Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 185 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-08 18:19
Jakkie takkie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:01:
[...]

Hebben ze hem hiervoor uit elkaar moeten halen?
Heb ik niet gehoord maar kon de auto al na een uurtje of drie weer ophalen, vermoed dus dat het niet veel voorstelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
theHoff schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Dit is een standaard probleem bij veel auto's. De ene heeft er meer last van en op andere snelheden dan de ander, maar de meeste auto's kampen hiermee.
Ja ik heb het in andere auto's ook meegemaakt maar meestal was het wel dragelijk en ook pas bij veel hogere snelheden. Bij de id.3 barsten haast je trommelvliezen, door die specifieke frequentie.
Zoiets nog nooit eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
theHoff schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Dit is een standaard probleem bij veel auto's. De ene heeft er meer last van en op andere snelheden dan de ander, maar de meeste auto's kampen hiermee.
Eens. Dat heeft niet veel met specifiek de ID3 te maken.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
smirri schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Dit kan je voorkomen door heel licht de rem in te drukken, dan neem jij het volledige beheer over namelijk.
In het begin echt een paar keer goed geschrokken tot dat ik erachter kwam dat hij dat niet doet als je heel licht je rem in drukt
Zelfde ervaring heb ik ook. Bij achteruit inparkeren moet ik over een neerklapbaar hekje. Als ik de rem niet licht intrap dan stopt de auto er wel abrupt voor :). Met iets de rem intrappen totdat het piepen van de parkeersensoren stopt werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:24

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:16:
[...]

Dat doet hij zeker, zelfs al vrij ver weg als er ineens een fietser/voetganger voorbij komt ook. Misschien heb je je instelling op "laat" staan?
Ik heb het getest door achteruit de oprit op te rijden naar m'n garagedeur zo snel mogelijk, maar ik moest toch echt zelf ingrijpen. Ik heb ook wel eens in de achteruit ergens (lichtjes, geen beschadiging gelukkig!) tegenaangezeten, omdat ik te veel verwachtte dat de parkeersensoren goed werkten. Maar omdat deze VEEL trager reageerden (in het begin, na updates is het stuk beter) vertrouwde ik op de "piepjes" zoals ik dat bij m'n vorige auto deed.

Maar een noodstop bij achteruitrijden heb ik nog nooit meegemaakt en ging vanuit dat dat dan een Max feature zou zijn. Mss toch maar eens melden bij de garage.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Heeft iemand ook wel eens een slechtwerkende USB poort gehad en laten repareren?

Ik heb 1 poort waar de connect soms wegviel als je wat aan de kabel kwam (verschillende kabels geprobeerd). Nu is het wat erger geworden. Hopelijk dat ze dit gewoon onder garantie repareren, ik had dit vrij snel in het begin ook al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:57
Boy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 06:14:
Heeft iemand ook wel eens een slechtwerkende USB poort gehad en laten repareren?

Ik heb 1 poort waar de connect soms wegviel als je wat aan de kabel kwam (verschillende kabels geprobeerd). Nu is het wat erger geworden. Hopelijk dat ze dit gewoon onder garantie repareren, ik had dit vrij snel in het begin ook al.
Geen ervaring mee op de auto nee, maar op andere apparaten wel al. USB C poorten zijn in mijn ervaring niet zo geweldig duurzaam jammer genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:09
Boy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 06:14:

Yup, allebei mijn poorten 'voorin' hebben regelmatig spannings- en dus volgens mij ook dataverbinding-verlies. Als ik mijn telefoon daarop aansluit zit ik bijna iedere minuut dat mijn telefoon begint met opladen. Dus AA maar via wireless en gelukkig is mijn laadkabel lang genoeg om de poorten achterin te bereiken...

Je vraag is of ik het al heb laten repareren en het antwoord daarop is 'Nog niet'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:20
@Boy Ja heb dat hier ook met de USB C voorin. Heb regelmatig verlies van Android auto (Galaxy S9 moet nog AA met kabel) heel irritant.
Voor mijn dashcam heb ik de USB C van achterin gebruikt. Deze wordt namelijk ook spanningsloos als het contact uit gaat. Dat doet de USB C voorin niet. Die blijft op spanning (wat ik zelf niet erg prettig vind... beetje bang dat die camera dan mijn accu leeg gaat trekken ofzo)

*sowieso

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:22
DonJunior schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:20:
@Boy Ja heb dat hier ook met de USB C voorin. Heb regelmatig verlies van Android auto (Galaxy S9 moet nog AA met kabel) heel irritant.
Voor mijn dashcam heb ik de USB C van achterin gebruikt. Deze wordt namelijk ook spanningsloos als het contact uit gaat. Dat doet de USB C voorin niet. Die blijft op spanning (wat ik zelf niet erg prettig vind... beetje bang dat die camera dan mijn accu leeg gaat trekken ofzo)
Vanaf fw 2.3 wordt de 12V accu bijgeladen door de grote accu, dus je kunt vrij lang filmen voordat ie leeg is ;)

Overigens zit er in de kofferbak nog een ouderwetse 12V sigarettenaansteker en bij de zekeringen linksonder het stuur kun je met één zekering bepalen of die altijd stroom krijgt, of alleen bij contact aan.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

MJMaverick schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:32:
[...]

Yup, allebei mijn poorten 'voorin' hebben regelmatig spannings- en dus volgens mij ook dataverbinding-verlies. Als ik mijn telefoon daarop aansluit zit ik bijna iedere minuut dat mijn telefoon begint met opladen. Dus AA maar via wireless en gelukkig is mijn laadkabel lang genoeg om de poorten achterin te bereiken...

Je vraag is of ik het al heb laten repareren en het antwoord daarop is 'Nog niet'.
Ja, dit! Superirritant, dan sluit ik de kabel aan om op te laden voorin en dan valt m'n AA constant weg als iemand iets pakt uit de middenconsole en tegen de kabel lichtjes stoot. Lijkt dus een "bekend probleem" te zijn als jij en @DonJunior het nu allebei al zo snel zeggen.

Ik heb het alleen bij de linkerpoort, daar had ik eerst een USB stick in voor muziek, maar tijdens het rijden / zonder het aan te raken verloor die wel regelmatig verbinding. In de rechterpoort geen problemen.

Ik gebruik idd ook de achterste poort voor het opladen van m'n mobiel en AA draadloos, maar dit is gewoon triest dat we zo'n workaround nodig hebben.

Ik ga het eens melden bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:23
Boy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 06:13:
[...]

Maar een noodstop bij achteruitrijden heb ik nog nooit meegemaakt en ging vanuit dat dat dan een Max feature zou zijn. Mss toch maar eens melden bij de garage.
Ik heb het in de eerste week dat ik de auto had (non-max) met een lantaarnpaal bij achteruitrijden. Was nog niet gewend aan zo'n grote auto. Erg blij met de noodstop ook al zat mijn hart in m'n keel.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 09:01
Gisterenavond heb ik weer is op mijn id3max de grootlicht assistent aangezet om te proberen, nu kreeg ik deze alleen uit door de handel een paar keer heen en weer te bewegen door het normale grote licht aan te zetten en weer uit.

Ik gebruik het eigenlijk nooit maar weet iemand hoe je hem uit moet zetten zodat de A verdwijnt? Dat gaat toch door gewoon de handel naar je toe te halen volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
darud schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:22:
Gisterenavond heb ik weer is op mijn id3max de grootlicht assistent aangezet om te proberen, nu kreeg ik deze alleen uit door de handel een paar keer heen en weer te bewegen door het normale grote licht aan te zetten en weer uit.

Ik gebruik het eigenlijk nooit maar weet iemand hoe je hem uit moet zetten zodat de A verdwijnt? Dat gaat toch door gewoon de handel naar je toe te halen volgens mij?
Naar achter doorduwen (seinen) en dan in een beweging helemaal door naar voren trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
ik222 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:23:
[...]

Naar achter doorduwen (seinen) en dan in een beweging helemaal door naar voren trekken.
Dankje vanavond even testen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
ik222 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:23:
[...]

@darud Dit.. of je kan op het lichtcluster (links) op de 'Mode' knop duwen.

Afbeeldingslocatie: https://parkers-images.bauersecure.com/wp-images/9608/interior-detail/750x500/vw-id3-review-087.jpg

Maar als het goed is hoef je hem toch niet uit te zetten? Zodra je de bebouwdekom binnen rijdt gaat het vanzelf weer terug naar dimlicht.
Moet zeggen dat het hier op mij ID.3 echt meer dan prima werkt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

wheli schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:49:
[...]

Ik heb het in de eerste week dat ik de auto had (non-max) met een lantaarnpaal bij achteruitrijden. Was nog niet gewend aan zo'n grote auto. Erg blij met de noodstop ook al zat mijn hart in m'n keel.
Ok, dan moet ik dat ook nog even melden bij de garage dat dat niet lijkt te werken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

DonJunior schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:20:
ik heb hiervoor dus nu een afspraak bij de garage om te laten controleren, ben benieuwd.

Maar er werd gemeld dat er ook een terugroepactie was voor de auto (4.1). Niets over vernomen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
Iets of iemand al iets van een dealer gehoord mbt de release datum van V2.4.

Die van mij gaf aan dat ze nog niet wisten wanneer deze vrij gegegven zou worden. Hopelijk heeft iemand anders beter nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:54
edkreuk schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:24:

Die van mij gaf aan dat ze nog niet wisten wanneer deze vrij gegegven zou worden. Hopelijk heeft iemand anders beter nieuws.
Gezien het tempo van de 2.3 uitrol, die nog steeds niet bij iedereen er op staat, en het feit dat alle 1st Editions terug moeten voor een h/w upgrade voordat 2.4 het doet, voordat 3.0 er op kan, voordat 3.1 er op kan...
Vermoed ik zo dat 2.4 ergens rond de zomer bij mensen op de auto verschijnt, terwijl er dan dus al modellen rondrijden met 3.0 of zelfs 3.1.
Dat zal voor de 1st Edition rijders dan wel najaar/winter worden denk ik.
Ik heb geen issues met de auto overigens, maar de battery-heating "fix" zou wel echt veel verbruik schelen in de winter dus die update zou ik wel graag zien voor de komende winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wat ik gelezen heb zouden dealers komende week meer informatie krijgen over de serviceactie waarbij 2.4 geïnstalleerd wordt en waarbij ook meteen een ander type 12V accu geplaatst wordt. Overigens schijnt 3.1 wel meteen achter 2.4 aan te komen in twee delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:54
ik222 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:40:
Wat ik gelezen heb zouden dealers komende week meer informatie krijgen over de serviceactie waarbij 2.4 geïnstalleerd wordt en waarbij ook meteen een ander type 12V accu geplaatst wordt. Overigens schijnt 3.1 wel meteen achter 2.4 aan te komen in twee delen.
Ik lees wat je zegt met "meteen", maar in VW termen is dat tot nu toe maanden. Zoals ik b.v. in juli 2021 de 2.3 goedgekeurd heb en eind oktober "al" gekregen heb. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Soeski schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:45:
[...]

Ik lees wat je zegt met "meteen", maar in VW termen is dat tot nu toe maanden. Zoals ik b.v. in juli 2021 de 2.3 goedgekeurd heb en eind oktober "al" gekregen heb. :+
Ik ben inderdaad ook wel sceptisch door de problemen met 2.3 OTA. Van de andere kant heeft men beloofd dat 2.4 updates bevat waardoor 3.1 OTA nu echt goed moet gaan, dus we gaan het wel zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Boy schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 05:13:
[...]

Ja, dit! Superirritant, dan sluit ik de kabel aan om op te laden voorin en dan valt m'n AA constant weg als iemand iets pakt uit de middenconsole en tegen de kabel lichtjes stoot. Lijkt dus een "bekend probleem" te zijn als jij en @DonJunior het nu allebei al zo snel zeggen.

Ik heb het alleen bij de linkerpoort, daar had ik eerst een USB stick in voor muziek, maar tijdens het rijden / zonder het aan te raken verloor die wel regelmatig verbinding. In de rechterpoort geen problemen.

Ik gebruik idd ook de achterste poort voor het opladen van m'n mobiel en AA draadloos, maar dit is gewoon triest dat we zo'n workaround nodig hebben.

Ik ga het eens melden bij de garage.
Ik heb hier zelf géén last van (ID.4). Sony Xperia 5 met Android Auto. Gebruik meestal draadloos AA maar wat ik wel merk is dat het de batterij leegtrekt (van de telefoon dus) als een malle. Toestel wordt ook bloedheet en is volgens mij dé reden dat bijv. Spotify soms niet direct reageert als ik via het stuur naar een volgende track probeer te gaan.

Maar, de verbinding an sich (draadloos en bedraad) is altijd ononderbroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 16:02
ik222 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Ik ben inderdaad ook wel sceptisch door de problemen met 2.3 OTA. Van de andere kant heeft men beloofd dat 2.4 updates bevat waardoor 3.1 OTA nu echt goed moet gaan, dus we gaan het wel zien :)
Als dat de reden is dat we iets langer moeten wachten (uitgebreid testen, zodat die OTA updates echt goed gaan werken), dan is dat misschien nog niet eens zo erg.

Liever dat, dan dat je telkens gedoe houdt met het ontvangen van de updates.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 23:18
[...]

Dat doet hij zeker, zelfs al vrij ver weg als er ineens een fietser/voetganger voorbij komt ook. Misschien heb je je instelling op "laat" staan?
Dat doet de mijne inderdaad ook. Verder stopt ie soms ook uit het niet vanwege lichtinval lijkt het wel, terwijl er ogenschijnlijk niks ervoor zit.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
ArchNemeziz schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:21:
Dat doet de mijne inderdaad ook. Verder stopt ie soms ook uit het niet vanwege lichtinval lijkt het wel, terwijl er ogenschijnlijk niks ervoor zit.
Mijn ID.4 stopt voor mijn gevoel erg vaak bij parkeren. Soms onterecht, maar ook al een paar keer terecht, war ik blijkbaar toch moet wennen aan de maat en vorm van deze auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Gister luisterde ik onder het rijden naar Spotify en tot mijn verbazing werken de knoppen op het stuur anders dan ik zou verwachten. Ik wilde een nummer overslaan, maar had niet direct in de gaten dat de pijl omhoog juist voor het vorige nummer is en de pijl omlaag voor het volgende.

Ligt het aan mij of is dat niet logisch?

Ik heb het gevoel dat deze auto vol zit met kleine gekkigheden. Zo is ook de bediening van de ruitenwisser precies andersom ten opzichte van mijn vorige VW (Golf 7.5).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

de pijlen op het stuur (rechts) zijn toch wel logisch. zie het als een lijst. volgende nummer staat er onder, vorige nummer staat er boven. went wel vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mitchell2.24v schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:28:
Gister luisterde ik onder het rijden naar Spotify en tot mijn verbazing werken de knoppen op het stuur anders dan ik zou verwachten. Ik wilde een nummer overslaan, maar had niet direct in de gaten dat de pijl omhoog juist voor het vorige nummer is en de pijl omlaag voor het volgende.

Ligt het aan mij of is dat niet logisch?

Ik heb het gevoel dat deze auto vol zit met kleine gekkigheden. Zo is ook de bediening van de ruitenwisser precies andersom ten opzichte van mijn vorige VW (Golf 7.5).
Ik vond dit in het begin ook erg onlogisch..maar het is inmiddels gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
Exorcist schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Hier ook, kwam van een Jetta hybride, daar zijn de pijlen wel links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijavanerp
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-04 16:09
Boy schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:39:
[...]

Maar er werd gemeld dat er ook een terugroepactie was voor de auto (4.1). Niets over vernomen, iemand een idee?
Ik ben gebeld dat er een check moet worden gedaan voor de ligging van een kabelboom. Niet die bij de ruitenwissers, die hadden we al gehad.....deze keer een anders.
Op mijn vraag hoe lang deze terugroepacties duren gaf de medewerker aan dat ze nu zelfs een terugroepactie hebben voor een Audi TT van 22 jaar oud..... :)
Wel goed hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Hansoverdiep schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:33:
de pijlen op het stuur (rechts) zijn toch wel logisch. zie het als een lijst. volgende nummer staat er onder, vorige nummer staat er boven. went wel vind ik
Daar zit wel wat in!

Nu ik het weet is het sowieso geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryICT
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
edkreuk schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:24:

Zojuist een chat berichtje van VW terug gehad, ik stelde de vraag wanneer 3.0 komt en CarFinder.
Dit is wat ze antwoorden:

Hi Ferry, we ask you for a little patience. There will be more information on this in the ID. Drivers Club by the end of March. Best wishes, your ID. Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
DonJunior schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:12:
[...]

@darud Dit.. of je kan op het lichtcluster (links) op de 'Mode' knop duwen.

[Afbeelding]

Maar als het goed is hoef je hem toch niet uit te zetten? Zodra je de bebouwdekom binnen rijdt gaat het vanzelf weer terug naar dimlicht.
Moet zeggen dat het hier op mij ID.3 echt meer dan prima werkt.
Het werkt inderdaad wel goed, alleen als ik het wel is gebruikte kreeg ik vaak groot licht van tegemoetkomende vrachtwagens die dan even deden seinen want op de 1 of andere manier worden hun er door verblind.
Daarvoor had ik al langere tijd niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:31
ik222 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:40:
Ik kan het zo 1 2 3 niet terugvinden maar is dit de hardware vervanging die nodig is voor 3.0? Weet je ook waarom?

Bijzonder verhaal toch voor een software update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Electromonkey schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Ik kan het zo 1 2 3 niet terugvinden maar is dit de hardware vervanging die nodig is voor 3.0? Weet je ook waarom?

De nieuwe batterij is niet nodig *voor* 2.4 maar ze voeren het tegelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Electromonkey schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Dat is de enige hardware vervanging inderdaad, die heeft overigens technisch ook helemaal niets met de software update te maken en is daar ook niet voor nodig. Alleen omdat 2.4 bij de dealer geïnstalleerd moet worden combineren ze dat in een serviceactie met het vervangen van de accu.

Accu wordt vervangen omdat alle auto’s tot nu uitgeleverd een oud type accu hebben waar juist bij een EV veel problemen mee blijken. Getuige ook het feit dat hier al regelmatig mensen 12V gerelateerde issues hebben gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Exorcist schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Jullie scrollen met de muis van de computer zeker ook de verkeerde kant op? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:31
mitchdc schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:32:
[...]

De nieuwe batterij is niet nodig *voor* 2.4 maar ze voeren het tegelijk uit.
Ah duidelijk, dank!
ik222 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:35:
[...]

Dat is de enige hardware vervanging inderdaad, die heeft overigens technisch ook helemaal niets met de software update te maken en is daar ook niet voor nodig. Alleen omdat 2.4 bij de dealer geïnstalleerd moet worden combineren ze dat in een serviceactie met het vervangen van de accu.

Accu wordt vervangen omdat alle auto’s tot nu uitgeleverd een oud type accu hebben waar juist bij een EV veel problemen mee blijken. Getuige ook het feit dat hier al regelmatig mensen 12V gerelateerde issues hebben gehad.
Thanks! Bij mijn e-golf veel gedoe mee gehad, vaak met een lege accu gestaan. Nu met mijn 4.1 nog helemaal niet (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

FlowDesign schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:36:
[...]

Ik zie het meer als Flight Simulator, dáár vind ik het wel compleet logisch dat omhoog op de linkerduimstick het vliegtuig naar beneden laat bewegen en vice versa :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:34
Niek_ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:49:
[...]

Is er, naast het uitvoeren van een regendans, nog iets waar je op moet letten om ervoor te zorgen dat de update kan binnenkomen?
- toestemming per mail geven
- wifi actief en verbonden in de auto
- ?
De afgelopen dagen de kerstboom aan foutmeldingen. Vandaag zag ik onder systeeminformatie - update een update staan. Die nu geïnstalleerd. Benieuwd of dit hem was en ik door ben naar het 2e deel of dat dit weer iets anders was :)

De dealers moeten toch helemaal gek worden van alle rijders die bellen met vragen over storingen in de auto...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DonJunior
Hansoverdiep schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:33:
Dat het went.. is heel wat anders dan dat het logisch is.
Sowiesi had ik die hele knoppen cluster een kwartslag gedraaid willen zien.
Dus eigenlijk zoals het ook logisch is in je hoofd:

Een Track doe je volgende (naar rechts) of terug (naar links)
Volume zet je hoger of lager.. en die zit nu juist links en rechts

Dus meer zo:
code:
1
2
3
       Volume ++
Track --       Track ++
        Volume --

Ik heb voor de grap net een Google Image search gedaan op 'Autoradio stuurbediening'
Zie: https://www.google.com/se...ning&source=lnms&tbm=isch

Letterlijk alle resultaten is zoals hierboven omschreven. Wat VW in de ID.x series heeft gedaan is totaal onlogisch in mijn ogen.

Zeker het went.. maar het blijft debiel. :X

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArchNemeziz
DonJunior schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Dus meer zo:
code:
1
2
3
       Volume ++
Track --       Track ++
        Volume --

Ik heb voor de grap net een Google Image search gedaan op 'Autoradio stuurbediening'

Letterlijk alle resultaten is zoals hierboven omschreven. Wat VW in de ID.x series heeft gedaan is totaal onlogisch in mijn ogen.

Dat is mijn gedachte ook, de meeste audio producten gebruiken links en rechts voor de tracks skippen en de omhoog en omlaag voor de volume.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
[...]

[...]

Helemaal mee eens!
FlowDesign schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:36:
Nee, en met de analogie van een zichtbare lijst is het wel te verklaren. Maar ik blijf boven/omhoog associëren met volgende. Net zoals de ACC plus ook boven zit en niet onder.

Tuurlijk, het werkt en is te verklaren. Maar in de context van een stuur vind ik het niet intuitief, zoals DonJunior ook zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Ik zat vandaag wat te zoeken in de instellingen, en volgens mij is er voor die parkeerhulp geen late instelling. Je kan 'm wel in of uitschakelen.

Wanneer je het P-menu inschakelt, heb je rechts onderin een instellingenknop. Daarachter kun je de remfunctie aan of uitschakelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7gBc9jGZWFrI7fkxvDvlANwXVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FOSszCVjF5NSSlULdT8CHIp0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLc7qY99CjfibF4JlwqOP0sWD_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fXGLDpA8CkvEEYZKSwgsjnM3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Dus meer zo:
code:
1
2
3
       Volume ++
Track --       Track ++
        Volume --

Was inderdaad een stuk logischer geweest :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarv
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 21:28
Mitchell2.24v schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:44:
[...]

Ik zat vandaag wat te zoeken in de instellingen, en volgens mij is er voor die parkeerhulp geen late instelling. Je kan 'm wel in of uitschakelen.

Wanneer je het P-menu inschakelt, heb je rechts onderin een instellingenknop. Daarachter kun je de remfunctie aan of uitschakelen.
Ik zou oppassen met je rijbewijs/legitimatie op deze manier in je telefoonhoesje, op het display kun je de reflectie zien. Nu niet goed leesbaar (voor een leek) maar een andere keer wellicht wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
ivarv schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:04:
[...]

Ik zou oppassen met je rijbewijs/legitimatie op deze manier in je telefoonhoesje, op het display kun je de reflectie zien. Nu niet goed leesbaar (voor een leek) maar een andere keer wellicht wel ;)
Dit is de achterkant van het rijbewijs, waarop sowieso al weinig informatie staat. Op de originele foto (niet verkleind) is alleen een waas te zien. Tenzij we in CSI <random city> belanden, denk ik niet dat hier iets uit te halen is.

Maar evengoed bedankt voor de waarschuwing :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarv
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 21:28
Mitchell2.24v schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:12:
[...]

Dit is de achterkant van het rijbewijs, waarop sowieso al weinig informatie staat. Op de originele foto (niet verkleind) is alleen een waas te zien. Tenzij we in CSI <random city> belanden, denk ik niet dat hier iets uit te halen is.

Maar evengoed bedankt voor de waarschuwing :-)
👍🏼

Op de achterkant staat volgens mij het BSN, het allerbelangrijkste om voor jezelf te houden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 10:04
[...]

Dus meer zo:
code:
1
2
3
       Volume ++
Track --       Track ++
        Volume --

Dit is net als de verlichting onder de volume en temperatuur bediening niet door de Q&A afdeling gezien.
Als die afdeling al bestaat bij VW 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 21:56
Ik ga mijn dealer ook maar even contacten over 2.4

Daarnaast ook maar meteen de usb poort na laten kijken en het interieur lampje achter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Mitchell2.24v schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:12:

Dit is de achterkant van het rijbewijs, waarop sowieso al weinig informatie staat.
Daar staat je BSN, de basis voor veel identiteitsfraude!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mijn Superb vandaag weg gebracht voor onderhoud met het idee dat de ID4 voorlopig niet komt.

Krijg ik vanmorgen belletje dat de ID4 op 28 maart klaar is *O*

Onderhoud Superb maar meteen even geannuleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
AndereKoekoek schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:06:
Mijn Superb vandaag weg gebracht voor onderhoud met het idee dat de ID4 voorlopig niet komt.

Krijg ik vanmorgen belletje dat de ID4 op 28 maart klaar is *O*

Onderhoud Superb maar meteen even geannuleerd :)
Dat is goed nieuws voor je! Wanneer heb je hem besteld, en via dealer of leasemaatschappij?

Ik ga morgen maar eens vragen wat de status van mijn id.5 is. Originele verwachte leverdatum was over 2 weken. Maar dat durf ik niet meer te hopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:17
Goed om te horen dat er toch nog ID.4 modellen binnen druppelen. Zit ook nog steeds te wachten op de mijne.

Zag dat er ook nog maar tien GTX modellen geleverd zijn in 2022. Lijkt niet alsof er veel prioriteit bij ligt. 😂

[ Voor 35% gewijzigd door AutisticPinguin op 19-03-2022 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:49
Zo, net terug van de garage. ID4 in November 2021 gekregen maar is nooit online geweest. Nu na 5-6 maanden weten ze het euvel, de ECU module moet vervangen worden. Module komt hopelijk 🙏 begin april binnen en dan gaat m’n auto voor het eerst online.

Daarna even met VW praten over mijn gratis 3 jaar internet ;-) waarvan ik dus nu een half jaar geen gebruik heb kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
Galvatron schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:36:
Zo, net terug van de garage. ID4 in November 2021 gekregen maar is nooit online geweest. Nu na 5-6 maanden weten ze het euvel, de ECU module moet vervangen worden. Module komt hopelijk 🙏 begin april binnen en dan gaat m’n auto voor het eerst online.

Daarna even met VW praten over mijn gratis 3 jaar internet ;-) waarvan ik dus nu een half jaar geen gebruik heb kunnen maken.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat met Versie 3.0 de 3 jarige termijn opnieuw ingaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
edkreuk schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:17:
[...]

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat met Versie 3.0 de 3 jarige termijn opnieuw ingaat.
Klopt, dat werd een paar pagina’s terug gemeld door iemand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofBmR13b1Ng2TKlt_-xlEExpd0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyWEPONVSCHPztZVHVvI92N4.jpg?f=fotoalbum_large

Brakke e.on Efacec snellader stopte telkens na een paar procent met laden. Stekker zat er wat losjes in. Oplossing was iets onder de kabel ertussen douwen, toen bleef ie het goed doen.

De RFID scanner was ook al stuk, maar kon gelukkig met de Maingau app het laden starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Vighu schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:39:
[...]

Dat is goed nieuws voor je! Wanneer heb je hem besteld, en via dealer of leasemaatschappij?

Ik ga morgen maar eens vragen wat de status van mijn id.5 is. Originele verwachte leverdatum was over 2 weken. Maar dat durf ik niet meer te hopen ;)
Eind september is de auto besteld. Zou 30 december wordt geleverd en dat is 4x opgeschoven.

Benieuwd of mijn auto de nieuwe opties heeft. Bijvoorbeeld de subwoofer bij het multimedia pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ik heb even jullie advies nodig.
Ik mag van mijn werkgever een nieuwe auto uitzoeken.
Na al aardig wat proefritjes is de keuze op een elektrische auto gevallen.
Tot gisteren was de finalist een Skoda Enyac.
I.v.m de extreem lange levertijden,moet ik rekening gaan houden met een jaar of langer.
Ik weet niet of volkswagen dezelfde uitdagingen heeft, maar ik gok van wel.

De prijs van de Enyac (met panorama, trekhaak, lane assist etc) zit ik op circa 46k,
wat voor mij een netto bijtelling van 460 euro zou betekenen.

Nu hoor ik gisteren dat er een collega gaat vertrekken en zijn ID4 op korte termijn beschikbaar komt.
Betreft de life versie met 77 kwh met een fiscale waarde van 48200 euro (kleur wit).
Na wat uitspitten ben ik erachter gekomen dat deze "life" versie vrij beperkt in zijn jasje zit.

Het goede nieuws is dat hij uit 2021 komt, en mij een bijtelling van slechts 320 euro gaat betekenen.
Als ik dan de Skoda en de VW naast elkaar zet, zit ik op 140 euro per maand goedkoper.
Concessie zijn wat opties.
Wel moet er nog een trekhaak op de ID4 en moet ik nog stroom regelen.
Niet geheel onbelangrijk, maar wel goed uit te voeren.
En het meest belangrijke, per April heb ik de ID4 al. De Skoda pas >1 jaar.

De vragen die ik heb.
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

De opties die ik het meest ga missen zijn de travel assist (vooral het automatisch file rijden)
En het panoramadakje.

Is het bv niet mogelijk om opties achteraf nog toe te voegen?
Bedankt alvast !

[ Voor 3% gewijzigd door C6DL op 20-03-2022 12:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
C6DL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:45:
...
Betreft waarschijnlijk een Enyaq 60 (58kWh bruikbaar)? Zo ja, dan zou ik zeker voor de ID4 optie met 77kWh gaan, ondanks dat er wat opties ontbreken _/-\o_

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
pietermx schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:53:
[...]

Betreft waarschijnlijk een Enyaq 60 (58kWh bruikbaar)? Zo ja, dan zou ik zeker voor de ID4 optie met 77kWh gaan, ondanks dat er wat opties ontbreken _/-\o_
80 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
I.v.m de extreem lange levertijden,moet ik rekening gaan houden met een jaar of langer.

De prijs van de Enyac (met panorama, trekhaak, lane assist etc) zit ik op circa 46k,

Nu hoor ik gisteren dat er een collega gaat vertrekken en zijn ID4 op korte termijn beschikbaar komt.
Betreft de life versie met 77 kwh met een fiscale waarde van 48200 euro (kleur wit).
Na wat uitspitten ben ik erachter gekomen dat deze "life" versie vrij beperkt in zijn jasje zit.

Het goede nieuws is dat hij uit 2021 komt, en mij een bijtelling van slechts 320 euro gaat betekenen.
Als ik dan de Skoda en de VW naast elkaar zet, zit ik op 140 euro per maand goedkoper.

De vragen die ik heb.

De opties die ik het meest ga missen zijn de lane assist (vooral het automatisch file rijden)
En het panoramadakje.

Bedankt alvast !
Voor automatisch file rijden wil je vooral Adaptive Cruise Control (ACC) hebben, Lane assist gaat je daar nauwelijks bij helpen. ACC zit denk ik wel standaard op elke ID4.

Panoramadak zou ik niet wakker van liggen, merk je toch nauwelijks iets van vanaf de bestuurdersstoel.

Ik zou er niet lang over na hoeven te denken en gewoon lekker die ID4 snel nemen en elke maand die €140 in m'n zak steken :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Achteraf had ik wel een panorama dak willen hebben hoor. Nu moet ik elke keer allerlei capriolen uithalen om een stoplicht te kunnen zien als ik vooraan sta 8)7 Maar misschien is dat in de ID.4 niet zo erg.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 20-03-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
FlowDesign schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:11:
[...]

Voor automatisch file rijden wil je vooral Adaptive Cruise Control (ACC) hebben, Lane assist gaat je daar nauwelijks bij helpen. ACC zit denk ik wel standaard op elke ID4.

Panoramadak zou ik niet wakker van liggen, merk je toch nauwelijks iets van vanaf de bestuurdersstoel.

Ik zou er niet lang over na hoeven te denken en gewoon lekker die ID4 snel nemen en elke maand die €140 in m'n zak steken :Y
Ik typte lane assist welke volgens mij wel standaard op de life versie zit
Ik bedoelde travel assist, welke ook meestuurt in de bochten.

Je geeft aan dat ACC me beter gaat helpen in de file.
Wat ik ervan begreep is dat hij inderdaad wel remt zodra je voorganger remt,
maar trekt hij ook op en stuurt hij je mee door de bochten met ACC?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
ACC trekt ook op , zelfs vanuit stilstand. Door bochten sturen doet ie wel maar eigenlijk pas als 't al te laat is.

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 20-03-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
C6DL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Ik typte lane assist welke volgens mij wel standaard op de life versie zit
Ik bedoelde travel assist, welke ook meestuurt in de bochten.

Je geeft aan dat ACC me beter gaat helpen in de file.
Wat ik ervan begreep is dat hij inderdaad wel remt zodra je voorganger remt,
maar trekt hij ook op en stuurt hij je mee door de bochten ?
Travel assist is indd wel relaxed, maar ik heb het ook niet op m'n ID3 en daar lig ik ook niet wakker van. Zou mij ook geen €140 per maand waard zijn.
ACC trekt indd ook gewoon op, maar heeft niks met sturen te maken.
Lane assist houd de auto wel binnen de lijntjes.

Overigens weet ik niet helemaal wat je verwachting is van travel assist, maar ga er niet vanuit dat het in de buurt komt van Tesla full self driving. Met andere woorden, je moet gewoon zelf rijden/opletten. Vandaar dat ik zeg, ACC is al ruim voldoende om heel fijn mee door de file te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
Dan is 46k wel een erg scherpe prijs met wat opties erbij. In de (huidige) configurator begint hij namelijk op 49.590 Euro.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
tiguan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:15:
Achteraf had ik wel een panorama dak willen hebben hoor. Nu moet ik elke keer allerlei capriolen uithalen om een stoplicht te kunnen zien als ik vooraan sta 8)7 Maar misschien is dat in de ID.4 niet zo erg.
In mijn vorige auto (Golf 7.5 variant) had ik ook een panorama dak.
Die kon over de volledige lengte open. Zodra de zon scheen ging deze dan ook altijd open. Heerlijk.

Ik baalde er ook van dat dit op de ID3 geen optie was..

Echter.. als ik de berichten in dit topic allemaal lees ben ik blij dat mijn ID.3 géén panorama dak heeft. Als ik ergens een hekel aan heb is het krakende of piepende dingen in de auto.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
AndereKoekoek schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:06:Krijg ik vanmorgen belletje dat de ID4 op 28 maart klaar is *O*
Goed zeg, gefeliciteerd!
Ik heb een panoramadak in mijn ID.4, daar ben ik erg blij mee. Maar voor stoplichten hoef je dat dak niet te nemen. Het dak begint daarvoor te ver naar achter. In de Fiat 500 (dat was een leuk autootje) die ik jaren geleden reed had ik ook een panoramadak en daar kon je inderdaad superhandig de stoplichten zien. In de ID.4 helaas dus niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
De afgelopen dagen ben ik veel onderweg geweest met mijn ID.4 Pro 204KW 150kW en zo heb ik weer een aantal nieuwe ervaringen opgedaan.

Ik wist niet dat je de stoelverwarming kan bedienen door met twee vingers op de verwarmingsschuif te tappen. Handig in het donker!

Geinig om te zien dat de ID.x het verschil 'ziet' tussen motorrijders, auto's en vrachtwagens. Of het een praktisch nut heeft weet ik niet, maar hij geeft ze anders weer in het beeldscherm.

Het voorverwarmen van de auto is erg fijn. Vrijdagochtend was het nog best fris, maar de auto was al lekker warm :-)

Blijkbaar is er een incompatibiliteit tussen mijn nieuwe telefoon (moto g100) en de ID.4. Vrijdag begon na een rit van drie kwartier het infortainmentsysteem zichzelf te herstarten, tot wel vijf keer toe achter elkaar. Handig als je het centrum van Arnhem inrijdt op weg naar een klant, en de route niet uit het hoofd weet...

Op de terugweg (de auto had 7 uur stilgestaan) exact hefzelfde. Uiteindelijk bedacht ik me om de telefoon even van de USB te halen (AA was niet actief). Daarna stopte de bootloop. Na 10x herstarten ben ik gestopt met tellen. Dit was wel een onhandige ervaring :+

Gister voor het eerst een snellader uitgeprobeerd. HEt leek me leuk en handig om dat eens te proberen. Een 350kW lader van Allego en 6% in de ID.4. De lader heb ik 127kW zien bereiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlveFfBz7RAA-TBfvRBfTCsy-w0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R7RvSJSg70vdTg7Zdn0xBnoZ.png?f=fotoalbum_large

Aangezien ik er niet constant op lette weet ik niet of dat de max was. Tegen 60% haalde hij nog 85kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmCTy8G0DbYKquK62d7Wkk7DHWo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r1h66UtOPNkDIPREFsT5KRCe.png?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk in 37 minuten van 6% naar 80%. Mijn bord was nog niet leeg voordat de auto vol was :-)

Tot nu toe, een kleine twee weken na het ophalen van de auto, begint het allemaal wat meer te wennen. Het is een heel fijne auto die heerlijk rijdt. Het verbruik valt me mee en in de praktijk is het af en toe bijladen helemaal geen probleem. De mentale omschakeling vanuit de ICE is vrij makkelijk te maken.

edit: haha, ik heb dus geen 204Kw ID4, maar 150kW. Dom foutje...
edit2: 37, niet 7 minuten voor 6% -> 80% 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
FlowDesign schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:20:
Brakke e.on Efacec snellader stopte telkens na een paar procent met laden. Stekker zat er wat losjes in. Oplossing was iets onder de kabel ertussen douwen, toen bleef ie het goed doen.

De RFID scanner was ook al stuk, maar kon gelukkig met de Maingau app het laden starten.
MacGyver FTW!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie

De vragen die ik heb.

De opties die ik het meest ga missen zijn de travel assist (vooral het automatisch file rijden)
En het panoramadakje.

Bedankt alvast !
Er zit ook nog een (groot) verschil tussen het panoramadak van de Skoda en dat van de VW. Dat van de Skoda kan nl. open, bij de VW is het alleen een glazen dak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 23:02

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Stoplichtkijker kopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Of een Tesla, dan zie je het gewoon op je scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 20:21
FlowDesign schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:28:
[...]

Of een Mercedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FlowDesign schreef op zondag 13 maart 2022 @ 23:00:
Typisch, reed eerder vandaag vanuit Duitsland de grens over naar Oostenrijk, houdt de navigatie er ineens mee op. Had heel de tijd gewoon een route naar een adres in Oostenrijk, geen enkel probleem, tot de grens. Daarna kreeg ik ook met geen mogelijkheid meer een route erin. De ID3 geeft nu ook af en toe een melding dat er geen gegevens voor m'n locatie bekend zijn. De navigatie geeft wel gewoon de juiste locatie weer.
Gisteren reden we vanuit Oostenrijk weer terug naar huis en wat denk je? Precies vanaf de Duitse grens deed de navi het ineens weer.

2 weken geleden had iemand anders ongeveer hetzelfde in Italië toch?

Ik vind het echt bizar dat de navi het ineens niet meer doet in bepaalde landen.

Overigens had ik meer dan een maand geleden een handmatige update gedaan naar 21.7 ofzo en sindsdien heeft ie ook nog steeds geen online update verricht. Had allang .11 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
FlowDesign schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:28:
[...]

Ik verwacht dat VW het een keer gaat stoppen bij je ID light bar. adhv camera of car2x. hebben al een keer geteased toen ze om input vroegen. Wellicht 4.0 ofzo :P
pietermx schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Dan is 46k wel een erg scherpe prijs met wat opties erbij. In de (huidige) configurator begint hij namelijk op 49.590 Euro.
gelijkwaardige autos zijn ook ondertussen 5k duurder geworden met (bijna) hetzelfde spec.
Tesla is niet het enige waarbij prijzen omhoog gaan ;)

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
FlowDesign schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:10:
Overigens had ik meer dan een maand geleden een handmatige update gedaan naar 21.7 ofzo en sindsdien heeft ie ook nog steeds geen online update verricht. Had allang .11 moeten zijn.
Mijn ID.4 draait zelfs al 22.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Mitchell2.24v schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:48:
[...]

Mijn ID.4 draait zelfs al 22.1.
Hier ook 22.1, al geruime tijd. Nog nooit handmatig iets bijgewerkt. Vreemd dat het bij sommige ID.x’s zoveel langer duurt of überhaupt niet werkt.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Ik snap de navigatie van de ID.3 niet.

Afgelopen de zomer zonder problemen mee naar Interlaken in Zwitserland gereden. Geeft gewoon de extra laadstops aan in de route.

Wil ik alvast wat plannen voor een trip naar zuid-frankrijk, geeft ie alleen aan dat je er niet kan komen en geeft ook geen laadstops aan. Als ik dezelfde locatie in geef in ABRP krijg ik gewoon een route.

Iemand een idee wat er mis is? Waarschijnlijk dus toch maar de hele route voor plannen met ABRP ofzo... :(

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
FlowDesign schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:10:
[...]

Gisteren reden we vanuit Oostenrijk weer terug naar huis en wat denk je? Precies vanaf de Duitse grens deed de navi het ineens weer.

2 weken geleden had iemand anders ongeveer hetzelfde in Italië toch?

Ik vind het echt bizar dat de navi het ineens niet meer doet in bepaalde landen.

Daar zit het probleem wellicht ook. Misschien nog eens een handmatige update doen, die van mij doet het na de eerste handmatige nu automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
t2faag schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:21:

Afgelopen de zomer zonder problemen mee naar Interlaken in Zwitserland gereden. Geeft gewoon de extra laadstops aan in de route.

Wil ik alvast wat plannen voor een trip naar zuid-frankrijk, geeft ie alleen aan dat je er niet kan komen en geeft ook geen laadstops aan. Als ik dezelfde locatie in geef in ABRP krijg ik gewoon een route.

Iemand een idee wat er mis is? Waarschijnlijk dus toch maar de hele route voor plannen met ABRP ofzo... :(
De navi in m'n ID3 plande telkens stops van een uur om de accu weer helemaal vol te laden en dan pas weer rijden. Ik weet niet of dat aan te passen is, maar ik vind ABRP beter. Bovendien heb ik de SoC in ABRP via Tronity, werkt prima :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19

Net nog wat geprobeerd.... Parijs, Lyon, Valence doet ie allemaal, maar ga je verder naar t zuiden lukt het hem in eens niet de route met laadstops te plannen. Lijkt wel of dan de afstand te groot wordt voor hem.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadget Freak
De vragen die ik heb.

En het panoramadakje.
Ik heb de ID.4 Po Life. Heerlijk rijdende auto!

Zelf zou ik nooit voor een EV met kleine accu gaan. De grote accu is in de winter goed voor maximaal 300 km, met een kleinere accu hou je geen bereik over!

Automatisch filerijden gaat prima met ACC.
Lane assist werkt op m'n irritatie, maar het werkt wel, het doet kleine stuurcorrecties om binnen de lijnen te blijven.
Mijn vorige auto had een glazen dak, m'n ID.4 niet, maar dat mis ik niet echt.
Wat ik wel mis, zijn de camera's rondom bij het inparkeren. Maar ik kan inmiddels weer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:00
t2faag schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:29:
[...]

Net nog wat geprobeerd.... Parijs, Lyon, Valence doet ie allemaal, maar ga je verder naar t zuiden lukt het hem in eens niet de route met laadstops te plannen. Lijkt wel of dan de afstand te groot wordt voor hem.
Hier idem, afgelopen week heen en weer naar Berlijn gereden maar was van thuisadres en andersom van Berlijn naar huis niet te plannen. Het lijkt inderdaad dat de afstand te groot is. Gelukkig is er CarPlay 😉

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:30
Meer gebruikers hier waarvan het alarm zomaar afgaat?
Bij mij inmiddels een paar keer midden in de nacht (en nee. Niemand die er aan zit).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
N0EL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:55:
Meer gebruikers hier waarvan het alarm zomaar afgaat?
Bij mij inmiddels een paar keer midden in de nacht (en nee. Niemand die er aan zit).
Dongle laten zitten? Deuren wel goed op slot?
Achterklep goed gesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 21:56

Dit komt omdat de Navi daar niet up to date voor is. Maar die update krijg je alleen als je lokaal daar in dat gebied rijdt. Klein bugje van VW weer :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 05:10
De embargo is er eindelijk van af en ze mogen er eindelijk over praten; software versie 2.4 update:
YouTube: VW Id Software Update 2.4 - Everything you need to know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:30
sl1000 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 00:01:
[...]

Dongle laten zitten? Deuren wel goed op slot?
Achterklep goed gesloten?
Enkel dongle er in laten zitten, maar die zit er min of meer al in sinds dag 1, en nooit 'zoveel' last gehad van dit alarm probleem sinds de laatste tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door N0EL op 21-03-2022 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
N0EL schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:19:
[...]

Enkel dongle er in laten zitten, maar die zit er min of meer al in sinds dag 1, en nooit 'zoveel' last gehad van dit alarm probleem sinds de laatste tijd.
Dongle is wel een bekende veroorzaker van spontaan afgaan van het alarm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Simply1337 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:21:
[...]

Ik verwacht dat VW het een keer gaat stoppen bij je ID light bar. adhv camera of car2x. hebben al een keer geteased toen ze om input vroegen. Wellicht 4.0 ofzo :P
Ben bang dat vele lease rijders dit niet meer mee gaan maken (tenzij je de auto langer dan 5 jaar leased).
De snelheid kwa updates gaat echt langzaam. VW maakt wat dat betreft zeker niet waar wat ze beloofd hebben.
Maar ja , positief ding: Eigenlijk gelukkig nooit echt problemen met de auto. Behalve het doorsturen van een adres via de app 8)7

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Simply1337

Volkswagen ID Software 2.4 - Route naar 3.0

Nou, we kunnen weer los komende maanden.

Wie heeft 2.4 nodig?
Alle ID.3/ID.4's moeten terug naar de werkplaats [behalve fabrieksaf 3.0] ID.5 komt fabrieksaf 3.0.

Hoe kun je 2.4 krijgen?
Dealer/Importeur[PON] CONTACTEERT jou!

Heb je 2.3 nodig voor 2.4?
Nee, je kunt direct van 2.1 naar 2.4. Het zal alleen langer bij de werkplaats staan.

Wanneer kun je 2.4 verwachten?
Q2 2022. April-Juni. persoonlijke verwachting: voor zomer.

Wat houdt Update 2.4 in?
1. Vervanging 12v Batterij bij de werkplaats
2. Optimalisatie batterijverwarming. [2.3 fabrieksaf heeft dit deels, Cupra Born heeft dit update al]
3. Batterijverwarming mogelijk terwijl je verbonden bent met laadpaal
4. Snelladen snelheidsverhoging - 58/62 kwh naar 120 kW (2.3 fabrieksaf heeft dit al, verder geoptimaliseerd), 77/82 kwh naar 135 kW Komt met 3.0
5. Gepland laden werkt (incl. interieurverwarming]

VW Newsroom
https://www.volkswagen-ne...st-for-the-id-family-7813

YouTube
Batterylife - update 2.4 info [EN]

Robin TV - Update 3.0 info [GER]
YouTube: VW ID Software Update 3.0: das beste Update ist immer das nächste!

Artikelen
https://www.autocar.co.uk...-id-software-new-features [EN]
https://www.hdmotori.it/v...tware-3-0-nuove-funzioni/ [IT]

[ Voor 25% gewijzigd door Simply1337 op 22-03-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
DiGiDoG schreef op maandag 21 maart 2022 @ 05:56:
De embargo is er eindelijk van af en ze mogen er eindelijk over praten; software versie 2.4 update:
Klinkt goed. Laat de 2.4 update afspraak maar snel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
Het is bijna april, laat 2.4 maar komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:23
Simply1337 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:32:

Wie heeft 2.4 nodig?

Iedereen moet naar de dealer voor 2.4.
Alle ID.3/ID.4 moeten terug naar de werkplaats[behalve fabrieksaf 3.0]. ID.5 komt fabrieksaf 3.0

Hoe kun je 2.4 krijgen?

Dealer/Importeur[PON] CONTACTEERT jouw!
Dus ze hebben wat geleerd van de 2.1 fiasco. lol

Heb je 2.3 nodig voor 2.4?

Nee, je kunt direct van 2.1 naar 2.4. Het zal alleen langer bij de werkplaats staan.

Wanneer kun je 2.4 verwachten?

Q2 2022. April-Juni. persoonlijke verwachting: voor zomer.

Wat houdt Update 2.4 in?

1. Optimalisatie batterijverwarming. [2.3 fabrieksaf heeft dit deels, Cupra Born heeft dit update al]
2. Batterijverwarming mogelijk terwijl je met verbonden met laadpaal
3. DC 58/62 kwh naar 120 kW (2.3 fabrieksaf heeft al, verder geoptimaliseerd), 77/82 kwh naar 135 kw (persoonlijke mening: piek 170 kw kijkend naar id.buzz??)
4. gepland laden werkt (incl. interrieurverwarmening]

Duits feestje vooralsnog:
Batterylife - update 2.4 info [EN]

Robin TV - Update 3.0 info [GER]
YouTube: VW ID Software Update 3.0: das beste Update ist immer das nächste!
Mooie samenvatting! Wil je de w weghalen in alinea 2?

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
wheli schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:42:
[...]

Mooie samenvatting! Wil je de w weghalen in alinea 2?
heb het iets leesbaarder gemaakt. beter zo. als ik nieuwe dingen lees zal ik ze toevoegen, maar dit is in hoofdlijnen wat er gaat gebeuren.

grootste vraag is waar nog geen antwoord is. Wat krijgt de oude garde ID.3/ID.4's met TravelAssist NIET wat de nieuwe ID.3/4/5 met fabrieksaf 3.0 WEL krijgt met 3.0.

Vooralsnog volgende 2 is wat ik denk:
- Rijstrookwissel
- Automatisch inparkeren

Voor beide missen we de ultrasonische sensors wat de nieuwe autos wel heeft...

Pagina: 1 ... 185 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.