Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 177 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@sjaak @Caelis38 @Mitchell2.24v @Metalingus

Volgens mij verwachten jullie allemaal,net als ik, de auto jullie auto ergens de komende paar weken.

Is er bij jullie nog iets veranderd? Volgens de laatste gegevens zou mijn auto over 2 weken in Nederland zijn en over 4 weken geleverd.

Alleen nog niks gehoord en geen honeymoon linkje enz. Dealer is muntstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 20:21
DonJunior schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:53:
@Gideon_92 Ik heb dit afgelopen week voor het eerst meegemaakt. Was ook de eerste keer dat ik een hele rit met Android Auto (AA) had gedaan. Ongeveer een uur gereden. Rij bij mij de stad weer in en *plof*.. scherm loopt vast en vervolgens heel de media unit uit.. Hij start vervolgens uit zichzelf wel weer op. Had het idee dat het de combinatie was van AA en dat ik iets in het auto menu wilde doen (stoelverwarming uit)
Dat ging niet helemaal soepel en toen was het klaar.
Zonder AA nog niet eerder meegemaakt.

*sowieso moet ik afkloppen, heb amper problemen met de auto. Af en toe een melding dat een lichtunit aan de achterzijde niet meer wil knipperen maar that's all.
Ik heb het met AA nog nooit meegemaakt, juist dan blijft het werken. Was zelf niet bezig met iets op het scherm, de navigatie was zelfs niet aan het herberekenen.
Jakkie takkie schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:34:
[...]

Valt dan het hele scherm uit of alleen de VW-navigatie?
Het hele scherm valt uit :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:23
AndereKoekoek schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:09:

Volgens mij verwachten jullie allemaal,net als ik, de auto jullie auto ergens de komende paar weken.

Is er bij jullie nog iets veranderd? Volgens de laatste gegevens zou mijn auto over 2 weken in Nederland zijn en over 4 weken geleverd.

Ik zit nog in stap drie van negen: "Vandaag wordt gestart met de bouw van uw Volkswagen!"
Die melding kreeg ik op vrijdag 28 januari. Verder is er nog niets veranderd. De afleverweek staat nog steeds op week 10. Hoe nauwkeurig dat is weet ik niet :+

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-07-2023

Hier al bestelling lopende van 6/7/21 en hoor helemaal niets. Niet in APP / niets van dealer en niets van LM
:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
Gideon_92 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:14:
[...]

Ik heb het met AA nog nooit meegemaakt, juist dan blijft het werken. Was zelf niet bezig met iets op het scherm, de navigatie was zelfs niet aan het herberekenen.

[...]

Het hele scherm valt uit :'(
Jaar of wat geleden iets soortgelijks gelezen op VWidTalk. Man daar had dat telkens op de parkeerplaats bij een restaurant. bleek een niet goed afgeschermde module te zijn die EM-storing oppikte. Hij had nog wat andere problemen en zijn (ik dacht gateway) module was toen vervangen. dat loste gelijk dat issue op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Als ik een ID4 zie rijden met een nieuwe kenteken, dan zoek ik die nog wel eens op bij de rdw.
Maar ze zijn allemaal net voor het nieuwjaar op kenteken gezet.
Heb er nog geen enkele gezien met een kenteken van ná 1-1-2022.

Dacht eigenlijk nog dat het evt. komt omdat NL voorrang heeft gekregen in december en ze in januari niks voor NL produceren. Maar zie dat je in Belgie hebt besteld, Riklo. Dus dat is al uitgesloten dan.

Wellicht de fabriek aan het ombouwen voor de nieuwe opties en wat kinderziektes?
Of de chips zijn gewoon écht even op nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55
Het schijnt dat de fabriek in zwickau 5 dagen werkt nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
AndereKoekoek schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:16:
Als ik een ID4 zie rijden met een nieuwe kenteken, dan zoek ik die nog wel eens op bij de rdw.
Maar ze zijn allemaal net voor het nieuwjaar op kenteken gezet.

Dacht eigenlijk nog dat het evt. komt omdat NL voorrang heeft gekregen in december en ze in januari niks voor NL produceren. Maar zie dat je in Belgie hebt besteld, Riklo. Dus dat is al uitgesloten dan.

Wellicht de fabriek aan het ombouwen voor de nieuwe opties en wat kinderziektes?
Of de chips zijn gewoon écht even op nu.
Ik denk zelf dat ze alle spaarzame voorraad die ze binnenkrijgen momenteel voor de Id.5 (en Skoda + Cupra afgeleide) en de Buzz gebruiken. Overal lijkt uitleveren gestopt te zijn ook in Amerika.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Novadecasa schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:03:
Hebben jullie goede referentiecijfers voor het verbruik bij 100/110 km/h?

Ik wil dit spiegelen met het verbruik wat standaard wordt opgegeven in ABRP.
Voor de wintersportvakantie ben ik de route aan het voorbereiden, echter weet ik uit ervaringen met de Tesla dat dit soms wat te negatief is. Echter heb ik met de ID4 te weinig km's gereden (enkele dagen in gereden op niet-snelwegen) om een goed beeld te hebben van het verbruik op de snelweg.

Dus als iemand goede verbruik referenties heeft voor de ID4 City-Pure 52KW die ik kan gebruiken voor ABRP dan graag :)
Het valt mij sowieso op dat er op internet eigenlijk geen review of rangetest is van de 52kWh ID4, is dit model zo weinig uitgeleverd ?

Hoe bevalt de ID4 in vergelijking tot de Tesla?

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 07-02-2022 11:13 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Novadecasa schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:03:
Hebben jullie goede referentiecijfers voor het verbruik bij 100/110 km/h?

Ik wil dit spiegelen met het verbruik wat standaard wordt opgegeven in ABRP.
Voor de wintersportvakantie ben ik de route aan het voorbereiden, echter weet ik uit ervaringen met de Tesla dat dit soms wat te negatief is. Echter heb ik met de ID4 te weinig km's gereden (enkele dagen in gereden op niet-snelwegen) om een goed beeld te hebben van het verbruik op de snelweg.

Dus als iemand goede verbruik referenties heeft voor de ID4 City-Pure 52KW die ik kan gebruiken voor ABRP dan graag :)
Ik heb deze auto, en ik rijd in de zomer met deze snelheden ongeveer 19kWh/100km en in de winter verschilt het echt heel erg van de temperatuur. Maar denk snel aan 21kWh/100km.

Dat is op (adaptieve) cruise control 115km/u. Airco uit (behalve als het veel regent want dan beslaan de zijruiten licht) stoelverwarming aan en stoelmassage vaak aan met 2 personen en op 19". :P

Ik heb afgelopen weekend een stedentripje Keulen gedaan. Heen weg 1x geladen bij Huxe, en daarna 2x op de terugweg bij Shell en Ionity.

Viel me erg tegen dat er gewoon *geen* AC laders beschikbaar zijn in de binnenstad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DN8JWuK2-Wu6kndaltCX5jwdAuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVo9vQ05XzKU4ICnVZCwP5ar.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyLCQlc9gbgbEObGD12WuLB2gfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZACv2mS7mM7Z8yLddmC1EDvO.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al ongeveer 10% meer reistijd kwijt geweest aan een tripje van 570km.

[ Voor 33% gewijzigd door mitchdc op 07-02-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
abrp rekent bij mij 193 wh/km. dus met 200-210 zit je je safe voor temperaturen +3 graden

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-07 15:33

Vanochtend even contact gehad met de dealer (A-Point) omdat sinds 26-01 mijn ID.4 Pro onderweg is naar Nederland (HN fase 4) omdat ik benieuwd was of ie op winterbanden zou worden afgeleverd en dat antwoord is nee vanwege de 'aflevercondities van de LM'. Maar:

oOo *O* oOo HIJ WORDT VOLGENDE WEEK DINSDAG AFGELEVERD!!! oOo *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55
Metalingus schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Vanochtend even contact gehad met de dealer (A-Point) omdat sinds 26-01 mijn ID.4 Pro onderweg is naar Nederland (HN fase 4) omdat ik benieuwd was of ie op winterbanden zou worden afgeleverd en dat antwoord is nee vanwege de 'aflevercondities van de LM'. Maar:

wanneer was je bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VWID4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-03 13:20
Iemand al ervaring met een dakkoffer op de ID.4? Ik ben erg benieuwd wat dit met het verbruik doet.

Ben zelf naar de wintersport gereden zonder dakkoffer. Toen was het verbruik al behoorlijk. Wel waar het kon redelijk doorgereden in Duitsland, maar denk dat de range bij 100% op een gegeven moment nog maar 300km was. Als je dan uitgaat van laden tussen de 20% en 80% blijft er effectief maar zo'n 200km per laadbeurt over. Dat is toch wel aan de krappe kant. Wanneer daar door het verbruik van een dakkoffer nog eens 20% vanaf gaat, wordt het helemaal krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-07 15:33
blinded schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:21:
[...]

wanneer was je bestelling?
Staat in het overzicht, maar was begin augustus 2021. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
AndereKoekoek schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:16:
Volgens het overzicht dat eerder in deze thread genoemd is, zijn er dit jaar 12 ID.4's op kenteken gezet. Die zijn dus nog redelijk zeldzaam...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEv1pRkhD-rbazSgRN9v3tC7HZE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XsrIrc303o78wgn4mpEbWAoc.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Metalingus schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:17:
[...]
Wat goed zeg! Veel plezier alvast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mitchell2.24v schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Volgens het overzicht dat eerder in deze thread genoemd is, zijn er dit jaar 12 ID.4's op kenteken gezet. Die zijn dus nog redelijk zeldzaam...

[Afbeelding]
Ah dat overzicht heb ik gemist.
2 stuks per week is inderdaad niet zo heel veel.
Metalingus schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Staat in het overzicht, maar was begin augustus 2021. ;)
Lekker man! Je begint je week in ieder geval lekker zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
VWID4 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:28:
Iemand al ervaring met een dakkoffer op de ID.4? Ik ben erg benieuwd wat dit met het verbruik doet.

Ben zelf naar de wintersport gereden zonder dakkoffer. Toen was het verbruik al behoorlijk. Wel waar het kon redelijk doorgereden in Duitsland, maar denk dat de range bij 100% op een gegeven moment nog maar 300km was. Als je dan uitgaat van laden tussen de 20% en 80% blijft er effectief maar zo'n 200km per laadbeurt over. Dat is toch wel aan de krappe kant. Wanneer daar door het verbruik van een dakkoffer nog eens 20% vanaf gaat, wordt het helemaal krap.
Ik ging afgelopen zomer van 17.5KW naar 24.5KW/100KM, dus als je geen enorm dunne gestroomlijnde koffer hebt kun je zeker 30% verbruik extra rekenen voor een dakkoffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
revolution-nl schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:05:
[...]

Het valt mij sowieso op dat er op internet eigenlijk geen review of rangetest is van de 52kWh ID4, is dit model zo weinig uitgeleverd ?

Hoe bevalt de ID4 in vergelijking tot de Tesla?
Geen idee hoeveel deze uitgeleverd is. We hebben deze omdat het een van de laatste opties was binnen de 12% bijtelling opties, een echte keuze was het dus niet.

Wat betreft mijn eerste ervaring:
Novadecasa schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:22:
Even de eerste conclusies naar mijn ervaringen met de ID4 van mijn vrouw.

Ik ben overall verbaasd over het rijgemak en de draaicirkel, die is echt onvoorstelbaar. Dat maakt de auto erg wendbaar. Even keren is ook zo gedaan.
Het rijbereik valt mij, zeker met deze weersomstandigheden, heel erg mee.

Enkele zaken waar ik nog naar zoek, of die in mijn ogen een minpunt zijn, zijn:
- Laadsnelheid in KWh niet zichtbaar in de auto als deze aan de laadpaal staat.
- Geen zoekfunctie in de spotify app (via CarPlay)
- Laadklep die niet zelf sluit
- Acceleratie erg traag voor een elektrische auto

Al met al geen schokkende dingen voor nu.
Ik spiegel het e.e.a. aan ervaringen ten opzichte van mijn Tesla Model 3, waarbij ik goed heb kunnen ondervinden wat ik prettig vind en wat ik daar vervelend aan vind (draaicirkel bijv.)

Wintersport met de ID4 staat gepland op korte termijn, dus die ervaringen ga ik nog opdoen komende tijd.
mitchdc schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:09:
[...]

Ik heb deze auto, en ik rijd in de zomer met deze snelheden ongeveer 19kWh/100km en in de winter verschilt het echt heel erg van de temperatuur. Maar denk snel aan 21kWh/100km.

Dat is op (adaptieve) cruise control 115km/u. Airco uit (behalve als het veel regent want dan beslaan de zijruiten licht) stoelverwarming aan en stoelmassage vaak aan met 2 personen en op 19". :P

Ik heb afgelopen weekend een stedentripje Keulen gedaan. Heen weg 1x geladen bij Huxe, en daarna 2x op de terugweg bij Shell en Ionity.

Viel me erg tegen dat er gewoon *geen* AC laders beschikbaar zijn in de binnenstad.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al met al ongeveer 10% meer reistijd kwijt geweest aan een tripje van 570km.
Thanks voor je ervaring. Het klinkt wel iets hoger dan ik dacht. Ook een uitvoering zonder warmtepomp?
Simply1337 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:12:
abrp rekent bij mij 193 wh/km. dus met 200-210 zit je je safe voor temperaturen +3 graden
ABRP reken bij met 210. Heb het gevoel dat dat aan hoge kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Novadecasa schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:05:

ABRP reken bij met 210. Heb het gevoel dat dat aan hoge kant is.
met abrp obdlink live data of vanuit de standard waarde van abrp zelf

mijn waarde is vanuit livelink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Simply1337 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:21:
[...]

met abrp obdlink live data of vanuit de standard waarde van abrp zelf

mijn waarde is vanuit livelink
grappig, mijn livelink waarde is momenteel 17.6@110kmh en dat met temperaturen rond de 5 graden en winterbanden.
laat 'm wel veel rollen en niet harder dan 106-110 op de snelweg.
werkelijk gemiddeld verbruik is wel veel hoger (rond de 21), maar dat is de automatische compensatie voor de temperatuur, wind, etc. Wellicht omdat jij nog een versie hebt die de accu tot 8 graden verwarmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
sl1000 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:25:
[...]

grappig, mijn livelink waarde is momenteel 17.6@110kmh en dat met temperaturen rond de 5 graden en winterbanden.
laat 'm wel veel rollen en niet harder dan 106-110 op de snelweg.
werkelijk gemiddeld verbruik is wel veel hoger (rond de 21), maar dat is de automatische compensatie voor de temperatuur, wind, etc. Wellicht omdat jij nog een versie hebt die de accu tot 8 graden verwarmt.
Ja, 8-graden-gang

Het is echt verschrikkelijk hoe onzuinig het is wanneer het kwik onder 8 graden zakt. Kan niet wachten totdat ik het retroactief toch een update krijg van mijn bms (als het uberhaupt mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 20:21
sl1000 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Jaar of wat geleden iets soortgelijks gelezen op VWidTalk. Man daar had dat telkens op de parkeerplaats bij een restaurant. bleek een niet goed afgeschermde module te zijn die EM-storing oppikte. Hij had nog wat andere problemen en zijn (ik dacht gateway) module was toen vervangen. dat loste gelijk dat issue op.
Bedankt voor de tip, ik heb maandag weer een afspraak staan bij de dealer en geef het dan door. Hopelijk kunnen ze er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Mitchell2.24v schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:43:
Ik denk dat dit overzicht wordt bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Novadecasa schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:05:
[...]

Thanks voor je ervaring. Het klinkt wel iets hoger dan ik dacht. Ook een uitvoering zonder warmtepomp?
Jup geen waterpomp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
ik hoop wel dat je een waterpomp hebt.. anders heb je een kernreactor die op ontploffen staat onder je reet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Simply1337 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:08:
[...]

ik hoop wel dat je een waterpomp hebt.. anders heb je een kernreactor die op ontploffen staat onder je reet
Warmtepomp.. okay :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
sl1000 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:53:
[...]

Ik ging afgelopen zomer van 17.5KW naar 24.5KW/100KM, dus als je geen enorm dunne gestroomlijnde koffer hebt kun je zeker 30% verbruik extra rekenen voor een dakkoffer.
Had je je dakkoffer "verkeerd om", dus met de dikke kant naar voren gemonteerd? Dat is namelijk zuiniger :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
FlowDesign schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Had je je dakkoffer "verkeerd om", dus met de dikke kant naar voren gemonteerd? Dat is namelijk zuiniger :)
filmpje van die tesla test gezien idd. Nee ik had 'm traditioneel gemonteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Welke OBD connectors hebben jullie en wat is de ervaring?

Moet je deze er nog uithalen na/voor elke rit?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
AkroBatik schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:45:

eruit halen na een rit is altijd verstandig. sommige dongles zorgen er voor dat de modules van de auto actief blijven, waardoor de batterij onnodig te lijden heeft. anderen kunnen het alarm van de auto triggeren.

tenslotte is het onveilig om een BLE dongle altijd aangesloten te hebben, daar deze connecties van iedereen accepteert en mensen wellicht via die dongle commando's naar de auto kunnen sturen die je daar niet wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Ben toch nog even aan het kijken naar loopvlak sneeuwketting- dat schijnt wel te kunnen met de 21”.

Ik kan in de specs niet vinden wat de bout maar is van de Narvik.

“Te monteren op bouten van 17mm, 19mm, 21 mm en 22mm.” geven de kettingen.

Weet iemand dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Iemand trouwens een idee of ervaring met de 13mm sneeuwkettingen? Past dit bij de 235/60/R18 onder de ID4 qua ruimte in de wielkassen etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:03

Freakie1NL

Grote Baas

AkroBatik schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:45:

kungfuren OBD2 Bluetooth

Wilde perse Bluetooth hebben want dan meer integratie.

Werkt prima, laat geen alarm afgaan (weet niet of ik die überhaupt heb), geen batterij drain. Zit een aan en uitknop op.

Zit alleen wel te wachten op een aanbieding van OBDEleven maar dat is vanwege de aanpassing die je daarmee kan doen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Novadecasa schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:25:
Iemand trouwens een idee of ervaring met de 13mm sneeuwkettingen? Past dit bij de 235/60/R18 onder de ID4 qua ruimte in de wielkassen etc.?
Ik heb 13mm kettingen voor mijn ID.4 Pro Tech (bandenmaat 255/55/R19) en dat past prima. Er is meer dan genoeg ruimte over in de wielkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
VWID4 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:28:

Aankomen bij laadpunt met 5% scheelt weer wat maar je ontkomt inderdaad niet aan een hoog verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Gecko123 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:45:
[...]

Aankomen bij laadpunt met 5% scheelt weer wat maar je ontkomt inderdaad niet aan een hoog verbruik.
Trouwens, het percentage kan je toch nergens zien in de auto. Of zit ik mis?
Ik vind dat echt een misser, ik zie alleen de mogelijkheid om de eenheid op KM of MI te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26
Novadecasa schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Ik vind dat echt een misser, ik zie alleen de mogelijkheid om de eenheid op KM of MI te zetten.
Vanaf 10% en lager staat het ineens wel in je display achter het stuur, daarvoor niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 11:27
[...]

Het zou zeker fijn zijn, als dit als optie aangezet zou kunnen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maik73
  • Laatst online: 01-07 14:41
[...]

Op je grote display naar Wagen gaan en dan naar ACCU geloof ik.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Volgens previews, zou dat in versie 3.0 van de software wel het geval zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 17-09 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

maik73 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Op je grote display naar Wagen gaan en dan naar ACCU geloof ik.
Laden, niet Accu.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Björn heeft de BMW i4 M50 getest... Qua verbruik krankzinnig voor een sedan. En hij weegt 2400 kilo.... Shiiiiiiiiieeeet! Dan doet de ID4 het niet eens zo slecht voor zo'n hoge auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IopZbBhSZ3XnMGmKnHjKq6HuX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Au3MhLmvkci6oblBLgnCrOmi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Soeski schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:50:
[...]

Vanaf 10% en lager staat het ineens wel in je display achter het stuur, daarvoor niet.
In de navi zie ik het ook niet terug om te zien met welk percentage je op de bestemming aankomt. Of zit dat ook ergens verborgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Novadecasa schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:01:
[...]

In de navi zie ik het ook niet terug om te zien met welk percentage je op de bestemming aankomt. Of zit dat ook ergens verborgen?
volgende firmware release. tot die tijd zul je abrp moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
[...]

wagen -> wagen -> laden (bovenste optie) in het menu, en dan staat het percentage onder in het scherm.
verder geeft WeconnectID ook het accu percentage in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
[...]

20% krijg je de melding dat batterij aan het lage kant is + oranje batterij
10% krijg je een melding om te gaan laden + lage batterij + % in dashboard naast batterij.

in 3.0 is het % altijd te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
sl1000 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:19:
[...]

volgende firmware release. tot die tijd zul je abrp moeten gebruiken.
Zo dat wordt lekker praktisch :N Bij een bestemming op je vakantieroute in bijv. Duitsland is het dan gokken of je het gaat halen. Want ook ABRP kan er met het verbruik weldegelijk naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Novadecasa schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Zo dat wordt lekker praktisch :N Bij een bestemming op je vakantieroute in bijv. Duitsland is het dan gokken of je het gaat halen. Want ook ABRP kan er met het verbruik weldegelijk naast zitten.
VW Nav is niet zo slecht in duitsland en oostenrijk. alleen dat de eerste 50-100km in duitsland.. als je begint te gassen je verbruik enorm stijgt en het onrealistische laadstations weergeeft in het begin.
Later in het rit is het wel degelijk een goede voorspeller.

Dus ipc haal je Fastned Hilden (of 30 km verderop de ionity) prima met 100% vertrek en 120-130 op de teller rond 5C.

met 20C arriveer je met 30% als je met 100% vertrekt en 160 rijdt vanuit amsterdam :+

3.0 laat al zien dat je veel kun finetunen hoe je wilt arriveren bij bestemming of lader. niet in percentages, maar in kilometers :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

De Tesla geeft dat indd beter weer.

Wat je bij de VW kunt doen is de app Tronity gebruiken om live je SoC op te halen, die kun je vervolgens weer integreren in ABRP. Zo weet ABRP iig je SoC. Verbruik kun je in ABRP zelf instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
[...]

niet als je ABRP met een dongle aan je auto koppelt, dan heeft deze exact inzicht in je verbruik en klopt het perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
FlowDesign schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:12:
Björn heeft de BMW i4 M50 getest... Qua verbruik krankzinnig voor een sedan. En hij weegt 2400 kilo.... Shiiiiiiiiieeeet! Dan doet de ID4 het niet eens zo slecht voor zo'n hoge auto.

[Afbeelding]
..en toch als ik het geld had.. dan had ik een BMW i4 gekozen. Wat een plaatje.
Liefst zou ik een Taycan rijden mja.. geld he. Dus dan maar een ID.3 gekozen :+

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
DonJunior schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:51:
[...]

..en toch als ik het geld had.. dan had ik een BMW i4 gekozen. Wat een plaatje.
Liefst zou ik een Taycan rijden mja.. geld he. Dus dan maar een ID.3 gekozen :+
Taycan Sport Turismo... als ik het geld had.. wist ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
maik73 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:01:
[...]

Snelle oplossing: Powerknop van infotainment 20 seconden ingedrukt houden. Hierna herstart het systeem zich en is de piep weg.
Dit had ik 2x gedaan helaas bleef hij piepen ondanks de reset?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Is iemand dit al opgevallen??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LmUnFtc1v7_g-EJELNfxKKhlFA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t32LUz1elIfxP4YoM0mDKHI9.png?f=fotoalbum_large

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 20:42
Zag um net in het Nederlands ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lP38c-ifUExZfzvPMJUrQE4J7_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DJDg0SUUlRXBZbeLQQw772d.jpg?f=fotoalbum_large
Laat v3.0 dan maar komen.
Zal er eerst voor naar de dealer moeten, iets met andere 12 accu dacht ik ergens eens gelezen te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Die rating? Ja hoor :+ . Helemaal correct.

Laat die 3.0 maar komen dan. Mijn consent is nu denk ik 16 weken geleden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Verwijderd schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:25:
[...]

Die was nog voor 2.3 🤣

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 10:04
Verwijderd schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:25:
[...]

Die rating is nog veel te hoog 8)7
Na een jaar lang aanhoren dat er snel meer functionaliteit komt terwijl de bestaande functies in de app 9 van de 10 keer niet eens goed werken.

Ik verwacht er niet zo veel meer van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slop-id
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-04 19:49
Freakie1NL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:30:
[...]

kungfuren OBD2 Bluetooth

Wilde perse Bluetooth hebben want dan meer integratie.

Werkt prima, laat geen alarm afgaan (weet niet of ik die überhaupt heb), geen batterij drain. Zit een aan en uitknop op.

Zit alleen wel te wachten op een aanbieding van OBDEleven maar dat is vanwege de aanpassing die je daarmee kan doen.
Werkend met ABRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:00
Simply1337 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:30:
[...]

Ja, 8-graden-gang

Het is echt verschrikkelijk hoe onzuinig het is wanneer het kwik onder 8 graden zakt. Kan niet wachten totdat ik het retroactief toch een update krijg van mijn bms (als het uberhaupt mogelijk is)
Je bent wel heel negatief. Ik mag toch aannemen dat we voor de volgende winter die update gehad hebben?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Voor een grote update is het vooral veel notificaties en weinig functionaliteit als je het mij vraagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
RaymondD schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Je bent wel heel negatief. Ik mag toch aannemen dat we voor de volgende winter die update gehad hebben?
Jij bent wel héél positief.. :+

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
app update moet gepusht worden voordat de persautos van de id.5 worden gegeven. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

RaymondD schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:33:
[...]

We hadden ook mogen aannemen dat inmiddels iedereen 2.3 had kunnen bemachtigen.
We hadden ook mogen aannemen dat, zoals door VW is toegezegd, er elke 12 weken een update volgt.

Aannemen kunnen we klaarblijkelijk beter aan een aannemer over laten....

Dus wat @DonJunior stelt, redelijk positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Simply1337 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:10:
app update moet gepusht worden voordat de persautos van de id.5 worden gegeven. ;)
Ook bijzonder overigens dat deze update wel in de appstore staat maar niet bij google play, daar is de laatst beschikbare update nog altijd van 24 januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ro ofzo schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Ook bijzonder overigens dat deze update wel in de appstore staat maar niet bij google play, daar is de laatst beschikbare update nog altijd van 24 januari...
Toen de laadsnelheid in KW in de app geïntroduceerd werd was Android een paar weken eerder.
Komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

sl1000 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Toen de laadsnelheid in KW in de app geïntroduceerd werd was Android een paar weken eerder.
Komt vanzelf.
Huh iOS is tot nu toch altijd eerder geweest? De kW optie verscheen al in prints op het ID topic op Facebook voordat dit op Android verkrijgbaar was.

Idem met Widgets al tijden op iOS, nog steeds niet op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Freakie1NL schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:41:
[...]

Huh iOS is tot nu toch altijd eerder geweest? De kW optie verscheen al in prints op het ID topic op Facebook voordat dit op Android verkrijgbaar was.

Idem met Widgets al tijden op iOS, nog steeds niet op Android.
Was mijn ervaring niet iig. Hier werden de Android screenshots gepost terwijl ik pas enkele weken later de update voor IOS kreeg. Wellicht werd de IOS app gefaseerd uitgerold of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
sl1000 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:45:
[...]

Was mijn ervaring niet iig. Hier werden de Android screenshots gepost terwijl ik pas enkele weken later de update voor IOS kreeg. Wellicht werd de IOS app gefaseerd uitgerold of zo.
Het zou per land verschillend kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Contract period? Moeten we weer gaan betalen voor app toegang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
theHoff schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:50:
[...]

Contract period? Moeten we weer gaan betalen voor app toegang?
WeConnectId was altijd maar voor 3 jaar, dat stond al duidelijk in de folder toen ik de mijne bestelde.
Het was alleen niet duidelijk wat het daarna zou gaan kostten, en dat is het nu nog niet volgens mij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktXsr7OdKb30fyYsI3OsKQdlC8A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v6ino7hODfwwrgsJvFccI8VS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door sl1000 op 09-02-2022 11:04 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 08:49
sl1000 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:56:
[...]

WeConnectId was altijd maar voor 3 jaar, dat stond al duidelijk in de folder toen ik de mijne bestelde.
Het was alleen niet duidelijk wat het daarna zou gaan kostten, en dat is het nu nog niet volgens mij?
Omdat ik inmiddels al 3 maanden wacht tot ik überhaupt WeconnectID kan gebruiken heb ik een klacht ingediend bij VW.

Reden: Waarschijnlijk is m'n SoS module is stuk o.i.d. (ze weten het nog steeds niet), de trucjes met F19 zekering etc hebben allemaal niet geholpen. Pas in maart kan er weer een ID monteur naar kijken, dan ben ik 5 maanden verder. Inmiddels leasemaatschappij ingeschakeld omdat dit natuurlijk absurde wachttijden zijn.

Als mijn klacht is opgelost kan ik VW weer contacteren om het contract voor WeconnectID opnieuw in te laten gaan voor 3 jaar. Mocht je hetzelfde ervaren dan moet je dit zelf bij VW aangeven (de berijder van de auto). Dit kan via mail naar we-support@volkswagen.de

P.s. Bellen met 0800 5557 000 heeft geen zin, want dan hang je 10 minuten in de wacht om vervolgens te horen dat je moet mailen :+ , en vergeet niet je VIN nummer van je auto in de mail te zetten en de datum wanneer je weconnect niet kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:02
Merk wel dat de app na de update (2.1.6) minder snel update.
Eerst stond er direct 'zojuist' bij sync status en nu moet ik regelmatig de app sluiten en opnieuw opstarten.
Ook staat de slider nog op "doelladingstoestand bereikt" terwijl de auto niet meer aan de lader hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:39
FlowDesign schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:12:

[Afbeelding]
De M50 sleurt een 2de motor mee die 98% van de tijd niets aan het doen is, dus alleen dood gewicht.
De edrive 40 zal wss een stuk efficienter zijn. Die top spec EV's zijn leuk als je eens wil optrekken, maar niet de zuinigste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Engineer Stewie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:12:
[...]

De M50 sleurt een 2de motor mee die 98% van de tijd niets aan het doen is, dus alleen dood gewicht.
De edrive 40 zal wss een stuk efficienter zijn. Die top spec EV's zijn leuk als je eens wil optrekken, maar niet de zuinigste.
Heb een aantal Amerikaanse tests gelezen waar ze allemaal de voorkeur aan de e40 gaven qua driveability boven de M50. Blijkbaar is de extra optie het geld niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

[Afbeelding]
Dat data in de auto voor Spotify enzo niet tot de eeuwigheid gratis is kan ik begrijpen, maar ik mag toch hopen dat de meeste basic functies van de app gewoon gratis blijven, anders sla je als VW zijnde de plank wel heel erg mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
FlowDesign schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Dat data in de auto voor Spotify enzo niet tot de eeuwigheid gratis is kan ik begrijpen, maar ik mag toch hopen dat de meeste basic functies van de app gewoon gratis blijven, anders sla je als VW zijnde de plank wel heel erg mis.
tsja.. :(:) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nou, dat was bij de WeConnect app van m'n Passat in ieder geval niet. Ik dacht echter dat dit voor de ID line zo essentieel was dat dit er "gewoon" bij zat. Helaas dus niet lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:02
FlowDesign schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Kan niet over VW oordelen, maar m'n vorige auto was een C-Klasse met best een aardige app. Kon op afstand deuren en ramen vergrendelen, verbruik inzien, km stand en locatie.
Tot het abonnement afliep, daarna kon ik niets meer.

Mag inderdaad hopen dat de meest basale functies voor een EV altijd blijven werken. Maar je ziet wel een trend in de automotive wereld dat ze steeds meer met functies tegen betaling gaan werken. MB heeft dat met achterwielbesturing op de S-Klasses, Audi heeft de dynamic lighting, moeten allemaal tegen betaling geactiveerd worden. In-Car-Purchases......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
tzt maar weer terug naar Tesla ofzo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
LastSamurai schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:20:
[...]
Mag inderdaad hopen dat de meest basale functies voor een EV altijd blijven werken. Maar je ziet wel een trend in de automotive wereld dat ze steeds meer met functies tegen betaling gaan werken. MB heeft dat met achterwielbesturing op de S-Klasses, Audi heeft de dynamic lighting, moeten allemaal tegen betaling geactiveerd worden. In-Car-Purchases......
Dat zijn eenmalige opties die je kunt aanschaffen en simpelweg via software geactiveerd kunnen worden. Dat vind ik iets anders dan een app waar je ineens een paar Euro per maand voor moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
FlowDesign schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:21:
[...]

tzt maar weer terug naar Tesla ofzo denk ik.
ik heb nog niks gelezen over de prijzen daarna, etc. dus zou best kunnen dat ze nog aan het denken zijn hoe ze het invullen later. Maar omdat de communicatiemodule geen 5G ondersteund (4G max) vraag ik me ook af hoe lang deze service in de toekomst blijft werken.
Toen 3G in de USA offline ging, zijn er een berg (e-)Golfjes hun connectiviteit kwijt geraakt, en het was niet mogelijk om die module achteraf te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 13:09
Ro ofzo schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Sinds vanochtend staat versie 2.1.6 in de Play Store. Never mind.... dat is de versie van 24 januari. Ik kreeg die pas vanochtend binnen...

[ Voor 12% gewijzigd door MJMaverick op 09-02-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
sl1000 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:25:
[...]

ik heb nog niks gelezen over de prijzen daarna, etc. dus zou best kunnen dat ze nog aan het denken zijn hoe ze het invullen later. Maar omdat de communicatiemodule geen 5G ondersteund (4G max) vraag ik me ook af hoe lang deze service in de toekomst blijft werken.
Toen 3G in de USA offline ging, zijn er een berg (e-)Golfjes hun connectiviteit kwijt geraakt, en het was niet mogelijk om die module achteraf te upgraden.
Dat het modem niet op 5G is voorbereid is op zich al vrij triest.

Maar 3G is in Nederland ongeveer 20 jaar actief geweest, dus ik maak me nog niet direct zorgen over de 4G frequenties. Bovendien zal er tzt ook gekeken worden naar, wat werkt er allemaal ineens niet meer als we 4G uitzetten en wat valt er niet zomaar te upgraden. Die impact zal vermoedelijk hoger zijn dan bij 3G.

En als de hele VW groep ineens inkomsten mis gaat lopen omdat 4G uit zou gaan voor einde levensduur auto, dan zullen ze ook wel flink gaan lobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier vanochtend ineens bij het intrappen van het rempedaal een rode melding "Elektrosysteem werkt niet correct, wagen veilig stilzetten". Nou de auto stond dus nog stil en er was ook geen beweging in te krijgen. Ik kon hem ook niet in D of R zetten. Uiteindelijk het contact uitgezet met de knop en meteen opnieuw aangezet, toen werkte alles direct weer normaal en kon ik gewoon rijden zonder verdere foutmeldingen.

Meer mensen hier die melding al eens gehad? En is het dan daarna nog teruggekomen / is er uiteindelijk een reparatie nodig geweest? Of moet ik dit als een (hopelijk eenmalige) software glitch beschouwen? In elk geval is het voor mij na ruim 12.000 kilometer sinds 26 juni 2021 de eerste keer dat de auto een foutmelding geeft.

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 09-02-2022 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
ik222 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:06:
Hier vanochtend ineens bij het intrappen van het rempedaal een rode melding "Elektrosysteem werkt niet correct, wagen veilig stilzetten". Nou de auto stond dus nog stil en er was ook geen beweging in te krijgen. Ik kon hem ook niet in D of R zetten. Uiteindelijk het contact uitgezet met de knop en meteen opnieuw aangezet, toen werkte alles direct weer normaal en kon ik gewoon rijden zonder verdere foutmeldingen.

Meer mensen hier die melding al eens gehad? En is het dan daarna nog teruggekomen / is er uiteindelijk een reparatie nodig geweest? Of moet ik dit als een (hopelijk eenmalige) software glitch beschouwen? In elk geval is het voor mij na ruim 12.000 kilometer sinds 26 juni 2021 de eerste keer dat de auto een foutmelding geeft.
enderzijds bekende bug. vooral als je de rem intrapt voordat je je riem hebt vast geklikt wil deze wel voorkomen (omdat de betreffende modules onmiddellijk stroomloos gemaakt worden zodra de stoelsensor afschakelt en de riem nog niet vast zit). beste is dus om eerst je stoelriem vast te klikken, en dan pas de rem aan te raken. Dit gaan ze in 3.0 wat robuuster maken is me vertelt.

anderzijds zijn er de nodige storingen in de pompen van het koelcircuit en de regelschakelaar op het dashboard die dit ook kunnen veroorzaken.

ik zou het even aankijken en als het vaker blijft gebeuren even de dealer bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

[Afbeelding]
Dit was inderdaad bij de aankoop/lease al duidelijk af te lezen.
@theHoff heeft daar toen betreft Passat al antwoorden op gegeven: theHoff in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Wel raar dat er 1,5 jaar naar dato nog niets vermeld is over eventuele kosten, waar je aan zou moeten denken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKyDt_DpDnX5WW9yVhqPyvbs1xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZVflnfIiMtAqP0QBoJKVEhr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBykkXpFkSS2YJpOWzCN2apfd5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjkmquEy8o66jWGPVeZi5i48.jpg?f=fotoalbum_large
@ Amsterdam Olympisch Stadion https://www.volkswagen.nl/move . Dashboard helaas afgedekt.

[ Voor 5% gewijzigd door densterdad2 op 09-02-2022 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Gaaf!

Ik hoop dat @Simply1337 er nu een gave video aan het maken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Een update van We support op de 2.3 update die maar niet binnen wil komen. De start zou zijn vanaf week 3, is dus week 5 geworden. En dan nog 6 weken wachten, en daarna eind Q2 een uitnodiging van de dealer. Dat betekent dat sommige auto's pas in Q3 van 2.1 naar 2.3 gaan. Dat is weer een pre-requisite voor 3.0, dus ik verwacht heel die 3.0 ook niet meer dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkxaosoT3y2594qKG9d-Xerq_Ig=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4TDjTi0yCthluRt9zWb2T6qq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
sl1000 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:34:
[...]

Gaaf!

nee man, helaas werken, maar dit zijn dus de persautos voor de autoweeks, autoblogs, top gears.. en nog wat influencers. dezelfde buzz's die elders in europa ook zijn gespot.

Ga wel kijken vanavond of ze er nog staan.

EDIT: TopGearNL instastory heeft ook de cargo in beeld en kontje :P
EDIT2: velg van achters buzz is wel sexy.
EDIT3: voorste heeft gewoon wieldoppen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Simply1337 op 09-02-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
sl1000 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:34:
[...]

Gaaf!

Waarschijnlijk is ElectricFelix er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Firstconnection schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:47:
Een update van We support op de 2.3 update die maar niet binnen wil komen. De start zou zijn vanaf week 3, is dus week 5 geworden. En dan nog 6 weken wachten, en daarna eind Q2 een uitnodiging van de dealer. Dat betekent dat sommige auto's pas in Q3 van 2.1 naar 2.3 gaan. Dat is weer een pre-requisite voor 3.0, dus ik verwacht heel die 3.0 ook niet meer dit jaar.

[Afbeelding]
Nou, ik verwacht dat degenen die 2.3 redelijk vroeg hadden gekregen ook weer als eerste batch naar 3.0 zullen gaan.
Wellicht ook een beetje wishful thinking :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Her en der wat comments gelezen, maar

2.4/12v Swap lijkt Week 12 (week van 21 maart) te worden gepland. In VW vaktermen. Ruim optijd voor Q1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Nou, ik verwacht dat degenen die 2.3 redelijk vroeg hadden gekregen ook weer als eerste batch naar 3.0 zullen gaan.
Wellicht ook een beetje wishful thinking :)
Dat is inderdaad wishful thinking. Ik was onderdeel van de FMC campagne. kreeg op 8 juli 2021 de 2.3 activatiemail. Compleet vooraan in de campagne, en het wordt als het ook maar een klein beetje tegenzit precies 1 jaar later dat de software op mijn auto komt. Het is een grote aanfluiting allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
Simply1337 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:34:
Her en der wat comments gelezen, maar

2.4/12v Swap lijkt Week 12 (week van 21 maart) te worden gepland. In VW vaktermen. Ruim optijd voor Q1
Ruim op tijd voor Q1 als de campagne binnen 10 dagen is afgerond dan. Overigens is er een boel 'hear say' op alle forums. O.a. onderstaand bericht. Ik heb mijn vraag gister direct aan het We Connect Support team gesteld en ze kunnen die service campagne (accu swap) niet bevestigen. 2.4 als software versie is door hen ook niet genoemd.

Wat is jouw bron van week 12 voor een battery swap en 2.4?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KELEbfTXgca4CdO031yEBeg1FFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zkKw0A2Qr1IQEdlnCm9EGWD1.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 177 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.