Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 176 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:24
DonJunior schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:00:
[...]

Kan het filmpje waar je op doelt niet vinden. Ik zou juist die folie/lens er uit willen halen omdat ik dit logo gewoon onhandig vind. Ik wil gewoon een 'puddle light' gebruiken waar deze voor bedoeld is.. zodat je niet in vieze meuk stapt voordat je in stapt. nu met dit gekke Renault logo zie je nog niets van de vloer zeg maar.. dus als dit makkelijk te doen is..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxJWp9u5YQBPnf2HkJjwIAVUlz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GuJtwQrNx60Gtaj9qfhzWbWR.jpg?f=fotoalbum_large

Ben bang dat je dan bijna alles eruit moet slopen voordat je fatsoenlijk erbij kunt.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

Boy

www.byoscoop.nl

de mijne moet over ongeveer 120 dagen voor service.

Iemand al langsgeweest voor service en enig idee wat ze dan doen?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
Boy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:28:

Ik verwacht niemand. Om de 2 jaar service... 2 jaar geleden was er nog geen auto uitgeleverd. Maar waarschijnlijk zullen ze een standaard checklist afwerken. Ik verwacht niet dat er daadwerkelijk iets gedaan moet worden. Hooguit openstaande terugroepacties of updates. Er zit een 12v accu vervanging aan te komen en willicht de update naar sneller laden en verbeterde treshholds voor accuverwarming. Dat kan niet OTA heb ik begrepen.

[ Voor 34% gewijzigd door RaymondD op 03-02-2022 16:35 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

RaymondD schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:32:
[...]

Ik verwacht niemand. Om de 2 jaar service... 2 jaar geleden was er nog geen auto uitgeleverd.
Die van mij is eind december 2020, ik ben over 4 maanden aan de beurt, is < 2 jaar, dus blijkbaar kijkt hij ook naar KM-stand? Ik ga vanuit dat er mensen zijn die meer KM's erop hebben zitten dan ik (bijna 24k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Boy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:35:
[...]

Die van mij is eind december 2020, ik ben over 4 maanden aan de beurt, is < 2 jaar, dus blijkbaar kijkt hij ook naar KM-stand? Ik ga vanuit dat er mensen zijn die meer KM's erop hebben zitten dan ik (bijna 24k)
Zou kunnen. Die van mij is van 27-11-2020 maar heeft tot juli vorig jaar stil gestaan in de showroom. Ik heb geen idee wanneer ik heen zou moeten. Ik wil denk ik wel vlak voor het einde van de fabrieksgarantie het laten doen en even een goede check uitvoeren. Ik heb zelf geen OBD dongle maar de storingen bij de dealer hebben ze altijd geroepen: "er was niets aan de hand, gereset, etc." Kun je daarover meer uitlezen met een ODB dongle? Ik heb weinig trek in gezeik net buiten garantieperiode. Dingen als "storing aandrijfsysteem" e.d. Laatste tijd gaat het goed overigens. (misschien moet ik dat niet te hard roepen... O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Boy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:28:

Hoe weet je dat? Geeft de auto een melding?

Even geen olie-verversen, geen filters vervangen en geen bougies nakijken :P

[ Voor 12% gewijzigd door Tukk op 03-02-2022 16:42 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26
Tukk schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:42:
[...]

Zeker wel, interieur- en pollenfilter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 11:27
[...]

Je kan het volgens mij ergens opvragen in het menu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
RaymondD schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:38:
[...]
Ik heb zelf geen OBD dongle maar de storingen bij de dealer hebben ze altijd geroepen: "er was niets aan de hand, gereset, etc." Kun je daarover meer uitlezen met een ODB dongle? Ik heb weinig trek in gezeik net buiten garantieperiode. Dingen als "storing aandrijfsysteem" e.d. Laatste tijd gaat het goed overigens. (misschien moet ik dat niet te hard roepen... O-) )
Als er niets aan de hand zou zijn zou de auto geen storing geven die heel makkelijk uit te lezen is met een OBD dongle. Nu zijn het merendeel van de storingen die ik voorbij zie komen als ik hem uitlees simpele communicatie dingen en zijn na een clear wel weer weg ja, betekend niet dat dit nooit een probleem kan geven maar dat zijn dingen die duidelijk de brakke software laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
[...]

Voor diegene die de auto privé rijden: bij de eerste advertenties voor de ID3 stond dat het ‘onderhoud’ voor de eerste zes jaar bij de aanschafprijs was inbegrepen. Dat geldt volgens mij alleen voor de echte ‘first editions’.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
Jakkie takkie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:35:
[...]

Voor diegene die de auto privé rijden: bij de eerste advertenties voor de ID3 stond dat het ‘onderhoud’ voor de eerste zes jaar bij de aanschafprijs was inbegrepen. Dat geldt volgens mij alleen voor de echte ‘first editions’.
ID.5 wordt nu ‘standaard geleverd met tot en met 7 jaar onderhoud en APK.’ Geleverd. Ik verwacht dat dat voor alle ID modellen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:34
Vighu schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:47:
[...]

ID.5 wordt nu ‘standaard geleverd met tot en met 7 jaar onderhoud en APK.’ Geleverd. Ik verwacht dat dat voor alle ID modellen geldt.
VW weet ook wel dat die electrische auto's lang niet zoveel onderhoud nodig hebben als de ICE varianten. Natuurlijk kunnen ze dit dan als 'gevertje' erbij doen.
APK is een kleine moeite.. onderhoud is hooguit een keer koelvloeistof, ruitenwisservloeistof en ruitenwissers. Vermoed niet dat bandenslijtage onder hun 'onderhoud' valt?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Als privé eigenaar baal ik wel een beetje dat er maar 2 jaar fabrieksgarantie is. Niet uitbreidbaar is mij verteld. Mijn Hyundai had 5 jaar en was tegen schappelijk tarief nog uit te breiden naar 7. Nieuwe (niet elektrische) VW's hebben nu 4 jaar. Beetje bijzonder dat ze op elektrische Volkswagens slechts 2 jaar willen geven. In Duitsland schijnt wel meer mogelijk te zijn. Nouja, als er echt iets groots aan de hand is kun je het altijd nog op non-conformiteitsbeginsel enige coulance verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAH307
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:14
Mijn Id3 staat sinds 4 december in bestelling. Ik heb nog geen inlog gegevens gekregen voor Honeymoon. Kan iemand vertellen wanneer deze inlog gegevens normaliter verstrekt worden? Dealer geeft aan als er een 'productieplaats' bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-09 23:10

mhe59

ID.5 Pro Performance

DonJunior schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:54:
[...]

@Ultraman Het is me na lang zoeken uiteindelijk gelukt. Het 'uitgesteld-laden-menu' in de auto is pas beschikbaar als je een laadlocatie toevoegt. Dat had ik in eerste instantie niet, dus kon nergens de optie voor uitgesteld laden vinden.
Nu ik mijn thuislader heb ingesteld als laadlocatie zie ik ook de uitgesteld laden opties in de app (Android)

Even puzzelen vervolgens met 'verlagen AC snelheid'
Als je namelijk deze optie bij het 'uitgesteld laden' aanvinkt dan negeert ie de waarde bij de auto instellingen (in de app)

Nu alleen laden tijdens daluren.
Iemand ervaring hoe de NewMotion lader toegevoegd kan worden in de WeConnect ID app (iphone) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
JAH307 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:38:
Mijn Id3 staat sinds 4 december in bestelling. Ik heb nog geen inlog gegevens gekregen voor Honeymoon. Kan iemand vertellen wanneer deze inlog gegevens normaliter verstrekt worden? Dealer geeft aan als er een 'productieplaats' bekend is.
Ik heb een link doorgestuurd gekregen van mijn dealer, geen inloggegevens.

https://[DEALERNAAM].honeymoonnet.nl/app/home/[unique key denk ik]?step_num=1

En krijg dan telkens een mail met de volgende stap. Vraag me af of dat automatisch gepusht wordt of dat de dealer hier nog invloed op uitoefent

[ Voor 12% gewijzigd door Vighu op 03-02-2022 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 21:50
Na een heleboel (>20.000) storingsvrije kilometers krijg ik nu de melding dat er fout zit in het dynamische bochtverlichtingssyteem.
En het grappige is dat ik die helemaal niet heb volgens mij. (3.1 basic)

Iemand bekend met dit fenomeen?
Best irritant die piepjes bij iedere bocht…

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

[...]

Ergens in het menu bij "wagen" staat naast de afbeelding van de auto "service", weet even niet meer precies waar het was en geen zin om nu naar de auto te gaan, maar je vindt het zo. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Jakkie takkie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:35:
[...]

Volgens mij is het juist voor de auto's van na 2020. Die van mij heeft dus helaas nog maar 2 jaar.

Vind het ook maar een rare actie van VW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Nee, was echt voor de 2020 modellen. Laatst nog een keer opgezocht. Helaas heb ik hem zelf niet bij een dealer gekocht dus zal wel net zo’n lastig verhaal worden als met die warmtepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jHDwK8YDiQtzzmzuqZichLeOcI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yMeQjhFO2mwZZqoRhKSATNGr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ah, specifiek voor dat model dan idd. Ik heb een id4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Vighu schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Ik heb een link doorgestuurd gekregen van mijn dealer, geen inloggegevens.

https://[DEALERNAAM].honeymoonnet.nl/app/home/[unique key denk ik]?step_num=1

En krijg dan telkens een mail met de volgende stap. Vraag me af of dat automatisch gepusht wordt of dat de dealer hier nog invloed op uitoefent
Die link ziet er inderdaad zo uit, en die krijg je van de dealer. Die moet ergens een vinkje aanzetten en dan worden die updates gepushed. Je bent dus afhankelijk van de leverende dealer, die moet dat voor je in gang zetten.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:23
Screenshot van de huidige Id.4 website: 7 jaar gratis onderhoud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O31VSnU7VDIy6iYhWOgZ9LR_jQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHDhAEvHmN3t3zbEQeFOeEno.jpg?f=fotoalbum_large

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:13
wheli schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:03:
Screenshot van de huidige Id.4 website: 7 jaar gratis onderhoud.

[Afbeelding]
Hier roepen ze weer wat anders:
https://www.volkswagen.nl...ische-suv-van-volkswagen/
Elke Volkswagen ID.4 heeft standaard 8 jaar garantie op de hoogvoltaccu óf maximaal 160.000 kilometer. Daarnaast zullen alle in Nederland geleverde ID.4 modellen inclusief tot 8 jaar onderhoud worden geleverd**.

** Buiten deze onderhoudsbeurten vallen slijtagedelen zoals o.a. remschijven, remblokken, ruitenwissers, banden en schade die ontstaan is door invloeden van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Niek_ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:44:
[...]

Hier roepen ze weer wat anders:
https://www.volkswagen.nl...ische-suv-van-volkswagen/
Elke Volkswagen ID.4 heeft standaard 8 jaar garantie op de hoogvoltaccu óf maximaal 160.000 kilometer. Daarnaast zullen alle in Nederland geleverde ID.4 modellen inclusief tot 8 jaar onderhoud worden geleverd**.

** Buiten deze onderhoudsbeurten vallen slijtagedelen zoals o.a. remschijven, remblokken, ruitenwissers, banden en schade die ontstaan is door invloeden van buitenaf.
Hier staat in ieder geval wel duidelijk bij dat het om in Nederland geleverde auto's gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:52
Rij zelf in een ID.3+ en dan heb ik hiermee te maken wat garantie betreftAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqTf5N8uKuryQo3KL5ibBsiGNFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dKswGlpYMRRpERm42O71wm7.jpg?f=fotoalbum_large

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
mcmiles schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:26:
Rij zelf in een ID.3+ en dan heb ik hiermee te maken wat garantie betreft[Afbeelding]
Dat hangt er vanaf wanneer en waar je hem gekocht hebt. In 2020 waren de voorwaarden anders dan in 2021. Garantie was toen standaard 2 jaar. Als je hem in Duitsland hebt gekocht zijn de voorwaarden weer anders.

[ Voor 5% gewijzigd door Jakkie takkie op 04-02-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
2020:
ID.3
2 jaar fabrieksgarantie
6 jaar onderhoud (2 onderhoudinspecties/1 apk)
8 jaar/160k km batterij

ID.4
2 jaar fabrieksgarantie
7 jaar onderhoud (3 onderhoudinspecties/2 apk)
8 jaar/160k km batterij

Ergens in de eerste weken van 2021 is fabrieksgarantie van 2 naar 4 jaar gegaan voor EV's.

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 04-02-2022 14:05 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Nu online
Simply1337 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:04:
Ergens in de eerste weken van 2021 is fabrieksgarantie van 2 naar 4 jaar gegaan voor EV's.
Bij de marketingafdeling van VW weten ze dat nog niet, want de eerder gelinkte website is nog niet bijgewerkt. Voor de ID.4 vermelden ze nog steeds 2 jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWDRqX_cxrgLR1-AVHHIGQy4jdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MUvIZI8aQBXvmfbTc3aeOJt.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik helemaal onderaan zag staan vond ik ook een sterk staaltje marketing. De 220 kW / 299 pk elektromotor van de GTX is zeer beperkt als zodanig bruikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pRcgP-yvUiUFkrxzGIVmf3fkvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XgHv9Ul1XFNFupIncrvStKtl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Mitchell2.24v schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:49:
[...]

Bij de marketingafdeling van VW weten ze dat nog niet, want de eerder gelinkte website is nog niet bijgewerkt. Voor de ID.4 vermelden ze nog steeds 2 jaar.

[Afbeelding]

Wat ik helemaal onderaan zag staan vond ik ook een sterk staaltje marketing. De 220 kW / 299 pk elektromotor van de GTX is zeer beperkt als zodanig bruikbaar:

[Afbeelding]
Alleen Volkswagens gebouwd vanaf modeljaar
2021 komen in aanmerking voor standaard
2 jaar extra garantie. Voor elektrische modellen
en Volkswagens gebouwd vóór 2021 geldt de
standaard 2 jaar fabrieksgarantie
. De overige
garantievoorwaarden van de twee jaar Extra
Garantie vind je verderop in deze brochure.
2 Jaar Extra Garantie
Dekking
2 jaar Extra Garantie is van toepassing op nieuwe
Volkswagen auto’s die door Pon’s Automobielhandel
B.V. zijn geïmporteerd en die in Nederland te naam
zijn gesteld.
.
Voor de Extra Garantie
geldt wel een kilometerbeperking tot 100.000 km.
Voorts zijn uitgezonderd de kosten voor reparaties
die tot normale slijtage en onderhoud worden
gerekend en de verdere uitsluitingen die in deze
brochure zijn genoemd. Je Volkswagen dient
daarnaast wel volgens de fabrieksvoorschriften te
zijn onderhouden.
Leesvoer:
https://www.volkswagen.nl...4705b402e30781acbb92.ashx

EDIT: naja.. blijft geen fabrieksgarantie, maar meer als coulance vanuit pon voor 2 extra jaren?

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
https://www.winparts.nl/r...n/ruitenwissers/c469.html
https://www.auto-onderdel...riteria%5B100%5D%5B0%5D=V

Ben ik nou zo debiel? Ik zie nergens een set terugkomen voor de ID.3 voorzijde.
Nu lijkt het alsof de linker en rechter ruitewisser identiek zijn. Klopt dat?
Heb ze recent voor mijn Alfa besteld maar dat was echt een set voor de voorzijde met een grote en kleiner wisserblad.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
https://www.rtlnieuws.nl/...en-snelladers-bij-winkels

Kijk zo moet het.... wel snel meer laders hoop ik...

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:31:
[...]

Dat hangt er vanaf wanneer en waar je hem gekocht hebt. In 2020 waren de voorwaarden anders dan in 2021. Garantie was toen standaard 2 jaar. Als je hem in Duitsland hebt gekocht zijn de voorwaarden weer anders.
Ik ben ook wel benieuwd hoe de Nederlandse VW dealer om zal gaan met onze uit Duitsland geïmporteerde ID3's, die eigenlijk ook nog eerst in Oostenrijk zijn geleverd (ééndagskenteken) voordat ze terug naar Duitsland gingen.

Houden ze dan de Oostenrijkse, Duitse of Nederlandse garantie aan?

Eigenlijk dacht ik overigens dat garantie altijd geldt voor alle EU landen, dus zou er geen verschil per land moeten zijn zou je denken.

Waarschijnlijk zit het verschil alleen in die gratis inspecties en APK?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Die Alpitronic Hyperchargers zie je echt steeds meer :)
Schijnbaar toch goed spul uit Noord-Italië en ongeveer de helft van het geld van een lader van de meeste andere merken.

Ben wel benieuwd wat het laden gaat kosten. Hopelijk voor wènâhg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
DonJunior schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:10:

Heb ze recent voor mijn Alfa besteld maar dat was echt een set voor de voorzijde met een grote en kleiner wisserblad.
Dan zijn we samen debiel, want ik kon precies deze ook nergens als set vinden.

Uiteindelijk gewoon 2 losse besteld bij Amazon.

Bosch Wisserblad Aerotwin AP30U, lengte: 750 mm - enkel ruitenwisserblad https://www.amazon.nl/dp/...vT_g_HPC0281QMZT7TB4VB8XC

PS.
De 2e link die je deelde vind ik wel zo'n gruwelijk irritante pokkesite. 800 miljoen popups etc. Daar ga ik echt nooit iets bestellen.

[ Voor 17% gewijzigd door FlowDesign op 04-02-2022 15:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:15
FlowDesign schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:31:
[...]

Ben wel benieuwd wat het laden gaat kosten. Hopelijk voor wènâhg.
Nu in de BONUS... 2 kWh laden.. 1 kWh betalen

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
FlowDesign schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:32:
[...]

Dan zijn we samen debiel, want ik kon precies deze ook nergens als set vinden.

Uiteindelijk gewoon 2 losse besteld bij Amazon.

Bosch Wisserblad Aerotwin AP30U, lengte: 750 mm - enkel ruitenwisserblad https://www.amazon.nl/dp/...vT_g_HPC0281QMZT7TB4VB8XC

PS.
De 2e link die je deelde vind ik wel zo'n gruwelijk irritante pokkesite. 800 miljoen popups etc. Daar ga ik echt nooit iets bestellen.
Het was even zoeken.. maar heb je vorige opmerking gevonden en zojuist via Amazon besteld.
FlowDesign in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

(zie nu dat je de laatste reactie hebt aangevuld met een link.. held!)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
DonJunior schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:10:

Toevallig heb ik sinds vorige week nieuwe wissers via de dealer. Die ze in eerste instantie hadden moeten vervangen toen mijn auto daar stond voor onderhoud. En ook gefactureerd maar niet vervangen hadden, maar dat is een ander verhaal ;)

Qua lengte zijn ze identiek, alleen verschillen de bevestigingen; als ze helemaal identiek zouden zijn, zou er eentje ondersteboven zitten qua stroomlijn. Ik hielp de monteur even met het monteren en we kregen ze er allebei niet op. Totdat hij zag dat op eentje L stond en op de andere R. Dus met twee dezelfde ruitenwissers ben je er helaas niet...

Edit: ik zie nu het bericht van @FlowDesign. Die Bosch hebben inderdaad een losse bevestiging waarmee je ze kennelijk voor beide kanten kunt gebruiken. Goed om te weten want zo goed zijn die VW-wissers niet vind ik.

[ Voor 10% gewijzigd door tinustilburg op 04-02-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:52
Jakkie takkie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:31:
[...]

Je hebt helemaal gelijk Jakkie, thanks. Mijn ID is van 10-20.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@tinustilburg Dank voor de tip!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Nu online
De ANWB is in ieder geval fan van de ID.4: Wegenwacht schaft 50 Volkswagens ID4 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:03

Freakie1NL

Grote Baas

Is goed voor de interne trainingen, blijven ze bezig.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Freakie1NL schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:09:
[...]

Is goed voor de interne trainen, blijven ze bezig.
:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
FlowDesign schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd hoe de Nederlandse VW dealer om zal gaan met onze uit Duitsland geïmporteerde ID3's, die eigenlijk ook nog eerst in Oostenrijk zijn geleverd (ééndagskenteken) voordat ze terug naar Duitsland gingen.

Houden ze dan de Oostenrijkse, Duitse of Nederlandse garantie aan?

Eigenlijk dacht ik overigens dat garantie altijd geldt voor alle EU landen, dus zou er geen verschil per land moeten zijn zou je denken.

Waarschijnlijk zit het verschil alleen in die gratis inspecties en APK?
Dat laatste. Ik had ooit eerder al eens nagevraagd omdat ik mijn Golf cabrio ook heb aangeschaft bij een Duitse dealer. Je hebt sowieso recht op de 2 jaar fabrieksgarantie, dat geldt volgens mij voor alle EU landen. Aanvullende garantie vanuit VW of ‘das welt’ garantie geldt ook als je de betreffende auto niet in NL hebt gekocht. Ik heb nu twee keer aanspraak gemaakt op garantie en dat was geen probleem hoewel er wel wat wenkbrauwen werden gefronst toen ze hoorden dat de auto niet uit NL komt.

Coulance zou we eens anders kunnen uitpakken denk ik….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
tinustilburg schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:38:
[...]

Toevallig heb ik sinds vorige week nieuwe wissers via de dealer. Die ze in eerste instantie hadden moeten vervangen toen mijn auto daar stond voor onderhoud. En ook gefactureerd maar niet vervangen hadden, maar dat is een ander verhaal ;)

Qua lengte zijn ze identiek, alleen verschillen de bevestigingen; als ze helemaal identiek zouden zijn, zou er eentje ondersteboven zitten qua stroomlijn. Ik hielp de monteur even met het monteren en we kregen ze er allebei niet op. Totdat hij zag dat op eentje L stond en op de andere R. Dus met twee dezelfde ruitenwissers ben je er helaas niet...

Edit: ik zie nu het bericht van @FlowDesign. Die Bosch hebben inderdaad een losse bevestiging waarmee je ze kennelijk voor beide kanten kunt gebruiken. Goed om te weten want zo goed zijn die VW-wissers niet vind ik.
Bij mijn dealer stonden ze ook te kloten, hij gaf aan dat dit voor het eerst is dat ze niet identiek zijn qua bevestiginf maar wat de reden is, geen idee.

Werkt wel weer als een malle gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Dat werd tijd. Kijk die 11kw laders die nu soms bij supermarkten staan, slaan echt nergens op imo. 9 van de 10 keer ben je in een kwartier weer terug en heb je meer kilometer gereden naar de supermarkt dan dat je hebt bijgeladen.
In Eindhoven is tegen de parkeerplaats van de AH XL een fastned station met 50kw laders. Dat loont ten minste nog de moeite tijdens boodschappen doen wat bij te laden. Of andersom, tijdens bijladen even snel wat boodschappen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Of het nou komt door de wasstraat of door langs de auto lopen op de parkeerplaats, maar hebben ondertussen aardig wat krasjes in de lak. En nu ik niet door de wasstraat (krasstraat) ben geweest en de zonschijnt vallen ze erg op.

Iemand een tip hoe en of je deze weg kunt krijgen op een simpelen manier? Boenen of wax ofzo? Las net iets over tandpasta of WD40...

En owja ook nog iets... De achterruit was aan de binnenkant nat na de wasstraat, dus ergens komt water binnen. Ik denk via de spoiler (ID.3).

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@t2faag Tandpasta? Dat gebruiken ze soms om de koplampen te polijsten. Daar zitten micro-bolletjes plastic in.. dat wil je echt niet over je lak smeren.
Ik eerst de auto goed met de hand wassen en dan eena rustig een wax proberen. Dat vergt wel tijd en oefening.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
en biedt hij voldoende ruimte voor het gereedschap dat de wegenwachters mee moeten sjouwen. Om het gereedschap goed op te kunnen bergen, krijgen de auto's op maat gemaakte kasten.
Benieuwd wat dat qua gewicht met de actieradius zal doen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
DonJunior schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:08:
@t2faag Tandpasta? Dat gebruiken ze soms om de koplampen te polijsten. Daar zitten micro-bolletjes plastic in.. dat wil je echt niet over je lak smeren.
Ik eerst de auto goed met de hand wassen en dan eena rustig een wax proberen. Dat vergt wel tijd en oefening.
In tandpasta zit gelukkig geen microplastic meer, daar zitten vooral zouten in, dat schuurt lichtjes je glazuur. Vooral de "shining ultra white" tandpasta schuurt het meest.

@t2faag
Ik zou eerst eens met een beetje polijstmiddel heel voorzichtig gaan poetsen, echt niet te hard. En dan wax erop.

[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 05-02-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
DonJunior schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:08:
Ja schijnbaar tandpasta :*)

https://www.ad.nl/nlthuis...20de%20lak%20is%20gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
Schuursponsje met een beetje Jif werkt ook goed 👍
[/s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Zojuist nog een beetje zitten pielen met de granny charger. Volgens mij ligt het niet aan het locking mechanisme, maar maakt een pin gewoon slecht contact.
Wanneer ie er al in zit en wel normaal laadt en ik ff de stekker een beetje aanraak, dan zegt de auto ook weer "ping" en wordt het lampje (eventjes) rood. Soms wordt ie daarna weer groen en gaat ie weer door met normaal vermogen laden.

In ieder geval zit de stekker wel altijd vast, ik kan 'm er niet uittrekken.

Wat me ook opgevallen is, is dat van alle uitstekende pinnen van de Mennekes aansluiting op de auto, de pin rechtsboven veel minder ver uitsteekt dan de andere. Is dat bij jullie ook?

Edit: waarschijnlijk wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Xdy4-8DisFQmyxvx7oThKLsiHc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g0PwSpPntbvRHM626y6MwBZn.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door FlowDesign op 05-02-2022 18:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlowDesign
sl1000 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:18:
[...]

Schuursponsje met een beetje Jif werkt ook goed 👍
[/s]
Pas nou op, sarcasme komt niet altijd zo over _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
KrlGl schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:44:
Na een heleboel (>20.000) storingsvrije kilometers krijg ik nu de melding dat er fout zit in het dynamische bochtverlichtingssyteem.
En het grappige is dat ik die helemaal niet heb volgens mij. (3.1 basic)

Iemand bekend met dit fenomeen?
Best irritant die piepjes bij iedere bocht…
En het gaat verder: vandaag ook storingen in de voor knipperlichten en het e-geluid. Tijdens het laden gaan na een uurtje spontaan de koplampen aan (niet de achterlichten!) en schakelen zichzelf na een kwartiertje weer uit, om vervolgens na een tijd weer aan te gaan. Donderdag naar de dealer….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
KrlGl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:31:
[...]

En het gaat verder: vandaag ook storingen in de voor knipperlichten en het e-geluid. Tijdens het laden gaan na een uurtje spontaan de koplampen aan (niet de achterlichten!) en schakelen zichzelf na een kwartiertje weer uit, om vervolgens na een tijd weer aan te gaan. Donderdag naar de dealer….
Gokje... 12v accu laag in spanning. Een ID.3 die voor levering lang stil gestaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
RaymondD schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:35:
[...]

Gokje... 12v accu laag in spanning. Een ID.3 die voor levering lang stil gestaan heeft?
Nee, mijn id.3 is in oktober 2020 uitgeleverd, dus ik denk niet dat die lang stil gestaan heeft. Bovendien heeft die in de afgelopen 20.000 km probleemloos gefunctioneerd.

Ik dacht dat de 12v accu ook bijgeladen wordt zodra je hem aan de stekker hangt, of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
De koplampen staan nu te knipperen. Ben benieuwd wanneer de buren langskomen

8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrlGl
Ik heb de lichtschakelaar van 'auto' op 'uit' gezet, maar de koplampen blijven branden…
Wat een leuke auto is dit toch. Een oom van mij heeft zijn hele leven Lada gereden. Toen ik vroeg waarom zei hij: 'dit is techniek die ik tenminste nog snap'.
Hij had gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
KrlGl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:48:
Ik heb de lichtschakelaar van 'auto' op 'uit' gezet, maar de koplampen blijven branden…
Wat een leuke auto is dit toch. Een oom van mij heeft zijn hele leven Lada gereden. Toen ik vroeg waarom zei hij: 'dit is techniek die ik tenminste nog snap'.
Hij had gelijk.
Doet hij als hij op contact staat (hoogspanningsaccu ingeschakeld) wel enigszins normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Neuh, dat maakt geen merkbaar verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
De lampen hebben inmiddels besloten om continu aan te blijven.
Dat is wel zo rustig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t2faag
FlowDesign schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Pas nou op, sarcasme komt niet altijd zo over _O-
Hahaha 😝, wilde net een foto posten van de auto na jif met schuurspons behandeling. Als je het doet moet je het wel goed doen, dus meteen maar de hele auto gedaan. Wel mooi geworden 🤩 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
KrlGl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:59:
De lampen hebben inmiddels besloten om continu aan te blijven.
Dat is wel zo rustig.
Nouja... Dan is een kwestie van tijd, voor donderdag is alles wel uit denk ik. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
RaymondD schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:35:
[...]

Heb net de 12V accu gemeten: 13,2 V dus dik in orde…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
RaymondD schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:32:
[...]

Nouja... Dan is een kwestie van tijd, voor donderdag is alles wel uit denk ik. -O-
Dat zei ik ook net tegen de buurman… :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
KrlGl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:48:
Hij had gelijk.
Van wat ik in Duitse fora gelezen heb schijnt die met de eerste ID3s vaker te gebeuren (keer of 3 gelezen nu) en is dan vaak de esound module stuk. Deze zet dan zoveel bagger op de can bus dat andere module mee in storing gaan.

Minpool van de accu los nemen kan (tijdelijk) nog wel eens helpen

[ Voor 5% gewijzigd door sl1000 op 05-02-2022 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
FlowDesign schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:18:
Zojuist nog een beetje zitten pielen met de granny charger. Volgens mij ligt het niet aan het locking mechanisme, maar maakt een pin gewoon slecht contact.
Wanneer ie er al in zit en wel normaal laadt en ik ff de stekker een beetje aanraak, dan zegt de auto ook weer "ping" en wordt het lampje (eventjes) rood. Soms wordt ie daarna weer groen en gaat ie weer door met normaal vermogen laden.

In ieder geval zit de stekker wel altijd vast, ik kan 'm er niet uittrekken.

Wat me ook opgevallen is, is dat van alle uitstekende pinnen van de Mennekes aansluiting op de auto, de pin rechtsboven veel minder ver uitsteekt dan de andere. Is dat bij jullie ook?

Edit: waarschijnlijk wel:

[Afbeelding]
Dealer geeft garantie op dat ding, als verkoper zijnde. Volkswagen zelf gek genoeg weer niet. Zou er garantie op claimen.
Of had jij nu juist die Duitse bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Dat zou inderdaad een verklaring zijn, dank.
Eens kijken of we het redden tot donderdag. Hij hangt nu aan de lader dus ik weet niet of ik straffeloos de minpool los kan halen.

Edit: reactie op @sl1000

[ Voor 7% gewijzigd door KrlGl op 05-02-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
KrlGl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:40:
Dat zou inderdaad een verklaring zijn, dank.
Eens kijken of we het redden tot donderdag. Hij hangt nu aan de lader dus ik weet niet of ik straffeloos de minpool los kan halen.
Niet aan de lader nee. Lijkt me een slecht plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen software updates meer in de laatste weken? Verdacht stil… :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
Gideon_92 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:32:
Om maar eens een ander onderwerp aan te snijden. Ervaren meer mensen problemen met de navigatie. Ik heb nu in mijn ID3 1st Pro dat het infotainment systeem uitvalt tijdens het gebruik van de navi.
Na een X aantal (kilo)meter rijden met de navigatie komt er netjes op het grote scherm te staan dat het gaat afsluiten en vervolgens gaat het scherm compleet uit.
Afgelopen maandag bij de dealer geweest en deze heeft gekeken naar de software en of zij de fout konden uitlezen. Ze zagen de fouten en ik heb de nieuwste software. De oplossing is voor nu dat ik maandag as. weer terug mag zodat ze de navigatiemodule gaan vervangen.
Herkennen meer mensen dit soort problemen?
@Gideon_92 is dit voor jou opgelost nu? En zo ja, hoe?
Vandaag weer meerdere keren dit probleem gehad, het lijkt wel of alles in het zuiden van het land problemen geeft aangezien ik het alleen heb met plaatsen richting Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
KrlGl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:43:
De koplampen staan nu te knipperen. Ben benieuwd wanneer de buren langskomen

8)
It's not a bug, it's a feature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Ik probeer de buren nu wijs te maken dat dit mijn nieuwe opritverlichting is. Inmiddels branden ze al een uur of twee en maken nog geen aanstalten om uit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
sl1000 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:40:
[...]

Dealer geeft garantie op dat ding, als verkoper zijnde. Volkswagen zelf gek genoeg weer niet. Zou er garantie op claimen.
Of had jij nu juist die Duitse bak?
@Jakkie takkie en ik hebben beiden een ID3 bij dezelfde dealer net over de grens in Duitsland gekocht :)

De grannycharger zat er gewoon bij, misschien ook standaard bij de Oostenrijkse uitvoering. Kan proberen om er in Nederland garantie op te claimen en als dat niet lukt misschien via Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
KrlGl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:59:
Ik probeer de buren nu wijs te maken dat dit mijn nieuwe opritverlichting is. Inmiddels branden ze al een uur of twee en maken nog geen aanstalten om uit te gaan.
Ik zou gewoon de 12V accu loshalen en vannacht zo laten staan.

En/of misschien de zekering van die esoundmodule eruit trekken (geen idee welke dat is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
Zekering eruit trekken van de sound module zal het niet oplossen, werkte bij mij ook niet toen ik er last van had. Batterij was na een nacht nog niet leeg (hing wel aan de lader).

Zou de dealer alvast inlichten om de levertijd van de module te checken, was redelijk lang volgens mijn dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
FlowDesign schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:03:
[...]

Ik zou gewoon de 12V accu loshalen en vannacht zo laten staan.

En/of misschien de zekering van die esoundmodule eruit trekken (geen idee welke dat is).
Ik heb morgen en maandag de auto absoluut nodig.
Is er een risico dat wanneer ik de accu uitschakel ik morgen niet meer weg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

KrlGl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:59:
Ach, hier in de buurt een tesla die dat ook doet, zodra de stekker eraan zit branden de koplampen altijd, je bent niet de enige met dit soort bugs :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Ok, ik neem het risico. De lieve vrede met de buren is tenslotte ook wat waard.
Accupool losgehaald en we zien morgen wel weer verder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
KrlGl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:33:
Ok, ik neem het risico. De lieve vrede met de buren is tenslotte ook wat waard.
Accupool losgehaald en we zien morgen wel weer verder…
5 minuten is meer dan zat. Als je nu de auto start zul je een berg foutmeldingen zien, niet schrikken.
Draai het stuur van uiterst links naar uiterst rechts en je bent de helft al kwijt. Rest zou na een rondje rijden moeten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Nee, helaas. Half uur accu losgehad maar na aankoppelen (en stuurbewegingen) blijven de foutmeldingen en de opritverlichting brandt weer als vanouds.
Dus maar weer losgekoppeld en we zien morgen wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
KrlGl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:19:
Nee, helaas. Half uur accu losgehad maar na aankoppelen (en stuurbewegingen) blijven de foutmeldingen en de opritverlichting brandt weer als vanouds.
Ugh, knudde :(
Zsm Dealer of LM maar bellen en inleveren voor reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
KrlGl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:19:
Las op Facebook dat het iets kan Ik met een gecorrodeerde connector van de e-sound module kan zijn. Dit zou ergens in de buurt van een koplamp unit moeten zitten. Misschien de moeite waard op die eens los te trekken en een schuurpapiertje langs de contacten te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 20:21
Frank_P schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:19:
[...]

@Gideon_92 is dit voor jou opgelost nu? En zo ja, hoe?
Vandaag weer meerdere keren dit probleem gehad, het lijkt wel of alles in het zuiden van het land problemen geeft aangezien ik het alleen heb met plaatsen richting Belgie.
Ik ben een tijdje geleden naar de dealer geweest, die hebben de navigatie module vervangen. Dag erna vanuit werk naar huis gereden, mocht niet baten hield hetzelfde probleem. Direct gebeld met ze, hebben de auto de week erna uitgelezen en de gegevens naar VW gestuurd.

Vorige week belletje gehad en mocht afgelopen maandag langskomen. Weet niet precies wat ze gedaan hebben en heb nog maar 3 kleine woon/werk ritjes gehad waarbij de navi gelukkig niet uitviel.

De tijd tussen het uitlezen en de reparatie van afgelopen maandag maar met Android auto gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 21:11
Ze hadden best de moeite kunnen doen om de 77 KWh versies van de VW groep te testen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

juanpabloo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:17:
Ze hadden best de moeite kunnen doen om de 77 KWh versies van de VW groep te testen..
Kan me voorstellen dat ze de meest gebruikelijke versie pakken.
Het verschil met de Cupra laat trouwens ook wel een duideljk indicatie zien dat gemelde percentages nogal een foutenmarge hebben waardoor de verschillen tussen de vier auto's nihil lijken te zijn.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tukk schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Kan me voorstellen dat ze de meest gebruikelijke versie pakken.
Het verschil met de Cupra laat trouwens ook wel een duideljk indicatie zien dat gemelde percentages nogal een foutenmarge hebben waardoor de verschillen tussen de vier auto's nihil lijken te zijn.
Nihil zou ik nou ook weer niet durven beweren als de Tesla bijna 40 km verder komt.

Overigens valt me dat nog mee, aangezien de Polestar 2 erom bekend staat dat ie erg veel energie verbruikt.

De Model Y heeft netto trouwens slechts 71 kWh tot z'n beschikking, ben benieuwd hoe dat bij de Polestar zit.

[ Voor 8% gewijzigd door FlowDesign op 06-02-2022 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
juanpabloo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:17:
Ja, was indd voor de test wel leuk geweest. Op z'n minst ook een ID4 erbij.

Maar bij de vorige test hadden ze er nog niet eens één Tesla bij, das ook schraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39

Tarin

Just plain weird.

En een beetje info over de weersomstandigheden was ook niet verkeerd geweest. Hoewel halverwege het gelinkte artikel (op autoweek.nl) de volgende super-informatieve zin staat:
quote: Over de ID.4 GTX
Het broertje van de Enyaq, in dit geval met vierwielaandrijving en bijna 300 pk, is wendbaarder en sportiever. De accu- en oplaadtechnologie verschillen daarentegen niet. Het is dan ook verrassend dat de VW slechts iets verder komt op de snelweg. Een mogelijke verklaring: de weersomstandigheden.
Het zou leuk zijn geweest als ze met z'n 24en (om de 2 uur wisselen) met alle auto's op dezelfde dag (gelijke weers/wegomstandigheden) waren gaan rijden, hebben ze blijkbaar niet gedaan.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 20:21
Gideon_92 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:16:
[...]

Ik ben een tijdje geleden naar de dealer geweest, die hebben de navigatie module vervangen. Dag erna vanuit werk naar huis gereden, mocht niet baten hield hetzelfde probleem. Direct gebeld met ze, hebben de auto de week erna uitgelezen en de gegevens naar VW gestuurd.

Vorige week belletje gehad en mocht afgelopen maandag langskomen. Weet niet precies wat ze gedaan hebben en heb nog maar 3 kleine woon/werk ritjes gehad waarbij de navi gelukkig niet uitviel.

De tijd tussen het uitlezen en de reparatie van afgelopen maandag maar met Android auto gereden.
Hierop terugkomend, ik kom net terug van een mooi zondagsritje. Rij langs de plek waar ik vaker heb meegemaakt dat het systeem uitvalt, en weer precies op die plek valt het systeem vandaag uit. Morgen maar een belletje naar de garage :| .

Heb het nu meegemaakt ergens op de A7 in de buurt van Heerenveen, centrum Arnhem, ergens in Brabant, en in België / Frankrijk. Dus het overkomt je niet alleen in 't zuiden van t land :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Hebben jullie goede referentiecijfers voor het verbruik bij 100/110 km/h?

Ik wil dit spiegelen met het verbruik wat standaard wordt opgegeven in ABRP.
Voor de wintersportvakantie ben ik de route aan het voorbereiden, echter weet ik uit ervaringen met de Tesla dat dit soms wat te negatief is. Echter heb ik met de ID4 te weinig km's gereden (enkele dagen in gereden op niet-snelwegen) om een goed beeld te hebben van het verbruik op de snelweg.

Dus als iemand goede verbruik referenties heeft voor de ID4 City-Pure 52KW die ik kan gebruiken voor ABRP dan graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Gideon_92 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:58:
[...]

Hierop terugkomend, ik kom net terug van een mooi zondagsritje. Rij langs de plek waar ik vaker heb meegemaakt dat het systeem uitvalt, en weer precies op die plek valt het systeem vandaag uit. Morgen maar een belletje naar de garage :| .

Heb het nu meegemaakt ergens op de A7 in de buurt van Heerenveen, centrum Arnhem, ergens in Brabant, en in België / Frankrijk. Dus het overkomt je niet alleen in 't zuiden van t land :+ .
Valt dan het hele scherm uit of alleen de VW-navigatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Gideon_92 Ik heb dit afgelopen week voor het eerst meegemaakt. Was ook de eerste keer dat ik een hele rit met Android Auto (AA) had gedaan. Ongeveer een uur gereden. Rij bij mij de stad weer in en *plof*.. scherm loopt vast en vervolgens heel de media unit uit.. Hij start vervolgens uit zichzelf wel weer op. Had het idee dat het de combinatie was van AA en dat ik iets in het auto menu wilde doen (stoelverwarming uit)
Dat ging niet helemaal soepel en toen was het klaar.
Zonder AA nog niet eerder meegemaakt.

*sowieso moet ik afkloppen, heb amper problemen met de auto. Af en toe een melding dat een lichtunit aan de achterzijde niet meer wil knipperen maar that's all.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
Vraagje: m'n zwager staat met mijn Id.4 vast in DE: Shell lader geeft een error, auto rood lampje bij de kabel. Dubbelklik met de sleutel doet niets, op stoppen drukken in het laad menu ook niet.
Ik heb gesuggereerd dat ze Shell bellen voor een reset, eventueel op slot doen en wachter op hybernation?
Hebben jullie nog andere suggesties? Via de zoekfunctie vond ik nog dat je de kabel iets op spanning moet houden en dan op de sleutel unlock moet klikken??
Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:31
wheli schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:28:
Vraagje: m'n zwager staat met mijn Id.4 vast in DE: Shell lader geeft een error, auto rood lampje bij de kabel. Dubbelklik met de sleutel doet niets, op stoppen drukken in het laad menu ook niet.
Ik heb gesuggereerd dat ze Shell bellen voor een reset, eventueel op slot doen en wachter op hybernation?
Hebben jullie nog andere suggesties? Via de zoekfunctie vond ik nog dat je de kabel iets op spanning moet houden en dan op de sleutel unlock moet klikken??
Thanks!
Misschien helpt dit https://e-automobile.info/en/emergency-release-id3.php

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wheli
Thanks 👍, inmiddels al opgelost met reset van de paal door Shell :D

Pagina: 1 ... 176 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.