Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 184 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ter informatie, er is een update van de We Connect ID iOS app beschikbaar. Daarmee is de foutmelding opgelost die je elke keer moest wegklikken bij het openen van de app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrys
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-11-2024
Hey ik woon in de buurt van eindhoven en zou ook graag wat dingen aangepast willen hebben
maar heb ook geen dongel haha.
PJdeS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:13:
Heren, jullie hebben natuurlijk gelijk mbt direct dingen aanpassen maar volgens mij wil ik geen spannende zaken wijzigen;

- Scandinavian DRLs
- Auto unlock after P
- Lane assist Setting Memory
- Interior Light Fading
- Auto Lock Menu

Dit zijn volgens mij gewoon dingen die je kunt aan/uit checken in de app.

Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22
Hendrys schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:51:
Hey ik woon in de buurt van eindhoven en zou ook graag wat dingen aangepast willen hebben

[...]
Hier ook vlakbij Eindhoven, geen dongle, maar zou ook wel Scandinavische DRL willen :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 16:02
FlowDesign schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:26:
Hier ook vlakbij Eindhoven, geen dongle, maar zou ook wel Scandinavische DRL willen :)
Hendrys schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:51:
Komt er dan binnenkort een oldschool car-meetup? Dan kunnen we ook snellaad waardes vergelijken :+

De DRLs ga ik binnenkort op mijn eigen ID.4 ook inschakelen, verder moet ik nog even zien wat ik wel en niet zou willen. Voor de ID.4 zijn er volgens mij sowieso minder zaken te veranderen van voor bijvoorbeeld mijn (inmiddels ex) Golf.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Moet trouwens zeggen dat de verwarming aanzetten met de app de laatste tijd stabiel en vrij vlot werkt 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Mitchell2.24v schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:09:
[...]

[...]

Komt er dan binnenkort een oldschool car-meetup? Dan kunnen we ook snellaad waardes vergelijken :+
Met zijn allen bij een Fastned en dan een snellaad dragrace B)

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Volgens mij staat op dit moment 2.3 te installeren 🤞

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Flappiewappie schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:34:
[...]

Met zijn allen bij een Fastned en dan een snellaad dragrace B)
Bij Ionity is waarschijnlijk goedkoper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 18:14
Hey het is je eigen auto dus je moet het helemaal zelf weten maar Auto Unlock is toch het laatste wat ik zou willen. Zeker in grote steden mij niet gezien dat mijn deuren vanzelf open gaan als ik even op iemand moet wachten.. :X

Scandinavian DRLs zou ik dan weer wel willen ja..

*sowieso

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
FlowDesign schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:31:
Moet trouwens zeggen dat de verwarming aanzetten met de app de laatste tijd stabiel en vrij vlot werkt 👍
Ik durf het bijna niet te bevestigen... Maar inderdaad, hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 13:06
IndyVS schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:28:
[...]

Ik heb de type 2 stekker van de 230 V lader nog eens bekeken. In de onderste 2 fase connectors zitten geen metalen hulzen, wat normaal is want het is een 1 fase lader. Echter zorgt dit ervoor dat de stekker vanonder niet spant op de pinnen en hierdoor wat kan bewegen.

Ook staan de hulzen van de andere connectors feller open dan deze van de kabel voor publieke palen. Dit kan misschien te wijten zijn door gebruik.
Gisteren opnieuw naar de garage geweest waarbij ze hun eigen 230 V lader erbij hebben genomen. Deze heeft evenveel speling in de laadpoort. Ze geven zelf te kennen dat de stekker van de lader niet echt deugd. Het best is om deze een beetje omhoog gekanteld er in te steken, wat soms werkt. Om toch iets te ondernemen gaan ze de laadpoort ook bekijken en eventueel deze vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AC te B
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-08 14:05

AC te B

ID.4 1st Max

MJMaverick schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:27:
Vraagje: kan iemand de (missende?) logica achter het bedienen van de View knop (stuur, rechter kluster onderaan) uitleggen? Die knop beïnvloed de layout van het bestuurdersscherm, door het rij-assistent of navigatie deel groter te maken.

Mijn verbazing zit hem in het feit dat swipen een andere logica heeft dan 'drukken'. Als je van links naar rechts swipet dan wordt het scherm van de rijassistent groter (hetgeen ik logisch vind want je trekt dat deel van het scherm meer naar het midden), maar als je rechts druk (op de >) dan wordt het navigatie deel groter... Via een omweg kan ik de werking verklaren, maar logisch is anders voor mij.

Overigens, voor als iemand dat gemist heeft, het rijassistent scherm groter maken heeft op de snelweg én met TA geactiveerd het effect dat je meer voertuigen om je heen op het scherm ziet. Tot 3 auto's in de banen naast je en max 1 auto in de baan waarin gereden wordt.
Ik ben het helemaal met je eens. De ontwerpers zijn een beetje in de war raakte van de mogelijkheden, nl swipen en indrukken. Precies zoals je zegt met de swipe beweging "trek" het scherm in die richting, dus van links naar rechts wordt de rijassist groter. Met de pijltjes wijs het deel aan dat groter wil hebben. Maar daardoor zijn beide bedieningen tegenovergesteld. 8)7
Nogmaals zo veel mogelijkheden, dat de software-ontwerper vergeten is een goede look-and-feel ontwerper erbij te roepen.

Zo is ook het omschakelen-procedure van de Cruise Control naar Speed Limiter en omgekeerd, met "< mode >" knop links op het stuur ook veel te omslachtig. Dat doe je niet even snel, zonder naar de knoppen te kijken, bv bij het vanaf de snelweg (cruise control) de stad inrijden (speed limiter).

Ooit komt er nieuwe software versie, waarin dit vast verbeterd wordt..... :+ :+

Wat in één keer perfect moet zijn, krijgt geen kans om te groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 12:24
Vandaag bij de Opeldealer langs geweest om te informeren naar een Corse-E voor vrouwlief. Die was van overtuigd dat Opel nog snel auto's kan leveren (5-6maanden). De ID4/5 daarentegen is levering 2023.
Klopt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:47
https://www.volkswagen.nl/modellen/id-buzz
filmpje: YouTube: YouTube

wat is ie uiteindelijk...leuk!

[ Voor 116% gewijzigd door densterdad2 op 09-03-2022 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
kx22 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:13:
Vandaag bij de Opeldealer langs geweest om te informeren naar een Corse-E voor vrouwlief. Die was van overtuigd dat Opel nog snel auto's kan leveren (5-6maanden). De ID4/5 daarentegen is levering 2023.
Klopt dat een beetje?
Jahoor, is al maart en levertijd was al onveer 8-12 maanden voordat men los ging in Ukraine en boot was gezonken in atlantisch oceaan. Zal alleen maar langer zijn geworden.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Klopt dat een beetje?
Het zegt natuurlijk niet zoveel, maar mijn moeder had een Mokka-E besteld in 2020 en die zou ook zeker binnen 4 maanden geleverd worden. Uiteindelijk was er in juni 2021 nog geen enkel uitzicht op een levertermijn, dus toen heeft ze 'm afgezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:13
Versie heden ochtend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAoBB14qE1ssIPPReiGxP7ScfvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XCXVETmjlIxfTPufxwgB2VL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door mark1978 op 10-03-2022 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:13
Id3 1e
Wat is hier gebeurd
Opeens een ander achtergrond en de auto is verdwenen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zncYfCr_OX1AqBGeZRs-274-xnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0UrnlPqbvkIMtiGxfwsty52.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Klopt dat een beetje?
Bijzondere opties, qua maatvoering, een Opel Corsa-e of een ID4. Zijn twee totaal verschillende auto's qua formaat toch?

Maar goed, levertijden zijn sowieso drama en vraag me af of Opel zich wél aan een dergelijke belofte kan houden.
Even een zwart scenario schetsen; wie zegt niet dat ze je nu willen binden als klant en zodra je besteld hebt krijg je een maand later een berichtje 'Sorry de levertijd is toch vertraagd'. Mja dan hebben ze wel al een klant binnen die anders misschien een VW had gekozen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 12:24
DonJunior schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:49:
[...]

Bijzondere opties, qua maatvoering, een Opel Corsa-e of een ID4. Zijn twee totaal verschillende auto's qua formaat toch?

Maar goed, levertijden zijn sowieso drama en vraag me af of Opel zich wél aan een dergelijke belofte kan houden.
Even een zwart scenario schetsen; wie zegt niet dat ze je nu willen binden als klant en zodra je besteld hebt krijg je een maand later een berichtje 'Sorry de levertijd is toch vertraagd'. Mja dan hebben ze wel al een klant binnen die anders misschien een VW had gekozen.
Nee we gaan geen ID4 voor haar kopen. Hebben al een SUV electric thuis maar zijn op zoek naar een stadsauto voor haar. Het kwam ter sprake toen we het hadden over 6 maanden levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
kx22 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:58:
[...]

Nee we gaan geen ID4 voor haar kopen. Hebben al een SUV electric thuis maar zijn op zoek naar een stadsauto voor haar. Het kwam ter sprake toen we het hadden over 6 maanden levertijd.
Ik zou op zoek gaan naar een ID3 uit voorraad of tweedehands, of misschien uit Duitsland importeren?

Had je een max budget in gedachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
mark1978 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:17:
Id3 1e
Wat is hier gebeurd
Opeens een ander achtergrond en de auto is verdwenen

[Afbeelding]
ff de aan/uit knop van je infotainment lang ingedrukt houden zodat ie opnieuw opstart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
Zojuist ontvangen: De 3.0 update!

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
pietermx schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:12:
Zojuist ontvangen: De 3.0 update!
Verklaar u nader... Dealer? Nieuwe auto? OTA? Weet je het wel zeker?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
RaymondD schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Verklaar u nader... Dealer? Nieuwe auto? OTA? Weet je het wel zeker?
Grapje :+ Was benieuwd hoe snel er reactie kwam haha. Wanneer zouden we de update écht kunnen verwachten?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
pietermx schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:22:
[...]

Grapje :+ Was benieuwd hoe snel er reactie kwam haha. Wanneer zouden we de update écht kunnen verwachten?
Eind volgende week ga ik naar de dealer voor een bandenwissel, ik zal eens vragen of ze daar al wat weten.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

mijn dealer heeft het over week 14, dit is wat zij schrijven:

Zoals het nu lijkt komt in week 14 de ID2.4 update uit en dan zal er als het goed is ook een nieuwere versie van het infotainment systeem komen.

[ Voor 72% gewijzigd door Hansoverdiep op 11-03-2022 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Nou, vijf minuten is toch een nette responstijd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Bij Udenhout Eindhoven zijn ook al zulke grapjurken :+

Sturen ze nu ineens een rekening van €39 voor vervangend vervoer. Ik zeg dat was toch €25? Ja maar u had om een ID3 gevraagd. Ik zeg, ja, en niemand zei toen dat dat duurder zou zijn en we hadden €25 afgesproken.

Sowieso al belachelijk dat je moet betalen voor vervangend vervoer bij een garantiegeval, maar dan ook nog ineens een hogere factuur sturen ga ik dus niet in mee.

Ben benieuwd wat ze nu gaan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
FlowDesign schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:43:
[...]

Bij Udenhout Eindhoven zijn ook al zulke grapjurken :+

Sturen ze nu ineens een rekening van €39 voor vervangend vervoer. Ik zeg dat was toch €25? Ja maar u had om een ID3 gevraagd. Ik zeg, ja, en niemand zei toen dat dat duurder zou zijn en we hadden €25 afgesproken.

Sowieso al belachelijk dat je moet betalen voor vervangend vervoer bij een garantiegeval, maar dan ook nog ineens een hogere factuur sturen ga ik dus niet in mee.

Ben benieuwd wat ze nu gaan antwoorden.
Sowieso asociaal inderdaad.. vervangendvervoer factuur op het moment dat je nieuwe auto niet werkt naar behoren. Hoe haal je het in je hoofd als garage zijnde.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:07
Soeski schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:22:
[...]

En dat is dus, naar mijn idee, precies de gedachtengang die je als EV rijder jezelf kunt aanleren. Je bent het misschien niet van plan om nog weg te gaan, maar met een ICE kan je 5 minuten tanken en door. Met een EV zorg je voor een bepaalde ondergrens óf dat je kunt snelladen als je weg moet.
Niet pas gaan laden als je "leeg" staat met een EV - gewoon zorgen dat je altijd genoeg hebt voor incidentele ritten. B.v. minimaal 100km+ rijbereik.
Mee eens, stoppen=laden
Beter mee verlegen dan om verlegen :)

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 18:20

Boy

www.byoscoop.nl

Mijn verlichting (midden boven) in de auto gaat niet meer aan als ik de deur open. Ik kan 'm wel aanzetten met de knop, als ik dan uitstap en auto op slot zet, blijft ie aan. Als ik 'm uit zet, blijft ie uit. Ik vind geen setting hiervoor. Is dit een of andere vage bug?

Erg vervelend als ik 's avonds de auto in stap

edit: wtf, wordt net gebeld, ik sta stil in de auto, aan het wachten, ik hoor de andere persoon, maar hij mij niet. M'n vrouw had gisteren ook al issues met bellen met mij.

Bluetooth uit en niets aan de hand op de telefoon zelf.

[ Voor 34% gewijzigd door Boy op 12-03-2022 10:27 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:35
Even je entertainment systeem resetten.
Lang op de aan uit knop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 13:06
DonJunior schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:49:
@Gangster93 @IndyVS @Jakkie takkie
Hier was het mij een tijdje terug ook opgevallen.
Ik was de auto wekelijks met de hand en de oplossing, voor mij, was de hogedrukspuit er even in te richten.

Gevolg: hele hoop bladeren in mijn bek, maar wél een schone auto 😅
Ik heb vandaag een poging ondernomen. Eerst de grote zaken manueel verwijderd, maar de bladeren verpulveren. Dus de stofzuiger erbij gepakt, alleen kan je bijna nergens aan. Tussen de piepschuim plaat en de bodemplaat is een opening waar vuil tussen kruipt, maar dat is niet bereikbaar. Ook heb ik geen idee hoe de rooster voor de condensor/radiator kan verwijderd worden, want hier kruipt ook vuil achter. De gril afpakken lukte ook niet. En je gaat niet breken aan een auto die nog geen jaar oud is.

Dit is gewoon slecht ontworpen :(

Met perslucht of hogedrukreiniger ga ik niet proberen, wie weet waar het allemaal in kruipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 06:07
Id4, automatische kofferbak:

Sinds afgelopen week heb ik bij het openen van de achterklep last van een krakend kunststof geluid. Andere mensen die hier meer ervaring mee hebben? Het lijkt het achterlicht paneel te zijn. Daarnaast lijkt die niet mooi aan te sluiten, maar wellicht was dit vanaf het begin al zo en valt het nu pas op door het geluid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuFVPQmXivpmuws8yIZKl8yAiFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYJDpLFCQl1EWH2xEhpqp0Gz.jpg?f=fotoalbum_large

Moeilijk te zien op de foto, maar lijkt een gap van een kleine cm te zijn. En ja, de auto moet gewassen worden :-p.

Daarnaast heb ik last dat de deur niet altijd goed open gaat (alleen linksvoor) als ik hem van binnen open. Hij opent als het ware net niet. Blijkt een bekend issue te zijn dat de dealer kan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

TalkingCarrot schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:41:
Id4, automatische kofferbak:

Sinds afgelopen week heb ik bij het openen van de achterklep last van een krakend kunststof geluid. Andere mensen die hier meer ervaring mee hebben? Het lijkt het achterlicht paneel te zijn. Daarnaast lijkt die niet mooi aan te sluiten, maar wellicht was dit vanaf het begin al zo en valt het nu pas op door het geluid.

[Afbeelding]

Moeilijk te zien op de foto, maar lijkt een gap van een kleine cm te zijn. En ja, de auto moet gewassen worden :-p.

Daarnaast heb ik last dat de deur niet altijd goed open gaat (alleen linksvoor) als ik hem van binnen open. Hij opent als het ware net niet. Blijkt een bekend issue te zijn dat de dealer kan oplossen.
Kerende strip op de klep is een oud issue, heb er een jaar geleden al een post aan gewijd. Er schijnen sterkere clips voor te zijn. Bijna alle id4 tjes die ik heb zien staan hebben er last van. Vooral als ze in de zon staan.
Geen zorgen, het zal er niet afvallen. Ben er zelf nog niet aan toe gekomen om dit te laten repareren. Ga binnenkort wel een bezoekje plannen om de bekende kinderziektes te laten fixen.
  • kier achterklep
  • stoelleuning zakt een beetje naar achteren
  • condens in voor- en achterlampen
  • deuropeners afstellen
Krakend dak heb ik geen last van, want ik heb geen glazen paneel.
Ben ik nog 1 voor de lijst vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotman21
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:20
Sinds vanochtend doen mij display's van de ID.3 het niet meer (zowel achter het stuur als het grote display in het midden). Ik kan wel rijden en de verlichting doet het ook maar daar houdt het wel mee op. Geen airco, geen radio, geen kilometerteller. Alles doet het niet. Op het display achter het stuur staat alleen een geel/ oranje uitroepteken aan de linkerkant.

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA

NWA

Open net de motorkap om ruitenwisser vloeistof bij te vullen. Zie ik dit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AiABWrVRlvvLDq5JJWRx-EU-VTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0pcp7QThduCEyCMA8suKmv8.jpg?f=fotoalbum_large

Het zier er niet echt marterig uit, verder ook geen andere indicaties. Jullie een idee?
Gaat op de lijst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:58

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

NWA schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:47:
Open net de motorkap om ruitenwisser vloeistof bij te vullen. Zie ik dit:[Afbeelding]

Het zier er niet echt marterig uit, verder ook geen andere indicaties. Jullie een idee?
Gaat op de lijst....
Kijk eens aan de onderkant van je klep.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
NWA schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:47:
Open net de motorkap om ruitenwisser vloeistof bij te vullen. Zie ik dit:[Afbeelding]

Gaat op de lijst....
Marter, 100%. Heb het bij al mijn VW’s gehad, ze zijn vooral gek op het isolatiemateriaal.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA

NWA

Jakkie takkie schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 23:10:
[...]

Marter, 100%. Heb het bij al mijn VW’s gehad, ze zijn vooral gek op het isolatiemateriaal.
Ah, dus toch. Dank. Zie verder geen andere schade, maar zal het laten controleren.
Klep zelf is verder ok, daar zit geen isolatie.
Zal er een toiletblokje bij leggen, misschien helpt dat. Misschien wil de LM mij een verdrijver toestaan. Helaas zijn er geen Opels waar ik naast kan gaan staan. :)
Mag je hopen dat zo'n beestje een hoge volt leiding tegenkomt? Ze zijn beschermd en zo, maar ze motten wel van me spullen afblijven. })

[ Voor 11% gewijzigd door NWA op 12-03-2022 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rq5Vp_orw6p_NBpDcitsvso3mU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A809JFUHyeQM2MASxg9jf2uk.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren de zomerwielen er maar eens op gezet, daarbij viel het mij op de de zwarte lak van de originele VW velgen ontzettend snel beschadigd. Bij mij zitten er echt al een heel aantal krassen op terwijlnik de velgen ik denk nu 3 keer heb schoongemaakt met velgenborstel en spons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:22
Zit erover te denken om de ID.4 weer te verkopen. We hebben hem sinds oktober maar zijn er niet tevreden over. Diverse elektrische auto’s gehad (Zoë, I-Pace en Model 3) dus genoeg ervaring, maar dit voelt toch als een stap achteruit.
Gisteren even bij de dealer geweest, die komt komende week met een aanbod. Ben benieuwd of dat interessant genoeg is of dat we zelf via een verkoopwebsite aan de gang moeten. Heb ergens de verwachting dat hij met een goed aanbod moet komen: hij krijgt een ID.4 in de verkoop met nog geen 9000km die direct leverbaar is en dat zou tegenwoordig ook wat waard moeten zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:06
Niek_ schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:53:
Zit erover te denken om de ID.4 weer te verkopen. We hebben hem sinds oktober maar zijn er niet tevreden over. Diverse elektrische auto’s gehad (Zoë, I-Pace en Model 3) dus genoeg ervaring, maar dit voelt toch als een stap achteruit.
Gisteren even bij de dealer geweest, die komt komende week met een aanbod. Ben benieuwd of dat interessant genoeg is of dat we zelf via een verkoopwebsite aan de gang moeten. Heb ergens de verwachting dat hij met een goed aanbod moet komen: hij krijgt een ID.4 in de verkoop met nog geen 9000km die direct leverbaar is en dat zou tegenwoordig ook wat waard moeten zijn denk ik.
Lijkt me dat de dealer met een goed aanbod komt, zakelijke rijder kan nog profiteren van de lagere bijtelling van vorig jaar. Wat ga je ervoor in de plaats kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 08:53
scotman21 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:45:
Sinds vanochtend doen mij display's van de ID.3 het niet meer (zowel achter het stuur als het grote display in het midden). Ik kan wel rijden en de verlichting doet het ook maar daar houdt het wel mee op. Geen airco, geen radio, geen kilometerteller. Alles doet het niet. Op het display achter het stuur staat alleen een geel/ oranje uitroepteken aan de linkerkant.

Iemand enig idee ?
Een week of twee terug had ik iets vergelijkbaars. Het middenscherm bleef zwart en ook de USB-C poorten werkten niet qua opladen. De achteruitrijcamera werd wel getoond op het middenscherm 8)7 . Na een nacht bij de dealer kon ik hem de volgende ochtend al ophalen en werkte alles weer. Heb helaas de monteur niet gesproken, maar mij werd verteld dat een regelapparaat van nieuwe software was voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotman21
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:20
MJMaverick schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:39:
[...]

Een week of twee terug had ik iets vergelijkbaars. Het middenscherm bleef zwart en ook de USB-C poorten werkten niet qua opladen. De achteruitrijcamera werd wel getoond op het middenscherm 8)7 . Na een nacht bij de dealer kon ik hem de volgende ochtend al ophalen en werkte alles weer. Heb helaas de monteur niet gesproken, maar mij werd verteld dat een regelapparaat van nieuwe software was voorzien.
Ik heb het probleem inmiddels opgelost. Op het middenconsole druk je 15 seconden op de stand-by knop en dan wordt het systeem gereset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niek_
Stockbaard schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:23:
[...]

Lijkt me dat de dealer met een goed aanbod komt, zakelijke rijder kan nog profiteren van de lagere bijtelling van vorig jaar. Wat ga je ervoor in de plaats kopen?
Inderdaad, zo zat ik ook te denken. Kijken nu naar een Model Y, is nog relatief snel leverbaar. Afhankelijk van de uitvoering levering in mei/juni/juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Niek_ schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Inderdaad, zo zat ik ook te denken. Kijken nu naar een Model Y, is nog relatief snel leverbaar. Afhankelijk van de uitvoering levering in mei/juni/juli.
Als ik niet al teveel bij zou hoeven te leggen, zou ik mijn ID3 ook zo inruilen op een tweedehands Model 3 Long Range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie periode om deze op de markt te brengen. Uiteraard alleen maar interessant als je een alternatief hebt :+
Zelf aan het twijfelen om mijn 52kWh in te ruilen voor een 77kWh model, of een ander merk met die capaciteit. Alleen kan ik dat pas vanaf volgend jaar doen...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Niek_ schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:53:
Hi,

Ik heb die van mij net een week, tot op heden bevalt hij prima. Komt van een benzine auto dus heb op dat gebied geen vergelijking met andere EV's. Waar zit voor jullie de ontevredenheid ?

Grtz

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zie nu op de VW website twee varianten staan van de ID4 Pro. 174 en 204pk.

Toen ik mijn auto bestelde(september) had ik het idee dat de Pro maar één variant had; 204pk.

Klopt dit ook of heb ik scheef zitten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AndereKoekoek schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:46:
Zie nu op de VW website twee varianten staan van de ID4 Pro. 174 en 204pk.

Toen ik mijn auto bestelde(september) had ik het idee dat de Pro maar één variant had; 204pk.

Klopt dit ook of heb ik scheef zitten kijken?
135kw vs 150kw. je kijkt niet scheel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Simply1337 Hij bedoelde, destijds bij zijn auto uitzoeken.. toen was er volgens mij ook maar één model beschikbaar. Dat is de 150kW (204pk) geweest.
Denk dat nu sinds een jaar/half jaar de 'lichtere' versies beschikbaar zijn?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Typisch, reed eerder vandaag vanuit Duitsland de grens over naar Oostenrijk, houdt de navigatie er ineens mee op. Had heel de tijd gewoon een route naar een adres in Oostenrijk, geen enkel probleem, tot de grens. Daarna kreeg ik ook met geen mogelijkheid meer een route erin. De ID3 geeft nu ook af en toe een melding dat er geen gegevens voor m'n locatie bekend zijn. De navigatie geeft wel gewoon de juiste locatie weer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PJdeS
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-09-2022
Voor de mensen die geen 3D printer hebben, bij onze Chineese vrienden deze 2 bakjes besteld, netjes verpakt, inclusief rubbere inlay.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kkYV7U8Rd_0L5kSEJiWal4U7XA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9INs2tIL2AX7Tij8tri61n7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tV2fiY0FYVvZVIwXuY6PgFP3Ppo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrZBij4AEk2NHqQ0XXqw0KJH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
goldenace007 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:21:
[...]

Hi,

Ik heb die van mij net een week, tot op heden bevalt hij prima. Komt van een benzine auto dus heb op dat gebied geen vergelijking met andere EV's. Waar zit voor jullie de ontevredenheid ?

Grtz

Ronald
First world problems ;)
Range valt in de praktijk teveel tegen, had een bepaalde verwachting maar moest die naar beneden bijstellen.
Uitgesteld/gepland opladen werkt niet goed. Het is voor mij belangrijk om zoveel mogelijk in de daluren te laden. Gebeurt te vaak dat hij niet of slechts gedeeltelijk opgeladen is.
Lane assist werkt niet goed, de auto is erg zoekerig.
App werkt vaker niet dan wel. Was vooral irritant toen het kouder was. Prettig om dan niet te hoeven krabben én vanuit de laadpaal voor te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
PJdeS schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:05:
Voor de mensen die geen 3D printer hebben, bij onze Chineese vrienden deze 2 bakjes besteld, netjes verpakt, inclusief rubbere inlay.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
zat al een tijdje te kijken maar dit, vooral dat ondertray. reviews zeiden dat het te lang was. Heb jij wel een goede fit? of moest je wat druk uitoefenen? lijkt dat het net wel net niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 16-09 15:44
goldenace007 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:21:
[...]

Hi,

Grtz

Ronald
De echte ontevredenheid zat eigenlijk voor OTA. Rare foutmeldingen en een versnellingsswitch die los bleek te zitten. Ook had ik vorig jaar met de vrieskou en sneeuw opeens een stuk plastic los zitten (kwam van het achterlichtconsole af). Verder prima EV, zijn er beteren op de markt jazeker.. maar nog steeds grote blij met mijn ID.3.

Stiekem wel jaloers om de Enyaq en de EV6 die nu vaker bij de laadpaal in de straat staan. :'( :'(

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PJdeS
Simply1337 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:47:
[...]

zat al een tijdje te kijken maar dit, vooral dat ondertray. reviews zeiden dat het te lang was. Heb jij wel een goede fit? of moest je wat druk uitoefenen? lijkt dat het net wel net niet past.
Wat mij betreft past het perfect, ziet er echt prima uit. Met een stukje plastic folie van de verpakking tussen het klitteband en de bekleding en dan doordrukken werkt als een trein. Zonder dit trucje krijg je hem niet genoeg naar beneden gedrukt. Die klitteband is ontzettend goed :-). Doordrukken tot onder de plastic kap en zit voor komende 100 jaar zo vast als een huis. Erg tevreden mee! De rubberen inlay is hetzelfde als origineel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
PJdeS schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:01:
[...]

Wat mij betreft past het perfect, ziet er echt prima uit. Met een stukje plastic folie van de verpakking tussen het klitteband en de bekleding en dan doordrukken werkt als een trein. Zonder dit trucje krijg je hem niet genoeg naar beneden gedrukt. Die klitteband is ontzettend goed :-). Doordrukken tot onder de plastic kap en zit voor komende 100 jaar zo vast als een huis. Erg tevreden mee! De rubberen inlay is hetzelfde als origineel.
eeeeeeeeen besteld [lijkt hetzelfde, alleen minste totaal kosten (?)]

https://nl.aliexpress.com/item/1005003844139114.html

https://nl.aliexpress.com/item/1005003846594265.html

https://nl.aliexpress.com/item/1005003638823899.html

Reviewtje over een maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJdeS
Dat zijn ze inderdaad.

Toevallig ook nog naar die bakjes voor de deur gekeken maar toch laten schieten, nu eerst maar eens tijdje gaan rijden. (ID4 afgelopen vrijdag opgehaald)

Binnenkort even met forum genoot afspraak maken om wat instellingen via ODB11 te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldenace007
Niek_ schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:32:
[...]

First world problems ;)
Range valt in de praktijk teveel tegen, had een bepaalde verwachting maar moest die naar beneden bijstellen.
Uitgesteld/gepland opladen werkt niet goed. Het is voor mij belangrijk om zoveel mogelijk in de daluren te laden. Gebeurt te vaak dat hij niet of slechts gedeeltelijk opgeladen is.
Lane assist werkt niet goed, de auto is erg zoekerig.
App werkt vaker niet dan wel. Was vooral irritant toen het kouder was. Prettig om dan niet te hoeven krabben én vanuit de laadpaal voor te verwarmen.
Hi,

Range (heb de 77KwH versie) is voor mij eigenlijk in 99 % van de gevallen prima, maar hangt bij iedereen natuurlijk af van de woon/werk/prive situatie. Uitgesteld opladen idem dito.

App kan inderdaad wel heel stuk beter, is beetje karig maar ik moet er nog 5 jaar mee rijden dus misschien komt het goed ;-).

Ben benieuwd of het inruilen gaat lukken. Dank voor je reactie

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldenace007
PB1983 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:53:
[...]

De echte ontevredenheid zat eigenlijk voor OTA. Rare foutmeldingen en een versnellingsswitch die los bleek te zitten. Ook had ik vorig jaar met de vrieskou en sneeuw opeens een stuk plastic los zitten (kwam van het achterlichtconsole af). Verder prima EV, zijn er beteren op de markt jazeker.. maar nog steeds grote blij met mijn ID.3.

Stiekem wel jaloers om de Enyaq en de EV6 die nu vaker bij de laadpaal in de straat staan. :'( :'(
Die Enyaq is mij tandje te groot, de EV6 te lelijk ;-). Hopelijk blijf ik net zo tevreden als na de 1e week.

Dank voor je reactie

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
goldenace007 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:13:
Die Enyaq is mij tandje te groot, de EV6 te lelijk ;-). Hopelijk blijf ik net zo tevreden als na de 1e week.
Smaken verschillen, ik vind de ID.4 ook mooier dan de EV6.

Maar de Enyaq te groot? Zier er iets anders (in jouw ogen groter???) uit, maar is toch van dezelfde klasse en grootte als de ID.4! Alleen moet je voor snelladen extra betalen. Rare jongens die Tsjechen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 15:12
Die dingen voor in de deuren schijnen permanente inkepingen in de kunststof bekleden van de deur achter te laten. daar is een topic over op VWIDtalk. Even mee uitkijken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
sl1000 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:45:
[...]

Die dingen voor in de deuren schijnen permanente inkepingen in de kunststof bekleden van de deur achter te laten. daar is een topic over op VWIDtalk. Even mee uitkijken dus.
https://www.vwidtalk.com/...feedback.4746/#post-83104

yup zag het, zelfde product op amazon. ga het zien, misschien wat schuren, misschien schuim eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldenace007
Gadget Freak schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:41:
[...]

Smaken verschillen, ik vind de ID.4 ook mooier dan de EV6.

Maar de Enyaq te groot? Zier er iets anders (in jouw ogen groter???) uit, maar is toch van dezelfde klasse en grootte als de ID.4! Alleen moet je voor snelladen extra betalen. Rare jongens die Tsjechen...
Hij oogt fors in mijn ogen, door de wat hoekigere lijnen. Maar smaak is persoonlijk natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMwOuFRvAO1Y-iqtvT9jYt6Z6dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XEJZiIwsQXlANUn0Xtbe9im6.jpg?f=fotoalbum_large

Hmmm volgende keer toch maar met ACC rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Jakkie takkie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:18:
[Afbeelding]

HQ afb + video
https://www.destentor.nl/...er-en-apeldoorn~aae5faeb/

Ten eerste.. zonde. 1st max. wel interessant om te zien hoe de schadeschokgolf bweegt.

maar schade lijkt mij mee te vallen. grootste klap opgevangen door neus, maar alles na het voorruit lijkt oke. en natuurlijke alle airbags vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
En met iets meer aandacht :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Simply1337 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:40:
maar schade lijkt mij mee te vallen. grootste klap opgevangen door neus, maar alles na het voorruit lijkt oke. en natuurlijke alle airbags vervangen.
In de video zien de koplampunits er zelfs nog intact uit. De alarmlichten voor doen het in ieder geval nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
[Afbeelding]

HOE DAN?

Zelfs ZONDER ACC grijpt de auto normaliter in toch?

Buiten dat,.. hoe zie je in godsnaam zo'n pijlwagen over het hoofd. 8)7

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
DonJunior schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:19:

Buiten dat,.. hoe zie je in godsnaam zo'n pijlwagen over het hoofd. 8)7
Vorig jaar waren het er 30:
https://www.ad.nl/auto/re...e-op-het-rijden~adb74549/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
en.. vaak liggen voor een pijlwagen ook nog van die planken op de weg om je te waarschuwen .. én een rood kruis boven de weg.
Hoe je dat toch allemaal mist.. ik vind het bijzonder.

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:21
Waarschijnlijk was het belangrijker om dat ene appje even te beantwoorden dan op de weg te letten. Op het moment dat je de hobbels van de planken voelt is het waarschijnlijk al te laat.

Maar inderdaad, die auto's remmen echt voor alles.. Toch best knap om dit voor elkaar te krijgen..

[ Voor 49% gewijzigd door M@cer op 14-03-2022 15:36 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn ID.4 heeft zelfs een noodstop gemaakt voor te hoog gras, dus hoe het ding dit over het hoofd heeft gezien is bijzonder. Net als de oplettendheid van de bestuurder in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Exorcist schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:53:
Mijn ID.4 heeft zelfs een noodstop gemaakt voor te hoog gras, dus hoe het ding dit over het hoofd heeft gezien is bijzonder. Net als de oplettendheid van de bestuurder in kwestie.
ID.3 heeft zelfs een noodstop gemaakt toen ik de straat moest keren.. voor een vrij lage stoeprand.

en inderdaad hoe dan?

[ Voor 3% gewijzigd door PB1983 op 14-03-2022 16:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:54
De ID.3 (in mijn geval) reageert niet zo goed op stilstaande objecten (Travel Assist). Bewegende objecten ziet hij wel varieren in snelheid, maar stilstaande niet. Een stilstaande auto bij het stoplicht wordt niet of pas heel laat gezien heb ik zelf gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Soeski schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:16:
De ID.3 (in mijn geval) reageert niet zo goed op stilstaande objecten (Travel Assist). Bewegende objecten ziet hij wel varieren in snelheid, maar stilstaande niet. Een stilstaande auto bij het stoplicht wordt niet of pas heel laat gezien heb ik zelf gemerkt.
Hij gaat bij mij ook wel eens in de ankers als ik achteruit de oprit op draai en met de neus vlak langs een andere auto ga. Schrik je jezelf wezenloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb exact hetzelfde met mijn Skoda Superb.
Rondom sensoren en als je dan parkeert naast hoog gras en dat waait richting de auto dan sta je halverwege het inparkeren ineens stil door een noodrem.

Had eigenlijk gehoopt dat het systeem nu wat slimmer zou zijn.

Een robotstofzuiger kent het verschil tussen uitwerpselen en andere voorwerpen. Maar een auto kan geen onderscheid maken tussen een grasspriet en een auto/mens. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Dit vind ik ook. De auto ziet stil staande auto’s bij een stoplicht erg laat.

Ben toch wel benieuwd bij welke snelheid de noodstop nog werkt en de auto nog op tijd stil staat, is dat bij 30, 50, 80 km/h? Dus hoe hard heeft die auto gereden en hoeveel heeft de noodstop nog kunnen doen 9m schade te beperken

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 16:16
In de handleiding van m'n e-Golf stond dat TA inderdaad geen rekening houdt met stilstaande auto's. Ik neem aan dat het bij de ID.3 hetzelfde is, maar ik heb geen zin om in de auto de handleiding te gaan zitten lezen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
AndereKoekoek schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:30:
Heb exact hetzelfde met mijn Skoda Superb.
Rondom sensoren en als je dan parkeert naast hoog gras en dat waait richting de auto dan sta je halverwege het inparkeren ineens stil door een noodrem.

Had eigenlijk gehoopt dat het systeem nu wat slimmer zou zijn.

Een robotstofzuiger kent het verschil tussen uitwerpselen en andere voorwerpen. Maar een auto kan geen onderscheid maken tussen een grasspriet en een auto/mens. :D
Technisch vrij logisch te verklaren. Een radar 'ziet' namelijk niets. Die zend een signaal uit en vangt deze weer op. Afhankelijk van de duur tussen het verzenden en opvangen registreert deze een bepaalde afstand tussen de sensor en het object.
Een dichtbijzijnde grasspriet of plant kan de auto dan doen laten stoppen.
Deze 'kijkt' immers niet met een camera maar gaat af op de informatie van de radar.. en die zegt 'er is iets heeeuuuul dichtbij'

Een robotstofzuiger gebruikt vaak een camera om de omgeving in kaart te brengen. Dat werkt net even anders.

Optie zou zijn om alleen rondom camera's te gaan gebruiken, maar ja, dat kost weer meer geld. Zo'n radar sensor kost geen drol.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:00
t2faag schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Dit vind ik ook. De auto ziet stil staande auto’s bij een stoplicht erg laat.

Ben toch wel benieuwd bij welke snelheid de noodstop nog werkt en de auto nog op tijd stil staat, is dat bij 30, 50, 80 km/h? Dus hoe hard heeft die auto gereden en hoeveel heeft de noodstop nog kunnen doen 9m schade te beperken
Meestal doen wagens geen herkenning meer van stilstaande objecten vanaf 60km/uur.
Dus ACC had totaal ook niet gewerkt om voor die pijlwagen te stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
De travel Assist reageerd in principe ook niet op stilstaande objecten. Een bewegende auto wel, maar een stilstaande niet.
Ik denk als ie dit wel zou doen dat je regelmatig een 'valse' noodstop situatie gaat meemaken.

De auto die op de pijlwagen geklapt is had daarom zelf ook nooit volledig geremd. Hij zal wel remmen maar niet volledig tot stop (als je met een snelheid van120km-u aankomt).

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:58

Haan

dotnetter

maik73 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:02:
[...]

De travel Assist reageerd in principe ook niet op stilstaande objecten. Een bewegende auto wel, maar een stilstaande niet.
Ik denk als ie dit wel zou doen dat je regelmatig een 'valse' noodstop situatie gaat meemaken.

De auto die op de pijlwagen geklapt is had daarom zelf ook nooit volledig geremd. Hij zal wel remmen maar niet volledig tot stop (als je met een snelheid van120km-u aankomt).
Ik heb het op een route die ik vaak rij (binnen bebouwde kom), wel dat de auto steeds in de stress schiet bij een stukje weg dat net een soort S-bochtje maakt. Naast de weg zijn parkeervakken en dan denkt ie dat je recht op een geparkeerde auto rijdt, maar daar draai je dus langs. Inmiddels aan gewend dat je daar steeds een rood alarm krijgt..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-08 18:19
Pim1986 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Ik rijd de auto nu iets meer dan een jaar en het kraken is vanaf medio november begonnen maar is nu sinds januari echt continu hoorbaar. Mogelijk ook door de kou denk ik.
Afgelopen week winterbanden gewisseld bij Muntstad in Zeist. Daarbij ook het kraken van het dak besproken. Vervolgens hebben ze het dak behandeld met een 'speciale' spray. Sindsdien is het kraken echt helemaal voorbij: een verademing! Benieuwd voor hoe lang ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
PJdeS schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:05:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ze ook besteld, maar zie nu op d efoto dat de roller niet meer dicht kan :P dus deze is onderweg maar als hij niet aan te passen is kan iemand hem overnemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
In het kader van.. "Is it just me?" Vanmorgen bleek de auto weer in offlinemodus staan. Maar goed of zekeringetje 19 eruit halen, of gewoon geduld hebben. Laatste keer was zo'n 7 maanden geleden en toen duurde het ook een dag of 3 voordat ie weer online kwam :)

Enige nadeel als ie morgen offline blijft, dat ik morgen op kantoor niet in de app kan zien of ie vol is of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Pim1986 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:18:
[...]

Afgelopen week winterbanden gewisseld bij Muntstad in Zeist. Daarbij ook het kraken van het dak besproken. Vervolgens hebben ze het dak behandeld met een 'speciale' spray. Sindsdien is het kraken echt helemaal voorbij: een verademing! Benieuwd voor hoe lang ;-).
Hebben ze hem hiervoor uit elkaar moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ja, superirritant, ik wil niet zelf hoeven remmen, maar als ik het de ID.4 laat doen, dan raakt ie last minute in de stress!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Jakkie takkie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:07:
[...]

Hij gaat bij mij ook wel eens in de ankers als ik achteruit de oprit op draai en met de neus vlak langs een andere auto ga. Schrik je jezelf wezenloos.
in de achteruit stopt m'n 4.1 nooit, had gehoopt dat hij zou stoppen als ik te dicht op een paaltje kom of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:54
Boy schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:15:
[...]

in de achteruit stopt m'n 4.1 nooit, had gehoopt dat hij zou stoppen als ik te dicht op een paaltje kom of zo
Dat doet hij zeker, zelfs al vrij ver weg als er ineens een fietser/voetganger voorbij komt ook. Misschien heb je je instelling op "laat" staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunnassy
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-08 13:03
Boy schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:14:
[...]

Ja, superirritant, ik wil niet zelf hoeven remmen, maar als ik het de ID.4 laat doen, dan raakt ie last minute in de stress!
Ik rij al sinds 2015 met automatische bak (Mercedes eerst en nu Lexus, mijn ID.4 is in bestelling)
Ik kan zeggen dat deze wagens dit ook hadden/hebben. Geen idee dat dat nu ook is.
Bewegende auto's geen probleem maar stilstaand voor een verkeerslicht bv is altijd laat en relatief hard remmen. Dit is zeker niet eigen aan Volkswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik gok er nooit op dat de auto stil staat op voorliggers. Dan maar even remmen.

ACC werkt gelukkig wel goed. Noodstop heb ik bij achteruit inparkeren ook wel eens meegemaakt. Voor je gevoel doe je niets fout maar toch ineens BAM

Doet wel pijn in m'n rug :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-08 23:05
Jakkie takkie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:07:
[...]

Dit kan je voorkomen door heel licht de rem in te drukken, dan neem jij het volledige beheer over namelijk.
In het begin echt een paar keer goed geschrokken tot dat ik erachter kwam dat hij dat niet doet als je heel licht je rem in drukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJdeS
mitchdc schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:27:
[...]

Ik heb ze ook besteld, maar zie nu op d efoto dat de roller niet meer dicht kan :P dus deze is onderweg maar als hij niet aan te passen is kan iemand hem overnemen :9
Het bakje dekt het allemaal best goed af, dus voor mij hoeft het rolluik :-) niet dicht.

Wellicht als je de randjes wegslijpt/zaagt, dat het bakje er helemaal in 'valt', kan ik wel eens naar kijken. Vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb een id.3 en wanneer ik het raam aan de bestuurders kant open zet en ongeveer 50+ km/u rijd dan ervaar ik een irritant soort geluidsgolven. Het is ondraaglijk voor de trommelvliezen voor iedereen in de auto. De enige optie is dan het raam aan de andere kant ook open zetten zodat de wind op een andere manier de auto doorgaat.
Is dit een bekend probleem van de id.3 en is dit eerder naar voren gekomen hier op het forum?
Ik heb geprobeerd te zoeken maar ik weet niet zo goed hoe ik dit fenomeen in een zoekterm kan omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MarfDoli schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:38:
Ik heb een id.3 en wanneer ik het raam aan de bestuurders kant open zet en ongeveer 50+ km/u rijd dan ervaar ik een irritant soort geluidsgolven. Het is ondraaglijk voor de trommelvliezen voor iedereen in de auto. De enige optie is dan het raam aan de andere kant ook open zetten zodat de wind op een andere manier de auto doorgaat.
Is dit een bekend probleem van de id.3 en is dit eerder naar voren gekomen hier op het forum?
Ik heb geprobeerd te zoeken maar ik weet niet zo goed hoe ik dit fenomeen in een zoekterm kan omschrijven.
Dit is een standaard probleem bij veel auto's. De ene heeft er meer last van en op andere snelheden dan de ander, maar de meeste auto's kampen hiermee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
MarfDoli schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:38:

Pagina: 1 ... 184 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.