Mijn ID.3 heeft een paar weken lang zo'n beetje elke nacht de buren wakker gehouden. Interieuralarm uitgezet en ook insectenspray mochten niet baten.Uiteindelijk met OBD11 het alarmsysteem maar helemaal gedeactiveert en sindsdien weer tevreden buren. De oplossing met OBDeleven hier: https://www.goingelectric...ic.php?p=1734476#p1734476BMCvOs schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:59:
Goede dag. Ik ben nieuw hier en heb hier al waardevolle informatie vandaan gehaald, maar nu zit ik met het volgende. Ik vraag me af hier meer mensen last van hebben. Mijn alarm in mijn ID4 is een beetje hyper. Deze is al een aantal keer zonder enige aanleiding af gegaan. Vannacht begon hij in eens te loeien. Zojuist wilde ik de auto voorverwarmen. Hierdoor ging het alarm ook weer af. Pas toe voorverwarmend uit was gezet stopte hij. Mijn sleutel is op dat moment niet binnen bereik van de wagen. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
Geen idee. Lijkt me een mooi klusje voor de VW dealer om op te lossen.BMCvOs schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:59:
Goede dag. Ik ben nieuw hier en heb hier al waardevolle informatie vandaan gehaald, maar nu zit ik met het volgende. Ik vraag me af hier meer mensen last van hebben. Mijn alarm in mijn ID4 is een beetje hyper. Deze is al een aantal keer zonder enige aanleiding af gegaan. Vannacht begon hij in eens te loeien. Zojuist wilde ik de auto voorverwarmen. Hierdoor ging het alarm ook weer af. Pas toe voorverwarmend uit was gezet stopte hij. Mijn sleutel is op dat moment niet binnen bereik van de wagen. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Waarschijnlijk alarm opnieuw calibreren en als dat niet helpt sensoren vervangen.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
@ alle A-Pointers: Honeymoonnet staat weer aan 
Nog geen schokkende wijzigingen in mijn geval nog steeds week 9
Now we wait...

Now we wait...

OBD adapter nog erin?BMCvOs schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:59:
1st heeft geen interieuralarmwheli schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:00:
@BMCvOs Ik rij mijn id.4 nu een jaar maar dat heb ik nog nooit gehad. Wist niet eens dat hij een alarm had ;-)
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Ondertussen ook contact gehad met de dealer. Die zegt hetzelfde. Ze gaan uitlezen op fouten en anders kalibreren/minder gevoelig afstellen.FlowDesign schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:35:
[...]
Geen idee. Lijkt me een mooi klusje voor de VW dealer om op te lossen.
Waarschijnlijk alarm opnieuw calibreren en als dat niet helpt sensoren vervangen.
Dit zijn allemaal 12v systemen, zou daarmee te maken kunnen hebben. Mijn auto gaf ook een keer alle storingen aan de 12v installatie die er te bedenken zijn, na handmatige update van het stuurapparaat niets aan de hand. Was overigens ook niets met de 12v accu aan de hand alleen de auto dacht van wel 🧐. Waren bij jou de genoemde storingen ook echt aanwezig of zag je dat alleen op je display?Vaelin schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:45:
Gisteren in Duitsland uit het niets begroet met allemaal storingen, 2 verschillende personen van de ADAC langsgeweest om te kijken of er iets te doen was. Het advies was uiteindelijk om maar zonder de voorste knipperlichten terug naar Nederland te rijden en het door de eigen dealer op te laten lossen omdat het vrij lang zou kunnen duren.
Vandaag dus de dealer gebeld en de auto is omgewisseld maar ze hebben pas over 2 weken tijd om naar de problemen te kijken, is dit normaal of is er ook een grote terugroep-actie bezig?
Video met alle storingen:
[Video]
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Alle portieren goed dicht zitten? Achterklep ook? Bij mijn ID.3 wel eens gehad dat de klep in het slot zat maar niet de "eindklik". Zuchtje wind en hij bewoog minimaal genoeg om alarm te doen loeien.BMCvOs schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:59:
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Nou mijn ID.3 staat weer bij de garage, alleen maar gezeik met de auto. Twee weken na ophalen laadde de auto plots niet meer op, terug naar de dealer geweest en het antwoord gekregen "niks aan de hand, hij doet het weer". Paar weken doorgeploeterd met ene keer wel kunnen laden en andere keer niet. Tot ik bij een tankstation stil kwam te staan omdat ik niet kon laden en ook niet kon rijden want accu leeg. Pechhulp ingeschakeld en auto naar de VW dealer.
Uiteindelijk hebben ze het "stopcontact" vervangen. Ik weer blij en gaan met de banaan. Twee dagen later alleen maar storingen. Wagenverlichting, knipperlicht links, knipperlicht rechts, dynamische bochtverlichting (dat niet eens op mijn model zit), e-sound module. De storing resulteerde zich in knipperlichten die opeens blijven hangen of in up-tempo knipperen, rijverlichting dat zichzelf de hele tijd aanpast (lichtbundel gaat omhoog en omlaag) en zelfs uitvalt. Om gek van te worden!
Ik ben benieuwd wat ze nu gaan vinden en wanneer dit gerepareerd is wat het volgende is. Het vertrouwen in de auto is in iedergeval flink beschadigd.
Uiteindelijk hebben ze het "stopcontact" vervangen. Ik weer blij en gaan met de banaan. Twee dagen later alleen maar storingen. Wagenverlichting, knipperlicht links, knipperlicht rechts, dynamische bochtverlichting (dat niet eens op mijn model zit), e-sound module. De storing resulteerde zich in knipperlichten die opeens blijven hangen of in up-tempo knipperen, rijverlichting dat zichzelf de hele tijd aanpast (lichtbundel gaat omhoog en omlaag) en zelfs uitvalt. Om gek van te worden!
Ik ben benieuwd wat ze nu gaan vinden en wanneer dit gerepareerd is wat het volgende is. Het vertrouwen in de auto is in iedergeval flink beschadigd.
Bij mij bleek de sensor kapot bij achterklep. Moest vervangen worden.Ultraman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:10:
[...]
Alle portieren goed dicht zitten? Achterklep ook? Bij mijn ID.3 wel eens gehad dat de klep in het slot zat maar niet de "eindklik". Zuchtje wind en hij bewoog minimaal genoeg om alarm te doen loeien.
Weet iemand of het mogelijk is om TA automatisch aan te doen? Mijn vorige auto was een Golf 7 waarbij Travel assist altijd aan stond. Bij de ID4 heb ik het gevoel dat ik dat altijd aan moet zetten tijdens het rijden.
Ze waren bij mij helaas ook echt allemaal aanwezig. Dus geen grootlicht, knipperlichten voor, bochtenverlichting en alle andere zaken uit de melding.Jakkie takkie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:48:
[...]
Dit zijn allemaal 12v systemen, zou daarmee te maken kunnen hebben. Mijn auto gaf ook een keer alle storingen aan de 12v installatie die er te bedenken zijn, na handmatige update van het stuurapparaat niets aan de hand. Was overigens ook niets met de 12v accu aan de hand alleen de auto dacht van wel 🧐. Waren bij jou de genoemde storingen ook echt aanwezig of zag je dat alleen op je display?
Wat wel interessant was dat ik verwacht had dat de 12 volt accu wel leeg zou zijn nadat de lichten de nacht aangestaan hadden (gingen niet meer uit met deze meldingen) maar dat was dus niet het geval. Ook waren de storing even verdwenen en werkte alles weer tijdelijk, maar na enkele minuten rijden/stilstaan kwamen ze weer terug.
Kans is dus wel aanwezig dat het de 12 volt accu is die het veroorzaakt en dat deze na een beetje bij-laden weer storing veroorzaakte.
Enige voordeel is dat de dealer wel alle tijd heeft om alle updates te installeren, dat hadden ze nog niet gedaan toen hij nog van een andere collega was.
Ow, dat is wel prettige toevoeging eigenlijk! Ik ben tot nu toe 1 x vergeten, standaard doe ik 'm inderdaad naar 80%.sl1000 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:49:
[...]
storm in een glas water, enige wat die feature doet is het laadpercentage terug zetten naar 80 procent, nadat je een keer op 80+% geladen hebt. Dit zodat je het zelf niet vergeet en continue tot 100% blijft laden.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Heb de laatste tijd steeds probleem dat laden niet wilt starten bij Evbox palen. Nu weer bij een klant. krijg telkens error. Alles geprobeerd. ID.3
Nou moe. Kom er nu pas achter dat m'n ID4 1st geen eens verlichting heeft in het handschoenen kastje. Wat een karigheid. En het is nog wel m'n duurste auto tot nu toe...
Al eens geprobeerd om de wagen volledig te sluiten met de afstandsbediening na het koppelen van de laadkabel (beide kanten) en daarna pas de laadsessie te starten?Kanter schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:33:
Heb de laatste tijd steeds probleem dat laden niet wilt starten bij Evbox palen. Nu weer bij een klant. krijg telkens error. Alles geprobeerd. ID.3
thanks maar maakt geen verschil.Rubbaa schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:37:
[...]
Al eens geprobeerd om de wagen volledig te sluiten met de afstandsbediening na het koppelen van de laadkabel (beide kanten) en daarna pas de laadsessie te starten?
Al eens een andere laadpas geprobeerd?Kanter schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:33:
Herkenbaar. Heb ik ook meerdere keren gehad bij EVBOX laadpalen. Maar er zijn ook EVBOX laadpalen (die hetzelfde eruit zien) waar ik structureel laad maar nooit een probleem heb. Erg vervelend. Laatst op een laadplein met allemaal EVBOX laadpalen kreeg ik het laden nergens gestart, ook niet met andere laadpassen. Andere auto's stonden wel te laden.Kanter schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:33:
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Ik ben bang dat dit soort gedoe, in combinatie met het puzzelen (route plannen langs palen) en rekenen (GoM, van hoeveel SoC tot hoeveel SoC laden en ontladen) brede adoptie van EVs toch nog wel in de weg kan staan.RaymondD schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:08:
[...]
Herkenbaar. Heb ik ook meerdere keren gehad bij EVBOX laadpalen. Maar er zijn ook EVBOX laadpalen (die hetzelfde eruit zien) waar ik structureel laad maar nooit een probleem heb. Erg vervelend. Laatst op een laadplein met allemaal EVBOX laadpalen kreeg ik het laden nergens gestart, ook niet met andere laadpassen. Andere auto's stonden wel te laden.
Zelf kan ik niet wachten tot ik de ID.4 in ontvangst mag nemen, maar ik krijg meer en meer het gevoel dat je wel een beetje een tweaker moet zijn om dat leuk te blijven vinden. Als gewone berijder wil je dat het gewoon werkt, net zoals je bij de pomp gewoon altijd kunt tanken. Geen gedoe.
Kwaaltjes als slechte bouwkwaliteit of verstopte afvoerdingetjes, kun je bij ieder nieuw model hebben, die tel ik hier voor het gemak even niet mee.
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
Ik heb (nog) geen andere laadpas. Enige wat ik niet had geprobeerd is die gereduceerd laden aanzetten.
Heeft de VW een andere handshake oid waar de Evbox moeite mee heeft?
Heeft de VW een andere handshake oid waar de Evbox moeite mee heeft?
Deze week voor het eerst een lange rit met de ID.4 gemaakt. Op en neer naar Noord-Italië. Het rijden door Duitsland ging perfect. De max op de teller is 165. De stukken waar je dit mag rijden zijn steeds schaarser. Het laden was ook super. Duitsland staat vol snelladers langs de snelwegen. Met de ABRP is het makkelijk een route uit te stippelen. Er was ook iedere keer genoeg plek bij de snelladers.
Wel is het verbruik onder deze omstandigheden enorm. Op een volle lading kun je maximaal 300 km rijden. In de praktijk betekent dit dat je elke 200 km aan een lader staat (je laadt niet tot 100% bij de snellader en ik rijd de auto ook liever niet tot onder de 20% leeg). Op zich niet erg, maar wel iets om je te realiseren.
Wel nog een onaangename verrassing bij een tussenstop in een dorpje. Wij gingen daar overnachten en hebben de auto op een grote parkeerplaats aan een lader gezet. De auto heeft van 23:00 tot 3:00 geladen en was toen vol. Vervolgens wordt er dan een tarief van 10 cent per minuut in rekening gebracht voor het bezet houden van de lader. De auto heeft er tot 7:30 gestaan. De kosten van het bezet houden waren hoger dan het laden zelf. Sowieso nogal belachelijk op een compleet verlaten parkeerplaats, maar in ieder geval dus iets om in het buitenland rekening mee te houden.
Wel is het verbruik onder deze omstandigheden enorm. Op een volle lading kun je maximaal 300 km rijden. In de praktijk betekent dit dat je elke 200 km aan een lader staat (je laadt niet tot 100% bij de snellader en ik rijd de auto ook liever niet tot onder de 20% leeg). Op zich niet erg, maar wel iets om je te realiseren.
Wel nog een onaangename verrassing bij een tussenstop in een dorpje. Wij gingen daar overnachten en hebben de auto op een grote parkeerplaats aan een lader gezet. De auto heeft van 23:00 tot 3:00 geladen en was toen vol. Vervolgens wordt er dan een tarief van 10 cent per minuut in rekening gebracht voor het bezet houden van de lader. De auto heeft er tot 7:30 gestaan. De kosten van het bezet houden waren hoger dan het laden zelf. Sowieso nogal belachelijk op een compleet verlaten parkeerplaats, maar in ieder geval dus iets om in het buitenland rekening mee te houden.
Die boete tarieven vind ik op zich heel goed alleen zou je ze eigenlijk niet moeten laten gelden tussen bijvoorbeeld 22.00 en 8.00. Je kunt niet verwachten dat mensen in de nacht nog hun auto gaan verzetten...
Als je 'm wat langer hebt en er meer vertrouwen in krijgt, rijd je de accu rustig tot 5% leeg. Vooral wanneer je volgende stop bijvoorbeeld een Ionity locatie is met minimaal 4 laders.VWID4 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:34:
Deze week voor het eerst een lange rit met de ID.4 gemaakt. Op en neer naar Noord-Italië. Het rijden door Duitsland ging perfect. De max op de teller is 165. De stukken waar je dit mag rijden zijn steeds schaarser. Het laden was ook super. Duitsland staat vol snelladers langs de snelwegen. Met de ABRP is het makkelijk een route uit te stippelen. Er was ook iedere keer genoeg plek bij de snelladers.
Als er bij m'n volgende stop slechts 1 lader zou staan dan zou ik voorzichtiger zijn, voor het geval de lader misschien niet werkt.
Allemaal kinderziektes die met de tijd vanzelf minder worden. Brede adoptie zal het niet in de weg staan.Mitchell2.24v schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:30:
[...]
Ik ben bang dat dit soort gedoe, in combinatie met het puzzelen (route plannen langs palen) en rekenen (GoM, van hoeveel SoC tot hoeveel SoC laden en ontladen) brede adoptie van EVs toch nog wel in de weg kan staan.
Ik rij morgen vanuit Aosta weer terug naar Nederland via Zwitserland en Duitsland met de ID3 en ga inderdaad alles weer op Ionity doen. Die laders werken altijd en zijn qua locaties ook beter dan elke andere random snellader in Duitsland waar ik op de heenweg toch meer moeite mee had.FlowDesign schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:19:
[...]
Als je 'm wat langer hebt en er meer vertrouwen in krijgt, rijd je de accu rustig tot 5% leeg. Vooral wanneer je volgende stop bijvoorbeeld een Ionity locatie is met minimaal 4 laders.
Als er bij m'n volgende stop slechts 1 lader zou staan dan zou ik voorzichtiger zijn, voor het geval de lader misschien niet werkt.
Wacht maar tot je er achterkomt dat hij ook niet gekoeld is.B@rt_d@_M@n schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:40:
Nou moe. Kom er nu pas achter dat m'n ID4 1st geen eens verlichting heeft in het handschoenen kastje. Wat een karigheid. En het is nog wel m'n duurste auto tot nu toe...
Golf 8 heeft beide ook niet overigens. De 7 wel.
.
En openen is ook meteen klats open, gaat niet mooi geremd (5 auto's geleden een Golf-4 nog wel). Echt wel even wennen.AkroBatik schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:29:
[...]
Wacht maar tot je er achterkomt dat hij ook niet gekoeld is.
Het kan ook meevallen. Tot ik hier las dat ID rijders dit als een probleem zagen had ik me nooit gerealiseerd dat gekoelde handschoenenvakjes bestonden. Ik vermoed dat ik het niet ga missen, hoewel ik nu ik er van af weet wel teleurgesteld ben.AkroBatik schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:29:
[...]
Tot je erachter komt dat de koeling altijd aanstaat en je half natte papieren aan de agent moet afgevenAkroBatik schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:29:
[...]
Volgens mij is nu de armsteun gekoeld, in het handschoenkastje zit de cd- en sd-kaart lezers.
Engineer Stewie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:01:
[...]
Tot je erachter komt dat de koeling altijd aangestaan heeft en je half natte papieren aan de agent moet afgeven.
Volgens mij is nu de armsteun gekoeld, in het handschoenkastje zit de cd- en sd-kaart lezers.
Die kon je keurig dicht draaien hoor. Ronde draaiknop bovenzijde in de Golf 7 iig.Engineer Stewie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:01:
[...]
Tot je erachter komt dat de koeling altijd aanstaat en je half natte papieren aan de agent moet afgeven.
Klopt, maar nooit dichtgedraaid.Ultraman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:02:
[...]
Die kon je keurig dicht draaien hoor. Ronde draaiknop bovenzijde in de Golf 7 iig.
Net zoals de spiegelverwarming nooit uit gezet wordt.
Bij mij wel heurEngineer Stewie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:03:
[...]
Klopt, maar nooit dichtgedraaid.
Net zoals de spiegelverwarming nooit uit gezet wordt.
Heb voorlopig nog een Arteon diesel, dus verbruik speelt niet zo mee met een ‘range’ van ruim 1200km.
Heb een EV in bestelling, na 4 VAG’s komt die van een andere stal deze keer…
Had ik vorige week. Kom met nog 40km thuis. Denk volgende dag aan de zaak weer op te laden. Dat is 5km rijden. Wil ik ‘s ochtends wegrijden, kan ik allen manoeuvreren. Met 7km p/uur rijden is dat dan. Eerste beste paal maar ff gepakt en kwartier er aan gehangen (was omgeveer km verder). Denk wel dat dat kwam omdat het toen erg koud was, dat de accu ook moest opwarmen.FlowDesign schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:19:
[...]
Als je 'm wat langer hebt en er meer vertrouwen in krijgt, rijd je de accu rustig tot 5% leeg.
Soms idd een beetje tricky als je de auto warm wegzet, dat de volgende ochtend volledig afgekoeld een deel van je range ineens verdwenen is.Rusky schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:59:
[...]
Had ik vorige week. Kom met nog 40km thuis. Denk volgende dag aan de zaak weer op te laden. Dat is 5km rijden. Wil ik ‘s ochtends wegrijden, kan ik allen manoeuvreren. Met 7km p/uur rijden is dat dan. Eerste beste paal maar ff gepakt en kwartier er aan gehangen (was omgeveer km verder). Denk wel dat dat kwam omdat het toen erg koud was, dat de accu ook moest opwarmen.
Kou lijkt mij inderdaad ook de oorzaak daar. De natuurwetten zijn je daar tegen gaan werken.
Je kwam thuis met een warme accu. Batterij koelt af en des te kouder des te hoger wordt de weerstand van de batterij. In de ochtend zet jij je wagen aan. Het is kouder dan 8 graden waardoor de BMS de accu gaat verwarmen. Interieur is koud waardoor de HVAC ook aan de bak moest. Daarvoor is aardig wat stroom nodig. Die moet komen van de bijna lege accu met wat hogere interne weerstand. Gevolg: voltage kakt in bij hoge energievraag. BMS denkt "oei, die accu is zo goed als leeg. Activeer de veilige modus opdat we de batterij niet teveel ontladen om schade/slijtage te voorkomen."
Dan mag je nog maar stapvoets en manoeuvreren.
Was het een warme zomerochtend geweest dan had je dat probleem denk ik niet gehad. Maar les voor de volgende keer: beter niet onder de 10% parkeren maar beter even ergens wat sap pakken.
Je kwam thuis met een warme accu. Batterij koelt af en des te kouder des te hoger wordt de weerstand van de batterij. In de ochtend zet jij je wagen aan. Het is kouder dan 8 graden waardoor de BMS de accu gaat verwarmen. Interieur is koud waardoor de HVAC ook aan de bak moest. Daarvoor is aardig wat stroom nodig. Die moet komen van de bijna lege accu met wat hogere interne weerstand. Gevolg: voltage kakt in bij hoge energievraag. BMS denkt "oei, die accu is zo goed als leeg. Activeer de veilige modus opdat we de batterij niet teveel ontladen om schade/slijtage te voorkomen."
Dan mag je nog maar stapvoets en manoeuvreren.
Was het een warme zomerochtend geweest dan had je dat probleem denk ik niet gehad. Maar les voor de volgende keer: beter niet onder de 10% parkeren maar beter even ergens wat sap pakken.

@KingsCrown
Misschien alleen de navigatiedatabase bijgewerkt?
Misschien alleen de navigatiedatabase bijgewerkt?
Misschien de WeCharge app als je die nog niet had?KingsCrown schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:21:
Vanochtend toen ik naar de zaak reed was er opeens een update beschikbaar!
2.3 update is nog niet geïnstalleerd, en ik heb de toestemmingsmail niet gehad.
Enig idee wat dit kan zijn?
Bij aankomst trouwens geen vraag of ik een update wil installeren, dus het zal wel iets kleins zijn geweest?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We charge app heb ik al in bezit. Stond erop toen de auto in september geleverd was. Idem de 2.1 update.MJMaverick schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:20:
[...]
Misschien de WeCharge app als je die nog niet had?
Mijn batterij was vanochtend onder de 50%, hij hangt nu aan de lader. Straks ga ik van de lader af en kijken of hij meer gaat binnenhalen...
Hoe zijn jullie ervaringen met de We Connect app?
Ik heb de ID.4 nu 2 weken en de app functioneert niet altijd.
Vorige week had ik hem ingsteld op 100% laden omdat ik de volgende dag een flink stuk moest rijden. Dat ging prima. Na terugkomst heb ik de app weer ingesteld op 80% maar tot mijn verbazing was de auto toch tot 100% geladen.
Vandaag wilde ik de auto alvast verwarmen voor het rijden. Vanuit het startscherm de opdracht tot starten van klimatisering gegeven. Gaf aan dat de opdracht was verzonden maar dat bleek niet het geval. Vanuit het klimatisering menu nog een keer geprobeerd en daar bleef hij hangen op synchroniseren.
Kan het zijn dat deze functie alleen werkt wanneer hij aan de stekker hangt? Dat was nu niet het geval want nog 68% aan accu.
Je zou denken dat hij de connectie met de auto mist, maar dat is niet het geval want de accustatus wordt wel accuraat weergegeven.
Ik zal het morgen nog eens proberen wanneer hij aan de lader hangt.
Ik heb de ID.4 nu 2 weken en de app functioneert niet altijd.
Vorige week had ik hem ingsteld op 100% laden omdat ik de volgende dag een flink stuk moest rijden. Dat ging prima. Na terugkomst heb ik de app weer ingesteld op 80% maar tot mijn verbazing was de auto toch tot 100% geladen.
Vandaag wilde ik de auto alvast verwarmen voor het rijden. Vanuit het startscherm de opdracht tot starten van klimatisering gegeven. Gaf aan dat de opdracht was verzonden maar dat bleek niet het geval. Vanuit het klimatisering menu nog een keer geprobeerd en daar bleef hij hangen op synchroniseren.
Kan het zijn dat deze functie alleen werkt wanneer hij aan de stekker hangt? Dat was nu niet het geval want nog 68% aan accu.
Je zou denken dat hij de connectie met de auto mist, maar dat is niet het geval want de accustatus wordt wel accuraat weergegeven.
Ik zal het morgen nog eens proberen wanneer hij aan de lader hangt.
@ralphdavidvdb De We Connect ID App is inderdaad niet al te best.
De dingen die je noemt zijn redelijk bekend wel. Loop tegen dezelfde issues aan.
Bij het voorverwarmen moet je gewoon niet opgeven. Lukt het de eerste keer niet.. dan nog een keer proberen.. meestal lukt het dan nog niet.. maar over het algemeen de 3e keer wel.
En geduld hebben.. helaas.
Soms lijkt het niet te werken maar als je dan tussen de tabbladen in de app switcht staat er toch ineens "Remaining 30 minutes" (ergo de voorverwarming is aan)
Het lijkt er daarbij op dat de auto eerst even 'wakker' moet worden ofzo.. dat ie wakker wordt van het eerste commando maar dan eigenlijk niet meer weet wat ie moet doen.. alsof je iemand wakker port zeg maar.
Daarna moet je hem nog een keer vertellen dat ie iets moet doen.
Echt heel erg ruk allemaal.
De dingen die je noemt zijn redelijk bekend wel. Loop tegen dezelfde issues aan.
Bij het voorverwarmen moet je gewoon niet opgeven. Lukt het de eerste keer niet.. dan nog een keer proberen.. meestal lukt het dan nog niet.. maar over het algemeen de 3e keer wel.
En geduld hebben.. helaas.
Soms lijkt het niet te werken maar als je dan tussen de tabbladen in de app switcht staat er toch ineens "Remaining 30 minutes" (ergo de voorverwarming is aan)
Het lijkt er daarbij op dat de auto eerst even 'wakker' moet worden ofzo.. dat ie wakker wordt van het eerste commando maar dan eigenlijk niet meer weet wat ie moet doen.. alsof je iemand wakker port zeg maar.
Daarna moet je hem nog een keer vertellen dat ie iets moet doen.
Echt heel erg ruk allemaal.
[ Voor 20% gewijzigd door DonJunior op 06-01-2022 11:05 ]
*sowieso
@DonJunior ok, dank je. En hij zou gewoon moeten kunnen voorverwarmen zonder dat hij aan de stekker hangt?
Dat moet zeker lukken, in 9 van 10 gevallen werd de auto netjes voorverwarmd, zodat dat hij toen aan de stekker hing. Ligt gewoon aan de app.ralphdavidvdb schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:10:
@DonJunior ok, dank je. En hij zou gewoon moeten kunnen voorverwarmen zonder dat hij aan de stekker hangt?
[ Voor 0% gewijzigd door PB1983 op 06-01-2022 11:13 . Reden: typo ]
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Het zijn ook twee stappen. Je app communiceert met de server. Dat lukt 99,9% van de gevallen wel. De server communiceert met de auto - dit lukt regelmatig niet. Ik denk doordat de auto idd in slaapstand gaat en even wakker moet worden. Ik merk af en toe dat je in de app een reactie krijgt dat het niet gelukt is, maar dat het dan uiteindelijk wél gelukt is. Echter is de communicatie van de app naar de server, de server naar de auto, de auto weer terug naar de server en weer terug naar de app te langzaam waardoor het niet gelukt lijkt te zijn. Het is hit and miss. Altijd al geweest bij VW groep. Met de Audi A3 heb ik 5 jaar lang hit and miss gehad op die manier, vaker miss zelfs. Dan wist ik al als het 's ochtends gevroren had, de kans miniem was. Alsof er geen capaciteit was op de servers...ralphdavidvdb schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:10:
Ik had ooit een peugeot 207 uit 2008... Verre van de duurste uitvoering en deze had dit ook gewoon. Hoeft nieteens range te kosten aangezien dit gewoon meegekoeld kan worden in het airco circuit. Vreemde keuze van VW!AkroBatik schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:29:
[...]
Precies..Rubenus schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:09:
[...]
Ik had ooit een peugeot 207 uit 2008... Verre van de duurste uitvoering en deze had dit ook gewoon. Hoeft nieteens range te kosten aangezien dit gewoon meegekoeld kan worden in het airco circuit. Vreemde keuze van VW!
Sowieso veel vreemde keuzes gemaakt. Het meeste baal ik nog steeds (elke dag) van het ontbreken van de achterspeakers (why!) en de raamschakelaars voor de achterramen. Wat een kansloze bespaaractie is dat.
Nu hebben ze 3 raamknopjes bij de bestuurder (1 touch en 2 'hendels') in plaats van 4.. nou nou ..
Vanwege de kids (3 en 5 jaar) achterin moet ik regelmatig de achterraampjes openen en sluiten..
Super irritant dat dit nu in twee stappen moet en dat na een korte tijd de 'Rear' knop automatisch weer 'uit' gaat. Dus dan denk je dat je het raam achter weer kunt sluiten.. is ie terug gesprongen naar voren en gebeurd er dus niets omdat ie nu het voorraam gaat bedienen. (die al dicht is)
Moet je dus eerst weer switchen naar 'Rear' alvorens je het raam dicht kun doen..

*sowieso
Ja hoor dat werkt wel gewoon. Ongeacht of de auto is ingeplugd kun je voorverwarmen (mits de module is geactiveerd.. maar da's een ander faal-verhaal van de VW dealer)ralphdavidvdb schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:10:
*sowieso
Weet iemand hoe de ACC weer kan gaan rijden in een file ? Volgens de handleiding zou ie binnen een paar minuten weer moeten gaan rijden. Maar ik merk vaak dat de auto stil blijft staan en ik het gas aan moet tikken om weer te gaan rijden.
Gas aantikken of op de RES knop drukkenLastSamurai schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:40:
Weet iemand hoe de ACC weer kan gaan rijden in een file ? Volgens de handleiding zou ie binnen een paar minuten weer moeten gaan rijden. Maar ik merk vaak dat de auto stil blijft staan en ik het gas aan moet tikken om weer te gaan rijden.
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Kan het zijn dat je al een tijdje het stuur niet hebt aangeraakt? Als je het stuur niet aanraakt verdwijnt na een tijdje de ACC Rijklaar melding en dan gaat je auto pas weer rijden als je het stuur of het stroompedaal aanraakt. Het duurde bij mij ook even voordat ik dit door had.LastSamurai schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:40:
Als de auto langer dan (ik geloof) 15sec stil staat, zal hij niet automatisch aanrijden....didekoning schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:51:
[...]
Kan het zijn dat je al een tijdje het stuur niet hebt aangeraakt? Als je het stuur niet aanraakt verdwijnt na een tijdje de ACC Rijklaar melding en dan gaat je auto pas weer rijden als je het stuur of het stroompedaal aanraakt. Het duurde bij mij ook even voordat ik dit door had.
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
ACC filerijden ging bij mij prima, auto komt helemaal tot stilstand en gaat daarna ook vanzelf weer door.
Het ontbreken van fysieke raamknoppen voor achter vind ik juist superfijn, bij al mijn vorige VW's en Skoda's opende ik juist heel vaak achter ipv voor, die vergissing maak ik nu niet meer.
De VW-app is echt drama wat betreft connectiviteit, en heel beperkte functionaliteit (geen status van het slot, geen locatie van de auto) echt behelpen, zelfs de niet-ID-VW's hebben meer in hun app wat betreft functionaliteit.
Verder helemaal tevreden over de auto, maar goed ik heb er pas 3 weken ervaring mee.
ID.4 Pro Business 2022-model.
Het ontbreken van fysieke raamknoppen voor achter vind ik juist superfijn, bij al mijn vorige VW's en Skoda's opende ik juist heel vaak achter ipv voor, die vergissing maak ik nu niet meer.
De VW-app is echt drama wat betreft connectiviteit, en heel beperkte functionaliteit (geen status van het slot, geen locatie van de auto) echt behelpen, zelfs de niet-ID-VW's hebben meer in hun app wat betreft functionaliteit.
Verder helemaal tevreden over de auto, maar goed ik heb er pas 3 weken ervaring mee.
ID.4 Pro Business 2022-model.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Ik heb mijn dochter van 6 gewoon gezegd dat achter de ramen niet open kunnenDonJunior schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:33:
[...]
Precies..
Sowieso veel vreemde keuzes gemaakt. Het meeste baal ik nog steeds (elke dag) van het ontbreken van de achterspeakers (why!) en de raamschakelaars voor de achterramen. Wat een kansloze bespaaractie is dat.
Nu hebben ze 3 raamknopjes bij de bestuurder (1 touch en 2 'hendels') in plaats van 4.. nou nou ..
Vanwege de kids (3 en 5 jaar) achterin moet ik regelmatig de achterraampjes openen en sluiten..
Super irritant dat dit nu in twee stappen moet en dat na een korte tijd de 'Rear' knop automatisch weer 'uit' gaat. Dus dan denk je dat je het raam achter weer kunt sluiten.. is ie terug gesprongen naar voren en gebeurd er dus niets omdat ie nu het voorraam gaat bedienen. (die al dicht is)
Moet je dus eerst weer switchen naar 'Rear' alvorens je het raam dicht kun doen..
Tenzij je je stuur vast houdtmaik73 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:52:
[...]
Als de auto langer dan (ik geloof) 15sec stil staat, zal hij niet automatisch aanrijden....
Vandaag is mijn ID.3 Pro S uitgelezen bij de schadehersteller (klein tikje teken de bumper gehad helaas...). Tot mijn verrassing kwam daar een storing in de elektromotor naar voren (verder onduidelijk wat de storing precies was). Overigens nooit meldingen gehad in het display. Toch vreemd voor een auto van 2 maand oud! Iemand soortgelijke ervaringen gehad?
4.1 => 12.500 km en nog 5mm over. Rijd ook niet speciaal sportief... dus rond de 30.000 km setje nieuw rubber voor achter?wheli schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:33:
[...]
[4.1] wij hebben 21k op de teller staan en mijn banden lijken met name achter ook hard te gaan. Binnenkort wissel naar winterbanden, ik heb geen profieldieptemeter. Ik zie in ieder geval nog geen kleurtjes ;-)
Moest nu 1 Bridgestone vervangen wegens schroef door de zijwand. 265€ lichter. (21")
4.1MJMaverick schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:20:
[...]
Misschien de WeCharge app als je die nog niet had?
Ik lees vaker over die WeCharge app, maar waar moet ik die ergens vinden? Ik heb geen blokje met die naam
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Hele mooi combi zo ook dat wit met de zwarte velgen!Hendrys schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:24:
Net opgehaald.wat een geweldige auto zeg. Top top.
[Afbeelding]
Wat meldingen zijn vrij normaal (ik zie er altijd wel tussen de 25 en 40 in mijn auto, verdeeld over alle modules), zolang je geen waarschuwingen in je dashboard krijgt kun je die normaliter negeren. de auto is intern enorm chatty en zodra er al even niet gecommuniceerd kan worden tussen twee can-bus modules (bv die van de BMS) dan staat er al een error genoteerd. Deze blijft ook staan (als zijnde intermittent), terwijl de communicatie 0.5 sec. later bv alweer hersteld kan zijn.Rubenus schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:15:
Vandaag is mijn ID.3 Pro S uitgelezen bij de schadehersteller (klein tikje teken de bumper gehad helaas...). Tot mijn verrassing kwam daar een storing in de elektromotor naar voren (verder onduidelijk wat de storing precies was). Overigens nooit meldingen gehad in het display. Toch vreemd voor een auto van 2 maand oud! Iemand soortgelijke ervaringen gehad?
Daarom niet te druk over maken.
Vanaf maart kunnen we ook de nieuwe eigenaren van de ID.Buzz verwelkomen in dit topic:
https://www.autoweek.nl/a...en-id-buzz-komt-in-maart/
Die Buzz die overigens minder leuk is opgedroogd dan de Concept tekeningen beloofde
https://www.autoweek.nl/a...kswagen-id-buzz-in-beeld/
.. maar dat terzijde
Die Buzz die overigens minder leuk is opgedroogd dan de Concept tekeningen beloofde
.. maar dat terzijde
*sowieso
Okee zojuist echt VIER keer geprobeerd via de app om de auto te laten voorverwarmen. Het lukt gewoonweg niet. Via beiden wegen krijg ik gewoon geen respons van de auto. Heel bijzonder weer.DonJunior schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:34:
[...]
Ja hoor dat werkt wel gewoon. Ongeacht of de auto is ingeplugd kun je voorverwarmen (mits de module is geactiveerd.. maar da's een ander faal-verhaal van de VW dealer)
*sowieso
Ziet er erg mooi uit. Is dat een GTX? Heb je er lang op moeten wachten?Hendrys schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:24:
Dit is volgens mij nog steeds deels een mule of iig nog voorzien van stickers. Als alle stijlen zwart ipv wit zouden zijn, ziet het er ineens al heel anders uit. Ik laat me graag verrassenDonJunior schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:07:
Vanaf maart kunnen we ook de nieuwe eigenaren van de ID.Buzz verwelkomen in dit topic:
.. maar dat terzijde
Ik zou 'm gewoon het kanaal in rijden. Dan ben je van al je ergernissen verlost en kun je je leven weer oppakkenDonJunior schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:39:
[...]
Okee zojuist echt VIER keer geprobeerd via de app om de auto te laten voorverwarmen. Het lukt gewoonweg niet. Via beiden wegen krijg ik gewoon geen respons van de auto. Heel bijzonder weer.
Heel mooi! Heb mijn ID.5 in dezelfde kleur besteld en ga er ook zwarte GMP velgen op zettenHendrys schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:24:
[Afbeelding]
Mag ik vragen welke maat velgen je heb gebruikt, 20 x 8,5 of 9,0? En waren er nog bijzonderheden voor montage? Ik wil laat de auto leveren met 20” Drammen velgen en ben voornemens de banden over te zetten op de nieuwe GMP velgen.
Iemand dit al eens meegemaakt?
Sinds een uur produceert mijn ID.4 een 'slow whoop' geluid uit de sound generator. Alsof hij continue de engine sound extreem langzaam afspeelt. Ook gaan de koplampen niet meer uit, werken de knipperlichten niet meer en doet de corneringlight het niet meer. Hele riedel met foutmeldingen op het dash.
Rijden of stilstaan, open of op slot, maakt allemaal niet uit. Onwerkelijk dit, alsof hij in hypnose is.
Moe en moedeloos word ik van alle problemen met deze auto...
Volkswagen mobilitie gebeld, ze sturen een monteur. Ben benieuwd of het maken of slepen wordt. Staan laten is geen optie want dan is morgen de 12V accu leeggetrokken door de koplampen.
Sinds een uur produceert mijn ID.4 een 'slow whoop' geluid uit de sound generator. Alsof hij continue de engine sound extreem langzaam afspeelt. Ook gaan de koplampen niet meer uit, werken de knipperlichten niet meer en doet de corneringlight het niet meer. Hele riedel met foutmeldingen op het dash.
Rijden of stilstaan, open of op slot, maakt allemaal niet uit. Onwerkelijk dit, alsof hij in hypnose is.
Volkswagen mobilitie gebeld, ze sturen een monteur. Ben benieuwd of het maken of slepen wordt. Staan laten is geen optie want dan is morgen de 12V accu leeggetrokken door de koplampen.
Dank voor de info. Waar zit je ergens als ik vragen mag en hoe lang heb je er over gedaan?VWID4 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:34:
En hoe gaat het laden langs de snelweg in Noord Italie? Ik ben aan het oriënteren voor de zomer (Skoda Enyaq iV80). Of Noord/Midden/Zuid Frankrijk of Noord/Midden Italië.
De We Charge app is een aparte 'knop' (bij mij op het 2e scherm van knoppen). Feitelijk een kaart-app waarop beter dan in de navi laadpalen zoekbaar zijn. Wanneer je er 1tje gevonden hebt waar je naar toe wilt dan kun je de locatie naar de gewone navi sturen die dan de route berekent.Boy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:53:
[...]
4.1
Ik lees vaker over die WeCharge app, maar waar moet ik die ergens vinden? Ik heb geen blokje met die naam
Yup, vreemd dat daar een aparte app voor is...
Volgens mij mag je je auto ook niet wegzetten met een accu < 20%.Rusky schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:59:
[...]
Had ik vorige week. Kom met nog 40km thuis. Denk volgende dag aan de zaak weer op te laden. Dat is 5km rijden. Wil ik ‘s ochtends wegrijden, kan ik allen manoeuvreren. Met 7km p/uur rijden is dat dan. Eerste beste paal maar ff gepakt en kwartier er aan gehangen (was omgeveer km verder). Denk wel dat dat kwam omdat het toen erg koud was, dat de accu ook moest opwarmen.
Thnx,Ja klopt een gtx en besteld op 2 augustus.
Andre61 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:41:
[...]
Ziet er erg mooi uit. Is dat een GTX? Heb je er lang op moeten wachten?
Dank je wel ben er ook echt heel blij mee.
Enige wat ik weet zijn het 20 inch ivm winterbanden. Bij de dealer laten doen dus geen idee.
Enige wat ik weet zijn het 20 inch ivm winterbanden. Bij de dealer laten doen dus geen idee.
Vighu schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:36:
[...]
Heel mooi! Heb mijn ID.5 in dezelfde kleur besteld en ga er ook zwarte GMP velgen op zetten
Mag ik vragen welke maat velgen je heb gebruikt, 20 x 8,5 of 9,0? En waren er nog bijzonderheden voor montage? Ik wil laat de auto leveren met 20” Drammen velgen en ben voornemens de banden over te zetten op de nieuwe GMP velgen.
Pas op met wat je zegt he.. deze ga ik zeker tegen je gebruiken.. waarschijnlijk al binnenkortFlowDesign schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:54:
[...]
Ik zou 'm gewoon het kanaal in rijden. Dan ben je van al je ergernissen verlost en kun je je leven weer oppakken
*sowieso
Zou me niks verbazen als de 12V accu juist de oorzaak van het probleem is.Firstconnection schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:33:
Shit, nu maar hopen dat de mijne het goed blijft doenDonJunior schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:46:
[...]
Pas op met wat je zegt he.. deze ga ik zeker tegen je gebruiken.. waarschijnlijk al binnenkort

Had maandagavond exact hetzelfde (in een ID3.)en ook in het topic gepost. Dealer gaf bij mij aan pas de 19e te kunnen kijken, hoop dat het bij jou sneller opgelost kan worden.Firstconnection schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:33:
Ps. Ik ben vanuit DE naar NL gereden op advies van ADAC, ging wel goed eigenlijk.
Jeetje, dan pas? Knap waardeloos zeg!Vaelin schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:05:
[...]
Had maandagavond exact hetzelfde (in een ID3.)en ook in het topic gepost. Dealer gaf bij mij aan pas de 19e te kunnen kijken, hoop dat het bij jou sneller opgelost kan worden.
Ps. Ik ben vanuit DE naar NL gereden op advies van ADAC, ging wel goed eigenlijk.
Mijn auto is net meegenomen door de pechhulp en naar de dealer gebracht. Ze hebben de auto volledig gereset. Spanningloos gemaakt en ook via OBD gereboot. Auto ging meteen weer in storing en sluit zich niet meer af waardoor bepaalde onderdelen actief blijven. Verlichting voor gaat in een noodstand met alleen dimlicht. Knipperlichten, grootlicht, sidelights werken aan de voorkant allemaal niet meer. Ook geen fake enginesound, behalve continue dat slow whoop dan. 12V accu was in orde.
De VW monteur zei dat het slow-whoop geluid ook hoorbaar is bij het updaten van software. Alleen, mijn auto was daar helemaal niet mee bezig. Er zit iets van een communicatiestoring in of een probleem met een regelapparaat. De VW monteur was kundig en had weinig hoop op iets eenvoudigs.
De auto staat vannacht met de lampen aan op de parkeerplaats bij Muntstad. Waarschijnlijk gaan ze morgen uitgebreider diagnostiseren. De komende 3 dagen rijd ik nog in een Up! van de mobility service, daarna waarschijnlijk weer een tijdje in de auto van mijn vrouw

Bij mij lukt het sinds een paar dagen ook niet meer. Kan geen verbinding makenDonJunior schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:39:
[...]
Okee zojuist echt VIER keer geprobeerd via de app om de auto te laten voorverwarmen. Het lukt gewoonweg niet. Via beiden wegen krijg ik gewoon geen respons van de auto. Heel bijzonder weer.
Laadstatus wordt wel gewoon bijgewerkt en auto is in onlinemodus
Afgelopen zomer Lago Magiore -> Pisa -> Siena -> Florence en terug gedaan.FJP84 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:34:
[...]
Dank voor de info. Waar zit je ergens als ik vragen mag en hoe lang heb je er over gedaan?
En hoe gaat het laden langs de snelweg in Noord Italie? Ik ben aan het oriënteren voor de zomer (Skoda Enyaq iV80). Of Noord/Midden/Zuid Frankrijk of Noord/Midden Italië.
Enige probleem was het aanschuiven aan de lader in Frankrijk (Hauconcourt)
Italië vond ik geen probleem om te laden. Er staan bij een aantal supermarkten snelladers. Er zijn Ionity stations (niet veel) en in vele dorpen en steden kan je makkelijk laden bij EnelX (laadpas aanvragen!)
Verder steeds aan onze woning de granny charger ingeplugd.
En in Florence konden we zelfs gratis laden in de parking van het station
Wat betreft Frankrijk: in juli naar het Zuiden geweest (Lubéron). Ionity laders genoeg aan de snelweg. Verder granny chargen op locatie. De infrastructuur in de dorpjes is of afwezig of niet werkend in onze ervaring. De Mont Ventoux was heerlijk met de ID4. met 25% boven en bijna vol terug beneden haha.
[ Voor 14% gewijzigd door sopkip op 07-01-2022 09:31 ]
Ik ben wel heel benieuwd wat hier uiteindelijk aan de hand is, hou ons maar op de hoogte als je iets meer weetFirstconnection schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:46:
[...]
Jeetje, dan pas? Knap waardeloos zeg!
Mijn auto is net meegenomen door de pechhulp en naar de dealer gebracht. Ze hebben de auto volledig gereset. Spanningloos gemaakt en ook via OBD gereboot. Auto ging meteen weer in storing en sluit zich niet meer af waardoor bepaalde onderdelen actief blijven. Verlichting voor gaat in een noodstand met alleen dimlicht. Knipperlichten, grootlicht, sidelights werken aan de voorkant allemaal niet meer. Ook geen fake enginesound, behalve continue dat slow whoop dan. 12V accu was in orde.
De VW monteur zei dat het slow-whoop geluid ook hoorbaar is bij het updaten van software. Alleen, mijn auto was daar helemaal niet mee bezig. Er zit iets van een communicatiestoring in of een probleem met een regelapparaat. De VW monteur was kundig en had weinig hoop op iets eenvoudigs.
De auto staat vannacht met de lampen aan op de parkeerplaats bij Muntstad. Waarschijnlijk gaan ze morgen uitgebreider diagnostiseren. De komende 3 dagen rijd ik nog in een Up! van de mobility service, daarna waarschijnlijk weer een tijdje in de auto van mijn vrouw
Ik zat in het Val Gardena. In Italië alleen langs de snelweg opgeladen bij een Ionity station op de Brennerpas. Verder waren in het dal zelf bij de skilift en de supermarkt een paar superchargers. Daar mag je maximaal een uur staan. Best goed geregeld. Ik was eigenlijk bang dat laden lastig zou zijn in het dal, maar dat ging juist erg makkelijk. En niet eens heel duur.FJP84 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:34:
[...]
Dank voor de info. Waar zit je ergens als ik vragen mag en hoe lang heb je er over gedaan?
Vond idd Italië prima te doen. Vorige zomer naar de Mercantour geweest. Route via Dui, Zwitserland, Italie. In Italië een tussenstop gepland in een prachtige boerenhoeve/hotel vlakbij Pavia.. incl. 11 Kw. lader. Voldoende gehad aan de Ionity's.VWID4 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:30:
[...]
Ik zat in het Val Gardena. In Italië alleen langs de snelweg opgeladen bij een Ionity station op de Brennerpas. Verder waren in het dal zelf bij de skilift en de supermarkt een paar superchargers. Daar mag je maximaal een uur staan. Best goed geregeld. Ik was eigenlijk bang dat laden lastig zou zijn in het dal, maar dat ging juist erg makkelijk. En niet eens heel duur.
zumba
Hier sinds eind november de ID.3 Pro 145pk binnen.
Bevalt erg goed 👍.
2 weken geleden auto op Schiphol weg gezet (garage) en met terug komst nog steeds de zelfde lading 66%. Na die 2 weken konden we zo weer weg rijden naar huis (110km) zonder problemen. Erg fijn!
Bevalt erg goed 👍.
2 weken geleden auto op Schiphol weg gezet (garage) en met terug komst nog steeds de zelfde lading 66%. Na die 2 weken konden we zo weer weg rijden naar huis (110km) zonder problemen. Erg fijn!
Haha, over schokkende wijzigingen gesproken... De mijne wordt geproduceerd in week 49, van 2022Metalingus schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:49:
@ alle A-Pointers: Honeymoonnet staat weer aan
Now we wait...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UIaPRfAKhCxAmFqrfqbVpRfx.jpg?f=user_large)
Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat hun systeem er geen jaartal bij opslaat

Verhip! Was mij nog niet eens opgevallenMitchell2.24v schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:30:
[...]
Haha, over schikkende wijzigingen gesproken... De mijne wordt geproduceerd in week 49, van 2022![]()
[Afbeelding]
Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat hun systeem er geen jaartal bij opslaat

Wie zegt dat Duitsers geen humor hebben
Helaas is het zo dat die week, eenmaal ingevuld, niet meer wijzigt. En zo verschuift mijn "definitieve productiedatum" al 7 weken, nog meer Duitse humor denk ik
Hier precies hetzelfde probleem. Het begon met een melding 12V storing en werd gevolgd door dezelfde storingen die in Vaelins post te zien zijn. De eSound en de koplampen bleven aanstaan en de knipperlichten voor werkten niet meer. Mijn ID3 (met 2.3) is 14 december weggesleept. Ik kreeg vervangend vervoer vanuit VW, maar die moest ik 23 december alweer inleveren. Sindsdien zitten wij zonder auto.Firstconnection schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:46:
[...]
Jeetje, dan pas? Knap waardeloos zeg!
Het is blijkbaar erg druk bij de garage, want ook zij konden pas na enkele weken kijken wat er mis is. Helaas is bijna een maand later nog steeds niet duidelijk wat er precies aan de hand is en hoe de storingen moeten worden opgelost. Daarnaast is er geen oplossing voor vervangend vervoer..
Dat er kinderziektes in deze auto zouden zitten vond ik een acceptabel risico, maar met deze ronduit slechte service ben ik enorm teleurgesteld in VW. Dit is dan ook mijn eerste en laatste VW.
Bizarre verhalen zeg! Even voor mij; dit lijkt me toch een pure garantiekwestie? Kan je niet gewoon een auto daar 'gratis' huren? Of er één huren en de rekening naar de dealer sturen?
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
wanneer was je bestelling?Mitchell2.24v schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:30:
[...]
Haha, over schokkende wijzigingen gesproken... De mijne wordt geproduceerd in week 49, van 2022![]()
[Afbeelding]
Ja dat zou je denken inderdaad, maar helaas is het formeel beleid dat er bij garantieclaims geen vervangend vervoer is geregeld. Officieel is het zelfs zo dat je via de mobility service 3 dagen vervangend vervoer krijgt en daarna moet je het zelf maar uitzoeken. En dit is alleen als je auto echt niet meer kan rijden. Lever je hem rijdend in voor een garantiegeval dan kan je lopend naar huis, of betalen voor een Up!wheli schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:05:
Bizarre verhalen zeg! Even voor mij; dit lijkt me toch een pure garantiekwestie? Kan je niet gewoon een auto daar 'gratis' huren? Of er één huren en de rekening naar de dealer sturen?
Wel kan je nog een abonnement bij VW nemen voor een paar euro per maand dat je recht geeft op vervangend vervoer. Prima als je je occasion buiten de fabrieksgarantie in onderhoud hebt, maar voor een splinternieuwe auto vindt ik het een principekwestie. Extra betalen zodat de producent na aflevering in alle rust en keer op keer zijn wanproduct kan fixen klopt niet.
Ik vind het echt een schande eerlijk gezegd. Een garantie issue kan altijd een keer gebeuren natuurlijk, maar je auto weken of soms zelfs maanden kwijt zonder enige vorm van coulance is een gotspe. Ik wacht nog een weekje af hoe het nu weer bij mijn ID.4 gaat, maar ik overweeg om juridisch advies inwinnen om mijn onkosten (benzine, tijd) te gaan reclameren. De maat begint vol te raken met alle issues. In Duitsland worden eigenaren van ID's bijvoorbeeld financieel gecompenseerd voor valse beloften van de warmtepomp. Hier in NL: niks.
Ik vind het zo jammer, want mechanisch zit mijn ID.4 prima in elkaar en het rijdt fantastisch. Maar plezier heb ik er niet meer aan.
Op drie september (2021
Origineel was me beloofd dat hij in week 48 geleverd zou worden. Dat is niet gelukt. Toen zij hij in week 49 van 2021 in productie gaan. Dat is overigens ook niet gelukt. Dat weeknummer staat er nog wel, maar blijkbaar wordt alleen het weeknummer opgeslagen, en niet het bijbehorende jaar. Dus wat hier getoond wordt is gewoon onzin.
De geplande afleverweek staat nog steeds op week 10 (2022, hoop ik

Ik wacht rustig af.
Spelen deze problemen alleen bij de ID.3 first of zijn ook latere ID3's of MEB auto's gevoelig voor deze storing?
Ik zou hier zeker niet mee akkoord gaan.
Ronduit bizar dat als een nieuwe auto het binnen de garantieperiode laat afweten en de reparatie weken duurt dat je het zelf mag uitzoeken met je vervoerFirstconnection schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:58:
[...]
Ja dat zou je denken inderdaad, maar helaas is het formeel beleid dat er bij garantieclaims geen vervangend vervoer is geregeld. Officieel is het zelfs zo dat je via de mobility service 3 dagen vervangend vervoer krijgt en daarna moet je het zelf maar uitzoeken. En dit is alleen als je auto echt niet meer kan rijden. Lever je hem rijdend in voor een garantiegeval dan kan je lopend naar huis, of betalen voor een Up!
Wel kan je nog een abonnement bij VW nemen voor een paar euro per maand dat je recht geeft op vervangend vervoer. Prima als je je occasion buiten de fabrieksgarantie in onderhoud hebt, maar voor een splinternieuwe auto vindt ik het een principekwestie. Extra betalen zodat de producent na aflevering in alle rust en keer op keer zijn wanproduct kan fixen klopt niet.
Ik vind het echt een schande eerlijk gezegd. Een garantie issue kan altijd een keer gebeuren natuurlijk, maar je auto weken of soms zelfs maanden kwijt zonder enige vorm van coulance is een gotspe. Ik wacht nog een weekje af hoe het nu weer bij mijn ID.4 gaat, maar ik overweeg om juridisch advies inwinnen om mijn onkosten (benzine, tijd) te gaan reclameren. De maat begint vol te raken met alle issues. In Duitsland worden eigenaren van ID's bijvoorbeeld financieel gecompenseerd voor valse beloften van de warmtepomp. Hier in NL: niks.
Ik vind het zo jammer, want mechanisch zit mijn ID.4 prima in elkaar en het rijdt fantastisch. Maar plezier heb ik er niet meer aan.

Ik zou hier zeker niet mee akkoord gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 08-01-2022 14:58 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Dat is wel heel vervelend zo. En inderdaad heel jammer, want een nieuwe auto zou toch iets leuks moeten zijn waar je veel plezier aan kan beleven.Firstconnection schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:58:
Ja dat zou je denken inderdaad, maar helaas is het formeel beleid dat er bij garantieclaims geen vervangend vervoer is geregeld. [...]
Ik hoop dat het snel en vooral ook definitief wordt opgelost. Want zelfs al kom je er uiteindelijk via een juridische procedure uit, dat maakt het hele gebeuren er niet leuker op.
Blijkt dat de gps-tracker van de leasemaatschappij de boosdoener was. Die genereerde heel veel foutmeldingen. Die is nu eruit en de problemen lijken weg te zijn.BMCvOs schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:02:
[...]
Ondertussen ook contact gehad met de dealer. Die zegt hetzelfde. Ze gaan uitlezen op fouten en anders kalibreren/minder gevoelig afstellen.
Was dat ding met jouw toestemming gemonteerd? Ik zou aardig boos worden als de maatschappij mij zou tracken op die manier.BMCvOs schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:02:
[...]
Blijkt dat de gps-tracker van de leasemaatschappij de boosdoener was. Die genereerde heel veel foutmeldingen. Die is nu eruit en de problemen lijken weg te zijn.
Autoblog doet dat altijdedkreuk schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand deze melding al een keer eerder gezien, zag hem vandaag voor het eerst.
[Afbeelding]
Vandaag ook een keer getest hoe mijn zenuwen waren, was gelukkig in de buurt van mijn thuisadres. Hoe lang zou je nog kunnen doorrijden als deze op 0% staat. Iemand al een keer geprobeerd?
YouTube: Volkswagen ID.4, Polestar 2 en XC40 helemaal LEEGRIJDEN!
Mag hopen dat het om een anti-diefstal tracker gaat?BMCvOs schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:02:
[...]
Blijkt dat de gps-tracker van de leasemaatschappij de boosdoener was. Die genereerde heel veel foutmeldingen. Die is nu eruit en de problemen lijken weg te zijn.
Je bent niet de enige in dit topic die hier de dupe van is. Ik vind het ronduit schandalig hoe VW Pon hier mee omgaat. Als m'n rechtsbijstandverzekering dit zou dekken zou ik zeker weten juridische stappen ondernemen.Firstconnection schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:58:
[...]
Ja dat zou je denken inderdaad, maar helaas is het formeel beleid dat er bij garantieclaims geen vervangend vervoer is geregeld. Officieel is het zelfs zo dat je via de mobility service 3 dagen vervangend vervoer krijgt en daarna moet je het zelf maar uitzoeken. En dit is alleen als je auto echt niet meer kan rijden. Lever je hem rijdend in voor een garantiegeval dan kan je lopend naar huis, of betalen voor een Up!
En noodgedwongen for the time being misschien die paar Euro per maand voor vervangend vervoer betalen?
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.