip_exif()/f/image/u7aUSYEE6WHlhY7WxycxtTwj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1A6qlRFWCndnkYOo7HonSCs7.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel gewoon een grijze
En volgens mij ook niet de nieuwe hardware opties. Nog geen bass kunnen ontdekken, dus de sub zal er niet inzitten.
:strip_exif()/f/image/u7aUSYEE6WHlhY7WxycxtTwj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1A6qlRFWCndnkYOo7HonSCs7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zUR7HyDnDKievXIjSNbUUIm6.jpg?f=fotoalbum_large)
En het is weer over ook haha... vanochtend gewoon met 23.0 verbruik aangekomen op werk. Sja, 5 graden...KrlGl schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:05:
Het leuke seizoen is weer aangebroken. Gisteren een lange rit gemaakt (eigenlijk twee: heen en terug), vertrokken met 100% accu en thuis aangekomen met nog 11% c.q. 55 km op de GOM.
Wel netjes 100 gereden op de snelweg.
![]()
[Afbeelding]
Gefeliciteerd, mooi man! Wel jammer dat je nog 20.7 navigatie hebt. Deze update niet vanzelf OTA dus moet je de navigatiedatabase downloaden bij VW op een stick/disk en in de auto aansluiten. Da's dan wel weer slordig van de dealer.AndereKoekoek schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:21:
Vandaag geen tijd gehad om de auto in de Meern op te halen, dus hij werd netjes voor de deur afgeleverd. Ziet er allemaal strak uit
Wel gewoon een grijze
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En ik zie op jouw foto geen sensors aan de zijkant, dus ook die zul je niet hebben en zal je de nieuwe functies met 3.0 niet (allemaal) gaan krijgen.
Gefeliciteerd!AndereKoekoek schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:21:
Wel gewoon een grijze
Had je dan wel het media plus pakket gekozen? Volgens mij niet, als ik de Excel er bij pak?
Die van mij staat nu op 19 dagen levertijd maar dat neem ik niet meer serieus. Als ik in de app rond de 20 dagen levertijd kom gooien ze er meestal weer 20 dagen bij.
[ Voor 17% gewijzigd door AutisticPinguin op 28-03-2022 11:34 ]
Gaaf, gefeliciteerd!AndereKoekoek schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:21:
Wel gewoon een grijze
En ik zie dat jij het mooie interieur hebt. Die van mij is grijs/grijs. Staat op zich ook niet slecht, maar ik vind jouw kleurencombi mooier. Helaas had ik niets te kiezen want 'voorraad' auto.
Wat ik wel weer interessant vind, is dat jij een andere versie ABT hardware én software hebt. Ik heb nog niet kunnen achterhalen wat de ABT hardware is/doet. Ik heb versie H56 met software 2092.Software af-fabriek is gewoon 2.3.
Bij mij had de navi zichzelf wél automatisch geüpdatet. Ik had de stick wel gemaakt, maar nog niet ingeprikt.
De Subwoofer zou volgens mij moeten zitten waar de laadkabel opgeborgen wordt. Dat vakje onder de laadruimte.En volgens mij ook niet de nieuwe hardware opties. Nog geen bass kunnen ontdekken, dus de sub zal er niet inzitten.
Vraagje over het vermogen van de Id 4.
Op dit moment ben ik bezig met de aankoop van een id 4 (77kwh PRO).
Er is nu de keuze uit het model met 174pk en 235nm koppel (0-100 10.5 sec)
en een versie met 204pk en 310nm koppel. (0-100 8.5 sec)
Er is een prijsverschil van E2500 tussen deze twee.
Zou het in de praktijk veel uitmaken?, e.g. 2500E is een hoop geld voor 2 seconde sneller 0-100.
Maar misschien maakt het ook nog uit in algemene souplesse?, mischien in de vakantie/in de bergen etc?
Op dit moment rijdt ik in een Touran 1.4 TSI 150pk. Destijds ook gekozen voor iets krachtigere motor (vs 1.2).
Als vuistregel hanteerde ik destijds 100pk per 1000kg, en dan zou 204pk voor de id4 de juiste keuze zijn.
174 pk is 15% minder dan 204, dus valt het misschien mee?.
Het koppel daarentegen.... ,e.g. de Touran heeft max koppel van 250nm en is 500kg lichter dan de id4 met maar 235nm)....
Keuzes keuzes...
Helaas nog niet mogelijk deze 174pk te proefrijden, want is voor zover ik weet nog niet in Nederland uitgeleverd.
Zou het in de praktijk veel uitmaken?, e.g. 2500E is een hoop geld voor 2 seconde sneller 0-100.
Maar misschien maakt het ook nog uit in algemene souplesse?, mischien in de vakantie/in de bergen etc?
Op dit moment rijdt ik in een Touran 1.4 TSI 150pk. Destijds ook gekozen voor iets krachtigere motor (vs 1.2).
Als vuistregel hanteerde ik destijds 100pk per 1000kg, en dan zou 204pk voor de id4 de juiste keuze zijn.
Het koppel daarentegen.... ,e.g. de Touran heeft max koppel van 250nm en is 500kg lichter dan de id4 met maar 235nm)....
Keuzes keuzes...
Helaas nog niet mogelijk deze 174pk te proefrijden, want is voor zover ik weet nog niet in Nederland uitgeleverd.
Heb wel multimedia plus incl groter scherm en augmented reality/HUD.AutisticPinguin schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:32:
[...]
Had je dan wel het media plus pakket gekozen? V
Dat vakje is helemaal leeg op wat gereedschap en een gevarendriehoek na.Mitchell2.24v schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:41:
[...]
De Subwoofer zou volgens mij moeten zitten waar de laadkabel opgeborgen wordt. Dat vakje onder de laadruimte.
Wel jammer ! Zou betekenen dat mijn auto vóór week 4 is geproduceerd.
Is dat misschien het grotere scherm uit het multimedia pakket?Mitchell2.24v schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:41:
[...]
Wat ik wel weer interessant vind, is dat jij een andere versie ABT hardware én software hebt. Ik heb nog niet kunnen achterhalen wat de ABT hardware is/doet. Ik heb versie H56 met software 2092.
Ah, toch wel? Omdat in de Excel alleen multimedia stond nam ik aan dat je niet de plus had genomen. Maar zeker een heel mooi bruin interieur, super luxe uitstraling. Om eerlijk te zijn vind ik dat mooier als het blauw met rood stiksel interieur wat in mijn auto zit. Maar helaas geen keuze.AndereKoekoek schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:58:
[...]
Heb wel multimedia plus incl groter scherm en augmented reality/HUD.
[...]
Gister even mijn drone en action cam uit de kast getrokken (de accus moeten nu eenmaal af en toe gebruikt worden).... Helaas heb ik de ID4 vooraf niet gewassen
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Het zou denk ik wel logisch zijn, dat veel van onze auto's al minstens gedeeltelijk geproduceerd waren.AndereKoekoek schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:58:
Dat vakje is helemaal leeg op wat gereedschap en een gevarendriehoek na.
Wel jammer ! Zou betekenen dat mijn auto vóór week 4 is geproduceerd.
Dat zou goed kunnen! Jij hebt ook meer hardware, zoals de augmented reality, dus een andere hardware versie zou die codes goed kunnen verklaren.Is dat misschien het grotere scherm uit het multimedia pakket?
Wat leuk om te zien. Het was vast ook leuk om te makenmaik73 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:18:
Gister even mijn drone en action cam uit de kast getrokken (de accus moeten nu eenmaal af en toe gebruikt worden).... Helaas heb ik de ID4 vooraf niet gewassen![]()
[YouTube: MY ID4 2022]
Ik kom uit een 150pk Golf en heb nu de 204pk ID.4. De Golf was natuurlijk en stuk lichter dan de ID.4 is. Voor mijn gevoel zijn ze ongeveer even snel, al is dat op papier geloof ik niet het geval.toymachine schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:54:
[...]
De ID.4 is voor mij snel genoeg, maar zeker niet super snel. Wat mogelijk ook verschil maakt, is dat de Golf minder lineair versnelt dan de ID.4 (mijn gevoel, of dat op papier ook klopt weet ik niet). Bij de Golf voelde je duidelijk dat het koppel vanaf een bepaald punt beschikbaar kwam. Bij de ID.4 is dat er direct al, en blijft het beschikbaar.
Yeap, wat wil je precies weten? Zelf een ID.3 1st Plus dus wel met getinte achterruiten, maar alsnog zonneschermen opgehangen (van VW) omdat die ruiten alsnog flink wat licht doorlaten.Rubbaa schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:50:
Super makkelijk te instaleren; raam blijft open kunnen; en houden de zon goed tegen.
Zou ze wel via AHW shop bestellen, zelfs met verzendkosten scheelt dat flink. En bovendien elke cent minder die er naar PON gaat is top.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Eigen keuze, en wat je er voor waard vindt. De ID.3 met minder vermogen rijdt er niet minder om. Al ben ik zelf wel blij met mijn 1st met 204 pk.toymachine schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:54:
Keuzes keuzes...
Waar moeten die sensors zitten?Soeski schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:25:
[...]
.....
En ik zie op jouw foto geen sensors aan de zijkant, dus ook die zul je niet hebben en zal je de nieuwe functies met 3.0 niet (allemaal) gaan krijgen.
Bij mij gaat als er een auto vanachter aankomt en mij gaat inhalen op mijn buitenspiegel een lampje branden totdat de auto voorbij is. (heb dit zowel links als rechts) ** edit - Side Assist
Ik Neem aan dat dit via zijkant sensors gaat.
Bron: YouTube: VW ID Software 3.0 - Ladeplanung, Performance und Pilot: endlich ein...N0EL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:53:
[...]
Waar moeten die sensors zitten?
Bij mij gaat als er een auto vanachter aankomt en mij gaat inhalen op mijn buitenspiegel een lampje branden totdat de auto voorbij is. (heb dit zowel links als rechts) ** edit - Side Assist
Ik Neem aan dat dit via zijkant sensors gaat.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4ieCo57PIbpEWeIN8QcZbG5J.png?f=user_large)
Bron: YouTube: VW Park Assist Plus mit Memory Funktion im Test: Trainiertes Parken ...
/f/image/d8S6uH2yYVgEy1Jo2WhpKOQb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sb6C8xH1ruEeZ14ANBwFsMKD.png?f=fotoalbum_large)
Dus iedereen zonder die puntjes aan zijkant van bumper krijgt GEEN automatische rijstrookwissel + inparkeersysteem (+ memory).
Dat is wat ik verwacht. Technisch zou het volgens mij mogelijk zijn om rijstrookwissel met alleen sideassist te hebben, maar ik verwacht dat ze dat systeem gewoon te onveilig vonden om het op die manier toe te passen. Ik laat me verrassen, maar stond altijd erin dat ik het niet kreeg. zoek even het website op waarin uj dat dacht
EDIT: Even terug naar september 2020 [ID.3 is net uit] - https://evflux.pro/id3-sensors/
daar zie je onder kopje "Park and steering assist sensors" dat er wel plek is voor de extras.. dus wellicht is een kostbare retrofit met obd11 geklungel mogelijk.. maar 4/5 losse kabels trekken lijkt mij ook niet zo handig.. dus ja. mogelijk? weetniet
[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 28-03-2022 13:33 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
ID 3 of 4?KrlGl schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:05:
Het leuke seizoen is weer aangebroken. Gisteren een lange rit gemaakt (eigenlijk twee: heen en terug), vertrokken met 100% accu en thuis aangekomen met nog 11% c.q. 55 km op de GOM.
Wel netjes 100 gereden op de snelweg.
![]()
[Afbeelding]
Met welk accupakket en welke motor?
Zonder deze info hebben we niks om te vergelijken
Nevermind, zie nu pas je signature
[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 28-03-2022 13:38 ]
Wij hebben in onze Golf Variant een setje van Carshades en dat werkt super, makkelijk te installeren, raam kan nog steeds open, meteen ook minder inkijk. Een compleet setje (inclusief achterruit) was net geen 100 euro, goed te doen dus.Rubbaa schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:50:
Ik zie alleen dat ze geen setje voor de ID.3 aanbieden, geen idee waarom niet eigentlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 28-03-2022 13:32 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Bedankt voor de reply! Heb je toevallig een link naar die van de AHW shop?Freakie1NL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:49:
[...]
Yeap, wat wil je precies weten? Zelf een ID.3 1st Plus dus wel met getinte achterruiten, maar alsnog zonneschermen opgehangen (van VW) omdat die ruiten alsnog flink wat licht doorlaten.
Super makkelijk te instaleren; raam blijft open kunnen; en houden de zon goed tegen.
Zou ze wel via AHW shop bestellen, zelfs met verzendkosten scheelt dat flink. En bovendien elke cent minder die er naar PON gaat is top.
241 in Nederland (via PON) > https://shop.volkswagen.n...-id3?endless=true&cid=120Rubbaa schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:46:
[...]
Bedankt voor de reply! Heb je toevallig een link naar die van de AHW shop?
164 (excl verzendkosten) via Duitse dealer AHW > https://shop.ahw-shop.de/...3-teilig-10a064365?c=9257
Tip; zoek via NL site op wat je wilt, en gebruik het typenummer (10A064365 in dit geval) om via AHW shop te zoeken
Hartelijk dank. Waarvoor staat (de afkorting) PON eigenlijk?Freakie1NL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:50:
[...]
241 in Nederland (via PON) > https://shop.volkswagen.n...-id3?endless=true&cid=120
164 (excl verzendkosten) via Duitse dealer AHW > https://shop.ahw-shop.de/...3-teilig-10a064365?c=9257
Tip; zoek via NL site op wat je wilt, en gebruik het typenummer (10A064365 in dit geval) om via AHW shop te zoeken

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.