Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 158 ... 391 Laatste
Acties:

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Simply1337 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:05:
[...]

[Afbeelding]'

natuurlijk geen foto van eindresultaat, maar als je auto verwarmt wordt carrosserie gewoon warm. alles smelt zo n beetje na 15min.
Simply clever van Skoda. Misschien past het ook op een VW?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oE9aofECVzZ8Ol9vcuabSE8Z3Es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uccQtBLvX0h0tWqba6pElHD6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0KPWKxvxMxaTL_frDulsEbExdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiVtxjBHUDIYYsvdN7UeEFLa.jpg?f=fotoalbum_large

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:20

Haan

dotnetter

ArchNemeziz schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:28:
Kreeg vanochtend de bekende melding "Elektrosysteem werkt niet correct. Werkplaats opzoeken, alstublieft.". Is het al bekend wat die melding betekent of kan het van alles zijn?
Ik had die melding vorige week ook, was na een dag vanzelf ook weer verdwenen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54
jeroenkb schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:25:
[...]

Simply clever van Skoda. Misschien past het ook op een VW?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor die ene dag in het jaar dat er in Nederland 2 centimeter sneeuw valt? :')

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• jeroenkb
  • Niet online
FlowDesign schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:21:
[...]

Voor die ene dag in het jaar dat er in Nederland 2 centimeter sneeuw valt? :')
Haha.

Was maar 16 euro. Is me wel waard om die hele kleine kans te ontlopen dat mijn kabel wel vastvriest en ik dan denk: had ik maar......

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
@jeroenkb
Je moet dan ook je DC lader beschermkapje loshalen. Dat lijkt me niet handig, want je doet dat alleen maar als het sneeuwt (en dus vriest), en dan is de kans op breuk van dat rubberen bandje extra groot bij het verwijderen en terugplaatsen.

• jeroenkb
  • Niet online
Gadget Freak schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:54:
@jeroenkb
Je moet dan ook je DC lader beschermkapje loshalen. Dat lijkt me niet handig, want je doet dat alleen maar als het sneeuwt (en dus vriest), en dan is de kans op breuk van dat rubberen bandje extra groot bij het verwijderen en terugplaatsen.
Ik hoop dat dat niet het geval is. Dat zou dan ook gelden bij snelladen als het vriest.....

Ik accepteer het risico wel....

• Gadget Freak
jeroenkb schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:01:
Ik hoop dat dat niet het geval is.
Volgens jouw foto wel!
Dat zou dan ook gelden bij snelladen als het vriest.....
Nee, veel minder, want bij snelladen staat je auto niet een hele dag of nacht aan de lader.
Ik accepteer het risico wel....
Welk risico accepteer je? Laden bij sneeuw zonder zo'n sneeuwbeschermingskapje? Zou ik zeker doen!

• jeroenkb
  • Niet online
Gadget Freak schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:06:
[...]

Volgens jouw foto wel!

[...]

Nee, veel minder, want bij snelladen staat je auto niet een hele dag of nacht aan de lader.

[...]

Welk risico accepteer je? Laden bij sneeuw zonder zo'n sneeuwbeschermingskapje? Zou ik zeker doen!
Hahaha.

Dat het lipje afbreekt.

Kapje heb ik al. Mocht het ooit tot breken leiden dan meld ik me weer...

• mgoldfinger
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:30
goede dag,

Ben sinds zaterdag trotse eigenaar van een ID3 first+:

- Mangan Grey
- Dynamische knipperlichten in spiegels
- Eco leren stoelen
- GreyAudio DSP Silver audio upgrade

Zowaar nog een 2020 registratie in de lease, dus 8% :-).

In algemeen zeer tevreden over de auto. Zijn echter een aantal zaken waar ik nog niet uit ben of en hoe ze kunnen:

- Als ik uitstap gaat de auto altijd automatisch uit. Is er een manier om de auto aan te laten bij uitstappen bestuurder? parkeer vaak voor een boodschap terwijl mijn dochter in de auto blijft wachten. of moet je daarvoor keyless access startsysteem helemaal uitzetten?
- Is er (aftermarket) een wireless phone charger pad in te bouwen in het telefoon vakje en zo ja, waar te bestellen?

Excuus als mijn vragen reeds gesteld zijn, maar kan de antwoorden zo snel niet vinden in dit forum :-)

mvg

Michael

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhKXaOkfB7YMJ6kmpzf3IiIQhXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kgx7JcWjqiKChfyQVDWgClWd.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen wezen laden bij Shell, en ook deze keer komt hij niet boven de 50kw uit… terwijl de paal tot 160kw kan. Iemand een idee of ik iets fout doe of het een fout van de ID3 is?? (Heb nog geen 2.3 erop staan).

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
firejelle schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:16:
[Afbeelding]

Vanmorgen wezen laden bij Shell, en ook deze keer komt hij niet boven de 50kw uit… terwijl de paal tot 160kw kan. Iemand een idee of ik iets fout doe of het een fout van de ID3 is?? (Heb nog geen 2.3 erop staan).
Waarschijnlijk accu temperatuur te laag. Heb je al een stuk gereden alvorens te snelladen?

• firejelle
Rubenus schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:19:
[...]

Waarschijnlijk accu temperatuur te laag. Heb je al een stuk gereden alvorens te snelladen?
Jazeker, ruim 40kilometer gereden met stuk snelweg van 35km met 100kmh. Dus denk dat hij wel warm zat moet zijn dan.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
probeer volgende keer onder 15% batterij. kom je meer in de buurt van de maximum laadsnelheid.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• firejelle
Simply1337 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:29:
probeer volgende keer onder 15% batterij. kom je meer in de buurt van de maximum laadsnelheid.
Vorige keer had ik dat 9%. Nu inderdaad wat hoger. Maar ga het nog eens proberen. Dankjewel!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:50
mgoldfinger schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:55:
...

In algemeen zeer tevreden over de auto. Zijn echter een aantal zaken waar ik nog niet uit ben of en hoe ze kunnen:

- Als ik uitstap gaat de auto altijd automatisch uit. Is er een manier om de auto aan te laten bij uitstappen bestuurder? parkeer vaak voor een boodschap terwijl mijn dochter in de auto blijft wachten. of moet je daarvoor keyless access startsysteem helemaal uitzetten?
Wanneer de bestuurdersstoel geen inzittende waarneemt (anders gezegd: wanneer je je kont gelicht hebt...) schakelt de auto uit. Een manier om dat te verlengen is om de gordel gesp achter je rug om weer vast te maken voordat je uitstapt. Er zijn nog 1 of 2 andere manieren om het uitgaan van de auto iig uit te stellen, maar die schieten me zo niet te binnen. Staan wel ergens in dit topic, dus misschien ff zoeken op gordel dan staan ze er misschien ook wel bij.

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48
startknop induwen volgens mij?

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-01 20:13

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

mgoldfinger schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:55:
- Is er (aftermarket) een wireless phone charger pad in te bouwen in het telefoon vakje en zo ja, waar te bestellen?
Ik heb dat gerealiseerd in mijn ID.4.
Meer info: https://gathering.tweaker...message/68471160#68471160

Om meer precies te zijn, deze oplossing: https://www.speakev.com/t...57643/page-2#post-3056570

De montageplaat die je nodig hebt, kan ik eventueel voor je 3D printen.

[ Voor 24% gewijzigd door B@rt_d@_M@n op 06-12-2021 15:08 ]

• FlowDesign
[Afbeelding]

Aan dit soort vragen merkt men dat elektrisch rijden steeds normaler wordt :)

• FlowDesign
jeroenkb schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:46:
[...]

Haha.

Was maar 16 euro. Is me wel waard om die hele kleine kans te ontlopen dat mijn kabel wel vastvriest en ik dan denk: had ik maar......
Nja... Is natuurlijk niet duur, maar het valt mijns inziens wel extreem in de categorie onnodige troep voor first world problems :P

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:44
FlowDesign schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:06:
[...]

Aan dit soort vragen merkt men dat elektrisch rijden steeds normaler wordt :)
Niet zo lelijk doen he.. da's niet nodig. :>
Het is natuurlijk ook gewoon stom dat de dealer dit soort informatie niet verschaft, laten we eerlijk wezen.
Je koopt een auto met een belofte dat hij tot 100kWh kan snelladen.. maar dat lijkt alleen te werken als de Maan in dezelfde lijn staat als de Zon en de Aarde daar dan net tussendoor schiet, mits Mars dan niet ook tussen de Zon en de Aarde staat want dan gaat het zó langzaam dat je eigenlijk beter kan fietsen. :+

*sowieso

• FlowDesign
DonJunior schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:16:
[...]

Niet zo lelijk doen he.. da's niet nodig. :>
Het is natuurlijk ook gewoon stom dat de dealer dit soort informatie niet verschaft, laten we eerlijk wezen.
Je koopt een auto met een belofte dat hij tot 100kWh kan snelladen.. maar dat lijkt alleen te werken als de Maan in dezelfde lijn staat als de Zon en de Aarde daar dan net tussendoor schiet, mits Mars dan niet ook tussen de Zon en de Aarde staat want dan gaat het zó langzaam dat je eigenlijk beter kan fietsen. :+
Was niet lelijk bedoeld :)
Ik bedoelde juist dat het positief is dat steeds meer mensen elektrisch gaan rijden, het wordt mainstream. En dat het mainstream wordt, merk je aan dit soort vragen, omdat er veel mensen zijn die zich er nog niet in verdiept hebben en die auto toch gewoon bestellen. Gewoon omdat het een auto is, niet persé uit overtuiging of overmatige interesse voor een EV :)

• jeroenkb
  • Niet online
FlowDesign schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:24:
[...]

Was niet lelijk bedoeld :)
Ik bedoelde juist dat het positief is dat steeds meer mensen elektrisch gaan rijden, het wordt mainstream. En dat het mainstream wordt, merk je aan dit soort vragen, omdat er veel mensen zijn die zich er nog niet in verdiept hebben en die auto toch gewoon bestellen. Gewoon omdat het een auto is, niet persé uit overtuiging of overmatige interesse voor een EV :)
Of omdat ze er financieel op vooruit gaan in de bijtelling en de volgende keer weer benzine pakken als het voordeel weg is ;)

• FlowDesign
jeroenkb schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:13:
[...]

Of omdat ze er financieel op vooruit gaan in de bijtelling en de volgende keer weer benzine pakken als het voordeel weg is ;)
Die mensen zijn er vast ook.

Persoonlijk zou ik nooit meer terug willen naar een brandstofauto, maar goed.

• jeroenkb
  • Niet online
FlowDesign schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:46:
[...]

Die mensen zijn er vast ook.

Persoonlijk zou ik nooit meer terug willen naar een brandstofauto, maar goed.
Ik ook niet, maar ik heb dan ook geen leaseauto.

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:02
[...]

Als je nu een lease hebt van het werk ben je toch voor 4 a 5 jaar goed. Het lijkt mij sterk dat je in 2026 nog een benzine kan leasen want na 5 jaar heeft die dan een brakke restwaarde.

• DonJunior
jeroenkb schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:52:
[...]

Ik ook niet, maar ik heb dan ook geen leaseauto.
Ik heb de ID3 in de lease.. maar zou er zonder twijfel mijn prive benzine auto op inruilen.
Electrisch rijden vind ik zoveel prettiger .. begrijp me niet verkeerd .. ik vind het soms ook heerlijk om te spelen met de Alfa.. Maar beleef toch ook wel veel comfort en fun met de ID3 hoor.

*sowieso

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-01 23:05
firejelle schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:27:
[...]

Jazeker, ruim 40kilometer gereden met stuk snelweg van 35km met 100kmh. Dus denk dat hij wel warm zat moet zijn dan.
100kW laden haal je normaliter tot zo'n 30% SOC daarna vlakt de snelheid ongeveer tot 80% SOC lineair af naar 50kW. Batterijtemperatuur gooit hier denk ik roet in het eten. In jou geval zou die normaliter zo'n 90 a 95kW moeten halen.

Rottige is dat de batterijverwarming niet aanslaat als de batterij boven de 8 graden is. Dus kan de batterij in theorie 8 graden zijn (= koud) en heb je net pech.

Het is wachten op een update voor een hogere laadsnelheid en/of extra verwarming bij het navigeren naar een snellaadpunt (als die ooit nog komt).

[ Voor 3% gewijzigd door Gecko123 op 06-12-2021 21:28 ]

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

DonJunior schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:30:
[...]

Ik heb de ID3 in de lease.. maar zou er zonder twijfel mijn prive benzine auto op inruilen.
Electrisch rijden vind ik zoveel prettiger .. begrijp me niet verkeerd .. ik vind het soms ook heerlijk om te spelen met de Alfa.. Maar beleef toch ook wel veel comfort en fun met de ID3 hoor.
Ben het met je eens betreft nooit meer benzine. Maar privé zou ik niet zomaar een ID.3 aanschaffen, er zijn toch te veel problemen mee waar je als particulier mooi voor opdraait. Denk dat in de prijsklasse van de 58 versie er in 2021 en helemaal in 2022 betere auto's te koop zijn.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 08:32
firejelle schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:27:
[...]

En zelfs dat is waarschijnlijk niet voldoende om boven de 50 kW te komen

Wij hadden afgelopen winter met wel temperaturen onder nul, na 170 km snelweg snel willen laden bij de Shell 150kW lader) en toen bleef die ook steken op 50 kW.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:23
[...]

Moet wel zeggen toen ik vorig jaar bij de dealer stond, ging mijn oog eigenlijk viel op een Skoda Kamiq. Maar daar ging in nettosalaris behoorlijk op achteruit. ID.3 deed in dat opzicht een stuk minder pijn in mijn nettoloon. Nu heeft mijn werkgever de max. km aangepast en werden alle (lopende) contracten verlaagd dus en ben ik er netto ook weer op vooruit gegaan ten opzichte van mijn vorige leaseauto.

Ja, ben wel zo eerlijk om te zeggen dat het financieel voordeel ook van invloed is geweest op de beslissing om een ID.3 te kiezen.

Maar mijn werkgever heeft nu het beleid, elektrisch of plugin-hybride, dus terug naar een benzinemotor zie ik mijzelf ook niet meer maken.

ID.3 Pro S Limited Edition

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:58
Ik rij de ID.4 voornamelijk uit milieu overtuigingen maar heb ook nog een Renault Clio diesel. Vorige week weer eens in gereden: herrie, stinken, ruit krabben, daarna beslaan van binnen en de hele rit ijskoud omdat de verwarming niet aanslaat voordat de motor warm is.

Ik weet het wel. Ook de tweede auto wordt zodra ik genoeg geld heb elektrisch (mooie tweedehands Nissan leaf ofzo)

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
wheli schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:45:
...

Ik weet het wel. Ook de tweede auto wordt zodra ik genoeg geld heb elektrisch (mooie tweedehands Nissan leaf ofzo)
Honda e, because it's cute :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:54
[...]

Hoi. Tsja, ik heb als bijtellingsvluchteling blind een ID4 besteld idd.

Rij al 25 jaar lease, maar de laatste jaren was ik de hoge bijtelling toch wel zat (beperkte merkenregeling, dus ik reed C-Klasse). En door de Corona ben ik ook veel minder gaan rijden.

Een EV had ik afschreven omdat m'n contract pas halverwege 2022 afloopt.
Oorspronkelijk had ik m'n zinnen gezet op een GLB200 in business lease of een Tarraco FR PHEV in private lease. vanwege de LANGE levertijden (12 maanden op de GLB) had ik gevraagd of ik eerder toegang kon krijgen tot het bestelsysteem.

En tijdens een telefoongesprek over iets anders hoorde ik ineens dat er een ID4 beschikbaar was. Dus die heb ik direct besteld. Ik kende de Enyaq/ID4/Q4 al wel een beetje, op weg naar de Tarraco liepen we er langs en had ik er wel eens in gezeten.

Nadat de bestelling rond was heb ik voor de vorm bij een dealer een rondje gereden en dat beviel eigenlijk wel. Wel heb ik er een abonnement op een vakantieauto bijgenomen, de zomervakantie wil ik nog wel eens proberen met een EV (als ik m'n vrouw over kan halen). Maar wintersport ga ik niet met een EV doen, koud, skibox en teveel nederlanders op dezelfde route en te weinig palen.

Als techneut vind ik een EV wel eens een interessante ervaring. Maar ik moet toch ook wel heel eerlijk zeggen dat de lage bijtelling ook heel erg hielp. Tov m'n huidige auto scheelt het tussen de 150 en 80 euro netto (afhankelijk van gebruik vakantieauto). Over een looptijd van 54 maanden is dat wel geld.

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-01 21:59
pietermx schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:49:
[...]

Dan kom je in de winter 100km ver denk ik. But yes, very cute!

[ Voor 4% gewijzigd door Kacang op 07-12-2021 09:29 ]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
wheli schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:45:
Ik rij de ID.4 voornamelijk uit milieu overtuigingen maar heb ook nog een Renault Clio diesel. Vorige week weer eens in gereden: herrie, stinken, ruit krabben, daarna beslaan van binnen en de hele rit ijskoud omdat de verwarming niet aanslaat voordat de motor warm is.

Heel herkenbaar. Eerste auto is een ID.4, de tweede auto een 13 jaar oude Peugeot 207. Die laatste lijkt wel een Spyker uit 1913, in vergelijking tot de ID.4.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• unex154
  • Laatst online: 05-01 19:51
Ik wil met de ID3 naar wintersport in Frankrijk deze winter, in 2 dagen met een tussenstop, dus maak me niet druk om de extra reistijd. Wel zit ik een beetje te spelen met ABRP en vraag me af welk verbruik nou redelijk is. Deze dagen haal ik 24/25 kWh/100km maar dat is vooral op korte ritten van een half uur. Waar kan ik aan denken bij lange ritten op de snelweg? In de zomer zit ik op 16 gemiddeld, om een beetje het rijgedrag aan te geven.

• DonJunior
unex154 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:36:
Ik wil met de ID3 naar wintersport in Frankrijk deze winter, in 2 dagen met een tussenstop, dus maak me niet druk om de extra reistijd. Wel zit ik een beetje te spelen met ABRP en vraag me af welk verbruik nou redelijk is. Deze dagen haal ik 24/25 kWh/100km maar dat is vooral op korte ritten van een half uur. Waar kan ik aan denken bij lange ritten op de snelweg? In de zomer zit ik op 16 gemiddeld, om een beetje het rijgedrag aan te geven.
Wintersport is met bergen en nog meer kou dan nu. Dus ik zou niet gek staan te kijken als met die kou je verbruik ook op de lange afstand rond de 24 kWh blijft hangen.
Beter iets te voorzichtig plannen dan te krap lijkt me ook?

*sowieso

• unex154
  • Laatst online: 05-01 19:51
DonJunior schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:35:
[...]

Wintersport is met bergen en nog meer kou dan nu. Dus ik zou niet gek staan te kijken als met die kou je verbruik ook op de lange afstand rond de 24 kWh blijft hangen.
Beter iets te voorzichtig plannen dan te krap lijkt me ook?
Klopt, de laatste kilometers ga ik daar zeker rekening mee houden. Maar de eerste 900 km is gewoon semi vlak Frans binnenland (route du soleil tot Lyon). Ik wil sowieso rijden met ABPR gekoppeld aan een OBD dongeltje, dus ik kom er sowieso wel, deel van de voorpret is nu ook gewoon een beetje kijken hoe het gaat lopen en ik weet dus niet zo goed wat ik kan verwachten qua verbruik.

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48
ID.3:

Mijn lange ritten (>200km) met dit weer ('s ochtends, 's avonds, dus rond 0-5 graden) starten bizar hoog rond 24-28 als gevolg van moeten verwarmen. Maar gemiddeld komen ze bij 104 op de teller (gem. snelheid 98-100) uit rond 21 uit mijn hoofd. En dat lijkt niet gek want m'n range geeft rond de 270-280 aan dus dat zou ook wel moeten kloppen

• FlowDesign
Freakie1NL schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:14:
[...]

Ben het met je eens betreft nooit meer benzine. Maar privé zou ik niet zomaar een ID.3 aanschaffen, er zijn toch te veel problemen mee waar je als particulier mooi voor opdraait. Denk dat in de prijsklasse van de 58 versie er in 2021 en helemaal in 2022 betere auto's te koop zijn.
Hoezo? Vrijwel alles wat in het begin problemen geeft valt gewoon onder garantie. En ik heb tot nu toe nog geen enkel issue gehad.
Heb mijn ID3 Pro Performance nieuw gekocht in Duitsland voor minder dan 31k. Was een hele goede deal voor een nieuwe auto :)

• FlowDesign
unex154 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:36:
Denk dat je op lange ritten met 100 km/h op de snelweg het verbruik wel iets lager krijgt als de auto eenmaal warm is. Wat ook helpt is stoelverwarming aan en dan de verwarming wat lager zetten. Climate control op Eco zetten helpt natuurlijk ook.

Maar ga je 130 km/h rijden dan zal het verbruik waarschijnlijk wel rond die 24 kw/h blijven hangen.

• FlowDesign
pietermx schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:49:
[...]

Volgens mij is dat de meest overpriced EV die er te koop is 😂

Gewoon een anti-EV statement van Honda.

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

FlowDesign schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:53:
[...]

Hoezo? Vrijwel alles wat in het begin problemen geeft valt gewoon onder garantie. En ik heb tot nu toe nog geen enkel issue gehad.
Heb mijn ID3 Pro Performance nieuw gekocht in Duitsland voor minder dan 31k. Was een hele goede deal voor een nieuwe auto :)
Omdat PON / VW Nederland naar mijn mening geen idee heeft wat klantenservice inhoudt.
Leuk garantie, maar zie je eigen bericht van 25 november FlowDesign in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Zie daarop ook bericht van @theHoff theHoff in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1" die het probleem niet opgelost krijgt vanwege kosten voor vervangend vervoer.

Zelf zit ik al bijna 1 jaar met een knipperend scherm, al 2x bij de dealer geweest maar ze kunnen het zelf niet zien dus vervangen doen ze niet. Breng ik hem weer dan heb ik pas, via de LM recht op vervangend vervoer na 24 uur. PON bied niets aan.

Wat heb ik allemaal al gehad; ID.Light werkte bij aflevering niet, kapot. Gewoon zo afgeleverd door de dealer. Hier bood VW geen kosteloos vervangend vervoer voor aan. Heb door enorm veel te klagen bij de LM daar vervangend vervoer van gekregen. Daarna 12 volt bug, ja valt ook onder de garantie maar je komt er achter als je net moet vertrekken. Maar een andere keuze dan wachten op VW pechhulp heb je dan niet. Hemelverlichting die willekeurig uit en aan gaat. Ook hier moest de auto voor naar de dealer, ook dan geen vervangend vervoer.

Nu is het niet hebben van vervangend vervoer niet perse een probleem, mits het niet vaak zou gebeuren en je niet perse een dag de auto kwijt bent. En er zijn zat hier op het forum die de auto veel langer kwijt geweest zijn geweest.

Voor 31K heb je natuurlijk een enorm goede deal en dan zit je ook in een categorie dat er bijna geen concurrentie is. Ik zit met een 1st Plus leaseauto met fiscale waarde van bijna 43K dan heb je tegenwoordig wel concurrenten die het beter doen c.q. minder problemen hebben en een klantvriendelijker dealer netwerk in Nederland.

Hiervoor had ik bijvoorbeeld een Toyota Auris Hybrid als leaseauto. Ook gewoon een normaal niet premium merk maar de dealer ervaring is echt totaal anders.

[ Voor 20% gewijzigd door Freakie1NL op 07-12-2021 11:10 ]

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32
@Freakie1NL Bij mij is het scherm vervangen en het probleem opgelost.

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08-2025
Freakie1NL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:03:
[...]

Omdat PON / VW Nederland naar mijn mening geen idee heeft wat klantenservice inhoudt.
Ik deed je mening, Ik wacht al 3 maanden op een reactie van PON ivm. de haperende internetconnectie.Ik heb het euvel inmiddels maar zelf verholpen met de zekeringtruuk maar dat VW niet thuisgeeft is een gotspe.Je mag als particulier toch op z'n minst verwachten dat de importeur klachten serieus neemt? Of is dat te veel gevraagd?

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Ronvgs schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:23:
@Freakie1NL Bij mij is het scherm vervangen en het probleem opgelost.
Heb je dit recentelijk gedaan? Bij mij willen ze 'bewijs' zien want probleem is 'onbekend'.
Grappig want heb er al meer over gelezen.

• firejelle
t2faag schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:09:
[...]

En zelfs dat is waarschijnlijk niet voldoende om boven de 50 kW te komen

Wij hadden afgelopen winter met wel temperaturen onder nul, na 170 km snelweg snel willen laden bij de Shell 150kW lader) en toen bleef die ook steken op 50 kW.
super bedankt voor jullie moeite en meedenken! ik ga het in de gaten houden

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-01 17:12
Na de auto in het weekend goed getest te hebben ben ik zeer tevreden over mijn ID.4

Echter valt me nog 1 ding op dat de auto in de ACC de snelheid aanpast naar de verkeersborden die er zijn dan wel naderende verkeersborden.

Is dit nog aan te passen?

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32
Freakie1NL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:32:
[...]

Heb je dit recentelijk gedaan? Bij mij willen ze 'bewijs' zien want probleem is 'onbekend'.
Twee weken geleden, keurig opgelost.

• Simply1337
Simply1337 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:49:
[...]

Nieuwe 8% ID.3
79 stuks over
29 id.3 8% volgens VW stocklocator waarvan 6 1st plus en 1 business. rest allemaal 1st max van 50k.

1st max blijft een dure.

• DonJunior
Oosterloo schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:42:
Na de auto in het weekend goed getest te hebben ben ik zeer tevreden over mijn ID.4

Echter valt me nog 1 ding op dat de auto in de ACC de snelheid aanpast naar de verkeersborden die er zijn dan wel naderende verkeersborden.

Is dit nog aan te passen?
Even zoeken in dit topic. Is al een aantal keer eerder gevraagd en uitgelegd.

*sowieso

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Ronvgs schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:43:
[...]

Twee weken geleden, keurig opgelost.
Fijn! Zou je mij, desnoods via DM, kunnen laten weten welke dealer? Veel keuze heb ik overigens niet in Utrecht omgeving is het een al een dealer netwerk.

• FlowDesign
Freakie1NL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:32:
[...]

Filmpje maken wanneer het zich voordoet?

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:32
Leuke bug / feature ontdekt in de id.4 pure city :
Als het contact uit staat is er een knop om de spielgels automatisch te laten zakken bij achteruitrijden. (aanzetten kan niet, dan begint de auto te miepen dat het contact moet aanstaan)
Moment dat ik de auto in drive zet of het contact aan zet verdwijnt de optie.
(auto is 2 maanden geleden geleverd met 2.3 geinstalleerd vanuit de dealer)

• FlowDesign
Madnessy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:07:
Als het contact uit staat is er een knop om de spielgels automatisch te laten zakken bij achteruitrijden. (aanzetten kan niet, dan begint de auto te miepen dat het contact moet aanstaan)
(auto is 2 maanden geleden geleverd met 2.3 geinstalleerd vanuit de dealer)
En wanneer contact aan en de auto in N of R staat?

• Madnessy
FlowDesign schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:22:
[...]

Dat heb ik nog niet geprobeerd , kan ik zo wel proberen.
Maar zou wel verwachten dat contact aan + Park dat je dan de optie zou moeten kunnen aanzetten oid

• Madnessy
FlowDesign schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:22:
[...]

Maakt geen verschil
Zie overigens wel meer software opties die ik niet "kan" hebben zoals : hdc , dimmende buitenspiegels, achterlichten die aankunnen bij comfort ?

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:59
Iemand nog iets gehoord over de 3.0? Of zullen ze zich daar voor de feestdagen niet aan wagen? O-)

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-01 14:51
even gezocht, maar lijkt me nog niet hier te staan.. in het amerikaanse forum op vwidtalk.com staat een link naar een google drive document https://docs.google.com/s...W-j9O5FKJap9-Z_M/htmlview -> hierin staat een vrij uitgebreid overzicht aan spraakcommando's (uiteraard in het engels), wat zij de nederlandstalige tegenhangers, weet iemand dit (lijkt me handig om trial & error te vermijden)

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:42

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

SiegmundB schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:21:
even gezocht, maar lijkt me nog niet hier te staan.. in het amerikaanse forum op vwidtalk.com staat een link naar een google drive document https://docs.google.com/s...W-j9O5FKJap9-Z_M/htmlview -> hierin staat een vrij uitgebreid overzicht aan spraakcommando's (uiteraard in het engels), wat zij de nederlandstalige tegenhangers, weet iemand dit (lijkt me handig om trial & error te vermijden)
Wake up voor spraak reageert op Hallo Heidi >:)
Kwam ik toevallig achter toen Heidi bij mij in de auto stapte.

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:45
vanderv schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:51:
Iemand nog iets gehoord over de 3.0? Of zullen ze zich daar voor de feestdagen niet aan wagen? O-)
Ik kwam deze link tegen https://shaping-mobility....id-models-in-winter-14905.
Bij #7 staat dat modellen vanaf eind 2021 de batterij kunnen voorverwarmen aan de laadpaal, wat een feature zou moeten zijn van 3.0
Hopelijk in Q1 2022 de OTA.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 11:14
Vraag de range van m'n ID3ProS aan de tand kunnen voelen.. even op en neer naar Zeeland vanaf Kampen. Er was daar wel een lader, maar daar bleek een 1 fase lader te zijn, en dat gaat niet bepaald snel. Uiteindelijk had ik nog 40km over toen ik weer thuis was. Dus de range is prima (zelfs met de huidige weersomstandigheden)

Nog wel even een schrik moment, dat hij thuis ook maar met 3kw ging laden... Bleek na onderzoek dat mijn zoontje (doe dat helemaal leuk vind om te doen) de stekker er niet lekker in had gestopt. Na verwijderen en een nieuwe laadsessie ging die gelukkig wel naar de gewenste 11kw.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-01 23:05
Stockbaard schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:51:
[...]

Ik kwam deze link tegen https://shaping-mobility....id-models-in-winter-14905.
Bij #7 staat dat modellen vanaf eind 2021 de batterij kunnen voorverwarmen aan de laadpaal, wat een feature zou moeten zijn van 3.0
Hopelijk in Q1 2022 de OTA.
Opzich mooi dat het kan maar in welke gevallen wil je de batterij voorverwarmen?
Hopelijk werkt het slim bijvoorbeeld bij lange ritten in de winter om de laadstops te optimaliseren.
Zonder snelladen levert het volgens mij alleen maar extra energieverbruik op wat je niet wil lijkt me.

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-01 11:22
s006110 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:57:
Vraag de range van m'n ID3ProS aan de tand kunnen voelen.. even op en neer naar Zeeland vanaf Kampen. Er was daar wel een lader, maar daar bleek een 1 fase lader te zijn, en dat gaat niet bepaald snel. Uiteindelijk had ik nog 40km over toen ik weer thuis was. Dus de range is prima (zelfs met de huidige weersomstandigheden)

Nog wel even een schrik moment, dat hij thuis ook maar met 3kw ging laden... Bleek na onderzoek dat mijn zoontje (doe dat helemaal leuk vind om te doen) de stekker er niet lekker in had gestopt. Na verwijderen en een nieuwe laadsessie ging die gelukkig wel naar de gewenste 11kw.
Welke snelheid heb je gehanteerd op de snelweg? Ik moet morgen vanaf Hattem naar Moerdijk en terug....

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

s006110 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:57:

Die snap ik even niet. CCS protocol verzekerd juist een goede verbinding alvorens te beginnen.

• Simply1337
FlowDesign schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:02:
[...]

Volgens mij is dat de meest overpriced EV die er te koop is 😂

Gewoon een anti-EV statement van Honda.
zij spiegel cameras
volledige scherm dashboard
V2L/230v stopcontact
Premjium Audio

Heeft je ID.3 dat? :+

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 11:14
KingsCrown schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:05:
[...]

Welke snelheid heb je gehanteerd op de snelweg? Ik moet morgen vanaf Hattem naar Moerdijk en terug....
'gewoon' cc op 120. Op en neer Moerdijk ga je krap aan redden als je met deze snelheid heen en weer wil op één charge.

En wat aan gaat die verbinding, blijkt toch dit te kunnen, want de stekker zat er niet lekker in. Kreeg overigens wel een melding in de app.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
s006110 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:56:
[...]

'gewoon' cc op 120. Op en neer Moerdijk ga je krap aan redden als je met deze snelheid heen en weer wil op één charge.

En wat aan gaat die verbinding, blijkt toch dit te kunnen, want de stekker zat er niet lekker in. Kreeg overigens wel een melding in de app.
Dat kan inderdaad, stekker maakt dan elektronisch gewoon helemaal goed contact maar kan net niet mechanisch vergrendeld worden omdat hij net niet helemaal erin zit. Resultaat is dan dat de auto in een safe mode gaat laden en dat inderdaad ook laat weten op het dashboard en in de app.

• FlowDesign
Simply1337 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:28:
[...]

zij spiegel cameras
V2L/230v stopcontact
Premjium Audio

Allemaal leuk en aardig, maar doe mij maar liever meer range en een auto waar meer in past dan net 2 volwassen.

• DonJunior
Freakie1NL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:12:
[...]

Die snap ik even niet. CCS protocol verzekerd juist een goede verbinding alvorens te beginnen.
En toch heb ik dit ook al gehad.. vreemd genoeg.
Hang je de auto aan de lader.. krijg je groen licht van de auto en een OK op de laadpaal.
En vervolgens maar rond de 3kWh laden.. toch even de stekker beter aanduwen en hop 11,1 kWh.
Heel vreemd inderdaad.

*sowieso

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
vanderv schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:51:
VW heeft de rollout van updates zo bar slecht voor elkaar dat ik inmiddels geen illusies meer heb dat mijn auto nog door software updates verbeterd gaat worden in de toekomst. Mijn ID.4 heeft bijvoorbeeld nog steeds 2.1. En het is eind Q4. Na bijna een jaar is geen enkele functie door software updates verbeterd. Alles wat sloom/dysfunctioneel/buggy was bij aflevering is dat nog steeds. Ik mis 2.3 niet eens, want van wat ik lees is ook daar niks significant verbeterd. Het lijkt er wat mij betreft op dat de strategie bij VW is om kopers door een bewust trage SW rollout te bewegen om autos van een nieuw modeljaar te kopen. Ik vraag me sterk af in hoeverre alle 1st modellen gewoon ook inferiere hardware hebben in vergelijking tot de >2021 modellen.

Nieuwe features op 1st modellen met 3.0? Ik moet het nog zien gebeuren. Hooguit bugfixes, verdere verwachtingen heb ik niet meer.

• maik73
  • Laatst online: 28-12-2025
Firstconnection schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:26:
[...]

VW heeft de rollout van updates zo bar slecht voor elkaar dat ik inmiddels geen illusies meer heb dat mijn auto nog door software updates verbeterd gaat worden in de toekomst. ........
Nope heel veel nieuws verwacht ik ook niet meer. Ze krijgen het gewoon niet goed lijkt wel.
Tegen de tijd dat mijn lease tijd erop zit hoop ik dat in ieder geval niet al te veel issues met de auto gehad heb.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:14
[...]

VW heeft de rollout van updates zo bar slecht voor elkaar dat ik inmiddels geen illusies meer heb dat mijn auto nog door software updates verbeterd gaat worden in de toekomst. Mijn ID.4 heeft bijvoorbeeld nog steeds 2.1. En het is eind Q4. Na bijna een jaar is geen enkele functie door software updates verbeterd. Alles wat sloom/dysfunctioneel/buggy was bij aflevering is dat nog steeds. Ik mis 2.3 niet eens, want van wat ik lees is ook daar niks significant verbeterd. Het lijkt er wat mij betreft op dat de strategie bij VW is om kopers door een bewust trage SW rollout te bewegen om autos van een nieuw modeljaar te kopen. Ik vraag me sterk af in hoeverre alle 1st modellen gewoon ook inferiere hardware hebben in vergelijking tot de >2021 modellen.

Nieuwe features op 1st modellen met 3.0? Ik moet het nog zien gebeuren. Hooguit bugfixes, verdere verwachtingen heb ik niet meer.
Ik heb de auto vanaf 29 Juli na drie weken 2.3 binnen gekregen. Inmiddels rond de 18000 km gereden en nog geen probleem gehad.

• Stockbaard
  • Laatst online: 10:45
Gecko123 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:04:
[...]

Opzich mooi dat het kan maar in welke gevallen wil je de batterij voorverwarmen?
Hopelijk werkt het slim bijvoorbeeld bij lange ritten in de winter om de laadstops te optimaliseren.
Zonder snelladen levert het volgens mij alleen maar extra energieverbruik op wat je niet wil lijkt me.
De batterij verwarmt nu automatisch bij (volgens mij) 8 graden of lager, naar 13 graden ongeacht je rit. Zonde als deze energie uit de accu getrokken wordt bij het wegrijden terwijl je auto aan de laadpaal staat.

• ik222
  • Niet online
samv5 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:30:
[...]

Ik heb de auto vanaf 29 Juli na drie weken 2.3 binnen gekregen. Inmiddels rond de 18000 km gereden en nog geen probleem gehad.
Ik heb mijn ID.4 Tech sinds 26 juni en heb inmiddels ruim 10.000 kilometer op de teller staan, tot op heden heb ik ook geen echte issues gehad met de auto. Enige was dat mijn 2.3 OTA update dus mislukt was (overigens zonder impact op het functioneren van de auto) maar dat is netjes opgelost door de dealer dus ook ik draai inmiddels 2.3 zonder problemen.

• Gadget Freak
Simply1337 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:28:
[...]

zij spiegel cameras
V2L/230v stopcontact
Premjium Audio

Wat heb je daaraan als je er in de winter nog geen eens 100 km mee kunt rijden zonder tussentijds te laden? De Honda e is een superduur speeltje, een auto voor erbij, voor de prijs van een gezinsauto. Ik heb geen idee voor welk publiek deze "e" wordt gemaakt.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Gadget Freak schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:20:
[...] Ik heb geen idee voor welk publiek deze "e" wordt gemaakt.
Er is toch voor alles een doelgroep? Hele volksstammen komen zelden of nooit buiten hun eigen woonplaats en dan is 100km al heel wat.

Voor mij is het onbegrijpelijk dat iemand een (lomp grote) auto als een ID.4 wil hebben als je ook een ID.3 kunt hebben. Ik hoef er dan ook maar alleen in te zitten dus al die andere ruimte is nergens voor nodig.

• DonJunior
Gadget Freak schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:20:
[...]

Wat heb je daaraan als je er in de winter nog geen eens 100 km mee kunt rijden zonder tussentijds te laden? De Honda e is een superduur speeltje, een auto voor erbij, voor de prijs van een gezinsauto. Ik heb geen idee voor welk publiek deze "e" wordt gemaakt.
Je komt een beetje kort door de bocht over.. bedoel je wellicht niet zo.
Ik zou zonder problemen een Honda E naast de ID3 rijden voor de ritjes rond de stad, naar de winkel etc
Ik vind de Honda E oprecht een leuke auto, maar niet als eerste auto.. wel voor erbij. Dan kan de benzine auto eruit.. scheelt weer.

*sowieso

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01 18:12

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zie dat de Volkswagen website is aangepast voor de ID4.
Multimedia en assistance packages zijn aangepast.

Bij Multimedia kun je nu uit 2 pakketten kiezen:

Navigatiesysteem 'Discover Pro' incl. streaming & internet, 30,5 cm touchscreen (12 inch)
Telefoonvoorbereiding 'Plus', inclusief draadloos laden
Head-up Display met 'Augmented Reality'

OF

Navigatiesysteem 'Discover Pro' incl. streaming & internet, 30,5 cm touchscreen (12 inch)
Augmented-reality-head-updisplay
Soundsysteem Plus (450 Watt vermogen), inclusief subwoofer

Dus kiezen tussen Telefoon Plus of een soundsystem upgrade.
Had de soundsysteem upgrade wel graag gehad, maar misschien dat die ook achteraf ingebouwd kan worden :)

Assistance heeft nu erbij:

Parkeerassistent Plus (Park Assist Plus)
- Auto kan zelfstandig in- en uitparkeren

Is dit iets wat ze middels een update kunnen uitrollen? Heb op google gekeken en in dit topic.
Hier las ik dat er meer camera's voor nodig zijn en het niet voor 2021=> beschikbaar komt.
Op andere websites lees ik dat ze zoiets wel uit kunnen rollen via OTA.
Alleen zie ik bijvoorbeeld een website van een LM niet echt als betrouwbaar voor zoiets.
Iemand van jullie hier iets over meegekregen?

• Gadget Freak
DonJunior schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:49:
[...]

Je komt een beetje kort door de bocht over.. bedoel je wellicht niet zo.
Ik zou zonder problemen een Honda E naast de ID3 rijden voor de ritjes rond de stad, naar de winkel etc
Ik vind de Honda E oprecht een leuke auto, maar niet als eerste auto.. wel voor erbij. Dan kan de benzine auto eruit.. scheelt weer.
Dus jij wil een VW ID.3 als hoofdvervoermiddel hebben, en een duurdere Honda e er voor leuk erbij???

8)7 |:( 8)7 |:(

Maar goed, ieder z'n ding, ik snap je niet, maar ik vind het prima!

• Gadget Freak
AndereKoekoek schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:06:
Wat heeft Telefoon Plus wat een basis ID.4 niet heeft?

Ik dacht dat de Pro standaard al contactloos laden had. En CarPlay / Android Auto is volgens mij ook default aanwezig.

Ik heb contactloos laden, maar ik gebruik het niet. Als ik m'n iPhone laad, dan is het met kabel: 10 keer zo snel, en hij hoeft niet op de mm nauwkeurig op een matje te worden gelegd.

Controleer het nog even voor de zekerheid, vraag het je dealer, maar ik denk dat ik het wel zou weten: ga voor de upgrade van je sound system!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
Gadget Freak schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:50:
[...]

Dus jij wil een VW ID.3 als hoofdvervoermiddel hebben, en een duurdere Honda e er voor leuk erbij???

8)7 |:( 8)7 |:(

Maar goed, ieder z'n ding, ik snap je niet, maar ik vind het prima!
Dat snap ik prima. De hoofdauto hoeft niet het duurst te zijn, wel het meest praktisch. De bij auto hoef niet het goedkoopst te zijn, wel het leukst.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• Gadget Freak
@Mitchell2.24v
Onder de stelling "een hobby mag geld kosten"...

Inderdaad, dat kan! Nogmaals, ik vind het prima, maar als jij een ID.3 als primaire auto hebt, en een klein benzine-autootje als secundaire, dan denk ik dat het een theoretisch betoog van jou is, en dat het niks met de realiteit te maken heeft.

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
AndereKoekoek schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:06:
Zie dat de Volkswagen website is aangepast voor de ID4.
Multimedia en assistance packages zijn aangepast.

Bij Multimedia kun je nu uit 2 pakketten kiezen:

Telefoonvoorbereiding 'Plus', inclusief draadloos laden
Head-up Display met 'Augmented Reality'

OF

Augmented-reality-head-updisplay
Soundsysteem Plus (450 Watt vermogen), inclusief subwoofer

Had de soundsysteem upgrade wel graag gehad, maar misschien dat die ook achteraf ingebouwd kan worden :)

Assistance heeft nu erbij:

Parkeerassistent Plus (Park Assist Plus)
- Auto kan zelfstandig in- en uitparkeren

Is dit iets wat ze middels een update kunnen uitrollen? Heb op google gekeken en in dit topic.
Hier las ik dat er meer camera's voor nodig zijn en het niet voor 2021=> beschikbaar komt.
Op andere websites lees ik dat ze zoiets wel uit kunnen rollen via OTA.
Alleen zie ik bijvoorbeeld een website van een LM niet echt als betrouwbaar voor zoiets.
Iemand van jullie hier iets over meegekregen?
als je de standaard opties aanvinkt dan zit daar ook telefoonvoorbereiding plus bij incl draadloos laden

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

andreasvdwal schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:00:
[...]
als je de standaard opties aanvinkt dan zit daar ook telefoonvoorbereiding plus bij incl draadloos laden
Ja zag het er net ook tussen staan. Heb dat pakket er wel op zitten, omdat ik nu in mijn superb veel draadloos laad. Maar heb dus 1200 piek gelapt voor het iets grotere scherm en de augmented reality |:(

• DonJunior
Gadget Freak schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:13:
@Mitchell2.24v
Onder de stelling "een hobby mag geld kosten"...

Inderdaad, dat kan! Nogmaals, ik vind het prima, maar als jij een ID.3 als primaire auto hebt, en een klein benzine-autootje als secundaire, dan denk ik dat het een theoretisch betoog van jou is, en dat het niks met de realiteit te maken heeft.
Ik begrijp oprecht het probleem niet eigenlijk.
Ik rij de ID3 nu primair en de Alfa Giulietta als secundair. Wie het minst rijdt op een dag, neemt de Giulietta.. voor de rest pakken we de ID3.
De Giulietta ooit gekocht als speelauto, maar daar rijd ik, sinds de ID3 amper nog in. We werken beiden part-time, twee kinderen (3 en 5). Mijn vrouw binnen de woonplaats, ik op 80km enkele reis. Dus een Honda E erbij.. ik zou oprecht niet weten waarom niet?

[ Voor 4% gewijzigd door DonJunior op 08-12-2021 16:02 ]

*sowieso

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DonJunior schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:01:
[...]

Ik begrijp oprecht het probleem niet eigenlijk.
Ik rij de ID3 nu primair en de Alfa Giulietta als secundair. Wie het minst rijdt op een dag, neemt de Giulietta.. voor de rest pakken we de ID3.
De Giulietta ooit gekocht als speelauto, maar daar rijd ik, sinds de ID3 amper nog in. We werken beiden part-time, twee kinderen (3 en 5). Mijn vrouw binnen de woonplaats, ik op 80km enkele reis. Dus een Honda E erbij.. ik zou oprecht niet weten waarom niet?
Er is ook geen probleem (behalve het offtopic karakter), omdat iedereen lekker zelf moet weten waar hij in rijdt, hoe hij rijdt en waarheen. Lekker boeiend, doe wat je leuk vindt en respecteer andermans keuze.

Mooie bak trouwens, die Alfa!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:28

delorean7

Let's take the Aston toni

Sorry toch even klagen. Ben blij met de ID4,

Maar voor de 2e keer in 2 maanden lange periode auto helemaal offline. Vorige keer herstelde dat vanzelf na 4 dagen maar deze keer was ik het zat. Zekering 19 bood uitkomst gelukkig.

Echt al 10x gezeik met een opstartende auto met alle alarm icoontjes aan en "bel werkplaats" - geen battery indicator meer, kan hoop zaken niet bedienen.

Vriendin is hem al helemaal zat.

I don't blame her.

Versie 2.3....

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:15
delorean7 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:17:

Maar voor de 2e keer in 2 maanden lange periode auto helemaal offline. Vorige keer herstelde dat vanzelf na 4 dagen maar deze keer was ik het zat. Zekering 19 bood uitkomst gelukkig.

Echt al 10x gezeik met een opstartende auto met alle alarm icoontjes aan en "bel werkplaats" - geen battery indicator meer, kan hoop zaken niet bedienen.

I don't blame her.

Versie 2.3....
Wil wedden dat de SOC van de 12V accu te laag is. Hier komt nog een terugroep actie van.
Heb je toevallig een OBD2 dongle? Dan kun je deze waarden in de gaten houden

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-01 22:01
Madnessy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:07:
(auto is 2 maanden geleden geleverd met 2.3 geïnstalleerd vanuit de dealer)
Er zijn meer van dat soort, initieel onzichtbare, opties als je de auto niet "aan" zet. In het snelmenu dropdown (van bovenaf te benaderen) waarbij je naar eigen inzicht je knoppen samenstelt, is er bv ook Lane Assis uitzetten als ik het me goed herinner en zo is er meer zonder de auto aan te zetten maar wel de infotainment.

• FlowDesign
[...]

Toen ik m'n ID3 kocht, was ik in de veronderstelling dat ik later middels een SW update m'n auto ook open zou kunnen maken en starten met m'n telefoon (net als bij Tesla). Tijdje geleden melde VW ineens dat dat niet zal gaan, omdat de hardware daar niet voor aanwezig is.

Ja ok, first world problems, maar dat vond ik wel een beetje een domper.

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
[Afbeelding]

Dat was bij mij ook vaak het geval bij de Shell snelladers. Maar qua laadtijd bleek het niet veel te schelen met die van Fastned, daar haalde ik rond de 90 kWh.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
delorean7 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:17:

I don't blame her.

Versie 2.3....
Zou je niet verwachten eigenlijk, van de ID3 hoor je dit meer en zou het met die software updates al redelijkerwijs verholpen moeten zijn.

Ik kreeg vorige week ook die melding en bij de dealer hebben ze alleen de software geupdatet (niet van het systeem blijkbaar, want dat is nog steeds 2.1).

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:06
unex154 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:46:
[...]

Klopt, de laatste kilometers ga ik daar zeker rekening mee houden. Maar de eerste 900 km is gewoon semi vlak Frans binnenland (route du soleil tot Lyon). Ik wil sowieso rijden met ABPR gekoppeld aan een OBD dongeltje, dus ik kom er sowieso wel, deel van de voorpret is nu ook gewoon een beetje kijken hoe het gaat lopen en ik weet dus niet zo goed wat ik kan verwachten qua verbruik.
Als je een iPhone hebt kun je ook naar de Pump app kijken. Ik heb zelf Android maar heb goede ervaringen langs zien komen qua navigatie. Sommigen vonden het beter dan ABRP.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Is er hier eigenlijk iemand met allseason banden onder de id?

Krijg mijn ID4 op allseason banden, maar lees ook verschillende bronnen dat het heel nadelig is icm een ev. Met name in de zomer met o.a. het gewicht van de auto.

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
AndereKoekoek schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:40:
[...]

Ja zag het er net ook tussen staan. Heb dat pakket er wel op zitten, omdat ik nu in mijn superb veel draadloos laad. Maar heb dus 1200 piek gelapt voor het iets grotere scherm en de augmented reality |:(
Misschien kun je het nog laten aanpassen.

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 08:32
AndereKoekoek schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:39:
Is er hier eigenlijk iemand met allseason banden onder de id?

Krijg mijn ID4 op allseason banden, maar lees ook verschillende bronnen dat het heel nadelig is icm een ev. Met name in de zomer met o.a. het gewicht van de auto.
Wij hebben sinds het begin al all seasons onder de ID.3 liggen. Gaat prima... Wat zou dan het nadeel moeten zijn? merk zelf niks nadeligs en met de sneeuw afgelopen winter ging het ook goed. We hebben wel all seasons waarmee je ook op wintersport mag :)
Verbruik zal wel iets hoger liggen, maar denk dat dat ook nog steeds meer afhankelijk is van je rijstijl.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• Simply1337
AndereKoekoek schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:40:
[...]

omdat draadloos laden tot week48 niet standaard was. hebben ze toegevoegd aan het MY22.5 auto. zelfde met de parkeerassist, subwoofer en wellicht ook het hogere laadsnelheid.

vraag is wanneer men begint met het uitrollen van deze auto, of dat ze eerst nog het oude bestellingen doorheen rammen en dan pas gaan beginnen aan het nieuw model.

• xetri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 08:28
Simply1337 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:32:
[...]

omdat draadloos laden tot week48 niet standaard was. hebben ze toegevoegd aan het MY22.5 auto. zelfde met de parkeerassist, subwoofer en wellicht ook het hogere laadsnelheid.

vraag is wanneer men begint met het uitrollen van deze auto, of dat ze eerst nog het oude bestellingen doorheen rammen en dan pas gaan beginnen aan het nieuw model.
Mij Id.4 Tech heb ik in week 49 gekregen. Ik heb draadloos laden. Is dat een Tech optie? (kan ik me niet herinneren)

• ik222
  • Niet online
xetri schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:56:
[...]

Mij Id.4 Tech heb ik in week 49 gekregen. Ik heb draadloos laden. Is dat een Tech optie? (kan ik me niet herinneren)
Yup, op ID.4 Tech zat dat ook op, was onderdeel van een van de pakketten die er bij de Tech op zitten.
Pagina: 1 ... 158 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.