Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 164 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:46
iRinze schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:16:
Vorige week woensdag een voorraad ID 4 Life bij Leaseplan besteld. Is er een kans dat zulke voorraad auto's nog op kenteken komen dit jaar? LP durfde mij niks te garanderen i.v.m. drukte bij PON.
Dat hangt er een beetje vanaf. Er zijn voorraadauto's die al in NL staan (niet zo veel meer, maar toch) en voorraad auto's die vooruitbesteld zijn. Die laatste categorie ga je denk ik dit jaar niet meer op kenteken krijgen. De eerste misschien nog net?

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

htv12 schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:53:
Ik heb mijn ID.4 half october ontvangen en direct aangemeld bij we connect. Maar tot nu toe heb ik geen e-mail ontvangen voor de 2.3 software update. Ik heb daarover een e-mail gestuurd naar weconnect-support@volkswagen.de en kreeg onderstaande reactie. We moeten gewoon nog even geduld hebben.

Thank you for contacting Volkswagen Digital Services.

Please be informed that in case if you did not receive the an “opt-in” e-mail in which we ask for your permission to send the ID.Software 2.3 “Over-the-Air”, will continue to have the opportunity to give your consent until next years with the provided email is still available to you.

In addition, please know that we do not send the email manually, we kindly ask for your patience as the OTA will be applied in all the vehicles based on the system rollout.
Please always check your inbox, junk folder or spam folder, though sometimes our emails arrives there. In addition, make sure your vehicle is always 'online' and do not remove yourself as a primary user for any reason.

We hope for your understanding and would like to thank you for your patience on the matter.

For further clarifications, we remain at your disposal around the clock, 7 days a week. You may reply to this email, or call us on our dedicated line 800-0200453. We kindly ask, that you indicate your reference xxxxxxxxxx for a quick follow-up.

We wish you always a safe and pleasant journey with your favourite Volkswagen ID.4.

Your Volkswagen team
Ik heb ook maar eens een mailtje gestuurd, mijn goedkeuring op de OTA 2.3 email is van 15/10/21 geleden en tot op vandaag nog niks gekregen...

edit: mijn wagen geregistreerd in 06/2021 bij WeConnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VWID4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-03 13:20
Weet iemand of er een app bestaat waarop alle snellaadstations in Europa staan aangegeven? Ik heb nu het e.e.a. geprobeerd maar krijg maar geen compleet overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:08:
[...]

Ik heb ook maar eens een mailtje gestuurd, mijn goedkeuring op de OTA 2.3 email is van 15/10/21 geleden en tot op vandaag nog niks gekregen...

Ik heb ze ook maar eens gemaild...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:08:
[...]

Mijn ID.4 is ook in september geleverd. Maar de dealers die ik heb geprobeerd geven me allemaal hetzelfde antwoord: update naar 2.3 komt wanneer het komt. Heb geduld. :/

En ze kunnen hem niet handmatig in de werkplaats installeren. Iets wat ik niet echt geloof want heb hier ook wel gelezen dat mensen hem geupdate geleverd hebben.

Maar goed, nu 10dkm verder en geen enkele issues dus ik wacht wel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik blijf het vreemd vinden dat, ondanks instellen vertrektijd en voorklimatiseren aan de kabel, ik met dit weer toch vaak op 32 tot 35 kw/u/100km uitkom voor de eerste 30-40 kilometer. Alsof het voorverwarmen van het accupakket bij mij niet gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
theHoff schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:10:
Ik blijf het vreemd vinden dat, ondanks instellen vertrektijd en voorklimatiseren aan de kabel, ik met dit weer toch vaak op 32 tot 35 kw/u/100km uitkom voor de eerste 30-40 kilometer. Alsof het voorverwarmen van het accupakket bij mij niet gebeurd?
id3 of id4.
RIjdt je dan direct op de snelweg met 130 kmph?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Ik dacht dat dat nooit gebeurde met s/w 2.1 of 2.3, pas met of na 3.0?
Ik had ergens gelezen dat de batterij al wel verwarmd wordt als je voorklimatiseert als je NIET aan de kabel zit... logica - geen idee.
Overigens zelfde ervaringen hier. Onder de 5 graden en ritjes woon/werk? Na 200km is het op (100% geladen).
Had wel een nieuw stationair record laatst: 14,3kWh
Was net 2 minuten van huis en stond bij een stoplicht. Spiegelverwarming aan, stoel- en stuurverwarming en AC op 20,5. Niet voorverwarmd :)

[ Voor 20% gewijzigd door Soeski op 27-12-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Hier hetzelfde. Vermoed dat de accu niet wordt voorverwarmd (de auto gelukkig wel _/-\o_ ). Verbruik zakt na een kilometer of 50 behoorlijk terug.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Laatst online: 21-09 11:58

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Wat betekent dat witte icoon (rood omcirkeld)? :?
Gaat dat vanzelf weer over of moet ik iets doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FwWkxtWIENfOVyYoXJwnu5qYD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpxMJ85EBWMdRAStO5FC79Ut.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze antwoorden best snel:

Regarding your request, we would like to inform you that your account has been assigned to the OTA campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
KingsCrown schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:15:
[...]

id3 of id4.
RIjdt je dan direct op de snelweg met 130 kmph?
ID.4 en na kilometer of tien de snelweg op met 100 kmu. Niks uitzonderlijks dus. Hopen dat ze de software volgend jaar op orde hebben, want dit beperkt je bereik toch met een stuk of 20-30 kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10
Heeft iemand al goede sneeuwkettingen die de velgen niet beschadigen? Ik durf niet zomaar goedkope kettingen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
B@rt_d@_M@n schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:49:
[Afbeelding]
Als ik goed inzoom op het icoon (wat een druk icoon!) dan gok ik dat het iets met Regen te maken heeft. Ziet er uit als rem/abs icoon, maar ook iets met power.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqF1IJwMlOdGnVGXQOEXGlMu9-g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1oDkPOzKt3H6sSxjpPFQUzyj.jpg?f=user_large

Heb (nog) geen ID.x en ook geen handleiding, dus meer kan ik je helaas niet vertellen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pietermx
  • Nu online
B@rt_d@_M@n schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:49:
[Afbeelding]
Uit de handleiding (kun je inzien op https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_NL ):
Front Assist start
Het controlelampje brandt wit. Front Assist is tijdelijk niet of beperkt beschikbaar. Na kort rechtuit te hebben gereden, is Front Assist beschikbaar. Het controlelampje gaat uit. Als de wagen niet rijdt, brandt het controlelampje permanent.

M.a.w. je hebt nog niet gereden, en daarom werkt de front assist nog niet. Niks om je zorgen over te maken, is normaal. :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Mdesign schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:05:
Heeft iemand al goede sneeuwkettingen die de velgen niet beschadigen? Ik durf niet zomaar goedkope kettingen te kopen.
Is erg afhankelijk of je 18, 19 of 20 inch hebt. Ik ben voor Pewag Servo SUV gegaan op mijn 19 inch achterbanden. Tot nu toe goede ervaringen met Pewag.

[ Voor 4% gewijzigd door theHoff op 27-12-2021 18:06 . Reden: Eigen inches erbij gezet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

VWID4 schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:21:
Weet iemand of er een app bestaat waarop alle snellaadstations in Europa staan aangegeven? Ik heb nu het e.e.a. geprobeerd maar krijg maar geen compleet overzicht.
Chargeprice.app

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Wat ik doe als de auto aan de laadpaal hangt, het laden doorstarten to 90% en het verwarmen aanzetten. Dan gaat het bij mij beter.
Opladen zorgt volgens mij voor een hogere accutemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10
theHoff schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:05:
[...]

Is erg afhankelijk of je 18, 19 of 20 inch hebt. Ik ben voor Pewag Servo SUV gegaan op mijn 19 inch achterbanden. Tot nu toe goede ervaringen met Pewag.
20 inch heb ik achter op mijn id4. Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:03
Volgens mij hebben zij nog steeds alleen de laadpaal data van Plugsurfing, die bij lange na geen volledige dekking hebben.

Maar ik heb de CEO van Chargeprice ongeveer een jaar geleden wel in contact gebracht met de CEO van Eco-movement. Als ze inmiddels de data van Eco-movement gebruiken is de dekking veel beter.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Vanmiddag dus iets meer dan 170 km gereden, vrijwel alleen maar snelweg. De eerste helft 110 en de andere helft 120 km/u op de ACC gereden. Buiten was het 8 graden, binnen 20 graden. Gemiddeld verbruik was 21 kWh per 100 km.

Vertrokken met 100% SOC, ongeveer 290 km GOM en aangekomen met ongeveer 30% SoC en 90 km GOM.

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 27-12-2021 22:08 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:05

Freakie1NL

Grote Baas

Vandaag naar Denemarken vertrokken met de ID.3. Thuis een laadpaal dus tot 100% gezet en een uur van te voren begonnen met opwarmen. Auto was daarom heerlijk op temperatuur maar accu zakte wel naar 98% desondanks kabel.

In Nederland de ACC op 103 gezet, in Duitsland 105 en 110. Zoals @FlowDesign op vorige pagina aangaf is 22 kWh een redelijke schatting. In Nederland was het 4c, in Duitsland steeds 0,5 zakken naar uiteindelijk min 2c.

Qua snelladen is Duitsland minder dik bezaaid dan Nederland maar het is voldoende en goed te plannen. Wij waren met een baby, en de laadstops hebben we steeds gepland tijdens de voeding. Inclusief de hele rikmak die er bij komt met luiers etc ben je zo 45 tot 60 minuten verder. Dan zit hij gewoon vol.

Niet de snelste strategie maar laden is elke keer ondergeschikt geweest.

Je moet het wel aandurven om met lage percentages bij snelladers aan te komen. En weten dat je beter weer kan gaan rijden en bij een lagere accu stand even bij kan laden.

Met 2x laden hadden we het gered (750 km), alleen dan zouden we met 8 km resterende range aankomen. Durfde ik niet aan, dus in Denemarken nog even voor 5 minuten een snelladers gepakt. Daar stond tevens een ID.4. (NL).

Is overigens maar goed, want nu voor de eerste keer dat een AC lader mijn The Newmotion pas niet accepteert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tC1b2mvtuht_D6swnJK8DFdml_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GlXv62EmH56dNmCtecwcAmgN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnXSEywsKAXNFBJ95TkiLx8c-dE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsaOnmMN98tW3bTm8mm7j6AM.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loqd4lBcQL9D6j29yco42KFI-Iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MCNAHXBaFOH7OwBHADlSPX9.jpg?f=fotoalbum_large

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witzwart
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Weet iemand waarom je (zeker langs de snelweg) bijna nooit met een creditcard kan betalen. Nu missen ze soms ook inkomsten omdat je het juiste pasje niet hebt. En in mijn opinie klantvriendelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Witzwart schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:11:
Weet iemand waarom je (zeker langs de snelweg) bijna nooit met een creditcard kan betalen. Nu missen ze soms ook inkomsten omdat je het juiste pasje niet hebt. En in mijn opinie klantvriendelijker.
Juist langs de snelweg kan dat bijna altijd wel. Fastned kan, en volgens mij Shell Recharge ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 12:46
Mdesign schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:05:
Ik heb de Pewag Servo 9 RS9 77 - 9mm voor m'n ID.3 met 19" op 215/50R19 93T Continental Wintercontact TS 850 banden. Heb ze alleen omgelegd als test thuis, nog niet mee in de sneeuw gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witzwart
Freakie1NL schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:04:
[...]

Juist langs de snelweg kan dat bijna altijd wel. Fastned kan, en volgens mij Shell Recharge ook.
Ook in het buitenland? Waarom zijn er dan zoveel mensen die problemen hebben met het juiste pasje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Witzwart schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:11:
[...]

Ook in het buitenland? Waarom zijn er dan zoveel mensen die problemen hebben met het juiste pasje?
Tja de aanbieder van de laadpalen bepalen dat, in buitenland is natuurlijk breed. Maar richting Noord Europa heb je Ionity, E.On, incidenteel weer Fastned. Die zitten alle langs de snelweg en kan je met CC betalen. Tuurlijk heb je andere snelladers, en andere gebieden.

Maar het probleem ziet voornamelijk toe op AC laders toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Ik ben zondagnacht in zo'n 18 uur naar Turijn gereden in de ontzettend comfortabele id3. Qua rijden is het echt een plezier om onderweg te zijn.

De omstandigheden onderweg waren wat saai, ik had graag wat sneeuw gehad maar tot aan Zwitserland was het regen en zo'n 2 graden. De auto stond op 18 graden en het verbruik lag rond de 22kwh.

Qua laadpalen had ik bij ionity moeten blijven, ABRP geeft teveel palen van de route af en Ionity stelt nooit teleur dus onderweg meerdere keren moeten zoeken naar goede stops op de route. Pas in Zwitserland stonden voor het eerst 3 andere evs naast me, de rest van de route was ik de enige.

Plus:
-super comfortabel
-stil
-verbruik viel mee
-laadsnelheden

Min:
-ruitenwissers die strepen trekken en herrie maken
-navigatie viel in Italië uit en bestemming herplannen gaf een foutmelding dat die niet herkend werd
-heel irritant dat je met de Navi niet goed snelladers kan inplannen en vinden langs de route
-laadpalen die alleen werken met apps

Mooi wel dat ik onderweg goede laadsnelheden haalde, daar kan je bij deze auto niet over klagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQaxCjBSX5DXu23DV-CoLGV5tTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USUo9wQ3918oGSuAEfdsuvAi.jpg?f=fotoalbum_large

Zwitserland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riStIeJuRMb_hYbEc9lsWbnL2xM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Es3tg7cux5VtVOvwdS7tphAp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
KingsCrown schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:42:
[...]

Ik heb ze ook maar eens gemaild...
Hello ****,

Thank you for contacting Volkswagen Digital Services.

Regarding your inquiry which you have stated, kindly be informed that, all customers who were not taken into account in the previous Over-the-Air (OTA) update email distribution waves will receive an opt-in mail during the first few weeks of 2022.

Customers who are no longer in possession of the opt-in mail and who have not yet given their consent must be patient until the workshop campaign next year. An update via OTA is not possible until then.

Currently, no more customers are contacted who have not given their consent to the sent opt-in mail in the previous waves or who have not enrolled in WeConnect.

All updateable customer vehicles that have not received or will not receive the update via OTA will be supplied with the latest software in the workshop in the coming year 2022.

Please know, that we remain at you disposal around the clock, 7 days a week. You may reply to this email, or call us on our dedicated line 0800-2797508. We kindly ask, that you indicate your reference 0001084163 for a quick follow-up.

We wish you safe and pleasant journeys with your Volkswagen ID.4.

Your Volkswagen team

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@AMARONE|IA Altijd leuk om een dergelijk verslag te lezen. Wat betreft de ruitenwissers, daar ergerde ik me bij mijn ID.4 ook echt enorm aan. Ik heb uiteindelijk nog geen 5 maanden na aflevering de wisserbladen zelf vervangen door een setje Bosch Aerotwins en daarmee is het issue volledig opgelost, echt een wereld van verschil.

De standaard Volkswagen wisserbladen zijn echt enorm slecht, was bij mijn vorige T-Roc exact hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
ik222 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:28:
@AMARONE|IA Altijd leuk om een dergelijk verslag te lezen. Wat betreft de ruitenwissers, daar ergerde ik me bij mijn ID.4 ook echt enorm aan. Ik heb uiteindelijk nog geen 5 maanden na aflevering de wisserbladen zelf vervangen door een setje Bosch Aerotwins en daarmee is het issue volledig opgelost, echt een wereld van verschil.

De standaard Volkswagen wisserbladen zijn echt enorm slecht, was bij mijn vorige T-Roc exact hetzelfde verhaal.
Bizar dat Volkswagen niet voor betere kwaliteit in de basis kiest. Ga er bij terugkomst achteraan en hopelijk betaald door de lease.

De software blijft nog wel echt een dingetje imo in de ID serie. Qua auto kom je gesloopt aan in energie maar fysiek nergens last wat mijn citroen en Renault hiervoor wel gaven.

We lopen in Nederland wel echt voor op andere landen qua evs en laadpalen. Hier heb je vaak mooie overkapte stations niet te ver van de pomp zelf. In Duitsland sta je soms letterlijk ergens ver en achteraan in het donker. Los daarvan zijn de evs op 1 hand te tellen op de hele route terwijl je in Nederland rijen dik achter elkaar zit soms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingsCrown
Ik heb net ook de aerotwins besteld. Ik erger me groen en geel aan de standaard wissers.
Nieuwe aerotwins maar 30,- EUR...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08 10:27
Iemand nog onderdelen nodig? Een prijspakkertje van 250 Britse ponden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdjWTbIHE_74w4WWQAZ1X9VxqMc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F1OYJDGEgmUzDJNJ0uUmTIhO.png?f=fotoalbum_large

https://www.copart.co.uk/...swagen-id3-family-bristol

[ Voor 12% gewijzigd door BanDijk op 28-12-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:44
ik222 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:28:

Jup, bij de Golf inderdaad hetzelfde gedaan destijds. Bij de ID3 nog niet nodig gehad.. maar die gaan er dan inderdaad ook gewoon uit eigen portemonnee en van Bosch op komen

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:44
Gezien de achterruiten open staan kun je het interieur wel afschrijven ben ik bang.

Mogelijk kan je met het accupakket een mooie thuisaccu in elkaar flansen

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook antwoord van Volkswagen over de 2.3 update. Er komt een recall aan voor alle voertuigen die de 2.3 update niet krijgen. Zoals de mijne waarschijnlijk. Die update gebeurt dan handmatig in de 'workshop'. Kortom, in het ergste geval dus wederom terug naar de dealer ergens volgend jaar..

-edit- ik zie net dat KingsCrown dit ook al gepost has. Excuus voor de dubbele post.

[ Voor 12% gewijzigd door Firstconnection op 28-12-2021 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
AMARONE|IA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:39:
[...]

Bizar dat Volkswagen niet voor betere kwaliteit in de basis kiest. Ga er bij terugkomst achteraan en hopelijk betaald door de lease.

De software blijft nog wel echt een dingetje imo in de ID serie. Qua auto kom je gesloopt aan in energie maar fysiek nergens last wat mijn citroen en Renault hiervoor wel gaven.

We lopen in Nederland wel echt voor op andere landen qua evs en laadpalen. Hier heb je vaak mooie overkapte stations niet te ver van de pomp zelf. In Duitsland sta je soms letterlijk ergens ver en achteraan in het donker. Los daarvan zijn de evs op 1 hand te tellen op de hele route terwijl je in Nederland rijen dik achter elkaar zit soms.
Ik heb ze zelf betaald, was ook maar iets van 30 euro dus dat is wel te overzien. Vanuit de LM moet ik ermee naar de dealer, die vervangen ze dan ook wel maar uiteraard weer met dezelfde Volkswagen rommel... Daar schiet ik dus niets mee op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Firstconnection schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:08:
Ik heb inmiddels ook antwoord van Volkswagen over de 2.3 update. Er komt een recall aan voor alle voertuigen die de 2.3 update niet krijgen. Zoals de mijne waarschijnlijk. Die update gebeurt dan handmatig in de 'workshop'. Kortom, in het ergste geval dus wederom terug naar de dealer ergens volgend jaar..

-edit- ik zie net dat KingsCrown dit ook al gepost has. Excuus voor de dubbele post.
Moest met de ID.3 toch al. Voor de DC snelheid update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryICT
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
Freakie1NL schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:12:
[...]

Moest met de ID.3 toch al. Voor de DC snelheid update.
Is daar al meer over bekend? Vorige week ben ik langs de dealer geweest omdat die handgrepen weer eens niet werkte, en daar wisten ze nog van niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

AMARONE|IA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:22:

-navigatie viel in Italië uit en bestemming herplannen gaf een foutmelding dat die niet herkend werd

[Afbeelding]
Je navigatie een keer herstarten lost probleem op heb ik ook 2 keer gehad.
15 seconden de aan/uit 'knop' ingedrukt houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

FerryICT schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:17:
[...]

Is daar al meer over bekend? Vorige week ben ik langs de dealer geweest omdat die handgrepen weer eens niet werkte, en daar wisten ze nog van niets.
Nope, 2 weken geleden nog naar geïnformeerd, maar ze hadden er bij de dealer überhaupt nog nooit iets over vernomen. Nieuws was nieuw voor ze.

Zegt wel wat over de VW organisatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Witzwart schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:11:
[...]

Dat hangt heel erg van het land af. In Nederland, België en Duitsland bijvoorbeeld heb je haast geen bijzondere pasjes nodig, dan is één pasje van bijvoorbeeld NewMotion al voldoende voor zeer goede dekking.
Bij DC snelladers over het algemeen minder vreemde pasjes of apps nodig dan bij lokale AC palen in het buitenland.

De reden dat je niet overal met CC kunt betalen is omdat zo'n betaalterminal veel meer kosten met zich meebrengt dan een rfid laadpasje. Zowel qua apparatuur als qua maandelijkse kosten. Daarnaast vinden de laadpaalaanbieders het natuurlijk van meerwaarde om het betaalverkeer volledig zelf in de hand te hebben ipv via de CC maatschappijen.

Het is overigens wel zo, dat de Europese Commissie sinds kort bij de nieuwere subsidies voor snelladers, als voorwaarde stelt dat er met een CC betaald moet kunnen worden.

Mag ik trouwens vragen op welke informatie/ervaring je je baseert? Gewoon van één persoon iets gehoord ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Laatst online: 21-09 11:58

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

pietermx schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:27:
[...]

Uit de handleiding (kun je inzien op https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_NL ):
Front Assist start
Het controlelampje brandt wit. Front Assist is tijdelijk niet of beperkt beschikbaar. Na kort rechtuit te hebben gereden, is Front Assist beschikbaar. Het controlelampje gaat uit. Als de wagen niet rijdt, brandt het controlelampje permanent.

M.a.w. je hebt nog niet gereden, en daarom werkt de front assist nog niet. Niks om je zorgen over te maken, is normaal. :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Vanmiddag de terugweg van wederom ongeveer 175 km gereden. Temperatuur buiten liep terug van 11 naar 7 graden. ACC stond weer op 120 / 110. Gemiddeld verbruik 20,4 kWh per 100 km.

Ik heb wel een warmtepomp in mijn ID3P trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witzwart
FlowDesign schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:36:
[...]

Dat hangt heel erg van het land af. In Nederland, België en Duitsland bijvoorbeeld heb je haast geen bijzondere pasjes nodig, dan is één pasje van bijvoorbeeld NewMotion al voldoende voor zeer goede dekking.
Bij DC snelladers over het algemeen minder vreemde pasjes of apps nodig dan bij lokale AC palen in het buitenland.

De reden dat je niet overal met CC kunt betalen is omdat zo'n betaalterminal veel meer kosten met zich meebrengt dan een rfid laadpasje. Zowel qua apparatuur als qua maandelijkse kosten. Daarnaast vinden de laadpaalaanbieders het natuurlijk van meerwaarde om het betaalverkeer volledig zelf in de hand te hebben ipv via de CC maatschappijen.

Het is overigens wel zo, dat de Europese Commissie sinds kort bij de nieuwere subsidies voor snelladers, als voorwaarde stelt dat er met een CC betaald moet kunnen worden.

Mag ik trouwens vragen op welke informatie/ervaring je je baseert? Gewoon van één persoon iets gehoord ofzo?
Ik heb zelf weinig ervaring. Ik rij bijna alles in NL maar als je in dit forum de diverse posts over pasjes in het buitenland terug leest dan is mijn simpele constatering dat veel betalingen niet mogelijk zullen zijn met CC. Als dat wel mogelijk zou zijn zou ik dat gewoon doen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zMYIQjirAdFy8pQBHg2cod_0EU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LH0d84QhEWxaONSATJHRJmcZ.png?f=fotoalbum_large

gisteren opgehaald een lease-Pro Business 77kwh, nog nooit EV gereden :D hemel en aarde bewogen om een voorraad-ID.4 op 2021-kenteken te vinden, maar da's dus gelukt. Wat een fijne bak is dit! Die stilte! :D
Af-dealer stond 2.3 er al op. Heb alleen nog een VW-trekhaak als extra genomen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Mooie auto. Lijkt 100% op die van mij :-)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
Ik heb vandaag mijn ID.4 pro opgehaald, wat een fijne wagen! Even rondje Amersfoort-Helmond en terug gedaan verbruik viel alleszins mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTjs6sL65zx8jQ_0JEHWZxuT2lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNrrJyMZ2Xu5rhUKsDWy6pG2.jpg?f=fotoalbum_large

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 17:13
KingsCrown schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:40:
Ik heb net ook de aerotwins besteld. Ik erger me groen en geel aan de standaard wissers.
Nieuwe aerotwins maar 30,- EUR...
Heb jij ze online besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingsCrown
Ja bij carpartsdirect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jga_dFv17eW4mPzYImLCCL-_D64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAmkS4mh0TrUa1Q8d0tEtuIN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Paganstars schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:46:
Ik heb vandaag mijn ID.4 pro opgehaald, wat een fijne wagen! Even rondje Amersfoort-Helmond en terug gedaan verbruik viel alleszins mee!

[Afbeelding]
De eerste rode ID.4 hier (volgens mij), gaaf!

De mijne komt pas in maart :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie andere EV merken met een blauwe/gele laadkabel om publiek te laden, die zien er ook allemaal lichter en veel soepeler uit terwijl ik telkens dat ‘zware’ en lompe ding uit de koffer sleur.

Kan je die ergens kopen en waar moet ik op letten voor een ID4? (als er al een verschil is VW kabel en een andere)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2021 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:55:
Ik zie andere EV merken met een blauwe/gele laadkabel om publiek te laden, die zien er ook allemaal lichter en veel soepeler uit terwijl ik telkens dat ‘zware’ en lompe ding uit de koffer sleur.

Kan je die ergens kopen?
Mijn ID.4 is ook met een gele laadkabel geleverd. Wat voor kabel heb jij gekregen dan?
Overigens is de blauwe kabel van Tesla een stuk stugger dan de gele van VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theHoff schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:59:
[...]

Mijn ID.4 is ook met een gele laadkabel geleverd. Wat voor kabel heb jij gekregen dan?
Overigens is de blauwe kabel van Tesla een stuk stugger dan de gele van VW.
Heb mijn post ge-edit.
Ik heb een zwarte kabel gekregen (BE voertuig).
Ik zoek straks eens een nummer/type op.

De thuis AC adapter heeft wel een gele kabel en die is veel aangenamer in gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:01:
[...]

Heb mijn post ge-edit.
Ik heb een zwarte kabel gekregen (BE voertuig).
Ik zoek straks eens een nummer/type op.

De thuis AC adapter heeft wel een gele kabel en die is veel aangenamer in gebruik.
Ah, dat zal deze dan zijn in mijn geval https://shop.volkswagen.n...bruik?q=laadkabel&o=score
Type 2, mode 3 en 16A. Ik gebruik zelf thuis een Tesla kabel en dat is een type 2, 3 fase 32A kabel en die werkt ook prima en ik gebruik deze van 15 meter https://www.zynclaadpalen...-zwart-5-10-15-meter.html en daar heb ik ook geen gedoe mee.

Wat dat betreft lijkt mij dus elke type 2, 3 fase kabel geschikt, 16A of 32A. Maar op sommige plekken lees je wel dat VAG wat kieskeuriger is qua amperage voor je kabel. Ikzelf heb daar niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
Even een hele domme vraag, waar vind ik de 12V aansluiting? Ik heb die in de kofferbak gevonden maar zit er ook eentje voor in?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Paganstars schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:33:
Even een hele domme vraag, waar vind ik de 12V aansluiting? Ik heb die in de kofferbak gevonden maar zit er ook eentje voor in?
Helaas moet je het met de USB-C aansluitingen doen voorin. Stuk terug staat wel een handleiding hoe 12V naar voren te brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
theHoff schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:36:
[...]

Helaas moet je het met de USB-C aansluitingen doen voorin. Stuk terug staat wel een handleiding hoe 12V naar voren te brengen.
Waarschijnlijk verwijs je ook naar deze methode (maar ik heb geen zin om te zoeken ;) )....
Als ik zelf 12V voorin zou willen knutselen, dan zou ik met zo'n piggyback zekering vanaf linksonder het stuur beginnen.

Ik heb echter gewoon USB-C kabels gekocht, veel makkelijker :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Caelis38
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-02 09:42
Zojuist telefoontje van de dealer. Mijn bestelde ID.4 is gisteren in NL aangekomen en op kenteken gezet. Nu nog wel wachten op uitlevering, maar een zorg minder vanwege de bijtelling (besteld 5 augustus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:58
Caelis38 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:27:
Zojuist telefoontje van de dealer. Mijn bestelde ID.4 is gisteren in NL aangekomen en op kenteken gezet. Nu nog wel wachten op uitlevering, maar een zorg minder vanwege de bijtelling (besteld 5 augustus)
Super! Ik heb gisteren contact gehad met LP om te informeren naar de status. Ze konden me nog steeds geen uitsluitsel geven :/ ik hoop dat ik vandaag of morgen ook nog iets hoor. Het gaat om een voorraad auto, dus zou moeten lukken denk je dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-07 15:33
Goed om te lezen dat er nog wel mensen blij gemaakt worden, veel plezier gewenst alvast! Enig idee wanneer deze in productie is gegaan? Zie het niet in de orderlijst en we hebben dezelfde besteldatum, vandaar mijn nieuwsgierigheid O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-07 15:33
ID.4 Pro @ alle A-Point wachtenden: Zojuist even contact gehad. Honeymoonnet is tot nader order uitgeschakeld (notificaties waren al eerder uitgeschakeld), dus je kunt momenteel verversen tot je een ons weegt want het is niet bekend wanneer deze weer aan gaat.

Alle leveringen bij de dealer(!) die van 2021 naar 2022 zijn verschoven staan allemaal op week 8. Het vermoeden bestaat dat in het nieuwe jaar er nauwkeuriger schattingen komen en hopelijk gaat Honeymoonnet dan ook weer aan zodat je deze kunt zien.

Vooralsnog is er geen bericht dat de fabriek in Zwickau tussen kerst en oud en nieuw gesloten is in tegenstelling tot de Skoda fabriek. U moet het er maar mee doen, einde bericht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelis38
  • Laatst online: 26-02 09:42
Metalingus schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:24:
[...]

Goed om te lezen dat er nog wel mensen blij gemaakt worden, veel plezier gewenst alvast! Enig idee wanneer deze in productie is gegaan? Zie het niet in de orderlijst en we hebben dezelfde besteldatum, vandaar mijn nieuwsgierigheid O-)
Geen idee van de productie datum. Ik heb, ondanks meerdere keren aanhalen, ook nooit iets van die honeymoon gezien. Was volledig afhankelijk van de dealer, al was die wel ok in de communicatie.

Toen ik hem 2 weken terug sprak ga hij wel aan dat er op dat moment nog 8000 voertuigen van de VAG in bestelling stonden, incl de bedrijfswagens etc. Een behoorlijke puist met werk lijkt me.

Balen dat je zover vooruit weer bent geschoven. Snap ook niet zo goed waarom er niet meer duidelijkheid is. Strak voorraadmanagement en JIT vinden hun oorsprong zo ongeveer in de auto industrie. Of er moet continue last minute veel geschoven worden ofzo. Kan er niet helemaal bij met mijn hoofd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hendrys
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-11-2024
Geweldig goed nieuws, hier bij mij hetzelfde 2 augustus besteld. Werd doorgeschoven van week 50 naar 5 maar is toch aangekomen.
Las zelfs dat de mia / vamil regeling is geschrapt in 2022 en de bijtellingomhoog dus ik kom goed weg. Kan hem volgende week ophalen. Id 4 gtx.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Voor de mensen die Home Assistant en A Better Routeplanner gebruiken: Accu percentage in ABRP automatisch updaten vanuit home assistant:

configuration.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
rest_command:
  abrp:
    url: 'http://api.iternio.com/1/tlm/send?api_key=<api_key>&token=<your token from abrp app>&tlm={"utc":{{ utcnow().strftime(''%s'') }},"soc":{{ states(''sensor.wvwzzze1zmp0XXXX_soc'') }},"soh":99,"car_model":"volkswagen:id3:20:58:mr"}'
    method: POST
    headers:
      content_type: "charset=utf-8; application/x-www-form-urlencoded"

automations.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
- id: '1640794402068'
  alias: ABRP
  description: ABRP
  trigger:
  - platform: state
    entity_id: sensor.wvwzzze1zmp0XXXXX_soc
    attribute: CurrentSOCPct
    id: trigger_vwid_CurrentSOCPct
  condition: []
  action:
  - service: rest_command.abrp
  mode: single

Stel me er niet te veel vragen over.... Home Assistant en YAML is voor mij ook copy paste werk. Maar het werkt. Jammer is dat het maar 1x per 10min geupdate wordt.

vwid integratie voor home assistant: https://github.com/skagmo/ha_vwid
api_key is hier te vinden: https://docs.openvehicles...t/plugin/abrp/README.html
api token is persoonlijk en aan je auto gekoppeld. Uit de app op te vragen
De XXXX even vervangen door je eigen VIN
carmodel list: https://api.iternio.com/1...99-4647-8139-66e9f9528370

[ Voor 4% gewijzigd door RaymondD op 29-12-2021 19:16 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Hendrys schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:56:

Las zelfs dat de mia / vamil regeling is geschrapt in 2022
Waar heb je dat gelezen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
RaymondD schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:12:
Voor de mensen die Home Assistant en A Better Routeplanner gebruiken: Accu percentage in ABRP automatisch updaten vanuit home assistant:

configuration.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
rest_command:
  abrp:
    url: 'http://api.iternio.com/1/tlm/send?api_key=<api_key>&token=<your token from abrp app>&tlm={"utc":{{ utcnow().strftime(''%s'') }},"soc":{{ states(''sensor.wvwzzze1zmp0XXXX_soc'') }},"soh":99,"car_model":"volkswagen:id3:20:58:mr"}'
    method: POST
    headers:
      content_type: "charset=utf-8; application/x-www-form-urlencoded"

automations.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
- id: '1640794402068'
  alias: ABRP
  description: ABRP
  trigger:
  - platform: state
    entity_id: sensor.wvwzzze1zmp0XXXXX_soc
    attribute: CurrentSOCPct
    id: trigger_vwid_CurrentSOCPct
  condition: []
  action:
  - service: rest_command.abrp
  mode: single

Stel me er niet te veel vragen over.... Home Assistant en YAML is voor mij ook copy paste werk. Maar het werkt. Jammer is dat het maar 1x per 10min geupdate wordt.

vwid integratie voor home assistant: https://github.com/skagmo/ha_vwid
api_key is hier te vinden: https://docs.openvehicles...t/plugin/abrp/README.html
api token is persoonlijk en aan je auto gekoppeld. Uit de app op te vragen
De XXXX even vervangen door je eigen VIN
carmodel list: https://api.iternio.com/1...99-4647-8139-66e9f9528370
Cool :)

Maar waarom zou je het zo vaak willen updaten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Sinds vandaag een Veepeak.
Als de auto op slot staat en aan het laden is en ik gebruik EVnotify /doe een resfresh gaat mijn alarm af 😡😲
Die gaat dus weer retour...

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
aardbeix15 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:01:
Sinds vandaag een Veepeak.
Als de auto op slot staat en aan het laden is en ik gebruik EVnotify /doe een resfresh gaat mijn alarm af 😡😲
Die gaat dus weer retour...
Sowieso een onding, want de dongle gaat ook in slaapmodus en de enige manier om 'm daar uit te krijgen is door de dongle eruit te trekken en opnieuw in te steken.
Waardeloos apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Nu online

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 09:46
Dat is even een domper… maar goed dat ik mijn ID.5 vorige week besteld heb. Dan kan ik tenminste nog gebruik maken van de 2021 regeling.

[ Voor 36% gewijzigd door Vighu op 29-12-2021 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mijn originele ruitenwissers waren ook aan het strepen afgelopen week. Gisteren de ruit en de wisserbladen zelf schoon gemaakt. Resultaat: voorruit wordt weer streeploos gewist. :D
Achter niet helemaal, maar wel stuk beter dan het was. Wordt sowieso snel vies die achterruit waardoor de wisser als ie gaat wissen meer te lijden heeft.
Zodra ze voor minder worden bestel ik ook een setje betere, maar die originele set is voorlopig nog in orde.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Nou, lekker dan. Dan zullen de leaseprijzen daardoor ook stijgen.

Op deze manier en icm de stijgende bijtelling, zullen met de altijd nog relatief hoge consumentenprijzen voor EV's, de netto kosten voor de zakelijke leaserijder nauwelijks nog lager zijn dan een benzineauto.

Zal mij benieuwen hoe de EV verkoopcijfers er in 2022 uit gaan zien.

• Gunnassy
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-08 13:03
FlowDesign schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:27:
[...]

Sowieso een onding, want de dongle gaat ook in slaapmodus en de enige manier om 'm daar uit te krijgen is door de dongle eruit te trekken en opnieuw in te steken.
Waardeloos apparaat.
Lijkt me een simplistische manier van beveiliging. Je wil sowieso vermijden dat iemand je dongle koppelt van buitenaf en zo je wagen kan openen. Maar dat kan uiteraard wat eleganter ism software.

https://iternio.com/index...on-for-live-vehicle-data/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrys
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik denk dat dat helaas zo niet werkt.
De datum dat hij geregistreerd staat na productie geldt volgens mij, maar om zeker te zijn zou ik dat even navragen waar je hem besteld hebt.
Vighu schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:09:
[...]

Dat is even een domper… maar goed dat ik mijn ID.5 vorige week besteld heb. Dan kan ik tenminste nog gebruik maken van de 2021 regeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

FlowDesign schreef op donderdag 30 december 2021 @ 01:16:
[...]

Op deze manier en icm de stijgende bijtelling, zullen met de altijd nog relatief hoge consumentenprijzen voor EV's, de netto kosten voor de zakelijke leaserijder nauwelijks nog lager zijn dan een benzineauto.

Zal mij benieuwen hoe de EV verkoopcijfers er in 2022 uit gaan zien.
Hopelijk gaan autoverkopers dan weer eens écht hun best doen om een auto aan je verkopen. Service is ver te zoeken als je dit jaar een EV wilde aanschaffen, het ging ze veels te gemakkelijk af.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• hansworst1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08 18:24
Vanacht "piek en dal" tijden ingesteld op thuislocatie van 1:00 tot 7:00 vanacht. Om ongeveer 2:15 is hij echter gestopt met laden, zie screenshot.... iemand een idee waar dit aan kan liggen? Omdat eneco loadballancing niet geactiveerd kregen hebben ze de paal op 3 x 10A (7kW) ingesteld. Stiekem toch irritant om wakker te worden en er achter te komen dat de auto niet volledig geladen heeft. :)
Wel positief dat hij start op de ingestelde tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBhnOE6ihT1wskNY679S5wiO1QM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kxcyZizqzXo6BnVZ2Dsh87t9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door hansworst1 op 30-12-2021 09:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
  • Nu online
FlowDesign schreef op donderdag 30 december 2021 @ 01:16:
[...]
[...]
@FlowDesign ik denk niet dat het veel uitmaakt voor leaseprijzen, in ieder geval niet bij grote leasemaatschappijen. Je mocht dit jaar (2021) namelijk ook maar maximaal 10 EV's aanmelden voor de MIA.
Vighu schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:09:
[...]
@Vighu de datum waarop je bestelt hebt is niet van belang, de datum waarop je betaalt (lees: investeert) wel. Zorg dus dat je vandaag of morgen een pro-forma factuur binnen én betaald hebt, anders kun je de MIA niet meer toepassen (informeer even bij je accountant :Y ).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Freekers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:51:
[...]

Hopelijk gaan autoverkopers dan weer eens écht hun best doen om een auto aan je verkopen. Service is ver te zoeken als je dit jaar een EV wilde aanschaffen, het ging ze veels te gemakkelijk af.
Dit jaar? 😂

Al sinds de komst van de EV's werd je in de showroom nauwelijks nog aangekeken zodra je liet merken dat je voor een EV kwam. Alleen afgelopen jaar, toen veel VW dealers de voorraad ID3's die ze ongewild in hun mik geschoven hadden gekregen probeerden te slijten, kreeg je aandacht van ze.
Sommige verkopers proberen nog steeds mensen er vanaf te praten zodat ze een (hybride) auto met verbrandingsmotor kopen. Daar verdienen ze (vooral in onderhoud) nog steeds het meeste aan.

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:38
FlowDesign schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:42:
[...]

Dit jaar? 😂

Al sinds de komst van de EV's werd je in de showroom nauwelijks nog aangekeken zodra je liet merken dat je voor een EV kwam. Alleen afgelopen jaar, toen veel VW dealers de voorraad ID3's die ze ongewild in hun mik geschoven hadden gekregen probeerden te slijten, kreeg je aandacht van ze.
Sommige verkopers proberen nog steeds mensen er vanaf te praten zodat ze een (hybride) auto met verbrandingsmotor kopen. Daar verdienen ze (vooral in onderhoud) nog steeds het meeste aan.
Grappig, Toen ik eens een garage binnenstapte voor een id4 kreeg ik NUL uitleg en zelfs geen folder.
Der persoon ging gewoon iets anders doen en vertelde mij dat alle info online stond voor de id's :)

• FlowDesign
blinded schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:54:
[...]

Grappig, Toen ik eens een garage binnenstapte voor een id4 kreeg ik NUL uitleg en zelfs geen folder.
Der persoon ging gewoon iets anders doen en vertelde mij dat alle info online stond voor de id's :)
Was sowieso alleen voor de ID.3 en alleen bij de dealers die er veel op voorraad hadden.

Precies wat jij zegt heb ik een jaar geleden nog bij Peugeot Nefkens in Eindhoven meegemaakt en 2 jaar eerder ook bij de Nissan dealer in Nijmegen.
Bij die laatste werd ik dus ook gewoon niet geholpen en heb ik n.b. een iets ouder paar nog alles uit staan leggen over de Nissan Leaf.... tot afgrijzen van dezelfde (nogal mannelijk uitziende) verkoopster, die het van een afstandje stond gade te slaan.

Bij Renault/Peugeot Janssen in Nuenen word je trouwens wel goed geholpen :)

[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 30-12-2021 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

blinded schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:54:
[...]

Same here. Hij werd voor m'n deur neergezet: "Hier heb je de sleutel, al eens in een automaat gereden?".

En dat was het.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

FlowDesign schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:42:
[...]

Dit jaar? 😂

Kan alleen uit eigen ervaring spreken en dat betrof enkel dit jaar ;)

Maar de VAG groep spant de kroon. Bij SKODA wisten ze me om 11:00 uur 's ochtends te vertellen dat (en ik citeer); ik heb er vandaag al 23 verkocht en ben razend druk, dus je kunt even een klein uurtje rijden want er zijn genoeg gegadigden.'

Sure buddy, you do you.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, hoeveel dealers gaan er niet verdwijnen in de komende jaren door het hele online verhaal? Die voelen dat ook gewoon aankomen.
Hoe ze er wel of niet mee omgaan laat ik in het midden.

Uiteindelijk ga je de wagen gewoon online kopen en afhalen bij de hele grote spelers op een centrale locaties waar ze gedumpt worden rechstreeks uit de fabriek. Key in de app en de papieren allemaal online.

Dag lokale dealer en voor het weinige onderhoud moet je ook niet open blijven.

*denk ik :p

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2021 10:48 ]

Verwijderd

Als aanvulling en wat off topic:

Toen ik in 2018 hier in BE de lokale Skoda binnenstapte voor een Superb kon ik niks testrijden, die hebben ze gewoon niet meer.
Je kan alle modellen en motorisaties reserveren en zoveel als je wil om te testrijden maar je moet er gewoon naar Antwerpen voor omdat alles daar staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vond de service van Broekhuis (Purmerend) wel netjes, vóór de levering van de ID.4 en na levering. Op voorhand of ik 'm op locatie wilde ophalen zodat ze me alles konden uitleggen, of dat ik hem wilde laten leveren op een andere locatie. Het laatste gekozen.

Na levering nog een telefoontje of alles helder en duidelijk is en of ik nog tekst/uitleg behoefde (nee). Afgelopen week een telefoontje (heb de de auto al drie maanden) van een externe partij of ik e.o.a. cursus wilde die me alles ins- en outs van de ID.4 laat zien, dus wat iedere setting bijv. ook doet. Hier vriendelijk voor bedankt, dat heb ik zelf wel uitgevogeld maar ik vond het wel een goed stukje after-service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vighu
pietermx schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:17:

@Vighu de datum waarop je bestelt hebt is niet van belang, de datum waarop je betaalt (lees: investeert) wel. Zorg dus dat je vandaag of morgen een pro-forma factuur binnen én betaald hebt, anders kun je de MIA niet meer toepassen (informeer even bij je accountant :Y ).
Volgens rijksoverheid.nl is de datum van de verplichting leidinggevend:
Enkele voorbeelden van ‘het aangaan van een verplichting’:

(schriftelijke) acceptatie van een geldige offerte
mondelinge aanvaarding, zonder voorbehoud, van een
- aanbod tot koop
- schriftelijk sluiten van een koop- of
- verkoopovereenkomst

….

In welk jaar verantwoordt u de investeringsaftrek in de aangifte?

U vermeldt de investeringsaftrek in de aangifte over het jaar van investeren. Daarbij is ook van belang of u het bedrijfsmiddel meteen in gebruik neemt of niet.

Ingebruikname

U neemt de investeringsaftrek in aanmerking in het jaar waarin u het bedrijfsmiddel in gebruik neemt. Als u een bedrijfsmiddel nog niet in gebruik neemt, kunt u slechts investeringsaftrek claimen tot het bedrag dat u in het boekjaar hebt betaald. Als er nog een restant aan investeringsaftrek is, kunt u dat in volgende jaren in aftrek brengen. Maar niet later dan het jaar van ingebruikname.
https://www.belastingdien...en_investeringsregelingen

[ Voor 14% gewijzigd door Vighu op 30-12-2021 11:18 ]

• FlowDesign
Vighu schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:13:
[...]

[...]

Maar er staat ook:

Als u een bedrijfsmiddel nog niet in gebruik neemt, kunt u slechts investeringsaftrek claimen tot het bedrag dat u in het boekjaar hebt betaald.

Dus ook al ga je dit jaar nog een verplichting aan, maar je neemt de investering volgend jaar pas in gebruik (ik lees dat boekhoudkundig als zijnde: of de investering al betaald is), geldt het bedrag wat je tot dan toe betaald hebt.
Dus om aanspraak te maken op de MIA/VAMIL van 2021, zul je de auto in 2021 moeten betalen. (of iig op z'n minst een factuur met datum 2021 moeten kunnen overleggen?).

• pietermx
  • Nu online
Vighu schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:13:
[...]
[...]
Lees de website die je aanhaalt nog even goed door: Als u een bedrijfsmiddel nog niet in gebruik neemt, kunt u slechts investeringsaftrek claimen tot het bedrag dat u in het boekjaar hebt betaald. Als er nog een restant aan investeringsaftrek is, kunt u dat in volgende jaren in aftrek brengen. Maar niet later dan het jaar van ingebruikname.

Even navraag gedaan: Ja, voor MIA geldt het moment waarop je de aankoopverplichting aangaat. Niet het moment van facturatie / betaling. Dit is dus anders dan bij de investeringsaftrek, waar wél het moment van de factuur / betaling relevant is.

Verder niet direct VW ID.X gerelateerd dit, misschien beter in een ander topic (na)vragen.

[ Voor 13% gewijzigd door pietermx op 30-12-2021 15:15 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

hansworst1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:13:
Vanacht "piek en dal" tijden ingesteld op thuislocatie van 1:00 tot 7:00 vanacht. Om ongeveer 2:15 is hij echter gestopt met laden, zie screenshot.... iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Dat ligt aan het feit dat uitgesteld laden niet goed werkt. Het is onbetrouwbaar, simpel als dat. De ene keer doet het wat je verwacht, de andere keer niet.
Er zijn geruchten dat VW met ID Software 3.0 komend jaar (Q2 2022?) hier wat verbetering in zou gaan brengen.
Wat ik nog heb steeds niet begrijp is dat ze daar zo'n regressie hebben gemaakt, want in de GTE uit 2015 werkte dit prima en ik gebruik met de ID.3 dezelfde palen (en mijn thuisstekker).

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vighu
FlowDesign schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:21:
[...]

Maar er staat ook:

Als u een bedrijfsmiddel nog niet in gebruik neemt, kunt u slechts investeringsaftrek claimen tot het bedrag dat u in het boekjaar hebt betaald.

Dus ook al ga je dit jaar nog een verplichting aan, maar je neemt de investering volgend jaar pas in gebruik (ik lees dat boekhoudkundig als zijnde: of de investering al betaald is), geldt het bedrag wat je tot dan toe betaald hebt.
Dus om aanspraak te maken op de MIA/VAMIL van 2021, zul je de auto in 2021 moeten betalen. (of iig op z'n minst een factuur met datum 2021 moeten kunnen overleggen?).
Overleg gehad met de belastingdienst en accountant, het zit zoals ik zelf al dacht. Datum koopcontract is leidend voor de toe te passen regeling, ook als betaling (deels) in het volgende jaar valt.

Verder inderdaad niet helemaal on topic, maar misschien wel relevant voor potentiële kopers :)

• EdwinDaems
  • Laatst online: 21-09 15:27
Helaas nergens te vinden of deze daadwerkelijk passen.
Iemand ze al gemonteerd op een ID.4?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mitchdc
December is wel de maand van fijne updates.

• KingsCrown
EdwinDaems schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:05:
[...]

Helaas nergens te vinden of deze daadwerkelijk passen.
Iemand ze al gemonteerd op een ID.4?
Nope.

• Vighu
mitchdc schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:00:
December is wel de maand van fijne updates.
Hebben jullie tips voor OBD dongles voor gebruik met iOS? Ik lees redelijk positieve verhalen over de Veepeak BLE.

• mitchdc
Vighu schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:30:
[...]

Hebben jullie tips voor OBD dongles voor gebruik met iOS? Ik lees redelijk positieve verhalen over de Veepeak BLE.
Ikzelf had nog een carsita dongle liggen en die doet het prima.

Kreeg zojuist het volgende pushbericht uit de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHHFw9VCgPyVol5zBFz8q9u8N74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdrWQbvXaxLTqWHpnLZGe0qs.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat weer lekker daar :+

• 7o9
  • Niet online

7o9

mitchdc schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:35:
[...]

Kreeg zojuist het volgende pushbericht uit de app:
[Afbeelding]

Gaat weer lekker daar :+
Ik kreeg die eerder vandaag ook (maar dan wel met tekst in plaats van placeholders) terwijl er voor zover ik kan zien niets aan de hand was. Het laden was normaal gestart.

• mitchdc
7o9 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:40:
[...]

Ik kreeg die eerder vandaag ook (maar dan wel met tekst in plaats van placeholders) terwijl er voor zover ik kan zien niets aan de hand was. Het laden was normaal gestart.
Ik krijg regelmatig foutmeldingen van de laadpaal. Vooral als ik met mijn auto en een buurman met zijn Model 3 aan het laden zijn. Bij elke andere Model 3, of Mocca of MachE dan gaat het wel goed.

Maar de auto begint vervolgens gewoon weer te laden dus het zal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Vighu schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:30:
[...]

Meerderen hier hebben de Veepak weer teruggestuurd (zie vorige pagina).

Ik omdat dat pokkeding niet uit z'n slaapstand komt wanneer je het contact aanzet. Dus elke keer eruit en weer erin steken.
Daar was ik na 1 dag al klaar mee en toen ging ie retour.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 19:59
Vandaag na wat omzwervingen op marktplaats de laatste onderdelen van m'n dakdragers binnengekregen.
Het zijn Wingbar Evo's op een flushed rail voetenset. Passen goed. De bars zijn maar liefst 127cm groot dus ruimte genoeg op 't dak.
Eigenlijk vond ik de Wingbar Edge mooier, maar deze hebben meer ruimte op t dak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdGDvoXd-rmhbuplOxl_4e8HRoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dI8AjyvpGsTS3j51JjV5oLlB.jpg?f=fotoalbum_large

Heb er nog niet meegereden, dus kan niets zeggen over geluid.
Pagina: 1 ... 164 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.