Mijn vermoeden betreft de ID3 is redelijk tot waarheid gekomen. Ik wist technisch gezien al dat de ID3 zijn aandrijflijn niet up to date is naar 2020 EV standaarden.
Ik heb het hier puur over de aandrijflijn efficientie van kWh omgezet naar kilometers.
Waar ik ook benieuwd naar ben is om te kijken of de "First Edition" nou met de V1 versie van de APP 310 motor is uitgevoerd of de V2 versie. (Die bestaat namelijk) en wat het verschil is tussen deze versies.
Na de vele video's in het Duits en Nederlands gezien te hebben over de ID3 heb ik het gevoel dat de ID3 niet bepaald efficient is. Ik wacht eigenlijk op onze Noorse filipijnse EV tester op youtube Bjørn Nyland dat hij hem gaat testen op zijn gestandaardiseerde test ritjes.
Zelf sterk het gevoel dat de WLTP van de ID3 meer afwijkt dan die van andere EV's.
Ben ook benieuwd naar hoe efficient de koets zelfs is qua earodynamica. Op het eerste oogpunt lijkt hij me minder earodynamics dan de Model 3 van Tesla.
De Tesla Model 3 SR+ kan bijvoorbeeld 122 Watt gemiddeld verbruik halen bij 90 kilometer per uur. Wat doet de ID3?
Mijn shittie Opel Ampera plugin kan op 90km per uur 140watt doen. En dat is een plugin... geen pure EV.
Grootste nadeel ten opzichte van de Model 3 van Tesla is toch echt de trekhaak voor een kar te trekken van 750 kilo. (Schande Volkswagen)
Voordelen van de ID3 is, achterin meer "echte" volume ruimte om dingen me te nemen. Voordeel achter meer beenruimte, nadeel ten opzichte van de Tesla is de hoofdruimte. Zo heeft Tesla heel slim die balk naar achteren geplaatst zodat er meer ruimte is voor je hoofd! Dom van VW om dat ook niet te doen.
Uiteindelijk gaat het om de prijs en wat je daar relatief voor krijgt. Ik hoop dat Volkswagen veel lessen gaat trekken uit deze auto voor een volgende opvolger welke WEL een fatsoenlijke EV zal zijn ten opzicht van de Model 3.
Software zal ik ze vergeven, wat ik heb gezien is dat het erg traag aanvoelt. Ik hoop dat ze performance issues zullen oplossen en allerlei zaken zullen oplossen in de software. Om ze gelijk hiervoor te veroordelen vind ik nogal vroeg.
Nu zou ik de MAX en PLUS niet kopen, in plaats van de Model 3 SR+ (zelfde prijs/range ongeveer)
Uiterlijk, ik persoonlijk vind de zeikant erg goed gelukt en de achter kant ook. Maar de voorkant is iets te vriendelijk. Dan heb ik toch liever de Seat El born
[
Voor 7% gewijzigd door
Immutable op 02-08-2020 14:07
]