Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 156 ... 391 Laatste
Acties:

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

mark1978 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:09:
ID.3 1st

Hier nu ook offline modus spontaan sinds zondag middag, reset 20 sec niet geholpen.
wereld bolletje blijft grijs. bij OFLINE / ONLINE krijg ik de melding functie nu niet beschikbaar probeer het later nog eens (wat is later???)

meer id X rijders last van?

f[Afbeelding]
Zelfde hier. Vodafone heeft wel erg vaak storing.

.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:54
7o9 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:55:
[...]

Misschien moet Vodafone even zekering 19 los trekken ...
Wel oppassen hoor, voor je het weet gaat het hele www stuk :')

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• FlowDesign
maik73 schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:27:
[...]

Heb ik ook een hele discussie op faceboek met iemand over gehad.... Dealer heeft gezegd dat je met het eruit halen van de zekering je modem defect kan raken en dat de garantie vervalt...

Nou die discussie zou ik tot aan de rechter uitvechten dan met VW...
Jezus wat een n00bs... Moet je ff vragen wat er dan gebeurt wanneer een zekering kapot gaat en je er een nieuwe zekering voor in de plaats doet.

Denk dat ze hier oorzaak en gevolg dus verwisselen. Als een zekering springt, dan is dat zo goed als zeker omdat het apparaat erachter al een probleem heeft, daarom springt de zekering. Stop je er een nieuwe zekering in, bestaat de kans dat het apparaat erachter stuk gaat.

En bovendien, sommige mensen steken een zekering met een hoger Ampèrage terug, omdat ze denken dan blijft ie heel. Maar dan is de kans dat het apparaat erachter stukgaat dus nog groter.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 11:14
en daar is die dan:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/HL1MEVMILDXjtUg1jvV2OOCyMEj8h-IH_VJiq-vvN-ZiSyFKlzh5WLVopa9AGKmOuVKz9Kw3j6UDsSaIWzIPNPE-nZh_H4XQItO2yaU6oRnQJTazJ9shjbwRJlmAysgkye2O7OOOP40Ohy10cWwpjWqPl6MQ0L5r5HvQfcirrcqtpfHKe33N_QK8ZYUj8p8b7b7jIH3g_0aPey1REPNR0OoT6fW_Kx9RfB8K1D32FCMVm5ZWIH86_F101tGhVe9iyA7xXWFCJMf67j6n-IEWXNw_pg_f-_scJz421YjRYmdyhj6JhOpUEk313MLGDbVLsY-iWVU_y5afDSr3LutSqHf8QxmxRpi0Yldtw4wUJ83VRNkoqB2Hqb80rURtqOT9MSDHM10wNfwBQ3oduvAoGPPogYASj666psHpETMru7-pUFGNW03fRZva0O-d8BikzujXqMs_x8rxOvkLLSf1Uk7JOPG1xiUSkJo9j_mFdCQrFWdSiX59aAeBvh-a-LNbC0_6upVotS6PX690pSKWym_xNZ9vFAnf9H-eZ6J2SX-KbKwqsCLap3d1s1jQtoxwho-RsSK-K5b-gh_18F7hYCsmcd1KsT195lpT94FFMtrA9Acb2FJITyxueKDva4xykIYHiGMrTW2w90_lB8WFOlqVNPPGtAVDfempNkYd6r_daeYbw8M9uyIG9QqcHurh24NGiSvvubd9rn1hbxfzXAV0kQ=w1282-h961-no?authuser=0

En na een uurtje rijden ook weer op de oprit:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/LBi50WYh5gpPuqqGS5bMYp20p0wL3oXo180HC8z3sVcxVaCboY87KjEF0aqEIRhHbl9Vv4cJfuD9E32OmR79ilzucbtCRB4X566mvQ3RLYLZbUshGC1V8A2zC5cKYX6A5-y3B6qv6ob8FctLI-50DVKOdfK4y_i9ZBMNVQcAG3iwbEmzOLkbo56XRLW0KUD4eQzy3b2GaTRZ2M8lx8g8vpnvHIQAXydTRSpyVaQ65MUKmTvK3XvnlMedYM_XrFBCLZM8EwZb7A1x_BSby7zQmqvb1BKpM1JR1wQQIm6frbpn04ZAIlJKu9ezJRnUQo0u3i2Dtg0EWbq0x3yQRQKAAxadvMyvrpqjLcLdbUYcDgN0-Qv2nSXT1ZIAMV6XvJ2UsOmvM4iTmU-ZgeJEwBf2a1dOxIEdFb3u2ZltMzc0StuZ04UdC_w-n84ua7UpvA3g6i9YFpduzBEF_vmpCpb-4_BwEqKg6xCbyFb71Y0e6kqd-CIiYam-RLy8ljcp-S8rLE9BV3TQIfNEkJbTIR2HymwweFzntP3KZB6eT7UgZXcTDTBpkBDX1E2BZJZcCI6TvBjv-oL-sNmU2l_E2jErwvVgmmOD0KUsk5LN7xWO-CNa8KKVMoappnpjdhW6JX2U7vKVBsVJfHZGqGOKBC6qE5jJvRkCIQzOwoPg-gUZeTXDOLbkUIbgEXwoAsY8zF-Ov7BEVetrXf2GH9v4DuXTRf07fg=w1282-h961-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-01 18:44
@s006110 Tof man! Veel plezier er van!

*sowieso

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
Mooi hoor, veel plezier ermee!

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• VWID4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-01 20:42
Simply1337 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:26:
Heb geen aandelen, maar OBDEleven heeft vandaag een hele leuke update gedropt.

Namelijk Kant en KLARE apps om bepaalde instellingen te wijzigen!

[Afbeelding]

Ook mogelijk voor ID.4/Enyaq/Q4.Etron/Born, want MEB, maar voor nu ALLEEN ID.3 heeft Lane Assist App, rest komt het nog wellicht ook wel.

En vandaag is 11.11 dus er is een leuke aanbieding.

Will je alleen kant en klare apps gebruiken? kun je starterpack 11.11 kopen met 200credits (66eu)
Daarnaast 1111 credits(36eu) of meervoud ervan kopen voor de toekomstige aanpassingen

https://obdeleven.com/en/products-page

Alsje zelf nog dingen wilt aanpassen aan auto zonder apps, heb je de Pro account nodig, Met ultimate kun je nog apps bouwen voor later gebruiken. Promotion bundle is wellicht de goedkopere optie + 1111 credits

Apps kosten 10credits per keer. VideoInMotion 100 credits.Toekomst komen er ook nog andere.
Veiligste en makelijkste manier om dingen aan je auto aan te passen.

Veel plezier.

EDIT: reden dat het mogelijk is dat ze eindelijk mogelijkheid hebben om de SFD te unlocken vanuit VW AG
https://obdeleven.com/en/...cked-with-obdeleven-.html
Ik heb inmiddels het kastje ook binnen en wat aanpassingen aan mijn ID.4 gedaan. Het werkt erg goed. Vooral fijn dat nu de Lane Assist altijd uit staat. Verder ben ik blij dat de achterlichten nu altijd branden, ook bij DRL.

• FlowDesign
VWID4 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:17:
[...]

Ik heb inmiddels het kastje ook binnen en wat aanpassingen aan mijn ID.4 gedaan. Het werkt erg goed. Vooral fijn dat nu de Lane Assist altijd uit staat. Verder ben ik blij dat de achterlichten nu altijd branden, ook bij DRL.
Werden er nou ook per actie die je uitvoert credits afgeboekt?
En was dat één credit per veranderde setting dan?

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08-2025
FlowDesign schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:53:
[...]

Werden er nou ook per actie die je uitvoert credits afgeboekt?
En was dat één credit per veranderde setting dan?
Tien credits per aanpassing, behalve voor 'grote' aanpassingen als Video in Motion (100 credits). Ik ben nu verlost van het bij elke rit weer uitzetten van Lane Assist, en ik heb ook de Scandinavian DRL's nu geactiveerd.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:13
Winterbanden eronder, ze waren ze kwijtgeraakt denk ik want ik heb nu pirellis winter 2 ipv bridgestones blitz lm005.

Daar ben ik wel blij mee want die bridgestones gaven een heel irritant resonerende geluid tussen de 80-100kmh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBcV5ZVa2t8haHyTffwdvcCQiFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoVeMlJp1A7kVsx4zfVqHbs7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door AMARONE op 29-11-2021 17:05 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:19

AndereKoekoek

Ping! Pong?

BanDijk schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:04:
[...]

Tien credits per aanpassing, behalve voor 'grote' aanpassing als Video in Motion (100 credits). Ik ben nu verlost van het bij elke rit weer uitzetten van Lane Assist, en ik heb ook de Scandinavian DRL's nu geactiveerd.
Vooral benieuwd of de settings na een update weer terug worden gezet en of je dan weer opnieuw credit er tegenaan niet gooien.

Je hebt vast al die laatste update 2.3. draaien? B)

• BanDijk
AndereKoekoek schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:31:
[...]

Vooral benieuwd of de settings na een update weer terug worden gezet en of je dan weer opnieuw credit er tegenaan niet gooien.

Je hebt vast al die laatste update 2.3. draaien? B)
Yep

• s006110
Ik heb een issue met mijn ID3 (ja nu al) en ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb namelijk een iPhone 12 Mini, en deze blijft niet lekker liggen op de draadloze lader... Hij kan maar met moeite de iPhone laden omdat ie te klein is, maar tot overmaat van ramp verbreekt het draadloos laden te pas en te onpas omdat ie net niet lekker op de mat ligt. Heeft iemand van jullie dit ook, en zo ja, heeft iemand een briljante lifehack voor me?

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 20:48
s006110 schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:42:
... draadloze lader... ... briljante lifehack ...
Mijn briljante lifehack is een Aliexpress Magsafe Wireless Charger van EUR 14 die je op het rooster klikt. dan kun je de telefoon dus daarop gooien met de magsafe magneet en begint ie te laden. Stroom haal ik via een kabeltje dat ik naar de achterste usb-c-poorten heb geleid.

Misschien niet het gewenste antwoord, maar dat werkt echt top. Ik vind het zelf ook fijn omdat de telefoon-interface van bv. Flitsmeister me net wat meer info geeft dan alleen de kaart op het ID3-scherm via Carplay.

En daarnaast heb ik geen draadloos laden in m'nID3, klein detail

• FlowDesign
Ik heb een issue met mijn ID3 (ja nu al) en ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb namelijk een iPhone 12 Mini, en deze blijft niet lekker liggen op de draadloze lader... Hij kan maar met moeite de iPhone laden omdat ie te klein is, maar tot overmaat van ramp verbreekt het draadloos laden te pas en te onpas omdat ie net niet lekker op de mat ligt. Heeft iemand van jullie dit ook, en zo ja, heeft iemand een briljante lifehack voor me?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHL6IP4LtZyCEfbBqrhmBsOPrlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hhdm6yTuQZSe5Oq5liTeViza.jpg?f=fotoalbum_large

iOttie Easy One Touch 4 Wireless Qi

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
FlowDesign schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:27:
[...]

[Afbeelding]

iOttie Easy One Touch 4 Wireless Qi
Heb je toevallig ook een foto van hoe het er van de achterkant uitziet?
Zijn de USB-C poorten krachtig genoeg om de telefoon voldoende te kunnen bijladen tijdens het gebruik, of loopt het gebruik toch langzaam achteruit?

• hansworst1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08-2025
Zag vanmorgen (in het donker) een id4 rijden zonder ledstrip tussen de voor lampen. Zit dat standaard op de ID4? Ofhoort dit bij een optie pakket?

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:09
hansworst1 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:07:
Zag vanmorgen (in het donker) een id4 rijden zonder ledstrip tussen de voor lampen. Zit dat standaard op de ID4? Ofhoort dit bij een optie pakket?
goedkoopste optie heeft geen ledstrip of IQ.light.

• juanpabloo
Disksoft schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:02:
[...]

Zijn de USB-C poorten krachtig genoeg om de telefoon voldoende te kunnen bijladen tijdens het gebruik, of loopt het gebruik toch langzaam achteruit?
Bij mij in ieder geval geeft de achterste poort meer sap, de voorste wilden niet helemaal goed werken. Hij laadt zo altijd goed bij. Alleen bij gecombineerd Apple CarPlay + Flitsmeister + Google Maps + spotify + ABRP loopt ie heel langzaam leeg, als het warm is. Dat los je op door op een rit van 12 uur heel even 10 minuten met kabel bij te laden want dat gaat rap.

• Mitchell2.24v
[...]
Ik ben nu verlost van het bij elke rit weer uitzetten van Lane Assist, en ik heb ook de Scandinavian DRL's nu geactiveerd.
Goed om te lezen dat het nu wel gelukt is. Heb je nog iets specifieks moeten doen om door die SFD-protectie te komen?

Op mijn golfje heb ik (in afwachting van de ID.4) ook de Scandinavian DRL's geactiveerd. En nummerbord herkenning. Wat is dat vaag zeg! Ik stond net op de Europaboulevard in Amsterdam tegenover de RAI en daar mocht ik blijkbaar 100 :+

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-01 16:58
Mitchell2.24v schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:15:
[...]

Goed om te lezen dat het nu wel gelukt is. Heb je nog iets specifieks moeten doen om door die SFD-protectie te komen?

Op mijn golfje heb ik (in afwachting van de ID.4) ook de Scandinavian DRL's geactiveerd. En nummerbord herkenning. Wat is dat vaag zeg! Ik stond net op de Europaboulevard in Amsterdam tegenover de RAI en daar mocht ik blijkbaar 100 :+
Nummerbordherkenning? U werkt bij de Hermandad? :D

• Mitchell2.24v
Soeski schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:45:
[...]

Nummerbordherkenning? U werkt bij de Hermandad? :D
Wahaha, blijkbaar een te lange dag gehad 8)7 . My bad! Verkeersbordenherkenning, uiteraard. En die werkt net zo vaag als mijn nummerborgherkenning :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

rnsmfd schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:12:
[...]

3.1M

Deze melding had ik ook af en toe bij mijn ID.3 Max en deze ging in het begin vanzelf weg door het afsluiten van de auto en de auto even niet te gebruiken.

Tot het moment dat de melding iedere keer kwam als de auto gebruikt werd en deze ook niet meer verdween door het afsluiten van de auto, zoals voorheen wel het geval was.
Verder viel me daarna op dat het bereik in de app bij volledig laden van de auto ook minder was dan voorheen (bij 100% laden een bereik van 235 km) en toen was de buitentemperatuur nog niet zo laag als nu.

Hiervoor uiteindelijk een afspraak bij de dealer gemaakt en inmiddels de auto al ongeveer 3 weken kwijt.

Bij uitlezen van de boordcomputer van de auto en het doormeten van de hoog volt accu bleken twee cellen een te lage waarde te geven en nu moeten deze na goedkeuring van Volkswagen onder garantie worden vervangen.
Advies van de dealer was om hier niet mee door te rijden en omdat het een lease auto is kreeg ik gratis vervangen vervoer, was anders trouwens nog wel een probleem geweest want dat schijnt bij Volkswagen niet onder de garantie te vallen.

De speciaal opgeleide hoog volt monteur van de dealer die gecertificeerd is en hier aan mag werken, de accu mag openen en de cellen mag vervangen was helaas helemaal vol gepland.

Vandaag wordt de reparatie uitgevoerd als het goed is dus ben heel benieuwd.
Vandaag weer 80KM naar mn werk gereden met dezelfde storing. Daar kon ik weer 's niet laden bij onze eigen palen (daar krijg ik echt een schurfthekel aan) en hem op een openbare plek gezet. VW gebeld, afspraak gemaakt voor woensdag...stap einde dag in, weg melding(en). 8)7

Morgen maar weer afbellen, scheelt weer wat tijd..het is al druk zat.

• FlowDesign
Disksoft schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:02:
[...]

Aan de achterkant zit de zuignap aan de achterkant van het scherm vast, niks bijzonders verder. Locatie waar je telefoon zit is ideaal.

De Qi lader zelf doet max 10 Watt, dat is de bottleneck, niet de usb-c poort van de auto.

• hansworst1
sl1000 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:20:
[...]

goedkoopste optie heeft geen ledstrip of IQ.light.
Dank voor je reactie. Dacht dat de led strip standaard was. Standaard versie (zonder opties) van ID4 pro heeft het dus niet.

• hansworst1
Hoe snel is de voorruit ontdooid? Is dit een kwestie van paar minuten?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met voorverwarmen. Is het praktisch om de auto voorverwarmen te plannen? Of is het makkelijker om de verwarming ca 5 min van te voren aan te zetten?

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Weer niet of je kunt spreken over goedkope versie. Heb zelf een Pro besteld met een fiscale waarde van 54.000 euro zónder led strip.

Design Pakket
€ 1.930
  • Koplampverlichting LED Matrix ('IQ.Light')
  • Verbindende LED strip tussen de koplampen
  • Dynamische grootlichtassistent (Dynamic Light Assist)
  • Achterlichten LED, luxe uitgevoerd incl. dynamische knipperlichten
  • Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
Heb dit pakket niet genomen omdat ik meer van de praktische dingen ben. Had wel getinte ramen willen hebben, maar koop nu van die sonnyboys.

[ Voor 8% gewijzigd door AndereKoekoek op 30-11-2021 06:59 ]

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
hansworst1 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 04:45:
Hoe snel is de voorruit ontdooid? Is dit een kwestie van paar minuten?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met voorverwarmen. Is het praktisch om de auto voorverwarmen te plannen? Of is het makkelijker om de verwarming ca 5 min van te voren aan te zetten?
Het ontdooien en verwarmen gaat best rap. In 5 min is de auto zeker warm. Als ie toch aan het stroom hangt zou ik m wat langer verwarmen. Dan worden de accu's beter opgewarmd en scheelt het weer in het verbruik.Of je het via het plannen doet of zelf via de app aan zet is wat je zelf het liefst heb. Via de app is wel altijd de vraag of het werkt (die app ik en blijft k)

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• maik73
De eerste 1st modellen had je het verschil 1st en 1st max... Bij de gewone 1st was de ledstrip niet verlicht... de 1st max wel.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
AndereKoekoek schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 06:59:
[...]

Weer niet of je kunt spreken over goedkope versie. Heb zelf een Pro besteld met een fiscale waarde van 54.000 euro zónder led strip.

Design Pakket
€ 1.930
Heb dit pakket niet genomen omdat ik meer van de praktische dingen ben. Had wel getinte ramen willen hebben, maar koop nu van die sonnyboys.
Iq light en dynamic light assist en getinte ruiten zijn heel praktisch. Maar soms moet je ergens keuzes maken.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

andreasvdwal schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:43:
[...]

Iq light en dynamic light assist en getinte ruiten zijn heel praktisch. Maar soms moet je ergens keuzes maken.
Achteraf gezien had ik ook beter het design pakket of de ergo active stoelen aan kunnen vinken i.p.v. warmtepomp. Dan was het nog steeds binnen budget geweest.

• Eltjo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:16

Eltjo

Groninger in Fryslân

Mijn 3.1P is eind oktober afgeleverd als voorraad model uit 2020. De auto is afgeleverd met de 2.1 software (0792). De auto is netjes gekoppeld aan mn bestaande VW ID waar mijn vorige auto, een e-Golf, ook aan gekoppeld stond. Ik heb helaas nog geen e-mail ontvangen om de 2.3 update goed te keuren.

Gisteren maar eens contact opgenomen met We-Connect support, die geven aan dat mijn auto helemaal niet is aangemeld bij de OTA update campagne en sturen me door naar VW Nederland. Afwachten wat hier uit gaat komen.

Zijn er meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn?

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:21
[...]

Idd. Ik heb een voorraadauto van de LM besteld en de ID4's die ze hadden hebben geen van allen dat pakket.
In NL is dat ID-Light ook niet perse nodig is mijn ervaring. Getint glas was leuk geweest idd maar dat lost een setje SonnyBoys prima op.

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Ja. Gebruik een kabeltje! Is vele malen sneller en efficiënter, kost minder energie (verlies in warmte), en je telefoon hoeft niet op de micrometer nauwkeurig te worden neergelegd.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:37

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Tien credits per aanpassing, behalve voor 'grote' aanpassingen als Video in Motion (100 credits). Ik ben nu verlost van het bij elke rit weer uitzetten van Lane Assist, en ik heb ook de Scandinavian DRL's nu geactiveerd.
Is 'uit' > 'aan' > 'uit' van hetzelfde (bijvoorbeeld LA) één aanpassing of zijn dit 3 aanpassingen?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• BanDijk
Freakie1NL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:56:
[...]

Is 'uit' > 'aan' > 'uit' van hetzelfde (bijvoorbeeld LA) één aanpassing of zijn dit 3 aanpassingen?
Ik heb het niet geprobeerd, maar ik vermoed dat dit idd drie aanpassingen zijn. Je bent overigens welkom om het een keer te proberen!

[ Voor 7% gewijzigd door BanDijk op 30-11-2021 09:15 ]

• BanDijk
Mitchell2.24v schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:15:
[...]

Nee, aleen een extra registratie via OBD11.

• Mitchell2.24v
BanDijk schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:14:
[...]

Ik heb het niet geprobeerd, maar ik vermoed dat dit idd drie aanpassingen zijn. Je bent overigens welkom om het een keer te proberen!
Dat denk ik ook. In mij app ziet het er nu als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_T7LmAj4tBs6R3mS4rY3LsxgmXE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cGXnlvHPoZgeSlYmB3nWKFyB.png?f=fotoalbum_large

Ook hier (Amsterdam-Zuid) ben je welkom om het uit te proberen.
BanDijk schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:18:
[...]

Nee, aleen een extra registratie via ODB11.
Goed om te weten. Ging dat via de app?

• Stevevp
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-12-2025
3.1m. Vraagje over de iq light. Wanneer ik m automatisch op grootlicht heb staan merk ik dat vrachtwagens hier op de andere baan veel last van hebben. Merk dat er veel geseind wordt, zijn er meer die dit merken?

• FlowDesign
Stevevp schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:26:
3.1m. Vraagje over de iq light. Wanneer ik m automatisch op grootlicht heb staan merk ik dat vrachtwagens hier op de andere baan veel last van hebben. Merk dat er veel geseind wordt, zijn er meer die dit merken?
Je bedoelt de automatische matrix led grootlicht stand toch?
De vraag is denk ik wel, hebben ze er echt last van of waarschuwen ze alleen omdat je met groot licht aan rijdt. Moeilijk te zeggen.
Zie je je eigen grootlicht op de andere weghelft schijnen bij tegenliggers?

[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 30-11-2021 09:38 ]

• FlowDesign
[...]

Design Pakket
€ 1.930
Als je van tevoren had geweten hoe fijn dat LED matrix is dan had je het pakket wel genomen denk ik :)

• FlowDesign
[...]

Ik zou wel de Scandinavian DRL willen voor een kleine vergoeding.
Woon je toevallig ergens in Brabant, regio Eindhoven misschien?

• BanDijk
Mitchell2.24v schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:22:
Goed om te weten. Ging dat via de app?
Ja.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-01 18:44
Gemiddeld genomen haal ik ongeveer 400KM op een volle laadbeurt in de winter en 520KM in de zomer (ik heb zelfs een paar keer 550KM als range aangegeven gekregen;
Bron: https://www.autoweek.nl/r...gen-id3-58kwh-1st-2020-6/

Hier snap ik echt geen fluit van.
Ik rijd een ID3. Pro (zelfde accu pakket 58kWh) en rijd echt relaxt op de snelweg. Cruisecontrol aan op 104 km/u maar ik kom echt niet in de buurt van de 13.4 kw/h (zie foto's van het betreffende artikel)

*sowieso

• BanDijk
FlowDesign schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:44:
[...]

Ik zou wel de Scandinavian DRL willen voor een kleine vergoeding.
Woon je toevallig ergens in Brabant, regio Eindhoven misschien?
Tussen Zaltbommel en Tiel.

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:21
Mitchell2.24v schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:22:
[...]

Dat denk ik ook. In mij app ziet het er nu als volgt uit:
Wat is het effect van de 'fan level' en 'brake light' settings ?

• Stevevp
FlowDesign schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:37:
[...]

Je bedoelt de automatische matrix led grootlicht stand toch?
De vraag is denk ik wel, hebben ze er echt last van of waarschuwen ze alleen omdat je met groot licht aan rijdt. Moeilijk te zeggen.
Zie je je eigen grootlicht op de andere weghelft schijnen bij tegenliggers?
Ja die bedoel ik. Soms heb ik wle het idee dat de middenberm ervoor zorgt dat de matrix grootlicht vrachtwagens niet zien. Het seinen is best "aggresief" dus heb vaak de indruk dat ze er echt last van hebben

• FlowDesign
DonJunior schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:54:
[...]

Bron: https://www.autoweek.nl/r...gen-id3-58kwh-1st-2020-6/

Hier snap ik echt geen fluit van.
Ik rijd een ID3. Pro (zelfde accu pakket 58kWh) en rijd echt relaxt op de snelweg. Cruisecontrol aan op 104 km/u maar ik kom echt niet in de buurt van de 13.4 kw/h (zie foto's van het betreffende artikel)
Kom ik ook bij lange na niet aan. Alleen met de Ioniq die ik ooit had kwam ik daar bij in de buurt.

Maar deze persoon rijdt denk ik altijd in Eco, rijdt langzaam (43 kmh gemiddeld is echt heel laag) en trekt nooit hard op.

• s006110
Als ik mijn telefoon via de kabel aansluit, is er dan ook de mogelijkheid om het draadloos laden uit te schakelen?

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 12:50
s006110 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:32:
Als ik mijn telefoon via de kabel aansluit, is er dan ook de mogelijkheid om het draadloos laden uit te schakelen?
Volgens mij doen telefoons dat dan zelf. De auto zal het blijven aanbieden (denk ik) maar de 'handshake' tussen telefoon en auto om draadloos laden te starten zal niet gebeuren. Da's de theorie, ik heb het zelf niet uitgeprobeerd.

• Mitchell2.24v
LastSamurai schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:03:
[...]

Wat is het effect van de 'fan level' en 'brake light' settings ?
Die fan level setting is op een ID.x denk ik niet van toepassing. In mijn Golf heb ik een auto stand, waarbij je standaard niet kan zien hoe hoog deze dan staat. Met deze nieuwe instelling wordt ook in autostand aangegeven hoe hard de fan blaast.

De 3rd brake light setting geeft aan dat bij het op slot doen van auto het 3e remlicht ook even aangaat.

Beide instellingen zijn niet super handig of belangrijk, maar ik wilde de dongle eens goed uitproberen.

De Scandinavian DRLs vind ik wel echt fijn. Dan rijd je dus altijd met achterlichten aan, zodra de dagrijverlichting ook aan gaat.

• FlowDesign
Mitchell2.24v schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:46:
[...]
De Scandinavian DRLs vind ik wel echt fijn. Dan rijd je dus altijd met achterlichten aan, zodra de dagrijverlichting ook aan gaat.
Ik vind het ook altijd nog redelijk debiel dat dat in de EU niet bij wet verplicht is.
Waarom alleen de DRL lampjes aan de voorkant aan? Ik zie daar de logica niet van in.

• Stockbaard
  • Laatst online: 13-01 10:45
3.L
Heeft iemand tips om de voorruit van de binnenkant goed schoon te maken? Met deze weersomstandigheden
beslaat de ruit op de vieze plekken, ook met a/c aan.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:11
Het is weer zover.. Kinderslot storing... Zucht.....

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 12:59

oZy

@AkroBatik @mark1978 @Simply1337 ook mijn wagen is sinds zondagmiddag offline, maar ik neem aan dat de Vodafone storing inmiddels wel voorbij is.

Moet de zekering 19 truc worden toegepast om weer online te komen? Nog niet eerder connectiviteit issues gehad.

• Stevevp
Stockbaard schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:46:
3.L
Heeft iemand tips om de voorruit van de binnenkant goed schoon te maken? Met deze weersomstandigheden
Merk jij toevallig ook dat je ruit snel vies wordt aan de binnenkant? Iemand een tip voor het überhaupt vuil worden?

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-01 13:01
oZy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:16:
@AkroBatik @mark1978 @Simply1337 ook mijn wagen is sinds zondagmiddag offline, maar ik neem aan dat de Vodafone storing inmiddels wel voorbij is.

Moet de zekering 19 truc worden toegepast om weer online te komen? Nog niet eerder connectiviteit issues gehad.
Nog steeds ofline,

ik heb ook het idee dat het niet zelf weer online komt

@AkroBatik kroBatik @oZy @Simply1337

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

mark1978 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:31:
[...]

Nog steeds ofline,

ik heb ook het idee dat het niet zelf weer online komt

@AkroBatik @oZy @Simply1337
Zelfde hier.

Vandaag goede 2 uur in de auto gezeten en systeem gereset. Maar nog steeds offline.

.

• FlowDesign
Stockbaard schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:46:
3.L
Eerst met een soort keukenspray en poetsdoek om het te ontvetten. Daarna poetsen met een droogdoek. Daarna met droge oude kranten nog een keer poetsen.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Top. Pas op dat ik daar misschien gebruik van maak. :)

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 12:40
Eltjo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:25:
Mijn 3.1P is eind oktober afgeleverd als voorraad model uit 2020. De auto is afgeleverd met de 2.1 software (0792). De auto is netjes gekoppeld aan mn bestaande VW ID waar mijn vorige auto, een e-Golf, ook aan gekoppeld stond. Ik heb helaas nog geen e-mail ontvangen om de 2.3 update goed te keuren.

Gisteren maar eens contact opgenomen met We-Connect support, die geven aan dat mijn auto helemaal niet is aangemeld bij de OTA update campagne en sturen me door naar VW Nederland. Afwachten wat hier uit gaat komen.

Zijn er meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn?
Mijn auto ontvangen eind September, toen al veel mensen de mail kregen en zelfs de update al hadden. Helaas mijn id4 niet. Tot nu toe geen mail gehad, heb de dealer vandaag gemaild of ze het in de garage misschien kunnen uitvoeren.

Ze reageerde eerst dat er geen update voor mijn auto zou zijn, maar dat klopt dus niet.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

In 2.1.3 (Android) schijnt charging speed te zijn toegevoegd. Zelf nog 2.1.1 hier dus niet kunnen bevestigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRGGzIvJ7S0ki012eNoqFxEHLos=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j0AMqc3BuTWiuZapsLvffOny.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door Freakie1NL op 30-11-2021 23:31 ]

• sl1000
N0EL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:07:
Het is weer zover.. Kinderslot storing... Zucht.....
even met alle deuren dicht het kinderslot aan en uit zetten, dan reset 'ie.
komt doordat een achterdeur van buiten werd geopend terwijl het systeem het slot net wilde uitzetten of i.d.
.

• sl1000
Freakie1NL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:47:
[...]

Top. Pas op dat ik daar misschien gebruik van maak. :)
Pro account hier (dus heb geen credits nodig), maar zit een stuk meer naar 't oosten (randje twente).
die wiziging kost een minuut om door te voeren. stelt echt niks voor.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Freakie1NL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:30:
In 2.1.3 (Android) schijnt charging speed te zijn toegevoegd. Zelf nog 2.1.1 hier dus niet kunnen bevestigen.

[Afbeelding]
Neeeeee dat hebben ze niet gedaan? tekst toevoegen wat de app van Enyaq sinds dag 1 laat zien? neeeee

Ze mogen de app weer opnieuw redesignen.. zoveel loze ruimte.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Het is eigenlijk jammer dat je niet zelf gewoon kan kiezen om voor een VW de Skoda of Audi app de gebruiken. De back-end is toch allemaal identiek. En zullen niet juist deze verschillende apps voor verschillende platformen de boel nodeloos vertragen tov 1 app voor meerdere platformen....

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48
Freakie1NL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:14:
Het is eigenlijk jammer dat je niet zelf gewoon kan kiezen om voor een VW de Skoda of Audi app de gebruiken. De back-end is toch allemaal identiek. En zullen niet juist deze verschillende apps voor verschillende platformen de boel nodeloos vertragen tov 1 app voor meerdere platformen....
Of beter, geef toegang tot de backend / API zodat elke developer vrij is zelf een app te maken :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• FlowDesign
Freakie1NL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:14:
Dus de backend is overal precies even ruk, top :')

Laatst ook weer meer dan een dag gewacht op het ontvangen van een locatie. Serieus, hoe dan?! Wat gaat er bij de software developers daar mis, als je niet gewoon meteen een klein berichtje naar de auto kunt pushen?

• Mitchell2.24v
FlowDesign schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:39:
[...]

Dus de backend is overal precies even ruk, top :')

Laatst ook weer meer dan een dag gewacht op het ontvangen van een locatie. Serieus, hoe dan?! Wat gaat er bij de software developers daar mis, als je niet gewoon meteen een klein berichtje naar de auto kunt pushen?
Dit snap ik ook echt niet. Noem een willekeurige messaging service (WhatsApp, Signal, etc) en berichten komen praktisch direct aan. Die platforms hebben denk ik wel iets meer gebruikers dan er ID.x auto's rond rijden. Op het grotere geheel van zo'n auto ontwikkelen, zou die connectiviteit toch relatief eenvoudig moeten zijn. Dat is al proven technology.

• FlowDesign
Mitchell2.24v schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:50:
[...]

Dit snap ik ook echt niet. Noem een willekeurige messaging service (WhatsApp, Signal, etc) en berichten komen praktisch direct aan. Die platforms hebben denk ik wel iets meer gebruikers dan er ID.x auto's rond rijden. Op het grotere geheel van zo'n auto ontwikkelen, zou die connectiviteit toch relatief eenvoudig moeten zijn. Dat is al proven technology.
Ja precies. Nu zou ik mij nog in kunnen denken dat wanneer de auto uitstaat, deze ook niet online is. Dat is ook prima want dan verbruikt ie ook geen stroom. Maar zodra je het contact aanzet zou die toch ff kunnen melden bij de server "hallo ik ben er" en meteen een berichtje ontvangen? Stelt echt niks voor.

En als de auto al aan was en je stuurt iets vanaf je telefoon, dan zou die het gewoon meteen door moeten sturen. Het is net alsof VW gewoon geen idee heeft wanneer het bericht naar een voertuig verstuurd kan worden, of het staat een eeuwigheid in een message queue, of ze hebben gewoon te weinig servers of all of the above.

• Eltjo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:16

Eltjo

Groninger in Fryslân

Mijn auto ontvangen eind September, toen al veel mensen de mail kregen en zelfs de update al hadden. Helaas mijn id4 niet. Tot nu toe geen mail gehad, heb de dealer vandaag gemaild of ze het in de garage misschien kunnen uitvoeren.
Ik wacht de reactie via e-mail even af en anders volgende week bij de afspraak voor de bandenwissel vraag ik het ook nog even na bij de dealer.

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 12:40
pietermx schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:10:
[...]

Of beter, geef toegang tot de backend / API zodat elke developer vrij is zelf een app te maken :)
https://github.com/skagmo...omponents/vwid/libvwid.py

Heb het zelf al gebruikt om een integratie in Home Assistant (https://github.com/mitch-dc/ha_vwid bevat mijn aanpassingen) te maken om de waardes van de auto uit te lezen (inclusief laadsnelheid).

Beetje omslachtig maar op die manier heb ik dus ook een push bericht dat mijn auto klaar is met laden of dat er een fout is opgetreden bij de laadpaal (wat nog wel eens gebeurd hier in de straat).
Eltjo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:23:
[...]

Ik wacht de reactie via e-mail even af en anders volgende week bij de afspraak voor de bandenwissel vraag ik het ook nog even na bij de dealer.
De dealer wilde niet helpen:
"De 2.3 update is inderdaad de laatste update die nu stapsgewijs uitgerold gaat worden, inmiddels hebben de eerste voertuigen deze al ontvangen.
Dit betreft een OTA ( Over The Air ) update en deze kunnen wij niet voor u uitvoeren, u ontvangt hiervan vanzelf bericht als deze voor uw voertuig beschikbaar is.
De betreffende software wordt naar uw voertuig gestuurd en kan zodoende kan deze geïnstalleerd worden.
Voorwaarde is wel dat u een actief We Connect account heeft, dit is de zogenaamde spreekbuis vanuit Volkswagen en noodzakelijk voor het ontvangen en uitvoeren van deze update.
Advies voor nu om de berichtgeving af te wachten en vervolgens de update volgens het stappenplan uit te voeren."
Heb nu VW zelf gemaild en probeer het anders ook nogwel bij een andere dealer.

[ Voor 44% gewijzigd door mitchdc op 01-12-2021 10:26 ]

• juanpabloo
mitchdc schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:24:
[...
Beetje omslachtig maar op die manier heb ik dus ook een push bericht dat mijn auto klaar is met laden of dat er een fout is opgetreden bij de laadpaal (wat nog wel eens gebeurd hier in de straat).
Dat werkt met de app Tronity (niet: Ionity) ook goed. Ik krijg op 80% en op 100% een pushmelding. Die is geconnect met de VW app.

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:24
juanpabloo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:10:
[...]

Dat werkt met de app Tronity (niet: Ionity) ook goed. Ik krijg op 80% en op 100% een pushmelding. Die is geconnect met de VW app.
Die gebruik ik ook!!
En zie het accupercentage op mijn Iwatch. dus perfect!

• mark1978
@oZy @AkroBatik @Simply1337

ik ga vanavond maar eens met de zekering 19
aan de gang, ik geloof niet dat het vanzelf goed komt.

• FlowDesign
mark1978 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:24:
[...]

FYI: Sommigen trekken ook F20 tegelijkertijd. Mocht alleen F19 niet helpen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

mitchdc schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:24:

De dealer wilde niet helpen:

[...]

Heb nu VW zelf gemaild en probeer het anders ook nogwel bij een andere dealer.
De dealer hier wilde het best voor mij doen als ik de update vandaag nog niet gehad zou hebben. Mijn staat op dit moment bij de dealer op mij te wachten met een vers setje winterbanden. Toen ik die afspraak maakte stond in het systeem mijn wagen met een terugroepactie er op actief: code 91CA. Dat is de code voor de 2.3 update.

Ik heb ze begin vorige week gebeld gehad om door te geven dat hij inmiddels via OTA was binnengekomen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 01-12-2021 15:07 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Gadget Freak
FlowDesign schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:00:
Wat een tandartsmetafoor!

Voor de goede orde: na een kwartier moeten beide zekeringen weer terug!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:59
wrm allemaal zelf zekeringen etc trekken ipv gwn langs te gaan bij de garage zodat ze dit ook loggen en aanpakken op lange termijn.

• maik73
Gadget Freak schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:43:
[...]

Wat een tandartsmetafoor!

Voor de goede orde: na een kwartier moeten beide zekeringen weer terug!
En op de juiste plek ;)

• maik73
blinded schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:46:
wrm allemaal zelf zekeringen etc trekken ipv gwn langs te gaan bij de garage zodat ze dit ook loggen en aanpakken op lange termijn.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb geen tijd om iedere keer naar de garage te gaan.... Dus als het hiermee is opgelost ben ik er tevreden mee

• FlowDesign
Omdat we mannen zijn en zelf wel ff een zekering eruit kunnen trekken.

Alleen huismoeders gaan voor zulke dingen naar de garage of bellen de ANWB.

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 12:59

oZy

Ik denk dat VW prima kan bijhouden welke wagen online is en welke niet. Dat ding doet toch continu phone home? En anders lezen ze het wel in de logs nadat hij weer online is.

Waar zit dat de zekeringenplukker tool? Is dat weer in een kastje onder de motorkap?

• Gadget Freak
"Gewoon" langs de garage gaan?
De VW werkplaats op 5 minuten van mijn huis heeft geen verstand van EV's. De andere (die 'm ook geleverd heeft) is 20 minuten rijden. Heenrijden, zekering eruit, wachten, zekering erin, testen, terugrijden: dat gaat minimaal 1,5 uur kosten, waarschijnlijk wel een uurtje meer omdat de juiste monteur er ook tijd voor vrij moet maken, en zoveel tijd heb ik niet.

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
[...]

Bij mij was mijn ID.3 ook al dagen offline. Alleen F19 er uit was in mijn geval genoeg. Handig weer dit forum :)

• Gadget Freak
Dankzij dit forum heb ik ook mijn connectiviteitsprobleem opgelost. Ik heb de dealer gemaild, ze kenden het probleem (???) en de oplossing niet, maar ze hebben me bedankt voor de oplossing.

• Stockbaard
  • Laatst online: 13-01 10:45
Ultraman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:06:
[...]

De dealer hier wilde het best voor mij doen als ik de update vandaag nog niet gehad zou hebben. Mijn staat op dit moment bij de dealer op mij te wachten met een vers setje winterbanden. Toen ik die afspraak maakte stond in het systeem mijn wagen met een terugroepactie er op actief: code 91CA. Dat is de code voor de 2.3 update.

Ik heb ze begin vorige week gebeld gehad om door te geven dat hij inmiddels via OTA was binnengekomen :)
Dan heb je een behulpzame dealer! Die van mij kon mij niet helpen aan 2.3 en de bandenwissel is 2 weken naar achteren gezet vanwege capaciteitsproblemen. Jammer met het weer voor komende week.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:11
sl1000 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:51:
[...]

even met alle deuren dicht het kinderslot aan en uit zetten, dan reset 'ie.
komt doordat een achterdeur van buiten werd geopend terwijl het systeem het slot net wilde uitzetten of i.d.
.
Helaas werkt niet. :-(

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:17
Nog niet leverbaar in NL, maar wel tof om al te bekijken. De ID 6

• s006110
Ik moet eerlijk bekennen dat de opgegeven range van mijn Id3 Pro S (77kwh) een beetje tegenvalt. Op 80% laden heeft ie nu 290 km aan. Komt dat door de weersomstandigheden of zo? Ik zou op 80% toch wel een 350 verwachten

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-01 22:29

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

s006110 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:30:
Ik moet eerlijk bekennen dat de opgegeven range van mijn Id3 Pro S (77kwh) een beetje tegenvalt. Op 80% laden heeft ie nu 290 km aan. Komt dat door de weersomstandigheden of zo? Ik zou op 80% toch wel een 350 verwachten
Kortere ritjes?

• FlowDesign
Tukker87 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:19:
Nog niet leverbaar in NL, maar wel tof om al te bekijken. De ID 6
Nice fannypack :X _O-

• sl1000
Ugh, Dan is’ ie echt van het padje.
Uitstappen, alle deuren moeten normaal gesloten zijn.
Dan twee keer snel achter elkaar op de unlock button van de FOB klikken.

Klinkt als een dom dansje, maar het synchroniseert de status van de deuren weer met de module. (Heb het ook maar uit de handleiding)

• maik73
s006110 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:30:
Dst zal idd grotendeels komen door het koude weer... Ik heb een ID4 en haalde in de zomer op 80% accu zo'n 380km. Nu in de winter is het met 80% accu gedaald naar 260km (n dan moet ik nog de snelheid goed in de gaten houden want als ik 130 rij haal ik het zeker niet)

• mark1978
[...]

heeft voor mijn id 3 niet geholpen.

update, ne een ritje van half uur toch wel :)(
na

[ Voor 10% gewijzigd door mark1978 op 02-12-2021 09:35 ]

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
maik73 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 06:39:
[...]

Dst zal idd grotendeels komen door het koude weer... Ik heb een ID4 en haalde in de zomer op 80% accu zo'n 380km. Nu in de winter is het met 80% accu gedaald naar 260km (n dan moet ik nog de snelheid goed in de gaten houden want als ik 130 rij haal ik het zeker niet)
Dit komt idd door het weer van deze week. Kou gecombineerd met veel regen en wind zijn omstandigheden waar een EV echt niet van houdt. Als je dan (zoals ik) deze week ook nog veel korte ritjes maakt wordt het interieur en met name de accu iedere keer opgewarmd wat veel energie kost. Ik mag blij zijn met 250km bereik met mijn ID.3.
Ik wist het nog van vorige winter maar het valt door mijn gewijzigd gebruik toch wel tegen… Hopelijk gaan ze nog wat doen aan het batterij management (minder onnodig opwarmen), snelladen doe ik toch vrijwel niet.

• Simply1337
mark1978 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:24:
[...]

Mooi, als het nu niet werkt is de volgende gedachte: misschien is je communicatiemodule gewoon stuk en moet je alsnog terug naar de dealer voor een reperatie

• mark1978
Simply1337 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:41:
[...]

Mooi, als het nu niet werkt is de volgende gedachte: misschien is je communicatiemodule gewoon stuk en moet je alsnog terug naar de dealer voor een reperatie
t werkt gelukkig, na terug steken gister avond nog niet maar na een rit vanmorgen wel.

gelukkig niet langs de dealer , kost meteen zoveel tijd idd.

• Simply1337
mark1978 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:21:
[...]

t werkt gelukkig, na terug steken gister avond nog niet maar na een rit vanmorgen wel.

gelukkig niet langs de dealer , kost meteen zoveel tijd idd.
kan kloppen want na terug insteken moet het systeem weer helemaal uit (even 10min deuren sluiten en buiten bereik sleutel) en dan weer inschakelen om vervolgens weer opnieuw te verbinden (wat weer enkele minuten kan duren)

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 15:21
F19 truc gedaan maar helaas hij kan nog steeds geen internet vinden. Straks maar even langs de dealer. Hij blijft maar zeggen geen internet. SOS lampje is wel groen.
Pagina: 1 ... 156 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.