Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 178 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04
Firstconnection schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:35:
[...]

Dat is inderdaad wishful thinking. Ik was onderdeel van de FMC campagne. kreeg op 8 juli 2021 de 2.3 activatiemail. Compleet vooraan in de campagne, en het wordt als het ook maar een klein beetje tegenzit precies 1 jaar later dat de software op mijn auto komt. Het is een grote aanfluiting allemaal.
Ik had me ook redelijk vroeg aangemeld en heb 2.3 gelukkig ook ontvangen.

Wel grappig trouwens, ik had bij de VW in Eindhoven een afspraak gemaakt voor het na laten kijken van dat de auto zo vaak in de noodlaadstand schiet, stuurt zo'n medewerker een berichtje, "we zien dat uw auto nog geen versie 2.3 heeft. We adviseren de auto te updaten, dat kan een boel storingen oplossen". Ik heb maar ff teruggestuurd dat m'n auto allang op 2.3 zit en dat ik hetzelfde issue bij 2.1 ook al had.
En dat m'n panoramadak kraakt.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:10:
[...]
En dat m'n panoramadak kraakt.
Die van mij doet dat ook. En hard ook, vooral op droge dagen. Gister was het echt erg. De dealer heeft hem al een keer ingevet en mij op het hart gedrukt dat niet zelf te doen met WD40 of andere siliconen spray.

Wat gaan ze er bij jou aan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
FlowDesign schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:10:
[...]

Ik had me ook redelijk vroeg aangemeld en heb 2.3 gelukkig ook ontvangen.

Wel grappig trouwens, ik had bij de VW in Eindhoven een afspraak gemaakt voor het na laten kijken van dat de auto zo vaak in de noodlaadstand schiet, stuurt zo'n medewerker een berichtje, "we zien dat uw auto nog geen versie 2.3 heeft. We adviseren de auto te updaten,
alsof je zelf ook maar enige invloed hebt op het ontvangen van de OTA update :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Vaelin schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:30:
[...]

alsof je zelf ook maar enige invloed hebt op het ontvangen van de OTA update :')
Zoals ik het lees is er een update advies gedaan aan de auto, niet aan de bestuurder. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
Firstconnection schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:43:
[...]

Zoals ik het lees is er een update advies gedaan aan de auto, niet aan de bestuurder. :+
Ik begin ondertussen het gevoel te krijgen dat je meer kans hebt om de loterij te winnen dan de de OTA update binnen te krijgen.

Vandaag zijn ze bezig om mijn boordcomputer te vervangen en met een beetje geluk heeft de nieuwe al 2.3 voorgeïnstalleerd, het zal wel niet maar wie weet heb ik het geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik dacht, kom even proefladen voor de wintersport…

Kom met geen mogelijkheid boven de 50 kw …

2 verschillende palen geprobeerd en de helpdesk al gesproken van de paal.

Lijkt me niet helemaal in de haak- of kan dat te verklaren zijn met een semi koude auto? (id4 1st max)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mi6YsejwU6W9b9HzPVC_dl_3gEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Thk2dNUbYQdD9g4swDVl7jx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
delorean7 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:07:

Lijkt me niet helemaal in de haak- of kan dat te verklaren zijn met een semi koude auto? (id4 1st max)

[Afbeelding]
Was 100+ kW laden niet een optie op de 1st modellen? Of was dat alleen bij de ID3?

Aangezien ie zo te zien exact op 50 kW gecapped wordt en ik aan mag nemen dat je niet per ongeluk de 50 kW stekker erin hebt gestoken (?), ga ik ervan uit dat de auto de laadsnelheid op exact 50 kW begrensd.

[ Voor 12% gewijzigd door FlowDesign op 09-02-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Firstconnection schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Wat gaan ze er bij jou aan doen?
Nog geen idee. Heb het vandaag pas doorgegeven. Was ik gisteren vergeten erbij te vermelden toen ik de afspraak maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

FlowDesign schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:15:
[...]

Was 100+ kW laden niet een optie op de 1st modellen? Of was dat alleen bij de ID3?

Aangezien ie zo te zien exact op 50 kW gecapped wordt en ik aan mag nemen dat je niet per ongeluk de 50 kW stekker erin hebt gestoken (?), ga ik ervan uit dat de auto de laadsnelheid op exact 50 kW begrensd.
Dont know, dit is een 1st Max ID4 met 125 potentieel. Paal was 300+ kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:19:
[...]

Nog geen idee. Heb het vandaag pas doorgegeven. Was ik gisteren vergeten erbij te vermelden toen ik de afspraak maakte.
Mijne gaat vrijdag naar de dealer voor een bij vlagen enorm krakend panoramadak, een rammel in het headup display en een niet helemaal goed vastzittend stuk kunststof op de passagierdeur. Ben benieuwd of men dit goed kan oplossen. Zijn allemaal geen grote dingen maar voor een auto van 56k+ moet het gewoon goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
delorean7 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:07:

[Afbeelding]
probeer het even weer met een % onder 15%. kom je boven 110kW uit. onder 10% kom je wel tegen 125kw uit.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Firstconnection schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:42:
[...]

Ruim op tijd voor Q1 als de campagne binnen 10 dagen is afgerond dan. Overigens is er een boel 'hear say' op alle forums. O.a. onderstaand bericht. Ik heb mijn vraag gister direct aan het We Connect Support team gesteld en ze kunnen die service campagne (accu swap) niet bevestigen. 2.4 als software versie is door hen ook niet genoemd.

Wat is jouw bron van week 12 voor een battery swap en 2.4?

[Afbeelding]
mijn bron is de organisator van ID.Treffen waarbij de ID.3 GTX even langs kwam :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Simply1337 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:40:
[...]

probeer het even weer met een % onder 15%. kom je boven 110kW uit. onder 10% kom je wel tegen 125kw uit.
Ik zat even je filmpje te kijken waar je op 39% batterij ook nog 111 kw haalt, maar dat zal een warm accu pakket zijn geweest. Pas bij 88% duik jij daar naar de 50 kw.

Je maakt mij niet wijs dat een koud accupakket het vetschil maakt tussen 111 en 50 kw laadsnelheid toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
delorean7 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:13:
[...]

Ik zat even je filmpje te kijken waar je op 39% batterij ook nog 111 kw haalt, maar dat zal een warm accu pakket zijn geweest. Pas bij 88% duik jij daar naar de 50 kw.

Je maakt mij niet wijs dat een koud accupakket het vetschil maakt tussen 111 en 50 kw laadsnelheid toch?
Als je accu echt koud is (lees minder dan 20 minuten gereden) dan kan dat zeker wel. Vooral als je bij 39% begint met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:22
[...]

oh ja, dat maakt enorm uit. als de accu onder de 8 graden is zit je vast aan 50-65KW aan laadsnelheid
bij 18-20 graden haal je de volle 125 (als 'ie leeg is) of de curve zoals deze hier meermaals gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:38

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Je haalt die snelheden pas bij EN; met lage stand beginnen te laden EN warme accu.

Stel uur rijden en je begint 50% vol, dan haal je misschien 50 kW. Rij je een uur en begin je bij 10% dan begin je bij 125 kW en dat loopt dan langzaam af. Je kan dan bij 50% bijvoorbeeld wel 80 kW laden. Lees anders even wat vakantie ervaringen van mensen hier. Je begint namelijk met een te hoog accu percentage.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pX13XlfAvdGbWVT0luLnkKgWjEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWWi8ALvt6K6j77vrjMQWXA9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIeQJ0bWG-SEnEkuIrLOVgNRHEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKrEgojkOMfg00I35kj9TIBU.jpg?f=fotoalbum_large

Bij handmatige controle op updates kreeg ik de melding dat er een update beschikbaar is. Welke update precies zag ik niet. Wat is ondertussen de meest recente software versie? Neem aan dat de update nu draait, nu de wagen niet gebruikt wordt…..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simply1337
densterdad2 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:36:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij handmatige controle op updates kreeg ik de melding dat er een update beschikbaar is. Welke update precies zag ik niet. Wat is ondertussen de meest recente software versie? Neem aan dat de update nu draait, nu de wagen niet gebruikt wordt…..
Je installeert gebakken lucht. Knop doet niks

Versie die je hebt is het laatste publiek beschikbare versie. 2.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
[...]

Moet dit een keertje goed uitleggen.

Maar voor nu moet je in gedachte houden dat een percentage niet gelijk staat voor een laadvermogen. Je stapt dus nooit in bij hetzelfde vermogen elke keer weer bij dezelfde percentage.

Er zijn randvoorwardes om in de ultieme laadcurve te komen maar de 2 belangrijkste zijn:
1. Warme batterij zorgt ervoor dat je makelijker in het top laad curve komt, maar warmte creeer je op nederlandse wegen pas na 19 uur.
2. Plug met een zo laag mogelijke SoC% (onder 10% geeft je beste kans) te beginnen met laden om tijd te geven om via snelladen je batterij te verwarmen en zo dus in het top laadcurve te komen.

3. Hartje zomer (25+C) plug je altijd wel in de top curve. Batterij is immers warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

MJMaverick schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Sinds vanochtend staat versie 2.1.6 in de Play Store. Never mind.... dat is de versie van 24 januari. Ik kreeg die pas vanochtend binnen...
Dan hebben we het over de updates van VW. de versie van 24 januari heb ik pas zondag binnengekregen

• t2faag
  • Registratie: November 2000
Zitten er mensen nog in de VW-Facebook groep? Wordt daar nog wel eens wat nuttigs gemeld?

Ben er zelf tijdje terug uitgegaan... werd beetje moe van al dat negatieve gezeur daar. Alleen jammer dat je dan wel de berichten van VW mist...

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
t2faag schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:27:
Zitten er mensen nog in de VW-Facebook groep? Wordt daar nog wel eens wat nuttigs gemeld?

Ben er zelf tijdje terug uitgegaan... werd beetje moe van al dat negatieve gezeur daar. Alleen jammer dat je dan wel de berichten van VW mist...
Je mist weinig. 99.5% zijn de gebruikelijke zeurposts en mensen die de handleiding niet lezen.
Vanmorgen werd er een interview met Dirk Hilgenberg gepost: https://fb.watch/b4GpaCuzwt/
die vond ik nog wel interessant

• ik222
  • Niet online
sl1000 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:00:
[...]

Je mist weinig. 99.5% zijn de gebruikelijk zeur posts en mensen die de handleiding niet lezen.
Vanmorgen werd er een interview met Dirk Hilgenberg gepost: https://fb.watch/b4GpaCuzwt/
die vond ik nog wel interessant
Op zich interessant inderdaad, van de andere kant ook vooral veel dezelfde beloftes die we al zo vaak horen zonder echt concreet te worden.

Op zich geloof ik 100% dat Volkswagen op de goede weg is met de software voor de ID serie, het gaat alleen allemaal buitengewoon traag.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FlowDesign
t2faag schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:27:

Ik hoop van harte dat Meta zich gewoon echt terugtrekt uit de EU en we verlost zijn van die bagger.

Dat je als VW FB als platform gebruikt voor communicatie met je klanten vind ik beneden alle peil, dan neem je mensen gewoon niet serieus.

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVd74YPx2_OOSQsmxL_aMb87nF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSAtkGA9iYaoVEcIra1jivBD.jpg?f=fotoalbum_large

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:20
Hier ook de update gedownload, laat 3.0 maar komen zou ik zeggen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• FlowDesign
Dat had iemand al gepost :)

We wachten nog op de Android update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Nee, we wachten op software versie 3.0 in de auto!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 20:51
FlowDesign schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:14:

Ik heb nog geen ID.4, maar wel alvast de App (versie van 24 januari) op mijn Android telefoon geïnstalleerd :+ .

Bij de beschrijving staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUE56sRpYpE8AMXhQP5iyeTjRN4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hkBxud3sAFZ63jgHnebFouLr.png?f=fotoalbum_large

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
  • Laatst online: 18-09 21:22
Gadget Freak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:44:
Nee, we wachten op software versie 3.0 in de auto!
Ik zou niet wachten in de auto. Dat is een half jaar op je stoel zitten en leven in je ID.X dan! Dat houd je batterij niet vol :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De reviews van de app zijn een bron van vermaak en gedeelde smart :P

https://play.google.com/s...=com.volkswagen.weconnect

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfwAlW21HNHl_tZocB318i9_45Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i5urpMCmY0SVxySC5eGV3ldH.png?f=fotoalbum_large

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
@Tukk En toch kun je zeggen wat je wilt.. maar VW is wel een van de weinige app bouwers die in ieder geval reageert op alle reacties. Dat zie je bijna nooit gebeuren.

Had zelf een keer een review geschreven en dus vervolgens een reactie gehad om een mail te sturen. Maar als je dat doet.. dan helpen ze je via de mail ook echt wel. Niet heel snel.. maar uiteindelijk heeft het bij mij zelfs tot een oplossing en garage bezoek geleid. Bleek iets in de auto niet goed te zitten.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Mitchell2.24v schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Ik heb nog geen ID.4, maar wel alvast de App (versie van 24 januari) op mijn Android telefoon geïnstalleerd :+ .

Bij de beschrijving staat het volgende:

[Afbeelding]
Owwwww... Helemaal gemist. We hadden dat dus al in Android :)

We hebben er alleen nog niks aan :+

• Gadget Freak
Precies. De app ondersteunt meer dan wat de auto met 2.3 ondersteunt.

Vandaar dat ik ook zei dat we op versie 3.0 in de auto wachten!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:44
Gadget Freak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:08:
[...]

Precies. De app ondersteunt meer dan wat de auto met 2.3 ondersteunt.

Vandaar dat ik ook zei dat we op versie 3.0 in de auto wachten!
En als ze nu gewoon in de app/play store zouden zetten
We zijn druk met functionaliteit bezig, die bij onze niet elektrische voertuigen al beschikbaar zijn,
maar hiervoor moet ook de software in de auto bijgewerkt zijn.
Dan zou dat al heel veel gemopper weggehaald worden.
Hoeven we alleen nog te mopperen over het uitblijven van de versie 3.0 update van de auto :D

• Gadget Freak
nyand schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:29:
En als ze nu gewoon in de app/play store zouden zetten
De software voor de auto installeren via Apple of Google??? ;)

Ik heb de telefoon app update gewoon uit de App Store.

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Ik snap oprecht niet waarom mensen enthousiast worden van deze release notes. Voor zover ik het interpreteer krijg je er dus 0 (nul) functionaliteiten bij.
Een waarschuwing dat het koud is buiten en je de auto moet laden omdat dat beter is voor de accu zie ik niet echt als een verbetering. Zeker niet als je dan uitgesteld laden instelt en er vervolgens niets gebeurt....
En de status van portieren, ramen en lichten inzien klinkt als een leuk hebbedingetje maar ik kan me serieus niet voorstellen dat met alle gebreken die er momenteel zijn dat 1 van de most anticipated features is.

Update 3.0 klinkt veelbelovend omdat er veel technische verbeteringen in zitten dus daar kijk ik ook wel naar uit, zeker temperatuur management van de batterij en laadsnelheid update, maar die app is serieus echt om te janken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
FlowDesign schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:14:
[...]

Dat had iemand al gepost :)

@FlowDesign klopt. Maar we hebben ook twee updates ontvangen.
Dit is de tweede update met deze melding.

Kijk maar goed op de eerste printscreen = v1.28.0
Mijn printscreen zegt v1.28.1 😉
Eerst goed lezen hé, ik post het niet zomaar haha.

[ Voor 25% gewijzigd door Braaaii op 10-02-2022 18:24 ]

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ro ofzo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:14:
Ik snap oprecht niet waarom mensen enthousiast worden van deze release notes. Voor zover ik het interpreteer krijg je er dus 0 (nul) functionaliteiten bij.
Een waarschuwing dat het koud is buiten en je de auto moet laden omdat dat beter is voor de accu zie ik niet echt als een verbetering. Zeker niet als je dan uitgesteld laden instelt en er vervolgens niets gebeurt....
En de status van portieren, ramen en lichten inzien klinkt als een leuk hebbedingetje maar ik kan me serieus niet voorstellen dat met alle gebreken die er momenteel zijn dat 1 van de most anticipated features is.

Update 3.0 klinkt veelbelovend omdat er veel technische verbeteringen in zitten dus daar kijk ik ook wel naar uit, zeker temperatuur management van de batterij en laadsnelheid update, maar die app is serieus echt om te janken.
Ik denk dat mensen niet enthousiast worden van de update, maar wel van het feit dat 3.0 wellicht snel dichterbij komt.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ro ofzo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:14:

En als je hiervoor een, bijv, Passat GTE had met WeConnect, dan zat die functionaliteit daar al in vanaf het begin, dus 6 jaar geleden. Ik begrijp zeer weinig van het software ontwikkeltraject bij VW.

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
Leuk filmpje van Carwow over de Enyaq 204pk - 77kwh en testen van verbruik met skibox, caravan etc.
Carwow! EV verbruik

Verwijderd

theHoff schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:38:
[...]

En als je hiervoor een, bijv, Passat GTE had met WeConnect, dan zat die functionaliteit daar al in vanaf het begin, dus 6 jaar geleden. Ik begrijp zeer weinig van het software ontwikkeltraject bij VW.
Of ze hebben het boeltje onderschat, of ze geven er gewoon niet zoveel om :)
Zelfs mijn BMW 3 reeks van 2014 kan ik uit het appje ontgrendelen als (back-up) sleutel, zonder enig actief abbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
theHoff schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:38:
[...]

Ik ben er redelijk zeker van, dat ze voor de ID Serie, volledig opnieuw begonnen zijn en alles in huis ontwikkelen.

• sl1000
KingsCrown schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:40:
Leuk filmpje van Carwow over de Enyaq 204pk - 77kwh en testen van verbruik met skibox, caravan etc.
Carwow! EV verbruik
Pff 160KM op een accu met een caravan.
Da’s wel heel extreem. Kun je toch beter een vouwwagen er achter hangen.

• sl1000
FlowDesign schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Ik ben er redelijk zeker van, dat ze voor de ID Serie, volledig opnieuw begonnen zijn en alles in huis ontwikkelen.
Dat vertelt die knakker van Cariad ook, in dat filmpje wat ik eerder vandaag heb gepost. En als je vanaf scratch begint dan release je sneller de eerste versie, en in een later stadium maak je hem compleet. volkomen logisch

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
sl1000 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:28:
[...]

Dat vertelt die knakker van Cariad ook, in dat filmpje wat ik eerder vandaag heb gepost. En als je vanaf scratch begint dan release je sneller de eerste versie, en in een later stadium maak je hem compleet. volkomen logisch
Heel logisch maar moet het nou echt een jaar duren om de deuren op slot te kunnen doen of een stabiele verbinding te hebben?

• Ro ofzo
sl1000 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:28:
[...]

Je hoeft inderdaad niet 3 jaar te wachten tot alles in detail werkt en dan pas releasen. Maar de andere kant van het spectrum is heel snel iets releasen wat incompleet is en voor het grootste deel niet werkt, wat ze nu gedaan hebben. Release dan niet, of geef het vrij als beta ofzo.

• Ro ofzo
AMARONE|IA schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:33:
[...]

Heel logisch maar moet het nou echt een jaar duren om de deuren op slot te kunnen doen of een stabiele verbinding te hebben?
Sterker nog dat 1e gaat nog wel langer duren, want wat ze nu aangeven bij de komende release is dat je alleen de status van deuren kunt inzien. Niet vanuit de app op slot doen.

• theHoff
  • Niet online
FlowDesign schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Dat sowieso niet, want de achterkant is grotendeels hetzelfde met exact dezelfde problemen. Wellicht de app wel, maar zo spannend is deze niet. Maar het zal wel te maken hebben met het aansturen van alle verschillende systemen in de ID's waar ze nieuw spul voor moeten maken wat niet zomaar te integreren is.
Ze zullen ook vast wel hoge eisen hebben qua veiligheid van de hele boel. Maar toch.

• FlowDesign
theHoff schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:05:
[...]

Dat sowieso niet, want de achterkant is grotendeels hetzelfde met exact dezelfde problemen. Wellicht de app wel, maar zo spannend is deze niet. Maar het zal wel te maken hebben met het aansturen van alle verschillende systemen in de ID's waar ze nieuw spul voor moeten maken wat niet zomaar te integreren is.
Ze zullen ook vast wel hoge eisen hebben qua veiligheid van de hele boel. Maar toch.
Back-end is misschien niet veel anders inderdaad, maar ik bedoelde de volledige aansturing van alles in de auto t/m de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Ro ofzo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Je hoeft inderdaad niet 3 jaar te wachten tot alles in detail werkt en dan pas releasen. Maar de andere kant van het spectrum is heel snel iets releasen wat incompleet is en voor het grootste deel niet werkt, wat ze nu gedaan hebben. Release dan niet, of geef het vrij als beta ofzo.
Vind ik een beetje overtrokken. De meeste basis dingen die in de app zitten werken gewoon, het is alleen niet zoveel :+ Velen hier hebben al eerder VW gereden en vergelijken de app telkens daarmee, maar dat is een compleet ander platform met een andere app.

Het enige aan de app wat ze wel gereleased hebben en gewoon echt voor geen meter werkt, is het versturen van een adres naar de auto toch?

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Novadecasa schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Zo dat wordt lekker praktisch :N Bij een bestemming op je vakantieroute in bijv. Duitsland is het dan gokken of je het gaat halen. Want ook ABRP kan er met het verbruik weldegelijk naast zitten.
Je kunt in de praktijk prima rijden op de GOM (actieradiusmeter). Vandaar ook km per uur of minuut tijdens laden ipv kWh/h :+ . Mijn eigen ervaring leert dat 30 à 60 km extra marge houden vaak wel uitkomt.

Accupercentage weten onderweg of hoeveel kW je aan het laden bent is leuk maar niet essentieel om op je bestemming te komen.

Ik kan overigens nog niet wennen aan het zoeken van laadstations in de navigatie. Ik hoop op een goede update hiervan in 3.0. Net als aanpassing van de GOM op basis van de route en weeromstandigheden. Zou niet ingewikkeld moeten zijn voor VW AG. Volgens mij heeft Audi het al.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvKIDxwOBhpGJBgXNbsKVnyML5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zM0dhRpxytdggNo0Hyb9flOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Gebroederlijk naast elkaar. Mooie auto die cupra, vooral de binnenkant toont toch even een klasse beter qua afwerking met dat alcântara ipv de vuilnisbak nepleren aankleding in de id3.
Qua auto zelf vind ik ze allebei even mooi maar denk ik dat de id3 tijdlozer blijft.

Misschien wel de grootste misser van Volkswagen, Duitsers die hip en modern proberen te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
@AMARONE|IA sowieso gek dat de (Seat) Cupra beter in zijn interieur zit dan een een VW. Daar Seat eigenlijk altijd onder de VW is gepositioneerd. Zelfde met de Skoda. De Enyaq ziet er van binnen (naar mijn mening) ook beter uit dan de ID4.

*Don is nog steeds teleurgesteld dat de Cupra Born wél een fatsoenlijke audio installatie (als optie) biedt t.o.v. de karige installatie in de ID3.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:58
Als we toch terug over de app aan het klagen zijn. Ik melde onlangs dat het voorverwarmen via de app de laatste tijd werkte met maar 1 keer op de knop te duwen. Wel dat is weer voorbij. Meestal wel 2 keer duwen nodig en wanneer het dan lukt krijg ik een "technical error" foutmelding terwijl de verwarming dan wel op active komt te staan.

Ik werk zelf in de medische apparaten software wereld en heb er het volle begrip voor dat voor veiligheid en normen redenen het releasen van nieuwe software wat trager verloopt. Maar dat is geen excuus voor de slechte server functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Annun schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:48:
Als we toch terug over de app aan het klagen zijn. Ik melde onlangs dat het voorverwarmen via de app de laatste tijd werkte met maar 1 keer op de knop te duwen. Wel dat is weer voorbij. Meestal wel 2 keer duwen nodig en wanneer het dan lukt krijg ik een "technical error" foutmelding terwijl de verwarming dan wel op active komt te staan.

Ik werk zelf in de medische apparaten software wereld en heb er het volle begrip voor dat voor veiligheid en normen redenen het releasen van nieuwe software wat trager verloopt. Maar dat is geen excuus voor de slechte server functionaliteit.
Hier werkt die 8/10 wel maar vanochtend weer ineens niet. Toch balen als je verwacht in een warm bad in te stappen en het ijskoud is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Annun schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:48:

Mijn ervaring is dat het beter werkt als ik het niet vanaf het Home scherm start, maar vanaf het tweede scherm en dan Air Conditioning. Je ziet dan zo'n wacht-dingetje draaien. Soms duurt het bijna een minuut voordat ie in de app aangeeft dat ie aan het verwarmen is. Soms hoor ik daarvoor al een ventilator in de auto draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
FlowDesign schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:14:
[...]
Vind ik een beetje overtrokken. De meeste basis dingen die in de app zitten werken gewoon, het is alleen niet zoveel :+ Velen hier hebben al eerder VW gereden en vergelijken de app telkens daarmee, maar dat is een compleet ander platform met een andere app.

Het enige aan de app wat ze wel gereleased hebben en gewoon echt voor geen meter werkt, is het versturen van een adres naar de auto toch?
1. Adres versturen werkt niet
2. Voorverwarmen moet je 4 keer starten voor er daadwerkelijk iets gebeurt. In de tussentijd crasht de app gemiddeld ook 2 keer. Ik hoor van mensen dat dit nu beter werkt, dat is precies wat ik bedoel met iets releasen wat niet werkt en dan een jaar later pas fixen.
3. Instellingen syncen tussen app en auto werkt niet, als je in de auto iets wijzigt neemt de app het niet over en vice versa (vertrektijden, voorklimatiseren etc). Ik had laatst nog dat ik in de auto laden tot 80% had ingesteld, en vanuit de app laden heb gestart, en hij de volgende ochtend met 100% klaar staat omdat dat blijkbaar in de app staat ingesteld. Maar dan niet zichtbaar op het deel waarop je het laden start maar verborgen op een andere pagina.
4. Ik check net even die app of ik nog dingen mis in dit overzicht en na 1 minuut wordt hij door systeem gekilled omdat hij weer vastloopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
FlowDesign schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:07:
[...]

Mijn ervaring is dat het beter werkt als ik het niet vanaf het Home scherm start, maar vanaf het tweede scherm en dan Air Conditioning. Je ziet dan zo'n wacht-dingetje draaien. Soms duurt het bijna een minuut voordat ie in de app aangeeft dat ie aan het verwarmen is. Soms hoor ik daarvoor al een ventilator in de auto draaien.
Dit is precies wat ik bedoel. Mensen hier op Tweakers die ervaring hebben met software development kunnen hier nog wel begrip voor opbrengen, maar general public verwacht gewoon een product wat werkt. En als die app bijzaak is, release dan niet als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Ik heb met mijn id3 1st plus ruim 3 weken terug de mail gehad voor de update (2.3) maar nog niks in mijn auto gezien. wat een drama die updates bij VW.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soeski
  • Laatst online: 18-09 21:22
firejelle schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:48:
Ik heb met mijn id3 1st plus ruim 3 weken terug de mail gehad voor de update (2.3) maar nog niks in mijn auto gezien. wat een drama die updates bij VW.....
De wachttijd vorig jaar na akkoord was tussen de 1 en 4 maanden, dus je hebt nog even ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 11-02-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

AMARONE|IA schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:30:
[Afbeelding]

Gebroederlijk naast elkaar. Mooie auto die cupra, vooral de binnenkant toont toch even een klasse beter qua afwerking met dat alcântara ipv de vuilnisbak nepleren aankleding in de id3.
Qua auto zelf vind ik ze allebei even mooi maar denk ik dat de id3 tijdlozer blijft.

Misschien wel de grootste misser van Volkswagen, Duitsers die hip en modern proberen te zijn.
Helemaal eens met deze observatie - behalve dat lelijk stuk plastic achter de motorkap - dat moeten zsm oplossen bij de refresh van de ID3 en gelijk trekken met de Cupra. Net als het interieur.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ro ofzo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:21:
[...]

2. Voorverwarmen moet je 4 keer starten voor er daadwerkelijk iets gebeurt. In de tussentijd crasht de app gemiddeld ook 2 keer. Ik hoor van mensen dat dit nu beter werkt, dat is precies wat ik bedoel met iets releasen wat niet werkt en dan een jaar later pas fixen.
3. Instellingen syncen tussen app en auto werkt niet, als je in de auto iets wijzigt neemt de app het niet over en vice versa (vertrektijden, voorklimatiseren etc). Ik had laatst nog dat ik in de auto laden tot 80% had ingesteld, en vanuit de app laden heb gestart, en hij de volgende ochtend met 100% klaar staat omdat dat blijkbaar in de app staat ingesteld. Maar dan niet zichtbaar op het deel waarop je het laden start maar verborgen op een andere pagina.
4. Ik check net even die app of ik nog dingen mis in dit overzicht en na 1 minuut wordt hij door systeem gekilled omdat hij weer vastloopt 8)7
Android of iOS?

Ik herken wel wat je zegt (ik heb overigens Android 12 op een Samsung S21 5G), maar meestal is het een kwestie van gewoon wat meer geduld hebben. In plaats van 4 keer klikken, wacht ik geduldig een minuut ofzo en dan werkt het. De app crashed bij mij eigenlijk ook nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
AMARONE|IA schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:30:
[Afbeelding]

Ik zou m'n ID3 zo omruilen voor een El Plan uhhhh El Born :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
"Stabilisierung bei den Lieferketten in der Halbleiter-Versorgung: »Es ist nicht das, was wir brauchen, denn nach wie vor sind die
Auftragsbücher rappelvoll. Wir könnten viel, viel mehr.« Die Lage sei aber besser als im Vorjahr."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ro ofzo
FlowDesign schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Android of iOS?

Ik herken wel wat je zegt (ik heb overigens Android 12 op een Samsung S21 5G), maar meestal is het een kwestie van gewoon wat meer geduld hebben. In plaats van 4 keer klikken, wacht ik geduldig een minuut ofzo en dan werkt het. De app crashed bij mij eigenlijk ook nooit.
Android 12 op een s10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1o9IGwydCxbOXB4t4pDdUiMDzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKghYCeO2NPm4NN2M2gBNOZj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:21
Zojuist een update via Play store

Ondersteuning van nieuwe functies vanaf versie ID. Software 3.0 met actieve We Connect-looptijd:
- De laatste parkeerpositie en de status van portieren & licht bekijken
- Temperatuurinformatie bij koud weer om de accuprestatie te optimaliseren
Overige aanpassingen:
- Informatie over geoptimaliseerd accugebruik en laadmodus
- Informatie over de gebruikersrol en inactief locatiegebruik van de auto
- Codescanner om in de auto in te loggen

Sorry, was al gepost zie ik

[ Voor 3% gewijzigd door Sandrioni op 11-02-2022 14:53 . Reden: Dubbele post ]

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:15
Hmm.. de ID.3 Pro S is volledig verdwenen uit de configurator op volkswagen.nl ... Enige optie is de Pro.

Mogelijk hebben leveringsproblemen grote impact op wat ze uit kunnen leveren. Zou toch jammer zijn, want in April kan ik een nieuwe auto uitzoeken en de ID.3 Pro S stond bovenaan het lijstje.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
RobbieB schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:22:
Hmm.. de ID.3 Pro S is volledig verdwenen uit de configurator op volkswagen.nl ... Enige optie is de Pro.

Mogelijk hebben leveringsproblemen grote impact op wat ze uit kunnen leveren. Zou toch jammer zijn, want in April kan ik een nieuwe auto uitzoeken en de ID.3 Pro S stond bovenaan het lijstje.
https://ev-database.nl/auto/1518/CUPRA-Born-170-kW---77-kWh

Deze zou vanaf maart bestelbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Er is van alles geschrapt uit de configurator. Led matrix verlichting en dakraam ook niet meer te bestellen. Verder alleen de 204pk versie. Prijs is volgens mij ook verhoogd.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Check ook de tweedehands prijzen! 8)7

https://www.gaspedaal.nl/...,54,361,52,82,83&srt=pr-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
RaymondD schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:43:
Er is van alles geschrapt uit de configurator. Led matrix verlichting en dakraam ook niet meer te bestellen. Verder alleen de 204pk versie. Prijs is volgens mij ook verhoogd.
Als ze de prijs nog iets verder verhogen is het totaal niet meer interessant en is de offset met bijtelling van een benzine/diesel Golf negatief. Als de levertijd dan ook nog eens flink korter is, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Ja... Er wordt nu voor occasions meer gevraagd dan dat ik afgelopen zomer betaald heb voor een 1st plus uit voorraad. Afgelopen zomer werd nog 8k korting gegeven op voorraad... Nu betaal je meer dan de toenmalige catalogusprijs |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
RobbieB schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Als ze de prijs nog iets verder verhogen is het totaal niet meer interessant en is de offset met bijtelling van een benzine/diesel Golf negatief. Als de levertijd dan ook nog eens flink korter is, tja...
Zou echt geen benzine meer willen rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
RaymondD schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:06:
[...]

Zou echt geen benzine meer willen rijden.
Ik wil het ook niet, maar het is nou niet dat met de huidige bijtellingregeling (16% tot 35k) elektrische auto's zoveel aantrekkelijker zijn. Je zit al snel op de +400e bijtelling voor een beetje elektrische gezinsauto die niet na 250km stil valt. Als je dan toch al niet de brandstof hoeft te betalen, dan heb je voor 40k een flink grotere gezinsauto die binnen 5 min volgetankt is voor een 4x zo groot bereik. Tel daarbij de lange levertijden en nu dus mogelijk ook nog hogere prijzen bij op en het enthousiasme gaat er bij mij wel een beetje vanaf...

[ Voor 10% gewijzigd door RobbieB op 11-02-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:35
Ongelofelijke prijsverhoging, 44k! Mijn vergelijkbare life versie uit 2020 was toen nog te koop voor 37k, wel zonder style interieur. En dan voor de 44k ook nog maanden wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:37
https://www.dasweltauto.n...g---warmtepomp---trekhaak

ID4 1st (geen MAX) uit december 2020 met trekhaak en warmtepomp. Nieuw 47k nu 59k 14 maanden en 13000km later. Bizar!

[ Voor 20% gewijzigd door densterdad2 op 11-02-2022 20:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ro ofzo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:21:
[...]

Bij mij werkt alles goed behalve het adres versturen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Ok!

Toch nog even terug gereden van de week na een tripje van 40 minuten en iets lagere accu (14%-23%). Strak 120 kW 👍🏻

Bij 39% batterij en koud was dit 50 kW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fl0CAuLA6y-Wp3Q9N1Sl6upbCgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wx2HPLJ5oVR9zys4ZW8nWqYy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UHPNu_KZc2OVHrgnDXcLkr7EkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1P8zrrGqQcDPB27uasITcLF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:06
RobbieB schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:22:

Sterker nog je kunt bij de Pro niet eens meer pakketten kiezen behalve een Style pakket! Wel nog een warmtepomp die ik ook heb genomen maar die is ook duurder geworden. Daarnaast een fikse prijsverhoging voor de Pro. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen met de bestelling bij mijn leasemaatschappij want die moet nog naar de dealer toe. Leuk zeg een auto die een stuk duurder wordt als het feest nog doorgaat en dan straks ook nog pas leveren in 2023 wat fiscaal weer niet gunstig is. Dubbel de pineut. Een prijsverhoging van €5600,- voor een Pro dat is toch absurd.

[ Voor 3% gewijzigd door glas86 op 11-02-2022 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59

Boy

www.byoscoop.nl

Dat is gewoon een 1st toch? Geen Max? Dus wat ik heb is nu zeker 10k meer waard? Omg 😳

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
Ik rij nu een ID.3 first plus. Als ik nu de Pro samenstel met Andoya velgen witte kleur kom ik al op 46000. Ten opzichte van de plus mis ik dan als belangrijkste dingen nog de IQ led matrix verlichting, achteruitrijcamera. Zou bijna op 50k komen voor een auto die ik afgelopen zomer met korting uit voorraad 'direct' mee kon nemen voor 36k. Niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
RaymondD schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:29:
Ik rij nu een ID.3 first plus. Als ik nu de Pro samenstel met Andoya velgen witte kleur kom ik al op 46000. Ten opzichte van de plus mis ik dan als belangrijkste dingen nog de IQ led matrix verlichting, achteruitrijcamera. Zou bijna op 50k komen voor een auto die ik afgelopen zomer met korting uit voorraad 'direct' mee kon nemen voor 36k. Niet normaal.
Dat is toch niet normaal meer! Had wel rekening gehouden met een prijsstijging maar dit absoluut niet. De Pro is nu €5600,- duurder geworden en dan is er nog geen optie aangevinkt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:06
sl1000 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:38:
[...]

Van wat ik in Duitse fora gelezen heb schijnt die met de eerste ID3s vaker te gebeuren (keer of 3 gelezen nu) en is dan vaak de esound module stuk. Deze zet dan zoveel bagger op de can bus dat andere module mee in storing gaan.

Minpool van de accu los nemen kan (tijdelijk) nog wel eens helpen
Auto is weer terug met inderdaad een nieuwe esound module.
Gelukkig was die snel beschikbaar, dus ik ben de auto maar twee dagen kwijt geweest.
Had ook niet veel langer moeten duren want de loaner was de meest kale Up die er is. Uiteraard via Easyrent want Pon moet ook daaraan verdienen… O-)

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 18:25
KrlGl schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:07:
[...]

Auto is weer terug met inderdaad een nieuwe esound module.
Gelukkig was die snel beschikbaar, dus ik ben de auto maar twee dagen kwijt geweest.
Had ook niet veel langer moeten duren want de loaner was de meest kale Up die er is. Uiteraard via Easyrent want Pon moet ook daaraan verdienen… O-)
Ik krijg altijd een mooie ID.3 mee als loaner O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook even aan het kijken in de BE configurator, de 174PK versie wordt nu met een 77kwh batterij geleverd...en ik heb toen een 52kwh 170pk moeten kiezen ;w

Ik kan niet 1:1 vergelijken aangezien deze niet meer op de config staat maar ik kom op 51k, die van mij zat op 44k vorig jaar in maart.

edit: heeft dat 2022 model niet een kleine facelift gekregen?
Ik zie dat de LED achterlichten nu ook anders zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2022 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
densterdad2 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:48:
https://www.dasweltauto.n...g---warmtepomp---trekhaak

ID4 1st (geen MAX) uit december 2020 met trekhaak en warmtepomp. Nieuw 47k nu 59k 14 maanden en 13000km later. Bizar!
Ik weet niet hoe het met de ID.4 zit, maar voor de ID.3 is er in belgie en frankrijk nog genoeg gebruikt te koop. Heb zelf een 2020 ID.3 1st max met 10k op de teller uit belgie gehaald. Stond voor 40K incl. Transport op kenteken in NL. (12 mnd VW dealer garantie erbij)

[ Voor 6% gewijzigd door 28twinplug op 11-02-2022 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
Een kleine correctie op de prijsstijging van de ID3. Ik zie nu dat men een Pro Edition op de markt gebracht heeft waar nu standaard het assistence en comfort pakket opzitten en een Style pakket. Daarnaast getinte ramen. De ramen zijn normaal gesproken onderdeel van het design pakket. Dit pakket heb ik ook besteld maar zie ik nu nergens meer terugkomen in de configuratie of de prijslijst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik zit er serieus aan te denken om m'n ID3 voor één of ander idioot bedrag te koop te zetten en dan tijdelijk een oude auto of een oudere EV uit Duitsland te halen. En dan evt weer een nieuwe EV in Duitsland bestellen en weer importeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Nu is de storing bingokaart vol. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvoru8bpU86ZUmrJLDF0g59b5YE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tn1edsi9OV1hZzbm4PD6LIPH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Och, die kreeg ik al meteen toen ik de mijne gekocht had en ging afhalen bij de dealer 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
glas86 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:02:
Een kleine correctie op de prijsstijging van de ID3. Ik zie nu dat men een Pro Edition op de markt gebracht heeft waar nu standaard het assistence en comfort pakket opzitten en een Style pakket. Daarnaast getinte ramen. De ramen zijn normaal gesproken onderdeel van het design pakket. Dit pakket heb ik ook besteld maar zie ik nu nergens meer terugkomen in de configuratie of de prijslijst.
Ik vermoed dat ze door chiptekorten en onvoldoende productiecapaciteit alleen nog maar MEB voertuigen met voldoende marge willen verkopen. En dat zijn in de eerste plaats de Audi Q4's. Als iemand dan echt een ID.3 of ID.4 dan mag dat best...maar dan wel met een behoorlijk optiepakket. Een basis ID.3 is niet interessant voor VW om te verkopen momenteel. Ben benieuwd of dit gaat veranderen zodra de MEB productielijn in Emden gereed is. Maar ik vermoed dat het helaas vooral komt door chiptekorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Laatst online: 11:38
Ik weet dit wel zeker. Levertijd van onze 5 stuks basis uitvoering id3 wordt steeds verschoven. Nu staan op april.
RaymondD schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:11:
[...]

Ik vermoed dat ze door chiptekorten en onvoldoende productiecapaciteit alleen nog maar MEB voertuigen met voldoende marge willen verkopen. En dat zijn in de eerste plaats de Audi Q4's. Als iemand dan echt een ID.3 of ID.4 dan mag dat best...maar dan wel met een behoorlijk optiepakket. Een basis ID.3 is niet interessant voor VW om te verkopen momenteel. Ben benieuwd of dit gaat veranderen zodra de MEB productielijn in Emden gereed is. Maar ik vermoed dat het helaas vooral komt door chiptekorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:16
Ach, mijn full options ID.4 GTX is vrijdag van 29 dagen naar nog 50 dagen levertijd gezet. Stap vier van honeymoon nog steeds. Origineel was het trouwens week 47 ‘21.

De nieuwe opties zullen ongetwijfeld iets met jullie beredenering te maken hebben, dat geloof ik wel. Maar het is nou niet dat de uitgebreide modellen eerder geleverd worden.

Denk eerder dat ze mogelijk ook gekozen hebben om zo efficiënt mogelijk te werken. Minder opties is minder variatie en misschien dan makkelijker om een productielijn op te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:47:
Ben ook even aan het kijken in de BE configurator, de 174PK versie wordt nu met een 77kwh batterij geleverd...en ik heb toen een 52kwh 170pk moeten kiezen ;w

Ik kan niet 1:1 vergelijken aangezien deze niet meer op de config staat maar ik kom op 51k, die van mij zat op 44k vorig jaar in maart.

edit: heeft dat 2022 model niet een kleine facelift gekregen?
Ik zie dat de LED achterlichten nu ook anders zijn.
Is dat niet de standaard led welke afwijkt van de iq verlichting die jij ziet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RaymondD
Ben toch wel een beetje klaar met de accu verwarming. In een kwartier tijd 9km gereden door de stad net. Verbruik 26,9kWh/100km. Dat is dus ca 2,5kWh voor die 9km.

15 minuten lang heeft de accu verwarming aangestaan. 6kW continu. Dat is dus ca. 1,5kWh verbruik voor de accu verwarming en 1kWh voor het daadwerkelijke rijden. Beetje jammer.

Interieurverwarming stond uit omdat ik dit even wilde testen.

Kom maar op met die update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Boy schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:15:
[...]

Dat is gewoon een 1st toch? Geen Max? Dus wat ik heb is nu zeker 10k meer waard? Omg 😳
https://www.dewaalautogro...elling-per-maand-28856796

nou bijna wel.. qua dealer prijzen (particulier even 3-4k onder zitten).. het kriebelt hier wel hoor... andere auto met hogere bijtelling neem ik dan voor lief. streept elkaar toch weg.

denk dat het voor je aankoopbedrag met gemak weggaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 13-02-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Simply1337 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:57:
[...]
nou bijna wel.. qua dealer prijzen (particulier even 3-4k onder zitten).. het kriebelt hier wel hoor... andere auto met hogere bijtelling neem ik dan voor lief. streept elkaar toch weg.
Zelf verkopen is inderdaad nog wel iets anders dan de vraagprijzen bij de dealer. Ook als een auto éénmaal een margeauto is geworden (prive eigendom geweest) dan wordt het een stuk moeilijker omdat er voor bedrijven geen BTW meer af te trekken is.

En daarnaast... wat is er momenteel wel leverbaar? En wat betaal je daar extra voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:29
@RaymondD Ik fiets bijna 100 km op mijn 0,45 kWh accu in de stad ;-)

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Pagina: 1 ... 178 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.