Er is denk ik zo goed als iedere maand een update. De laatste die ik bij mijn ID.3 gezien heb is 21.10 (of was het .09 ...). In ieder geval fors nieuwer dan februari.mcmiles schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:04:
Vraagje, mijn navigatiedbase staat sinds de 2.3 update in de januari van dit jaar op versie 21.2. Is er helemaal geen update geweest? Alvast dank voor de reacties.
Dank voor je reactie. Krijg je attendering dat er update gereed staat via infotainementscherm of via de app? Ik heb tot op heden bericht ontvangen.7o9 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:08:
[...]
Er is denk ik zo goed als iedere maand een update. De laatste die ik bij mijn ID.3 gezien heb is 21.10 (of was het .09 ...). In ieder geval fors nieuwer dan februari.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Volgens mij loopt het nummer qua database niet altijd op ondanks dat je een update hebt gehad. Hangt schijnbaar ook af van het gebied waar je komt.7o9 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:08:
[...]
Er is denk ik zo goed als iedere maand een update. De laatste die ik bij mijn ID.3 gezien heb is 21.10 (of was het .09 ...). In ieder geval fors nieuwer dan februari.
Die melding heb ik ook gehad.. heb jij toevallig een leaseauto? Dan ben je namelijk niet de 'hoofd-eigenaar' en mag je het systeem (denk ik ) niet zelf resetten. Heb dat ook geprobeerd toen ik issues had met voorverwarmen van mijn ID3. (wat uiteindelijk een niet-geactiveerde module bleek te zijnGalvatron schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:55:
[...]
Heb nu naast de F19 ook de F20 (infotainment system) eruit gehaald. Reden is dat ik bij het terugzetten van de fabrieksinstelling een melding kreeg dat het niet mogelijk was om de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Ook wacht ik nu 30 minuten, want ik begreep dat de auto na deze tijd in deep sleep modus gaat.
*sowieso
Klopt, het is een lease auto. Interessant wat je schrijft, dat zou dus betekenen dat ik de lease maatschappij moet vragen om het te resetten? Hoe is het bij jou opgelost?DonJunior schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:39:
[...]
Die melding heb ik ook gehad.. heb jij toevallig een leaseauto? Dan ben je namelijk niet de 'hoofd-eigenaar' en mag je het systeem (denk ik ) niet zelf resetten. Heb dat ook geprobeerd toen ik issues had met voorverwarmen van mijn ID3. (wat uiteindelijk een niet-geactiveerde module bleek te zijn)
Nee, ik denk dat de update stil verloopt. In de app heb ik nog nooit iets auto-gerelateerds gezien qua updates. Ik zag het aan het versienummer toen ik nog regelmatig keek of 2.3 binnengekomen was. Maar ook daarna heb ik nog minstens 1 update stilletjes gehad.mcmiles schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:12:
[...]
Dank voor je reactie. Krijg je attendering dat er update gereed staat via infotainementscherm of via de app? Ik heb tot op heden bericht ontvangen.
Helder en dank. Dan hoop ik dat er bij mij ook een update stilletjes binnenkomt.7o9 schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:48:
[...]
Nee, ik denk dat de update stil verloopt. In de app heb ik nog nooit iets auto-gerelateerds gezien qua updates. Ik zag het aan het versienummer toen ik nog regelmatig keek of 2.3 binnengekomen was. Maar ook daarna heb ik nog minstens 1 update stilletjes gehad.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Hmmm... Ik ken dit van Tesla waar het hoofdaccount aan de LM gekoppeld is, maar ik betwijfel eerlijk gezegd of VW ook zoiets ondersteunt en/of er überhaupt een VW hoofdaccount bij de LM bestaat dat aan jouw auto gekoppeld is.DonJunior schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:39:
[...]
Die melding heb ik ook gehad.. heb jij toevallig een leaseauto? Dan ben je namelijk niet de 'hoofd-eigenaar' en mag je het systeem (denk ik ) niet zelf resetten. Heb dat ook geprobeerd toen ik issues had met voorverwarmen van mijn ID3. (wat uiteindelijk een niet-geactiveerde module bleek te zijn)
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S
Heb uiteindelijk de auto naar de garage gebracht.. (vast niet het antwoord dat je wilde lezen)Galvatron schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:13:
[...]
Klopt, het is een lease auto. Interessant wat je schrijft, dat zou dus betekenen dat ik de lease maatschappij moet vragen om het te resetten? Hoe is het bij jou opgelost?
*sowieso
Nee, hahaha maar ik heb al een afspraak gepland bij de dealer. Ik zal het ze i.i.g. meegeven dat het een lease auto is en dat vermoedelijk de lease maatschappij de eigenaar is.DonJunior schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:50:
[...]
Heb uiteindelijk de auto naar de garage gebracht.. (vast niet het antwoord dat je wilde lezen)
Ook @Galvatron.DonJunior schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:50:
[...]
Heb uiteindelijk de auto naar de garage gebracht.. (vast niet het antwoord dat je wilde lezen)
Mijn auto werd eerst door iemand anders gereden wiens profiel via de app aan de auto was gekoppeld. Toen ik hem overnam stond hij nog als hoofdgebruiker geregistreerd. Ik heb toen zelf een 'factory-reset' gedaan waardoor de auto niet meer aan het account van de vorige berijder gekoppeld was. Daarna kon ik zelf de auto aan mijn account toevoegen.
Bij al mijn vorige VWs die via de We Connect (ID) app gekoppeld konden worden aan mijn account kon ook iedereen een reset doen zodat de koppeling teniet gedaan werd. Op mijn huidige privé Polo na waar dat ook allemaal leaseauto's.
Misschien dat dit artikel je verder helpt?
@MJMaverick Het artikel wat je hebt gepost heb ik inderdaad geprobeerd. Uiteraard ook contact gehad met het VW Digital Service Team als ook VW Nederland zelf.
Alle stappen meermaals geprobeerd.. maar helaas voor mij destijds geen geluk.
Uiteindelijk was de conclusie vanuit hen dat de auto naar de garage moest.. zodat ze ook die voorverwarmings-module konden activeren (waren ze vergeten bij aflevering)
Alle stappen meermaals geprobeerd.. maar helaas voor mij destijds geen geluk.
Uiteindelijk was de conclusie vanuit hen dat de auto naar de garage moest.. zodat ze ook die voorverwarmings-module konden activeren (waren ze vergeten bij aflevering)
*sowieso
Dan reken je wel pessimistisch.Flappiewappie schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:30:
Winterbanden er sinds vrijdag onder, paar lange afstanden gedaan en 100% GoM gaat toch wel drastisch onder de 300 komen. Met zomerbanden deze week nog ongeveer 20kwh per 100km naar 22kwh per 100km met winterbanden (en vermoedelijk iets afgenomen temperaturen).
Ik verwacht 200 realistische snelweg kilometers maximaal te kunnen doen deze winter; twijfel nog sterk over wintersport met deze auto....
Volgens je eigen gemiddelde van die 22 kWh/100km zou je 260 km kunnen halen.
Toch iets verder dan 200. En ik denk dat 260 km realistisch is, want naar mijn ervaring ligt het gemiddeld niet zo hoog.
Voorbeeld van drie ritten. Voor alle onderstaande ritten geldt:
Traject: einde middag ritten naar huis. Bijna alleen maar snelweg, cruise control (ACC) op 105 km/h. Afentoe tandje bij met inhalen.
Instellingen: profiel Comfort (alles), HVAC op 19 °C, stoelverwarming aan, stuurverwarming aan.
Belading: licht (moi, werktas, laptop)
Banden: winterbanden (Conti TS850) op de 18" stalen velgen met standaard doppen
- 6 december, tussen 1 ~ 4 °C (bron), verbruik: 19.1 kWh/100 km.
Ritgegevens: Reistijd: 1:03h, afstand: 92 km, gemiddelde snelheid 86 km/h (lekker doorgetokkeld)
- 8 december: tussen 2 ~ 5 °C (bron), verbruik: 18.7 kWh/100km
Ritgegevens: Reistijd: 1:03h, afstand: 79 km, gemiddelde snelheid 74 km/h (volgens mij wat meer drukte met een file ook)
- 13 december: tussen 6 ~ 8 °C (bron), verbruik: 18.1 kWh/100km
Ritgegevens: Reistijd: 1:05h, afstand: 86 km, gemiddelde snelheid: 77 km/h (file laatste 10 minuten van de rit).
Geen idee wat de GoM zegt op 100% want daar zit ik nooit, maar op 50% (nu) geeft ie 157 km aan en op 60% (vanmiddag) stond er 187 km op. 10% voor 30 km ver is niet eens heel optimistisch voor mijn huidige verbruik.
Uitgesteld laden werkt sinds het uitschakelen van de automatisch timesync en 2.3 wel iets beter... Hij is er nu vaker of gewoon wel, of bijna. Vorige week had hij keurig de auto iedereen keer mooi opgeladen en ook met de snelheid die je verwacht. Maar deze week staat ie weer te sukkelen. Vanochtend was ie 4% onder target, acceptabel maar nergens voor nodig.
En op dit moment staat de auto met 5km/h te laden (iets van 1.3kW schat ik gezien de verbruiksmeter). Terwijl hij pas morgenvroeg op target hoeft te zijn. Inefficiënt rare keuze om nu al te gaan laden, en dan helemaal met zo'n menneke pis straal waarmee je zelfs Duits bier nog schuimarm ingeschonken krijgt.
Verschil is wel dat ik vorige week elke dag de "vertrektijd" voor de dag er na ingaf. Terwijl ik hem nu een schema met "herhalen" heb gegeven voor vanochtend en morgenvroeg.
Zo eens aanpassen en de herhaling er af halen. Benieuwd of hij het dan wel goed doet.
Dussuh... iets beter is het wel, maar werken zoals het hoort nog niet. Zelfs niet met de manual timesync workaround.
[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 13-12-2021 23:01 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik rijd al ruim 25 jaar lease en heb veel dingen zelf gedaan. Nog nooit ergens problemen mee gehad. Ik heb zelfs op mijn vorige 3-4 auto's veel wizigingen aangebracht.Galvatron schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:53:
[...]
Nee, hahaha maar ik heb al een afspraak gepland bij de dealer. Ik zal het ze i.i.g. meegeven dat het een lease auto is en dat vermoedelijk de lease maatschappij de eigenaar is.
Spatbord verbreders, chrome handvaten (van ali), chrome gril...etc
Altijd heel netjes en zuinig op de auto's geweest. Nog nooit een woord over gehoord....
Ik heb altijd te horen gekregen: Behandel je auto alsof deze van jezelf is... Ik zou bij mijn eigen auto ook rustig de zekering eruit trekken.....
Maar ieder zijn ding...... Vaak ben je te bang
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Hier hetzelfde inderdaad.. van subwoofer installatie tot spiegelkappen tot wraps. Enige nadeel is dat je het er achteraf ook allemaal af moet halen. En dat moet je ook voorzichtig doen.maik73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:44:
[...]
Ik rijd al ruim 25 jaar lease en heb veel dingen zelf gedaan. Nog nooit ergens problemen mee gehad. Ik heb zelfs op mijn vorige 3-4 auto's veel wizigingen aangebracht.
Altijd heel netjes en zuinig op de auto's geweest. Nog nooit een woord over gehoord....
Ik heb altijd te horen gekregen: Behandel je auto alsof deze van jezelf is... Ik zou bij mijn eigen auto ook rustig de zekering eruit trekken.....![]()
*sowieso
Ja subwoofer heb ik er idd ook uitgehaald.... Maar spiegelkappen, spatbordverbreders en chrome accenten altijd gewoon laten zitten... Was vaak ook vastgekitDonJunior schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:27:
[...]
Hier hetzelfde inderdaad.. van subwoofer installatie tot spiegelkappen tot wraps. Enige nadeel is dat je het er achteraf ook allemaal af moet halen. En dat moet je ook voorzichtig doen.
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Zoals @MJMaverick en ik al zeiden, er is zo goed als zeker geen LM account aan je auto gekoppeld. Volgens mij is die functionaliteit bij VW niet aanwezig. Als je geen factory reset kunt doen heeft dat een andere oorzaak.Galvatron schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:53:
[...]
Nee, hahaha maar ik heb al een afspraak gepland bij de dealer. Ik zal het ze i.i.g. meegeven dat het een lease auto is en dat vermoedelijk de lease maatschappij de eigenaar is.
Wij moeten zelfs de minimale bestickering er af halen van de LM. Anders doen zij het en krijg je per incident gewoon doorbelast als "schade". Ook met alle customizations. Dat wil je dus niet. Lease auto is hands off - gewoon stock laten dus.maik73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:37:
[...]
Ja subwoofer heb ik er idd ook uitgehaald.... Maar spiegelkappen, spatbordverbreders en chrome accenten altijd gewoon laten zitten... Was vaak ook vastgekit
Ik overweeg nog een dubbele bodem in de kofferbak te plaatsen verwacht dat de LM daar niet al te veel moeite mee heeft mits het maar een vw product is en naar behoren geplaatst.Soeski schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:24:
[...]
Wij moeten zelfs de minimale bestickering er af halen van de LM. Anders doen zij het en krijg je per incident gewoon doorbelast als "schade". Ook met alle customizations. Dat wil je dus niet. Lease auto is hands off - gewoon stock laten dus.
Ik had bij de aflevering carbonlook spiegelkappen geregeld maar deze zaten er zo slecht op dat deze door de dealer zelf zijn vervangen door zwarte spiegelkappen. Ik zie over 4 jaar wel weer hoe dat zich oplost bij het inleveren van de auto. Als het als schade wordt gezien kost het alleen je eigen riscio en als je die via je werkgever laat lopen dan verrekend hij deze en kost het je netto 75 euro.
Nou dat is nog wel te overzien.
Staat idd in het contract.... Maar vaak weten ze niet eens dat de auto niet met chrome handvaten of chrome gril geleverd wordt..... Dus hoor je niets meer vanSoeski schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:24:
[...]
Wij moeten zelfs de minimale bestickering er af halen van de LM. Anders doen zij het en krijg je per incident gewoon doorbelast als "schade". Ook met alle customizations. Dat wil je dus niet. Lease auto is hands off - gewoon stock laten dus.
Heb sinds gister Goodyear Ultragrip winterbanden onder mijn ID4 1st. Was een beetje bang voor verbruik na sommige berichten hier, maar moet zeggen dat het me meevalt. Vandaag 19.1 kwh over een rit van 140km waarvan 120 snelweg. Normaal gereden en buitentemp was 8 graden. Rij gewoon met stoel/stuur verwarming en AC op 20.5.
Onder deze omstandigheden heb ik in theorie dus nog 400km bereik bij 100%
Onder deze omstandigheden heb ik in theorie dus nog 400km bereik bij 100%
Ik kan me nog herinneren dat je met een nieuwe auto als eerste naar de PTT werkplaats ging.Soeski schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:24:
[...]
En daar boorden ze gaten in het dak voor de antenne, trokken kabels door de dorpels. Installeerden een enorme kast in je kofferbak. En boorden gaten in je dashboard zodat de horn en bediening van je telefoon erop geschroefd kon worden. En met een zwanehalsmicrofoon was je helemaal de bom.
Dit, ze checken bij inname vaak alleen even op schade (als ze het al doen). Al het andere wat niet oogt als geplakte troep zullen ze niet doorhebben.maik73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:24:
[...]
Staat idd in het contract.... Maar vaak weten ze niet eens dat de auto niet met chrome handvaten of chrome gril geleverd wordt..... Dus hoor je niets meer van(auto's gaan vaak naar de handel)
Mijn inschatting is vooral even de wintersport als referentie (de enige use case voor mij om niet een ID3 te willen...):Ultraman schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:57:
[...]
Dan reken je wel pessimistisch.
Volgens je eigen gemiddelde van die 22 kWh/100km zou je 260 km kunnen halen.
Toch iets verder dan 200. En ik denk dat 260 km realistisch is, want naar mijn ervaring ligt het gemiddeld niet zo hoog.
Voorbeeld van drie ritten. Voor alle onderstaande ritten geldt:
Traject: einde middag ritten naar huis. Bijna alleen maar snelweg, cruise control (ACC) op 105 km/h. Afentoe tandje bij met inhalen.
Instellingen: profiel Comfort (alles), HVAC op 19 °C, stoelverwarming aan, stuurverwarming aan.
Belading: licht (moi, werktas, laptop)
Banden: winterbanden (Conti TS850) op de 18" stalen velgen met standaard doppen
- 6 december, tussen 1 ~ 4 °C (bron), verbruik: 19.1 kWh/100 km.
Ritgegevens: Reistijd: 1:03h, afstand: 92 km, gemiddelde snelheid 86 km/h (lekker doorgetokkeld)
- 8 december: tussen 2 ~ 5 °C (bron), verbruik: 18.7 kWh/100km
Ritgegevens: Reistijd: 1:03h, afstand: 79 km, gemiddelde snelheid 74 km/h (volgens mij wat meer drukte met een file ook)
- 13 december: tussen 6 ~ 8 °C (bron), verbruik: 18.1 kWh/100km
Ritgegevens: Reistijd: 1:05h, afstand: 86 km, gemiddelde snelheid: 77 km/h (file laatste 10 minuten van de rit).
Geen idee wat de GoM zegt op 100% want daar zit ik nooit, maar op 50% (nu) geeft ie 157 km aan en op 60% (vanmiddag) stond er 187 km op. 10% voor 30 km ver is niet eens heel optimistisch voor mijn huidige verbruik.
Uitgesteld laden werkt sinds het uitschakelen van de automatisch timesync en 2.3 wel iets beter... Hij is er nu vaker of gewoon wel, of bijna. Vorige week had hij keurig de auto iedereen keer mooi opgeladen en ook met de snelheid die je verwacht. Maar deze week staat ie weer te sukkelen. Vanochtend was ie 4% onder target, acceptabel maar nergens voor nodig.
En op dit moment staat de auto met 5km/h te laden (iets van 1.3kW schat ik gezien de verbruiksmeter). Terwijl hij pas morgenvroeg op target hoeft te zijn. Inefficiënt rare keuze om nu al te gaan laden, en dan helemaal met zo'n menneke pis straal waarmee je zelfs Duits bier nog schuimarm ingeschonken krijgt.
Verschil is wel dat ik vorige week elke dag de "vertrektijd" voor de dag er na ingaf. Terwijl ik hem nu een schema met "herhalen" heb gegeven voor vanochtend en morgenvroeg.
Zo eens aanpassen en de herhaling er af halen. Benieuwd of hij het dan wel goed doet.
Dussuh... iets beter is het wel, maar werken zoals het hoort nog niet. Zelfs niet met de manual timesync workaround.
Inderdaad 260km is dus in de praktijk 250km (want onder de 10km op de GoM is gewoon niet leuk, zeker niet in de winter) en dan 80%; want snel lader naar snel lader op de snelweg is dus 200km in de praktijk aan snelweg kilometers tussen de laadstops. Dat betekend dus om de 2 uur een half uurtje laden/pauze. Opzich prima maar x4/5 wel matig.
Daarnaast is ongeveer 1000km dus minstens (minus start lading, en destination laden) +-125kWh snel laden want neerkomt op vergelijkbaar 1 benzine tank van minstens 80 euro (69 cent per kWh genomen).
Je moet er dus wat voor overhebben - ik schat naar wintersport zo'n 2uur extra tov. met een benzine auto, en een shit load aan planning meer... overigens vorige week nog naar Fastned geweest in Hilden (buurt van Dusseldorf) - heel vet om al die elektrische Autos daar bij elkaar te zien. Als alle laadstops er zo uit zouden kunnen zien...top!
Hier staat wat
Vanochtend na bijna 2 maanden elektronische storing, m'n ID.4 laten afslepen omdat er nu ook mechanisch een probleem met de dempers lijkt te zijn. Gister had ik voor de zoveelste keer gebeld met de customer support waarbij mij werd beloofd dat ik 's middags gebeld zou worden door een senior om het probleem op te gaan lossen. Natuurlijk weer niet teruggebeld door VW en nu is de auto dan ook echt daadwerkelijk stuk.theHoff schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:48:
Zucht. 4.1m. Iemand al bekend met, storing: dempers ? Na paar keer herstarten blijft deze terugkomen. Eigenlijk geen enkel zin om naar de garage gestuurd te worden.
Ik ben blij dat ik alles opgeschreven en opgenomen heb want ik zie dit wel uitdraaien op juridische stappen als dit probleem nu niet (fatsoenlijk) wordt opgelost.
Dit is dus precies de reden waarom ik een AutoExtraAbonnement erbij heb genomen. Voor de wintersport heb ik een Kodiaq gereserveerd en gaat de ID4 weer een weekje bij de leasemij logeren.Flappiewappie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:20:
[...]
Je moet er dus wat voor overhebben - ik schat naar wintersport zo'n 2uur extra tov. met een benzine auto, en een shit load aan planning meer... overigens vorige week nog naar Fastned geweest in Hilden (buurt van Dusseldorf) - heel vet om al die elektrische Autos daar bij elkaar te zien. Als alle laadstops er zo uit zouden kunnen zien...top!
Zomervakantie wil ik best electrisch doen. Maar met wintersport, 1000km, koud en met een koffer op het dak zie ik dat niet zo zitten.
Zeker niet. Ik heb zelfs gebeld met de leasemaatschappij om te vragen of ik er eigen velgen op mocht leggen en deze mocht laten wrappen. Was absoluut geen probleem mits ik de auto bij inleveren maar weer op originele velgen en kleur heb staan.Soeski schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:24:
[...]
Sterker nog, bij mijn vorige leaseauto (Golf 7.5 Variant) hebben ze de auto ingenomen zonder te kijken. Heel bizar achteraf maar prima. Heb ook nooit meer iets gehoord over een kras die mijn dochter (4) had gemaakt op de motorkap (waar ik me dus vooraf super druk over zat te maken)
Natuurlijk moet je geen spul op de auto laten zitten wat waardeverminderend is, zoals stickers o.i.d. Maar bij inleveren weten die mannen die schouwen echt niet of jij nu wel of niet chrome spiegelkappen hoort te hebben. (uiteraard afhankelijk van de LM)
*sowieso
Grappig, rij zelf ook al zo lang lease auto's. Op zich heb ik vroeger ook aanpassingen gedaan, met name m.b.t.geluid en demping of carkits, maar over de jaren heen kon ik me auto steeds makkelijker samenstellen zoals ik wilde (velgen, woofers, etc) en ik laat ook altijd die stomme garage stickers van m'n kentekenplaten (onderaan) afhalen. Ik vind dat zo idioot dat ze dit stiekem doen, loop ik gratis voor ze reclame te maken. Bij sommige auto's liet ik ook altijd de type nummers verwijderen, zodat je alleen maar het logo zag en niet of het een GTI is met 1 of 2 of 3 rode letters.maik73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:44:
[...]
Ik rijd al ruim 25 jaar lease en heb veel dingen zelf gedaan. Nog nooit ergens problemen mee gehad. Ik heb zelfs op mijn vorige 3-4 auto's veel wizigingen aangebracht.
Ik heb altijd te horen gekregen: Behandel je auto alsof deze van jezelf is... Ik zou bij mijn eigen auto ook rustig de zekering eruit trekken.....![]()
Deze ID4 is redelijk compleet, weet niet zo gauw wat ik eraan moet veranderen om eerlijk te zijn. Maar als ik kan tweaken door extra chiptjes er bij te zetten en daardoor mee functionaliteit erbij te krijgen dan zal ik het zeker niet nalaten. Deze auto is meer een PC dan een auto hahaha.
Ik ga ook zuinig om met mijn auto. Mijn 308tje die ik hiervoor 5 jaar gereden heb zag er als nieuw uit toen hij opgehaald werd, diegene die 'm kwam ophalen was verbaast dat ie al bijna 200K op de teller had.
Inmiddels blijkt dat de bekabeling naar 1 van de sensoren is aangevreten waardoor de storing is ontstaan. Dat was ook wat onverwacht maar heeft dus uiteindelijk (gelukkig) niks met een onterechte storing te maken maar met daadwerkelijk een echt issue.
Lang leve steenmarters.theHoff schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:21:
Inmiddels blijkt dat de bekabeling naar 1 van de sensoren is aangevreten waardoor de storing is ontstaan. Dat was ook wat onverwacht maar heeft dus uiteindelijk (gelukkig) niks met een onterechte storing te maken maar met daadwerkelijk een echt issue.
Nu dacht ik dat steenmarters geen probleem meer waren, omdat de auto geen bougiekabels heeft… Is de schade van ergens zichtbaar?theHoff schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:21:
Het betreft de sensor kabel voor de dempers, DCCIndyVS schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:51:
[...]
Nu dacht ik dat steenmarters geen probleem meer waren, omdat de auto geen bougiekabels heeft… Is de schade van ergens zichtbaar?
Mijn ouders hebben gaas gelegd (ijzerdraad) op de oprit. Daar hebben steenmarters een hekel aan. Sindsdien hebben zij geen last meer van aangeklaagde draden in hun camper of auto.theHoff schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:21:
Pffff steenmarters, praat me er niet van. Deze hier op heterdaad betrapt, heeft meerdere keren de isolatie onder de motorkap van mijn Golf 6 kapot gevreten. Gelukkig nooit beschadigingen aan de kabels gehad.
:strip_exif()/f/image/1SILONCcQmxB12Fn4GnrW9Lc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb toen inderdaad een raamwerkje gemaakt van een paar latjes en kippengaas om hem weg te houden.
:strip_exif()/f/image/1SILONCcQmxB12Fn4GnrW9Lc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb toen inderdaad een raamwerkje gemaakt van een paar latjes en kippengaas om hem weg te houden.
[ Voor 29% gewijzigd door Jakkie takkie op 15-12-2021 13:12 ]
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Voor diegene die geinteresseerd is in laadsnelheid:
https://de.motor1.com/new...chneller-laden-als-tesla/
Slordigheidje cruise control? als ik 50 km/h rijd en dan op Set druk dan krijg ik een klein duwtje in de rug. Zie snelheidsmeter oplopen tot 53 km/h om vervolgens weer te dalen tot 50 km/h. Herkenbaar?
Sinds v2.3 vanmorgen voor de 2e keer dat de zijspiegels niet direct openklappen maar pas 40, 50 seconden na het starten.
ik hoop na alle berichten hierboven dat die van mij wel storingsvrij is. 28e wordt die eindelijk geleverd (besteld eind juni)
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Zeer herkenbaar en niet alleen op die snelheid. Heb het vaak bij een 30km zone, zet ik zelf de CC op 30 en trapt ie even door naar 36 voordat ie afzakt naar 30.Hansoverdiep schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:36:
Slordigheidje cruise control? als ik 50 km/h rijd en dan op Set druk dan krijg ik een klein duwtje in de rug. Zie snelheidsmeter oplopen tot 53 km/h om vervolgens weer te dalen tot 50 km/h. Herkenbaar?
Eerst zien dan geloven, tot dus ver loopt de marketing afdeling van VW lichtjaren vooruit op de software afdeling.Jakkie takkie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:13:
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ja, precies! Heel herkenbaar.Hansoverdiep schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:36:
Dat had ik al afgeleid uit je eerdere posttheHoff schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:15:
[...]
Het betreft de sensor kabel voor de dempers, DCC
Wat ik eigenlijk bedoelde is of je de schade kan zien vanuit de “motor”kap of loopt deze kabel ook onder de auto. Kwestie dat ik telkens bij het wassen van de auto eens kan zien of er geknabbeld is geweest aan de kabels.
In de VW webshop zijn ze tijdelijk niet leverbaar. Verder staat erbij dat ze geschikt zijn voor:LastSamurai schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:42:
[...]
Ik zie op de VW site een setje Pewag Servo 9 voor 189 Euro. Best duur idd.
Maar die set heb ik nu ook onder een andere auto en die Servo's zijn wel serieus goed.
Heel makkelijk te monteren en zeker op achterwielaandrijvers.
Ik zou er niet op bezuinigen. Als je die dingen nodig hebt mag je niet verder rijden zonder en met goedkope kettingen sta je meestal een partij te worstelen. Nog los van de schade aan je auto die ze kunnen veroorzaken.
235/55 R19
255/50 R19
Maar mijn ID4 staat achter op 255/45R20.
Dus heb ik maar geïnvesteerd in een setje Pewag Servo Suv Rsv 80A.
Nog veel goedkoper ook (€147).
Ah zo, sorry begreep je even verkeerd. Het zit wel direct in de wielkast, maar ik heb zelf niet gezien waar het aangevreten is helaas. Ik was toevallig een nachtje bij m'n ouders geweest voordat de storing ontstond, daar zijn inderdaad steenmarters. Maar de onderzijde van de ID.4 voorkant is vrij open dus makkelijk toegankelijk voor o.a. marters.IndyVS schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:49:
[...]
Dat had ik al afgeleid uit je eerdere post![]()
Wat ik eigenlijk bedoelde is of je de schade kan zien vanuit de “motor”kap of loopt deze kabel ook onder de auto. Kwestie dat ik telkens bij het wassen van de auto eens kan zien of er geknabbeld is geweest aan de kabels.
Wat ik er van begreep is dat visolie gebruikt wordt in het kunststof wat om de kabels heen zit zodat deze flexibel blijven en dat dat die beestjes aantrekt.
De afrolomtrek van 255/50 R19 is even groot als 255/45R20.B@rt_d@_M@n schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:54:
[...]
In de VW webshop zijn ze tijdelijk niet leverbaar. Verder staat erbij dat ze geschikt zijn voor:
235/55 R19
255/50 R19
Maar mijn ID4 staat achter op 255/45R20.
255/50R19 heeft een omtrek van 231.72 cm
255/45R20 heeft een omtrek van 231.69 cm
Band is ook even breed (255) dus die kettingen hadden prima gepast.
Enige dingetje is dat je wang lager is (45% van 255 tov 50% van 255) dus misschien had de ketting iets meer over je velg gelopen.
Hangt van je definitie van "storingsvrij" af.Paganstars schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:45:
ik hoop na alle berichten hierboven dat die van mij wel storingsvrij is. 28e wordt die eindelijk geleverd (besteld eind juni)
Maar denk er aan dat je men hier juist hoort wanneer ze problemen hebben.
Ik heb mijn ID.3 over twee weken een jaar en in dat jaar heb ik één keer een storing gehad. En die was met een uit->aan te verhelpen.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Klopt. Maar voor ruim €40 minder loop ik ook nog eens minder kans op beschadigde velgen. Betere deal dan toch?LastSamurai schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:08:
[...]
De afrolomtrek van 255/50 R19 is even groot als 255/45R20.
255/50R19 heeft een omtrek van 231.72 cm
255/45R20 heeft een omtrek van 231.69 cm
Band is ook even breed (255) dus die kettingen hadden prima gepast.
Enige dingetje is dat je wang lager is (45% van 255 tov 50% van 255) dus misschien had de ketting iets meer over je velg gelopen.
Zeker, maar als voormalig bandenfitter vind ik het altijd leuk om dit uit te rekenen. Beroepsdeformatie.B@rt_d@_M@n schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:15:
[...]
Klopt. Maar voor ruim €40 minder loop ik ook nog eens minder kans op beschadigde velgen. Betere deal dan toch?
Ik ga die "Pewag Servo Suv Rsv 80A" ook op m'n shortlist zetten.
Heb zelf jarenlang tot volle tevredenheid op Spikes Spiders gereden, thuis montagediscje op je wiel monteren en klaar was je. Alleen lagen die dingen altijd in de weg de rest van het jaar.
Bedankt voor je reactietheHoff schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:55:
[...]
Ah zo, sorry begreep je even verkeerd. Het zit wel direct in de wielkast, maar ik heb zelf niet gezien waar het aangevreten is helaas. Ik was toevallig een nachtje bij m'n ouders geweest voordat de storing ontstond, daar zijn inderdaad steenmarters. Maar de onderzijde van de ID.4 voorkant is vrij open dus makkelijk toegankelijk voor o.a. marters.
Wat ik er van begreep is dat visolie gebruikt wordt in het kunststof wat om de kabels heen zit zodat deze flexibel blijven en dat dat die beestjes aantrekt.
Ik heb ook iets vaags met de cruise control.
Ben gewend van mijn vorige auto (A3) dat als je snelheid hoger ingesteld staat dan dat je rijd (bijvoorbeeld omdat je achter iemand rijd) en je je knipperlicht naar links aan doet om de auto voor je in te halen dat de auto alvast versnelt voordat je op de baan er naast zit.
Dit doet de ID.4 dus *soms*, maar vaak wacht het systeem pas dat ik op de baan er naast zit en dan gaat de auto versnellen. Het is maakt het dat ik soms een verkeerde inschatting maak met opkomend verkeer en dat ik zelf gas moet geven.
Als die krengen zo duur zijn vind ik het wel een lastige afweging.LastSamurai schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:42:
[...]
Ik zie op de VW site een setje Pewag Servo 9 voor 189 Euro. Best duur idd.
Maar die set heb ik nu ook onder een andere auto en die Servo's zijn wel serieus goed.
Heel makkelijk te monteren en zeker op achterwielaandrijvers.
Ik zou er niet op bezuinigen. Als je die dingen nodig hebt mag je niet verder rijden zonder en met goedkope kettingen sta je meestal een partij te worstelen. Nog los van de schade aan je auto die ze kunnen veroorzaken.
Uit ervaring van alle wintersportvakanties weet ik dat ik nog nooit sneeuwkettingen nodig heb gehad, maar officieel moet je ze wel bij je hebben.
Ik rijd eigenlijk altijd met goede winterbanden en dat scheelt gewoon zo ontzettend veel in grip op sneeuw dat je daarmee eigenlijk altijd wel normaal op je bestemming komt.
Dus ja, aangezien de kans extreem klein is dat ik ze nodig zou hebben, zou ik gewoon goedkope kopen.
Ik heb er nu ruim 10000km op zitten en ook 1x storing gehad die vanzelf weer weg ging. 1x bij garage geweest voor vervangen stuurwielbediening cruisecontrol. Ik ben zeer tevreden met mijn ID3.Paganstars schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:45:
Tsja, afgezien van de wettelijke verplichting in de meeste wintersprot landen, het zal maar sneeuwen als je aan komt rijden en de pas over moet met je achterwiel aangedreven ID.X ...FlowDesign schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:10:
[...]
Als die krengen zo duur zijn vind ik het wel een lastige afweging.
Uit ervaring van alle wintersportvakanties weet ik dat ik nog nooit sneeuwkettingen nodig heb gehad, maar officieel moet je ze wel bij je hebben.
Ik rijd eigenlijk altijd met goede winterbanden en dat scheelt gewoon zo ontzettend veel in grip op sneeuw dat je daarmee eigenlijk altijd wel normaal op je bestemming komt.
Dus ja, aangezien de kans extreem klein is dat ik ze nodig zou hebben, zou ik gewoon goedkope kopen.
NB De mijne staat op Michelin winterbanden, maar zonder kettingen gaat het echt niet bergop in de sneeuw.
[ Voor 6% gewijzigd door B@rt_d@_M@n op 15-12-2021 15:32 ]
Klopt inderdaad. Ook last van (2.3, ID3)Hansoverdiep schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:36:
Niet een directe impact op ID.3 maar ook weer wel gezien de gelijkenissen tussen de systemen van een Golf 8 en een ID.X
https://www.krone.at/2582058
[ Voor 18% gewijzigd door Freakie1NL op 15-12-2021 16:26 ]
Iemand een idee wanneer de volgende mail eruit gaat voor toestemming van de 2.3 update?
Ik heb de auto nu sinds september, maar nog nooit een mail gezien.
Gebeld met VW helpdesk, die geven aan dat ik aangemeld ben en een mail zou moeten ontvangen...
Nee, staat niet in de spambox.
Als de dealer de 2.3 update erop zet, krijg je dan wel de toekomstige OTA updates, of moeten die dan ook door de dealer gedaan worden?
Ik heb de auto nu sinds september, maar nog nooit een mail gezien.
Gebeld met VW helpdesk, die geven aan dat ik aangemeld ben en een mail zou moeten ontvangen...
Nee, staat niet in de spambox.
Als de dealer de 2.3 update erop zet, krijg je dan wel de toekomstige OTA updates, of moeten die dan ook door de dealer gedaan worden?
3.Pro: Dit heb ik ook, maar meestal is het erger als ik al op set druk nog tijdens het versnellen, dan lijkt ie verder door te schieten. Bij een 30 zone valt het mij het meest op.Hansoverdiep schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:36:
Wat een klote site.. eerst de moeite nemen om alle cookies en trackingmeuk uit te vinken, dan krijg je vervolgens een popup voor je kiezen dat je moet inloggen met een social account. Laat maar!Freakie1NL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:26:
Niet een directe impact op ID.3 maar ook weer wel gezien de gelijkenissen tussen de systemen van een Golf 8 en een ID.X
*sowieso
Huh ik hoefde helemaal niet in te loggen. Zal zo even kijken of ik hem kan plaatsenDonJunior schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:30:
[...]
Wat een klote site.. eerst de moeite nemen om alle cookies en trackingmeuk uit te vinken, dan krijg je vervolgens een popup voor je kiezen dat je moet inloggen met een social account. Laat maar!
Heeft de Golf 8 geen OTA updates? Systeem is inderdaad hetzelfde, van de software tot onverlichte volume slider aan toeFreakie1NL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:26:
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Auto translate (ik kan geen Duits) van Google Chrome resulteert in het volgende:DonJunior schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:30:
[...]
Wat een klote site.. eerst de moeite nemen om alle cookies en trackingmeuk uit te vinken, dan krijg je vervolgens een popup voor je kiezen dat je moet inloggen met een social account. Laat maar!
spoiler:
Vanwege de aanhoudende softwareproblemen met de Golf 8 roept Volkswagen alle voertuigen van het model naar de werkplaatsen. Daar moet een grote software-update worden geïnstalleerd om applicaties als navigatie en spraakbesturing te verbeteren, aldus een woordvoerder van de groep woensdag.
De Wolfsburg benadrukte dat het niet ging om een terugroepactie die was bevolen door de Duitse federale instantie voor motortransport. De actie is al begonnen. In het voorjaar moeten alle eigenaren worden aangeschreven. Ook nieuw geproduceerde Golf 8's moeten af fabriek worden uitgerust met krachtigere hardware.
De in 2019 gelanceerde achtste generatie Golf had vanaf het begin te kampen met softwareproblemen. De eigenaardigheden in het succesvolle model uit Wolfsburg hadden bijgedragen aan het aanhoudende conflict tussen de ondernemingsraad en CEO Herbert Diess.
Het tijdschrift “Auto Motor und Sport” bracht als eerste verslag uit over de update. Lezers citerend zou de Golf 8 problemen hebben met elektronische sleutelherkenning, niet goed reagerende of falende hulpsystemen, zonder noodremming en afwijkingen in de weergave van de kilometerstand. De verkeersbordherkenning detecteert soms borden die er niet zijn, het entertainmentsysteem valt soms helemaal uit.
Eigenaren vreesden forse waardeverliezen van de eerste Golf 8-productie, wat zou kunnen leiden tot problemen met leaseauto's met de restwaarde. VW benadrukte dat er een paar voertuigen waren die deze problemen hadden. Het bedrijf gaf geen commentaar op de kosten van de servicecampagne.
In Oostenrijk werden volgens de importeur Porsche Austria bijna 8.000 VW Golf 8's geregistreerd, in Duitsland volgens VW ongeveer 220.000 voertuigen. De update wordt toegepast op voertuigen in heel Europa.
De Wolfsburg benadrukte dat het niet ging om een terugroepactie die was bevolen door de Duitse federale instantie voor motortransport. De actie is al begonnen. In het voorjaar moeten alle eigenaren worden aangeschreven. Ook nieuw geproduceerde Golf 8's moeten af fabriek worden uitgerust met krachtigere hardware.
De in 2019 gelanceerde achtste generatie Golf had vanaf het begin te kampen met softwareproblemen. De eigenaardigheden in het succesvolle model uit Wolfsburg hadden bijgedragen aan het aanhoudende conflict tussen de ondernemingsraad en CEO Herbert Diess.
Het tijdschrift “Auto Motor und Sport” bracht als eerste verslag uit over de update. Lezers citerend zou de Golf 8 problemen hebben met elektronische sleutelherkenning, niet goed reagerende of falende hulpsystemen, zonder noodremming en afwijkingen in de weergave van de kilometerstand. De verkeersbordherkenning detecteert soms borden die er niet zijn, het entertainmentsysteem valt soms helemaal uit.
Eigenaren vreesden forse waardeverliezen van de eerste Golf 8-productie, wat zou kunnen leiden tot problemen met leaseauto's met de restwaarde. VW benadrukte dat er een paar voertuigen waren die deze problemen hadden. Het bedrijf gaf geen commentaar op de kosten van de servicecampagne.
In Oostenrijk werden volgens de importeur Porsche Austria bijna 8.000 VW Golf 8's geregistreerd, in Duitsland volgens VW ongeveer 220.000 voertuigen. De update wordt toegepast op voertuigen in heel Europa.
Citaat: "De in 2019 gelanceerde achtste generatie Golf had vanaf het begin te kampen met softwareproblemen." LIjkt idd veel op de problemen met de ID.X-familie.Freakie1NL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:26:
Is het qua achterliggende hardware niet weldegelijk een groot verschil met de golf en de id serie?BanDijk schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:35:
[...]
Citaat: "De in 2019 gelanceerde achtste generatie Golf had vanaf het begin te kampen met softwareproblemen." LIjkt idd veel op de problemen met de ID.X-familie.
Gezien de krappe wielkast ruimte wordt er aangeraden om sneeuwkettingen te nemen met 9mm schakels. De Pewag Servo 9 (9mm schakels maar niet leverbaar op dit moment) en de Pewag Snox SUV SXV 600 (9,6mm schakels) voldoen daaraan. De Pewag Servo Suv Rsv 80A heeft 13mm schakels dus meer kans op beschadiging van de wielkast.LastSamurai schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:25:
[...]
Zeker, maar als voormalig bandenfitter vind ik het altijd leuk om dit uit te rekenen. Beroepsdeformatie.
Ik ga die "Pewag Servo Suv Rsv 80A" ook op m'n shortlist zetten.
Heb zelf jarenlang tot volle tevredenheid op Spikes Spiders gereden, thuis montagediscje op je wiel monteren en klaar was je. Alleen lagen die dingen altijd in de weg de rest van het jaar.
Bron artikelJakkie takkie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:13:
Die maximale Ladeleistung bekommt, wer die höchste verfügbare Ladeleistung (bisher: 125 kW) bestellt hat. Neben VW werden weitere Konzernmarken die Software ausrollen. Interne Quellen bestätigen im Gespräch mit mobility.talk, dass Skoda Enyaq, Audi Q4 E-Tron und Cupra Born künftig ebenfalls deutlich schneller laden. Der Fortschritt mitten im Modellzyklus entspricht dem, was eigentlich bei einem Hardware-Upgrade üblich ist, zum Beispiel bei einem Modelwechsel
De balangrijkste vraag: krijgen de id 1st rijders dit nu wel of niet....?niki_lauda schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:34:
[...]
Bron artikel
Die maximale Ladeleistung bekommt, wer die höchste verfügbare Ladeleistung (bisher: 125 kW) bestellt hat. Neben VW werden weitere Konzernmarken die Software ausrollen. Interne Quellen bestätigen im Gespräch mit mobility.talk, dass Skoda Enyaq, Audi Q4 E-Tron und Cupra Born künftig ebenfalls deutlich schneller laden. Der Fortschritt mitten im Modellzyklus entspricht dem, was eigentlich bei einem Hardware-Upgrade üblich ist, zum Beispiel bei einem Modelwechsel
Als ik het zo lees voor de ID.4 in ieder geval wel.maik73 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:42:
[...]
De balangrijkste vraag: krijgen de id 1st rijders dit nu wel of niet....?
Volgens mij krijg je alleen de allerhoogste laadsnelheid als je de ‘extra’ laadsnelheid hebt besteld. De 1st rijders vallen daar vwb de ID3 in ieder geval buiten lijkt mij want dat was medio 2020 nog helemaal niet aan de orde.maik73 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:42:
[...]
De balangrijkste vraag: krijgen de id 1st rijders dit nu wel of niet....?
https://www.auto-motor-un...deleistung-175-kw-77-kwh/
deze heeft toch wat meer info.
laadsnelheid 125 -> 135 en onder ideale omstandigheden 175kw, alleen voor 77kwh id3/4/5
laadtijd 38 -> 29min
id4/5 gtx gaat tot 150kw
38->36min
Plug and charge - 2022
Bi-directionaal laden - 2022
grootste nieuws: ze hebben tot 50km meer range "gevonden". gebruikte buffer? meer regeneratie? code verandering waardoor efficientere motor? of gewoon batterijverwarming uit (lol)
laadsnelheid 125 -> 135 en onder ideale omstandigheden 175kw, alleen voor 77kwh id3/4/5
laadtijd 38 -> 29min
id4/5 gtx gaat tot 150kw
38->36min
Plug and charge - 2022
grootste nieuws: ze hebben tot 50km meer range "gevonden". gebruikte buffer? meer regeneratie? code verandering waardoor efficientere motor? of gewoon batterijverwarming uit (lol)
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Ik ben benieuwd.Simply1337 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:03:
https://www.auto-motor-un...deleistung-175-kw-77-kwh/
laadtijd 38 -> 29min
id4/5 gtx gaat tot 150kw
38->36min
Plug and charge - 2022
Gister overigens mijn We Charge laadpas ontvangen en geactiveerd. Altijd handig als backup (voor mijn shell pas van de zaak)
Afgelopen zondag een audi e-tron bij de snellader die op mijn raam klopte: Mag ik wat vragen... Dit is de eerste keer dat ik laad, maar kom niet aan de 125kW .... Dus wat uitleg gegeven. Hij stond versteld dat hij niet zomaar de 125kW kon laden.
[ Voor 13% gewijzigd door maik73 op 16-12-2021 09:12 ]
Afgelopen zondag een audi e-tron bij de snellader die op mijn raam klopte: Mag ik wat vragen... Dit is de eerste keer dat ik laad, maar kom niet aan de 125kW .... Dus wat uitleg gegeven. Hij stond versteld dat hij niet zomaar de 125kW kon laden.
[/quote]
Haha.. dat had ik zomaar kunnen zijn (alleen heb ik een id3 ipv een etron)... Afgelopen zaterdag voor het eerst aan een supercharger gehangen, en een toevallig een Nederlander die ook wilde laden (met een id4) om hulp en info gevraagd...
[/quote]
Haha.. dat had ik zomaar kunnen zijn (alleen heb ik een id3 ipv een etron)... Afgelopen zaterdag voor het eerst aan een supercharger gehangen, en een toevallig een Nederlander die ook wilde laden (met een id4) om hulp en info gevraagd...
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
En vanmorgen voor de 3e keer, plus de 'handgreep aanraken om deuren te vergrendelen' werkte niet na uitstappen. 🤔oZy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:43:
Sinds v2.3 vanmorgen voor de 2e keer dat de zijspiegels niet direct openklappen maar pas 40, 50 seconden na het starten.
Het zijn kleine dingetjes maar mijn CDO raakt wel getriggered en het is gewoon irritant als je niet direct veilig kunt wegrijden zo zonder spiegels.
Nog nooit last van gehad mijn spiegels gaan direct naar beneden als ik bij de auto sta.oZy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:43:
Dat heb ik ook wel eens een keer lag de sleutel nog in de autooZy schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:05:
[...]
En vanmorgen voor de 3e keer, plus de 'handgreep aanraken om deuren te vergrendelen' werkte niet na uitstappen. 🤔
Dat met die sleutel in de auto laten liggen.. heb ik ook wel eens gehad. Een van mijn vorige leaseauto's gaf dan gewoon een seintje middels de knipperlichten, door bijzonder snel te gaan knipperen, dat de sleutel nog in de auto lag. Dat was meteen duidelijk. Heb het nu een paar keer gehad met de ID3 dat ik de sleutel tijdens het rijden uit mijn broekzak haal, omdat deze dan ineens niet lekkere meer zit, en vergeet dat ik dat heb gedaan.andreasvdwal schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:12:
[...]
Nog nooit last van gehad mijn spiegels gaan direct naar beneden als ik bij de auto sta.
[...]
Dat heb ik ook wel eens een keer lag de sleutel nog in de auto. En soms heb ik het idee als de auto nat is door de regen dat het ook minder werkt.
Maar de ID3 reageert gewoon niet op het handvat dan.. geen seintje.. geen kick..
Een beetje feedback had in dat geval geen kwaad gekund eigenlijk. Al is het maar een subtiel piepje of doe iets met je intelligente LED strip voor in het dashboard (knipper bijvoorbeeld een specifieke kleur als de sleutel nog in de auto ligt en je wil de auto op slot doen..) lijkt me allemaal geen rocket-science voor VW.
*sowieso
Spiegels uitklappen heb ik nu ook 1x gehad (maar bij het wegrijden klapte ze uit).oZy schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:05:
[...]
En vanmorgen voor de 3e keer, plus de 'handgreep aanraken om deuren te vergrendelen' werkte niet na uitstappen. 🤔
Het zijn kleine dingetjes maar mijn CDO raakt wel getriggered en het is gewoon irritant als je niet direct veilig kunt wegrijden zo zonder spiegels.
De handgreep aanraken om deuren te vergrendelen werkt helaas regelmatig niet. Best irritant.
Maar ja, de auto (4.1M) is dan ook al bijna een jaar oud....
Voor de rest niet veel problemen
De auto voelt in z'n geheel een beetje zo. De software lijkt soms te druk te zijn met andere dingen, of de volgorde waarop zaken gaan is net niet zoals verwacht. Bv alles netjes aangesloten en toch niet opladen, of een foutmelding over de Airco die daarna nooit meer gemeld wordt.oZy schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:05:
[...]
Even een reboot van de machine en alles is wel weer OK, maar der lijkt me absoluut nog zaken te verbeteren.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Spiegels klappen niet uit als ze elektrisch verwarmd worden (remote de voorverwarming aangezet). Lijkt een dom bugje te zijn.oZy schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:05:
[...]
Net telefoon gehad van Muntstad.
Ze hebben een definitieve lijst gekregen van Volkswagen en mijn auto staat daar niet op.
Verwachte leverdatum is ergens in februari. Verwacht eigenlijk dat er nog meer mensen een telefoontje krijgen.
Jammer ! Scheelt toch 90 euro netto per maand na prinsjesdag
Ze hebben een definitieve lijst gekregen van Volkswagen en mijn auto staat daar niet op.
Verwachte leverdatum is ergens in februari. Verwacht eigenlijk dat er nog meer mensen een telefoontje krijgen.
https://www.autoexpress.c...harging-update-id3-and-idJakkie takkie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:13:
58 kWh modellen zouden toch ook een upgrade krijgen?
sowieso is het een nogal incompleet en soms compleet foutief verhaal. De upgrade kan niet via OTA, omdat dat in de BMS module moet gebeuren en die is nog niet OTA ready. daarvoor moet de auto eerst terug naar de dealer (waar ze indien nodig dan gelijk ook de 12v accu vervangen).FlowDesign schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:22:
[...]
Ja hoop het eigenlijk ook wel dat we die upgrades, of in ieder geval een groot deel, en vooral in ieder geval EEN upgrade van laadsnelheid, op de 1st modellen krijgen. Er was geen eens keuze voor een 77 kWh accu.
Er is technisch toch geen verschil zijn tussen de 58 en 77 accu, behalve dat er meer cellen in zitten? Ik snap wel dat ze willen differentieren vanuit een sales/marketing oogpunt (grotere accu, sneller laden, meer range, moet meer kosten, etc), maar vind het lame om je first movers zo te naaien.
Tegelijkertijd weet ik ook niet zeker wat er allemaal beloofd is, en heb je natuurlijk gekocht wat de auto op dat moment was. Maar voelt een beetje zuur als we dit allemaal niet krijgen.
Er is technisch toch geen verschil zijn tussen de 58 en 77 accu, behalve dat er meer cellen in zitten? Ik snap wel dat ze willen differentieren vanuit een sales/marketing oogpunt (grotere accu, sneller laden, meer range, moet meer kosten, etc), maar vind het lame om je first movers zo te naaien.
Tegelijkertijd weet ik ook niet zeker wat er allemaal beloofd is, en heb je natuurlijk gekocht wat de auto op dat moment was. Maar voelt een beetje zuur als we dit allemaal niet krijgen.
Cupra Born met 58kwh batterij heeft een top van 135kw om vervolgens terug te vallen naar de oude 100 kw curveFlowDesign schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:22:
[...]
grafiek ergens in dit video
YouTube: Cupra Born 58 kWh charging at Ionity with 134kW
in de end bespaart het je 2 a 3 min ofzo. Wel een vooruitgang als je met een lage SoC begint, maar verder? niet echt
[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 16-12-2021 11:54 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Ja hier nog 1 helaas. Tegenvaller vooral omdat het zakelijk is en dat die klote bijtelling weer omhoog gaat.
AndereKoekoek schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:19:
Geen woord van onze VW-chef over een update die de software bugs aanpakt...
De cellen kunnen misschien hetzelfde zijn, maar als je er dan meer van hebt, is het eenvoudiger om er meer vermogen in te pompen. Elke cel hoeft immers minder vermogen op te nemen.unex154 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:49:
Ja hoop het eigenlijk ook wel dat we die upgrades, of in ieder geval een groot deel, en vooral in ieder geval EEN upgrade van laadsnelheid, op de 1st modellen krijgen. Er was geen eens keuze voor een 77 kWh accu.
:strip_exif()/f/image/FjMHecGnmExBf6igFKHZE8No.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanmiddag op en neer Eindhoven Utrecht.
Verwarming gemiddeld op 19,5.
Buitentemperatuur 10 à 11 graden.
ACC meestal op 115 of 120 gehad.
Winterbanden van Continental.
Edit:
ID3 Pro Performance 58 kWh "Acrobaat-versie"
[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 16-12-2021 19:32 ]
Ik zat zo’n 10 wh hoger met een 4.1m in vergelijkbare omstandigheden.
[ Voor 174% gewijzigd door AkroBatik op 16-12-2021 21:50 ]
.
Had liever gezien dat one-pedal-driving eindelijk mogelijk wordt.
Hier hetzelfde denk ik. Vandaag in de app van levering wk 52 naar wk 10 gegaan. Dealer Apoint.Hendrys schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:52:
Ja hier nog 1 helaas. Tegenvaller vooral omdat het zakelijk is en dat die klote bijtelling weer omhoog gaat.
[...]
ID.3+BanDijk schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:51:
[...]
Geen woord van onze VW-chef over een update die de software bugs aanpakt...
Dat heb ik ook altijd begrepen, dit werd begin van dit jaar bekend gemaakt. Ook meen ik iets gelezen over optimalisering van het batterijmanagent waardoor de range met 25-30 km zou toenemen. En ook beschikbaar zou komen voor de 1st rijders.
En nu een mailtje er achteraan gekregen dat het half maart wordt.AndereKoekoek schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:19:
Ze weten de pret wel goed te bederven zo
Gisteravond was het nogal mistig en vochtig, ik was op mijn werk toen ik rond 22:00 naar huis ging maar het was niet te doen met het vocht aan de binnenkant van de voorruit.
Ik ben (eigenwijs) toch gaan rijden omdat ik er vanuit ging dat even verwarmen met de airco aan het binnen no time wel zou doen ontvochtigen maar ik heb de auto langs de kant moeten zetten omdat het gewoon niet te doen was, het water stroomde gewoon aan de binnenkant van de ruit.
Mijn eerste auto was een Opel Kadet uit 1990 en die had minder last van vocht dan de id.3 uit 2020...
Ik ben (eigenwijs) toch gaan rijden omdat ik er vanuit ging dat even verwarmen met de airco aan het binnen no time wel zou doen ontvochtigen maar ik heb de auto langs de kant moeten zetten omdat het gewoon niet te doen was, het water stroomde gewoon aan de binnenkant van de ruit.
Mijn eerste auto was een Opel Kadet uit 1990 en die had minder last van vocht dan de id.3 uit 2020...
Had je de knoppen voor voorruit verwarmen en blazen op max aanstaan? Bij mij is de ruit dan binnen 3 minuten droog
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
@darud
Zoveel vocht lijkt mij niet normaal, hier is de ID.3 altijd binnen een paar minuten geheel droog, sterker nog zie nooit vocht want ik verwarm hem altijd voor.
Zou er bij jou iets lek kunnen zijn?
Zoveel vocht lijkt mij niet normaal, hier is de ID.3 altijd binnen een paar minuten geheel droog, sterker nog zie nooit vocht want ik verwarm hem altijd voor.
Zou er bij jou iets lek kunnen zijn?
ID.4 Tech
Sinds ze mijn banden hebben gewisseld voor winterbanden, grijpt bij bijna elke op of afrit het systeem in de ASR of iets dergelijks. Dit is erg irritant want ik rij helemaal niet hard door de bocht. Heeft iemand dit ook? En weet iemand de oorzaak hiervan? Met de zomerbanden had ik dit nooit.
Sinds ze mijn banden hebben gewisseld voor winterbanden, grijpt bij bijna elke op of afrit het systeem in de ASR of iets dergelijks. Dit is erg irritant want ik rij helemaal niet hard door de bocht. Heeft iemand dit ook? En weet iemand de oorzaak hiervan? Met de zomerbanden had ik dit nooit.
Hier totaal geen last van, ASR grijpt hier juist bijna nooit in. Welke banden heb je erop liggen?samv5 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:19:
ID.4 Tech
Good-Year 20 inch.ik222 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:21:
[...]
Hier totaal geen last van, ASR grijpt hier juist bijna nooit in. Welke banden heb je erop liggen?
Ik heb denk ik 15 minuten alles vol aan gehad en toen kreeg ik pas een beetje zicht, uiteindelijk heb ik maar met een mondkapje (😄) de ruit zo goed als het kon droog geprobeerd te maken.wheli schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:03:
Had je de knoppen voor voorruit verwarmen en blazen op max aanstaan? Bij mij is de ruit dan binnen 3 minuten droog
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.