Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 181 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
FlowDesign schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:15:
[...]

Je bent blijkbaar er nog niet van op de hoogte dat VW gewoon Tesla achterna gaat?
Beiden hebben al vergunningen om op te treden als energieleverancier.
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Ik heb hier thuis zonnepanelen en om BTW terug te krijgen wordt ik door fiscus gezien als energieleverancier. Dat wil niet zeggen dat ik een marktpartij ga worden om thuis mensen aan te sluiten middels een energieproduct.

Als Volkswagen zelf snellaad infrastructuur gaat leveren net als Tesla moeten ze daarvoor gewoon een vergunning hebben. Zegt niks over leveranties van de auto naar de grid/thuis, of een verplichting om dan ook de apparatuur aan de huiskant te leveren zoals jij suggereert. Dat zullen ze vast doen om upsale te krijgen, maar je hebt geen afnameverplichting als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:56
JosBonsio schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Ik heb gisteren maar gebeld naar vw roadside assistance en ze hebben iemand van de ANWB gestuurd. De monteur kon het probleem niet verhelpen. Ik moet nu wachten tot morgen en de garage bellen. Zal jullie op de hoogte houden. Kon nog niet iemand anders in dit forum vinden met hetzelfde probleem. Ik heb trouwens nog geprobeerd het slot te 'masseren' maar dat werkte ook niet helaas...
Volgens mij is de laadklep hetzelfde als andere VW modellen.
Ik heb dit ook gehad bij mijn (Diesel) Passat.
ontgrendelen, vergrendelen (veel na elkaar) en tegelijk op het deksel duwen.

de solenoide die het aanstuurt kan vastzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:22
Firstconnection schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Ik heb hier thuis zonnepanelen en om BTW terug te krijgen wordt ik door fiscus gezien als energieleverancier. Dat wil niet zeggen dat ik een marktpartij ga worden om thuis mensen aan te sluiten middels een energieproduct.

Als Volkswagen zelf snellaad infrastructuur gaat leveren net als Tesla moeten ze daarvoor gewoon een vergunning hebben. Zegt niks over leveranties van de auto naar de grid/thuis, of een verplichting om dan ook de apparatuur aan de huiskant te leveren zoals jij suggereert. Dat zullen ze vast doen om upsale te krijgen, maar je hebt geen afnameverplichting als consument.
Ik snap echt helemaal niks van jouw reactie, volgens mij praten we langs elkaar heen :)

Jij hebt het over jouw eigen woning en ik praat over virtual power plant concepten, reserververmogen, FCR en de energiemarkt in zijn grote geheel.

Wat ik bedoel heeft helemaal niks te maken met openbare snelladers in de openbare ruimte, ook niet met jouw eigen huis als consument en/of BTW terugvragen bij teruglevering, daarvoor zijn nu juist bedrijven zoals Elli waar je dat soort diensten af kunt nemen, want die hebben daar ook de juiste vergunningen voor.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
FlowDesign schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Ik snap echt helemaal niks van jouw reactie, volgens mij praten we langs elkaar heen :)
Jij beargumenteerde dat de V2H update in 3.0 onzinnig is zolang VW er geen DC wallbox met V2G bij zou leveren.

Ik reageer daarop dat het niet aan VW is om dat te doen, omdat 3e partijen daar vrij in kunnen zijn, want standaard interface.

Jij reageert vervolgens dat ik er geen weet van heb dat VW een energieleverancier gaat worden, gelijk aan Tesla.

Waarop ik terugkom op jouw eerste reaktie dat dat appels en peren zijn.

--

mijn punt: puur en alleen dat een auto energie terug stopt in het net, maakt die auto nog geen electriciteitsnetwerk / centrale / leverancier. De producent van die auto al helemaal niet. Als ik mijn auto straks 100% oplaad met mijn eigen zonnestroom, hoezo zou VW dan een partij moeten zijn in de infrastructuur om die stroom in mijn huis te gebruiken? De energie is dan al een keer geleverd aan mij als gebruiker, ik bepaal als consument dan hoe ik die energie van auto naar huis verplaats toch?

Ik snap juist jouw eerste reaktie niet: waarom VW verantwoordelijk zou moeten zijn om een V2G wallbox bij te leveren. Die heeft niets met de auto te maken namelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
JosBonsio schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Ik heb gisteren maar gebeld naar vw roadside assistance en ze hebben iemand van de ANWB gestuurd. De monteur kon het probleem niet verhelpen. Ik moet nu wachten tot morgen en de garage bellen. Zal jullie op de hoogte houden. Kon nog niet iemand anders in dit forum vinden met hetzelfde probleem. Ik heb trouwens nog geprobeerd het slot te 'masseren' maar dat werkte ook niet helaas...
Ik herinner me nu dat ik in het begin ook een keer de achterklep niet open kon krijgen. Ik heb toen de optionele van de centrale vergrendeling aangepast, staat ergens welke deuren standaard open moeten gaan. Daarna deed hij het weer en toen heb ik de opties weer terug gezet zoals ik ze wilde hebben.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
t2faag schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Ik heb wel een beetje het zelfde, lijkt wel of ze de first movers met ID.3 echt in de kou laten staan. In die berichten gaat het steeds alleen over de ID.4. Zijn die berichten ook vooral op de amerikaanse markt gericht?
elk quote uit de reddit ama is bestemd voor de amerikaanse markt.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Vandaag komt mij auto niet boven de 2kw met AC laden uit. Iemand dit al eerder meegemaakt? Verschillende palen geprobeerd (omdat de auto dus niet vol raakt) nu staattie tot morgen 7:30 te laden 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
Ik zal wel iets over het hoofd zien maar is het mogelijk om op de ingebouwde navigatie alleen vrije oplaadpunten te zien. Beetje erg nutteloos om alle bezette laadpalen te zien wanneer ik er 1 in de buurt zoek en ik elke paal apart moet openen om te zien of hij beschikbaar is.
mitchdc schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:59:
Vandaag komt mij auto niet boven de 2kw met AC laden uit. Iemand dit al eerder meegemaakt? Verschillende palen geprobeerd (omdat de auto dus niet vol raakt) nu staattie tot morgen 7:30 te laden 😂
Ook een keer gehad afgelopen december, volgende dag had ik er geen last meer van. Wellicht dat de infra van de aanbieder overbelast is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:51
Toevallig een laad locatie met vertrektijd aangemaakt? Zo ja, schakel dan de vertrektijd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Palen van verschillende aanbieders ook? Eerste waar ik aan denk is een of andere vorm van net loadbalancing ofzo? Er zijn zelfs apps waarmee je trager kan laden tegen een goedkoper tarief tegenwoordig.

/Edit: Wat @sl1000 is uiteraard ook een mogelijkheid.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 20-02-2022 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
ik222 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:10:
[...]

Palen van verschillende aanbieders ook? Eerste waar ik aan denk is een of andere vorm van net loadbalancing ofzo? Er zijn zelfs apps waarmee je trager kan laden tegen een goedkoper tarief tegenwoordig.

/Edit: Wat @sl1000 is uiteraard ook een mogelijkheid.
Geen locaties ingesteld war @sl1000 zegt en idd verschillende aanbieders. Wel allemaal zelfde netbeheerder. Kijk morgen of het nog zo is. Zit iig genoeg in de accu om op werk te komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 17:06
De eerste Nederlandse video’s van de ID. Buzz druppelen binnen: YouTube: Volkswagen ID. Buzz (2022) rijtest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Mraze schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:07:
De eerste Nederlandse video’s van de ID. Buzz druppelen binnen: YouTube: Volkswagen ID. Buzz (2022) rijtest
embargo is opgeheven op 21-02-2022 00:00 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Helemaal geen nieuw artikel, maar hier staat wel duidelijk uitgelegd dat zelfs wanneer je het rempedaal slechts licht bedient, alleen de elektromotor gebruikt wordt om af te remmen.
Pas wanneer je harder gaat remmen worden de normale remmen gebruikt.

Ik voel soms ook wel de overgang trouwens tijdens het remmen. Dan lijkt het net alsof je last van fading hebt.

https://www.volkswagen-ne...recuperation-concept-6658

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:39
Firstconnection schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:05:
[...]
mijn punt: puur en alleen dat een auto energie terug stopt in het net, maakt die auto nog geen electriciteitsnetwerk / centrale / leverancier. De producent van die auto al helemaal niet. Als ik mijn auto straks 100% oplaad met mijn eigen zonnestroom, hoezo zou VW dan een partij moeten zijn in de infrastructuur om die stroom in mijn huis te gebruiken? De energie is dan al een keer geleverd aan mij als gebruiker, ik bepaal als consument dan hoe ik die energie van auto naar huis verplaats toch?

Ik snap juist jouw eerste reaktie niet: waarom VW verantwoordelijk zou moeten zijn om een V2G wallbox bij te leveren. Die heeft niets met de auto te maken namelijk :)
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het VW niet van plan is om met V2H vermogen terug te leveren aan je woning. Ik had gelezen dat het de bedoeling is om alle VW's met V2H te clusteren tot een virtual power plant en dat VW dat vermogen aan de netleverancier ter beschikking wil stellen. Berijders die hun VW ter beschikking stellen zouden daar dan een vergoeding voor ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchdc
mitchdc schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:13:
[...]

Geen locaties ingesteld war @sl1000 zegt en idd verschillende aanbieders. Wel allemaal zelfde netbeheerder. Kijk morgen of het nog zo is. Zit iig genoeg in de accu om op werk te komen :)
Zojuist weer ingeplugd en nu wel normale snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Simply1337 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:26:
[...]

embargo is opgeheven op 21-02-2022 00:00 >:)
Behalve het embargo op het interieur/dashboard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
mitchdc schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:51:
[...]

Behalve het embargo op het interieur/dashboard :P
beetje verbeelding gebruiken is het ook niet zo spannend meer

Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/vw-id-buzz-already-arrived-in-barcelona-and-this-is-the-first-interior-picture-179977_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://picolio.auto123.com/auto123-media/articles/2022/1/68898/id-buzz-interior-1%20-%20Copy%20(2)fr.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Simply1337 op 21-02-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elektrische storing, gelieve veilig te stoppen :')

VW Assistance komt hem straks ophalen op het werk. Doet niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Simply1337 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:55:
[...]

beetje verbeelding gebruiken is het ook niet zo spannend meer

[Afbeelding]
Ja dat bedoel ik, wat is de verassing waarom we het dashboard niet mogen zien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
mitchdc schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Backlight van de volume / temp sliders :+

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Firstconnection schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:05:
[...]

Als je daar meer van wil weten dan moet je je even verdiepen in de energiemarkt en hoe dergelijke diensten gaan werken. Kijk bijvoorbeeld eens bij Jedlix (dochteronderneming van Eneco) wat die doen, dat geeft al een goed idee denk ik.
Ik zeg helemaal niet dat ze ervoor verantwoordelijk moeten zijn, dat maak jij ervan. Zoals ik al aangaf in m'n vorige post, is alles DC gewoon ontzettend duur vergeleken met AC.

Daarom mijn punt, VW kiest ervoor om V2G via DC aan te bieden ipv via AC zoals de meesten doen. Dan ben ik wel benieuwd wat die DC wallbox die ze aan gaan bieden gaat kosten.

Even voor jouw beeldvorming, voor een fatsoenlijke DC wallbox tot zo'n 11 kW ben je al gauw 6k€ kwijt. Ga je naar 20 kW en hoger, dan gaat de prijs al richting de 8k€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

mitchdc schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Weer fysieke knoppen op het dashboard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
AndereKoekoek schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:16:
[...]

Weer fysieke knoppen op het dashboard :+
Lijkt mij voor een bestelbusje wel wat handiger dan de huidige touch sensitive knopjes :)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:57:

Dat zijn toch wel de vervelendere storingen omdat je dan inderdaad gewoon echt niet meer kan rijden. Hopelijk is het snel opgelost...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlowDesign
ik222 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Dat zijn toch wel de vervelendere storingen omdat je dan inderdaad gewoon echt niet meer kan rijden. Hopelijk is het snel opgelost...
En als ie ook niet in N wil, kun je 'm nog niet eens het kanaal induwen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:57:

Ik hoop voor je alleen de 12v accu. Al even geprobeerd aan de lader te hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:31
Ik weet niet of dit al bekend/gedeeld was hier maar ik zat vanmorgen naar Björn zijn ID.Buzz video te kijken.

Zei de VW vertegenwoordiger naast hem dit, even een minuutje luisteren.

In het kort: geen 170KW laden voor ID.4. Wel naar 135 aankomende update.
Reden, kleine aanpassingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Electromonkey op 21-02-2022 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Electromonkey schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:51:
Ik weet niet of dit al bekend/gedeeld was hier maar ik zat vanmorgen naar Björn zijn ID.Buzz video te kijken.

Zei de VW vertegenwoordiger naast hem dit, even een minuutje luisteren.

In het kort: geen 170KW laden voor ID.4. Wel naar 135 aankomende update.
Je zou denken dat met 2,5C laden makkelijk haalbaar moet zijn. Wellicht hebben ze nog wat moeite met het vinden en op peil houden van de juiste bedrijfstemperatuur.

Van de andere kant, stel dat je bij lage SoC een klein piekje op 170 kW hebt waar je nu maar 135 kW haalt, dan win je nog bijna niks qua tijd en staat die 170 kW alleen maar leuk op de specsheet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Het blijft wel heel stil rond de ID 3’s met een 58kwh accu of kleiner. Je begint haast te vermoeden dat die wat dit soort aanpassingen betreft al richting EOL zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
FlowDesign schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:25:
[...]

Van de andere kant, stel dat je bij lage SoC een klein piekje op 170 kW hebt waar je nu maar 135 kW haalt, dan win je nog bijna niks qua tijd en staat die 170 kW alleen maar leuk op de specsheet.
Precies dit. Liever dat er dieper in de laadcurve wordt geoptimaliseerd dan dat ik de auto telkens tot 5% leeg moet rijden om 1 minuut op piekniveau te kunnen laden. Zeker voor langere (vakantie) trips scheelt dat een hoop gedoe met optimale laadstops plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
update: levertermijn ID4 tech opgeschoven naar 6/5/22 :(
besteldatum 6/7/21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
kibber schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:34:
Het blijft wel heel stil rond de ID 3’s met een 58kwh accu of kleiner. Je begint haast te vermoeden dat die wat dit soort aanpassingen betreft al richting EOL zijn.
Dat lijkt misschien een beetje zo omdat veel nieuwsberichten op de VS markt zijn gericht, waar dat model niet geleverd is of wordt. Lijkt mij dat het gewoon meegenomen wordt in de 3.x updates, maar de maximale laadstroom zal logischerwijs lager liggen dan bij de 77kWh varianten.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
FlowDesign schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:25:
[...]

Je zou denken dat met 2,5C laden makkelijk haalbaar moet zijn. Wellicht hebben ze nog wat moeite met het vinden en op peil houden van de juiste bedrijfstemperatuur.

Die nieuwe curve van de ID.4 77kWh met 135kW upgrade zag er wat dat betreft wel heel goed uit. Laadtijd van 5 naar 80% ging van 38 naar 29 minuten, dat is wel een significant verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Vandaag wordt eindelijk de ID.4 Pro in bestelling gezet, ik ben benieuwd welk leverdatum ik zal krijgen. Telefonisch vertelden ze dat ze verwachten in week 35 te leveren. We zullen het zien.

ID. 4 Pro
Moonstone Grey
Comfort en assistance pakket

Meer zat er helaas niet in ivm budget.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:39
Systemadmin schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:34:
Vandaag wordt eindelijk de ID.4 Pro in bestelling gezet, ik ben benieuwd welk leverdatum ik zal krijgen. Telefonisch vertelden ze dat ze verwachten in week 35 te leveren. We zullen het zien.

ID. 4 Pro
Moonstone Grey
Comfort en assistance pakket

Meer zat er helaas niet in ivm budget.
Zelfde config als ik heb. Alleen andere kleur.
Ik ben er nog niet tegen aan gelopen dat ik iets mis. Stoelverwarming, stuurverwarming, camera, alles zit erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:20
Riklo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:06:
besteldatum 6/7/21
Da's echt wel zuur.. (en lang zeg) :|

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
Riklo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:06:
besteldatum 6/7/21
Hier ID.5 Pro Performance, nog geen dramatisch nieuws voor nu…

besteldatum 23-12-2021

Wordt later geproduceerd dan initieel gepland,
verwachte aanleverweek 15/2022

(intieel verwachte afleverweek: 13-2022)

Dealer gokt dat het redelijk betrouwbaar is maar uitloop is uiteraard niet uitgesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jakkie takkie schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:50:
[...]

Ik hoop voor je alleen de 12v accu. Al even geprobeerd aan de lader te hangen?
Laden kon niet meer (en stond op 6%) maar ik kreeg hem dan toch terug in B mode.
Uiteindelijk bleek dat 1 van de pinnen in de laadconnector achteruit is geduwd en de hele connector moet vervangen worden.

Sowieso +/- 1100 EUR aan materiaal zonder werkuren en geen garantiegeval volgens VW dealer.
Ik laad letterlijk maar aan 1 lader en dat is op het werk (1 of 2x per week), andere EV's (ook VW) hebben niks van problemen en lader + connector is reeds gecontroleerd, niks verkeerd mee.

Nu proberen via de omnium verzekering te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2022 18:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:10:
[...]

Laden kon niet meer (en stond op 6%) maar ik kreeg hem dan toch terug in B mode.
Uiteindelijk bleek dat 1 van de pinnen in de laadconnector achteruit is geduwd en de hele connector moet vervangen worden.

Sowieso +/- 1100 EUR aan materiaal zonder werkuren en geen garantiegeval volgens VW dealer.
Ik laad letterlijk maar aan 1 lader en dat is op het werk (1 of 2x per week), andere EV's (ook VW) hebben niks van problemen en lader + connector is reeds gecontroleerd, niks verkeerd mee.

Als een pin naar achteren wordt geduwd, dan heeft die toch nooit goed vastgezeten? :?

Ik vind het bijzonder dat ze meteen zeggen dat het niet onder garantie valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gugi101
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 14:31
FlowDesign schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:07:
[...]
Even voor jouw beeldvorming, voor een fatsoenlijke DC wallbox tot zo'n 11 kW ben je al gauw 6k€ kwijt. Ga je naar 20 kW en hoger, dan gaat de prijs al richting de 8k€.
Valt die DC AC omvormer niet te combineren met de omvormer van zonnepanelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sl1000
FlowDesign schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:29:
[...]

Als een pin naar achteren wordt geduwd, dan heeft die toch nooit goed vastgezeten? :?

Ik dacht dat binnen de 1e 2 jaar de bewijslast bij de verkopende partij ligt (voor schade, en dus afwijzen garantie). wie zegt niet dat het een gietfout is waardoor de pin nooit goed heeft vastgezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Gugi101 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Valt die DC AC omvormer niet te combineren met de omvormer van zonnepanelen?
Ik ken wel deze 2 in 1 van Solaredge, maar daar komt AC uit.

https://www.solaredge.com/nl/products/ev-charger#/

Een omvormer voor zonnepanelen moet van DC naar AC, dus er valt waarschijnlijk niet echt een groot voordeel te halen uit combi met DC laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
FlowDesign schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:07:
Ik zeg helemaal niet dat ze ervoor verantwoordelijk moeten zijn, dat maak jij .
Ehm, in je eerste reactie zegt je letterlijk "Ja leuk, maar dan mag VW ook een betaalbare V2G DC wallbox aan gaan bieden". Je vindt dus dat VW dat wel moet doen, omdat als ze dat niet doen, het dan een te dure oplossing wordt. Maar je houdt ze niet verantwoordelijk. :S

Je beredeneert het volgens mij vanuit jouw wens. Dat jij V2G pas nut ziet hebben met een in jouw budget passende bi-directionele wallbox is toch niet het probleem van VW om voor je op te lossen?

V2H is niks meer of minder dan een huis of gebouw van stroom voorzien met je auto. Nergens staat dat dit via je wallbox moet. Er staat ook niet dat dat minimaal 11KW/3 fase moet zijn. Al hang je er straks een 1000 watt DC-AC V2H omvormer van AliExpress aan om je caravan mee te voeden. Dat is V2H, en het werd jou gratis mogelijk gemaakt door de 3.0 update van VW. Ze kunnen het ook niet doen. Dan moet je naast je DC-AC wallbox of converter ook nog een nieuwe auto kopen.

Heeft allemaal niks met energieproducten te maken. Het is gewoon conversie van spanning. Voor de techniek aan de achterkant van de CCS stekker heb je VW nodig; alles aan de voorkant ben je zelf vrij in je keuze.

Voor de duidelijkheid, ik heb VW ook niet zo hoog zitten qua features, maar ik zie de potentie van V2H of mss zelfs V2G op termijn wel zitten. Als het mainstream wordt heeft mijn auto het gewoon, en tegen die tijd duikt de prijs van de converters ook wel omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
ik heb eergisteren inmiddels opeens een hoop foutmeldingen gekregen toen ik naar de supermarkt reed. vlak daarna toen ik bij de winkel aankwam kreeg ik de melding update beschikbaar. Toen klikte ik op oké en toen kreeg ik een foutmelding. Alles verdween en ik kan de update nergens meer vinden? en hij is ook niet geinstalleerd nog?

iemand een idee hoe ik hem weer tevoorschijn krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Firstconnection schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:23:
[...]

Ehm, in je eerste reactie zegt je letterlijk "Ja leuk, maar dan mag VW ook een betaalbare V2G DC wallbox aan gaan bieden". Je vindt dus dat VW dat wel moet doen, omdat als ze dat niet doen, het dan een te dure oplossing wordt. Maar je houdt ze niet verantwoordelijk. :S

Je beredeneert het volgens mij vanuit jouw wens. Dat jij V2G pas nut ziet hebben met een in jouw budget passende bi-directionele wallbox is toch niet het probleem van VW om voor je op te lossen?

V2H is niks meer of minder dan een huis of gebouw van stroom voorzien met je auto. Nergens staat dat dit via je wallbox moet. Er staat ook niet dat dat minimaal 11KW/3 fase moet zijn. Al hang je er straks een 1000 watt DC-AC V2H omvormer van AliExpress aan om je caravan mee te voeden. Dat is V2H, en het werd jou gratis mogelijk gemaakt door de 3.0 update van VW. Ze kunnen het ook niet doen. Dan moet je naast je DC-AC wallbox of converter ook nog een nieuwe auto kopen.

Heeft allemaal niks met energieproducten te maken. Het is gewoon conversie van spanning. Voor de techniek aan de achterkant van de CCS stekker heb je VW nodig; alles aan de voorkant ben je zelf vrij in je keuze.

Voor de duidelijkheid, ik heb VW ook niet zo hoog zitten qua features, maar ik zie de potentie van V2H of mss zelfs V2G op termijn wel zitten. Als het mainstream wordt heeft mijn auto het gewoon, en tegen die tijd duikt de prijs van de converters ook wel omlaag.
Goos, ga je nou ff inlezen op de energiemarkt en Jedlix enzo, dat maakt het een stuk interessanter en dan zul je ook het grotere plaatje beter begrijpen en waar Tesla en VW in de toekomst naartoe willen. Het gaat helemaal niet om alleen jouw auto en jouw huis, het gaat om tig miljoen kWh aan opslag en dito ter beschikking staand vermogen van alle EV's die aan de stekker hangen en wat je daar straks allemaal mee kunt doen. Jij bekijkt het nu juist heel erg vanuit een heel klein gebied, omdat je nog geen kennis hebt van wat er allemaal achter zit.

V2G op de auto activeren is slechts een kleine schakel in de keten en daarbij geloof ik momenteel meer in AC dan in DC, tenzij de kosten van DC flink gaan dalen.

Klaar nu. Terug on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
firejelle schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:08:
ik heb eergisteren inmiddels opeens een hoop foutmeldingen gekregen toen ik naar de supermarkt reed. vlak daarna toen ik bij de winkel aankwam kreeg ik de melding update beschikbaar. Toen klikte ik op oké en toen kreeg ik een foutmelding. Alles verdween en ik kan de update nergens meer vinden? en hij is ook niet geinstalleerd nog?

iemand een idee hoe ik hem weer tevoorschijn krijg?
klinkt als deel 1 van 2.3. heb je dan de update afgebroken? eerste update duurt 70 min.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-09 22:48
[...]

Het is wel te hopen dat de dealer genoeg kennis heeft om te weten dat de CP pin van de laadconnector volgens de CCS standaard altijd verder naar achteren zit dan de andere pinnen. En ze dus niet voor niks 1100€ aan kosten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
[...]

Is het een AC of DC lader op het werk? Als het een AC lader is, gebruik je je eigen kabel? En is die meegeleverd met de auto? Zo ja, dan lijkt me de conclusie (garantie) duidelijk, aangezien beide geleverd zijn door dezelfde partij.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Xdy4-8DisFQmyxvx7oThKLsiHc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g0PwSpPntbvRHM626y6MwBZn.jpg?f=user_large

Gaat het toevallig om de rood omcirkelde pin?

Die ligt nml altijd dieper, zoals @JTHZZ al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Zijn er hier mensen met het probleem van de rugleuning van de bestuurdersstoel (die niet blijft staan hoe je hem hebt ingesteld) waar dit succesvol is verholpen?

Mijn rugleuning is een paar weken geleden vervangen, althans het stoelframe, maar merk nu weer precies hetzelfde probleem. Elke rit moet ik mijn leuning weer wat rechter zetten. Gaat om een ID.3 1st basis. Ben er onderhand wel een beetje klaar mee maar wordt dus weer een bezoekje aan de dealer vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

tinustilburg schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:06:
Zijn er hier mensen met het probleem van de rugleuning van de bestuurdersstoel (die niet blijft staan hoe je hem hebt ingesteld) waar dit succesvol is verholpen?

Mijn rugleuning is een paar weken geleden vervangen, althans het stoelframe, maar merk nu weer precies hetzelfde probleem. Elke rit moet ik mijn leuning weer wat rechter zetten. Gaat om een ID.3 1st basis. Ben er onderhand wel een beetje klaar mee maar wordt dus weer een bezoekje aan de dealer vrees ik.
Nee, geen probleem ID4.1 met handmatige verstelling.
Ik herken je probleem alleen als m'n zoon of vrouw er een ritje mee gemaakt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
Simply1337 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:23:
[...]

klinkt als deel 1 van 2.3. heb je dan de update afgebroken? eerste update duurt 70 min.
Nee ik klikte op ‘ik’ en toen een foutmelding.

Maar verder is er niks gebeurd en kan de update ook nergens vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 21:50
tinustilburg schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:06:

Ja, hier hetzelfde probleem. Dealer kan het niet verhelpen en ze nemen nu contact op met de fabriek wat te doen. Ze denken dat de hele stoel vervangen gaat worden.
Ik laat weten als ik hom of kuit heb van de dealer.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Net bericht gehad dat mijn ID4 Pro nu definitief is ingepland voor productie en één dezer dagen gebouwd zal worden. Dan nog transport, rijklaar maken enz en over 4 weken geleverd.

Wel beetje in lijn met de levertijd van Mitchel en Metalingus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 16:02
AndereKoekoek schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:15:
Net bericht gehad dat mijn ID4 Pro nu definitief is ingepland voor productie en één dezer dagen gebouwd zal worden. Dan nog transport, rijklaar maken enz en over 4 weken geleverd.

Dat is goed om te horen! Nog even geduld en dan alvast veel plezier!

Het is maar goed dat onze auto's niet met de boot gaan :+ (neem ik aan tenminste)

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Topkoi
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-02-2023
Gezien er weer een nieuwe lease auto besteld mocht worden en we al reeds ervaring met elektrisch rijden hebben sinds 2015, van Hybride, plugin tot 100% elektrisch hebben wij zojuist akkoord gegeven om de ID5 te bestellen.

In bestelling:
ID5 pro performance
- Design pack
- Assistance "plus" pack
- Warmtepomp
- trekhaak
- 20 inch
- Kleur zwart

Gezien de ID5 als eerste geleverd kon worden is hier voor gekozen.
De Enyaq, Q4 en ID4 hebben we ook naar gekeken maar hier werd aangegeven dat de levertijden pas eind 2022 of 2023 zouden zijn. Gezien de auto in Belgie wordt besteld kunnen we niet echt vergelijken met de levertijden hier in Nederland. We zullen het wel zien. De verwachte levertijd krijgen we binnenkort door en dan kunnen we gaan aftellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Mitchell2.24v schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:20:
[...]

Dat is goed om te horen! Nog even geduld en dan alvast veel plezier!

Het is maar goed dat onze auto's niet met de boot gaan :+ (neem ik aan tenminste)
Vanaf Zwickau? Nee dat denk ik ook niet :+

Ze gaan of met de trein of direct op een vrachtwagen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
Ik heb een update m.b.t. de laadklep die niet meer open ging. Afgelopen maandag ging de auto (ID.3) op de bergauto naar de dealer toe. De monteurs daar kregen het klepje ook niet open en hebben hem uiteindelijk open geforceerd. Vervolgens de boel onder garantie gerepareerd. Heb inmiddels de auto weer terug. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivarv
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 21:28
Iemand ook last van een ‘offline’ ID.X?

Sinds gisteren in de app de melding dat er een storing is, en als ik in de auto stap komt deze ook niet in de online modus.

Gelukkig rijdt ie net zo lekker ‘offline’ :9 maar het hoort niet…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_E1b62bl0653cEsflbNrMxN3IcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/es4gyBOQqX0VwZxoG9w2WVDM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mitchell2.24v schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:20:
[...]
Over de Rijn heen naar Nederland toe ! haha
Al die auto's moeten wel opnieuw gebouwd worden, dus dat zal ook wel voor wat vertraging zorgen.
Las al dat Amerikanen hun krachten gingen bundelen voor een claim tegen VW.

Maar het zal ook niet daar aan de overkant van de oceaan. Ze hakken zelfs hun eigen vingers af en stoppen die in een hamburger om miljoenen te claimen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ivarv schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:23:

Sinds gisteren in de app de melding dat er een storing is, en als ik in de auto stap komt deze ook niet in de online modus.

[Afbeelding]
Die melding in de app heb ik ook sinds gisteren, maar als ik die wegklik werkt de app wel gewoon. Dat wil zeggen ik zie de laadvoortgang en ook het voorverwarmen werkte gewoon prima vanochtend. Auto is verder ook gewoon online bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024

Die van mij (ID.4 Pro ) kan ik woensdag a.s. ophalen (lease). Ben reuze benieuwd, eerste elektrische auto. Was voorraad auto (besteld in oktober, zou in 2021 nog komen..).

Trekhaak, warmtepomp, Mangan Grey en verder vrij standaard.

Grtz

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ik222 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Die melding in de app heb ik ook sinds gisteren, maar als ik die wegklik werkt de app wel gewoon. Dat wil zeggen ik zie de laadvoortgang en ook het voorverwarmen werkte gewoon prima vanochtend. Auto is verder ook gewoon online bij mij.
Same here. App klaagt, maar alles werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:00
ik222 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Hier idem en hetzelfde zoals hierboven beschreven wordt

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie

[Afbeelding]
Hier ook. Ook wederom opnieuw in moeten loggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
Vernomen van de garage dat de wagen later deze week in Brussel toekomt en begin volgende week bij ons(dealer) geleverd zal worden.

Eerste helft maart kan ik hem normaal ophalen!
(id4)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FlowDesign
Android app geeft geen foutmelding hier, vanochtend vroeg ook niet.

Overigens had ik van VW Udenhout Eindhoven een nieuwe 230V lader meegekregen om mee te testen. Afgelopen zondag heb ik filmpjes gemaakt dat het met mijn lader 3 keer achter elkaar mis ging en de auto in noodladen ging, daarna een filmpje gemaakt met de nieuwe en die deed het meteen goed.
Udenhout berichtje gestuurd en ik mocht de nieuwe lader gewoon meteen houden.
Goede service dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
blinded schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:18:
Vernomen van de garage dat de wagen later deze week in Brussel toekomt en begin volgende week bij ons(dealer) geleverd zal worden.

Eerste helft maart kan ik hem normaal ophalen!
(id4)
Lucky You :) er zit precies toch geen logica in bij de leveringen :? ik kan nog wachten tot mei :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-07 15:33

Zal voor je duimen d:)b Mijn 'definitieve productiedatum' verschoof van week 47 naar 'nee toch week 48' naar week 03 2022. 7(8)7 Maar goed toen was het 'f }:O ck de klant gehalte' vrij hoog omdat, zo bleek achteraf, de CO2 boete ontweken kon worden voor 2021. :+

Volgens mijn dealer (A-Point) is het dieptepunt van de crisis nog niet eens bereikt. Dealer mag geen onverkochte voorraad bestellen momenteel (even naar geïnformeerd voor mijn collega's en potentiële kopers op het forum). Ben je géén particulier én bestel je geen EV dan ben je allermeest de sjaak qua levertijd. Dit werd in gesprek met de lm ook bevestigd deze week. Dus zakelijk een niet-EV bestellen (i.v.m. hoge bijtelling dit/volgend jaar) kost meer geduld dan geld. :/ Deels te verklaren uit het feit, zoals hier vaker genoemd, dat de particuliere markt meer marge oplevert en dus voorrang krijgt. Een VW Up! heeft nu al 1,5 jaar levertijd noemde de dealer als voorbeeld :F

Voor eenieder die hem de komende tijd wel in ontvangst mag nemen: veel plezier! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior

[Afbeelding]
Had inderdaad dezelfde melding in de ID.3 en daardoor de app die niet werkte.

Was overigens niet alleen de ID.x series
TheMadd in "Het grote Cupra topic"

Dus denk dat VW een update aan het uitrollen was.

Waarom zou je ook je klanten informeren via een pushbericht in de app? :+

*sowieso

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 11:27
DonJunior schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:09:
[...]

Had inderdaad dezelfde melding in de ID.3 en daardoor de app die niet werkte.

Was overigens niet alleen de ID.x series
TheMadd in "Het grote Cupra topic"

Dus denk dat VW een update aan het uitrollen was.

Waarom zou je ook je klanten informeren via een pushbericht in de app? :+
Hier ook een ID.3 met een disconnected eSim -O-

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:54
nyand schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Hier ook een ID.3 met een disconnected eSim -O-
Gisteravond toen ik startte en naar huis reed (23.00) ook heel even maar na een paar minuten had ik weer verbinding met 4G - vanochtend werkte alles zoals normaal, ook de app. De app heb ik nog niet in storing gezien de afgelopen weken.

[ Voor 12% gewijzigd door Soeski op 24-02-2022 10:00 ]

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 11:27
Soeski schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Gisteravond toen ik startte en naar huis reed (23.00) ook heel even maar na een paar minuten had ik weer verbinding met 4G - vanochtend ook weer.
Probeer straks even de tip om de auto een tijd in offline modus te zetten. Kijken of dat helpt.

• Tukk
  • Laatst online: 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

[Afbeelding]
Apple of Android?
2.3 update gehad?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• DonJunior
nyand schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:01:
[...]

Probeer straks even de tip om de auto een tijd in offline modus te zetten. Kijken of dat helpt.
Hij heeft geen problemen.. heel even een hickup gehad maar verder dus juist geen last ;)

*sowieso

• Simply1337
vanochtend geen sim. dacht tijdens openen van app.. auto heeft maar tot 25% geladen en laadt nogsteeds.. hmm klopt niet en anders even langs snellader boeie. maar was netjes opgeladen, maar geen 4g. 10 min later had ik wel weer verbinding

[ Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 24-02-2022 14:43 ]

• ik222
  • Niet online
Simply1337 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:42:
vanochtend geen sim. dacht tijdens openen van app.. auto heeft maar tot 25% geladen en laadt nogsteeds.. hmm klopt niet en anders even langs snellader boeie. maar was netjes opgeladen, maar geen 4g. 10 min later had ik wel weer verbinding
Hier hetzelfde vanochtend (E-Sim verbinding verbroken), na 10 minuten rijden was de 4G verbinding terug en de auto weer netjes online.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Had er gisteravond (rond 20u) ook last van, zag dat inderdaad de e-Sim verbinding verbroken was. Vanmorgen was het allemaal weer hersteld.

[ Voor 4% gewijzigd door PB1983 op 24-02-2022 16:08 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:03
Joris748 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:24:
[...]

Volgens de laadpaalmeneer, geeft de paal een foutmelding:

[Afbeelding]

Morgen wordt de dealer met een telefoontje verblijdt.
Update: het probleem is nog steeds niet opgelost. Vandaag hebben de leverancier van de laadpaal en de dealer weer met elkaar gesproken. De dealer heeft toegegeven dat het een probleem met de auto is:
Het schijnt een bekend probleem te zijn. De fabriek is er mee bezig en we moeten wachten op een software update.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Joris748 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Update: het probleem is nog steeds niet opgelost. Vandaag hebben de leverancier van de laadpaal en de dealer weer met elkaar gesproken. De dealer heeft toegegeven dat het een probleem met de auto is:

[...]
Wel heel vreemd dan dat jij de enige bent die hier last van heeft…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
sl1000 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:08:
[...]

Inderdaad blijft een heel vreemd verhaal, ik heb hier thuis ook een Alfen laadpaal (Pro Line met socket in mijn geval) maar de ID.4 Pro Tech (77kWh) laadt daarop zonder problemen op. Ik heb dit hele probleem ook nog nooit ergens anders gelezen en er zijn toch erg veel van die Alfen laadpunten in gebruik overal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Okee ik heb nu iets vervelends..
Heb nu al meerdere keren ingesteld wat mijn thuis laadlocatie is en daarop ingesteld dat de auto pas moet gaan laden ná 21.00 uur (want dal tarief)

Dit gaat vervolgens enkele dagen goed.. maar vandaag waren ineens weer als die instellingen weg.
Heel vervelend want dan plug je de kabel in en begint ie meteen met 11 kW te laden. Da's niet prettig op je volledig tarief.

Iemand eenzelfde issue of idee hoe of wat ik hier meer kan/aan doen?
Ik zie het niet zo zitten om elke week al deze instellingen opnieuw te doen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

sl1000 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:08:
[...]

Is dat zo? Hij is toch de enige met zijn auto? Niet iedere auto heeft dezelfde problemen gelukkig.

Hopelijk is het snel opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
7o9 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Is dat zo? Hij is toch de enige met zijn auto? Niet iedere auto heeft dezelfde problemen gelukkig.

Hopelijk is het snel opgelost.
Nee maar als ze het over een software update hebben verwacht je dat het niet exemplaar specifiek is normaal gesproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Deze heb ik nog niet zien langskomen hier
Dear ID. Drivers,
May we ask for 5 minutes of your precious time? 😊
From this new, voluntary survey, Volkswagen wants to learn more about preferences regarding the content of the Infotainment system, in particular the use of your Home screen (start screen with small and large tiles).
The results will be presented to different technical departments to better understand and respond to customers' wishes.
Thank you for your engagement and support! 🥰
To the survey:
https://forms.office.com/r/HsPPvs1gd5
Greetings, your ID. Team
PS: The survey is voluntary, anonymous and available in both English and German.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Simply1337 Top, heb hem weer ingevuld.
Gek dat ze sommige vragen stellen, je zou verwachten dat ze dit soort telemetrie toch gewoon via de dataverbinding ontvangen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:45:
Okee ik heb nu iets vervelends..
Heb nu al meerdere keren ingesteld wat mijn thuis laadlocatie is en daarop ingesteld dat de auto pas moet gaan laden ná 21.00 uur (want dal tarief)
[..]
Iemand eenzelfde issue of idee hoe of wat ik hier meer kan/aan doen?
Ja, wachten op 3.0 denk ik.
Ik heb het ook regelmatig geprobeerd en iedere keer als ik denk "hey het werkt" gaf ie er de dag er na de brui aan. Ik heb het opgegeven en prik de auto in wanneer ik naar bed ga. Prettig is anders, maar dat is mijn workaround.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pietermx
Balen maar aan de andere kant... De situatie in het oosten, en steun aan Oekraïne, is wel wat belangrijker dan een (nieuwe) auto ;(

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Systemadmin
pietermx schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:52:
[...]

Balen maar aan de andere kant... De situatie in het oosten, en steun aan Oekraïne, is wel wat belangrijker dan een (nieuwe) auto ;(
Ja natuurlijk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• firejelle
Deze week ben ik de uitdaging aangegaan om naar Parijs te komen met de id3 first plus. Van te voren veel gelezen op dit forum. En vorige zomer met een Tesla naar Spanje geweest.

Eerste stop had ik bij Nazareth in België. Waar de lader werkte maar helaas wel trager was dan de rest van de laders op de reis. Daarna doorgereden tot iets voorbij Lille (Voie du grand large plateforme in Dourges).

Om zo voldoende actieradius te hebben mocht verder op de reis het een probleem worden om te laden. (achteraf een goede keuze).
Dit was een splinternieuwe laadstation met laadpunten voor alle alternatieve brandstoffen. Helaas niks in de buurt te doen, Maar deze was in vergelijking met de andere laadstations wel wat voordeliger.

Eenmaal verder vlak voor vliegveld Charles de Gaulle wilde we nog een keer laden om zo in parijs niet te hoeven laden. En met nog 50km actieradius was dat ook wel handig. Echter deed de laadpaal het niet bij Aire de Vemars est. Waardoor het uitzoekwerk begon.

Uiteindelijk een laadpaal gevonden op een industrieterrein ergens met nog 35km actieradius.

Op de terugweg ging het makkelijker omdat je wist dat je thuis vol kon laden.

Nadeel blijf ik de navigatie van VW vinden. Waarom niet gewoon werkende laadpalen weergeven en alleen snelladers. Dat scheelt veel uitzoekwerk.

In Parijs een kijkje genomen bij de Renault shop op de Champs Elysees waar de nieuwe megane E-tech stond. Waar Google auto op zit. Dit zag er puik uit en ook route plannen via google met werkende laadpalen en bezette zichtbaar zag er beduidend beter uit dan wat VW nu heeft.

Al met al ging het wel, maar het kost helaas onnodig veel uitzoekwerk van te voren en plannen.
Ik wil gewoon bestemming in toetsen en dat de auto dan zegt waar ik kan snelladen (wat ook echt werkt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• htv12
  • Laatst online: 17-01 10:46
Gaat het dan nu eindelijk gebeuren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yWZRYmRc4CEji5acHY2T0qSfbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h00ViUNntb4tbayX2RRA47C9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• htv12
Gelukt. Nu wachten op deel 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JoZzbglHcENHOks6aM3dlENz2j8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ub0EmVKldMlT6MjhSweNPOfI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htv12
Zou dit dan al deel 2 zijn?
Gaat wel heel erg vlot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeLhMkQjATl0Sf7gBcIYL0GtPrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oH2bnZ1wtyAwuGZyFEi50ACK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
htv12 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:18:
Zou dit dan al deel 2 zijn?
Gaat wel heel erg vlot.
[Afbeelding]
Mooi! Bij mij is het al een tijd terug maar was het ook een kwestie van een paar uurtjes tussen deel 1 en 2. Het kán dus wel snel gaan.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
zouden ze eindelijk de knop hebben gedrukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ook wel grappig dat deel 1 nu 60 minuten aangeeft, bij mij gaf hij destijds 70 minuten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
Hier nog steeds geen update :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:35

Freakie1NL

Grote Baas

FlowDesign schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:29:
[...]

PON.....

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Pagina: 1 ... 181 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.