Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 15 ... 381 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 08:19
AMARONE schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:02:
[...]

17 augustus bij de dealer, update en rijklaar. Dan zou je zeggen dat je na 2 weken al de deur uit kan rijden? Dit gaat specifiek over nl?
Europees breed werd vermeld; ze worden rond 17-08 bij de dealers geleverd zodat zij enkele weken hebben om alles voor te bereiden.Nog een update van de software misschien, de monteurs/verkopers die het model snel kunnen leren kennen, kentekens regelen, e.e.a. testen misschien - poetsen/schoonmaken en afspraken maken voor levering vanaf 7 september.
We gaan het zien. Formeel loopt mijn lease tot 14 oktober dus zou ik de 1st Edition kunnen ophalen samen met iemand anders die z'n Fastlane komt halen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:00
bottom line schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Als ze E-Golfs/E-Ups/Hybride verkopen dan hoeft de ID.3 echt niet massaal besteld worden.
En in zo'n corona jaar worden er echt niet zoveel auto's verkocht als normaal
De vermindering in ICE sales is meer dan de de vermindering in (PH)(B)EV sales dus corona is op dat vlak wel een meevaller.
bottom line schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:44:
[...]

Denk dat je je vergist met een warmtepomp.
Voorverwarmen is puur voor je eigen comfort (in de zomer en winter), en zou wel standaard moeten zijn. Een warmtepomp kan je meer bereik geven op koude dagen, maar is niet op de ID.3 1st
Dat is niet enkel puur comfort, alles wat je van warmtecapaciteit in je interieur verwarmt of koelt met paalstroom komt niet uit de batterij en dus ook niet uit je range.

[ Voor 38% gewijzigd door AndRo555 op 16-07-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Als je ziet hoe snel die 2500 auto's "geclaimed" waren bij de overheid voor de subsidie, viel het denk ik wel mee met de tegenvallende autoverkopen op EV vlak.
De pot voor 2e hands EV is echter weer te groot, er is nog niet een enorm aanbod en wat er is durven mensen nog niet te kopen. Een 2e hands EV voelt toch nog wat onzeker qua batterij b.v., en de kwaliteit is ook enor vooruit gegaan de afgelopen 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:36
Mail naar pon gestuurd, even kijken wat die zeggen over de fastlane..

Als ze gewoon de lak en de thuislader incl hadden gedaan had je mij niet gehoord. Trouwens, naast de velgen zitten er ook runflat banden omheen wat de standaard misschien niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:07
AMARONE schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:25:

Als ze gewoon de lak en de thuislader incl hadden gedaan had je mij niet gehoord. Trouwens, naast de velgen zitten er ook runflat banden omheen wat de standaard misschien niet heeft?
Goede actie, ik ben benieuwd naar de reactie. Ik heb even naar de winterbanden, ook runflat gekeken maar die zijn behoorlijk aan de prijs bij VW.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 09:21
Net met de dealer gebeld, zo hopen dat ze er voor het eind van het jaar een aantal 'gewone' versie mogen bestellen.

verwacht niet dit jaar nog levering, anders dan 1ST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
Pouw Kampen verwacht de gewone versie dit jaar ook niet meer en ze denken ook niet dat de prijs veel zal verschillen. Je moet bijv. ook rekening houden met het lagere BTW tarief van 16% in Duitsland. Pon zal bij de gewone versie ook meerprijs vragen voor metalic lak, velgen, rijklaarkosten etc. Vanwege garantie op lage bijtelling, MIA regeling 2020 heb ik de plus gisteren besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:23
C0C0 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:29:
Net met de dealer gebeld, zo hopen dat ze er voor het eind van het jaar een aantal 'gewone' versie mogen bestellen.

verwacht niet dit jaar nog levering, anders dan 1ST.
Zou commercieel gezien geen slechte zet zijn voor VW/PON gok ik. Ik ga de 1st ook bestellen als er geen fastlane komt gewoon omdat volgend jaar de bijtelling hoger is en ik een deadline heb van mijn baas. Die wordt ook niet gelukkig om zo lang een huurauto voor mij te betalen.
Dus ik gok dat de meeste leaserijders geen keuze krijgen en dat ze sowieso dit jaar wat anders willen of moeten. Die 4% extra bijtelling scheelt meer dan het hele verschil op de Fastlane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
of kijkend vanuit een andere hoek. een fastlane importeren over 8 maanden? :P

koper heeft zn subsidie binnen, kan verkopen voor let say 6k-10k lager dan marktprijs(+5 a 10k km). en jij nog genieten van bijtelling uit 2020, want eerste tenaamstelling is 2020.

Ja.. geen mia, maar dit verdien je zoveel sneller terug.

denk dat je voor 35k hele leuke EV's kunt importeren over 8 maanden.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
AMARONE schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:25:

Ik kan het in de specs niet vinden dat er runflat banden omheen zitten, maar de foto's kijkende denk ik dat je gelijk hebt. Wel vreemd want runflat banden zijn toch onzinniger? Ik zit bijv. Michelin Crossclimate te denken, maar weet niet of die in de 19 inch maat verkrijgbaar zijn.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Afgelopen week een gesprek bij de VW dealer gehad. Dat was heel bijzonder:

Men wist niets te vertellen over de auto. Kon uiteindelijk wel een optielijst tevoorschijn toveren die voorgelezen werd. Erger nog, daarna moesten wij moeite doen om een toelichting te krijgen op de opties die op de factuur stonden. Nog opvallender was de totaalprijs met alles er bij: De basisprijs was al evenveel als de prijs van auto + afleverkosten in de configurator op Volkswagen.nl. Maar hier kwam de prijs 1200,- euro hoger uit dan de eindprijs in de configurator. Er kon werkelijk geen euro af en er werd ook geen euro extra inruil geboden.

Maar in Nederland ook geen laadpas, geen winterbandenset, geen granny laadkabel. Geen garantie op de subsidie.

Aan het einde van het gesprek nogmaals aangegeven dat we zeer ontevreden hiermee waren. Vroeg de verkoper meteen of hij hem nu door kon geven aan een ander.

NB. In het bestelformulier stond wel netjes dat de autosoftware nog niet volledig werkt. Bluetooth werkt wel voor handsfree bellen en media afspelen. Bluetooth werkt nog niet voor Carplay en Android auto. De upgrade is gratis staat er vermeld.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door ucsdcom op 18-07-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 18:25
klinkt als meer vraag dan aanbod. Waarom zou er dan korting gegeven moeten worden? Korting wordt er wel gegeven als aan het einde van het jaar niet elke id.3 verkocht blijkt te zijn. Elke verkochte ID.3 in 2020 in plaats van 2021 levert serieus geld op...

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Dat lijkt mij inderdaad aan de hand. Hij gaf ook aan dat hij hem wel 10 keer aan een ander kon slijten. Ook vertelde hij dat er de afgelopen dagen al andere kopers waren weggelopen die weigerden te kopen door zijn prijsverhoging, of die wegliepen toen zij de 4000,- subsidie niet vergoed kregen nu Pon/de dealer de auto’s aanbied nadat de pot leeg is.

De wachtenden die ingetekend hebben worden op dit moment misbruikt om de kas van de Corona crisis te spekken. De auto’s die geweigerd worden door klanten die ook hier tegen in verzet komen gaan grif naar leaserijders die in 2020 nog even 4% minder bijtelling willen meepakken.

Dag EV, welkom ID.3 sales gate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
ucsdcom schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:28:
Dat lijkt mij inderdaad aan de hand. Hij gaf ook aan dat hij hem wel 10 keer aan een ander kon slijten. Ook vertelde hij dat er de afgelopen dagen al andere kopers waren weggelopen die weigerden te kopen door zijn prijsverhoging, of die wegliepen toen zij de 4000,- subsidie niet vergoed kregen nu Pon/de dealer de auto’s aanbied nadat de pot leeg is.

De wachtenden die ingetekend hebben worden op dit moment misbruikt om de kas van de Corona crisis te spekken. De auto’s die geweigerd worden door klanten die ook hier tegen in verzet komen gaan grif naar leaserijders die in 2020 nog even 4% minder bijtelling willen meepakken.

Dat is dan behoorlijk onbeschoft. Ik ben benieuwd of mijn lease manager er nog wat kan bijonderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski

Die pot was ook wel heel snel leeg. Discussie kan je voeren over het feit of dat de pot te klein was, of waarom VW de ID.3 pas een maand later aanbood dan alle andere landen waardoor het momentum gemist is. Als je nu de subsidie aanvraagt krijg je het volgend jaar nog wel uitgekeerd, maar ook dat is eindig. Voorschieten moet je het sowieso, maar nu dus bijna een jaar (?).
Ik denk inderdaad dat leaserijders dit jaar graag gaan rijden voor de 8%, en particulieren beter kunnen wachten op de Fastlane en de seriemodellen in 2021 - vooropgesteld dat NL ook daar achter loopt en de Fastlane edities niet gaat leveren vanaf oktober en nog niet te bestellen is vanaf morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
AMARONE schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:47:
[...]

Dat is dan behoorlijk onbeschoft. Ik ben benieuwd of mijn lease manager er nog wat kan bijonderhandelen.
Misschien onbeschoft, maar Pon is er natuurlijk om winst te maken en geen liefdadigheidsinstelling. Als de vraag hoger is dan het aanbod ben je ook wel stom als je korting gaat aanbieden.

In Amerika is in sommige Staten een wet dat de fabrikant geen auto’s mogen verkopen zonder dealer. De reden is natuurlijk concurrentie. Als je als fabrikant de enige bent die je product aanbiedt, kan je nergens meer korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Natuurlijk. Als de boodschap was geweest dat er op de listprijs geen korting gegeven kan worden, dan hadden we dit nog wel overwogen. Wat ons echter hierbij deed ontploffen dat wij bovenop de listprijs inclusief meerekenen van afleverkosten etc. in de VW configurator bij de dealer even nog 1200,- euro extra moesten aftikken. Dat kan je bij een gereserveerde koop niet maken.

Met de voorreservering en aanbetaling wachten we sinds mei 2019 op deze auto juist om prijsverhoging bij de volgende lichting te voorkomen. En kom je er als verkoper na 2 minuten achter dat de klant het door heeft, dan zet je dat normaalgesproken meteen recht. Hier was dat niet mogelijk. 1200,- bijlappen of wegwezen. Ik heb sterk de indruk dat onze auto al min of meer beloofd is aan een ander en dat de dealer er niet over peinst om hem aan een particulier te verkopen. Verspil dan ook onze tijd niet.

Ik ben echt benieuwd hoe dit bij anderen verliep.

[ Voor 5% gewijzigd door ucsdcom op 19-07-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 17:30
ucsdcom schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:36:
Maar in Nederland ook geen laadpas, geen winterbandenset, geen granny laadkabel. Geen garantie op de subsidie.
Als particulier ben je hier slachtoffer van de leasecultuur. Er worden weinig EV's daadwerkelijk gekocht door particulieren, waardoor er weinig interessante klanten zijn om te verbinden aan je merk.
Dat zie je bij bepaalde merken terug in de klantvriendelijkheid en tegemoetkoming aan de klant.
Wel dom van de dealers en de importeur dat ze de particuliere klanten ook niet voorzich willen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Z___Z schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Misschien onbeschoft, maar Pon is er natuurlijk om winst te maken en geen liefdadigheidsinstelling. Als de vraag hoger is dan het aanbod ben je ook wel stom als je korting gaat aanbieden.

In Amerika is in sommige Staten een wet dat de fabrikant geen auto’s mogen verkopen zonder dealer. De reden is natuurlijk concurrentie. Als je als fabrikant de enige bent die je product aanbiedt, kan je nergens meer korting krijgen.
Ik heb het niet over de korting. Daar heb je namelijk helemaal geen recht op, wel over hoe ze communiceren. Ondanks een wachtlijst mag je best wel normaal doen naar een klant, helemaal als particulier is het een smak geld dus daar mag best wat waardering naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:49

MLLL

Palm Treo 650

Ik word verdrietig als jouw beide posts lees.

[ Voor 9% gewijzigd door MLLL op 20-07-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
AMARONE schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:03:
[...]

Ik heb het niet over de korting. Daar heb je namelijk helemaal geen recht op, wel over hoe ze communiceren. Ondanks een wachtlijst mag je best wel normaal doen naar een klant, helemaal als particulier is het een smak geld dus daar mag best wat waardering naar.
Ja mee eens hoor, maar dat is de communicatie van 1 verkoper. Kan je niet generaliseren naar Pon of VW, wel naar die dealer, want die heeft de verkoper aangenomen. Maar goed misschien is die verkoper wel heel succesvol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ze zijn druk bezig met de Fastlane configurator op de Duitste VW site. Nog niet helemaal live. Ben benieuwd hoe ver NL gaat "achterlopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Soeski schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:02:
Ze zijn druk bezig met de Fastlane configurator op de Duitste VW site. Nog niet helemaal live. Ben benieuwd hoe ver NL gaat "achterlopen".
Ik was er inderdaad al een beetje mee lopen spelen maar mijn Duits is niet zo goed dus soms even Google translate erbij pakken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
DonKui schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:06:
[...]

Ik was er inderdaad al een beetje mee lopen spelen maar mijn Duits is niet zo goed dus soms even Google translate erbij pakken haha
Precies, gewoon automatisch laten vertalen. Gaat prima. Als je de configurator nu start word je weer doorverwezen naar de startpagina met de modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-10 18:27
Als ik een plus uit een business probeer te maken, dan kom je ook al op 44k uit. En dan zit hij iets lager in de optie's. En dat is dan met lagere Duitse belasting van 16%

[ Voor 17% gewijzigd door mouluh op 20-07-2020 13:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ucsdcom
De configurator op Volkswagen.de werkt nu. Ik weet niet of hij het blijft doen, en ook voor wie Duits een probleem is snel een samenvatting.

Je kan kiezen of je een ID.3 first of een gewone ID.3 uit de fastlane configureert.
Ik probeer hier onder even een vlotte vergelijking te maken. Dit zonder 100% volledig te willen zijn.

Een warmtepomp is leverbaar voor1.242,86 euro. (Ter vergelijking tot nu toe was dat bij een E-Golf een dikke 800,- euro.) Uitgezonderd op de goedkoopste 2: de pro en de pro-S) Een 230 volt thuislaad kabel moet bij de fastlane modellen nu ook in Duitsland worden bijgekocht en bijbetaald.

(NB. In Duitsland waren de first editions iets duurder dan in Nederland, maar was metallic lak, een laadpas met een paar duizend gratis kilometers of 600,- euro laadtegoed en een 230 volt laadstekker inbegrepen en kreeg de ID.3 first Max een warmtepomp standaard. Bestellers die daar lid werden van de “first movers club” van early adopters die hun auto in september ontvangen met software die nog niet 100% af is naar keuze bij lease 3 maanden het maandbedrag gratis of bij koop een winterbandenset gratis.)

Het schema wat hier eerder gepubliceerd werd door @JosBonsio klopt dus:

Zijn schema:

https://goingelectric.de/forum/download/file.php?id=88842

De directe link naar de vandaag online gekomen ID.3 fastlane configurator:

https://www.volkswagen.de...A%22%2F%2B%2F2%22%7D#MOFA

Onderstaand de modellen die vergelijkbaar zijn met de ID.3 first editions en de meest opvallende verschillen:
Ik heb de in Duitsland als Corana maatregel van de tijdelijk verlaagde BTW. op auto’s van nu 16% omgerekend naar de Nederlandse 21% BTW. Deze som gaat in de praktijk natuurlijk mank. De Duitse en Nederlandse prijzen zijn niet zonder meer te vergelijken. Als deze fastlane modellen al naar Nederland komen en ALS de uitrusting al hetzelfde is. Maar dan hebben we in ieder geval een idee daarvan.

De goedkoopste is de ID.3 pro voor 35.475,95 euro (bij 16% BTW. in plaats van de Nederlandse 21% BTW. (Omgerekend zou dat in Nederland dan 37.249,70 euro zijn)
Verschil met de goedkoopste first edition is o.a.:

1 zone ipv. 2 zone airconditioning
Geen cruisecontrol, wel een snelheidsbegrenzer
Geen navigatie systeem, wel een radio “radio ready 2 discover” (later te upgraden naar navigatie discovery pro)
Trouwens wel Apple Carplay, Android auto of Mirrorlink
Geen lichtmetalen velgen, maar stalen velgen.

De ID.3 Life voor 37.787,- Omgerekend naar 21% BTW. 39.676,35 euro in Nederland)
Met bijna dezelfde uitrusting als de middelste first edition.
Extra is een glazen panoramadak
Geen lichtmetalen 19 inch velgen, maar stalen velgen met 18 inch wielen.

De ID.3 family voor 42.305,87 Omgerekend naar 21% BTW. 44.421,16 euro in Nederland
Met bijna dezelfde uitrusting als de first edition Max.
Geen 20 inch lichtmetalen velgen, maar stalen velgen en 18 inch wielen.

Daarnaast zijn er nog 1 versie met de middelste 58 kW accu en 2 versies met de grotere 77kW accu.

De ID.3 business lijkt aardig gelijk aan de pro, maar heeft dan LED matrix koplampen, een in 2 delen neerklapbare achterbank (de niet deelbare achterbank van de goedkoopste ID.3’s is zoooo jaren 70! ;). ) wel adaptive cruise control. In de beschrijving staat discovery pro navigatie, in de specs lijst staat “radio ready 2 discover” met DAB+.

De beide versies met de grote 77 kW accu kunnen in tegenstelling tot het eerder gepubliceerde schema van 0-100 in 7,9 seconden in plaats van in de daar genoemde 8,5 seconden. Hier moest blijkbaar ook gewicht gespaard worden, deze beide versies hebben namelijk wel standaard lichtmetalen velgen.

De ID.3 pro S lijkt de goedkoopste ID.3 pro, maar dan met 77 kW accu. Prijs 40.936,31 euro (omgerekend: 42.983,12 euro)
Wel apple carplay, Android auto en Mirrorlink, geen navigatiesysteem standaard.

De ID.3 Tour lijkt de family, maar dan met 77 kW accu. 48432,44 euro (omgerekend: 50.854,06 euro)

[ Voor 45% gewijzigd door ucsdcom op 20-07-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Vandaag offerte voor lease gekregen
1ste edition plus in wil 5 jaar met 30000km
tov van indicatieprijs 60 euro per maand opgezet.

[ Voor 24% gewijzigd door mouluh op 20-07-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
mouluh schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:24:
Vandaag offerte voor lease gekregen
1ste edition plus in wil 5 jaar met 30000km
tov van indicatieprijs 60 euro per maand opgezet.
Zo, da's toch een flink bedrag nog. De indicaties die wij kregen waren ook substantieel lager. Zelfs voor de MAX. Ben benieuwd wat er nu uit gaat komen dan. Weliswaar 20dkm, dus wel een stuk minder dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
ucsdcom schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:28:
De configurator op Volkswagen.de werkt nu. Ik weet niet of hij het blijft doen, en ook voor wie Duits een probleem is snel een samenvatting.

Je kan kiezen of je een ID.3 first of een gewone ID.3 uit de fastlane configureert.
Ik probeer hier onder even een vlotte vergelijking te maken. Dit zonder 100% volledig te willen zijn.

Een warmtepomp is leverbaar voor1.242,86 euro. (Ter vergelijking tot nu toe was dat bij een E-Golf een dikke 800,- euro.) Uitgezonderd op de goedkoopste 2: de pro en de pro-S) Een 230 volt thuislaad kabel moet bij de fastlane modellen nu ook in Duitsland worden bijgekocht en bijbetaald.

(NB. In Duitsland waren de first editions iets duurder dan in Nederland, maar was metallic lak, een laadpas met een paar duizend gratis kilometers of 600,- euro laadtegoed en een 230 volt laadstekker inbegrepen en kreeg de ID.3 first Max een warmtepomp standaard. Bestellers die daar lid werden van de “first movers club” van early adopters die hun auto in september ontvangen met software die nog niet 100% af is naar keuze bij lease 3 maanden het maandbedrag gratis of bij koop een winterbandenset gratis.)

Het schema wat hier eerder gepubliceerd werd door @JosBonsio klopt dus:

Zijn schema:

https://goingelectric.de/forum/download/file.php?id=88842

De directe link naar de vandaag online gekomen ID.3 fastlane configurator:

https://www.volkswagen.de...A%22%2F%2B%2F2%22%7D#MOFA

Onderstaand de modellen die vergelijkbaar zijn met de ID.3 first editions en de meest opvallende verschillen:
Ik heb de in Duitsland als Corana maatregel van de tijdelijk verlaagde BTW. op auto’s van nu 16% omgerekend naar de Nederlandse 21% BTW. Deze som gaat in de praktijk natuurlijk mank. De Duitse en Nederlandse prijzen zijn niet zonder meer te vergelijken. Als deze fastlane modellen al naar Nederland komen en ALS de uitrusting al hetzelfde is. Maar dan hebben we in ieder geval een idee daarvan.

De goedkoopste is de ID.3 pro voor 35.475,95 euro (bij 16% BTW. in plaats van de Nederlandse 21% BTW. (Omgerekend zou dat in Nederland dan 37.249,70 euro zijn)
Verschil met de goedkoopste first edition is o.a.:

Geen cruisecontrol, wel een snelheidsbegrenzer
Geen navigatie systeem, wel een radio “radio ready 2 discover” (later te upgraden naar navigatie discovery pro)
Trouwens wel Apple Carplay, Android auto of Mirrorlink
Geen lichtmetalen velgen, maar stalen velgen.

De ID.3 Life voor 37.787,- Omgerekend naar 21% BTW. 39.676,35 euro in Nederland)
Met bijna dezelfde uitrusting als de middelste first edition.
Extra is een glazen panoramadak
Geen lichtmetalen 19 inch velgen, maar stalen velgen met 18 inch wielen.

De ID.3 family voor 42.305,87 Omgerekend naar 21% BTW. 44.421,16 euro in Nederland
Met bijna dezelfde uitrusting als de first edition Max.
Geen 20 inch lichtmetalen velgen, maar stalen velgen en 18 inch wielen.

Daarnaast zijn er nog 1 versie met de middelste 58 kW accu en 2 versies met de grotere 77kW accu.

De ID.3 business lijkt aardig gelijk aan de pro, maar heeft dan LED matrix koplampen, een in 2 delen neerklapbare achterbank (de niet deelbare achterbank van de goedkoopste ID.3’s is zoooo jaren 70! ;). ) wel adaptive cruise control. In de beschrijving staat discovery pro navigatie, in de specs lijst staat “radio ready 2 discover” met DAB+.

De beide versies met de grote 77 kW accu kunnen in tegenstelling tot het eerder gepubliceerde schema van 0-100 in 7,9 seconden in plaats van in de daar genoemde 8,5 seconden. Hier moest blijkbaar ook gewicht gespaard worden, deze beide versies hebben namelijk wel standaard lichtmetalen velgen.

De ID.3 pro S lijkt de goedkoopste ID.3 pro, maar dan met 77 kW accu. Prijs 40.936,31 euro (omgerekend: 42.983,12 euro)
Wel apple carplay, Android auto en Mirrorlink, geen navigatiesysteem standaard.

De ID.3 Tour lijkt de family, maar dan met 77 kW accu. 48432,44 euro (omgerekend: 50.854,06 euro)
De configurator doorgenomen te hebben en je samenvatting, dank daarvoor denk ik dat de first plus geen slechte aanbieding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44
ucsdcom schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:36:
Afgelopen week een gesprek bij de VW dealer gehad. Dat was heel bijzonder:

Aan het einde van het gesprek nogmaals aangegeven dat we zeer ontevreden hiermee waren. Vroeg de verkoper meteen of hij hem nu door kon geven aan een ander.
Toen ben je toch wel weggelopen mag ik hopen??? Als ik zo behandeld zou worden stikken ze maar lekker in hun product. Daar zou ik mijn zuurverdiende centen echt nooit naartoe brengen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
M@cer schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:58:
[...]

Toen ben je toch wel weggelopen mag ik hopen??? Als ik zo behandeld zou worden stikken ze maar lekker in hun product. Daar zou ik mijn zuurverdiende centen echt nooit naartoe brengen.
Inderdaad weggelopen. Wel nog geprobeerd de productieplek over te zetten naar een andere dealer. Helaas gaat dat niet.

Maar goed, wie heb ik met dat weglopen: niet de dealer, die verkoopt hem meteen aan een wachtende lease rijder.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 21-07-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:04

tijmeng

Panasonic 7J

Bij leaseplan staat de ID3 er nu ook tussen, zal niet veel verschillen met andere maatschappijen

ID3 1st MAX

60mnd 10dkm 613€
60mnd 20dkm 669€
60mnd 30dkm 723€
54mnd 40dkm 799€
42mnd 50dkm 921€

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44
ucsdcom schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:26:
[...]

Inderdaad weggelopen. Wel nog geprobeerd de productieplek over te zetten naar een andere dealer. Helaas gaat dat niet.

Maar goed, wie heb ik met dat weglopen: niet de dealer, die verkoopt hem meteen aan een wachtende lease rijder.
Maakt niet uit, je moet jezelf niet compleet belachelijk laten maken door een of andere pannenkoek met een stropdasje voor. Eigenwaarde is belangijker dan een auto waar al je zuurverdiende geld in gaat zitten.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
tijmeng schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:06:
Bij leaseplan staat de ID3 er nu ook tussen, zal niet veel verschillen met andere maatschappijen

ID3 1st MAX

60mnd 10dkm 613€
60mnd 20dkm 669€
60mnd 30dkm 723€
54mnd 40dkm 799€
42mnd 50dkm 921€
Zo dan, da's 100 euro p.m. hoger dan de voorlopige prijs die we kregen en duurder dan een Tesla M3, een Peugeot e-2008, Kona of e-Niro. (Specifieke versies/uitrustingen daargelaten). Hopelijk kan de leasemaatschappij er nog een mooie deal van maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
Soeski schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Zo dan, da's 100 euro p.m. hoger dan de voorlopige prijs die we kregen en duurder dan een Tesla M3, een Peugeot e-2008, Kona of e-Niro. (Specifieke versies/uitrustingen daargelaten). Hopelijk kan de leasemaatschappij er nog een mooie deal van maken dan.
Bij Alphabet betaal je 983 euro voor de Max op basis van 35k km/j inclusief brandstof. (en 784 voor de 1st en 890 voor de Plus)

[ Voor 30% gewijzigd door f.heinen op 22-07-2020 16:43 . Reden: Reactie was incorrect, mijn verwachting was dat het leasebedrag excl brandstof was. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Soeski schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Waar kun je een Model 3 leasen voor minder als 669 euro voor 5 jaar met 20K km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
stylezzz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Waar kun je een Model 3 leasen voor minder als 669 euro voor 5 jaar met 20K km?
Toevallig is de Leaseplan prijs precies vanaf € 669,- / 5 jaar / 20dkm (SR+). Maar Leaseplan is duurder dan sommige andere maatschappijen - met Wittebrug autolease kunnen we meestal nog wel wat regelen met de prijs. (we rijden nu ook enkele M3's).
Om die reden hoop ik ook dat de leaseprijs voor de ID.3 MAX wat aantrekkelijker is of wordt gemaakt. De voorlopige prijzen die we doorkregen waren ruim onder de € 600,- / 5 jr. / 20dkm. Dit zou wel een tegenvaller zijn, als het echt ineens veel duurder is geworden.
Ik wacht het wel af, ik krijg zelf de offertes niet te zien maar krijg het vast wel te horen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56
Soeski schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:47:
[...]

Toevallig is de Leaseplan prijs precies vanaf € 669,- / 5 jaar / 20dkm (SR+). Maar Leaseplan is duurder dan sommige andere maatschappijen - met Wittebrug autolease kunnen we meestal nog wel wat regelen met de prijs. (we rijden nu ook enkele M3's).
Om die reden hoop ik ook dat de leaseprijs voor de ID.3 MAX wat aantrekkelijker is of wordt gemaakt. De voorlopige prijzen die we doorkregen waren ruim onder de € 600,- / 5 jr. / 20dkm. Dit zou wel een tegenvaller zijn, als het echt ineens veel duurder is geworden.
Ik wacht het wel af, ik krijg zelf de offertes niet te zien maar krijg het vast wel te horen binnenkort.
Ik vermoed dat die M3 SR+ leaseprijs nog van voor 2020 is. Sinds begin dit jaar schoot de prijs behoorlijk omhoog van de Tesla's bij alle maatschappijen. Voornamelijk vanwege de grotere afschrijving en prijsdalingen oa door Tesla zelf.
De €669,- is met €300,- eigen risico per geval. geen vervangend vervoer, geen bandenregeling, geen laadpas en geen hulpverlening in binnen of buitenland. En inderdaad met 20k/jaar voor 60 maanden.
Als je hem iets serieuzer configureert met wel die opties en 35k/jaar voor 60 maanden schiet hij al naar de €800,- .

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 21-07-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
GeeMoney schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:17:
[...]

Ik vermoed dat die M3 SR+ leaseprijs nog van voor 2020 is. Sinds begin dit jaar schoot de prijs behoorlijk omhoog van de Tesla's bij alle maatschappijen. Voornamelijk vanwege de grotere afschrijving en prijsdalingen oa door Tesla zelf.
De €669,- is met €300,- eigen risico per geval. geen vervangend vervoer, geen bandenregeling, geen laadpas en geen hulpverlening in binnen of buitenland. En inderdaad met 20k/jaar voor 60 maanden.
Als je hem iets serieuzer configureert met wel die opties en 35k/jaar voor 60 maanden schiet hij al naar de €800,- .
Dat zal voor andere auto's niet anders zijn natuurlijk, het is een vanafprijs. ID.3 dus ook neem ik aan?
Nu is een ID.3 MAX mogelijk wel iets luxer dan een M3 SR+, maar veel zal het niet uitmaken.
Wij hebben maar 2 personen die meer dan 20dkm rijden per jaar, en zij rijden een M3. De zaken die jij noemt komen er bij de andere auto's ook allemaal nog bij. Per 15dkm/j. betaal je inderdaad zo'n 60 euro p/m meer. Flinke som.

De levering van de Fastlane edities in Duitsland zijn ook niet allemaal zo rooskleurig als ze gezegd hadden begreep ik... Volgens een insider gaan ze die ook pas vanaf wk 40 produceren, leveren in week 45-50. En de meeste pas Q1 2021. Dat zal voor NL dan ook niet anders zijn, wat de 8% bijtelling voor een 1st Edition dan wel weer interessanter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Precies, een beetje model 3 (ookal is het de SR+) aankleden en je vliegt zo over de 700 per maand heen. Terwijl de ID3 Max dan al 'compleet' is. (tussen aanhalingstekens ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
stylezzz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:15:
Precies, een beetje model 3 (ookal is het de SR+) aankleden en je vliegt zo over de 700 per maand heen. Terwijl de ID3 Max dan al 'compleet' is. (tussen aanhalingstekens ja)
Ja, dat wel, maar een basis M3 SR+ heeft ook al (nagenoeg) alles dat een MAX heeft. Ze zijn wel vergelijkbaar, op de Augmented HUD na (die het voorlopig nog niet doet).

Anyway... ik hoop toch dat het een ID.3 wordt. Een M3 heeft "iedereen" al... toch een kans om een paar maandjes iets uniekers te rijden, voordat volgend jaar iedereen in een ID.3 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

De keuze tussen een ID3 en een Tesla Model 3 is bij een gelijk maandbedrag wel erg makkelijk.
The real deal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:25
stylezzz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:15:
Wat bedoel je met aankleden?

Voor onze leaseregeling (30k km/4jr met winterbanden, vervangend vervoer, etc) geeft directlease een verschil van 17€ in het nadeel van een tesla model 3 SR+ vs een ID3 Max (853 vs 836). Dan kan ik me niet voorstellen dat er veel voor de ID3 gekozen gaat worden...

Ik had echt verwacht dat Volkswagen met de ID3 een slag wou gaan slaan, maar nu lijken ze gewoon mee te doen met de rest van de markt.
Zonde, want die prijzen mogen van mij nog best een stukkie dalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 21:15
Verkeerd gelezen

[ Voor 96% gewijzigd door Hertog_Martin op 21-07-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
MLLL schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:41:
De keuze tussen een ID3 en een Tesla Model 3 is bij een gelijk maandbedrag wel erg makkelijk.
The real deal dus.
Jep, de ID.3 dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Smobbo schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:50:
[...]

Wat bedoel je met aankleden?
The usual. Mettalic lakje, mooie wielen.... autopilot is ook wel leuk dan. Met 5 jaar en 20k kilometers zit je al dichter bij de 800 als 700 euro inmiddels als je wat calculators nagaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:00
Soeski schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:36:
[...]

Ja, dat wel, maar een basis M3 SR+ heeft ook al (nagenoeg) alles dat een MAX heeft. Ze zijn wel vergelijkbaar, op de Augmented HUD na (die het voorlopig nog niet doet).
Is maar waar aan welke snufjes je waarde hecht. De "basis" (best goed uitgerust) zit in beiden wel. De ID3 Max heeft dan nog het voordeel van: Matrix LED, AR HUD, RCTA, gestandardiseerde mobile key (CCC), Car2X, ambient lighting in vele kleuren, wireless Car Play, warmtepomp (marktafhankelijk),...

Model 3 heeft weer FSD (voorlopig nog niet af), betere performance, groter scherm/betere software, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

AndRo555 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:19:
[...]

Model 3 heeft weer FSD (voorlopig nog niet af), betere performance, groter scherm/betere software, etc.
En is al leverbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Hier ook de leaseprijzen ontvangen. Zelfde verhaal - flink hoger dan de voorlopige prijzen voor de PLUS en MAX - zo'n 60-70 euro per maand meer. Dealer geeft min of meer ook aan dat dit het gewoon is, en er niets aan te doen is. Daar moeten dus nog wat woorden aan vuil worden gemaakt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 19:06
Prijzen zijn inmiddels bij Athlon ook bekend in de leasportal.
Voor 48mnd & 35K zijn de prijzen (incl. verplicht kleurtje):
Standaard: 804,41
Plus: € 896,78
Max: 965,61

Vind het eigenlijk nog wel vies tegenvallen in vergelijking met de prijzen van Van Den Brug, maar dat zullen ook andere voorwaarden zijn (winterbanden etc.).

Zijn er ook al prijzen bekend van de 77kWh versies? Of zijn dat alleen de niet-1st versies?

[ Voor 14% gewijzigd door Lesilhouette op 22-07-2020 12:22 ]

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
Lesilhouette schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:01:

Vind het eigenlijk nog wel vies tegenvallen in vergelijking met de prijzen van Van Den Brug, maar dat zullen ook andere voorwaarden zijn (winterbanden etc.).

Zijn er ook al prijzen bekend van de 77kWh versies? Of zijn dat alleen de niet-1st versies?
Hoe kom je aan die bedragen dan?
Athlon ID.3 1st Max met banden, verzekeringen, vervangend vervoer etc voor € 890,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Lesilhouette schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:01:

Wij leasen 60mnd / 15dkm, dus die prijzen zijn nogal anders. De 77kWh versies zijn 2 Fastlane modellen (Tech en Tour geloof ik), in NL nog niks over bekend. Verwachtte levering in DLD vanaf week 50; ik verwacht ze in NL dus dit jaar niet meer.
Sowieso de Fastlane modellen misschien niet in 2020 nog. Inmiddels hebben ze ook een verschil aangebracht in wel of geen pre-booker zijn qua uitlevering las ik (wederom, info voor DLD). De pre-bookers krijgen de auto in september, de niet pre-bookers (die dus een auto hebben toegewezen gekregen uit de overgebleven modellen) vanaf oktober. Zou perfect aansluiten voor mijn leasecontract - we wachten het weer af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
Zo staat het in mijn leaseportal. Ook zie ik wat extra dingen als vervangend vervoer na 24 uur en stelpost laadkosten, maar dan nog kom ik via jouw link op €932,34 uit. Ik ga dat eens navragen bij de wagenpark beheerder.

[ Voor 20% gewijzigd door Lesilhouette op 22-07-2020 12:57 ]

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Athlon tov mijn offert is nog een 60,- duurder.
Ik vraag me soms af of allen voordelen (wegenbelasting, onderhoud door Volkswagen) wel wordt meegenomen in berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
Ik begrijp ook totaal niet hoe de leasprijs wordt samengesteld. Op de offerte zie ik een bijtelling van 9,19% i.p.v. de 8%?
Cons. prijs incl. btw 48379,43
Fiscale grondslag 49174,00
Fiscale bijtelling 9,19 %

Juridische voorwaarden
Indien de auto tenaamgesteld wordt op of na 01-01-2021, wijzigt het bijtellingspercentage van 9,19 % naar
13,87 %.
Maar volgens (o.a.) Athlon zelf is het 12%. Of snap ik iets niet?

[ Voor 38% gewijzigd door Lesilhouette op 22-07-2020 14:15 ]

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Lesilhouette schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:12:
Ik begrijp ook totaal niet hoe de leasprijs wordt samengesteld. Op de offerte zie ik een bijtelling van 9,19% i.p.v. de 8%?

[...]

Max gaat over de 45K uit en alles daarboven moet je 22% over betalen. Gemiddels zal wel 9,19% zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Lesilhouette schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:12:

[...]

2020 = 8% bijtelling €45.000 en daarboven 22%. Dus ik denk dat ze bedoelen €45.000x8% = €3600 + 22% van €4.174 = €918. Totale bijtelling is dan €4.518 en dat is dan op de auto een gemiddeld 9,1%. Althans zo zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
Lesilhouette schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Zo staat het in mijn leaseportal. Ook zie ik wat extra dingen als vervangend vervoer na 24 uur en stelpost laadkosten, maar dan nog kom ik via jouw link op €932,34 uit. Ik ga dat eens navragen bij de wagenpark beheerder.
Is dit niet inclusief brandstof? Ik ben er net achter gekomen dat mijn huidige werkgever dit erbij telt in het leasebedrag. Niet zoals ik gewend ben maar zo werkt dat wel bij mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:25

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

f.heinen schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:45:
[...]

Is dit niet inclusief brandstof? Ik ben er net achter gekomen dat mijn huidige werkgever dit erbij telt in het leasebedrag. Niet zoals ik gewend ben maar zo werkt dat wel bij mijn werkgever.
brandstof? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
Lol, ja zo noemen alle leasemaatschappijen dat nog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Laatst online: 13-09 16:56
ID.3 1st Plus Mangan grey gekocht. :P

Even mijn verhaal met jullie delen. Toch maar besloten om de ID.3 1st Plus te kopen. Vooral omdat mijn inschatting is dat de Fastlane / serie ID.3's waarschijnlijk pas Q1 2021 (misschien eind van het jaar al) geleverd worden en ook omdat er al ongeveer 1500 subsidie aanvragen naar 2021 zijn doorgeschoven (pot 2021 nieuwe EV's 3600 X 4000 euro).
En koopcontract is volgens wat ik gelezen heb voldoende om aanvraag in te dienen.
Had bij 2 VW dealers offerte + inruil aangevraagd, beide boden in 1e instantie vrijwel gelijk bedrag inruil huidige auto (wel wat laag m.i.) maar om 18.15u belde de verkoopmedewerker me dat hij van een handelaar een erg goed bod gekregen had (1800 euro hoger (!)). Dus gelijk deal rond gemaakt.
Initiele offertes waren overigens gewoon de prijs zoals VW configurator genereert, alleen nog paar honderd euro erop voor optioneel waxoil en afleverpakket, prima.
ID.3 gekozen omdat ik er van overtuigd ben dat deze in "sub 45000 euro EV land" de voor mij belangrijke eigenschappen het beste bezit, nl rijgedrag, demping afrolgeluid banden en wind.
Later nog even steunhaak voor fietsendrager er op en wellicht het voorruit vervangen door exemplaar dat op de Max zit (5 laags voorruit met extra thermische isolatie en geluiddemping).
En fijn om straks (verwachte levering 1/2 september) niet meer in een millieuvervuilende ICE te rijden, kan vaak op overschot zonnepanelen laden.
Last but not least: beide dealers hebben nu nog prima voorraad ID.3 1st (plus), ook als je geen pre-order hebt, dus tweakers, kom op, bestellen, subsidie aanvragen en ook zonder uitstoot gaan zoeven over de znelweg!
:) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Is nu al bekend wat de extra rijke uitrusting op de 1st is die ik ga missen als ik een fastlane neem?

Ik zal maar weer eens gaan kijken naar de optiempaketten.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
KoezzyEV schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:14:

Even mijn verhaal met jullie delen. Toch maar besloten om de ID.3 1st Plus te kopen. Vooral omdat mijn inschatting is dat de Fastlane / serie ID.3's waarschijnlijk pas Q1 2021 (misschien eind van het jaar al) geleverd worden en ook omdat er al ongeveer 1500 subsidie aanvragen naar 2021 zijn doorgeschoven (pot 2021 nieuwe EV's 3600 X 4000 euro).
En koopcontract is volgens wat ik gelezen heb voldoende om aanvraag in te dienen.
Had bij 2 VW dealers offerte + inruil aangevraagd, beide boden in 1e instantie vrijwel gelijk bedrag inruil huidige auto (wel wat laag m.i.) maar om 18.15u belde de verkoopmedewerker me dat hij van een handelaar een erg goed bod gekregen had (1800 euro hoger (!)). Dus gelijk deal rond gemaakt.
Initiele offertes waren overigens gewoon de prijs zoals VW configurator genereert, alleen nog paar honderd euro erop voor optioneel waxoil en afleverpakket, prima.
ID.3 gekozen omdat ik er van overtuigd ben dat deze in "sub 45000 euro EV land" de voor mij belangrijke eigenschappen het beste bezit, nl rijgedrag, demping afrolgeluid banden en wind.
Later nog even steunhaak voor fietsendrager er op en wellicht het voorruit vervangen door exemplaar dat op de Max zit (5 laags voorruit met extra thermische isolatie en geluiddemping).
En fijn om straks (verwachte levering 1/2 september) niet meer in een millieuvervuilende ICE te rijden, kan vaak op overschot zonnepanelen laden.
Last but not least: beide dealers hebben nu nog prima voorraad ID.3 1st (plus), ook als je geen pre-order hebt, dus tweakers, kom op, bestellen, subsidie aanvragen en ook zonder uitstoot gaan zoeven over de znelweg!
gefeliciteerd! Ik zou ook voor de 1st gaan ivm nu rijden en na meerdere berekeningen valt de standaard nog tegen tov de 1st. Waar heb je de informatie over die vooruit vandaan trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
jacovn schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:25:
Is nu al bekend wat de extra rijke uitrusting op de 1st is die ik ga missen als ik een fastlane neem?

Ik zal maar weer eens gaan kijken naar de optiempaketten.
De Fastlane is beter uitgerust zelfs in relatie tot de prijs.
B.v. de Style vs. de 1st Plus - Style in de basis 5000 euro goedkoper maar wel LED Matrix, wel panoramadak, Play/Pause pedalen (1st Edition exclusive my *ss haha!), alle fastlanes hebben de performance upgrade (7,3s naar 100 - wederom 1st Edition exclusive my *SS!) en nog wat dingen.
Prijzen DLD - in NL zal het wel iets anders liggen hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Soeski op 22-07-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
AMARONE schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:29:
[...]
gefeliciteerd! Ik zou ook voor de 1st gaan ivm nu rijden en na meerdere berekeningen valt de standaard nog tegen tov de 1st. Waar heb je de informatie over die vooruit vandaan trouwens?
THX!
Ik volg sinds eind 2018 zo'n beetje elke dag de VW ID.3 draadjes op het Duitse goingelectric.de forum, daar meerdere keren gelezen, was ook optie op Passat die ik 5 jaar gereden heb, heel fijn.
Zie hieronder in Bold:

Mi 17. Jun 2020, 16:39

So, hier die komplette Ausstattungsliste des ID.3 1st Edition Max:

Textilfußmatten vorn und hinten
Umfeldbeleuchtung mit Logoprojektion
Abdeckung der Leichtmetallräder
Radsicherung mit erweitertem Diebstahlschutz
Multifunktionslenkrad in Leder, beheizbar
Mittelkonsole mit beleuchtetem Ablagefach mit Rollo, 2 Becherhalter
Panoramadach
Gepäckraumboden
ergoActive-Sitze vorn, mit elektrischer Einstellung und längs verschiebbarer Oberschenkelauflage
Tür und Seitenverkleidung Schaumfolie, Insert in Kunstleder
Rücksitzlehne asymmetrisch geteilt umklappbar, mit Durchlademöglichkeit und Mittelarmlehne, 2 Becherhalter
Vordersitze beheizbar
Frontscheibe mit Verbundsicherheitsglas, wärme- und geräuschdämmend
etc
etc
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 13:05

Vooral omdat mijn inschatting is dat de Fastlane / serie ID.3's waarschijnlijk pas Q1 2021 (misschien eind van het jaar al) geleverd worden en ook omdat er al ongeveer 1500 subsidie aanvragen naar 2021 zijn doorgeschoven (pot 2021 nieuwe EV's 3600 X 4000 euro).
Heb je snel een nieuwe auto nodig? Snap je redenatie niet eigelijk. Je vermoed dat er nu al 1500 subsidie aanvragen zijn gebeurd voor 1 januari 2021, maar waarom dan nu al bestellen ipv de laatste 2 maanden van het jaar?
Als je nu uit de boot valt door de loting, dan betaal je €4.000 gewoon zelf. Bestellen in de laatste 2 maanden geeft je recht om ook mee te doen op 1/01/2022.

Voor de bijtelling doe je het niet, want je koopt particulier.

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 23-07-2020 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouluh

Ik blijf het apart vinden dat ik als prebooker nog geen 1 bericht heb gekregen van mijn dealer. Geen mail geen telefoontje. Ik heb zelf iedere keer initiatief moeten nemen. Terwijl ze misschien wel al 1st editions aan niet prebookers aan het verkopen zijn. Je zou toch zeggen uit fatsoen dat je iig de prebookers als eerste benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Wat is het voor onzin dat die subsidie op is ?
Er zijn toch nog geen id3 uitgeleverd ? Of zijn er zo veel andere EV’s uitgeleverd.

Beetje raar om zo’n lage limiet te hebben. En wel alle lease rijders met lage bijtelling sponseren.
Als gewone koper weer eens geen geluk dus.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
jacovn schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:24:
Wat is het voor onzin dat die subsidie op is ?
Er zijn toch nog geen id3 uitgeleverd ? Of zijn er zo veel andere EV’s uitgeleverd.

Beetje raar om zo’n lage limiet te hebben. En wel alle lease rijders met lage bijtelling sponseren.
Als gewone koper weer eens geen geluk dus.
De pot voor dit jaar is leeg ja, maar je schuift door naar volgend jaar. Als dit jaar de pot voor volgend jaar ook al leeg is, dan ga je mogelijk pech hebben als particulier. Die 4000 euro moet je altijd eerst zelf betalen, je krijgt het later terug. Het gaat niet om uitleveren, maar aanvragen a.d.h.v. een koopovereenkomst. De ID.3 is inderdaad te laat voor deze regeling dit jaar.
Leaserijders hebben geen voordeel hiervan en tellen niet mee, het gaat echt om particuliere aankoop.

[ Voor 8% gewijzigd door Soeski op 23-07-2020 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoezzyEV
bottom line schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:23:
[...]

Heb je snel een nieuwe auto nodig? Snap je redenatie niet eigelijk. Je vermoed dat er nu al 1500 subsidie aanvragen zijn gebeurd voor 1 januari 2021, maar waarom dan nu al bestellen ipv de laatste 2 maanden van het jaar?
Als je nu uit de boot valt door de loting, dan betaal je €4.000 gewoon zelf. Bestellen in de laatste 2 maanden geeft je recht om ook mee te doen op 1/01/2022.

Voor de bijtelling doe je het niet, want je koopt particulier.
Nee niet snel nieuwe auto nodig, wel leuk.
Ik wilde op tijd zijn om nog voor de subsidiepot van 2021 mee te doen, aangezien er al zo'n 1500 subsidieaanvragen al zijn doorgeschoven naar 2021.
Maar misschien heb je gelijk en had ik beter tot laatste 2 maanden 2020 kunnen wachten, maar gedane zaken nemen geen keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:37:
[...]

De Fastlane is beter uitgerust zelfs in relatie tot de prijs.
B.v. de Style vs. de 1st Plus - Style in de basis 5000 euro goedkoper maar wel LED Matrix, wel panoramadak, Play/Pause pedalen (1st Edition exclusive my *ss haha!), alle fastlanes hebben de performance upgrade (7,3s naar 100 - wederom 1st Edition exclusive my *SS!) en nog wat dingen.
Prijzen DLD - in NL zal het wel iets anders liggen hoor.
wat ik zo snel gezien heb zit er wel een nuance in. Ze hebben bijvoorbeeld niet allemaal discover pro, 18 inch velgen en zo zitten er nog een paar dingen op die het verschil veel kleiner maken. In Duitsland krijgen 1st rijders wel 3 maanden voordeel en winterbanden+velgen erbij... Pon naait ons natuurlijk weer behoorlijk(alhoewel wij weer 6 jaar gratis onderhoud krijgen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
ucsdcom schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:26:
[...]

Wat naar en wat goed dat je weggelopen bent.
Kun je niet je preorder cancellen, dan heb je je 1000 euro binnen paar weken terug.
Ik ben bij 2 grote dealerketens geweest, die keken zelfs niet eens of ik op de wachtlijst stond en hadden nog voorraad in veel kleuren van de Plus...
PB me anders even als je naam dealers wilt weten.
En dan m.i. ook grote kans op 4000 euro subsidie uit de 2021 pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:27:
[...]
wat ik zo snel gezien heb zit er wel een nuance in. Ze hebben bijvoorbeeld niet allemaal discover pro, 18 inch velgen en zo zitten er nog een paar dingen op die het verschil veel kleiner maken. In Duitsland krijgen 1st rijders wel 3 maanden voordeel en winterbanden+velgen erbij... Pon naait ons natuurlijk weer behoorlijk(alhoewel wij weer 6 jaar gratis onderhoud krijgen?)
Ja, ik denk niet dat de 6 jaar onderhoud opweegt tegen de andere voordelen die ze in DLD krijgen. Er is namelijk amper onderhoud, zeker de eerste 6 jaar niet. Dat is makkelijk weggeven dus.
Het is niet anders, VW blijft natuurlijk ook Duits dus het thuis-team krijgt de benefits.
Die nuance is idd wel dat je op de Fastlane extra moet betalen voor de metallic lak en alu velgen (anders 18" staal - die zijn lelluk jonge! haha).
Maar ik vind het wel gek dat de 1st Edition "Exclusive" zaken - Play/Pause pedalen + 7,3s/100kmh nu ook gewoon op de Fastlane te bestellen is (pedalen) of standaard (acceleratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 14:30
Weet iemand eigenlijk of de Seat El Born (broertje ID.3) nog dit jaar wordt verwacht?
Of is dat net als de Fast Lane edities van de ID.3 ijdele hoop op 2020 in NL?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:04

tijmeng

Panasonic 7J

juanpabloo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:07:
Weet iemand eigenlijk of de Seat El Born (broertje ID.3) nog dit jaar wordt verwacht?
Of is dat net als de Fast Lane edities van de ID.3 ijdele hoop op 2020 in NL?
Ijdele hoop. Eerst komt de Enyaq van Skoda Q1/Q2 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
tijmeng schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:37:
[...]

Ijdele hoop. Eerst komt de Enyaq van Skoda Q1/Q2 2021
Yep, wereldpremiere 1 sep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igorpigor
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik heb maandag gesprek gehad bij lokale VW-dealer. Ik ben 1 van de early pre-orders. Alle dealers krijgen maar een beperkte oplage, vooral heel veel plus en max. Ik wil als particuliere koper gewoon het basismodel. Zeer beperkte oplage. Ik herken dus niet het verhaal van veel op voorraad. Gewenste exemplaar voorlopig gereserveerd. Vandaag gebeld voor een afspraak tot tekenen: auto al vergeven. Ik boos. Gevraagd of ik dan zelf maar andere dealers moet gaan bellen en wat nu de waarde is van de pre-order. Verkoopmedewerkers bij deze dealer lijken weinig benul van en informatie te hebben over de ID3 en over het verkoopproces. Nieuwe verkoopmethoden van de ID3 matchen niet met het ouderwetse dealernetwerk: er poppen andere kosten op dan uit de configurator komen, meer dan de folder voorlezen is er niet bij, ik mocht niet eens folder mee 'want ze hadden er maar eentje'. Wat een amateurisme. Tis dat die Kona en E-niro zulke lelijke bakken zijn, anders had ik al definitief gecanceld. Overigens begrepen ze wel goed mijn irritatie, ze gaan kijken wat ze kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Hoe kan een auto die gereserveerd is daarna vergeven worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igorpigor
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06-2021
Dat vroeg ik mezelf dus ook af. Een duidelijk antwoord heb ik niet gekregen: iets met dat het systeem niet goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

igorpigor schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:14:
Dat vroeg ik mezelf dus ook af. Een duidelijk antwoord heb ik niet gekregen: iets met dat het systeem niet goed werkte.
Daar zit waarschijnlijk ook slechte software in.

Best triest dat zo'n grote organisatie er zo'n puinhoop van kan maken, het neigt echt naar amateurisme.

Balen voor je, hoop dat ze nog iets voor je kunnen betekenen maar je zult vast niet de enige zijn die voor een basismodel gaat dus er zullen nog meer potentiele kopers teleurgesteld gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
De eerste tests verschijnen zoals deze https://de.motor1.com/rev...2020-im-test-volts-wagen/
Overwegend positief, wat opmerkingen over de afwerking interieur en straffe vering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
AMARONE schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:27:
[...]
Nog even een pas op de plaats over het minimale onderhoud waarmee bij e-auto's geschetst woordt en ook bij de ID.3::

De 6 jaar onderhoud is wel op de marketing manier gebracht met een sterretje er bij als verwijzing naar de kleine lettertjes verderop op de website. Heb je de kleine lettertjes ook gelezen die bij het sterretje staan? De 6 jaar onderhoud is 1 keer een onderhoud/inspectie in het 2e jaar en een keer een onderhoud/inspectie in het 4e jaar. Daarna is het onderhoud voor jouw eigen rekening.

Pon/VW rekent echter met long life beurten. Het onderhoud in het 4e jaar is dus 2 jaar "geldig". Vanaf de eerste dag van het 6e jaar is onderhoud voorgeschreven.

Vanzelfsprekend zijn "zaken die aan slijtage onderhevig zijn" ook gedurende de 6 jaar onderhoud voor jouw rekening. En die onderdelen gaan van banden, schijven en remblokken tot aan schokdempers. Je weet als klant in principe niet hoe lang een slijtage onderdeel mee moet gaan. Met name bij roestende schijven, iets wat bij e-auto's veel voorkomt, willen dealers die nog al eens meteen vervangen. Doorgaans ver voor de werkelijke levensduur is bereikt. Het voordeel van 6 jaar onderhoud inbegrepen is in financiële zin dus beperkt.

En slechts 2 jaar garantie, terwijl andere VW modellen met 4 jaar garantie geleverd worden. De dealer zei dat die 2 jaar vermoedelijk een fout was, maar deze staat bij de ID.3 overal vermeld. De schoorsteen bij de onderhoudsafdelingen moet ook blijven roken.

Inspecties kosten vaak 200,- euro en zijn verplicht. Bij de ID.3 zijn de onderhoudskosten en inspectiekosten nu nog onbekend. Mede door de 6 jaar inbegrepen onderhoud, hoor je hier voorlopig niemand over.

Ter vergelijking: Enkele merken zijn de inspectieprijzen nu aan het verhogen naar meer dan 400,- euro per keer zonder onderdelen.Bij de eerste generatie Tesla's etc. moesten na weinig kilometers de electromotoren vaak al vervangen worden. Bij de ID.3 zal dat na 2 jaar voor eigen rekening gaan komen of discussie met de dealer opleveren over de kosten verdeling is mijn verwachting.

Wat men verder onderschat: het koelcircuit. Er zit een groot vat koelvloeistof in de "motorkap" die koelvloeistof via leidingen tussen de accu's door laat lopen. Daarmee klimatiseer je de accu snel. Als daar een lekkage optreedt, dan kunnen de onderzoekskosten wel eens op gaan lopen.

Je onderstel en stuurinrichting zijn identiek aan een ICE auto, maar worden door het hoge gewicht zwaarder belast. Zijn deze wel optimaal gekozen voor lange levensduur, of is hier teveel op besparing ingezet? Verder je waterpomp voor de koeling, verder je servo's voor stuurbekrachtiging, motor/laad management electronica etc. Het kan ook nu nog steeds kapot.

Bij de Golf GTE was er in de constructie water lekkage naar de accu's toe gevonden. Sowieso verstoppen bij veel golfjes na 2 tot 3 jaar de afwateringen van de achterklep. Uiteindelijk werd dit voor de GTE een terugroep actie, waarbij in best wat gevallen de accu verwisseld werd op kosten van VW. Bij de ID.3 zou zo'n vondst vermoedelijk te duur worden om te fixen. En hoe VW er dan mee om gaat?

Genoeg om over na te denken.

[ Voor 44% gewijzigd door ucsdcom op 24-07-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
mouluh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:05:
Hoe kan een auto die gereserveerd is daarna vergeven worden?
Ik heb sterk het vermoeden dat de dealer mijn pre order first (standaard) ook al niet meer had. Ik heb nog nooit iemand zo blij gezien dat we een auto van bijna 40K niet bij hem wilde kopen namelijk. Wat ook kan is dat alleen de winstgevendere plus en Max versies besteld of geleverd zijn en dat de dealers maar moeten zien van de pre order klanten van het standaard model af te komen. Met een beetje goede wil had ik dan toch verwacht dat geprobeerd was ons naar een plus toe te lullen.

[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 24-07-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
ucsdcom schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Ik heb sterk het vermoeden dat de dealer mijn pre order first (standaard) ook al niet meer had. Ik heb nog nooit iemand zo blij gezien dat we een auto van bijna 40K niet bij hem wilde kopen namelijk. Wat ook kan is dat alleen de winstgevendere plus en Max versies besteld of geleverd zijn en dat de dealers maar moeten zien van de pre order klanten van het standaard model af te komen. Met een beetje goede wil had ik dan toch verwacht dat geprobeerd was ons naar een plus toe te lullen.
Dat laatste, over de basis versie, schreef ik hier eerder al. Wittebrug heeft 500 ID.3's toegewezen gekregen (pre-bookers en zelf besteld), waarvan maar 20 (!) basis versies, en dus 480 Plus en MAX'en. Plus is er nog ruim voldoende in alle 4 de kleuren. MAX is er alleen in wit.
Zijn argument was ook dat toch bijna iedereen voor een Plus zou gaan - althans dat is de inschatting ook van VW en ook aan de hand van alle pre-bookers (er zijn maar weinig basismodellen voorbesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Zojuist bericht gekregen dat er zondag 20 september een groot aflevermoment is waarbij "alle" nieuwe ID.3's 1st Editions worden uitgeleverd, soort feestelijk momentje. Hopelijk zit de mijne erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:06:
Zojuist bericht gekregen dat er zondag 20 september een groot aflevermoment is waarbij "alle" nieuwe ID.3's 1st Editions worden uitgeleverd, soort feestelijk momentje. Hopelijk zit de mijne erbij :)
Laat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Misschien dat andere dealers het anders doen? Voor mij prima, mijn huidige lease loopt nog tot 14 oktober, dus ik mag alleen gaan kijken en moet 'm dan nog 3 weken laten staan vrees ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:25

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Nog net in de zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Nu je het zegt inderdaad haha... de laatste dag van de zomer! Houden ze toch woord 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:09:
[...]

Misschien dat andere dealers het anders doen? Voor mij prima, mijn huidige lease loopt nog tot 14 oktober, dus ik mag alleen gaan kijken en moet 'm dan nog 3 weken laten staan vrees ik ;)
Of een verschil tussen particulier en lease ook nog. Ik moet het allemaal nog horen wat mijn lease kosten gaan zijn, of ik er nog een kabel kan bijdealen etc. Kleur veranderen was ik in twijfel over maar ik denk dat ik bij mangan blijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 10:46
Heb sinds gisteren ook de opdrachtbevestiging van mijn ID.3 Max in handen. Daarnaast ook begrepen dat we er ad-hoc nog 3x een Plus aan toegevoegd hebben - allen in gletscher white. Geen verdere dealeropties behalve luxe kentekenplaten. Aflevering van alle 4 de auto's 'eind september/begin oktober'. Mijn Max wordt zakelijk aangeschaft, de 3x Plus worden geleased (leasebedrag nog niet bekend).

Op de opdrachtbevestiging van de dealer overigens geen vermelding van de 'gratis 6 jaar garantie', alleen 24 maanden fabrieksgarantie.

Nog +/- 2 maanden wachten...

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:11
YouTube: VW ID.3 - GROSS ANGEKÜNDIGT aber auch GROSS ABGELIEFERT?

Halverwege laat ie best veel zien van de auto tijdens het rijden. Alvast een leuk voorproefje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Soeski schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:06:
Had ook zoiets begrepen.
Dat is in ieder geval eerder dan de laatste informatie die ik had: begin oktober.

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:49
Rijden dus prima maar krijg wel een hoog plastic fantastic gevoel van het interieur. Die 19inch wielen vind ik ook beter oogen. Infotainment ook maar meh.

[ Voor 8% gewijzigd door Kanter op 25-07-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
mcmiles schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:33:
De eerste tests verschijnen zoals deze https://de.motor1.com/rev...2020-im-test-volts-wagen/
Overwegend positief, wat opmerkingen over de afwerking interieur en straffe vering.
De afwerking moet je in het echt voelen, ik vond het heel behoorlijk.. Ja, de donkere panelen zijn harder plastic maar voelen gelukkig niet zoals bij de standaard Aziaat. Ik gok dat de plus met de 19 inch banden beter gaat zijn, jammer dat DCC er bij de 1st niet inzit nog. Daarnaast positief, de geluidsisolatie is van een hoog niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:40:
[...]

Dat laatste, over de basis versie, schreef ik hier eerder al. Wittebrug heeft 500 ID.3's toegewezen gekregen (pre-bookers en zelf besteld), waarvan maar 20 (!) basis versies, en dus 480 Plus en MAX'en. Plus is er nog ruim voldoende in alle 4 de kleuren. MAX is er alleen in wit.
Zijn argument was ook dat toch bijna iedereen voor een Plus zou gaan - althans dat is de inschatting ook van VW en ook aan de hand van alle pre-bookers (er zijn maar weinig basismodellen voorbesteld).
Ik lees veel boze reacties over het niet krijgen van de standaard versie. Er is toch nooit beloofd dat je gegarandeerd de versie of kleur krijgt welke je voorkeur heeft? VW had het alleen even beter moeten communiceren. Op mijn werk hadden ze via de importeur als snel doorgekregen dat de plus het meest gemaakt gaat worden, de max volgt en van de standaard is een minimale oplage. Vandaar dat ze de plus in mijn klasse hebben gedaan om zekerheid te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Ik lees veel boze reacties over het niet krijgen van de standaard versie. Er is toch nooit beloofd dat je gegarandeerd de versie of kleur krijgt welke je voorkeur heeft? VW had het alleen even beter moeten communiceren. Op mijn werk hadden ze via de importeur als snel doorgekregen dat de plus het meest gemaakt gaat worden, de max volgt en van de standaard is een minimale oplage. Vandaar dat ze de plus in mijn klasse hebben gedaan om zekerheid te hebben.
De pre-bookers mochten eind vorig jaar wel een exterieur- en interieur kleur kiezen binnen de kleuropties vanuit VW. Als je dat toen niet deed, of je bent nu net als ik een reserve-reserve besteller (stond niet eens op de lijst maar er waren ID.3's over), dan krijg je toegewezen wat er nog is. In het geval van de MAX is er alleen maar wit, de PLUS dus nog in meer kleuren. Basis is op; logisch met die beperkte aantallen.
Ik denk dat straks de Fastlane instapversie wel veel besteld gaat worden, aangevuld met warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:25:
[...]

De pre-bookers mochten eind vorig jaar wel een exterieur- en interieur kleur kiezen binnen de kleuropties vanuit VW. Als je dat toen niet deed, of je bent nu net als ik een reserve-reserve besteller (stond niet eens op de lijst maar er waren ID.3's over), dan krijg je toegewezen wat er nog is. In het geval van de MAX is er alleen maar wit, de PLUS dus nog in meer kleuren. Basis is op; logisch met die beperkte aantallen.
Ik denk dat straks de Fastlane instapversie wel veel besteld gaat worden, aangevuld met warmtepomp.
Ook als je het toen wel al deed had je geen garantie dat die keuze het zou worden. Je zag het in omliggende landen dat er versies soms al uitverkocht waren. Pech voor pon is dat de fastlane modellen roet in het eten gooit voor mensen die niet perse de 8 procent willen of qua leasen meer tijd hebben. Ik zou namelijk misschien ook de fastlane afwachten, hoewel er nog niets zeker is qua levering en voordeel tov van de 1st.
Pagina: 1 ... 15 ... 381 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.