Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 17 ... 381 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat ga je dit jaar dan nog wel leasen voor dat bedrag? Een Kona Electric, e-Nero, 208, 2008, Tesla M3 - allemaal (flink) duurder.

Aanschaf is particulier, ga denk ik dan toch richting E-Tron 8)7
Weet dat deze een stuk duurder is ( 1,5 x ) maar denk persoonlijk dat het totaalplaatje het geld meer waard is.

VW gaf mij verleden jaar het idee dat dit echt een revolutionaire en bijzondere auto zou worden, uiteindelijk valt dit mij toch wel tegen.
Dit in combinatie met Software die nog niet geheel af is, mijn inziens sobere materiaalkeuze in het interieur, beperkte / geen keuze van kleuren / opties maakt voor mij zoals eerder gezegd het plaatje niet echt aantrekkelijk om voor de ID3 te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 08:19
Verwijderd schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:30:
Maar wat ga je dit jaar dan nog wel leasen voor dat bedrag? Een Kona Electric, e-Nero, 208, 2008, Tesla M3 - allemaal (flink) duurder.

Weet dat deze een stuk duurder is ( 1,5 x ) maar denk persoonlijk dat het totaalplaatje het geld meer waard is.

VW gaf mij verleden jaar het idee dat dit echt een revolutionaire en bijzondere auto zou worden, uiteindelijk valt dit mij toch wel tegen.
Dit in combinatie met Software die nog niet geheel af is, mijn inziens sobere materiaalkeuze in het interieur, beperkte / geen keuze van kleuren / opties maakt voor mij zoals eerder gezegd het plaatje niet echt aantrekkelijk om voor de ID3 te kiezen.
Aardig verschil dan nog; een ID.3 MAX voor 50K of een e-tron voor 90+K. Geen vergelijk... als je toch al geld had voor een e-tron, waarom overwoog je dan een ID.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Soeski schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:33:
[...]

Aardig verschil dan nog; een ID.3 MAX voor 50K of een e-tron voor 90+K. Geen vergelijk... als je toch al geld had voor een e-tron, waarom overwoog je dan een ID.3?
Die vraag beantwoordt hij toch al netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 13:05
Soeski schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:33:
[...]

Denk dat je 8)7 moet verstaan als /s.

Als particulier maakt tijd niets uit en gaat hij andere opties terug bekijken zoals ICE of een andere gelijkwaardige EV zodat het totaal kostenplaatje beter klopt (of toch voor de E-Tron :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-10 22:36
Smobbo schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:01:
[...]

Tja, ik denk dat het platform van VAG op termijn echt goede auto’s zal opleveren. Maar ik begrijp ook dat de reviews nu niet mals zijn, de ID.3 is gewoon niet af, slechte materialen, onhandige bediening, etc.
Voor een ieder die nu een ID.3 wil kopen is dat relevant. Je koopt een auto, geen aandelen in een platform in ontwikkeling ;) .
maar is zie die problemen minder, de software is wel af want werkt gewoon prima, ik blijf het niet snappen hoe mensen zo erg over die fysieke knoppen kunnen vallen. Ze doen net of je om de minuut de temperatuur hoger zet. De rest werkt en ziet er gewoon netjes uit, en ja vw slaat een andere weg in dus er komen blijvend software updates met nieuwe functiea(je hebt best kans dat de hub ook nog meer mogelijkheden krijgt dan de 3 nu).

Materialen zijn prima, niet alles is zacht maar ook hier merk je er weinig van want op het oog ziet het er helemaal niet goedkoop uit, het voelt zelfs prima tot je gaat drukken en merkt dat het hard plastic is.

Die actie voor de trekhaak kan je zelfs na je bestelling tot 11 augustus nog aanschaffen, prima deal imo. Ik ga het toch maar erbij nemen denk ik in de lease is het een kleine toeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:25
Soeski schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

/edit: toevoeging; we hebben diverse leaseoffertes hier liggen / dan wel bekeken online. Als je de MAX als basis neemt, en je configureert de goedkoopste M3 SR+ ben je 100 euro duurder uit p.m. met de Tesla. De Peugeot 208 kwam net zo hoog uit als de MAX (maar dan lagere WLTP en kleinere auto). De Nero Electric en Kona kan je soortgelijk configureren als een MAX qua prijs inderdaad.
Je zegt nu al een paar keer dat Model3 SR+ veel duurder is dan een Max ID.3. Ik snap dat niet, want bij directlease zit er bijvoorbeeld maar 21€ tussen (846 vs 867) en dat is ex. brandstof waar een tesla zuiniger is.
Waarom is er bij jullie offertes een verschil van 100€?

Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen bij een keuze tussen die 2 auto’s voor de ID.3 kiezen, maar ik kan het mis hebben.

Als je daar dan een KIA e-Niro voor 731 bij haalt dan is ook de Plus uitvoering al niet meer zo interessant (die is 749).

Alleen de instapper is wel echt scherp geprijsd met 643!

(Alles met de vrij gebruikelijke waardes: 4jr / 30k km, vervangend vervoer etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-06 11:38
Smobbo schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:39:
[...]

Als je daar dan een KIA e-Niro voor 731 bij haalt dan is ook de Plus uitvoering al niet meer zo interessant (die is 749).

Ik heb afgezegd, om eerlijk te zijn niet vanwege de auto zelf maar omdat dit tweede auto zou zijn naast een e-Niro, en het franse laadnetwerk dermate deplorabel blijkt dat ik in plaats een Niro PHEV besteld heb.
Maar ook ik vond alleen de goedkoopste versie van 37K interessant, de anderen te duur in vergelijk met Niro en M3 sr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-06 11:38

De eTron sportback is wellicht de mooiste EV dit moment, maar volgens goede Duitse gewoonte voor 70K erg kaal uitgerust, en een problematische range. Kijk Bjorn maar eens; 304 km max bij 120km/h op de teller. Dat is niet best, dik 100km ónder de e-Niro. Toch begrijp ik u, het is een mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
[...]

Je zegt nu al een paar keer dat Model3 SR+ veel duurder is dan een Max ID.3. Ik snap dat niet, want bij directlease zit er bijvoorbeeld maar 21€ tussen (846 vs 867) en dat is ex. brandstof waar een tesla zuiniger is.
Waarom is er bij jullie offertes een verschil van 100€?

Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen bij een keuze tussen die 2 auto’s voor de ID.3 kiezen, maar ik kan het mis hebben.

Sja, zo komen ze er bij ons uit in de configurators / offertes. Zal ook wel te maken hebben waar je leased en hoe; wij leasen b.v. 5jr. Leek me vrij standaard eigenlijk - 4jr. is substantieel duurder dus dat doe je alleen vanwege de anders te hoge kilometerstand na 5 jaar denk ik?
De ID.3 is scherp geprijsd en dat is niet zo gek. De 1st PLUS zit onder de 600,- all-in (verzekering, vervangend vevoer, winterbanden enz) dus dat is echt prima. De MAX zit daar wel een stukje boven, maar nog steeds prima bang for buck denk ik.
Het zou zomaar kunnen zijn dat de ID.4 nog harder gaat lopen. "Men" wil steeds meer naar een SUV achtige auto toe en deze staat misschien tegenover de Tesla Model Y die binnenkort komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Mijne is ook besteld, incl. Trekhaak. De fietsendrager van vw koop ik later of als een standaard fietsendrager erop kan gebruik ik die van iemand. Kon die deal niet laten schieten en meer past niet binnen mijn leasebudget.

Verder een plus, mangan gray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:11
Zojuist begrepen dat week 37 de ID.3 introductie is (geen idee wat dat is) en dat vanaf week 38 de leveringsevents starten. Dealer is in afwachting van wanneer welke auto in NL is en aan de hand daarvan maken ze een planning.

[ Voor 3% gewijzigd door Kacang op 04-08-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Kacang schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:57:
Zojuist begrepen dat week 37 de ID.3 introductie is (geen idee wat dat is) en dat vanaf week 38 de leveringsevents starten. Dealer is in afwachting van wanneer welke auto in NL is en aan de hand daarvan maken ze een planning.
Precies volgens de planning dus alsnog. 7-9-2020 is inderdaad al een tijd de introductiedatum in NL.
Is al over een maand. Gaat snel nu, hopelijk schieten ze op met flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26
[...]

Ik denk niet dat de Model 3 zuiniger zal zijn als je kijkt naar brutto uit de paal verbruik. Waar Tesla uitblinkt in rijdend verbruik is dat al stilstaand niet echt het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:25
AndRo555 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:32:
[...]

Ik denk niet dat de Model 3 zuiniger zal zijn als je kijkt naar brutto uit de paal verbruik. Waar Tesla uitblinkt in rijdend verbruik is dat al stilstaand niet echt het geval.
Ik denk niet dat je zo’n soort uitspraak nu kan doen, zonder hier een beeld van de ID.3 van te hebben :? .
De model 3 verbruikt ongeveer 1% per 24 uur, bij mijn weten is dat niet opvallend veel? Uiteraard kan je een stuk meer verstoken door de auto voor te laten verwarmen/koelen, de bewakingscamera’s aan te zetten, etc. Dat soort opties zullen ook in de ID.3 wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:05:
[...]

Precies volgens de planning dus alsnog. 7-9-2020 is inderdaad al een tijd de introductiedatum in NL.
Is al over een maand. Gaat snel nu, hopelijk schieten ze op met flashen :)
Dat klinkt niet verkeerd, ze beweerde hier ook altijd dat we in Nederland als een van de eerste zouden kunnen gaan rijden. Ik blijf hopen dat de dealers nog voorzichtig zijn en een levering soms al eerder kan.

Mijn lease viel iets hoger uit ook maar ik rij voor een corsa, Clio, 208 ongeveer een id3 straks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:33
AMARONE schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:32:
[...]

Dat klinkt niet verkeerd, ze beweerde hier ook altijd dat we in Nederland als een van de eerste zouden kunnen gaan rijden. Ik blijf hopen dat de dealers nog voorzichtig zijn en een levering soms al eerder kan.

Mijn lease viel iets hoger uit ook maar ik rij voor een corsa, Clio, 208 ongeveer een id3 straks.
Oh daar komt jouw gevoelige neus voor kwaliteit vandaan. :+

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:24
Vandaag in de Volkskrant een review vd Golf VIII. De software issues beperken zich blijkbaar niet alleen tot de EV vloot:

Ook Volkswagen is afscheid aan het nemen van de fossiele brandstof. De achtste Golf is al mild hybride. En verder helemaal oké. Alleen die software, grrr. Aldus de inleiding van de recensie.

Onbegrijpelijk dat een concern van deze omvang blijkbaar onvoldoende in staat is om de benodigde kennis en kunde aan zich te binden. Wel interessant om te zien hoe bewegelijk economische krachtsverhoudingen tegenwoordig zijn.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:55
peacelord schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:58:

Onbegrijpelijk dat een concern van deze omvang blijkbaar onvoldoende in staat is om de benodigde kennis en kunde aan zich te binden....
Heeft weinig met de omvang van het concern te maken maar meer met de cultuur.
VW heeft een auto gemaakt waar een computer in moet, IT en software als noodzakelijk kwaad.
Tesla heeft een software platform ontwikkeld waar helaas ook een chassis, carrosserie en motor aan moet om het rond te laten rijden.

Ik weet dat de MEB platform van de grond af ontwikkeld is als een EV, maar het lijkt erop voornamelijk gelet op de mechanica en minder op de software.

Werk zelf voor een grote Duitse industrieel en kan je vertellen dat IT echt gezien wordt als een van de ondersteunde diensten, je weet wel die gasten die printers fixen als het papier vast zit en een stekker doos komen brengen als er een beamer aangesloten moet worden.

Dat het hele bedrijf staat en valt bij een goede IT infra krijg je ze niet aan het verstand gepeuterd.

Desalniettemin kijken we reikhalzend uit naar september, er is een witte 1st basis onderweg als het goed is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:24
Ik hoor je, maareh er zit al langer software in voertuigen. En bij VW is die al langer brak zo lees ik in de VK review. Over de cultuur lees ik de jaren veel en die blijkt idd weerbarstig. In de organisatie waar ik zelf werk zie ik het probleem dat je schetst ook: IT wordt niet op haar juiste waarde geschat. Zit ook veel in/bij senior management die het al snel complex vinden. Gelukkig werk ik zelf bij een monopolist 🤫

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:37
Soeski schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

/edit: toevoeging; we hebben diverse leaseoffertes hier liggen / dan wel bekeken online. Als je de MAX als basis neemt, en je configureert de goedkoopste M3 SR+ ben je 100 euro duurder uit p.m. met de Tesla. De Peugeot 208 kwam net zo hoog uit als de MAX (maar dan lagere WLTP en kleinere auto). De Nero Electric en Kona kan je soortgelijk configureren als een MAX qua prijs inderdaad.
Kan je iets specifieker zijn? Gaat het om Financial Lease, Operational Lease, Private Lease?

Wat zijn de bedragen, kilometrage en looptijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-10 18:27
AMARONE schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:36:
Mijne is ook besteld, incl. Trekhaak. De fietsendrager van vw koop ik later of als een standaard fietsendrager erop kan gebruik ik die van iemand. Kon die deal niet laten schieten en meer past niet binnen mijn leasebudget.

Verder een plus, mangan gray.
Fietsenhaak ga ik ook erbij pakken. Ik heb hem nu niet nodig maar wie weet. Voor de geld is het interessant.

Zelf ga ik voor een witte. Ik vind het ontwerp dan beter tot zijn recht komt.
Moet alleen nog goedkeuring op offerte krijgen maarja vakantie periode 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeslieRietveld
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-05-2023
Ik heb een Id.3 Plus vorig jaar gereserveerd maar kan ook voor een Id.3 Max gaan.
Ga dat denk ik wel doen, die Software updates komen er wel.

De fietsendrager deal is natuurlijk een doekje voor het bloeden, deze is te monteren voor € 195, ik zie het als compensatie voor het lange wachten.
Ik ga deze er wel bijnemen, heb wel een hekel aan fietsen :-)
Jammer dat de kogeldruk max 75 Kg is, ik heb wel een kleine aanhanger te vervoeren .....

Ik heb nog een lichte twijfel omdat ik met een Id.3 zelf samen stellen ik denk ik goedkoper uit zal zijn met de opties die ik wil, Panorama dak is een must.
Maar de verkoper vertelde dat de fastlane samen gestelde Id.3 waarschijnlijk dit jaar niet geleverd gaat worden. Ze willen eerst van al de Id.3 first editions af.

Heb nog wel een handig linkje met meer info, had deze hier nog niet gezien https://sites.google.com/...iki/home/id-3-info-videos

[ Voor 5% gewijzigd door LeslieRietveld op 05-08-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Smobbo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 07:27:
[...]

Ik denk niet dat je zo’n soort uitspraak nu kan doen, zonder hier een beeld van de ID.3 van te hebben :? .
De model 3 verbruikt ongeveer 1% per 24 uur, bij mijn weten is dat niet opvallend veel? Uiteraard kan je een stuk meer verstoken door de auto voor te laten verwarmen/koelen, de bewakingscamera’s aan te zetten, etc. Dat soort opties zullen ook in de ID.3 wel zitten.
De e-Golf heeft dat toch een stuk minder dan de Model 3, dus zo onredelijk om dat van een ID3 te verwachten is dat niet.
De Model 3 heeft door bepaalde design keuzes (niet altijd automotive spec componenten en materialen) de nood aan cabin overheat protection, wat wel batterij verbruikt zonder iets te doen. Andere EV's hebben typisch geen automatische systemen die de batterij koppelen aan de wagen als die stil staat. (wel pre-heat & pre-cool, maar dat is op aanvraag)

1% per dag lijkt weinig, maar is op een LR wel dik 300 kWh achter laadverliezen, oftewel net geen 100 euro laadkosten.
Bij 18kWh /100km (bruto uit de paal) en 25000 per jaar is dat 6.5% van het totale elektriciteitsverbruik!

Als de ID3 dan 3.9% meer verbruikt (WLTP) vind ik niet dat je kan zeggen dat een Model 3 sowieso structureel goedkoper is in de brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
AndRo555 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:20:
[...]

De e-Golf heeft dat toch een stuk minder dan de Model 3, dus zo onredelijk om dat van een ID3 te verwachten is dat niet.
De Model 3 heeft door bepaalde design keuzes (niet altijd automotive spec componenten en materialen) de nood aan cabin overheat protection, wat wel batterij verbruikt zonder iets te doen. Andere EV's hebben typisch geen automatische systemen die de batterij koppelen aan de wagen als die stil staat. (wel pre-heat & pre-cool, maar dat is op aanvraag)

1% per dag lijkt weinig, maar is op een LR wel dik 300 kWh achter laadverliezen, oftewel net geen 100 euro laadkosten.
Bij 18kWh /100km (bruto uit de paal) en 25000 per jaar is dat 6.5% van het totale elektriciteitsverbruik!

Als de ID3 dan 3.9% meer verbruikt (WLTP) vind ik niet dat je kan zeggen dat een Model 3 sowieso structureel goedkoper is in de brandstof.
Je vergeet volgens mij alleen dat dat verbruik bij een Tesla alleen zo is als Sentry mode aan staat. Als die uitstaat verlies ik echt nagenoeg niet. Dus appels met peren vergelijken want een ID.3 heeft geen Sentry.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:33
@DennusB Tesla heeft wel meer punten van energieverlies als ik dit artikel mag geloven vs de rest

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:52

Daar ga je zeker als particulier meer plezier aan beleven dan de ID3. Het feit dat je vaak aangezien zal worden als een leaser was een van de dingen die me niet aanstond. Daarnaast natuurlijk de opstartproblemen die je als particulier krijgt te verwerken. Als je weet hoe klantonvriendelijk Pon is, dan weet je dat je een probleem gaat krijgen als particulier in de toekomst met de ID3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
DennusB schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:37:
[...]

Je vergeet volgens mij alleen dat dat verbruik bij een Tesla alleen zo is als Sentry mode aan staat. Als die uitstaat verlies ik echt nagenoeg niet. Dus appels met peren vergelijken want een ID.3 heeft geen Sentry.
Niet echt nee:
YouTube: Energy usage of Sentry Mode (2nd test)
233W (eerdere test was ~300W)
Die 233W komt neer op 11.7% per dag in een SR en 7.7% per dag voor een LR. Kost je dus 2041kWh per jaar oftewel dik 500 euro in elektriciteit. 8)7

Compleet absurd verbruik om zelfs er aan te denken om het te gebruiken, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:49

MLLL

Palm Treo 650

AndRo555 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:16:
[...]

Compleet absurd verbruik om zelfs er aan te denken om het te gebruiken, maar dat terzijde.
Het is een leuke gadget ,je hoeft het niet te gebruiken maar het kan wel.
Laat me raden een ID3 heeft deze functie niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
MLLL schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:27:
[...]

Het is een leuke gadget ,je hoeft het niet te gebruiken maar het kan wel.
Laat me raden een ID3 heeft deze functie niet?!
Het is inderdaad een heel leuke gadget, die vandaag jammer genoeg niet aangeboden wordt door andere fabrikanten.
Maar tegen 230+ Watt is het absurd om te gebruiken, al helemaal in een elektrische auto. (die je toch meestal koopt om lokale milieu en klimaatredenen?)

Ter info, een jaar Sentry in een Model 3 is maar het equivalent van 200000 keren een telefoon volledig opladen. Oftewel 8 mensenlevens aan dagelijks telefoon opladen....

[ Voor 14% gewijzigd door AndRo555 op 06-08-2020 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29
AndRo555 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

Het is inderdaad een heel leuke gadget, die vandaag jammer genoeg niet aangeboden wordt door andere fabrikanten.
Maar tegen 230+ Watt is het absurd om te gebruiken, al helemaal in een elektrische auto. (die je toch meestal koopt om lokale milieu en klimaatredenen?)

Ter info, een jaar Sentry in een Model 3 is maar het equivalent van 200000 keren een telefoon volledig opladen. Oftewel 8 mensenlevens aan dagelijks telefoon opladen....
Veel sentry events kosten best wat stroom. Geen sentry events kosten geen stroom.
Het lijkt je niet handig als je even naar de supermarkt rijdt en op een krap plekje moet parkeren? Compleet absurd dat je geen use case ziet en afdoet als nutteloos. Dit terwijl het een zeer gewaardeerde feature is wereldwijd (wordt continu geoptimaliseerd, ook stroomverbruik). Juist een EV maakt dit mogelijk. Twee kanten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

AndRo555 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

In Nederland gaat het om centjes, niet milieu.
Mijn airco thuis draait al de hele week nonstop, hoe vaak kan ik daar mijn mobieltje mee opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
STIMPPYYY schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:59:
[...]

Veel sentry events kosten best wat stroom. Geen sentry events kosten geen stroom.
Het lijkt je niet handig als je even naar de supermarkt rijdt en op een krap plekje moet parkeren? Compleet absurd dat je geen use case ziet en afdoet als nutteloos. Dit terwijl het een zeer gewaardeerde feature is wereldwijd (wordt continu geoptimaliseerd, ook stroomverbruik).
Ik zeg niet dat het nutteloos is, ik zeg dat het verbruik absurd is en al helemaal in een EV. Wel je auto tot in de puntjes optimaliseren voor maximale range (verkoopt namelijk auto's) maar dan er een feature opzetten zoals Sentry die disproportioneel veel stroom verbruikt. Geeft nogal de indruk dat er geen flikker gegeven wordt om efficiëntie/klimaat/milieu. I don't get it.

Wat kost een handvol camera's, processing power van een smartphone en wat opslag aan stroomverbruik? 10W?
Juist een EV maakt dit mogelijk. Twee kanten dus.
Wel ja met 230W verbruik heb je inderdaad een dikke batterij (en dus EV) nodig omdat te voeden. :P

Met 10W kan je het van eender welke 12V ICE batterij voeden.
MLLL schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:13:
[...]

In Nederland gaat het om centjes, niet milieu.
Mijn airco thuis draait al de hele week nonstop, hoe vaak kan ik daar mijn mobieltje mee opladen?
Ok, wauw. Die mentaliteit verklaart veel.

[ Voor 11% gewijzigd door AndRo555 op 06-08-2020 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

AndRo555 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:13:
[...]

Ok, wauw. Die mentaliteit verklaart veel.
Anders mijn 3,6 liter V6 wel _/-\o_
Heb geen kinderen dat scheelt weer een hoop Co2 dat dan weer wel O-)

Degene die een EV kopen om milieu te 'sparen' zijn op één hand te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 14:30
Weet iemand hoe tijdelijk die steunhaak korting is op de first? Voor 1195 vind ik die te duur, voor 200 is het een mooie accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:05
bottom line schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:48:
[...]

Vlammen bij de remmen tijdens een reviewsessie?

Ook niet fijn.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
juanpabloo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:04:
Weet iemand hoe tijdelijk die steunhaak korting is op de first? Voor 1195 vind ik die te duur, voor 200 is het een mooie accessoire.
Tot en met 11 augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Verschilletje is dat de ID3 nieuw was en deze Tesla 64.000km heeft gelopen.

Ook een Tesla heeft onderhoud nodig al denken sommige er anders over ,een reguliere auto had al twee onderhoudsbeurten achter de rug gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Liever dat, na 64.000km, dan remmen die in de vlam schieten na een (hevige) testrit bij een gloednieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

bottom line schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:07:
[...]

Liever dat, na 64.000km, dan remmen die in de vlam schieten na een (hevige) testrit bij een gloednieuw model.
Het lijkt mij dat er talloze testkilometers gemaakt zijn met de ID3, zal dat tijdens het testen dan nooit gebeurd zijn?! Als een journalist van Autovisie dat redt zal het een testpiloot van VW vast ook overkomen zijn.

Vraag mij af wat er gebeurd zou zijn als die journalist niet gelijk in de ID3 was gestapt om de remmen weer te laten afkoelen, kans is aanwezig dat de ID3 compleet afgefikt zou zijn.

IPV Sjoemelgate , Firegate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Laatst online: 12-10 18:27

Volkswagen ID.3 1st (58 kWh):
Stromverbrauch, kombiniert 14,5 kWh/100 km; CO2-Emissionen 0 g/km

Daar heb je wat aan. Dat klinkt niet verkeerd. Ik was al uitgegaan van 16 kWh/100 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:05
MLLL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:51:
[...]

Verschilletje is dat de ID3 nieuw was en deze Tesla 64.000km heeft gelopen.

Ook een Tesla heeft onderhoud nodig al denken sommige er anders over ,een reguliere auto had al twee onderhoudsbeurten achter de rug gehad.
Alleen jammer dat de remmen net vervangen zijn (voor eigen rekening omdat Tesla dit geen garantie geval vindt) en dat vindt ik dan voor 64000 km met een ev wel vreemd

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
MarcelGo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:43:
[...]

Alleen jammer dat de remmen net vervangen zijn (voor eigen rekening omdat Tesla dit geen garantie geval vindt) en dat vindt ik dan voor 64000 km met een ev wel vreemd
Dus bij VW krijg je kosteloos nieuwe remmen nadat je ze 60k hebt gebruikt?

Is wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
MLLL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:12:
[...]

Het lijkt mij dat er talloze testkilometers gemaakt zijn met de ID3, zal dat tijdens het testen dan nooit gebeurd zijn?! Als een journalist van Autovisie dat redt zal het een testpiloot van VW vast ook overkomen zijn.

Vraag mij af wat er gebeurd zou zijn als die journalist niet gelijk in de ID3 was gestapt om de remmen weer te laten afkoelen, kans is aanwezig dat de ID3 compleet afgefikt zou zijn.

IPV Sjoemelgate , Firegate.
Oppervlakkig dat hij er niet even dieper op ingaat, hoe kwam het bijvoorbeeld. Ik neem aan dat volkswagen hier op inzoomt, maar het is het enige geval tot nu toe. Zondagmodel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

bottom line schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:47:
[...]

Dus bij VW krijg je kosteloos nieuwe remmen nadat je ze 60k hebt gebruikt?

Is wel leuk.
Wat leesvoer omtrent dit onderwerp, zo lost VAG dergelijke problemen op:

https://www.autoblog.nl/n...eldden-zich-bij-ons-91359
https://www.autoblog.nl/n...ondom-de-rs3-remmen-91755
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5619001

De eerste claim van Bjorn werd, volgens mij afgewezen doordat hij aftermarket velgen heeft :F, Tesla heeft op dit punt nog wel wat stappen te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 07-08-2020 14:56 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Nog een review, translate via Google als je geen Noors kent haha. Geluidsisolatie zijn ze lovend over.

“The most immediate - and perhaps also the most impressive - is the noise level in the cabin. ID.3 1st simply appears exceptionally well dampened. On an electric car, it is not so surprising that the noise level is low at low speeds, but ID.3 manages to keep both wheel noise and noise from passing traffic at a very low level.

Some wind noise appears from 80-90 kilometers per hour, and we must also make a small reservation that German asphalt can be somewhat more fine-grained and noisy in terms of noise than Norwegian asphalt. The route we drove still consisted of many types of roads, so we feel it was also representative of Norwegian conditions. Volkswagen itself claims that they have used about the same principle as for a golf ball and made "holes" under the car that direct the air flow past and reduce turbulence. It should also be mentioned that the Max model has its own soundproof windscreen.”

https://www.tek.no/nyhete...ektakulre-er-stydempingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Laatst online: 13-09 16:56
Yup, alleen de ID.3 1st in de MAX uitvoering heeft 5 laags voorruit met extra thermische isolatie en geluiddemping, ik ga t.z.t. informeren bij VW of Carglass of ze deze kunnen bestellen en in mijn PLUS kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
KoezzyEV schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:19:
Yup, alleen de ID.3 1st in de MAX uitvoering heeft 5 laags voorruit met extra thermische isolatie en geluiddemping, ik ga t.z.t. informeren bij VW of Carglass of ze deze kunnen bestellen en in mijn PLUS kunnen zetten :)
Afwachten op vergelijkingen, verwacht wel dat de basis het ook nog prima zal doen ivm andere maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In Noorwegen rijden ze over het algemeen niet zo snel. Ben meer benieuwd naar het wind geruis bij 130 km/uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 09:29
revolution-nl schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:55:
[...]

Wat leesvoer omtrent dit onderwerp, zo lost VAG dergelijke problemen op:

https://www.autoblog.nl/n...eldden-zich-bij-ons-91359
https://www.autoblog.nl/n...ondom-de-rs3-remmen-91755
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5619001

De eerste claim van Bjorn werd, volgens mij afgewezen doordat hij aftermarket velgen heeft :F, Tesla heeft op dit punt nog wel wat stappen te maken.
Bedoel je deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA78UOo2vlsHbptiw_3O0_naubE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vm1nAbU1vZHrtvRYIWZc0U5g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:20

Flappiewappie

Hier nog meer

Flappiewappie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:44:
Moet een nieuwe lease auto uit kiezen, keuze die ze me gaven is een 2008 ev of de Kia Niro. Niet de ID3. Liefst wil ik hem nog dit jaar rijden ivm. fiscaal voordeel.

Hoeveel kans heb ik op een ID3 als ik hem nu bestel? Krijgen we Tesla taferelen aan het eind van het jaar?
Is inmiddels besteld;

Merk & Type Brandstof Exterieur Interieur
: Volkswagen ID.3 (5-d) 58kWh ev 1st plus 150kW aut : Elektrisch
: mangan grey metallic
: stof flow grijs

Verwachte leverdatum week 40! Zodra die binnen is roadtrippen naar Parijs oid.

Zal mijn ervaringen delen in een review (met een vergelijking richting e-golf die ik nu rij). Ik vind al die autoweek vloggers en bloggers namelijk echt verschrikkelijk: niemand komt met feiten oid. Alleen Bjorn Nyland houd het bij feiten.

Overigens merk ik veel vergelijking vs de Model 3 in dit topic. Ik heb er een paar keer in gereden; erg vet, mooi, grensverleggend zelfs. Voor mij is het hem puur op de prijs niet geworden. Die had me zeker 100 euro per maand extra gekost; dat vind ik het persoonlijk niet waard. (Model 3 kost ook ongeveer 10k meer en is dus ook van een andere klasse). Dat VW een auto voor 1/4 minder budget kan produceren met potentieel meer bereik vind ik best netjes. Een steek houdende meerwaarde van Tesla (Tijdens proefrit aangedragen door Tesla) is het argument dat ze hun eigen laad netwerk hebben. Maar ergens heb ik wel vertrouwen in het opschalen van bijv. Ionity (VW partner!?) plus nog 2/3 jaar en er staat bij elk tankstation wel een snellader.

Ik rijd nu al paar jaar elektrisch (begonnen net Zoe dus laadangst fase al ver gepasseerd;-)) nu e-golf en zometeen dus de ID3! Benieuwd...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:59

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Flappiewappie schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:59:
[...]

Is inmiddels besteld;

Merk & Type Brandstof Exterieur Interieur
: Volkswagen ID.3 (5-d) 58kWh ev 1st plus 150kW aut : Elektrisch
: mangan grey metallic
: stof flow grijs

Verwachte leverdatum week 40! Zodra die binnen is roadtrippen naar Parijs oid.

Zal mijn ervaringen delen in een review (met een vergelijking richting e-golf die ik nu rij). Ik vind al die autoweek vloggers en bloggers namelijk echt verschrikkelijk: niemand komt met feiten oid. Alleen Bjorn Nyland hout het bij feiten.

Overigens merk ik veel vergelijking vs de Model 3 in dit topic. Ik heb er een paar keer in gereden; erg vet, mooi, grensverleggend zelfs. Voor mij is het hem puur op de prijs niet geworden. Die had me zeker 100 euro per maand extra gekost; dat vind ik het persoonlijk niet waard. (Model 3 kost ook ongeveer 10k meer en is dus ook van een andere klasse). Dat VW een auto voor 1/4 minder budget kan produceren met potentieel meer bereik vind ik best netjes. Een steek houdende meerwaarde van Tesla (Tijdens proefrit aangedragen door Tesla) is het argument dat ze hun eigen laad netwerk hebben. Maar ergens heb ik wel vertrouwen in het opschalen van bijv. Ionity (VW partner!?) plus nog 2/3 jaar en er staat bij elk tankstation wel een snellader.

Ik rijd nu al paar jaar elektrisch (begonnen net Zoe dus laadangst fase al ver gepasseerd;-)) nu e-golf en zometeen dus de ID3! Benieuwd...
Precies dezelfde heb ik twee week geleden ook besteld, nog niet iets vernomen van een levertijd.
Had jij een pre-order?

Edit: hieronder, oops... beter lezen <-. Ben benieuwd, tegelijk besteld met mij dus zowat.

[ Voor 3% gewijzigd door Bensjero op 10-08-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Bensjero schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:37:
[...]

Precies dezelfde heb ik twee week geleden ook besteld, nog niet iets vernomen van een levertijd.
Had jij een pre-order?
staat in de post;

+- 2 weken geleden besloten en besteld, vermoed dat te leasemaatschappij nog ergens wat in een excel met namen heeft kunnen schuiven... week 40 verwachte levertijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Flappiewappie op 10-08-2020 10:27 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik heb ook een order eruit gedaan voor een ID.3, maar maakt je uberhaubt nog kans dat je er dit jaar nog 1 uitgeleverd krijgt? Mijn contract loop ergens in december af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Het officiële bericht is dat de 1st Editions nu toch echt uitverkocht zijn. De Fastlane edities komen in NL pas volgend jaar. Maar; 12% bijtelling is toch ook nog mooi? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:48:
Het officiële bericht is dat de 1st Editions nu toch echt uitverkocht zijn. De Fastlane edities komen in NL pas volgend jaar. Maar; 12% bijtelling is toch ook nog mooi? :)
Dat is dan nog snel gegaan.

Die week 40 lijkt wel heel laat. Zou mooi zijn als er binnenkort trailers gespot worden vol met id3 1st auto's in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 10:46
AMARONE schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:49:
[...]
Die week 40 lijkt wel heel laat. Zou mooi zijn als er binnenkort trailers gespot worden vol met id3 1st auto's in NL.
Week 40 komt op zich overeen met wat ons een paar weken terug is gemeld door de dealer, maar eerder mag van mij ook. Alhoewel, pas op 18/9 komt de netbeheerder een netverzwaring naar 3x25A doen op mijn thuisadres, dus direct voor de deur laden kan toch pas vanaf die datum... :) (anders had ik ook nog een publieke plek een paar honderd meter verderop kunnen pakken natuurlijk - mits vrij)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:49:
[...]

Dat is dan nog snel gegaan.

Ja, week 40 is eind september, dat komt overeen met de uitleverdatums die genoemd zijn in NL inderdaad. Wel zouden ze in de loop van volgende week afgeleverd moeten gaan worden bij de dealers ja. Ze hebben ook even tijd nodig om iedereen in te plannen en aflever-klaar te maken denk ik zo; zeker de grotere dealers/leasemaatschappijen. Contracten in orde maken, kentekens regelen enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:32:
[...]

Ja, week 40 is eind september, dat komt overeen met de uitleverdatums die genoemd zijn in NL inderdaad. Wel zouden ze in de loop van volgende week afgeleverd moeten gaan worden bij de dealers ja. Ze hebben ook even tijd nodig om iedereen in te plannen en aflever-klaar te maken denk ik zo; zeker de grotere dealers/leasemaatschappijen. Contracten in orde maken, kentekens regelen enz enz.
Dan ligt het er maar aan hoe snel ze dat voor elkaar krijgen en heb je best kans dat die leveringen al eerder beginnen. Laat maar komen haha, genoeg reviews gezien nu.

Maar jij zit er aardig dicht op qua informatie?

[ Voor 3% gewijzigd door AMARONE op 10-08-2020 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:41:
[...]

Dan ligt het er maar aan hoe snel ze dat voor elkaar krijgen en heb je best kans dat die leveringen al eerder beginnen. Laat maar komen haha, genoeg reviews gezien nu.

Maar jij zit er aardig dicht op qua informatie?
Neehoor, geen inside info. Ik lees veel wat ik tegen kom op internet en vat dit een beetje samen, als ik het op meer plekken tegen kom.
Sommigen hebben het al gezien misschien, maar voor de anderen - een nieuwe tip over de bediening:
Houdt de linker twee temperatuurstreepjes ingedrukt (blauw en rood), waarna je de stoelverwarming kunt regelen. De vraag is echter, waarom zou je niet direct op je scherm op het stoeltje drukken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:50:
[...]

Neehoor, geen inside info. Ik lees veel wat ik tegen kom op internet en vat dit een beetje samen, als ik het op meer plekken tegen kom.
Sommigen hebben het al gezien misschien, maar voor de anderen - een nieuwe tip over de bediening:
Houdt de linker twee temperatuurstreepjes ingedrukt (blauw en rood), waarna je de stoelverwarming kunt regelen. De vraag is echter, waarom zou je niet direct op je scherm op het stoeltje drukken... :?
Goed dat ze de optie geven, die knoppen kan je misschien veiliger gebruiken tijdens het rijden en dan heb je 3 opties om de stoelverwarming te bedienen. Prima dat vw je iig kan laten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Soeski schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:48:
De Fastlane zal of een stuk kaler zijn of duurder gok ik, en geen performance upgrade.

Klopt het dat de auto geen automatische dimmende binnenspiegel heeft btw? Kan het niet in de specs terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Rev! schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:54:
[...]

De Fastlane zal of een stuk kaler zijn of duurder gok ik, en geen performance upgrade.

Klopt het dat de auto geen automatische dimmende binnenspiegel heeft btw? Kan het niet in de specs terugvinden.
Kijk even een stuk terug in dit topic naar de specs van de fastlane, of gun jezelf de moeite om op www.volkswagen.de de Duitse ID.3 configurator door te lopen. De fastlanes krijgen ook allemaal de performance upgrade en ook allemaal de ID.3 first play pauze pedalen die eerst voorbehouden zouden zijn aan de first.De goedkoopste begint in Duitsland bij iets meer dan 35.000,- euro. Wel bij 16% BTW en niet bij 21% BTW. zoals in Nederland. Maar de first was oorspronkelijk in Nederland zo'n 1.000,- á 2.000,- euro goedkoper geprijst dan in Duitsland. Dan wel zonder laadpas, zonder 230 volt laadkabel, zonder extra winterbandenset ter compensatie van de niet af zijnde software. Tot de BTW. in Duitsland opeens verlaagd werd en het niet meer zoveel verschilde.

Het duurste verschil is de stalen velgen bij de fastlane modellen met 58 kW accu. De 77 kW modellen krijgen vermoedelijk als gewichtsbesparing standaard al lichtmetalen velgen. Ook grotere velgen betekent bijbetalen bij de fastlane. Wel kan je bij de fastlane bij de meeste modellen een warmtepomp mee bestellen die zorgt voor een betere range in de winter. (Let op: de marketing afdeling wil je laten geloven dat een warmtepomp je 60 km extra range oplevert. Dat is in de zomer niet het geval. Alleen het verschil tussen de zomerrange en winterrange wordt daardoor kleiner, omdat je je auto efficiënter verwarmt met een warmtepomp dan met warmte elementen ala straalkachel. De tijs is wel meer dan 1200,- euro, waar deze bij de e-Golf nog ca. 850,- euro kostte. Ze willen blijkbaar niet dat je deze koopt..)

Het lijkt er op of er een flinke serie First aangepaste editions is gemaakt voor de fastlane.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KoezzyEV
Even info delen hier: sprak vanmiddag VW verkoper, hij had het over levering VW ID.3 1 st's in periode 17-sep t.m. 18 okt. Dit gezien de enorme aantallen die naar NL komen / hele logistieke en administratieve proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
KoezzyEV schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:21:
Even info delen hier: sprak vanmiddag VW verkoper, hij had het over levering VW ID.3 1 st's in periode 17-sep t.m. 18 okt. Dit gezien de enorme aantallen die naar NL komen / hele logistieke en administratieve proces.
Er zullen flink wat treinen richting Leusden moeten inderdaad :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
AMARONE schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:10:
[...]

Er zullen flink wat treinen richting Leusden moeten inderdaad :)
Moest gelijk hieraan denken toen je het had over ID.3s op een trein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Pon haalt de auto's inderdaad per trein binnen. Zeker nu ze de ID.3 Co2 neutraal willen produceren is dat een pré.
Ze hebben een eigen goederenlijntje daarvoor die inmiddels de bijnaam "pon lijntje" heeft. De lijn loopt vanaf Amersfoort tot aan Leusden het Pon terrein op. Voorheen was dit de internationale lijn van Amersfoort, via Leusden, Veenendaal, Rhenen en dan over een brug naar Kesteren en door naar Duitsland.

Als je daar op het goede moment staat, dan zie je ze voorbij komen. Meestal rijdt er 1 autotrein per dag, die na het lossen meteen de lege wagons weer mee terug neemt. Soms een trein met auto onderdelen.

[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 12-08-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
ucsdcom schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:21:
[...]

Kijk even een stuk terug in dit topic naar de specs van de fastlane, of gun jezelf de moeite om op www.volkswagen.de de Duitse ID.3 configurator door te lopen. De fastlanes krijgen ook allemaal de performance upgrade en ook allemaal de ID.3 first play pauze pedalen die eerst voorbehouden zouden zijn aan de first.De goedkoopste begint in Duitsland bij iets meer dan 35.000,- euro. Wel bij 16% BTW en niet bij 21% BTW. zoals in Nederland. Maar de first was oorspronkelijk in Nederland zo'n 1.000,- á 2.000,- euro goedkoper geprijst dan in Duitsland. Dan wel zonder laadpas, zonder 230 volt laadkabel, zonder extra winterbandenset ter compensatie van de niet af zijnde software. Tot de BTW. in Duitsland opeens verlaagd werd en het niet meer zoveel verschilde.

Het duurste verschil is de stalen velgen bij de fastlane modellen met 58 kW accu. De 77 kW modellen krijgen vermoedelijk als gewichtsbesparing standaard al lichtmetalen velgen. Ook grotere velgen betekent bijbetalen bij de fastlane. Wel kan je bij de fastlane bij de meeste modellen een warmtepomp mee bestellen die zorgt voor een betere range in de winter. (Let op: de marketing afdeling wil je laten geloven dat een warmtepomp je 60 km extra range oplevert. Dat is in de zomer niet het geval. Alleen het verschil tussen de zomerrange en winterrange wordt daardoor kleiner, omdat je je auto efficiënter verwarmt met een warmtepomp dan met warmte elementen ala straalkachel. De tijs is wel meer dan 1200,- euro, waar deze bij de e-Golf nog ca. 850,- euro kostte. Ze willen blijkbaar niet dat je deze koopt..)

Het lijkt er op of er een flinke serie First aangepaste editions is gemaakt voor de fastlane.
Thanks. Jammer inderdaad dat er geen warmtepomp bij zit.

Denken jullie dat je minimaal 260km in de winter wel gaat halen? Ging er zelf vanuit van wel namelijk maar na wat onderzoek (oa grafiekje in de topic) ga ik toch wel een beetje twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Rev! schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:43:
[...]

Thanks. Jammer inderdaad dat er geen warmtepomp bij zit.

Denken jullie dat je minimaal 260km in de winter wel gaat halen? Ging er zelf vanuit van wel namelijk maar na wat onderzoek (oa grafiekje in de topic) ga ik toch wel een beetje twijfelen.
Ik verwacht 300-350 in de winter. Ik maak mij weinig zorgen, daarnaast helpt het als je puur gebruik maakt van de stoel en stuurverwarming en als je de auto aan de kabel al voorverwarmt.

[ Voor 4% gewijzigd door AMARONE op 12-08-2020 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
AMARONE schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:46:
[...]

Ik verwacht 300-350 in de winter. Ik maak mij weinig zorgen, daarnaast helpt het als je puur gebruik maakt van de stoel en stuurverwarming en als je de auto aan de kabel al voorverwarmt.
Kinderstoeltjes hebben helaas geen stoelverwarming ;). Bovendien heb ik zelf ook geen zin om de kou te gaan zitten. Zit om dit soort dingen nog steeds wel te twijfelen om gewoon maar een Hybride te gaan rijden, aan de andere kan heb ik het idee dat deze auto erg belangerijk is voor VW en dat ze daarom geen flater willen slaan met bijvoorbeeld het bereik.

Hier test iemand de ID.3 op hogere snelheid, weet iemand of het verbruik daarbij een beetje te vergelijken is met bijvoorbeeld een Kia Rio?

youtube.com/watch?v=Z2suLHRabaY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:35
AMARONE schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:46:
[...]

Met een WLTP van 424? In de winter? Denk dat 300-350 doorgaans meer de range in de zomer gaat zijn. Tenzij je 90 op de rechterbaan gaat plakken.

In de winter zit je met wat verwarming echt zo op 20kWh/100km. Als je van 90 naar 10 gaat kom je dan op 232km uit. Van 100 naar 10 zit je dan op 261km. Zie ook ev-db, die waarden zijn een redelijk indicatie.

[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 12-08-2020 13:03 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Inspired schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

Met een WLTP van 424? In de winter? Denk dat 300-350 doorgaans meer de range in de zomer gaat zijn. Tenzij je 90 op de rechterbaan gaat plakken.

In de winter zit je met wat verwarming echt zo op 20kWh/100km. Als je van 90 naar 10 gaat kom je dan op 232km uit. Van 100 naar 10 zit je dan op 261km. Zie ook ev-db, die waarden zijn een redelijk indicatie.
Het is inderdaad even afwachten wat de praktijk laat zien, maar volgens onderstaande tabel moet je bij 0 graden rond de 300km uitkomen, meestal is de winter warmer dus dan zit je al hoger. Dan moet je verder inderdaad niet met 130 over de snelweg kachelen met de airco op stand 25. Mocht het echt een probleem zijn dan kan je beter wachten op de productieversie(met het risico op levering in 2021).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cirQSjZGLpGr6uoFzmC5z_Hwx1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2RM1jlaqgEeu2ZdMZosiK5ep.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door AMARONE op 12-08-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
AMARONE schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Het is inderdaad even afwachten wat de praktijk laat zien, maar volgens onderstaande tabel moet je bij 0 graden rond de 300km uitkomen, meestal is de winter warmer dus dan zit je al hoger. Dan moet je verder inderdaad niet met 130 over de snelweg kachelen met de airco op stand 25. Mocht het echt een probleem zijn dan kan je beter wachten op de productieversie(met het risico op levering in 2021).

[Afbeelding]
Dat plaatje zegt zonder verdere uitleg niks/niet veel. Dat zal gecombineerd verbruik zijn? 20kWh/100km in de "winter" is niet slecht. Ook niet bij 100 en verwarming op 19 oid. In de zomer zakt dat misschien naar 16/17kWh per 100. Bij nul graden en 100km/h zie ik hem geen 300km halen op de snelweg. 300km gecombineerd gebruik is leuk maar in de praktijk niet zo nuttig. Als je 300km op een dag moet rijden zal dat met name snelweg zijn.

Ook zal dat van 100% > 0% zijn. Zul je in de praktijk niet doen. Eerder van 80%/90% tot 10%.

Ik denk ook dat dit trouwens data is obv WLTP test. Die 420km bij 20 graden haal je normaal met 100km/h rijden ook al niet namelijk. Maar goed, afwachten op de eerste tests. Je ziet bij alle EVs dat de WLTP bij normaal gebruik in NL al niet te halen is. Dus 350km verwachten in de winter met een 58kWh accu is niet realistisch. Tenzij je de verwarming uit zet en gaat hypermilen.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 12-08-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
En het is nog steeds afwachten of de 1st Edition MAX nu wél of géén warmtepomp heeft in Nederland. De Duitse MAX wel namelijk, maar ik weet niet of ze land-specifieke voorraden hebben gemaakt. Dat lijkt me niet te voorspellen. Er zijn er 8.000 onderweg naar NL, waarvan grotendeels Plus en MAX. We gaan het zien, er is niemand die het nog bevestigd of ontkracht heeft tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
https://www.abendzeitung-...ff-a121-91374d6314d0.html

Hier zitten ze op 15.3Kwh/100km, dan kom ik op 380km. Verder geen idee onder welke omstandigen ze dat hebben getest.

Naja ik ga me er maar niet meer druk om maken, weet nog eens zeker of ik hem wel kan krijgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

AMARONE schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

[Afbeelding]
Ik durf er wel een wedje om te leggen dat die 300km in de winter voor de snelweg veels te optimistisch is bij een WLTP van 424km.

In slechte omstandigheden ga je denk ik uitkomen rond de 225km als praktische range, ik zou rekening houden met max 250km.

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 12-08-2020 15:53 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Inspired schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:42:
[...]
Je ziet bij alle EVs dat de WLTP bij normaal gebruik in NL al niet te halen is. Dus 350km verwachten in de winter met een 58kWh accu is niet realistisch. Tenzij je de verwarming uit zet en gaat hypermilen.
Vreemd, met een ICE haal je WLTP makkelijk, met wat hypermilen zit je zelfs zo een stuk onder WLTP. Ik zou denken dat WLTP met een EV ook wel haalbaar moet zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 12-08-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
AndRo555 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:58:
[...]

Vreemd, met een ICE haal je WLTP makkelijk, met wat hypermilen zit je zelfs zo een stuk onder WLTP. Ik zou denken dat WLTP met een EV ook wel haalbaar moet zijn.
Makkelijk weet ik niet. Obv praktijk verbruik zie ik bij veel ICE auto's ook snel een 25% afwijking. (TravelCard) Persoonlijk kwam ik er ook nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Inspired schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Makkelijk weet ik niet. Obv praktijk verbruik zie ik bij veel ICE auto's ook snel een 25% afwijking. (TravelCard) Persoonlijk kwam ik er ook nooit aan.
Zal dan wel toch echt aan de rijstijl liggen. (TravelCard => impliceert leasebak en mogelijks totaal geen intentie tot zuinig rijden?)

Ik zit zelf op 5.28l/100km over de laatste 25k km, waar WLTP gemiddeld 5.7l/100km is. (6.0l/100km enkel snelweg: "WLTP Extra High")

Die 5.28l/100km is dan ook nog eens een mix van zomer + winter (met bijhorende banden). Enkel zomerbanden en zomercondities (lees: niet-winter) zit op net onder de 5l/100km oftewel 13% minder dan WLTP.

Zelfs bij leasewagens in mijn directe omgeving zitten die rond of net onder WLTP, tenzij specifiek atypisch gebruik (autobahn of aanhanger bv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:18
revolution-nl schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:49:
[...]

Ik durf er wel een wedje om te leggen dat die 300km in de winter voor de snelweg veels te optimistisch is bij een WLTP van 424km.

In slechte omstandigheden ga je denk ik uitkomen rond de 225km als praktische range, ik zou rekening houden met max 250km.
Ik denk dat je je nog weleens kon vergissen. In tegenstelling tot Tesla werken de Duitsers met een reëel bereik op de meter welke dus aangepast wordt op afgelopen ritten, temperatuur en lading.
Mijn E-Tron heeft een WLTP van 408km (met 19” en camera spiegels, ik heb gewone spiegels en 21”) en met een 100% lading haal ik in de winter 290km zonder hypermilen. Je moet dan niet als een idioot wegsperen bij elk stoplicht natuurlijk maar als het echt goed vriest doe je dat toch al niet.
De id.3 is een stuk kleiner, lichter en naar alle waarschijnlijkheid ook zuinger dan een E-tron dus het zal mij niet eens verbazen als je in de winter dicht tegen die 300km zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Jij zegt toch net hetzelfde?
Alleen ga jij van uit dat je batterij 100% gebruikt.
Revolution gaat ervan uit dat je 80% gebruikt van je batterij.

https://ev-database.nl/auto/1300/Volkswagen-ID3-1st
Makkelijk 300km halen met 40% minder batterij als je E-tron lijkt me straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:18
bottom line schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:05:

Als je weet dat je een lange rit gaat maken dan laad je hem uiteraard tot 100% op. Hij noemt nergens dat dit met 80% is. Een WLTP is ook niet op 80% gebaseerd natuurlijk.
Mijn verwachting is dat het nog weleens mogelijk zou kunnen zijn of dicht in de buurt kan komen. Bijna 50% minder range dan de WLTP is wel erg overdreven, zelfs in de winter.

E-tron heeft 87,5kWh bruikbaar. De ID.3 58kWh, dat is dus 33% minder dan de E-tron. Hij is dan ook 700kg lichter, 70cm korter, 20cm smaller en 12cm minder hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 12-08-2020 17:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

bottom line schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:05:

Inderdaad -> praktische range met andere woorden een bereik met marge voor dagelijks comfortabel gebruik dus zonder dat je hoeft te hypermilen of met samengeknepen billen hoeft te zitten omdat je misschien je bestemming niet haalt.

Maar geloof vooral dat je 300km in de winter haalt bij snelweg gebruik :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
Soeski schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:43:
En het is nog steeds afwachten of de 1st Edition MAX nu wél of géén warmtepomp heeft in Nederland. De Duitse MAX wel namelijk, maar ik weet niet of ze land-specifieke voorraden hebben gemaakt. Dat lijkt me niet te voorspellen. Er zijn er 8.000 onderweg naar NL, waarvan grotendeels Plus en MAX. We gaan het zien, er is niemand die het nog bevestigd of ontkracht heeft tot nu toe.
Volgens PON medewerkster die ik vandaag sprak in MOVE zijn er zo'n 6700 onderweg.
NL, Duitsland en Noorwegen zijn de landen waar de meeste heen gaan.
En volgens mij krijgt de MAX in NL geen warmtepomp...

• Gunther007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-02-2021
Hallo, hier een vraag van zo’n leaserijder :).

Het is mij nu niet duidelijk of de fastlane modellen nog in 2020 uitgeleverd gaan worden, zelf zou ik namelijk liever de “tech” (met andere kleur) bestellen dan een 1st.
Helemaal als ze van sept-oktober de 1st uitleveren, lijkt me dat na oktober de fastlane modellen aan de beurt zijn?!

Voor veel mensen waarschijnlijk koffiedik kijken, maar misschien heeft iemand hier (inside dan wel gefundeerde) extra info over.

Levering in 2020 is qua bijtelling wel zo aantrekkelijk..

Ps. Vandaag is er nog een 1st gereserveerd voor me, dus het lijkt er op dat die nog voldoende op voorraad zijn, of mazzel van de leasemaatschappij.

Dank alvast,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Denk eerder het tekort aan daadwerkelijke bestellingen.
Zou niet rekenen op fastlane modellen. Het duurt al enorm lang voor de First modellen komen, waarom zou PON zich wel opeens haasten voor andere modellen naar hier te halen, als de Nederlandse First edities nog niet eens op zijn?

VW verdient ook gewoon veel meer aan het verkopen van modellen in Duitsland, dus alles wat ze nu produceren is gewoon voor de Duitse markt.

• AMARONE
KoezzyEV schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:13:
[...]

Volgens PON medewerkster die ik vandaag sprak in MOVE zijn er zo'n 6700 onderweg.
NL, Duitsland en Noorwegen zijn de landen waar de meeste heen gaan.
En volgens mij krijgt de MAX in NL geen warmtepomp...
Nu onderweg?

Ook iets over leveringen zelf?

• AMARONE
Gunther007 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:03:
Hallo, hier een vraag van zo’n leaserijder :).

Het is mij nu niet duidelijk of de fastlane modellen nog in 2020 uitgeleverd gaan worden, zelf zou ik namelijk liever de “tech” (met andere kleur) bestellen dan een 1st.
Helemaal als ze van sept-oktober de 1st uitleveren, lijkt me dat na oktober de fastlane modellen aan de beurt zijn?!

Voor veel mensen waarschijnlijk koffiedik kijken, maar misschien heeft iemand hier (inside dan wel gefundeerde) extra info over.

Levering in 2020 is qua bijtelling wel zo aantrekkelijk..

Ps. Vandaag is er nog een 1st gereserveerd voor me, dus het lijkt er op dat die nog voldoende op voorraad zijn, of mazzel van de leasemaatschappij.

Dank alvast,
De fastlane modellen klinken mij ook beter in de oren, niet qua prijs maar wel qua eigen keuzes welke ik graag zou zien. Maar ik ga dit risico niet nemen want in Nederland is het nog maar de vraag of ze komen en als je al kan bestellen of ze dit jaar nog leveren hier...

De 1st is verder een hele mooie uitvoering, vooral in de lease zou ik er meteen voor gaan :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

revolution-nl schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:49:
[...]

Praktisch is een breed begip (sommige mensen zullen minder/meer risico durven te nemen).

Ik zou hem vergelijken met de Nissen Leaf e+ qua range of de e-soul;
https://ev-database.nl/auto/1144/Nissan-Leaf-eplus
https://ev-database.nl/auto/1154/Kia-e-Soul-64-kWh

Als ik dan de Bjorn tests erop na sla vermoed ik ergens tussen de 300 en 375 in de zomer op 110kmh gemiddeld, en dan gaat daar in de winter ongeveer 100km vanaf, dus zeg 200-275.

Even vertaald naar use cases in Nederland betekend dat altijd op destination laden of 1x aan de snellader hangen bij retourtjes. Helemaal geen probleem; want lekker bakkie koffie en de benen strekken goed voor de mindset.

Vakantie in de zomer zelfde verhaal; 300km rijden; dan wil je echt wel een keer de benen strekken of desnoods ergens onderweg lekker eten/overnachten en daar laden.

Vakantie Wintersport is dan het enige pittige scenario, maar zodra er in Duitsland (VW heeft daar weer een voordeeltje wellicht) alle tankstations voorzien zijn van snelladers is dat ook maar 4/5x een 30 minuten stoppen oid. Als ik dat afzet tegen normaliter 1x koffie + wc, 1x lunchen +wellicht nog een keer WC hoef je effectief maar 1/2x extra te stoppen; vervelend maar geen doodsteek voor 2x per jaar. Vervolgens kun je je wel helemaal het mannetje voelen op de piste want je kan zeggen dat je CO2 neutraal naar Oostenrijk ben gereden 8)

(inhakend op de discussie dat het alleen een geld kwestie zou zijn; mijn Zoe heb ik in 2017 privé gekocht/gereden).

Hier staat wat

• KoezzyEV
AMARONE schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:03:
[...]
Nu onderweg?

Ook iets over leveringen zelf?
Nee niet nu, de ongeveer 6700 VW ID.3 1st's gaan over paar weken op transport naar NL.

Uitleveren aan klanten volgens planning tussen 18 sep en 17 okt.

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

AMARONE schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:07:
[...]

De fastlane modellen klinken mij ook beter in de oren, niet qua prijs maar wel qua eigen keuzes welke ik graag zou zien. Maar ik ga dit risico niet nemen want in Nederland is het nog maar de vraag of ze komen en als je al kan bestellen of ze dit jaar nog leveren hier...

De 1st is verder een hele mooie uitvoering, vooral in de lease zou ik er meteen voor gaan :9~
Met andere woorden die 4% minder bijtelling is belangrijker dan wat je eigenlijk het liefst zou willen hebben.

• Rev!
  • Niet online
Begrijp trouwens dat ze met 4.1 speakers bedoelen 2 mid en 2 hoog en dat je achterin dus geen speakers hebt.. Viel me toch wel weer een beetje tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juanpabloo
MLLL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:46:
[...]

Met andere woorden die 4% minder bijtelling is belangrijker dan wat je eigenlijk het liefst zou willen hebben.
Dat is toch niet zo gek? Op een auto van EUR 45000 en een contract van 4 jaar scheelt je dat zo EUR 7000. Dan moet je een warmtepompje of kleurtje wel héél graag willen.

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

juanpabloo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:40:
[...]

Dat is toch niet zo gek? Op een auto van EUR 45000 en een contract van 4 jaar scheelt je dat zo EUR 7000. Dan moet je een warmtepompje of kleurtje wel héél graag willen.
Die 7000 euro is bruto, zal netto eerder rond de 3000 euro zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
MLLL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:04:
[...]

Die 7000 euro is bruto, zal netto eerder rond de 3000 euro zijn.
Zeker, maar exclusief de meerkosten van die opties. En zonder te weten hoe de Fastlane modellen in Nederland geprijsd gaan worden. Je betaalt dus een zekere premie van EUR 3000 + optiekosten + risico van Fastlane meerkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

juanpabloo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

Zeker, maar exclusief de meerkosten van die opties. En zonder te weten hoe de Fastlane modellen in Nederland geprijsd gaan worden. Je betaalt dus een zekere premie van EUR 3000 + optiekosten + risico van Fastlane meerkosten.
Dat klopt, VW is in qua communicatie over de prijzen niet duidelijk, best vreemd voor zo'n grote speler op de markt. Net of ze geen ID3 willen verkopen *O*

• Soeski
Rev! schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:07:
Begrijp trouwens dat ze met 4.1 speakers bedoelen 2 mid en 2 hoog en dat je achterin dus geen speakers hebt.. Viel me toch wel weer een beetje tegen.
Klopt, lijkt me erg karig ook. De 6+1 is ook 5 voorin en 2 achterin (deuren). Geen subwoofer, die zit in de Fastlane editie wel als optie (zoals model in Leusden - die had wel de sub al en een 8+1 configuratie).

• AMARONE
MLLL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:46:
[...]

Niet geheel raar toch...
Het liefst heb ik de max versie maar die is onhaalbaar voor mij. Dus naast het risico van levering betaal ik elke maand meer voor mijn huidige auto, heb ik het risico dat ze de lease hierna aandraaien aangezien ze de Plus hoe dan ook in mijn klasse propte en wil ik gewoon niet langer wachten en ben ik dan ook meer dan tevreden met wat ik krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

AMARONE schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:38:
[...]

Niet geheel raar toch...
Het liefst heb ik de max versie maar die is onhaalbaar voor mij. Dus naast het risico van levering betaal ik elke maand meer voor mijn huidige auto, heb ik het risico dat ze de lease hierna aandraaien aangezien ze de Plus hoe dan ook in mijn klasse propte en wil ik gewoon niet langer wachten en ben ik dan ook meer dan tevreden met wat ik krijg.
Mijn opa zei altijd , 'je moet altijd wat te wensen hebben in het leven' én ' je moet tevreden zijn met wat je hebt' :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunther007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-02-2021
juanpabloo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

Klopt, kost mij 70 euro per maand voor vergelijkbare auto (aanschafwaarde) in 2021 ipv 2020. 70 euro vind ik een te groot verschil...

Wil graag de “tech” metallic blue, nu wordt het de witte plus. Levering 1 oktober..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Soeski schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:33:
[...]

Klopt, lijkt me erg karig ook. De 6+1 is ook 5 voorin en 2 achterin (deuren). Geen subwoofer, die zit in de Fastlane editie wel als optie (zoals model in Leusden - die had wel de sub al en een 8+1 configuratie).
Weer een vreemde benadering dan van Volkswagen dan. Een x.1 opstelling zou een subwoofer moeten zijn. Deze hoeft natuurlijk niet altijd in het luik onder de achterklep te liggen.
Pagina: 1 ... 17 ... 381 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.