Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 180 ... 373 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-02 20:54
Novadecasa schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:38:

- Laneassist ...Vervelende bijkomstigheid is dat deze functie telkens na het stoppen weer opnieuw uitgezet moet worden omdat deze standaard aan staat. Het zou prettig zijn om dit te personaliseren.
Dit kun je met OBD makkelijk fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 12:45

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

EdwinDaems schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:43:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem en ik moet er volgens de dealer (van den Udenhout) maar aan wennen.
Volgens de dealer ligt het aan de berijder die de hendel niet goed bedient 8)7

Volgens mij is het gewoon een probleem dat het slot niet op tijd los komt.
Na twee tot soms wel drie keer trekken gaat dan de deur pas open.

Ik heb de dealer diverse filmpjes hierover laten zien maar die worden afgedaan als gebruikersfout.
Want zelf merken ze geen probleem.

Mooi om te lezen dat er toch meer mensen last van hebben.
Haal je voet eens van de rem en probeer het nog een keer.

.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Deuren werken prima maar het voelt gewoon anders dan bij andere auto’s omdat het geen mechanische hendel is maar een elektronisch systeem vanwege de grepen buiten.

Je moet echt eerst aan de hendel trekken en daarna pas tegen de deur duwen terwijl veel mensen standaard geneigd zijn de deur met de hendel open te willen drukken, dat gaat inderdaad niet op dezelfde manier bij een ID.4. Na even wennen gaat het voor mij gewoon altijd goed maar ik merk als andere mensen meerijden soms wel dat ze er ook even moeite mee hebben omdat ze dus iets anders gewend zijn.

Maar hoe dan ook is het volgens mij dus wel echt iets waar je gewoon aan moet wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wat ik op Duitse fora lees start de service actie in week 11, daarbij wordt dan dus de 12V accu vervangen en krijg je de 2.4 update. Zodra 2.4 erop staat wordt je aangemeld voor de 3.0 update die dan enige tijd erna vanzelf OTA moet komen.

Bron: https://www.goingelectric...hp?f=393&t=71395&start=30

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
BanDijk schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:43:
[...]

Dit kun je met OBD makkelijk fixen.
Niet iedereen heeft zo'n ding :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
ik222 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:38:
[...]

Wat ik op Duitse fora lees start de service actie in week 11, daarbij wordt dan dus de 12V accu vervangen en krijg je de 2.4 update. Zodra 2.4 erop staat wordt je aangemeld voor de 3.0 update die dan enige tijd erna vanzelf OTA moet komen.

Bron: https://www.goingelectric...hp?f=393&t=71395&start=30
"Die kostenfreie Laufzeit von drei Jahre startet dann von Neuem."

Pas vanaf het moment dat 3.0 op je auto staat, krijg je 3 jaar lang gratis We Connect Plus. Dat zou wel netjes zijn. Wel benieuwd wat er tzt dan wel in Plus zal zitten wat dan niet in de gratis versie zit.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
FlowDesign schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:13:
[...]

"Die kostenfreie Laufzeit von drei Jahre startet dann von Neuem."

Pas vanaf het moment dat 3.0 op je auto staat, krijg je 3 jaar lang gratis We Connect Plus. Dat zou wel netjes zijn. Wel benieuwd wat er tzt dan wel in Plus zal zitten wat dan niet in de gratis versie zit.
Inderdaad netjes maar eigenlijk is dat ook wel het minste wat ze kunnen doen omdat het allemaal zo lang duurt voordat e.a. beschikbaar is.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Oosterloo schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:23:
Ik heb een vraag over het openen van de deuren van de id4.

Als ik de auto stil zet en als bestuurder wil uitstappen heb ik regelmatig dat de deur niet opengaat. Dan moet ik soms meerdere keren pogen de deur te openen. Hebben meer mensen hier problemen mee of herkennen dit? Wat is hier tegen te doen?
zelfde hier gehad. alle deuren openden "hetzelfde". bij half openen ging deur al "los" en kon je makkelijk met elleboog duwen.

behalve Passagier rechtsvoor moest ik 2x trekken aan hendel voordat het uit de slot kwam = niet goed afgesteld.

bij je volgende afspraak laten stellen. Je kunt altijd nog een showroomauto proberen of het "normaal" opent.
Nadat ze het hebben afgesteld heb ik echt een gigantische kier overgehouden bij scharnierpunt.. lijjkt wel een tesla qua naad :+ . volgende bandenwissel maar weer langs voor afstellen van body.

PS: niet jezelf verwijzen naar schadebedrijf, want het is geen schade. dealer moet het afstellen of moet zelf rijden naar schadebedrijf om te laten afstellen.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:05

Haan

dotnetter

Goed om te lezen dat meer mensen last hebben van het openen van de deur, ik moet meestal ook twee keer de hendel trekken voor ik uit kan stappen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Zelfde issue hier met de deuren. Je moet fors trekken anders blijft i een beetje hangen en krijg je hem niet los.
Zelf heb ik er nooit last van, maar mijn achterpassagiers (doorgaans kids van een jaar of 10) hebben het consequent, dit omdat zij natuurlijk minder kracht zetten.
De fysieke feedback is dus niet goed /heeft te veel stevigheid nodig, mijn Octavia ging iig een stuk soepeler en was in 1 beweging altijd raak. Lijkt dus een ontwerpmisser te zijn.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-06 12:03
Morgen moet ik laden bij een Tesla station (Horst supercharger).
Iemand ervaring hiermee? Past de stekker gewoon?
Ik heb de "Tesla" app al op mijn telefoon staan en klaar voor betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:11
Haan schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:28:
Goed om te lezen dat meer mensen last hebben van het openen van de deur, ik moet meestal ook twee keer de hendel trekken voor ik uit kan stappen.
Zelf heb ik het niet. Maar m'n kinderen hebben het wel eens met uitstappen acherin. Lijkt of de deur een stukje openspringt en dan in de vanger oid blijft hangen. Als ze rustig doen en het nog eens proberen dan gaat het vaak goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
N0EL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:52:
Nee Tesla gooit de superchargers open voor alle andere auto's en geen enkele stekker past :')
[/SC]

Zoals ik laatst al schreef heeft de Europese Model 3 vanaf het begin een CCS2 poort, dat is de EU standaard en precies hetzelfde als op vrijwel elke andere EV in Europa. Sommige oudere modellen hebben nog CHAdeMO, maar dat sterft hier vanzelf uit.
Tesla heeft destijds dus ook een CCS2 stekker toegevoegd aan al hun charging stalls.

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 17-02-2022 11:06 ]

• FlowDesign
Mijn ID3 wordt sinds vanochtend onder handen genomen bij de VW dealer voor het noodstandladen en voor het krakende panoramadak.

Ik heb op m'n app al een paar Charging error meldingen ontvangen, dus ben blij dat ze met eigen ogen hetzelfde probleem ervaren in de werkplaats :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PJdeS
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-09-2022
Goedemiddag beste mensen, met een beetje geluk over aantal weken de ID.4 Pro voor de deur nog met 2021 kenteken (idd lease rijder).

Ondertussen alle >700 pagina's gelezen en aardig wat opgestoken. Ik denk er over om ook een dashcam te installeren, iemand al gebruik gemaakt van Fitcamx welke schijnbaar netjes weggewerkt zit in de 'console' achter de spiegel.
Of wellicht betere / goedkopere opties?

Alvast dank voor de feedback.

Bijna ID.4 Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novadecasa
N0EL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:52:
Hou er even rekening mee dat je 2 plekken bezet houdt/nodig hebt, omdat bij Tesla de laadpoort aan de linkerkant zit ipv aan de rechterkant.
Dus gewoon een plekje zoeken, stekker erin en laden maar :)

• johanpastoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-03 10:36
Eindelijk een pop-up voor een update gehad op mijn ID.3! Maar moest nog een ritje heen en weer doen, daarna laden om boven de 50% te zitten. Dus even wachten voordat ik de update optie start.

Vandaag de auto van de stekker gehaald, staat er dat de update geannuleerd is en niet meer aangeboden wordt.

Dus is het nu wachten tot een volgende rotatie waar ik de update kan binnenhalen? Er stond niet welke update het is, maar 2.3 is wat ik verwacht, aangezien ik de mail ervoor een maand geleden had ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 16:06
johanpastoor schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:22:
Eindelijk een pop-up voor een update gehad op mijn ID.3! Maar moest nog een ritje heen en weer doen, daarna laden om boven de 50% te zitten. Dus even wachten voordat ik de update optie start.

Vandaag de auto van de stekker gehaald, staat er dat de update geannuleerd is en niet meer aangeboden wordt.

Dus is het nu wachten tot een volgende rotatie waar ik de update kan binnenhalen? Er stond niet welke update het is, maar 2.3 is wat ik verwacht, aangezien ik de mail ervoor een maand geleden had ontvangen.
Het 50% batterij verhaal is overigens een advies, ik heb met veel minder geïnstalleerd. Maar wel gek dat deze niet meer aangeboden wordt, staat er echt "geannuleerd en wordt niet meer aangeboden"? Of zie je 'm zelf nergens meer terug?

• johanpastoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-03 10:36
Soeski schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:29:
[...]
Staat er echt "geannuleerd en wordt niet meer aangeboden"? Of zie je 'm zelf nergens meer terug?
Ik kreeg eerst een annuleringsbericht. Daarna is de update nergens meer te vinden. Niet in de syteem info, of het service menu bij het inhouden van de Home button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 10:48
johanpastoor schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:22:

Heb precies hetzelfde meegemaakt vanmorgen....
Heb de auto nu <50% dus dacht dat het daar mee te maken had.

Ik kreeg ook gewoon niet de melding dat ik kon updaten bij het uitstappen. Alleen bij het weer wegrijden de melding dat de update was geannuleerd.

• Novadecasa
Vanochtend een gekke ervaring met het geluid in de auto. De radio stond aan, het geluid klonk enorm blikkerig en ver weg. Alsof het van m'n telefoon op speaker kwam.

Vanmiddag stapte ik in en was het geluid weer fatsoenlijk. Iemand die dit herkend of vaker heeft gehad?

• oddy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 14:50
AMDman schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Heb precies hetzelfde meegemaakt vanmorgen....
Heb de auto nu <50% dus dacht dat het daar mee te maken had.

Ik kreeg ook gewoon niet de melding dat ik kon updaten bij het uitstappen. Alleen bij het weer wegrijden de melding dat de update was geannuleerd.
Probeer eens een factory reset te doen, dat werkte bij mij.
Weet iemand of de pro performance versie uit 2020 nog een upgrade krijgt van laadsnelheid? 50kW max is tergend traag….

[ Voor 1% gewijzigd door oddy op 17-02-2022 19:39 . Reden: Typo ]

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Novadecasa schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:28:
Vanochtend een gekke ervaring met het geluid in de auto. De radio stond aan, het geluid klonk enorm blikkerig en ver weg. Alsof het van m'n telefoon op speaker kwam.

Vanmiddag stapte ik in en was het geluid weer fatsoenlijk. Iemand die dit herkend of vaker heeft gehad?
Ook laatst gehad, bij ons kwam het geluid alleen uit de midden speaker. De deur speakers deden het niet. Dus ook geen richting aanwijzer geluid. Na winkelen alles weer normaal.

Heb ook regelmatig nog een hard tik geluid als ik de auto opstart.

Lijken toch nog steeds bugs in dat systeem te zitten… hopelijk met 3.0 gaat dat beter.

[ Voor 6% gewijzigd door t2faag op 17-02-2022 19:56 ]

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• Hendrys
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-11-2024
Dat harde tik geluid heb ik ook heel soms en bekende van mij ook. Wat zou dat kunnen zijn?
t2faag schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:55:
[...]

Ook laatst gehad, bij ons kwam het geluid alleen uit de midden speaker. De deur speakers deden het niet. Dus ook geen richting aanwijzer geluid. Na winkelen alles weer normaal.

Heb ook regelmatig nog een hard tik geluid als ik de auto opstart.

Lijken toch nog steeds bugs in dat systeem te zitten… hopelijk met 3.0 gaat dat beter.

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 11:10
oddy schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:38:
[...]

Weet iemand of de pro performance versie uit 2020 nog een upgrade krijgt van laadsnelheid? 50kW max is tergend traag….
Alle ID.4 modellen zijn toch uitgerust met 125kwh laden? Ik heb een ID4 77kwh Life in bestelling staan. Hoop toch wel dat hij 125kwh is, anders is het idd tergend langzaam.

• oddy
  • Laatst online: 10-06 14:50
iRinze schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:01:
[...]

Alle ID.4 modellen zijn toch uitgerust met 125kwh laden? Ik heb een ID4 77kwh Life in bestelling staan. Hoop toch wel dat hij 125kwh is, anders is het idd tergend langzaam.
Vergeten te melden dat het een ID.3 is...

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 20:28
oddy schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:08:
[...]

Vergeten te melden dat het een ID.3 is...
Die hebben allemaal 100kW standaard (58kWh/204pk versies).

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:44
Hendrys schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:32:
Dat harde tik geluid heb ik ook heel soms en bekende van mij ook. Wat zou dat kunnen zijn?

[...]
Same here.... Geen idee wat het is. Direct na instappen, maar lang niet altijd.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 10:42
RaymondD schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:41:
[...]

Same here.... Geen idee wat het is. Direct na instappen, maar lang niet altijd.
Issue met de telematics module. Een deel daarvan regelt het sos systeem en die neemt de centrale speaker over in geval van een ongeluk en legt verbinding naar 112.
Bij een crash/reboot van de module neemt deze standaard de centrale speaker over en krijg je vaak ook de tik.

Ik gok dat het systeem een upgrade bij de dealer nodig heeft.

[ Voor 1% gewijzigd door sl1000 op 17-02-2022 23:04 . Reden: Typo’s ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

oddy schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:38:
[...]

Ho, dat zou ik juist niet doen. Toen de 2.3 OTA uit kwam en je de email kreeg heeft VW juist aangegeven vooral geen factory reset te doen. Je auto staat namelijk met zijn unique ID in de queue voor de OTA. Dat ID wordt aangemaakt tijdens het aanmelden van de auto bij WeConnect. Een factory reset betekend opnieuw aanmelden, en dat houd in dat er een nieuw unique ID wordt gemaakt. Je zou jezelf juist uit de queue kunnen donderen zo.

Althans dat is wat ik destijds van dat advies begreep.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-07 07:09

Freakie1NL

Grote Baas

28twinplug schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Zo kun je bij de Enyaq bv de stoelverwarming hoger/lager zetten door op het icoontje te klikken in het scherm, bij VW opent hij dan onnodig het clima menu. Stuurverwarming bij de Enyaq is een knop op het stuur, bij VW alleen te bereiken in het klim menu.
Die kan in de ID.3 ook gewoon door op de het stoel icoontje te klikken hoor. Stuur verwarming inderdaad irritant.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-07 07:09

Freakie1NL

Grote Baas

Hoezo zou AutoHold een nieuwe toegevoegde functie zijn? Ze zijn echt van het pad af daar bij VW.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 20:16
Freakie1NL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:11:
[...]

Hoezo zou AutoHold een nieuwe toegevoegde functie zijn? Ze zijn echt van het pad af daar bij VW.
Grappig, ik dacht toen ik dit las "Ik zal wel weer iets gemist hebben dat niet elke auto dit heeft ofzo.."
Maar dus toch.. die hele update voegt vrij weinig toe eigenlijk..

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchdc
  • Laatst online: 01-07 09:52
De Amerikaanse versie van de ID4 heeft geen auto-hold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
DonJunior schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:18:
[...]

Grappig, ik dacht toen ik dit las "Ik zal wel weer iets gemist hebben dat niet elke auto dit heeft ofzo.."
Maar dus toch.. die hele update voegt vrij weinig toe eigenlijk..
Uit Amerikaanse facebook groepen begrijp ik dat de meeste (zo niet alle) amerikaanse ID4's nog op versie 2.3 zitten. Ze hebben geen autohold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:07
Sinds november dat ik de ID4 kreeg heb ik geen internet, ook nooit gehad. Vermoedelijk is de SOS module stuk maar PON doet moeilijk (volgens mijn leasemaatschappij). Uiteraard heb ik de F19 zekering trucjes gedaan maar mag allemaal niet helpen. Pas 14 maart kan ik weer naar de garage en ben ik de auto een week kwijt.

Uiteraard is het een luxe probleem, maar je betaald er wel voor. Ik vraag me waf wat ik nu eigenlijk mis zonder internet, in ieder geval:
- Geen gebruik van de App (kan geen QR code genereren).
- Geen automatische update over the air
- SoS knop is wel groen, maar blijkt niet te werken
- Geen navigatie updates
- Geen digitale documenten

Ik vraag me dus af of ik nog meer features mis zonder internet connectie? Iemand een idee?

Groet,
Tim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Galvatron schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:00:
Sinds november dat ik de ID4 kreeg heb ik geen internet, ook nooit gehad. Vermoedelijk is de SOS module stuk maar PON doet moeilijk (volgens mijn leasemaatschappij). Uiteraard heb ik de F19 zekering trucjes gedaan maar mag allemaal niet helpen. Pas 14 maart kan ik weer naar de garage en ben ik de auto een week kwijt.

Uiteraard is het een luxe probleem, maar je betaald er wel voor. Ik vraag me waf wat ik nu eigenlijk mis zonder internet, in ieder geval:
- Geen navigatie updates

Ik vraag me dus af of ik nog meer features mis zonder internet connectie? Iemand een idee?

Groet,
Tim
Geen live verkeersinformatie.

Wat ik trouwens op een ander forum hierover nog gelezen heb is om internet delen (tethering) via bluetooth op je telefoon tijdelijk aan te zetten, en dan uiteraard die telefoon te verbinden met de auto. Voor sommige zorgde dat blijkbaar dat de auto dan weer online kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
Galvatron schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:00:

- Geen navigatie updates

Groet,
Tim
E-Call is sinds 1 april 2018 verplicht op alle auto's.
Volgens de wet moet dit systeem 'deugdelijk werken'.
Je kan je afvragen of jouw auto daar op dit momen aan voldoet.
Bij een eventuele aanrijding zal het dus niet functioneren en zul je zelf (of een bijstander) de hulpdiensten moeten bellen.

Noem mij een zeikerd, maar aangezien je hier in je leasebedrag WEL voor betaald aan de leasemij mag je verwachten dat je het ook kan gebruiken. Dat PON lastig doet is dan minder jouw probleem omdat jij een overeenkomst heb met de leasemij en niet met PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
iRinze schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:01:
[...]

Nee, de City Pure 52KW laadt met 100KWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
FlowDesign schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:05:
Mijn ID3 wordt sinds vanochtend onder handen genomen bij de VW dealer voor het noodstandladen en voor het krakende panoramadak.

Ik heb op m'n app al een paar Charging error meldingen ontvangen, dus ben blij dat ze met eigen ogen hetzelfde probleem ervaren in de werkplaats :)
Zojuist m'n auto weer opgehaald.
Op zich een prima service van Udenhout Eindhoven :)

Het panoramadak kraakt nu helaas niet omdat het vrij warm en vochtig is, daar moet ik een andere keer nog eens voor terugkomen.

Echter, voor de mensen met een rammelende achterbank, dat zou ook met de spanrol van de middengordel te maken kunnen hebben. Klop maar eens vanuit de kofferbak tegen de achterbank, dan hoor je het misschien. Als je dat hebt dan kan het evt zijn dat er iets los zit en vervangen moet worden.
Afijn, doen we nu even niks mee, want daar heb ik eigenlijk nauwelijks last van.

Overigens, mocht het panoramadak kraken, dan is het nog maar de vraag of ze het überhaupt kunnen verhelpen. Eventueel moet dan de hemel eruit, het dak een beetje los worden gemaakt, voorzichtig een klein stukje rijden zodat het dak zich opnieuw zet, weer vastmaken en dan fingers crossed dat het helpt. Het zou ook een ontwerpfout kunnen zijn en dan moet VW bijvoorbeeld aangepaste draagrubbers gaan ontwerpen en leveren. Van de andere kant heeft niet elke auto er last van, dus opnieuw zetten zou de oplossing kunnen zijn. Alleen invetten heeft geen nut.

Verder heb ik tijdelijk een gloednieuwe 230V kabel meegekregen zodat ik met m'n eigen kabel en de nieuwe kabel kan testen.

En ik hoefde niet te betalen voor de huur-ID3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Dat, of ze bedoelen dat ie niet meer oneindig langzaam door blijf rollen (creep), maar werkelijk helemaal stopt, zoals bij bijvoorbeeld Tesla ook kan.

Ik hoop dat het om volledig stoppen gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
FlowDesign schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:11:
[...]

Zojuist m'n auto weer opgehaald.
Op zich een prima service van Udenhout Eindhoven :)

Het panoramadak kraakt nu helaas niet omdat het vrij warm en vochtig is, daar moet ik een andere keer nog eens voor terugkomen.

Echter, voor de mensen met een rammelende achterbank, dat zou ook met de spanrol van de middengordel te maken kunnen hebben. Klop maar eens vanuit de kofferbak tegen de achterbank, dan hoor je het misschien. Als je dat hebt dan kan het evt zijn dat er iets los zit en vervangen moet worden.
Afijn, doen we nu even niks mee, want daar heb ik eigenlijk nauwelijks last van.

Overigens, mocht het panoramadak kraken, dan is het nog maar de vraag of ze het überhaupt kunnen verhelpen. Eventueel moet dan de hemel eruit, het dak een beetje los worden gemaakt, voorzichtig een klein stukje rijden zodat het dak zich opnieuw zet, weer vastmaken en dan fingers crossed dat het helpt. Het zou ook een ontwerpfout kunnen zijn en dan moet VW bijvoorbeeld aangepaste draagrubbers gaan ontwerpen en leveren. Van de andere kant heeft niet elke auto er last van, dus opnieuw zetten zou de oplossing kunnen zijn. Alleen invetten heeft geen nut.

Verder heb ik tijdelijk een gloednieuwe 230V kabel meegekregen zodat ik met m'n eigen kabel en de nieuwe kabel kan testen.

En ik hoefde niet te betalen voor de huur-ID3 :)
Panoramadak is bij mijn ID.4 vorige week op 8 punten gesmeerd met een of andere speciaal middel door de dealer. Dat heeft inderdaad wel een beetje geholpen maar helemaal weg is het niet. Maar goed ik laat het er voorlopig maar bij denk ik, ik hoor het alleen als de auto tordeert (schuin een drempel op of bij grotere kuilen in de weg). Ik heb daar dus niet veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:25
Moet volgens mij binnenkort naar de dealer. Voel al een paar keer bij het remmen dat bij nat wegdek mijn achterremmen behoorlijk gaan trillen. Dat de remmen vervangen moeten worden, dat snap ik, maar met nog geen 15k op de teller vind ik dat nog wel vrij vroeg..

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:07
LastSamurai schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:27:
[...]

E-Call is sinds 1 april 2018 verplicht op alle auto's.
Volgens de wet moet dit systeem 'deugdelijk werken'.
Je kan je afvragen of jouw auto daar op dit momen aan voldoet.
Bij een eventuele aanrijding zal het dus niet functioneren en zul je zelf (of een bijstander) de hulpdiensten moeten bellen.

Noem mij een zeikerd, maar aangezien je hier in je leasebedrag WEL voor betaald aan de leasemij mag je verwachten dat je het ook kan gebruiken. Dat PON lastig doet is dan minder jouw probleem omdat jij een overeenkomst heb met de leasemij en niet met PON.
Dit heb ik inderdaad bij de leasemaatschappij aangegeven, ik denk er zelf ook zo over. Wat ik niet begrijp is dat PON hun klanten zo laat barsten. Als ik een beetje ons internet lees, zie ik dat de SoS modules (chips) er niet zijn en dat ze dus eigenlijk de boel vertragen, anderen beweren weer dat de chips in nieuwe auto's worden geplaatst zodat ze meer kunnen verdienen.

Ik heb geen idee wat waar is, maar dit is geen klantenservice. Wat ik ook niet snap is dat de leasemaatschappij geen klacht indient wegens het verzaken van VW garantie voorwaarden (waar binnen een redelijke tijd het probleem opgelost moet worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
Onderweg naar Italië. Krijg ik dit weer
Zit nog denk ik 30% in accu. Geeft aan dat ik voor 100% vol zit .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzvaHiiXAcn8mI_J-8mM6fOjd_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNKdFpZOmKQdiQVQ2X5X3UkU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-07 16:42
[...]

Volgens mij hebben ze deze functionaliteit in usa nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:39
N0EL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:47:
Onderweg naar Italië. Krijg ik dit weer
Zit nog denk ik 30% in accu. Geeft aan dat ik voor 100% vol zit .

[Afbeelding]
Lijkt een bug in de presentatie te zijn. Want ik neem aan dat jouw rangen met 100% SoC groter is dan 130 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
PB1983 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:28:
Moet volgens mij binnenkort naar de dealer. Voel al een paar keer bij het remmen dat bij nat wegdek mijn achterremmen behoorlijk gaan trillen. Dat de remmen vervangen moeten worden, dat snap ik, maar met nog geen 15k op de teller vind ik dat nog wel vrij vroeg..
Weet je zeker dat je achterremmen gaan trillen? Dat zijn toch trommels? Lijkt me sterk dat die na 15k al op zijn.
Zou eerder verwachten dat dan je schijven (voor) krom zijn.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Rubenus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:52:
[...]

Lijkt een bug in de presentatie te zijn. Want ik neem aan dat jouw rangen met 100% SoC groter is dan 130 km.
Klopt. En kan gvd ook niet laden. BMS denkt dat hij vol is.. echt niet. Kwam bij de lader aan met 30%. Staat na 5 sec op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:39
N0EL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:57:
[...]

Klopt. En kan gvd ook niet laden. BMS denkt dat hij vol is.. echt niet. Kwam bij de lader aan met 30%. Staat na 5 sec op 100%
Aiiiiii dat is wel heel erg zuur. Wel iets meer dan alleen de presentatie dus. Lijkt me dat er niks anders op zit dan VW proberen te contacteren! Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[...]

Fijne timing als je op vakantie gaat, je kan nog kijken wat er gebeurt als je de auto 15 minuten afgesloten laat staan maar anders wordt het afslepen vrees ik.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 18-02-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Dat is wel extreem snel laden dan.. van 30 naar 100% in 5 seconden.
Beetje jammer dat dit niet echt zo is.. zeg maar rustig.. rete vervelend.. Kan je anders proberen om nog een rondje te rijden.. zodat de SoC wat daalt en je het nog een keer probeert met laden?

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• N0EL
Zit bij een dealer, en die gaan er zo naar kijken.

Heb 20 km gereden. SOC is iets omlaag gegaan. Hij zit nu op 98% kan net nog 90km rijden volgens de info.
EVnotify geeft de zelfde data aan.
Ben bang dat er iets stuk ik in de BMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736981

En als je laden tot 100% insteld en voorverwarming activeert terwijl je aan de lader hangt?

Edit:nvm, je zit al bij de dealer :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 736981 op 18-02-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
PB1983 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:28:
Schijfremmen of trommelremmen op de ID4 achter?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• N0EL
Dealer heeft de BMS een reset gegeven, en wij zijn weer onderweg naar het volgende probleem... 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
[...]

Die kan in de ID.3 ook gewoon door op de het stoel icoontje te klikken hoor. Stuur verwarming inderdaad irritant.
Bij mij kan dat blijkbaar niet wat het menu van de clima opent dat automatisch en dan kan ik pas gaan klikken op de stoelverwarming om het niveau aan te passen. In de Enyaq blijf ik op het home scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
FlowDesign schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:11:

Ik heb het sinds vorig weekend ook met de ID.3 dat kraken, vooral als je op een klinkerweg net wat hoogteverschillen of over drempels rijd... Hij was nog wel waterdicht in de wasstraat afgelopen weekend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02

Boy

www.byoscoop.nl

Haan schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:28:
Het is wel zo dat als je 'm op parkeerstand zet, je riem los maakt EN de rem loslaat vervolgens, je daarna de deur in 1 x open kunt maken. Als ik de rem vasthoudt, moet ik 2 x de hendel gebruiken.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-04 21:45
Mitchell2.24v schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:40:
Ik zat net even te grutten in de DB van de RDW, en maandag is de eerste rode ID.4 van dit jaar op kenteken gezet. Ben nu benieuwd of dat de mijne is. Over twee weken zal ik het weten!

@Metalingus Heb jij de jouwe gister nog in ontvangst mogen nemen?
Jazeker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_t_iB-w9EOE3XXF42QKk8E2yGtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqYuNZYfJ1Bxx154HO1VLBT9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBJfmniCqgouJItFZ54irN12XUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gq73VUCTqJY4bYjbC5dN0YGQ.jpg?f=fotoalbum_large

ID.4 Pro Moonstone Grey voor de duidelijkheid. Meteen mee naar de bandenboer geweest voor winterbanden i.v.m. de wintersport.

Even een paar bevindingen op een rijtje:
Zeker voor het formaat rijdt ie zeer vloeiend. Erg leuk om in B te rijden en de rem niet aan te raken. :9
Software staat op 2.3, kreeg enkel meteen een documentatie update. Niks spannends dus.

De stock speakers vallen mij alles mee na alle klachten op dit forum. Al zullen dat vooral ID.3 rijders zijn gok ik (sorry jongens en meisjes met een ID.3 :(:) ) Ik kon de upgrade nog niet kiezen in juli 2021 maar mis die tot nu toe eigenlijk niet terwijl ik een stevige bass toch wel erg kan waarderen. De stilte en geluidsisolerende vooruit in mijn geval maken het geluid veel zuiverder zonder motor- en omgevingsruis. Helemaal blij mee :*) Tot nu toe vind ik elke stock speaker van VW (Caddy, Polo, Golf, Passaat) best behoorlijk in tegenstelling tot andere merken. Speel voornamelijk Spotify af via Android Auto, waarvan ik las dat dat wel eens een voordeel kon zijn in dit kader. Weet alleen nog niet waarom... anyone?

Mijn partner heeft wel twee keer de onnodige 'hard in de ankers' manoeuvre ervaren op de snelweg zoals vaker gemeld in dit topic. Gelukkig zonder consequenties.
Tweede kritiekpuntje blijft dat het lastig in VW navigatie of We Connect app te zien is of een laadpunt daadwerkelijk beschikbaar is. Enkele volgeladen maar plaats bezet houdende laadplekken verder begint dit nu al een irritatiepuntje te worden. En dit was rond 20 uur in de avond dus dan kan je hem best even weg halen toch? :Y Ga nog even naar pro tips zoeken op dit forum maar mocht je ze willen delen, dan graag _/-\o_ Eigen laadpaal komt 28 februari dus dan is dit probleem grotendeels verholpen zolang ik een beetje voor mijn deur kan parkeren.

Ben ook onverwacht best te spreken over de zwartgekleurde hemel (i.p.v. vaak grijs), want geen panoramadak. Oogt erg rustig en geen gekraak boven mijn hoofd (sorry again, jongens en meisjes met panoramadak :(:) )

De standaard bekleding vind ik ook prima. Niet heel bijzonder maar ook zeker niet lelijk en dus ook niet noodzakelijk (i.m.o.) om daarin te investeren (tenzij je per se leer wil, dan wel :+ ). Ook uit budgetoverwegingen geen IQ light genomen en heb daar qua cost-benefit ook helemaal geen spijt van. De standaard ledlampen zijn ook mooi vormgegeven en geven meer dan voldoende licht. Heb in het verleden wel automatische, sturende ledverlichting etc. gehad dus weet hoe het is en daarmee "mis". Past het in je budget dan prima, maar zeker geen noodzaak indien je een keuze in de opties moet maken.

De achteruitrijcamera maakte oriënteren lastig in een combinatie met donker en regendruppels op de lens. Dit heb ik wel eens beter uitgevoerd gezien. Gelukkig doen je sensoren in dat geval hun werk. Ook gewenning aan het formaat zal ongetwijfeld nog helpen in deze. Is toch weer anders qua beleving dan in een station.

Deze eerste indruk is puur subjectief en kort na levering opgeschreven dus wellicht dat anderen hier op sommige punten anders over denken en dat is prima d:)b
Zal vast nog wat puntjes vergeten zijn maar mocht iemand specifiek iets willen weten dan lees ik het wel indien je mij even tagt.

Hopelijk helpt het sommigen in hun overwegingen zoals ik dat destijds bij het uitzoeken ook heb ervaren. O+

[ Voor 9% gewijzigd door Metalingus op 18-02-2022 14:07 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sl1000
het in de ankers op de snelweg verhaal is waarschijnlijk de ACC die een snelheidsbord op en parallelweg leest en ineens besluit dat je 80 of 50 moeten rijden of zoiets doms. dit is uit te schakelen onder ACC in het assist menu. 1e wat ik gedaan heb na de auto gekregen te hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlowDesign
28twinplug schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Bij mij kan dat blijkbaar niet wat het menu van de clima opent dat automatisch en dan kan ik pas gaan klikken op de stoelverwarming om het niveau aan te passen. In de Enyaq blijf ik op het home scherm
Volgens mij kun je in de ID.3 de stoelverwarming bedienen door onder je scherm de kouder en warmer knop tegelijk te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-07 15:58
FlowDesign schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:43:
[...]

Volgens mij kun je in de ID.3 de stoelverwarming bedienen door onder je scherm de kouder en warmer knop tegelijk te bedienen.
Bij de id4 ook! Dat wist ik nog niet. Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:48

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Novadecasa schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:28:

Media systeem herstarten door de knop 15 seconden ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:42
28twinplug schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:16:
[...]
...
Zo kun je bij de Enyaq bv de stoelverwarming hoger/lager zetten door op het icoontje te klikken in het scherm, bij VW opent hij dan onnodig het clima menu. Stuurverwarming bij de Enyaq is een knop op het stuur, bij VW alleen te bereiken in het klim menu...
Ik heb stuurverwarming in de ID.3 ook toegevoegd als sneltoets. Die reageert net wat sneller en prettiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Gecko123 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:24:
[...]

Ik heb stuurverwarming in de ID.3 ook toegevoegd als sneltoets. Die reageert net wat sneller en prettiger.
Hoe doe je dat dan??

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:48

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Metalingus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:47:
[...]

........
Mijn partner heeft wel twee keer de onnodige 'hard in de ankers' manoeuvre ervaren op de snelweg zoals vaker gemeld in dit topic. Gelukkig zonder consequenties.
.....
Tesla investigated over 'phantom braking' problem

https://www.bbc.com/news/technology-60432351

metoo zegt Volkswagen?? :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sl1000
Swipe down van top van het scherm.
Long press op een icoon dat je kwijt wil.
Kies stuur verwarming als vervangend icoon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-07 07:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFCCfGLHIv_mHsPAKplaPgZMbks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvrw3nvRExDNxqEXlW5mkcQa.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de eerste laadstop geen wachrij. (Ohligserheide 4:40h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
densterdad2 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 06:02:
[Afbeelding]

nee, maar wel behoorlijk druk gezien het tijdstip 😳

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:42
sl1000 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Swipe down van top van het scherm.
Long press op een icoon dat je kwijt wil.
Kies stuur verwarming als vervangend icoon
@DonJunior
Hier ook een uitgebreid filmpje. Hoe het moet en wat andere tips. Vond het zelf erg nuttig om te kijken. YouTube: VW ID4 infotainment system walkthrough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-07 07:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUd-gn4wYOc9lYgGlSbXqnbISJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04AK87M3AULWq2Ife1OrQyM1.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9biq04lJzr0qBtEaACrwjvf2RzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPigdCNYyrnfh3JVywTkPGL1.jpg?f=fotoalbum_large

Jawel hoor de eerste laadfile. Köschinger Forst 1147h

[ Voor 30% gewijzigd door densterdad2 op 19-02-2022 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:54
densterdad2 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:47:
[Afbeelding][Afbeelding]

Jawel hoor de eerste laadfile. Köschinger Forst 1147h
Balen! Dat is echt tijdverspilling als je moet wachten om te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
FlowDesign schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:00:
[...]

Schijfremmen of trommelremmen op de ID4 achter?
Volgens mij heeft iedere ID trommelremmen achter en zijn deze in principe onderhoudsvrij. Ik denk dat ze vnl. Voor de parkeerrem worden gebruikt als je in de ‘B’ rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-06 14:39
Ik heb een probleempje met mijn ID3 First Max. De laadklep gaat niet open. Heb al van alles geprobeerd. Meerdere keren de auto geopend met de sleutel. Auto laten slapen en opnieuw proberen. Stukje gereden en opnieuw proberen. Het slot lijkt er niet af te willen gaan. Iemand nog tips? De garages zijn dicht en zit nu met 3% batterij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 01-07 21:04
JosBonsio schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:03:
Ik heb een probleempje met mijn ID3 First Max. De laadklep gaat niet open. Heb al van alles geprobeerd. Meerdere keren de auto geopend met de sleutel. Auto laten slapen en opnieuw proberen. Stukje gereden en opnieuw proberen. Het slot lijkt er niet af te willen gaan. Iemand nog tips? De garages zijn dicht en zit nu met 3% batterij ;(
Nood kabel al geprobeerd? Volgens mij zijn er nog wat andere stappen om te proberen zoals 12v accu ontkoppelen. Staat vast allemaal in je handleidingboekje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnSNgQQL7lpBCnc2WOafS8_afPI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VH59LDXBEpfM3mOwMRHiqCkK.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Genestealer op 19-02-2022 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 23:06

Pinobigbird

doesn't share food!

Genestealer schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:07:
[...]

Nood kabel al geprobeerd? Volgens mij zijn er nog wat andere stappen om te proberen zoals 12v accu ontkoppelen. Staat vast allemaal in je handleidingboekje.

[Afbeelding]
Dat is toch voor de noodontgrendeling van de laadsteker, niet voor de laadklep?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
Pinobigbird schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:07:
[...]

Dat is toch voor de noodontgrendeling van de laadsteker, niet voor de laadklep?
Klopt, ik zat daar ook al naar te kijken. Maar dat is inderdaad als je al een stekker erin hebt hangen en je deze er niet meer uitkrijgt. Het is dus niet voor de klep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02

Boy

www.byoscoop.nl

Ga vanuit dat je de hulp van VW kunt inschakelen hiervoor? VW Mobiilty of hoe heet dat, de ANWB van hun? Want dit lijkt me daar toch wel een legitieme reden voor.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 01-07 21:04
JosBonsio schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Klopt, ik zat daar ook al naar te kijken. Maar dat is inderdaad als je al een stekker erin hebt hangen en je deze er niet meer uitkrijgt. Het is dus niet voor de klep.
Ah balen, dacht dat dat ook voor klep zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:49:
[...]

Volgens mij heeft iedere ID trommelremmen achter en zijn deze in principe onderhoudsvrij. Ik denk dat ze vnl. Voor de parkeerrem worden gebruikt als je in de ‘B’ rijdt.
Ik heb geen idee, maar kan me voorstellen dat een ID4 77 kWh wel schijfremmen achter heeft vanwege het hogere gewicht.

Trommelremmen kunnen niet kromtrekken, schijfremmen wel. En kromme schijven krijg je meestal juist wanneer ze nog niet zo oud zijn, of nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Dubbel op openen knop van de sleutel drukken en hij zou zeker ontgrendeld moeten zijn. Wellicht moet het drukmechaniek gesmeerd worden (of vriest het waar je nu bent?)
Zachtjes afwisselend drukken tussen links boven en rechts onder zo hem in dat geval open moeten “wiebelen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
FlowDesign schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:59:
[...]

Ik heb geen idee, maar kan me voorstellen dat een ID4 77 kWh wel schijfremmen achter heeft vanwege het hogere gewicht.

Trommelremmen kunnen niet kromtrekken, schijfremmen wel. En kromme schijven krijg je meestal juist wanneer ze nog niet zo oud zijn, of nooit.
Elke ID.4 heeft trommelremmen achter, ongeacht de uitvoering. Je remt daarop ook echt alleen een een keer een beetje bij een noodstop, de meeste remming achter is regenereren. Ook als je gewoon in D rijdt gaat de auto als je rustig remt puur regenereren totdat je al bijna stil staat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• N0EL
densterdad2 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 06:02:
[Afbeelding]

Innovations park Zusmarshausen om 18:40.
Ook geen wachtrij :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3TsWK50y8hoyKK7MBQ7mqjK8BM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUdCgFCHDjn5qK3sEpJP0JAi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOgcLr2PMDnXR1aXL7g94W1Rj4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxolisYIoV4MKa3mv6Roz2Xh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Fancy spul zeg. Al die laders :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
N0EL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:21:
[...]

Innovations park Zusmarshausen om 18:40.
Ook geen wachtrij :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sortimo Innovationspark Zusmarshausen (SIZ)

https://maps.app.goo.gl/zkXpbtGERdfHW5pW7

Ziet er wel vet uit indd :)

Vraag me wel af hoe ze dat met die snelladers gedaan hebben, met name qua koeling van de kabel en weerstand op zo'n lange kabel. Waar zijn de charging cabinets? Heb je die ergens gezien? Staan die onder de grond wellicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N0EL
Denk dat de charging cabinets hier in stonden.
Bediening ging helemaal via de app eLoaded ( www.eloaded.eu )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyhsinqhPBVWKDTbl98mAcAIdAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9w4R98SZAsjD3XMM0ArSDjvn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Ik zie alleen nergens laders die je ook met de vouwwagen kunt gebruiken. Gaat van de zomer nog leuk worden...

correctie, onder de overkapping kan het wel zie ik nu. gaaf!
Even onthouden voor van de zomer

[ Voor 32% gewijzigd door sl1000 op 19-02-2022 19:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Interview op Reddit met Herbert Diess over de 3.0 update. Lijkt erop dat elke ID.4 met 77kWh accu V2H gaat krijgen per OTA aankomende zomer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qCpSJW_znsVqRMSLG2BvRggxRY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gQWuRVH6h4H6cGaIFcdpr3rz.jpg?f=user_large

https://cleantechnica.com...soon-for-volkswagen-id-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Firstconnection schreef op zondag 20 februari 2022 @ 00:22:
Interview op Reddit met Herbert Diess over de 3.0 update. Lijkt erop dat elke ID.4 met 77kWh accu V2H gaat krijgen per OTA aankomende zomer.

[Afbeelding]
https://cleantechnica.com...soon-for-volkswagen-id-4/
Ja leuk, maar dan mag VW ook een betaalbare V2G DC wallbox aan gaan bieden, anders wordt het een duur grapje.

[ Voor 15% gewijzigd door FlowDesign op 20-02-2022 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
N0EL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:47:
Denk dat de charging cabinets hier in stonden.
Bediening ging helemaal via de app eLoaded ( www.eloaded.eu )

[Afbeelding]
Aan de gele driehoekjes te zien denk ik dat je gelijk hebt :Y

En hoeveel kW max kwam er uit die kabel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
FlowDesign schreef op zondag 20 februari 2022 @ 00:51:
[...]

Ja leuk, maar dan mag VW ook een betaalbare V2G DC wallbox aan gaan bieden, anders wordt het een duur grapje.
Waarom moet VW daar voor zorgen. Bij V2H komt er volgens mij gewoon DC uit de auto, en dat is zo standaard dat het elke fabrikant van laadpalen vrij staat daar een bruikbare oplossing voor te verzinnen. Bovendien, hoe je met die stroom om gaat is per casus verschillend. Sommigen zouden er AC van maken naar V2G en anderen misschien DC op een lagere spanning om een offgrid systeem te vullen / backup'en. VW is geen energieboer die energieklanten bedient, het levert in dit geval een onderdeel van een systeem. Ben er wel blij mee. Als er straks een betaalbare V2G laadpaal komt die ook load balancing aan kan, betekent het voor mij dat ik geen dure thuisbatterij hoef te hebben als dit goed werkt. Hoop 'als', maar dit zijn toch voorzichtig positieve vooruitzichten na een lange stroom van VW EV-ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Nog gelukt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
FlowDesign schreef op zondag 20 februari 2022 @ 00:53:
[...]

Aan de gele driehoekjes te zien denk ik dat je gelijk hebt :Y

En hoeveel kW max kwam er uit die kabel?
Nou, mijn mond viel open toen ik dat zag. ze hebben zelfs 4 1000KW kabels. Naast de 36x 140KW en 24x 475KW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waarom alleen de 77kwh die V2G/H zal krijgen?

Sta ik hier mooi met mijn 52kwh :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Anoniem: 736981 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:28:
Weet iemand waarom alleen de 77kwh die V2G/H zal krijgen?

Sta ik hier mooi met mijn 52kwh :/
Ik heb wel een beetje het zelfde, lijkt wel of ze de first movers met ID.3 echt in de kou laten staan. In die berichten gaat het steeds alleen over de ID.4. Zijn die berichten ook vooral op de amerikaanse markt gericht?

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
sl1000 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:08:
[...]

Nou, mijn mond viel open toen ik dat zag. ze hebben zelfs 4 1000KW kabels. Naast de 36x 140KW en 24x 475KW...
Heftig! :)

Vind het wel knap dat ze die kabels goed weten te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Firstconnection schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:36:
[...]

Waarom moet VW daar voor zorgen. Bij V2H komt er volgens mij gewoon DC uit de auto, en dat is zo standaard dat het elke fabrikant van laadpalen vrij staat daar een bruikbare oplossing voor te verzinnen. Bovendien, hoe je met die stroom om gaat is per casus verschillend. Sommigen zouden er AC van maken naar V2G en anderen misschien DC op een lagere spanning om een offgrid systeem te vullen / backup'en. VW is geen energieboer die energieklanten bedient, het levert in dit geval een onderdeel van een systeem. Ben er wel blij mee. Als er straks een betaalbare V2G laadpaal komt die ook load balancing aan kan, betekent het voor mij dat ik geen dure thuisbatterij hoef te hebben als dit goed werkt. Hoop 'als', maar dit zijn toch voorzichtig positieve vooruitzichten na een lange stroom van VW EV-ellende.
Je bent blijkbaar er nog niet van op de hoogte dat VW gewoon Tesla achterna gaat?
Beiden hebben al vergunningen om op te treden als energieleverancier. Tesla in de UK en VW in Duitsland.
Heel de Elli dochteronderneming van VW is erop gericht om op V2G gerelateerde energieservices te gaan leveren. Dus indd, de auto als thuisbatterij inzetten.
Maar dat gaat nog veel verder, want met een heleboel auto's aan de stekker in "jouw" systeem (Elli) heb je een enorme hoeveelheid reservevermogen tot je beschikking (virtual power plant) en daar kun je leuk geld mee verdienen op de markt voor frequency reserve en noodvermogen e.d. :)

Dat anderen ook V2G DC wallboxen kunnen maken snap ik, maar momenteel is alles wat DC is nog steeds een flink stuk duurder dan AC, vandaar mijn opmerking.

VW heeft zelf al een V2G DC wallbox ontwikkeld, maar die is ook erg duur.
Waar ze naar toe gaan bewegen, is dat je een energiecontract bij Elli af gaat sluiten en dan jouw batterij in je auto ter beschikking stelt aan hen. De vraag is dan, wat gaan ze in ruil daarvoor doen met de aanschafprijs van de wallbox en met je energieprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JosBonsio
Ik heb gisteren maar gebeld naar vw roadside assistance en ze hebben iemand van de ANWB gestuurd. De monteur kon het probleem niet verhelpen. Ik moet nu wachten tot morgen en de garage bellen. Zal jullie op de hoogte houden. Kon nog niet iemand anders in dit forum vinden met hetzelfde probleem. Ik heb trouwens nog geprobeerd het slot te 'masseren' maar dat werkte ook niet helaas...
Pagina: 1 ... 180 ... 373 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.