Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 186 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Gadget Freak schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Ik heb de ID.4 Po Life. Heerlijk rijdende auto!

Zelf zou ik nooit voor een EV met kleine accu gaan. De grote accu is in de winter goed voor maximaal 300 km, met een kleinere accu hou je geen bereik over!

Automatisch filerijden gaat prima met ACC.
Lane assist werkt op m'n irritatie, maar het werkt wel, het doet kleine stuurcorrecties om binnen de lijnen te blijven.
Mijn vorige auto had een glazen dak, m'n ID.4 niet, maar dat mis ik niet echt.
Wat ik wel mis, zijn de camera's rondom bij het inparkeren. Maar ik kan inmiddels weer zonder.
Wellicht een domme vraag maar ik kan het niet helemaal vinden
Kun je met de app ook de "life" editie van te voren voorverwarmen e.d?

En ben je tevreden met Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
C6DL schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:52:
[...]

Voorverwarmen kan met de life. En Android Auto werkt voor mij prima. In mijn vorige auto moest dat nog met een kabel, nu draadloos. Geen omkijken meer naar. Al gebruik ik AA eigenlijk alleen voor navigatie en spotify. Maar dat werkt prima.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PJdeS
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-09-2022
C6DL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:45:
Ik heb even jullie advies nodig.
Ik mag van mijn werkgever een nieuwe auto uitzoeken.
Na al aardig wat proefritjes is de keuze op een elektrische auto gevallen.
Tot gisteren was de finalist een Skoda Enyac.
I.v.m de extreem lange levertijden,moet ik rekening gaan houden met een jaar of langer.
Ik weet niet of volkswagen dezelfde uitdagingen heeft, maar ik gok van wel.

De prijs van de Enyac (met panorama, trekhaak, lane assist etc) zit ik op circa 46k,
wat voor mij een netto bijtelling van 460 euro zou betekenen.

Nu hoor ik gisteren dat er een collega gaat vertrekken en zijn ID4 op korte termijn beschikbaar komt.
Betreft de life versie met 77 kwh met een fiscale waarde van 48200 euro (kleur wit).
Na wat uitspitten ben ik erachter gekomen dat deze "life" versie vrij beperkt in zijn jasje zit.

Het goede nieuws is dat hij uit 2021 komt, en mij een bijtelling van slechts 320 euro gaat betekenen.
Als ik dan de Skoda en de VW naast elkaar zet, zit ik op 140 euro per maand goedkoper.
Concessie zijn wat opties.
Wel moet er nog een trekhaak op de ID4 en moet ik nog stroom regelen.
Niet geheel onbelangrijk, maar wel goed uit te voeren.
En het meest belangrijke, per April heb ik de ID4 al. De Skoda pas >1 jaar.

De vragen die ik heb.
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

De opties die ik het meest ga missen zijn de travel assist (vooral het automatisch file rijden)
En het panoramadakje.

Is het bv niet mogelijk om opties achteraf nog toe te voegen?
Bedankt alvast !
Afgelopen jaar juni een full option Enyaq besteld maar zou pas dit jaar geleverd gaan worden. Via de LM een VW ID.4 als alternatief aangeboden gekregen op 2021 kenteken. Helaas is het een vrij kale versie maar ik heb bewust voor het geld gekozen. Scheelt een ontzettende berg geld over 4 jaar leasetermijn!!

First world luxe probleem om nu de auto te openen en sluiten met de sleutel ipv kessy of de achterklep handmatig dichtgooien. Panorama dak mis ik ook nog niet na 1 week in de ID.4

Met andere woorden, ga voor het geld en pak een extra vakantie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
ralphdavidvdb schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:41:
[...]

Voorverwarmen kan met de life. En Android Auto werkt voor mij prima. In mijn vorige auto moest dat nog met een kabel, nu draadloos. Geen omkijken meer naar. Al gebruik ik AA eigenlijk alleen voor navigatie en spotify. Maar dat werkt prima.
Draadloos AndroidAuto is natuurlijk ook afhankelijk van het type telefoon.
Mijn Samsung S9 moet nog gewoon met de kabel aan de ID3 terwijl de S21 van mijn vrouw wel draadloos AA doet.

Gelukkig werkt het beiden prima (op soms een disconnect van de USB kabel na)..
Mijn S9 werkt nog meer dan prima, nog geen behoefte om aan een nieuwe telefoon. ;)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
N0EL schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:19:
[...]

Enkel dongle er in laten zitten, maar die zit er min of meer al in sinds dag 1, en nooit 'zoveel' last gehad van dit alarm probleem sinds de laatste tijd.
Als je telefoon de dongle wekt terwijl de auto slaapt, triggert dat het alarm.
Bewuste design keuze omdat je via de dongle in theorie de auto zou kunnen "hacken"/stelen.
trek 'm eens een weekje los en kijk wat er gebeurd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:23
DonJunior schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Draadloos AndroidAuto is natuurlijk ook afhankelijk van het type telefoon.
Mijn Samsung S9 moet nog gewoon met de kabel aan de ID3 terwijl de S21 van mijn vrouw wel draadloos AA doet.

Gelukkig werkt het beiden prima (op soms een disconnect van de USB kabel na)..
Mijn S9 werkt nog meer dan prima, nog geen behoefte om aan een nieuwe telefoon. ;)
Draadloze AA kan in principe met iedere telefoon vanaf Android 9:
  • Enable development settings in the Android Auto app by opening the app, tapping settings, scrolling down until you see “version,” and then tapping on “version” 10 times.
  • Enter Development Settings.
  • Select “show wireless projection option.”
  • Reboot your phone.
  • Follow your head unit’s instructions on connecting to it wirelessly.
Bron: XDA Developers

Op mijn oude Nokia 7.1 werkte dit goed. Op de nieuwe Moto g100 heb ik het nog niet geprobeerd, omdat ik vind dat draadloze AA teveel van de batterij in mijn telefoon vergt.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
PJdeS schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:41:
[...]

Afgelopen jaar juni een full option Enyaq besteld maar zou pas dit jaar geleverd gaan worden. Via de LM een VW ID.4 als alternatief aangeboden gekregen op 2021 kenteken. Helaas is het een vrij kale versie maar ik heb bewust voor het geld gekozen. Scheelt een ontzettende berg geld over 4 jaar leasetermijn!!

First world luxe probleem om nu de auto te openen en sluiten met de sleutel ipv kessy of de achterklep handmatig dichtgooien. Panorama dak mis ik ook nog niet na 1 week in de ID.4

Met andere woorden, ga voor het geld en pak een extra vakantie :-)
Ik neig inmiddels ook naar het laatste :9
Mijn budget is overigens wel een stuk groter dan de ID4.
Ik wil proberen om bv dikke velgen en een trekhaak alsnog vanuit het budget op de auto te krijgen, en het resterende bedrag bij mijn loon uitbetaald te krijgen. Dat laatste weet ik niet of dat "normaal" is ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:45
Gadget Freak schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Ik heb de ID.4 Po Life. Heerlijk rijdende auto!

Zelf zou ik nooit voor een EV met kleine accu gaan. De grote accu is in de winter goed voor maximaal 300 km, met een kleinere accu hou je geen bereik over!

Automatisch filerijden gaat prima met ACC.
Lane assist werkt op m'n irritatie, maar het werkt wel, het doet kleine stuurcorrecties om binnen de lijnen te blijven.
Mijn vorige auto had een glazen dak, m'n ID.4 niet, maar dat mis ik niet echt.
Wat ik wel mis, zijn de camera's rondom bij het inparkeren. Maar ik kan inmiddels weer zonder.
Ik heb dezelfde keus gemaakt en ook voor een ID.4 Life gekozen. Het enige wat ik mis zijn de camera’s rondom. Maar dat went inderdaad. Zou ook persoonlijk altijd voor het grotere accupakket kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Mitchell2.24v schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Draadloze AA kan in principe met iedere telefoon vanaf Android 9:

[...]

Bron: XDA Developers

Op mijn oude Nokia 7.1 werkte dit goed. Op de nieuwe Moto g100 heb ik het nog niet geprobeerd, omdat ik vind dat draadloze AA teveel van de batterij in mijn telefoon vergt.
Jij bent een held! Thanks. Ga ik vanmiddag meteen proberen als mijn vrouw weer thuis is met de ID.3 8)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26
iRinze schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:16:
[...]

Ik heb dezelfde keus gemaakt en ook voor een ID.4 Life gekozen. Het enige wat ik mis zijn de camera’s rondom. Maar dat went inderdaad. Zou ook persoonlijk altijd voor het grotere accupakket kiezen.
Ik zou persoonlijk altijd voor andere opties kiezen dan een grotere batterij. De meeste mensen rijden nog geen 50km per dag namelijk. Natuurlijk is dat persoonlijk en als je dagelijks 200-300km rijdt dan wil je dit in de winter ook wel kunnen halen, als je niet kunt laden tussendoor.
De grotere batterij brengt je alleen maar verder zonder te stoppen, maar de andere opties (comfort, luxe) heb je dagelijks plezier van. Zoals betere stoelen, meer licht in de auto, assistentie-systemen...

[ Voor 4% gewijzigd door Soeski op 21-03-2022 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mail van VW nav mijn vraag waarom 2.3 maar uitblijft (in mijn geval):
Thank you for contacting Volkswagen Digital Services.

We sincerely apologize for the inconvenience caused with the delay of OTA for your ID.4.

Kindly note that based on our latest received communication we would like to inform you that all vehicles that have not received the update via OTA, will be supplied with the latest software in the workshop.

We kindly ask for your patience until the service campaign ID. software 2.4 is applied at your Volkswagen service partner, which is expected at beginning Q2/2022. An update via OTA is not possible until then.

Should you need further assistance do not hesitate to contact us again.

We remain at your disposal around the clock, 7 days a week. You may reply to this email, or call us on our dedicated line 800-0200453. We kindly ask, that you indicate your reference 0001217527 for a quick follow-up.

We wish you always a safe and pleasant journey with your Volkswagen ID.4.

Your Volkswagen team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
Soeski schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Ik zou persoonlijk altijd voor andere opties kiezen dan een grotere batterij. De meeste mensen rijden nog geen 50km per dag namelijk. Natuurlijk is dat persoonlijk en als je dagelijks 200-300km rijdt dan wil je dit in de winter ook wel kunnen halen, als je niet kunt laden tussendoor.
De grotere batterij brengt je alleen maar verder zonder te stoppen, maar de andere opties (comfort, luxe) heb je dagelijks plezier van. Zoals betere stoelen, meer licht in de auto, assistentie-systemen...
Ben het op zich wel met je eens, maar als je van plan bent om ook op vakantie te gaan met je EV, dan is een grotere accu toch best fijn. Uiteindelijk scheelt ook dat niet enorm, want je hebt eigenlijk voornamelijk het voordeel op je eerste stint wanneer je met 100% SoC vertrekt, tenzij de grotere batterij ook sneller kan snelladen. Bij de hele VW MEB familie is dat verschil niet enorm. Althans, niet zo'n groot verschil als bijvoorbeeld tussen een Tesla 3 SR+ vs. een LR.

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 21-03-2022 11:42 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlowDesign
wheli schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:42:
[...]

Mooie samenvatting! Wil je de w weghalen in alinea 2?
Ik ben normaliter ook wel een taalnazi, maar volgens mij is Nederlands voor @Simply1337 niet zijn moedertaal en in dat geval vind ik dat hij het heel netjes doet :)

Vooral de/het en dit/deze is voor niet moedertaalsprekers erg lastig.

Jou/jouw doen heel veel Nederlanders tegenwoordig ook verkeerd. Blijkbaar leren veel mensen tegenwoordig geen fatsoenlijk Nederlands meer op school ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
C6DL schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:52:
Ja, dat kan. En dat werkt erg goed, het is heerlijk om in een voorverwarmde auto te stappen zonder ijs op de ramen of beslagen ramen. De WeConnect ID app is zeer beperkt, maar deze functie gebruik ik veel!
Ik heb een iPhone, dus gebruik ik CarPlay, maar dat bevalt prima! Bij navigeren met Apple Maps zie je zelfs aanwijzingen op het tweede schermpje achter het stuur. Bij Android Auto zal dat ongetwijfeld ook opgaan voor Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 13:09
Simply1337 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:52:
[...]
Voor beide missen we de ultrasonische sensors wat de nieuwe autos wel heeft...
Ik ben wel benieuwd wat VW gaat doen rondom self-driving van de auto. Volgens mij is bij Tesla de radar in nieuwe auto's verdwenen en werkt het systeem nu volgens mij volledig op basis van camera beelden van diverse camera's (ik weet het, niet altijd goed als de zon of maan achter een verkeerslicht hangt, en meer problemen ;)). Dat VW ipv camera's nu ultrasonische sensoren toevoegt lijkt een andere strategische keuze.

Zelf denk ik dat een combi van sensoren (ultrasonische én beeld) de beste c.q. veiligste optie is. Levert wel een hogere BOM op waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Het zou volkswagen sieren als ze nu wel eerst de 1st modellen oproepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soeski
FlowDesign schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Ben het op zich wel met je eens, maar als je van plan bent om ook op vakantie te gaan met je EV, dan is een grotere accu toch best fijn. Uiteindelijk scheelt ook dat niet enorm, want je hebt eigenlijk voornamelijk het voordeel op je eerste stint wanneer je met 100% SoC vertrekt, tenzij de grotere batterij ook sneller kan snelladen. Bij de hele VW MEB familie is dat verschil niet enorm. Althans, niet zo'n groot verschil als bijvoorbeeld tussen een Tesla 3 SR+ vs. een LR.
En dan nog. Ik heb ook een collega die liever helemaal geen EV wilde omdat hij _mogelijk_ 1x per jaar op vakantie gaat naar Frankrijk of Italie en dan niet wil laden tussendoor. Hij wilde dus voor 50 weken per jaar meer bijtelling en elke week tanken, liever dan een 8% auto met af en toe laden (en voor die 2 weken per jaar vakantie een huurauto of swap).
In die context bekeken was de keuze voor een EV toch ineens wel logisch :)
Het is een vaak gehoord argument "ja maar dan kan ik maar 300km rijden zonder te stoppen" of "ohja, laadpaalstress op vakantie heb ik geen zin in hoor". Ik snap het, daar heeft niemand zin in. Maar ga je je keuze voor een EV of ICE echt baseren op die mogelijke 2 weken op vakantie per jaar? Los van sleurhutten, maar dan nóg kan je beter af en toe een ICE huren.
Maar als directe reactie - ook voor die paar keer per jaar dat je meer range wil hebben moet je je afvragen of je dit echt nodig hebt - als je qua prijs ook voor een model met kleinere batterij kan gaan met meer comfort.

[ Voor 9% gewijzigd door Soeski op 21-03-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
AMARONE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:09:
Het zou volkswagen sieren als ze nu wel eerst de 1st modellen oproepen.
VW doet niks. Jouw dealer zou je tzt moeten mailen/bellen/appen voor een afspraak.
Het is alleen nog totaal niet duidelijk in welke volgorde dat zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 17-09 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Soeski schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:35:
[...]

En dan nog. Ik heb ook een collega die liever helemaal geen EV wilde omdat hij _mogelijk_ 1x per jaar op vakantie gaat naar Frankrijk of Italie en dan niet wil laden tussendoor. Hij wilde dus voor 50 weken per jaar meer bijtelling en elke week tanken, liever dan een 8% auto met af en toe laden (en voor die 2 weken per jaar vakantie een huurauto of swap).
Het is een vaak gehoord argument "ja maar dan kan ik maar 300km rijden zonder te stoppen" of "ohja, laadpaalstress op vakantie heb ik geen zin in hoor". Ik snap het, daar heeft niemand zin in. Maar ga je je keuze voor een EV of ICE echt baseren op die mogelijke 2 weken op vakantie per jaar? Los van sleurhutten, maar dan nóg kan je beter af en toe een ICE huren.
Maar als directe reactie - ook voor die paar keer per jaar dat je meer range wil hebben moet je je afvragen of je dit echt nodig hebt - als je qua prijs ook voor een model met kleinere batterij kan gaan met meer comfort.
Ik had bijna dezelfde redenatie, maar ipv het laden kan je ook voor twee weken een auto huren waarmee je op vakantie kan gaan. Kan makkelijk uit met die mindere belasting.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Bij mij was het of meer luxe, of grotere range. (Pure vs Pro).
Heb uiteindelijk voor de Pure met opties gekozen omdat ik op werk en in de straat kan laden.

Tot nu toe geen enkel probleem, ik woon 100km van mijn werk af dus dat is ong 45% vd accu.
In de winter haaltie 240km. In de zomer ong. 300. En ik stop eigenlijk altijd wel na 2u rijden als we wat verder gaan, dus dat vond ik niet zo'n probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadget Freak
Soeski schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:35:
Oei, je redeneert met antieke feiten!

8% EV's bestaan niet meer, dat is 16% geworden. En EV's onder de €35.000 zijn er nauwelijks (alles erboven wordt voor 22% belast), dus eigenlijk moet je met zo'n 18% rekenen.

Een EV is aanzienlijk duurder dan een (qua luxe en grootte) vergelijkbare ICE, dus er is geen voordeel meer als het om de bijtelling gaat.
Niet op basis van mijn cijfers...
Het is een vaak gehoord argument "ja maar dan kan ik maar 300km rijden zonder te stoppen" of "ohja, laadpaalstress op vakantie heb ik geen zin in hoor".
Het buitenland is geen Nederland. Range is een issue bij EV's, dat kun je niet ontkennen!
Een grotere accu geeft meer rust, en dat vind ik persoonlijk zeer comfortabel!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
FlowDesign schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Ik ben normaliter ook wel een taalnazi, maar volgens mij is Nederlands voor @Simply1337 niet zijn moedertaal en in dat geval vind ik dat hij het heel netjes doet :)

Vooral de/het en dit/deze is voor niet moedertaalsprekers erg lastig.

Jou/jouw doen heel veel Nederlanders tegenwoordig ook verkeerd. Blijkbaar leren veel mensen tegenwoordig geen fatsoenlijk Nederlands meer op school ofzo.
ach, 2.4 post op mobiel gemaakt en heb nog recent van toetsenbord app gewisseld. Ben er nog niet uit of het wat is qua Nederlandse grammatica en toch wisselt van woorden nadat ik het juist had getypt.. engels daarintegen is het weer perfect -.-

anyway voor iedereen die wat moeite heeft met NL-taal kan ik het volgende aanraden: https://www.welklidwoord.nl/ af en toe oefenen en je kunt weer meedoen met groep 5 :+

EDIT: Je had vandaag 9 goed (van de 10) met de oefening van Welk Lidwoord? Morgen weer een kans 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 21-03-2022 13:20 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:07
MarfDoli schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:38:
Ik heb een id.3 en wanneer ik het raam aan de bestuurders kant open zet en ongeveer 50+ km/u rijd dan ervaar ik een irritant soort geluidsgolven. Het is ondraaglijk voor de trommelvliezen voor iedereen in de auto. De enige optie is dan het raam aan de andere kant ook open zetten zodat de wind op een andere manier de auto doorgaat.
Is dit een bekend probleem van de id.3 en is dit eerder naar voren gekomen hier op het forum?
Ik heb geprobeerd te zoeken maar ik weet niet zo goed hoe ik dit fenomeen in een zoekterm kan omschrijven.
Ik moet nog 5 pagina's doorkijken, misschien heeft iemand al gereageerd. Ik wilde deze bestellen in de hoop dat dit daarmee wordt opgelost.

https://e-heko.com/en_GB/...eflectors-included-/15312

Runs everything...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Gadget Freak schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:15:
[...]

Oei, je redeneert met antieke feiten!

8% EV's bestaan niet meer, dat is 16% geworden. En EV's onder de €35.000 zijn er nauwelijks (alles erboven wordt voor 22% belast), dus eigenlijk moet je met zo'n 18% rekenen.

Een EV is aanzienlijk duurder dan een (qua luxe en grootte) vergelijkbare ICE, dus er is geen voordeel meer als het om de bijtelling gaat.

[...]

Niet op basis van mijn cijfers...

[...]

Het buitenland is geen Nederland. Range is een issue bij EV's, dat kun je niet ontkennen!

[...]

Een grotere accu geeft meer rust, en dat vind ik persoonlijk zeer comfortabel!
Ik neem aan dat Soeski refereerde aan een gesprek toen het nog wel om 8% ging, dus laten we nou niet al te "autistisch" gaan doen met z'n allen ;)

Ik ben afgelopen week met de 58 kWh ID3 naar Oostenrijk geweest. 3 personen in de auto en verder redelijk goed vol met bepakking, inclusief kleine deel van de bank plat. Enkele reis was bijna 1.000 km. Met een brandstofauto moet je al flink doorkarren om dat in 10 uur te doen, wij waren nu op zowel de heen- als terugreis 12,5 uur onderweg met mijn ID3. Maat van mij die mee was deed er twee weken eerder met vrouw en kinderen in een brandstofauto zo'n 12 uur over.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook wel zo'n beetje de max vind voor op één dag. Als we naar Italië zouden gaan dan had ik misschien een overnachting in Zuid-Duitsland erbij genomen.

Snelladen in Duitsland is echt top, het sterft van de laders tegenwoordig. In Oostenrijk kun je ook op veel plaatsen terecht.
Laden bij ons huisje deden we met een verlengkabel en mijn granny charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanpastoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-03 10:36
Mijn ID.3 heeft eindelijk "een update" gedraaid. Wat er binnen gekomen is weet ik niet, maar hij lijkt wel successvol een uurtje bezig te zijn geweest. Ik zie geen updates in de lijst van het systeem menu en de versie staat nog steeds op 2.1 (0792)

Volgens de video van Battery Life komt er voor de zomer vanuit je dealer een uitnodiging om gelijk update 2.4 binnen te halen, met voor sommige auto's ook een swap van de 12V batterij. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
johanpastoor schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:41:
Mijn ID.3 heeft eindelijk "een update" gedraaid. Wat er binnen gekomen is weet ik niet, maar hij lijkt wel successvol een uurtje bezig te zijn geweest. Ik zie geen updates in de lijst van het systeem menu en de versie staat nog steeds op 2.1 (0792)
Dan krijg je over een paar dagen nog een update en dat is dan de 2.3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:48
ID4.1 kreeg vandaag een update binnen op het systeem. "We Charge"-app is nieuw. Update installeren duurde nog geen 5 minuten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5Lwv6rmTu_0FhIS1mxaIOkZEDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzktAArIT68JAu7qME8Ke3Lc.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmVrcekcRTeK0--bGmkVlahpQSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JXsZnvlzfScJ8kgufUWWL3O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door densterdad2 op 21-03-2022 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:23
Simply1337 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:17:
[...]

ach, 2.4 post op mobiel gemaakt en heb nog recent van toetsenbord app gewisseld. Ben er nog niet uit of het wat is qua Nederlandse grammatica en toch wisselt van woorden nadat ik het juist had getypt.. engels daarintegen is het weer perfect -.-

anyway voor iedereen die wat moeite heeft met NL-taal kan ik het volgende aanraden: https://www.welklidwoord.nl/ af en toe oefenen en je kunt weer meedoen met groep 5 :+

EDIT: Je had vandaag 9 goed (van de 10) met de oefening van Welk Lidwoord? Morgen weer een kans 8)
Uiteraard totaal off-topic maar ik zag dat hij zijn post gepind had, dus dat veel mensen dat lezen. Ik denk dat de meeste mensen niet dagelijks álle berichten lezen dus mijn correctie valt dan weg en Simply zijn post ziet er weer netjes uit. Dus was volledig goed bedoeld, verder maakt het me geen reet uit hoe dit forum gevuld wordt qua spelling ;-)

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
volgens mij is er totaal geen shortcut naar gepind'e posts.trekt alleen aandacht in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Ik wil achteraf op mijn ID4 een trekhaak laten monteren.

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de dealer variant, en de after market variant?
Scheelt toch 500 euro, en het doel is in beide gevallen de trekhaak.
De ene is dan wel elektrisch, maar dat maakt in mijn geval weinig uit omdat hij toch altijd erop moet zitten.

Bij beide doen ze de computer updaten zo te zien.

Origineel:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5yhpmfCr/Schermafbeelding-2022-03-21-180933.jpg

Trekhaakcentrum:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HsKjBVjn/Schermafbeelding-2022-03-21-181538.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
DonJunior schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:17:
[...]

Jij bent een held! Thanks. Ga ik vanmiddag meteen proberen als mijn vrouw weer thuis is met de ID.3 8)
@Mitchell2.24v.. dus.. ik stap vanmiddag in mijn ID.3.
Wat denk je? Ineens Android Auto op mijn scherm, terwijl ik mijn telefoon nog in mijn broekzak heb.

Als een klein kind zo blij hoor *O*

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Wat denk je? Ineens Android Auto op mijn scherm, terwijl ik mijn telefoon nog in mijn broekzak heb.

Best wel vaak afgeraden in dit topic om dat aan te zetten. Verbinding verbreekt continue bij vrijwel alle android telefoons. Ik heb het uitgezet in ieder geval om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
DonJunior schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:23:

Ha, leuk!
theHoff schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:28:
Best wel vaak afgeraden in dit topic om dat aan te zetten. Verbinding verbreekt continue bij vrijwel alle android telefoons. Ik heb het uitgezet in ieder geval om die reden.
Ik heb dat zelf niet ervaren met mijn vorige telefoon. En als echte tweaker moet je het minstens geprobeerd hebben, lijkt me :P

Wel interessant. Ik zal het op mijn nieuwe telefoon nog eens aanzetten en weer proberen. Ben altijd wel in voor een experimentje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Mitchell2.24v schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:59:
[...]

Ha, leuk!

[...]

. En als echte tweaker moet je het minstens geprobeerd hebben, lijkt me :P

..
Dit!
Als het straks, op langere ritten, toch niet lekker lijkt te werken kan het altijd nog via de kabel.

Voor nu vind ik het echt wel een fijne toevoeging.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
C6DL schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:14:
Ik wil achteraf op mijn ID4 een trekhaak laten monteren.

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de dealer variant, en de after market variant?
Scheelt toch 500 euro, en het doel is in beide gevallen de trekhaak.
De ene is dan wel elektrisch, maar dat maakt in mijn geval weinig uit omdat hij toch altijd erop moet zitten.

Bij beide doen ze de computer updaten zo te zien.

Origineel:
[Afbeelding]

Trekhaakcentrum:
[Afbeelding]
afneembaar vs inklapbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:47

mhe59

ID.5 Pro Performance

Ik heb een vraag, ik heb een NewMotion laadpaal. Hoe kan ik met de WeConnect app het laden instellen tijdens de nachtelijke uren ?

Iemand hier ervaringen mee ? In de app moet ik de walbox selecteren maar die van NewMotion staat daar niet bij, noch heb ik een QR-code

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:00
mhe59 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:31:
Ik heb een vraag, ik heb een NewMotion laadpaal. Hoe kan ik met de WeConnect app het laden instellen tijdens de nachtelijke uren ?

Iemand hier ervaringen mee ? In de app moet ik de walbox selecteren maar die van NewMotion staat daar niet bij, noch heb ik een QR-code
Bespaar je de moeite en gebruik Stekker https://stekker.app/.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337

nou binnen 3 maanden heb je 2.4. Kun je naar harte lust instellen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
[...]

Een grotere accu geeft de auto meer bereik in de winter, laadt sneller (meer km per uur), vergroot de levensduur en is technisch een betere auto dan een met een kleinere accu.

Ik vind dit vanuit een investeringsoogpunt vele malen belangrijker dan comfort en luxe maar dat zal voor iedereen persoonlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

RaymondD schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:40:
[...]

Bespaar je de moeite en gebruik Stekker https://stekker.app/.
Raymond, ik heb de app gedownload kan je een foto maken van “nieuwe laadsessie” hoe je dit instelt ? Vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Simply1337 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:13:
[...]

nou binnen 3 maanden heb je 2.4. Kun je naar harte lust instellen :+
Ik wacht al langer dan een jaar en dan nog 3 maanden wachten …….
Waarom nog langer wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
[...]

Ja dit ligt echt aan je situatie. Ik zou als ik nu een auto mag uitzoeken ook een ID4 met de kleinste accu kunnen kiezen. Dat zou ik dan dus nooit doen, liever een ID3 met grotere accu en nog wat opties.

Voor de winter is minder dan de 1st plus niet te doen voor mij. De zomer is het prima en op vakantie ook, hoewel 500km wel lekkerder zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
theHoff schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:28:
[...]

Dan zeker precies niet met de Samsung S20 Plus en S21. Geen verbrekingen hier, altijd meteen verbonden en blijft ook werken.
Misschien met andere merken meer issues?

[ Voor 4% gewijzigd door Soeski op 22-03-2022 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Sinds een paar weken een Samsung Galaxy Z Fold 4 en hier op werk alles draadloos ook super goed in de auto. (ik blijf het wel een bagger telefoon vinden)

Edit. Het is zo een bagger ding dat ik zelf het nummer niet weet :-)
Het is natuurlijk een Fold 3

[ Voor 26% gewijzigd door N0EL op 22-03-2022 11:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soeski
N0EL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:19:
Sinds een paar weken een Samsung Galaxy Z Fold 4 en hier op werk alles draadloos ook super goed in de auto. (ik blijf het wel een bagger telefoon vinden)
Vet, die komt pas in augustus 2022 uit! Waarom heb jij 'm al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Soeski schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:49:
[...]

Dan zeker precies niet met de Samsung S20 Plus en S21. Geen verbrekingen hier, altijd meteen verbonden en blijft ook werken.
Misschien met andere merken meer issues?
Ik heb het met een S10, S20FE en een S21 Ultra gehad. Na een minuut of 30-40 verdwijnt de verbinding ineens en komt dan weer terug. Met bedraad heb ik hier geen last van, behalve dat die soms geen verbinding wil maken in z'n geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 16:59
Heeft iemand via OBD Eleven Travel Assist kunnen activeren op een ID4? Ik lees overal dat je een capative stuur nodig hebt. Ik weet niet of ik dat heb op mijn ID4 1st?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
Mdesign schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:48:
Heeft iemand via OBD Eleven Travel Assist kunnen activeren op een ID4? Ik lees overal dat je een capative stuur nodig hebt. Ik weet niet of ik dat heb op mijn ID4 1st?
Het activeren is geen probleem maar zolang je geen capacative stuur hebt is het niet geweldig, je krijgt elke 15 seconden de melding om je handen op het stuur te zetten en moet deze dan heen en weer bewegen. Mijn ervaring is (en dat lees je ook overal online terug) dat de meeste auto's niet het juiste stuur hebben om het echt goed te laten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Soeski schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:36:
[...]

Vet, die komt pas in augustus 2022 uit! Waarom heb jij 'm al?
Pffffff... Het is een ID 100 T foutje... Natuurlijk de 3.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 15-09 17:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Nog even mijn ervaring delen over "Het grote wintersport avontuur" met de ID4 1st MAX naar Oostenrijk (gezin mocht ook mee )

Kort en goed: prima ervaring, zeker voor herhaling vatbaar!
Ik gebruik nu nog maar 1 app: ChargeFinder met filter op 100 kW+ icm google maps

Ik had heel veel voorbereiding gedaan uit angst voor volle palen (zaterdag in de vakantie gaan rijden) en range problemen. Dus ABRP voor het plannen van alternatieve laad locaties en Chargemap voor reviews.
Bleek achteraf echt niet nodig te zijn.

Bij vertrek wel meteen een opgetrokken wenkbrauw - ik dacht 21 kWh/100 km wel te kunnen halen.
Geen idee WAT meneer VW verkeerd doet met de software en de warmtepomp, maar ik kwam de eerste 50 km met geen mogelijkheid onder de 26.5 kWh/100 km uit! Dat terwijl we met een slakkengang 103 km/h op pad waren en heel wintersportend NL met 146 km/u voorbij stuift. :(

Helemaal voorverwarmd, alles gepland qua vertrek aan de lader, maar dit vebruik was veel en veel te hoog.

Goed, eerste laadpunt dus al na 280 km met gem snelheid van 91 km/h. Een mooi IONITY laadstation.
Haalde weer niet beter dan

10% SoC - slechts 85 kW laadsnelheid...

Voor de rest prima verlopen reis - wel nog even verkeken met het laaste stuk file en bergje op (2 uur vertraging). Had ik toch even iets extra moeten laden voor het laatste stuk.

Heel erg gaaf dat je gewoon 'live' kan zien hoeveel laadpunten beschikbaar zijn bij de palen. Knap dat dit gewoon werkt gegeven de veelheid aan aanbieders.

Ik was blij dat ik even had onderzocht welke aanbieders gedekt waren door de laadpas... dat scheelde een hoop stress met allerhande apps en gedoe.

Leerpunt: je kan gewoon niet snel laden als je je aan de snelheid houdt in NL - VW levert een gebrekkig product en moet aangeklaagd worden ;)

Ik ga binnekort nog wel eens testen, maar bij 100 KM/u en een beetje op de CC kachelen is niet goed genoeg om een hoge laadsnelheid te halen. Maar wellicht kan je flink acceleren en het dan wel voor elkaar krijgen?

Dat de ID.4 niet om kan gaan met het conditioneren van het battery pack voor het laden en heel raar verbruik laat zien vlak na vertrek is in mijn ogen echt een slechte zaak. :?

Terugreis

Op de terugreis, gewapend met wat meer informatie en vertrouwen gewoon doorgeknald tot 5% SoC. En dan de laatste stukken naar de laadpaal flink doortrappen tot 140 km/u. Dan haal je de 126 kW namelijk gewoon wel - ook al is het onder 0.

1.005 km, 95km/h gemiddelde snelheid en 20.5 kWh/100 km verbruik.
3x geladen - 2x 35 minuten en 1x iets minder (26 min).
Dit was met behoorlijk veel vertraging - en echt heel hard meerijden in DL

We zijn meerdere keren behoorlijk geswitched van route om files te vermijden en dat ging prima met ChargeFinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Er is wat ruis met betrekking tot wie wanneer snelheidsverhoging krijgt. batterylife, VW persbericht, robintv, artikelen bekeken, maar volgens mij gaat het volgende gebeuren:

ID.3 met 58 kwh (45 ook??, id.4 met 52kwh ook?) gaat met 2.4 naar 120 kW

ID.3/4 met 77kwh gaat met 3.0 naar 135kW.

VW Lekker chaotisch weer [en wellicht was ik iets te vroeg door niet te wachten op persbericht]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Simply1337 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:42:
Er is wat ruis met betrekking tot wie wanneer snelheidsverhoging krijgt. batterylife, VW persbericht, robintv, artikelen bekeken, maar volgens mij gaat het volgende gebeuren:

ID.3 met 58 kwh (45 ook??, id.4 met 52kwh ook?) gaat met 2.4 naar 120 kW

ID.3/4 met 77kwh gaat met 3.0 naar 135kW.

VW Lekker chaotisch weer [en wellicht was ik iets te vroeg door niet te wachten op persbericht]
Waar staat dat persbericht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
mhe59 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:44:
[...]

Raymond, ik heb de app gedownload kan je een foto maken van “nieuwe laadsessie” hoe je dit instelt ? Vast bedankt
Heb je de auto toegevoegd via het tandwieltje, automatisch slim laden, ondersteund voertuig toevoegen?

Als je dat gedaan hebt dan is het behoorlijk vanzelfsprekend. Je klikt op laden, je stelt het batterijpercentage in waarvan je wilt dat hij direct gaat laden (bijv. 30%) en een hoger percentage voor slim laden (bijv. 80%). Daarnaast de vertrektijd invullen.

De app zorgt er dan voor dat de auto direct na inpluggen gaat laden naar 30% zodat je die minimale range in ieder geval hebt. Daarnaast zorgt hij ervoor dat je op de ingestelde vertrektijd 80% SoC hebt en laadt op de momenten dat het slim is qua energieprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:48
Zijn deze features straks (na installatie 3.0) beschikbaar op alle ID.3-4's? Of heb je "Park Assist Plus" nodig? De ID4.1 (niet max) krijgt deze opties vrees ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door densterdad2 op 22-03-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
densterdad2 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:38:
[...]

Zijn deze features straks (na installatie 3.0) beschikbaar op alles ID.3-4's? Of heb je "Park Assist Plus" nodig? De ID4.1 (niet max) krijgt deze opties vrees ik niet.
alleen autos met ultrasonische sensors zullen deze hebben.. vraag is.. zijn deze überhaupt geleverd tot nu toe of rollen ze nu pas van de band samen met 3.0 (ID.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:39
Simply1337 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:47:
[...]

alleen autos met ultrasonische sensors zullen deze hebben.. vraag is.. zijn deze überhaupt geleverd tot nu toe of rollen ze nu pas van de band samen met 3.0 (ID.5).
Een ID4 met travel assist heeft deze toch? Ik dacht dat ze dat daarin al gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Vaelin schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:53:
Het activeren is geen probleem maar zolang je geen capacative stuur hebt is het niet geweldig, je krijgt elke 15 seconden de melding om je handen op het stuur te zetten en moet deze dan heen en weer bewegen. Mijn ervaring is (en dat lees je ook overal online terug) dat de meeste auto's niet het juiste stuur hebben om het echt goed te laten werken.
Dat lees ik ook, maar ik ben wel van plan het te proberen. Ik vind de Lane Assist erg zenuwachtig. Als de Travel Assist min of meer werkt zoals op de Golf, dan zal me dat vast veel beter bevallen. Daar moest ik ook af en toe het stuur bewegen, maar de auto reed zoveel strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
delorean7 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:21:
Leerpunt: je kan gewoon niet snel laden als je je aan de snelheid houdt in NL - VW levert een gebrekkig product en moet aangeklaagd worden ;)

Ik ga binnekort nog wel eens testen, maar bij 100 KM/u en een beetje op de CC kachelen is niet goed genoeg om een hoge laadsnelheid te halen. Maar wellicht kan je flink acceleren en het dan wel voor elkaar krijgen?
Het zal van verschillende factoren afhangen. Afgelopen weekend heb ik een rondje door de Betuwe gereden, voornamelijk op 80km wegen. Hier en daar even stoppen. Toch schoot de lader vrijwel direct naar 127kW toen ik de auto uiteindelijk ging opladen. Eerlijk is eerlijk, het was niet heel koud buiten en ik zat op 6%, dat zal wellicht ook verschil maken.

Maar om te zegen dat je met NL snelheden niet kan snelladen is misschien iets te kort door de bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Mitchell2.24v schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Dat lees ik ook, maar ik ben wel van plan het te proberen. Ik vind de Lane Assist erg zenuwachtig. Als de Travel Assist min of meer werkt zoals op de Golf, dan zal me dat vast veel beter bevallen. Daar moest ik ook af en toe het stuur bewegen, maar de auto reed zoveel strakker.
Voor Travel Assist heb je al Side Assist nodig en het stuurwiel inderdaad (al vind ik het twijfelachtig wat een stuurwiel daar precies mee te maken heeft). Voor de genoemde parkeer- en lane change upgrades in 3.0 heb je de sensors aan de zijkant nodig, die niemand met een 1st Edition heeft, en ook de serie die erna meteen volgde niet.
Ik vermoed dus dat de 3.0 update, die heel groot zou zijn en in 2 delen zou komen, voor alle oude ID.3's en ID.4's een stuk kleiner is omdat de hardware toch niet aanwezig is, zelfs niet op de MAX die dus niet MAX is...
Al was bij de oorspronkelijke press release van de 1st Edition nog wel sprake van een Beats Audio Systeem én automatisch inparkeren op de MAX. Dat is er toch allemaal uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Soeski schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:11:
[...]

Voor Travel Assist heb je al Side Assist nodig en het stuurwiel inderdaad (al vind ik het twijfelachtig wat een stuurwiel daar precies mee te maken heeft). Voor de genoemde parkeer- en lane change upgrades in 3.0 heb je de sensors aan de zijkant nodig, die niemand met een 1st Edition heeft, en ook de serie die erna meteen volgde niet.
Ik vermoed dus dat de 3.0 update, die heel groot zou zijn en in 2 delen zou komen, voor alle oude ID.3's en ID.4's een stuk kleiner is omdat de hardware toch niet aanwezig is, zelfs niet op de MAX die dus niet MAX is...
Al was bij de oorspronkelijke press release van de 1st Edition nog wel sprake van een Beats Audio Systeem én automatisch inparkeren op de MAX. Dat is er toch allemaal uitgehaald.
Dat is het ding, voor TA heb je geen sideassist nodig. zoals zichtbaar bij Enyaqs met TA, maar zonder SA.

touch stuurwiel heb je wel nodig met TA, anders krijg je ELK 15sec een vraag om je stuur een ruk te geven.
en met een touch stuurwiel heb je dat niet. dat rijdt niet relaxed. Enige oplossingg is gewoon naar de sloop en stuurtje kopen. Wel een gewild item nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Simply1337 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:17:
[...]

Dat is het ding, voor TA heb je geen sideassist nodig. zoals zichtbaar bij Enyaqs met TA, maar zonder SA.

touch stuurwiel heb je wel nodig met TA, anders krijg je ELK 15sec een vraag om je stuur een ruk te geven.
en met een touch stuurwiel heb je dat niet. dat rijdt niet relaxed. Enige oplossingg is gewoon naar de sloop en stuurtje kopen. Wel een gewild item nu ;)
Ik schrijf alleen maar wat VW Official heeft geschreven - TA heeft SA nodig en deze hardware zit in veel modellen niet - daarom kun je ook niet upgraden naar TA op veel modellen.
Het capacitivie stuurwiel geeft OOK een melding dat je je stuur moet overnemen, dus daar win je niet zoveel mee. Het is dan alleen genoeg om 'm aan te raken met 1-2 vingers, lichtjes. Je hoeft geen stuurbeweging te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:39

Ik denk dat jij de optie "Thuis laden" wilt gebruiken binnen de app, deze is alleen voor VW (Elli om precies te zijn) laders bedoeld. Ik heb er zo een en kan het dus gebruiken; jij dus niet.
Wat je uiteraard wél kan doen is "Vertrektijden -> Laden" gebruiken. Hiermee kun je scheduled laden, dit komt overeen met wat je in de auto kan instellen bij Laadlocaties. Deze feature wekt zeer onbetrouwbaar in de zin dat het soms wel/niet wordt uitgevoerd en het is maar afwachten tot welke percentage uiteindelijk geladen is.
Dus inderdaad even tot software versie 2.4 wachten waar het wél naar behoren schijnt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
delorean7 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:21:
Nog even mijn ervaring delen over "Het grote wintersport avontuur" met de ID4 1st MAX naar Oostenrijk (gezin mocht ook mee )

Kort en goed: prima ervaring, zeker voor herhaling vatbaar!
Ik gebruik nu nog maar 1 app: ChargeFinder met filter op 100 kW+ icm google maps

Ik had heel veel voorbereiding gedaan uit angst voor volle palen (zaterdag in de vakantie gaan rijden) en range problemen. Dus ABRP voor het plannen van alternatieve laad locaties en Chargemap voor reviews.
Bleek achteraf echt niet nodig te zijn.

Bij vertrek wel meteen een opgetrokken wenkbrauw - ik dacht 21 kWh/100 km wel te kunnen halen.
Geen idee WAT meneer VW verkeerd doet met de software en de warmtepomp, maar ik kwam de eerste 50 km met geen mogelijkheid onder de 26.5 kWh/100 km uit! Dat terwijl we met een slakkengang 103 km/h op pad waren en heel wintersportend NL met 146 km/u voorbij stuift. :(

Helemaal voorverwarmd, alles gepland qua vertrek aan de lader, maar dit vebruik was veel en veel te hoog.

Goed, eerste laadpunt dus al na 280 km met gem snelheid van 91 km/h. Een mooi IONITY laadstation.
Haalde weer niet beter dan

10% SoC - slechts 85 kW laadsnelheid...

Voor de rest prima verlopen reis - wel nog even verkeken met het laaste stuk file en bergje op (2 uur vertraging). Had ik toch even iets extra moeten laden voor het laatste stuk.

Heel erg gaaf dat je gewoon 'live' kan zien hoeveel laadpunten beschikbaar zijn bij de palen. Knap dat dit gewoon werkt gegeven de veelheid aan aanbieders.

Ik was blij dat ik even had onderzocht welke aanbieders gedekt waren door de laadpas... dat scheelde een hoop stress met allerhande apps en gedoe.

Dat de ID.4 niet om kan gaan met het conditioneren van het battery pack voor het laden en heel raar verbruik laat zien vlak na vertrek is in mijn ogen echt een slechte zaak. :?

Terugreis

Op de terugreis, gewapend met wat meer informatie en vertrouwen gewoon doorgeknald tot 5% SoC. En dan de laatste stukken naar de laadpaal flink doortrappen tot 140 km/u. Dan haal je de 126 kW namelijk gewoon wel - ook al is het onder 0.

1.005 km, 95km/h gemiddelde snelheid en 20.5 kWh/100 km verbruik.
3x geladen - 2x 35 minuten en 1x iets minder (26 min).
Dit was met behoorlijk veel vertraging - en echt heel hard meerijden in DL

We zijn meerdere keren behoorlijk geswitched van route om files te vermijden en dat ging prima met ChargeFinder.
Wij reden op zondag 13 maart heen en op zaterdag 20 maart terug. Ook zo'n 1.000 km naar Oostenrijk.

Ik heb in Nederland braaf 110 gereden en in Duitsland meestal tussen de 120 en 130, soms stukjes 140.
Op de heenweg was het 's ochtends vroeg erg fris, maar meteen bij de eerste stop (en elke stop daarna) kregen we gewoon het maximale vermogen uit de snelladers.

Vanaf FW 2.4 zal het management van de temperatuur van de accu beter worden en dan zal waarschijnlijk ook het verbruik op de eerste stint misschien iets lager zijn. Hoewel ik denk dat het toch gewoon vooral de verwarming in de auto is die zo 's ochtends vroeg na vertrek voor hoog verbruik zorgt. Zal bij vrijwel elke EV hetzelfde verhaal zijn, maar veel plezier met VW aanklagen :') :+

Hoe lang hebben jullie er op de heen- en terugreis eigenlijk over gedaan inclusief laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Simply1337 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:47:
[...]

Wat bedoel je met ultrasonische sensors? Heeft niet iedere ID3 parkeersensoren?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Jakkie takkie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Wat bedoel je met ultrasonische sensors? Heeft niet iedere ID3 parkeersensoren?
Ja, maar niet aan de zijkanten die nodig zijn voor deze nieuwe functies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
Vandaag bij een dealer geweest. 12v batterij hebben ze al binnen. Update start waarschijnlijk vanaf week 13, maar dat was nog niet 100% zeker.

Met betrekking tot de sensoren, wisten ze dit ook niet precies, maar als ze naar de code kijken heeft de 4.1 max rijstrookwissel assistent en ze denken dat die genoeg is voor de parkeer assistent en de rijstrook assistent. Maar ook hier geen 100% garantie. Eerst maar eens zien en dan geloven.

Er staat niet voor niks in de prijslijst:
Let op: auto's geproduceerd vóór week 04/2022 worden uitgerust met het oude Assistance Pakket Plus (WD4)
wat dat dan ook mag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

FlowDesign schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:43:
[...]

Wij reden op zondag 13 maart heen en op zaterdag 20 maart terug. Ook zo'n 1.000 km naar Oostenrijk.

Ik heb in Nederland braaf 110 gereden en in Duitsland meestal tussen de 120 en 130, soms stukjes 140.
Op de heenweg was het 's ochtends vroeg erg fris, maar meteen bij de eerste stop (en elke stop daarna) kregen we gewoon het maximale vermogen uit de snelladers.

Vanaf FW 2.4 zal het management van de temperatuur van de accu beter worden en dan zal waarschijnlijk ook het verbruik op de eerste stint misschien iets lager zijn. Hoewel ik denk dat het toch gewoon vooral de verwarming in de auto is die zo 's ochtends vroeg na vertrek voor hoog verbruik zorgt. Zal bij vrijwel elke EV hetzelfde verhaal zijn, maar veel plezier met VW aanklagen :') :+

Hoe lang hebben jullie er op de heen- en terugreis eigenlijk over gedaan inclusief laden?
Toont voor mij aan dat de SW gewoon echt niet af is - hoezo kan je een auto voorverwarmen en plannen voor vertrek aan de stekker en dan in het eerste uur lekker 6 kW extra trekken om de boel op te stoken? Ok zeik modus weer uit.

Wij hebben er (met behoorlijke files/vertraging) 12 uur over gedaan incl laden - 10:34 'rijtijd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
delorean7 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Toont voor mij aan dat de SW gewoon echt niet af is - hoezo kan je een auto voorverwarmen en plannen voor vertrek aan de stekker en dan in het eerste uur lekker 6 kW extra trekken om de boel op te stoken? Ok zeik modus weer uit.

Wij hebben er (met behoorlijke files/vertraging) 12 uur over gedaan incl laden - 10:34 'rijtijd'.
Nou, met 12 uur reistijd hoef je echt niet te klagen hoor. Veel sneller gaat toch niet, ongeacht of ie in het begin nou wel of niet dat extra verbruik pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
edkreuk schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:58:
...
Met betrekking tot de sensoren, wisten ze dit ook niet precies, maar als ze naar de code kijken heeft de 4.1 max rijstrookwissel assistent en ze denken dat die genoeg is voor de parkeer assistent en de rijstrook assistent. Maar ook hier geen 100% garantie. Eerst maar eens zien en dan geloven.
...
Wordt hem niet helaas: YouTube: VW Id3 / Id4 / Id5 - New feature in Id Software 3.0 - Park Assist Plus

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

FlowDesign schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Nou, met 12 uur reistijd hoef je echt niet te klagen hoor. Veel sneller gaat toch niet, ongeacht of ie in het begin nou wel of niet dat extra verbruik pakt.
terugreis was zo mooi - heenreis zijn we zeker wat tijd verloren hier. Misschien 30 minuten?

Belangrijker dan die tijd is de beleving.
Je stopt, kindjes uitladen even wat eten, plassen - je loopt een klein rondje.
Bij 125 kW ben je dan ongeveer klaar voor je volgende stint van 200-280 km
Bij 85 kW zit je dan nog even irritant 10 minuten extra te wachten.

Meer beleving dan wat anders hoor, ben ik met je eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Nou ik ben zojuist gebeld en mijn ID.4 Pro wat afgelopen maand besteld is verwacht Munstad deze precies over een jaar (02-2023) te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

RaymondD schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:53:
[...]

Heb je de auto toegevoegd via het tandwieltje, automatisch slim laden, ondersteund voertuig toevoegen?

Als je dat gedaan hebt dan is het behoorlijk vanzelfsprekend. Je klikt op laden, je stelt het batterijpercentage in waarvan je wilt dat hij direct gaat laden (bijv. 30%) en een hoger percentage voor slim laden (bijv. 80%). Daarnaast de vertrektijd invullen.

De app zorgt er dan voor dat de auto direct na inpluggen gaat laden naar 30% zodat je die minimale range in ieder geval hebt. Daarnaast zorgt hij ervoor dat je op de ingestelde vertrektijd 80% SoC hebt en laadt op de momenten dat het slim is qua energieprijs.
Ik heb ook een filmpje gezien hoe je het activeert en instelt, ben benieuwd ga vanavond om 23:00 kijken of het laden is begonnen
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

DiGiDoG schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:40:
[...]

Ik denk dat jij de optie "Thuis laden" wilt gebruiken binnen de app, deze is alleen voor VW (Elli om precies te zijn) laders bedoeld. Ik heb er zo een en kan het dus gebruiken; jij dus niet.
Wat je uiteraard wél kan doen is "Vertrektijden -> Laden" gebruiken. Hiermee kun je scheduled laden, dit komt overeen met wat je in de auto kan instellen bij Laadlocaties. Deze feature wekt zeer onbetrouwbaar in de zin dat het soms wel/niet wordt uitgevoerd en het is maar afwachten tot welke percentage uiteindelijk geladen is.
Dus inderdaad even tot software versie 2.4 wachten waar het wél naar behoren schijnt te werken
De stekker 🔌 app is voor mij het alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
mhe59 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:52:
[...]

Ik heb ook een filmpje gezien hoe je het activeert en instelt, ben benieuwd ga vanavond om 23:00 kijken of het laden is begonnen
:)
Als je home assistant hebt, kun je het ook prima zelf programmeren. Geen 3rd party apps nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 10:04
sl1000 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:21:
[...]

Als je home assistant hebt, kun je het ook prima zelf programmeren. Geen 3rd party apps nodig
Of gewoon een goede laadpaal waar je zelf laadprofielen kunt instellen:
EVBOX Laadbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
EdwinDaems schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Of gewoon een goede laadpaal waar je zelf laadprofielen kunt instellen:
EVBOX Laadbeheer
Tsja niet iedereen heeft een laadpaal waarmee dat kan.
Mijne kan het technisch maar omdat ik een zakelijke rijder ben, is 'ie afgeschermd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
Systemadmin schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:15:
Nou ik ben zojuist gebeld en mijn ID.4 Pro wat afgelopen maand besteld is verwacht Munstad deze precies over een jaar (02-2023) te kunnen leveren.
Ik ben zelf nogal teleurgesteld over de aankoop ervaring tot op heden van mijn ID.5. Sinds bestellen heb ik een ongewijzigde Honeymoonnet link gekregen waarin nog steeds volgende week als verwachtte leverweek staat.

Nou snap ik natuurlijk best dat chiptekorten en kabelbomen uit Oekraïne voor productieproblemen zorgen, maar dat is geen excuus voor het uitblijven van enige vorm van communicatie…

De dealer, waar ik tot nog toe erg positief over ben, geeft aan geen enkele informatie of update te krijgen van PON.

Heeft iemand van jullie misschien (andere) ervaringen of tips om meer duidelijkheid te krijgen over de status van mijn auto?

Had me de aanschaf van een nieuwe auto van bijna 60k toch iets anders voorgesteld als ik eerlijk ben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Vigory Naar zeg zo'n ervaring. Kan me voorstellen dat dit de pret enigszins drukt.
Als leaserijder snap ik nog enigszins dat men niet communiceert naar de bestuurder (ook niet fijn maar ok)
Maar als je zo'n auto met je zuurverdiende centen hebt gekocht.. zou ik toch ook wat meer service verwachten.

En het is natuurlijk jammer dat de dealer niet thuisgeeft en met de PON afschuiftactiek komt..

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Welkom in de wereld van PON, lees voor de gein het Cupra topic maar eens.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
maar id5 leveringen zijn in april? kan net zo goed kloppen dat het alsnog volgende week is.
Vraag is natuurlijk.. is de auto al onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
Simply1337 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:16:
maar id5 leveringen zijn in april? kan net zo goed kloppen dat het alsnog volgende week is.
Vraag is natuurlijk.. is de auto al onderweg...
Tsjaa is de auto al onderweg, is hij al geproduceerd? Wie het weet mag het zeggen…

Waar het mij vooral om gaat is het totale gebrek aan informatie. Wanneer de auto komt is niet mijn probleem (hoe eerder hoe leuker natuurlijk).

Gewoon een beetje proactief communiceren: zijn er vertragingen die je aanziet komen of die er reeds zijn? Is de afgegeven indicatie nog actueel, zo niet wat is het nu dan wel? Alles wat ik ‘denk’ te weten over vertragingen komt van websites, youtube en dit topic :F

Ik heb PON hetzelfde gemaild, die kaatsen de bal weer vrolijk terug naar de dealer. Als ik op bol.com een pakje batterijen bestel wordt ik nog beter geïnformeerd :/

[ Voor 10% gewijzigd door Vighu op 23-03-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Vighu schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:08:
[...]

Tsjaa is de auto al onderweg, is hij al geproduceerd? Wie het weet mag het zeggen…

Waar het mij vooral om gaat is het totale gebrek aan informatie. Wanneer de auto komt is niet mijn probleem (hoe eerder hoe leuker natuurlijk).

Gewoon een beetje proactief communiceren: zijn er vertragingen die je aanziet komen of die er reeds zijn? Is de afgegeven indicatie nog actueel, zo niet wat is het nu dan wel? Alles wat ik ‘denk’ te weten over vertragingen komt van websites, youtube en dit topic :F

Ik heb PON hetzelfde gemaild, die kaatsen de bal weer vrolijk terug naar de dealer. Als ik op bol.com een pakje batterijen bestel wordt ik nog beter geïnformeerd :/
Jep, jouw ervaring is niet anders dan de wereldwijde (!) ervaringen die je ook leest op Facebook. Op een enkele dealer na die wel infomatie heeft en/of deelt. Verder is het helemaal stil. Ik blijf me verbazen dat ze dit in de auto industrie niet voor elkaar krijgen. Sommige merken wel hoor, bij Renault kon je het productieproces gewoon volgen en was de informatie online redelijk accuraat. Wanneer in productie, wanneer geproduceerd, wanneer op transport enz - allemaal online in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
Als ik op bol.com een pakje batterijen bestel wordt ik nog beter geïnformeerd :/
Amen!

Helaas houdt de informatiestroom op zodra de bestelling is geplaatst. Dat het hier om iets gaat met een waarde van minimaal een factor 1000 hoger is blijkbaar niet belangrijk voor de aanleverende keten. De bestelling is geplaatst, het geld komt er wel aan, dus de klant, die is geen klant meer maar een (bestel)nummer. En als de auto uiteindelijk bevalt, dan kom je over een paar jaar vanzelf weer terug.

Voor bol.com ben je een klant, en word je geen nummer, want je gaat met het grootste gemak naar Cool Blue of Amazon of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
[...]

En wacht maar tot je (garantie) problemen krijgt met de auto. Dan wordt de klantbeleving nog droeviger bij VW/PON.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stekker.app
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-12-2023
mhe59 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:44:
[...]

Hoi, wij lezen even mee! In dit filmpje leggen we uit hoe het slim laden met Stekker werkt. Tof dat jullie Stekker gebruiken!

Beyond smart charging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Toch door corona denk ik. In de oorspronkelijke k 1st modellen (plus? /max) zouden die sensoren er wel komen aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VWID4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-03 13:20
N0EL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:55:
Meer gebruikers hier waarvan het alarm zomaar afgaat?
Bij mij inmiddels een paar keer midden in de nacht (en nee. Niemand die er aan zit).
Ik heb dit ook gehad. De portiergreep van de passagiersdeur was defect. Volgens de dealer een bekend probleem. De auto denkt dan dat hij wel of niet op slot is. Het alarm ging ook meerdere keren per nacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Stekker.app schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:42:
[...]

Hoi, wij lezen even mee! In dit filmpje leggen we uit hoe het slim laden met Stekker werkt. Tof dat jullie Stekker gebruiken!
Interessante video.
Heb je er, naast de app, nog andere zaken voor nodig om dit werkend te krijgen?
Ik heb precies de situatie als in de video: ID.3 met thuis een Alfen Eve Single Pro 3-fase laadpaal

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaap321
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 21:17
Hi, zijn er mensen die ook problemen ondervinden met het laden van je telefoon in de id3? Ik heb een first doet het moet via een kabeltje echter verbruikt android auto meer stroom dan het opladen. Kortom telefoon batterij is na een rit van 2 uur aanzienlijk leger dan bij de start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
schaap321 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 06:52:
Hi, zijn er mensen die ook problemen ondervinden met het laden van je telefoon in de id3? Ik heb een first doet het moet via een kabeltje echter verbruikt android auto meer stroom dan het opladen. Kortom telefoon batterij is na een rit van 2 uur aanzienlijk leger dan bij de start.
Er komt indd niet zoveel vermogen uit de usb-c poorten. Heb hetzelfde met m'n Samsung S21. Als ik geen Android Auto gebruik, maar de telefoon wel continu aan heb met Spotify en flitsapps, dan laadt ie wel langzaam bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:09
schaap321 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 06:52:
En je gebruikt android auto bedraad of wireless? Want ik weet bij mij dat hij wireless nog altijd gebruikt als ik de kabel insteek nadat hij al begonnen is met wireless te connecten. En in wireless mode kan hij inderdaad meer verbruiken dan hij laadt. Probeer wireless android auto eens uit te schakelen voor een lange rit en zie als je het dan nog hebt.

[edit]
@FlowDesign Bij mij laadt hij wel redelijk op met android auto in wired mode.

[ Voor 5% gewijzigd door Annun op 24-03-2022 07:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
FlowDesign schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:50:
[...]

Er komt indd niet zoveel vermogen uit de usb-c poorten. Heb hetzelfde met m'n Samsung S21. Als ik geen Android Auto gebruik, maar de telefoon wel continu aan heb met Spotify en flitsapps, dan laadt ie wel langzaam bij.
De achterste USB-C poorten leveren veel meer vermogen, daar kun je een Samsung mee snelladen zelfs. Die poorten zijn wel puur voor opladen, dus AA moet je dan draadloos doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Ik vind het allemaal wat... De grote 3.0 update.
Ik heb een ID4.1 Max en ben heel wat beloofd bij de aanschaf wat er allemaal wel niet op zat en later nog toegevoegd zou worden.
Zoals het nu eruit ziet profiteren we alleen van de laadsnelheid en uitgesteld laden bij de update, maar nagenoeg alle extra features zijn helaas niet voor 'oude' rijders (zo het lijkt).
Kat in het zakkie?
8)7

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
maik73 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:20:
Ik vind het allemaal wat... De grote 3.0 update.
Ik heb een ID4.1 Max en ben heel wat beloofd bij de aanschaf wat er allemaal wel niet op zat en later nog toegevoegd zou worden.
Zoals het nu eruit ziet profiteren we alleen van de laadsnelheid en uitgesteld laden bij de update, maar nagenoeg alle extra features zijn helaas niet voor 'oude' rijders (zo het lijkt).
Kat in het zakkie?
8)7
Dit lijkt inderdaad het verhaal te zijn. Ik denk dan ook dat de update voor alle modellen pre-MY2022 aanzienlijk kleiner kan/zal zijn omdat de nieuwe functies niet gaan werken. Ze pochen met die 3 grote features in 3.0 (Park Assist+Memory, Auto Lane Change en Swarm Data) en die zijn, zoals het nu lijkt, allemaal niet mogelijk op auto's pre-MY2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:14
Zie net op linkedin het volgende filmpje:
LINK

Plug&Charge vanaf software 3.1 voor alle MEB-platform modellen, nieuwe en bestaande. Volgens Diess komt 3.1 in juni 2022 via OTA beschikbaar.

Edit: geen Autocharge zoals bij Fastned

[ Voor 5% gewijzigd door Stockbaard op 24-03-2022 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
ID.3P
Meer mensen er tegenaan gelopen dat een lakstift niet verkrijgbaar is voor de ID? Aan de voorkant een twee steenslagplekjes die ik bij zou willen werken maar lakstift moonstone grey is niet leverbaar.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Stockbaard schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:15:
Zie net op linkedin het volgende filmpje:
LINK

Plug&Charge vanaf software 3.1 voor alle MEB-platform modellen, nieuwe en bestaande. Volgens Diess komt 3.1 in juni 2022 via OTA beschikbaar.
Da's dan wel weer snel? Aangezien in de presentatie van VW (bijgewoond door Da Scheff) versie 3.0 gepushed zou worden vanaf Q3 2022. Ben benieuwd wat we nu krijgen en wanneer.
Kan trouwens wel, er rijden al auto's met 3.0 rond, dus mogelijk is 3.1 dan wel beschikbaar maar krijg je pas als je 3.0 hebt in de herfst of winter.

[ Voor 10% gewijzigd door Soeski op 24-03-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Soeski schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Da's dan wel weer snel? Aangezien in de presentatie van VW (bijgewoond door Da Scheff) versie 3.0 gepushed zou worden vanaf Q3 2022. Ben benieuwd wat we nu krijgen en wanneer.
Kan trouwens wel, er rijden al auto's met 3.0 rond, dus mogelijk is 3.1 dan wel beschikbaar maar krijg je pas als je 3.0 hebt in de herfst of winter.
Het is sowieso heel erg onduidelijk wanneer nu welke update gaat komen, want ergens anders, weet zo snel niet waar, ook weer gezien dat 3.0 vanaf april komt.

Snap er niks meer van...

Ik wacht gewoon rustig af tot we belletje krijgen van de garage voor 2.4...

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
Of de OTA update wordt geladen van de 2.3.

Deze week bij de garage geweest voor de zomerbanden, maar deze heeft aangegeven niets te kunnen doen voor de installatie en kunnen niets pushen :(

Zucht.
Pagina: 1 ... 186 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.