Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 173 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

7o9 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:40:
Ik begrijp best dat de ontwikkelaars die aan widgets werken waarschijnlijk niet aan de software van de auto werken, maar als dit soort ontwikkelingen tellen als updates doe mij dan maar helemaal niets.

Weer een andere weergave van hetzelfde gebrek aan functionaliteit. -O-
Ik begrijp niet waar je het over hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rSZE7FyJHBz93ghVMAtkSgy73w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cti7YgXV4O7EAG0IhKUbngPY.png?f=fotoalbum_large

d:)b 7(8)7

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:10

Boy

www.byoscoop.nl

AkroBatik schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Ik begrijp niet waar je het over hebt.

[Afbeelding]

d:)b 7(8)7
iOS heeft tenminste widgets met deze app, triest...

Verbaasde me ook wel dat de Android app in Flutter gebouwd is en iOS app is native.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:10

Boy

www.byoscoop.nl

AMARONE|IA schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:46:
[...]

Geen zorgen, waardeloze app die al meerdere keren voor een crash zorgde hier. Daarnaast heb je er niets aan als je op je route wilt zoeken.
Ow serieus? Jammer...

ik was op zoek naar een makkelijke manier om snel een laadstation in de buurt te vinden.

over een maand ga ik ABRP uittesten richting parijs, mooi testje voor de zomervakantie hoe dit werkt.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Boy schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Ow serieus? Jammer...

ik was op zoek naar een makkelijke manier om snel een laadstation in de buurt te vinden.

over een maand ga ik ABRP uittesten richting parijs, mooi testje voor de zomervakantie hoe dit werkt.
ABRP werkt prima, ik zou gewoon die route aanhouden en per stop even kijken naar welk volgende station je wilt rijden om te laden. Let vooral even op tussen België en Parijs want daar is het wat behelpen qua laadstations.

Zie ook eerdere ervaringen in dit topic of het laadtopoc op GoT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-07 15:33
niki_lauda schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:21:
Verder lijkt VW zijn Co2 target voor afgelopen jaar gehaald te hebben.
https://www.hln.be/drive/...3A%2F%2Fduckduckgo.com%2F
Dat verklaart de golf van auto's die 'plotseling en onverwacht' toch de jaargrens over gingen. Ze konden met vakantie :+ :X

En ze tellen mee voor dit jaar, well played VW 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:09
7o9 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:40:
Ik begrijp best dat de ontwikkelaars die aan widgets werken waarschijnlijk niet aan de software van de auto werken, maar als dit soort ontwikkelingen tellen als updates doe mij dan maar helemaal niets.

Weer een andere weergave van hetzelfde gebrek aan functionaliteit. -O-
En dan nog eerder op iOS dan op Android beschikbaar ook... een widget nota bene! Een typisch Android ding wat iOS pas sinds kort, heeft na vele jaren. Benieuwd wat daar de keuze van is. Misschien zien ze in de backend dat er meer iOS rijders een ID.X hebben dan Android? Al lijkt me dat niet helemaal aannemelijk gezien de verhouding Android/iOS toestellen in de wereld. Maar het kan.

Op Android zou ik die widget ook graag hebben. Afwachten maar, in versie 2.1.4 zit dit nog niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Soeski op 25-01-2022 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Boy schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:09:
[...]

Verbaasde me ook wel dat de Android app in Flutter gebouwd is en iOS app is native.
Chargemap app is erg handig met goede informatie en meestal recente reviews van gebruikers. Ben nu met een tripje Parijs bezig zie eerdere post. Pak bij voorkeur laadstations met meer dan 1 laadplek zelf heb ik het liefst 4. Als je met ABRP ernaar navigeert zie je in het android auto scherm vrije en bezette laadplaatsen. Laadstation autoroute du nord TotalEnergies op de A1 kan je richting Parijs pakken maar je betaald 5.40 extra tol vanwege keren na de afrit. Je kan daarna weer verder naar Parijs op de rotonde via de vrachtwagen parkeerplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45
Boy schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:09:
[...]

Gezien aantal iPhone vs Android, snap ik überhaupt niet waarom je zou beginnen met een app alleen voor iPhone te ontwikkelen (zoals Pump). Ik zou eerst Android doen, of gewoon beide tegelijk, dat lijkt me het meest efficiënt.

Voor Tronity zijn ook geen widgets beschikbaar op Android :F

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
FlowDesign schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Gezien aantal iPhone vs Android, snap ik überhaupt niet waarom je zou beginnen met een app alleen voor iPhone te ontwikkelen (zoals Pump). Ik zou eerst Android doen, of gewoon beide tegelijk, dat lijkt me het meest efficiënt.

Voor Tronity zijn ook geen widgets beschikbaar op Android :F
De mensen met geld voor een Iphone zijn wss ook die met geld voor een duurdere ev :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

Voor wie deze gemist heeft (zoals ik):

en

Ist doch in die Deutsche Sprache, maar de plaatjes zeggen ook al veel als je dat niet machtig bent.

Opvallend dat er gesproken wordt van een uiteindelijke ophoging van de laadsnelheid naar 175 tot 200 kwh, maar dat de 3.0 nu naar 135 max gaat met een hogere laadcurve. Vind verder de Spotify toepassing (zo te zien als externe app via je telefoon met Spotify) wel handig. Ook de mogelijkheid om gebruikers in te stellen spreekt mij wel aan. Tenslotte hier ook weer een beeld van de routeplanning met aanduiding van de staat van de acculading, ziet er ook bruikbaar uit.

Zoals aangegeven: ik ben al zover dat VW mij met deze uitrol echt moet overtuigen van de stappen de ze als software ontwikkelaar hebben gezet. Probeer een open blik te houden, maar dat wordt steeds lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Ik vrees vooral het verhaal dat ID3 1st rijders eerst een hardware update moeten krijgen wat door PON wel weer meer ingewikkeld kan worden. Niets over bekend verder ook nog.

-die verbeterde laadcurve is wel heel interessant, de ID serie is wat dat betreft wel behoorlijk goed.

Ik wil gewoon verder vooral een sneller systeem, stabiele app-integratie en een bruikbare navigatie ivm laadstations en bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 15-09 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

https://www.nu.nl/auto/61...ische-auto-in-de-kou.html
Winterbanden niet alleen voor grip op sneeuw

Nog altijd gaat het verhaal dat winterbanden voor een verhoogd brandstofverbruik zorgen, omdat ze meer grip hebben. Wat Franken betreft zijn winterbanden daardoor ideaal voor elektrische auto's.

"Allereerst omdat je daar onder de 7 graden sowieso profijt van hebt, maar meer grip betekent bij elektrische auto's minder energieverlies. En dat betekent dat je verder komt op een acculading."
Dat van de winterbanden verbaast me, snap het ook nog niet. Waarom zou dit voor een electrische auto anders zijn?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 17:31
Tukk schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:57:

[...]

Dat van de winterbanden verbaast me, snap het ook nog niet. Waarom zou dit voor een electrische auto anders zijn?
Volgens mij is ie vergeten dat rolweerstand gelinkt is aan grip.
Winterbanden hebben meer grip door een andere samenstelling en meer lamellen, maar daardoor hebben ze ook meer rolweerstand. En dat is voor een EV nu weer niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maik73 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:36:
[...]

Kan best zijn als je m een week rijd dat de range behoorlijk gedropped is.
De radius hangt van veel factoren af en past zich daar ook aan aan.
Gaat vanmiddag al terug naar de dealer :)
Maar de radius was echt wel opvallend on point naar verbruik. Iets wat ik in mijn ID4 nog nooit heb gezien.
Deze morgen was het hier -2° en de km's telden netjes af, in mijn ID4 gaan die soms factor x3 naar beneden 8)7 Ik heb zelfs eens gedacht dat ik met defecte accucellen zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 16:13
LastSamurai schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:14:
[...]

Volgens mij is ie vergeten dat rolweerstand gelinkt is aan grip.
Winterbanden hebben meer grip door een andere samenstelling en meer lamellen, maar daardoor hebben ze ook meer rolweerstand. En dat is voor een EV nu weer niet zo lekker.
Jup, iets met klokken en klepels. Volgens mij heeft hij het niet helemaal begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Gaat vanmiddag al terug naar de dealer :)
Maar de radius was echt wel opvallend on point naar verbruik. Iets wat ik in mijn ID4 nog nooit heb gezien.
Deze morgen was het hier -2° en de km's telden netjes af, in mijn ID4 gaan die soms factor x3 naar beneden 8)7 Ik heb zelfs eens gedacht dat ik met defecte accucellen zat...
Ja, dat had ik dus ook, tot ik andere verhalen las over de range in de winter. Gister ging na 131km rijden de waarschuwing alweer aan, accu laden aub, nog 68km over. Soit, nu laad ik maar tot 90% en niet 100%.
Ik rijd standaard 1,5x de GOM weg elke keer. Je zou zeggen dat de GOM ook daar van leert, maar nee. Die blijft 1,5x meer aangeven dan ik structureel rijd elke week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
sl1000 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:41:
[...]

Jup, iets met klokken en klepels. Volgens mij heeft hij het niet helemaal begrepen.
Later las ik dit:

" Als de auto voor vertrek al vol en voorverwarmd is, hoeft er minder batterijcapaciteit gereserveerd te worden. "Voor alle modellen geldt dat als er een flink stuk is gereden, de batterij ook wat warmer is. Die temperatuur heeft invloed op de snelheid waarmee geladen kan worden."

Het is overigens niet zo dat die warmte, net zoals bij een brandstofauto, gebruikt kan worden om ook het interieur te verwarmen. Daarvoor loopt de temperatuur niet ver genoeg op. Voor de elektromotor geldt hetzelfde verhaal."

Warmtepomp heeft ie ook nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
niki_lauda schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Klopt het dat die voorband zo erg is versleten? Of zie ik het verkeerd
[Afbeelding]
Ja, die is al bijna door, kun je niet meer mee rijden zo. Kans op een klapband is heel groot, je ziet de canvas gordel al zitten. Hebben ze bij de garage de banden van voor naar achter gezet, zoals in het boekje staat? (alleen voor de 60KWH) Zo niet, dan zal achter nog veel erger zijn.

Ik zou er geen meter meer mee rijden en ook even de uitlijning maar laten checken. Zoveel slijtage op de rand lijkt erop dat het rechter voorwiel iets teveel naar binnen gedraaid staat. (of je moet heel sportief heel veel rotondes gereden hebben....)

Welk merk banden heb je eronder zitten? Er worden tegenwoordig va die speciale EV banden op sommige auto's gezet die veel minder profiel hebben dan de gebruikelijke banden. DIe kunnen dus na 10-15K km al volledig opgerookt zijn....

[ Voor 13% gewijzigd door 28twinplug op 25-01-2022 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
28twinplug schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:54:
[...]
Welk merk banden heb je eronder zitten? Er worden tegenwoordig va die speciale EV banden op sommige auto's gezet die veel minder profiel hebben dan de gebruikelijke banden. DIe kunnen dus na 10-15K km al volledig opgerookt zijn....
Da's onzin. EV banden met minder profiel diepte hoeven niet sneller te slijten. door een andere rubber compound kunnen ze net zo lang mee gaan als banden met een grotere profieldiepte.
wat wel zo is, is dat door de kleinere profieldiepte er minder vervorming is (dus minder wrijving / rolweerstand) en minder afrolgeluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign

[...]

"Zeker als het glad is en je geen vierwielaandrijving hebt, kan de enorme trekkracht van elektrische auto's voor veel wielspin of erger zorgen."

Deze man heeft blijkbaar nog nooit van traction control gehoord? Die op een EV trouwens ook nog eens veel verfijnder werkt.

YouTube: HOW IS THIS POSSIBLE? TESLA Drives Up an ICY HILL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
blinded schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:27:
[...]

De mensen met geld voor een Iphone zijn wss ook die met geld voor een duurdere ev :+
Denk dat veel mensen die een EV van de zaak hebben ook een iPhone van de zaak hebben en zelf dus niet uit hun eigen zak beide hoeven te kopen ;)

offtopic:
Mensen die verstandig met hun geld omgaan, weten allang dat de meerprijs van een iPhone helemaal niet te rechtvaardigen valt en kopen Android ;)

Ik heb privé een Samsung S21 en van de zaak een iPhone. Ik kan ook echt niet wennen aan iOS. De UI/UX is IMHO op sommige punten totaal onlogisch en ik mis de terug-knop onderaan, daar waar je duim meestal is. Dus niet helemaal linksboven op je scherm :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
FlowDesign schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Denk dat veel mensen die een EV van de zaak hebben ook een iPhone van de zaak hebben en zelf dus niet uit hun eigen zak beide hoeven te kopen ;)
Hoho, niet zo generaliseren. Ik heb een ID4 en een Oneplus8T van 'de zaak'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
LastSamurai schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Hoho, niet zo generaliseren. Ik heb een ID4 en een Oneplus8T van 'de zaak'.
Zelf ook android maar als de wereld 80/20 android iphone is dan zal dat bij id4 rijders eerder 50/50 zijn :D bvb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
niki_lauda schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:58:
[...]

Wat ik doe als de auto aan de laadpaal hangt, het laden doorstarten to 90% en het verwarmen aanzetten. Dan gaat het bij mij beter.
Opladen zorgt volgens mij voor een hogere accutemperatuur.
Ik heb deze tip vanmorgen eens geprobeerd en dit scheelt echt gigantisch. Was 4 graden, en verbruik 1e 30 km was 20,3 , ipv de ruim 30 die ik in gelijke omstandigheden de afgelopen periode regelmatig had.
15 minuten voor vertrek voorverwarmen aangezet en de auto doorladen richting 90%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
Ro ofzo schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Ik heb deze tip vanmorgen eens geprobeerd en dit scheelt echt gigantisch. Was 4 graden, en verbruik 1e 30 km was 20,3 , ipv de ruim 30 die ik in gelijke omstandigheden de afgelopen periode regelmatig had.
15 minuten voor vertrek voorverwarmen aangezet en de auto doorladen richting 90%.
Blijft raar dat de auto bij voorverwarmen aan de stekker niet gelijk de accu meeverwarmt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Ro ofzo schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Dit verschil in verbruik lijkt inderdaad het verschil tussen batterij verwarmen aan of uit. Laadde je op 11kW? Kan ook nog toeval zijn. Weerstand en laadverliezen nemen toe richting 100% SOC dus aannemelijk ook meer warmteontwikkeling echter de massa van zo'n batterij is behoorlijk groot en het vermogen te laag om veel effect te hebben, zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Gecko123 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Dit verschil in verbruik lijkt inderdaad het verschil tussen batterij verwarmen aan of uit. Laadde je op 11kW? Kan ook nog toeval zijn. Weerstand en laadverliezen nemen toe richting 100% SOC dus aannemelijk ook meer warmteontwikkeling echter de massa van zo'n batterij is behoorlijk groot en het vermogen te laag om veel effect te hebben, zou je zeggen...
Laden op 11 kW. 3% erbij in ~15 minuten. Met voorverwarmen interieur erbij blijft er niet heel veel over dan. Eerder al getest en ik heb bijzonder weinig laadverliezen op 11kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RwYlWzqRhTaDbMBDO3VjxWiEVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhhntDGJTNvdl94z7VjEMEKk.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf zondag 18u in 3 ritjes.

Denk telkens rond de 5 graden buitentemperatuur.

Verder geen trucen uitgehaald qua voorverwarmen tijdens laden of net voor vertrek nog ff bijladen.

(ID.3 Pro Performance met WP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:16

MLLL

Palm Treo 650

[...]

Dat 7 graden boven nul verhaal blijft een hardnekkig fabeltje, die bandenboeren spinnen er garen bij, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 14:01
Is dat echt een fabeltje? Remweg komt uit onderzoeken van Consumentenbond etc toch altijd wel naar voren als belangrijke factor voor het kiezen van winterbanden. Of bedoel je dat ze alleen bij vorst en sneeuw nuttig zijn?

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:16

MLLL

Palm Treo 650

wheli schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:18:
Is dat echt een fabeltje? Remweg komt uit onderzoeken van Consumentenbond etc toch altijd wel naar voren als belangrijke factor voor het kiezen van winterbanden. Of bedoel je dat ze alleen bij vorst en sneeuw nuttig zijn?
Inderdaad , zomerbanden blijven superieur in de wintermaanden zonder hagel en sneeuw, eigenlijk precies de winter die we nu hebben.

Al weer 15 jaar oud item
https://www.autoblog.nl/a...e-grote-winterbandenfabel

[ Voor 9% gewijzigd door MLLL op 25-01-2022 22:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Leuke kar die Buzz! En veel details gelijk aan de ID.3 en 4.
YouTube: VW ID Buzz spotted in Norway

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
Ro ofzo schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Laden op 11 kW. 3% erbij in ~15 minuten. Met voorverwarmen interieur erbij blijft er niet heel veel over dan. Eerder al getest en ik heb bijzonder weinig laadverliezen op 11kw.
Goede tip!

Laadverlies bij deze hoge SoC is waarschijnlijk rond de 10 procent. Komt er dus op neer dat je gedurende een kwartier de accu aan het opwarmen bent met ca. 1kW. Kan net een beetje schelen en wellicht kom je dan net boven een treshhold en gaat je accu verwarming niet of met minder vermogen aan. Onder de 8 graden warmt hij op tot boven de 10 toch?

Ik las op goingelectric.de een post met een af-fabriek 2.3 software.... Veel minder verbruik door accuverwarming.... Laat die update maar komen!

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
wheli schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:18:
Winterbanden zijn eigenlijk alleen beter bij sneeuw en ijs inderdaad. Alleen het hele ding is dat ze daarop ook echt heel veel beter zijn. En als je dan ook nog bedenkt dat je juist in die omstandigheden je maximale grip echt nodig hebt dan zijn winterbanden voor de winter toch wel de beste keuze. Zeker als je op wintersport gaat kun je niet zonder, puur in Nederland zou je die paar dagen dat er echt sneeuw ligt misschien nog wel op een andere manier kunnen doorkomen. Maar ook dan, ik moet voor het werk altijd weg kunnen dus dan zijn winterbanden toch wel het beste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
ik222 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:53:
[...]

Winterbanden zijn eigenlijk alleen beter bij sneeuw en ijs inderdaad. Alleen het hele ding is dat ze daarop ook echt heel veel beter zijn. En als je dan ook nog bedenkt dat je juist in die omstandigheden je maximale grip echt nodig hebt dan zijn winterbanden voor de winter toch wel de beste keuze. Zeker als je op wintersport gaat kun je niet zonder, puur in Nederland zou je die paar dagen dat er echt sneeuw ligt misschien nog wel op een andere manier kunnen doorkomen. Maar ook dan, ik moet voor het werk altijd weg kunnen dus dan zijn winterbanden toch wel het beste.
Inderdaad. Het zijn altijd van die goeiekope die roepen winterbanden zijn niet nodig, die dan vastzitten of brokken maken wanneer ze met zomerbanden in de sneeuw rijden. Of 1 dag voordat er sneeuw is voorspelt, hun bandenboer staan uit te schelden waarom hij geen tijd voor hen heeft. Je hebt ze er bij zitten hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Heb zelf allweatherbanden met 3MPSF symbool onder de ID.4 liggen. Ideaal, niet meer wisselen en gewoon op wintersport. Heb sinds 2019 ervaring met allweatherbanden onder een RWD EV en ben er in de winter naar Italië geweest. Gaat prima. Qua slijtage: achterbanden ongeveer 2x zo snel als de voorbanden. Ongeveer 30.000-35.000km en dan zitten ze rond de 2-2,5mm en wissel ik ze. Mogelijk dat ze onder de ID.4 wat langer mee gaan omdat deze iets minder vermogen op de weg zet.

[ Voor 11% gewijzigd door Niek_ op 26-01-2022 06:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
Ik heb ook gewoon winterbanden omdat ik ook bij sneeuw weg moet. Afgelopen jaar geprobeerd 2200 kg een verkeersdrempel op te duwen maar viel vies tegen (winterbanden nog niet geleverd). Ik kan me wel voorstellen dat de bandenboer zegt 'kom maar vanaf 7 graden' zodat hij niet alle wissels in één week hoeft te doen. Maar veel Nederlanders zullen ook met all weather uit kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
sl1000 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Da's onzin. EV banden met minder profiel diepte hoeven niet sneller te slijten. door een andere rubber compound kunnen ze net zo lang mee gaan als banden met een grotere profieldiepte.
wat wel zo is, is dat door de kleinere profieldiepte er minder vervorming is (dus minder wrijving / rolweerstand) en minder afrolgeluid.
Dat is wat de banden leveranciers zeggen inderdaad, maar ik ben wel benieuwd of dat echt zo is. Ik had namelijk 3 weken geleden een set EV zomerwielen van een ID.3 met net 15K km op de klok (de auto had de winterwielen er al onder) en die waren gewoon op... Dat geeft dan wel te denken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:45

Haan

dotnetter

MLLL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:30:
[...]

Inderdaad , zomerbanden blijven superieur in de wintermaanden zonder hagel en sneeuw, eigenlijk precies de winter die we nu hebben.

Al weer 15 jaar oud item
https://www.autoblog.nl/a...e-grote-winterbandenfabel
De banden van vandaag zijn niet meer hetzelfde als de banden van 15 jaar geleden dus ik zou een artikel dat zo oud is niet meer klakkeloos geloven

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
https://www.rtlnieuws.nl/...n-euro-bij-verkoop-accell

Zou bijna medelijden met meneer Pon krijgen.
2,2 miljard geschat vermogen, en maar uit blijven knijpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metalingus
Nou nou. Mijn ID.4 Pro ging 20-01 in productie en vanochtend 26-01 bericht dat ie op transport gaat naar Nederland *O*

Vakantie is over in Duitsland :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Metalingus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:52:
Nou nou. Mijn ID.4 Pro ging 20-01 in productie en vanochtend 26-01 bericht dat ie op transport gaat naar Nederland *O*

Vakantie is over in Duitsland :P
Dat is goed nieuws. Vast niet meer op kenteken in 2021?
Wel benieuwd of je de nieuwe opties hebt zoals de subwoofer enz.
Vanavond mag je het eerste chocolaatje uit de adventkalender halen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
MLLL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:30:
Je kunt hele zinvolle discussies voeren over het nut van zomer- en winterbanden in Nederland, of het gebruik van all season / all weather banden.

Zomaar stellen dat zomerbanden in de Nederlandse winters (waar het geregeld (ver) onder de 7 graden is) beter zijn dan winterbanden, is fout.

Ik durf wel te stellen dat all season banden gemiddeld beter zijn winterbanden als het zo rond de 5 a 10 graden is (en er dus geen sneeuw of ijzel ligt), maar stellen dat zomerbanden dan ook beter zijn dan winterbanden kan je niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalingus
AndereKoekoek schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Dat is goed nieuws. Vast niet meer op kenteken in 2021?
Wel benieuwd of je de nieuwe opties hebt zoals de subwoofer enz.
Vanavond mag je het eerste chocolaatje uit de adventkalender halen. :+
Nee wordt 2022. Zie mijn vorige post op 25-01 en het nieuwsbericht dat gedeeld werd door @niki_lauda:

Alle over het jaar getilde auto's zullen wel meetellen voor de CO2-reductie van 2022 dus een logische zet van VW als je cashflow hoger in het vaandel hebt staan dan je klanten :X Dat de auto nu in 6 dagen van 'begin productie' naar 'op transport' gaat is wat mij betreft een bevestiging hiervan. :+

Ben ook heel benieuwd welke opties er toegevoegd zullen blijken te zijn. Hoop op de subwoofer, maar als ik de huidige VW ID.4 configurator bekijk is daar een Multimedia Pakket Plus voor nodig:
- Soundsysteem Plus (450 Watt vermogen), inclusief subwoofer ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Metalingus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:28:
[...]

Nee wordt 2022. Zie mijn vorige post op 25-01 en het nieuwsbericht dat gedeeld werd door @niki_lauda:

Alle over het jaar getilde auto's zullen wel meetellen voor de CO2-reductie van 2022 dus een logische zet van VW als je cashflow hoger in het vaandel hebt staan dan je klanten :X Dat de auto nu in 6 dagen van 'begin productie' naar 'op transport' gaat is wat mij betreft een bevestiging hiervan. :+

Ben ook heel benieuwd welke opties er toegevoegd zullen blijken te zijn. Hoop op de subwoofer, maar als ik de huidige VW ID.4 configurator bekijk is daar een Multimedia Pakket Plus voor nodig:
- Soundsysteem Plus (450 Watt vermogen), inclusief subwoofer ;w
wie weet heb jij een van de eerste 3.0 fabrieksaf :P

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Deze situatie kon ik niet terugvinden in het topic, dus voor het verslag:

Ik kreeg vanmiddag kort na vertrek de waarschuwingsmelding (gele driehoek) "storing in elektrosysteem bezoek werkplaats", verdween na 5 sec rijden, kwam een minuut later nog eens en verdween wederom na ~10 sec. Verder niet meer gezien de rest van de rit. Het viel me ook op bij het instappen dat de stoelverwarming al ingeschakeld stond (geen warme stoel, geen voorverwarming) terwijl ik altijd grote moeite heb dit aan te krijgen met de twee vinger tik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:22
oZy schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:48:
Deze situatie kon ik niet terugvinden in het topic, dus voor het verslag:

Ik kreeg vanmiddag kort na vertrek de waarschuwingsmelding (gele driehoek) "storing in elektrosysteem bezoek werkplaats", verdween na 5 sec rijden, kwam een minuut later nog eens en verdween wederom na ~10 sec.
Kan zijn dat je versnellingsswitch los zit. Heb deze inmiddels ook laten vervangen en heb sindsdien de melding niet meer gehad
Verder niet meer gezien de rest van de rit. Het viel me ook op bij het instappen dat de stoelverwarming al ingeschakeld stond (geen warme stoel, geen voorverwarming) terwijl ik altijd grote moeite heb dit aan te krijgen met de twee vinger tik.
Als de buitentemperatuur kouder is dan 10 graden (?) , gaat ie blijkbaar nu standaard al aan bij het instappen :)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

PB1983 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:59:
Kan zijn dat je versnellingsswitch los zit. Heb deze inmiddels ook laten vervangen en heb sindsdien de melding niet meer gehad
Dat zou dan voor het eerst zijn sinds dec 2020. Maar bedankt voor de tip, ik zal het in de gaten houden :-)
Als de buitentemperatuur kouder is dan 10 graden (?) , gaat ie blijkbaar nu standaard al aan bij het instappen :)
Maar ik neem aan dat het vanmorgen kouder was dan vanmiddag en toen (en alle ritten daarvoor) deed hij dat nog niet. Is er dan een 'stille' update geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
PB1983 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:59:
[...]

[...]

alleen als je dat hebt ingesteld in het systeem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalingus
Simply1337 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:38:
[...]

wie weet heb jij een van de eerste 3.0 fabrieksaf :P
Zal tzt mijn hard- en software bevindingen delen ;)

Unboxing the MY2022 ID.4 oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 17:35
Ultraman schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:57:
[...]

Uitgesteld laden werkt sinds het uitschakelen van de automatisch timesync en 2.3 wel iets beter.....
Kan deze optie nergens vinden in mijn ID3.
Zou verwachten in het laden menu van de auto.. of ergens in de app.. maar.
beiden niet

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Metalingus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Ik zou geen illusie hebben over de software. Verwacht gewoon 2.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Metalingus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:26:
[...]

MY22 bestaat al sinds juli ;)

MY22.5 is het modewoord.. maar vraag is hoe ze dat in VIN hebben opgelost op karakternr 10.
N (2022) of P (ipc alleen voor my23-juli 22)

Ik verwacht alsnog N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalingus
AMARONE|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Ik zou geen illusie hebben over de software. Verwacht gewoon 2.3
Ben al aardig wat illusies armer sinds de bestelling in augustus dus kan alleen maar meevallen met het huidige verwachtingspatroon :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Fijn, wederom moest ik de laadstekker zo'n 25 keer eruit en erin steken voordat ie eindelijk niet in de noodlaadstand ging :(

Toch maar eens een afspraak voor maken bij de garage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:05
Boy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:47:
4.1

Ik heb nog steeds geen weCharge icoontje in het systeem, heb nog eens gecheckt. Moet ik een app downloaden of wat dan ook? Ik heb geen systeemupdates klaar staan, draai op 2.3.0
Vandaag heeft mijn ID.3P bij de garage aan de stekker legen met een lijntje naar VW. Hierdoor konden ze de WeCharge app terugzetten. Ik heb ook de totaal gereden afstand weer terug, Die was ik kwijt na vervanging sensor noodroepsysteem. Toffe service.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
FlowDesign schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:43:
Fijn, wederom moest ik de laadstekker zo'n 25 keer eruit en erin steken voordat ie eindelijk niet in de noodlaadstand ging :(

Toch maar eens een afspraak voor maken bij de garage.
dank kan hij de stekker niet locken.
ofwel het lock mechanisme wat niet helemaal jofel is. of 't gat in de stekker is wat krap.
alleen bij 1 specifieke lader wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Kan deze optie nergens vinden in mijn ID3.
Zou verwachten in het laden menu van de auto.. of ergens in de app.. maar.
beiden niet
Welke optie bedoel je precies?
De instelling voor de tijd vind je in Setup bij Datum & Tijd en dan zet je hem daar om van Automatisch naar Manueel.

Maar uh... doe geen moeite. Het is hartstikke broken, ook met datum & tijd om manuele modus.
Laatst had ik de vertrektijd om 7:00 gezet (werkelijk moest ik 8:00 pas weg). Hij was bij 53% van de 80% waar ik om had gevraagd en de auto laadde op dat moment met bloedstollende snelheid van... 9 km/h. :z
Dat soort testjes doe ik wel eens van dinsdag op woensdag. Die dag heb ik doorgaans een zeer kort ritje en maak ik me met 20% al geen zorgen meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 26-01-2022 21:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
sl1000 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:57:
[...]

dank kan hij de stekker niet locken.
ofwel het lock mechanisme wat niet helemaal jofel is. of 't gat in de stekker is wat krap.
alleen bij 1 specifieke lader wellicht?
Het gekke is, dat ie 'm wel locked. Je hoort het mechanisme het palletje in de stekker duwen en daarna kun je de stekker er ook niet uittrekken.

Het komt eigenlijk bij meerdere Mennekes stekkers voor, zowel bij de granny thuislader als bij openbare laders met vaste kabel.
CCS stekkers geven geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 18:29
FlowDesign schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:36:
[...]

Het gekke is, dat ie 'm wel locked. Je hoort het mechanisme het palletje in de stekker duwen en daarna kun je de stekker er ook niet uittrekken.

Het komt eigenlijk bij meerdere Mennekes stekkers voor, zowel bij de granny thuislader als bij openbare laders met vaste kabel.
CCS stekkers geven geen problemen.
Ik heb dat probleem gehad met de van m'n Passat GTE overgehevelde granny charger. Die had een rubberten rand om de Mennekes stekker, waardoor 'ie net niet ver genoeg in de laadpoort kon. Zonder rubber past het wél.

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
Op 13-1 een mail gehad over OTA update naar 2.3 maar nog niets te zien...

Is ie bij iemand al begonnen?

Heb overigens nog nooit updates langs zien komen van kaarten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 15-09 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

wheli schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:20:
Ik heb ook gewoon winterbanden omdat ik ook bij sneeuw weg moet. Afgelopen jaar geprobeerd 2200 kg een verkeersdrempel op te duwen maar viel vies tegen (winterbanden nog niet geleverd). Ik kan me wel voorstellen dat de bandenboer zegt 'kom maar vanaf 7 graden' zodat hij niet alle wissels in één week hoeft te doen. Maar veel Nederlanders zullen ook met all weather uit kunnen denk ik.
Mijn oploassing is:
Zo laat mogelijk winterbanden er onder (eind november), zo vroeg mogelijk er onder weg (half maart).

Die paar keer dat er sneeuw ligt daarbuiten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

AMDman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:52:
Op 13-1 een mail gehad over OTA update naar 2.3 maar nog niets te zien...

Is ie bij iemand al begonnen?

Heb overigens nog nooit updates langs zien komen van kaarten o.i.d.
Week 4/5 werd eerder genoemd, dus kwestie van geduld denk ik.

Kaart updates krijg je geen melding van. Heb je wel nieuwere kaarten dan toen je de auto kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
7o9 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Kaart updates krijg je geen melding van. Heb je wel nieuwere kaarten dan toen je de auto kreeg?
Geen idee...heb de auto sinds oktober maar is met niet opgevallen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tijsbeer schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:20:
[...]

Ik heb dat probleem gehad met de van m'n Passat GTE overgehevelde granny charger. Die had een rubberten rand om de Mennekes stekker, waardoor 'ie net niet ver genoeg in de laadpoort kon. Zonder rubber past het wél.
Bij de stekker van mijn granny charger heb ik juist het idee dat ie er vrij losjes in zit. De meegeleverde losse kabel is iets dikker en voelt stabieler aan, daar heb ik ook minder problemen mee.

Maar m'n vriendin stond 2 weken geleden bij een openbare lader met vaste kabel en toen had ze precies hetzelfde gedoe als wat we telkens met onze granny charger hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

AMDman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Geen idee...heb de auto sinds oktober maar is met niet opgevallen in ieder geval.
Je kunt bij versies zien welke kaarten je nu hebt. Bijvoorbeeld "Navigatiedatabase 21.11" voor november 2021.

[ Voor 7% gewijzigd door 7o9 op 27-01-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
ik ben al maanden stuk op 21.9 >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:05
AMDman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Dat klopt, op zich wel fijn als je van een update een melding zou krijgen. Anyway in mijn ID.3P rij ik nu met versie 21.11

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 10:04
Dan heb je geluk, ik zit al maanden op 21.2.
Geen schot in te krijgen.
Gelukkig werkt android auto met Google maps prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
EdwinDaems schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:38:
[...]

ik zit nog steeds op navigatiedatabase 20.3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UM9dyEcLghYNlp9wwc-HgvB4HbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4IU1pti3bTaNPDoXbKu67KG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door AMDman op 27-01-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMDman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:48:
[...]

ik zit nog steeds op navigatiedatabase 20.3
Die moet je met de hand updaten naar de nieuwste versie, daarna werkt de auto-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ultraman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:50:
[...]

Welke optie bedoel je precies?
De instelling voor de tijd vind je in Setup bij Datum & Tijd en dan zet je hem daar om van Automatisch naar Manueel.

Maar uh... doe geen moeite. Het is hartstikke broken, ook met datum & tijd om manuele modus.
Laatst had ik de vertrektijd om 7:00 gezet (werkelijk moest ik 8:00 pas weg). Hij was bij 53% van de 80% waar ik om had gevraagd en de auto laadde op dat moment met bloedstollende snelheid van... 9 km/h. :z
Dat soort testjes doe ik wel eens van dinsdag op woensdag. Die dag heb ik doorgaans een zeer kort ritje en maak ik me met 20% al geen zorgen meer.
Die optie heb ik niet in de app. Daar staat wel 'Departure times' en dan kan ik Air Conditioning instellen.
Daaronder een kopje 'Charging' maar daar staat alleen text.. verder niets.

Als het niet helemaal lekker werkt boeit op zich niet. Ik laad de auto denk ik 1x per week (soms 2x) omdat ik vooral thuis werk en mijn vrouw werkt in dezelfde stad (korte stukjes) dus zoveel rijden we niet meer.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
EdwinDaems schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Qua software heb ik wel 2.3, maar ik zag zojuist dat de navi bij mij op 21.3 is blijven steken.

Hoe heb jij geprobeerd een update te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
FlowDesign schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Qua software heb ik wel 2.3, maar ik zag zojuist dat de navi bij mij op 21.3 is blijven steken.

Hoe heb jij geprobeerd een update te forceren?
Ik heb hetzelfde gehad, zoek even in dit topic. Iets met zekering 19 + 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Soeski schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Die moet je met de hand updaten naar de nieuwste versie
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
AMARONE|IA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad, zoek even in dit topic. Iets met zekering 19 + 20.
Het modem ff resetten dus. Ja dat heb ik al eens vaker gedaan toen de auto helemaal niet meer online kwam.

Dank voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Die optie heb ik niet in de app. Daar staat wel 'Departure times' en dan kan ik Air Conditioning instellen.
Daaronder een kopje 'Charging' maar daar staat alleen text.. verder niets.

Als het niet helemaal lekker werkt boeit op zich niet. Ik laad de auto denk ik 1x per week (soms 2x) omdat ik vooral thuis werk en mijn vrouw werkt in dezelfde stad (korte stukjes) dus zoveel rijden we niet meer.
Dat is ook geen optie in de app, maar in de auto :D

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soeski
Downloaden bij VW (navigatie update), op een USB disk zetten, inprikken in de USB-C poort (voorste), lekker gaan rijden tot dat het proces klaar is. Heeft auto-resume dus als je korte ritjes maakt dan is het niet na je 1e rit meteen klaar. Je ziet er helemaal niets van, dus je hebt geen enkel idee hoe lang het duurt. Doorgaans niet lang overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door Soeski op 27-01-2022 16:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 11:27
Soeski schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:02:
[...]

Downloaden bij VW (navigatie update), op een USB disk zetten, inprikken in de USB-C poort (voorste), lekker gaan rijden tot dat het proces klaar is. Heeft auto-resume dus als je korte ritjes maakt dan is het niet na je 1e rit meteen klaar. Je ziet er helemaal niets van, dus je hebt geen enkel idee hoe lang het duurt. Doorgaans niet lang overigens.
Volgens mij, moet je deze url volgen https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/car

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
27 GB voor Europa. Dat is best fors.
Laatste update is van 29/11/2021.

Volgens mij heb ik nog een usb-c naar usb-a adaptertje in de auto liggen. Straks ff zoeken :)

[ Voor 14% gewijzigd door FlowDesign op 27-01-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 11:27
FlowDesign schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Volgens mij heb ik nog een usb-c naar usb-a adaptertje in de auto liggen. Straks ff zoeken :)
Ja, is best fors. Ik zit nog op 21.9, maar heb nog niet de behoefte om handmatig in te grijpen. Ook omdat ik eigenlijk toch meestal Waze gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vanochtend is mijn laadpaal geplaatst. Kan ik mijn ID3 1st 58kW lekker thuis opladen. Tijdens het testen vanochtend kwam ie echter maar tot ~8.4kWh laadsnelheid (50% vol), terwijl de auto 11kWh zou moeten kunnen halen. De laadpaal is gecapped is op een vermogen daarboven.

Is dit normaal voor deze auto of mankeert er iets aan de laadpaal/instellingen/aansluiting? Voorheen altijd bij publieke palen geladen en daar had ik niet echt een beeld van de laadsnelheid in kWh dus geen vergelijkingsmateriaal helaas.

ik vraag het hier ipv in het thuisladen topic gezien hier waarschijnlijk meer ID3 bezitters rondlopen :)

[ Voor 10% gewijzigd door spone op 27-01-2022 17:29 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
Heb je dynamic load balancing? Nog andere apparaten in huis aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Dynamic load balancing is idd van toepassing, maar het totale verbruik was op dat moment iets van 8,6kWh (waarvan 8,4 door de auto), lijkt me niet dat die daarop ingrijpt.

[ Voor 12% gewijzigd door spone op 27-01-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
Hmm, en ook geen 'verminderd AC laden' aan staan in de auto neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Nope staat ook uit. Laadsnelheid volgens de auto is ergens boven de 60km/h. Voor wat ik me herinner van die instelling bij publieke palen is dat ie dan rond de 30 gaat zitten. Zou de buitentemperatuur nog een factor kunnen zijn, of is dat alleen bij extreme temperaturen als -10 of +40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Laatst online: 15-09 16:26

Aldmar

Niks...

spone schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:40:
Dynamic load balancing is idd van toepassing, maar het totale verbruik was op dat moment iets van 8,6kWh (waarvan 8,4 door de auto), lijkt me niet dat die daarop ingrijpt.
Zit er een spllitter op de P1 poort? Heb je bijvoorbeeld Toon van Eneco of een ander apparaat welke ook op de P1 poort zit aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas533
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-03 09:31
Iemand een idee waarom de ID.4 Pure, Style 52kW niet meer in de configurator samen te stellen is? Ik zie alleen nog de PRO en deze komt niet in aanmerking voor de subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Aldmar schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:43:
[...]

Zit er een spllitter op de P1 poort? Heb je bijvoorbeeld Toon van Eneco of een ander apparaat welke ook op de P1 poort zit aangesloten?
Nee, de laadpaal zit direct op de P1 poort. Gaat nog wel een splitter komen, maar wil eerst valideren dat het laden correct gaat. Tijdens het laden wel even de output bekeken door de stekker om te wisselen met een P1 USB kabel, en die toont een belasting van 11-12A op iedere individuele fase. Het is dus ook niet dat er een fase weg is waardoor de output lager is.

Ik denk dat ik de vraag beter anders kan formuleren: is er iemand met een ID.3 die met de volle 11kWh laadt op een thuisaansluiting (dus met 75km/h of hoger)?

edit: het gaat ook bij mij om een Alfen Eve Single Pro.

[ Voor 3% gewijzigd door spone op 27-01-2022 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
spone schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Nee, de laadpaal zit direct op de P1 poort. Gaat nog wel een splitter komen, maar wil eerst valideren dat het laden correct gaat. Tijdens het laden wel even de output bekeken door de stekker om te wisselen met een P1 USB kabel, en die toont een belasting van 11-12A op iedere individuele fase. Het is dus ook niet dat er een fase weg is waardoor de output lager is.

Ik denk dat ik de vraag beter anders kan formuleren: is er iemand met een ID.3 die met de volle 11kWh laadt op een thuisaansluiting (dus met 75km/h of hoger)?
Zeker. Ik kan gewoon 3-fase laden op 11.1 kWh om precies te zijn. 8)
Dit deed ik in het begin vooral, maar eigenlijk gaat mijn daltarief pas laat in, dus tegenwoordig is het gereduceerd laden en dan vraagt de auto max 5.3 kWh.
Heb een Alfen Eve Single Pro 3fasen via Eneco.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:03
jonas533 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:33:
Iemand een idee waarom de ID.4 Pure, Style 52kW niet meer in de configurator samen te stellen is? Ik zie alleen nog de PRO en deze komt niet in aanmerking voor de subsidie.
Het was mij eergisteren ook al opgevallen bij de ID3. Geen idee waarom niet meer. Misschien om de heel lange levertijd.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:25
Gerardus1956 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:29:
[...]

Het was mij eergisteren ook al opgevallen bij de ID3. Geen idee waarom niet meer. Misschien om de heel lange levertijd.
Begin van dit jaar kreeg ik van de dealer al te horen dat de Pure dit jaar niet meer geproduceerd werd omdat de marge voor VW niet interessant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

jonas533 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:33:
Chiptekort. Duurdere auto's brengen meer op.
https://www.electrive.net...t-2022-wieder-bestellbar/

[ Voor 10% gewijzigd door niki_lauda op 27-01-2022 22:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Simply1337
Ik ben in parijs, prima simpele rit.

Bij fastned Hazeldonk(/ of shell recharge als je wilt) gelade tot 70% (Belgische grens)
Vervolgens doorgereden tot Ionity Froyennes Noord/Zuid en daar opgeladen tot 90%

En in 1x door naar parijs met 130kmh op de cruise kom je met 4-5% aan in parijs noord. Daar bij een total gehangen tot 60% voor parkeeropslag.

Niet het interressantste rit, maar wel 1 waar je eigenlijk niet zoveel opties hebt qua laden.

Overal Vmax, dat weer wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 28-01-2022 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
spone schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:52:
[...]

edit: het gaat ook bij mij om een Alfen Eve Single Pro.
Auto moet gewoon altijd op 11kW laden ongeacht de SoC. Ik vermoed dat je laadpaal niet goed geconfigureerd is of dat de P1 verbinding niet werkt waardoor de laadpaal terugschakelt naar hetgeen is ingesteld als safe current.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 10:04
FlowDesign schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Met de laatste update via de link zit ik nu op 21.7.
Op zich wel bijzonder voor een update van 29-11-21.
In ieder geval bedankt voor de link Danny

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
EdwinDaems schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:57:
[...]

Met de laatste update via de link zit ik nu op 21.7.
Op zich wel bijzonder voor een update van 29-11-21.
In ieder geval bedankt voor de link Danny
Met een beetje geluk gaat je auto nu wel zelf verder updaten naar 21.11, dat is de meest recente versie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlowDesign
https://www.vwidtalk.com/...res-of-the-interior.4879/

Nog wat plaatjes van de binnenkant van de Buzz

[ Voor 25% gewijzigd door FlowDesign op 28-01-2022 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Toch wel heel vet deze bus. Ik had als VW wat andere keuzes gemaakt in het interieur(bij alle ID series de schermomranding strakker ipv die dikke plastic randen) maar dit lijkt wel echt een gamechanger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
AMARONE|IA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Toch wel heel vet deze bus. Ik had als VW wat andere keuzes gemaakt in het interieur(bij alle ID series de schermomranding strakker ipv die dikke plastic randen) maar dit lijkt wel echt een gamechanger te worden.
Vooral heel benieuwd naar verwacht verbruik, range en prijs :)

En of ie in een toekomstige camperuitvoering ook genoeg ruimte zal hebben. Dan zou ik er misschien af en toe eentje huren voor een vakantie.

Pagina: 1 ... 173 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.