13.6kWh/100km op de ID4 tijdens mijn woon-werk rit, nieuw recordje

De dealer had het bij het afleveren van de auto ook al over swipen bij de cruise control, maar bij mij heeft dat nooit enig effect gehad.. Kort en lang drukken wel. Maar ik neem niet aan dat zoiets onderdeel is van een optie-pakket?FlowDesign schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:58:
[...]
Thanks. Ik wist helemaal niet dat de knoppen op het stuur ook een swipe functie hebben 😂
Ik doe +/- 10 kmh altijd door de knop door te drukken.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Wat dan? De hele tijd achter een vrachtwagen gehangen zeker?Verwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:52:
*sowieso
Geen idee, maar ik wist juist niet dat je ook lang kon drukken. Ik werk altijd al met swipen voor +10 en -10 en kort drukken voor +1 en -1 en dat werkt bij mij uitstekend.Haan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:26:
[...]
De dealer had het bij het afleveren van de auto ook al over swipen bij de cruise control, maar bij mij heeft dat nooit enig effect gehad.. Kort en lang drukken wel. Maar ik neem niet aan dat zoiets onderdeel is van een optie-pakket?
Dat is wel heel zuinig maar ik haalde vanmiddag ook weer eens 17 kWh/100km zonder dat ik er echt op let. De iets hogere temperaturen doen naast het baasje ook de ID.4 goedVerwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:52:
Er valt met de ID modellen van VW best zuinig te rijden. Met id 3 ook al een gemiddeld gebruik gehaald van 12,7 kWh per 100 km over 6270 km in de zomer met een gem snelheid van 63 km/h. Achter vrachtwagen hangen, nee. Een beetje anticiperend rijden, ja. Remmen bijna altijd binnen de grenzen van de recuperatie, ja. Zoveel mogelijk laten rollen, ja. Langzaam accelereren, nee nergens goed voor.Verwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:52:
Ik denk dat hij met lang drukken harder doordrukken bedoeld.ik222 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:52:
[...]
Geen idee, maar ik wist juist niet dat je ook lang kon drukken. Ik werk altijd al met swipen voor +10 en -10 en kort drukken voor +1 en -1 en dat werkt bij mij uitstekend.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
[ Voor 16% gewijzigd door Gugi101 op 03-03-2022 20:44 ]
Als je ACC aan hebt staan kun je ook je afstand vergroten/verkleinen door in het midden te tikken en dan naar boven of beneden te swipenHaan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:26:
[...]
De dealer had het bij het afleveren van de auto ook al over swipen bij de cruise control, maar bij mij heeft dat nooit enig effect gehad.. Kort en lang drukken wel. Maar ik neem niet aan dat zoiets onderdeel is van een optie-pakket?
*sowieso
Heb je de zekering er al eens 15 minuten uitgehaald (zekering 19)?N0EL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:06:
Zucht.... Morgen maar weer eens een afspraak maken met A-Point Almere.
Mijn ID.4 is nu al bijna 2 dagen offline met de melding "de verbindingsstatus kon niet worden geladen"
( https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70800302 )
Dit inderdaad, bedankt voor je verdere toelichting. Zelf nu ook een touch-swipe functie erbij geleerdDonJunior schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:12:
[...]
Als je veegt (dus niet drukken op de +) van - naar + op je stuur.. dan ga je in stappen van 10KM/U harder
(en vice versa)
Zelfde als met je climate control. Daar kun je op drukken om een halve graad hoger/lager te gaan. Maar je kan ook swipen om sneller warm/kouder te zettten.
Dit werkt overigens ook aan de media kant van het stuur: swipen voor volume en (volgens mij) skippen van een (gedeelte) van de track
Overigens allemaal shit waar ik achter kom als ik voor de zoveelste keer een doekje over de vingerafdrukgevoeligerommel haal.
#doekjesSquad
#hekelAanVingerAfdrukken
Jep... Meerdere malen zelfs.ik222 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:17:
[...]
Heb je de zekering er al eens 15 minuten uitgehaald (zekering 19)?
3 kilometer bult af gereden zeker?Verwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:52:
Je had hem thuis niet meteen al aan de lader gehangen? Met 11kW kun je nog best redelijk wat range bijladen in een uurtje.Exorcist schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:38:
Poeh, vandaag voor het eerst echt rekening moeten houden met snelheid/opties om nog maar thuis te komen.(ID.4 Pro 77)
Dag begon met 1x 147KM richting Arnhem (Burgers Zoo). Er waren echt honderden voertuigen daar, ontzettend druk, en maar 24 laadpalen; allen bezet. OK, geen probleem. 147KM terug en had nog 70KM range over bij thuiskomst. Wel 100 gereden op beide ritten wat ik normaliter nooit doe (altijd 120/130) maar goed.
Ben ik koud thuis, appt een vriend of ik langskom. Oef, 2x 34KM zonder laden...ik waagde het er maar op. Ondanks dat het na 19:00 was inmiddels 100 gereden, airco uit, stoelverwarming uit en stuurverwarming uit. Deze heb ik altijd aan, baalde ook wel echt ergens dat ik zoveel moest uithalen om het maar nét te halen (of niet). Doel heiligt de middelen...haalde het net, thuiskomst met 3%/9KM aan range. En ja, ik weet dat je dan nog ergens "iets" hebt maar fijn voelt het niet. Mijn telefoon laad ik ook op als deze onder de 80% komt en toen ik nog brandstofauto's reed tankte ik relatief ruim voor de reserve bereikt was. Hou er gewoon niet van![]()
[Afbeelding]
49 km zo te zienik222 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:34:
[...]
Je had hem thuis niet meteen al aan de lader gehangen? Met 11kW kun je nog best redelijk wat range bijladen in een uurtje.
*sowieso
Bij de first zit het reguliere onderhoud voor de eerste 6 jaar er toch bij in? Heel vreemd dit. Of heb je de auto geïmporteerd? Waanzin ook dat ze de remvloeistof vervangen.Gugi101 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:17:
Wie heeft er al een keer voor een VW ID3 1st een beurt laten verrichten? Er staat bij mij nu "Inspectieservice" voor 260,33 op. Verder nog remvloeistof vervangen en interieurfilter vervangen. Is dit nou in overeenstemming met de beloofde "tot 6 jaar" onderhoud?
aanschaf: oktober 2021, 40000 km
Ik heb geen idee. Heeft hier iemand dezelfde ervaring?
[Afbeelding]
Edit bij nader inzien snap ik nu de post Inspectie service. Ik heb aangegeven dat er bij de achterklep sprake is van wat lekkage... En ik denk nu dat ik eur 300 moet gaan betalen om met een inspectieservice te laten constateren dat er een lekkage is.....
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Nee, ben krap drie kwartier thuis geweest en wilde 'm pas na 21:00 gaan laden (daltarief).ik222 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:34:
[...]
Je had hem thuis niet meteen al aan de lader gehangen? Met 11kW kun je nog best redelijk wat range bijladen in een uurtje.
Ik heb een granny charger standaard mee (en nog nooit gebruikt). Bij die vriend waren nog geen voorzieningen direct voorhanden om te laden.DonJunior schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:50:
[...]
49 km zo te zien![]()
Maar dit is wel precies het probleem op het moment met de electrische auto's.. de infrastructuur. Als er meer punten beschikbaar komen over de tijd komt dit vanzelf goed. Ik zie het ook alleen maar beter worden dus dat is prettig.
Overigens @Exorcist kon je bij je vriend niet thuis laden.. of heb je, net als ik, geen granny charger?
Als jij alle accu's in je bezit altijd boven de 80% houdt, dan wordt de levensduur heel snel slechter. Just saying.Exorcist schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:38:
Poeh, vandaag voor het eerst echt rekening moeten houden met snelheid/opties om nog maar thuis te komen.(ID.4 Pro 77)
Dag begon met 1x 147KM richting Arnhem (Burgers Zoo). Er waren echt honderden voertuigen daar, ontzettend druk, en maar 24 laadpalen; allen bezet. OK, geen probleem. 147KM terug en had nog 70KM range over bij thuiskomst. Wel 100 gereden op beide ritten wat ik normaliter nooit doe (altijd 120/130) maar goed.
Ben ik koud thuis, appt een vriend of ik langskom. Oef, 2x 34KM zonder laden...ik waagde het er maar op. Ondanks dat het na 19:00 was inmiddels 100 gereden, airco uit, stoelverwarming uit en stuurverwarming uit. Deze heb ik altijd aan, baalde ook wel echt ergens dat ik zoveel moest uithalen om het maar nét te halen (of niet). Doel heiligt de middelen...haalde het net, thuiskomst met 3%/9KM aan range. En ja, ik weet dat je dan nog ergens "iets" hebt maar fijn voelt het niet. Mijn telefoon laad ik ook op als deze onder de 80% komt en toen ik nog brandstofauto's reed tankte ik relatief ruim voor de reserve bereikt was. Hou er gewoon niet van![]()
[Afbeelding]
Er was geen fast charger op de route? Dan kan je na 2 minuten weer doorExorcist schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:38:
[Afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
meestal is het voor een terugroepactie als je wat van pon hoortJakkie takkie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:54:
Brief van PON onderweg volgens post NL…. Gaat vast over 3.0 👌🏻
[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 04-03-2022 09:03 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
zou dan toch ook op RDW.nl zichtbaar moeten zijn?Simply1337 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:02:
[...]
meestal is het voor een terugroepactie als je wat van pon hoort
oke. 3.0 is ook een terugroepactie
veiligheidsrecalls staan er best snel op rdw. Brief van pon kwam een week later voor de hemelaansluiting voor je netsl1000 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:03:
[...]
zou dan toch ook op RDW.nl zichtbaar moeten zijn?
Dus om een paar cent te besparen heb je het risico genomen om ergens ver van een laadpunt stil te komen staan? Vreemde keuzes maak jij!Exorcist schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:44:
Nee, ben krap drie kwartier thuis geweest en wilde 'm pas na 21:00 gaan laden (daltarief).
Daar ga ik op letten. Ik heb zoveel info hoer voorbij zien komen. Dit vast ook wel, maar dat was me dan weer ontschoten. Dank je.AkroBatik schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:07:
Laat eerst je rem los voor je de deuren opent.
En zo vertelde de dealer mij dat je alle ramen in één keer kunt openen en sluiten door de selector voor/achter even ingedrukt te houden. Dan gaat hij knipperen en kun je alle ramen tegelijk bedienen. Misschien is dat hier al eens langs gekomen, maar ik kan me dat niet herinneren; voor mij was het in ieder geval nieuw.FlowDesign schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:58:
Ik wist helemaal niet dat de knoppen op het stuur ook een swipe functie hebben 😂
Ha, zover ben ik nog lang niet, maar terug zat ik toch op 15.9kWh/100km voor dezelfde route waar ik een werkdag eerder op de heenweg 19.4 deed. Het was wel een graad of acht warmer, en wat de wind deed weet ik niet. Ja, als nieuwe ID.4 rijder let ik daar nog even op, maar het rijplezier is er zeker ook. Even snel iemand inhalen is een feestjeVerwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:52:
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
Techno schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:18:
Mooie kleur! Ben zelf ook nog steeds erg blij met mijn rode ID.3.
Gaandeweg zal ik wel een manier vinden die voor mij fijn werkt. In de Golf gebruikte ik die fysieke knoppen op het stuur heel als een soort handgas. Bij voldoende gebruik zal ik er in de ID.4 vast ook snel genoeg aan wennen...Techno schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:18:
ACC bediening was voor mij ook wennen. Ik gebruik nu de touch-swipe functie voor +/- 10 en drukken voor +/- 1. En inderdaad SET drukken als je de gewenste snelheid rijdt werkt ook prima.
Dank je, dat gaat zeker lukken!Techno schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:18:
Veel rijplezier nog!
Wat? Ik was thuis en niet van plan om weg te gaan tot die vriend appte. En als onderweg bleek dat ik het écht niet zo halen dan was een snellaadpunt op de weg terug een optie.Gadget Freak schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:11:
[...]
Dus om een paar cent te besparen heb je het risico genomen om ergens ver van een laadpunt stil te komen staan? Vreemde keuzes maak jij!
Wat? Oh dat is nice.. dat wist ik ook niet.Mitchell2.24v schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:25:
[..]
[...]
En zo vertelde de dealer mij dat je alle ramen in één keer kunt openen en sluiten door de selector voor/achter even ingedrukt te houden. Dan gaat hij knipperen en kun je alle ramen tegelijk bedienen. Misschien is dat hier al eens langs gekomen, maar ik kan me dat niet herinneren; voor mij was het in ieder geval nieuw.
*sowieso
Dit valt nu ook wel niet zoveel voor denk ik.Exorcist schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:38:
Ben ik koud thuis, appt een vriend of ik langskom. Oef, 2x 34KM zonder laden...ik waagde het er maar op. Ondanks dat het na 19:00 was inmiddels 100 gereden, airco uit, stoelverwarming uit en stuurverwarming uit. Deze heb ik altijd aan, baalde ook wel echt ergens dat ik zoveel moest uithalen om het maar nét te halen (of niet). Doel heiligt de middelen...haalde het net, thuiskomst met 3%/9KM aan range. En ja, ik weet dat je dan nog ergens "iets" hebt maar fijn voelt het niet. Mijn telefoon laad ik ook op als deze onder de 80% komt en toen ik nog brandstofauto's reed tankte ik relatief ruim voor de reserve bereikt was. Hou er gewoon niet van
*sowieso
I know. Maar ik rij per dag minimaal 160KM (80 KM enkele reis naar kantoor). An sich natuurlijk nog steeds goed te doen op 80% maar als ik dan in de avond ook nog 's weg moet/wil, al dan niet onverwacht, kies ik vaak voor de marge behouden.FlowDesign schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:50:
[...]
Als jij alle accu's in je bezit altijd boven de 80% houdt, dan wordt de levensduur heel snel slechter. Just saying.
Ideaal is de accu tussen de 50 en 80 procent houden. Niet continu boven de 80%
En dat is dus, naar mijn idee, precies de gedachtengang die je als EV rijder jezelf kunt aanleren. Je bent het misschien niet van plan om nog weg te gaan, maar met een ICE kan je 5 minuten tanken en door. Met een EV zorg je voor een bepaalde ondergrens óf dat je kunt snelladen als je weg moet.Exorcist schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:35:
[...]
Wat? Ik was thuis en niet van plan om weg te gaan tot die vriend appte. En als onderweg bleek dat ik het écht niet zo halen dan was een snellaadpunt op de weg terug een optie.
We hebben voorlopig nog wel 3,5 jaar een benzine leasewagen van de vriendin natuurlijk. Maar dan zal ook zij naar een EV moeten aangezien zelfs hybrides dan nietmeer interessant zijn.DonJunior schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:00:
@Engineer Stewie Jouw tijd komt nog welhahaha
Dat heb ik ook altijd geroepen.. ik ga echt niet inleveren op comfort.. en vervolgens kom je een keer in zo'n situatie.. dan gaat die verwarming gewoon uit.
Overigens kan stoelverwarming wel aanblijven.. dat kost amper stroom tenopzichte van de airco. Scheelt echt al veel als je alleen de airco uit laat.
Met een deftige snellader heb je ook gewoon 100km op 10 minuten geladen hoor. Opzich zou ik dat ook doen, wachten tot de dal uren.Soeski schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:22:
[...]
En dat is dus, naar mijn idee, precies de gedachtengang die je als EV rijder jezelf kunt aanleren. Je bent het misschien niet van plan, maar met een ICE kan je 5 minuten tanken en door. Met een EV zorg je voor een bepaalde ondergrens óf dat je kunt snelladen als je weg moet.
Niet pas gaan laden als je "leeg" staat met een EV - gewoon zorgen dat je altijd genoeg hebt voor incidentele ritten. B.v. minimaal 100km+ rijbereik.
[ Voor 35% gewijzigd door Engineer Stewie op 04-03-2022 10:25 ]
*sowieso
Ben benieuwd wat ze bij jou voorstellen.ik222 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:07:
Mijn ID.4 staat vandaag weer bij de garage voor een nieuwe plastic strip op de passagiersdeur (de vorige zat niet helemaal goed vast in het midden). En daarnaast heb ik gevraagd of ze ook nogmaals naar het panoramadak konden kijken, het smeren van de vorige keer had bij mij namelijk echt helemaal niets geholpen uiteindelijk.
Kleine dingen allemaal maar wel fijn als het opgelost is. Al vraag ik me bij dat panoramadak af of er überhaupt al een defintieve oplossing voor is als ik alle berichten hier en op andere fora / facebook groepen lees...
De kuit is er: ik krijg een geheel nieuwe stoel. Is akkoord bevonden door de fabriek. Over anderhalve week wordt hij er in gelepeld, Ik neem aan dat het daarmee verholpen is en zal dat hier nog even laten weten.KrlGl schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:34:
[...]
Ja, hier hetzelfde probleem. Dealer kan het niet verhelpen en ze nemen nu contact op met de fabriek wat te doen. Ze denken dat de hele stoel vervangen gaat worden.
Ik laat weten als ik hom of kuit heb van de dealer.
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Men heeft het weer gesmeerd en nu nog grondiger. Ik moet zeggen dat het dak nu perfect stil was maar ja het was nu ook zonnig met 11 graden. Eigenlijk gewoon weer afwachten dus wat het in de kou doet.FlowDesign schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:26:
[...]
Ben benieuwd wat ze bij jou voorstellen.
Mijn garage zei dat het enige wat waarschijnlijk helpt is om de klemmen een beetje los te maken, stukje over een hobbelige weg rijden, dan weer vastzetten.
Ik zou zeggen dat je het beter met talkpoeder in zou kunnen smeren. Dat gebruikten we vroeger altijd voor krakende rubbers.ik222 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:26:
[...]
Men heeft het weer gesmeerd en nu nog grondiger. Ik moet zeggen dat het dak nu perfect stil was maar ja het was nu ook zonnig met 11 graden. Eigenlijk gewoon weer afwachten dus wat het in de kou doet.
Hoe smeren ze het überhaupt? Alleen vanaf de buitenkant? Of halen ze eerst het glas eraf en gaat het er dan na het invetten weer terug in?ik222 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:26:
[...]
Men heeft het weer gesmeerd en nu nog grondiger. Ik moet zeggen dat het dak nu perfect stil was maar ja het was nu ook zonnig met 11 graden. Eigenlijk gewoon weer afwachten dus wat het in de kou doet.
Geen idee…FlowDesign schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:21:
[...]
Hoe smeren ze het überhaupt? Alleen vanaf de buitenkant? Of halen ze eerst het glas eraf en gaat het er dan na het invetten weer terug in?
Welke dealer heeft het smeren uitgevoerd? Ik heb er ook behoorlijk last van, maar is wel weer zo'n gevalletje van 'hoe leg ik m'n dealer uit hoe hij het probleem kan verhelpen'ik222 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:26:
[...]
Haha. Netjes 😄aardbeix15 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 04:04:
[Afbeelding]
Thuiskomst wintersport met -8 km 😅, laatste 20km 90 gaan rijden met alle verbruikers uit, dat we de enige manier om het negatieve saldo niet verder op te laten lopen.
Van Mossel in mijn geval, maar krakend panoramadak is gewoon een TPI van.28twinplug schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 23:15:
[...]
Welke dealer heeft het smeren uitgevoerd? Ik heb er ook behoorlijk last van, maar is wel weer zo'n gevalletje van 'hoe leg ik m'n dealer uit hoe hij het probleem kan verhelpen'
Die had ik toch niet aangedurfd, dan kan je echt elk moment stilvallen en dan mag je de ANWB bellen… Even 5 minuten snellader was dan mijn keuze geweest.aardbeix15 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 04:04:
[Afbeelding]
Thuiskomst wintersport met -8 km 😅, laatste 20km 90 gaan rijden met alle verbruikers uit, dat we de enige manier om het negatieve saldo niet verder op te laten lopen.
[ Voor 5% gewijzigd door aardbeix15 op 05-03-2022 11:05 ]
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Ik weet niet hoeveel "precies genoeg" is in deze, dus wellicht was 10km veel marge. Persoonlijk hou ik 10% aan in alle gevallen.aardbeix15 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:39:
Tsja half 3 in de ochtend en geen snellader meer langs de snelwegen. We hadden precies genoeg +10km geladen in Duitsland. Dan nog wat heuveltjes.... volgende keer iets langer blijven hangen want zo sloom rijden aan het einde is ook niet fijn.
Ik had op YouTube nu genoeg mensen gezien die hem tot -15km konden rijden dus daar op gewaagd (maar goed geen winterbanden, -1grC, 3 personen+lading). Laatste stuk kende ik natuurlijk goed (bijna thuis) dus een afrit eerder en dan in schildpad-modus naar huis was mijn noodplan.
Na ja leuke les zo 😅
Hier staat wat
Ik kreeg dit in de week ook in het oog, waarom die openingen zo groot moeten zijn, snap ik niet. Ik ga volgende week eens kijken hoe ik er aan kan.Gangster93 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:01:
Hebben andere mensen ook last van bladeren die vast zitten bij de radiator aan de voorkant van de auto onder de nummerplaat? Ik heb geprobeerd met m’n hand tussen de gril wat blad weg te halen maar een hele boel blad zit vast onder een soort zwart piepschuim. Althans daar lijkt het op. Aan de onderkant zit het helemaal dicht dus het blad kan er op die manier ook niet uit. Iemand tips om het blad er als nog weg te krijgen?
Ik heb een Volkswagen ID3.
Was mij ook al opgevallen. Ik dacht dit met mijn ‘klus stofzuiger’ te doen maar heb het nog niet geprobeerd.Gangster93 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:01:
Hebben andere mensen ook last van bladeren die vast zitten bij de radiator aan de voorkant van de auto onder de nummerplaat? Ik heb geprobeerd met m’n hand tussen de gril wat blad weg te halen maar een hele boel blad zit vast onder een soort zwart piepschuim. Althans daar lijkt het op. Aan de onderkant zit het helemaal dicht dus het blad kan er op die manier ook niet uit. Iemand tips om het blad er als nog weg te krijgen?
Ik heb een Volkswagen ID3.
*sowieso
Hier ga je gedurende de komende jaren echt nog niks van merken, dit is een boost aan de bedrijfstransformatie, die met de komst van het ID platform al in ingezet.FlowDesign schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:36:
https://insideevs.com/new...elopmenty-speed-software/
Het zal mij benieuwen of dit verbetering gaat brengen.
Het klinkt ook een beetje alsof ze nóg een nieuw platform vanaf scratch aan het bouwen zijn, naast dat wat wij nu in onze ID's hebben?
Hier staat wat
DonJunior schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:49:
@Gangster93 @IndyVS @Jakkie takkie
Hier was het mij een tijdje terug ook opgevallen.
Ik was de auto wekelijks met de hand en de oplossing, voor mij, was de hogedrukspuit er even in te richten.
Gevolg: hele hoop bladeren in mijn bek, maar wél een schone auto 😅
En daar wil je eigenlijk ook niet persé een hogedrukspuit op zetten, want dan kun je 'm beschadigen, met lekkage tot gevolg.Jakkie takkie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:00:
[...]
[Afbeelding]
Ik kon de bladeren deels gewoon met mijn hand weghalen. Er zitten echter ook tal van bladeren tussen het rooster voor de condensor. Dat is niet echt bevorderlijk voor de goede werking .
*sowieso
Ik heb de type 2 stekker van de 230 V lader nog eens bekeken. In de onderste 2 fase connectors zitten geen metalen hulzen, wat normaal is want het is een 1 fase lader. Echter zorgt dit ervoor dat de stekker vanonder niet spant op de pinnen en hierdoor wat kan bewegen.IndyVS schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:30:
[...]
Vandaag even langs geweest bij de garage (Delorge Hasselt, BE) en het probleem uitgelegd. Helaas kreeg ik geen nieuwe lader mee, ik moet een afspraak maken voor service die minstens 2 dagen gaat duren.
Ik steek nu voorlopig de rubberen afdekkap van de stekker onder de stekker zodat deze omhoog wordt geduwd.
[ Voor 12% gewijzigd door ZappaTheCat op 06-03-2022 15:54 ]
eigenlijk laat je grafiek goed zien dat je met de eerste 3 stops met een te hoge % (18%+) bent begonnen en de top laadsnelheid niet hebt kunnen pakken.
Technisch klopt het, maar eigenlijk zou de auto dan niet moeten gaan zeuren bij 20% dat de accu bijna leeg is en dat je snel een laadpunt moet gaan zoeken. enfin, met de volgende BMS update zou dit ook weer moeten verbeteren. Als we deze ooit nog eens krijgen...Simply1337 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:02:
[...]
eigenlijk laat je grafiek goed zien dat je met de eerste 3 stops met een te hoge % (18%+) bent begonnen en de top laadsnelheid niet hebt kunnen pakken.
[ Voor 10% gewijzigd door sl1000 op 06-03-2022 21:13 ]
Zo interpreteer ik die melding niet. Ik zou rijden tot die melding. Dan gaan na denken wat een logische laadplek is (pak ik de eerste, de volgende etc - afstand is afhankelijk van je rijstel op dat moment ook).sl1000 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:12:
[...]
Technisch klopt het, maar eigenlijk zou de auto dan niet moeten gaan zeuren bij 20% dat de accu bijna leeg is en dat je snel een laadpunt moet gaan zoeken. enfin, met de volgende BMS update zou dit ook weer moeten verbeteren. Als we deze ooit nog eens krijgen...
Hier staat wat
Update, De nota van 475 euro blijk gewoon voor de eerste beurt bedoelt. We hebben al aangegeven dat we het vreemd vonden maar kregen als antwoord dat we het onderhoud toch echt moesten betalen. Heb een mail gestuurd met de tekst uit de brochure en een link naar de VW webpagehttps://www.volkswagen.nl/modellen/id3 zie tab serviceJakkie takkie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:40:
[...]
Bij de first zit het reguliere onderhoud voor de eerste 6 jaar er toch bij in? Heel vreemd dit. Of heb je de auto geïmporteerd? Waanzin ook dat ze de remvloeistof vervangen.
vind juist de ping bij 20% wel fijn.sl1000 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:12:
[...]
Technisch klopt het, maar eigenlijk zou de auto dan niet moeten gaan zeuren bij 20% dat de accu bijna leeg is en dat je snel een laadpunt moet gaan zoeken. enfin, met de volgende BMS update zou dit ook weer moeten verbeteren. Als we deze ooit nog eens krijgen...
Fijn voor de "power-user" maar de gemiddelde rijder zal na de 20% zsm een lader zoeken en niet proberen om deze uit te stellen tot onder de 10%Simply1337 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:27:
[...]
vind juist de ping bij 20% wel fijn.
geeft je genoeg ruimte om mogelijk af te wijken van je initiële laadplan of juist je rijgedrag iets moet aanpassen om toch met voldoende elektronen aan te komen op je bestemming/lader.
failsafe ontbreekt als het alleen bij 10% was.
@FlowDesign Wat ze ook gedaan hebben, mijn dak is nu in elk geval stil. Ook de afgelopen dagen toen het flink onder het vriespunt was in de ochtend (vanochtend zelfs -3). Blijft nog steeds afwachten of het ook langdurig zo blijft natuurlijk maar voor nu is het gekraak in elk geval weg, dat was na de eerste poging niet gelukt bij mij.FlowDesign schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:21:
[...]
Hoe smeren ze het überhaupt? Alleen vanaf de buitenkant? Of halen ze eerst het glas eraf en gaat het er dan na het invetten weer terug in?
Typisch PON gedrag, maar jij staat hier toch wel volledig in je recht. De auto's zijn verkocht inclusief onderhoud. De meeste leasemaatschappijen rekenen daar ook mee.Gugi101 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:20:
[...]
Update, De nota van 475 euro blijk gewoon voor de eerste beurt bedoelt. We hebben al aangegeven dat we het vreemd vonden maar kregen als antwoord dat we het onderhoud toch echt moesten betalen. Heb een mail gestuurd met de tekst uit de brochure en een link naar de VW webpagehttps://www.volkswagen.nl/modellen/id3 zie tab service
Erg vreemd dat je zelf wel erg actief moet aangeven dat aankoop van een VW ID3 inclusief twee inspectieservices, remolie verversen en interieurfilter verwisselen was.
Ik ben benieuwd we nu de juiste reactie gaan krijgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding].
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Update, het is uitgezocht. Onderhoud met twee jaar interval ongeacht het aantal km. De aankoop was inclusief twee keer de geplande onderhoudsbeurt. De dealer gaf aan dat de eerdere reacties uit onbekendheid met de onderhoud voorwaarden van de ID modellen waren.Freakie1NL schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:27:
[...]
Typisch PON gedrag, maar jij staat hier toch wel volledig in je recht. De auto's zijn verkocht inclusief onderhoud. Mening leasemaatschappij rekent daar ook mee.
Dus? Moet je nu wel of niet betalen??Gugi101 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:01:
[...]
Update, het is uitgezocht. Onderhoud met twee jaar interval ongeacht het aantal km. De aankoop was inclusief twee keer de geplande onderhoudsbeurt. De dealer gaf aan dat de eerdere reacties uit onbekendheid met de onderhoud voorwaarden van de ID modellen waren.
VW ID3 first particulier.
*sowieso
Sorry dat dat nou net niet duidelijk is. Niet betalen dus.
Nuttige info! Eind oktober rij ik 2 jaar in mijn ID3P dus dan zou ik voor die tijd een onderhoudsbeurt gehad moeten hebben?Gugi101 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:01:
[...]
Update, het is uitgezocht. Onderhoud met twee jaar interval ongeacht het aantal km. De aankoop was inclusief twee keer de geplande onderhoudsbeurt. De dealer gaf aan dat de eerdere reacties uit onbekendheid met de onderhoud voorwaarden van de ID modellen waren.
VW ID3 first particulier.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Hoeveel km heb je ondertussen gereden? Ik heb mijn ID3 first (lease) ook sinds november 2020, maar nader nu de 30.000km. (zit op 27.500 dacht ik ongeveer), maar ik ging er eigenlijk vanuit dat de auto bij 30.000 ook heen zou moeten?mcmiles schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:40:
[...]
Nuttige info! Eind oktober rij ik 2 jaar in mijn ID3P dus dan zou ik voor die tijd een onderhoudsbeurt gehad moeten hebben?
Dank voor je reactie. De teller staat nu op 27000 km en rij privéleinenga schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:56:
[...]
Hoeveel km heb je ondertussen gereden? Ik heb mijn ID3 first (lease) ook sinds november 2020, maar nader nu de 30.000km. (zit op 27.500 dacht ik ongeveer), maar ik ging er eigenlijk vanuit dat de auto bij 30.000 ook heen zou moeten?
Ik heb al meerdere keren gegoogled, maar kan nergens een duidelijk onderhoudsschema vinden.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ok, loop ik nog iets op je voor. In de auto staat wel nog 300+ dagen voor de volgende beurt, maar ga er eigenlijk vanuit dat als ik bij de 30.000 in de buurt kom dat hij dan die gaat aangeven, maar dat wordt dus een verrassingmcmiles schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:41:
[...]
Dank voor je reactie. De teller staat nu op 27000 km en rij privé
Ik zal dat ook een checken wanneer de volgende beurt is. En hou die 30.000 in de gatenleinenga schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:43:
[...]
Ok, loop ik nog iets op je voor. In de auto staat wel nog 300+ dagen voor de volgende beurt, maar ga er eigenlijk vanuit dat als ik bij de 30.000 in de buurt kom dat hij dan die gaat aangeven, maar dat wordt dus een verrassing
Wat ik met OBDeleven kan zien is dat het onderhoud voor mijn auto puur tijd gebaseerd is. onderhoud is ook de 2 jaar ongeacht KMs (en dat zou voor alle ID.family auto's moeten zijn in Europa).leinenga schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:43:
[...]
Ok, loop ik nog iets op je voor. In de auto staat wel nog 300+ dagen voor de volgende beurt, maar ga er eigenlijk vanuit dat als ik bij de 30.000 in de buurt kom dat hij dan die gaat aangeven, maar dat wordt dus een verrassing
Wat een verwarring betreffende onderhoud VW ID 3.mcmiles schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:47:
[...]
Ik zal dat ook een checken wanneer de volgende beurt is. En hou die 30.000 in de gaten
[ Voor 9% gewijzigd door Gugi101 op 07-03-2022 17:07 ]
Gugi101 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:05:
[...]
Wat een verwarring betreffende onderhoud VW ID 3.
- onderhoudsinterval 24 maanden ongeacht de kilometers
- ik heb een VW ID3 1st particulier gekocht inclusief twee onderhoudsbeurten (inspectieservice, remvloeistof verversen, interieurfilter vervangen)
Dus na 2 jaar "gratis" onderhoud, na 4 jaar "gratis" onderhoud, na 6 jaar eerste niet gratis onderhoud.
Ik heb dit net met de dealer moeten afstemmen waarbij de dealer ook geen idee had hoe het zit.
onderhoud kan je vinden op de webpage van VW en van PON https://www.pondealer.nl/...20als%20het%20nodig%20is.
Ik hoop dat het nu voor een ieder duidelijk is. Er komt dus geen melding bij 30000 km. Wij hebben er al 41000 km opzitten en geen melding.
Wat mij betreft is het nu helder dankzij je duidelijke uitleg.👍
screen print VW webpage:
[Afbeelding]
Dan is dat waarschinlijk de 'voor-update' geweest. De update naar 2.3 kan dan elk moment komen (bij mij na 2 uur, bij sommige na een week. Voor deze update 'valt niets uit' maar zie je duidelijk staan als je de auto uitschakeld.Rusky schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:42:
Vorige week update gehad. Dacht eindelijk dat het bij mij ook nu goed kwam. Kijk ik naar me versie: staat er software 0792. Zie ik op inet dat dit versie 2.1 is. Vind wel vreemd allemaal. Wanneer komt versie 2.3 dan weer?
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
De echte update duurt een goed uur, der zit een kleine update voor van enkele minutenRusky schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:42:
Vorige week update gehad. Dacht eindelijk dat het bij mij ook nu goed kwam. Kijk ik naar me versie: staat er software 0792. Zie ik op inet dat dit versie 2.1 is. Vind wel vreemd allemaal. Wanneer komt versie 2.3 dan weer?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Deze update duurde ook zeker een uur ... kon niet naar huis want hij was langer bezig als ik dachtTukk schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:41:
[...]
De echte update duurt een goed uur, der zit een kleine update voor van enkele minuten
Deel 1 van 2.3 duurt een uur inderdaad, deel 2 van 2.3 duurt zo'n 3 uur.Tukk schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:41:
[...]
De echte update duurt een goed uur, der zit een kleine update voor van enkele minuten
*sowieso
Ik zit niet in (de buurt van) Eindhoven, maar heb wel een OBDeleven, mocht je eens in Amsterdam zijn.PJdeS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:50:
ik kan komende vrijdag de lease ID.4 ophalen, heeft er iemand een OBDeleven dongle in de buurt van Eindhoven die enkele instellingen zou kunnen veranderen?
Zelf was ik ook van plan om dingen aan mijn auto aan te passen, en dat ga ik waarschijnlijk ook doen, maar ook ik kijk het eerst nog even aan.DonJunior schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:10:
Zou je niet eerst een tijdje met je nieuwe auto gaan rijden alvorens dingen meteen aan te passen? Sommige dingen had ik op voorhand ook iets van 'dat moet ik niet'. Toch geprobeerd en uiteindelijk werkt het prima en ben ik er gewoon aan gewend.
Ik ook. Had me voorgenomen om de lane assistance uit te coderen (naar laatste instelling ipv default aan bij start). Maar nu ik er drie maanden mee rijdt vind ik het best meevallen. Dus ik laat m aan.Mitchell2.24v schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:24:
[...]
Zelf was ik ook van plan om dingen aan mijn auto aan te passen, en dat ga ik waarschijnlijk ook doen, maar ook ik kijk het eerst nog even aan.
Ik heb een OBDEleven en woon in de buurt van Eindhoven.PJdeS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:50:
Beste mensen,
ik kan komende vrijdag de lease ID.4 ophalen, heeft er iemand een OBDeleven dongle in de buurt van Eindhoven die enkele instellingen zou kunnen veranderen?
Lane Assist is met de update naar 2.3 minder irritant geworden is mijn beleving. Ik weet niet of het echt zo is maar ik stoor me er inmiddels veel minder aan.LastSamurai schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:12:
[...]
Ik ook. Had me voorgenomen om de lane assistance uit te coderen (naar laatste instelling ipv default aan bij start). Maar nu ik er drie maanden mee rijdt vind ik het best meevallen. Dus ik laat m aan.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq