Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 171 ... 370 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-04 10:35
RaymondD schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:29:
[...]

Als je niet meerdere malen per week meer dan 200km op een dag rijdt en op eigen oprit en/of op bestemming kunt laden dan is de kleine accu niet zo'n probleem. Voor mijn ID.3 had ik een Hyundai Ioniq met 200km range (winter 160) en ook daar viel prima mee te leven.
Ik heb zelf een oprit en een laadpaal, toch is het denk ik een fijn idee als je een groter pak aan batterijen hebt in je auto. Dan heb ik maar een pakket minder denk ik dan, ik moet nog wel gaan besluiten welke pakket ik dan wel neem :).

Weet iemand de huidige levertijden van de Pro? Ik had vernomen dat dit op dit moment ongeveer 6 maanden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:08
Systemadmin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:41:
[...]

Ik heb zelf een oprit en een laadpaal, toch is het denk ik een fijn idee als je een groter pak aan batterijen hebt in je auto. Dan heb ik maar een pakket minder denk ik dan, ik moet nog wel gaan besluiten welke pakket ik dan wel neem :).

Weet iemand de huidige levertijden van de Pro? Ik had vernomen dat dit op dit moment ongeveer 6 maanden is.
De levertijd van de door mij bestelde Pro met wat opties is dus meer dan 11 maanden. Vorige week besteld.

EV:VW ID3 PV:15 x 295Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 10:23
Hoorde deze week iets over week 6 2023 voor een ID.3 Pro met wat opties.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
De kans dat ik hem niet in 2022 krijg acht ik nog op 50 %. Je snapt het niet, maar waar zit tegenwoordig geen levertijd meer op. Corona heeft wat dat betreft veel invloed gehad. Ik had al een half jaar gewacht om de subsidie die ik anders niet zou krijgen.4000 is toch wel veel geld. Als ik haast had zou ik in november/december een voorraadauto moeten kopen. Die waren er massaal. Alleen niet een met de juiste pakketten. Ik rijd nog wel een tijdje noodgedwongen door met een bijna 12 jaar oude C4

EV:VW ID3 PV:15 x 295Wp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-03 16:27
MarcoT85 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:29:
[...]

Bij mij werkte hij direct. Mijn auto heeft in de app wel een andere naam dus dat zou inderdaad niet mogen uitmaken mocht daar nog enige twijfel over zijn.
Ik zag dat ik nog een oude integratie van jou gebruikte, de ha_vwid integratie. Daar zaten wel meer entiteiten in maar weet niet of die allemaal wel nodig zijn.
[Afbeelding]
Heb nu een stuk meer entiteiten toegevoegd. Ook een "Camera" die de foto uit de app ophaalt.
Tijdens het ontwikkelen zag ik er in de API meer foto's aanwezig zijn, deze zijn wel in de juiste kleur. Alleen zijn deze bedoeld voor status, dus als de deur open staat ja of nee :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/do9b3qNzfFBPOjb2nhYEQnpLLJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/njp01miQlUjJhyJ4n0xb9JPf.png?f=fotoalbum_large

Heb nog altijd hoop dat het een keertje goed komt. O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfZdgVaLaFt0WfjanMSL5ppyAsg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lGOfNub2TN0ePYQsHc3duKtB.png?f=fotoalbum_large

Je kan de nieuwe versie ophalen vanuit GIT of via Hacs:
https://github.com/mitch-dc/volkswagen_we_connect_id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
mitchdc schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:35:
[...]

Heb nu een stuk meer entiteiten toegevoegd. Ook een "Camera" die de foto uit de app ophaalt.
Tijdens het ontwikkelen zag ik er in de API meer foto's aanwezig zijn, deze zijn wel in de juiste kleur. Alleen zijn deze bedoeld voor status, dus als de deur open staat ja of nee :P

[Afbeelding]

Heb nog altijd hoop dat het een keertje goed komt. O-)

[Afbeelding]

Je kan de nieuwe versie ophalen vanuit GIT of via Hacs:
https://github.com/mitch-dc/volkswagen_we_connect_id
Ah, ze zijn wat verder dan een proof-of-concept :+
Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 16:55
Gejat uit het ENYAQ iV topic, een video van software 3.0 op de ID.5
Inclusief spellen, deze had ik nog niet eerder gezien.

YouTube: Volkswagen ID.5 i ID. Software 3.0: nawigacja, gry, Spotify, inne

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitchdc
Stockbaard schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:06:
Gejat uit het ENYAQ iV topic, een video van software 3.0 op de ID.5
Inclusief spellen, deze had ik nog niet eerder gezien.

YouTube: Volkswagen ID.5 i ID. Software 3.0: nawigacja, gry, Spotify, inne
Had hem idd gezien, en gedeeld ook op de Discord van @Simply1337

Vind het beetje jammer dat er tijd wordt gestoken in die suffe games en niet in dingen die wat praktischer zijn of een breder publiek aanspreken. Zelf wacht ik echt op een Campmode/Dogmode.

Nu ben je als bijrijder zo je ID3 aan het racen in dat spel. Stapt de bestuurder op en gaat het systeem uit, game-over. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
mitchdc schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:55:
[...]

Had hem idd gezien, en gedeeld ook op de Discord van @Simply1337

Vind het beetje jammer dat er tijd wordt gestoken in die suffe games en niet in dingen die wat praktischer zijn of een breder publiek aanspreken. Zelf wacht ik echt op een Campmode/Dogmode.

Nu ben je als bijrijder zo je ID3 aan het racen in dat spel. Stapt de bestuurder op en gaat het systeem uit, game-over. _/-\o_
mijn gevoel zegt dat er geen nieuwe dingen zichtbaar waren onder de motorkap wat bekend was sinds afgelopen december.

maar denk dat de "games" app gewoon net als de "WeCharge" app een extra APP is wat wordt gepusht naar je systeem en dus het BASIS van 3.0 gewoon al een tijdje staat. Netzoals de SHOP wat als een losse app aanwezig is waarbij je apple music en spotify kunt downloaden. Ik mis nog Amazon Echo in het lijstje.

Als Echo komt is prime video ook niet verweg immers heeft VW and AWS een samenwerking [hoewel AWS en prime video best uitelkaar liggen.. zijn ze wel onder hetzelfde paraplu]

Nu nog een goede info met betrekking tot mobiele app icm 3.0
(Denk dat je met 3,0 pas de deur/ramen/licht info zichtbaar is in app)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Leuk allemaal maar laat ze zich meer op de ev functionaliteit focussen en daarnaast kan de ui ook wel een update krijgen qua gebruiksgemak. Bijvoorbeeld een route kiezen, je moet dan helemaal rechts op je scherm op start drukken. Onbegrijpelijk, dat ze dat niet op de rijder focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:51
Hoe zat het ook alweer met de aanstaande updates en het vervangen van de 12V accu? Zal zo'n beetje elke ID.x daarvoor binnenkort een keer terug naar de garage moeten?

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Hebben jullie ook dat de auto prima voorverwarmd, maar dat stoelen en stuur ijskoud blijven?

Voor mijn gevoel werkte dat wel vorige winter met de andere setup van de app.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
AkroBatik schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:29:
Hebben jullie ook dat de auto prima voorverwarmd, maar dat stoelen en stuur ijskoud blijven?
Klopt, is niet in te schakelen in de app...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Gadget Freak schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Klopt, is niet in te schakelen in de app...
Jawel hoor, staat als optie in de WE app onder instellingen, zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
AkroBatik schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:29:

Voor mijn gevoel werkte dat wel vorige winter met de andere setup van de app.
Zelfs de bijrijder gaat nu standaard mee :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
AMARONE|IA schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Zelfs de bijrijder gaat nu standaard mee :')
Maar kun je uitzetten he :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
dstaals schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:44:
Jawel hoor, staat als optie in de WE app onder instellingen, zones.
Aha, meteen ingesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
in de auto kun je je het ook instellen of het automatisch aan moet gaan en met welke stand (laag/midden/hoog]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:48:
in de auto kun je je het ook instellen of het automatisch aan moet gaan en met welke stand (laag/midden/hoog]
Klopt allemaal. Maar die gaat pas aan als je in de auto stapt. Daarvoor blijft alles koud.

Vroeger ging de stoelverwarming aan tijdens het voorverwarmen. Dat werkt niet meer, ook al heb je alle opties aanstaan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AkroBatik schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Klopt allemaal. Maar die gaat pas aan als je in de auto stapt. Daarvoor blijft alles koud.

Vroeger ging de stoelverwarming aan tijdens het voorverwarmen. Dat werkt niet meer, ook al heb je alle opties aanstaan.
is een appinstelling wat je weer moet inschakelen onder settings -> zones

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Laatst online: 15:47
[...]

Ligt aan de tempertuur.... Als deze boven de 4 graden is gaat stoel en stuurverwarming niet aan..

onder de 4 graden is mijn stoel heerlijk warm als ik m voorverwarm (staat dan op stand 2)

[ Voor 9% gewijzigd door maik73 op 19-01-2022 13:03 ]

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:01:
[...]

is een appinstelling wat je weer moet inschakelen onder settings -> zones
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_acLFAnaXaXxQSgls_xPvmmJt4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qa7xtBmhTDPdEJz9Z8pFrEO2.png?f=fotoalbum_large

Deze bedoel je?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Ik zag iets nieuws in de config:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnxVlPwC_Jn2KH2V4M9ERMrQBWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kDO8hEzNDHMOBAzpkHooksoc.png?f=fotoalbum_large

Als je de ID.4/5 echt hoog vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Dan kom je weer terug op de belachelijk slechte app dat je hier niet kan instellen wat er moet gebeuren en op welke stand. (stoel, stuur, hoog/middel/laag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
[...]

Klopt inderdaad, dit werkt niet altijd meer helaas. Het wordt wel snel warm, dus het is niet heel erg. Misschien buitentemperatuur gestuurd - ik las ooit dat het bij 8 graden of lager wel zou moeten werken.
Wat ik vervelender vind is dat de spiegels niet klimatiseren. Staat wel aan, maar helaas. Ook dat gaat snel als je het zelf aan zet, maar werkt nooit met 2.3 met vooraf klimatiseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 19-01-2022 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-03 09:50

NWA

Kwam ik tegen. Wees gewaarschuwd: hoog data pron gehalte.

In video ID.4 82kWh was ready to drive, in P and not moving, ambient temperature -1.5°C (29°F).
VW ID.4 / Enyaq has two PTC heaters: 6 kW cabin PTC-heater, and 5.5 kW battery PTC-heater.
Battery pack is heated up to 10°C (50°F). Energy consumption after departure is 10-12 kW just for heating, it usually takes 5-10 minutes. So short trips in winter are very inefficient.

If battery minimum temperature is below 7.8°C, battery is heated after start to 10°C with full power of 5.5 kW battery PTC-heater. Circulation pump flow is active at 70%, PTC-heater limit is 13 amps, in video: 13 A x 366V battery voltage = 4.75kW

Car uses separate 6kW cabin PTC-heater for cabin heating (with modulated output). Cabin PTC heater is installed even in cars with heat pump. In this video I turned heating on/off (set various cabin temperatures), both PTC-battery heater and PTC-cabin heater were working

MY22 cars with factory software 2.3 SW (but not 2.3 OTA software!) have better heating strategy: when battery minimum temperature is below 0°C, battery is heated up to 1.5°C, using 1.5 kW (20% power) of PTC-heater.
Ik vind de video verder niet heel erg begrijpelijk, dus hulp bij het interpreteren zou fijn zijn. Maar betekent bovenstaande dan dat de warmtepomp niet gebruikt wordt voor het verwarmen van de cabine? Dat zou een goede verklaring hebben waarom dat ding zo weinig effect heeft op de range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:41
Simply1337 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:13:
Ik zag iets nieuws in de config:

[Afbeelding]

Als je de ID.4/5 echt hoog vindt.
Nice, die had ik er wel graag op willen hebben voor de kids en mensen die naast je parkeren en dan de deur tegen je auto aangooien omdat ze de baas van de wereld zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 10:23
Galvatron schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Nice, die had ik er wel graag op willen hebben voor de kids en mensen die naast je parkeren en dan de deur tegen je auto aangooien omdat ze de baas van de wereld zijn :+
Kan vast achteraf.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:17
Galvatron schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Dat is mogelijk: https://shop.volkswagen.n...-id5?modelgroup=id4&cid=3

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Soeski schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Klopt inderdaad, dit werkt niet altijd meer helaas. Het wordt wel snel warm, dus het is niet heel erg. Misschien buitentemperatuur gestuurd - ik las ooit dat het bij 8 graden of lager wel zou moeten werken.
Wat ik vervelender vind is dat de spiegels niet klimatiseren. Staat wel aan, maar helaas. Ook dat gaat snel als je het zelf aan zet, maar werkt nooit met 2.3 met vooraf klimatiseren.
Helemaal eens. Het wordt snel warm, maar heb regelmatig dat het zweet op mn hoofd staat door de warme lucht en ik koude handen heb. Voor mij is de stuurwielverwarming juist prettig voor je wegrijdt, niet als je handen hem al opgewarmd hebben. Spiegels doen het inderdaad ook niet, ook erg vervelend.

Blijft ongelofelijk dat dit wel werkte in de VW GTE’s die meer dan 6 jaar geleden op de markt kwamen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-04 19:36
NWA schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:01:
Kwam ik tegen. Wees gewaarschuwd: hoog data pron gehalte.

[YouTube: VW ID.4 ⚡ ENYAQ battery heating in winter - PTC-heaters for battery and cabin 📱 Car Scanner ELM OBD2]

[...]

Ik vind de video verder niet heel erg begrijpelijk, dus hulp bij het interpreteren zou fijn zijn. Maar betekent bovenstaande dan dat de warmtepomp niet gebruikt wordt voor het verwarmen van de cabine? Dat zou een goede verklaring hebben waarom dat ding zo weinig effect heeft op de range.
Ik heb ergens gelezen dat de warmtepomp voor beiden gebruikt kan worden maar dat verwarming van de batterij altijd prioriteit heeft. Als de batterij verwarming niet goed geregeld wordt (lees: aan/uit) zal dat ook een negatief effect hebben op de warmtepomp, die apparaten hebben het beste rendement in deellast. Over een paar maandjes weten we het, er zal vast iemand zijn die de eerste is met 3.0 en dat nog even goed kan testen in het staartje van de winter.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:56
maik73 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Ligt aan de tempertuur.... Als deze boven de 4 graden is gaat stoel en stuurverwarming niet aan..

onder de 4 graden is mijn stoel heerlijk warm als ik m voorverwarm (staat dan op stand 2)
Klopt helemaal, je kunt voorverwarmen goed instellen via de app en het werkt ook goed bij ID.3P Als ze nu ook nog eens een route sturen vanuit de app naar auto sturen werkzaam krijgen ipv drie dagen later te ontvangen dan wordt het nog eens wat. En auto openen en afsluiten natuurlijk.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
AkroBatik schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Voor mij is de stuurwielverwarming juist prettig voor je wegrijdt, niet als je handen hem al opgewarmd hebben.
** Wederom op de man gespeeld en respectloos. **

[ Voor 45% gewijzigd door Taro op 19-01-2022 22:55 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:03
@FlowDesign Ga je weer lekker?
Als bepaalde dingen niet werken aan de auto mag dat best benoemd worden toch? Niet om te zeuren maar wel om een naslag te hebben van problemen die zich al eens hebben voorgedaan met de auto.
Nu is de ID.3 wel een problemen kindje van VW dus ja zal er hier iets meer geklaagd worden dat bepaalde functies niet (voldoende) werken.
Als ik een auto koop met stoelverwarming en deze werkt niet... dan mag men hier best over klagen lijkt mij. Heb er immers voor betaald.
Natuurlijk zijn het luxe problemen maar zo kun je alles kapot beargumenteren .

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
mcmiles schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Klopt helemaal, je kunt voorverwarmen goed instellen via de app en het werkt ook goed bij ID.3P Als ze nu ook nog eens een route sturen vanuit de app naar auto sturen werkzaam krijgen ipv drie dagen later te ontvangen dan wordt het nog eens wat. En auto openen en afsluiten natuurlijk.
Het voorverwarmen werkt elke keer top, absoluut. Zelfs de route sturen werkte snel! Ik was verbaasd. Maar die spiegels - dat zou fijn zijn. Nouja, wie weet in 3.0.
Verder rijdt de auto heerlijk en is de beperkte range in de winter hooguit wat ongemakkelijk, maar niet ernstig voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnrd
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-03 22:00
Soeski schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:51:
[...]

Het voorverwarmen werkt elke keer top, absoluut. Zelfs de route sturen werkte snel! Ik was verbaasd. Maar die spiegels - dat zou fijn zijn. Nouja, wie weet in 3.0.
Verder rijdt de auto heerlijk en is de beperkte range in de winter hooguit wat ongemakkelijk, maar niet ernstig voor mij.
Was het niet zo dat de spiegels pas mee verwarmen bij voorverwarmen als ze binnen op de stand ‘verwarmen’ staan (met ronde knopje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:08
Arnrd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:13:
[...]

Was het niet zo dat de spiegels pas verwarmen als ze binnen op de stand ‘verwarmen’ staan (met ronde knopje)?
Ik geloof dat ik wel eens meegemaakt heb dat de spiegels verwarmen tijdens voorklimatiseren. Volgens mij werkt het temperatuursafhankelijk maar weten wij niet bij welke temperatuur wat precies ingeschakeld.

Terechte vragen allemaal maar volgens mij wil je bij een elektrisch voertuig in principe ook niet dat verwarming waar dan ook aan staat en daarmee onnodig energie verbruiken. Tegelijkertijd wil je voor algemeen gebruiksgemak niet teveel moeten laten instellen en dezelfde gebruikservaring geven of deze nu ingeplugd is of niet. VW kiest hier blijkbaar voor gebruiksgemak. Instappen en wegrijden. Wel lekker ondoorzichtig voor ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:08
Correctie

[ Voor 98% gewijzigd door Gecko123 op 19-01-2022 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
DonJunior schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:42:
@FlowDesign Ga je weer lekker?
Als bepaalde dingen niet werken aan de auto mag dat best benoemd worden toch? Niet om te zeuren maar wel om een naslag te hebben van problemen die zich al eens hebben voorgedaan met de auto.
Nu is de ID.3 wel een problemen kindje van VW dus ja zal er hier iets meer geklaagd worden dat bepaalde functies niet (voldoende) werken.
Als ik een auto koop met stoelverwarming en deze werkt niet... dan mag men hier best over klagen lijkt mij. Heb er immers voor betaald.
Natuurlijk zijn het luxe problemen maar zo kun je alles kapot beargumenteren .
Ahjoh, al die smileys erbij maakten toch wel duidelijk dat het gewoon een beetje plagerij is? Er mocht echt een flinke korrel zout bij hoor. Sommige mensen nemen meteen alles zo serieus. Mag hier dan helemaal niks meer?

Ik snap dat mensen het vervelend vinden als iets nog niet helemaal goed werkt, maar mijn god, soms zijn het wel echt luxeproblemen hoor. Dan denk ik, wees een vent, je handen vriezen er niet af hoor.

Ik vind de stuurverwarming ook erg relaxed, maar de app zet het blijkbaar niet van tevoren aan. Nou ja, dan is dat zo. En het leven gaat weer door.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35
Het is gewoon lastig om te accepteren dat diit soort simpele dingen allang prima werkten op vorige generatie VW's maar niet op de ID.3. Ik mis m'n vorige auto, e-Golf, nog steeds , als ik eerlijk ben. Dat was meer waar voor je geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
FlowDesign schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:42:
[...]

Ahjoh, al die smileys erbij maakten toch wel duidelijk dat het gewoon een beetje plagerij is? Er mocht echt een flinke korrel zout bij hoor. Sommige mensen nemen meteen alles zo serieus. Mag hier dan helemaal niks meer?[..]
Dat is het nadeel van geschreven tekst.. welkom op het internet waar niemand kan zien wat je echte intenties zijn. Zelfs een smiley maakt het niet altijd even makkelijk.

@tiguan Oh dat heb ik totaal niet. Ik had in het begin de vrees dat ik mijn vol aangeklede Golf 7.5 (met Dynaudio en panoramadak) zou gaan missen. Maar ik vind de ID.3 echt oprecht een fijne auto om in te rijden.
Natuurlijk heb ik soms ook mijn frustraties met de app maar dat doet verder niets af aan de auto zelf en hoe deze rijdt.
Het enige wat ik wel oprecht mis is speakers achterin (en soms een subwoofer)
:'(

maar dan volg ik de tip van @FlowDesign maar op.. dan ga ik snel naar huis en zet ik daar een lekker muziekje op met de subwoofer goed hard ter compensatie. Life goes on.. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DonJunior op 20-01-2022 08:38 ]

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Ik heb gisteren voor het eerst de golf8 van binnen gezien, toch wel jammer dat de id3 niet meer zo'n interieur had. Qua materialen echt van een veel hoger niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Arnrd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:13:
[...]

Was het niet zo dat de spiegels pas mee verwarmen bij voorverwarmen als ze binnen op de stand ‘verwarmen’ staan (met ronde knopje)?
Dat heeft geen enkele zin, het is een softwareknop geworden. Die staat elke start weer op neutraal helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadget Freak
FlowDesign schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:42:
Ik vind de stuurverwarming ook erg relaxed, maar de app zet het blijkbaar niet van tevoren aan.
Het werkt wel als je de opties aan het gezet zoals eerder in deze discussie genoemd (en zelfs met screenshots van de app geïllustreerd). Vanmorgen gecontroleerd, en het is super!
Nou ja, dan is dat zo. En het leven gaat weer door.
Ja, we zijn bevoorrecht dat we ons druk kunnen maken over "first world problems"!

Aan de andere kant mag je verwachten dat het werkt op een auto die net zoveel kost als anderhalve Golf!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soeski
Gadget Freak schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Het werkt wel als je de opties aan het gezet zoals eerder in deze discussie genoemd (en zelfs met screenshots van de app geïllustreerd). Vanmorgen gecontroleerd, en het is super!
Helaas dus niet bij mij. Ook al uit- en weer aangezet in de app. Toen we nog konden kiezen op het plaatje in de app (dan zag je ook echt een verwarmd stuurwiel) ipv nu "zone links" werkte het beter.
Maar - het is niet zo erg, stuur en stoel worden vrij snel warm en de ergste kou is er vanaf omdat de cabine warm is gemaakt. Maar de spiegels vind ik wel vervelend - je ziet er geen pest door, dat duurt een paar minuten na vertrek.
Maar inderdaad, first world problems! Maar ben het eens met anderen hier - de vorige auto's hadden dit (deels) ook en dat werkte prima. Nu heb je een mooie nieuwe rijdende computer en werkt het niet (allemaal). Toch jammer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlowDesign
Gadget Freak schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:19:
[...]

[...]

Ja, we zijn bevoorrecht dat we ons druk kunnen maken over "first world problems"!

Aan de andere kant mag je verwachten dat het werkt op een auto die net zoveel kost als anderhalve Golf!
Maar is het bij jou dan wel of niet afhankelijk van de buitentemperatuur boven of onder de 4 graden?

Ik snap ook dat het allemaal beter kan en moet, maar ik houd hoop dat er verbetering komt. Wat ik echter totaal niet begrijp, is hoe het kan dat VW een beter werkend systeem heeft voor andere auto's terwijl sommige onderdelen nota bene ook nog hetzelfde zijn. Zijn ze dan gewoon volledig opnieuw begonnen met programmeren ofzo? :?

Overigens, ik kom van een Tesla Model 3 waarin werkelijk alles qua software redelijk briljant is, dus eigenlijk zou ik nog harder moeten klagen hè ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

FlowDesign schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Maar is het bij jou dan wel of niet afhankelijk van de buitentemperatuur boven of onder de 4 graden?

Ik snap ook dat het allemaal beter kan en moet, maar ik houd hoop dat er verbetering komt. Wat ik echter totaal niet begrijp, is hoe het kan dat VW een beter werkend systeem heeft voor andere auto's terwijl sommige onderdelen nota bene ook nog hetzelfde zijn. Zijn ze dan gewoon volledig opnieuw begonnen met programmeren ofzo? :?

Overigens, ik kom van een Tesla Model 3 waarin werkelijk alles qua software redelijk briljant is, dus eigenlijk zou ik nog harder moeten klagen hè ;)
Alles aan een auto is een first world problem. Maar wat ik tegen vind vallen is dat het achteruit gaat. Eerst werkte dit wel en nu niet meer. Toch niet wat je verwacht voor bijna €60k. Als VW echt mee wil doen, zullen ze vaker bugfixes de wereld in moeten sturen. Nu is 1 update in de 6 maanden bijna altijd een tegenvaller.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:33
Simply1337 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:48:

en mijn portier rechtsvoor deed af en toe moeilijk met openen. dus moest je mechanisch openen (2x doortrekken hendel).
Mijn portier opent ook slecht. Ik las iets over een terugroep actie

Wat is 2x doortrekken. Kan iemand dat beschrijven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
AkroBatik schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Alles aan een auto is een first world problem. Maar wat ik tegen vind vallen is dat het achteruit gaat. Eerst werkte dit wel en nu niet meer. Toch niet wat je verwacht voor bijna €60k. Als VW echt mee wil doen, zullen ze vaker bugfixes de wereld in moeten sturen. Nu is 1 update in de 6 maanden bijna altijd een tegenvaller.
Duitsers en digitalisering zijn niet echt dingen die ontzettend goed samengaan. Ze lopen daar rustig 8 jaar achter op Nederland. Ze hadden hun hele software divisie beter ergens anders op kunnen zetten (USA, Canada, Nederland, Litouwen, Spanje desnoods) en die redelijk autonoom hun gang laten gaan, zonder het juk van bejaarde Duitse managers erboven die er toch niks van begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:14

Freakie1NL

Grote Baas

FlowDesign schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Duitsers en digitalisering zijn niet echt dingen die ontzettend goed samengaan. Ze lopen daar rustig 8 18 jaar achter op Nederland. Ze hadden hun hele software divisie beter ergens anders op kunnen zetten (USA, Canada, Nederland, Litouwen, Spanje desnoods) en die redelijk autonoom hun gang laten gaan, zonder het juk van bejaarde Duitse managers erboven die er toch niks van begrijpen.
Even gecorrigeerd. Was afgelopen december weer even in Duitsland voor doorreis naar Denenmarken. Denenmarken en Nederland zijn redelijk gelijk met IT (betalingsverkeer), zag daar ook heel veel mensen contactloos betalen met de telefoon. In Duitsland trekt iedereen dan weer van die vieze euro biljetten die rieken.
FlowDesign schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:57:
Hoe zat het ook alweer met de aanstaande updates en het vervangen van de 12V accu? Zal zo'n beetje elke ID.x daarvoor binnenkort een keer terug naar de garage moeten?
Begin december nog contact met de dealer over gehad, die had er überhaupt nog nooit van gehoord.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Bij de Q4 Etron topic zegt men dat als je nu een auto met panoramadak besteld het zo verschuift naar 2023.

En dat een voloptie ID.4 GTX + 21"+ top sport stoelen nu 68k kost.. ho-lee-fuk. geen leuke bedragen meer dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Gisteren proefgereden in een ID.3. Fijne kar hoor :9~

En de huisdealer van mijn werkgever krijgt er over een paar weken een binnen die vrijwel helemaal aan mijn wensen voldoet. Mijn huidige contract loopt echter nog tot augustus. Eens kijken wat er te regelen valt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Simply1337 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:55:
Bij de Q4 Etron topic zegt men dat als je nu een auto met panoramadak besteld het zo verschuift naar 2023.

En dat een voloptie ID.4 GTX + 21"+ top sport stoelen nu 68k kost.. ho-lee-fuk. geen leuke bedragen meer dit.
Jeez. Als dat m'n budget was kocht ik een Tesla Model Y LR of Performance. En daar zou ik geen seconde over na hoeven te denken of twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

FlowDesign schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Jeez. Als dat m'n budget was kocht ik een Tesla Model Y LR of Performance. En daar zou ik geen seconde over na hoeven te denken of twijfelen.
Voor dat geld heb je een BMW ix3. Of beter nog een BMW i4.

Totaal ridicuul wat VW hier vraagt. Kan wel zijn dat hun afzet in de BEV markt afgelopen jaar dominant was. Maar dat kan als sneeuw voor de zon verdwijnen als ze de dit zo door zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
JB076 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:13:
Gisteren proefgereden in een ID.3. Fijne kar hoor :9~

En de huisdealer van mijn werkgever krijgt er over een paar weken een binnen die vrijwel helemaal aan mijn wensen voldoet. Mijn huidige contract loopt echter nog tot augustus. Eens kijken wat er te regelen valt.
Ik zat destijds in eenzelfde situatie. Mijn contract liep tot augustus 2021 en de LM heeft mij in februari 2021 aangegeven wel een ID.3 uit december 2020 *(die van 8%) te willen vasthouden. En zo gescheidde.
Succes ermee in ieder geval.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
FlowDesign schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Een Enyaq 80x kun je zelfs duurder maken dan een ID.4 en heeft nog de zwakkere elektro motor, sterkere is bestemd voor de enyaq RS. Dan kom je zeker over de 70k heen 8)7 [wel de dure opties aangevinkt zoals ecosuite, warmtepomp, panodak, trekhaak, zelfde voor id4 gtx]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadget Freak
FlowDesign schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:41:
Ja, bij Tesla hebben ze eerst het ICT deel opgepakt, de auto kwam later. Qua digitalisering in de auto kan er niks tegen Tesla op, ook Google (Volvo, Polestar) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
Simply1337 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:55:

Een ID.4 1st Max was ook al rond de 60k, 8k extra voor een 4WD “sport” versie lijkt in verhouding nog wel mee te vallen. Blijft natuurlijk (belachelijk) veel geld, maar het rijdt wel lekker 😇.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

pietermx schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:21:
[...]

Een ID.4 1st Max was ook al rond de 60k, 8k extra voor een 4WD “sport” versie lijkt in verhouding nog wel mee te vallen. Blijft natuurlijk (belachelijk) veel geld, maar het rijdt wel lekker 😇.
Met 55K vind ik 60k wel heel erg naar boven afgerond. 13K verschil dus als snel

https://www.autoweek.nl/auto/101623/volkswagen-id4-1st-max/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 13:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Gadget Freak schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Ja, bij Tesla hebben ze eerst het ICT deel opgepakt, de auto kwam later. Qua digitalisering in de auto kan er niks tegen Tesla op, ook Google (Volvo, Polestar) niet.
Dat merk je inderdaad goed. De ID.3 is veel meer een afgeronde auto ipv een mobiel op wielen (geen flame, wel een overdrijving). Het is maar wat je zoekt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-04 15:10
Freakie1NL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Met 55K vind ik 60k wel heel erg naar boven afgerond. 13K verschil dus als snel

https://www.autoweek.nl/auto/101623/volkswagen-id4-1st-max/
Ik weet niet waar zij die prijs vandaan halen maar ik heb nog de oVW prijslijst hier en daar staat ie toch echt voor 57.7k in zonder opties (WP/trekhaak). Dus 60k all in is het wel degelijk.

hier staat ie ook nog online

[ Voor 16% gewijzigd door Ro ofzo op 20-01-2022 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Tukk schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Dat merk je inderdaad goed. De ID.3 is veel meer een afgeronde auto ipv een mobiel op wielen (geen flame, wel een overdrijving). Het is maar wat je zoekt.
Op basis van de eerste versie Model 3 denk ik dat er inderdaad nog best veel te verbeteren viel. De nieuwe Model 3 en Y zijn bestwel een flinke stap voorwaarts, met name qua geluiddemping.

En als je van sportief rijden houdt is een Model 3 echt fantastisch. ID3 is op dat gebied ook zeker niet slecht, maar zeker niet zo strak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BMCvOs
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-03-2023
Een paar weken geleden vreemde fouten gehad bij mijn ID4. Met name het alarm ging regelmatig af. Het vermoede was dat de GPS-tracker van de leasemaatschappij het probleem veroorzaakte. In overleg deze verwijdert (zat aan de OBD gekoppeld) en 2 weken rond gereden zonder problemen. Vanmorgen de auto uit laten lezen en ons vermoede werd bevestigd. Geen meldingen meer.

In overleg met de leasemaatschappij laten we de tracker uit de auto. Hij gaf ook aan dat het vaker voorkomt dat trackers fouten veroorzaken. Ik heb namelijk gehoord dat de ID4 na uitstappen ongeveer 45 min nog van alles aan het controleren is en daarna in slaap gaat. Door de tracker komt de auto niet in slaapstand wat op termijn vreemde problemen kan veroorzaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjQVIIwCqijTSTyKO4QRscciXQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lXdy61Zc4QRNGZDxi3V6d2z2.jpg?f=user_large

Sinds december worden er in West Europa (18 landen) meer BEV's dan Diesels verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11
Levertijd update, van december naar maart naar juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:56
ID.3P
Vraagje; voor het eerst in 15 maanden tijd is er iets vervangen in mijn ID, de sensor van het noodalarmsysteem. Echter nu zie ik niet meer het totaal aantal km’s meer staan in het kleine scherm achter het stuur. Er staan nu drie liggende streepjes. Dagteller etc staan er wel. Iemand een idee? Overigens helemaal tevreden met mijn ID😄

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005

AndereKoekoek

Ping! Pong?

blinded schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:59:
Levertijd update, van december naar maart naar juli
Hier is het van december naar februari en daarna maart gegaan. Maar als ik dit lees, dan verwacht ik ook wel een mailtje of telefoontje. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27
AndereKoekoek schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:20:
[...]

Hier is het van december naar februari en daarna maart gegaan. Maar als ik dit lees, dan verwacht ik ook wel een mailtje of telefoontje. :/
Ai, ik hoop het niet...

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
Hmm, niet fijn om te horen. Krijg vandaag een mail van info@e.volkswagen.nl met als titel "Een Volkswagen ID.4. Een goede keuze"...

Alsof ik net besteld heb in plaats van in augustus. We zullen het wel zien, het goede nieuws is dan misschien dat ik dan toch nog met de Arteon op zomervakantie naar Spanje kan.

Er stond vandaag trouwens een blauwe/grijze ID.4 GTX aan de lader in/naast de showroom bij Apoint Hoofddorp. Zag het in het voorbij rijden, leek er op alsof die voor afleveren klaar stond.

[ Voor 23% gewijzigd door AutisticPinguin op 20-01-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Ruitenwissers zijn hier ook weer vervangen door a point hoofddorp. Geen geluiden en strepen meer en de krasstraat laat ik voortaan achterwege(droogt de rubbers uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Nu bijna een jaar ID4 max met weinig problemen, maar vandaag ging het scherm niet aan, ook niet na diverse malen opnieuw starten, uitstappen, wachten etc.
Dus maar zonder navigatie naar klant in Aken gereden.
Daar heeft hij een uurtje stil gestaan, en toen was het weer ok…????

Verder heb ik nu twee keer gehad dat de camera’s, zowel voor als achter een heel vreemd beeld geven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a20twNYmZyTc2gu1Lnm9Bj-rbqA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIppWmzYUCTqQPvXgP45Ootx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxVMl5SOj3oRr_R0AjyNg8f1FcE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8i6nWyXYyjYYS0h6tOKNg19B.jpg?f=fotoalbum_tile

Net of de hoek compleet anders is, na opnieuw starten weer ok, dus moet een software issue zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
AMARONE|IA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:54:
de krasstraat laat ik voortaan achterwege(droogt de rubbers uit)
Ga je elke dag door de wasstraat?

[ Voor 19% gewijzigd door FlowDesign op 20-01-2022 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35
Over ruitenwissers gesproken. Bij mij tikt de rechter ruitenwisser elke keer ergens tegenaan lijkt het. Hebben meer mensen dit probleem? Ben er nog steeds niet aan toegekomen om dat nou eens nader te bestuderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-04 21:45
AndereKoekoek schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:20:
[...]

Zowaar vandaag een mail uit honeymoonnet dat de auto in productie is gegaan (augustus besteld, verwachte levering week 8 ) *O*

Al is de definitieve productieweek wel maarliefst 9 weken verschoven inmiddels :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-04 20:03
tiguan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:16:
Over ruitenwissers gesproken. Bij mij tikt de rechter ruitenwisser elke keer ergens tegenaan lijkt het. Hebben meer mensen dit probleem? Ben er nog steeds niet aan toegekomen om dat nou eens nader te bestuderen.
Dit probleem heb ik ook en ik ben er ook nog niet over uit. Ik heb het idee dat het niet ergens tegen aan tikt, maar dat misschien een stuk rubber omslaat en dat voor het geluid zorgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
Bij mij kwam de linker wisser bij hogere snelheden (lees: snelweg) net over het raam tegen de carrosserie. Kwestie van even (laten) afstellen, was een paar minuten werk.

Aan het spoor op het voorruit is waarschijnlijk wel te zien of zoiets bij jou wisser ook het geval is.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Ik had toevallig hetzelfde probleem en voornamelijk op de snelweg, maar bij de nieuwe rubbers heb ik het nog niet gehoord. (en voorheen bij de oude aan het begin was het ook niet)
pietermx schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:22:
[...]

Bij mij kwam de linker wisser bij hogere snelheden (lees: snelweg) net over het raam tegen de carrosserie. Kwestie van even (laten) afstellen, was een paar minuten werk.

Aan het spoor op het voorruit is waarschijnlijk wel te zien of zoiets bij jou wisser ook het geval is.
Dit afstellen, is dat ook zelf te doen?

[ Voor 44% gewijzigd door AMARONE|IA op 21-01-2022 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mraze schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 07:12:
[...]

Dit probleem heb ik ook en ik ben er ook nog niet over uit. Ik heb het idee dat het niet ergens tegen aan tikt, maar dat misschien een stuk rubber omslaat en dat voor het geluid zorgt.
Ik heb het ook gehad. Na schoonmaken van de wissers was grotendeels verdwenen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11
Metalingus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 00:26:
[...]

Zowaar vandaag een mail uit honeymoonnet dat de auto in productie is gegaan (augustus besteld, verwachte levering week 8 ) *O*

Al is de definitieve productieweek wel maarliefst 9 weken verschoven inmiddels :+
Dat valt nog mee dan!
Ik heb gehoord dat er binnenkort id4s van de band rollen op een nieuwe locatie.

https://www.electrive.com...ion-of-the-id-4-in-emden/

[ Voor 9% gewijzigd door blinded op 21-01-2022 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27
Metalingus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 00:26:
[...]

Dat is mooi, eindelijk schot in de zaak!

Dat is stap 3 in honeymoonnet? Ik zit nu nog 'vast' in stap 2, maar hoop je snel te volgen :-)

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-04 20:03
Ultraman schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Ik heb het ook gehad. Na schoonmaken van de wissers was grotendeels verdwenen.
Bedankt voor de tip, dat zal ik hier ook eens proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Laatst online: 22:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JO_F1Qtz7-EtfXfD_7blW-BBA04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5CWOacApteN79EGKYAgNvez.jpg?f=fotoalbum_large

Even een moment stilte voor mijn auto (en de kou en rijstijl..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
En we zijn weer terug bij de dealer met de ID.4.. krap een week foutvrij gereden na het debacle met de esound generator en ik stond alweer stil.

De auto wilde niet vooruit of achteruit. Uur laten staan en hij deed het weer. Auto wordt nu uitgelezen en onderzocht. Mogelijk de drive selector knop. Mijn auto is van de eerste lichting en dit was een bekend issue, maar heeft nog steeds de originele switch. Hopelijk is het zoiets simpels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYNUIBFukOcZGDqdwmt142UpVuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iX8UYBFpXpVVKOr8cqjsa3A7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
Na nu enkele maanden zelf een Enyaq te rijden, heb ik besloten de andere benzine slurper ook te vervangen voor een EV. Vanuit het Grote Enyaq topic ook al veel handige dingen op kunnen pikken en hier en daar wat bij kunnen dragen.
Nu begonnen met dit topic wat verder door te spitten voor de 2e EV in het gezin. Ik heb namelijk een Belgische demo ID.4P van dec. 2020 gekocht. Slechts 10K km op de teller, dus bijna nieuw en in de gunstige 8% bijtelling.
Als je alle (aanschaf/invoer/gebruik) kosten meerekend op de zaak, kwam ik tot de conclusie dat het niet veel scheelt in kosten met een wat luxere youngtimer (325i - 2005). Aan het einde van de 8% bijtelling zien we wel weer verder.

Heeft iemand hier toevallig een digitale brochure en prijslijst van de Belgische uitvoering van de ID.3 1st edition 2020?. Ik heb wel de Nederlandse, maar wilde even vergelijken of er nog ergens verschillen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
juanpabloo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:38:
[Afbeelding]

Even een moment stilte voor mijn auto (en de kou en rijstijl..)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ycztib11yUchOaaTXv8VCneWxpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7ruc3Cjt5JfXh0FzoSeHmsE.jpg?f=fotoalbum_large

Met warmtepomp :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 20:42
En gewoon de uitvoering die je hebt als plaatje. Echt bizar dat PON zulke shit niet voor elkaar krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
unex154 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:00:
[...]

En gewoon de uitvoering die je hebt als plaatje. Echt bizar dat PON zulke shit niet voor elkaar krijgt.
Bij mij wel via PON? Er staat een witte ID.3 Max op het plaatje. Precies wat ik heb. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gaan we nog GoM screenshots smijten?

Zonder iets van info over je ritten zeggen die GoM screenshots vrij weinig. Als je een rit van 10 minuten maakt, ja dan is het verbruik hoog. Want de verwarming moet in het begin stoken en dito voor de batterijverwarming. En wanneer je ruim een uur onderweg bent dan daalt het verbruik en daarmee het gemiddelde waar de GoM zich op baseert ook.

Als je GoM bij 100% maar 235 km weergeeft dan maak je waarschijnlijk relatief korte ritten. En is bereik van de auto nooit een probleem want je red met gemak meerdere van dergelijke ritten op een acculading.
En bij 100% zo'n 300 km op dit moment dan maak je waarschijnlijk langere ritten.

Om een duit in het zakje te doen: mijn GoM staat nu bij 80% vol op 240 km, betreft een ID.3 met 58kWh accu. Extrapoleert tot 288 km bij 100%. Ik heb een enkele korte rit en meerdere lange ritten in de week zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
unex154 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Of laat ons op zijn minst zelf het plaatje kiezen ;)
Dan hoeven ze daar zelf geen tijd in te steken en kunnen wij gewoon een foto maken van de auto en hoppa.

Anyway.. wat doen jullie allemaal met die auto?
Hier met een SoC van 61% nog 173km over. ID.3 Business Pro 58kWh 204pk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_b8W9j3RkX9l8hd989MDM1fCb38=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zFXoMfAvz1IipjcaH0HQIaP.jpg?f=fotoalbum_medium
De temperatuur staat op 20 graden standaard en we rijden voornamelijk korte ritjes. (aangezien ik nog niet naar mijn werk mag)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LbT6SjtpQ9_sLOOmqwQHsOBxaI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ieqGq4AKaRPcKpEJq9TQ197V.jpg?f=user_large
met warmtepomp.... Oja, en ik heb een BLAUWE ID4

[ Voor 6% gewijzigd door maik73 op 21-01-2022 15:19 ]

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@maik73 maar jij hebt een 77kWh accu.. dat is opzich wel het vermeld waard. natuurlijk heb je dan een hogere GoM dan de rest ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
DonJunior schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:23:
@maik73 maar jij hebt een 77kWh accu.. dat is opzich wel het vermeld waard. natuurlijk heb je dan een hogere GoM dan de rest ;)
Ja en een zwaardere auto en andere weerstand..... m.a.w. moeilijk te vergelijken met een ID3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
maik73 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Ja en een zwaardere auto en andere weerstand..... m.a.w. moeilijk te vergelijken met een ID3
Mijn punt was.. er zijn ook ID.4s met eenzeflde 'lage' accu (52kWh) als de ID.3
Dus zonder te vermelden wat voor accu je hebt.. zegt je GoM niet zoveel.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchdc
DonJunior schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Mijn punt was.. er zijn ook ID.4s met eenzeflde 'lage' accu (52kWh) als de ID.3
Dus zonder te vermelden wat voor accu je hebt.. zegt je GoM niet zoveel.
Ik heb dat accupakket. Met huidige temperaturen is 100% ongeveer 220km.

Mijn werk is 100km rijden (dus 200km heen en weer). Kan laden op werk en in mijn straat dus is geen issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 20:42
Soeski schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:06:
[...]

Bij mij wel via PON? Er staat een witte ID.3 Max op het plaatje. Precies wat ik heb. 8)
Een stilstaande klok geeft ook 2 keer per dag de juiste tijd aan ;) iedereen in NL krijgt die witte Max te zien bij de ID.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Laatst online: 22:14
Ultraman schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:06:
Gaan we nog GoM screenshots smijten?

Zonder iets van info over je ritten zeggen die GoM screenshots vrij weinig. Als je een rit van 10 minuten maakt, ja dan is het verbruik hoog.
Nou nou, zo’n laag bereik is toch het vermelden waard? Niet om over te klagen, niet om te serieus over te doen, maar gewoon het delen waard..

Dit is overigens gebaseerd op 58kwh, met name lange ritten, met als laatste rit 240 kilometer in 0-5 graden met 130 op de teller (116 gemiddelde), omdat je er zo aardig naar vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
unex154 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Een stilstaande klok geeft ook 2 keer per dag de juiste tijd aan ;) iedereen in NL krijgt die witte Max te zien bij de ID.3.
I know, net als op de schermen in de auto zelf. Kwam toevallig zo uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
juanpabloo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Nou nou, zo’n laag bereik is toch het vermelden waard? Niet om over te klagen, niet om te serieus over te doen, maar gewoon het delen waard..

Dit is overigens gebaseerd op met name lange ritten, met als laatste rit 240 kilometer in 0-5 graden met 130 op de teller (116 gemiddelde), omdat je er zo aardig naar vroeg.
En dan nog zegt het niet zo veel. De GOM geeft me 280km op 90%, maar na 1x op en neer naar werk (45km) duik ik vaak al onder de 200km. Totaal 200km rijden met deze temperaturen en mijn afstand is echt de max.
Dus zelfs die inschatting is 50% te hoog, ondanks dat mijn rijgedrag al weken hetzelfde is en de temperatuur consequent vrij laag.

[ Voor 14% gewijzigd door Soeski op 21-01-2022 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
Vandaag ook naar stap drie in honeymoon. “Vandaag wordt gestart met de bouw van uw Volkswagen.”

Lekker zeg. Zou dus dan (hopelijk) ook meteen betekenen dat ik alle 2022 hardware updates er gratis erbij krijg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

juanpabloo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Dit is overigens gebaseerd op met name lange ritten, met als laatste rit 240 kilometer in 0-5 graden met 130 op de teller (116 gemiddelde), omdat je er zo aardig naar vroeg.
Je plaatst een screenshot met een laag bereik daarop, voorzien van een enkel een opmerking waaruit op te maken is dat het bereik (je) tegenvalt. Zonder enige informatie over de rijstijl, gebruik en verbruik... kunnen we er eigenlijk niks mee.
Men, waaronder ik, moet maar gaan gokken wat je met de post wilde bereiken.
Een echte constructieve bijdrage vond ik het daarom niet direct. Al is ie daarmee niet minder discussie-uitlokkend (wat prima is). Ik zie liever wat meer informatie bij zo'n post iig.

Nu is wel duidelijk waarom je GoM een laag bereik inschat: je hebt een hoog verbruik omdat je met relatief hoge (130km/h) snelheid rijdt. Dat kost een hoop meer energie. Wat je gemiddelde? 23~24 kWh/100 km?

Pagina: 1 ... 171 ... 370 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.