Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 18 ... 381 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 08:19
ucsdcom schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:03:
[...]

Weer een vreemde benadering dan van Volkswagen dan. Een x.1 opstelling zou een subwoofer moeten zijn. Deze hoeft natuurlijk niet altijd in het luik onder de achterklep te liggen.
Vandaar ook de subtiele 6+1 (en dus geen punt). De + is helaas dus een center speaker voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probydoby
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 19:29
Net leaseplan gebeld om te informeren naar de leverdatum. Die vertellen nu als leverdatum oktober of november. Had toch wel stiekem gehoopt hem in september al te ontvangen....

Misschien proberen ze alleen de verwachtingen laag te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Probydoby schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:00:
Net leaseplan gebeld om te informeren naar de leverdatum. Die vertellen nu als leverdatum oktober of november. Had toch wel stiekem gehoopt hem in september al te ontvangen....

Dat laatste, maar ook hebben ze zelf tijd nodig om de uit te leveren auto's te controleren, de administratieve afhandeling te (laten) doen en deze uit te geven. De leverende dealers kunnen dit uitvoeren, maar die hebben ook geen onbeperkte capaciteit.

Er werd zelfs gesteld dat ze al vanaf begin september binnen komen. De auto's komen met de trein en het bovenleiding schraapsel (koper met koolstof) is nogal aggresief voor je lak. Daarom worden de auto's in witte plak folie verpakt. Dat moet er af, de vloeistoffen moeten aangevuld worden, er moet diagnose gedraaid worden en tenslotte moeten alle sporen van het folie verwijderd worden door een poetsbeurt. Vaak wil men hem ook nog laden.

Soms komen daar bij Pon nog bandenwissels bij: Pon is ook importeur voor Continental. Volkswagen heeft er vaak Bridgestone banden op die mogelijk weer gewisseld worden voor Continental banden. Of dit moet vanwege de WLTP homologatie bij electrische auto's achterwege blijven. Dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Probydoby schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:00:

Dat laatste denk ik, geen idee hoeveel auto's er per dealer komen. Ik heb voorheen ook vaak een leverdatum in het contract gehad vanuit de dealer, vaak kwam de auto veel eerder. Puur verwachtingen managen maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeslieRietveld
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-05-2023
Ik hoorde vandaag van mijn dealer dat de Volkswagen Id charger Pro niet leverbaar is in Nederland.
Pon werkt samen met www.shuttel.nl
Nu woon is de Duitse Volkswagen dealer v oor mij 15 minuten verder rijden dan de Nederlandse.
Zou ik gewoon zo'n Wallbox over de grens kunnen halen en thuis aan kunnen sluiten.

Of zijn er andere oplossingen, ik wil gewoon alleen laden en dan het liefste zo in te stellen dat ik s'nachts ga laden ivm dalstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:26
@LeslieRietveld Wat is er interessant aan die ID charger Pro eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeslieRietveld
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-05-2023
The ID. Charger will be gradually introduced in three versions. All have a charging capacity of up to 11kW, a permanently mounted Type 2 charging cable and integrated DC residual current protection for maximum safety. The two top models – the ID. Charger Connect and ID. Charger Pro – will also be fully connected and can be easily managed via smartphone. Customers can therefore control charging processes, and enjoy the advantages of practical functions such as remote maintenance, managing access via a charge card and regular software updates.

The ID. Charger Pro also offers an integrated electricity meter that can be used, for example, to bill electricity costs for company car drivers “The ID. Charger doesn’t just look smart, it is smart, too. No other wallbox on the market offers so much high tech at such an attractive price”,

Bron :https://www.volkswagenag.com/en/news/2020/06/wallbox-for-everyone--volkswagen-rolls-out-id--charger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
LeslieRietveld schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:43:
The ID. Charger will be gradually introduced in three versions. All have a charging capacity of up to 11kW, a permanently mounted Type 2 charging cable and integrated DC residual current protection for maximum safety. The two top models – the ID. Charger Connect and ID. Charger Pro – will also be fully connected and can be easily managed via smartphone. Customers can therefore control charging processes, and enjoy the advantages of practical functions such as remote maintenance, managing access via a charge card and regular software updates.

The ID. Charger Pro also offers an integrated electricity meter that can be used, for example, to bill electricity costs for company car drivers “The ID. Charger doesn’t just look smart, it is smart, too. No other wallbox on the market offers so much high tech at such an attractive price”,

Bron :https://www.volkswagenag.com/en/news/2020/06/wallbox-for-everyone--volkswagen-rolls-out-id--charger.html
Als je alleen gaat laden is de pro dus niet interessant. Je krijgt een paal met een simkaart en 2g/3g module er in en een verplicht abonnement. Door de simkaart kan iedereen op deze paal laden met z’n laadpas. Wat alleen een voordeel zou zijn als het een paal op de zaak is, of als je op je eigen paal laad met een laadpas. Als je werkgever het toe staat kan je ook je elecra kosten declareren via de ingebouwde energie meter mits er rapporten van zijn. Anders wordt het gewoon weer een factuur declareren. Wil je alleen laden, zoals je schrijft: Een veel simpelere wallbox volstaat dan. Je kan zelfs een 2e hands wallbox kopen op Marktplaats.

De VW wallbox kan je vermoedelijk best kopen in Duitsland. Maar als ID.3 koper is hij veel goedkoper dan de losse verkoop. Reken dan op een paar honderd euro extra als een dealer ze niet per ongeluk “over” heeft.

Een leuk concept is ook de Necerlandse Cube oplaadpalen die sommige dealers aanbieden. Zoals hier: https://udenhout.nl/diensten/laden

[ Voor 13% gewijzigd door ucsdcom op 15-08-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Kacang schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:51:
@LeslieRietveld Wat is er interessant aan die ID charger Pro eigenlijk?
Met name dat de prijs voor die pro no maar ruwweg de helft is van die shuttle paal.

Ik heb een online Duitse laadpaal verkoper gevraagd en die wilde hem zonder problemen naar Nederland leveren zodra hij leverbaar zou worden.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 13:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:34
Ik ben ook aan het kijken voor de ID.3 plus, is er al een dealer in Nederland die hem heeft staan zodat ik hem kan bekijken ?

Zag in vorige reacties dat een PON dealer hem had staan, maar zie even niet welke locatie dit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 19:06
bd-casemod schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:15:
Ik ben ook aan het kijken voor de ID.3 plus, is er al een dealer in Nederland die hem heeft staan zodat ik hem kan bekijken ?

Zag in vorige reacties dat een PON dealer hem had staan, maar zie even niet welke locatie dit betreft.
Volgens mij komt 'ie officieel pas half september echt bij de dealers, maar misschien dat er nog eentje bij Move in Amsterdam staat.

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
Lesilhouette schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:29:
[...]

Volgens mij komt 'ie officieel pas half september echt bij de dealers, maar misschien dat er nog eentje bij Move in Amsterdam staat.
Gebeld inderdaad, staat er nog tot een met a.s vrijdag. Laat ik net pas zaterdag tijd hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:49

MLLL

Palm Treo 650

Verkeerde topic 😜

[ Voor 92% gewijzigd door MLLL op 17-08-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
bd-casemod schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:15:

Moet je snel beslissen, zo ja, waar hangt je keuze vanaf of wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
bd-casemod schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:51:
[...]

Gebeld inderdaad, staat er nog tot een met a.s vrijdag. Laat ik net pas zaterdag tijd hebben :'(
In september zouden de demo modellen bij de dealers moeten komen, tegelijk met de levering van de first editions aan klanten. Mijn dealer ging er vanuit dat vanaf september ook in Nederland de volgende serie ID.3's te bestellen zal zijn. Hij wist niet of dat dezelfde fastlane modellen zouden worden of meer vrij configureerbare modellen. Maar reken maar op auto's die vooraf al van pakketten voorzien zijn. Er wordt namelijk nu gewoon doorgebouwd aan de Fastlane modellen voor o.a. Duitsland.

In ieder geval moet je dan levering in 2020 uit je hoofd zetten.De modellen van de first zijn vooral interessant voor lease rijders als ze nog dit jaar op kenteken gezet worden. Daarom wil volkswagen deze nog in 2020 leveren. De dealer liet doorschemeren dat er vanaf volgend jaar naar verwachting minder druk op zit om de modellen snel en ongezien verkocht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-10 23:07
De ID.4 zit er aan te komen: https://www.autoweek.nl/a...komt-binnen-enkele-weken/
Ik wacht op de vrij te configureren ID.3. Aanbetaling voor de first met drie dagen weer terug ontvangen, netjes.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePerzian
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-01-2021
ucsdcom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

In september zouden de demo modellen bij de dealers moeten komen, tegelijk met de levering van de first editions aan klanten. Mijn dealer ging er vanuit dat vanaf september ook in Nederland de volgende serie ID.3's te bestellen zal zijn. Hij wist niet of dat dezelfde fastlane modellen zouden worden of meer vrij configureerbare modellen. Maar reken maar op auto's die vooraf al van pakketten voorzien zijn. Er wordt namelijk nu gewoon doorgebouwd aan de Fastlane modellen voor o.a. Duitsland.

In ieder geval moet je dan levering in 2020 uit je hoofd zetten.De modellen van de first zijn vooral interessant voor lease rijders als ze nog dit jaar op kenteken gezet worden. Daarom wil volkswagen deze nog in 2020 leveren. De dealer liet doorschemeren dat er vanaf volgend jaar naar verwachting minder druk op zit om de modellen snel en ongezien verkocht te krijgen.
Los van de demo's zou je vanaf volgende week best eens een dealer kunnen bellen. Als het goed is komen de auto's vanaf volgende week namelijk binnen om vervolgens rijklaar te worden gemaakt, zo heb ik begrepen. Proefrijden zit er dan nog niet in, maar kijken moet vast lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 10:20
proefrijden in belgie kan ook enkel ergens bij brussel vanaf sept bij alle dealers.(vandaag contact gehad ivm proefrijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Er staat een hele rits id3s bij Pon. Weet iemand waarvoor? Trainingen voor de dealers?

• ThePerzian
AMARONE schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:21:
Er staat een hele rits id3s bij Pon. Weet iemand waarvoor? Trainingen voor de dealers?
Die met Duitse platen zijn inderdaad voor de trainingen bij de dealers. Verderop op het terrein schijnen de uit te leveren ID.3's ook al te staan, maar die hebben (uiteraard) nog geen platen.

• AMARONE
  • Nu online
ThePerzian schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:44:
[...]

Die met Duitse platen zijn inderdaad voor de trainingen bij de dealers. Verderop op het terrein schijnen de uit te leveren ID.3's ook al te staan, maar die hebben (uiteraard) nog geen platen.
Hopelijk kan er even iemand langsfietsen om dit te bevestigen. Zou mooi zijn als de ID3's al in NL staan _/-\o_
(zou matchen met het verhaal dat de komende week de dealers de auto's krijgen om ze voor te bereiden op uitlevering)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThePerzian
Leuk leuk leuk! Ik kreeg net een berichtje van mijn dealer dat ik komende week proef mag rijden. Voor de liefhebbers die ook een ritje willen maken:

https://vandenbrug.nl/vol...s-volkswagen-id3-proefrit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
ThePerzian schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:16:
Leuk leuk leuk! Ik kreeg net een berichtje van mijn dealer dat ik komende week proef mag rijden. Voor de liefhebbers die ook een ritje willen maken:

Gelijk maar even gepland, thanks, je kan maar goed geïnformeerd zijn :)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski

Friesland of all places!! Dat red ik maar net met een volle ID.3 naar huis haha... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online

Ze zijn de enige tot nu toe, vlot. Dan zijn de auto's dus aan het binnendruppelen bij Pon. Ik laat die testrit schieten, dat is voor mensen die geen id3 besteld hebben nog, helemaal als ik watt weken later mijn eigen krijg kan ik dat geduld wel opbrengen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

AMARONE schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:10:
[...]

...helemaal als ik watt weken later...
:+ :+ :+

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igorpigor
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik was op zoek naar de mogelijkheden van WeCharge van VW, omdat ik na ontvangst van mijn ID3 direct een roadtrip naar Italie ga maken. Nu lees ik ineens het volgende op de site van VW.

Een jaar gratis stroom
Uw enthousiasme over de exclusieve special edition ID.3 1ST - en dus ook over de elektrische mobiliteit van morgen - verdient een beloning. Daarom kunt u een jaar lang gratis elektrisch tanken aan openbare laadstations die verbonden zijn met We Charge, tot een maximum van 2.000 kWh.

Als klant van de We Charge-laadservice zullen nieuwe eigenaars van de exclusieve special edition ID.3 1ST gratis toegang hebben tot IONITY, het High-Power Charging-netwerk, of tot andere laadpunten waarmee We Charge is verbonden en dit voor één jaar en een maximum van 2.000 kWh of tot een laadkrediet van € 600 (gezien de facturatie niet exhaustief is gebaseerd op kWh) en tot een van de twee cijfers is bereikt. De IONITY-laadstations in Duitsland en de meeste andere Europese landen worden voorzien van groene stroom. Dit aanbod is geldig tot 31 december 2020 en het We Charge-tarief moet dienovereenkomstig voor deze datum worden afgesloten via de We Connect ID.-app.

Dit is nieuw. Want tot een paar weken geleden deed PON hier niet aan mee. Ook bij tekenen van aankoopcontract was deze mogelijkheid er niet. Goed om te zien dat PON, na de aanbieding van de trekhaak, nu ook deze mogelijkheid biedt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 16:56
Mmmm dat zou mooi zijn, maar ik kan dit op geen enkele website vinden, heb je een URL? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igorpigor
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06-2021
Stom! Ik zie dat ik op de Belgische site van Volkswagen terecht was gekomen. Vergeet mijn reactie! Grrrr te vroeg gejuicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
Dacht ik al. In alle Europese landen krijg je bij de ID.3 1st de beloofde 2000 kWh gratis laden, behalve in NL.
PON |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:49

MLLL

Palm Treo 650

Pon, pon, pon, pon
De een zegt geld, de ander money, maar wij zeggen pon
Pon, pon, pon, pon
't Zal je gedacht zijn wat je allemaal met poen ken doen
Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
Maar geld doet wonderen en vooral als 't een hoop is
Pon, pon, pon, pon
Pon, pon, pon, pon, pon pon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinwestra
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-05 09:02
Uitdelen, ruim 90 x ID.3 first te koop op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
martinwestra schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:35:
Is dit echt? Hoe kan VanDenBrug in Sneek er gewoon al 18 hebben staan, nieuw, op voorraad en direct leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Soeski schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:12:
[...]

Is dit echt? Hoe kan VanDenBrug in Sneek er gewoon al 18 hebben staan, nieuw, op voorraad en direct leverbaar?
Echt hebben staan lijkt mij heel sterk. Waarschijnlijk 18 nog te koop na annuleringen en die komen tegelijk met de rest van nl.

Mijn dealer blijft eind september nu aanhouden na communicatie vanuit PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

martinwestra schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:35:
Dat is bizar... en allemaal Uithoorn en Sneek.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Sircuri schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 01:26:
[...]

Dat is bizar... en allemaal Uithoorn en Sneek.
Ik geloof niet dat ze al echt die modellen hebben staan. Ze hebben 90 modellen gewoon nog te koop, uit voorraad want elke 1dt is een voorraad doel :)

https://www.ames.nl/volks...en-id3-nu-in-de-showroom/

In Dordrecht kan je ook proefrijden, het lijkt alsof de planning naar voren is geschoven nu er steeds meer showrooms de auto al hebben, trainingen zijn geweest dus het enige wat volgt, leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
Ik ga morgen ook proefrijden in een id3, mijn lease boer heeft er 1 tot zijn beschikking gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-10 14:08
Vanochtend op de A9 bij Amstelveen een ID.3 met Duits kenteken zien rijden. Worden ze daar al uitgeleverd of zou het een VW medewerker zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
@Tjenok proefritten kunnen bij veel dealers al vanaf vandaag gedaan worden. Die auto's hebben een Duits kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Kacang schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:22:
@Tjenok proefritten kunnen bij veel dealers al vanaf vandaag gedaan worden. Die auto's hebben een Duits kenteken.
Apart, mag dat eigenlijk wel?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZdpVH03nxm_TA_kQxtOwd8d9yk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a8lRh6yFi1jFYnytRmfWqq5g.jpg?f=user_large

Deze staat bij een van den Udenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
bd-casemod schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:03:
Ik ga morgen ook proefrijden in een id3, mijn lease boer heeft er 1 tot zijn beschikking gekregen
En rijdt ie lekker ? Verslagje ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bd-casemod
Net gereden met de ID3, rijdt erg fijn. mooi stil ook.

Ik moest een keuze maken tussen de E-Niro en de VW ID3, eigenlijk bij het instappen was ik al om. Erg jammer dat het interieur vrij kaal is van de Volkswagen. Ik ben een man van de knopjes en functies en dit heeft de Kia namelijk wel. Ook voor hetzelfde geld is de optielijst een stuk langer.

Is natuurlijk persoons gebonden, ik moet wel zeggen dat de buitenkant mij positief verraste. Mooie auto en mag je zeker in gezien worden!

Als de Volkswagen de opties en het interieur had van de Kia, was ik 1000% voor de VW gegaan.

/edit:
Mijn keuze is dus uiteindelijk op de E-Niro gevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door bd-casemod op 25-08-2020 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bd-casemod schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:04:

Ik moest een keuze maken tussen de E-Niro en de VW ID3, eigenlijk bij het instappen was ik al om. Erg jammer dat het interieur vrij kaal is van de Volkswagen. Ik ben een man van de knopjes en functies en dit heeft de Kia namelijk wel. Ook voor hetzelfde geld is de optielijst een stuk langer.

Is natuurlijk persoons gebonden, ik moet wel zeggen dat de buitenkant mij positief verraste. Mooie auto en mag je zeker in gezien worden!

Als de Volkswagen de opties en het interieur had van de Kia, was ik 1000% voor de VW gegaan.
Wat heb je nu dus gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
bd-casemod schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:04:

/edit:
Mijn keuze is dus uiteindelijk op de E-Niro gevallen.
Welke opties mis je dan in de VW die de E-Niro wel heeft? Kan me niet voorstellen dat dat veel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bd-casemod
Soeski schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:41:
[...]

Welke opties mis je dan in de VW die de E-Niro wel heeft? Kan me niet voorstellen dat dat veel is.
- draadloos laden
- lederen bekleding
- meer kofferbak ruimte
- stoel verkoeling

etc etc, voor mij genoeg om deze keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Ach, als je perse dit jaar nog een elektrische auto wil dan heb je bij de ID.3 niet zoveel keus aangezien de first editions zijn gebouwd om zoveel mogelijk variaties te hebben om dat de productie simpel houd. Als je bijvoorbeeld op de Duitste website kijkt (waar je al de niet first editions kan configureren) zie je dat er daar al de keuze is voor ledere bekleding en draadloze telefoon lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Bij leaseplan in de bestelportal staan ook al een flink aantal ID.3 1st om te kiezen, volgens mij heb je geen reservering nodig om er 1 toegewezen te krijgen.
Ik vermoed dat het hele reserveringssysteem een beetje stukgelopen is door te weinig informatie en dat en hoop mensen inmiddels hebben afgezegd.

Voor mij is de keuze nu ook op een brandstof auto gevallen, na de GTE toch geen full-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
@GeleFles volgens mij ook. Bijna iedere Volkswagen dealer heeft *extra* VW ID.3's 1st kunnen bemachtigen. Bestel snel op = op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:51
Bij Pauw zijn er ook wat over:
https://www.pouw.nl/o/all...sc&tellerstand=0%3B200000

Wel raar dat ik pas na 14 september kan proefrijden.

Mijn ID.3 1st MAX is bestelt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
C0C0 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:49:
Bij Pauw zijn er ook wat over:
https://www.pouw.nl/o/all...sc&tellerstand=0%3B200000

Wel raar dat ik pas na 14 september kan proefrijden.

Mijn ID.3 1st MAX is bestelt .
Als je het echt wil, gewoon een dealer bellen? Ik sla over, wil dat ervaren met mijn eigen id3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
bd-casemod schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:57:
[...]

- draadloos laden
- lederen bekleding
- meer kofferbak ruimte
- stoel verkoeling

etc etc, voor mij genoeg om deze keuze te maken.
Volgens mij kan geen enkele elektrische auto dat nog - draadloos opladen :+
Joking aside, de MAX heeft dit wel en inderdaad ook op de versies na de 1st gewoon te configureren, net als leer. De MAX heeft dan wel een lederen stuurwiel, de Plus en de Basisversie niet.
Kofferbakruimte is voor mij een vooruitgang, komende van een A3 e-tron. Die heeft de kofferbak van een Polo door de batterij (zelfde als de Golf GTE - ook best klein).
Stoelkoeling. Hmm. Kan me enkele dagen in de zomer voorstellen dat dit lekker kan zijn, alleen met zwart leer b.v. - maar ik zou het persoonlijk niet missen.
Je krijgt er in de ID.3 wel massagestoelen voor terug, weet niet of de e-Niro dit ook heeft.
De e-Niro is wel een mooie auto vind ik, dus volgens mij ook echt een prima keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:11:
[...]

Als je het echt wil, gewoon een dealer bellen? Ik sla over, wil dat ervaren met mijn eigen id3.
Dat heb ik eigenlijk ook inderdaad... laat anderen maar proefrijden die nog twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 19:06
Kacang schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:49:
@GeleFles volgens mij ook. Bijna iedere Volkswagen dealer heeft *extra* VW ID.3's 1st kunnen bemachtigen. Bestel snel op = op.
Volgens mij is het al op. Bericht van mijn wagenpark beheerder:
Zojuist heb ik even met Broekhuis gesproken en deze geven aan dat de ID.3 Max dit jaar niet meer geleverd kan worden. Op z’n vroegst zal dit eind Q1 in 2021 zijn.Zojuist heb ik even met Broekhuis gesproken en deze geven aan dat de ID.3 Max dit jaar niet meer geleverd kan worden. Op z’n vroegst zal dit eind Q1 in 2021 zijn.
Ik vind het een raar verhaal want zoals een andere post al zei claimen ze bij Pouw wel voorraad te hebben.Ik ga nog even vragen of het voor alle Max' geldt of alleen de door mij bestelde kleur (Makena Turqouise)...

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 14:30
Soeski schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:58:
[...]

Volgens mij kan geen enkele elektrische auto dat nog - draadloos opladen :+
Joking aside, de MAX heeft dit wel en inderdaad ook op de versies na de 1st gewoon te configureren, net als leer. De MAX heeft dan wel een lederen stuurwiel, de Plus en de Basisversie niet.
Kofferbakruimte is voor mij een vooruitgang, komende van een A3 e-tron. Die heeft de kofferbak van een Polo door de batterij (zelfde als de Golf GTE - ook best klein).
Stoelkoeling. Hmm. Kan me enkele dagen in de zomer voorstellen dat dit lekker kan zijn, alleen met zwart leer b.v. - maar ik zou het persoonlijk niet missen.
Je krijgt er in de ID.3 wel massagestoelen voor terug, weet niet of de e-Niro dit ook heeft.
De e-Niro is wel een mooie auto vind ik, dus volgens mij ook echt een prima keuze!
Multifunctioneel verwarmbaar lederen stuurwiel is standaard op alle 1st versies, als ik de NL brochure mag geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0C0
Volgens mij is het stuurwiel niet leer op normale en plus, omdat leer een hoger CO2 impact heeft.

Op de MAX wel voor de sensoren in het stuur i.v.m.Travel assist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zab3zsyT4MF-DghEXn5uuee6ueQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sbkq7HDMLNlEWALhHfIX9ZGj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4h2vHJZlYrbaBARwMOnAjJUdwnM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ffb007EfT4WMARqWXBPB3Xad.jpg?f=user_large

Afbeelding 1: configuratie 1st basis, via https://configurator.volk...amenvatting?code=HMDEQT#/
Afbeelding 2: brochure, via https://forms.volkswagen.nl/site/brochure/download

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Laatst online: 11-10 10:46
Ik meen dat het stuur in de basis en Plus van 'diervrij' materiaal is (zal een soort nepleer zijn). Dit was voor de 1st nog niet mogelijk voor de Max i.v.m. Travel Assist (capacitief stuur). Later zal er een capacitief stuurwiel komen dat wél diervrij is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
MetaalMan schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:47:
Ik meen dat het stuur in de basis en Plus van 'diervrij' materiaal is (zal een soort nepleer zijn). Dit was voor de 1st nog niet mogelijk voor de Max i.v.m. Travel Assist (capacitief stuur). Later zal er een capacitief stuurwiel komen dat wél diervrij is.
Precies dit inderdaad. Het is dus maar net hoe VW het door de marketingafdeling wil laten opsommen. Een lederen stuurwiel kan dus ook nep leer zijn. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kom net twee vrachtwagens vol tegen bij tunnels Roermond ri Maastricht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0BYYL1SzB_IiOgt7ynkB2a3w0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQe64Fyb4mDuTahNh9GJRijP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AAKmU13VtY9L3rIcN9Xt-AiLJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjW5rLTHxe18jPHTwUZwXJ18.jpg?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
Jippie, ik zie mijn moonstone grey MAX al staan ! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
KoezzyEV schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:08:
Jippie, ik zie mijn moonstone grey MAX al staan ! *O*
Goeie ogen, ik zie alleen maar allemaal PLUS'sen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
Soeski schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:22:
[...]

Goeie ogen, ik zie alleen maar allemaal PLUS'sen ;)
Ja weet ik maar ik hou mezelf graag ff voor de gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
_eLMo_ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:16:
Kom net twee vrachtwagens vol tegen bij tunnels Roermond ri Maastricht!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die achterste is van mij haha. Maar eindelijk de auto's in Nederland. Gaan wij dan toch de eerste van Europa zijn die op grote schaal de auto krijgt(zie ook de testritten)

Staat het pon terrein al vol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
MetaalMan schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:47:
Nee, er zit geen verschil in de stuurwielen vooralsnog. VW is wel bezig met een diervriendelijk 'leer' maar dat volgt nog, de 1st heeft gewoon nog leren stuurwielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Leer is per definitie van dierenhuid gemaakt. Wikipedia: Leer (stof)

Ik hoop toch niet dat ze kunstleer gaan verkopen als leer.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dat lijkt me ook, kunstleer is ook gewoon een woord namelijk...

Ik dacht btw dat alleen de Max in het groen werd verkocht?

• MetaalMan
  • Laatst online: 11-10 10:46
Rev! schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:27:
Dat lijkt me ook, kunstleer is ook gewoon een woord namelijk...

Ik dacht btw dat alleen de Max in het groen werd verkocht?
Volgens mij zijn de 4 kleuren in principe voor alle smaken beschikbaar?

En v.w.b. kunstleer: ongeacht of het wel/geen echt leer is in alle 1st editions - kunstleer is ook een soort leer, toch ;) >:)

iRacing Profiel

• juanpabloo
Waar komt de kunstleer info vandaan? Ik lees het nergens terug.

Overigens zou het lederen stuurwiel van mijn huidige Polo net zo goed van kunstleer geweest kunnen zijn. De look en feel wordt bij andere automerken (of klasses?) wel eens fijner uitgevoerd. Bij de ID.3 is het vergelijkbaar, wat ik me kan herinneren van mijn Pon-bezoek.

• Rev!
  • Niet online
MetaalMan schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:40:
[...]

En v.w.b. kunstleer: ongeacht of het wel/geen echt leer is in alle 1st editions - kunstleer is ook een soort leer, toch ;) >:)
Ik kon alleen de Max in het groen kiezen, maar dat kan ook aan de leasemaatschappij liggen. Overigens als ik de kleuren hierboven zie dan ben ik blij dat ik weer Wit Metallic heb gekozen.

• AMARONE
  • Nu online
MetaalMan schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:40:
[...]

Je kan alle 4 de kleuren kiezen bij de 1st modellen. Veel groen gaat richting Maastricht.

Van informatie in het verleden is het stuurwiel het enig leer wat in de ID.3 te vinden is vooralsnog, als het kunstleer uitontwikkeld is komt dit in de auto terecht.

Kan iemand over de schutting bij PON kijken??? :P

• C0C0
Na ongeveer een jaar bezig te zijn met de ID.3 (Max) komt vandaag mijn werkgever met een afkoopsom in het nieuwe contract. :( Had al jaren een uitzondering op deze regel.

Denk niet dat ik dan ga voor een elektrische auto, risico is veel te groot.

Opdracht voor de oplaadpaal was al gegeven.

• AMARONE
  • Nu online
C0C0 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:38:
Na ongeveer een jaar bezig te zijn met de ID.3 (Max) komt vandaag mijn werkgever met een afkoopsom in het nieuwe contract. :( Had al jaren een uitzondering op deze regel.

Denk niet dat ik dan ga voor een elektrische auto, risico is veel te groot.

Opdracht voor de oplaadpaal was al gegeven.
een uitzondering is juist raar naar andere collega's. Een afkoopsom voor wat?

• C0C0
AMARONE schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:51:
[...]
een uitzondering is juist raar naar andere collega's. Een afkoopsom voor wat?
Afkoopsom is voor beëindigen van contract voor het einde van de leasetermijn. En die is niet gunstig.

De uitzondering was van vroeger toen we naar een leaseauto moesten i.v.m. bezoeken locaties en meenemen apparatuur.

Vooral zuur dat ze me eerst laten uitzoeken en dan hier mee komen. Waarschijnlijk had ik dan mijn oude leaseauto overgenomen (nu een pool-auto) en voor een mobiliteitsbudget gegaan.

• KoezzyEV
Jeetje balen man!
En dat je werkgever nu pas hier mee komt...

• AMARONE
  • Nu online
C0C0 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:05:
[...]

Afkoopsom is voor beëindigen van contract voor het einde van de leasetermijn. En die is niet gunstig.

De uitzondering was van vroeger toen we naar een leaseauto moesten i.v.m. bezoeken locaties en meenemen apparatuur.

Vooral zuur dat ze me eerst laten uitzoeken en dan hier mee komen. Waarschijnlijk had ik dan mijn oude leaseauto overgenomen (nu een pool-auto) en voor een mobiliteitsbudget gegaan.
maar wat is je angst? Alsje 4 jaar een id3 moet rijden, geen probleem toch?

• C0C0
Meer als ik binnen 5 jaar andere werkgever tegenkom die geen leaseauto aanbied ik niet kan overstappen. Had geen plannen, maar de opties worden wel beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

C0C0 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:45:
Meer als ik binnen 5 jaar andere werkgever tegenkom die geen leaseauto aanbied ik niet kan overstappen. Had geen plannen, maar de opties worden wel beperkt.
Ik weet niet hoe groot de club is waarbij je werkt en hoe flexibel ze zijn, maar ik denk niet dat het een probleem is als ze een lage bijtelling auto vrij krijgen...
Denk dat er dan wel collega’s zijn die hem van je over willen nemen (want lage bijtelling)
Daar is vast wel wat voor te regelen, maar ik snap wel dat het bedrijf zich een beetje (contractueel) in wil dekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Heb in principe hetzelfde, ben er zelf niet zo bang voor. Al zit ik er een jaartje korter aan vast.

-Je kan het contract zelf afkopen, kosten vielen me me bij mijn huidige leaseauto.
-Bedrijf waar je heen gaat kan hem afkopen
-Je kan hem meenemen indien mogelijk

Bovendien scheelt het me +/- rond de 400 per maand in vergelijking met een prive auto, dus dat tikt per jaar ook nogal aan. Dat zou je ook opzij kunnen zetten om hem eventueel af te kopen.

Mijne is nu ook definitief besteld, zou week 51 ergens moeten komen(dan loopt het huidige contract af)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Ik denk dat als jij over 3 jaar zou overstappen ze vast wel flexibel zijn, vooral aan het begin wil je voorkomen dat mensen een auto bestellen en dan vertrekken al.

5 jaar is wel lekker, ik heb 4 jaar een id3 maar tegen die tijd zijn de ev voordelen van tafel gok ik. Kom nooit meer in de buurt bij dit bedrag dan gok ik.

auto's verspreiden zich over Europa, iemand dicht bij PON? ze zouden met treinladingen tegelijk al op het terrein staan misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Als bij je oude werkgever niets mogelijk is:

Net als bij opleidings kosten met een terugbetaal regeling, kan je bij een nieuwe werkgever in het arbeidsvoorwaardengesprek de afkoopsom van je leaseauto bij je oude werkgever meenemen. Als ze je graag willen hebben is hier vaak over te praten. Dus welk risico loop je dan echt? Of je moet morgen al weg willen en je nieuwe werkgever dan met een fikse som opzadelen.

Daarbij ga ik dan wel uit van een afkoopsom naar rato. Dus als je al 3 of 4 jaar in deze auto gereden hebt en dus voor je huidige werkgever gewerkt, dan zou je veel minder moeten betalen als afkoopsom.

Als je hem kan leasen, dan zou ik de ID.3 daarvoor nu niet laten gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 28-08-2020 11:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ID.3
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Eergisteren proef gereden in de ID.3 (basis versie) bij VW Muntstad De Meern. Mijn ervaring:

- Ik vind hem heerlijk rijden. Wat een vermogen, de 204 pk en met achterwiel aandrijving krijg je deze ook makkelijk op de weg.
- Mijn testrit van een uur met snelweg en testen had een verbuik van < 14 kWh / 100 km. Ik kan nog en stuk zuiniger rijden, dus het verbuik en actieradius lijkt me dik in orde.
- De achterbank zit beter als de Model 3; meer ruimte en ook betere ondersteuning.
- Met neergeklapte achterbank kan je prima een wasmachine vervoeren. Groot voordeel van een Hatchback.
- minpuntje vind ik de niet in hoogte verstelbare bijrijders stoel. Zit geloof ik wel op de Max.

Er was twijfel tussen de E-Niro. Maar ik ben blij dat ik toch voor de ID.3 gegaan ben. Ik heb een 1st Plus besteld (particuliere koop).

Er is een Zappi 3f v2 Laadpaal geinstalleerd onder mijn Carport. Met deze lader kan je energie overproductie in de auto stoppen, ook voor de afbouwende Salderingsregeling van 2023 (9% per jaar) ben al voorbereid. Ik heb een overcap aan Zonnepanelen productie (ca. 1400 kWh). Ik rijd dus straks voor het teruglevertarief (verschilt per aanbieder, bij mij € 0,06 / kWh). Dat is ca. 10x zo goedkoop als de Seat Mii benzine (2e auto).

Je lacht je de ballen uit de broek. De grootste kosten zijn de ca € 40 All Risk verzekering (max no claim).

Wel jammer dat de subsidie pot voor 2020 leeg is; de € 4000 krijgen we pas begin volgend jaar terug. Maar daar is mee te leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
ID.3 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:11:
Eergisteren proef gereden in de ID.3 (basis versie) bij VW Muntstad De Meern. Mijn ervaring:

- Ik vind hem heerlijk rijden. Wat een vermogen, de 204 pk en met achterwiel aandrijving krijg je deze ook makkelijk op de weg.
- Mijn testrit van een uur met snelweg en testen had een verbuik van < 14 kWh / 100 km. Ik kan nog en stuk zuiniger rijden, dus het verbuik en actieradius lijkt me dik in orde.
- De achterbank zit beter als de Model 3; meer ruimte en ook betere ondersteuning.
- Met neergeklapte achterbank kan je prima een wasmachine vervoeren. Groot voordeel van een Hatchback.
- minpuntje vind ik de niet in hoogte verstelbare bijrijders stoel. Zit geloof ik wel op de Max.

Er was twijfel tussen de E-Niro. Maar ik ben blij dat ik toch voor de ID.3 gegaan ben. Ik heb een 1st Plus besteld (particuliere koop).

Er is een Zappi 3f v2 Laadpaal geinstalleerd onder mijn Carport. Met deze lader kan je energie overproductie in de auto stoppen, ook voor de afbouwende Salderingsregeling van 2023 (9% per jaar) ben al voorbereid. Ik heb een overcap aan Zonnepanelen productie (ca. 1400 kWh). Ik rijd dus straks voor het teruglevertarief (verschilt per aanbieder, bij mij € 0,06 / kWh). Dat is ca. 10x zo goedkoop als de Seat Mii benzine (2e auto).

Je lacht je de ballen uit de broek. De grootste kosten zijn de ca € 40 All Risk verzekering (max no claim).

Wel jammer dat de subsidie pot voor 2020 leeg is; de € 4000 krijgen we pas begin volgend jaar terug. Maar daar is mee te leven :)
Klinkt goed, en dit was de basisversie met mindere stoelen ook nog. En qua geluidsisolatie, demping?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID.3
AMARONE schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:42:
[...]

Klinkt goed, en dit was de basisversie met mindere stoelen ook nog. En qua geluidsisolatie, demping?
Ik vind hem superstil. Je kan zachtjes praten op de snelweg en een prima gesprek voeren. Radio zachtjes net als op werk kan je ook prima horen.
Demping heb ik niet specifiek op gelet, maar is me ook niet negatief opgevallen.

Nu je het nog over de stoelen hebt: Ik vond deze al lekker zitten, goede ondersteuning in je onderrug.
Mij is niet helemaal helder wat er in de Plus en Max dan beter is aan de stoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:02
Net wat mails ontvangen maar in het kort verwacht uitlevering pas in week 40/41. Vanaf week 38 staan ze wel bij de dealers maar dan zijn ze dus niet rijklaar.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
ID.3 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

Ik vind hem superstil. Je kan zachtjes praten op de snelweg en een prima gesprek voeren. Radio zachtjes net als op werk kan je ook prima horen.
Demping heb ik niet specifiek op gelet, maar is me ook niet negatief opgevallen.

Nu je het nog over de stoelen hebt: Ik vond deze al lekker zitten, goede ondersteuning in je onderrug.
Mij is niet helemaal helder wat er in de Plus en Max dan beter is aan de stoelen...
In de plus en max zitten andere andere stoelen t.o.v. de basis (ergoactive). Maar als de basis al lekker zit en qua comfort ook alles bevalt klinkt dit echt veelbelovend.
Bschnitz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:57:
Net wat mails ontvangen maar in het kort verwacht uitlevering pas in week 40/41. Vanaf week 38 staan ze wel bij de dealers maar dan zijn ze dus niet rijklaar.
Officieel of een richtig qua levering, vaak wijken die weken toch af bij dealers, het kan natuurlijk ook zijn dat de komende weken het PON terrein al volstaat en je toch in week 28/39 al kan rijden.

[ Voor 25% gewijzigd door AMARONE op 28-08-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
AMARONE schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

In de plus en max zitten andere andere stoelen t.o.v. de basis (ergoactive). Maar als de basis al lekker zit en qua comfort ook alles bevalt klinkt dit echt veelbelovend.

[...]

Officieel of een richtig qua levering, vaak wijken die weken toch af bij dealers, het kan natuurlijk ook zijn dat de komende weken het PON terrein al volstaat en je toch in week 28/39 al kan rijden.
Alleen de Max heeft Ergo-Active stoelen, en ik vermoed dat dat slaat op de massage functie, niet op hoe ze zitten. Overigens zou de bestuurderstoel van de basis versie ook gewoon in hoogte verstelbaar moeten zijn. Voor zover ik kan zien is alleen het Design anders.

Als je de prijslijst even doorneemt dan kun je precies de verschillen zien tussen de versies.

https://forms.volkswagen.nl/site/brochure/download

@ID.3 , heeft de basis versie echt geen opbergvak achter de voorstoelen? En is de achterbank alleen in zijn geheel neerklapbaar? Toevallig foto's van het interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:02
AMARONE schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

[...]

Grote dealer en leasemaatschappij, ze waren vergeten de mail te verwijderen tussen hun eigen mailverkeer om mijn vraag te beantwoorden. Ik kreeg namelijk een mail van VW dat die klaar was en ik in overleg moest met de dealer, dus ik had zo iets van huh hoe dan....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID.3
Rev! schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

@ID.3 , heeft de basis versie echt geen opbergvak achter de voorstoelen? En is de achterbank alleen in zijn geheel neerklapbaar? Toevallig foto's van het interieur?
Ik heb geen foto's van het interieur. Wel op de achterbank gelet. Deze leek gewoon inklapbaar in 2 delen; 40/60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
ID.3 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

Wat is je referentiekader voor super stil? Ofwel wat voor auto rijd je nu? Super stil is namelijk relatief aan wat je gewend bent. Iemand die een Polo rijdt vindt sneller iets super stil dan iemand die een Audi A6 rijdt om maar eens wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 13:05
Zal zeker geen Audi A6 zijn, als hij al onder de indruk is van het vermogen van de ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID.3
Z___Z schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:42:
[...]

Wat is je referentiekader voor super stil? Ofwel wat voor auto rijd je nu? Super stil is namelijk relatief aan wat je gewend bent. Iemand die een Polo rijdt vindt sneller iets super stil dan iemand die een Audi A6 rijdt om maar eens wat te noemen.
Ik vond hem stiller dan de model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
bottom line schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:57:
Zal zeker geen Audi A6 zijn, als hij al onder de indruk is van het vermogen van de ID.3
Hoe kun je die eigenlijk het beste vergelijken?

Zo heeft de nieuwe Audi a6 standaard 177 of 204 pk (diesel/benzine) met resp. 280/380 nm aan koppel, met een tragere 0-100 acceleratie dan de ID.3 First (resp. 8,7 en 7.7 s).

De ID.3 First heeft 204 pk, 310Nm aan koppel en een 0-100 tijd van 7,3s.

Het koppel van de Audi is hoger, maar natuurlijk niet zo direct als bij een elektrische auto.

Waar je het als ID.3-rijder echt aflegt tegen de a6 is vanaf 160 km/h.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ook vanmiddag gereden, we vonden het net zo stil als de egolf waarin we nu rijden. Dus da’s mooi.
Wel ruimer, hoger, natuurlijk grotere accu en steunhaak voor fietsen is een grote pre. Dus het gaat vooruit.

[ Voor 6% gewijzigd door joezzt op 28-08-2020 17:53 ]

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
joezzt schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:49:
Ook vanmiddag gereden, we vonden het net zo stil als de egolf waarin we nu rijden. Dus da’s mooi.
Wel ruimer, hoger, natuurlijk grotere accu en steunhaak voor fietsen is een grote pre. Dus het gaat vooruit.
Klinkt goed, de egolf is namelijk op de range na misschien wel de beste ev op de markt.

Werkt de software vlot ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
AMARONE schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:09:
[...]

Klinkt goed, de egolf is namelijk op de range na misschien wel de beste ev op de markt.

Werkt de software vlot ook?
Heb er niet op gelet, maar totaal geen problemen gehad, in het half uurtje testrit, dat weer wel.
Voelde me wel thuis in de menu’s, lijkt best wel op wat we nu hebben. Met de knoppen onder het scherm kom je ook snel waar je wezen moet en werkt intuitief.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010

tomtom901

Moderator General Chat
Gisteren ook een stuk kunnen rijden met de Volkswagen ID.3 op Duits kenteken.

De pro's:

- Stille en "redelijk" rustige drivetrain, vergelijk Audi A3. Hij is vrij gretig op het stroompedaal, zeker in combinatie met de drive select heb je hier nog wat meer controle over.

- De ACC met verkeersbord herkenning werkt bijzonder goed, zo remt hij (in combinatie met navigatie informatie) automatisch af voor rotondes, bochten en andere constructies op ons wegen net.

- Vermogen van 204PK is ruim voldoende voor normaal verkeer.

- Ruim, qua opbergcapaciteit en plek achterin.

- Goede stoelen, zelfs op het basismodel. Ik heb ruim anderhalf uur gereden en op geen enkel moment last gekregen door gebrekkige stoelen, terwijl ik dat normaal na een uur wel begin te merken.Audi half lederen S-line vind ik persoonlijk nog prettiger, maar daar hangt een prijskaartje aan en heb ik dus niet kunnen vergelijken met de duurdere uitvoering van de ID.3.

- Je hebt nog een klein display voor je gezicht (in je blikveld) voor de meest basale informatie (bijv. snelheid, ACC, navigatie). Zeker zonder beschikbaarheid van het HUD vind ik dat wel een prettige toevoeging in plaats van alles op het grote scherm in de middenconsole.

De con's:

- Multimedia systeem was in combinatie met de navigatie soms wat "laggy", er waren wat schokken op te merken op het moment dat je een bestemming in probeerde te voeren en hij de kaart ging laden.

- Pianolak op de deuren, wat natuurlijk lekker vingerafdrukgevoelig is, dat zag je ook al meteen. Zelfde voor het gebruik van harde plastic op de deuren, alhoewel het demo model pas 400 km had gereden zag je hier al vrij duidelijk wat gebruikssporen.

- Zicht naar achteren toe vond ik echt redelijk beperkt worden. Het was voldoende, maar door de manier waarop het dak afloopt met de spoiler.

- Redelijke dode hoek door het gebruik van de stijlen, niet storend, wel even aan wennen.

Al met al maar eens even de rekenmachine erbij gaan pakken en kijken hoe het allemaal uit gaat pakken. Al met al ben ik wel redelijk tevreden, maar wil ik op zijn minst de Model 3 SR+ nog even gaan rijden om te kijken hoe (veel) dat verschilt.

Foto's voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-PWjG1BB3szd867BjSWkMlYjYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LN6cGJ8GhiOPSSbtBHFpmF64.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xSbtYdbWIv4o8SB46QV6dGy1Z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Obw3fjt1rJrZHyaw6hkaZi2V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8z3hJDuKIb6xvnBE_Aysob_Hf2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nj8FtyTl3rt42KIz1InuUIYB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ojvEONPFDntUkwjQ87yJcrmO4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTlZquiaTGg7h9HbKWUfX74q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/159rPxS83Lc_ckfolwpLncDFIsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdOsQ938nQfGVv3KX929LEja.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door tomtom901 op 29-08-2020 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kacang
@tomtom901 mooie foto's gemaakt van het paleiskwartier :). Mij zie je daar binnenkort ook rond rijden in een id.3
Pagina: 1 ... 18 ... 381 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.